Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet

az Országgyűlési Őrséggel kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról

Az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXVI. törvény 143. § (5) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXVI. törvény 143. § (5) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Országgyűlés elnöke véleményének kikérésével -,

a 2-5. alcím és az 1-3. melléklet tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat-és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Országgyűlés elnöke véleményének kikérésével -

a következőket rendelem el:

1. Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet módosítása

1. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 2. alcím címe helyébe a következő alcím cím lép:

"2. Intézkedési kötelezettség az Országház üléstermén kívül"

2. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A szolgálatteljesítés során észlelt katasztrófa vagy annak veszélye esetén az országgyűlési őr haladéktalanul jelentést tesz az ügyeletesnek, aki azonnal értesíti az Országgyűlési Őrség tűzoltási és tűzbiztonsági feladatokat ellátó szervezeti elemét. Ha az Országgyűlési Őrség tűzoltási és tűzbiztonsági feladatokat ellátó szervezeti eleme a káreset felszámolásához nem rendelkezik a szükséges erő-eszköz állománnyal, a tűzoltás- vagy mentésvezető kérésére az ügyeletes az eseményről értesíti a hivatásos katasztrófavédelmi szerv területileg illetékes ügyeleti szolgálatát."

3. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"18. § (1) A személyazonosság megállapítása során az országgyűlési őr elkéri az érintett személy Ogytv. 138. § (1) bekezdés a) pontjában vagy 138. § (2) bekezdésében meghatározott, a személyazonosság igazolására alkalmas, érvényes hatósági igazolványát, okmányát vagy belépésre jogosító okmányát. Ha a hatósági igazolvány vagy az okmány valódisága vagy az érintett személy személyazonossága kétséges, az országgyűlési őr ellenőrző kérdéseket tehet fel, felszólítja az intézkedés alá vont személyt adatainak bemondására, a bemondott adatokat a hatósági igazolvánnyal vagy az okmánnyal összehasonlítja.

(2) A személyazonosság megállapítása során meg kell állapítani az érintett személy személyazonosságát, és - akinél ez a további intézkedéshez, eljáráshoz szükséges, vagy egyéb körülmények ezt indokolják - rögzíteni kell az intézkedés alá vont személy természetes személyazonosító adatait, a hatósági igazolványának típusát és okmányazonosítóját, valamint az intézkedés helyét, idejét és okát."

4. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"21. § (1) Ha az országgyűlési őr a személyazonosság Ogytv. 138. § (1) bekezdés b) pontja alapján végzett megállapítása során észleli, hogy az érintett személy diplomáciai vagy nemzetközi jogon alapuló más mentességet élvező, nem magyar állampolgárságú személy, vagy közjogi tisztséget betöltő személy, akkor rögzíti a tényállást, és ezt követően a mentességet élvező személlyel szemben további intézkedést nem tesz.

(2) A diplomáciai vagy nemzetközi jogon alapuló más mentességet élvező, nem magyar állampolgárságú személy, továbbá a közjogi tisztséget betöltő személy által elkövetett bűncselekmény vagy szabálysértés tettenérése esetén az országgyűlési őr foganatosítja a szükséges helyszíni intézkedést, és feljelentést tesz.

(3) A diplomáciai vagy nemzetközi jogon alapuló más mentességet élvező, nem magyar állampolgárságú személlyel szembeni, az (1) és (2) bekezdés szerinti intézkedésről soron kívül értesíteni kell a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztériumot."

5. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 27/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"27/A. § Ha a kényszerítő eszköz alkalmazása az ellenszegülés megtörését, illetve a támadás megakadályozását szolgálta, az országgyűlési őr - a kényszerítő eszköz alkalmazását követően - köteles haladéktalanul szóban is jelentést tenni a szolgálati elöljárójának vagy - a szolgálati elöljáró akadályoztatása esetén - az ügyeletesnek. Az elfogással, kényszerítő eszköz alkalmazásával összefüggő rendkívüli eseményt haladéktalanul jelenteni kell az ügyeletesnek, aki az eseményt jelenti az Országgyűlési Őrség parancsnokának."

6. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 46. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Az Országgyűlési Őrség a tűzesetről vagy a műszaki mentést igénylő esetről utólagosan akkor is tájékoztatja a hivatásos katasztrófavédelmi szervet, ha az Országgyűlési Őrség tűzoltási és tűzbiztonsági feladatokat ellátó szervezeti eleme saját hatáskörében eljárva, önállóan számolta fel a tűzesetet vagy végezte el a műszaki mentést."

7. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 61. § (1) bekezdés j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az országgyűlési őr köteles)

"j) a szolgálati feladatait a szolgálati időrendszerének megfelelően teljesíteni, készenlét elrendelése esetén rendelkezésre állni."

8. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 65. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(5) Ellenőrzés alkalmával, ha az ellenőrzést végző nem szolgálati elöljáró, akkor csak az ellenőrzött szervezeti elem vezetője útján intézkedhet. Ez alól kivételt képez, ha a késedelem a szolgálati feladatok ellátását veszélyezteti. Az ellenőrzött szervezeti elem vezetője köteles az ellenőrzést végző felhívására intézkedni az észlelt törvénysértés megszüntetésére. Véleménykülönbség esetén - soron kívül - a közös szolgálati elöljáró döntését kell kérni.

(6) Az előre bejelentett ellenőrzés alkalmával az ellenőrzött szervezeti elem vezetője fogadja az ellenőrzést végző személyt."

9. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 67. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"67. § (1) A körlet az Országgyűlési Őrség valamely szervezeti eleme elhelyezésére szolgáló épület vagy épületrész, a hozzá tartozó létesítményekkel együtt.

(2) A körletparancsnok a körletben elhelyezett szervezeti elem vezetője, aki felelős a körlet rendjéért, a körletben elhelyezett személyek fegyelméért. Ha a körletben több szervezeti elem van elhelyezve, a körletparancsnokot a közös szolgálati elöljáró jelöli ki. A körletparancsnoki teendőket utasításban alacsonyabb beosztású szolgálati elöljáróra is át lehet ruházni, amely utasítást a körletben elhelyezett személyekkel ismertetni kell.

(3) A körletrendet a körletparancsnok határozza meg, azt a szolgálati elöljáró jóváhagyása után ki kell függeszteni.

(4) A körletben a női öltözőt és pihenőt a férfiakétól elkülönítve kell kialakítani.

(5) A körlet helyiségeinek, szabad területeinek rendeltetését, használatuk szabályait a körletrend határozza meg. Több szervezeti elem által közösen használt körlet esetén az elöljáróknak intézkedniük kell a közös használatú helyiségekre vonatkozó szabályokról. A használati szabályokat az érintett országgyűlési őrnek meg kell ismernie.

(6) Az országgyűlési őr felelős a körlet rendjének fenntartásáért, a használatára bízott eszközök, felszerelések, berendezések megóvásáért, rendeltetésszerű használatáért."

10. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 69. §-a a következő (2b) bekezdéssel egészül ki:

"(2b) Az azonnali bevethetőséget megkövetelő szolgálati feladatot ellátó állomány feladatellátására rendelt szolgálati lőfegyverek és lőszerek fegyverrel őrzött védett objektumban lévő zárható tárolóhelyen vagy fegyverrel őrzött védett objektumban lévő lezárt hordozójárműben - a lőfegyver ürített állapotára, valamint a lőfegyvernek a lőszerektől való elkülönítésére vonatkozó követelmény alkalmazását mellőzve - csoportosan vagy egyénileg tárolhatóak."

11. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 71. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"71. § (1) A 70. § (3) bekezdése szerinti engedély iránti kérelmet külön indokolással az Országgyűlési Őrség parancsnokához kell benyújtani, aki a szolgálati maroklőfegyver vagy lőszer szolgálaton kívüli birtoklását külön indokolás nélkül is megtilthatja, továbbá a kiadott engedélyt visszavonhatja.

(2) A szolgálati maroklőfegyver vagy lőszer szolgálaton kívüli birtoklása esetén a biztonságos tárolás feltételeinek meglétét az Országgyűlési Őrség parancsnoka vagy az általa megbízott személy köteles évente, visszatérően ellenőrizni.

(3) Ha az országgyűlési őr 72 órát meghaladó ideig nem tartózkodik a 70. § (3) bekezdése szerinti engedélyben a szolgálati maroklőfegyver vagy lőszer tárolásának helyéül megjelölt helyen, úgy a szolgálati maroklőfegyvert vagy lőszert a szolgálati helyen kell tárolnia. Az országgyűlési őr akadályoztatása esetén közvetlen szolgálati elöljárója intézkedik a szolgálati maroklőfegyver vagy lőszer beszállítására.

(4) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka nem adhatja meg a 70. § (3) bekezdése szerinti engedélyt, továbbá a kiadott engedélyt köteles visszavonni, ha

a) az országgyűlési őrrel szemben büntetőeljárás indult,

b) az országgyűlési őr szolgálati maroklőfegyverét az Országgyűlési Őrségnél foglalkoztatott hivatásos állomány alkalmasságvizsgálatáról, valamint egészségügyi és pszichológiai ellátásáról szóló miniszteri rendelet alapján bevonták,

c) az országgyűlési őr illetmény nélküli szabadságon van,

d) a biztonságos tárolás feltételei nem biztosítottak, vagy

e) az országgyűlési őr a lőfegyverrel vagy lőszerrel bármely módon visszaélt."

12. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 80. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az országgyűlési őr a feladatait a jogszabályokban, továbbá az együttműködési megállapodásokban meghatározottak szerint - az Ogytv. 126. §-ában felsoroltakon túl az egyéb állami és egészségügyi szervekkel (a továbbiakban együtt: társszervek) együttműködve - látja el."

13. § Az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet

1. 2. § 4. pontjában a "személyi leltárba" szövegrész helyébe a "leltárba" szöveg,

2. 1. alcím címében a "szolgálati ágai és szakszolgálatai" szövegrész helyébe a "szolgálati ágai, szolgálata és szakszolgálatai" szöveg,

3. 5. § (5) bekezdésében a "valamint végszükség" szövegrész helyébe a "valamint jogos védelem vagy végszükség" szöveg,

4. 15. § (2) bekezdés nyitó szövegrészében az "országgyűlési őr az elhárításra" szövegrész helyébe az "országgyűlési őr az Országgyűlési Őrség tűzoltási és tűzbiztonsági feladatokat ellátó szervezeti eleme, vagy az elhárításra" szöveg,

5. 15. § (2) bekezdés c) pontjában a "Tűzoltási és Műszaki" szövegrész helyébe a "Tűzoltási Műszaki" szöveg,

6. 22. § (1) bekezdés a) pontjában a "honvédtisztjelölttel" szövegrész helyébe a "honvéd tisztjelölttel" szöveg,

7. 22. § (2) bekezdésében az "előállítandó" szövegrész helyébe az "intézkedés alá vont" szöveg,

8. 22/A. § (5) bekezdés b) pontjában a "valamint az Országos Rendőr-főkapitányság" szövegrész helyébe az "az Országos Rendőr-főkapitányság Főügyeletét" szöveg,

9. 25. §-ában a "Tűzmegelőzési és tűzoltási" szövegrész helyébe a "Tűzbiztonsági és tűzoltási" szöveg,

10. 27. § (2) bekezdés a) pontjában a "hol" szövegrész helyébe az "az alkalmazás alapjául szolgáló magatartás eseményhű bemutatása mellett annak leírását, hol" szöveg,

11. 32. § (5) bekezdésében az "Az elektromos" szövegrész helyébe a "Ha műszaki jellemzőiből más nem következik, az elektromos" szöveg,

12. 33. § (5) bekezdésében a "parancsnokának szakmai helyettese, az ő akadályoztatása esetén az ügyeletes" szövegrész helyébe a "parancsnokának helyettese, az ő akadályoztatása esetén az ügyeletvezető" szöveg,

13. 35. § (2) bekezdésében, 46. § (2) bekezdésében, 47. § nyitó szövegrészében, 82. § (3) bekezdésében a "tűzmegelőzési" szövegrész helyébe a "tűzbiztonsági" szöveg,

14. 38. § (1) bekezdésében, 43. § (7) bekezdésében a "közvetlen" szövegrész helyébe a "közeli" szöveg,

15. 39. § (2) bekezdés d) pontjában a "sérült," szövegrész helyébe a "sérült, történt-e haláleset," szöveg,

16. 39. § (6) bekezdés d) pontjában, 39. § (7) bekezdésében a "lövés sérülést" szövegrész helyébe a "lövés halált, sérülést" szöveg,

17. 43. § (1) bekezdés c) pontjában az "a Magyar Honvédség Honvédkórház (a továbbiakban: MH Honvédkórház)" szövegrész helyébe az "az Észak-Pesti Centrumkórház - Honvédkórház (a továbbiakban: ÉPC-HK)" szöveg,

18. 43. § (2)-(4) bekezdésében az "MH Honvédkórház" szövegrész helyébe az "ÉPC-HK" szöveg,

19. 44. § (1) bekezdésében a "parancsnoka" szövegrész helyébe a "parancsnoka által jóváhagyott védelmi terv" szöveg,

20. 47. § a) pontjában a "segélykérést továbbítja" szövegrész helyébe a "segélykérést az ügyeleti szolgálat közreműködésével továbbítja" szöveg,

21. 47/A. § (1) bekezdésében a "szolgálatparancsnok irányításával" szövegrész helyébe a "szolgálatparancsnok vagy szükség esetén a hivatásos állomány tiszti szolgálati beosztást betöltő tagjának irányításával" szöveg,

22. 47/B. § (1) bekezdésében az "ünnepségek," szövegrész helyébe a "nemzeti ünnepek, ünnepségek," szöveg,

23. 47/C. § (1) bekezdés záró szövegrészében az "a parancsnok" szövegrész helyébe az "az Országgyűlési Őrség parancsnokának" szöveg,

24. 59. § (4) bekezdésében a "saját parancsnokuknak" szövegrész helyébe a "közvetlen szolgálati elöljárójuknak" szöveg,

25. 60. § (1) bekezdés a) pontjában a "szervezeti egységek" szövegrész helyébe a "szervezeti elemek" szöveg,

26. 60. § (1) bekezdés l) pontjában a "szervezeti egység" szövegrész helyébe a "szervezeti elem" szöveg,

27. 60. § (1) bekezdés l) pontjában a "szervezet" szövegrész helyébe a "szervezeti elem" szöveg,

28. 62. § (1) bekezdés h) pontjában a "felgyógyulását." szövegrész helyébe a "felgyógyulását, várható felgyógyulását, illetve annak elhúzódását." szöveg,

29. 66. § (5) bekezdésében az "a parancsnok" szövegrész helyébe az "a csoport vagy kötelék parancsnoka" szöveg,

30. 69. § (1) bekezdésében az "a (2) és a (2a)" szövegrész helyébe az "a (2), a (2a) és a (2b)" szöveg,

31. 70. § (3) bekezdésében, 79. § (1) bekezdésében, 82. § (1) bekezdésében az "állományilletékes parancsnok" szövegrész helyébe az "Országgyűlési Őrség parancsnoka" szöveg,

32. 71/A. § (4) bekezdésében a "szerv" szövegrész helyébe a "szervezeti elem" szöveg

lép.

14. § Hatályát veszti az Országgyűlési Őrség szolgálati szabályzatáról szóló 84/2012. (XII. 28.) BM rendelet

a) 3. § (3) bekezdés b) pontja,

b) 62. § (4) bekezdésében a "változásokat, továbbá - a változástól számított 8 munkanapon belül - írásban a személyügyi nyilvántartás adatkörébe tartozó adataiban bekövetkezett" szövegrész,

c) 62. § (5) bekezdésében az "Az elfogással, kényszerítő eszköz alkalmazásával összefüggő rendkívüli eseményt haladéktalanul jelenteni kell az ügyeletesnek, aki az eseményt jelenti az Országgyűlési Őrség parancsnokának." szövegrész,

d) 66. § (6) bekezdés b) pontja,

e) 71/A. § (5) bekezdése,

f) 73. §-a,

g) 74. § (2) bekezdése,

h) 44. alcíme.

2. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet módosítása

15. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § (1) Ha a hivatásos állomány tagja a Hszt. 51. § (2) bekezdése szerinti szervnél vezényléssel lát el szolgálatot, a vezénylésről szóló munkáltatói intézkedésben rendelkezni kell arról, hogy a vezényeltet megillető illetmény

a) teljes egészében a fogadó szerv költségvetését terheli,

b) teljes egészében a rendvédelmi szervet terheli, és azt ő folyósítja, vagy

c) teljes egészében a rendvédelmi szervet terheli, de a fogadó szerv a vezénylés előtti illetmény és a vezénylés tartamára járó illetmény különbözetét a rendvédelmi szervnek megtéríti.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerint kell eljárni, ha

a) a vezénylés a vezénylés helye szerinti szerv rendszeresített létszámába tartozó szolgálati beosztásba, álláshelyre vagy munkakörbe történik, vagy

b) az illetmény fedezetét külső forrásból biztosítják."

16. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 13. §-a a következő (3b) bekezdéssel egészül ki:

"(3b) A jubileumi jutalmat a Hszt. 78. §-a alapján nyugdíj előtti rendelkezési állományban lévők részére a Hszt. 78. § (2) bekezdés b) pontja szerint megállapított illetmény alapulvételével kell megállapítani."

17. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"29. § A 27. §-ban meghatározott feltételek fennállása esetén is csak az a lakásépítés, lakásvásárlás, lakásbővítés, lakáskorszerűsítés és akadálymentesítés támogatható, amely helyszínének címe az Országgyűlési Őrség székhelyének címétől a közforgalmi úton mért lehető legrövidebb távolság figyelembevételével legfeljebb 60 km-es távolságban található."

18. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"44. § A munkáltatói kölcsön felhasználásával a hivatásos állomány tagjának tulajdonába kerülő lakás a kölcsön fedezetéül szolgál. A hivatásos állomány tagja és az Országgyűlési Őrség a támogatási megállapodásban rögzítik, hogy a munkáltatói kölcsönnel érintett lakásra az Országgyűlési Őrség javára a lakáscél megvalósításához szükséges pénzintézeti kölcsönt követő rangsorban, továbbá az állam javára szóló jelzálogjog és az annak biztosítására szolgáló elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzése esetén azt közvetlenül követően az ingatlan-nyilvántartásba jelzálogjogot kell bejegyeztetni."

19. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 65. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A beiskolázási segély bruttó összege gyermekenként legfeljebb a minimálbér 30%-ának megfelelő összeg."

20. § (1) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 66. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) Temetési segélyben részesíthető - szociális helyzetének figyelembevételével - a személyi állomány tagja a Hszt. 2. § 13. pontja szerinti közeli hozzátartozója halála esetén, feltéve, hogy a temetéssel járó kiadások legalább részben rá hárulnak, és azt saját nevére szóló számlával igazolni tudja.

(2) Temetési segélyben részesíthető a személyi állomány elhunyt tagjának a Hszt. 2. § 13. pontja szerinti közeli hozzátartozója, ha a temetéssel járó kiadások legalább részben rá hárulnak, azt saját nevére szóló számlával igazolni tudja, és nem került sor az elhunyt hősi halottá, a szolgálat halottjává vagy az Országgyűlési Őrség halottjává minősítésére."

(2) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 66. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A temetési segély bruttó összege legfeljebb a minimálbérnek megfelelő összeg."

21. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet a következő 74. §-sal egészül ki:

"74. § (1) Az Országgyűlési Őrséggel kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet (a továbbiakban: Módr.) hatálybalépését megelőző napig megállapított lakhatási támogatásra való jogosultság fennállását nem érinti, ha a hivatásos állomány tagja a Módr.-rel megállapított 29. § alapján már nem lenne jogosult lakhatási támogatásra.

(2) A Módr. hatálybalépését megelőzően benyújtott, de a Módr. hatálybalépésének napján még el nem bírált lakhatási támogatási kérelem elbírálásakor e rendeletnek a Módr. hatálybalépését megelőző napon hatályos 29. §-át kell alkalmazni, ha az a hivatásos állomány tagja számára kedvezőbb."

22. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

23. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet

1. 4. § (1) bekezdésében az "az 6. § (2) és (3)" szövegrész helyébe az "a 3. § (1) és (2)" szöveg,

2. 4. § (2) bekezdésében a "d), e) és k) pontja" szövegrész helyébe a "d) és e) pontja" szöveg,

3. 7. § (3) bekezdésében a "közalkalmazottat, kormányzati ügykezelőt vagy kormánytisztviselőt" szövegrész helyébe a "munkavállalót vagy köztisztviselőt" szöveg,

4. 24/A. § (1) bekezdésében és 24/C. § (2) bekezdésében a "ha legalább" szövegrész helyébe a "ha az Országgyűlési Őrségnél legalább" szöveg,

5. 24/A. § (7) bekezdésében a "beavatkozás szerint részletezett" szövegrész helyébe a "fogászati ellátásról szóló" szöveg,

6. 24/A. § (8) bekezdésében az "ellátást végző fogorvos igazolásának és a részletes számlának a" szövegrész helyébe az "ellátásról szóló számla" szöveg,

7. 24/G. § (1) bekezdésében a "százaléka" szövegrész helyébe a "%-a" szöveg,

8. 30. § a) pontjában az "a személyi jövedelemadóról szóló törvényben" szövegrész helyébe az "az Szja. tv.-ben" szöveg,

9. 61. § (6) bekezdésében a "megítéléséhez és az Országgyűlési Őrséget terhelő befizetések elszámolásához szükséges" szövegrész helyébe a "megítéléséhez szükséges" szöveg,

10. 63. § (2) bekezdésében az "az illetményalap kétszeresének megfelelő, ezer forintra kerekített összegét" szövegrész helyébe az "a minimálbér 50%-ának megfelelő összeget" szöveg,

11. 63. § (3) bekezdésében az "az illetményalap hatszorosának megfelelő, ezer forintra kerekített összegét" szövegrész helyében az "a minimálbérnek megfelelő összeget" szöveg,

12. 65. § (4) bekezdés a)-c) pontjában a "tagjának gyermekét" szövegrész helyébe a "tagját" szöveg

lép.

24. § Hatályát veszti az Országgyűlési Őrség hivatásos állományát érintő gazdasági tárgyú szabályokról szóló 85/2012. (XII. 28.) BM rendelet

a) 1. § (7) és (8) bekezdése,

b) 24/E. § (2) bekezdése,

c) 24/F. §-a,

d) 24/G. § (3) bekezdése,

e) 61. § (5) bekezdése.

3. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet módosítása

25. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 3. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka az értékelt személy részére a teljesítményértékelés kötelező elemeinek éves értékelése előtt egy hónappal már nem határozhat meg év közbeni többletfeladatot."

26. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 6. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Ha év közbeni többletfeladatok megállapítására kerül sor, ezen teljesítményértékelési elem értékelését 5%-os súlyozással kell figyelembe venni a teljesítményértékelés során, egyidejűleg az egyéni teljesítménykövetelmények (1) bekezdés a) pontja szerint súlyozását 5%-kal csökkenteni kell."

27. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § Az értékelő vezető a tárgyévre vonatkozó minősítési javaslatát az éves teljesítményértékelés, a soron kívüli minősítésre vonatkozó javaslatát a szolgálatra alkalmatlanság felmerülése miatt elvégzett teljesítményértékelés eredményére figyelemmel készíti el a minősítőlapon, a 7. melléklet szerinti adattartalommal. A minősítési javaslatot a kontrollvezető felülvizsgálja, indokolt esetben megváltoztathatja, és egyetértése esetén a tárgyévet követő év február 28-áig, soron kívüli minősítés esetén a teljesítményértékelés elvégzését követő tíz napon belül - a humánigazgatási szakszolgálaton keresztül - az Országgyűlési Őrség parancsnokához felterjeszti jóváhagyásra."

28. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A megállapítások alapján az értékelő vezető - a Hszt. 112. § (3) bekezdésében foglaltak kezdeményezésén túl - az Országgyűlési Őrség parancsnoka felé az alábbi megállapítást vagy javaslatot teheti:

a) a teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítése javasolt,

b) a teljesítményértékelés alapján a minősített jutalmazása javasolt,

c) a teljesítményértékelés alapján a minősített képzése szükséges.

(3) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka által meghozott minősítést tartalmazó minősítőlapot a minősített részére át kell adni, valamint a személyi anyagban és az irattárban is el kell helyezni egy-egy példányt."

29. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 11. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az értékelési időszak alatt felmerülő többletfeladatok meghatározása és értékelése érdekében az Országgyűlés elnöke a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével év közben legfeljebb további kettő szervezeti teljesítménycélt határozhat meg."

30. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"12. § (1) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévre vonatkozó szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok egyes elemeinek megállapításakor meghatározza azok súlyát a szakmai teljesítménykövetelmények összértékén belül. Szakterületenként legfeljebb tíz szakmai teljesítménykövetelmény-minimum határozható meg, közülük legfeljebb három kiemelt követelményként. Az egyes elemek összértéke 100%. Kiemelt követelmény az, amelynek súlya az átlagot legalább 10%-kal meghaladja.

(2) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat legfeljebb kettő alkalommal, legkésőbb a tárgyév szeptember 30-ig módosíthatja, ha új szervezeti teljesítménycél meghatározására kerül sor, vagy ha az Országgyűlési Őrség feladatkörét alapvetően érintő változás a módosítást indokolja."

31. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

32. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

33. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet

a) 3. § (1) bekezdés a) pontjában az "a beosztotti besorolású értékelt" szövegrész helyébe az "az értékelt" szöveg,

b) 9. § (1) bekezdésében az "eredményességét." szövegrész helyébe az "eredményességét, támogatja a vezetői döntés-előkészítést és döntéshozatalt." szöveg,

c) 11. § (1) bekezdésében a "8-ig" szövegrész helyébe a "20-ig" szöveg,

d) 11. § (3) bekezdés nyitó szövegrészében a "15-ig" szövegrész helyébe a "31-ig" szöveg,

e) 17. § (1) bekezdésében az "az Országgyűlési Őrség intranetes oldalán közzéteszi" szövegrész helyébe az "a hivatásos állomány rendelkezésére bocsátja" szöveg,

f) 17. § (2) bekezdésében a "8-ig" szövegrész helyébe a "20-ig" szöveg,

g) 8. melléklet I. alcím címében a "vezetői" szövegrész helyébe a "vezetési" szöveg,

h) 8. melléklet I. alcím 6. pontjában a "magalapozott" szövegrész helyébe a "megalapozott" szöveg,

i) 8. melléklet II. alcím 2. pontjában a "jogi tevékenység," szövegrész helyébe a "jogi, hivatali, adatvédelmi tevékenység," szöveg,

j) 8. melléklet II. alcím 2. pont 2.4. alpontjában a "fegyelmi" szövegrész helyébe a "fegyelmi és méltatlansági" szöveg

lép.

34. § Hatályát veszti az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet

a) 1. § (1) bekezdés 1. pontja,

b) 13. §-ában az "- a 16. §-ban meghatározott korlátozással -" szövegrész,

c) 16. §-a.

4. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjai által szolgálatban birtokban tartható vagyontárgyak, magáncélú telekommunikációs eszközök, készpénz, készpénzt helyettesítő eszközök korlátozásának szabályairól szóló 24/2015. (VI. 15.) BM rendelet módosítása

35. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjai által szolgálatban birtokban tartható vagyontárgyak, magáncélú telekommunikációs eszközök, készpénz, készpénzt helyettesítő eszközök korlátozásának szabályairól szóló 24/2015. (VI. 15.) BM rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 30. §-ában meghatározott okból vagy célból az Országgyűlési Őrség parancsnoka megtilthatja, hogy az Országgyűlési Őrség hivatásos állományának azon tagja, aki közterületen vagy védett létesítményben lát el objektumvédelmi, illetve járőr- és őrszolgálati feladatot, a szolgálatban a tízezer forintot vagy ennek megfelelő összegű külföldi fizetőeszközt meghaladó készpénzt magánál tartson."

5. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet módosítása

36. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha az alkoholteszterrel végzett mérés eredménye a 0,10 mg/l légalkohol értéket meghaladja, vagy nem haladja meg, de a hivatásos állomány vizsgálat alá vont tagja korábban szeszes ital fogyasztásának tényéről nyilatkozott, a hivatásos állomány vizsgálat alá vont tagját szóban nyilatkoztatni kell arról, hogy hajlandó-e magát alávetni hiteles mérőeszközzel történő vizsgálatnak, továbbá arról, hogy szenved-e tüdőbetegségben, vagy van-e testhőmérséklet-emelkedése. Ha a hivatásos állomány vizsgálat alá vont tagja hajlandó magát a vizsgálatnak alávetni, és nyilatkozata szerint nem szenved tüdőbetegségben, és nincs testhőmérséklet-emelkedése, hiteles mérőeszközzel történő mérésre kell intézkedni."

37. § (1) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A hiteles mérőeszközzel végzett ellenőrzésről jegyzőkönyvet (e § alkalmazásában a továbbiakban: Jegyzőkönyv) szükséges felvenni. A hiteles mérőeszközzel folytatott vizsgálat megkezdése előtt a hivatásos állomány vizsgálat alá vont tagját a Jegyzőkönyv megfelelő részén nyilatkoztatni kell

a) esetleges tüdőbetegségére vagy testhőmérséklet-emelkedésére,

b) kábítószer, pszichotróp anyag, új pszichoaktív anyag vagy a vezetési képességére hátrányosan ható szer esetleges fogyasztására,

c) a központi idegrendszer működését befolyásoló gyógyszer esetleges szedésére

vonatkozóan."

(2) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 4. § (3) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ha a hivatásos állomány vizsgálat alá vont tagja)

"d) szervezetében kábítószer, pszichotróp anyag, új pszichoaktív anyag, a vezetési képességére hátrányosan ható szer vagy a központi idegrendszer működését befolyásoló gyógyszer jelenléte valószínűsíthető,"

(a hiteles mérőeszközzel mérés nem hajtható végre, ezért vér- és vizeletminta vételre kell intézkedni.)

(3) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 4. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A Jegyzőkönyvben rögzíteni szükséges továbbá

a) a mérést szükségessé tevő cselekmény leírását, helyét, időpontját,

b) ha arra a vizsgálat alá vont nyilatkozni kíván,

ba) a szeszes ital utolsó fogyasztásának idejére és mennyiségére vonatkozó adatokat, valamint az azt megelőző szeszes ital fogyasztásának idejére és mennyiségére vonatkozó adatokat,

bb) az utolsó étkezés idejére, mennyiségére vonatkozó adatokat,

bc) a hivatásos állomány tagjának testtömegére vonatkozó adatot,

bd) a hivatásos állomány tagjának esetleges sérüléseire vonatkozó adatokat,

c) a hiteles mérőeszközzel végzett ellenőrzést megelőzően alkalmazott alkoholszonda vagy alkoholteszter eredményét és a mérés időpontját,

d) a hiteles mérőeszközzel történő mérés adatait, valamint

e) a hivatásos állomány tagjának arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy

ea) a mérés eredményét valamely okból kétségbe vonja-e,

eb) véralkohol-vizsgálat elvégzését kéri-e."

38. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 6. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A (3) bekezdés szerinti nyilatkozatban szükséges feltüntetni

a) a vizsgálatot szükségessé tevő cselekmény vagy körülmény leírását, helyét, időpontját, valamint

b) ha arra a vizsgálat alá vont nyilatkozni kíván,

ba) a kábítószer, pszichotróp anyag, új pszichoaktív anyag fogyasztására vonatkozó adatokat,

bb) a központi idegrendszer működését befolyásoló gyógyszer szedésére vonatkozó adatokat."

39. § (1) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Kábítószer-fogyasztás okozta befolyásoltság gyanúja esetén vér- és vizeletminta vételére kell intézkedni a rendszeresített, "A kábítószeres befolyásoltság (élő személynél) megállapítására alkalmas vér- és vizeletvételi - II. számú - egységdoboz" (a továbbiakban: II. számú egységdoboz) alkalmazásával."

(2) Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet 7. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

"(5a) Ha a mintavételt az (5) bekezdésben meghatározott esetben az egészségügyi szolgáltató ügyeletes orvosa végzi, annak költségét az Országgyűlési Őrség téríti meg."

40. § Az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet

a) 5. § (4) bekezdésében a "területileg illetékes egészségügyi szolgáltató" szövegrész helyébe a "befolyásoltságvizsgálat helye szerint területileg illetékes egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: egészségügyi szolgáltató)" szöveg,

b) 5. § (5) bekezdésében az "a szolgálatteljesítés helye szerint illetékes (a továbbiakban: egészségügyi szolgáltató)" szövegrész helyébe az "az egészségügyi szolgáltató" szöveg,

c) 7. § (4) és (6) bekezdésében az "az I. és II. számú" szövegrész helyébe az "a II. számú" szöveg

lép.

41. § Hatályát veszti az Országgyűlési Őrség hivatásos állományú tagjainak szolgálatképes állapota megállapítása érdekében a befolyásoltság kiszűrése céljából elvégezhető vizsgálatok köréről és a vizsgálat végrehajtásának szabályairól szóló 25/2015. (VI. 15.) BM rendelet

a) 3. § (4) és (5) bekezdése,

b) 1. melléklete,

c) 2. melléklete.

6. Záró rendelkezések

42. § Ez a rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelethez

"4. melléklet a 85/2012. (XII. 28.) BM rendelethez

1. Kegyeleti kiadásként elszámolható költségnormák

1.1. Halottszállítás költsége: a temetőn kívüli helyi és helyközi szállítás számlával igazolt összege. E szállítási költség - a temetőn belüli szállítást kivéve - nem terheli az 1.3. pont szerinti szolgáltatási költségeket.

1.2. Sírhelyköltség:

1.2.1. A sírhely (urnasírhely, urnafülke) költségeit a ténylegesen felmerült, számlával igazolt, legfeljebb azonban a minimálbér 30%-ának megfelelő összeg képezi.

1.2.2. Templomban vagy kápolnában elhelyezett urnasírhely (urnakripta) esetén a számla szerinti összeg, legfeljebb azonban a minimálbér 30%-ának megfelelő összeg.

1.2.3. Kettős sírhely (többes urnasírhely) váltása esetén az 1 sírhelyre eső, de legfeljebb az 1.2.1. alpont szerint maximált összeg.

1.3. Szolgáltatási költségek és kellékek: számlával igazolt, legfeljebb azonban a minimálbér 50%-ának megfelelő összeg.

1.4. Síremlékállítás költsége: számlával igazolt, legfeljebb azonban a minimálbér 150%-ának megfelelő összeg. Az elhunyt szolgálati helyén állított emléktábla költsége nem terheli a síremlék normaösszegét.

2. A kegyeleti költségnormát nem terhelő kiadások

2.1. Koszorúköltségek:

2.1.1. hősi halott, a szolgálat halottja temetésén legfeljebb 2 db koszorú,

2.1.2. az Országgyűlési Őrség halottja és nem minősített elhunyt temetésén 1 db koszorú,

2.1.3. síremlékavatáskor, megemlékezésekkor síremlékenként vagy emléktáblánként 1 db koszorú.

2.2. Gyászközlemény költsége: a hősi halott, a szolgálat halottja esetén a sajtóban történő közzétételének számla szerinti összege.

2.3. Testületi tiszteletadás költségei (ideértve az Országgyűlési Őrség temetéssel összefüggő utazási költségeit).

2.4. Sírgondozás költsége: hozzátartozó hiányában vagy akadályoztatása esetén a hősi halott és a szolgálat halottja síremlékének gondozására a szolgáltató által kiállított számlával igazolt összeg."

2. melléklet a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelethez

"7. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

A minősítőlap kötelező adattartalma

1. Azon év megjelölése, amelyre a minősítés vonatkozik;

2. a hivatásos állomány tagjának

2.1. neve,

2.2. szolgálati helye,

2.3. szolgálati beosztása,

2.4. éves teljesítményértékelésének eredménye;

3. a minősítés, ezen belül

3.1. a minősített képességeinek és szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelése,

3.2. a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelése,

3.3. a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetések;

4. az értékelő vezető javaslata személyzeti intézkedések megtételére, ezen belül

4.1. a minősített vezetői és utánpótlási adatbankba történő felvételére vagy abból való törlésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.2. a minősített szolgálati viszonyának módosítására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.3. a minősített szolgálati viszonyának alkalmatlanság miatti megszüntetésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.4. a minősített jelenlegi beosztására alkalmas javaslatra vonatkozó álláspont,

4.5. a minősített jutalmazására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.6. a minősített képzésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.7. teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont;

5. a minősítést jóváhagyásra javasló értékelő vezető aláírása, keltezéssel;

6. a minősítési javaslattal egyetértő kontrollvezető aláírása, keltezéssel;

7. a minősítést jóváhagyó parancsnok aláírása, keltezéssel;

8. a hivatásos állomány tagjának tájékoztatása arról, hogy a Hszt. 113. § (2) bekezdése alapján a minősítésben foglaltakkal szemben szolgálati panasszal élhet;

9. a hivatásos állomány tagjának

9.1. a minősítéssel kapcsolatos esetleges észrevételei,

9.2. a minősítésben foglaltak megismerésére, a tájékoztatás tudomásul vételére és a minősítés átvételére vonatkozó nyilatkozata,

9.3. aláírása, keltezéssel."

3. melléklet a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelethez

1. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklet I. alcím 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. a társszervekkel, a munkavégzésben közreműködő szervekkel, személyekkel való együttműködés értékelése"

2. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklet II. alcím 1. pontja a következő 1.5. alponttal egészül ki:

"1.5. az egészségügyi és pszichológiai alapellátás, valamint az alkalmasságvizsgálati rendszer működtetésének értékelése"

3. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklet II. alcím 2. pontja a következő 2.5-2.10. alponttal egészül ki:

"2.5. ügyviteli, iratkezelési tevékenység minőségének értékelése

2.6. kommunikációs tevékenység színvonalának értékelése

2.7. belső kontrollhoz kapcsolódó feladatok végrehajtásának értékelése

2.8. a minősített adatok kezelésével és védelmével összefüggő tevékenység értékelése

2.9. az Országgyűlési Őrség adatvédelmi tevékenységének értékelése

2.10. információbiztonság állapotának értékelése"

4. Az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklet III. alcím 5. pontja a következő 5.15-5.21. alponttal egészül ki:

"5.15. híradó- és biztonságtechnikai szolgáltatások biztonságának értékelése

5.16. biztonságtechnikai eszközök telepítése és karbantartása szakszerűségének értékelése

5.17. a biztonságtechnikai eszközökkel való felelős gazdálkodás megvalósításának értékelése

5.18. az Országgyűlési Őrség által őrzött létesítmények védelme céljából működtetett kamerarendszerek, videotechnikai berendezések szakszerű üzemeltetésének értékelése

5.19. az Országgyűlési Őrség funkcionális feladatait támogató informatikai alrendszerek szakszerű üzemeltetésének értékelése

5.20. a légtérkorlátozással kapcsolatos feladatok szakszerűségének értékelése

5.21. a pilóta nélküli állami légi jármű üzemeltetésével kapcsolatos tevékenység értékelése"

5. Hatályát veszti az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről szóló 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet 8. melléklet II. alcím 3. és 4. pontja.

Tartalomjegyzék