Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet

az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről

A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Országgyűlés elnöke véleményének kikérésével - a következőket rendelem el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § (1) E rendelet alkalmazásában:

1.[1]

2. értékelés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor - mérhető mutatók hiányában - az értékelő vezető megítélésén alapul a teljesítmény megállapítása;

3. értékelő vezető: a közszolgálati egyéni teljesítményértékelésről szóló 10/2013. (I. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szerinti értékelő vezető;

4. értékelt személy: a hivatásos állomány tagja, akinek a teljesítményét az e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni, illetve mérni;

5.[2] fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek a munkavégzéshez kötődőek vagy a munkavégzésen kívüliek;

6. kompetencia: a közszolgálati feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep, vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;

7. kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;

8. kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;

9. mérés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor konkrét eredményeken, határidőkön, mérőszámokon, indikátorokon alapul a teljesítmény megállapítása;

10. munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;

11. munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzések (különösen továbbképzés, önképzés) eredményeként elérendő cél;

12. munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;

13. stratégiai egyéni teljesítménykövetelmény: a szervezet stratégiai célkitűzéséből lebontott egyéni feladat, amelynek teljesítésével a hivatásos állomány tagja a stratégiai célok elérésére a munkavégzése során befolyással lehet, és amellyel elő tudja mozdítani a szervezet eredményes és hatékony munkáját;

14.[3] szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok: a szervezeti elemekkel szemben a tárgyévre meghatározott, a szakmai tevékenységhez kapcsolódó alapvető, számszerűsíthető értékek, mutatók, elvárások;

15. szervezeti működés teljesítmény-indikátorai: az Országgyűlési Őrség szervezeti elemei működése szakszerűségének, jogszerűségének, eredményességének, hatékonysága és minősége szintjének értékelésére szolgáló jellemzők;

16.[4] szervezeti teljesítménycélok: a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások és az Országgyűlési Őrség alaptevékenysége alapján a szervezeti elemek működésének fejlesztése érdekében, egyes kiemelten fontos területen elérni kívánt, és az adott évre megállapított célmeghatározás;

17. teljesítményértékelés kötelező elemei: a Korm. rendelet 5. §-a szerinti munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények, valamint a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényező;

18. vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.

(2)[5] E rendelet szabályai a hivatásos állománynak a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 37. alcíme alapján más szervhez vezényelt tagja esetében nem alkalmazandóak.

2. Az egyéni teljesítményértékelés ajánlott elemei és az alkalmazásukhoz kapcsolódó eljárási szabályok

2. § (1)[6] Az értékelt személy részére a teljesítményértékelés ajánlott elemeit az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig határozza meg és tájékoztatja azokról az értékelt személyt.

(2)[7]

3. § (1)[8] A teljesítményértékelésnek a Korm. rendeletben meghatározott kötelező elemein túl a teljesítményértékelés ajánlott elemeként

a)[9] az értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy fejlesztési célt,

b) a vezető besorolású értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy stratégiai egyéni teljesítménykövetelményt

lehet előírni.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak mellett az Országgyűlési Őrség parancsnoka a teljesítményértékelés ajánlott elemeként az értékelt személy részére

a) év közbeni többletfeladatokat, valamint

b) az 1. melléklet szerinti kompetenciák közül legalább hat, legfeljebb kilenc kompetenciát

határozhat meg.

(2a)[10] Az Országgyűlési Őrség parancsnoka az értékelt személy részére a teljesítményértékelés kötelező elemeinek éves értékelése előtt egy hónappal már nem határozhat meg év közbeni többletfeladatot.

(3)[11] Az (1) és a (2) bekezdés szerinti ajánlott elemek tárgyévi alkalmazásáról vagy mellőzéséről az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévet megelőző év december 31-éig dönt.

(4)[12] Az ajánlott elemek alkalmazásáról szóló döntés esetén az Országgyűlési Őrség parancsnoka rendelkezik arról, hogy mely ajánlott elemek alkalmazása kötelező.

4. § (1)[13] Az ajánlott elemeket évente egyszer, a teljesítményértékelés kötelező elemeinek az egész tárgyévre vonatkozó értékelésével és mérésével egyidejűleg, a tárgyévet követő év január 1-je és január 31-e között kell értékelni.

(2)[14] Az ajánlott elemek értékelése a 2-5. melléklet szerinti értékelő lapokon, papír alapon történik. Az ajánlott elemek értékelése a közszolgálati teljesítményértékelés végrehajtását szolgáló informatikai rendszer felhasználásával is történhet.

(3) A 6. melléklet szerinti összesített értékelő lapot két példányban kell kinyomtatni, egyik példányát az értékelt személy részére át kell adni, a másikat irattárban kell elhelyezni.

5. § (1) A kontrollvezető jogosult az értékelő vezető által meghatározott teljesítményértékelési elemeket - az értékelt személy 2. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatását megelőzően - módosítani vagy kiegészíteni, továbbá indokolt esetben az értékelő vezető által elkészített teljesítményértékelést - az értékelés ismertetését megelőzően - megváltoztatni.

(2) A kontrollvezető az értékelő megbeszélésen részt vehet, az értékelő vezető vagy az értékelt személy kérésére köteles azon részt venni.

3. A teljesítményértékelés kötelező és ajánlott elemeinek súlyozása

6. § (1) A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor - ha az értékelt személy részére ajánlott elem került megállapításra - az egyes teljesítményelemek súlyozása:[15]

a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 35%,

b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 35%,

c) a teljesítményértékelés ajánlott elemei: 20%,

d) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.

(2) A teljesítményértékelés során alkalmazott ajánlott elemek értékét úgy kell megállapítani, hogy

a) a 3. § (1) bekezdése alapján meghatározott ajánlott elem,

b) - ha annak meghatározására sor került - a 3. § (2) bekezdés a) pontja alapján meghatározott ajánlott elem,

c) - ha annak meghatározására sor került - a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján meghatározott ajánlott elem

értékelésének a részeredményeit egyenlő mértékben kell figyelembe venni.

(3)[16] A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor - ha az értékelt személy részére ajánlott elem nem került megállapításra - az egyes teljesítményelemek súlyozása a következő:

a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 45%,

b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 45%,

c) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.

(4)[17] Ha év közbeni többletfeladatok megállapítására kerül sor, ezen teljesítményértékelési elem értékelését 5%-os súlyozással kell figyelembe venni a teljesítményértékelés során, egyidejűleg az egyéni teljesítménykövetelmények (1) bekezdés a) pontja szerint súlyozását 5%-kal csökkenteni kell.

4. A minősítés

7. §[18] Az értékelő vezető a tárgyévre vonatkozó minősítési javaslatát az éves teljesítményértékelés, a soron kívüli minősítésre vonatkozó javaslatát a szolgálatra alkalmatlanság felmerülése miatt elvégzett teljesítményértékelés eredményére figyelemmel készíti el a minősítőlapon, a 7. melléklet szerinti adattartalommal. A minősítési javaslatot a kontrollvezető felülvizsgálja, indokolt esetben megváltoztathatja, és egyetértése esetén a tárgyévet követő év február 28-áig, soron kívüli minősítés esetén a teljesítményértékelés elvégzését követő tíz napon belül - a humánigazgatási szakszolgálaton keresztül - az Országgyűlési Őrség parancsnokához felterjeszti jóváhagyásra.

8. § (1) A minősítés - a teljesítményértékelés eredményére figyelemmel - az alábbi elemekre kiterjedő szöveges értékelést tartalmazza:

a)[19] a minősített képességeinek és a szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelését a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők és - amennyiben a teljesítményértékelés ajánlott elemeként annak meghatározására sor került - a kompetenciák értékelésének (a továbbiakban: kompetencia-megfelelés) eredményeire figyelemmel;

b) a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelését a kompetencia-megfelelés és a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők, továbbá a munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények és a stratégiai egyéni teljesítménykövetelmények eredményeire figyelemmel;

c)[20] a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetéseket, elsősorban a fejlesztési célok eredményére, továbbá a teljesítményértékelés összeredményére tekintettel.

(2)[21] A megállapítások alapján az értékelő vezető - a Hszt. 112. § (3) bekezdésében foglaltak kezdeményezésén túl - az Országgyűlési Őrség parancsnoka felé az alábbi megállapítást vagy javaslatot teheti:

a) a teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítése javasolt,

b) a teljesítményértékelés alapján a minősített jutalmazása javasolt,

c) a teljesítményértékelés alapján a minősített képzése szükséges.

(3)[22] Az Országgyűlési Őrség parancsnoka által meghozott minősítést tartalmazó minősítőlapot a minősített részére át kell adni, valamint a személyi anyagban és az irattárban is el kell helyezni egy-egy példányt.

5. Szervezeti teljesítményértékelés

9. § (1)[23] A szervezeti teljesítményértékelés az Országgyűlési Őrség által működtetett értékelő rendszer, amely elősegíti az Országgyűlési Őrség professzionális, jogszerű és szakszerű működését, javítja tevékenysége hatékonyságát és eredményességét, támogatja a vezetői döntés-előkészítést és döntéshozatalt.

(2) A szervezeti teljesítményt

a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának értékelése,

b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorainak értékelése, és

c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének mérése

alapján kell megállapítani.

10. § A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait a 8. melléklet határozza meg, a szervezeti működés

a) vezetési,

b) funkcionális és

c) szakmai

tevékenységenkénti (az a)-c) pontban meghatározottak a továbbiakban együtt: szakterület) bontásában.[24]

11. § (1)[25] Az Országgyűlési Őrség számára a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások figyelembevételével az Országgyűlés elnöke a tárgyév január 20-ig megállapítja a szervezeti teljesítménycélokat.

(2)[26] Az Országgyűlés elnöke évente legalább négy, legfeljebb hat szervezeti teljesítménycélt határoz meg.

(2a)[27] Az értékelési időszak alatt felmerülő többletfeladatok meghatározása és értékelése érdekében az Országgyűlés elnöke a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével év közben legfeljebb további kettő szervezeti teljesítménycélt határozhat meg.

(3) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig állapítja meg az Országgyűlési Őrség számára meghatározott szervezeti teljesítménycélok alapján az Országgyűlési Őrség főosztály jogállású szervezeti elemeinek[28]

a) szervezeti teljesítménycéljait és

b) szakmai teljesítménykövetelmény-minimumait.

(4) A szervezeti teljesítménycélokat és a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat az Országgyűlési Őrség sajátosságaira, szervezeti és működési állapotára, körülményeire, a rendelkezésre álló erőforrásokra figyelemmel úgy kell meghatározni, hogy reális, teljesíthető követelményrendszert jelentsenek, és a szervezet fejlődését, fejlesztését is célozzák.

12. §[29] (1) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévre vonatkozó szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok egyes elemeinek megállapításakor meghatározza azok súlyát a szakmai teljesítménykövetelmények összértékén belül. Szakterületenként legfeljebb tíz szakmai teljesítménykövetelmény-minimum határozható meg, közülük legfeljebb három kiemelt követelményként. Az egyes elemek összértéke 100%. Kiemelt követelmény az, amelynek súlya az átlagot legalább 10%-kal meghaladja.

(2) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat legfeljebb kettő alkalommal, legkésőbb a tárgyév szeptember 30-ig módosíthatja, ha új szervezeti teljesítménycél meghatározására kerül sor, vagy ha az Országgyűlési Őrség feladatkörét alapvetően érintő változás a módosítást indokolja.

13. §[30] A szervezeti teljesítményt 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell mérni, illetve értékelni. A százalékos értéksávok, a hozzá kapcsolódó teljesítményfokozatok és teljesítményszintek megegyeznek az egyéni teljesítményértékelésnek a Korm. rendelet 11. § (4) bekezdésében meghatározott szintjeivel.

14. § A szervezeti teljesítmény értékelésekor

a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának szintjét 30%-ban,

b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorai alapján értékelt teljesítményt 30%-ban,

c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülési szintjét 40%-ban

kell beszámítani.

15. § (1)[31] A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait szakterületenkénti bontásban, 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell értékelni.

(2) Az egyes szakterületekre meghatározott indikátorok értékét átlagolni kell. Az összértékelésen belül

a) a vezetési tevékenység értéke 25%-ot,

b) a funkcionális tevékenység értéke 25%-ot,

c) a szakmai tevékenység értéke 50%-ot

tesz ki.

16. §[32]

17. § (1)[33] Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév november 30-ig összeállítja és a hivatásos állomány rendelkezésére bocsátja a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének méréséhez szükséges adatokat.

(2)[34] Az Országgyűlés elnöke - az Országgyűlési Őrség parancsnokának előterjesztése alapján - a tárgyévet követő év január 20-ig értékeli az Országgyűlési Őrség teljesítményét.

6. Záró rendelkezések

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

19. §[35]

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

A teljesítményértékelés kompetencia-térképe

ABC
1.kompetenciáka vezetők
kompetencia
osztályába ajánlott
kompetenciák
a munkatársak
kompetencia
osztályába ajánlott
kompetenciák
2.döntésképességX
3.csoportok irányításaX
4.egyéb ismeretek alkalmazásának képességeXX
5.etikus magatartás/megbízhatóságXX
6.felelősségtudatXX
7.határozottság, magabiztosságXX
8.integritásXX
9.kapcsolattartásXX
10.konfliktuskezelésXX
11.mások megértése (empátia)XX
12.mások motiválásaXX
13.munkatársak fejlesztéseX
14.önállóságXX
15.rendszergondolkodásXX
16.rugalmasságXX
17.stratégiai (analitikus, koncepcionális)
gondolkodás
X
18.szabálytudat és fegyelmezettségXX
19.szakmai ismertek alkalmazásának szintjeXX
20.szervezet iránti lojalitásXX
21.szervezőkészségX
22.teljesítményértékelés készségeX
23.tervezőkészségX
24.ügyfél-orientáltság (partnerközpontúság)XX
25.változások irányításaX
26.változásokra való nyitottság,
kezdeményezőkészség
XX
27.vezetési technikák (tervezőkészség,
szervezőkészség, vezetés, irányítás,
döntésképesség, követelménytámasztás,
delegálás, ellenőrzés)
X

2. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Értékelő lap a hivatásos állomány tagja részére meghatározott kompetenciákról és a kompetenciaszintek értékeléséről

[36]
s.sz.KompetenciaAz értékelő
funkciója
Teljesítményfokozatok
100%ß-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------0%
1.kompetencia1értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítményjó teljesítménymegfelelő teljesítményátlag alatti teljesítményelfogadhatatlan teljesítmény
2.kompetencia 2értékelő vezető
értékelése
3.kompetencia 3értékelő vezető
értékelése
4.kompetencia 4értékelő vezető
értékelése
5.kompetencia 5értékelő vezető
értékelése
6.kompetencia 6értékelő vezető
értékelése
7.kompetencia 7értékelő vezető
értékelése
8.kompetencia 8értékelő vezető
értékelése
9.kompetencia 9értékelő vezető
értékelése
Összesített
részértékelés
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítmény
100-90 %
jó teljesítmény
89,99-70 %
megfelelő teljesítmény
69,99-50 %
átlag alatti teljesítmény
49,99-40 %
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99-0 %
100-
99
98-
97
96-
95
94-
93
92-
90
89,99-
87
86-
83
82-
79
78-
75
74-
70
69,99-
67
66-
63
62-
59
58-
55
54-
50
49,99-
49
48-
47
46-
45
44-
43
42-
40
39,99-
33
32-
25
24-
17
16-
9
8-0

3. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Értékelő lap a fejlesztési cél meghatározásáról és értékeléséről

[37]
s.sz.Teljesítmény-követelményekAz értékelés formája és az értékelő funkciójaTeljesítményfokozatok
1.az értékelt fejlesztési céljának szöveges meghatározásaa teljesítés értékelése100%ß-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------0%
értékelő vezető értékelésekivételes teljesítményjó teljesítménymegfelelő teljesítményátlag alatti teljesítményelfogadhatatlan teljesítmény
a teljesítés áthúzódik... évre
n.további fejlesztési célok szöveges meghatározása és értékelése a fentiek szerint
a részértékelések összesített eredményeértékelő vezető értékelése
Összesítésa részértékelések összesített eredményeértékelő vezető értékelése
kivételes teljesítmény 100-90 %jó teljesítmény 89,99-70 %megfelelő teljesítmény 69,99-50 %átlag alatti teljesítmény 49,99-40 %elfogadhatatlan teljesítmény 39,99-0 %
100-9998­9796­9594­9392­9089,99­8786­8382­7978­7574­7069,99­6766­6362­5958­5554­5049,99­4948­4746­4544­4342­4039,99­3332­2524­1716­98-0

4. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Értékelő lap a stratégiai egyéni teljesítménykövetelmények meghatározásáról és értékeléséről

[38]
s.sz.Teljesítmény-követelményekAz értékelés
formája és az
értékelő
funkciója
Teljesítményfokozatok
1.az értékelt stratégiai egyéni
teljesítménykövetelményének
szöveges meghatározása
a teljesítés
értékelése
100%ß------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------0%
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítményjó teljesítménymegfelelő teljesítményátlag alatti teljesítményelfogadhatatlan teljesítmény
n.további stratégiai egyéni
teljesítménykövetelményének
szöveges meghatározása
a részértékelések összesített
eredménye
Összesítésa részértékelések összesített
eredménye
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítmény
100-90 %
jó teljesítmény
89,99-70 %
megfelelő teljesítmény
69,99-50 %
átlag alatti teljesítmény
49,99-40 %
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99-0 %
100-
99
98-
97
96-
95
94-
93
92-
90
89,99-
87
86-
83
82-
79
78-
75
74-
70
69,99-
67
66-
53
62-
59
58-
55
54-
50
49,99-
49
48-
47
46-
45
44-
43
42-
40
39,99-
33
32-
25
24-
17
16-
9
8-0

5. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Értékelő lap az év közbeni többletfeladatok meghatározásáról és értékeléséről

[39]
S.SZ.Teljesítmény-követelményekAz értékelés
formája és az
értékelő funkciója
Teljesítményfokozatok
1.az értékelt év közben kapott
többletfeladatainak szöveges
meghatározása
a teljesítés
értékelése
100%ß----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------0%
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítményjó teljesítménymegfelelő teljesítményátlag alatti teljesítményelfogadhatatlan teljesítmény
n.további év közben kapott
többletfeladatok szöveges
meghatározása és értékelése
értékelő vezető
értékelése
a részértékelések összesített
eredménye
értékelő vezető
értékelése
Összesítésa részértékelések összesített
eredménye
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítmény
100-90 %
jó teljesítmény
89,99-70 %
megfelelő teljesítmény
69,99-50 %
átlag alatti teljesítmény
49,99-40 %
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99-0 %
100-
99
98-
97
96-
95
94-
93
92-
90
89,99-
87
86-
83
82-
79
78-
75
74-
70
69,99-
67
66-
63
62-
59
58-
55
54-
50
49,99-
49
48-
47
46-
45
44-
43
42-
40
39,99-
33
32-
25
24-
17
16-
9
8-0

6. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez[40]

Összesített értékelő lap
s.sz.Értékelési modulAz
értéke-
lés ideje
Az
értékelő
funkciója
Teljesítményfokozatok
100%<-------------------------------------------------------------------0%
kivételes teljesítményjó teljesítménymegfelelő teljesítményátlag alatti teljesítményelfogadhatatlan teljesítmény
A teljesítmény-értékelés kötelező elemei
A
tel-
sít-
mény-
érté-
kelés
kö-
te-
lező
ele-
mei
1.munkaköri egyéni
teljesítménykövetelmé
nyek mérésének,
illetve értékelésének
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
2.kompetencia alapú
munka-magatartás
értékelésének
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
a teljesítmény-
értékelés kötelező
elemei minősíté-
sének az eredménye
év végeértékelő
vezető
értéke-
lése
A
tel-
jesít-
mény-
érté-
kelés
aján-
lott
ele-
mei
1.kompetenciaszintek
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
2.fejlesztési célok
értékelésének
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
3.stratégiai egyéni
teljesítménykövetel-mények értékelésének
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
[41]
4.év közbeni
többletfeladatok
értékelésének
eredménye
év végeértékelő
vezető
értékelése
a teljesítmény-
értékelés ajánlott
elemei minősíté-
sének az eredménye
év végeértékelő
vezető
értéke-
lése
Teljesítményérté-
kel és eredménye
év végeértékelő
vezető
értéke-
lése
kivételes teljesítmény
100-90%
jó teljesítmény
89,99-70%
megfelelő teljesítmény
69,99-50%
átlag alatti teljesítmény
49,99-40%
elfogadhatatlan
teljesítmény 39,99-0%
100 -9998 -9796 -9594 -9392
- 90
89,9
9 -
87
86 -8382 -7978 -7574 -7069,9
9 -
67
66 -6362 -5958 -5554- 5049,99 -
49
48 -4746 -4544 -4342 -4039,99 -
33
32 -2524 -1716 -98 0
Kelt,................év...........hó.......nap
……………………………………
értékelt személy
……………………………………
értékelő vezető"

7. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez[42]

A minősítőlap kötelező adattartalma

1. Azon év megjelölése, amelyre a minősítés vonatkozik;

2. a hivatásos állomány tagjának

2.1. neve,

2.2. szolgálati helye,

2.3. szolgálati beosztása,

2.4. éves teljesítményértékelésének eredménye;

3. a minősítés, ezen belül

3.1. a minősített képességeinek és szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelése,

3.2. a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelése,

3.3. a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetések;

4. az értékelő vezető javaslata személyzeti intézkedések megtételére, ezen belül

4.1. a minősített vezetői és utánpótlási adatbankba történő felvételére vagy abból való törlésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.2. a minősített szolgálati viszonyának módosítására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.3. a minősített szolgálati viszonyának alkalmatlanság miatti megszüntetésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.4. a minősített jelenlegi beosztására alkalmas javaslatra vonatkozó álláspont,

4.5. a minősített jutalmazására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.6. a minősített képzésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.7. teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont;

5. a minősítést jóváhagyásra javasló értékelő vezető aláírása, keltezéssel;

6. a minősítési javaslattal egyetértő kontrollvezető aláírása, keltezéssel;

7. a minősítést jóváhagyó parancsnok aláírása, keltezéssel;

8. a hivatásos állomány tagjának tájékoztatása arról, hogy a Hszt. 113. § (2) bekezdése alapján a minősítésben foglaltakkal szemben szolgálati panasszal élhet;

9. a hivatásos állomány tagjának

9.1. a minősítéssel kapcsolatos esetleges észrevételei,

9.2. a minősítésben foglaltak megismerésére, a tájékoztatás tudomásul vételére és a minősítés átvételére vonatkozó nyilatkozata,

9.3. aláírása, keltezéssel.

8. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Szervezeti működés teljesítmény-indikátorai

I. Az Országgyűlési Őrség vezetési tevékenységét értékelő teljesítmény-indikátorok[43]

1. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység szervezettségének értékelése

2. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetői ellenőrzés szervezettségének értékelése

3. az irányítói feladat végrehajtásának értékelése

4. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység fegyelmi helyzetének értékelése

5. a társszervekkel, a munkavégzésben közreműködő szervekkel, személyekkel való együttműködés értékelése[44]

6. az Országgyűlési Őrség költségvetésének megalapozott, hatékony felhasználásának értékelése[45]

II. Az Országgyűlési Őrség funkcionális területét értékelő teljesítmény-indikátorok

1. Humánerőforrás-gazdálkodás

1.1. a szervezet fluktuációs helyzetének értékelése

1.2. az állomány képesítési követelményeknek való megfelelése

1.3. a képzési terv végrehajtásának értékelése

1.4. a humán adminisztrációs feladatok teljesülésének szintje, a munkáltatói intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése

1.5. az egészségügyi és pszichológiai alapellátás, valamint az alkalmasságvizsgálati rendszer működtetésének értékelése[46]

2. Általános jogi, hivatali, adatvédelmi tevékenység, koordináció[47]

2.1. jogi-, normaalkotási feladatok teljesülésének szintje, értékelése

2.2 koordinációs feladatok végrehajtásának értékelése

2.3. jogi képviseleti, kártérítési ügyek vitele eredményességének értékelése[48]

2.4 fegyelmi és méltatlansági ügyek ügyvitelének értékelése[49]

2.5. ügyviteli, iratkezelési tevékenység minőségének értékelése[50]

2.6. kommunikációs tevékenység színvonalának értékelése[51]

2.7. belső kontrollhoz kapcsolódó feladatok végrehajtásának értékelése[52]

2.8. a minősített adatok kezelésével és védelmével összefüggő tevékenység értékelése[53]

2.9. az Országgyűlési Őrség adatvédelmi tevékenységének értékelése[54]

2.10. információbiztonság állapotának értékelése[55]

3. Híradó- és biztonságtechnikai feladatok[56]

4. Adatvédelem, ügykezelés[57]

III. Az Országgyűlési Őrség szakmai tevékenységét értékelő teljesítmény-indikátorok

5. Objektumvédelmi terület

5.1. a szolgálati helyen végrehajtott személy- és gépjármű-beléptetések szakszerűségének, a belépésre jogosító igazolványok ismeretének értékelése

5.2. az Országgyűlési Őrség parancsnokának az ügyeleten keresztül történő riasztás hatékonyságának, szakszerűségének értékelése

5.3. a protokolláris és díszőri feladatok szakszerűségének és alakiságának értékelése

5.4. kijelölt létesítmények őrzésével kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének értékelése

5.5. a tűzoltás, műszaki mentés elméleti felkészültségének értékelése

5.6. a szerelési készség, tűzoltó technika kezelői tevékenység gyakorlati végrehajtásának értékelése

5.7. ellenőrző gyakorlatok értékelése

5.8. a kijelölt létesítményekkel kapcsolatos hely- és személyismeret értékelése

5.9. a szolgálati helyen a meghatározott feladatok végrehajtása szakszerűségének és alakiságának értékelése[58]

5.10. a biztonságtechnikai ellenőrző eszközök ismeretének, kezelésének értékelése

5.11. a személy- és csomagátvizsgálások hatékonysága, az előtalált eszközökkel kapcsolatos intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének, a biztonságtechnikai rendszer ismeretének, kezelésének értékelése

5.12. a biztonságtechnikai rendszer riasztására történő intézkedések hatékonyságának, szakszerűségének értékelése

5.13. egyenruházattal kapcsolatos szakmai tevékenység értékelése

5.14. az elektronikus beléptető rendszer kezelési hatékonyságának és szakszerűségének értékelése[59]

5.15. híradó- és biztonságtechnikai szolgáltatások biztonságának értékelése[60]

5.16. biztonságtechnikai eszközök telepítése és karbantartása szakszerűségének értékelése[61]

5.17. a biztonságtechnikai eszközökkel való felelős gazdálkodás megvalósításának értékelése[62]

5.18. az Országgyűlési Őrség által őrzött létesítmények védelme céljából működtetett kamerarendszerek, videotechnikai berendezések szakszerű üzemeltetésének értékelése[63]

5.19. az Országgyűlési Őrség funkcionális feladatait támogató informatikai alrendszerek szakszerű üzemeltetésének értékelése[64]

5.20. a légtérkorlátozással kapcsolatos feladatok szakszerűségének értékelése[65]

5.21. a pilóta nélküli állami légi jármű üzemeltetésével kapcsolatos tevékenység értékelése[66]

6. Személyvédelmi terület

6.1. személybiztosítás eredményességének értékelése

6.2. lakásbiztosítás hatékonyságának értékelése

6.3. helyszínbiztosítás hatékonyságának értékelése

6.4. a védett személy biztosításával kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése

6.5. a személyvédelemhez kapcsolódó megelőző-védelmi tevékenység eredményességének értékelése

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 34. § a) pontja. Hatálytalan 2024.08.16.

[2] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 1. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[3] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 2. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[4] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 3. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[5] Megállapította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 32. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[6] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 4. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[7] Hatályon kívül helyezte a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (2) bekezdés a) pontja. Hatálytalan 2015.07.01.

[8] Megállapította a 9/2018. (IV. 25.) BM rendelet 67. § (1) bekezdése. Hatályos 2018.04.28.

[9] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § a) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[10] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 25. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[11] Beiktatta a 9/2018. (IV. 25.) BM rendelet 67. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.04.28.

[12] Beiktatta a 9/2018. (IV. 25.) BM rendelet 67. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.04.28.

[13] Megállapította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 34. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[14] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 5. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[15] A nyitó szövegrészt módosította a 9/2018. (IV. 25.) BM rendelet 69. §-a. Hatályos 2018.04.28.

[16] Beiktatta a 9/2018. (IV. 25.) BM rendelet 68. §-a. Hatályos 2018.04.28.

[17] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 26. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[18] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 27. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[19] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 6. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[20] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 7. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[21] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 28. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[22] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 28. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[23] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § b) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[24] A záró szövegrészt módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 9. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[25] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § c) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[26] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 11. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[27] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 29. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[28] A nyitó szövegrészt módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § d) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[29] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 30. §-a. Hatályos 2024.08.16.

[30] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 34. § b) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[31] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 14. pontja. Hatályos 2015.07.01.

[32] Hatályon kívül helyezte a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 34. § c) pontja. Hatálytalan 2024.08.16.

[33] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § e) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[34] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § f) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[35] Hatályon kívül helyezte a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (2) bekezdés c) pontja. Hatálytalan 2015.07.01.

[36] Módosította a 77/2015. (XII. 22.) BM rendelet 5. § a) pontja (lásd 2. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.01.01.

[37] Módosította a 77/2015. (XII. 22.) BM rendelet 5. § b) pontja (lásd 3. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.01.01.

[38] Módosította a 77/2015. (XII. 22.) BM rendelet 5. § c) pontja (lásd 4. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.01.01.

[39] Módosította a 77/2015. (XII. 22.) BM rendelet 5. § d) pontja (lásd 5. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.01.01.

[40] Megállapította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 36. §-a (lásd 4. melléklet). Hatályos 2015.07.01.

[41] Módosította a 77/2015. (XII. 22.) BM rendelet 5. § e) pontja (lásd 6. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.01.01.

[42] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 31. §-a (ld. 2. melléklet). Hatályos 2024.08.16.

[43] A címet módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § g) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[44] Megállapította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 1. pont). Hatályos 2024.08.16.

[45] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § h) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[46] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 2. pont). Hatályos 2024.08.16.

[47] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § i) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[48] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 18. pont b) alpontja. Hatályos 2015.07.01.

[49] Módosította a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 33. § j) pontja. Hatályos 2024.08.16.

[50] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[51] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[52] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[53] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[54] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[55] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 3. pont). Hatályos 2024.08.16.

[56] Hatályon kívül helyezte a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. § (ld. 3. melléklet 5. pont). Hatálytalan 2024.08.16.

[57] Hatályon kívül helyezte a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. § (ld. 3. melléklet 5. pont). Hatálytalan 2024.08.16.

[58] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 18. pont d) alpontja. Hatályos 2015.07.01.

[59] Módosította a 36/2015. (VI. 16.) BM rendelet 37. § (1) bekezdés 18. pont e) alpontja. Hatályos 2015.07.01.

[60] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[61] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[62] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[63] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[64] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[65] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

[66] Beiktatta a 34/2024. (VIII. 8.) BM rendelet 32. §-a (ld. 3. melléklet 4. pont). Hatályos 2024.08.16.

Tartalomjegyzék