2025. évi XCI. törvény
az államháztartási tárgyú törvényeknek a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelv átültetésével összefüggő módosításáról
[1] Az Országgyűlés, tiszteletben tartva Magyarország Alaptörvényét és nemzetközi kötelezettségvállalásait, elkötelezetten törekszik a közpénzekkel való átlátható és felelős gazdálkodás erősítésére.
[2] A törvény megalkotása Magyarország nemzetközi kötelezettségvállalásának teljesítését célozza azáltal, hogy az egyes uniós jogi aktusokat szervesen beilleszti a hazai jogrendszerbe. Az uniós irányelvek átültetése nem pusztán jogi kötelezettség, hanem az a költségvetési politika területén fennálló, a túlzott költségvetési hiány elkerülésével összefüggő kötelezettség teljesülését és a jogszabályi rendelkezéseknek a költségvetési keretrendszert fejlesztő kiegészítését is szolgálja.
[3] A törvény az éghajlatváltozás makroszintű költségvetési jelentőségére tekintettel biztosítja a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelvnek való megfelelést, a Magyarország központi költségvetésére vonatkozó, az éghajlatváltozás hatásaival kapcsolatos rezilienciájának növelését elősegítő rendelkezések megalkotásával.
[4] A törvény célja továbbá, hogy az államháztartásra vonatkozó éves és többéves költségvetési tervezéshez szükséges makrogazdasági és költségvetési előrejelzések minőségének javítása érdekében a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelv alapján meghatározza azok rendszeres és objektív értékelésének elvégzését és utólagos ellenőrzését is a törvény által egy meglévő, működési autonómiával rendelkező független szerv kijelölésével és az ezzel összefüggő feladatok meghatározásával.
[5] Az Alaptörvény közteherviselésre vonatkozó követelményrendszere alapján a jogszabályokban előírt fizetési kötelezettségek és közterhek megfizetése mindenki számára kötelező. E törvény célja az Alkotmánybíróság és a Kúria önkormányzati szolidaritási hozzájárulás fizetési kötelezettséggel kapcsolatos döntéseinek végrehajtása. A törvény kivonja az önkormányzati szolidaritási hozzájárulást a nettó finanszírozás alól. A módosítás alapján az önkormányzatok szolidaritási hozzájárulásának önkormányzatonkénti összegét, a teljesítendő részösszegeket, azok teljesítésének határidejét miniszteri rendelet rögzíti. Amennyiben az önkormányzat a fizetési kötelezettségét határidőben nem teljesíti, a Magyar Államkincstár azt hatósági átutalási megbízással szedi be. A beszedéssel összefüggésben az önkormányzat elszámolásra irányuló kérelmet nyújthat be.
[6] Az Országgyűlés mindezek megvalósítása érdekében, a magyar jogrendszer koherenciájának biztosítása, valamint az uniós és nemzetközi kötelezettségek teljesítése céljából a következő törvényt alkotja:
1. A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény módosítása
1. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 10/A. §-a a következő c) ponttal egészül ki:
(Az önkormányzat a Kormány előzetes hozzájárulásával kizárólag)
"c) a 8. § (2) bekezdés f) pontja szerinti ügylet esetén a közvetlenül vagy közvetetten, legalább kisebbségi állami tulajdonban álló gazdasági társaság felé fennálló tartozása kiegyenlítésére"
(köthet naptári éven túli futamidejű működési célú adósságot keletkeztető ügyletet.)
2. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 15. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
"(1a) A Tanács testületként eljárva értékeli az államháztartásra vonatkozó éves és többéves költségvetési tervezéshez szükséges makrogazdasági és költségvetési előrejelzéseket."
3. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 23. §-a a következő (3)-(7) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A Tanács rendszeresen elvégzi az éves és többéves költségvetési tervezésre vonatkozó makrogazdasági és költségvetési előrejelzések utólagos értékelését, amelynek keretében
a) értékeli, illetve véleményezi a központi költségvetés megalapozásához használt makrogazdasági és költségvetési előrejelzéseket,
b) nyomon követi az államadósság-szabály és a hazai és uniós országspecifikus számszerű költségvetési szabályok teljesülését,
c) értékeli a középtávú költségvetési tervezés összhangját a fenntarthatósági követelményekkel.
(4) A Tanács a (3) bekezdés szerinti értékelés eredményét nyilvánosan közzéteszi.
(5) A Kormány a (4) bekezdés szerint közzétett eredményt
a) elfogadja, és alkalmazza az előrejelzések készítése során, vagy
b) az abban foglaltaktól eltérő álláspontját indokolással ellátva megküldi a Tanács részére.
(6) A Tanács a (3) bekezdés szerinti feladatainak eredményes elvégzéséhez - ideértve a feladataikon belül bármilyen típusú elemzést is - megfelelő és stabil erőforrásokkal rendelkezik.
(7) A Tanács a (3) bekezdés szerinti feladatainak ellátása során utasítást nem fogadhat el."
4. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 24. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
"(6) A Kormány a 23. § (3) bekezdése szerinti feladat elvégzéséhez szükséges információkat a Tanács rendelkezésére bocsátja, az erre irányuló kérelme kézhezvételét követően haladéktalanul."
5. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 14. alcíme a következő 52/C. §-sal egészül ki:
"52/C. § E törvénynek az államháztartási tárgyú törvényeknek a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelv átültetésével összefüggő módosításáról szóló 2025. évi XCI. törvénnyel megállapított 10/A. § c) pontját a hatálybalépést megelőzően keletkezett, a hatálybalépéskor már fennálló tartozások kiegyenlítéséhez szükséges adósságot keletkeztető ügyletek megkötése során is alkalmazni kell."
6. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 16. alcíme a következő 55. §-sal egészül ki:
"55. § A 15. § (1a) bekezdése, a 23. § (3)-(5) bekezdése, valamint a 24. § (6) bekezdése a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja."
7. § A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény
1. 7. § (2) bekezdésében a "3/A. § (2) bekezdés b) pontját" szövegrész helyébe a "3/A. § (1) bekezdését" szöveg,
2. 10/A. § a) pontjában a "teljesítésére, és" szövegrész helyébe a "teljesítésére," szöveg,
3. 10/A. § b) pontjában az "önrészének biztosítására" szövegrész helyébe az "önrészének biztosítására, és" szöveg,
4. 23. § (1) bekezdés a) pont ab) alpontjában a "3/A. § (2) bekezdésének" szövegrész helyébe a "3/A. § (1) bekezdésének" szöveg,
5. 24. § (4) bekezdésében a "3/A. § (2) bekezdése" szövegrészek helyébe a "3/A. § (1) bekezdése" szöveg
lép.
2. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény módosítása
8. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 22. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Kormány a központi költségvetésről szóló törvényjavaslat indokolásában)
"c) ismerteti a középtávú költségvetési tervezés részeként az állami kezességek, az állami garanciák és az állami viszontgaranciák - ideértve a természeti jelenségből vagy az emberi tevékenységből eredő természeti katasztrófákkal, valamint az éghajlatváltozás káros hatásainak elkerülésével kapcsolatban vállalt állami kezességek, állami garanciák és állami viszontgaranciák - állományát, valamint a fő kormányzati politikák hosszú távú fenntarthatóságának felmérését, a közvetlen hosszú távú hatással rendelkező szakpolitikák bemutatásával, így különösen bemutatja az állami nyugdíj, egészségügyi, oktatási és egyéb korfüggő kiadások hosszú távú alakulását,"
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 22. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Országgyűlés részére a központi költségvetésről szóló törvényjavaslat benyújtásakor tájékoztatásul be kell mutatni)
"c) a központi költségvetésről szóló törvényjavaslat adóbevételeiben érvényesülő közvetett támogatásokat, így különösen az adóelengedéseket, adókedvezményeket tartalmazó, azok bevételekre gyakorolt hatását is részletező kimutatást adónemenként, kitérve ezeknek az éghajlattal és környezetvédelemmel összefüggő kötelezettségek teljesítésére gyakorolt hatására."
9. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 60/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Jogosulatlan igénybevétel esetén és a visszafizetési kötelezettség késedelmes teljesítése esetén a helyi önkormányzat jogszabályban meghatározott mértékű ügyleti kamatot, illetve azon felül késedelmi kamatot fizet. Ha a helyi önkormányzat visszafizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, a kincstár - az engedélyezett és az előírtaknak megfelelő ütemben teljesített részletfizetés kivételével - hatósági átutalási megbízást nyújt be a kötelezett fizetési számlájára. A fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató a kincstár e bekezdés alapján benyújtott hatósági átutalási megbízását okirat csatolása nélkül köteles teljesíteni."
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 60/A. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Ha a helyi önkormányzat a részletfizetést engedélyező határozatban foglalt fizetési kötelezettségének a határozatban foglaltak szerint nem tesz eleget, a visszafizetési és kamatfizetési kötelezettség egy összegben, azonnal esedékessé válik. Ha az így keletkezett egyösszegű fizetési kötelezettséget a kötelezett az esedékessé válást követő tizenöt napon belül nem teljesíti, a kincstár hatósági átutalási megbízást nyújt be a kötelezett fizetési számlájára. A fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató a kincstár e bekezdés alapján benyújtott hatósági átutalási megbízását okirat csatolása nélkül köteles teljesíteni."
10. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 60/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"60/B. § A helyi önkormányzat kérelme alapján a kincstár által e törvény alapján benyújtott beszedési megbízás vagy hatósági átutalási megbízás benyújtását a kincstár legfeljebb egy alkalommal, legfeljebb két hónapra elhalasztja, vagy a már benyújtott hatósági átutalási megbízást visszavonja és legfeljebb két hónappal később nyújtja csak be ismételten, ha a kérelmező igazolja, hogy az általa fizetendő munkabérek, illetmények és ellátások kifizetését a beszedési megbízás vagy a hatósági átutalási megbízás érvényesítése veszélyeztetné."
11. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 83. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Ha az e törvényben foglaltak alapján a kincstár által a helyi önkormányzat fizetési számlájára benyújtott beszedési megbízás vagy hatósági átutalási megbízás kilencven napon belül nem teljesül, akkor e követelés és annak kamata köztartozásnak minősül és azt az állami adóhatóság adók módjára hajtja be."
(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 83. § (6b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6b) Ha a helyi önkormányzatnak a kincstárral szemben a nettó finanszírozásból vagy az önkormányzati szolidaritási hozzájárulásból adódóan tartozása áll fenn, a tartozásnak megfelelő összeget ebben a sorrendben a kincstár beszámítja a 14. § (3) bekezdésébe tartozó fejezetből a helyi önkormányzatnak kifizetendő támogatásokból a központi költségvetés "Önkormányzatok rendkívüli támogatása", a "Vis maior támogatás" jogcím, valamint a Kormány rendeletében meghatározott jogcímek kivételével."
(3) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 83. §-a a következő (7)-(11) bekezdéssel egészül ki:
"(7) Az önkormányzati szolidaritási hozzájárulás tárgyhóban megállapított és beszedett összege kapcsán az önkormányzat elszámolásra irányuló kérelmet nyújthat be a beszedést követő 15 napon belül, ha a hatósági átutalási megbízás keretében a kincstár nem a jogszabályok által előírt összeget vonta el.
(8) A (7) bekezdés szerinti kérelmet a kincstár az Ákr. szabályai szerint bírálja el. A kérelemnek tartalmaznia kell az önkormányzat álláspontja szerint a jogszabályok által előírtakon felül elvont összeget.
(9) Ha a kincstár a (7) bekezdés szerinti kérelemnek helyt ad, a határozat véglegessé válását követő 15 napon belül gondoskodik a jogszabályok által előírtakon felül elvont összegnek az előző évi átlagos jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű kamattal növelt visszatérítéséről.
(10) A központi költségvetésről szóló törvény alapján az önkormányzati szolidaritási hozzájárulás havi összegének késedelmes teljesítése esetén az önkormányzatot az előző évi átlagos jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű kamat terheli a fizetési kötelezettség időpontját követő hónap első napjától a fizetési kötelezettség teljesítéséig. A kincstár a kamatfizetési kötelezettséget a fizetési kötelezettség maradéktalan teljesítését követően határozatban állapítja meg, amivel szemben fellebbezésnek nincs helye.
(11) A kincstár a (10) bekezdés szerinti késedelmi kamat összegére hatósági átutalási megbízást nyújt be a kötelezett fizetési számlájára. A fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató a kincstár e bekezdés alapján benyújtott hatósági átutalási megbízását okirat csatolása nélkül köteles teljesíteni."
12. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 90. § (3) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Országgyűlés részére zárszámadáskor tájékoztatásul a következő mérlegeket és kimutatásokat kell bemutatni:)
"f) a középtávú tervezés során figyelembe vett, valamint a Költségvetési Tanács által utólagosan értékelt makrogazdasági és költségvetési előrejelzés értékelését,"
13. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 103. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(7) Az államháztartás központi alrendszerébe tartozó költségvetési szerv - a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokra és a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálatra vonatkozó adatok kivételével -, a fejezeti kezelésű előirányzatok fejezetet irányító szerve, valamint a központi kezelésű előirányzatok kezelő szerve - a kincstár által könyvelt központi kezelésű előirányzatok kivételével - a Kormány rendeletében meghatározottak szerint a KKVTR rendszerbe adatot szolgáltat a követelések, kötelezettségvállalások és más fizetési kötelezettségek adatairól."
14. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 111. §-a a következő (50) bekezdéssel egészül ki:
"(50) E törvénynek az államháztartási tárgyú törvényeknek a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelv átültetésével összefüggő módosításáról szóló 2025. évi XCI. törvénnyel megállapított 22. § (3) bekezdés c) pontját, valamint 22. § (4) bekezdés c) pontját első alkalommal a 2027. évi központi költségvetés tervezése során kell alkalmazni."
15. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 112. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A 22. § (3) bekezdés c) pontja, a 22. § (4) bekezdés c) pontja, a 90. § (3) bekezdés f) pontja, valamint a 111. § (50) bekezdése a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja."
16. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 84. § (1c) bekezdésében a "kincstár határozatban 2025. július 31-ig, az ezt követő években tárgyév október 15-éig" szövegrész helyébe a "kincstár határozatban a 2025. évre vonatkozóan 2025. július 31-ig, ezt követően a tárgyévet megelőző év október 15-éig" szöveg lép.
3. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény módosítása
17. § (1) A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 43. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Az önkormányzat a 2. melléklet 62. pontja szerinti önkormányzati szolidaritási hozzájárulásnak a 78. § (4) bekezdés szerint kiadott rendeletben rögzített részösszegét a rendeletben megjelölt határidőig a Kincstár által megjelölt számlára teljesíti."
(2) A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 43. §-a a következő (4a) és (4b) bekezdéssel egészül ki:
"(4a) Ha az önkormányzat a (4) bekezdés szerinti határidőben a tárgyhavi fizetési kötelezettségét nem teljesíti, a Kincstár annak összegére a 78. § (4) bekezdés szerint kiadott rendeletben rögzített időpontban hatósági átutalási megbízást nyújt be a települési önkormányzat fizetési számlájára. A fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató a Kincstár e bekezdés alapján benyújtott hatósági átutalási megbízását okirat csatolása nélkül köteles teljesíteni.
(4b) A (4) és (4a) bekezdés szerinti összegeket a IX. Helyi önkormányzatok támogatásai fejezet, 4. Önkormányzati szolidaritási hozzájárulás címen kell elszámolni."
18. § A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 78. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Felhatalmazást kap az államháztartásért felelős miniszter, hogy rendeletben tegye közzé a 2. melléklet 62. pontja szerinti önkormányzati szolidaritási hozzájárulás önkormányzatonkénti összegét, a teljesítendő részösszegeket, azok teljesítésének határidejét és a határidőben nem teljesített részösszegek tekintetében a Kincstár által benyújtandó hatósági átutalási megbízás benyújtásának időpontját."
19. § (1) A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklete a 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 8. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 10. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
20. § A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 43. § (6) bekezdésében az "a (4) és (5) bekezdés" szövegrészek helyett az "az (5) bekezdés" szöveggel lép hatályba.
4. Veszélyhelyzeti kormányrendeletek hatályon kívül helyezése
21. § Hatályát veszti a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény veszélyhelyzet ideje alatt történő eltérő alkalmazásáról szóló 183/2025. (VII. 3.) Korm. rendelet.
5. Záró rendelkezések
22. § (1) Ez a törvény - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 2-4. §, a 6. §, a 8. §, a 12. §, a 14-15. § és a 24. § 2025. december 31-én lép hatályba.
(3) A 9-11. §, a 13. §, a 19. § (2) és (3) bekezdése, a 20. §, a 2. melléklet és a 3. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba.
23. § A 3. §, a 4. § és a 7. § 4. és 5. pontja az Alaptörvény 44. cikk (5) bekezdése alapján sarkalatosnak minősül.
24. § A 2-4. §, a 8. §, a 12. § és a 14. § a tagállamok költségvetési keretrendszerére vonatkozó követelményekről szóló 2011/85/EU irányelv módosításáról szóló, 2024. április 29-i (EU) 2024/1265 tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.
Dr. Sulyok Tamás s. k.,
köztársasági elnök
Kövér László s. k.,
az Országgyűlés elnöke
1. melléklet a 2025. évi XCI. törvényhez
1. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 1. A települési önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatása jogcím alá tartozó jogcímekre vonatkozó közös szabályok pont 1.6. alpontja helyébe a következő pont lép:
"1.6. Az e mellékletben szereplő jogcímek szerinti támogatások igénylési és döntési eljárására, valamint az önkormányzati szolidaritási hozzájárulás megállapítására és a 43. § (4a) bekezdés szerinti hatósági átutalási megbízásra nem kell alkalmazni az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) szabályait."
2. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 3. 1.1.1. Önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím pont 3.3. és 3.4. alpontja helyébe a következő pontok lépnek:
"3.3 A támogatás fajlagos összege:
a) Budapest Főváros Önkormányzata és a 30 000 fő lakosságszám feletti, támogatásra jogosult önkormányzatok esetén 6 994 000 forint/fő,
b) a legfeljebb 30 000 fő lakosságszámú, támogatásra jogosult önkormányzatok esetén 9 280 000 forint/fő.
3.4. A legfeljebb 30 000 fő lakosságszámú, támogatásra jogosult önkormányzatok a tárgyévben e jogcímen kapott támogatásnak a tárgyévet megelőző évi, önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcímen kapott támogatáshoz képesti növekményét kizárólag az önkormányzati hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményének emelésére fordíthatják."
3. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 50. 1.3.4.1. Bértámogatás jogcím pont 50.5. alpontjában foglalt táblázat 14. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
| [A | B | |
| Altípus | Szorzószám (Kszl)] | |
| 14 | gyermekek átmeneti otthonában biztosított átmeneti ellátás | 1,32 |
4. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 62. 4. Önkormányzati szolidaritási hozzájárulás jogcím pont 62.1. alpontja helyébe a következő pont lép:
"62.1. A 25 000 forint feletti egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességgel rendelkező önkormányzat az egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességétől függő mértékű szolidaritási hozzájárulást teljesít a központi költségvetésnek. A szolidaritási hozzájárulás alapja az önkormányzat 1.4. pont szerinti iparűzési adóerő-képességet meghatározó adóalapja (a továbbiakban: a szolidaritási hozzájárulás alapja)."
5. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 2. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 62. 4. Önkormányzati szolidaritási hozzájárulás jogcím pont 62.5. alpontja helyébe a következő pont lép:
"62.5. Az államháztartásért felelős miniszter az e pont szerint számított önkormányzati szolidaritási hozzájárulás önkormányzatonkénti összegét, a teljesítendő részösszegeket, azok teljesítésének határidejét és a határidőben nem teljesített részösszegek tekintetében a Kincstár által benyújtandó hatósági átutalási megbízás benyújtásának időpontját rendeletben teszi közzé."
2. melléklet a 2025. évi XCI. törvényhez
1. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 8. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai rész 2. 1.1. Szakmai dolgozók átlagbére alapján számított béralapú támogatás jogcím pont, 2.5. alpontjában foglalt táblázat D:53 mezőjében a "0,94" szöveg az "1,32" szöveggel lép hatályba.
3. melléklet a 2025. évi XCI. törvényhez
1. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 10. melléklet 3. pontjában a "SZHtárgyév/i = tárgyévi szolidaritási hozzájárulás tárgyhónapig teljesítendő összege," szöveg a "SZHtárgyév/i = 3. hónapban a tárgyévi szolidaritási hozzájárulás összegének 30%-a, 9. hónapban a tárgyévi hozzájárulás összegének 90%-a, 12. hónapban a tárgyévi szolidaritási hozzájárulás összegének 100%-a," szöveggel lép hatályba.
2. A Magyarország 2026. évi központi költségvetéséről szóló 2025. évi LXIX. törvény 10. melléklet 3. pontjában a "SZHelőző év/i = tárgyévet megelőző évi szolidaritási hozzájárulás tárgyévet megelőző év tárgyhónappal azonos hónapjáig teljesített összege," szöveg a "SZHelőző év/i = 3. hónapban a tárgyévet megelőző évi szolidaritási hozzájárulás összegének 30%-a, 9. hónapban a tárgyévet megelőző évi hozzájárulás összegének 90%-a, 12. hónapban a tárgyévet megelőző évi szolidaritási hozzájárulás összegének 100%-a," szöveggel lép hatályba.