Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

21/1964. (VIII. 25.) Korm. rendelet

a tanácsok községfejlesztési tevékenységéről szóló 1964. évi 21. számú törvényerejű rendelet végrehajtásáról

A tanácsok községfejlesztési tevékenységéről szóló 1964. évi 21. számú törvényerejű rendelet (a továbbiakban: Tvr.) 18. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány az alábbiakat rendeli;

1. §

(1) A távlati községfejlesztési terveket az adott időszakra szóló távlati népgazdasági tervvel azonos időszakra kell kidolgozni.

(2) A községfejlesztési alap költségvetésében előirányzott fejlesztési feladatokat vagy kizárólag a községfejlesztési alap eszközeiből, vagy pedig vegyes pénzügyi forrású eszközökből lehet megvalósítani.

(3) Vegyes pénzügyi forrású eszközökből kerül megvalósításra a népgazdasági tervben jóváhagyott feladatok kiegészítéseként, továbbá a szövetkezetekkel együttesen tervezett közös létesítmény.

2. §

(1) A községfejlesztési alap költségvetésében tervezhető feladatok meghatározásánál biztosítani kell, hogy a tervezett célkitűzések a lakosság minél szélesebb rétegének igényét elégítsék ki, továbbá, hogy azok összhangban legyenek a település távlati fejlesztési irányelveivel, gazdasági, szociális, kulturális és demográfiai adottságaival a regionális, a község- (város-) rendezési, valamint a mezőgazdaságfejlesztési tervvel.

(2) A községfejlesztési feladatok meghatározásánál mérlegelni kell a tanács költségvetésében és a községfejlesztési alap költségvetésében rendelkezésre álló eszközöket. Ennek alapján gondoskodni kell, hogy e két forrás eszközei különösen a felújítás, út-híd karbantartás, kisebb építkezés és beszerzés tekintetében egymást kiegészítsék.

3. §

(1) A községfejlesztési alap terhére elsősorban olyan feladat tervezhető, amely a tárgyév alatt megvalósítható és a kivitelezéshez szükséges anyagi-műszaki és pénzügyi fedezet rendelkezésre áll.

(2) A kizárólag községfejlesztési alapból a tárgyév során meg nem valósítható (átmenő) feladat megtervezése előtt ki kell kérni a felettes tanács végrehajtó bizottsága, vegyes pénzügyi forrású beruházás esetén pedig a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága véleményét.

4. §

(1) A fővárosi, megyei és megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága olyan feladat megvalósítását, amelyre a népgazdasági terv vagy az állami költségvetés kötelező tervmutatót tartalmaz [Tvr. 3. § (3) bek.], a részére megállapított keretszámon belül engedélyezheti.

(2) A népgazdasági tervben, illetve a költségvetésben a bölcsődei, óvodai, és óvodai napközi otthoni férőhelyekre, továbbá az általános iskolai napközi otthoni csoportokra kötelezően előírt fejlesztési mutatókon felül jelentkező igény esetén a tanács határozattal vállalhatja, hogy az ezzel kapcsolatos üzemeltetési költségeket községfejlesztési alapja terhére folyamatosan fedezi. A határozathoz szükséges a fővárosi, megyei, illetve megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottságának - a pénzügyminiszter által az illetékes szakminiszterrel egyetértésben meghatározott kereteken belül adott - engedélye.

5. §

(1) Az állami költségvetési juttatásból és községfejlesztési alapból megvalósuló vegyes pénzügyi forrású beruházás lebonyolítására a népgazdasági tervben előirányzott beruházásokra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

(2) A kizárólag községfejlesztési alap terhére megvalósítani tervezett beruházás befejezéséhez költségvetési juttatást pótlólag engedélyezni nem lehet.

(3) A községfejlesztési alap terhére a szövetkezetek eszközeivel közösen tervezett, vegyes pénzügyi forrású beruházásokat a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága csak abban az esetben engedélyezheti, ha a tanács, illetőleg a szövetkezet tervében az ehhez szükséges anyagi-műszaki és pénzügyi fedezet rendelkezésre áll, s azokat a hozzájárulás mértéke erejéig a szövetkezet a tanács rendelkezésére bocsátja.

(4) Amennyiben a tanács a szövetkezetek tervében jóváhagyott fejlesztések községfejlesztési alap terhére történő kiegészítésére határozatot hoz, az anyagi-műszaki és pénzügyi fedezetet - a kiegészítés mértékéig - a szövetkezetek részére rendelkezésre bocsátani köteles.

6. §

(1) A lakosságra kivethető községfejlesztési hozzájárulás kiszámításánál a lóadó nélkül számított általános jövedelemadó együttes összegét kell figyelembe venni.

(2) Ha az adózónak csak ház bérbeadása utáni általános jövedelemadó kivetése van, ezt a jövedelemadót a községfejlesztési hozzájárulás kivetésénél figyelmen kívül kell hagyni. A községfejlesztési hozzájárulást ebben az esetben a házadó után kell kivetni.

7. §

(1) A községfejlesztési hozzájárulást a lakosság véleményének figyelembevételével hozott és a helyileg szokásos módon kihirdetett tanácshatározattal kell megállapítani.

(2) A tanács határozata alapján megállapított községfejlesztési hozzájárulást a tanács, végrehajtó bizottságának pénzügyi szakigazgatási szerve veti ki és az együttesen kezelt adók módjára szedi be.

(3) A községfejlesztési hozzájárulásra az adók kivetésére és beszedésére vonatkozó szabályok az irányadók.

8. §

(1) Az adólevonás útján adózók az általános jövedelemadó összegének 10%-át tartoznak községfejlesztési hozzájárulás címén fizetni.

(2) Az adólevonás útján adózók községfejlesztési hozzájárulását az általános jövedelemadó levonására kötelezett szerv vonja le és a negyedévet követő hónap 15. napjáig fizeti be az adózó lakóhelye szerint illetékes fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottságához; ezt az összeget a községfejiesztési alappal rendelkező tanácsok között a végrehajtó bizottság felosztja.

9. §

A földművesszövetkezetek községfejlesztési hozzájárulását a jövedelemadó alapjául szolgáló adóköteles nyereség 1-5%-a között, a kisipari termelőszövetkezetek és háziipari termelőszövetkezetek községfejlesztési hozzájárulását pedig a jövedelemadó alapjául szolgáló adóköteles nyereség 0,5-2%-a között lehet megállapítani.

10. §

A mezőgazdasági, illetőleg a halászati termelőszövetkezetek, valamint a szakszövetkezetek által közgyűlési határozattal felajánlott pénzbeni hozzájárulás fizetésére az adók kezelésére vonatkozó szabályok az irányadók.

11. §

A tanács éves tervében és költségvetésében jóváhagyott beruházások és felújítások kivitelezése során teljesített társadalmi munka következtében elért megtakarítás értékét csak a lebonyolítással, illetve a műszaki ellenőrzéssel megbízott szervek igazolása alapján lehet számításba venni.

12. §

(1) A tanács költségvetésében az 1029/1962. (XI. 3.) Korm. számú határozat 12. pontja szerint megállapított működési bevételekből és az adórészesedésből származó bevételi többlet 30%-a a községfejlesztési alap javára felhasználható.

(2) A felettes tanács az általa elért bevételi többlet 30%-át a községfejlesztési alap keretében csak az alárendelt tanácsok bevételi lemaradásával csökkentett összegben használhatja, illetve oszthatja fel.

(3) A községfejlesztési alap költségvetésének összeállításakor az (1) és (2) bekezdés szerinti bevételi többlet nem tervezhető.

13. §

(1) Az állami házingatlanok elidegenítéséből származó vételár a 27/1959. (V. 7.) Korm. számú rendelet 4. § (4) bekezdésében megállapított mérték szerint a községfejlesztési alapot illeti meg. Ennek összege kizárólag állami tulajdonban álló lakóházak és egyéb épületek felújítására és karbantartására fordítható.

(2) A házhelyek értékesítéséből származó vételár teljes egészében a községfejlesztési alapot illeti.

(3) A mezőgazdasági termelőszövetkezetek által megvásárolt tanyai iskolákért fizetett vételár az iskolát korábban fenntartó tanács községfejlesztési alapját illeti meg.

14. §

(1) Az állami hozzájárulás összege

a) községekben a lakosság által befizetett községfejlesztési hozzájárulás minden forintja után 60 fillér;

b) járási jogú városokban (városi, fővárosi kerületekben) lakosonként évi 30 Ft;

c) ezen felül a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács részére lakosonként évi 14 Ft.

(2) A fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács részére megállapított állami hozzájárulás 60 százalékát - még a községfejlesztési alap költségvetésének összeállítása előtt - az egyes községi és városi (városi, fővárosi kerületi) tanácsok között a népgazdasági terv végrehajtása érdekében is alapvetően fontos feladatok elősegítése érdekében fel kell osztani. E feladatok körét az Országos Tervhivatal elnöke, a pénzügyminiszter és a Minisztertanács Tanácsszervek Osztályának vezetője közli a fővárosi, megyei és a megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottságával.

(3) A fővárosi tanács az (1) bekezdés b) pontjában említett hozzájárulást a fővárosi kerületi tanácsok között eltérő mértékben is megállapíthatja.

15. §

(1) Községfejlesztési célra bankhitelt az Országos Takarékpénztártól lehet igénybe venni. A hitel igénybevételére vonatkozó határozatban meg kell jelölni a bankhitel célját, összegét, fedezetét és. lejáratát.

(2) A községfejlesztési célra folyósítható bankhitelek országos keretét évenként a pénzügyminiszter az Országos Tervhivatal elnökével együttesen állapítja meg.

16. §

A községfejlesztési alapra befolyt pénzeszközöket az Országos Takarékpénztár helyi fiókjánál nyitott községfejlesztési alap számlán kell kezelni.

17. §

(1) A községfejlesztési alap terhére tervezett beruházások és felújítások anyagi-műszaki megalapozásáról a tervezési előírásoknak és tervjóváhagyási rendszernek megfelelően kell a népgazdasági terv keretében gondoskodni.

(2) A népgazdasági tervben a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanácsok részére megállapított anyagi-műszaki fedezetet az alsóbb tanácsok részére a felettes tanács végrehajtó bizottsága osztja fel.

18. §

(1) A népgazdasági tervben biztosított anyagi fedezet kiegészítésére a következő forrásokból származó helyi anyagok vehetők figyelembe:

a) társadalmi munkában kitermelt építő- és egyéb anyagok;

b) a tanács részére lebontásra átadott állami létesítményekből (pl. tanyai iskolák) kikerült anyagok;

c) a hatályban levő rendeletek figyelembevételével magánszemélyektől megvásárolt anyagok;

d) állami és szövetkezeti vállalatoktól, valamint hulladékgyűjtő szervektől megvásárolt hulladékanyagok;

e) egyéb forrásokból származó helyi anyagok.

(2) Az állami létesítmények - beleértve a tanyai iskolákat is - bontásából származó anyagokat - a bontási költség leszámításával - a tanács térítés nélkül használhatja fel községfejlesztési létesítményei megvalósításához. A bontási költségeket, valamint a helyi anyagok esetleges vételárát a község fejlesztési alap terhére kell elszámolni.

19. §

A községfejlesztési alap terhére megvalósuló beruházásoknak a népgazdasági tervben előirányzott anyagi-műszaki fedezetéről, annak felhasználásáról nyilvántartást kell vezetni; ezt a felettes tanács végrehajtó bizottsága köteles ellenőrizni.

20. §

(1) A kizárólag községfejlesztési alapból megvalósuló, valamint a szövetkezetek eszközeivel közösen létesülő valamennyi, a 45/1961. (XII. 9.) Korm. számú rendelet A) mellékletében a tanácsok részére megállapított értékhatár feletti beruházásra és minden olyan beruházásra, amelynek építési előirányzata az 1 millió Ft-ot meghaladja, beruházási programot kell kidolgozni.

(2) A beruházási programmal kell a beruházás szükségességét, költségelőirányzatát, anyagi-műszaki megalapozottságát, gazdaságosságát bizonyítani, a helyét megjelölni, a beruházás engedélyezésének, ellenőrzésének, valamint további műszaki tervezésének alapját megteremteni és rögzíteni. Ugyancsak a programban kell éves bontásban kimunkálni a beruházás megvalósítását biztosító pénzügyi forrásokat.

(3) Az értékhatár feletti beruházások megalapozott előkészítése érdekében egyeztetési eljárást kell lefolytatni.

(4) Az egyeztetésbe minden esetben be kell vonni az Országos Tervhivatalt, a Pénzügyminisztériumot, a beruházás tárgya szerinti illetékes szakminisztériumot, az Építésügyi Minisztériumot, szövetkezetek eszközeivel megvalósuló beruházás esetén az illetékes szövetkezeti irányító szervet, a számításba vett kivitelező vállalatot, valamint minden olyan szervet, amely a beruházással kapcsolatban jogszabály alapján kötelező előírást tehet vagy népgazdasági szempontok érvényesítésére hivatott.

21. §

(1) Az értékhatár feletti beruházás programját, a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága, az 1 millió forint építési előirányzatot meghaladó, értékhatár alatti beruházás programját a felettes tanács végrehajtó bizottsága hagyja jóvá.

(2) A megyei tanács végrehajtó bizottsága a községben megvalósuló egyes beruházások programjának jóváhagyási jogát saját hatáskörébe vonhatja.

(3) A beruházási program jóváhagyása előtt a beruházás műszaki tervezése és megvalósítása nem kezdhető meg.

22. §

Az állami költségvetési juttatásból és a község-fejlesztési alapból megvalósuló vegyes pénzügyi forrású beruházások programjának előkészítésére, engedélyezésére és műszaki tervezésére vonatkozóan a 45/1961. (XII. 9.) Korm. számú rendelet irányadó.

23. §

Szövetkezetek eszközeivel közösen megvalósuló beruházások esetében:

a) az anyagi-műszaki és pénzügyi fedezet rendelkezésre bocsátására a beruházási program egyeztetési eljárása során kell kötelezettséget vállalni;

b) több évig tartó munkáknál a beruházási programban kell meghatározni, hogy az egyes érdekelt szervek az anyagi-műszaki és pénzügyi fedezetet milyen éves ütemben biztosítják;

c) a beruházási program jóváhagyására jogosult tanács végrehajtó bizottsága a program jóváhagyása előtt köteles az illetékes szövetkezeti irányító szerv észrevételeit beszerezni;

d) a beruházási program jóváhagyása után az illetékes szövetkezet a kivitelezéshez szükséges anyagi-műszaki és. pénzügyi fedezet rá eső részét a tanács rendelkezésére bocsátani köteles;

e) a tervezett létesítmény megvalósításával kapcsolatos esetleges többletköltség, illetőleg megtakarítás az érdekelt szerveket hozzájárulásuk arányában terheli, vagy illeti meg.

24. §

Ha a tervezés vagy a kivitelezés folyamán beruházási cél megváltoztatása vagy módosítása válik szükségessé vagy a programban jóváhagyott teljes előirányzat 10%-ánál nagyobb mértékű túllépés mutatkozik, a beruházási program módosítását kell kezdeményezni.

25. §

(1) A községfejlesztési alap terhére megvalósításra kerülő építőipari munkákat a 45/1961. (XII. 9.) Korm. számú rendelet C) mellékletében meghatározott kivitelezési jogosultsággal rendelkező kivitelezővel kell elvégeztetni. Az építőipari munkák saját vállalkozásban (házilagosan) történő kivitelezésének feltételeit és szabályait az építésügyi miniszter jogszabályban állapítja meg.

(2) A községekben a külön jogszabályban meghatározott kivitelezési jogosultság keretei között a mezőgazdasági termelőszövetkezetek építőbrigádja is megbízható az építési jellegű munkák kivitelezésével.

(3) Ha az állami vagy szövetkezeti szervek a kivitelezést kapacitás hiányában nem vállalják és házilagos kivitelezésre sincs lehetőség, a tanács kisebb építési jellegű munkákat az 1/1964. (I. 11.) Korm. számú rendelettel módosított 1/1960. (I. 1.) Korm. számú rendeletben megállapított értékhatárig magánkisiparossal is végeztethet.

26. §

(1) A községfejlesztési alap terhére megvalósulásra kerülő létesítmények kivitelezését az állami beruházásokra és felújításokra vonatkozó szabályok szerint készített kivitelezési tervdokumentáció alapján lehet megkezdeni. A tervdokumentációt a tanács végrehajtó bizottsága rendeli meg és hagyja jóvá. A tervdokumentáció jóváhagyása nem mentesít a területfelhasználási, illetőleg az építési engedély és más hatósági engedélyek megszerzésének kötelezettsége alól.

(2) A községfejlesztési alap terhére megvalósuló létesítmények vonatkozásában a típusterv alkalmazása kötelező. A típusterv-dokumentációtól való eltérésre, vagy annak mellőzésére a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottságának javaslatára - az építményfajta szerint illetékes hatóság vezetőjével egyetértésben - az építésügyi miniszter adhat engedélyt. A típustervek helyszíni alkalmazására, illetve az esetleges egyedi tervezésre állami tervező szervnek kell elsősorban megbízást adni.

27. §

(1) Abban az esetben, ha a községfejlesztési alapból vagy vegyes pénzügyi forrásból megvalósítandó beruházás kivitelezéséhez állami tervező szerv közreműködése nem biztosítható, a kivitelezési tervdokumentációt 1 millió forint kivitelezési értékhatárig a tanács a 45/1961. (XII. 9.) Korm. számú rendelet B) mellékletének E 3. pontjában megjelölt képesítéssel rendelkező műszaki szakemberekkel - társadalmi munkában is - elkészíttetheti. Ezt meghaladó értékű létesítmény társadalmi munkában történő tervezéséhez az építésügyi miniszter engedélye szükséges.

(2) A társadalmi munkában végzendő tervezésre vonatkozó megbízás megadása előtt a tanács végrehajtó bizottsága - a tervkészítést vállaló személy (személyek) megjelölésével - köteles megszerezni a felettes tanács végrehajtó bizottsága elnökének engedélyét.

(3) A társadalmi munkában készített kivitelezési tervdokumentációt a műszaki megoldás helyessége, továbbá a program és egyéb kötelező műszaki és gazdaságossági rendelkezések érvényesítése céljából - a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága tervosztálya mellett működő tervbíráló bizottságnak felül kell vizsgálnia. Az építésügyi hatóság az építési engedélyt csak a tervbíráló bizottság felülvizsgálata után adhatja ki.

(4) A társadalmi munkában végzett tervezésért tervezési díj nem jár. A tanács köteles községfejlesztési alapjából a tervező (tervezők) készkiadásait megtéríteni.

(5) A fővárosi, megyei és megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága a társadalmi munkában kiemelkedő teljesítményt nyújtó tervezőket a rendelkezésre álló állami hozzájárulás terhére jutalomban részesítheti. A jutalmazásra kifizetett összeg nem haladhatja meg az érvényben levő tervezési díjszabások alapján felszámítható tervezési díj 10%-át.

28. §

(1) A megyei tanács végrehajtó bizottságánál a községfejlesztési alap költségvetések összeállításával és végrehajtásával kapcsolatos

- általános szervezési feladatokat a végrehajtó bizottság titkársága,

- pénzügyi feladatokat a végrehajtó bizottság pénzügyi osztálya,

- műszaki feladatokat a megyei beruházási iroda látja el.

(2) A fővárosi, megyei jogú városi, járási és járási jogú városi tanács végrehajtó bizottságánál a községfejlesztési alap költségvetésének összeállításával és végrehajtásával kapcsolatos általános szervezési, pénzügyi és műszaki feladatokat a végrehajtó bizottság községfejlesztési csoportja (előadó) látja el. A községfejlesztési csoport (előadó) köteles ellátni a tanács költségvetése terhére végzett felújítások kivitelezésének műszaki ellenőrzését is.

(3) A járási, valamint a járási jogú városi tanács végrehajtó bizottság községfejlesztési előadójának (előadóinak) szakmai irányítását műszaki vonatkozásban a megyei tanács végrehajtó bizottságának tervosztálya, pénzügyi vonatkozásban pedig a végrehajtó bizottság pénzügyi osztálya látja el.

(4) A községi tanács végrehajtó bizottságánál a községfejlesztési alap költségvetésének összeállításával és végrehajtásával kapcsolatos szervezési és pénzügyi feladatokat a végrehajtó bizottság titkára, a műszaki ellenőri feladatokat a járási tanács végrehajtó bizottság községfejlesztési csoportja (előadója) látja el.

(5) A községi tanács vb titkárának községfejlesztési tevékenységével kapcsolatos szakmai irányítását a járási tanács végrehajtó bizottságának községfejlesztési csoportja (előadója) látja el.

29. §

(1) A községfejlesztési alap távlati és éves költségvetését a népgazdasági terv keretszámai, a tanácsi költségvetés célkitűzései, valamint a szövetkezetek rendelkezésre álló fejlesztési adatai ismeretében a népgazdasági tervjavaslat és a tanács költségvetési javaslatának összeállítására megállapított határidőre figyelemmel kell elkészíteni.

(2) A fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága a népgazdasági terv keretszámait, valamint a szövetkezetek fejlesztési adatait olyan időpontban köteles az illetékes tanács végrehajtó bizottságával közölni, hogy azok a községfejlesztési alap költségvetésének összeállításánál figyelembe vehetők legyenek.

30. §

(1) A községfejlesztési alap költségvetésének a végrehajtó bizottság által kidolgozott és elfogadott előirányzatát felülvizsgálat céljából fel kell terjeszteni a felettes tanács végrehajtó bizottságához.

(2) A felettes tanács végrehajtó bizottsága a községfejlesztési alap előirányzatát, a végrehajtó bizottság tagjaiból és a végrehajtó bizottság szakigazgatási szerveinek vezetőiből alakított bizottsággal felülvizsgáltatja; a vizsgálat - a Tvr. 2. § (1) bekezdésében foglaltakon túlmenően - a tervezett feladat szükségességére, gazdaságosságára és anyagi-műszaki megalapozottságára terjed ki.

(3) A felettes tanács végrehajtó bizottsága a felülvizsgált előirányzatot megtárgyalja és állásfoglalását közli az illetékes tanács végrehajtó bizottságával. A felülvizsgált előirányzatot a tanács költségvetési javaslatával együtt - megállapítás céljából - a tanács elé kell terjeszteni.

31. §

(1) A népgazdasági terv jóváhagyása után a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanács végrehajtó bizottsága a részére megállapított, továbbá a minisztériumok, valamint a szövetkezetek terveiben az egyes tanácsok területén megvalósuló községfejlesztési létesítmények előirányzatait az illetékes tanács végrehajtó bizottságával köteles közölni.

(2) A tanács végrehajtó bizottsága az (1) bekezdésben említett adatokból, valamint a költségvetés és a községfejlesztési alap előirányzataiból összeállítja a tanács egységes községfejlesztési tervét. Az egységes községfejlesztési tervet ezt követően a tanács elé kell terjeszteni.

(3) A tanács által megállapított egységes községfejlesztési tervet a tanácstagok útján választókerületenként ismertetni kell a lakossággal; hasonlóképpen széles körű nyilvánosságot kell biztosítani a községfejlesztési munka végrehajtásának is.

32. §

(1) A végrehajtó bizottság a községfejlesztési feladatok végrehajtásának helyzetét köteles félévenként - az állandó bizottságok véleményének meghallgatásával - ülésén megtárgyalni.

(2) A községfejlesztési munka rendszeres segítéséért felelőssé kell tenni a végrehajtó bizottság szakigazgatási szerveinek vezetőit is.

33. §

(1) E rendelet 1-13. és 15-32. §-a 1965. január 1. napján lép hatályba. Egyidejűleg a 14/1958. (II. 18.), a 44/1958. (VII. 14.), a 35/1959. (VII. 5.), a 48/1959. (XII. 23.), az 52/1960. (XI. 22.), valamint a 8/1964. (IV. 8.) Korm. számú rendelet hatályát veszti.

(2) E rendelet 14. §-a 1966. január 1. napján lép hatályba. Egyidejűleg az 1032/1959. (X. 25.) Korm. számú határozat és a 33/1961. (IX. 24.) Korm. számú rendelet még érvényben levő rendelkezései hatályukat vesztik.

(3) E rendelet végrehajtásáról a pénzügyminiszter - az Országos Tervhivatal elnökével és a Minisztertanács Tanácsszervek Osztálya vezetőjével egyetértésben - gondoskodik; ennek során szabályozza a községfejlesztési alap beszámolási rendszerét, valamint a társadalmi munka egységes mérését és nyilvántartását.

Fock Jenő s. k.,

a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány elnökhelyettese