Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

58/1979. (XII. 24.) PM rendelet

a tanácsi költségvetési elszámoló hivatalokról

A Minisztertanácstól kapott felhatalmazás alapján a munkaügyi miniszterrel, az Országos Tervhivatal elnökével, a Központi Statisztikai Hivatal elnökével, a Minisztertanács Tanácsi Hivatala elnökével és a Szakszervezetek Országos Tanácsával egyetértésben a következőket rendelem.

Tanácsi Költségvetési Elszámoló Hivatal szervezése

1. §

(1) Az illetményhivatalokat 1980. január 1-i hatállyal tanácsi költségvetési elszámoló hivatalokká kell szervezni.

(2) A tanácsi költségvetési elszámoló hivatal (továbbiakban: Elszámoló Hivatal) működése a hatáskörébe utalt ügyekben a tanácsok hivatali szervezetére és - a költségvetési üzemek kivételével - a tanácsok irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (továbbiakban: költségvetési szerv) terjed ki.

Az Elszámoló Hivatal feladata

2. §

Az Elszámoló Hivatal ellátja

a) a bérelszámolással,

b) a társadalombiztosítási ellátások folyósításával és elszámolásával,

c) a könyvviteli elszámolással,

d) a lakossági adók nyilvántartásával,

e) a távlati területi eszközelosztással kapcsolatos program kidolgozásával,

f) az információszolgáltatással,

g) a költségvetési szerv törzsadattárának kezelésével,

h) az egyes előirányzatokkal való gazdálkodással

kapcsolatos feladatokat

Bérelszámolás

3. §

(1) Az Elszámoló Hivatal a költségvetési szervekkel munkaviszonyban álló munkavállalók részére számfejti a munkabéreket és az egyéb díjazásokat. A bérelszámolásról a munkáltatónak és a munkavállalónak a Pénzügyminisztérium által előírt írásos elszámolást ad.

(2) Az Elszámoló Hivatal a tényleges munkateljesítés szerint járó béreket - beleértve a változó béreket is - a költségvetési szerv által a tárgyhónapot követő hó 10-ig beküldött változásjelentés figyelembe vételével a következő hónap 3-án számolja el és fizeti ki. A munkába lépés hónapjára, továbbá betegség, vagy egyéb ok miatti hiányzás első hónapjára a munkavállalónak előlegként - a tényleges munkateljesítéstől függetlenül - a besorolás alapján bért folyósít.

(3) Az Elszámoló Hivatal a bérrendszerekben előírt kötelező alapbéremelést hivatalból hajtja végre.

4. §

Az Elszámoló Hivatal

a) a bérek számfejtésénél, folyósításánál, nyilvántartásánál és elszámolásánál a költségvetési gazdálkodásra, létszám- és bérgazdálkodásra, a munkabérekre és bérjellegű járandóságokra vonatkozó jogszabályok, valamint a Munka Törvénykönyve és végrehajtási rendelete szerint jár el,

b) a költségvetési szerv rendelkezéseit alaki és tartalmi szempontból megvizsgálja és az esetleges hiányok pótlására a költségvetési szervet - a számfejtést és folyósítást akadályozó hiányosságok közlése mellett - felhívja,

c) gondoskodik az illetményeket terhelő levonások teljesítéséről és a levont összegeknek a kedvezményezettek részére történő átutalásáról. A levonások mértékére, módjára és sorrendjére - beleértve a pénzintézeti tartozásokat is - a bírósági végrehajtásról szóló jogszabályban foglaltakat alkalmazza.

Társadalombiztosítás

5. §

(1) Az Elszámoló Hivatal a költségvetési szerv tekintetében ellátja a társadalombiztosítási kifizetőhelyi feladatokat.

(2) Az Elszámoló Hivatal kifizetőhelyi feladatokkal kapcsolatos ügyviteli szabályait a SZOT Társadalombiztosítási Főigazgatósága állapítja meg, a Pénzügyminisztériummal egyetértésben.

(3) A társadalombiztosítás egyes ügyviteli feladatainak ellátásával kapcsolatos tevékenység ellenőrzésére a SZOT Társadalombiztosítási Főigazgatóság illetékes szerve jogosult.

(4) A társadalombiztosítási ellenőrző szervek által fizetési meghagyással követelt összeget az Elszámoló Hivatal megtéríti.

Könyvvitel

6. §

(1) Az Elszámoló Hivatal a költségvetési szervek könyvviteli feladatainak ellátása során

a) nyilvántartja az eredeti és módosított költségvetési előirányzatokat,

b) vezeti a könyvelést a pénzellátisi tevékenységről, továbbá a működési költségvetéssel és a fejlesztési alappal kapcsolatos gazdálkodásról.

(2) A költségvetési szervek könyvvitele a kettős könyvviteli rendre épül, melyet a Pénzügyminisztérium külön számviteli közleményben tesz közzé.

(3) Az Elszámoló Hivatal saját adatállományából elkészíti a költségvetési szervek számszerű költségvetési beszámolóit és elvégzi annak összesítését.

A lakossági adók nyilvántartása és elszámolása

7. §

Az Elszámoló Hivatal ellátja a lakossági adók nyilvántartását és elszámolását. Tevékenysége során adóhatósági jogkört nem gyakorol.

A távlati területi eszközelosztási program kidolgozásában való részvétel

8. §

Az Elszámoló Hivatal közreműködik a településfejlesztési tervek számítási munkáinak elkészítésében, a távlati eszközellátási és pénzügyi programok kidolgozásában.

Információszolgáltatás

9. §

(1) Az Elszámoló Hivatal a tanácsi pénzügyi információrendszer szervezeti bázisa. Ennek keretében ellátja a tanácsok gazdálkodásával, intézményeik fenntartásával, az államigazgatási feladatok ellátásával, területfejlesztéssel, a lakosság tájékoztatásával összefüggő költségvetési, vagyonkezelési, tervezési és ellátási feladatok pénzügyi és naturális adatainak feldolgozását.

(2) Az Elszámoló Hivatal ellátja a kötelező munka- és bérügyi statisztikai adatszolgáltatást a tanácsok és irányításuk alatt álló intézmények helyett.

Az intézményi törzsadattár kezelése

10. §

Az Elszámoló Hivatal gondoskodik a központilag kidolgozott intézményi törzsadattár bevezetéséről és folyamatos karbantartásáról.

Az Elszámoló Hivatal számítástechnikai bázisa

11. §

(1) Az Elszámoló Hivatal számítástechnikai bázisát a Pénzügyminisztérium Számítóközpontjának központi gépparkja, valamint a Pénzügyminisztérium fejlesztési programja keretében az Elszámoló Hivatalhoz telepített, illetve a tanácsok által vásárolt számítógép képezi.

(2) Az Elszámoló Hivatal számítógépes feldolgozást - szükség esetén a Pénzügyminisztérium hozzájárulásával - bérmunkában is végeztethet, ebben az esetben azonban biztosítania kell, hogy a feldolgozás eredménye a pénzügyi információrendszernek megfeleljen.

12. §

Az Elszámoló Hivatalnál működő számítógép segítségével az arra jogosultak igénybevehetik a Pénzügyminisztérium Számítóközpontjában működő pénzügyi adatbank szolgáltatásait. Az igénybevétel módját és feltételeit a Pénzügyminisztérium állapítja meg.

13. §

(1) A Pénzügyminisztérium központi programja keretében telepített számítógépek a Pénzügyminisztérium Számítóközpontja kezelésében vannak, azok karbantartásáról és működésének felügyeletéről a Pénzügyminisztérium Számítóközpontja, üzemeltetéséről az Elszámoló Hivatal gondoskodik.

(2) Az Elszámoló Hivatalnál üzemeltetett számítógép elhelyezési feltételeinek biztosítása a tanács feladata.

(3) A Pénzügyminisztérium Számítóközpontja által nyújtott szolgáltatásért a tanács költségtérítést fizet

Az Elszámoló Hivatal jogállása és szervezeti felépítése

14. §

(1) Az Elszámoló Hivatal megnevezése: Fővárosi............... megyei, ............... megyei városi Tanácsi Költségvetési Elszámoló Hivatal.

(2) Az Elszámoló Hivatal jogi személy, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

(3) Az Elszámoló Hivatal az illetményhivatal jogutódja.

(4) Az Elszámoló Hivatal vezetőjét a fővárosi, a megyei és a megyei városi tanács végrehajtó bizottsága pénzügyi feladatokat ellátó szakigazgatási szervének (továbbiakban: pénzügyi osztály) vezetője nevezi ki, menti fel és gyakorolja felette a fegyelmi jogkört.

(5) A Elszámoló Hivatal az illetékes pénzügyi osztály vezetőjének felügyelete alá tartozik.

(6) Az Elszámoló Hivatal szervezeti felépítését a feladatok részletes elhatárolását, a belső ellenőrzés rendszerét, azok ellátásával kapcsolatos ügyvitelt az Elszámoló Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A szervezeti és működési szabályzatot az Elszámoló Hivatal vezetője - a Pénzügyminisztérium irányelvei alapján - készíti el.

15. §

Az Elszámoló Hivatal költségvetését a 115 05 Számítástechnikai és adatszolgáltatási feladatok költséghelyen kell előirányozni. Munkavállalói alkalmazásának feltételeit a 15/1977. (XII. 1.) MüM számú rendelettel módosított 15/1973. (XII. 27.) MüM számú rendelet 1. számú melléklete II./1. jelű táblázatának "C" kategóriája, illetve a II/3, III, IV. jelű táblázata; jogaikat és kötelezettségeiket a 38/1973. (XII. 27.) MT számú rendelet határozza meg. A jutalom és egyéb juttatások mértékére a tanácsok igazgatási ágazatára vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.

Vegyes rendelkezések

16. §

(1) Az Elszámoló Hivatal jogállására, gazdálkodására, továbbá a bérelszámolásra, a társadalombiztosításra vonatkozó rendelkezéseket a rendelet hatálybalépését követően, az egyéb rendelkezéseket az Elszámoló Hivatal szervezésének ütemterve szerint kell alkalmazni.

(2) A szervezés időszakában az Elszámoló Hivatal a hagyományos technikai eszközökkel és módon látja el feladatát.

(3) Az Elszámoló Hivatal feladatainak részletezését és ellátásának módját a rendelet melléklete tartalmazza.

(4) Az illetményhivatalnál a jogszabályok alapján kapott felmentések, valamint egyes továbbképzési formák elvégzésére vonatkozó előírások alapján szerzett képesítések az Elszámoló Hivatalnál is érvényesek. Az új alkalmazásoknál és kinevezéseknél a tanácsi pénzügyi, illetve a számítástechnikai dolgozókra vonatkozó képesítési előírásokat kell alkalmazni.

(5) Az Elszámoló Hivatal iratkezelésére - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - az illetményhivatalokra megállapított szabályok vonatkoznak.

(6) Az Elszámoló Hivatal és a költségvetési szerv közötti vitás kérdésekben - az érintett szakigazgatási szerv vezetőjének meghallgatásával - a pénzügyi osztály vezetője dönt.

Záró rendelkezések

17. §

(1) Ez a rendelet 1980. január 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 106/1967. (PK 4.) PM számú utasítás hatályát veszti.

(2) A 39/1967. (XII.29.) PM számú rendelet mellékletének a fővárosi, megyei, járási, városi, kerületi és községi tanácsok illetményhivatalok útján fizetett munkabére végelszámolásáról szóló rendelkezése a 3. § (2) bekezdése szerint módosul.

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszter

Melléklet az 58/1979. (XII. 24.) PM számú rendelethez

Bérelszámolás

1. Az Elszámoló Hivatal a bérelszámolás során a költségvetési szerv által kiállított, alakilag és tartalmilag megfelelő okmányok és a munkateljesítést igazoló kimutatások alapján jár el.

2. Az adatszolgáltatás hibás, hiányos és késedelmes teljesítéséből eredő felelősség a költségvetési szerv vezetőjét terheli.

3. A költségvetési szerv az állományába tartozó munkavállalók bérére kiható személyi, szolgálati, anyakönyvi adataiban és a lakhelyben bekövetkezett változásokat, valamint a munkaviszony megszűnését azonnal; a betegség, a fizetésnélküli szabadság, az igazolt és igazolatlan távollét miatti hiányzást a tárgyhónapot követő 5-10. között az Elszámoló Hivatal által a számítógépes feldolgozási programnak megfelelően meghatározott ütemterv szerint - a jelenléti ív adatainak megfelelően - az Elszámoló Hivatalhoz bejelenti (továbbiakban: változás-jelentés).

4. A tárgyhónapot követő 15-e után beérkezett fizetési rendelkezéseket az Elszámoló Hivatal csak a következő havi elszámolásnál veszi figyelembe.

A költségvetési szerv vezetője a költségvetési szerv állományába tartozó munkavállalók közül jelentőfelelőst jelöl ki és annak nevét az Elszámoló Hivatallal közli.

5. A változás-jelentés elkészítéséért és az Elszámoló Hivatalhoz határidőre való eljuttatásáért, illetve az annak elmulasztásából eredő károkért a költségvetési szerv vezetője felel.

6. Az Elszámoló Hivatal a bérfizetésről a pénzügyminiszter által előírt napon a pénzügyi osztály vezetője által kijelölt bérfizetőhely útján gondoskodik. A pénzügyi osztály a kijelölésnél a munkavállalók pénzfelvételi lehetőségét, valamint a pénzkezelés biztonságát figyelembe véve jár el.

7. Az Elszámoló Hivatal a munkavállalók részére a jogszabályokban előírt esetekben rendkívüli bérelszámolást teljesít. (Szabadság, valamint felmentés idejére esedékes bér kifizetése, téves bérelszámolás helyesbítése.)

8. A bérfizetési naptól eltérő időpontban a Elszámoló Hivatal csak a téves bérelszámolásból eredő, a munkavállaló javára szolgáló helyesbítéseket; befejezett munkaügyi eljárás alapján történő kifizetéseket; a munkaviszony megszűnését követő elszámolást teljesít. Az Elszámoló Hivatal vezetője rendkívül méltánylást érdemlő esetben egyes munkavállalók részére engedélyezheti a bérfizetési naptól eltérő kifizetést.

9. Az Elszámoló Hivatal a nyugdíj és a társadalombiztosítási járulék, valamint a járandóság alapját képező összegeket a kifizetés időpontját alapul véve állapítja meg, a következő kivételektől eltekintve:

a) A téves bérelszámolás miatt visszamenőlegesen történt helyesbítés esetén a nyugdíjjárulék mértékét a helyesbített munkabér összegének megfelelően kell megállapítani.

b) A nyugdíjazásnál 30 napnál hosszabb felmentési idő esetén több hónapra egy összegben előre folyósított munkabérek után a nyugdíjjárulék mértékét az egy-egy hónapra járó munkabér összegének megfelelően kell megállapítani és a nyugdíjjárulékot aszerint levonni.

c) A pedagógusok szabadsága miatt a több hónapra előre folyósított munkabérből a nyugdíjjárulékot az egy-egy naptári hónapra járó munkabér összegének megfelelő mérték szerint kell megállapítani és levonni.

10. Az Elszámoló Hivatal

a) a munkaviszony megszűnése esetén 2 példányban munkavállalói igazolási lapot (MIL-lap) állít ki,

b) az erre vonatkozó külön jogszabályok szerint a keresetről (átlagkereset, átlagjövedelem) igazolást ad. Az áruvásárlási és személyi kölcsönhöz szükséges igazolást az utolsó havi bérjegyzék alapján a bérfizetőhely is kiállíthatja.

11. Ha a jogerős bírósági határozat a munkabérlevonáson felül a jutalom és prémium összegére is kihat, ezt a körülményt az Elszámoló Hivatal a munkáltatóval közli azzal a felhívással, hogy a jutalom és prémium kifizetésekor a határozaton alapuló levonást végezze el és a levont összeget a kedvezményezett részére utalja át. Az átutalásról a munkáltató a munkavállaló részére kifizetett jutalom és prémium bejelentésével egyidejűleg értesíti az Elszámoló Hivatalt feljegyzés céljából.

12. A bér pénzfedezete az OTP és a Posta útján kerül a bérfizetőhelyhez. Az Elszámoló Hivatalnál személyesen eljáró munkavállalók járandósága kivételes esetben az ellátmány pénztár terhére is kifizethető, vagy a munkavállalók címére MNB postautalványon is kiküldhető.

13. A bérfizetőhely a munkabért és a társadalombiztosítási ellátást a Munka Törvénykönyvében előírt módon, a törvényes bérfizetési napon a jogosultak kezéhez fizeti ki. A fizetési jegyzékeket és egyéb okmányokat, melyeken a munkavállalók a járandóság felvételét aláírásukkal igazolták, a a bérfizetőhely a vonatkozó jogszabályok szerint megőrzi.

14. A bérfizetőhely a kiutalt, de valamilyen okból ki nem fizetett járandóságot az Elszámoló Hivatal számlájára, a pénzkezelésre vonatkozó szabályok szerint visszafizeti.

Társadalombiztosítás

1. Az Elszámoló Hivatal a kifizetőhelyi feladata keretében

a) az ellátásra jogosultságot első fokon elbírálja. Határozatban dönt jogszabályba ütköző igények elutasításáról,

b) számfejti és folyósítja a biztosítottak társadalombiztosítási ellátását, a gyermekgondozási segélyt, a csökkent munkaképességű dolgozók részére járó keresetkiegészítést, valamint az egészségügyi ellátásként járó útiköltséget,

c) adatot közöl a nyugdíj-előkészítő bizottságok és a nyugdíjat megállapító szervek részére.

2. A társadalombiztosítási ellátással kapcsolatos igényjogosultság elbírálására, az ellátás számfejtésére és folyósítására, továbbá a társadalombiztosítási járulék és a munkabéreket terhelő nyugdíjjárulék levonására a társadalombiztosításról szóló törvény és a végrehajtása tárgyában kiadott rendelkezések az irányadók. A tévesen magasabb vagy alacsonyabb összegben megállapított nyugdíjjárulékot a következő havi bérelszámolásnál helyesbíti.

3. Az Elszámoló Hivatal a kifizetett társadalombiztosítási ellátásokat a társadalombiztosítási törvény által meghatározott bontásban havonként számolja el. Az elszámolással egyidejűleg közli az előírt statisztikai adatokat is.

Könyvvitel

1. Az Elszámoló Hivatal feldolgozza a működési körébe tartozó költségvetési szervek könyvviteli adatait. A feldolgozás lehetővé teszi a költségvetési szervek működésével, továbbá az egyes tevékenységekkel, a költségviselőkkel kapcsolatos előirányzatok nyilvántartását, az előirányzatok teljesítése érdekében eszközölt kiadások, költségek, eszköz és forrásváltozások elszámolását az előírásoknak megfelelően.

2. Az Elszámoló Hivatal a könyvvitelt a költségvetési szervek által kiállított bizonylatok alapján vezeti. Az alkalmazásra kerülő pénztár-, bank- és vegyesnapló, mint bizonylat képezi a költségvetési szervek elsődleges operatív feljegyzéseit és az adatfeldolgozás alapját. A naplók egy példánya a költségvetési szervnél marad.

3. Az adatfeldolgozási módszer lehetővé teszi beszámoló adatok automatikus készítését és összesítését. A pénzügyi osztály az előbbi feltételek megyei szintű biztosítása esetén megszüntetheti a költségvetési szerveknél a számszerű beszámoló készítését.

4. A könyvviteli nyilvántartásokat úgy kell megszervezni, hogy a tételes számlaforgalom szükség esetén bármely időpontban - ellenőrzési vagy egyéb célra - kinyomtatható legyen.

5. Az Elszámoló Hivatalnál fokozatosan ki kell fejleszteni az analitikus nyilvántartások rendszerét.

A lakossági adók nyilvántartása és elszámolása

1. Az Elszámoló Hivatal a feldolgozás keretében az illetékes adóhatóságokhoz kapcsolódóan az adóalanyok törzsadatainak, az adófizetési kötelezettségükkel kapcsolatos adatoknak a nyilvántartását, valamint az adóbeszedési számlák és az idegen bevételek átmeneti letéti számla pénzforgalmi adatainak folyamatos könyvelését, továbbá a bevételek elszámolását végzi.

2. Az Elszámoló Hivatal az első fokú adóhatóságoktól az alapadatokat tartalmazó bizonylatokat átveszi, az adatokat rögzíti és ellenőrzi. A rögzített adatokat feldolgozás céljából továbbítja a Pénzügyminisztérium Számítóközpontjának. A visszaérkező adatokból az Elszámoló Hivatal eredményközlő táblákat állít elő és az első fokú adóhatóságok részére megküldi.

3. Az Elszámoló Hivatal összesítéseket, tájékoztató táblákat bocsát a pénzügyi szakigazgatási szervek részére.

A távlati, területi eszközelosztási program kidolgozásában való részvétel

Az Elszámoló Hivatal a távlati területi eszközelosztási program kidolgozásával kapcsolatos feladatát a tervező szerv, illetve a pénzügyi osztály által kialakított irányelvek szerint végzi.

Információszolgáltatás

1. Az Elszámoló Hivatal

a) gondoskodik a költségvetési szerv számára végzett tevékenysége keretében keletkező adatok feldolgozásáról, a helyi és központi pénzügyi adatbankban történő tárolásáról. A feldolgozott adatokat rendszeres vagy eseti információ szolgáltatás keretében a költségvetési szervek rendelkezésére bocsátja,

b) feladata a fővárosi, megyei tanácsok, a Pénzügyminisztérium és más minisztériumok, valamint az országos hatáskörű szervek részére az ágazati és a funkcionális irányításhoz szükséges adatszolgáltatás teljesítése, információ előállítása. A pénzügyi információrendszerben kezelt adatok alapján biztosítja a pénzügyi osztályok számára szükséges információkat a tanács pénzügyi helyzetének megítéléséhez, az ellenőrzési feladatok végrehajtásához,

c) nyilvántartja a tanácsi gazdaság körébe tartozó ágazatok feladat- és ellátottsági mutatóit, normatíváit és alakulásokról rendszeres tájékoztatást ad.

2. Az Elszámoló Hivatal az adatszolgáltatási feladatokat a számítógépes feldolgozás ütemterve szerint veszi át.

3. A bérszámfejtésbe még be nem vont költségvetési szervek a bér- és munkaügyi statisztikai adatszolgáltatást az Elszámoló Hivatal útján teljesítik.

Az intézményi törzsadattár kezelése

A törzsadattár tartalmazza valamennyi költség- vetési szerv fontosabb jellemző adatait. A törzsadattárba minden újonnan alakított szervet 15 napon belül be kell jegyezni; önállóan gazdálkodó szerveknél a bejegyzés a bankszámlanyitás feltétele.

Tartalomjegyzék