Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

2/1999. (III. 26.) KöM rendelet

a Környezetvédelmi alap célfeladat fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának, nyilvántartásának és ellenőrzésének részletes szabályairól

A Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 67. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a pénzügyminiszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §[1] A Környezetvédelmi alap célfeladat fejezeti kezelésű előirányzat (a továbbiakban: Kac.) a környezetkímélő gazdasági szerkezet kialakításának ösztönzését, a környezeti ártalmak megelőzését, a környezetterhelés mérséklését, a bekövetkezett környezeti károk felszámolását, a tájrendezést, továbbá a természeti erőforrások megőrzését elősegítő, a természeti értékek, területek fenntartását, a leghatékonyabb környezetvédelmi technológiai és kutatási megoldások ösztönzését, a környezet védelmét szolgáló oktatási-nevelési tevékenységet, ezáltal a társadalom környezeti szemléletének fejlődését (a továbbiakban együtt: a környezet védelmét) elősegítő fejezeti kezelésű célelőirányzat.

2. § Az 1. §-ban meghatározott feladatok megvalósításának elősegítéséhez a források a következők:

a) a környezet- és természetvédelmi bírságok,

b) a környezetvédelmi termékdíjak,

c) a nemzetközi segélyek,

d) az önkéntes befizetések és támogatások,

e) a támogatások visszafizetése és ezek kamatai,

f) a megtérített kármentesítési és kárelhárítási költségek és kártérítés,

g) az a)-f) pontokban meghatározottakon túl a költségvetési törvényben meghatározott költségvetési támogatások,

h) a külön jogszabályban meghatározott egyéb bevételek.

3. §[2] (1) A Kac.-cal a környezetvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendelkezik, és gondoskodik az általa kijelölt szerv útján (a továbbiakban: a Kac. kezelését végző szerv) a kezeléssel kapcsolatos feladatok ellátásáról, valamint a Kac.-ra vonatkozó, külön jogszabályokban előírt számviteli-könyvviteli és azzal összefüggő nyilvántartások vezetéséről.

(2) A Kac. felhasználásával kapcsolatos döntésekről rendszeresen - a pályázatok esetén a döntést követő 30 napon belül - összefoglalót kell készíteni, melyet a Környezetvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) hivatalos lapjában és egy országos napilapban közzétesz.

4. § (1) A Kac. felhasználható:

a) a környezet védelmét, értékeinek megőrzését közvetlenül elősegítő beruházások, műszaki intézkedések és kereskedelmi megoldások (a továbbiakban együtt: fejlesztések) megvalósításához, valamint újrahasznosítási rendszerek működtetéséhez,

b) az azonnali beavatkozást igénylő környezeti károkozás, illetve veszélyeztetés elhárítását szolgáló intézkedések költségeinek - ismert károkozó esetén átmeneti, egyéb esetekben végleges - megtérítésére,

c) közcélú környezetvédelmi feladatok finanszírozására,

d) a környezeti és természeti károkozások megelőzését, felderítését és felszámolását szolgáló feladatokra, programokra, illetve a környezetvédelmi hatósági munka feltételeinek javítására,

e) a Kac. kezeléséhez, működtetéséhez, bevételei beszedéséhez, pénzeszközei felhasználásának ellenőrzéséhez szükséges költségek fedezésére,

f) a nemzeti park igazgatóságok természetvédelmi vagyonkezelésével összefüggő feladatok ellátására.

(2)[3] Az (1) bekezdés a), c), d), f) pontjaiban meghatározott támogatás, valamint finanszírozás

a) vissza nem térítendő, ideértve a külön jogszabályban meghatározott rendszeres támogatásokat is,

b) kamatmentes vagy kedvezményes kamatozású visszatérítendő,

c) kamattámogatás,

d)[4]

formájában történhet. A Kormány eseti döntése alapján pénzeszköz átadására is sor kerülhet. Az (1) bekezdés b) pontja szerinti költségek megelőlegezhetőek. Az (1) bekezdés e) pontja szerinti feladatok finanszírozása pénzeszköz átadással történik.

(3)[5][6] Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott esetben - az 5. § (1) bekezdés d) és i) pontjai kivételével - (2) bekezdés szerinti támogatási formák együttes alkalmazása során a támogatás mértéke legfeljebb a fejlesztés költségeinek 60%-áig terjedhet azzal, hogy a vissza nem térítendő támogatás mértéke nem haladhatja meg a fejlesztés költségeinek 30%-át.

(4)[7] Az (1) bekezdés a) pontja szerinti fejlesztéseknél - az 5. § (1) bekezdés d) és i) pontjai kivételével -, a költségvetés alrendszereiből elnyert egyéb kedvezményes forrásokat is figyelembe véve, az 1994. évi I. törvénnyel kihirdetett Európai Megállapodás 62. Cikkének hatálya alá eső támogatások támogatástartalomban számított teljes összege nem haladhatja meg a fejlesztési költség 50%-át, kis- és középvállalkozások esetén a fejlesztési költség 65%-át.

(5) Nem adható környezetvédelmi célú támogatás új gyár, gyáregység létesítésekor a hatályos környezetvédelmi előírások teljesítéséhez, valamint új környezetvédelmi előírások bevezetésekor a 2 éven belül létesített gyár, gyáregység részére ezen új környezetvédelmi előírások teljesítéséhez.

(6) Nem tartoznak a (4) bekezdés hatálya alá a költségvetési szervek, közhasznú szervezetek nem nyereségérdekeltségi célú fejlesztései.

5. § (1) A 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti fejlesztések közé:

a) a levegőtisztaság védelmét,

b)[8] a hulladékok keletkezésének megelőzését, a hulladékok kezelését (káros hatásainak csökkentését, begyűjtését, újrahasználatát hasznosítását, ártalmatlanítását) és környezetkímélő, hulladékszegény technológiák és termékek bevezetését,

c) a zaj- és rezgésvédelmet,

d) a védett természeti értékek megőrzését, védett természeti területek természetvédelmi kezelését,

e) a vizek mennyiségi és minőségi védelmét,

f) a talaj szennyezésekkel szembeni védelmét,

g) a környezet védelmét szolgáló termékek, eljárások, technológiák kialakítását,

h) a környezet védelmére vonatkozó nemzetközi segély-együttműködés és hitelprogramok megvalósítását,

i) a bányavállalkozókra át nem hárítható (elmaradt) tájrendezést

szolgáló fejlesztések közül azon fejlesztések tartoznak, amelyek a pályázati felhívásban szereplő kiemelten kezelt támogatási célok megvalósítását szolgálják.[9]

(2) A 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti felhasználást a miniszter a költségek felmerülésekor, esetenként engedélyezi.

(3) A 4. § (1) bekezdés c) pontja szerinti feladatok:

a) a környezet védelmét szolgáló mérő és ellenőrző hálózatok, illetve információs rendszerek fejlesztése,

b) a védett természeti területek és értékek védelme, a biodiverzitás megőrzése,

c) a környezet védelmét szolgáló kutatás-fejlesztési feladatok,

d) a környezet védelmét szolgáló oktatási, nevelési, ismeretterjesztési feladatok ellátása, támogatása,

e) a környezet védelmét szolgáló intézkedések meghatározását és bevezetését elősegítő szakmai és intézményi háttér megerősítése, környezetvédelmi programok megvalósíthatósági tanulmányainak elkészíttetése,

f) a társadalom környezet- és természetvédelmi szemléletének alakítása,

g) országos, illetve regionális jelentőségű a környezet védelmét komplex módon szolgáló, továbbá nemzetközi környezet- és természetvédelmi egyezményekkel összefüggő ágazati feladatok, programok elősegítése,

h) a környezet- és természetvédő társadalmi szervezetek és mozgalmak környezetvédelmi programjainak, kezdeményezéseinek támogatása,

i) a külön jogszabályokban meghatározott, a védettségi szint helyreállítását szolgáló intézkedések.

(4)[10] A 4. § (1) bekezdés d)-f) pontjaiban foglalt célokról történő felhasználásról - pályázat kiírása nélkül - a miniszter a költségvetési gazdálkodás általános szabályai szerint dönt.

6. § (1) A Kötv. és a külön jogszabályok szerinti befizetéseket az arra kötelezett személy vagy szervezet - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - közvetlenül teljesíti a Kac. számlájára.

(2) A Kötv. 10. számú melléklet 14. b) pontja szerinti bevételek beszedését külön jogszabályok alapján az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: APEH), valamint a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: VPOP) végzi. A Környezetvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium), valamint az APEH és a VPOP közötti megállapodások tartalmazzák a beszedett termékdíj Kac. számlájára történő átutalásának, a nyilvántartások egyeztetésének, a kölcsönös információszolgáltatásnak, illetve az ellenőrzések lebonyolításának részletes szabályait.

(3) A Kac. előirányzatot megillető bevételeket a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01220263-53000004 számú Környezetvédelmi alap célfeladat számlára kell teljesíteni.

(4) A Kac. előirányzat bevételeit és kiadásait e rendelet 4. §-ának (1) bekezdése szerinti jogcímenként összevontan, valamint bevételi és kiadási jogcímenként is nyilván kell tartani.

7. § A Kac. felhasználásának tervezése során

a) a 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatok teljesítésére a Kac. bírságbevételek nélkül számított bevételeinek 5%-a szolgálhat,

b) a 4. § (1) bekezdés c) pontja szerinti kiadásokra előirányzott összeg nem haladhatja meg a Kac. tervezett bevételeinek 15%-át,

c) a 4. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatokra a Kac. éves bevételének legfeljebb 10%-a tervezhető,

d)[11] a 4. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott költségek fedezetére a bevételek beszedésével és ellenőrzésével összefüggésben, valamint a kezelés, működtetés és a felhasználás ellenőrzésének feladataira a Kac. bevételeinek legfeljebb 6,5%-a irányozható elő,

e) a 4. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott vagyonkezelési feladatokra a Kac. bevételének legfeljebb 1%-a irányozható elő.

A környezet védelmét, értékeinek megőrzését közvetlenül elősegítő fejlesztések pályázati rendszere

8. §[12]

(2) A pályázati felhívás tartalmazza a támogatási célokat és a pályázat benyújtásának feltételeit.

(3) A Kac. terhére támogatást belföldi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, devizabelföldi magánszemély kaphat.

9. §[13] (1) A pályázatokat

a) az 5. § (1) bekezdés a), b), c), e), f), g) pontjaiban meghatározott fejlesztések esetén az illetékes környezetvédelmi felügyelőséghez,

b) az 5. § (1) bekezdés d), i) pontok esetében a nemzeti park igazgatósághoz (a továbbiakban az a)-b) pont együttesen: területi szervek),

c) az 5. § (1) bekezdés h) pontjában meghatározott fejlesztések esetén a Minisztériumhoz kell benyújtani.

(2) A területi szervek címjegyzékét a pályázati felhívás tartalmazza.

(3) Abban az esetben, ha területi szervezet a pályázó, a pályázatokat a Minisztériumhoz kell benyújtani.

(4)[14][15] A pályázatot akkor lehet benyújtani, ha a pályázó - az 5. § (1) bekezdés d), i) pontja szerinti, valamint a nemzetközi kötelezettségvállalásból származó, a környezet védelmét szolgáló fejlesztések kivételével, mely esetekben saját forrás rendelkezésre állása nélkül is benyújtható a pályázat - legalább a pályázatban szereplő fejlesztési költségek 30%-át elérő saját forrással rendelkezik, települési önkormányzatok esetében ez a mérték 20%.

(5) Nem nyújthat be támogatási kérelmet vagy pályázatot, aki csőd- vagy felszámolási eljárás alatt áll, illetve akinek 60 napon túli köztartozása van.

10. § (1) A pályázatok az év során folyamatosan nyújthatók be, legkésőbb tárgyév szeptember 15-éig.

(2)[16]

(3)[17] Az e rendelet 5. § (1) bekezdés i) pontja szerinti feladatokra vonatkozó igényt évente egy alkalommal, az erre vonatkozó pályázati felhívás megjelenését követő 150 napon belül kell benyújtani. Az elbírálásra a pályázat beadási határidejétől számított 90 napon belül kerül sor.

(4) A pályázatok elbírálásával kapcsolatos döntéssel szemben jogorvoslatnak helye nincs.

11. § (1) Nem továbbítható a Minisztériumhoz, illetve a Minisztériumhoz benyújtott pályázatok esetében nem támogatható az a pályázat, amely nem felel meg a pályázati felhívásban szereplő valamelyik támogatási célnak, illetve a hiánypótlás ellenére az előírt formai vagy tartalmi feltételeknek.

(2) A pályázati felhívásban szereplő formai vagy tartalmi feltételeknek nem megfelelő pályázat esetében a területi szerv, a Minisztériumhoz benyújtott pályázat esetén a Minisztérium - a pályázat nyilvántartásba vételének mellőzésével - haladéktalanul felhívja a pályázót a hiányok pótlására.

(3)[18] A pályázati felhívásban szereplő formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatokat a területi szerv - véleményével együtt - a benyújtást követő 15 napon belül továbbítja a Minisztériumhoz.

(4)[19] A pályázatok támogatási feltételeire, elbírálására, a pályázatokról hozott döntésekkel kapcsolatos információszolgáltatásra, az ajánlati kötöttségre, a szerződéskötésre és a szerződéstől való elállás feltételeire - az e rendeletben foglalt eltérésekkel - a külön jogszabályban foglaltak irányadóak.

(5) A pályázatok összesítését és előzetes szakértői értékelését a Kac. kezelését végző szerv látja el.

12. §[20] (1) A pályázatok elbírálására - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a miniszter Tárcaközi Bizottságot hoz létre (a továbbiakban: Bizottság), amelynek tagjai a miniszter által kijelölt, a Minisztérium köztisztviselői állományába tartozó személyek, a miniszter felkérése alapján a Belügyminisztérium, az Egészségügyi Minisztérium, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, a Gazdasági Minisztérium, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium, a Pénzügyminisztérium, az Oktatási Minisztérium képviselője, valamint a környezet- és természetvédelmi célra létrejött társadalmi szervezetek által delegált három személy.

(2) A Bizottság maga állapítja meg az ügyrendjét, amelyet a miniszter hagy jóvá.

(3) A támogatás odaítéléséről a Bizottság javaslata alapján a miniszter dönt.

(4) A Bizottság adott pályázatra vonatkozó javaslata kialakításában nem vehet részt olyan személy, aki vagy akinek hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont]

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül,

b) a pályázó tisztségviselője vagy a pályázóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, vagy

c) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

(5) A döntésről és annak indokolásáról a döntéstől számított 15 munkanapon belül a Kac. kezelését végző szerv írásban értesíti a pályázót.

(6) A nyertes támogatást igénylővel, pályázóval a miniszter vagy az általa megbízott személy köt szerződést.

13. §[21] (1)[22] A támogatás folyósítására irányuló szerződésben - az 5. § (1) bekezdés d) pontja esetében, ha a pályázó költségvetési szerv, az 5. § (1) bekezdés i) pontja szerinti célt szolgáló fejlesztések, valamint a központi költségvetési szervek pályázatának kivételével - biztosítékot kell kikötni.

(2)[23] A támogatás biztosítékaként megfelelő fedezetet nyújtó készpénzes bankgarancia fogadható el, vagy forgalomképes ingatlanra a megfelelő fedezetet biztosító jelzálogot kell bejegyeztetni. A biztosítékot a szerződésben megjelölt és támogatott feladat és cél, a szerződésben meghatározottak és hatósági engedélyben foglaltak szerinti teljesítéséig - melyet a jóváhagyott zárójegyzőkönyv igazol - kell nyújtani. Azon fejlesztések esetében, amikor a támogatás kifizetésére csak a fejlesztés megvalósulása után kerül sor, a vissza nem térítendő támogatásra biztosítékot kikötni nem kell.

14. § (1) Az 5. § (1) bekezdés i) pontja szerinti feladatok megvalósítására pályázat útján igény nyújtható be:

a) tájrendezési tervek elkészítésére és az ezt megalapozó dokumentáció elkészítésének finanszírozására,

b) tájrendezési feladat jogerősen jóváhagyott tájrendezési terv szerinti végrehajtására.

(2) Az 5. § (1) bekezdés i) pontja szerinti feladatok megvalósítására benyújtott igényléshez csatolni kell:

a) a tájrendezésre kerülő ingatlannak a felhívás megjelenése napjánál nem régebbi tulajdoni lapját, vagyonkezelő által benyújtott igény esetében a Kincstári Vagyonkezelő Igazgatóság hozzájárulását,

b) a bányakapitányság igazolását az át nem hárítható (elmaradt) tájrendezési feladat meglétéről,

c) az illetékes települési önkormányzat jegyzőjének nyilatkozatát arról, hogy a terület újrahasznosítási célja nem ellentétes a települési területrendezési tervben megjelölt területfelhasználási kategóriával.

(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően szükséges melléklet:

a) az (1) bekezdés a) pontja esetében:

aa) a bányakapitányság nyilatkozatának tartalmaznia kell az eljárásban érintett szakhatóságok megnevezését is,

ab) a tájrendezési terv engedélyezésében érintett hatóságok nyilatkozata a tájrendezési feladat elvégzésének szükségességéről és az újrahasznosítási cél elfogadásáról,

b) az (1) bekezdés b) pontja esetében:

az illetékes bányakapitányság által jogerős határozattal engedélyezett tájrendezési terv.

(4) A benyújtásra annak a területnek a tulajdonosa vagy vagyonkezelője jogosult, amelyen a bányavállalkozókra át nem hárítható tájrendezési feladatot még nem végezték el.

A közcélú feladatok finanszírozására vonatkozó szabályok

15. §[24] (1) A Kac. közcélú környezet- és természetvédelmi feladatainak finanszírozására a 8. §, 9. § (5) bekezdése, valamint a 10-12. §-ok rendelkezéseit az e fejezetben foglalt eltéréssel kell alkalmazni.

(2)[25] Az 5. § (3) bekezdés a)-h) pontig tartó feladatok finanszírozására tartalékot kell képezni.

16. §[26] A miniszter a közcélú környezetvédelmi feladatok finanszírozásáról

a) az 5. § (3) bekezdésének a)-d) és f) pontjaiban meghatározott feladatok esetében a miniszter által létrehozott, legalább öt tagú Szakértői Bizottság - melynek tagjai a miniszter által felkért szakértők, valamint a környezet- és természetvédelmi célra létrejött társadalmi szervezetek által delegált két személy - javaslata alapján,

b) az 5. § (3) bekezdésének h) pontjában meghatározott feladatok esetében a miniszter által létrehozott, legalább hét tagú Szakértői Bizottság - melynek tagjai a miniszter által felkért szakértők, valamint a környezet- és természetvédelmi célra létrejött társadalmi szervezetek által delegált három személy - javaslata alapján,

c) az 5. § (3) bekezdésének e) és g) pontjában meghatározott feladatok esetében a feladat felmerülésekor dönt.

17. §[27] (1)[28] Az 5. § (3) bekezdésének a)-d) és f) pontjaiban említett feladatokat szolgáló éves pénzügyi keret legalább 50%-ára, az 5. § (3) bekezdésének h) pontjában említett feladatok esetében a teljes pénzügyi keret legalább 80%-ára az illetékes Szakértői Bizottság nyilvános pályázatot hirdet meg. A pályázati hirdetmény tartalmazza a pályázat benyújtásának feltételeit, határidejét.

(2) A nyilvános pályázati kiírásra beérkező pályázatokat és a nem pályázati kiírásra, de közcélú feladat megvalósítására irányuló támogatási igényeket (a továbbiakban: támogatási igények) a Kac. kezelését végző szervhez kell benyújtani. Támogatási igények az év során folyamatosan nyújthatók be, legkésőbb a tárgyév szeptember 15-éig, melyekről a miniszter az illetékes Szakértői Bizottság javaslata alapján dönt.

(3) A döntési javaslatokat a Szakértői Bizottságok, illetve szervezetek terjesztik elő jóváhagyásra.

A támogatások felhasználásának ellenőrzése

18. §[29] (1) A Kac. kezelését végző szerv az illetékes területi szervekkel együttműködve

a) ellenőrzi a támogatási szerződésben foglaltak teljesítését, és gondoskodik a teljesítéssel arányban álló összeg átutalásáról a támogatott által benyújtott igénylés alapján,

b) elvégzi a hozzá benyújtott teljesítést, illetve részteljesítést igazoló bizonylatok pénzügyi vizsgálatát a benyújtást követő 15 napon belül, amely időszakba az esetleges hiánypótlásra fordított idő nem számít be,

c) nem megfelelő teljesítés vagy szerződésszegés esetén felszólítja a támogatottat a teljesítésre, ennek eredménytelensége esetén kezdeményezi a szerződésben foglalt szankciók érvényesítését,

d)[30] szükség szerint, rendszeresen vizsgálja a csomagolóeszközök termékdíja alóli mentességre kiadott engedélyben foglaltakat, a termékdíj visszaigénylésének jogosságát, és a jogszabályban előírt feltételek megléte esetén gondoskodik a visszautalásról,

e) havonta tájékoztatja a Minisztériumot az ellenőrzések eredményéről,

f) figyelemmel kíséri a támogatásban részesülő szervezettel szemben induló felszámolási, végelszámolási és csődeljárásokat, és a külön jogszabályokban meghatározottak szerint köteles a Kac. követelését hitelezői igényként érvényesíteni,

g) a fejlesztés befejezését követően szakmai és pénzügyi szempontok alapján ellenőrzi a szerződésben foglaltak teljesítését,

h) az utóellenőrzés eredményes befejezése és a szerződés teljesülése után lezárja a szerződést, és erről értesíti a támogatottat.

(2) A támogatás felhasználását a külön jogszabályokban meghatározott szervezetek is ellenőrzik.

Záró rendelkezések

19. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a közcélú környezetvédelmi feladatok finanszírozásának összetett szabályairól szóló 6/1997. (I. 31.) KTM rendelet , valamint az azt módosító 10/1998. (IV. 3.) KTM rendelet 3. §-a, a Központi Környezetvédelmi Alap kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 16/1997. (VI. 5.) KTM rendelet , valamint az azt módosító 14/1998. (V. 22.) KTM rendelet 7. §-a hatályát veszti.

(2) A miniszter e rendelet hatálybalépésétől számított 15 napon belül gondoskodik a 12. § (1) bekezdésében és a 16. § a) pontjában említett bizottságok létrehozásáról. A bizottságok megalakulásuktól számított 15 napon belül elfogadják ügyrendjüket.

(3)[31] A benyújtott pályázatokat három havonként kell elbírálni.

(4)[32] Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekre az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

(5)[33][34] 35

(6)[35] A 4. § (3) bekezdésében meghatározott támogatási korlátozásokat a Budapesti Vegyiművek Rt. garéi veszélyes hulladék lerakójában tárolt magas klórtartalmú szerves anyagok okozta környezetszennyezés felszámolásával kapcsolatos időszerű feladatokról szóló 2044/1999. (III. 3.) Korm. határozat 1. b) és 2. pontjának teljesítése során nem kell alkalmazni.

Dr. Pepó Pál s. k.,

környezetvédelmi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 1. §-a a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[2] A Környezetvédelmi Fejlesztési Intézet megalakításáról szóló 2/1999. (K. Ért. 2.) KöM utasítás 8.1. pontja alapján a Környezetvédelmi alap célfeladat kezelésével kapcsolatos feladatokat a Környezetvédelmi Fejlesztési Intézet látja el.

[3] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 4. § 2. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 1. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[4] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 4. § 2. bekezdésének d) pontját a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 22. § 2. bekezdése hatályon kívül helyezte

[5] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 4. § 3. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 1. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[6] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 4. § 3. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg

[7] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 4. § 4-6. bekezdését a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 3. §-a iktatta be

[8] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 5. § 1. bekezdésének b) pontja a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 4. §-ának megfelelően módosított szöveg

[9] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 5. § 1. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 5. §-ának megfelelően módosított szöveg

[10] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 5. § 4. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 2. § -ának megfelelően módosított szöveg

[11] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 7. § d) pontja a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 6. §-ának megfelelően módosított szöveg

[12] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 8. § 1. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 7. §-ának megfelelően módosított szöveg

[13] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 9. § 1. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 8. §-ának megfelelően módosított szöveg

[14] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 9. § 4. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 3. § -ának megfelelően módosított szöveg

[15] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 9. § 4. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 9. §-ának megfelelően módosított szöveg

[16] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 10. § 2. bekezdését a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 22. § 2. bekezdése hatályon kívül helyezte

[17] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 10. § 3. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 10. §-ának megfelelően módosított szöveg

[18] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 11. § 3. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 11. §-ának megfelelően módosított szöveg

[19] Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet.

[20] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 12. § 1. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 12. §-ának megfelelően módosított szöveg

[21] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 13. § 1. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 13. §-ának megfelelően módosított szöveg

[22] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 13. § 1. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 4. § -ának megfelelően módosított szöveg

[23] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 13. § 2. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 14. §-ának megfelelően módosított szöveg

[24] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 15. § 1. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 5. § -ának megfelelően módosított szöveg

[25] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 15. § 2. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 15. §-ának megfelelően módosított szöveg

[26] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 16. §-a a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 16. §-ának megfelelően módosított szöveg

[27] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 17. § 1-2. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 17. §-ának megfelelően módosított szöveg

[28] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 17. § 1. bekezdése az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 6. § -ának megfelelően módosított szöveg

[29] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 18. § 1. bekezdésének felvezető szövege a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 18. §-ának megfelelően módosított szöveg

[30] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 18. § 1. bekezdésének d) pontja a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 19. §-ának megfelelően módosított szöveg

[31] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 19. § 3. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 20. §-ának megfelelően módosított szöveg

[32] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 19. § 4. bekezdése a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 21. §-ának megfelelően módosított szöveg

[33] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 19. § 5. bekezdését az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 7. § 1. bekezdése iktatta be

[34] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 19. § 5. bekezdését a 6/2000. (IV. 28.) KöM rendelet 22. § 2. bekezdése hatályon kívül helyezte

[35] A 2/1999. (III. 26.) KöM rendelet 19. § 6. bekezdését az 10/1999. (VIII. 26.) KöM rendelet 7. § 2. bekezdése iktatta be

Tartalomjegyzék