Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

266/2001. (XII. 21.) Korm. rendelet

a Magyar Formatervezési Tanácsról

A magyar nemzetgazdaság versenyképességének a formatervezés eszközeivel történő erősítése, a hazai formatervezési kultúra fejlesztése, valamint a formatervező alkotók helyzetének javítása érdekében a Kormány a Magyar Formatervezési Tanács (a továbbiakban: MFT) feladatairól, szervezetéről és működéséről, továbbá megalakításáról a következőket rendeli el:

Az MFT feladatai

1. §

(1) Az MFT a hazai formatervezés fejlesztésére irányuló kormányzati stratégia összehangolt kidolgozásáért felelős és annak végrehajtásában közreműködő - tanácsadó, illetve érdek- és véleményegyeztetésre szolgáló - testület.

(2) Az MFT a következő feladatokat látja el:

a) figyelemmel kíséri és értékeli a hazai formatervezés helyzetének, illetve gazdasági jelentőségének alakulását, a formatervezéssel kapcsolatos fogyasztói és vállalkozói ismeretekben, illetve elvárásokban és követelményekben bekövetkezett változásokat, valamint a formatervezés nemzetközi fejlődési irányait;

b) javaslatot tesz a Kormány középtávú, átfogó formatervezési politikájára, figyelemmel a gazdaságstratégiai, kutatás-fejlesztési, innovációs, tudomány- és technológiapolitikai, környezetpolitikai, illetve oktatási és kulturális politikai célkitűzésekre;

c) hozzájárul a b) pontban említett formatervezési politika végrehajtásának összehangolásához, ennek érdekében intézkedéseket kezdeményez az érintett kormányzati szerveknél vagy e szervek útján a Kormánynál;

d) közreműködik a formatervezés hazai intézményrendszerének fejlesztésében, elősegíti a formatervezők és a vállalkozások - különösen a kis- és középvállalkozások - kapcsolatteremtését, kölcsönös tájékozódását és együttműködését, megfelelő intézkedéseket kezdeményez a vállalkozások, illetve a fogyasztók igényeinek és a formatervezés választékának, illetve fejlődési irányainak hatékonyabb összeegyeztetése érdekében;

e) a formatervezési tevékenységet előmozdító programokat, pályázatokat, kiállításokat és más rendezvényeket kezdeményez, szervez vagy támogat;

f) gondoskodik a formatervezéssel kapcsolatos ismeretek összehangolt terjesztéséről, a hazai formatervezési kultúra fejlesztéséről, valamint a formatervezők iparjogvédelmi és szerzői jogi ismereteinek gyarapításáról;

g) elősegíti - különösen az adó- és pénzügyi szabályozás területén - olyan feltételek kialakítását, amelyek a vállalkozásokat arra ösztönzik, hogy az innovációs folyamatokban, a termékfejlesztésben, a gyártásban és a kereskedelemben nagyobb mértékben, hatékonyabban vegyék igénybe a formatervezés eszközeit;

h) állást foglal, javaslatot tesz és intézkedéseket kezdeményez az érintett kormányzati szerveknél és felsőoktatási intézményeknél a formatervezők képzésének kérdéseiben, elősegíti a formatervezés és az ergonómia szakmakultúrájának fejlődését;

i) előmozdítja a magyar formatervezés nemzetközi ismertségének és elismertségének javítását, valamint a hazai formatervezőknek a nemzetközi együttműködésbe való bekapcsolódását;

j) kialakítja és működteti a nemzeti formatervezési díjak adományozásának rendszerét, javaslatot tesz az erkölcsi és anyagi elismerés más formáira, valamint ösztöndíjak létesítésére.

(3) Az MFT a (2) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatának teljesítése érdekében vizsgálatokat végeztet el és elemzéseket készíttet; a (2) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatának teljesítése érdekében intézményalapítást vagy -átalakítást kezdeményezhet.

(4) Az MFT felkérésre véleményezi a formatervezést érintő jogszabály, illetve kormány-előterjesztés tervezetét.

(5)[1]

(6)[2] Az MFT javaslatára a nemzeti formatervezési díjak adományozásának rendjére vonatkozó szabályzatot a kormányzati tudománypolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagyja jóvá.

Az MFT szervezete

2. §

(1)[3] Az MFT legfeljebb 9 tagú - a formatervezési tevékenységhez kötődő szakértelemmel rendelkező személyekből álló - testület. A kormányzati képviselők száma nem érheti el az MFT taglétszámának a felét.

(2)[4] Az MFT-nek hivatalból tagja a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala elnöke.

(3)[5] Az MFT egy-egy tagját - a Hivatal elnöke véleményének figyelembevételével - a miniszter, az iparügyekért felelős miniszter, a felsőoktatásért felelős miniszter és az igazságügyért felelős miniszter jelöli.

(4)[6] Az MFT tagjainak kinevezésére a Hivatal elnöke tesz - a (3) bekezdésben foglaltak szerint jelöltekre is kiterjedő - javaslatot. A javaslat összeállításához véleményt kér az érintett szakmai és érdekképviseleti szervezetektől.

(5)[7] Az MFT tagjait a miniszter nevezi ki hároméves időtartamra. A kinevezés két alkalommal további három-három évre meghosszabbítható.

(6) A tagság megszűnik:

a) a határozott idő elteltével,

b) lemondással,

c) felmentéssel,

d) a képviselet ellátására jogosító tisztség megszűnésével,

e) a tag halálával.

3. §

(1)[8] Az MFT elnöke a Hivatal elnöke.

(2) Az MFT tagjai közül egy vagy több elnökhelyettest választhat.

(3) Az MFT a feladatai ellátása érdekében - szükség szerint - szakbizottságokat alakíthat. A szakbizottságok munkájában való részvételre - tagjain kívül - felkérhet formatervező alkotókat, illetve a formatervezés területén működő vállalkozókat, oktatókat és más szakembereket is.

Az MFT működése

4. §

(1)[9] Az MFT éves munkaterv alapján látja el feladatait, amelyet az 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti formatervezési politikával összhangban alakít ki, és tájékoztatásul megküld a miniszter részére.

(2)[10] Az MFT a saját maga által megállapított ügyrend szerint működik.

(3)[11]

(4)[12] Az MFT elnöke évente beszámol az MFT tevékenységéről a miniszternek.

(5)[13] Az MFT-t az elnök képviseli.

(6)[14] Az MFT működésével kapcsolatos feladatokat a Hivatal tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaság szervezeti egységeként működő Iroda látja el. Az MFT működésével kapcsolatos költségeket a Hivatal költségvetése tartalmazza.

Záró rendelkezések

5. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2)[15]

(3)[16]

6. §[17]

Az MFT testületi tagoknak az e § hatálybalépésekor fennálló megbízatása e § hatálybalépésekor megszűnik.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 5. § a) pontja. Hatálytalan 2023.09.01.

[2] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2023.09.01.

[3] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2023.09.01.

[4] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2023.09.01.

[5] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2023.09.01.

[6] Módosította a 341/2010. (XII. 28.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[7] Módosította a 221/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 228. § c) pontja. Hatályos 2014.09.05.

[8] Módosította a 341/2010. (XII. 28.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[9] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2023.09.01.

[10] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2023.09.01.

[11] Hatályon kívül helyezte a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 5. § b) pontja. Hatálytalan 2023.09.01.

[12] Módosította a 174/2008. (VI. 30.) Korm. rendelet 1. § f) pontja. Hatályos 2008.07.01.

[13] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2023.09.01.

[14] Megállapította a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2023.09.01.

[15] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 1. § 1016. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[16] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 1. § 1016. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[17] Beiktatta a 246/2023. (VI. 22.) Korm. rendelet 4. §-a. Hatályos 2023.09.01.

Tartalomjegyzék