28/2001. (VIII. 2.) PM rendelet
az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet módosításáról
A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 38. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosul:
1. §
Az R. 5. §-a (3) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(3) A sorsolásos játék engedélyezése iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]
"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot;"
2. §
(1) Az R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A folyamatosan szervezett sorsolásos játék esetén az SZF által meghatározott időszakonként és meghatározott formában időközi elszámolást, a játék megszűnése esetén végelszámolást kell készíteni. A nem folyamatosan szervezett sorsolásos játék és az ajándéksorsolás lebonyolításáról - a Tv. 17. §-ának (3) bekezdésében meghatározott időpontot követő 30 napon belül - végelszámolást kell készíteni. A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén e határidőt az utolsó sorsolás napjától kell számítani. A végelszámolást meg kell küldeni az SZF-hez. Az SZF az engedélyezett sorsolásos játékok végelszámolásának jóváhagyásáról határozattal dönt."
(2) Az R. 9. §-ának (2) bekezdése a következő három mondattal egészül ki:
"A folyamatosan szervezett sorsolásos játékok nyertes és el nem adott sorsjegyeinek megsemmisítését az SZF külön - legfeljebb ötévenként egy alkalommal előterjeszthető - kérelem alapján végelszámolás benyújtása nélkül is engedélyezheti, amennyiben legalább 5 éves megőrzési idő már eltelt. A kérelem érdemi elbírálásáról az SZF a megsemmisítéssel érintett időszak átfogó vizsgálattal történő ellenőrzését követően dönt. A megsemmisítés csak akkor engedélyezhető, ha az átfogó vizsgálat nem tárt fel olyan hiányosságot, amely a további megőrzést indokolná."
(3) Az R. 9. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"a) Az időközi és végelszámolásban szerepeltetni kell:
aa) a kibocsátott, játékra jogosított és az eladott sorsjegyek számát,
ab) a sorsolásos játék nyereményalapját, kenó játék esetében a tiszta játékbevételt,
ac) a szerencsejáték-szervezőnek az állammal szembeni - a szerencsejáték-szervező tevékenységgel összefüggésben keletkezett - befizetési kötelezettségeinek jogcímenkénti teljesített összegeit,
ad) a játékosok részére - a jogszabályok szerinti levonások után - átadott nyeremények összegét vagy értékét.
b) A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás végelszámolásának az aa) és az ac)-d) pontokban szereplő adatokat sorsolásonként elkülönítve kell tartalmaznia.
c) Az ajándéksorsolás végelszámolását a 10. számú melléklet szerinti nyomtatvány felhasználásával kell teljesíteni.
d) Az ac) pontban foglalt adatokkal összefüggésben a kötelezettségek teljesítését igazoló bizonylatokat is csatolni kell."
(4) Az R. 9. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:
"(11) Amennyiben a (8)-(9) bekezdések szerinti elkülönített alapok az engedélyezett időtartamon belül, folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén az utolsó sorsolás időpontjáig nem kerülnek megfelelően felhasználásra, a Tv. 11. §-ának (3)-(4) bekezdései szerinti rendelkezéseket kell alkalmazni."
3. §
Az R. 10/A. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
"(6) Nem szervezhető jogszerűen olyan vásárláshoz vagy szolgáltatás igénybevételéhez kötött, ingyenes kaparós sorsjegy felhasználásával bonyolított akció, amely során az abban részt vevő játékosok a sorsjegy fedőrétegének eltávolítása után eltérő értékű nyereményekhez jutnak, vagy azonnal tudomást szereznek arról, hogy a sorsjegy nyerésre jogosít-e (azaz nyereményhez juttatja a játékost) vagy "nem nyert" tartalmat képvisel."
4. §
Az R. 11. §-a a következő (6)-(8) bekezdésekkel egészül ki:
"(6) Az SZF által kiállított engedélyeket a Tv. 13. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével a kérelmező köteles
a) a kiállított játékterem engedélyek esetében a kiállítástól számított 30 napon belül,
b) a pénznyerő automaták esetében 6 hónapon belül az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján átvenni.
(7) A szerencsejáték-szervező (6) bekezdésben előírt kötelezettsége teljesítése érdekében az SZF köteles az általa kiállított engedélyekről a kiállítás napjától az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján, illetve Interneten tájékoztatás céljából jegyzéket közzétenni.
(8) Az üzembe helyezett pénznyerő automata jogszerű birtoklásának igazolását az SZF a szerencsejáték-szervezőtől bármikor kérheti. Ha a szerencsejáték szervező e kötelezettségének nem tesz eleget az SZF az engedélyt visszavonhatja."
5. §
Az R. a következő 13/A. §-sal egészül ki:
"13/A. § A pénznyerő automata kizárólag érvényes
- SZF által kiadott engedéllyel és
- OMH hitelesítési bizonyítvánnyal együtt működtethető."
6. §
Az R. 14. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) Az OMH a hitelesítési bizonyítvány adatai közül
a) a pénznyerő automata OMH azonosítási számát,
b) a pénznyerő automata típusát,
c) a gyártási évét,
d) a gyártási számot,
e) a játék(ok) nevét,
f) a legmagasabb tétet,
g) a legnagyobb nyeremény összegét
- alapesetben,
- halmozottan,
h) a nyeremény kifizetés módját,
i) az egy kreditponthoz tartozó forintértéket,
j) az integrált ellenőrző eszköz típusát,
k) a játékhelyek számát,
l) egy számlálólépés forintértékét,
m) a levonóképes bélyegek sorszámát,
n) a függőhuzalos biztosítások jelzését, és
o) a hitelesítési bizonyítvány érvényességi idejét
a hitelesítéssel egyidejűleg a pénznyerő automatán jól láthatóan és oly módon tünteti fel, hogy azt kizárólag roncsolásos eljárással vagy a hitelesítési jelzés megsértésével lehessen eltávolítani."
7. §
(1) Az R. 15. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:
"(1) A pénznyerő automata integrált ellenőrző készülékének, számlálójának, valamint a játék lefolyását befolyásoló eszközének - EPROM(ok) - meghibásodása esetén szükségessé vált javítását vagy cseréjét az OMH képviselőjének jelenlétében kell végrehajtani, és erről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyv alapján a pénznyerő automatát újra kell hitelesíttetni. Ezen túlmenően a pénznyerő automatán bármilyen más változtatást kizárólag az SZF engedélyével lehet elvégezni.
(2) Az SZF által kötelezően előírt szigorú számadású. nyomtatványokat a szerencsejáték-szervező köteles az üzemeltetés helye szerinti játékteremben tartani és szabályszerűen, naprakészen vezetni."
(3) Az R. 15. §-a (5) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(5) A szerencsejáték-szervező negyedévenként pénznyerő automata kategóriánként elkülönített elszámolást készít, amelyet köteles megküldeni az SZF-nek. Az elszámolásnak tartalmaznia kell:]
"b) a pénznyerő automaták engedély- és OMH azonosító számát,"
(4) Az R. 15. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
"(6) Az SZF által előírt bizonylatok havi összesítő adatait a tárgyhót követő hónap 1. és 3. napja között kell bejegyezni."
8. §
Az R. 15/A. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az SZF gépenként a 8. számú mellékletben meghatározott nyilvántartásba vételi igazolást ad ki
a) a játékadó megfizetésének időtartamáig, illetve
b) ha az OMH bizonyítvány érvényességi ideje rövidebb a befizetett játékadó időtartamánál, legfeljebb az OMH Hitelesítési Bizonyítvány érvényességének időtartamáig.
A nyilvántartásba vételi igazolást a gép üzemeltetője köteles a játékgép előlapjára, jól látható helyre felragasztani. Nyilvántartásba vételi igazolás nélkül a játékautomata nem üzemeltethető."
9. §
(1) Az R. 16. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A játékkaszinó üzemeltetésére létrejött gazdálkodó szervezet, gazdasági társaság, koncessziós társaság az SZF-hez a játékkaszinó működésére vonatkozó engedély iránti kérelmet nyújt be."
(2) Az R. 16. §-a (2) bekezdésének a) és i) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:
[(2) A kérelemhez - a 2. § (3) bekezdésében és az 1. számú mellékletben foglaltakon túl - csatolni kell:]
"a) a kérelmező természetes személy tagjainak 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványát;
i) az engedélyezési díj befizetését igazoló okmányt, valamint koncessziós társaság kérelmező esetén a koncessziós díj befizetését igazoló okiratot;"
(3) Az R. 16. §-ának (2) bekezdése a következő j)-k) pontokkal egészül ki:
"j) a Tv. 3. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti kérelmező esetén a pénzügyminiszter nyilatkozatát arról, hogy a játékkaszinó üzemeltetéséhez - az abban meghatározott időszakra, helyszínre, valamint egyéb feltételekkel - hozzájárul;
k) a Tv. 3. § (1) bekezdésének h) pontja szerinti kérelmező esetén a koncessziós szerződés egy eredeti példányát és a koncessziós díj befizetéséről szóló igazolást."
10. §
(1) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(2) A játékkaszinó működtetés során:]
"d) a játékkaszinó belépődíjat állapíthat meg a látogatók részére, amelynek összege legfeljebb 10 USD vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza, valuta, illetve forint összeg,"
(2) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"e) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő játékkaszinó látogatásai esetén - az SZF által az Általános játékfeltételekben meghatározottak szerint - megemelt belépődíj jóváhagyására van lehetőség. A megemelt belépődíj - amely egyben befizetett tétként nem kezelhető belépőzsetonnak minősül - a csoporttagok által személyenként a játékasztalon tétként felhelyezett letéti összeg 17%-a, amely nem haladhatja meg a 2000 USD-t vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza összeget, illetve annak forintban számított értékét. A megemelt belépődíj elszámolási napja a csoport távozásának a napja."
(3) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"i) a játékkaszinó az SZF jóváhagyásával legalább az érvényes belépődíjnak megfelelő mértékben - esetenként belépődíj felszámítása nélkül vagy ajándéksorsolás, illetve egyéb, a forgalom növelése érdekében szervezett akció keretében - a játékasztaloknál használatos és a belépőzsetonoktól különböző ajándékzsetont bocsáthat a látogatók rendelkezésére, amelynek értéke pénztárnál nem váltható be és befizetett tétnek minősül."
11. §
(l ) Az R. 17/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A játékkaszinóknak a játékbevételekről az SZF által rendszeresített bizonylatok vezetésével folyamatos elszámolást kell készíteni. A rendszeresített bizonylatok vezetése alól indokolt esetben az SZF felmentést adhat. Az elszámolás rendszerének részletes leírását az SZF-hez jóváhagyásra meg kell küldeni."
(2) Az R. 17/A. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Az elszámolást játékhelyenként, azon belül pénznemenként kell elvégezni és bizonylatolni. Részletesen szabályozni kell:
a) az asztalnyitás,
b) az asztalzárás,
c) a zsetonváltás,
d) a dotálás (pót, plusz és mínusz),
e) a pénznyerő automata feltöltés és ürítés,
f) a jackpot kifizetés, valamint
g) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő látogatásainak és elszámolásának rendjét."
12. §
Az R. 18. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Az engedély iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]
"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot, illetve a koncessziós szerződés egy hitelesített másolatát,"
13. §
Az R. 19/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A fogadásokról az SZF által az engedélyben meghatározott időszakonként és meghatározott formában időszaki, a fogadás megszűnését követő 120 napon belül pedig végelszámolást kell készíteni. Az SZF a végelszámolás jóváhagyásáról határozattal dönt. A 9. § (2)-(3) bekezdéseinek, valamint a 9. § (6)-(7) bekezdéseinek rendelkezéseit a fogadásszervezői tevékenységekre is megfelelően alkalmazni kell."
14. §
Az R. 21. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az SZF az ellenőrzés során jogosult a szerencsejáték tevékenységet a helyszínen megtekinteni, ellenőrizni és próbajátékot lefolytatni."
15. §
Az R. 22. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az ellenőrzést az SZF
a) folyamatos célellenőrzés,
b) átfogó ellenőrzés,
c) célvizsgálat,
d) témavizsgálat,
e) utóvizsgálat
útján végzi."
16. §
Az R. 23. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az átfogó ellenőrzés befejezésekor ellenőrzési jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az ellenőrzés megállapításait. A jegyzőkönyv egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni, vagy meg kell küldeni."
17. §
Az R. 24. §-ának (1)-(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:
"(1) A 22. § (1) bekezdésében meghatározott ellenőrzések esetében az ellenőrzési jogosultságot az SZF dolgozója az SZF által kiállított arcképes igazolvánnyal, a megbízott ellenőr megbízólevéllel és személyi igazolvánnyal köteles igazolni.
(2) Az igazolvány tartalmazza a szerencsejáték ellenőrzésére szóló jogosultságot.
(3) Célvizsgálattal történő ellenőrzés esetén az ellenőrnek ellenőrzési jogosultságát kizárólag a szabálytalanság észlelését követően kell igazolnia. Az ellenőrzési jogosultság igazolása az (1) bekezdésben meghatározott okiratoknak a bemutatásával történik.
(4) A 22. § (1) bekezdés szerinti ellenőrzések megállapításait az ellenőrzés típusának megfelelő formátumban (ellenőrzési napló, jegyzőkönyv, jelentés) dokumentálni kell, ennek egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni vagy meg kell küldeni."
18. §
Az R. 25. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(8) Ha az SZF az engedéllyel rendelkező játéktermen kívüli helyen történő ellenőrzés során megállapítja, hogy a pénznyerő automata engedély nélkül vagy a játékautomata a 15/A. § szerinti bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül üzemel, a Tv. 26/A. §-ában meghatározott intézkedés kezdeményezése céljából jegyzőkönyvet készít, és azt a települési önkormányzat jegyzőjének továbbítja, illetve szabálysértési eljárást indíthat."
19. §
(1) Az R. 258. §-ának 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[25/B. § E rendelet alkalmazása szempontjából:]
"5. integrált ellenőrző készülék: a 3. számú melléklet V. pontjában meghatározott adatok rögzítésére szolgáló, az OMH által kiadott műszaki specifikáció alapján, a gyártó által beépített egység, amely a dobozolt és plombákkal ellátott központi egységen belül önálló eszközként működik;"
(2) Az R. 258. §-a a következő 6-7. pontokkal egészül ki:
"6. át nem vett nyeremény: a Tv. 11. § (3) bekezdése alapján át nem vett nyereménynek minősül, ha a játékos nyeremény iránti igényét kifejezett akaratnyilatkozatával vagy ráutaló magatartásával nem érvényesíti;
7. nyilvános húzás: az a sorsolás, amely kimeneteléről (eredményéről vagy eredménytelenségéről) a játékos, illetve más érdekelt személy a húzással egyidejűleg tudomást szerezhet."
20. §
(1) Az R. 1. számú melléklete e rendelet 1. számú melléklete szerint módosul.
(2) Az R. 2. számú melléklete e rendelet 2. számú melléklete szerint módosul.
(3) Az R. 3. számú melléklete e rendelet 3. számú melléklete szerint módosul.
(4) Az R. 4. számú melléklete e rendelet 4. számú melléklete szerint módosul.
21. §
Az R. 5-6. számú mellékletei helyébe e rendelet 5-6. számú mellékletei, az R. 8-9. számú mellékletei helyébe e rendelet 7-8. számú mellékletei lépnek.
22. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
a) az R. 6. §-ának i) pontja, a 9. § (10) bekezdésének második mondata, 1. számú mellékletének 1.b) pontja;
b) az R. módosításáról szóló 21/2000. (V. 18.) PM rendelet 3. § (1), (3) és (8) bekezdései, a 7. § (2) bekezdése, a 12. § (1)-(2) bekezdései, a 14. §-a és a 17. § (3) bekezdése;
c) az R. módosításáról szóló 34/1997. (XI. 20.) PM rendelet 4. §-a;
d) az R. módosításáról szóló 27/1996. (XII. 11.) PM rendelet 8. §-a, a 10. §-a és a 15. § (2) bekezdése;
e) az R. módosításáról szóló 17/1995. (VII. 21.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése, a 10. § (1)-(2) bekezdései és a 15. §-a;
f) az R. módosításáról szóló 5/1993. (II. 4.) PM rendelet 12. § (1) bekezdése, a 13. §-a, a 18-19. §-ai.
Varga Mihály s. k.,
pénzügyminiszter
1. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 1. számú mellékletének módosítása]
1. Az R. 1. számú mellékletének 1. a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[1. Okiratok:]
"a) a szerencsejáték-szervező természetes személy tagjainak, tulajdonosainak, illetve vezető tisztségviselőinek (vezetőinek) 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványa, illetve ezzel egyenértékű külföldi okirata,"
2. Az R. 1. számú mellékletének 1. pontja a következő f) ponttal egészül ki:
"f) meghatalmazás abban az esetben, ha a szerencsejáték szervező az SZF előtti eljárásokra másnak meghatalmazást ad."
2. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 2. számú mellékletének módosítása]
Az R. 2. számú mellékletének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
" 2. A látogatási szabályzat legalább a következőket tartalmazza:
a) a játékterem nevét, címét;
b) a teremfelügyelők nevét;
c) a játékterem nyitvatartási idejét;
d) I. kategória esetén 18 éven aluliak látogatási tilalmát, II. kategória esetén a pénznyerő automatán történő játszási lehetőség tilalmát;
e) a szervező nevét és székhelyének címét;
f) a reklamáció elintézésének rendjét (Ennek keretében: a szerencsejátékkal összefüggő reklamáció esetén - ezzel egy időben - a teremfelügyelő köteles jegyzőkönyvet felvenni, ennek egy példányát a játékosnak átadni, másik példányát a szervezőnek, illetve a szervező társaság vezető tisztségviselőjének továbbítani. A szervező, a szervező társaság vezető tisztségviselője, illetve az általa megbízott személy köteles a reklamációban foglaltakat 15 napon belül kivizsgálni, és ennek eredményéről a játékost értesíteni.);
g) azokat a körülményeket, amelyeket a szervező a játékos jogaként, illetve kötelezettségeként kíván érvényre juttatni (pl. belépésre vonatkozó speciális feltételek, kitiltás rendje, pénzváltás, nyereménykifizetés szabálya stb.);
h) az I. kategóriába sorolt játékterem esetében a más tevékenységi körbe tartozó szolgáltatás nyújtásának tilalmát."
3. számú melléklet 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 3. számú mellékletének módosítása]
1. Az R. 3. számú mellékletének I. 8. d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[8. Könyvelési mechanizmusok vizsgálata:]
"d) a beépített integrált ellenőrző készülék az OMH által kiadott műszaki specifikáció szerinti ellenőrzése, manipulálhatóságának vizsgálata."
2. Az R. 3. számú mellékletének V. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"V. Az integrált ellenőrző készüléknek 5 évig meg kell őriznie az éves, a negyedévi és a havi halmozott értékeket, valamint az utolsó 31 nap napi bontásban is a befizetett, a kifizetett és az eljátszott tétek értékét, a napi legnagyobb nyereményt, valamint a kifizetési hányad értékét. Az integrált ellenőrző készüléknek kiolvasási lehetőséget és a konfigurációs adatok bevitelét egységes szabványos csatlakozó felületen kell biztosítania az OMH által meghatározott műszaki követelményeknek megfelelően."
4. számú melléklet a 28/2001. (VIII 2.) PM rendelethez
[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 4. számú mellékletének módosítása]
Az R. 4. számú mellékletének 2. f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[2. Pénznyerő automaták esetében:]
"f) a havi pénzforgalmi jelentések ürítéskori bejegyzésére és a számszaki adatok pontosságára;"
5. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[5. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]
Engedély I. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére
Engedély II. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére
6. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[6. számú melléklet a 25/1991. (X. 1 G.) PM rendelethez]
Engedély I. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére
Engedély II. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére
7. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[8. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]
Nyilvántartásba vételi igazolás
8. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez
[9. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]
Kitöltendő írógéppel vagy nyomtatott betűvel!
Ajándéksorsolás bejelentése | Illetékbélyeg |
Az ajándéksorsolás meghirdetésével egyidejűleg a résztvevőket érintő, összes lényeges körülményt nyilvánosságra kell hozni. | Sorszám: ...................................... |
Az ajándéksorsolás szervezőjének neve (cége): | |
Székhelye, telephelye: | |
Bankszámlaszáma: | |
Szervezőnél intézkedésre jogosult személy vagy a szervező vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve: Ügyintéző neve, telefonszáma: | |
Az ajándéksorsolás szervező megbízottjának neve (cége): | |
Székhelye, telephelye: | |
Bankszámlaszáma: | |
A megbízottnál intézkedésre jogosult személy vagy a megbízott vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve: Ügyintéző neve, telefonszáma: |
Megbízás alapján történő lebonyolításkor a megbízási szerződés egy, eredeti példányát is mellékelni kell, ennek hiányában a bejelentés teljesítőjét kell szervezőnek tekinteni!
Az ajándéksorsolás lebonyolításának adatai
A lebonyolítás kezdő időpontja (a meghirdetés napja): |
Az ajándéksorsolás jellege: a) nem folyamatos (egyszeri) b) folyamatos * (A nem kívánt rész törlendő!) |
Sorsolás helyszíne (címe), időpontja (év, hó, nap, óra) (folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén valamennyi sorsolás adatait szerepeltetni kell!) A sorsolásokon közjegyző jelenléte kötelező! |
A kibocsátandó sorsjegyek tervezett darabszáma és jelzése: |
A részvételre jogosító sorsjegyek leírása: |
A nyeremények tervezett összes bruttó értéke: A személyi jövedelemadót a szervezőnek kell megállapítania és megfizetnie! Pénz sorsolása tilos! |
Az ajándéksorsolás akció elnevezése és (vagy) jelmondata, mottója, valamint a részvétel feltétele: Annak az árucikknek vagy szolgáltatásnak a megnevezése, amelynek megvásárlása vagy igénybevétele esetén jogot ad a szervező az ajándéksorsoláson való részvételre! Itt kell feltüntetni azt az (alsó és/vagy felső) értékhatárt és egyéb körülményeket is, amelyek feltételei egy sorsjegy (egységnyi részvételi lehetőség) kiadásának! |
A nyilvános sorsolás(ok) módszerének (módszereinek) megjelölése: [Folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén, amennyiben az egyes sorsolások módszerei eltérnek, úgy valamennyi megvalósítandó sorsolási metódust le kell írni. A tartaléknyertes(ek) tervezett kihúzását ismertetni kell, figyelemmel a játék tisztaságának garanciáira.] A nyilvános sorsolás — a véletlenszerűség elvének eleget tevő, kézi vagy gépi — esetenként eltérő módszerű lehet. |
Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke
(Ajándéksorsolás esetében nyerőosztály = az azonos fajtájú, illetve értékű nyeremények)
Megnevezése (fantázianév, típusjel, egyéb azonosító) | Darabszáma | Értéke (Ft/db) | Összesen (db x érték) Ft | ||||||
(Nagyszámú nyeremény esetén külön lista is mellékelhető!) | |||||||||
Összesen: | |||||||||
A nyeremény azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módja: (Nyereményjogosultságot igazoló sorsjegy, dokumentum, igazolás bemutatása, beküldése levélben, telefonon jelentkezés, vagy szervezői megkeresés.) | |||||||||
A tervezett ajándéksorsolással kapcsolatos egyéb, lényeges körülmények, események leírása: | |||||||||
Szerencsejáték Felügyelet tölti ki! | |||||||||
Kelt: | |||||||||
.............................................. a bejelentő cégszerű aláírása | |||||||||
Bejelentési nyomtatvány kitöltési útmutatója
Azonosító adatok
Az azonosító adatok között az ajándéksorsolás szervezőjének az adatait kell szerepeltetni. Amennyiben megbízási szerződés alapján történik a szervezés, úgy a megbízott adatait is szerepeltetni kell a megbízási szerződés egyidejű becsatolásával.
Az ajándéksorsolás lebonyolításának szabályai
A lebonyolítás kezdő időpontja az az időpont, amikor a szervező nyilvánosságra hozza az ajándéksorsoláson való részvétel feltételeit.
A lebonyolítás szabályai között kell megjelölni az ajándéksorsolás jellegét, ami lehet "nem folyamatos", illetve "folyamatos" szervezésű. Nem folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a szervező a meghirdetett időszakon belül egy sorsolást tart. Folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a meghirdetett és bejelentett időszakon belül a szervező többszöri alkalommal történő és különböző időpontokban megtartott sorsoláson való részvételt tesz lehetővé úgy, hogy a sorsolásokon történő részvétel feltételei ugyanazok.
A sorsolás helyszínét és év, hónap, nap, óra megbontás szerinti időpontját meg kell adni.
Az ajándéksorsolás szervezése szempontjából sorsjegynek minősül a sorsolás alapjául szolgáló bizonylat. Ilyen például a vásárlást igazoló blokk vagy egyéb, a játékos (vásárló) későbbi azonosítását biztosító szelvény, bizonylat. Kibocsátandó sorsjegynek minősül az ajándéksorsolásra pályázati lehetőséget biztosító, a játékos (vásárló) rendelkezésre álló sorsjegy. A játékra jogosító sorsjegyek meghatározásánál azokat a feltételeket kell megjelölni, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a sorsjegyek részt vehessenek a sorsoláson.
A nyeremények tervezett összes bruttó értékénél az ajándéksorsolás alkalmával kisorsolandó nyeremények összesített, szja-t is magába foglaló értékét kell megjelölni.
A lebonyolítás adatai között kell szerepeltetni a részvételi feltételek, valamint a nyilvános sorsolás módszerének a leírását is. A részvételi feltételek esetében fontos annak a részletes és egyértelmű meghatározása, hogy az ajándéksorsoláson milyen feltételek teljesülése mellett lehet részt venni. Itt meg kell jelölni annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a nevét, amelynek megvásárlásához vagy igénybevételéhez kötődik a sorsoláson való részvétel.
A sorsolás módszerének megjelölésénél a sorsolás technikáját és menetét kell ismertetni. A sorsolás történhet a véletlenszerűség elvének eleget tevő elektronikus berendezés (pl. számítógép) igénybevételével, illetve történhet kézi húzással is.
Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke
Ajándéksorsolás esetében az azonos fajtájú és értékű nyeremények alkotnak egy-egy nyerőosztályt. A bejelentés alkalmával meg kell adni a különböző nyerőosztályok megnevezését (pl. televízió, számítógép), valamint ehhez kapcsolódóan a nyeremények darabszámát, egyedi - szja-t nem tartalmazó -, valamint összértékét.
A nyeremények azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módjánál azt az eljárást kell meghatározni, ami alapján a nyeremény és a nyertes sorsjegy egymáshoz rendelhető, valamint a nyeremény kifizetésre, átadásra kerül.
Az egyéb, a bejelentő nyomtatványon nem részletezett, de a szervezés szempontjából jelentőséggel bíró körülményeket kell az erre a célra nyomtatott rovatban leírni.