28/2001. (VIII. 2.) PM rendelet

az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet módosításáról

A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 38. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosul:

1. §

Az R. 5. §-a (3) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(3) A sorsolásos játék engedélyezése iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]

"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot;"

2. §

(1) Az R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A folyamatosan szervezett sorsolásos játék esetén az SZF által meghatározott időszakonként és meghatározott formában időközi elszámolást, a játék megszűnése esetén végelszámolást kell készíteni. A nem folyamatosan szervezett sorsolásos játék és az ajándéksorsolás lebonyolításáról - a Tv. 17. §-ának (3) bekezdésében meghatározott időpontot követő 30 napon belül - végelszámolást kell készíteni. A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén e határidőt az utolsó sorsolás napjától kell számítani. A végelszámolást meg kell küldeni az SZF-hez. Az SZF az engedélyezett sorsolásos játékok végelszámolásának jóváhagyásáról határozattal dönt."

(2) Az R. 9. §-ának (2) bekezdése a következő három mondattal egészül ki:

"A folyamatosan szervezett sorsolásos játékok nyertes és el nem adott sorsjegyeinek megsemmisítését az SZF külön - legfeljebb ötévenként egy alkalommal előterjeszthető - kérelem alapján végelszámolás benyújtása nélkül is engedélyezheti, amennyiben legalább 5 éves megőrzési idő már eltelt. A kérelem érdemi elbírálásáról az SZF a megsemmisítéssel érintett időszak átfogó vizsgálattal történő ellenőrzését követően dönt. A megsemmisítés csak akkor engedélyezhető, ha az átfogó vizsgálat nem tárt fel olyan hiányosságot, amely a további megőrzést indokolná."

(3) Az R. 9. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"a) Az időközi és végelszámolásban szerepeltetni kell:

aa) a kibocsátott, játékra jogosított és az eladott sorsjegyek számát,

ab) a sorsolásos játék nyereményalapját, kenó játék esetében a tiszta játékbevételt,

ac) a szerencsejáték-szervezőnek az állammal szembeni - a szerencsejáték-szervező tevékenységgel összefüggésben keletkezett - befizetési kötelezettségeinek jogcímenkénti teljesített összegeit,

ad) a játékosok részére - a jogszabályok szerinti levonások után - átadott nyeremények összegét vagy értékét.

b) A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás végelszámolásának az aa) és az ac)-d) pontokban szereplő adatokat sorsolásonként elkülönítve kell tartalmaznia.

c) Az ajándéksorsolás végelszámolását a 10. számú melléklet szerinti nyomtatvány felhasználásával kell teljesíteni.

d) Az ac) pontban foglalt adatokkal összefüggésben a kötelezettségek teljesítését igazoló bizonylatokat is csatolni kell."

(4) Az R. 9. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

"(11) Amennyiben a (8)-(9) bekezdések szerinti elkülönített alapok az engedélyezett időtartamon belül, folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén az utolsó sorsolás időpontjáig nem kerülnek megfelelően felhasználásra, a Tv. 11. §-ának (3)-(4) bekezdései szerinti rendelkezéseket kell alkalmazni."

3. §

Az R. 10/A. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Nem szervezhető jogszerűen olyan vásárláshoz vagy szolgáltatás igénybevételéhez kötött, ingyenes kaparós sorsjegy felhasználásával bonyolított akció, amely során az abban részt vevő játékosok a sorsjegy fedőrétegének eltávolítása után eltérő értékű nyereményekhez jutnak, vagy azonnal tudomást szereznek arról, hogy a sorsjegy nyerésre jogosít-e (azaz nyereményhez juttatja a játékost) vagy "nem nyert" tartalmat képvisel."

4. §

Az R. 11. §-a a következő (6)-(8) bekezdésekkel egészül ki:

"(6) Az SZF által kiállított engedélyeket a Tv. 13. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével a kérelmező köteles

a) a kiállított játékterem engedélyek esetében a kiállítástól számított 30 napon belül,

b) a pénznyerő automaták esetében 6 hónapon belül az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján átvenni.

(7) A szerencsejáték-szervező (6) bekezdésben előírt kötelezettsége teljesítése érdekében az SZF köteles az általa kiállított engedélyekről a kiállítás napjától az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján, illetve Interneten tájékoztatás céljából jegyzéket közzétenni.

(8) Az üzembe helyezett pénznyerő automata jogszerű birtoklásának igazolását az SZF a szerencsejáték-szervezőtől bármikor kérheti. Ha a szerencsejáték szervező e kötelezettségének nem tesz eleget az SZF az engedélyt visszavonhatja."

5. §

Az R. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § A pénznyerő automata kizárólag érvényes

- SZF által kiadott engedéllyel és

- OMH hitelesítési bizonyítvánnyal együtt működtethető."

6. §

Az R. 14. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Az OMH a hitelesítési bizonyítvány adatai közül

a) a pénznyerő automata OMH azonosítási számát,

b) a pénznyerő automata típusát,

c) a gyártási évét,

d) a gyártási számot,

e) a játék(ok) nevét,

f) a legmagasabb tétet,

g) a legnagyobb nyeremény összegét

- alapesetben,

- halmozottan,

h) a nyeremény kifizetés módját,

i) az egy kreditponthoz tartozó forintértéket,

j) az integrált ellenőrző eszköz típusát,

k) a játékhelyek számát,

l) egy számlálólépés forintértékét,

m) a levonóképes bélyegek sorszámát,

n) a függőhuzalos biztosítások jelzését, és

o) a hitelesítési bizonyítvány érvényességi idejét

a hitelesítéssel egyidejűleg a pénznyerő automatán jól láthatóan és oly módon tünteti fel, hogy azt kizárólag roncsolásos eljárással vagy a hitelesítési jelzés megsértésével lehessen eltávolítani."

7. §

(1) Az R. 15. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A pénznyerő automata integrált ellenőrző készülékének, számlálójának, valamint a játék lefolyását befolyásoló eszközének - EPROM(ok) - meghibásodása esetén szükségessé vált javítását vagy cseréjét az OMH képviselőjének jelenlétében kell végrehajtani, és erről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyv alapján a pénznyerő automatát újra kell hitelesíttetni. Ezen túlmenően a pénznyerő automatán bármilyen más változtatást kizárólag az SZF engedélyével lehet elvégezni.

(2) Az SZF által kötelezően előírt szigorú számadású. nyomtatványokat a szerencsejáték-szervező köteles az üzemeltetés helye szerinti játékteremben tartani és szabályszerűen, naprakészen vezetni."

(3) Az R. 15. §-a (5) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(5) A szerencsejáték-szervező negyedévenként pénznyerő automata kategóriánként elkülönített elszámolást készít, amelyet köteles megküldeni az SZF-nek. Az elszámolásnak tartalmaznia kell:]

"b) a pénznyerő automaták engedély- és OMH azonosító számát,"

(4) Az R. 15. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az SZF által előírt bizonylatok havi összesítő adatait a tárgyhót követő hónap 1. és 3. napja között kell bejegyezni."

8. §

Az R. 15/A. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az SZF gépenként a 8. számú mellékletben meghatározott nyilvántartásba vételi igazolást ad ki

a) a játékadó megfizetésének időtartamáig, illetve

b) ha az OMH bizonyítvány érvényességi ideje rövidebb a befizetett játékadó időtartamánál, legfeljebb az OMH Hitelesítési Bizonyítvány érvényességének időtartamáig.

A nyilvántartásba vételi igazolást a gép üzemeltetője köteles a játékgép előlapjára, jól látható helyre felragasztani. Nyilvántartásba vételi igazolás nélkül a játékautomata nem üzemeltethető."

9. §

(1) Az R. 16. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A játékkaszinó üzemeltetésére létrejött gazdálkodó szervezet, gazdasági társaság, koncessziós társaság az SZF-hez a játékkaszinó működésére vonatkozó engedély iránti kérelmet nyújt be."

(2) Az R. 16. §-a (2) bekezdésének a) és i) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[(2) A kérelemhez - a 2. § (3) bekezdésében és az 1. számú mellékletben foglaltakon túl - csatolni kell:]

"a) a kérelmező természetes személy tagjainak 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványát;

i) az engedélyezési díj befizetését igazoló okmányt, valamint koncessziós társaság kérelmező esetén a koncessziós díj befizetését igazoló okiratot;"

(3) Az R. 16. §-ának (2) bekezdése a következő j)-k) pontokkal egészül ki:

"j) a Tv. 3. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti kérelmező esetén a pénzügyminiszter nyilatkozatát arról, hogy a játékkaszinó üzemeltetéséhez - az abban meghatározott időszakra, helyszínre, valamint egyéb feltételekkel - hozzájárul;

k) a Tv. 3. § (1) bekezdésének h) pontja szerinti kérelmező esetén a koncessziós szerződés egy eredeti példányát és a koncessziós díj befizetéséről szóló igazolást."

10. §

(1) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) A játékkaszinó működtetés során:]

"d) a játékkaszinó belépődíjat állapíthat meg a látogatók részére, amelynek összege legfeljebb 10 USD vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza, valuta, illetve forint összeg,"

(2) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"e) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő játékkaszinó látogatásai esetén - az SZF által az Általános játékfeltételekben meghatározottak szerint - megemelt belépődíj jóváhagyására van lehetőség. A megemelt belépődíj - amely egyben befizetett tétként nem kezelhető belépőzsetonnak minősül - a csoporttagok által személyenként a játékasztalon tétként felhelyezett letéti összeg 17%-a, amely nem haladhatja meg a 2000 USD-t vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza összeget, illetve annak forintban számított értékét. A megemelt belépődíj elszámolási napja a csoport távozásának a napja."

(3) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"i) a játékkaszinó az SZF jóváhagyásával legalább az érvényes belépődíjnak megfelelő mértékben - esetenként belépődíj felszámítása nélkül vagy ajándéksorsolás, illetve egyéb, a forgalom növelése érdekében szervezett akció keretében - a játékasztaloknál használatos és a belépőzsetonoktól különböző ajándékzsetont bocsáthat a látogatók rendelkezésére, amelynek értéke pénztárnál nem váltható be és befizetett tétnek minősül."

11. §

(l ) Az R. 17/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A játékkaszinóknak a játékbevételekről az SZF által rendszeresített bizonylatok vezetésével folyamatos elszámolást kell készíteni. A rendszeresített bizonylatok vezetése alól indokolt esetben az SZF felmentést adhat. Az elszámolás rendszerének részletes leírását az SZF-hez jóváhagyásra meg kell küldeni."

(2) Az R. 17/A. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az elszámolást játékhelyenként, azon belül pénznemenként kell elvégezni és bizonylatolni. Részletesen szabályozni kell:

a) az asztalnyitás,

b) az asztalzárás,

c) a zsetonváltás,

d) a dotálás (pót, plusz és mínusz),

e) a pénznyerő automata feltöltés és ürítés,

f) a jackpot kifizetés, valamint

g) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő látogatásainak és elszámolásának rendjét."

12. §

Az R. 18. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az engedély iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]

"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot, illetve a koncessziós szerződés egy hitelesített másolatát,"

13. §

Az R. 19/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A fogadásokról az SZF által az engedélyben meghatározott időszakonként és meghatározott formában időszaki, a fogadás megszűnését követő 120 napon belül pedig végelszámolást kell készíteni. Az SZF a végelszámolás jóváhagyásáról határozattal dönt. A 9. § (2)-(3) bekezdéseinek, valamint a 9. § (6)-(7) bekezdéseinek rendelkezéseit a fogadásszervezői tevékenységekre is megfelelően alkalmazni kell."

14. §

Az R. 21. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az SZF az ellenőrzés során jogosult a szerencsejáték tevékenységet a helyszínen megtekinteni, ellenőrizni és próbajátékot lefolytatni."

15. §

Az R. 22. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az ellenőrzést az SZF

a) folyamatos célellenőrzés,

b) átfogó ellenőrzés,

c) célvizsgálat,

d) témavizsgálat,

e) utóvizsgálat

útján végzi."

16. §

Az R. 23. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az átfogó ellenőrzés befejezésekor ellenőrzési jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az ellenőrzés megállapításait. A jegyzőkönyv egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni, vagy meg kell küldeni."

17. §

Az R. 24. §-ának (1)-(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A 22. § (1) bekezdésében meghatározott ellenőrzések esetében az ellenőrzési jogosultságot az SZF dolgozója az SZF által kiállított arcképes igazolvánnyal, a megbízott ellenőr megbízólevéllel és személyi igazolvánnyal köteles igazolni.

(2) Az igazolvány tartalmazza a szerencsejáték ellenőrzésére szóló jogosultságot.

(3) Célvizsgálattal történő ellenőrzés esetén az ellenőrnek ellenőrzési jogosultságát kizárólag a szabálytalanság észlelését követően kell igazolnia. Az ellenőrzési jogosultság igazolása az (1) bekezdésben meghatározott okiratoknak a bemutatásával történik.

(4) A 22. § (1) bekezdés szerinti ellenőrzések megállapításait az ellenőrzés típusának megfelelő formátumban (ellenőrzési napló, jegyzőkönyv, jelentés) dokumentálni kell, ennek egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni vagy meg kell küldeni."

18. §

Az R. 25. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Ha az SZF az engedéllyel rendelkező játéktermen kívüli helyen történő ellenőrzés során megállapítja, hogy a pénznyerő automata engedély nélkül vagy a játékautomata a 15/A. § szerinti bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül üzemel, a Tv. 26/A. §-ában meghatározott intézkedés kezdeményezése céljából jegyzőkönyvet készít, és azt a települési önkormányzat jegyzőjének továbbítja, illetve szabálysértési eljárást indíthat."

19. §

(1) Az R. 258. §-ának 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[25/B. § E rendelet alkalmazása szempontjából:]

"5. integrált ellenőrző készülék: a 3. számú melléklet V. pontjában meghatározott adatok rögzítésére szolgáló, az OMH által kiadott műszaki specifikáció alapján, a gyártó által beépített egység, amely a dobozolt és plombákkal ellátott központi egységen belül önálló eszközként működik;"

(2) Az R. 258. §-a a következő 6-7. pontokkal egészül ki:

"6. át nem vett nyeremény: a Tv. 11. § (3) bekezdése alapján át nem vett nyereménynek minősül, ha a játékos nyeremény iránti igényét kifejezett akaratnyilatkozatával vagy ráutaló magatartásával nem érvényesíti;

7. nyilvános húzás: az a sorsolás, amely kimeneteléről (eredményéről vagy eredménytelenségéről) a játékos, illetve más érdekelt személy a húzással egyidejűleg tudomást szerezhet."

20. §

(1) Az R. 1. számú melléklete e rendelet 1. számú melléklete szerint módosul.

(2) Az R. 2. számú melléklete e rendelet 2. számú melléklete szerint módosul.

(3) Az R. 3. számú melléklete e rendelet 3. számú melléklete szerint módosul.

(4) Az R. 4. számú melléklete e rendelet 4. számú melléklete szerint módosul.

21. §

Az R. 5-6. számú mellékletei helyébe e rendelet 5-6. számú mellékletei, az R. 8-9. számú mellékletei helyébe e rendelet 7-8. számú mellékletei lépnek.

22. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:

a) az R. 6. §-ának i) pontja, a 9. § (10) bekezdésének második mondata, 1. számú mellékletének 1.b) pontja;

b) az R. módosításáról szóló 21/2000. (V. 18.) PM rendelet 3. § (1), (3) és (8) bekezdései, a 7. § (2) bekezdése, a 12. § (1)-(2) bekezdései, a 14. §-a és a 17. § (3) bekezdése;

c) az R. módosításáról szóló 34/1997. (XI. 20.) PM rendelet 4. §-a;

d) az R. módosításáról szóló 27/1996. (XII. 11.) PM rendelet 8. §-a, a 10. §-a és a 15. § (2) bekezdése;

e) az R. módosításáról szóló 17/1995. (VII. 21.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése, a 10. § (1)-(2) bekezdései és a 15. §-a;

f) az R. módosításáról szóló 5/1993. (II. 4.) PM rendelet 12. § (1) bekezdése, a 13. §-a, a 18-19. §-ai.

Varga Mihály s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 1. számú mellékletének módosítása]

1. Az R. 1. számú mellékletének 1. a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[1. Okiratok:]

"a) a szerencsejáték-szervező természetes személy tagjainak, tulajdonosainak, illetve vezető tisztségviselőinek (vezetőinek) 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványa, illetve ezzel egyenértékű külföldi okirata,"

2. Az R. 1. számú mellékletének 1. pontja a következő f) ponttal egészül ki:

"f) meghatalmazás abban az esetben, ha a szerencsejáték szervező az SZF előtti eljárásokra másnak meghatalmazást ad."

2. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 2. számú mellékletének módosítása]

Az R. 2. számú mellékletének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

" 2. A látogatási szabályzat legalább a következőket tartalmazza:

a) a játékterem nevét, címét;

b) a teremfelügyelők nevét;

c) a játékterem nyitvatartási idejét;

d) I. kategória esetén 18 éven aluliak látogatási tilalmát, II. kategória esetén a pénznyerő automatán történő játszási lehetőség tilalmát;

e) a szervező nevét és székhelyének címét;

f) a reklamáció elintézésének rendjét (Ennek keretében: a szerencsejátékkal összefüggő reklamáció esetén - ezzel egy időben - a teremfelügyelő köteles jegyzőkönyvet felvenni, ennek egy példányát a játékosnak átadni, másik példányát a szervezőnek, illetve a szervező társaság vezető tisztségviselőjének továbbítani. A szervező, a szervező társaság vezető tisztségviselője, illetve az általa megbízott személy köteles a reklamációban foglaltakat 15 napon belül kivizsgálni, és ennek eredményéről a játékost értesíteni.);

g) azokat a körülményeket, amelyeket a szervező a játékos jogaként, illetve kötelezettségeként kíván érvényre juttatni (pl. belépésre vonatkozó speciális feltételek, kitiltás rendje, pénzváltás, nyereménykifizetés szabálya stb.);

h) az I. kategóriába sorolt játékterem esetében a más tevékenységi körbe tartozó szolgáltatás nyújtásának tilalmát."

3. számú melléklet 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 3. számú mellékletének módosítása]

1. Az R. 3. számú mellékletének I. 8. d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[8. Könyvelési mechanizmusok vizsgálata:]

"d) a beépített integrált ellenőrző készülék az OMH által kiadott műszaki specifikáció szerinti ellenőrzése, manipulálhatóságának vizsgálata."

2. Az R. 3. számú mellékletének V. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"V. Az integrált ellenőrző készüléknek 5 évig meg kell őriznie az éves, a negyedévi és a havi halmozott értékeket, valamint az utolsó 31 nap napi bontásban is a befizetett, a kifizetett és az eljátszott tétek értékét, a napi legnagyobb nyereményt, valamint a kifizetési hányad értékét. Az integrált ellenőrző készüléknek kiolvasási lehetőséget és a konfigurációs adatok bevitelét egységes szabványos csatlakozó felületen kell biztosítania az OMH által meghatározott műszaki követelményeknek megfelelően."

4. számú melléklet a 28/2001. (VIII 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 4. számú mellékletének módosítása]

Az R. 4. számú mellékletének 2. f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[2. Pénznyerő automaták esetében:]

"f) a havi pénzforgalmi jelentések ürítéskori bejegyzésére és a számszaki adatok pontosságára;"

5. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[5. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Engedély I. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére

Engedély II. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére

6. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[6. számú melléklet a 25/1991. (X. 1 G.) PM rendelethez]

Engedély I. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére

Engedély II. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére

7. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[8. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Nyilvántartásba vételi igazolás

8. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[9. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Kitöltendő írógéppel vagy nyomtatott betűvel!

Ajándéksorsolás bejelentéseIlletékbélyeg
Az ajándéksorsolás meghirdetésével egyidejűleg a résztvevőket érintő, összes lényeges körülményt nyilvánosságra kell hozni.Sorszám: ......................................
Az ajándéksorsolás szervezőjének neve (cége):
Székhelye, telephelye:
Bankszámlaszáma:
Szervezőnél intézkedésre jogosult személy vagy a szervező vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve:


Ügyintéző neve, telefonszáma:
Az ajándéksorsolás szervező megbízottjának neve (cége):
Székhelye, telephelye:
Bankszámlaszáma:
A megbízottnál intézkedésre jogosult személy vagy a megbízott vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve:


Ügyintéző neve, telefonszáma:

Megbízás alapján történő lebonyolításkor a megbízási szerződés egy, eredeti példányát is mellékelni kell, ennek hiányában a bejelentés teljesítőjét kell szervezőnek tekinteni!

Az ajándéksorsolás lebonyolításának adatai

A lebonyolítás kezdő időpontja (a meghirdetés napja):
Az ajándéksorsolás jellege:


a) nem folyamatos (egyszeri) b) folyamatos * (A nem kívánt rész törlendő!)
Sorsolás helyszíne (címe), időpontja (év, hó, nap, óra)
(folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén valamennyi sorsolás adatait szerepeltetni kell!)


A sorsolásokon közjegyző jelenléte kötelező!
A kibocsátandó sorsjegyek tervezett darabszáma és jelzése:
A részvételre jogosító sorsjegyek leírása:
A nyeremények tervezett összes bruttó értéke:


A személyi jövedelemadót a szervezőnek kell megállapítania és megfizetnie! Pénz sorsolása tilos!
Az ajándéksorsolás akció elnevezése és (vagy) jelmondata, mottója, valamint a részvétel feltétele:


Annak az árucikknek vagy szolgáltatásnak a megnevezése, amelynek megvásárlása vagy igénybevétele esetén jogot ad a szervező az ajándéksorsoláson való részvételre!
Itt kell feltüntetni azt az (alsó és/vagy felső) értékhatárt és egyéb körülményeket is, amelyek feltételei egy sorsjegy (egységnyi részvételi lehetőség) kiadásának!
A nyilvános sorsolás(ok) módszerének (módszereinek) megjelölése:
[Folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén, amennyiben az egyes sorsolások módszerei eltérnek,
úgy valamennyi megvalósítandó sorsolási metódust le kell írni.
A tartaléknyertes(ek) tervezett kihúzását ismertetni kell, figyelemmel a játék tisztaságának garanciáira.]






A nyilvános sorsolás — a véletlenszerűség elvének eleget tevő, kézi vagy gépi — esetenként eltérő
módszerű lehet.

Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke

(Ajándéksorsolás esetében nyerőosztály = az azonos fajtájú, illetve értékű nyeremények)

Megnevezése (fantázianév, típusjel, egyéb azonosító)DarabszámaÉrtéke (Ft/db)Összesen
(db x érték) Ft
(Nagyszámú nyeremény esetén külön lista is mellékelhető!)
Összesen:
A nyeremény azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módja:


(Nyereményjogosultságot igazoló sorsjegy, dokumentum, igazolás bemutatása, beküldése levélben, telefonon jelentkezés, vagy szervezői megkeresés.)
A tervezett ajándéksorsolással kapcsolatos egyéb, lényeges körülmények, események leírása:
Szerencsejáték Felügyelet tölti ki!
Kelt:
..............................................
a bejelentő cégszerű aláírása

Bejelentési nyomtatvány kitöltési útmutatója

Azonosító adatok

Az azonosító adatok között az ajándéksorsolás szervezőjének az adatait kell szerepeltetni. Amennyiben megbízási szerződés alapján történik a szervezés, úgy a megbízott adatait is szerepeltetni kell a megbízási szerződés egyidejű becsatolásával.

Az ajándéksorsolás lebonyolításának szabályai

A lebonyolítás kezdő időpontja az az időpont, amikor a szervező nyilvánosságra hozza az ajándéksorsoláson való részvétel feltételeit.

A lebonyolítás szabályai között kell megjelölni az ajándéksorsolás jellegét, ami lehet "nem folyamatos", illetve "folyamatos" szervezésű. Nem folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a szervező a meghirdetett időszakon belül egy sorsolást tart. Folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a meghirdetett és bejelentett időszakon belül a szervező többszöri alkalommal történő és különböző időpontokban megtartott sorsoláson való részvételt tesz lehetővé úgy, hogy a sorsolásokon történő részvétel feltételei ugyanazok.

A sorsolás helyszínét és év, hónap, nap, óra megbontás szerinti időpontját meg kell adni.

Az ajándéksorsolás szervezése szempontjából sorsjegynek minősül a sorsolás alapjául szolgáló bizonylat. Ilyen például a vásárlást igazoló blokk vagy egyéb, a játékos (vásárló) későbbi azonosítását biztosító szelvény, bizonylat. Kibocsátandó sorsjegynek minősül az ajándéksorsolásra pályázati lehetőséget biztosító, a játékos (vásárló) rendelkezésre álló sorsjegy. A játékra jogosító sorsjegyek meghatározásánál azokat a feltételeket kell megjelölni, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a sorsjegyek részt vehessenek a sorsoláson.

A nyeremények tervezett összes bruttó értékénél az ajándéksorsolás alkalmával kisorsolandó nyeremények összesített, szja-t is magába foglaló értékét kell megjelölni.

A lebonyolítás adatai között kell szerepeltetni a részvételi feltételek, valamint a nyilvános sorsolás módszerének a leírását is. A részvételi feltételek esetében fontos annak a részletes és egyértelmű meghatározása, hogy az ajándéksorsoláson milyen feltételek teljesülése mellett lehet részt venni. Itt meg kell jelölni annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a nevét, amelynek megvásárlásához vagy igénybevételéhez kötődik a sorsoláson való részvétel.

A sorsolás módszerének megjelölésénél a sorsolás technikáját és menetét kell ismertetni. A sorsolás történhet a véletlenszerűség elvének eleget tevő elektronikus berendezés (pl. számítógép) igénybevételével, illetve történhet kézi húzással is.

Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke

Ajándéksorsolás esetében az azonos fajtájú és értékű nyeremények alkotnak egy-egy nyerőosztályt. A bejelentés alkalmával meg kell adni a különböző nyerőosztályok megnevezését (pl. televízió, számítógép), valamint ehhez kapcso­lódóan a nyeremények darabszámát, egyedi - szja-t nem tartalmazó -, valamint összértékét.

A nyeremények azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módjánál azt az eljárást kell meghatározni, ami alapján a nyeremény és a nyertes sorsjegy egymáshoz rendelhető, valamint a nyeremény kifizetésre, átadásra kerül.

Az egyéb, a bejelentő nyomtatványon nem részletezett, de a szervezés szempontjából jelentőséggel bíró körülményeket kell az erre a célra nyomtatott rovatban leírni.

Tartalomjegyzék