Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

28/2001. (VIII. 2.) PM rendelet

az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet módosításáról

A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 38. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosul:

1. §

Az R. 5. §-a (3) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(3) A sorsolásos játék engedélyezése iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]

"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot;"

2. §

(1) Az R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A folyamatosan szervezett sorsolásos játék esetén az SZF által meghatározott időszakonként és meghatározott formában időközi elszámolást, a játék megszűnése esetén végelszámolást kell készíteni. A nem folyamatosan szervezett sorsolásos játék és az ajándéksorsolás lebonyolításáról - a Tv. 17. §-ának (3) bekezdésében meghatározott időpontot követő 30 napon belül - végelszámolást kell készíteni. A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén e határidőt az utolsó sorsolás napjától kell számítani. A végelszámolást meg kell küldeni az SZF-hez. Az SZF az engedélyezett sorsolásos játékok végelszámolásának jóváhagyásáról határozattal dönt."

(2) Az R. 9. §-ának (2) bekezdése a következő három mondattal egészül ki:

"A folyamatosan szervezett sorsolásos játékok nyertes és el nem adott sorsjegyeinek megsemmisítését az SZF külön - legfeljebb ötévenként egy alkalommal előterjeszthető - kérelem alapján végelszámolás benyújtása nélkül is engedélyezheti, amennyiben legalább 5 éves megőrzési idő már eltelt. A kérelem érdemi elbírálásáról az SZF a megsemmisítéssel érintett időszak átfogó vizsgálattal történő ellenőrzését követően dönt. A megsemmisítés csak akkor engedélyezhető, ha az átfogó vizsgálat nem tárt fel olyan hiányosságot, amely a további megőrzést indokolná."

(3) Az R. 9. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"a) Az időközi és végelszámolásban szerepeltetni kell:

aa) a kibocsátott, játékra jogosított és az eladott sorsjegyek számát,

ab) a sorsolásos játék nyereményalapját, kenó játék esetében a tiszta játékbevételt,

ac) a szerencsejáték-szervezőnek az állammal szembeni - a szerencsejáték-szervező tevékenységgel összefüggésben keletkezett - befizetési kötelezettségeinek jogcímenkénti teljesített összegeit,

ad) a játékosok részére - a jogszabályok szerinti levonások után - átadott nyeremények összegét vagy értékét.

b) A folyamatosan szervezett ajándéksorsolás végelszámolásának az aa) és az ac)-d) pontokban szereplő adatokat sorsolásonként elkülönítve kell tartalmaznia.

c) Az ajándéksorsolás végelszámolását a 10. számú melléklet szerinti nyomtatvány felhasználásával kell teljesíteni.

d) Az ac) pontban foglalt adatokkal összefüggésben a kötelezettségek teljesítését igazoló bizonylatokat is csatolni kell."

(4) Az R. 9. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

"(11) Amennyiben a (8)-(9) bekezdések szerinti elkülönített alapok az engedélyezett időtartamon belül, folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén az utolsó sorsolás időpontjáig nem kerülnek megfelelően felhasználásra, a Tv. 11. §-ának (3)-(4) bekezdései szerinti rendelkezéseket kell alkalmazni."

3. §

Az R. 10/A. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Nem szervezhető jogszerűen olyan vásárláshoz vagy szolgáltatás igénybevételéhez kötött, ingyenes kaparós sorsjegy felhasználásával bonyolított akció, amely során az abban részt vevő játékosok a sorsjegy fedőrétegének eltávolítása után eltérő értékű nyereményekhez jutnak, vagy azonnal tudomást szereznek arról, hogy a sorsjegy nyerésre jogosít-e (azaz nyereményhez juttatja a játékost) vagy "nem nyert" tartalmat képvisel."

4. §

Az R. 11. §-a a következő (6)-(8) bekezdésekkel egészül ki:

"(6) Az SZF által kiállított engedélyeket a Tv. 13. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével a kérelmező köteles

a) a kiállított játékterem engedélyek esetében a kiállítástól számított 30 napon belül,

b) a pénznyerő automaták esetében 6 hónapon belül az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján átvenni.

(7) A szerencsejáték-szervező (6) bekezdésben előírt kötelezettsége teljesítése érdekében az SZF köteles az általa kiállított engedélyekről a kiállítás napjától az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján, illetve Interneten tájékoztatás céljából jegyzéket közzétenni.

(8) Az üzembe helyezett pénznyerő automata jogszerű birtoklásának igazolását az SZF a szerencsejáték-szervezőtől bármikor kérheti. Ha a szerencsejáték szervező e kötelezettségének nem tesz eleget az SZF az engedélyt visszavonhatja."

5. §

Az R. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § A pénznyerő automata kizárólag érvényes

- SZF által kiadott engedéllyel és

- OMH hitelesítési bizonyítvánnyal együtt működtethető."

6. §

Az R. 14. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Az OMH a hitelesítési bizonyítvány adatai közül

a) a pénznyerő automata OMH azonosítási számát,

b) a pénznyerő automata típusát,

c) a gyártási évét,

d) a gyártási számot,

e) a játék(ok) nevét,

f) a legmagasabb tétet,

g) a legnagyobb nyeremény összegét

- alapesetben,

- halmozottan,

h) a nyeremény kifizetés módját,

i) az egy kreditponthoz tartozó forintértéket,

j) az integrált ellenőrző eszköz típusát,

k) a játékhelyek számát,

l) egy számlálólépés forintértékét,

m) a levonóképes bélyegek sorszámát,

n) a függőhuzalos biztosítások jelzését, és

o) a hitelesítési bizonyítvány érvényességi idejét

a hitelesítéssel egyidejűleg a pénznyerő automatán jól láthatóan és oly módon tünteti fel, hogy azt kizárólag roncsolásos eljárással vagy a hitelesítési jelzés megsértésével lehessen eltávolítani."

7. §

(1) Az R. 15. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A pénznyerő automata integrált ellenőrző készülékének, számlálójának, valamint a játék lefolyását befolyásoló eszközének - EPROM(ok) - meghibásodása esetén szükségessé vált javítását vagy cseréjét az OMH képviselőjének jelenlétében kell végrehajtani, és erről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyv alapján a pénznyerő automatát újra kell hitelesíttetni. Ezen túlmenően a pénznyerő automatán bármilyen más változtatást kizárólag az SZF engedélyével lehet elvégezni.

(2) Az SZF által kötelezően előírt szigorú számadású. nyomtatványokat a szerencsejáték-szervező köteles az üzemeltetés helye szerinti játékteremben tartani és szabályszerűen, naprakészen vezetni."

(3) Az R. 15. §-a (5) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(5) A szerencsejáték-szervező negyedévenként pénznyerő automata kategóriánként elkülönített elszámolást készít, amelyet köteles megküldeni az SZF-nek. Az elszámolásnak tartalmaznia kell:]

"b) a pénznyerő automaták engedély- és OMH azonosító számát,"

(4) Az R. 15. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az SZF által előírt bizonylatok havi összesítő adatait a tárgyhót követő hónap 1. és 3. napja között kell bejegyezni."

8. §

Az R. 15/A. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az SZF gépenként a 8. számú mellékletben meghatározott nyilvántartásba vételi igazolást ad ki

a) a játékadó megfizetésének időtartamáig, illetve

b) ha az OMH bizonyítvány érvényességi ideje rövidebb a befizetett játékadó időtartamánál, legfeljebb az OMH Hitelesítési Bizonyítvány érvényességének időtartamáig.

A nyilvántartásba vételi igazolást a gép üzemeltetője köteles a játékgép előlapjára, jól látható helyre felragasztani. Nyilvántartásba vételi igazolás nélkül a játékautomata nem üzemeltethető."

9. §

(1) Az R. 16. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A játékkaszinó üzemeltetésére létrejött gazdálkodó szervezet, gazdasági társaság, koncessziós társaság az SZF-hez a játékkaszinó működésére vonatkozó engedély iránti kérelmet nyújt be."

(2) Az R. 16. §-a (2) bekezdésének a) és i) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[(2) A kérelemhez - a 2. § (3) bekezdésében és az 1. számú mellékletben foglaltakon túl - csatolni kell:]

"a) a kérelmező természetes személy tagjainak 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványát;

i) az engedélyezési díj befizetését igazoló okmányt, valamint koncessziós társaság kérelmező esetén a koncessziós díj befizetését igazoló okiratot;"

(3) Az R. 16. §-ának (2) bekezdése a következő j)-k) pontokkal egészül ki:

"j) a Tv. 3. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti kérelmező esetén a pénzügyminiszter nyilatkozatát arról, hogy a játékkaszinó üzemeltetéséhez - az abban meghatározott időszakra, helyszínre, valamint egyéb feltételekkel - hozzájárul;

k) a Tv. 3. § (1) bekezdésének h) pontja szerinti kérelmező esetén a koncessziós szerződés egy eredeti példányát és a koncessziós díj befizetéséről szóló igazolást."

10. §

(1) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) A játékkaszinó működtetés során:]

"d) a játékkaszinó belépődíjat állapíthat meg a látogatók részére, amelynek összege legfeljebb 10 USD vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza, valuta, illetve forint összeg,"

(2) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"e) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő játékkaszinó látogatásai esetén - az SZF által az Általános játékfeltételekben meghatározottak szerint - megemelt belépődíj jóváhagyására van lehetőség. A megemelt belépődíj - amely egyben befizetett tétként nem kezelhető belépőzsetonnak minősül - a csoporttagok által személyenként a játékasztalon tétként felhelyezett letéti összeg 17%-a, amely nem haladhatja meg a 2000 USD-t vagy ennek megfelelő konvertibilis deviza összeget, illetve annak forintban számított értékét. A megemelt belépődíj elszámolási napja a csoport távozásának a napja."

(3) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"i) a játékkaszinó az SZF jóváhagyásával legalább az érvényes belépődíjnak megfelelő mértékben - esetenként belépődíj felszámítása nélkül vagy ajándéksorsolás, illetve egyéb, a forgalom növelése érdekében szervezett akció keretében - a játékasztaloknál használatos és a belépőzsetonoktól különböző ajándékzsetont bocsáthat a látogatók rendelkezésére, amelynek értéke pénztárnál nem váltható be és befizetett tétnek minősül."

11. §

(l ) Az R. 17/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A játékkaszinóknak a játékbevételekről az SZF által rendszeresített bizonylatok vezetésével folyamatos elszámolást kell készíteni. A rendszeresített bizonylatok vezetése alól indokolt esetben az SZF felmentést adhat. Az elszámolás rendszerének részletes leírását az SZF-hez jóváhagyásra meg kell küldeni."

(2) Az R. 17/A. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az elszámolást játékhelyenként, azon belül pénznemenként kell elvégezni és bizonylatolni. Részletesen szabályozni kell:

a) az asztalnyitás,

b) az asztalzárás,

c) a zsetonváltás,

d) a dotálás (pót, plusz és mínusz),

e) a pénznyerő automata feltöltés és ürítés,

f) a jackpot kifizetés, valamint

g) a külföldi turistacsoportok szervezett formában történő látogatásainak és elszámolásának rendjét."

12. §

Az R. 18. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az engedély iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]

"a) a szervezőnek a Tv. 3. §-a szerinti jogosultságát igazoló okiratot, illetve a koncessziós szerződés egy hitelesített másolatát,"

13. §

Az R. 19/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A fogadásokról az SZF által az engedélyben meghatározott időszakonként és meghatározott formában időszaki, a fogadás megszűnését követő 120 napon belül pedig végelszámolást kell készíteni. Az SZF a végelszámolás jóváhagyásáról határozattal dönt. A 9. § (2)-(3) bekezdéseinek, valamint a 9. § (6)-(7) bekezdéseinek rendelkezéseit a fogadásszervezői tevékenységekre is megfelelően alkalmazni kell."

14. §

Az R. 21. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az SZF az ellenőrzés során jogosult a szerencsejáték tevékenységet a helyszínen megtekinteni, ellenőrizni és próbajátékot lefolytatni."

15. §

Az R. 22. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az ellenőrzést az SZF

a) folyamatos célellenőrzés,

b) átfogó ellenőrzés,

c) célvizsgálat,

d) témavizsgálat,

e) utóvizsgálat

útján végzi."

16. §

Az R. 23. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az átfogó ellenőrzés befejezésekor ellenőrzési jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az ellenőrzés megállapításait. A jegyzőkönyv egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni, vagy meg kell küldeni."

17. §

Az R. 24. §-ának (1)-(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A 22. § (1) bekezdésében meghatározott ellenőrzések esetében az ellenőrzési jogosultságot az SZF dolgozója az SZF által kiállított arcképes igazolvánnyal, a megbízott ellenőr megbízólevéllel és személyi igazolvánnyal köteles igazolni.

(2) Az igazolvány tartalmazza a szerencsejáték ellenőrzésére szóló jogosultságot.

(3) Célvizsgálattal történő ellenőrzés esetén az ellenőrnek ellenőrzési jogosultságát kizárólag a szabálytalanság észlelését követően kell igazolnia. Az ellenőrzési jogosultság igazolása az (1) bekezdésben meghatározott okiratoknak a bemutatásával történik.

(4) A 22. § (1) bekezdés szerinti ellenőrzések megállapításait az ellenőrzés típusának megfelelő formátumban (ellenőrzési napló, jegyzőkönyv, jelentés) dokumentálni kell, ennek egy példányát az ellenőrzött szervezőnek át kell adni vagy meg kell küldeni."

18. §

Az R. 25. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Ha az SZF az engedéllyel rendelkező játéktermen kívüli helyen történő ellenőrzés során megállapítja, hogy a pénznyerő automata engedély nélkül vagy a játékautomata a 15/A. § szerinti bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül üzemel, a Tv. 26/A. §-ában meghatározott intézkedés kezdeményezése céljából jegyzőkönyvet készít, és azt a települési önkormányzat jegyzőjének továbbítja, illetve szabálysértési eljárást indíthat."

19. §

(1) Az R. 258. §-ának 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[25/B. § E rendelet alkalmazása szempontjából:]

"5. integrált ellenőrző készülék: a 3. számú melléklet V. pontjában meghatározott adatok rögzítésére szolgáló, az OMH által kiadott műszaki specifikáció alapján, a gyártó által beépített egység, amely a dobozolt és plombákkal ellátott központi egységen belül önálló eszközként működik;"

(2) Az R. 258. §-a a következő 6-7. pontokkal egészül ki:

"6. át nem vett nyeremény: a Tv. 11. § (3) bekezdése alapján át nem vett nyereménynek minősül, ha a játékos nyeremény iránti igényét kifejezett akaratnyilatkozatával vagy ráutaló magatartásával nem érvényesíti;

7. nyilvános húzás: az a sorsolás, amely kimeneteléről (eredményéről vagy eredménytelenségéről) a játékos, illetve más érdekelt személy a húzással egyidejűleg tudomást szerezhet."

20. §

(1) Az R. 1. számú melléklete e rendelet 1. számú melléklete szerint módosul.

(2) Az R. 2. számú melléklete e rendelet 2. számú melléklete szerint módosul.

(3) Az R. 3. számú melléklete e rendelet 3. számú melléklete szerint módosul.

(4) Az R. 4. számú melléklete e rendelet 4. számú melléklete szerint módosul.

21. §

Az R. 5-6. számú mellékletei helyébe e rendelet 5-6. számú mellékletei, az R. 8-9. számú mellékletei helyébe e rendelet 7-8. számú mellékletei lépnek.

22. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:

a) az R. 6. §-ának i) pontja, a 9. § (10) bekezdésének második mondata, 1. számú mellékletének 1.b) pontja;

b) az R. módosításáról szóló 21/2000. (V. 18.) PM rendelet 3. § (1), (3) és (8) bekezdései, a 7. § (2) bekezdése, a 12. § (1)-(2) bekezdései, a 14. §-a és a 17. § (3) bekezdése;

c) az R. módosításáról szóló 34/1997. (XI. 20.) PM rendelet 4. §-a;

d) az R. módosításáról szóló 27/1996. (XII. 11.) PM rendelet 8. §-a, a 10. §-a és a 15. § (2) bekezdése;

e) az R. módosításáról szóló 17/1995. (VII. 21.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése, a 10. § (1)-(2) bekezdései és a 15. §-a;

f) az R. módosításáról szóló 5/1993. (II. 4.) PM rendelet 12. § (1) bekezdése, a 13. §-a, a 18-19. §-ai.

Varga Mihály s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 1. számú mellékletének módosítása]

1. Az R. 1. számú mellékletének 1. a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[1. Okiratok:]

"a) a szerencsejáték-szervező természetes személy tagjainak, tulajdonosainak, illetve vezető tisztségviselőinek (vezetőinek) 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványa, illetve ezzel egyenértékű külföldi okirata,"

2. Az R. 1. számú mellékletének 1. pontja a következő f) ponttal egészül ki:

"f) meghatalmazás abban az esetben, ha a szerencsejáték szervező az SZF előtti eljárásokra másnak meghatalmazást ad."

2. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 2. számú mellékletének módosítása]

Az R. 2. számú mellékletének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

" 2. A látogatási szabályzat legalább a következőket tartalmazza:

a) a játékterem nevét, címét;

b) a teremfelügyelők nevét;

c) a játékterem nyitvatartási idejét;

d) I. kategória esetén 18 éven aluliak látogatási tilalmát, II. kategória esetén a pénznyerő automatán történő játszási lehetőség tilalmát;

e) a szervező nevét és székhelyének címét;

f) a reklamáció elintézésének rendjét (Ennek keretében: a szerencsejátékkal összefüggő reklamáció esetén - ezzel egy időben - a teremfelügyelő köteles jegyzőkönyvet felvenni, ennek egy példányát a játékosnak átadni, másik példányát a szervezőnek, illetve a szervező társaság vezető tisztségviselőjének továbbítani. A szervező, a szervező társaság vezető tisztségviselője, illetve az általa megbízott személy köteles a reklamációban foglaltakat 15 napon belül kivizsgálni, és ennek eredményéről a játékost értesíteni.);

g) azokat a körülményeket, amelyeket a szervező a játékos jogaként, illetve kötelezettségeként kíván érvényre juttatni (pl. belépésre vonatkozó speciális feltételek, kitiltás rendje, pénzváltás, nyereménykifizetés szabálya stb.);

h) az I. kategóriába sorolt játékterem esetében a más tevékenységi körbe tartozó szolgáltatás nyújtásának tilalmát."

3. számú melléklet 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 3. számú mellékletének módosítása]

1. Az R. 3. számú mellékletének I. 8. d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[8. Könyvelési mechanizmusok vizsgálata:]

"d) a beépített integrált ellenőrző készülék az OMH által kiadott műszaki specifikáció szerinti ellenőrzése, manipulálhatóságának vizsgálata."

2. Az R. 3. számú mellékletének V. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"V. Az integrált ellenőrző készüléknek 5 évig meg kell őriznie az éves, a negyedévi és a havi halmozott értékeket, valamint az utolsó 31 nap napi bontásban is a befizetett, a kifizetett és az eljátszott tétek értékét, a napi legnagyobb nyereményt, valamint a kifizetési hányad értékét. Az integrált ellenőrző készüléknek kiolvasási lehetőséget és a konfigurációs adatok bevitelét egységes szabványos csatlakozó felületen kell biztosítania az OMH által meghatározott műszaki követelményeknek megfelelően."

4. számú melléklet a 28/2001. (VIII 2.) PM rendelethez

[A 25/1991. (X. 16.) PM rendelet 4. számú mellékletének módosítása]

Az R. 4. számú mellékletének 2. f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[2. Pénznyerő automaták esetében:]

"f) a havi pénzforgalmi jelentések ürítéskori bejegyzésére és a számszaki adatok pontosságára;"

5. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[5. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Engedély I. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére

Engedély II. kategóriába sorolt játékterem üzemeltetésére

6. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[6. számú melléklet a 25/1991. (X. 1 G.) PM rendelethez]

Engedély I. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére

Engedély II. kategóriába sorolt pénznyerő automata üzemeltetésére

7. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[8. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Nyilvántartásba vételi igazolás

8. számú melléklet a 28/2001. (VIII. 2.) PM rendelethez

[9. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Kitöltendő írógéppel vagy nyomtatott betűvel!

Ajándéksorsolás bejelentéseIlletékbélyeg
Az ajándéksorsolás meghirdetésével egyidejűleg a résztvevőket érintő, összes lényeges körülményt nyilvánosságra kell hozni.Sorszám: ......................................
Az ajándéksorsolás szervezőjének neve (cége):
Székhelye, telephelye:
Bankszámlaszáma:
Szervezőnél intézkedésre jogosult személy vagy a szervező vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve:


Ügyintéző neve, telefonszáma:
Az ajándéksorsolás szervező megbízottjának neve (cége):
Székhelye, telephelye:
Bankszámlaszáma:
A megbízottnál intézkedésre jogosult személy vagy a megbízott vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve:


Ügyintéző neve, telefonszáma:

Megbízás alapján történő lebonyolításkor a megbízási szerződés egy, eredeti példányát is mellékelni kell, ennek hiányában a bejelentés teljesítőjét kell szervezőnek tekinteni!

Az ajándéksorsolás lebonyolításának adatai

A lebonyolítás kezdő időpontja (a meghirdetés napja):
Az ajándéksorsolás jellege:


a) nem folyamatos (egyszeri) b) folyamatos * (A nem kívánt rész törlendő!)
Sorsolás helyszíne (címe), időpontja (év, hó, nap, óra)
(folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén valamennyi sorsolás adatait szerepeltetni kell!)


A sorsolásokon közjegyző jelenléte kötelező!
A kibocsátandó sorsjegyek tervezett darabszáma és jelzése:
A részvételre jogosító sorsjegyek leírása:
A nyeremények tervezett összes bruttó értéke:


A személyi jövedelemadót a szervezőnek kell megállapítania és megfizetnie! Pénz sorsolása tilos!
Az ajándéksorsolás akció elnevezése és (vagy) jelmondata, mottója, valamint a részvétel feltétele:


Annak az árucikknek vagy szolgáltatásnak a megnevezése, amelynek megvásárlása vagy igénybevétele esetén jogot ad a szervező az ajándéksorsoláson való részvételre!
Itt kell feltüntetni azt az (alsó és/vagy felső) értékhatárt és egyéb körülményeket is, amelyek feltételei egy sorsjegy (egységnyi részvételi lehetőség) kiadásának!
A nyilvános sorsolás(ok) módszerének (módszereinek) megjelölése:
[Folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén, amennyiben az egyes sorsolások módszerei eltérnek,
úgy valamennyi megvalósítandó sorsolási metódust le kell írni.
A tartaléknyertes(ek) tervezett kihúzását ismertetni kell, figyelemmel a játék tisztaságának garanciáira.]






A nyilvános sorsolás — a véletlenszerűség elvének eleget tevő, kézi vagy gépi — esetenként eltérő
módszerű lehet.

Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke

(Ajándéksorsolás esetében nyerőosztály = az azonos fajtájú, illetve értékű nyeremények)

Megnevezése (fantázianév, típusjel, egyéb azonosító)DarabszámaÉrtéke (Ft/db)Összesen
(db x érték) Ft
(Nagyszámú nyeremény esetén külön lista is mellékelhető!)
Összesen:
A nyeremény azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módja:


(Nyereményjogosultságot igazoló sorsjegy, dokumentum, igazolás bemutatása, beküldése levélben, telefonon jelentkezés, vagy szervezői megkeresés.)
A tervezett ajándéksorsolással kapcsolatos egyéb, lényeges körülmények, események leírása:
Szerencsejáték Felügyelet tölti ki!
Kelt:
..............................................
a bejelentő cégszerű aláírása

Bejelentési nyomtatvány kitöltési útmutatója

Azonosító adatok

Az azonosító adatok között az ajándéksorsolás szervezőjének az adatait kell szerepeltetni. Amennyiben megbízási szerződés alapján történik a szervezés, úgy a megbízott adatait is szerepeltetni kell a megbízási szerződés egyidejű becsatolásával.

Az ajándéksorsolás lebonyolításának szabályai

A lebonyolítás kezdő időpontja az az időpont, amikor a szervező nyilvánosságra hozza az ajándéksorsoláson való részvétel feltételeit.

A lebonyolítás szabályai között kell megjelölni az ajándéksorsolás jellegét, ami lehet "nem folyamatos", illetve "folyamatos" szervezésű. Nem folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a szervező a meghirdetett időszakon belül egy sorsolást tart. Folyamatosan szervezett az ajándéksorsolás, amennyiben a meghirdetett és bejelentett időszakon belül a szervező többszöri alkalommal történő és különböző időpontokban megtartott sorsoláson való részvételt tesz lehetővé úgy, hogy a sorsolásokon történő részvétel feltételei ugyanazok.

A sorsolás helyszínét és év, hónap, nap, óra megbontás szerinti időpontját meg kell adni.

Az ajándéksorsolás szervezése szempontjából sorsjegynek minősül a sorsolás alapjául szolgáló bizonylat. Ilyen például a vásárlást igazoló blokk vagy egyéb, a játékos (vásárló) későbbi azonosítását biztosító szelvény, bizonylat. Kibocsátandó sorsjegynek minősül az ajándéksorsolásra pályázati lehetőséget biztosító, a játékos (vásárló) rendelkezésre álló sorsjegy. A játékra jogosító sorsjegyek meghatározásánál azokat a feltételeket kell megjelölni, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a sorsjegyek részt vehessenek a sorsoláson.

A nyeremények tervezett összes bruttó értékénél az ajándéksorsolás alkalmával kisorsolandó nyeremények összesített, szja-t is magába foglaló értékét kell megjelölni.

A lebonyolítás adatai között kell szerepeltetni a részvételi feltételek, valamint a nyilvános sorsolás módszerének a leírását is. A részvételi feltételek esetében fontos annak a részletes és egyértelmű meghatározása, hogy az ajándéksorsoláson milyen feltételek teljesülése mellett lehet részt venni. Itt meg kell jelölni annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a nevét, amelynek megvásárlásához vagy igénybevételéhez kötődik a sorsoláson való részvétel.

A sorsolás módszerének megjelölésénél a sorsolás technikáját és menetét kell ismertetni. A sorsolás történhet a véletlenszerűség elvének eleget tevő elektronikus berendezés (pl. számítógép) igénybevételével, illetve történhet kézi húzással is.

Az ajándéksorsolás nyerőosztályai, a nyeremények leírása és értéke

Ajándéksorsolás esetében az azonos fajtájú és értékű nyeremények alkotnak egy-egy nyerőosztályt. A bejelentés alkalmával meg kell adni a különböző nyerőosztályok megnevezését (pl. televízió, számítógép), valamint ehhez kapcso­lódóan a nyeremények darabszámát, egyedi - szja-t nem tartalmazó -, valamint összértékét.

A nyeremények azonosításának, érvényesítésének és kifizetésének módjánál azt az eljárást kell meghatározni, ami alapján a nyeremény és a nyertes sorsjegy egymáshoz rendelhető, valamint a nyeremény kifizetésre, átadásra kerül.

Az egyéb, a bejelentő nyomtatványon nem részletezett, de a szervezés szempontjából jelentőséggel bíró körülményeket kell az erre a célra nyomtatott rovatban leírni.

Tartalomjegyzék