Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

12/2002. (III. 28.) HM rendelet

az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja magyarországi végrehajtási rendjéről és szabályairól szóló 31/2000. (X. 27.) HM rendelet módosításáról

Az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja magyarországi végrehajtási rendjéről és szabályairól szóló 31/2000. (X. 27.) HM rendeletet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosítom:

1. §

Az R. bevezető rendelkezésének zárójeles szövegrésze a következők szerint módosul:

"(NATO Security Investment Programme)"

2. §

(1) Az R. 4. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A programfelelős feladatainak ellátására HM szervezet, HM hivatal, HM háttérintézmény vagy MH szervezet jelölhető ki, vagy - a program jelentőségének, fontosságának függvényében - egyedi döntés alapján Nemzeti Programiroda hozható létre (a továbbiakban: programfelelős). Több országot érintő fejlesztési program esetén, az érintett országok egyetértésével, a kijelölt programfelelős irányításával Nemzetközi Programiroda hozható létre."

(2) Az R. 4. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A programfelelős a programot érintő átfogó jelentéseket és a program végrehajtásáról szóló féléves jelentést a HM BBBH útján terjeszti fel a honvédelmi miniszter részére. Felső szintű döntést igénylő esetekben szolgálati úton jelentést, illetve javaslatot terjeszt fel a honvédelmi miniszter részére."

3. §

Az R. 6. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) A PMT alapján a következő feladatok kerülnek végrehajtásra:]

"e) A költségbecslés- tervezetet a HM Biztonsági Beruházási Tervtanács jóváhagyását követően - a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár egyidejű tájékoztatásával - a PMT-ben meghatározott határidőre, a HM BBBH a programfelelőssel együttműködve benyújtja a NATO Nemzetközi Törzse részére. A NATO Nemzetközi Törzse a tervezetet megvitatja és elfogadásra a NIB részére átadja."

4. §

AzR. 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) A programok pénzügyi fedezete egyrészt az Országgyűlés által a HM fejezet éves költségvetésében - a fejezeti kezelésű előirányzatok között - a Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához költségvetési jogcímen jóváhagyott előirányzat, másrészt a NATO tagállamok programokhoz történő éves hozzájárulása.

(2) A NATO tagállamok programokhoz történő éves hozzájárulása folyósításának (esetleges) késedelme esetén - amennyiben más programok terhére az egyes programok aktuális kifizetései nem teljesíthetőek - a devizaszámla likviditásának biztosítása érdekében - a honvédelmi miniszter egyedi döntése alapján - a HM fejezet kiadási előirányzatai, illetve költségvetési támogatásai visszapótlási kötelezettséggel ideiglenesen igénybe vehetők.

(3) Az (1) bekezdés szerinti jogcím éves költségvetési előirányzata a NIB által programokra lebontott, Magyarországot érintő (hazai hozzájárulások) költségvetési támogatási előirányzat, a programokhoz kapcsolódó - a HM költségvetését terhelő - nemzeti felelősség keretében megvalósítandó beruházásokhoz, valamint az infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges előirányzat, továbbá a Magyar Köztársaság más nemzetek programjaihoz történő hozzájárulásának előirányzata alapján kerül összeállításra.

(4) A Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához költségvetési jogcím költségvetési, tervjavaslatát - a HM BBBH 5. § (5) bekezdése szerinti adatszolgáltatása alapján - a HM KPSZH állítja össze.

(5) A HM fejezet éves költségvetési tervjavaslatának részeként a (3) bekezdés szerinti tervjavaslatot a HM Kollégiuma megvitatja, és javaslata alapján a honvédelmi miniszter dönt annak elfogadásáról.

(6) A Magyar Köztársaság tárgyévi költségvetéséről szóló törvény kihirdetését követően a programok elemi költségvetési tervét az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletben és - az államháztartásról szóló, többször módosított törvény alapján az évente kiadásra kerülő - a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló HM rendeletben (a továbbiakban: HM rendelet) meghatározottak szerint a HM BBBH a programfelelős bevonásával készíti el és terjeszti fel jóváhagyásra.

(7) Az elemi költségvetési terv alapján - a NIB által jóváhagyott - a tagállamok tervezett éves hozzájárulása összegének és a tárgyévet megelőző év(ek) maradványának figyelembevételével a HM BBBH a programfelelősök bevonásával programonként összeállítja az éves költségvetési terveket és a 9. § (2) bekezdése szerinti nemzeti adminisztrációs költségek (a továbbiakban: NAK) éves költségvetési tervét. Az éves költségvetési terveket a HM BBBH a (6) bekezdés szerinti módon és határidőre terjeszti fel jóváhagyásra.

(8) A jóváhagyott éves költségvetések terhére a programok vonatkozásában a HM BBBH, a NAK felhasználására pedig a programfelelős - a HM BBBH egyidejű tájékoztatásával - vállal kötelezettséget.

(9) A jóváhagyott elemi költségvetés programokkal kapcsolatos pénzforgalmának lebonyolítása - a HM KPSZH és a Magyar Államkincstár között kötött devizaszámla szerződés alapján -a Magyar Államkincstár által a HM költségvetési fejezet részére megnyitott - költségvetési körön kívüli - devizaszámláról történik. A HM KPSZH a devizaszámla forgalmának lebonyolítását végzi.

(10) Az elemi költségvetési tervben jóváhagyott előirányzatok feladatváltozás miatti, a Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához költségvetési jogcím terhére történő módosítására, illetve a fejezet más (al)címeit terhelő előirányzat-átcsoportosításra a HM BBBH a HM KPSZH részére javaslatot küld. A HM KPSZH a javaslatot felülvizsgálja és - a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár útján - jóváhagyásra a honvédelmi miniszter részére felterjeszti.

(11) A HM KPSZH a devizaszámla forgalmáról a NATO elszámolási rendjéhez igazodó, programonkénti és összesített analitikus nyilvántartást, a programfelelős és a Nemzetközi Programiroda pénzügyi ellátója a NAK - mint az államháztartás központi költségvetését képező keretének - teljesített kiadásairól az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak szerint vezeti a főkönyvi könyvelését és számol be.

(12) Az analitikus nyilvántartásban a 8. § szerinti NAK-ot programonként - a HM fejezet költségvetését terhelő - az infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges, valamint a nemzeti felelősség keretében megvalósuló beruházásokhoz kapcsolódó kiadásokat külön-külön ki kell mutatni. Az analitikus nyilvántartást a programok befejezéséig kell vezetni.

(13) Az analitikus nyilvántartás év végi zárása során kimutatott árfolyam-különbözet a NAK kiadását vagy bevételét képezi. Az árfolyam-különbözet NIB részére történő elszámolását a HM BBBH végzi, melynek alapján a veszteség egy részének visszapótlására vagy a nyereség elvonására - kivéve az euró-forint árfolyam-különbözetet - a NIB intézkedik.

(14) A devizaszámla forgalma utáni jutalékfizetési kötelezettségből keletkező kiadások, illetve az euró-forint árfolyamveszteség pótlását a devizaszámla bevétele egy részének letétként történő lekötése utáni kamat biztosítja, amely a NAK részét képezi.

(15) Az NSIP devizaszámla analitikus nyilvántartással egyeztetett év végi záró egyenlegét a fejezet főkönyvi könyvelésében idegen pénzeszközként kell kimutatni. Az idegen pénzeszköz főkönyvi könyvelési rendjét, az analitikus nyilvántartással történő (legalább havonkénti) egyeztetés, illetve az év végi értékelés szabályait a fejezet belső rendelkezései szabályozzák.

(16) A programok megvalósításának helyzetéről a HM BBBH - a programfelelőssel és a HM KPSZH-val együttműködve - elkészíti

a) a honvédelmi miniszter részére a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár útján március 31-i határidővel a pénzügyi elszámolást is tartalmazó éves beszámoló jelentést forintban;

b) a NIB részére, az általa meghatározott határidőre a féléves és az éves pénzügyi beszámolót NATO Elszámolási Egységben, NAU-ban. A beszámolók többek között tartalmazzák a tagállamok programokhoz történő hozzájárulásának időszakos igénylését is.

(17) A Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához költségvetési jogcím előirányzatának felhasználásáról és gazdálkodásáról a HM fejezet költségvetési beszámolójának részeként féléves, éves beszámoló készül, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak szerint."

5. §

(1) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének bevezető szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A NAK, a közös beruházás keretében, a Honvédelmi Minisztérium által megvalósítandó képességcsomag, önálló feladat vagy kis munkában szereplő programok tényleges kiadásaihoz kapcsolódó, %-os arányban megállapított, a NIB által a NATO költségvetéséből biztosított pénzügyi keret, mely a következő kiadásokra használható fel:"

(2) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"c) az összes kapcsolódó szolgáltatás biztosításának (pl. a finanszírozás, a könyvvitel, az auditálás, a fordítások és kommunikációs szolgáltatások a programfelelős és Nemzetközi Programiroda felállítása és működtetése) költségeire;"

(3) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"e) az éves költségvetésben jóváhagyott összeg erejéig az NSIP megvalósításában részt vevő hivatásos állományú katonák és közalkalmazottak személyi járandóságaira és azok járulékaira;"

(4) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"g) a programfelelős és a Nemzetközi Programiroda működéséhez szükséges épületek, helyiségek vásárlási, amortizálódási vagy bérleti költségeire, valamint az üzemeltetési és közüzemi költségekre;"

(5) Az R. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A NAK terhére, a programokkal kapcsolatos, a honvédelmi szervezetek állományát érintő szolgálati utazások, a rendezvények, konferenciák megszervezése, a nemzeti és nemzetközi programirodák berendezése, felszerelése és ellátása az érvényben lévő belső rendelkezések, valamint a NATO előírásainak és szabályainak figyelembevételével külön utasításban meghatározott normák és normatívák alapján, a HM fejezetben meghatározott eljárási rend szerint - a (4) bekezdés szerinti eltéréssel - kerül végrehajtásra."

(6) Az R. 8. §-a a következő új (4) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a jelenlegi (4)-(5) bekezdésének számozása (5)-(6) bekezdésre változik:

"(4) A NAK terhére történő kiutazási engedélyeket legkésőbb a kiutazás megkezdése előtt két nappal a HM védelemgazdasági helyettes államtitkárhoz kell jóváhagyásra felterjeszteni."

6. §

Az R. 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"9. § (1) A HM BBBH, a program költségbecslésében a NAK-ra jóváhagyott összegből tartalékot képez, mely biztosítja a program megvalósítása során a NAK terhére teljesített személyi kiadások HM fejezetet terhelő járulékainak, az euró-forint árfolyamveszteség, valamint a felmerülő egyéb rendkívüli kiadások fedezetét. A tartalékkal csökkentett (felhasználható) NAK összegéről a HM BBBH a programfelelőst a program első éves költségvetési tervének összeállítása időszakában értesíti. A tartalék összege nem lehet kevesebb a NAK keret 5%-ánál, melynek a program megvalósítása során történő felhasználását rendkívüli esetben a honvédelmi miniszter engedélyezi.

(2) A NAK-kal történő gazdálkodás felügyeletét a HM BBBH végzi. A NAK-kal a programfelelős gazdálkodik, felhasználására éves költségvetési tervet készít - az elemi költségvetés összeállítására vonatkozó jogszabályi előírások szerint -, amelyet a HM BBBH a program éves költségvetésének részeként terjeszti fel jóváhagyásra a honvédelmi miniszternek.

(3) Az éves költségvetési tervben és a 7. § (16) bekezdésének a) pontja szerinti beszámolóban elkülönítetten kell kimutatni a NAK-ra tervezett, illetve teljesített kiadásokat. A NAK év végi maradványa a következő évi éves költségvetési terv részét képezheti.

(4) A programfelelős éves költségvetési terve a pénzügyi és logisztikai ellátó szervezet - 3. § (1) bekezdése szerinti megállapodás alapján történő - bevonásával készül el. Az éves költségvetés tartalmazza a 8. § (1) bekezdésének f) pontja szerinti devizaellátmányt és annak járulékait is. A jóváhagyást követően a programfelelős éves költségvetési tervének egy példányát a HM BBBH a pénzügyi ellátó szervezet részére kiadja. Az éves költségvetési terv csak a NAK terhére történő kiadásokat tartalmazza.

(5) A programfelelős jóváhagyóit éves költségvetési terve alapján a pénzügyi ellátóként kijelölt honvédelmi szervezet részére negyedéves előleg kerül kiutalásra. A kiutalt előleggel az ellátó szervezet negyedévente, a negyedévet követő hónap 15-éig - a 3. § (1) bekezdése szerinti együttműködési megállapodásban rögzített módon és formában - a HM BBBH részére elszámol. A IV. negyedévi előleg első két hónapjáról szóló elszámolást december 10-éig, a december havi elszámolást pedig a tárgyévet követő január 15-éig kell megküldeni.

(6) A HM BBBH a 10. § (3) bekezdése szerinti utalványozását követően, az elszámolás alapján a HM KPSZH az általános szabályok szerint, az államháztartáson kívüli pénzeszközátvételre előirányzat-módosítást kezdeményez az Államháztartási Hivatalnál és terheli a Program NAK előirányzatát. Az előirányzat-módosítást a HM KPSZH tájékoztatási kötelezettség mellett, saját hatáskörben hajtja végre.

(7) A programok NAK felhasználása nem képezi a NATO végső pénzügyi elszámolásának, ellenőrzésének tárgyát, az az államháztartás központi költségvetése részeként a programfelelős költségvetési (al)címén kerül elszámolásra. A programban korábban közös finanszírozásra tervezett, de a végső pénzügyi elszámolási, ellenőrzési eljárásban el nem fogadott kifizetések fedezetét a NAK maradványa biztosítja.

(8) A kijelölt programfelelős feladataihoz szükséges működési és felhalmozási kiadások fedezetét részben a HM fejezet egyes előirányzatai, részben a NAK biztosítja, ezért a záró igazolás dokumentum kiadását követően a NAK maradványa a HM fejezet saját költségvetési bevételét képezi. A maradvány államháztartáson kívüli pénzeszközátvétel jogcímén (költségvisszapótlásként) a HM BBBH és a HM KPSZH együttes javaslata alapján a honvédelmi miniszter döntésének megfelelően kerül felhasználásra.

(9) A NAK-kal történő gazdálkodás, pénzügyi, számviteli és logisztikai kezelését a pénzügyi és logisztikai ellátóként kijelölt honvédelmi szervezet az általános szabályok, valamint a Nemzetközi Programiroda esetében a NATO mellett működő Képviseletének Védelempolitikai Részlegére vonatkozó külön előírások szerint végzi. A főkönyvi könyvelést - önálló címrendkódon - és az analitikus nyilvántartást programfelelősönként elkülönítve vezeti.

(10) A programfelelős részére beszerzett tárgyi eszközök aktiválását, a HM költségvetési fejezet vagyonába történő felvételét és a programfelelős részére használatra történő kiadását a pénzügyi ellátó szervezet kezdeményezi a szakanyagnem felelős honvédelmi szervezetnél. A szakanyagnem felelős honvédelmi szervezet intézkedik a tárgyi eszköz vagyonba vételére és használatra történő kiadására. A beszerzett gépjárművek kötelező gépjármű-felelősségi és CASCO biztosítása a HM fejezet biztosítási rendszerében kerül rendezésre.

(11) A Nemzetközi Programiroda részére beszerzett tárgyi eszközök aktiválását a pénzügyi ellátó kezdeményezi a logisztikai ellátó honvédelmi szervezetnél.

(12) A (10)-(11) bekezdések szerinti tárgyi eszközök üzemeltetési kiadásainak fedezetét a programfelelős részére kiadott előirányzatok biztosítják.

(13) A programfelelős és a Nemzetközi Programiroda pénzügyi ellátóját a HM KPSZH jelöli ki."

7. §

(1) Az R. 10. és 11. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek, és a 10. § "A program megvalósításának és pénzforgalmának ellenőrzése, a kötelezettségvállalások ellenjegyzése" alcímmel, a 11. § "Vegyes rendelkezések" alcímmel egészül ki:

"10. § (1) A programhoz kapcsolódó szerződések ellenjegyzését - az 5. § (2) bekezdés szerinti - a HM BBBH által benyújtott Előtervezési Alap kérelem és a NIB visszaigazoló okmánya, valamint a jóváhagyott költségbecslés és elemi költségvetés alapján a HM KPSZH végzi. A NAK felhasználásához kapcsolódó szerződések ellenjegyzése a közbeszerzések, a központosított közbeszerzések és a szabadkézi vétellel történő beszerzések ellenjegyzésének eljárási szabályairól szóló belső rendelkezésben foglaltak szerint történik.

(2) A programok időarányos teljesítését a HM BBBH folyamatosan ellenőrzi.

(3) A programokkal kapcsolatos pénzügyi kötelezettségeket - munkafolyamatban épített ellenőrzés keretében - a HM BBBH az érvényben lévő jogszabály, belső rendelkezés alapján ellenőrzi és a programfelelős által kiállított teljesítési igazolások, illetve átadás-átvételi jegyzőkönyvek alapján, a számlák jogszabályban előírt érvényesítésével és utalványozásával igazolja.

(4) A programokhoz kapcsolódó pénzforgalom belső ellenőrzését a HM KPSZH, a programfelelős és a Nemzetközi Programiroda vonatkozásában a pénzügyi ellátó végzi.

(5) A programokhoz kapcsolódó nemzeti feladatok megvalósításának költségelszámolását - a 8. §-ban részletezett feladatokra kiterjedően is - a HM Költségvetési és Munkabiztonsági Ellenőrzési Hivatal a felügyeleti költségvetési ellenőrzésről szóló jogszabály és belső rendelkezés előírásai szerint ellenőrzi.

(6) A felügyeleti ellenőrzésnek vizsgálnia kell különösen a kifizetések és elszámolások szabályosságát és helyességét, a költségkimutatás (analitikus nyilvántartás) számszaki megfelelőségét, a devizaárfolyam átszámításának (forint-NAU) helyességét, a tényleges kiadásoknak az engedélyezett összegekkel való egyezőségét.

11. § (1) A Nemzetközi Programirodák létrehozását és működtetésükkel kapcsolatos kérdéseket - ideértve a költségmegosztást is - a részt vevő nemzetekkel külön megállapodásban kell rögzíteni.

(2) A Nemzetközi Programirodánál dolgozó kiküldöttek ellátását (lakhatás, devizaellátmány, utazási és szállítási költségek stb.) a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség tartósan külföldön foglalkoztatott tagjai ellátásáról szóló HM rendelet előírásai szerint kell biztosítani."

8. §

Az R. 12. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A programok befejezését követően, a 6. § (2) bekezdésének j) pontja szerint kiadott záró igazolás alapján, az üzembe helyezett beruházás HM fejezet részére államháztartáson kívülről történő térítésnélküli átadás-átvételére a HM BBBH kezdeményezésre a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár intézkedik.

(3) A HM költségvetését terhelő, a programokhoz kapcsolódó infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges, valamint nemzeti felelősség keretében megvalósuló beruházások (műszaki) átvételét követően, azok térítés nélküli átadását - a HM BBBH értesítése alapján - a HM KPSZH kezdeményezi."

9. §

Az R. 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"13. § Készlet, kisértékű tárgyi eszköz beszerzések, illetve szolgálati utazások ellenértékének készpénzben történő kiegyenlítéséhez a programfelelős - a program NAK-ja terhére - előleget igényelhet. A programfelelős, a pénzügyi ellátója által kiadott előleggel 30 napon belül köteles elszámolni."

10. §

Az R. 14. §-a a következő (2) és (3) bekezdéssel egészül ki:

"(2) Az NSIP keretében teljesített termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás 0%-os ÁFA körbe tartozására vonatkozó igazolás kiadására - az APEH Általános Főosztály egyidejű értesítésével - a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár által kijelölt honvédelmi szervezetek jogosultak.

(3) A program megvalósításával kapcsolatban foglalkoztatott külföldi állampolgárok adóit és járulékait - a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény és az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény rendelkezései, valamint a kettős adóztatást kizáró egyezményekben foglaltak figyelembevételével - a HM KPSZH adatszolgáltatása alapján, a Honvédelmi Minisztérium költségvetési fejezet központi bér- és illetményszámfejtést végző szervezete számolja el. Az elszámolás alapján a kifizetett összeg az analitikus nyilvántartásban átvezetésre kerül."

11. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba. A 7. § (7) bekezdés szerinti 2002. éves költségvetési tervek összeállítását és a 7. § (11) bekezdés szerinti főkönyvi könyvelést 2002. január 1-jétől kell alkalmazni. A hatálybalépéssel egyidejűleg a 10. § alcíme, a 11. § alcíme, valamint a 12. § alcíme és (4) bekezdése hatályát veszti. A "HM gazdasági ügyeket felügyelő helyettes államtitkára" megnevezés helyébe a "HM védelemgazdasági helyettes államtitkár" megnevezés lép. A 17. § (1) bekezdésben a 7. § (10) és a 10. § (5) bekezdésre való utalás 7. § (11) és 9. § (9) bekezdésre módosul.

Dr. Szabó János s. k.,

honvédelmi miniszter