Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

27/2002. (V. 17.) OM rendelet

a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok céljára rendelt előirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól

A Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok lebonyolításának szabályairól szóló 201/2000. (XI. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 4. §-ának (1) bekezdésében, valamint 5. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

(1) A Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok (a továbbiakban: Nemzeti K+F Programok) forrása a Magyar Köztársaság mindenkori költségvetéséről szóló törvényben, az Oktatási Minisztérium fejezetében található Nemzeti K+F Programok céljára rendelt előirányzat (a továbbiakban: Előirányzat).

(2)[1] Az Előirányzatnak az oktatási miniszter által megbízott kezelője, a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda (a továbbiakban: kezelő) az Előirányzat felhasználásáról féléves és éves költségvetési beszámolót készít, valamint az eszközeinek és forrásainak alakulásáról negyedévente mérlegjelentésben ad számot.

A pályázati felhívás, a pályázat tartalmi követelményei

2. §

(1)[2] Az Előirányzattal kapcsolatos pályázati felhívásokat a kezelő évente két országos napilapban és az Interneten teszi közzé.

(2) A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt tartalommal, a megjelölt határidőig kell benyújtani. A pályázat benyújtási időpontjának a postára adás időpontját kell tekinteni.

(3) A pályázati felhívásnak - az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 83. §-ában előírtak mellett - tartalmaznia kell:

a) a pályázatban részt vevők körét,

b) a támogatás prioritásait, preferenciáit,

c) a támogatás konkrét feltételeit,

d) az általános költségeknek a projektre elszámolható mértékét,

e) a projekt futamidejét, a támogatás folyósításának időtartamát,

f) a pályázatban nyújtható előleg mértékét,

g) az egy projekt keretében igényelhető támogatás mértékét,

h) a pályázó saját erőforrásának a projekt teljes elismert költségéhez viszonyított legkisebb mértékét,

i) a pályázat benyújtásának határidejét,

j) az elbírálás főbb szempontjait,

k) azt, hogyaz adott programban konzorcium alakítása kötelező-e,

l) a pályázatok elbírálása során érvényesíthető kizárási okokat.

A pályázatok elbírálása

3. §

(1) A pályázatok elbírálását a Program Tanácsok és független külső szakértők végzik. A pályázatok elbírálásáról emlékeztetőt kell készíteni, amely tartalmazza az elbírálás során tett észrevételeket, a pályázatok értékelését, az értékelés legfontosabb szempontjait, továbbá a véleményezésre jogosultak javaslatait a döntéshozó részére. A pályázók a pályázatukra vonatkozó bírálatot megismerhetik.

(2) A Programirányító Testület feladatait és működési rendjét a Programirányító Testület ügyrendje szabályozza, amelyet az oktatási miniszter hagy jóvá.

(3) A támogatások odaítélése a rendelkezésre álló források függvényében, a pályázatok rangsorolásával történik.

4. §

(1) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni. Az értesítésben a nyertes pályázók (a továbbiakban: kedvezményezettek) részére az 5 §-ban meghatározott támogatási szerződés megkötésére, a döntési értesítés kézhezvételétől számított legfeljebb 45 nap időtartammal, határidőt kell megállapítani.

(2)[3] A támogatással kapcsolatos döntéseket a kezelő az Oktatási Közlönyben és az Interneten hozza nyilvánosságra.

Szerződéskötés, a támogatás feltételei

5. §

(1)[4] A kezelő a projekt végrehajtásának követelményeit, a teljesítés módját, annak pénzügyi ütemezését, a támogatási szerződés lezárásának követelményeit, az ellenőrzési jogosultság elfogadását, a kedvezményezett által vállalt kötelezettségek nem teljesítése esetén alkalmazandó, az államháztartás működési rendjéről szóló jogszabályokban meghatározott jogkövetkezményeket is tartalmazó támogatási szerződést köt a kedvezményezettel.

(2) Amennyiben a kedvezményezett nem fogadja el a szerződési feltételeket, illetőleg egyéb, a kedvezményezettnek felróható okból - a szerződéskötésre a döntési értesítésben rögzített határidőtől számított 30 napon belül - nem jön létre a támogatási szerződés, a döntés érvényét veszti.

6. §

(1) Amennyiben a konzorcium egy tagja a projekt befejezése előtt neki fel nem róható okból kilép a konzorciumból, vagy tevékenységét felfüggeszteni kényszerül, illetve amennyiben bármelyik tag ellen felszámolási vagy végelszámolási eljárás indul, úgy a tag köteles a projektvezető számára részletes szakmai és pénzügyi elszámolást készíteni, továbbá a megvalósult eredményeket teljeskörűen és tételesen részére átadni.

(2)[5] Az (1) bekezdésben meghatározott tag köteles a támogatás fel nem használt részét a kezelő részére visszautalni.

(3)[6] Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a kezelő a konzorcium többi tagja részére nyújtandó további támogatás folyósítását felfüggeszti, és erről haladéktalanul értesíti a Program Tanácsot. A Program Tanács javaslata alapján a konzorcium tagjai részére nyújtandó támogatás további folyósításáról a Programirányító Testület a javaslattételtől számított 30 napon belül határoz.

7. §

A támogatási szerződés feltételeire, a támogatási szerződés megkötésére, a támogatás folyósítására az államháztartás működési rendjére vonatkozó jogszabályok az irányadók.

A támogatások ellenőrzési rendszere

8. §

(1) A kedvezményezett - ellenőrzés céljából - a támogatás felhasználását, illetve azok dokumentumait elkülönítetten köteles nyilvántartani. Amennyiben a támogatás célja teljesült, de a támogatásból fel nem használt összeg maradt vissza, azt a kedvezményezett köteles haladéktalanul visszautalni.

(2) Egy projekt akkor tekinthető befejezettnek, illetve megvalósultnak, ha a szerződésben megjelölt és támogatott feladat, cél a szerződésben meghatározottak szerint teljesül. Erről a tényről a kedvezményezett köteles a projekt szakmai beszámolójában, bizonylatokkal alátámasztva beszámolni.

9. §

(1)[7] Az R. 4. §-a (7) bekezdésének c) pontjában meghatározottak kivételével a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítését, a rendeltetésszerű és a támogatási szerződésnek megfelelő forrásfelhasználást a kezelő ellenőrzi. A támogatás folyósításához és felhasználásához kapcsolódó ellenőrzés folyamatosan és a projekt befejezését követően utólagosan történik. Az ellenőrzés szükség esetén kiterjed a kedvezményezett pénzügyi, likviditási és cégügyi feltételeinek vizsgálatára is.

(2)[8] A Nemzeti K+F Programok információs rendszerének kialakításáért, működtetéséért a kezelő felelős.

(3) A projektek rendszeres szakmai ellenőrzését független külső szakértők és a Program Tanácsok végzik. A Program Tanácsok elnökei évenként szakmai beszámolót készítenek a Programirányító Testületnek.

(4) Az ellenőrzés rendjét a Program Tanácsok ügyrendje tartalmazza, amelyet a Programirányító Testület javaslata alapján az oktatási miniszter hagy jóvá.

10. §

(1) Az e rendelet 3. § (1) és a 9. § (3) bekezdéseiben megjelölt független külső szakértők anonimitását biztosítani kell.

(2)[9] A szakértők, illetve a Program Tanács tagjai befolyásolására irányuló kedvezményezetti magatartás esetén a kezelő a támogatás felfüggesztése mellett a Program Tanács ügyrendjében meghatározottak szerinti vizsgálatot kezdeményez a Program Tanácsnál.

(3) A vizsgálat eredményétől függően a Program Tanács javaslata alapján a Programirányító Testület döntési javaslatot készít az oktatási miniszternek a támogatás további folyósítására vagy megszüntetésére.

Záró rendelkezések

11. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) E rendelet alkalmazásában konzorciumon az R. 5. § (4) bekezdésében meghatározottakat kell érteni.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok céljára rendelt előirányzat felhasználásáról és kezeléséről szóló 14/2001. (V. 4.) OM rendelet hatályát veszti.

Dr. Pálinkás József s. k.,

oktatási miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[2] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[3] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[4] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[5] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[6] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[7] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[8] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[9] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

Tartalomjegyzék