Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

27/2002. (V. 17.) OM rendelet

a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok céljára rendelt előirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól

A Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok lebonyolításának szabályairól szóló 201/2000. (XI. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 4. §-ának (1) bekezdésében, valamint 5. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

(1) A Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok (a továbbiakban: Nemzeti K+F Programok) forrása a Magyar Köztársaság mindenkori költségvetéséről szóló törvényben, az Oktatási Minisztérium fejezetében található Nemzeti K+F Programok céljára rendelt előirányzat (a továbbiakban: Előirányzat).

(2)[1] Az Előirányzatnak az oktatási miniszter által megbízott kezelője, a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda (a továbbiakban: kezelő) az Előirányzat felhasználásáról féléves és éves költségvetési beszámolót készít, valamint az eszközeinek és forrásainak alakulásáról negyedévente mérlegjelentésben ad számot.

A pályázati felhívás, a pályázat tartalmi követelményei

2. §

(1)[2] Az Előirányzattal kapcsolatos pályázati felhívásokat a kezelő évente két országos napilapban és az Interneten teszi közzé.

(2) A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt tartalommal, a megjelölt határidőig kell benyújtani. A pályázat benyújtási időpontjának a postára adás időpontját kell tekinteni.

(3) A pályázati felhívásnak - az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 83. §-ában előírtak mellett - tartalmaznia kell:

a) a pályázatban részt vevők körét,

b) a támogatás prioritásait, preferenciáit,

c) a támogatás konkrét feltételeit,

d) az általános költségeknek a projektre elszámolható mértékét,

e) a projekt futamidejét, a támogatás folyósításának időtartamát,

f) a pályázatban nyújtható előleg mértékét,

g) az egy projekt keretében igényelhető támogatás mértékét,

h) a pályázó saját erőforrásának a projekt teljes elismert költségéhez viszonyított legkisebb mértékét,

i) a pályázat benyújtásának határidejét,

j) az elbírálás főbb szempontjait,

k) azt, hogyaz adott programban konzorcium alakítása kötelező-e,

l) a pályázatok elbírálása során érvényesíthető kizárási okokat.

A pályázatok elbírálása

3. §

(1) A pályázatok elbírálását a Program Tanácsok és független külső szakértők végzik. A pályázatok elbírálásáról emlékeztetőt kell készíteni, amely tartalmazza az elbírálás során tett észrevételeket, a pályázatok értékelését, az értékelés legfontosabb szempontjait, továbbá a véleményezésre jogosultak javaslatait a döntéshozó részére. A pályázók a pályázatukra vonatkozó bírálatot megismerhetik.

(2) A Programirányító Testület feladatait és működési rendjét a Programirányító Testület ügyrendje szabályozza, amelyet az oktatási miniszter hagy jóvá.

(3) A támogatások odaítélése a rendelkezésre álló források függvényében, a pályázatok rangsorolásával történik.

4. §

(1) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni. Az értesítésben a nyertes pályázók (a továbbiakban: kedvezményezettek) részére az 5 §-ban meghatározott támogatási szerződés megkötésére, a döntési értesítés kézhezvételétől számított legfeljebb 45 nap időtartammal, határidőt kell megállapítani.

(2)[3] A támogatással kapcsolatos döntéseket a kezelő az Oktatási Közlönyben és az Interneten hozza nyilvánosságra.

Szerződéskötés, a támogatás feltételei

5. §

(1)[4] A kezelő a projekt végrehajtásának követelményeit, a teljesítés módját, annak pénzügyi ütemezését, a támogatási szerződés lezárásának követelményeit, az ellenőrzési jogosultság elfogadását, a kedvezményezett által vállalt kötelezettségek nem teljesítése esetén alkalmazandó, az államháztartás működési rendjéről szóló jogszabályokban meghatározott jogkövetkezményeket is tartalmazó támogatási szerződést köt a kedvezményezettel.

(2) Amennyiben a kedvezményezett nem fogadja el a szerződési feltételeket, illetőleg egyéb, a kedvezményezettnek felróható okból - a szerződéskötésre a döntési értesítésben rögzített határidőtől számított 30 napon belül - nem jön létre a támogatási szerződés, a döntés érvényét veszti.

6. §

(1) Amennyiben a konzorcium egy tagja a projekt befejezése előtt neki fel nem róható okból kilép a konzorciumból, vagy tevékenységét felfüggeszteni kényszerül, illetve amennyiben bármelyik tag ellen felszámolási vagy végelszámolási eljárás indul, úgy a tag köteles a projektvezető számára részletes szakmai és pénzügyi elszámolást készíteni, továbbá a megvalósult eredményeket teljeskörűen és tételesen részére átadni.

(2)[5] Az (1) bekezdésben meghatározott tag köteles a támogatás fel nem használt részét a kezelő részére visszautalni.

(3)[6] Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a kezelő a konzorcium többi tagja részére nyújtandó további támogatás folyósítását felfüggeszti, és erről haladéktalanul értesíti a Program Tanácsot. A Program Tanács javaslata alapján a konzorcium tagjai részére nyújtandó támogatás további folyósításáról a Programirányító Testület a javaslattételtől számított 30 napon belül határoz.

7. §

A támogatási szerződés feltételeire, a támogatási szerződés megkötésére, a támogatás folyósítására az államháztartás működési rendjére vonatkozó jogszabályok az irányadók.

A támogatások ellenőrzési rendszere

8. §

(1) A kedvezményezett - ellenőrzés céljából - a támogatás felhasználását, illetve azok dokumentumait elkülönítetten köteles nyilvántartani. Amennyiben a támogatás célja teljesült, de a támogatásból fel nem használt összeg maradt vissza, azt a kedvezményezett köteles haladéktalanul visszautalni.

(2) Egy projekt akkor tekinthető befejezettnek, illetve megvalósultnak, ha a szerződésben megjelölt és támogatott feladat, cél a szerződésben meghatározottak szerint teljesül. Erről a tényről a kedvezményezett köteles a projekt szakmai beszámolójában, bizonylatokkal alátámasztva beszámolni.

9. §

(1)[7] Az R. 4. §-a (7) bekezdésének c) pontjában meghatározottak kivételével a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítését, a rendeltetésszerű és a támogatási szerződésnek megfelelő forrásfelhasználást a kezelő ellenőrzi. A támogatás folyósításához és felhasználásához kapcsolódó ellenőrzés folyamatosan és a projekt befejezését követően utólagosan történik. Az ellenőrzés szükség esetén kiterjed a kedvezményezett pénzügyi, likviditási és cégügyi feltételeinek vizsgálatára is.

(2)[8] A Nemzeti K+F Programok információs rendszerének kialakításáért, működtetéséért a kezelő felelős.

(3) A projektek rendszeres szakmai ellenőrzését független külső szakértők és a Program Tanácsok végzik. A Program Tanácsok elnökei évenként szakmai beszámolót készítenek a Programirányító Testületnek.

(4) Az ellenőrzés rendjét a Program Tanácsok ügyrendje tartalmazza, amelyet a Programirányító Testület javaslata alapján az oktatási miniszter hagy jóvá.

10. §

(1) Az e rendelet 3. § (1) és a 9. § (3) bekezdéseiben megjelölt független külső szakértők anonimitását biztosítani kell.

(2)[9] A szakértők, illetve a Program Tanács tagjai befolyásolására irányuló kedvezményezetti magatartás esetén a kezelő a támogatás felfüggesztése mellett a Program Tanács ügyrendjében meghatározottak szerinti vizsgálatot kezdeményez a Program Tanácsnál.

(3) A vizsgálat eredményétől függően a Program Tanács javaslata alapján a Programirányító Testület döntési javaslatot készít az oktatási miniszternek a támogatás további folyósítására vagy megszüntetésére.

Záró rendelkezések

11. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) E rendelet alkalmazásában konzorciumon az R. 5. § (4) bekezdésében meghatározottakat kell érteni.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok céljára rendelt előirányzat felhasználásáról és kezeléséről szóló 14/2001. (V. 4.) OM rendelet hatályát veszti.

Dr. Pálinkás József s. k.,

oktatási miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[2] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[3] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[4] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[5] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[6] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[7] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[8] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

[9] Módosította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (5) bekezdése. Hatályos 2003.08.30.

Tartalomjegyzék