115/2004. (IX. 24.) GKM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. §-ának (3) bekezdése b) pontjának 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
1. §[1]
2. §
Az ER. 4/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"4/A. § (1) Az M1, valamint az N1 kategóriába tartozó gépkocsi típushoz kiadott típusbizonyítványban, illetőleg az új gépkocsi forgalomba helyezési engedélyében az MR. A. Függelék A/39. melléklete szerint meg kell határozni a CO2-kibocsátás értékét."
3. §
Az ER. 31. §-a a következő francia bekezdésekkel egészül ki:
[Ez a rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai közötti társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a megállapodást kihirdető 1994. évi I. törvény 3. §-ával összhangban, az Európai Közösségeknek az alábbi jogszabályaival összeegyeztethető szabályozást tartalmaz:]
"- az Európai Parlament és a Tanács 2004/3/EK irányelve (2004. február 11.) a 70/156/EGK és a 80/1268/EGK tanácsi irányelvnek az N1 kategóriájú gépjárművek széndioxid-kibocsátásának és tüzelőanyag-fogyasztásának mérése tekintetében történő módosításáról;
- a Bizottság 2004/78/EK irányelve (2004. április 29.) a gépjárművek és pótkocsijaik fűtőrendszereiről szóló 2001/56/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és a 70/156/EGK tanácsi irányelvnek a műszaki fejlődéshez történő hozzáigazításáról;"
4. §
Az ER. A. Függeléke e rendelet melléklete szerint módosul.
5. §
(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel -2004. szeptember 30. napján lép hatályba.
(2) E rendelet 2. §-ában, valamint a melléklet 3. és 4. pontjaiban foglalt rendelkezések 2005. február 19. napján lépnek hatályba.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 14/1999. (IV. 28.) KHVM rendelet 1. §-a.
Dr. Csillag István s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
Melléklet a 115/2004. (IX. 24.) GKM rendelethez
1. Az ER. A. Függelékének címéhez tartozó 1 jelű lábjegyzet a következőre módosul: "1 Ez a Függelék a 70/156/EGK Tanácsi irányelvvel, valamint annak módosítására kiadott, a Tanács 2001/116/EK irányelvével, az Európai Parlament és a Tanács 2003/102/EK irányelvével, az Európai Parlament és a Tanács 2004/3/EK irányelvével, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2004/78/EK irányelvével megegyező szabályozást tartalmaz." 2. Az ER. A. Függelékének A/1. számú melléklete a következő 9.10.5.3. és 9.10.5.3.1. alpontokkal egészül ki, egyidejűleg a 9.10.5.3. pont számozása 9.10.5.4.-re változik. [A/1. számú melléklet A jármű típus-jóváhagyásához szükséges adatok teljes jegyzéke] "9.10.5.3. A járműtípus rövid leírása, tekintettel az égéshő felhasználásával működő fűtőrendszerre és az automata vezérlésre: ......................................................................................................................................................................... 9.10.5.3.1. Az égéshő felhasználásával működő fűtőberendezés, a légszívó rendszer, a kipufogórendszer, a tüzelőanyag-tartály, a tüzelőanyag-ellátó rendszer (beleértve a szelepeket) és az elektromos csatlakozások elrendezési rajza, amely mutatja ezek helyét a járműben............................................................................................................................" 3. Az ER. A. Függelék A/4. számú melléklete I. Rész táblázatának 39. számú sora helyébe a következő sor lép: [A/4. számú melléklet Járművek típus-jóváhagyására vonatkozó előírások felsorolása I. Rész Az MR. A. Függeléke mellékletei és az azonos szabályozást tartalmazó irányelv száma] | |||||||||||||||||||||||
[Tárgy | Az MR. A. Függeléke mellékletei és az azonos szabályozást tartalmazó irányelv száma | Official Journal hivatkozás | Alkalmazási kör | ||||||||||||||||||||
M1 | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4] | ||||||||||||||
"39. | CO2-kibocsátás/tüzelő-anyag-fogyasztás | 80/1268/EGK A/39 | L 375 sz., 1980. 12. 31., 36. o. | X | X | ||||||||||||||||||
4. Az ER. A. Függelék A/9. számú melléklete I. Rész "Megfelelőségi nyilatkozat, Kész/teljes járművekre" táblázatának az N1, N2 és N3 kategóriájú kész vagy teljes járművekre vonatkozó 2. oldala a következő 46.2. ponttal egészül ki: [2. oldal: N1, N2 és N3 kategóriájú kész vagy teljes járművek esetén] "46.2. CO2-kibocsátás/tüzelőanyag-fogyasztás1 (csak N1 kategória): Az alapirányelv és a legutóbbi, EK-típusjóváhagyásra vonatkozó módosító irányelv száma: ....................................... | |||||||||||||||||||||||
CO2-kibocsátás | Tüzelőanyag-fogyasztás | ||||||||||||||||||||||
Városi viszonyok: | .....g/km | .....l/100 km vagy | gáz-halmazállapotú tüzelőanyagokra | m | 3/100 | km1 | |||||||||||||||||
Városon kívüli viszonyok: | .....g/km | .....l/100 km vagy | gáz-halmazállapotú tüzelőanyagokra | m | 3/100 | km1 | |||||||||||||||||
Kombinált: | .....g/km | .....l/100 km vagy | gáz-halmazállapotú tüzelőanyagokra | m | 3/100 | km1 | |||||||||||||||||
1 Olyan jármű esetében, amely benzinnel és gáz-halmazállapotú tüzelőanyaggal is üzemeltethető, a folyamatot a másik tüzelőanyagra meg kell ismételni. Az olyan járműveket, amelyeknél a benzines rendszert csak szükséghelyzetre vagy az indításhoz építették be, és a benzintartály űrtartalma nem nagyobb 15 liternél, a vizsgálat szempontjából olyannak kell tekinteni, mint amelyek csak gáz-halmazállapotú tüzelőanyaggal üzemeltethetők." | |||||||||||||||||||||||
5. Az ER. A. Függelék A/11. számú melléklete 1. számú táblázatának 36. számú sora helyébe a következő sor lép:
[Különleges rendeltetésű járművek tulajdonságai és az ilyen járművekre vonatkozó követelmények
Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei
1. Lakóautók, mentőautók, halottszállító kocsik]
[Sorszám | Tárgy | Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei | M1<N>250(1) kg | M1<K>2500(1) kg | M2 | M3] | |
"36. | Fűtőrendszerek | 2001/56/EK A/36 | X | X | X | X | |
(1) Műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg." | |||||||
6. Az ER. A. Függelék A/11. számú melléklete 2. számú táblázatának 36. számú sora helyébe a következő sor lép:
[Különleges rendeltetésű járművek tulajdonságai és az ilyen járművekre vonatkozó követelmények
Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei
2. Páncélozott járművek]
[Sorszám | Tárgy | Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei | M1 | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4] |
"36. | Fűtőrendszerek | 2001/56/EK A/36 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
7. Az ER. A. Függelék A/11. számú mellékletének 3. számú táblázata a következő 36. számú sorral egészül ki:
[Különleges rendeltetésű járművek tulajdonságai és az ilyen járművekre vonatkozó követelmények
Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei
3. Egyéb különleges célú járművek (beleértve a lakókocsikat) ]
[Sorszám | Tárgy | Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei | M1 | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4] |
"36. | Fűtőrendszerek | 2001/56/EK A/36 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
8. Az ER. A. Függelék A/11. számú mellékletének 4. számú táblázata a következő 36. számú sorral egészül ki:
[Különleges rendeltetésű járművek tulajdonságai és az ilyen járművekre vonatkozó követelmények
Az irányelv száma és az azonos szabályozást tartalmazó MR. A. Függeléke mellékletei
4. Önjáró daruk]
[Sorszám | Tárgy | Irányelv száma | N kategóriájú önjáró daru] |
"36. | Fűtőrendszerek | 2001/56/EK A/36 | X" |
9. Az ER. A. Függelék A/11. számú mellékletének 4. számú táblázatát követő "A betűjelzések jelentése" című felsorolás "I" és "P" jelű pontja hatályát veszti.
Lábjegyzetek:
[1] Hatályon kívül helyezte a 83/2005. (X. 11.) GKM rendelet 10. § (3) bekezdés f) pontja. Hatálytalan 2005.10.19.