Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

4/2006. (V. 2.) KüM rendelet

a Külügyminisztérium fejezetnél a határon túli magyarok támogatásával kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) és (10) bekezdésében és 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.), valamint a határon túli támogatások eltérő szabályozásának rendjéről szóló 84/2005. (V. 2.) Korm. rendelet vonatkozó előírásaira - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a XVIII. Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül a Határon túli magyarok programjainak támogatása 5. cím, 34. alcím, ezen belül:

a) Határon túli magyarok oktatási és kulturális programjai támogatása 1. jogcímcsoport,

b) Kedvezménytörvény alapján járó oktatás-nevelési támogatás és csángó magyarok támogatása 2. jogcímcsoport,

c) Határon túli magyarok szülőföld programjai 3. jogcímcsoport

előirányzatokra (a továbbiakban együtt: előirányzat) .

2. §

(1) Az előirányzatok forrása a Magyar Köztársaság 2006. évi költségvetéséről szóló 2005. évi CLIII. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) jóváhagyott előirányzat.

(2) Az előirányzatok felhasználása a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.), a közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2003. évi XXIV. törvény, valamint az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) rendelkezéseinek megfelelően történik.

(3) Határon túli magyarok programjainak támogatására (a továbbiakban: határon túli támogatás) az előirányzatból pályázati rendszeren kívül is nyújtható támogatás.

(4) Előirányzatonként legfeljebb az előirányzatok 10%-a használható fel működési kiadásokra, ideértve annak kezelésével, felhasználásával, a szerződések elkészítésével, a nyilvántartással, a könyveléssel és az ellenőrzéssel kapcsolatos költségeket, valamint a szerződések előkészítésével összefüggő utazási költségek elszámolását is.

(5) A pályázati rendszer esetében a pályázati felhívást a Határon Túli Magyarok Hivatala (a továbbiakban: HTMH) a Magyar Közlönyben és legalább egy országos terjesztésű napilapban, valamint a HTMH honlapján (www.htmh.gov.hu) teszi közzé. A pályázati felhívás közzétételére a HTMH, valamint az általa bevont közreműködő magyarországi és határon túli közhasznú társadalmi és civil szervezet, alapítvány és/vagy közalapítvány (a továbbiakban együtt: szervezet) jogosult, egyúttal szerződésben köteles meghatározni a pályázó által benyújtott kérelemnek a (6) és (7) bekezdésektől eltérő, valamint a (12) bekezdésben meghatározott kötelező és egyéb tartalmi elemeit is.

(6) A pályázó által benyújtott kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a pályázó cégnevét (nevét), székhelyét (címét), telefon- és telefaxszámát, valamint elektronikus elérhetőségét,

b) a pályázó adószámát (adóazonosító jelét),

c) a pályázati felhívásban megjelölt jogcímek alapján igényelhető támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek, feladatok részletes ismertetését,

d) a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét, a részletezett költségvetési tervet (ebben külön szerepeltetni kell az áfa összegét és a saját forrás mértékét),

e) a megvalósítás és finanszírozás időbeni ütemezését,

f) a pályázati felhívásban előírt egyéb adatokat.

(7) A pályázathoz csatolni kell:

a) eredetiben a pályázó 60 napnál nem régebbi cégkivonatát, vagy igazolást bírósági, hatósági, illetve az adott ország joga szerint történő nyilvántartásba vételről,

b) a közjegyző által vagy az adott ország joga szerint más hatóság, illetve az igazolás kiadására jogosult szervezet, számlavezető bank által igazolt, hitelesített aláírási címpéldányt,

c) eredetiben a pályázó bankszámláját vezető hitelintézet 30 napnál nem régebbi igazolását - a pontos számlaszám megjelölésével - a pályázó bankszámla vezetéséről, fizetőképességéről,

d) a pályázó létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,

e) 30 napnál nem régebbi igazolást az adóhatóságtól arról, hogy köztartozással nem rendelkezik, illetve az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása a pályázó kedvezményezettnek nincs, vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,

f) a pályázó cégszerűen aláírt nyilatkozatát

1. a pályázatban foglalt adatok, információk, dokumentációk teljeskörűségéről, valódiságáról és hitelességéről,

2. arról, hogy az általános forgalmi adó (áfa) levonására vagy visszaigénylésére jogosult-e,

3. hozzájárulását arra vonatkozóan, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából az adószámát (adóazonosító jelét), társadalombiztosítási azonosító jelét, társadalombiztosítási folyószámlaszámát a Kincstár, illetve a minisztérium, valamint a támogatási szerződést kötő támogató szerv felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,

4. arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás nincs folyamatban,

5. annak tudomásulvételéről, hogy a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya, a támogatás összege nyilvánosságra hozható,

6. arról, hogy a magyar államháztartás alrendszeréből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs,

7. arról, hogy a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában más pályázaton részt vett-e, illetve milyen más állami és egyéb támogatást vesz igénybe,

8. arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának jogszabályban és a támogatási szerződésben meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul,

g) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb dokumentumokat.

(8) A pályázatokat a pályázati felhívásban meghatározott időn belül kell benyújtani, és annak eredményéről a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni a pályázót.

(9) Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(10) A pályázat nyertesének megnevezését, a pályázattal elnyert támogatás összegét, a támogatás tárgyát a határon túli támogatásoknál a HTMH teszi közzé.

(11) A határon túli támogatásokra benyújtott pályázatok elbírálására és folyósítására a HTMH, valamint az általa bevont, a (6) bekezdés szerinti szervezet jogosult.

(12) A HTMH kizárólag a nyertes pályázóval - a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegésjogkövetkezményeiről, az elállás jogáról - szerződésben állapodik meg. A HTMH köteles a szerződésben az elállás jogát kikötni, ha a kedvezményezett az Ámr. 87. § (5), (6) és (10) bekezdéseiben előírt bejelentési kötelezettsége 30 napon túli késedelmet szenved.

(13) A támogatott tevékenység teljes vagy részleges megvalósulását követően kerül sor a támogatási összeg vagy annak részletei folyósítására a tartalmi jelentés és a pénzügyi dokumentáció elfogadása után, írásbeli lehívás alapján. Az érvényes és hatályos szerződésben foglaltakra tekintettel - indokolt esetben - a támogatási összeg vagy annak részletei előre is finanszírozhatóak utólagos elszámolással.

(14) A támogatott, illetve a szerződés szerinti kedvezményezett (a továbbiakban: kedvezményezett) köteles pénzügyi dokumentációt készíteni a támogatás összegének felhasználásáról, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) összesítő kimutatást a szerződés mellékletét képező költségvetésben szereplő költségekre vetítve,

b) a támogatás felhasználását igazoló számla(k),

c) a költségtételek szerinti bontásban a számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a számla tartalmát (kifizetés jogcímét), a számla keltét és a teljesítés időpontját, az áfa alapot, az áfa tartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében az átutalás tényét, készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást,

d) átutalással teljesített számlamásolat mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolást vagy kivonatot (megjelölve a vonatkozó tételt),

e) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás dokumentumainak másolatát (megállapodás, határozat),

f) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást (számla, bérjegyzék, egyéb kifizetést igazoló bizonylat stb.),

g) bérköltség elszámolása esetén a pontos támogatási összeg meghatározását.

(15) A támogatott, kedvezményezett köteles tartalmi jelentést készíteni a (6) bekezdés c) pontjában megjelölt tevékenységek, feladatok teljesítéséről, eredményéről.

(16) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó vagy kedvezményezett részére, aki az igényében valótlan vagy megtévesztő adatokat szolgáltatott, a korábban kötött bármely szerződésben foglalt feltételeket megszegte, csőd-, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt áll, vagy a magyar államháztartás bármely alrendszerével szemben tartozása van, a támogatást a szerződésben meghatározott céltól eltérően használta vagy használja fel.

(17) Nem folyósítható támogatás annak a támogatottnak, kedvezményezettnek, akivel szemben a szerződés megkötését követően felszámolási vagy végelszámolási eljárás indult.

(18) A kedvezményezett a támogatás összegét kizárólag akkor használhatja fel az egyes költségek után járó áfa kifizetésére, amennyiben a támogatással fedezett tevékenységével kapcsolatban áfa levonására vagy annak visszaigénylésére nem jogosult. A kedvezményezett a támogatás összegét más jellegű adó - ide nem értve a bérjellegű adót, illetve járulékot - kifizetésére nem használhatja fel.

(19) A támogatási összeget a kedvezményezett nem használhatja fel a megbízási díjakkal vagy honoráriumokkal kapcsolatban felmerülő más adók vagy járulékok kifizetésére.

(20) A támogatott, kedvezményezett a támogatási összegből Magyarországon finanszírozott beszerzéseit a Kbt.-ben foglaltak szerint köteles megvalósítani.

(21) A fel nem használt támogatás maradványát - amennyiben a támogatási szerződés módosítására nem került sor - a támogatásban részesült kedvezményezett a támogatási szerződésben a támogatott tevékenység megvalósítására előírt határidőt követő 15 napon belül köteles visszautalni.

(22) A támogatási szerződésben a támogatott tevékenység meghiúsulása esetén a támogatási összeg visszautalásának részletes feltételeiről is rendelkezni kell.

Határon túli magyarok programjainak támogatása

3. §

(1) a) Az 1. §-ban meghatározott előirányzatok - kivéve az 1. § b) pontjában meghatározott előirányzatot - fejezeti hatáskörben átcsoportosításra kerülnek a HTMH-hoz. Az előirányzat fő összegét a külügyminiszter a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkárainak feladatköréről szóló 65/2004. (X. 12.) ME határozat 2.2. pontja, d) alpontjában meghatározott politikai államtitkár (a továbbiakban: politikai államtitkár) közreműködésével határozza meg. Az előirányzaton belüli támogatási keretek előirányzati részösszegeit - a külügyminiszter és a politikai államtitkár előzetes egyetértésével - a HTMH elnöke állapítja meg, ezt követően gondoskodik az előirányzat felhasználásáról, ellenőrzéséről.

b) A kedvezménytörvény alapján járó oktatás-nevelési támogatás és csángó magyarok támogatása 2. jogcímcsoport - figyelemmel a költségvetési törvény 46. § (1) bekezdésének 39. pontjában foglaltakra - mint támogatás értékű pénzeszköz kerül átadásra a HTMH részére. Az átadást követően a 3. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt rendelkezését az előirányzatra értelemszerűen alkalmazni kell.

(2) A HTMH elnöke az (1) bekezdésben foglalt előirányzat felhasználásának, ellenőrzésének hivatali végrehajtási feladatairól külön szabályzatban rendelkezik.

(3) Az előirányzatból az 1. §-ban foglalt előirányzat jogcímcsoportokból a jelen § (4), (6) és (8) bekezdésekben meghatározott jogcímeken belül az ott meghatározott célra nyújtható támogatás.

(4) A határon túli magyarok oktatási és kulturális programjai előirányzat célja a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény (a továbbiakban: Szátv.), valamint az őket érintő más törvények és jogszabályok által meghatározott feladatok körében a határon túli magyarok kulturális és nyelvi azonosságtudatának megőrzése és fejlesztése, programok megvalósítása, az e célra létrehozott oktatási intézmények és szervezetek működéséhez és fenntartásához szükséges - alapvetően pályáztatás útján történő - támogatás biztosítása.

(5) A (4) bekezdés szerinti előirányzatból folyósítandó támogatási keretek az alábbiak:

a) Erdélyi magyar felsőoktatás - Sapientia Alapítvány támogatása, melynek célja az erdélyi magyar felsőoktatás fejlesztése, kiemelten az Erdélyi Magyar Tudományegyetem működési feltételeinek biztosítása.

b) Pro Hungaris Kulturális Értékközvetítő Alapítvány támogatása, melynek célja az Alapítvány működési költségeinek fedezetéhez, az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósításához támogatás nyújtása.

c) Illyés Közalapítvány támogatása, melynek célja a határainkon túl élő magyarság önazonosságának megőrzését, fejlődését és megerősödését célzó kezdeményezések, a határon túli magyarok szülőföldjén működő oktatási és kulturális intézmények és szervezetek, illetve ott megvalósuló programok támogatása, az oktatás biztosítását és az oktatási intézmények, valamint az anyanyelv ápolását, fejlesztését szolgáló támogatás nyújtása, a határon túli kisebbségek hazai kulturális bemutatóinak segítése.

(6) Szátv. alapján járó oktatás-nevelési támogatás és csángó magyarok támogatása előirányzat célja a szomszédos államokban élő magyar nemzetiségű alap-, illetve középiskolában tanuló diákok, valamint felsőoktatásban részt vevő hallgatók pályáztatás útján történő támogatása, a csángó magyarok önazonosság tudatának, nyelvi, kulturális autonómiájának megőrzését elősegítő támogatások nyújtása. A csángó magyarok támogatását célzó pályázatok kiírására a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma (a továbbiakban: NKÖM) illetékes szervezeti egységével való egyeztetés után kerül sor. A beérkezett pályázatokról szakmai javaslatot a NKÖM által működtetett Csángó Tanácsadó Testület készít. A költségvetési törvény 46. § (1) bekezdésének 39. pontja alapján az előirányzattól előirányzat-módosítási kötelezettség nélkül is el lehet térni.

(7) A (6) bekezdés szerinti előirányzatból folyósítandó támogatási keretek az alábbiak:

a) Oktatási, nevelési támogatás, melynek célja nevelési-oktatási, tankönyv- és taneszköz-támogatás nyújtása a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény alapján nyújtott támogatások rendjéről szóló 31/2004. (II. 28.) Korm. rendelet szerint.

b) Csángó magyarok támogatási keret, melynek célja a csángó magyarok identitás- és nyelvmegőrzésének támogatása.

(8) Határon túli magyarok szülőföld programjai előirányzat célja a szomszédos államokban élő magyarok szülőföldön való boldogulását célzó tevékenységek megvalósításához, valamint EU csatlakozást elősegítő programok, az e célra létrehozott intézmények és szervezetek működtetéséhez és fenntartásához szükséges - alapvetően pályáztatás útján történő - támogatás biztosítása, különös figyelemmel a gazdasági, munkavállalási és vállalkozási lehetőségek fejlesztésére és javítására.

(9) A (8) bekezdés szerinti előirányzatból folyósítandó támogatási keretek az alábbiak:

a) Délvidéki támogatási keret, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági kapcsolatainak erősítése Magyarországgal, különösen a határ menti régiók közötti gazdasági együttműködés fejlesztésére irányuló programok és infrastruktúra támogatása a Délvidék vonatkozásában, vállalkozásfejlesztési tervek kidolgozása és megvalósítása, további cél a délvidéki magyarság megmaradásához és gyarapodásához szükséges intézményrendszer létrehozásához támogatás nyújtása, növelve ezáltal a helyi magyarság anyanyelven való továbbtanulási lehetőségeit biztosítva a vajdasági magyarság esélyegyenlőségét a tudásalapú, egységesülő Európában.

b) Kárpátaljai támogatási keret, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági kapcsolatainak erősítése Magyarországgal, különösen a határ menti régiók közötti gazdasági együttműködés fejlesztésére irányuló programok és infrastruktúra támogatása, kiemelten az EU csatlakozáshoz való hosszú távú felkészülés keretében egyfelől a kárpátaljai magyarság számára művelődési és oktatási igényeinek kielégítéséhez, másfelől az Uniós források megpályázásához szükséges önrész megteremtéséhez támogatás nyújtása, a térség- és területfejlesztési célok elősegítése, gyorsabb és hatékonyabb segítségnyújtás a természeti katasztrófák vagy más sürgős beavatkozást igénylő esetekben.

c) A Szátv. végrehajtásához kapcsolódó kiadások támogatási keret, melynek célja a Szátv. végrehajtásának személyi és szervezeti feltételeinek biztosítása érdekében a határon túli magyaroknak a Szátv.-ben nevesített jogaik érvényesítése, a támogatásokhoz és kedvezményekhez való hozzájutás elősegítésére létrehozott szervezetek (információs irodák) működési feltételeinek biztosítása, fejlesztése.

d) Információs társadalom keretprogramok, melynek célja a határon túli magyarokkal való együttműködés hatékonyabbá tétele és a határon túli magyarok információs társadalomba történő integrációja további elősegítése, az IHM által elindított "Szülőföldön az információs társadalom" program további folytatása a határon túli informatikai rendszerek, közösségi internet-hozzáférési pontok (eMagyar-pontok) létrehozásának és működtetésének elősegítése, valamint hálózat-, infrastruktúrafejlesztés, az informatikai képzés adatbázis és tartalomfejlesztés, kulturális értékek digitalizálása és az információs társadalom igényeinek megfelelő - a kisebbségi önazonosság tudat biztosítását szolgáló - fejlesztések támogatása.

e) Koordinációs keret, melynek célja különösen a határon túli magyarok anyanyelvű hitéletének gyakorlását segítő, az anyaországgal való kapcsolatainak fenntartását elősegítő és egyéb határon túli támogatások nyújtása, a határon túli magyar kulturális, oktatási és közösségi intézmények működési zavarainak elhárítása, illetve kisebbségpolitikai szempontból kiemelten fontos rendezvények, programok eseti támogatása, a Magyarországon székhellyel rendelkező jogi személyek, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező társadalmi szervezetek olyan programjainak támogatása, melyek részben vagy egészben a határon túli magyarság megsegítését szolgálják.

f) Új Kézfogás Közalapítvány, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági, munkavállalási és vállalkozási képességének javítására irányuló képzés, információszolgáltatás, az ilyen tevékenységet végző intézmények és szervezetek támogatása, a határon túli magyarok szülőföldjükön folyó vállalkozási tevékenységének támogatása.

g) Segítő Jobb Alapítvány, melynek célja a határon túl élő magyar nemzetiségű külföldi állampolgárok meghatározott magyar egészségügyi intézményekben történő gyógykezelési költségeihez való hozzájárulás.

(10) A HTMH a részére átadott előirányzatból nyújtott - vissza nem térítendő - támogatás mértékéről, folyósításáról és felhasználásáról a 2. § (6) bekezdése szerinti szervezetekkel kötött támogatási szerződésekben állapodik meg.

(11) A Pro Hungaris Kulturális Értékközvetítő Alapítvány, az Illyés Közalapítvány, az Új Kézfogás Közalapítvány, a Segítő Jobb Alapítvány (a továbbiakban: Alapítványok) részére a támogatási előirányzat keretösszeg átadásáról és felhasználásáról a HTMH a minisztérium és a Miniszterelnöki Hivatal előzetes szakmai ellenjegyzésével támogatási szerződést köt az alapítványokkal, közalapítványokkal. A Segítő Jobb Alapítvánnyal kötendő támogatási szerződés megkötésére az Egészségügyi Minisztérium szakmai ellenjegyzésével kerülhet sor.

(12) Az Alapítványok az éves tevékenységükről készült beszámolót a tárgyévet követő év február 28-áig kötelesek megküldeni az előirányzatot kezelő HTMH-nak, valamint a felügyeleti szervének.

(13) Az előirányzatot kezelő és a (10) bekezdés szerint támogatott szervezet a (4), (6) és (8) bekezdésben meghatározott előirányzati keretből nyújtott támogatásokról a szomszédos államokban élő magyaroknak nyújtott támogatások központi nyilvántartásáról szóló 233/2005. (X. 19.) Korm. rendelet szerint köteles a HTMH által kezelt Nyilvántartási Rendszernek adatszolgáltatást teljesíteni.

Záró rendelkezések

4. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba, egyidejűleg a Külügyminisztérium fejezetnél a határon túli magyarok támogatásával kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól szóló 4/2005. (V. 10.) KüM rendelet, valamint az azt módosító 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet hatályát veszti.

Dr. Somogyi Ferenc s. k.,

külügyminiszter

Tartalomjegyzék