37/2007. (III. 26.) GKM rendelet
a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról
A gazdasági és közlekedési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 163/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § e) pontja szerinti feladatkörben eljárva, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) 48. §-a (3) bekezdésének g) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. §[1]
(1) Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet (a továbbiakban: Díjrendelet) szerinti díjat kell fizetni a 2. mellékletben meghatározott útszakaszok bármely részének használatáért.
(2) A Díjrendelet 6. § (3) bekezdése szerinti egyes jogosultságokkal használható gyorsforgalmi utak körét a 2. melléklet határozza meg.
(3) A Díjrendelet 3. § (2) bekezdése szerinti jogosultságok - ide nem értve a (2) bekezdés szerinti jogosultságot - a 2. mellékletben meghatározott hálózat egészére biztosítanak úthasználati jogosultságot a Díjrendeletben meghatározott időtartamra és díjkategóriára.
2. §[2]
3. §[3]
4. §[4]
5. §
(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2007. április 1-jén lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti az autópályák használatának díjáról szóló 110/2005. (XII. 23.) GKM rendelet, valamint az autópályák használatának díjáról szóló 110/2005. (XII. 23.) GKM rendelet módosításáról szóló 13/2006. (III. 14.) GKM rendelet és az autópályák használatáról szóló 110/2005. (XII. 23.) GKM rendelet módosításáról szóló 79/2006. (XI. 23.) GKM rendelet.
(2) 2008. január 1-jén a 2. § (1) bekezdésének felvezető szövege helyébe a következő rendelkezés lép:
"Az alábbi utak - autóbusz kivételével - díjfizetés ellenében használhatóak a külön jogszabály szerinti D2, D3 és D4 kategóriába tartozó tehergépkocsival:"
6. §[5]
Ez a rendelet a nehéz tehergépjárművekre egyes infrastruktúrák használatáért kivetett díjakról szóló 1999/62/EK irányelv módosításáról szóló, 2006. május 17-i 2006/38/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. cikk 2. a) (1) pontjának való megfelelést szolgálja.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
1. melléklet a 37/2007. (III. 26.) GKM rendelethez[6]
2. melléklet a 37/2007. (III. 26.) GKM rendelethez[7]
A | B | C | D | E | F | G | H | |
Megye jogosultság megnevezése | Gyorsforgalmi út száma | Útszakasz kezdete | Útszakasz vége | |||||
Szelvény- szám | Csomópont száma | Csomópont neve | Szelvényszám | Csomópont száma | Csomópont neve | |||
1 | Bács-Kiskun | M5 | 52 + 680 | 53 | Örkényi csomópont | 139 + 300 | 140 | Kisteleki csomópont |
2 | Baranya | M6 | 161 + 967 | 163 | Bátaszéki csomópont | 189 + 867 | 191 | Mohácsi (M6- M60 elválás) csomópont |
3 | Baranya | M60 | 0 + 000 | 191 (M6) | Mohácsi (M6- M60 elválás) csomópont | 29 + 174 | 30 | Pécsi (58. sz. főút) csomópont |
4 | Borsod- Abaúj- Zemplén | M3 | 113 + 350 | 114 | Füzesabonyi csomópont | 174 + 850 | 175 | Polgári csomópont |
5 | Borsod- Abaúj- Zemplén | M30 | 1 + 550 | 151 (M3) 2 (M30) | M3-M30 elválási csomópont | 23 + 390 | 24 | Miskolci (304. sz. főút) csomópont |
6 | Csongrád | M5 | 113 + 500 | 114 | Kiskunfélegyházi csomópont | 173 + 894 | - | Röszke országhatár |
7 | Csongrád | M43 | 0 + 800 | 159 (M5) | Szeged-észak csomópont | 57 + 727 | - | Csanádpalota országhatár |
8 | Fejér | M1 | 26 + 400 | 27 | Herceghalmi csomópont | 55 + 975 | 56 | Tatabánya- Óvárosi csomópont |
9 | Fejér | M6 | 24 + 000 | 25 | Százhalombatta- észak csomópont | 97 + 300 | 98 | Paks-észak csomópont |
10 | Fejér | M7 | 23 + 000 | 23 | Pusztazámori csomópont | 90 + 000 | 90 | Balatonvilágosi csomópont |
11 | Győr- Moson- Sopron | M1 | 93 + 580 | 94 | Bábolnai csomópont | 171 + 1406 | - | Hegyeshalom országhatár |
12 | Győr- Moson- Sopron | M15 | 0 + 708 | 166 (M1) | M1-M15 elválási csomópont | 14 + 505 | - | Rajka országhatár |
13 | Győr- Moson- Sopron | M19 | 0 + 000 | 107 (M1) | Győr-keleti csomópont | 9 + 761 | - | M19-1. sz. főút csomópont |
14 | Győr- Moson- Sopron | M85 | 0 + 000 | 129 (M1) | Győr-nyugat csomópont | 31 + 390 | 31 | Csorna-nyugat csomópont |
15 | Győr- Moson- Sopron | M86 | 115 + 554 | 116 | Répcelaki csomópont | 148 + 481 | - | M86-86. sz. főút összekötő ág (Csorna észak) |
16 | Hajdú-Bihar | M3 | 164 + 250 | 164 | Hejőkürti csomópont | 220 + 937 | 221 | M3-338. sz. főút (Nyíregyháza- nyugat) csomópont |
17 | Hajdú-Bihar | M4 | 211 + 025 | 211 | M35-M4 elválási csomópont | 214 + 763 | 215 | Berettyóújfalui csomópont |
18 | Hajdú-Bihar | M35 | 0 + 550 | 187 (M3) | M3-M35 elválási csomópont | 67 + 790 | 68 | M35-M4 csomópont |
19 | Heves | M3 | 38 + 950 | 39 | Bagi csomópont | 127 + 750 | 128 | Mezőkövesdi csomópont |
20 | Komárom- Esztergom | M1 | 38 + 625 | 39 | Bicskei csomópont | 111 + 692 | 112 | Győrszentiváni csomópont |
21 | Komárom- Esztergom | M19 | 0 + 000 | 107 (M1) | Győr-keleti csomópont | 5 + 381 | - | Győrszentiváni csomópont |
22 | Pest | M0 | 30 + 779 | 31 | M0-M5 csomópont (Gyál) | 41 + 155 | 42 | M0-M4 (4. sz. főút) csomópont |
23 | Pest | M0 | 68 + 193 | 69 | M0-M3 csomópont | 74 + 050 | 75 | M0-2. sz. főút csomópont |
24 | Pest | M1 | 7 + 680 | 7 | Budapest, Egérúti csomópont | 38 + 625 | 39 | Bicskei csomópont |
25 | Pest | M2 | 17 + 300 | 71 (M0) 17 (M2) | M0-M2 csomópont | 47 + 477 | - | M2-2. sz. főút csomópont |
26 | Pest | M3 | 10 + 121 | 11 | Budapest, Szentmihályi úti csomópont | 54 + 540 | 55 | Hatvani csomópont |
27 | Pest | M4 (jelenleg 4. sz. főút) | 20 + 518 | - | Liszt Ferenc 2 repülőtérre vezető úti csomópont | 29 + 160 | - | Üllői (Gyömrői) csomópont |
28 | Pest | M5 | 13 + 000 | - | M5 Szentlőrinci úti csomópont | 67 + 260 | 67 | Lajosmizsei csomópont |
29 | Pest | M51 | 25 + 300 | - | Dabasi (5. sz. főút) csomópont | 28 + 607 | - | M5-M51 csomópont |
30 | Pest | M6 | 14 + 000 | 11 (M0) 15 (M6) | M0-M6 Barackos úti csomópont | 33 + 500 | 34 | Ráckeresztúri csomópont |
31 | Pest | M7 | 7 + 680 | 7 | Budapest, Egérúti csomópont | 30 + 000 | 30 | Martonvásári csomópont |
32 | Somogy | M7 | 90 + 000 | 90 | Balatonvilágosi csomópont | 190 + 200 | 191 | Zalakomári csomópont |
33 | Szabolcs- Szatmár- Bereg | M3 | 203 + 000 | 203 | Hajdúnánási csomópont | 279 + 823 | - | M3-41. sz. főút csomópont |
34 | Tolna | M6 | 74 + 750 | 75 | M6-M8 csomópont (Dunaújváros- dél) | 172 + 552 | 173 | Pécsváradi csomópont |
35 | Vas | M86 | 80 + 950 | 81 | Szombathelyi csomópont | 123 + 582 | 124 | Beledi csomópont |
36 | Veszprém | M7 | 80 + 000 | 80 | Polgárdi csomópont | 97 + 500 | 98 | Siófok-kelet csomópont |
37 | Zala | M7 | 182 + 805 | 183 | Sávolyi csomópont | 234 + 264 | - | Letenye országhatár |
38 | Zala | M70 | 0 + 200 | 232 (M7) 1 (M70) | M7-M70 elválási csomópont | 21 + 264 | - | Tornyiszentmiklós országhatár |
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította az 50/2017. (XII. 21.) NFM rendelet 1. §-a. Hatályos 2017.12.24.
[2] Hatályon kívül helyezte a 50/2017. (XII. 21.) NFM rendelet 3. §-a. Hatálytalan 2017.12.24.
[3] Hatályon kívül helyezte az 57/2014. (XII. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2015.01.01.
[4] Hatályon kívül helyezte az 57/2014. (XII. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2015.01.01.
[5] Beiktatta a 68/2007. (VII. 18.) GKM rendelet 3. § - a. Hatályos 2007.07.21.
[6] Hatályon kívül helyezte a 50/2017. (XII. 21.) NFM rendelet 3. §-a. Hatálytalan 2017.12.24.
[7] Megállapította a 31/2018. (XII. 15.) ITM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet). Hatályos 2019.01.01.