328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet

az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, valamint a kincstári elszámolások beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 240/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. §-a (2) bekezdésének a), b), f) és h) pontjaiban, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 178. §-a (1) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének b) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS SZERVEZETEI BESZÁMOLÁSI ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉGÉNEK SAJÁTOSSÁGAIRÓL SZÓLÓ 249/2000. (XII. 24.) KORM. RENDELET MÓDOSÍTÁSA

1. §[1]

2. §[2]

3. §[3]

4. §[4]

5. §[5]

6. §[6]

7. §[7]

8. §

(1)[8]

(2)[9]

(3)[10]

(4)[11]

II. Fejezet

A KINCSTÁRI ELSZÁMOLÁSOK BESZÁMOLÁSI ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉGÉNEK SAJÁTOSSÁGAIRÓL SZÓLÓ 240/2003. (XII. 17.) KORM. RENDELET MÓDOSÍTÁSA

9. §[12]

10. §[13]

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések

11. §

(1) E rendelet - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével -2009. január 1-jén lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit először a 2009. évről készített éves költségvetési beszámolóra kell alkalmazni.

(2)[14] E rendelet 9. §-a és 2. számú mellékletének (2) bekezdése 2010. január 1-jén lép hatályba azzal, hogy a Kszr. e rendelet 9. §-ával, valamint az Áhsz. e rendelet 2. számú mellékletének (2) bekezdésével megállapított rendelkezéseit először a KGR projekt kincstári informatikai rendszerének bevezetésétől kell alkalmazni.

(3) Az Áhsz. e rendelet 1. §-ának (2) bekezdésével, 2. §-ával, 4-5. §-ával, 7. §-ával, 12. §-ának (1) bekezdésével, 13. §-ának (1) bekezdésével, 1. számú mellékletének (1)-(2) bekezdésével, valamint (4)-(6) bekezdésével, 4. számú mellékletével, továbbá a Kszr. e rendelet 5. számú mellékletével és 6. számú mellékletével megállapított rendelkezéseit a 2008. évről összeállított beszámolók elkészítésekor is alkalmazni kell.

(4) Az Áhsz. 9. számú melléklete "A számlaosztályok tartalmára vonatkozó előírások" részében a 11. pont c) és f) alpontját, valamint a 14. pont f) alpontjának negyedik, ötödik, hatodik mondatát, illetve a 26. számú mellékletben foglaltakat a 2010. évről összeállított éves költségvetési beszámoló elkészítésekor kell először alkalmazni.

Hatályon kívül helyező rendelkezések

12. §

(1)[15]

(2)[16]

(3) E rendelet 1-7. §-a, 8. §-ának (1), (3)-(4) bekezdése, 10. §-a, 13. §-a, valamint e § (1) és (2) bekezdése 2009. január 2-án hatályát veszti.

(4) E rendelet 8. §-ának (2) bekezdése és 9. §-a 2010. január 2-án hatályát veszti.

(5) 2009. január 2-án az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, valamint a kincstári elszámolások beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 240/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról szóló 400/2007. (XII. 27.) Korm. rendelet 17. §-ának (2) bekezdése hatályát veszti.

(6) E rendelet 2012. január 1-jén hatályát veszti.

Módosuló rendelkezések

13. §[17]

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

1. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

(1) Az Áhsz. 8. számú mellékletének A/l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"A/l) Segédtábla a normatív hozzájárulások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulásához

Forintban

A hozzájárulás jogcíme (az éves költségvetési törvény szerint)Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendeletben megállapított tervezetAz adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendelet szerint a kiegészítő felmérés alapján meghatározott mutatószámok és hozzájárulások (+,-)Évközi önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások közötti feladatátadás/átvétel (+,-)Évközi önkormányzati körön kívülre, többcélú kistérségi társuláson
kívülre történő feladatátadás/átvétel (+,-)
Költségvetési törvény alapján feladatátvétellel/ feladatátadás sal korrigált
mutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulás
12345678910= (2+4+6+8)11 =
(3+5+7+9)
Összesen

"

(2) Az Áhsz. 8. számú mellékletének A/2) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"A/2) A normatív hozzájárulások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulása

Forintban

A hozzájárulás jogcíme (az éves költségvetési törvény szerint)Költségvetési törvény alapján feladatátvétellel / feladatátadással korrigáltÉvközi változások (+, -)TénylegesÉv végi eltérés (+, -) December 31.
Április 30.Július 31.Október 15
mutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutatószámhozzájárulás
123456789101112=10-
(2+4+6+8)
13=11-
(3+5+7+9)
Összesen9999999

"

(3) Az Áhsz. 8. számú mellékletének B) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"B) A cél- és címzett támogatás elszámolása

Ezer forintban

TÁMOGATÁSBERUHÁZÁSELŐZŐ IDŐSZAKITÁRGYÉVITÁRGYÉVI
tervezett összes költségeEbből támogatás összegeberuházás
összes ráfordítása
TÁMOGATÁSberuházás tervezett ráfordításaTÁMOGATÁSberuházás tényleges ráfordításaIGÉNYBE VETT TÁMOGATÁS
JogcímeKódjaeredetimódosítottidőarányos előirányzataigénybe
vett összege
áthúzódótárgyéviösszesáthúzódótárgyéviösszes
előirányzatelőirányzataelőirányzata
12345678910111213141516
Céltámogatások összesen:9999
Címzett támoga­tások összesen:9999

"

(4) Az Áhsz. 8. számú mellékletének E/l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"E/l) Segédtábla a normatív, kötött felhasználású támogatások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulásához

Forintban

A hozzájárulás jogcíme (az éves költségvetési törvény szerint)Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendeletben megállapított tervezetAz adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendelet szerint a kiegészítő felmérés alapján meghatározott mutatószámok és hozzájárulások (+,-)Költségvetési törvény vonatkozó mellékletében szereplő előirányzatokkal
összefüggő önkormányzatok közötti, többcélú kistérségi társulások közötti feladatátadás/átvétel (+,-)
Költségvetési törvény vonatkozó mellékletében szereplő előirányzatokkal összefüggő önkormányzati körön
kívülre, többcélú kistérségi társuláson
kívülre történő feladatátadás/átvétel (+,-)
Költségvetési törvény alapján feladatátvétellel/ feladatátadással korrigált
mutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulásmutatószámhozzájárulás
12345678910= (2+4+6+8)11 =
(3+5+7+9)
Összesen

(5) Az Áhsz. 8. számú mellékletének E/2) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"E/2) A normatív, kötött felhasználású támogatások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulása

Forintban

A hozzájárulás jogcíme (az éves költségvetési törvény szerint)Költségvetési törvény alapján feladatátvétellel / feladatátadással korrigáltÉvközi változások (+, -)TénylegesÉv végi eltérés (+, -) mutatószám szerint december 31.Az önkormányzat, a többcélú kistérségi társulás általEltérés (muta­tószám és fel­használás szerint)
Április 30.Július 31.Október 15.az adott célra dec. 31-ig tény­legesen
fel­használt összeg
feladat­tal terhelt, de fel nem használt összeg
mutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulásmutató­számhozzá­járulás
123456789101112=10-
(2+4+6+8)
13=11-
(3+5+7+9)
141516=13-[11-(14+15)]
Állami
támogatás összesen
9999999

"

(6) Az Áhsz. 8. számú mellékletének H) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"H) Az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő települési önkormányzatok támogatásának és a villamosenergia áremelkedés hatása ellentételezésére szolgáló támogatásnak az elszámolása

Ezer forintban

MegnevezésSorszámÖsszegÖsszeg
1234
ÖNHIKI és villamosenergia áremelkedés hatása Kód
ellentételezésére szolgáló támogatás
A költségvetési törvényben rögzített támogatás-igénylési "alapfeltételeknek" és kapacitás-kihasználtsági feltételeknek meg nem felelés miatti visszafizetések
Felhalmozási és tőkejellegű bevételek
Felhalmozási és tőkejellegű kiadások
Felhalmozási forráshiány
ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett működési célú intézményi bevételek
ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett önkormányzati sajátos (SZJA nélküli) bevételek
ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett működési bevételek
Teljesített működési célú intézményi bevételek
Teljesített önkormányzati sajátos (SZJA nélküli) működési bevételek
Teljesített működési bevételek
Jövedelemkülönbség mérséklés elszámolása miatti korrekció
Intézményi működési bevételek elszámolása miatt visszafizetendő támogatás
Sajátos működési bevételek elszámolása miatt visszafizetendő támogatás
ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett normatív hozzájárulások
Önkormányzatoknak ténylegesen járó normatív hozzájárulások
Kötelező feladat-ellátási körbe tartozó eddig el nem látott új feladathoz kapcsolódó mutatószám növekedéshez járó normatív hozzájárulások
Figyelembe vehető tényleges normatív hozzájárulások
Normatív hozzájárulások elszámolása miatt visszafizetendő támogatás
Hitelkorlát miatti korrekció
Visszafizetendő ÖNHIKI támogatás összesen
ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számítása során figyelembe vett villamosenergia 2008. évi áremelkedése miatti többletkiadás összesen
A 2008. évi teljesítési adatok alapján a villamosenergia áremelkedés miatt figyelembe vehető többletkiadás
A villamosenergia áremelkedés hatása ellentételezésére szolgáló támogatás visszafizetendő összege (-), vagy az önkormányzatot megillető többlete (+)

"

2. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

(1) Az Áhsz. 9. számú mellékletének "Számlakerettükör" része a következők szerint módosul:

Megszűnő főkönyvi számlák:

"2872. Szabálytalan kifizetés miatti követelés

455. Tartozás működési célú kötvénykibocsátásból

4551. Tartozás állománya működési célúkötvénykibocsátásból

4552. Működési célú kötvénykibocsátás kiadási előirányzata "K"

4553. Működési célú kötvénykibocsátás bevételi előirányzata "T"

4554. Működési célra kibocsátott kötvények beváltása "T"

4555. Működési célú kötvénykibocsátás bevétele "K"

4882. Nemzetközi támogatási programok forrás elszámolása"

Új főkönyvi számlák:

"2872. Szabálytalan kifizetés, illetve jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követelés

3911. Költségvetési intézményi függő kiadások

3941. Pénz- és bankszámlák közötti átvezetések

3942. Helyiadó-beszedési számlák közötti átvezetések

3986. Cukorágazati hozzájárulás megelőlegezéshez kapcsolódó átfutó kiadások

42121. Költségvetési működési célú pénzmaradvány

42122. Költségvetési felhalmozási célú pénzmaradvány

4241. Működési célú előirányzat-maradvány számla

4242. Felhalmozási célú előirányzat-maradvány számla

455. Tartozás rövid lejáratú kötvénykibocsátásból

4551. Tartozás állománya rövid lejáratú kötvénykibocsátásból

4552. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás kiadási előirányzata

4553. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás bevételi előirányzata

4554. Rövid lejáratra kibocsátott kötvények beváltása

4555. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás bevétele

4823. Költségvetési egyéb bevételek beszedési számlával kapcsolatos átfutó bevételek (csak helyi önkormányzatok)

4882. Nemzetközi támogatási programok lebonyolításának elszámolása

4888. Nemzetközi támogatási programok közösségi forrás elszámolása

57311. Működési célú kamatkiadások előirányzata

57312. Felhalmozási célú kamatkiadások előirányzata

57321. Működési célú kamatkiadások előirányzat teljesítése

57322. Felhalmozási célú kamatkiadások előirányzat teljesítése

98111. Előző évi működési célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevételének előirányzata

98112. Előző évi felhalmozási célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevételének előirányzata

98121. Előző évi működési célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevétele előirányzatának teljesítése

98122. Előző évi felhalmozási célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevétele előirányzatának teljesítése

018. Rendezetlen befektetett eszközök nyilvántartási számlája

0663. NFT-2-höz tartozó központi támogatású programok projekt indítás előtt teljesített elismert kiadásai"

(2) Az Áhsz. 9. számú mellékletének "Számlakerettükör" része a következők szerint módosul:

Megszűnő főkönyvi számlák: "196-197. Foglalt

275-277. Foglalt

363-367. Foglalt

375. Foglalt

384-385. Foglalt

413-416. Foglalt

473-475. Foglalt

8. Számlaosztály NEMZETGAZDASÁGI ELSZÁMOLÁSOK

918. Foglalt"

Új főkönyvi számlák:

"196. Állam által belföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)

197. Állam által külföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)

1986. Állam által belföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek értékvesztése és annak visszaírása (nemzetgazdasági elszámolások)

1987. Állam által külföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek értékvesztése és annak visszaírása (nemzetgazdasági elszámolások)

275. Állam által belföldre nyújtott rövid lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)

276. Állam által külföldre nyújtott rövid lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)

277. Állam által nyújtott megelőlegezési hitelek, kölcsönök (nemzetgazdasági elszámolások)

335. Kincstári egységes számla (KESZ) (nemzetgazdasági elszámolások)

363-366. Foglalt

367. Kincstári egységes nostro-devizaszámla (KESZ) (nemzetgazdasági elszámolások)

375. Központi költségvetésből folyósított államháztartáson belüli támogatások (nemzetgazdasági elszámolások)

384. Foglalt

385. Központi költségvetésből folyósított államháztartáson kívüli támogatások (nemzetgazdasági elszámolások)

3912. Kincstári ügyfelek munkabér megelőlegezési számlája (nemzetgazdasági elszámolások)

3927. Kincstári ügyfelek átfutó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

3928. Nemzetgazdasági elszámolások átfutó kiadásai

3943. Kincstári ügyfelek kiegyenlítő kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

3944. Nemzetgazdasági elszámolások kiegyenlítő kiadásai

3945. KESZ kiegyenlítő kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

3946. Kincstári körön belüli kiegyenlítő kiadások (nemzetgazdasági elszámolások)

413. Foglalt

414. Sajátos tőkeváltozások (nemzetgazdasági elszámolások)

415-416. Foglalt

43413. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás tartozás állománya (nemzetgazdasági elszámolások)

43414. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás tartozás állománya (nemzetgazdasági elszámolások)

43423. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás kiadási előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)

43424. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás kiadási előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)

43433. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás bevételi előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)

43434. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás bevételi előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)

43443. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvény beváltása (nemzetgazdasági elszámolások)

43444. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvény beváltása (nemzetgazdasági elszámolások)

43453. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás bevétele (nemzetgazdasági elszámolások)

43454. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás bevétele (nemzetgazdasági elszámolások)

473. Központi költségvetés közvetlen EU költségvetésből származó bevételei

474-475. Foglalt

4814. Kincstári ügyfelek függő bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)

4827. Kincstári ügyfelek átfutó bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)

4833. Kincstári ügyfelek kiegyenlítő bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)

4834. Nemzetgazdasági elszámolások kiegyenlítő bevételei

5733. Központi költségvetés kamatkiadásainak előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)

5734. Központi költségvetés kamatkiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

576. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

5761. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásainak előirányzata

5762. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai

577. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

5771. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásainak előirányzata

5772. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai

578. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulása (nemzetgazdasági elszámolások)

5781. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulás kiadásainak előirányzata

5782. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulás kiadásai

579. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)

5791. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásainak előirányzata

5792. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásai

8. Számlaosztály

918. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos kamatbevételei

936. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételei

9361. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételi előirányzata

9362. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételi előirányzatának teljesítése

95. Központi költségvetés közvetlen bevételei"

(3) Az Áhsz. 9. számú mellékletének "A számlaosztályok tartalmára vonatkozó előírások" része a következők szerint módosul:

a) Az 1. pont i) alpontja helyébe a következő szövegrész lép:

"i)A felújítások, beruházások általános forgalmi adója számlacsoportban kell elszámolni a felhalmozási kiadások előirányzat-csoport kiadásai között tervezett - felújításhoz, beruházáshoz kapcsolódó - egyenes, vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adó kiadásokat. Egyenes adózás alá tartozó felújítások, beruházások esetében a beruházási szállító számlája alapján kell az előzetesen felszámított és fizetendő általános forgalmi adó kiadásokat pénzforgalmi tételként elszámolni. Fordított adózás esetében a beruházási szállító számlája alapján - amely áthárított adót nem tartalmazhat, csak jogszabályi hivatkozást az áfa törvény 142. §-ára, vagy bármely egyértelmű szöveges utalást arra, hogy az adott ügyletben a termék beszerzője, a szolgáltatás igénybevevője az adófizetésre kötelezett - kiállított belső bizonylat alapján kell pénzforgalom nélküli tételként megjeleníteni a beruházás előzetes beszerzési árba beszámítandó vagy be nem számítandó áfa kiadását, illetve áfa bevételét a 499. Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek és kiadások sajátos elszámolása számlával szemben."

b) A 2. pont a) alpontjának negyedik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:

"Az államháztartási szervezet a használt és munkahelyen használatban lévő készleteiről csak mennyiségi nyilvántartást köteles vezetni, illetve saját hatáskörben meghatározott módon és időszakonként mennyiségi leltározást köteles végrehajtani."

c) A 2. pont c) alpontja helyébe a következő szövegrész lép:

"c) A követeléseket adósok, vevők, államháztartáson belülre/kívülre továbbszámlázott (közvetített) szolgáltatásokhoz kapcsolódó követelések, munkavállalókkal szembeni követelések, váltókövetelések és egyéb követelések tagolásban kell kimutatni. Elkülönítetten kell kimutatni a tárgyévben keletkezett, illetve a költségvetési évet megelőző év(ek)ben keletkezett követelésállományt.

ca) A követelésekről év közben folyamatosan analitikus nyilvántartást kell vezetni. Amennyiben az államháztartás szervezete nem rendelkezik olyan nyilvántartási rendszerrel, melynek használatával egy-egy gazdasági esemény hatása egyszerre jelenhet meg mind a főkönyvi, mind az analitikus nyilvántartásban, akkor a követelésekkel kapcsolatos gazdasági események főkönyvi könyvelése a mennyiségben és értékben folyamatosan vezetett analitikus nyilvántartásokból a követelés változásának jogcíme szerint (követelés előírása, követelés pénzügyi teljesítése, értékvesztése, elengedése stb.) készített összesítő bizonylat (feladás) alapján is történhet. Az előírt követelések (egyenes adózás esetében az általános forgalmi adót is tartalmazó) összegét az állományváltozásnak megfelelően rögzíteni kell a követelés számla egyenlegének növekedéseként, valamint a pénzügyileg rendezett követelések értékével a megfelelő követelés számla egyenlegét kell csökkenteni a tőkeváltozással szemben, legkésőbb a tárgynegyedévet követő hónap 15. napjáig. A követelések állományátérintő valamennyi gazdasági művelet, eseményrögzítésének rendjét úgy kell kialakítani, hogy az államháztartás szervezete eleget tudjon tenni a jogszabályokban előírt adatszolgáltatási kötelezettségeinek.

cb) Az eszközzel kiváltott követeléseket a teljesítés napján kell nyilvántartásba venni.

cc) A követelés állományában bekövetkezett valamennyi változást év közben el kell számolni, ha az államháztartás szervezetét megszüntetik, átszervezik.

cd) Az államháztartás szervezete külföldi pénzértékre szóló követelése forintértékét a teljesítés (bekerülés) napján érvényes a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott árfolyamon köteles nyilvántartásba venni a tőkeváltozással szemben. Külföldi pénzértékre szóló követelés pénzügyi rendezésekor a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyam forintértékét kell a megfelelő bevételi jogcímen teljes összegében elszámolni. Külföldi pénzértékre szóló követelés pénzügyi rendezéséhez kapcsolódó kivezetése során azonban a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyamtól függetlenül a követelés könyv szerinti (teljesítéskori, illetve az év végi értékeléskor meghatározott árfolyam) forintértékén kerül kivezetésre a tőkeváltozással szemben.

ce) Az adóhatóságok által beszedett bevételekhez kapcsolódó követelések értékelésénél a követelést nyilvántartó államháztartási szervezet számviteli politikájában rögzített döntést követően alkalmazható az egyszerűsített értékelési eljárás. Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak, valamint a Vám- és Pénzügyőrségnek, mint az államháztartás közteherbevételeit beszedő szervezeteknek, a feladatkörükbe tartozó központi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő (ideértve: az adó-, az adó jellegű, a járulék-, járulék jellegű, a vám-, a vám jellegű, az illeték) követelésekről elkülönített nyilvántartást kell vezetniük, és a Kincstár, az elkülönített állami pénzalapok, valamint a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai, mint a követelést nyilvántartó államháztartás szervezetei számlarendjében meghatározott tartalommal és időpontban kell azokról adatot szolgáltatniuk. Az adatszolgáltatás valódiságáért, az értékelésért - ideértve az értékvesztés elszámolásához szolgáltatott adatokat is -, az utólagos módosításokért és az egyeztetésekért az adatszolgáltató felelős. A Kincstár, az elkülönített állami pénzalapok, valamint a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai az értékelési szabályzat részeként a központi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő követelések értékelésének szabályozását az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatallal, valamint a Vám- és Pénzügyőrséggel együttműködve alakítja ki.

A helyi önkormányzatok helyi adó, illetve adó jellegű követelései esetében is alkalmazható az egyszerűsített értékelési eljárás. Egyéb államháztartási szervezet követelései értékelésére az egyszerűsített értékelési eljárást az adók módjára behajtható köztartozások (pl. díjak, bírságok, jogtalanul igénybe vett támogatások, ellátások stb.) esetében alkalmazhatja.

Az adós követeléseken belül a központi, a helyi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő (ideértve: az adó-, az adó jellegű, a járulék-, járulék jellegű, a vám-, a vám jellegű, az illeték, díjak, bírságok stb.) követelések (a továbbiakban együtt: az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések) értékelése során azok tagolását legalább beszedési jogcímek szerint kell biztosítani (pl. központi és helyi adónemenként, vám, járulék, illeték fajtánként stb.). Az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések értékelési elveinek meghatározása során az adósok minősítési kategóriái kialakításakor az adósokat legalább - adózói státusuknak megfelelően - folyamatosan működő adós, illetve a folyamatos működésükben korlátozott adós jogcímek szerinti (pl. felszámolás alatt lévő, csődeljárás alá vont, végelszámolás alatt lévő, illetve jogutód nélkül véglegesen megszűnt stb.) csoportosításban kell részletezni, ahol a folyamatosan működő adósokkal szembeni követeléseket lejáratuk szerint tovább kell bontani (legalább az alábbi bontásban: legfeljebb 90 napos, 91-180 napos, 181-360 napos, illetve 360 napon túli minősítési kategóriákra). A központi, a helyi adóhatóságok és egyéb adók módjára behajtható köztartozást beszedő költségvetési szervek az egyes minősítési kategóriákhoz rendelt százalékos mutatókat a beszedés eredményeinek előző év(ek)re vonatkozó tapasztalati adatai alapján alakíthatják ki, amennyiben az értékelési szabályzatban rögzítésre kerül az egyes minősítési kategóriákhoz tételesen hozzárendelt százalékos mutató meghatározásának módszere, valamint a százalékos mutatók éves felülvizsgálatának rendje, felelőse. Az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések értékvesztése összegének negyedévenkénti megállapítása során a tárgynegyedévben megállapított értékvesztés összege növeli, míg az előző negyedévben megállapított értékvesztés összege csökkenti a megfelelő követelés értékvesztés számlájának egyenlegét. Ebben az esetben az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelésekre tételesen nem kell megállapítani az értékvesztést és annak változásait.

cf) Az egyéb követeléseken belül elkülönítetten kell nyilvántartásba venni a nemzetközi támogatási programok miatti követeléseket, a támogatási program előlege miatti követeléseket, a szabálytalan kifizetések, illetve a jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követeléseket, valamint a garancia- és kezességvállalásból származó követeléseket, a vagyonkezelésbe adott eszközökhöz kapcsolódó követeléseket. Az egyéb rövid lejáratú követelések bekerülési értéke a szerződésből jogszerűen eredő, elismert, pénzügyileg még nem teljesített fizetési igényeket tartalmazza. Az itt kimutatott követelések összege nem foglalja magába az ezen követelések után szerződés szerint járó kamat összegét. A szerződés szerint járó, de nem esedékes kamatok összegét a követelések analitikus nyilvántartásába elkülönítetten kell felvenni, azok a főkönyvi nyilvántartásban csak a 0. számlaosztályban mutathatók ki.

Támogatási program előlege miatti követelést azok a finanszírozó szervezetek mutathatnak ki, amelyek a finanszírozás során előleg típusú támogatásokat, ellátásokat utalnak át a kedvezményezettek részére. A támogatási program előlegét a finanszírozó szervezet a költségvetési kiadásként történő elszámolása után a támogatási program előlege követelés növekedésként, illetve a támogatási program előlegével történő elszámolást követően a követelés csökkenését a tőkeváltozással szemben köteles a nyilvántartásban rögzíteni. Támogatási program kedvezményezettje a kapott támogatási program előlege miatt ilyen követelést nem mutathat ki a könyveiben.

Szabálytalan kifizetések, illetve jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követeléseket azok a finanszírozó szervezetek mutathatnak ki, amelyek vagy előleg típusú, vagy véglegesen nyújtott támogatások, ellátások tekintetében a finanszírozást követően megállapítják, hogy azt a kedvezményezett vagy nem a jogszabályi előírásoknak megfelelően, illetve a támogatási szerződés szerint használta fel, vagy az ellátás igénybevételére a jogszabályok alapján nem volt jogosult. A finanszírozó szervezetnél a támogatási programhoz kapcsolódó szabálytalan kifizetések miatti követelések állományának változása szintén a tőkeváltozással szemben kerül elszámolásra.

Garancia- és kezességvállalásból származó követeléseket az államháztartás szervezete csak akkor mutathat ki, ha az eredeti adós helyett az átvállalt kötelezettséget pénzügyileg teljesítette és az eredeti adós felé az államháztartás szervezete benyújtotta fizetési igényét.

cg) Nem mutatható ki a költségvetéssel szembeni követelésként a központi költségvetésből kapott állami hozzájárulások, támogatások év végi elszámolása során a pénzmaradvány-, az előirányzat-maradvány kimutatásban a korrekciós tételek között kimutatott az államháztartás szervezetét még megillető támogatás összege.

ch) Év végén leltározás alapján kell a követelések állományát megállapítani, majd értékelni. Követelések, illetve követelés jellegű tételek esetében nem választható e rendelet 37. § (7) bekezdése. Év végén a leltározás alapján megállapított, az adósokkal, illetve vevőkkel egyeztetett és értékelt - egyenes adózás esetében az általános forgalmi adót is tartalmazó - követelések várhatóan megtérülő összege és könyv szerinti értéke közötti különbözetet (értékvesztést), illetve annak visszaírását, valamint a külföldi pénzértékre szóló követelések árfolyam-különbözeteinek elszámolását - az 59. számlacsoport megfelelő számlájának közbeiktatásával - kell kimutatni a tőkeváltozással szemben. A behajthatatlan követelések értékének kivezetését hitelezési veszteségként (az 59. számlacsoport megfelelő számláján történő átvezetéssel) kell elszámolni tőkeváltozásként.

Az államháztartás szervezete az év végi értékelési feladatok elvégzéséhez köteles rögzíteni a számviteli politikájában az adós, a vevő által el nem ismert követelés rendezésének módját, feladatait, felelőseit, bizonylatolásának rendjét, és az el nem ismert követelések állományát a zárlati tételek elszámolása során köteles átvezetni a 0. számlaosztályba."

d) A 3. pont b) alpontja hetedik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:

"Ebben a számlacsoportban kell megnyitni a kincstári körbe tartozó költségvetési szerveknek a Kincstárnál, illetve a Kincstár elnöke által kapott engedély alapján a hitelintézeteknél vezetett devizaszámláikat."

e) A 3. pont g) alpontja második bekezdése a következő szövegrésszel egészül ki:

"Utólag finanszírozott nemzetközi támogatási programok átfutó kiadásai számlán mutatja ki a kedvezményezett államháztartási szervezet - ha támogatási szerződése alapján támogatási program előlegében nem részesülhet - a kifizetett összegből legalább a támogatási szerződés szerint járó központi költségvetési, illetve EU-s támogatási részt. Év közben számvitelpolitikai döntést követően az elszámolások egyszerűsítése érdekében a támogatási cél megvalósítása érdekében kifizetett teljes összeg (saját rész + költségvetési támogatási rész + EU-s rész) is kimutatható átfutó kiadásként, azonban év végén az elszámolások teljessé tétele érdekében a kifizetett összegekhez tartozó saját rész arányát köteles költségvetési kiadásai közé átvezetni az átfutó kiadások közül. Utólag finanszírozott nemzetközi támogatási programok átfutó kiadásai számlán kiadást nem szerepeltethet a kedvezményezett államháztartási szervezet, ha támogatási előlegből finanszírozza a támogatási cél megvalósítását, kivéve a támogatási program lezárása előtt, ha a finanszírozó szervezettől a támogatási programhoz kifizetett összegekhez már további támogatási előleg nem folyósítható, így az már utólag kerül megtérítésre a program lezárását követően. Ezek a rendelkezések nem vonatkoznak a foglalkoztatás elősegítéséről szóló 1991. évi IV. törvény 43/C. §-ában meghatározott állami pénzalapból finanszírozott támogatásokra"

f) A 4. pont b) alpontja első bekezdésének ötödik mondata helyébe a következő szövegrész lép:

"A számlacsoport számláit évszámmal ellátva kell vezetni és el kell különíteni a működési és a felhalmozási célú költségvetési maradványokat, melyet analitikus nyilvántartással kell alátámasztani."

g) A 4. pont c) alpontja első bekezdésének első mondata helyébe a következő szövegrész lép:

"c) Hosszú lejáratú kötelezettségek között az egy évnél hosszabb lejáratra felvett hiteleket és kapott támogatási kölcsönöket, ideiglenesen átvett pénzeszközöket, valamint a kötvénykibocsátásból származó kötelezettséget fejlesztési és működési célú, valamint mérlegfordulónapot követő és következő évek törlesztő részletei szerinti bontásban kell kimutatni."

h) A 4. pont d) alpontja a következő szövegrésszel egészül ki:

"A külföldi pénzértékre szóló kötelezettségeket az államháztartás szervezetének a könyveiben forintra átszámított értékben kell kimutatnia. Külföldi pénzértékre szóló hitelt, kapott kölcsönt, kibocsátott kötvényt a folyósítás napján kell elszámolni költségvetési, illetve finanszírozási bevételként, majd ezt követően a külföldi pénzértékre szóló kötelezettség forintértékét a teljesítés napján érvényes, a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott árfolyamon kell nyilvántartásba venni a tőkeváltozással szemben. Külföldi pénzértékre szóló hitel, kapott kölcsön, kibocsátott kötvény, ha devizaszámlán kerül elhelyezésre, akkor a devizában folyósított (bankszámlakivonat szerinti) összeg a pénzügyi teljesítés napján érvényes (a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott módszer szerint számított) árfolyamon kerül kimutatásra. Külföldi pénzértékre szóló hitel, kapott kölcsön, kibocsátott kötvény átszámítása forintra, ha forintszámlán kerül elhelyezésre, akkor a devizában folyósított összeg a pénzügyi teljesítés napján érvényes deviza vételi árfolyamán (számlakivonat szerint) kerül kimutatásra. Külföldi pénzértékre szóló kötvénykibocsátás esetében a kötvény névértékét kell kimutatni kötelezettségként a befolyt ellenértéktől függetlenül, emiatt a kötvény névértéke és a befolyt ellenérték különbségét a költségvetési, illetve finanszírozási bevétel megjelenítése nélkül kell tőkeváltozással szemben a befolyt ellenérték árfolyamán forintra átszámítani és elszámolni.

Külföldi pénzértékre szóló kötelezettség pénzügyi rendezésekor a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyam forintértékét kell a megfelelő kiadási jogcímen teljes összegében elszámolni. Külföldi pénzértékre szóló kötelezettség pénzügyi rendezéséhez kapcsolódó kivezetés során a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyamtól függetlenül a kötelezettség könyv szerinti (teljesítéskori, illetve az év végi értékeléskor meghatározott árfolyam) forintértékén kerül kivezetésre a tőkeváltozással szemben."

i) A 9. pont c) alpontjának második és harmadik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:

"Ugyancsak itt kell kimutatni a különféle dologi kiadásokat is. Idetartoznak a vásárolt termékek és szolgáltatások egyenes vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adó kiadásai, a termékértékesítéssel, szolgáltatásnyújtással, valamint a tárgyi eszköz értékesítéssel kapcsolatos általános forgalmi adó befizetésének kiadásai, a kiküldetéssel, reprezentációval kapcsolatos kiadások, valamint az egyéb dologi kiadások (pl. valuta-deviza árfolyamveszteség, a közbeszerzésekről szóló törvény által előírt ajánlati biztosíték kiadása).

A dologi kiadásokkal kapcsolatban felmerült előzetes egyenes vagy fordított adózás alá tartozó általános forgalmi adót elkülönített számlán kell kimutatni, függetlenül attól, hogy az a beszerzési ár részét képezi, vagy nem."

j) A 14. pont a) alpontja első bekezdésének utolsó mondata helyébe a következő szövegrész lép:

"Ugyancsak itt kell kimutatni a vevő által fizetett általános forgalmi adót, valamint az adóhatóságtól igényelt és befolyt, egyenes vagy fordított adózás alá tartozó levonásba helyezhető előzetes és fizetendő adó pozitív különbözetét."

k) Az 1. pont g) alpontja első bekezdésének második mondatában a "rendelet 28. §-a szerint általános forgalmi adót" szövegrész helyébe a "rendelet 28. §-a szerint egyenes vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adót" szövegrész, az 1. pont n) alpontja első bekezdésének második mondatában a "beruházás, illetve értékvesztés" szövegrész helyébe a "beruházás, terven felüli értékcsökkenés, illetve értékvesztés" szövegrész, a 3. pont b) alpontja nyolcadik bekezdésének harmadik mondatában a "mérlegjelentés, a féléves" szövegrész helyébe a "mérlegjelentés, a költségvetési jelentés, a féléves" szövegrész, a 3. pont e) alpontja harmadik bekezdés harmadik mondatában az "előirányzatokból, a központosított bevétellel ellentételezett fejezeti kezelésű előirányzatból, a települési" szövegrész helyébe az "előirányzatokból, a települési" szövegrész, a 9. pont b) alpontjában a "járulékot, az államháztartáson kívülre" szövegrész helyébe a "járulékot, a korkedvezmény-biztosítási járulékot, az államháztartáson kívülre" szövegrész lép.

3. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

" 22. számú melléklet a 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelethez

A helyi (települési és területi kisebbségi) önkormányzat, az országos kisebbségi önkormányzat, a többcélú kistérségi társulás adósságállományának évenkénti alakulása

Ezer forintban

MegnevezésSorszámAdósságállomány törlesztő részlete a tárgyévet követőA tárgyévet követő éven túli hosszú lejáratú kötelezettségek összesenÖsszesen
1.évben2. évben3. évben4. évben5.évben6. és ezt követő években
123456789=4+..+810=3+9
Hosszú lejáratra, forintban kapott kölcsönök01
Hosszú lejáratra, devizában kapott kölcsönök (03+04+05)02
Ebből: - euróban kapott kölcsön03
- svájci frankban kapott kölcsön04
- egyéb devizában kapott kölcsön05
Tartozások fejlesztési célú, forintban kibocsátott kötvényből06
Tartozások fejlesztési célú, devizában kibocsátott kötvényből (08+09+10)07
Ebből: - euróban kibocsátott kötvény08
- svájci frankban kibocsátott kötvény09
- egyéb devizában kibocsátott kötvény10
Tartozások működési célú, forintban kibocsátott kötvényből11
Tartozások működési célú, devizában kibocsátott kötvényből (13+14+15)12
Ebből: - euróban kibocsátott kötvény13
- svájci frankban kibocsátott kötvény14
- egyéb devizában kibocsátott kötvény15
Forintban felvett beruházási és fejlesztési hitelek16
Devizában felvett beruházási és fejlesztési hitelek (18+19+20)17
Ebből: - euróban felvett hitel18
- svájci frankban felvett hitel19
MegnevezésSorszámAdósságállomány törlesztő részlete a tárgyévet követőA tárgyévet követő éven túli hosszú lejáratú kötelezettségek összesenÖsszesen
1. évben2. évben3. évben4. évben5. évben6. és ezt követő években
123456789=4+...+810=3+9
- egyéb devizában felvett hitel20
Forintban felvett működési célú hosszú lejáratú hitelek21
Devizában felvett működési célú hosszú lejáratú hitelek (23+24+25)22
Ebből: - euróban felvett hitel23
- svájci frankban felvett hitel24
- egyéb devizában felvett hitel25
Egyéb hosszú lejáratú, forinban fennálló kötelezettségek26
Egyéb hosszú lejáratú, devizában fennálló kötelezettségek (28+29+30)27
Ebből: - euróban fennálló kötelezettségek28
- svájci frankban fennálló kötelezettségek29
- egyéb devizában fennálló kötelezettségek30
Hosszú lejáratú, forintban fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (01+06+11+16+21+26)31
Hosszú lejáratú, devizában fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (02+07+12+17+22+27)32
Ebből: - euróban fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (03+08+13+18+23+28)33
- svájci frankban fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (04+09+14+19+24+29)34
- egyéb devizában fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (05+10+15+20+25+30)35

"

4. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

Az Áhsz. 24. számú mellékletének C) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"C) Európai uniós támogatással megvalósuló programokhoz kapcsolódó kötelezettségvállalások állományának alakulása

Ezer forintban

MegnevezésKötelezettségvállalási keretMódosított előirányzatEU
EUHazai társfinanszírozásÖsszesenEUTámogatásÁtvett pénzeszközMaradványÖsszesenElőző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltÖsszesen
A fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettPénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
kötelezettségvállalás
01020304=02+030506070809=05+06+07+0810111213141516=10+...+15
1. Intézményi beruházási kiadások01
2. Felújítás02
3. Központi beruházás03
4. Beruházás, felújítás általános forgalmi adója04
Felhalmozási kiadások (01+...+04)05
1. Tartósan adott kölcsönök (visszterhesen átadott pénzeszközök)06
2. Rövid lejáratú támogatási kölcsönök07
3.1. Támogatásértékű működési kiadások08
3.2. Támogatásértékű felhalmozási kiadások09
3. Támogatásértékű kiadások (08+09)10
4. Előző évi előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadása11
5.1. Működési célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás12
MegnevezésKötelezettségvállalási keretMódosított előirányzatEU
EUHazai társfinanszírozásösszesenEUTámogatásÁtvett pénzeszközMaradványösszesenElőző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltösszesen
A fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettPénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
kötelezettségvállalás
01020304=02+030506070809=05+06+ 07+0810111213141516=10+...+15
5.2. Felhalmozási célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás13
5. Államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás (12+13)14
Pénzeszközátadások (06+07+10+11+14)15
1. Személyi juttatások16
2. Munkaadókat terhelő járulékok17
3. Dologi és egyéb folyó kiadások18
Működési kiadások (16+...+18)19
1. Hosszú lejáratra kapott kölcsönök kiadásai20
2. Rövid lejáratra kapott kölcsönök kiadásai21
Kapott kölcsönök kiadásai (20+21)22
Kiadások összesen (05+15+19+22)23

Ezer forintban

MegnevezésHazai társfinanszírozásÖsszes költségvállalás
Előző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltÖsszesenElőző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltÖsszesen
Pénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
A fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettTárgyévi támogatás terhéreÁtvett pénzeszközbőlMaradvány terhéreÖsszesenA fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettPénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
kötelezettségvállaláskötelezettségvállalás
01171819202122=19+20 +2123242526=17+18 +22+23+24 +2527=10+1728=11+1829=12+2230=13+2331=14+2432=15+2533=16+26
1. Intézményi beruházási kiadások
2. Felújítás
3. Központi beruházás
4. Beruházás, felújítás általános forgalmi adója
Felhalmozási kiadások (01+...+04)
1. Tartósan adott kölcsönök (visszterhesen átadott pénzeszközök)
2. Rövid lejáratú támogatási kölcsönök
3.1. Támogatásértékű működési kiadások
3.2. Támogatásértékű felhalmozási kiadások
3. Támogatásértékű kiadások (08+09)
4. Előző évi előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadása
5.1. Működési célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás
5.2. Felhalmozási célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás
MegnevezésHazai társfinanszírozásÖsszes kötelezettségvállalás
Előző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltösszesenElőző évekbenTárgyévre vállaltTárgyévet követő évre vállaltTovábbi évekre vállaltösszesen
Pénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
A fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettTárgyévi támogatás terhéreÁtvett pénzeszközbőlMaradvány terhéreösszesenA fejezetből pénzügyileg teljesítettMás fejezetből pénzügyileg teljesítettPénzügyileg teljesítettPénzügyileg nem teljesített
kötelezettségvállaláskötelezettségvállalás
01171819202122=19+20 +2123242526=17+18 +22+23+24 +2527=10+1728=11+1829=12+2230=13+2331=14+2432=15+2533=16+26
5. Államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás (12+13)
Pénzeszközátadások (06+07+10+11+14)
1. Személyi juttatások
2. Munkaadókat terhelő járulékok
3. Dologi és egyéb folyó kiadások
Működési kiadások (16+...+18)
1. Hosszú lejáratra kapott kölcsönök kiadásai
2. Rövid lejáratra kapott kölcsönök kiadásai
Kapott kölcsönök kiadásai (20+21)
Kiadások összesen (05+15+19+22)

"

5. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

A Kszr. 1. számú melléklet "Finanszírozási mérleg" részben:

(1) Az "5.4.2. EMGA-tól érkező agrártámogatás finanszírozási bevétele" sor helyébe a következő rendelkezés lép:

"5.4.2. Európai uniós agrártámogatás finanszírozási bevétele"

(2) A " 6.4.2. EMGA-val kapcsolatos agrártámogatás finanszírozási kiadása " sor helyébe a következő rendelkezés lép:

" 6.4.2. Európai uniós agrártámogatás finanszírozási kiadása "

6. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

"8. számú melléklet a 240/2003. (XII. 17.) Korm. rendelethez

A kincstári éves beszámolóhoz az analitikus nyilvántartó helyek által szolgáltatott adatok

SorszámAdatszolgáltatásra kötelezett analitikus helyekAdatok köre, illetve tartalma
1.Adó- és Pénzügyi EllenőrzésiAz adózók állammal szembeni kötelezettségei és az adóhatóság
Hivataladózókkal szembeni tartozásai adónemenként.
Az ÁFA deviza bevételi számlával kapcsolatos követelések és
kötelezettségek.
2.Vám- és PénzügyőrségAdó- és vámtartozások, illetve túlfizetések.
Az EU költségvetéséhez való hozzájáruláshoz kapcsolódó
kötelezettségek.
3.Államadósság Kezelő KözpontAdósságkezelési célú devizaszámlák kivonatai naponta.
Zrt.A központi költségvetés belföldi és külföldi hitelei, a belföldi és külföldi értékpapír kibocsátásából származó kötelezettségek.
4.Agrár-vállalkozási Hitelgarancia AlapítványAz állam által vállalt kezesség és viszont-garancia érvényesítéséből származó követelések és kötelezettségek.
5.Hitelgarancia Zrt.Az állam által vállalt kezesség és viszont-garancia érvényesítéséből származó követelések és kötelezettségek.
6.Gazdasági VersenyhivatalVersenyfelügyeleti eljárási díj és bírság miatti követelések.
7.Magyar Export Import Bank Zrt.Állami kezességbeváltásból eredő követelések, a kamatkiegyenlítési rendszer keretében fennálló követelések és kötelezettségek.
8.Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.Kárkintlévőség devizában és forintban, egyéb állammal szembeni követelések és kötelezettségek.
9.Magyar Bányászati és FöldtaniBányajáradék miatti követelések.
HivatalEnergiagazdálkodási célelőirányzat befizetésével kapcsolatos követelések.
10.Központi Igazságügyi HivatalKibocsátott kárpótlási jegyek be nem váltott állománya.
11.Magyar Nemzeti BankAuditált éves beszámoló az állami részesedés értékeléséhez.
12.Magyar Nemzeti Vagyonkezelő
Zrt.
A rábízott vagyonnal kapcsolatos állammal szembeni követelések és kötelezettségek.
13.Nemzeti Fejlesztési és GazdaságiGazdaságfejlesztési támogatások visszatérülésével kapcsolatos
Minisztériumkövetelések, illetve kötelezettségek.
Területfejlesztési kölcsönök visszatérülésével kapcsolatos
követelések, illetve kötelezettségek.
Jogtalanul igénybe vett egyéb lakástámogatások miatti
követelések és kötelezettségek.
14.Környezetvédelmi és Vízügyi MinisztériumKörnyezetvédelmi bírságokkal (légszennyezési, veszélyes hulladék, természetvédelmi, zaj- és rengésvédelmi, szennyvíz) kapcsolatos követelések és kötelezettségek. Környezetvédelmi támogatások visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek. Vízkészlet-járulék miatti követelések, illetve kötelezettségek.
Vízügyi támogatások visszatérülése miatti követelések, illetve kötelezettségek.
15.Földművelésügyi és Vidékfejlesztési MinisztériumErdészeti bevételek, halgazdálkodási bevételek, vadgazdálkodási bevételek, állattenyésztési és tenyésztésszervezési bevételek, termőföld védelmével, hasznosításával kapcsolatos bevételek miatti követelések, illetve kötelezettségek.
16.Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi MinisztériumTávközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási támogatás visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek.
Koncessziós díj miatti követelés devizában és forintban.
SorszámAdatszolgáltatásra kötelezett analitikus helyekAdatok köre, illetve tartalma
17.Pénzügyminisztérium Nemzeti Programengedélyező IrodaAz Európai Unióval szembeni követelések és kötelezettségek.
18.PénzügyminisztériumAz Európai Unió költségvetéséhez való hozzájárulások, illetve visszatérítések miatti követelések és kötelezettségek, illetve az Európai Uniós támogatások lebonyolításában részt vevő Irányító hatóságokkal szembeni követelések és kötelezettségek.
19.Mezőgazdasági és VidékfejlesztésiA cukorágazati hozzájárulással összefüggésben az Európai
HivatalUnióval szembeni követelések és kötelezettségek, valamint a kötelezettekkel szemben kimutatott követelések és kötelezettségek.
20.Európai Uniós támogatásokEurópai Uniós támogatások fel nem használt, bankszámlán lévő
pénzügyi lebonyolításában, illetveállománya devizában és forintban. A kedvezményezettekkel
ehhez kapcsolódó beszámolási ésszembeni követelések és kötelezettségek.
könyvvezetési kötelezettség
teljesítésében részt vevő azon
Közreműködő Szervezetek,
melyek részt vesznek:
a) a Schengen Alap,
b)a Phare,
c)az Átmeneti támogatás,
d) a TEN-T támogatás jogcímen
nyújtott támogatások
finanszírozásban,
e) egyéb közreműködő
szervezetek, amelyek nem
költségvetési rend szerint gazdálkodnak.
21.Nemzeti Fejlesztési ÜgynökségSchengen Alap támogatással összefüggésben az Európai Unióval
Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egységszembeni követelések és kötelezettségek.
22.KülügyminisztériumKonzuli- és vízumdíjjal összefüggő követelések és kötelezettségek.
23.Igazságügyi és Rendészeti MinisztériumCégközzétételi költségtérítés miatti követelések és kötelezettségek.
24.Lakástakarék-pénztárakLakás-előtakarékosság jogtalanul igénybe vett állami támogatásával kapcsolatos követelések és kötelezettségek.

"

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[2] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[3] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[4] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[5] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[6] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[7] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[8] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[9] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.02.

[10] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[11] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[12] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.02.

[13] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[14] Módosította a 317/2009. (XII. 29.) Korm. rendelet 44. § - a. Hatályos 2010.01.01.

[15] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[16] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

[17] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.01.02.

Tartalomjegyzék