1/2009. (I. 10.) ÖM rendelet

az országgyűlési képviselők időközi választása költségeinek normatíváiról, tételeiről és elszámolási rendjéről

A választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (a továbbiakban: Ve.) 153. § (1) bekezdésének g) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az önkormányzati miniszter feladat- és hatásköréről szóló 132/2008. (V. 14.) Korm. rendelet. 1. § h) pontjában megállapított feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §

(1) A helyi választási iroda (a továbbiakban: HVI), az országgyűlési egyéni választókerületi választási iroda (OEVI) és a területi választási iroda (a továbbiakban: TVI), továbbá a fővárosi és megyei kormányhivatal főigazgatója választási feladatai tekintetében[1]

a) felelős a választás pénzügyi tervezéséért, lebonyolításáért, elszámolásáért,

b) felelős a pénzeszközök célhoz kötött felhasználásáért és ellenőrzéséért,

c) gyakorolja a választás pénzeszközei feletti kötelezettségvállalási és utalványozási jogot, valamint felhatalmazást ad az ellenjegyzési jog gyakorlására,

d) gondoskodik a választás céljára szolgáló pénzeszközöknek az elkülönített számviteli kezeléséről.

(2) A külügyminiszter által kijelölt szerv vezetője a külképviseleti szavazás tekintetében külön megállapodás alapján felelős a választás pénzügyi tervezéséért, lebonyolításáért, elszámolásáért, a pénzeszközök célhoz kötött felhasználásáért.

2. §

(1) A választások helyi és területi feladatai előkészítésének és lebonyolításának pénzügyi fedezetéül e rendelet 1. mellékletében felsorolt tételek, normatívák alapján megállapított költségvetési fedezet szolgál.

(2) A pénzügyi fedezet számításánál a népességre, a választópolgárokra vonatkozó adatokat a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) által megállapított, a központi személyi adat- és lakcímnyilvántartásból a névjegyzék összeállításához használt, valamint a névjegyzékhez összeállított adatállomány alapján kell figyelembe venni.

3. §

(1)[2] A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az időközi választások pénzügyi fedezetét közvetlenül az illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatala (közös önkormányzati hivatal esetén a közös önkormányzati hivatal) bankszámlájára, illetve a fővárosi, megyei önkormányzati hivatal bankszámlájára folyósítja. Az időközi választások pénzügyi fedezete az átadónál támogatásértékű működési kiadásként, az átvevő szervnél támogatásértékű működési bevételként kerül biztosításra.

(2)[3] A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a fővárosi és megyei kormányhivatal részére fejezeten belüli előirányzat átcsoportosítással, a megfelelő kiemelt előirányzaton biztosítja az időközi választások pénzügyi fedezetét.

(3)[4] A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az időközi választás dologi kiadásainak fedezetére rendelkezésre álló, az 1. mellékletben meghatározott normatívák szerinti összeget az első forduló napját megelőző 20. munkanapig előlegként folyósítja. A személyi juttatások normatíváinak folyósítására csak utólag, a pénzügyi elszámolás elfogadását követően kerül sor.

4. §

A rendelet 1. mellékletében meghatározott normatív pénzeszközök felhasználása a következők szerint történik:

a) a feladat végrehajtásához biztosított pénzeszközöket (személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok és a dologi kiadások) az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.), és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ámr.) meghatározottak figyelembevételével kell felhasználni, azonban személyi kiadásra e rendelet 1. melléklete szerinti normatívákat kell biztosítani,

b) többletköltséget a szavazatszámláló bizottságba bevont póttagok számának növekedése, a külképviseleten szavazók értesítésének tényleges postai kiadása, valamint a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadások mértékéig lehet igényelni,

c) feladatelmaradás (pl. a második forduló elmaradása) esetén az erre a feladatra biztosított, a normatívák szerint számolt összeget, illetve - ha a feladatelmaradás ismertté válása előtt indokolt kifizetés vagy kötelezettségvállalás történt - annak maradványát vissza kell utalni,

d) többletköltségként, illetve feladatelmaradásként kell elszámolni a téves adatszolgáltatásból származó különbözeteket.

5. §

(1) A választás céljára biztosított pénzeszközöket számvitelileg elkülönítetten kell kezelni. A költségvetési szerv a számvitelében a pénzeszközök felhasználásáról feladatonként (választásonként) - ezen belül a többletköltségekről és a feladatelmaradásról fordulónkénti bontásban - számol el, és a tényleges pénzforgalomról (bevétel, kiadás), valamint a pénzforgalom nélküli tételekről (pl. felosztott költségek) főkönyvében a választási feladatokkal kapcsolatos szakfeladaton nyilvántartást vezet. A szakfeladaton meg kell jeleníteni mind a kapott támogatásértékű bevételt, mind a saját forrás terhére teljesített kiadásokat.

(2) A feladattípusú elszámolást az e rendelet 1. mellékletében feltüntetett normatívák tekintetében a 2-4. mellékletek szerint kell elkészíteni. A költségvetési szervet megillető pénzügyi fedezet összegét a választás tényadatai alapján, a 4. § figyelembevételével kell megállapítani.

6. §

(1) A HVI vezetője a választás második fordulójának napját követő 10 naptári napon belül feladattípusú elszámolást készít az e rendelet 2. melléklete szerinti adattartalmú munkalapon a TVI vezetője részére.

(2) Az OEVI vezetője a választás második fordulójának napját követő 10 naptári napon belül feladattípusú elszámolást készít az e rendelet 2. melléklete szerinti adattartalmú munkalapon a TVI vezetője részére.

(3)[5] A fővárosi és megyei kormányhivatal főigazgatója a választás második fordulójának napját követő 10 naptári napon belül elszámolást készít az e rendelet 3. melléklete szerinti adattartalmú munkalapon a TVI vezetője részére.

(4) A TVI vezetője

a) dönt a 4. § b)-d) pontjában biztosított többletköltség, illetve visszatérítés elfogadása kérdésében és összegében,

b)[6] ellenőrzi és jóváhagyja a HVI, az OEVI és a fővárosi és megyei kormányhivatal főigazgatójának elszámolását,

c) elszámolást készít - az e rendelet 3. melléklete szerinti adattartalommal - a TVI részére biztosított pénzügyi fedezetről a választás második fordulójának napját követő 30 naptári napon belül,

d) összesítő elszámolást készít - az e rendelet 4. melléklete szerinti adattartalommal - a 2. § szerint biztosított pénzeszközökről a választás második fordulójának napját követő 30 naptári napon belül.

(5) A TVI az elszámolásokat kifizetésre felterjeszti az Országos Választási Iroda vezetője részére.

(6) Az elszámolások elfogadásáról az Országos Választási Iroda vezetője dönt.

(7)[7] A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a személyi kiadásoknak és a többletköltségek fedezetének átutalására vonatkozó kötelezettségét az elszámolás elfogadásáról szóló döntését követő 10 banki napon belül teljesíti.

(8) Az elszámolást készítő szerv vezetője az elszámolása elfogadását követő 10 banki napon belül tesz eleget visszafizetési kötelezettségének.

7. §

(1) E rendelet a kihirdetésének napját követő napon lép hatályba.

(2)[8]

(3)[9]

Dr. Gyenesei István s. k.,

önkormányzati miniszter

1. melléklet az 1/2009. (I. 10.) ÖM rendelethez

Időközi választás tételei és normatívái (forintban)

[10]
1HELYI, TELEPÜLÉSI KIADÁSOKI.
forduló
II.
forduló
1.Dologi kiadások
1.01.Hirdetmény és tájékoztató nyomtatvány költsége szavazókörönként1 6001 600
1.02.Egyéb kiadások a szavazás napján
1.02.01.- szavazókörökben2 8002 800
1.02.02.- helyi választási irodákban4 2004 200
1.02.06.közös önkormányzati hivatal HVI-ben kapcsolódó településenként 1400 Ft1 4001 400
1.03.Választói nyilvántartások és értesítők elkészítése választópolgáronként50
1.04.Értesítők kiküldése, a jegyzők egymás közötti értesítése az adatváltozásról választópolgáronként50
1.05.Választással összefüggő egyéb dologi kiadások (helyiségbérlet, közüzemi díj, telefonszámla, szavazófülke, HVI tagok számával összefüggő többletkiadások stb.) szavazókörönként7 2007 200
2.Személyi juttatások
2.01.A szavazatszámláló bizottságok tagjainak és póttagjainak díja
2.01.03.- több szavazókörös településeken az SZSZB 3 választott tagának díja 10 000 Ft/fő/forduló30 00030 000
2.01.05.- póttagok díja10 00010 000
2.01.06.- egy szavazókörös település esetén az HVB 5 választott tagának díja 10 000 Ft/fő/forduló50 00050 000
2.02.A szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezető díja10 00010 000
2.03.A helyi választási iroda tagjainak 7000 Ft/fő díja az alábbi tagokkal számolva (közös önkormányzati hivatal esetén a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések összválasztópolgár száma alapján)
2.03.01.-1 000 választópolgár 3 tag21 00021 000
2.03.02.1 001-5 000 választópolgár 4 tag28 00028 000
2.03.03.5 001-10 000 választópolgár 5 tag35 00035 000
2.03.04.10 001-20 000 választópolgár 9 tag63 00063 000
2.03.05.20 001-50 000 választópolgár 13 tag91 00091 000
2.03.06.50 001-100 000 választópolgár 15 tag105 000105 000
2.03.07.100 001 választópolgár felett 20 tag140 000140 000
3.Munkaadókat terhelő járulékok
3.01.Munkaadókat terhelő járulékok, hatályos jogszabályok szerint
2OEVK KIADÁSOK
1.2Dologi kiadások
1.21.2OEVK-k dologi kiadásaira biztosított pénzeszköz (pl. irodaszer, sokszorosítás, kiszállás)100 000100 000
1.22.2Szavazólapok előállítása választópolgáronként1515
2.2Személyi juttatások
2.21.2- OEVB választott tagjainak díja (3 fő x 7700 Ft)23 10023 100
2.22.2- OEVI tagjainak díja (20 fő x 7700 Ft)154 000154 000
[11]
3.2Munkaadókat terhelő járulékok
3.01.2Munkaadókat terhelő járulékok, hatályos jogszabályok szerint
3TERÜLETI KIADÁSOK
1.3Dologi kiadások
1.31.3A választás lebonyolításának területi (főjegyző) szinten jelentkező dologi kiadásaira átlagosan biztosított pénzeszköz (pl. oktatás, irodaszer, szállítás) 100 000 Ft/OEVK100 000100 000
2.3Személyi juttatások
2.31.3Helyi választási iroda vezetőinek díja településkategóriánként meghatározott összeg
2.31.01.3-1 000 választópolgár30 00030 000
2.31.02.31 001-5 000 választópolgár35 00035 000
2.31.03.35 001-10 000 választópolgár42 00042 000
2.31.04.310 001-20 000 választópolgár56 00056 000
2.31.05.320 001-50 000 választópolgár85 00085 000
2.31.06.350 001-100 000 választópolgár110 000110 000
2.31.07.3100 001 választópolgár felett140 000140 000
2.32.3HVI vezetők díj a közös önkormányzati hivatalban, a hozzá tartozó kapcsolódó települések száma utáni plusz díj3 0003 000
2.33.3OEVI vezetők plusz díja60 00060 000
2.34.3TVB 3 választott tagjának díja (10 000 Ft/fő)30 00030 000
2.35.3TVI 5 tagjának díja fordulónként (10 000 Ft/fő)50 00050 000
2.36.3TVI vezető helyetteseinek díja
2.36.01.3A területi választási iroda vezetője jogi helyettesének díja50 000
2.36.03.3A területi választási iroda pénzügyi ellenőrző, elszámoló felelősének díja50 000
2.37.3TVI vezetők díja100 000
3.3Munkaadókat terhelő járulékok
3.01.3Munkaadókat terhelő járulékok, hatályos jogszabályok szerint
4A FŐVÁROSI ÉS MEGYEI KORMÁNYHIVATALOK KIADÁSAI
1.4Dologi kiadások
1.41.4Dologi kiadásainak biztosítása OEVK-k számának arányában (normatív, 80 000 Ft/OEVK)80 000
1.42.4Hot-line, ISDN, egyéb informatikai költségek50 000
1.43.4Telekommunikáció40 000

2. melléklet az 1/2009. (I. 10.) ÖM rendelethez

Feladattípusú elszámolás munkalapjának adattartalma

HVI, OEVI

[12]
Főváros, megye:
1.Tájékoztató adatok
1.1.Település megnevezése:
1.2.közös önkormányzati hivatal esetén székhely település megnevezése:
hozzá kapcsolódó települések száma:
hozzá kapcsolódó települések megnevezése:
1.3.OEVK székhely település jelölése Igen/Nem:
OEVK-k száma:
1.4.Település lakosságszáma:
1.5.közös önkormányzati hivatal lakosságszáma:
1.6.Választópolgárok száma:
1.7.Szavazókörök száma:
támogatásszámításnál figyelembe vett:
tényleges:
1.8.Szavazatszámlálásba bevont bizottsági póttagok száma:
1.9.Megismételt szavazás Igen/Nem:
2.Elszámolás adatai (Ft-ban)
2.1.Kapott támogatás összege:L
2.2.Norma szerint számolt összeg:N
2.3.A többletköltség/feladatelmaradás érvényesítése miatti összegT
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.4.A települést, közös önkormányzati hivatalt megillető pénzügyi fedezet összege:N+T=F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.5.Az elszámolás után a település részére utalandó összeg:F-L
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.6.A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium részére visszautalandó összeg:L-F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
Feladattípusú elszámolás többletköltség/feladatelmaradás részletezése munkalapjának adattartalma
HVI, OEVI
Főváros, megye:
Település megnevezése:
Összeg Ft
FordulóJogcímSzemélyi juttatásokMunkaadói járulékDologi kiadásokÁtlagbérÖsszesen
kódnév
Összesen:
Dátum: ................................................
P. H.
………………………………..
aláírás
Készült:2 példányban
Kapja:1 példányt a helyi/országgyűlési egyéni választókerületi választási iroda vezetője
1 példányt a területi választási iroda vezetője
1 példányt az Országos Választási Iroda vezetője

3. melléklet az 1/2009. (I. 10.) ÖM rendelethez

Feladattípusú elszámolás munkalapjának adattartalma TVI, illetve fővárosi és megyei kormányhivatal[13]

[14]
Főváros, megye:
1.Tájékoztató adatok
1.1.Szerv megnevezése:
1.2.közös önkormányzati hivatal esetén székhely település megnevezése: hozzá kapcsolódó települések száma:
1.3.OEVK székhely település jelölése OEVK-k száma:
1.4.Település lakosságszáma:
1.5.közös önkormányzati hivatal lakosságszáma:
1.6.Választópolgárok száma:
1.7.Szavazókörök száma: támogatásszámításnál figyelembe vett: tényleges:
1.8.Szavazatszámlálásba bevont bizottsági póttagok száma:
1.9.Megismételt szavazás Igen/Nem:
2.Elszámolás adatai (Ft-ban)
2.1.Kapott támogatás összege:L
2.2.Norma szerint számolt összeg:N
2.3.A többletköltség/feladatelmaradás érvényesítése miatti összegT
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.4.Szervet megillető pénzügyi fedezet összege:N+T=F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.5.Az elszámolás után a szerv részére utalandó összeg:F-L
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.6.A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium részére visszautalandó összeg:L-F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
[15]
Feladattípusú elszámolás többletköltség/feladatelmaradás részletezése munkalapjának adattartalma
TVI, illetve fővárosi és megyei kormányhivatal
Főváros, megye:
Összeg Ft
FordulóJogcímSzemélyi
juttatások
Munkaadói
járulék
Dologi
kiadások
ÁtlagbérÖsszesen
kódnév
Összesen:
Dátum: ................................................
P. H.
……………………………….
aláírás
Ha a fővárosi és megyei kormányhivatal tölti ki: Ha a területi választási iroda tölti ki:
Készült: 3 példányban
Kapja: 1 példányt a fővárosi és megyei kormányhivatal vezetője
1 példányt TVI vezetője
1 példányt az Országos Választási Iroda
vezetője
Készült: 2 példányban
Kapja: 1 példányt a területi választási iroda vezetője
1 példányt az Országos Választási Iroda vezetője

4. melléklet az 1/2009. (I. 10.) ÖM rendelethez

Feladattípusú elszámolás munkalapjának adattartalma Fővárosi/megyei összesítő

[16]
Főváros, megye
1.Tájékoztató adatok
1.1.Település megnevezése:
1.2.Megye:
települések száma:
1.3.OEVK székhely település jelölése
OEVK-k száma:
1.4.Település lakosságszáma:
1.5.közös önkormányzati hivatal lakosságszáma:
1.6.Választópolgárok száma:
1.7.Szavazókörök száma:
támogatásszámításnál figyelembe vett:
tényleges:
1.8.Szavazatszámlálásba bevont bizottsági póttagok száma:
1.9.Megismételt szavazás Igen/Nem:
2.Elszámolás adatai (Ft-ban)
2.1.Kapott támogatás összege:L
2.2.Norma szerint számolt összeg:N
2.3.A többletköltség/feladatelmaradás érvényesítése miatti összeg:T
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.4.Szervet megillető pénzügyi fedezet összege:N+T=F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.5.Az elszámolás után a szerv részére utalandó összeg:F-L
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
2.6.A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium részére visszautalandó összeg:L-F
Ebből: személyi juttatások:
munkaadókat terhelő járulékok:
dologi kiadások (átlagbér nélkül):
átlagbér [a Ve. 21. §-ának (4) bekezdése szerinti kiadás]:
Feladattípusú elszámolás többletköltség/feladatelmaradás részletezése munkalapjának adattartalma
Fővárosi, illetve megyei összesítő
Főváros, megye:
Összeg Ft
FordulóJogcímSzemélyiMunkaadóiDologiÁtlagbérÖsszesen
kódnévjuttatásokjárulékkiadások
Összesen:
Dátum: ................................................
P. H.
………………………………
aláírás
Készült:2 példányban
Kapja:1 példányt a területi választási iroda vezetője
1 példányt az Országos Választási Iroda vezetője

Lábjegyzetek:

[1] A felvezető szöveget módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § a) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[2] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § b) pontja. Hatályos 2013.01.01.

[3] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § c)-d) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[4] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § c) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[5] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § a) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[6] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § e) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[7] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § c) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[8] Hatályon kívül helyezte e rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.06.30.

[9] Hatályon kívül helyezte e rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2009.07.01.

[10] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § g)-h) pontja. Hatályos 2013.01.01.

[11] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § i) pontja. Hatályos 2013.01.01.

[12] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § g) és j) pontja. Hatályos 2013.01.01.

[13] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § d) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[14] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § g) pontja. Hatályos 2013.01.01.

[15] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § d) pontja. Hatályos 2012.12.05.

[16] Módosította az 50/2012. (XII. 4.) KIM rendelet 23. § g) pontja. Hatályos 2013.01.01.

Tartalomjegyzék