Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet

a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséről

A Kormány a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény 53. § h) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében, a 15. § tekintetében a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 28. § (3) bekezdése alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feladatkörében, az Alkotmány 35. § (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szolgtv.) 51. §-a szerinti bejelentési kötelezettség alá tartozó követelményt előíró jogszabály előkészítése és megalkotása során e rendelet rendelkezései szerint kell eljárni.

(2) E rendelet alkalmazásában szakminiszter az a miniszter, akinek a bejelentési kötelezettség alá tartozó követelmény vagy a más EGT-állam által bejelentett követelménnyel érintett szolgáltatási tevékenység a jogszabály-előkészítési feladatkörébe tartozik.

2. § (1) Az e rendelet szerinti bejelentést és észrevételt - a szakminiszter által meghatározott tartalommal - a külpolitikáért felelős miniszter az általa működtetett Szolgáltatási Notifikációs Központ (a továbbiakban: Központ) útján küldi meg az Európai Bizottságnak (a továbbiakban: Bizottság).

(2) A bejelentésre vonatkozóan a Bizottság által elfogadott határozatot, és a más EGT-állambeli tervezetet a Központ haladéktalanul továbbítja a szakminiszternek.

(3) A Központ és az érintett miniszterek az e rendeletben meghatározott eljárás során egymással elektronikus levél útján tartanak kapcsolatot.

(4) E rendelet végrehajtása érdekében a szakminiszterek kapcsolattartó személyt és szervezeti egységet jelölnek ki, amelyről értesítik a Központot.

A letelepedés keretében folytatott szolgáltatási tevékenységre vonatkozóan korlátozó követelményt tartalmazó tervezet bejelentése

3. § (1) Ha a tervezet a Szolgtv. 52. §-a szerinti korlátozó követelményt tartalmaz, a szakminiszter köteles a közigazgatási egyeztetést követően, miniszteri rendelet tervezete esetében a miniszter általi aláírást, kormányrendelet vagy törvény tervezete esetében a Kormány döntését megelőzően a tervezetet - a Bizottságnak történő bejelentés céljából -megküldeni a Központnak.

(2) A szakminiszter a bejelentés megtétele érdekében megküldi a Központnak

a) az 1. melléklet szerinti, kitöltött formanyomtatványt,

b) a tervezet szövegét teljes terjedelemben, valamint

c) a szabályozás szükségességére vonatkozó indokolást, figyelemmel a 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv rendelkezéseire.

4. § (1) A 3. § (1) bekezdése szerinti esetben a tervezet akkor nyújtható be a Kormányhoz, vagy - miniszteri rendelet esetében - akkor terjeszthető fel a miniszter általi aláírásra, ha a Bizottság a bejelentés kézhezvételétől számított három hónapon belül nem hoz olyan határozatot, amelyben a tervezet elfogadásától való tartózkodásra vagy az abban foglalt korlátozó követelmény megszüntetésére szólít fel.

(2) Ha a bejelentett tervezetre vonatkozóan a Bizottság a bejelentés kézhezvételétől számított három hónapon belül olyan határozatot hoz, amelyben a tervezet elfogadásától való tartózkodásra vagy az abban foglalt korlátozó követelmény megszüntetésére szólít fel, a tervezet a Bizottság határozatának-és adott esetben a (3) bekezdés szerinti egyeztetés eredményének - megfelelő módosítást, illetve átdolgozást követően nyújtható be a Kormányhoz, vagy - miniszteri rendelet esetében - terjeszthető fel a miniszter általi aláírásra.

(3) Ha a szakminiszter nem ért egyet a Bizottság határozatában jelzett indokolással - az európai integrációs ügyekért felelős miniszter és az igazságügyért felelős miniszter egyetértése esetén és bevonásával - a Központon keresztül egyeztetést kezdeményezhet a Bizottsággal a kifogásolt korlátozó követelmény elfogadtatása céljából.

(4) A Bizottság (2) bekezdés szerinti határozatának - és adott esetben a (3) bekezdés szerinti egyeztetés eredményének-megfelelően módosított, illetve átdolgozott tervezetet a Kormány döntését, illetve a szakminiszter általi aláírást követően haladéktalanul meg kell küldeni a Bizottságnak.

5. § (1) A tervezetnek a bejelentést követő olyan módosítása esetén, amely további korlátozó követelményekkel egészíti azt ki, illetve a már meglévő korlátozó követelmények szigorításával jár, a módosított tervezet tekintetében a 3. § és a 4. § megfelelő alkalmazásával kell eljárni.

(2) Ha a Kormány által előterjesztett törvényjavaslatot a módosító indítványok az (1) bekezdés szerint érintik, a Kormány a módosító indítványokról történt szavazást követően az ismételt bejelentés érdekében - ha a bejelentés másként nem biztosítható - a törvényjavaslatot visszavonja.

Bejelentés a műszaki tartalmú jogszabálytervezetekre vonatkozó eljárás szerint

6. § Ha a Szolgtv. 52. §-a szerinti korlátozó követelményt tartalmazó tervezet az áruk és egyes szolgáltatások szabad áramlásának biztosításával összefüggésben egyes európai uniós jogi aktusokban előírt bejelentési, értesítési, tájékoztatási és jelentéstételi kötelezettségek teljesítéséről szóló 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet] 2. § (1) bekezdés f) pontja értelmében vett műszaki tartalmú jogszabály tervezetének minősül, az e rendelet szerinti bejelentési kötelezettséget a tervezetnek a 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet I. fejezete szerinti eljárásban történő bejelentésével kell teljesíteni azzal, hogy ebben az esetben a 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt formanyomtatványt - annak 7. pontja helyett - a 2. mellékletben foglalt kiegészítéssel kell alkalmazni.

A szabad szolgáltatásnyújtás jogával rendelkező szolgáltatóra alkalmazandó korlátozó követelmények bejelentése

7. § Ha a tervezet a Szolgtv. 51. § b) pontja szerinti bejelentési kötelezettség alá tartozó követelményt is tartalmaz, a 3-5. §-ban meghatározottak szerint kell eljárni azzal, hogy az 1. melléklet szerinti formanyomtatvány helyett a 3. melléklet szerinti formanyomtatványt kell kitölteni.

8. § (1) Ha a tervezet csak a Szolgtv. 51. § b) pontja szerinti bejelentési kötelezettség alá tartozó követelményt tartalmaz, a szakminiszter a bejelentés megtétele érdekében megküldi a Központnak

a) a 3. melléklet szerinti, kitöltött formanyomtatványt,

b) a tervezet szövegét teljes terjedelemben, valamint

c) a szabályozás szükségességére vonatkozó indokolást, figyelemmel a 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv rendelkezéseire.

(2) A tervezet a bejelentés megtörténtét követően benyújtható a Kormányhoz, illetve - miniszteri rendelet esetében -a miniszternek aláírásra felterjeszthető.

Más EGT-államok által bejelentett jogszabályok, illetve jogszabálytervezetek észrevételezése

9. § (1) A más EGT-állam által a 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdése vagy 39. cikk (5) bekezdése alapján a Bizottságnak bejelentett jogszabályi vagy közigazgatási rendelkezést, illetve ezek tervezetét (a továbbiakban együtt: más EGT-állambeli tervezet) a Központ haladéktalanul megküldi a szakminiszternek, aki az abban foglalt követelmény szempontjából a bejelentés kézhezvételétől számított két hónapon belül észrevételt tehet.

(2) Az észrevételezésbe a szakminiszter köteles bevonni a más EGT-állambeli tervezetben foglalt szabályozással érintett szolgáltatási tevékenység tekintetében szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságokat és az érintett országos szakmai, illetve érdekképviseleti szervezeteket.

(3) A más EGT-állambeli tervezetre vonatkozó információk bizalmas kezelésére vonatkozó kérés esetén az érintett tervezetre vonatkozó információk megismerésére csak az jogosult, akinek ez az észrevételezés ellátása érdekében indokolt. A megismerés indokoltságáról a szakminiszter dönt. Az információk bizalmas kezelésének kötelezettsége nem érinti a független szakértők bevonásának lehetőségét.

(4) Ha a más EGT-állambeli tervezetben foglalt követelmény több szakminiszter feladatkörébe tartozik, és az érintett szakminiszterek álláspontja eltér egymástól, az európai integrációs ügyekért felelős miniszter - az igazságügyért felelős miniszter bevonásával - haladéktalanul egyeztet az érintett szakminiszterekkel az egységes álláspont kialakítása érdekében.

(5) A más EGT-állambeli tervezetben foglalt (1) bekezdés szerinti követelményt az európai uniós jogi követelményekkel való összeegyeztethetőség szempontjából kifogásoló, valamennyi érintett egyetértését bíró észrevételt a Központ megküldi a Bizottságnak.

Nyilvántartás

10. § A Központ nyilvántartást vezet

a) a bejelentett tervezetekről,

b) a bejelentett tervezetekre vonatkozóan a Bizottság által elfogadott határozatokról,

c) a módosított tervezetek bejelentéséről, valamint

d) a más EGT-állambeli tervezetekről és az azokra vonatkozóan megküldött észrevételekről.

11. §[1]

Záró rendelkezések

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

13. § Ez a rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdésének és 39. cikk (5) bekezdés második és harmadik albekezdésének való megfelelést szolgálja.

14. §[2] A 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet a 13. §-át követően a következő alcímmel és 13/A. §-sal egészül ki:

"Eljárás a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti bejelentési kötelezettség egyidejű teljesítése esetén

13/A. § (1) A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséről szóló 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet] 6. §-ában meghatározott esetben a Notifikációs Központ a bejelentésről haladéktalanul értesíti a 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet szerinti Szolgáltatási Notifikációs Központot.

(2) Az (1) bekezdés szerinti rendelkezést alkalmazni kell

a) a Bizottságnak a tervezet elfogadásától való tartózkodásra vagy az abban foglalt korlátozó követelmény megszüntetésére felszólító határozatára, és

b) az EGT-államok Bizottság által megküldött olyan műszaki szabálytervezeteire, amelyek bejelentése egyben a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdése szerinti bejelentésnek is eleget tesz."

15. §[3] A külügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 166/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése a következő q) és r) ponttal egészül ki:

(A miniszter az európai integrációs ügyekért való felelőssége keretében felel az Európai Unió politikáiból eredő és az európai uniós tagsághoz kapcsolódó kormányzati feladatok tárcaközi összehangolásáért, ennek körében)

"q) ellátja a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdésében és 39. cikk (5) bekezdésében szabályozott bejelentési kötelezettségek teljesítésével összefüggő külön kormányrendeletben meghatározott feladatokat,

r) ellátja a Belső Piaci Információs Rendszer hazai működésének és az abban való részvételnek a szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározott feladatokat."

16. §[4]

17. §[5] (1) A 14. és a 15. § 2009. december 29-én hatályát veszti.

(2) Ez a § 2009. december 30-án hatályát veszti.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a társadalompolitika összehangolásáért felelős tárca nélküli miniszter

1. melléklet a 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez

Formanyomtatvány1 a jogszabálytervezet 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet 3. §-a szerinti bejelentéséhez
1.Tagállam.
2.A bejelentett követelményt előíró tervezet címe és hivatkozás az esetleges elérhetőségére (csatolja a követelményt
előíró tervezetet).
3.A követelményt (jelölje meg)
� az állam írja elő országos szinten,
� állami szerv írja elő regionális szinten, nevezetesen: (fejtse ki),
� állami szerv írja elő helyi szinten, nevezetesen: (fejtse ki), vagy
� nem állami szervezet (például szakmai szervezet) írja elő, nevezetesen: (fejtse ki).
4.A hatálybalépés (várható) időpontja.
5.A bejelentett követelményt előíró rendelkezés.
6.Azon szolgáltatási tevékenység, amelyre a bejelentett követelmény vonatkozik (vagy adott esetben annak
megjelölése, hogy a bejelentett követelmény horizontális jellegű, amely számos szolgáltatási tevékenységre
általánosan vonatkozik).
7.A bejelentett követelmény (jelölje meg)
� mennyiségi vagy területi korlátozás, különösen a népesség alapján vagy a szolgáltatók közötti legkisebb
földrajzi távolság formájában meghatározott korlátozás,
� a szolgáltató kötelezettsége meghatározott jogi formában való működésre,
� a társaság tulajdonlására vonatkozó követelmény,
� egyéb, a szakmai képesítésekelismeréséről szóló, 2005. szeptember 7-i 2005/36/EKeurópai parlamenti és
tanácsi irányelvben szabályozott kérdésekre vonatkozó, vagy más uniós jogi aktusban meghatározott
követelményektől eltérő olyan követelmény, amely az érintett szolgáltatási tevékenység nyújtásához való
jogosultságot - a tevékenység sajátos természete alapján - bizonyos szolgáltatók számára tartja fenn,
� a tagállam területén egynél több telephellyel való rendelkezésre vonatkozó tilalom,
� az alkalmazottak minimális számát előíró követelmény,
� rögzített legalacsonyabb és/vagy legmagasabb díjtétel,amelynek a szolgáltatónak meg kell felelnie, vagy
� a szolgáltató kötelezettsége, hogy szolgáltatásával együtt egyéb meghatározott szolgáltatásokat is nyújtson.
1 A formanyomtatvány kitöltési útmutatót tartalmazó elektronikus változata letölthető a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapjáról.
8.A bejelentett követelmény rövid leírása.
9.A bejelentett követelmény szükséges-e valamely általános gazdasági érdekű szolgáltatáshoz rendelt különleges
feladat teljesítéséhez [a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és
tanácsi irányelv 15. cikk (4) bekezdésének megfelelően]?
� igen (ez esetben a 9a. és 9b. kérdés kitöltése kötelező, a 10. és 11. kérdésre nem kell válaszolni)
� nem (ez esetben a 9a. és 9b. kérdésre nem kell válaszolni)
9a. Milyen általános gazdasági érdekű szolgáltatásról van szó?
9b. Mi az általános gazdasági érdekű szolgáltatáshoz rendelet feladat, és miért szükséges a követelmény a szóban
forgó feladat teljesítéséhez?
10.Milyen közérdeken alapuló kényszerítő indok indokolja a bejelentett követelmény előírását [lásd a 2009. évi
LXXVI. törvény 2. § f) pontját]?
11.Fejtse ki részletesen, hogy a bejelentett követelmény miért nem tekinthető diszkriminatívnak, miért alkalmas
a kitűzött cél eléréséhez, illetve miért nem valósítható meg a kitűzött cél kevésbé korlátozó intézkedés révén.

2. melléklet a 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez

A 102/2009. (V. 11.) Korm. rendelet 3. melléklete szerinti formanyomtatvány 7. pontjának kiegészítése
7. Más uniós jogi aktus szerinti bejelentés:
a)Más uniós jogi aktus megnevezése:
b)Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra vonatkozó jogszabály bejelentése egyben a belső piaci
szolgáltatásokról szóló,2006. december12-i 2006/123/EKeurópai parlamenti és tanácsi irányelv15. cikk(7) bekezdése
szerinti bejelentés követelményének is megfelel (HL L 376. szám, 2006. december 27., 36. oldal).
c)A termékre vonatkozó jogszabály bejelentése egyben a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i
2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdése szerinti bejelentés követelményének is
megfelel (HL L 376. szám, 2006. december 27., 36. oldal).
Amennyiben a b) vagy c) pont megjelölésre kerül, a bejelentésnektartalmaznia kell a követelmény megjelölését,
amelyek az alábbiak lehetnek:
a)mennyiségi vagy területi korlátozás, különösen a népesség alapján vagy a szolgáltatók közötti legkisebb
földrajzi távolság formájában meghatározott korlátozás,
b)a szolgáltató kötelezettsége meghatározott jogi formában való működésre,
c)a társaság tulajdonlására vonatkozó követelmény,
d)egyéb, a szakmai képesítések elismeréséről szóló, 2005. szeptember 7-i 2005/36/EK európai parlamenti és
tanácsi irányelvben szabályozott kérdésekre vonatkozó, vagy más uniós jogi aktusban meghatározott
követelményektől eltérő olyan követelmény, amely az érintett szolgáltatási tevékenység nyújtásához való
jogosultságot - a tevékenység sajátos természete alapján - bizonyos szolgáltatók számára tartja fenn,
e)a tagállam területén egynél több telephellyel való rendelkezésre vonatkozó tilalom,
f)az alkalmazottak minimális számát előíró követelmény,
g)rögzített legalacsonyabb és/vagy legmagasabb díjtétel, amelynek a szolgáltatónak meg kell felelnie,
h)a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy szolgáltatásával együtt egyéb meghatározott szolgáltatásokat is
nyújtson.

3. melléklet a 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez

Formanyomtatvány a jogszabálytervezet 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet 7. vagy 8. §-a szerinti
bejelentéséhez
1.Tagállam.
2.A bejelentett követelményt előíró tervezet címe és hivatkozás az esetleges elérhetőségére (csatolja a követelményt
előíró tervezetet).
3.A követelményt (jelölje meg)
� az állam írja elő országos szinten,
� állami szerv írja elő regionális szinten, nevezetesen: (fejtse ki),
� állami szerv írja elő helyi szinten, nevezetesen: (fejtse ki), vagy
� nem állami szerv (például szakmai szervezet) írja elő, nevezetesen: (fejtse ki).
4.A hatálybalépés (várható) időpontja.
5.A bejelentett követelményt előíró rendelkezés.
6.Azon szolgáltatási tevékenység, amelyre a bejelentett követelmény vonatkozik (vagy adott esetben annak
megjelölése, hogy a bejelentett követelmény horizontális jellegű, amely számos szolgáltatási tevékenységre
általánosan vonatkozik).
7.A bejelentett követelmény (jelölje meg)
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy nyilatkozatot tegyen vagy értesítést küldjön az illetékes hatóság részére,
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy címmel rendelkezzen vagy képviselőt jelöljön ki,
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy biztosítást kössön, illetve biztosítékról gondoskodjon,
***
� mennyiségi vagy területi korlátozás, különösen a népesség alapján vagy a szolgáltatók közötti legkisebb
földrajzi távolság formájában meghatározott korlátozás,
� a szolgáltató kötelezettsége meghatározott jogi formában való működésre,
� a társaság tulajdonlására vonatkozó követelmény,
� egyéb, a szakmai képesítésekelismeréséről szóló, 2005. szeptember 7-i 2005/36/EKeurópai parlamenti és
tanácsi irányelvben szabályozott kérdésekre vonatkozó, vagy más uniós jogi aktusokban meghatározott
követelményektől eltérő olyan követelmény, amely az érintett szolgáltatási tevékenység nyújtásához való
jogosultságot - a tevékenység sajátos természete alapján - bizonyos szolgáltatók számára tartja fenn,
� ugyanazon állam területén egynél több telephellyel való rendelkezésre vonatkozó tilalom,
� az alkalmazottak minimális számát előíró követelmény,
� rögzített legalacsonyabb és/vagy legmagasabb díjtétel, amelynek a szolgáltatónak meg kell felelnie,
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy szolgáltatásával együtt egyéb meghatározott szolgáltatásokat is
nyújtson,
***
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy telephellyel rendelkezzen,
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy engedélyt szerezzen be az illetékes hatóságtól - beleértve
a nyilvántartásba vételt, illetve szakmai szervezetbe vagy testületbe való felvételt -, kivéve a belső piaci
szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvben
(a továbbiakban: 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv) szabályozott kérdésekre vonatkozó, vagy
más uniós jogi aktusokban meghatározott esetekben,
� bizonyos formájú vagy típusú infrastruktúrának létrehozása tekintetében a szolgáltatót érintő tilalom, beleértve
az irodát vagy helyiségeket, amelyekre a szolgáltatónak az adott szolgáltatás nyújtásához szüksége van,
� olyan sajátos szerződéses megállapodás alkalmazása a szolgáltató és a szolgáltatás igénybevevője között, amely
megakadályozza vagy korlátozza az önálló vállalkozók általi szolgáltatásnyújtást,
� a szolgáltató azon kötelezettsége, hogy rendelkezzen az illetékes hatóság által kiállított, a szolgáltatási tevékenység
gyakorlásához szükséges azonosító dokumentummal,
� a szolgáltatás szerves részét képező felszerelésekés anyagok használatát érintő követelmény, a munkahelyi
egészségvédelem és biztonság szempontjából szükséges követelmények kivételével,
� a 2006/123/EKeurópai parlamenti és tanácsi irányelv 19. cikke szerint a szolgáltatás igénybevevőjét terhelő
követelmény, vagy
***
� a határon átnyúló szolgáltatásnyújtás keretében szolgáltatási tevékenységet folytató szolgáltatót terhelő egyéb
követelmény.
8.A bejelentett követelmény rövid leírása.
9.A határon átnyúló szolgáltatásnyújtás keretében szolgáltatási tevékenységet folytató szolgáltatóra alkalmazandó
bejelentett követelményt az alábbi ok teszi indokolttá:
� közrend,
� közbiztonság,
� közegészségügy, vagy
� a környezet védelme.
10.Fejtse ki részletesen, hogy a határon átnyúló szolgáltatásnyújtás keretében szolgáltatási tevékenységet folytató
szolgáltatóra vonatkozó bejelentett követelmény miért nem tekinthető diszkriminatívnak, miért alkalmas a kitűzött
cél eléréséhez, illetve miért nem valósítható meg a kitűzött cél kevésbé korlátozó intézkedés révén.
11.A követelmény a 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (2) bekezdésében foglalt követelmény,
amely egyaránt alkalmazandó a határon átnyúló szolgáltatásnyújtás keretében szolgáltatási tevékenységet folytató és
a letelepedett szolgáltatóra, és a bejelentés egyaránt szolgálja a 2006/123/EKeurópai parlamenti és tanácsi irányelv
39. cikk (5) bekezdése és 15. cikk (7) bekezdése szerinti bejelentési kötelezettség teljesítését?
� Igen
� Nem

4. melléklet a 341/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez[6]

Lábjegyzetek:

[1] A 11. §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte e rendelet 16. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2010.03.01.

[2] A jogalkotó - feltehetően hibásan - e rendelet 17. § (1) bekezdésével elrendeli a 14. § hatályon kívül helyezését 2009. december 29-ei hatállyal.

[3] A jogalkotó - feltehetően hibásan - e rendelet 17. § (1) bekezdésével elrendeli a 15. § hatályon kívül helyezését 2009. december 29-ei hatállyal.

[4] Hatályon kívül helyezte e rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.03.02.

[5] A jogalkotó - feltehetően hibásan - e rendelet 17. § (2) bekezdésével elrendeli e § hatályon kívül helyezését 2009. december 30-ai hatállyal.

[6] Hatályon kívül helyezte e rendelet 16. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2010.03.01.

Tartalomjegyzék