Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § E rendelet alkalmazásában

a) értékesítői hődíj: a távhőszolgáltató által ténylegesen igénybe vett hőmennyiség után fizetendő, Ft/GJ-ban kifejezett díj,

b)[1] értékesítői alapdíj: a távhőszolgáltató által az értékesítőnek fizetendő Ft/hó mértékegységben kifejezett díj,

c) távhővásárlási szerződés: a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban: Tszt.) szerinti értékesítő és a távhőszolgáltató közötti, távhővásárlásra irányuló szerződés,

d) végfelhasználó: a Tszt. szerinti lakossági felhasználó, díjfizető vagy külön kezelt intézmény.

2. § (1)[2] A távhőszolgáltató az értékesítő részére a távhő és a távhőtermeléssel összefüggő szolgáltatások - keringtetés, pótvíz biztosítása, vegyszerezés és vízlágyítás - ellenértékeként

a)[3] értékesítői alapdíjat és értékesítői hődíjat, vagy

b) értékesítői hődíjat

(a továbbiakban együtt: értékesítői díjak) fizet.

(2) Az (1) bekezdés szerinti díjtételeken kívül más díjtételeket az értékesítő nem alkalmazhat.

(3)[4] Az értékesítők megnevezését és az egyes értékesítőkhöz kapcsolódó értékesítői díjakat az 1. melléklet tartalmazza.

(3a)[5] Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a táblázat B oszlopa szerinti értékesítő

a) helyébe azonos hőtermelési technológiát alkalmazó új értékesítő lép, akkor az új értékesítő a korábban megállapított értékesítői díjakat alkalmazza,

b) cégneve - a működési engedélye engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül - megváltozik, akkor a névváltozással érintett értékesítőnek a megállapított értékesítői díjak megmaradnak.

(3b)[6] Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen olyan értékesítő kezdi meg jogszerűen az értékesítői díjra jogosító tevékenységét, amely nem tartozik a (3a) bekezdés hatálya alá, akkor az új értékesítő legfeljebb az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti energiahordozón alapuló hőtermelésre vonatkozó B oszlop szerinti értékesítői hődíjat alkalmazhatja. Ha az értékesítő az adott hónapban nem csak egyfajta energiahordozót használ, akkor legfeljebb az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázatban szereplő díjaknak a felhasznált energiahordozók mennyiségével súlyozott átlaga szerinti hődíjat alkalmazhatja.

(4)[7] Az értékesítői alapdíj és az értékesítői hődíj külön-külön legmagasabb hatósági árak.

(5)[8] Az 1. és 4. mellékletben szereplő díjak nem tartalmazzák az általános forgalmi adót.

3. §[9] (1)[10] A külön kezelt intézmény a távhőszolgáltatásért az érintett ellátási területen működő távhőszolgáltató, az ellátási területen a korábbi távhőszolgáltató helyett működő új távhőszolgáltató vagy cégnevét a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltoztató távhőszolgáltató (e § alkalmazásában a továbbiakban: ellátási területen működő távhőszolgáltató) részére a 4. melléklet szerinti - legmagasabb hatósági árnak minősülő - fogyasztás alapú önköltségi hődíjat fizeti.

(1a)[11] A külön kezelt intézmény a távhőszolgáltatásért az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére - az (1) bekezdésben meghatározott önköltségi hődíjon felül - egyéb, nem fogyasztás alapján számított díjként legfeljebb a 2011. március 31-én az érintett ellátási területen érvényes, általános forgalmi adót nem tartalmazó díjaknál 4,2 százalékkal magasabb mértékű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - díjat fizeti.

(1b)[12] Ha az ellátási területen működő távhőszolgáltató ellátási területén 2011. március 31-én nem volt külön kezelt intézmény, akkor az új csatlakozó külön kezelt intézmény az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére - az (1) bekezdés szerinti önköltségi hődíjon felül - legfeljebb a (2) bekezdés szerinti lakossági felhasználóra és lakossági díjfizetőre irányadó alapdíjnál 30 százalékkal magasabb összegű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - alapdíjat fizeti.

(2)[13] A lakossági felhasználó és a lakossági díjfizető a távhőszolgáltatásért az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére a 2014. szeptember 30. napján érvényes szolgáltatási díjnál 3,3 százalékkal alacsonyabb összegű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - szolgáltatási díjat köteles fizetni.

4. §[14] A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) a Tszt. szerinti árelőkészítést a 2. melléklet szerinti módszertan alapján végzi.

5. §[15] (1)[16] Az 1. mellékletben meghatározott értékesítő, valamint távhőszolgáltató tárgyévi auditált számviteli törvény szerinti beszámolójában szereplő, a távhőtermelési és távhőszolgáltatási tevékenységéből származó adózás előtti eredménye nem haladhatja meg a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján az ezen tevékenységekre vonatkozó,

a) 2024. december 31. napjáig üzembe helyezett eszközök vonatkozásában a bruttó,

b) 2024. december 31. napját követően üzembe helyezett eszközök vonatkozásában a könyv szerinti

eszközérték és a nyereségtényező szorzatának mértékét (a továbbiakban: nyereségkorlát).

(1a)[17] Azon értékesítő esetében, ahol a hőt - részben vagy kizárólag - villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítják elő, és a megtermelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, a nyereségkorlát meghatározása során a bruttó eszközértékbe bele kell számítani a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján a kapcsolt villamosenergia-termelési tevékenységre vonatkozó bruttó eszközértéket is.

(2)[18] A nyereségtényező

a) azon értékesítő esetében, amely 2011. március 31. és 2024. december 31. napja között a villamos energiáról szóló törvény szerinti megújuló energiaforrást hasznosító vagy a nagy hatásfokú, hasznos hőenergiával kapcsoltan termelt villamos energia és a hasznos hő mennyisége megállapításának számítási módjáról szóló miniszteri rendelet szerinti nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelés követelményeinek megfelelő távhőtermelő létesítményt üzembe helyezett, illetve üzembe helyez: 4,5%;

b) azon értékesítő esetében, amely 2024. december 31. napját követően a villamos energiáról szóló törvény szerinti megújuló energiaforrást hasznosító vagy a nagy hatásfokú, hasznos hőenergiával kapcsoltan termelt villamos energia és a hasznos hő mennyisége megállapításának számítási módjáról szóló miniszteri rendelet szerinti nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelés követelményeinek megfelelő távhőtermelő létesítményt üzembe helyez, és annak eszközeit külön eszközkartonokon tartja nyilván, az Államadósság Kezelő Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság által közzétett 10 és 15 éves névleges futamidejű állampapírok tárgyév március hónap utolsó munkanapján közzétett referenciahozam számtani átlagának 2,5 százalékponttal növelt értéke az alábbi feltételek szerint:

ba) ha az így számított érték nem éri el a 4,5%-ot, a nyereségtényező 4,5%;

bb) ha az így számított érték meghaladja a 9%-ot, a nyereségtényező 9%;

c) az a) és b) pont alá nem tartozó értékesítő esetében: 2,0%;

d) azon távhőszolgáltató esetében, amely 2024. december 31. napját követően a Hivatal által 2024. december 31-ig kiadott kritériumoknak megfelelő energiahatékonyságot növelő vagy a távhőszolgáltatás költségeit csökkentő beruházást hajt végre, a beruházás lezárását követően a fejlesztésben érintett eszközökre 4,25%;

e) a d) pont alá nem tartozó távhőszolgáltató esetében: 2,0%.

(3)[19] Az értékesítő és a távhőszolgáltató köteles a nyereségkorlát feletti eredményét a távhőtermelés és távhőszolgáltatás energiahatékonyságát növelő, vagy költségének csökkentése érdekében felmerülő beruházásra fordítani a nyereségkorlát feletti eredmény keletkezését követő három éven belül, amely beruházás megvalósulását a Hivatal ellenőrzi.

(4) Ha a Hivatal az ellenőrzés során azt állapítja meg, hogy a (3) bekezdés szerinti beruházás nem, vagy csak részben valósult meg, akkor a nyereségkorlát feletti eredmény beruházásra fel nem használt mértékét a soron következő árelőkészítés során mint indokolt költséget csökkentő tételt veszi figyelembe.

5/A. §[20] (1) Azon hőtermelő, amely kizárólag a távhőtermelési vagy villamosenergia-termelési célú ipari folyamattól eltérő ipari folyamatból származó hulladékhőből állítja elő a távhőt, a 3. melléklet szerinti legmagasabb árnak tekintendő árral megegyező vagy az alatti szerződéses árat a közvetlenül a távhőszolgáltatóval kötött szerződésében jogosult alkalmazni, a Hivatal erre vonatkozó jóváhagyása esetén.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hőtermelő mentesül az 5. § (1) bekezdése szerinti nyereségkorlát alkalmazása alól.

6. § (1) Ez a rendelet - a (2)-(3) bekezdésben meghatározott kivétellel - 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)[21]

(3)[22] Az 5. § 2012. január 1-jén lép hatályba.

(4)[23] A Hivatal az 5. § (3) bekezdés szerinti ellenőrzést első alkalommal a 2012. évre vonatkozóan készített számviteli törvény szerinti beszámoló tekintetében folytatja le.

(5)[24] Az egyes energetikai tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelettel megállapított 5. § nyereségkorlátra vonatkozó rendelkezései első alkalommal a 2015. évben keletkezett nyereségkorlát feletti eredmények tekintetében alkalmazandóak.

7. §[25] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 22/2023. (X. 13.) EM rendelet 3. §-ával megállapított

a) 1. melléklete szerinti táblázat E:7, E:53 és E:54 mezőjében, továbbá

b) 4. melléklete szerinti táblázat C:6, C:7 és C:53 mezőjében

foglaltakat a 2023/2024. gázév mint elszámolási időszak tekintetében kell alkalmazni.

8. §[26]

9. §[27] A távhőszolgáltató e rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 16/2024. (IX. 30.) EM rendelettel megállapított 3. § (1a) bekezdése hatálybalépését követően 2024. december 31-ig legfeljebb a 2024. szeptember 30-án alkalmazott, a 3. § (1) bekezdésében meghatározott önköltségi hődíjon felüli egyéb, nem fogyasztás alapján számított díjakat érvényesíthet legmagasabb hatósági árként.

Dr. Fellegi Tamás s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter

1. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[28]

1. Az értékesítői díjak

ABCDE
1.TelepülésÉrtékesítő megnevezéseVásárló szolgáltató neveÉrtékesítői alapdíjÉrtékesítői hődíj
2.Ft/hóFt/GJ
3.AjkaBakonyi Erőmű Zrt.BAKONY-TÁVHŐ Kft.106 145 0004 876
4.AlmásfüzitőEnergiabörze Power Kft.ALFEN Kft.07 923
5.BajaGreenergy-Power Kft.Baja Energetika Kft.06 315
6.BonyhádGreenergy-Power Kft."FŰTŐMŰ" Kft.07 990
7.BudapestAlpiq Csepel Kft.
- kombinált ciklusú erőmű
BKM Nonprofit Zrt.125 322 0002 822
8.BudapestAlpiq Csepel Kft. - kazánBKM Nonprofit Zrt.07 457
9.BudapestBudapesti Erőmű Zrt.
- Kelenföldi Erőmű - 1117
Budapest, Budafoki út 52.
BKM Nonprofit Zrt.342 707 0008 413
10.BudapestBudapesti Erőmű Zrt.
- Kispesti Erőmű - 1184
Budapest, Nefelejcs utca 2.
BKM Nonprofit Zrt.238 670 0008 329
11.BudapestBudapesti Erőmű Zrt. -
Újpesti Erőmű - 1045
Budapest, Tó utca 7.
BKM Nonprofit Zrt.296 151 0008 387
12.BudapestKészenléti RendőrségBKM Nonprofit Zrt.07 193
13.BudapestCHP-Erőmű Kft.BKM Nonprofit Zrt.010 095
14.BudapestGreenergy-Power Kft.BKM Nonprofit Zrt.08 456
15.BudapestMVM Balance Zrt.
kapcsoltan és villamos
kazánnal termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.118 436 0008 720
16.BudapestMVM Balance Zrt.
póttüzeléssel termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.07 838
17.BudapestMVM Balance Zrt. önálló
tüzeléssel termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.08 843
18.BudapestALTEO-Therm Kft.BKM Nonprofit Zrt.010 127
19.BudapestMOHU BUDAPEST Zrt.BKM Nonprofit Zrt.01 133
20.BudapestOMNI Energy Kft.GM Kőérberek 30 Kft.06 801
21.BudaörsVeolia Energia
Magyarország Zrt.
BUDAÖRSHŐ Kft.07 363
22.CsongrádCsoterm Kft.Csongrádi Közmű Kft.04 527
23.CsornaGreenergy-Power Kft.Csornahő Kft.06 812
24.DebrecenAquaticum Debrecen Kft.Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
05 829
25.DebrecenDebreceni Vízmű Zrt.Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
08 327
26.DebrecenVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
223 134 0008 327
27.DombóvárVeolia Energia
Magyarország Zrt.
DOMBÓVÁRHŐ Kft.07 302
28.DorogVeolia Energia
Magyarország Zrt.
PROMTÁVHŐ Kft.15 071 0008 963
29.DunakesziCHP-Erőmű Kft.Dunakeszi Közüzemi
Nonprofit Kft.
06 763
30.DunaújvárosISD Power Energiatermelő
és Szolgáltató Kft.
DVG Zrt.01 401
31.DunaújvárosGreenergy Távhő Kft.DVG Zrt.140 881 0007 151
32.EgerCHP-Erőmű Kft.EVAT Zrt.07 277
33.ÉrdVeolia Energia
Magyarország Zrt.
ÉRD-TÁVHŐ Kft.07 023
34.EsztergomVeolia Energia
Magyarország Zrt.
PROMTÁVHŐ Kft.24 926 0008 963
35.GödöllőVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Gödöllői Távhő Kft.07 120
36.GyöngyösVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Városgondozási Zrt.07 091
37.GyőrArrabona Koncessziós Kft.GYŐR-SZOL Zrt.289 215 000957
38.GyőrALTEO-Therm Kft.GYŐR-SZOL Zrt.287 0006 481
39.HajdúnánásCHP-Erőmű Kft.NÁNÁSHŐ Kft.07 986
40.HajdúszoboszlóVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Hajdúszoboszlói
Nonprofit Zrt.
07 529
41.KaposvárE.ON Energiatermelő Kft.Kaposvári
Vagyonkezelő Zrt.
04 107
42.KaposvárOMNI Energy Kft.Kaposvári
Vagyonkezelő Zrt.
04 107
43.KazincbarcikaALTEO-Therm Kft.Barcika Szolg Kft.68 856 0008 193
44.KiskunhalasHalas-T Kft.Halasi Városgazda Zrt.11 534 0007 936
45.KiskunfélegyházaGreenergy-Power Kft.Félegyházi Fejlesztési
Nonprofit Kft.
08 417
46.KörmendGreenergy-Power Kft.RÉGIÓHŐ Kft.06 230
47.MakóMaterm Hőszolgáltató,
Befektető Kft.
Makói Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
05 562
48.MátészalkaVeolia Energia
Magyarország Zrt.
SZALKATÁVHŐ Kft.07 128
49.MátészalkaGeotherm FIRE Kft.SZALKATÁVHŐ Kft.07 094
50.MiskolcMiskolci Geotermia Kft.MIHŐ Kft.154 956 000881
51.MiskolcKuala Kft.MIHŐ Kft.154 956 000881
52.MiskolcMVM MIFŰ Kft. - Hold u.
hrsz. 23358/9 és Tatár u.
29/a. hrsz. 23358/8
MIHŐ Kft.92 714 0008 760
53.MiskolcMVM Balance Zrt. -
Miskolc, Bánki Donát u. 17.
MIHŐ Kft.07 643
54.MiskolcOMNI Energy Kft.MIHŐ Kft.07 643
55.MohácsVeolia Energia
Magyarország Zrt.
MOHÁCS-HŐ Kft.07 049
56.MohácsBIOENERGY-Duna Befektető
és Szolgáltató Kft.
MOHÁCS-HŐ Kft.06 372
57.MosonmagyaróvárGeotherm Hungary Kft.Városüzemeltető Kft.07 772
58.MosonmagyaróvárMESZ Mosonmagyaróvár Kft.Városüzemeltető Kft.29 147 0008 640
59.NagykőrösGreenergy-Power Kft.KÖVA-KOM
Nonprofit Zrt.
05 492
60.NyíregyházaVeolia Energia
Magyarország Zrt.
NYÍRTÁVHŐ Kft.130 899 0008 373
61.ÓzdALTEO-Therm Kft.Ózdi Távhő Kft.07 448
62.PaksMVM Paksi Atomerőmű Zrt.Duna Center Therm
Kereskedelmi és
Szolgáltató Kft.
4 895 000929
63.PécsPannon Hőerőmű Zrt.PÉTÁV Kft.220 210 0005 731
64.PétfürdőEQUANS Magyarország Kft."PÉTKOMM" Kft.6 530 0006 714
65.PüspökladányGreenergy-Power Kft.Püspökladányi
Városüzemeltető és
Gyógyfürdő Kft.
08 050
66.SalgótarjánCHP-Erőmű Kft. - kapcsoltSalgó Vagyon Kft.06 970
67.SalgótarjánCHP-Erőmű Kft. - kazánSalgó Vagyon Kft.04 345
68.SárbogárdMÖVIT
Villamosenergiatermelő Zrt.
EQUANS Sárbogárdi
Kft.
07 263
69.SárospatakGreenergy-Power Kft.Patakhő
Energiaszolgáltató
Nonprofit Kft.
08 526
70.SárvárGreenergy-Power Kft.Sárvári
Városgondnokság
Nonprofit Kft.
07 758
71.SátoraljaújhelySátoraljaújhelyi Erzsébet
Kórház
EQUANS
Magyarország Kft.
07 709
72.SiklósCHP-ERŐMŰ Kft.SIKLÓS-HŐ Kft.07 407
73.SiófokEQUANS Magyarország Kft.Termofok-Sió Kft.11 698 0006 871
74.SopronVeolia Energia
Magyarország Zrt.
SOPRON Holding Zrt.19 568 0006 865
75.SopronALTEO-Therm Kft.SOPRON Holding Zrt.21 067 0007 595
76.SzázhalombattaVeolia Energia
Magyarország Zrt.
"SZÁKOM"
Nonprofit Kft.
31 019 0008 037
77.SzentlőrincSzentlőrinci Geotermia Kft.Szentlőrinci Közüzemi
Nonprofit Kft.
9 925 000304
78.SzegedGeo Hőterm Kft.Szegedi Távfűtő Kft.06 595
79.SzegedOMNI Energy Kft.Szegedi Távfűtő Kft.07 636
80.SzegedVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Szegedi Távfűtő Kft.07 636
81.SzigetszentmiklósGreenergy-Power Kft."Aries" Nonprofit Kft.07 222
82.SzigetvárSzigetvári Gyógyfürdő Kft.Szigetvári Távhő
Szolgáltató
Nonprofit Kft.
0241
83.SzigetvárVoltrack Heat Kft.Szigetvári Távhő
Szolgáltató
Nonprofit Kft.
01 976
84.SzombathelySzombathelyi Erőmű Zrt.Szombathelyi
Távhőszolgáltató Kft.
07 466
85.SzombathelyOMNI Energy Kft.Szombathelyi
Távhőszolgáltató Kft.
07 466
86.TapolcaEnergiabörze Power Kft.Városgazdálkodási Kft.07 508
87.TatabányaEnergiabörze Power Kft.T-Szol Zrt.03 617
88.TatabányaTatabánya Erőmű Kft.T-Szol Zrt.309 038 0003 617
89.TiszaújvárosALTEO-Therm Kft.TiszaSzolg 2004 Kft.51 031 0008 315
90.VácVeolia Energia
Magyarország Zrt.
Váci Távhő Nonprofit
Közhasznú Kft.
07 362
91.VácGreenergy-Power Kft.Váci Távhő Nonprofit
Közhasznú Kft.
07 362
92.VasvárVasi Triász Kft.RÉGIÓHŐ Kft.03 266
93.VárpalotaVárpalotai Kiserőmű Kft.Várpalotai
Közszolgáltató
Nonprofit Kft.
07 414
94.VeszprémGreenergy-Power Kft."VKSZ" Veszprémi
Közüzemi
Szolgáltató Zrt.
07 345

2. A 2. § (3b) bekezdése alá tartozó értékesítők értékesítői díjai

AB
1.Értékesítő által felhasznált energiahordozóÉrtékesítői
hődíj
2.Ft/GJ
3.Földgáz7 000
4.Biomassza4 000
5.Geotermikus6 000
6.Települési szilárd hulladék1 133
7.Villamos energia1 976
8.Egyéb3 000

2. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[29]

Az indokolt költségek figyelembevételének módszertana a távhőtermelők és távhőszolgáltatók vonatkozásában

1. A költségek és az eszközérték figyelembevételének általános elvei

1.1. Indokolt költség és eszközérték

a) az összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló költségek és eszközértékek,

b) a dokumentumokkal (például szerződés) alátámaszthatóan az a) pontban foglaltakhoz képest a tárgyévben kivételesen felmerülő (szükségessé váló) éves költség/ráfordítás, vagy

c) a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó, auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott költségek.

1.2. A távhő díját a megállapításának alapját képező indokolt éves költség összegéből és a tárgyévre előre jelzett, értékesítésre kerülő éves hőmennyiségből levezetve kell kimutatni.

1.3. A legkisebb költség elvének érvényre juttatása érdekében a legkisebb hőtermelői költséget jelentő hőelőállítást kell alapul venni, a kapacitások hatékony allokálásának és helyettesíthetőségének szempontja mellett.

1.4. Azon értékesítő vagy távhőtermelő esetében, amely a hőt - részben vagy kizárólag - villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítja elő, és az általa termelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, az ebből eredő árbevételét a Hivatal a távhőtermelés negatív költségeként figyelembe veszi.

2. Egyes árképző elemek (költségelemek) figyelembevételének módja

2.1. Működési költségek

2.1.1. Földgáz költségek

Az anyagjellegű költségeken belül a földgáz alapú tüzelőanyag-költséget vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében egységesen a Hivatal által előzetesen meghirdetett referencia költségszinten, vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében azon az értéken (a hozzá tartozó mennyiséggel együtt) kell figyelembe venni, amellyel az árelőkészítést megalapozó adatszolgáltatásban az engedélyes ezt megadta, de a Hivatal jogosult egységes felső korlát (cap) alkalmazására, és vizsgálhatja, hogy milyen piaci versenyeztetés mellett alakult ki az elismerendő ár.[30]

2.1.2. A nem földgáz alapú (tüzelőolaj, megújuló energiaforrás stb.) hőtermelés esetén a tüzelőanyag-költség egyedi vizsgálat alapján kerül figyelembevételre.

2.1.3. A hőtermelési üzem folyamatos biztonságos fenntartását szolgáló állandó költségeket összehasonlító gazdasági elemzéseken nyugvó fajlagosított értékek alapján, vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott értékben kell figyelembe venni indokolt költségként.

2.1.4. Az igénybe vett szolgáltatások - különös tekintettel a tevékenység folytatásához nélkülözhetetlen feladatok kiszervezésére, a tanácsadási díjakra, kapcsolt vállalkozásokkal kötött szerződésekre - csak egyedi vizsgálat alapján minősülhetnek külön is elismerendő indokolt költségeknek.

2.1.5. Pénzügyi ráfordítás, hiteltörlesztés

A pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés - az alkalmazott finanszírozási megoldástól függetlenül - a 3. pont szerinti egyedi vizsgálat alapján ismerhető el indokolt költségként.

2.2. Értékcsökkenés

2.2.1. Az értékcsökkenést vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatása alapján, vagy összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló, az eszközök hosszú távú folyamatos működőképesen tartása érdekében felmerülő mértékben kell figyelembe venni.

2.2.2. Az értékcsökkenést a 3. pont szerint kell figyelembe venni abban az esetben, ha az egyedi vizsgálat eredményeként a pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés elismert költségnek tekintendő.

2.3. Megtérülés

2.3.1. Megtérülésként az 1. pont alapján figyelembe vett bruttó eszközérték és az 5. § (2) bekezdésében meghatározott nyereségtényező szorzatát kell elismerni indokolt költségként.

2.4. Támogatások

2.4.1. A beruházások vissza nem térítendő támogatásból finanszírozott részére sem a 2.2. pont szerinti értékcsökkenés, sem a 2.3. pont szerinti megtérülés nem vehető figyelembe.

2.4.2. A visszatérítendő támogatás a pénzügyi ráfordításokkal és a hiteltörlesztéssel azonos módon kezelve, a 3. pont szerinti vizsgálat pozitív eredménye esetén ismerhető el indokolt költségként.

3. Egyedi vizsgálat

A Hivatal azon beruházás esetében ismerheti el a beruházási hitel- valamint a visszatérítendő támogatás kamatát és törlesztő részletét indokolt költségként, amely teljesíti azt a feltételt, miszerint a beruházás számított tőkeköltségeként jelentkező elismert költségtöbblet kisebb, mint a beruházás eredményeként fellépő költségmegtakarítás.

A Hivatal az egyedi vizsgálata során a beruházás számított tőkeköltsége részeként a hitel éves tőketörlesztését és kamatát, a visszatérítendő támogatás éves törlesztő részletét és esetlegesen felszámított kamatát, a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részére számított értékcsökkenésének összegét, valamint szintén a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részén alapuló - a 2.3. pont szerint számított - megtérülés összegét hasonlítja össze a beruházás eredményeként felmerülő költségcsökkenéssel. A Hivatal azt is vizsgálja, hogy a beruházás összértéke, továbbá a hitel kamata megfelel-e a legkisebb költség elvének, összhangban van-e az aktuális piaci viszonyokkal, és a számított tőkeköltség megállapítása során csak az ezen követelményeknek megfelelő beruházási értéket és hitelkamatot fogadja el.

Abban az esetben, ha a beruházás hatására bekövetkező költségcsökkenés mértéke a beruházás számított tőkeköltségének összegét meghaladja, akkor a Hivatal a beruházás számított tőkeköltségét indokolt költségként elismeri.

3. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[31]

Az 5/A. § szerinti értékesítőre vonatkozó legmagasabb hatósági ár:

Teljesítménydíj (Ft/MW/Év)Hődíj (Ft/GJ)
02000

4. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[32]

A Külön Kezelt Intézményeknek értékesített távhő hődíja

ABC
1.TelepülésTávhőszolgáltatóA településen a külön kezelt
intézmények által
fizetendő hődíj
(Ft/GJ)
2.AjkaBAKONY-TÁVHŐ Kft.5 838
3.AjkaBakonyi Erőmű Zrt.4 876
4.AlgyőVeolia Energia Magyarország Zrt.8 098
5.AlmásfüzitőALFEN Kft.10 908
6.BajT-Szol Zrt.7 498
7.BajaBaja Energetika Kft.9 717
8.BalatonfüredFÜREDHŐ Kft.6 830
9.BerettyóújfaluHERPÁLY Vagyonkezelő Kft.7 344
10.BokodMVM OTSZ Zrt.8 752
11.Bonyhád"FŰTŐMŰ" Kft.7 800
12.BudaörsBUDAÖRSHŐ Kft.7 817
13.BudapestCsepeli Erőmű Kft.0
14.BudapestVeolia Energia Magyarország Zrt.8 088
15.BudapestBKM Nonprofit Zrt.8 274
16.BudapestGM Kőérberek 30 Kft.6 633
17.CeglédVeolia Energia Magyarország Zrt.8 182
18.CelldömölkCellhő Kft.8 612
19.CserkeszőlőCserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ2 622
20.CsongrádCsongrádi Közmű Kft.4 819
21.CsornaCsornahő Kft.9 348
22.DebrecenDebreceni Hőszolgáltató Zrt.9 468
23.DombóvárDOMBÓVÁRHŐ Kft.7 952
24.DorogPROMTÁVHŐ Kft.10 828
25.DunakesziDunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.7 669
26.DunaújvárosDVG Zrt.9 289
27.EgerEVAT Zrt.8 881
28.ÉrdÉRD-TÁVHŐ Kft.7 188
29.EsztergomPROMTÁVHŐ Kft.12 565
30.GödöllőGödöllői Távhő Kft.7 950
31.GyöngyösVárosgondozási Zrt.7 615
32.GyőrGYŐR-SZOL Zrt.4 526
33.HajdúböszörményHajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft.8 803
34.HajdúnánásNÁNÁSHŐ Kft.8 714
35.HajdúszoboszlóHajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.8 975
36.HódmezővásárhelyHódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt.4 102
37.InotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.8 909
38.KaposvárKaposvári Vagyonkezelő Zrt.4 409
39.KapuvárKapuvári Hőszolgáltató Kft.8 556
40.KazincbarcikaBarcika Szolg Kft.9 382
41.KecskemétKecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft.5 919
42.KeszthelyVÜZ Nonprofit Kft.7 784
43.KiskunfélegyházaFélegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft.7 999
44.KiskunhalasHalasi Városgazda Zrt.9 468
45.KisvárdaKISVÁRDAI KÖZMŰ Kft.8 759
46.KomáromKomáromi Távhő Kft.8 241
47.KomlóKomlói Fűtőerőmű Zrt.6 343
48.KörmendRÉGIÓHŐ Kft.6 451
49.KőszegEQUANS Magyarország Kft.7 779
50.MakóMakói Városgazdálkodási Nonprofit Kft.7 475
51.MátészalkaSZALKATÁVHŐ Kft.9 100
52.MiskolcMIHŐ Kft.4 421
53.MohácsMOHÁCS-HŐ Kft.6 793
54.MórMÓRHŐ Kft.8 421
55.MosonmagyaróvárVárosüzemeltető Kft.9 124
56.NagyatádEQUANS Magyarország Kft.5 516
57.NagykőrösKÖVA-KOM Nonprofit Zrt.7 279
58.NyergesújfaluDISTHERM Kft.8 324
59.NyírbátorNyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft.7 505
60.NyíregyházaNYÍRTÁVHŐ Kft.10 088
61.NyíregyházaEnergocoop Kft.8 782
62.OroszlányMVM OTSZ Zrt.10 147
63.ÓzdÓzdi Távhő Kft.9 638
64.PaksDuna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.1 051
65.PécsPÉTÁV Kft.6 817
66.Pétfürdő"PÉTKOMM" Kft.7 654
67.PornóapátiPornóapáti Vagyonhasznosító Kft.5 421
68.PutnokPutnoki Városgondnokság7 936
69.PüspökladányPüspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft.8 140
70.SalgótarjánSalgó Vagyon Kft.8 560
71.SárbogárdEQUANS Sárbogárdi Kft.8 450
72.SárospatakPatakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft.8 047
73.SárvárSárvári Városgondnokság Nonprofit Kft.9 116
74.SátoraljaújhelyEQUANS Magyarország Kft.8 643
75.SiklósSIKLÓS-HŐ Kft.7 777
76.SiófokTermofok-Sió Kft.10 354
77.SopronSOPRON Holding Zrt.8 325
78.SzarvasSzarvasi KOMÉP Városgazdálkodási Nonprofit Kft.2 979
79.Százhalombatta"SZÁKOM" Nonprofit Kft.9 274
80.SzegedSzegedi Távfűtő Kft.7 594
81.SzékesfehérvárSZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és
Hőszolgáltató Zrt.
8 395
82.SzekszárdSzekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft.8 666
83.SzentendreVárosi Szolgáltató Nonprofit Zrt.7 819
84.SzentesSzentes Városi Szolgáltató Kft.2 543
85.SzentgotthárdRÉGIÓHŐ Kft.7 306
86.SzentlőrincSzentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.5 253
87.Szigetszentmiklós"Aries" Nonprofit Kft.9 001
88.SzigetvárSzigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft.7 347
89.SzolnokMVM OTSZ Zrt.8 908
90.SzombathelySzombathelyi Távhőszolgáltató Kft.8 722
91.TapolcaVárosgazdálkodási Kft.8 428
92.TataTATA ENERGIA Kft.5 352
93.TatabányaT-Szol Zrt.4 222
94.TiszaújvárosTiszaSzolg 2004 Kft.9 447
95.VácVáci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft.7 596
96.VárpalotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.10 650
97.VasvárRÉGIÓHŐ Kft.4 782
98.Veszprém"VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.8 768
99.ZáhonyZáhonyi HŐTÁV Nonprofit Kft.8 269
100.ZircVeolia Energia Magyarország Zrt.9 016

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 1. §-a. Hatályos 2017.10.01.

[2] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[3] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § a) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[4] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[5] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[6] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[7] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § b) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[8] Módosította a 20/2022. (IX. 30.) TIM rendelet 1. § (4) bekezdése. Hatályos 2022.10.01.

[9] Megállapította a 78/2012. (XII. 22.) NFM rendelet 44. § - a. Hatályos 2013.01.01.

[10] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[11] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[12] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[13] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[14] Módosította a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 21. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[15] Megállapította a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2016.01.01.

[16] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[17] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[18] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[19] Módosította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[20] Beiktatta az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 6. §-a. Hatályos 2015.10.01.

[21] Hatályon kívül helyezte a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2011.11.30.

[22] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.11.30.

[23] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § d) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[24] Beiktatta a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 5. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[25] Beiktatta a 22/2023. (X. 13.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2023.10.14.

[26] Hatályon kívül helyezte a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 6. §-a. Hatálytalan 2024.10.01.

[27] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.10.01.

[28] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 4. § (1) bekezdése (lásd: 1. melléklet). Hatályos 2024.10.01.

[29] Megállapította a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 6. § (2) bekezdése (lásd 7. melléklet). Hatályos 2016.01.01.

[30] Módosította az 59/2017. (XII. 29.) NFM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.01.01.

[31] Beiktatta az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 7. § (3) bekezdése (lásd 11. melléklet). Hatályos 2015.10.01.

[32] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 4. § (2) bekezdése (lásd: 2. melléklet). Hatályos 2024.10.01.

Tartalomjegyzék