51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
a távhőszolgáltatási támogatásról
Veszélyhelyzeti normák
Egyes veszélyhelyzeti V./háborús normák:[1]
560/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet (különösen: 1. §)
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei
1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,
a)[2] az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és
b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.
(2)[3]
(3)[4]
2. A támogatás mértéke
2. §[5] (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.
(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.
3. § (1) A támogatás mértékét
a)[6] távhőszolgáltató esetében - a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével - az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,
b) intézmény esetében - a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével - az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa
tartalmazza.
(2)[7]
(3)[8]
(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.
(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.
(6)[9] A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.
3/A. §[10] (1) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató helyébe új távhőszolgáltató lép, akkor az új távhőszolgáltatót támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.
(2) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató cégneve a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltozik, akkor támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.
(3) A Hivatal a távhőszolgáltató személyének (1) bekezdés szerinti vagy cégnevének (2) bekezdés szerinti megváltozásáról a Hivatal változást elrendelő határozatának kiadásával együtt értesíti a villamos energiáról szóló törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítót (a továbbiakban: rendszerirányító).
3. A támogatás igénylése
4. §[11] (1)[12] Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 12. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a rendszerirányítóhoz.
(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza
a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,
b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.
(3) A rendszerirányító - a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.
(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.
(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.
(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg
a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét - a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában - a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy
b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli
a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.
(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését - az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.
4. A támogatás kifizetése
5. § (1)[13] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.
(2)[14] A rendszerirányító a 3/A. § (1) bekezdése szerinti távhőszolgáltatónak a kifizetést a Hivatal 3/A. § (3) bekezdése szerinti értesítésének kézhezvételét követően, a 3/A. §-ban foglalt eltérésekkel teljesíti.
(2a)[15] A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) és (2) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.
(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.
(4) A rendszerirányító - az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében - az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.
(5)[16] A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(6)[17] Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(6a)[18] Ha az elkülönített számlán rendelkezésre álló keretösszeg (4) bekezdés szerinti tartalékot meghaladó összege a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás mértéke, valamint az e rendeletben meghatározott mindenkori támogatási igények alapján nem nyújt fedezetet a kifizetésekre, az elkülönített számla fedezethiányát a 6/A. § szerint kell megszüntetni.
(7) A tartalék terhére - az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig - a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha
a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy
b)[19] a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.
(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.
(9)[20] A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.
(10)[21] Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.
(11)[22] A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.
5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása
6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert
a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint
b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.
(2)[23] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.
(3)[24] A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.
6/A. §[25] (1) A rendszerirányító haladéktalanul tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert, ha az 5. § (6a) bekezdés szerinti fedezethiányról tudomást szerez.
(2) A Hivatal az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás beérkezését követő 8 munkanapon belül megküldi javaslatát az energiapolitikáért felelős miniszternek az elkülönített számlára szükséges kiegészítő befizetés mértékére és ütemezésére vonatkozóan.
(3) Az energiapolitikáért felelős miniszter intézkedik a fedezethiány
a) a Vet. 148. § (4) bekezdése szerinti támogatás mértékének megemelésével,
b) a központi költségvetésből történő egyösszegű kompenzációval, vagy
c) az a) és a b) pont szerinti intézkedések egyidejű alkalmazásával
történő megszüntetése érdekében.
(4) Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 1. melléklet XVII. Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet, 21. Központi kezelésű előirányzatok cím, 15. Távhőszolgáltatók kompenzációja alcím, 1. Távhőszolgáltatók kompenzációjával kapcsolatos kiadások jogcímcsoport terhére legfeljebb évi 33 milliárd forint keretösszegig teljesíthető kifizetés kompenzációs előlegként.
7. § (1)[26] Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és - az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében - arról külön elszámolást vezet.
(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.
(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.
6. A támogatás ellenőrzése
8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában
a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,
b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy
c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,
az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.
(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást - a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve - köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.
(3) A Hivatal
a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.
(4)[27] Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére - a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén - a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha
a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.
(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.
7. Záró rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.
(2)[28] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3-6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.
(3)[29] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 6. §-ával megállapított 3/A. §-ában foglaltakat a 2023/2024. gázév tekintetében kell alkalmazni.
(4)[30] E rendeletnek a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 8/2024. (V. 10.) EM rendelettel megállapított 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa szerinti támogatási mértékeket 2024. április 1. napjától kell alkalmazni.
8. Az Európai Unió jogának való megfelelés
10. §[31] Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
Dr. Fellegi Tamás s. k.,
nemzeti fejlesztési miniszter
1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[32]
A támogatás mértéke
1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek[33]
A | B | C | D | |
1 | Település | Távhőszolgáltató | Fix összegű támogatás | Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás |
2 | Ft/hó | Ft/GJ | ||
3 | Ajka | BAKONY-TÁVHŐ Kft. | 131 452 293 | 3 132 |
4 | Ajka | Bakonyi Erőmű Zrt. | 0 | 0 |
5 | Algyő | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 925 060 | 8 969 |
6 | Almásfüzitő | ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. | 17 563 071 | 10 732 |
7 | Baj | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 3 619 126 | 9 463 |
8 | Baja | Baja Energetika Kft. | 10 344 332 | 8 766 |
9 | Balatonfüred | Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. | 6 701 081 | 8 096 |
10 | Berettyóújfalu | HERPÁLY Vagyonkezelő Kft. | 6 415 284 | 8 985 |
11 | Bokod | MVM OTSZ Zrt. | 10 646 548 | 11 590 |
12 | Bonyhád | "FŰTŐMŰ" Kft. | 10 840 594 | 9 118 |
13 | Budaörs | BUDAÖRSHŐ Kft. | 16 701 841 | 9 383 |
14 | Budapest | Csepeli Erőmű Kft. | 0 | 0 |
15 | Budapest | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 3 173 402 | 9 806 |
16 | Budapest | BKM Nonprofit Zrt. | 1 619 908 118 | 9 900 |
17 | Budapest | GM Kőérberek 30 Kft. | 6 750 603 | 8 582 |
18 | Cegléd | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 22 953 671 | 10 532 |
19 | Celldömölk | Cellhő Kft. | 6 352 084 | 10 682 |
20 | Cserkeszőlő | Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ | 0 | 0 |
21 | Csongrád | Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. | 2 555 922 | 2 796 |
22 | Csorna | Csornahő Kft. | 14 333 634 | 11 621 |
23 | Debrecen | Debreceni Hőszolgáltató Zrt. | 427 010 111 | 11 447 |
24 | Dombóvár | DOMBÓVÁRHŐ Kft. | 14 147 392 | 9 504 |
25 | Dorog | PROMTÁVHŐ Kft. | 32 729 798 | 12 803 |
26 | Dunakeszi | Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. | 26 411 350 | 9 271 |
27 | Dunaújváros | DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. | 287 301 902 | 9 071 |
28 | Eger | EVAT Zrt. | 27 480 590 | 10 904 |
29 | Érd | ÉRD-TÁVHŐ Kft. | 8 290 295 | 8 404 |
30 | Esztergom | PROMTÁVHŐ Kft. | 54 241 622 | 14 551 |
31 | Gödöllő | Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. | 18 330 289 | 9 660 |
32 | Gyöngyös | Városgondozási Zrt. | 16 737 985 | 9 116 |
33 | Győr | GYŐR-SZOL Zrt. | 141 636 244 | 6 830 |
34 | Hajdúböszörmény | Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. | 3 391 528 | 11 340 |
35 | Hajdúnánás | NÁNÁSHŐ Kft. | 9 644 191 | 9 879 |
36 | Hajdúszoboszló | Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. | 16 637 968 | 10 986 |
37 | Hódmezővásárhely | Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. | 3 205 932 | 0 |
38 | Inota | Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. | 6 557 539 | 11 006 |
39 | Kaposvár | Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. | 126 416 685 | 7 695 |
40 | Kapuvár | Kapuvári Hőszolgáltató Kft. | 4 701 156 | 10 681 |
41 | Kazincbarcika | Barcika Szolg Kft. | 87 010 378 | 11 940 |
42 | Kecskemét | Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. | 191 846 814 | 11 347 |
43 | Keszthely | VÜZ Nonprofit Kft. | 13 873 235 | 8 786 |
44 | Kiskunfélegyháza | Félegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft. | 23 508 823 | 9 117 |
45 | Kiskunhalas | Halasi Városgazda Zrt. | 45 035 092 | 10 948 |
46 | Kisvárda | KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. | 22 843 587 | 10 421 |
47 | Komárom | Komáromi Távhő Kft. | 21 699 295 | 9 913 |
48 | Komló | Komlói Fűtőerőmű Zrt. | 69 947 338 | 4 360 |
49 | Körmend | RÉGIÓHŐ Kft. | 10 662 601 | 7 874 |
50 | Kőszeg | EQUANS Magyarország Kft. | 6 802 174 | 9 257 |
51 | Makó | Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. | 9 823 860 | 5 792 |
52 | Mátészalka | Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. | 22 517 757 | 10 016 |
53 | Miskolc | MIHŐ Kft. | 245 094 270 | 6 795 |
54 | Mohács | MOHÁCS-HŐ Kft. | 28 731 549 | 7 547 |
55 | Mór | MÓRHŐ Kft. | 11 979 854 | 11 175 |
56 | Mosonmagyaróvár | Városüzemeltető és Fenntartó Kft. | 50 618 430 | 11 499 |
57 | Nagyatád | EQUANS Magyarország Kft. | 3 063 772 | 6 195 |
58 | Nagykőrös | KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. | 11 608 137 | 8 571 |
59 | Nyergesújfalu | DISTHERM Kft. | 9 136 640 | 9 578 |
60 | Nyírbátor | Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. | 484 775 | 7 453 |
61 | Nyíregyháza | NYÍRTÁVHŐ Kft. | 223 919 890 | 12 306 |
62 | Nyíregyháza | Energocoop Kft. | 9 543 874 | 11 032 |
63 | Oroszlány | MVM OTSZ Zrt. | 126 862 505 | 11 226 |
64 | Ózd | Ózdi Távhő Kft. | 81 343 545 | 11 874 |
65 | Paks | Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. | 16 888 473 | 289 |
66 | Pécs | PÉTÁV Kft. | 371 644 288 | 2 926 |
67 | Pétfürdő | "PÉTKOMM" Kft. | 13 588 478 | 10 192 |
68 | Pornóapáti | Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. | 910 953 | 935 |
69 | Putnok | Putnoki Városgondnokság | 3 039 725 | 9 893 |
70 | Püspökladány | Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. | 11 802 591 | 10 322 |
71 | Salgótarján | Salgó Vagyon Kft. | 66 307 384 | 10 305 |
72 | Sárbogárd | EQUANS Sárbogárdi Kft. | 8 728 084 | 10 349 |
73 | Sárospatak | Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. | 13 297 596 | 9 101 |
74 | Sárvár | Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft. | 15 333 447 | 11 519 |
75 | Sátoraljaújhely | EQUANS Magyarország Kft. | 11 000 765 | 10 007 |
76 | Siklós | SIKLÓS-HŐ Kft. | 9 177 744 | 9 217 |
77 | Siófok | Termofok-Sió Kft. | 20 221 463 | 11 666 |
78 | Sopron | SOPRON Holding Zrt. | 79 252 854 | 11 041 |
79 | Szarvas | Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft. | 1 617 603 | 0 |
80 | Százhalombatta | "SZÁKOM" Nonprofit Kft. | 47 553 821 | 10 926 |
81 | Szeged | Szegedi Távfűtő Kft. | 238 891 092 | 8 082 |
82 | Székesfehérvár | SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. | 167 833 871 | 9 999 |
83 | Szekszárd | Szekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft. | 66 724 195 | 10 043 |
84 | Szentendre | Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. | 23 546 744 | 9 297 |
85 | Szentes | Szentes Városi Szolgáltató Kft. | 8 431 615 | 0 |
86 | Szentgotthárd | RÉGIÓHŐ Kft. | 3 557 218 | 7 931 |
87 | Szentlőrinc | Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. | 6 098 527 | 2 797 |
88 | Szigetszentmiklós | "Aries" Nonprofit Kft. | 15 689 869 | 10 634 |
89 | Szigetvár | Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. | 8 459 786 | 8 451 |
90 | Szolnok | MVM OTSZ Zrt. | 169 083 374 | 10 992 |
91 | Szombathely | Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. | 99 562 135 | 10 351 |
92 | Tapolca | Városgazdálkodási Kft. | 12 088 351 | 9 810 |
93 | Tata | TATA ENERGIA Kft. | 21 223 552 | 5 039 |
94 | Tatabánya | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 512 908 146 | 2 612 |
95 | Tiszaújváros | TiszaSzolg 2004 Kft. | 95 332 327 | 11 468 |
96 | Vác | Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. | 32 831 683 | 8 938 |
97 | Várpalota | Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. | 50 942 584 | 13 073 |
98 | Vasvár | RÉGIÓHŐ Kft. | 4 432 448 | 1 756 |
99 | Veszprém | "VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. | 78 536 406 | 10 355 |
100 | Záhony | Záhonyi HŐTÁV Nonprofit Kft. | 10 001 902 | 9 586 |
101 | Zirc | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 3 062 368 | 11 493 |
2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték
A | B | C | D | E |
Sorszám | Település | Termelő | Igénylő | Kapcsolt termelésből felhasznált hőre |
Ft/GJ | ||||
1. | Berettyóújfalu | Berettyó-Med Kft. | Gróf Tisza István Kórház | 1 553 |
2. | Békéscsaba | Csaba-Energo Kft. | Békés Vármegyei Központi Kórház | 1 553 |
3. | Budapest | ENER-G Energia Technológia Zrt. | Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház | 1 553 |
4. | Budapest | Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft. | Dél-pesti Centrumkórház - Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet | 1 553 |
5. | Budapest | MK-MÓR Termelő Kft. | Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet | 1 553 |
6. | Budapest | MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft. | Szent Imre Kórház | 1 553 |
7. | Budapest | MEDERG Energiaszolgáltató Kft. | Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet | 1 553 |
8. | Dombóvár | KM Energo Invest Kft. | Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft. | 1 553 |
9. | Jászberény | Berény-Med Kft. | Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft. | 1 553 |
10. | Karcag | OMNI Energy Kft. | Kátai Gábor Kórház | 1 553 |
11. | Kecskemét | ENER-G Energia Technológia Zrt. | Bács-Kiskun Vármegyei Önkormányzat Kórháza | 1 553 |
12. | Miskolc | ENER-G Energia Technológia Zrt. | MISEK Nonprofit Kft. | 1 553 |
13. | Miskolc | ENER-G Energia Technológia Zrt. | B.A.Z. Vármegyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház | 1 553 |
14. | Nyíregyháza | Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. | Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft. | 1 553 |
15. | Szombathely | Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. | Vas Vármegyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt. | 1 553 |
2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[35]
Támogatási igénybejelentés
1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése[36]
1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye: | |||||
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település): | |||||
Az igénylő cégjegyzékszáma: | |||||
Az igénylő adószáma: | |||||
Az igénylő levelezési címe: | |||||
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: | |||||
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát | |||||
vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: | |||||
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, | |||||
telefonszáma, elektronikus levelezési címe: | |||||
t | v | f | T | ||
Ft/GJ | GJ | Ft/hó | Ft | ||
A..........év............hónap vonatkozásában..........összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé. A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel. A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához. A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatásműködtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is. A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is. | |||||
Keltezés Az igénylő cégszerű aláírása | |||||
1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja
1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke
v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége
f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg
T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)
1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:
a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.[37]
b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.[38]
c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.
d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.
2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése 2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap | ||||
Az igénylő megnevezése, székhelye: | ||||
Az igénylő adószáma: | ||||
Az igénylő levelezési címe: | ||||
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: | ||||
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: | ||||
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: | ||||
Intézmény neve | Hőértékesítő neve | t.i | V.i | T.i |
Ft/GJ | GJ | Ft | ||
A................év.........................hónap vonatkozásában...............................összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé | ||||
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel. A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához. A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is. A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is. Keltezés Az igénylő aláírása | ||||
2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja 2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek t.i: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint) | ||||
v.i: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége | ||||
T.i: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (T.i = ti*vi) |
Lábjegyzetek:
[1] 424/2022. (X. 28.) Korm. rendelet az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása és kezelése érdekében veszélyhelyzet
[2] Módosította a 3/2023. (III. 31.) EM rendelet 2. § 1. pontja. Hatályos 2023.04.01.
[3] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.
[4] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.
[5] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. § - a. Hatályos 2012.11.01.
[6] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja. Hatályos 2018.10.01.
[7] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.
[8] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.
[9] Módosította a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 23. §-a. Hatályos 2015.07.01.
[10] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 6. §-a. Hatályos 2024.01.12.
[11] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2012.11.01.
[12] Megállapította az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 7. §-a. Hatályos 2024.01.12.
[13] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.
[14] Módosította a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.05.11.
[15] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 8. §-a. Hatályos 2024.01.12.
[16] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.
[17] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.
[18] Módosította a 27/2022. (XI. 21.) TIM rendelet 2. §-a. Hatályos 2022.11.21.
[19] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.
[20] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.
[21] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.
[22] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.
[23] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.
[24] Beiktatta az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. § - a. Hatályos 2012.11.01.
[25] Beiktatta az 58/2021. (XII. 13.) ITM rendelet 2. §-a. Hatályos 2021.12.16.
[26] Módosította a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatályos 2013.11.01.
[27] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.
[28] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2011.12.01.
[29] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 9. §-a. Hatályos 2024.01.12.
[30] Beiktatta a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.05.11.
[31] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. § - a. Hatályos 2012.11.01.
[32] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.
[33] Megállapította a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 2. §-a (lásd: 1. melléklet). Hatályos 2024.05.11.
[34] Módosította a 2/2022. (XII. 27.) EM rendelet 1. § a)-d) pontja. Hatályos 2023.01.01.
[35] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.
[36] Megállapította az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése (lásd 13. melléklet). Hatályos 2015.10.01.
[37] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § c) pontja. Hatályos 2018.10.01.
[38] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § d) pontja. Hatályos 2018.10.01.