Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

Veszélyhelyzeti normák

Egyes veszélyhelyzeti V./háborús normák:[1]

560/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet (különösen: 1. §)

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a)[2] az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)[3]

(3)[4]

2. A támogatás mértéke

2. §[5] (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a)[6] távhőszolgáltató esetében - a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével - az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,

b) intézmény esetében - a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével - az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)[7]

(3)[8]

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6)[9] A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3/A. §[10] (1) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató helyébe új távhőszolgáltató lép, akkor az új távhőszolgáltatót támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(2) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató cégneve a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltozik, akkor támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(3) A Hivatal a távhőszolgáltató személyének (1) bekezdés szerinti vagy cégnevének (2) bekezdés szerinti megváltozásáról a Hivatal változást elrendelő határozatának kiadásával együtt értesíti a villamos energiáról szóló törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítót (a továbbiakban: rendszerirányító).

3. A támogatás igénylése

4. §[11] (1)[12] Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 12. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a rendszerirányítóhoz.

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító - a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét - a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában - a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését - az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1)[13] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2)[14] A rendszerirányító a 3/A. § (1) bekezdése szerinti távhőszolgáltatónak a kifizetést a Hivatal 3/A. § (3) bekezdése szerinti értesítésének kézhezvételét követően, a 3/A. §-ban foglalt eltérésekkel teljesíti.

(2a)[15] A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) és (2) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító - az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében - az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5)[16] A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6)[17] Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6a)[18] Ha az elkülönített számlán rendelkezésre álló keretösszeg (4) bekezdés szerinti tartalékot meghaladó összege a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás mértéke, valamint az e rendeletben meghatározott mindenkori támogatási igények alapján nem nyújt fedezetet a kifizetésekre, az elkülönített számla fedezethiányát a 6/A. § szerint kell megszüntetni.

(7) A tartalék terhére - az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig - a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b)[19] a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

(9)[20] A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.

(10)[21] Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.

(11)[22] A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2)[23] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3)[24] A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

6/A. §[25] (1) A rendszerirányító haladéktalanul tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert, ha az 5. § (6a) bekezdés szerinti fedezethiányról tudomást szerez.

(2) A Hivatal az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás beérkezését követő 8 munkanapon belül megküldi javaslatát az energiapolitikáért felelős miniszternek az elkülönített számlára szükséges kiegészítő befizetés mértékére és ütemezésére vonatkozóan.

(3) Az energiapolitikáért felelős miniszter intézkedik a fedezethiány

a) a Vet. 148. § (4) bekezdése szerinti támogatás mértékének megemelésével,

b) a központi költségvetésből történő egyösszegű kompenzációval, vagy

c) az a) és a b) pont szerinti intézkedések egyidejű alkalmazásával

történő megszüntetése érdekében.

(4) Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 1. melléklet XVII. Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet, 21. Központi kezelésű előirányzatok cím, 15. Távhőszolgáltatók kompenzációja alcím, 1. Távhőszolgáltatók kompenzációjával kapcsolatos kiadások jogcímcsoport terhére legfeljebb évi 33 milliárd forint keretösszegig teljesíthető kifizetés kompenzációs előlegként.

7. § (1)[26] Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és - az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében - arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást - a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve - köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4)[27] Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére - a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén - a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)[28] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3-6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

(3)[29]

(4)[30] E rendeletnek a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 8/2024. (V. 10.) EM rendelettel megállapított 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa szerinti támogatási mértékeket 2024. április 1. napjától kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. §[31] Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Dr. Fellegi Tamás s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[32]

A támogatás mértéke

1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek[33]

ABCD
1.TelepülésTávhőszolgáltatóFix összegű támogatásLakosságnak nyújtott
távhő után kapott
fajlagos támogatás
2.Ft/hóFt/GJ
3.AjkaBAKONY-TÁVHŐ Kft.120 494 8724 000
4.AjkaBakonyi Erőmű Zrt.00
5.AlgyőVeolia Energia Magyarország Zrt.642 0554 593
6.AlmásfüzitőALFEN Kft.18 510 2537 804
7.BajT-Szol Zrt.2 663 3525 211
8.BajaBaja Energetika Kft.12 619 4956 838
9.BalatonfüredFÜREDHŐ Kft.7 344 3814 123
10.BerettyóújfaluHERPÁLY Vagyonkezelő Kft.8 177 0274 951
11.BokodMVM OTSZ Zrt.8 997 4986 913
12.Bonyhád"FŰTŐMŰ" Kft.9 288 0504 808
13.BudaörsBUDAÖRSHŐ Kft.18 681 3495 133
14.BudapestCsepeli Erőmű Kft.00
15.BudapestVeolia Energia Magyarország Zrt.3391 5055 512
16.BudapestBKM Nonprofit Zrt.1 783282 1175 820
17.BudapestGM Kőérberek 30 Kft.16 002 3293 766
18.CeglédVeolia Energia Magyarország Zrt.23 043 1696 115
19.CelldömölkCellhő Kft.7 370 8215 813
20.CserkeszőlőCserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati
Központ
00
21.CsongrádCsongrádi Közmű Kft.3 114 8463 329
22.CsornaCsornahő Kft.14 159 6006 223
23.DebrecenDebreceni Hőszolgáltató Zrt.332 918 9786 714
24.DombóvárDOMBÓVÁRHŐ Kft.16 318 8904 946
25.DorogPROMTÁVHŐ Kft.21 720 4307 976
26.DunakesziDunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.24 967 0815 049
27.DunaújvárosDVG Zrt.142 775 5225 667
28.EgerEVAT Zrt.29 707 9846 278
29.ÉrdÉRD-TÁVHŐ Kft.8 861 3034 401
30.EsztergomPROMTÁVHŐ Kft.34 826 4879 467
31.GödöllőGödöllői Távhő Kft.18 062 1305 161
32.GyöngyösVárosgondozási Zrt.16 389 1914 742
33.GyőrGYŐR-SZOL Zrt.424 395 3042 228
34.HajdúböszörményHajdúböszörményi Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
1 787 1655 979
35.HajdúnánásNÁNÁSHŐ Kft.10 817 5105 722
36.HajdúszoboszlóHajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.15 945 6086 397
37.HódmezővásárhelyHódmezővásárhelyi
Vagyonkezelő Zrt.
00
38.InotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.5 839 4516 183
39.KaposvárKaposvári Vagyonkezelő Zrt.72 134 1371 634
40.KapuvárKapuvári Hőszolgáltató Kft.4 862 1536 334
41.KazincbarcikaBarcika Szolg Kft.94 788 6816 989
42.KecskemétKecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft.162 022 3113 140
43.KeszthelyVÜZ Nonprofit Kft.12 676 1124 740
44.KiskunfélegyházaFélegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft.20 460 1474 594
45.KiskunhalasHalasi Városgazda Zrt.27 368 8596 007
46.KisvárdaKISVÁRDAI KÖZMŰ Kft.19 382 8495 846
47.KomáromKomáromi Távhő Kft.24 543 3755 464
48.KomlóKomlói Fűtőerőmű Zrt.77 784 0582 948
49.KörmendRÉGIÓHŐ Kft.12 734 5053 697
50.KőszegEQUANS Magyarország Kft.11 005 6664 594
51.MakóMakói Városgazdálkodási Nonprofit Kft.11 232 4964 029
52.MátészalkaSZALKATÁVHŐ Kft.26 849 8826 363
53.MiskolcMIHŐ Kft.589 973 0531 808
54.MohácsMOHÁCS-HŐ Kft.27 090 8534 349
55.MórMÓRHŐ Kft.15504 4125 847
56.MosonmagyaróvárVárosüzemeltető Kft.47 806 0776 628
57.NagyatádEQUANS Magyarország Kft.3 269 4082 966
58.NagykőrösKÖVA-KOM Nonprofit Zrt.15 951 8393 801
59.NyergesújfaluDISTHERM Kft.8 585 2385 347
60.NyírbátorNyírbátori Városfejlesztő és
Működtető Kft.
1 284 2234 571
61.NyíregyházaNYÍRTÁVHŐ Kft.223 338 8117 425
62.NyíregyházaEnergocoop Kft.10 742 5786 095
63.OroszlányMVM OTSZ Zrt.114 999 4277 758
64.ÓzdÓzdi Távhő Kft.79 563 3247 054
65.PaksDuna Center Therm Kereskedelmi és
Szolgáltató Kft.
17 827 466270
66.PécsPÉTÁV Kft.397 208 0463 982
67.Pétfürdő"PÉTKOMM" Kft.14 695 2815 985
68.PornóapátiPornóapáti Vagyonhasznosító Kft.6 659 0322 474
69.PutnokPutnoki Városgondnokság4 089 3965 522
70.PüspökladányPüspökladányi Városüzemeltető és
Gyógyfürdő Kft.
9 474 2825 754
71.SalgótarjánSalgó Vagyon Kft.65 605 6765 975
72.SárbogárdEQUANS Sárbogárdi Kft.6045 1515 180
73.SárospatakPatakhő Energiaszolgáltató
Nonprofit Kft.
12 474 5355 296
74.SárvárSárvári Városgondnokság Nonprofit Kft.14 403 3546 440
75.SátoraljaújhelyEQUANS Magyarország Kft.11 570 1645 809
76.SiklósSIKLÓS-HŐ Kft.10 226 1205 020
77.SiófokTermofok-Sió Kft.18 881 3226 638
78.SopronSOPRON Holding Zrt.80 929 2165 297
79.SzarvasSzarvasi KOMÉP Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
2 169 9840
80.Százhalombatta"SZÁKOM" Nonprofit Kft.50 334 7066 336
81.SzegedSzegedi Távfűtő Kft.239 349 9824 913
82.SzékesfehérvárSZÉPHŐ Székesfehérvári
Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.
197 565 7155 473
83.SzekszárdSzekszárdi Távhőszolgáltató
Nonprofit Kft.
65 367 6205 685
84.SzentendreVárosi Szolgáltató Nonprofit Zrt.22 913 7154 939
85.SzentesSzentes Városi Szolgáltató Kft.25 953 145-4 571
86.SzentgotthárdRÉGIÓHŐ Kft.4 526 3033 572
87.SzentlőrincSzentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.14 722 562-2 121
88.Szigetszentmiklós"Aries" Nonprofit Kft.19 100 3006 086
89.SzigetvárSzigetvári Távhő Szolgáltató
Nonprofit Kft.
6 852 4934 743
90.SzolnokMVM OTSZ Zrt.184 035 5985 907
91.SzombathelySzombathelyi Távhőszolgáltató Kft.95 069 7426 175
92.TapolcaVárosgazdálkodási Kft.14 8795755 700
93.TataTATA ENERGIA Kft.22 905 9702 879
94.TatabányaT-Szol Zrt.490 803 9791 211
95.TiszaújvárosTiszaSzolg 2004 Kft.91 106 0686 605
96.VácVáci Távhő Nonprofit
Közhasznú Kft.
33 633 6764 852
97.VárpalotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.47 176 2257 820
98.VasvárRÉGIÓHŐ Kft.4 218 4242 513
99.Veszprém"VKSZ" Veszprémi Közüzemi
Szolgáltató Zrt.
91 773 3136 217
100.ZáhonyZáhonyi HŐTÁV Nonprofit Kft.10 819 8135 328
101.ZircVeolia Energia Magyarország Zrt.3 588 2875 782

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

[34]
ABCDE
SorszámTelepülésTermelőIgénylőKapcsolt termelésből
felhasznált hőre
Ft/GJ
1.BerettyóújfaluBerettyó-Med Kft.Gróf Tisza István Kórház1 553
2.BékéscsabaCsaba-Energo Kft.Békés Vármegyei Központi Kórház1 553
3.BudapestENER-G Energia Technológia Zrt.Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház1 553
4.BudapestKiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft.Dél-pesti Centrumkórház - Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet1 553
5.BudapestMK-MÓR Termelő Kft.Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet1 553
6.BudapestMEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft.Szent Imre Kórház1 553
7.BudapestMEDERG Energiaszolgáltató Kft.Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai
Kórház-Rendelőintézet
1 553
8.DombóvárKM Energo Invest Kft.Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft.1 553
9.JászberényBerény-Med Kft.Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft.1 553
10.KarcagOMNI Energy Kft.Kátai Gábor Kórház1 553
11.KecskemétENER-G Energia Technológia Zrt.Bács-Kiskun Vármegyei Önkormányzat Kórháza1 553
12.MiskolcENER-G Energia Technológia Zrt.MISEK Nonprofit Kft.1 553
13.MiskolcENER-G Energia Technológia Zrt.B.A.Z. Vármegyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház1 553
14.NyíregyházaDalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft.1 553
15.SzombathelyDalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.Vas Vármegyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt.1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[35]

Támogatási igénybejelentés

1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése[36]

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):
Az igénylő cégjegyzékszáma:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát
vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve,
telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
tvfT
Ft/GJGJFt/hóFt
A..........év............hónap vonatkozásában..........összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatásműködtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.
Keltezés
Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.[37]

b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.[38]

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése
2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Intézmény neveHőértékesítő nevet.iV.iT.i
Ft/GJGJFt
A................év.........................hónap vonatkozásában...............................összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.
Keltezés
Az igénylő aláírása
2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja
2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
t.i: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)
v.i: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége
T.i: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (T.i = ti*vi)

Lábjegyzetek:

[1] 424/2022. (X. 28.) Korm. rendelet az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása és kezelése érdekében veszélyhelyzet

[2] Módosította a 3/2023. (III. 31.) EM rendelet 2. § 1. pontja. Hatályos 2023.04.01.

[3] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[4] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[5] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[6] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja. Hatályos 2018.10.01.

[7] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[8] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[9] Módosította a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 23. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[10] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 6. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[11] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[12] Megállapította az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 7. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[13] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[14] Módosította a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.05.11.

[15] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 8. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[16] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[17] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[18] Módosította a 27/2022. (XI. 21.) TIM rendelet 2. §-a. Hatályos 2022.11.21.

[19] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[20] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[21] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[22] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[23] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[24] Beiktatta az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[25] Beiktatta az 58/2021. (XII. 13.) ITM rendelet 2. §-a. Hatályos 2021.12.16.

[26] Módosította a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatályos 2013.11.01.

[27] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[28] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2011.12.01.

[29] Hatályon kívül helyezte a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 9. §-a. Hatálytalan 2024.10.01.

[30] Beiktatta a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.05.11.

[31] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[32] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[33] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 7. §-a (lásd: 3. melléklet). Hatályos 2024.10.01.

[34] Módosította a 2/2022. (XII. 27.) EM rendelet 1. § a)-d) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[35] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[36] Megállapította az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése (lásd 13. melléklet). Hatályos 2015.10.01.

[37] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § c) pontja. Hatályos 2018.10.01.

[38] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § d) pontja. Hatályos 2018.10.01.

Tartalomjegyzék