Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
...Tovább...

Pertörténet AI összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
...Tovább...

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

Veszélyhelyzeti normák

Egyes veszélyhelyzeti V./háborús normák:[1]

560/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet (különösen: 1. §)

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a)[2] az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)[3]

(3)[4]

2. A támogatás mértéke

2. §[5] (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a)[6] távhőszolgáltató esetében - a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével - az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,

b) intézmény esetében - a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével - az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)[7]

(3)[8]

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6)[9] A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3/A. §[10] (1) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató helyébe új távhőszolgáltató lép, akkor az új távhőszolgáltatót támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(2) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató cégneve a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltozik, akkor támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(3) A Hivatal a távhőszolgáltató személyének (1) bekezdés szerinti vagy cégnevének (2) bekezdés szerinti megváltozásáról a Hivatal változást elrendelő határozatának kiadásával együtt értesíti a villamos energiáról szóló törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítót (a továbbiakban: rendszerirányító).

3. A támogatás igénylése

4. §[11] (1)[12] Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 12. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a rendszerirányítóhoz.

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító - a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét - a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában - a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését - az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1)[13] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2)[14] A rendszerirányító a 3/A. § (1) bekezdése szerinti távhőszolgáltatónak a kifizetést a Hivatal 3/A. § (3) bekezdése szerinti értesítésének kézhezvételét követően, a 3/A. §-ban foglalt eltérésekkel teljesíti.

(2a)[15] A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) és (2) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító - az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében - az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5)[16] A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6)[17] Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6a)[18] Ha az elkülönített számlán rendelkezésre álló keretösszeg (4) bekezdés szerinti tartalékot meghaladó összege a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás mértéke, valamint az e rendeletben meghatározott mindenkori támogatási igények alapján nem nyújt fedezetet a kifizetésekre, az elkülönített számla fedezethiányát a 6/A. § szerint kell megszüntetni.

(7) A tartalék terhére - az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig - a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b)[19] a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

(9)[20] A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.

(10)[21] Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.

(11)[22] A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2)[23] A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3)[24] A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

6/A. §[25] (1) A rendszerirányító haladéktalanul tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert, ha az 5. § (6a) bekezdés szerinti fedezethiányról tudomást szerez.

(2) A Hivatal az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás beérkezését követő 8 munkanapon belül megküldi javaslatát az energiapolitikáért felelős miniszternek az elkülönített számlára szükséges kiegészítő befizetés mértékére és ütemezésére vonatkozóan.

(3) Az energiapolitikáért felelős miniszter intézkedik a fedezethiány

a) a Vet. 148. § (4) bekezdése szerinti támogatás mértékének megemelésével,

b) a központi költségvetésből történő egyösszegű kompenzációval, vagy

c) az a) és a b) pont szerinti intézkedések egyidejű alkalmazásával

történő megszüntetése érdekében.

(4) Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 1. melléklet XVII. Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet, 21. Központi kezelésű előirányzatok cím, 15. Távhőszolgáltatók kompenzációja alcím, 1. Távhőszolgáltatók kompenzációjával kapcsolatos kiadások jogcímcsoport terhére legfeljebb évi 33 milliárd forint keretösszegig teljesíthető kifizetés kompenzációs előlegként.

7. § (1)[26] Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és - az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében - arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást - a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve - köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4)[27] Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére - a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén - a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)[28] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3-6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

(3)[29]

(4)[30] E rendeletnek a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 8/2024. (V. 10.) EM rendelettel megállapított 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa szerinti támogatási mértékeket 2024. április 1. napjától kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. §[31] Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Dr. Fellegi Tamás s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[32]

A támogatás mértéke

1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek[33]

ABCD
1TelepülésTávhőszolgáltatóFix összegű támogatás
(Ft/hó)
Lakosságnak nyújtott
távhő után kapott
fajlagos támogatás
(Ft/GJ)
2AjkaBAKONY-TÁVHŐ Kft.130 976 4702 014
3AjkaBakonyi Erőmű Zrt.00
4AlgyőVeolia Energia Magyarország Zrt.1 036 4364 147
5AlmásfüzitőALFEN Kft.21 735 7056 057
6BajT-Szol Zrt.2 963 1755 087
7BajaBaja Energetika Kft.13 552 3495 959
8BalatonfüredFÜREDHŐ Kft.8 044 2244 392
9BerettyóújfaluHERPÁLY Vagyonkezelő Kft.7 625 2354 197
10BokodMVM OTSZ Zrt.11 837 5036 582
11Bonyhád"FŰTŐMŰ" Kft.10 520 3724 462
12BudaörsBUDAÖRSHŐ Kft.20 493 9544 022
13BudapestCsepeli Erőmű Kft.00
14BudapestVeolia Energia Magyarország Zrt.3 565 9334 854
15BudapestBKM Nonprofit Zrt.1 930 762 1485 919
16BudapestGM Kőérberek 30 Kft.16 724 9554 479
17CeglédVeolia Energia Magyarország Zrt.15 732 8075 392
18CelldömölkCellhő Kft.7 969 2734 895
19CserkeszőlőCserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati
Központ
00
20CsongrádCsongrádi Közmű Kft.1 461 7953 350
21CsornaCsornahő Kft.14 605 5056 296
22DebrecenDebreceni Hőszolgáltató Zrt.353 465 1465 779
23DombóvárDOMBÓVÁRHŐ Kft.18 604 4843 765
24DorogPROMTÁVHŐ Kft.23 323 0357 772
25DunakesziDunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.22 595 0794 691
26DunaújvárosDVG Zrt.211 674 9525 191
27EgerEVAT Zrt.35 731 5635 934
28ÉrdÉRD-TÁVHŐ Kft.11 130 2023 483
29EsztergomPROMTÁVHŐ Kft.36 187 0018 720
30GödöllőGödöllői Távhő Kft.18 325 6834 966
31GyöngyösVárosgondozási Zrt.16 876 2624 464
32GyőrGYŐR-SZOL Zrt.506 277 7371 816
33HajdúböszörményHajdúböszörményi Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
2 844 4666 659
34HajdúnánásNÁNÁSHŐ Kft.10 121 7264 720
35HajdúszoboszlóHajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.15 123 3415 780
36HódmezővásárhelyHódmezővásárhelyi Vagyonkezelő
Zrt.
00
37InotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit
Kft.
5 890 1355 993
38KaposvárKaposvári Vagyonkezelő Zrt.105 666 5552 189
39KapuvárKapuvári Hőszolgáltató Kft.6 021 0926 064
40KazincbarcikaBarcika Szolg Kft.95 238 1986 800
41KecskemétKecskeméti Termostar Hőszolgáltató
Kft.
131 256 6393 270
42KeszthelyVÜZ Nonprofit Kft.15 391 2214570
43KiskunfélegyházaFélegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft.22 334 1504 341
44KiskunhalasHalasi Városgazda Zrt.22 695 4445 348
45KisvárdaKISVÁRDAI KÖZMŰ Kft.16 836 3335 761
46KomáromKomáromi Távhő Kft.24 500 4084 860
47KomlóKomlói Fűtőerőmű Zrt.87 054 5572 598
48KörmendRÉGIÓHŐ Kft.14 923 3704 032
49KőszegEQUANS Magyarország Kft.13 634 4084 287
50MakóMakói Városgazdálkodási Nonprofit
Kft.
9 482 1254 907
51MátészalkaSZALKATÁVHŐ Kft.20 834 1254 776
52MiskolcMIHŐ Kft.670 289 2531 220
53MohácsMOHÁCS-HŐ Kft.31 175 4234 011
54MórMÓRHŐ Kft.15 437 1335 627
55MosonmagyaróvárVárosüzemeltető Kft.52 113 0526 579
56NagyatádEQUANS Magyarország Kft.3 480 7692 767
57NagykőrösKÖVA-KOM Nonprofit Zrt.11 508 6914 350
58NyergesújfaluDISTHERM Kft.9 034 1354 768
59NyírbátorNyírbátori Városfejlesztő és
Működtető Kft.
2 652 6594 221
60NyíregyházaNYÍRTÁVHŐ Kft.242 796 4896 234
61NyíregyházaEnergocoop Kft.10 923 8606 181
62OroszlányMVM OTSZ Zrt.138 198 6512 412
63ÓzdÓzdi Távhő Kft.94 668 2766 711
64PaksDuna Center ThermKereskedelmi és
Szolgáltató Kft.
18 064 021291
65PécsPÉTÁV Kft.442 146 6023 484
66Pétfürdő"PÉTKOMM" Kft.16 126 1615 358
67PornóapátiPornóapáti Vagyonhasznosító Kft.1 261 3633 069
68PutnokPutnoki Városgondnokság3 032 4195 138
69PüspökladányPüspökladányi Városüzemeltető és
Gyógyfürdő Kft.
9 082 5295 321
70SalgótarjánSalgó Vagyon Kft.71 613 8395 541
71SárbogárdEQUANS Sárbogárdi Kft.6 941 9084 374
72SárospatakPatakhő Energiaszolgáltató Nonprofit
Kft.
12 479 7405 145
73SárvárSárvári Városgondnokság Nonprofit
Kft.
16 480 3596 108
74SátoraljaújhelyEQUANS Magyarország Kft.13 575 7965 086
75SiklósSIKLÓS-HŐ Kft.10 866 5564 241
76SiófokTermofok-Sió Kft.19 495 9135 914
77SopronSOPRON Holding Zrt.93 041 0545 048
78SzarvasSzarvasi KOMÉP Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
2 802 5580
79Százhalombatta"SZÁKOM" Nonprofit Kft.50 080 8345 864
80SzegedSzegedi Távfűtő Kft.232 088 0494 795
81SzékesfehérvárSZÉPHŐ Székesfehérvári
Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.
219 653 6755 267
82SzekszárdSzekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit
Kft.
73 656 9775 601
83SzentendreVárosi Szolgáltató Nonprofit Zrt.27 366 7044 745
84SzentesSzentes Városi Szolgáltató Kft.9 475 5170
85SzentgotthárdRÉGIÓHŐ Kft.4 771 1123 233
86SzentlőrincSzentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.14 400 2570
87Szigetszentmiklós"Aries" Nonprofit Kft.20 583 8475 677
88SzigetvárSzigetvári Távhő Szolgáltató
Nonprofit Kft.
9 718 9974 424
89SzolnokMVM OTSZ Zrt.149 086 6045 986
90SzombathelySzombathelyi Távhőszolgáltató Kft.172 947 7315 773
91TapolcaVárosgazdálkodási Kft.14 739 5205 065
92TataTATA ENERGIA Kft.22 653 0292 613
93TatabányaT-Szol Zrt.518 595 9591 387
94TiszaújvárosTiszaSzolg 2004 Kft.89 773 9816 421
95VácVáci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft.35 143 3124 409
96VárpalotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit
Kft.
56 812 8077 467
97VasvárRÉGIÓHŐ Kft.4 541 0653 740
98Veszprém"VKSZ" Veszprémi Közüzemi
Szolgáltató Zrt.
84 932 7635 293
99ZáhonyZÁHONYHŐ Kft.9 106 7755 138
100ZircVeolia Energia Magyarország Zrt.2 899 6594 861

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

[34]
ABCDE
SorszámTelepülésTermelőIgénylőKapcsolt termelésből
felhasznált hőre
Ft/GJ
1.BerettyóújfaluBerettyó-Med Kft.Gróf Tisza István Kórház1 553
2.BékéscsabaCsaba-Energo Kft.Békés Vármegyei Központi Kórház1 553
3.BudapestENER-G Energia Technológia Zrt.Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház1 553
4.BudapestKiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft.Dél-pesti Centrumkórház - Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet1 553
5.BudapestMK-MÓR Termelő Kft.Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet1 553
6.BudapestMEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft.Szent Imre Kórház1 553
7.BudapestMEDERG Energiaszolgáltató Kft.Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai
Kórház-Rendelőintézet
1 553
8.DombóvárKM Energo Invest Kft.Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft.1 553
9.JászberényBerény-Med Kft.Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft.1 553
10.KarcagOMNI Energy Kft.Kátai Gábor Kórház1 553
11.KecskemétENER-G Energia Technológia Zrt.Bács-Kiskun Vármegyei Önkormányzat Kórháza1 553
12.MiskolcENER-G Energia Technológia Zrt.MISEK Nonprofit Kft.1 553
13.MiskolcENER-G Energia Technológia Zrt.B.A.Z. Vármegyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház1 553
14.NyíregyházaDalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft.1 553
15.SzombathelyDalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.Vas Vármegyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt.1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[35]

Támogatási igénybejelentés

1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése[36]

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):
Az igénylő cégjegyzékszáma:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát
vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve,
telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
tvfT
Ft/GJGJFt/hóFt
A..........év............hónap vonatkozásában..........összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatásműködtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.
Keltezés
Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.[37]

b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.[38]

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése
2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Intézmény neveHőértékesítő nevet.iV.iT.i
Ft/GJGJFt
A................év.........................hónap vonatkozásában...............................összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.
Keltezés
Az igénylő aláírása
2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja
2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
t.i: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)
v.i: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége
T.i: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (T.i = ti*vi)

Lábjegyzetek:

[1] 424/2022. (X. 28.) Korm. rendelet az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása és kezelése érdekében veszélyhelyzet

[2] Módosította a 3/2023. (III. 31.) EM rendelet 2. § 1. pontja. Hatályos 2023.04.01.

[3] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[4] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[5] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[6] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja. Hatályos 2018.10.01.

[7] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[8] Hatályon kívül helyezte az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. § - a. Hatálytalan 2012.11.01.

[9] Módosította a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 23. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[10] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 6. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[11] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[12] Megállapította az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 7. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[13] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[14] Módosította a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.05.11.

[15] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 8. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[16] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[17] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[18] Módosította a 27/2022. (XI. 21.) TIM rendelet 2. §-a. Hatályos 2022.11.21.

[19] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[20] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[21] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[22] Beiktatta a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.10.01.

[23] Módosította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[24] Beiktatta az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[25] Beiktatta az 58/2021. (XII. 13.) ITM rendelet 2. §-a. Hatályos 2021.12.16.

[26] Módosította a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatályos 2013.11.01.

[27] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[28] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. § - a. Hatályos 2011.12.01.

[29] Hatályon kívül helyezte a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 9. §-a. Hatálytalan 2024.10.01.

[30] Beiktatta a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.05.11.

[31] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. § - a. Hatályos 2012.11.01.

[32] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[33] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 7. §-a (lásd: 4. melléklet). Hatályos 2025.10.01.

[34] Módosította a 2/2022. (XII. 27.) EM rendelet 1. § a)-d) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[35] Megállapította az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.11.01.

[36] Megállapította az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése (lásd 13. melléklet). Hatályos 2015.10.01.

[37] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § c) pontja. Hatályos 2018.10.01.

[38] Módosította a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § d) pontja. Hatályos 2018.10.01.

Tartalomjegyzék