Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

19/2012. (III. 22.) KIM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 9. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya

a) a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 1. melléklet X. Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezet 20. címe alatti fejezeti kezelésű előirányzatokra,

b) az előző évekről áthúzódó, az a) pont szerinti költségvetési fejezetet irányító szerv vezetőjének (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok maradványára, tekintet nélkül annak eredeti előirányzathoz való kapcsolódására vagy annak hiányára és

c) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján év közben megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra

[az a)-c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok]

terjed ki.

2. § (1) Ha valamely fejezeti kezelésű előirányzat felhasználására vonatkozó szabályokat más jogszabály határozza meg, e rendeletet csak az abban nem szabályozott kérdésekben kell alkalmazni.

(2) A visszatérítési kötelezettség mellett nyújtott költségvetési támogatások nyilvántartásának, illetve a kölcsönökből származó követelések behajtásának, a behajthatatlannak minősített követelések leírásának részletes szabályait az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló kormányrendeletben foglaltak alapján belső szabályként kiadott számviteli szabályzat tartalmazza.

(3) Ha az előirányzatok felhasználása polgári jogi szerződés alapján történik, a szerződés megkötésére és az azt megelőző eljárásra a vonatkozó, a miniszter által kiadott közjogi szervezetszabályozó eszköz rendelkezéseit is alkalmazni kell.

2. Értelmező rendelkezések

3. § E rendelet alkalmazásában

1. kötelezettségvállaló a miniszter által az Ávr. 13. § (3) bekezdése szerinti szabályzatban meghatározott személy, valamint az Ávr. 52. § (1) bekezdése alapján a 13. § (3) bekezdése szerinti szabályzatban meghatározott körben a nemzetpolitikáért felelős miniszter és a kabinetfőnöki feladatok, valamint az Új Nemzedék Jövőjéért Program koordinációjával kapcsolatos teendők ellátásáért felelős miniszteri biztos és a Jó Állam Fejlesztési Koncepció végrehajtásának összehangolásáért felelős kormánybiztos,

2. teljesítésigazoló: a kötelezettségvállaló által az Ávr. 13. § (3) bekezdése szerinti szabályzatban meghatározott személy,

3. szakmai felügyeletet ellátó személy: az egyes előirányzatoknál kötelezettségvállalásra felhatalmazott személy,

4.[1] kezelő szerv: a 30. §-ban és a 18/A. alcímben meghatározott előirányzat tekintetében a teljesítés igazolására, az utalványozásra, az érvényesítésre, valamint a jogosulatlanul igénybe vett költségvetési támogatás visszakövetelésére feljogosított szervezet,

5.[2] lebonyolító szerv: a minisztérium részére a kincstárnál - a lebonyolítási céllal rendelkezésre bocsátott előirányzathoz - vezetett lebonyolítási számla felett rendelkező szerv, amely a teljes vagy rész összegben rendelkezésére bocsátott fejezeti kezelésű előirányzat tekintetében a költségvetési támogatás továbbadására, kötelezettségvállalásra és pénzügyi ellenjegyzésre jogosult, továbbá ellátja a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásával összefüggő, külön megállapodásban rögzített feladatokat.

II. FEJEZET

A FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

3. Közös szabályok

4. § (1) A rendelkezésre álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásáért a szakmai felügyeletet ellátó személy felel.

(2) A szakmai felügyeletet ellátó személy - az éves beszámoló és a zárszámadás keretében - szöveges értékelést készít az általa szakmailag felügyelt fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról, a megvalósított szakmai célokról, a nevesített feladatok végrehajtásáról és az előirányzat-maradványról.

5. § Az előirányzatok tartalmazzák a felhasználásuk során a kincstár által a pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásáért felszámított díjat is. Ha valamely előirányzat az ilyen díjra nem nyújt fedezetet, azt a 25. §-ban meghatározott előirányzat terhére kell elszámolni.

6. § Az Ávr. 7. melléklet 17. pontjában meghatározott bejelentési kötelezettség teljesítése és határidők betartása érdekében az előirányzatok terhére kiírt pályázat, nem pályázati úton nyújtott költségvetési támogatás, más egyéb kötelezettségvállalás esetében a kötelezettségvállalás dokumentumát a kötelezettségvállaló - a minisztérium szervezeti és működési szabályzatában meghatározott eljárási szabályok alapján, az ott megjelölt szervezeti egységhez - a kézhezvételtől számított 3 napon belül továbbítja.

7. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) alapján kötött vállalkozási szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetés akkor teljesíthető, ha a kifizetés időpontjában rendelkezésre áll a vállalkozás 30 napnál nem régebbi nemlegesnek minősülő együttes adóigazolása vagy a vállalkozás szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban. A teljesítésigazoló a nettó 200 ezer forintot elérő, vagy az alatti kifizetés kezdeményezése esetén a korábbi kifizetések adatait a kifizető szervezeti egységgel egyezteti.

(2) Az együttes adóigazolás beszerzéséről, vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a teljesítésigazoló gondoskodik, az együttes adóigazolást a teljesítésigazolás dokumentációjával együtt kell megküldeni a kifizető szervezeti egység részére.

8. § Az idegen nyelven kiállított nyilatkozathoz, dokumentumhoz magyar nyelvű fordítást is csatolni kell.

4. A támogatási kérelem

9. § (1) Ha a költségvetési támogatás nyújtására egyedi döntés alapján kerül sor, a kérelmező a támogatási kérelemmel egyidejűleg

a) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben és a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletben foglaltak teljesítése érdekében az 1. mellékletet, valamint

b)[3] a 3. melléklet, a határon túli támogatási célt szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatokból nyújtott költségvetési támogatás esetén a 4. melléklet szerinti, hiánytalanul kitöltött nyilatkozatokat

a kötelezettségvállaló rendelkezésére bocsátja.

(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a költségvetési támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékeli a 2. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező a tudomásszerzéstől számított 10 napon belül kezdeményezi e körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, a támogatási kérelem elutasításra kerül.

(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a támogatási kérelem mellett az (1) bekezdés - és érintettség esetén a (2) bekezdés - szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok a kötelezettségvállaló rendelkezésére állnak.

10. § (1) Ha a benyújtott és befogadott támogatási kérelem nem felel meg a jogszabályi előírásoknak, valamint a kötelezettségvállaló által elvárt formai követelményeknek, a támogatási kérelem benyújtójának körülményeit (különösen székhelye, telephelye földrajzi távolságát és a kérelem benyújtásához rendelkezésére álló feltételeket) figyelembe vevő határidő kitűzésével - a hibák, hiányosságok egyidejű megjelölése mellett - fel kell hívni a támogatási kérelem benyújtóját a hiba kijavítására, a hiányosság pótlására.

(2) Ha a támogatási kérelem benyújtója a hiánypótlást hibásan, hiányosan nyújtja be, illetve a hiányosságokat nem pótolja a megadott határidőn belül, a támogatási kérelem további vizsgálat nélkül elutasításra kerül.

5. A támogatási döntés

11. § Költségvetési támogatás a támogatási kérelemben megjelöltnél kisebb összegben is megállapítható azzal, hogy ez esetben a kedvezményezettnek a tényleges támogatási összegnek megfelelő költségvetési tervet kell benyújtani.

12. § (1) A kötelezettségvállaló a támogatási döntésről szóló értesítésben a szerződés megkötéséhez szükséges - az Ávr.-ben meghatározott nyilatkozatok és dokumentumok megjelölésén túl - a következő nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására hívja fel a kedvezményezettet:

a) a kedvezményezett 5. melléklet szerinti nyilatkozata az igénybe vett de minimis támogatásokról,

b)[4] - a határon túli támogatási célt szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatokból nyújtott költségvetési támogatás kivételével - a kedvezményezett 6. melléklet szerinti nyilatkozata az adott tárgyban benyújtott támogatási kérelmekről,

c) gazdálkodó szervezet esetén a létezését jogszabályban meghatározottak szerint igazoló, 30 napnál nem régebbi, hiteles okirat, különösen cégkivonat, nyilvántartásba vételről szóló igazolás hiteles másolata,

d) közjegyző vagy ügyvéd által hitelesített aláírási címpéldány, vagy eredeti, vagy a pénzügyi intézmény által hitelesített aláírás-bejelentő karton,

e) a Kbt. hatálya alá tartozó beruházások esetén a közbeszerzési dokumentáció másolata,

f) a támogatandó program, feladat teljes költségvetése, költségterve, amely tartalmazza az általános forgalmi adót, a megvalósításhoz igényelt költségvetési támogatás, a saját forrás, az egyéb forrásból származó bevétel összegét, a várható kifizetések ütemezését,

g) előleg, előfinanszírozás esetében a kedvezményezett 7. melléklet szerinti nyilatkozata a bankszámláiról,

h) - ha e rendelet vagy a támogatási szerződés költségvetési támogatás visszafizetésének biztosítása céljából eltérő biztosíték kikötéséről nem rendelkezik - támogatási előleg nyújtása, előfinanszírozás, valamint több részletben történő utófinanszírozás esetén a kedvezményezett beszedési megbízás benyújtására vonatkozó, kizárólag a támogató hozzájárulásával visszavonható - az Ávr. 77. § (2) bekezdése szerinti - felhatalmazó nyilatkozata,

i) határon túli magyar kedvezményezett esetén a magyarországi bankszámlával rendelkező szervezet befogadó nyilatkozata, ha azzal rendelkezik,

j) felhalmozási célú költségvetési támogatás esetében a nem állami vagy egyházi tulajdonú ingatlanra vonatkozó elektronikus tulajdoni lap másolata,

k) ha azt jogszabály előírja, a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedély másolata.

(2) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet tájékoztatni kell arról, hogy

a) a szerződéskötés várható határideje a támogatási döntés közlésétől számított harmincadik nap,

b) ha a költségvetési támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének hatálya alá tartozik, a támogatási szerződés megkötéséhez a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter állásfoglalása szükséges, amelyre tekintettel az a) pontban meghatározott határidő további 30 nappal meghosszabbodik.

(3) Ha a kötelezettségvállaló a támogatási szerződésben az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott biztosítéktól eltérő biztosítékot köt ki, e tényről az (1) bekezdés szerinti értesítésben kell a kedvezményezettet tájékoztatni.

13. § (1) Ha a kedvezményezett egyház, belső egyházi jogi személy, a nyilvántartásba való bejegyzésének tényét a kötelezettségvállaló ellenőrzi.

(2) Ha a kedvezményezett olyan belső egyházi jogi személy, amelynek nyilvántartásba vételét jogszabály nem teszi kötelezővé, a kedvezményezett az egyház egészének, legfőbb szervének vagy az adott jogi személy közvetlen felettes egyházi szervének képviselője által kiadott igazolást nyújt be létezésének igazolására. Ha a határon túli egyháznak, belső egyházi jogi személynek minősülő jogalany létezésével kapcsolatban kétség merül fel, a kötelezettségvállaló előírhatja a kedvezményezett részére a létezését igazoló, nyilvántartásba vételéről szóló igazolás hiteles másolatának benyújtását.

(3) Ha a kedvezményezett törzskönyvi jogi személy, a kedvezményezett törzskönyvi nyilvántartásba való bejegyzésének tényét a kötelezettségvállaló a törzskönyvi nyilvántartásban ellenőrizni.

(4) Egyedi döntéssel nyújtott költségvetési támogatás esetén

a) a kedvezményezett eredeti vagy közjegyző által hitelesített vállalkozói igazolványáról vagy működési engedélyéről az ügyirat szakmai előadója is készíthet hiteles másolatot, amelyre - dátummal és aláírásával - rávezeti "Az eredetivel mindenben megegyező másolat" szöveget,

b) aláírási címpéldányként az eredeti okiratról az ügyirat szakmai előadója által készített másolat is csatolható, amelyre a szakmai előadó - dátummal és aláírásával - rávezeti "Az eredetivel mindenben megegyező másolat" szöveget,

c) a kedvezményezett képviselőjének személyes megjelenésével és a támogatási szerződés - a javaslattevő jelenlétében, a képviselő aláírását tartalmazó személyazonosításra alkalmas okiratának bemutatását követően - személyesen történő aláírásával, valamint e ténynek az ügyiraton a pro-domoban történő feltüntetése esetén a képviselő aláírási címpéldányát nem kell a szakmai ügyirathoz csatolni,

d) ha a kedvezményezett képviseletére jogosult személy - közjegyző által hitelesített, vagy az előző bekezdésben meghatározott eljárás szerint záradékolt eredeti, vagy az e bekezdés alapján záradékolt másolat - aláírási címpéldánya korábbi költségvetési támogatás nyújtásából eredően rendelkezésre áll, és a képviselő személye nem változott, aláírási címpéldányként csatolható az ügyirat szakmai előadója által e korábban benyújtott címpéldányról készített másolat is, amelyre az előadó - dátummal és aláírásával - rávezeti "Az eredetivel mindenben megegyező másolat" szöveget.

6. A támogatási szerződés

14. § (1) A támogatási szerződés a költségvetési támogatás nyújtására vonatkozó feltételek mellett tartalmazza

a) a kedvezményezett cégnevét (nevét), székhelyét (címét), adószámát, számlavezető bankjának nevét, számlaszámát és képviselőjének nevét,

b) a szakmai, műszaki teljesítés mennyiségi és minőségi jellemzőinek meghatározását, határidejét, amelyet a tárgyévi előirányzatok terhére történő kötelezettségvállalás esetében úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje - ha törvény vagy kormányrendelet másként nem rendelkezik - ne haladja meg a tárgyévet követő év június 30-át,

c) a tevékenység konkrét meghatározását és szakfeladatrend szerinti besorolását,

d) a kifizetendő összeget, vagy a számlázás alapjául szolgáló egységárat, a pénzügyi teljesítés devizanemét, módját és feltételeit,

e) az összeg kifizetésének határidejét, a következő évek előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben,

f) a jogi és pénzügyi ellenjegyzést,

g) a kötelezettségvállaló és a kedvezményezett képviseletében eljáró személy nevét és aláírását, valamint az aláírás helyét és időpontját.

(2) A jogi ellenjegyzés típusszerződés mintapéldányának ellenjegyzésével is teljesíthető.

(3) A 31. §-ban és a 40. §-ban meghatározott, határon túli támogatási célt szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatokból nyújtott költségvetési támogatás esetén a támogatási szerződés mellékletét képezi a költségvetési támogatás felhasználásának és elszámolásának szabályait tartalmazó pénzügyi elszámolási szabályzat.

7. A költségvetési támogatás folyósítása, adatszolgáltatás

15. § Ha e rendelet eltérően nem rendelkezik a költségvetési támogatás igénybevétele időszakos vagy záró beszámolót követő, a kedvezményezett által benyújtott és a szakmai szervezeti egység által ellenőrzött és elfogadott elszámolások alapján utófinanszírozás formájában történhet.

16. § A költségvetési támogatás kifizetésére hatályos támogatási szerződés alapján, kizárólag a kedvezményezett támogatási szerződésben meghatározott pénzforgalmi számlájára, vagy az Áht. 52. § (3) bekezdésének hatálya alá nem tartozó kedvezményezett esetében a kedvezményezett által megjelölt engedményes számlájára történő átutalással kerülhet sor.

17. § (1) Ha e rendelet a támogatási előleg folyósítását kifejezetten nem zárja ki, az előirányzatok terhére támogatási előleg egy összegű vagy részletekben történő folyósítására a támogatási szerződés ilyen rendelkezése alapján kerülhet sor. A támogatási szerződés támogatási előleg folyósítását akkor teheti lehetővé, ha a költségvetési támogatás teljesítésarányos finanszírozása a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé.

(2)[5]

(3)[6]

8. A támogatási szerződés módosítása

18. § A támogatási szerződés módosítására a támogatási szerződésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

9. Beszámolás, ellenőrzés

19. § A teljesítésigazoló figyelemmel kíséri a támogatási szerződés teljesítését és a kedvezményezett szerződésellenes eljárása esetén ennek tényét a kedvezményezettnek haladéktalanul jelzi, az eljárás körülményeit tisztázza, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatja.

20. § (1) A kedvezményezettnek a költségvetési támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozó beszámolójának

a) pénzügyi elszámolás része

aa) a költségvetési tervben szereplő tételek felhasználására vonatkozó összesítő kimutatást,

ab) a költségvetési támogatás felhasználását igazoló számlák, számviteli bizonylatok eredeti példányának a (2) bekezdés szerint záradékolt és hitelesített másolatait a költségvetési terv szerinti bontásban,

ac) készpénzkifizetés esetén a készpénzkiadás tényét igazoló számviteli bizonylatot, átutalással teljesített kifizetés esetén a pénzforgalmi számla terheléséről szóló banki igazolást vagy olyan kivonatot, amelyen a kifizetett számla összegét meg kell jelölni,

ad) bérköltség elszámolása esetén a kifizetés pontos jogcímének megjelölését és a bérfizetést megalapozó jogviszony-igazolásokat,

b) szakmai része a támogatott tevékenység megvalósításának igazolása tekintetében legalább a pályázati felhívásban, támogatási szerződésben meghatározott támogatott cél (projektek) főbb naturális mutatószámait, a pályázati felhívásban, támogatási szerződésben rögzített feladat vagy beruházás megvalósításának helyét és időpontját

foglalja magában.

(2) A beszámolóhoz felhasznált számlák, számviteli bizonylatok eredeti példányaira szövegszerűen fel kell vezetni a költségvetési támogatásból felhasznált összeget és a támogatási szerződés iktatószámát vagy nyilvántartási számát, és ezt követően a dokumentumról a beszámolóhoz csatolandó másolatot kell készíteni. A másolatra az eredeti irattal történő egyezőségre vonatkozó záradékot kell felvezetni és azt a kedvezményezett aláírásával hitelesíteni.

(3)[7] A pénzügyi elszámoláshoz az (1) bekezdés a) pontjának ab)-ad) alpontjai szerinti dokumentum (2) bekezdés szerinti másolatát abban az esetben kell mellékelni, ha az azon feltüntetett bruttó érték meghaladja az Ávr. 80. § (5) bekezdésében meghatározott értékhatárt. Az ezen értékhatár alatt eredeti számlára, számviteli bizonylatra akkor is fel kell vezetni a (2) bekezdés szerinti szöveget, ha azt a beszámolóhoz másolatként nem csatolták.

21. § (1) A kedvezményezett beszámolóját a teljesítésigazoló a beszámoló kézhezvételét követő 30 - hiánypótlás, kiegészítés esetén 45 - napon belül szakmai és pénzügyi szempontból megvizsgálja, és dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról. A beszámoló szakmai és pénzügyi ellenőrzéséről a támogatási szerződés dokumentumaihoz csatolandó feljegyzés készül.

(2) A beszámolóval egyidejűleg (ide nem értve a részletekben történő finanszírozás esetén az egyes finanszírozási szakaszok lezárásaként benyújtott részbeszámolót) a költségvetési támogatás fel nem használt részét a kedvezményezett a támogatási szerződésben meghatározott számlára visszautalja.

(3) A teljesítésigazoló az (1) bekezdés szerinti döntésről, ideértve a visszafizetésre történő felszólítást is, a döntést követő 5 napon belül írásban tájékoztatja a kedvezményezettet.

22. § (1) A költségvetési támogatás felhasználását a miniszter, valamint jogszabályban, a pályázati felhívásban és a támogatási szerződésben meghatározott szervek ellenőrizhetik.

(2) A költségvetési támogatás felhasználásának ellenőrzésével összefüggésben helyszíni ellenőrzésre is sor kerülhet. A helyszíni ellenőrzés során vizsgálni kell a költségvetési támogatás hasznosulását, az eredeti számlák záradékolását, a költségvetési támogatásból megvalósított beszerzések, felújítások megtörténtét, a beszerzett tárgyi eszközök leltárba vételét és meglétét. A helyszíni ellenőrzés megállapításairól és az abból levont következtetésekről jegyzőkönyv készül.

10. A pályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések

23. § (1) A részben vagy egészben pályázati úton felhasználásra kerülő előirányzatokhoz kapcsolódó - a 2. § (1) bekezdése szerinti jogszabályban meghatározott - pályázati feltételek és pályázati eljárási szabályok betartásáról a kötelezettségvállaló gondoskodik.

(2) A pályázatok benyújtására nyitva álló időtartam előtt a kötelezettségvállaló a kincstár részére megküldi

a) az adott előirányzatok célrendszerének, rendeltetésének meghatározására, a pályázatos támogatási célú felhasználás tárgyévi keretösszegére, mértékére, a nyújtható költségvetési támogatás arányára vonatkozó javaslatát, és

b) a pályázati felhívás tervezetének teljes körű dokumentációját, és ha az szükséges, a nemzeti fejlesztési miniszternek az Ávr. 92. § (2) bekezdés c) pontja szerinti jóváhagyó véleményét.

(3) A kötelezettségvállaló a részben vagy egészben pályázati úton nyújtott költségvetési támogatás esetében mintavételes, kockázatelemzésen alapuló, dokumentált szakmai és pénzügyi helyszíni ellenőrzést végezhet.

11. Egyes gazdasági társaságok kijelölése

24. § (1) A miniszter felelősségi körébe tartozó rendezvények szervezését, illetve az ezekhez kapcsolódó műszaki, művészeti, logisztikai és biztosítási feladatok előkészítését, lebonyolítását a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. látja el.

(2)[8] A miniszter felelősségi körébe tartozó feladatok ellátásához szükséges nyomdai tevékenységet, valamint a Nemzeti Könyvtár kiadványsorozat kiadásával és értékesítésével összefüggő feladatokat a Magyar Közlöny Lapés Könyvkiadó Kft., a fordítási tevékenységet az Országos Fordító- és Fordításhitelesítő Iroda Zrt. végzi.

(3) A minisztérium a miniszter felelősségi körébe tartozó országkép-stratégia kialakításában és ezzel összefüggésben az ország márka képet alakító intézmények tevékenységének koordinációjában, továbbá a kormányzati honlapok egységes szerkezetének és arculatának kialakításában, fejlesztésében, ezek tartalma kialakításának koordinációjában a Design Terminál Nonprofit Kft. szolgáltatásait veszi igénybe.

(4)[9] A minisztérium a miniszter felelősségi körébe tartozó közigazgatás-fejlesztés és -korszerűsítés, valamint az e-közigazgatás kormányzati feladatainak ellátásához a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. szolgáltatásait veszi igénybe.

III. FEJEZET

A FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK RÉSZLETES SZABÁLYAI

12. KIM felügyelete alá tartozó szervezetek és szakmai programok támogatása (20/2/1)

25. § (1) Az előirányzat a miniszter irányítása, felügyelete alá tartozó szervezet és a miniszter felelősségi körébe tartozó feladat, szakmai program támogatására használható fel, így különösen

a) egyes kutatási, valamint kulturális célú támogatásra,

b) a kormany.hu és a kormanyhivatal.hu központi kommunikációs felület működtetésére, fejlesztésére és karbantartására,

c) a kormányzat és a kormányhivatalok online kommunikációjának támogatására,

d) a gyermekbarát igazságszolgáltatással összefüggő szakmai rendezvényekre, ehhez kapcsolódó programokra,

e) a miniszter személyéhez kötődő egyéb szakmai rendezvényekre és az ehhez kapcsolódó kommunikációs feladatokra,

f) az Új Nemzedék Jövőjéért Programhoz, a Kormány ifjúságpolitikai keretprogramjához kapcsolódó rendezvények és kommunikációs feladatok támogatására,

g)[10] Magyarország Alaptörvényének terjesztésével, valamint a tudatos nemzeti közgondolkodás megalapozása és ehhez kapcsolódva a magyar kulturális értékek megőrzése és fejlesztése ügyével összefüggő feladatokkal megbízott miniszterelnöki megbízott tevékenységével összefüggő költségek finanszírozására,

h) a központi forrásokból nem finanszírozott fejezeti feladatokhoz szükséges kiadások teljesítésére,

i) országkép-stratégia kialakítására és ezzel összefüggésben az ország márka képet alakító intézmények tevékenységének koordinációjára, továbbá a kormányzati honlapok egységes szerkezetének és arculatának kialakítására, fejlesztésére, ezek tartalma kialakításának koordinációjára,

j) a miniszter által adott kitüntetések, díjak és egyéb elismerések, valamint a miniszterelnöki ösztöndíjak finanszírozására.

k)[11] közigazgatás-fejlesztés és -korszerűsítés, valamint az e-közigazgatás kormányzati feladatainak finanszírozására.

(2) Az előirányzaton kerül elszámolásra a fejezeti tartalék közvetlen fejezeti kifizetéssel történő felhasználása is.

(3) Az előirányzat felhasználása egyrészt közvetlen fejezeti kifizetéssel, a feladat ellátásával megbízott természetes vagy államháztartáson kívüli vagy belüli jogi személlyel kötött szerződés alapján, másrészt egyedi döntés alapján költségvetési támogatás nyújtásával gazdasági társaságok, önkormányzatok részére támogatási szerződéssel, továbbá a kitüntetésben, díjazásban, valamint ösztöndíjban részesülő kedvezményezett esetében a kifizetés érdekében történő előirányzat-átcsoportosítással valósul meg.

13. Nemzeti és kiemelt ünnepek, egyéb rendezvények, események támogatása (20/2/7)

26. § (1) Az előirányzat biztosítja a nemzeti ünnepek és egyéb - országos jelentőségű - kiemelt ünnepek, események, évfordulók, világnapok méltó, az ország márkaképe építéséhez hozzájáruló szervezésének, lebonyolításának, a rendezvényekhez kapcsolódóan a lakosság széles körű és részletes tájékoztatásának, az ünnepi tájékoztató kiadványok összeállításának, kiadásának, a rendezvényekhez kapcsolódó sajtóesemények lebonyolításának és egyes nemzeti rendezvények lebonyolítását biztonsági szempontból felügyelő és irányító operatív törzs működési költségeinek forrását.

(2) Az előirányzat felhasználása a feladat ellátásával megbízott Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft.-vel kötött szerződés alapján fejezeti kifizetéssel és előirányzat átcsoportosítással valósul meg.

14. Összkormányzati kommunikációhoz kapcsolódó feladatok (20/2/9)

27. § (1) Az előirányzat biztosítja a lakosságnak a Kormány döntéseiről és a Nemzeti Együttműködés Programja megvalósulásáról szóló maradéktalan tájékoztatásához, valamint Magyarország nemzetközi megítélésének, pozícionálásának problémás területeit feltáró kutatások és egyéb tevékenységek végrehajtásához szükséges költségek forrását.

(2) Az előirányzat felhasználása a feladat ellátásával megbízott külföldi, és belföldi gazdasági társasággal vagy kivételes esetben természetes személlyel kötött szerződés alapján történő kifizetéssel, vagy előirányzat-átcsoportosítással történik.

15. Közép-kelet európai regionális együttműködés 2012 (20/2/10)

28. § (1) Az előirányzat biztosítja a hagyományos közép-európai kapcsolatok új tartalommal való megtöltéséhez és annak kihasználásához szükséges költségek forrását, és ezzel kapcsolatos kiadások, valamint az egyéb regionális kapcsolatok fenntartásához és fejlesztéséhez társuló kiadások finanszírozását. (2) Az előirányzat felhasználása

a) a feladat ellátásával megbízott államháztartáson kívüli gazdálkodó szervezettel, civil szervezettel, természetes személlyel kötött szerződés alapján történő kifizetéssel vagy államháztartáson belüli szervezet részére előirányzat átcsoportosítással, valamint

b) költségvetési támogatás nyújtásával a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet támogatási kérelmére egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, elő- vagy utófinanszírozás útján juttatott, vissza nem térítendő, részben vagy egészben visszatérítendő költségvetési támogatás formájában

történik.

(3) A visszatérítési kötelezettség mellett nyújtott költségvetési támogatás visszafizetési határideje a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződésben kerül meghatározásra.

16. A büntetőeljárásról szóló törvény alapján megállapított kártalanítás (20/2/17)

29. § (1) Az előirányzat a büntetőeljárásról szóló törvény alapján az állam ellen indított kártalanítási perben a felperes részére a jogerős bírósági határozatban megállapított kártalanítás kifizetésére szolgál.

(2) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, a jogosult javára történő kifizetéssel történik.

17. Jogi segítségnyújtás (20/2/18)

30. § (1) Az előirányzat a jogi segítségnyújtásról szóló törvény alapján, a peren kívüli támogatások esetén a jogi szolgáltatást végző jogi segítő díjának állam általi térítésére vagy megelőlegezésére, a polgári és büntető peres eljárásokban a fél helyett az állam által kifizetendő vagy előlegezendő pártfogó ügyvéd díjának megfizetésére vagy megelőlegezésre, az ezzel kapcsolatos banki és postaköltségek kifizetésére használható fel. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá az Európai Unió másik tagállamába irányuló jogi segítségnyújtás iránti kérelem lefordítására kirendelt szakfordító díjának állam általi megtérítésére vagy annak megelőlegezésére.

(2)[12] Az előirányzat kezelő szerve a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (a továbbiakban: KIH), amely az előirányzathoz kapcsolódó előirányzat-felhasználási keretszámla feletti rendelkezési jogokat is gyakorolja.

(3)[13] A KIH a kezelésében levő előirányzat tekintetében felelős az elkülönített számla kezelésének biztosításáért, az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultságok gyakorlásáért, a pénzügyi lebonyolításért, a pénzügyi elszámolásért, a jogszabályban előírt nyilvántartások vezetéséért és a főkönyvi könyveléshez szolgáltatott adatok valódiságáért.

(4)[14] Az előirányzat felhasználása során a teljesítés igazolása tekintetében a kezelő szervi feladatokat a fővárosi és megyei kormányhivatalok igazságügyi szolgálatai látják el. A teljesítés igazolása ellátásának módjára tekintettel a fővárosi és megyei kormányhivatalok igazságügyi szolgálataival a KIH megállapodást köt.

(5) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, vissza nem térítendő támogatásként vagy a kedvezményezett visszatérítési kötelezettsége mellett a jogi segítő vagy pártfogó ügyvéd részére történő kifizetéssel történik.

(6)[15] A KIH belső szabályzatában elkülönítetten szabályozza a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásával kapcsolatos utalványozás, szakmai teljesítésigazolás és érvényesítés rendjét.

(7)[16] A KIH a belső kontrollrendszerébe beilleszti az előirányzat felhasználásával kapcsolatos ellenőrzéseket, ideértve az analitikus nyilvántartások és a főkönyvi könyvelés egyeztetését és ellenőrzését is.

18. Kárpát-medencei Magyar Jogsegély Szolgálat (20/2/19)

31. § (1) Az előirányzat célja a Kárpát-medencei Magyar Jogsegély Szolgálat felállításához való hozzájárulás, amely támogatja azokat a határon túli civil szervezeteket, amelyek hatékony segítséget biztosítanak, ha bárkit és bárhol a Kárpát-medencében, nemzeti hovatartozása miatt, vagy ezzel összefüggésben jogsérelem ér.

(2) Az előirányzat felhasználása természetes személy, civil szervezet, gazdálkodó szervezet vagy államháztartáson belüli szervezet támogatási kérelme alapján, támogatási szerződéssel, elő- vagy utófinanszírozás útján juttatott, vissza nem térítendő, részben vagy egészben visszatérítendő költségvetési támogatás formájában történik.

(3) A visszatérítési kötelezettség mellett nyújtott költségvetési támogatás visszafizetési határideje a kedvezményezettel megkötött szerződésben kerül meghatározásra.

18/A. Bűncselekmények áldozatainak kárenyhítése (20/2/20)[17]

31/A. § (1) Az előirányzat a bűncselekmények áldozatainak segítéséről és az állami kárenyhítésről szóló törvény alapján a bűncselekményt vagy tulajdon elleni szabálysértést, illetve bűncselekmény vagy tulajdon elleni szabálysértés közvetlen következményeként sérelmet elszenvedett és emiatt életminőségükben veszélybe került személyek anyagi sérelmei enyhítésére szolgál.

(2) Az előirányzat terhére áldozatsegítő támogatásként azonnali pénzügyi segély és állami kárenyhítés adható az áldozatsegítő támogatások igénybevételeinek részletes szabályairól szóló miniszteri rendelet szerint.

(3) Az előirányzat terhére kifizethetőek az áldozatsegítő eljárásokkal kapcsolatos fordítási, tolmácsolási költségek, az előirányzatból történő kifizetésekhez kapcsolódó postaköltségek, továbbá a számlavezetéshez, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal által az előirányzatból történő kifizetések biztosítására nyitott fizetési számla számlavezetéséhez kapcsolódó díjak.

31/B. § (1) Az előirányzat kezelő szerve a KIH, amely az előirányzathoz kapcsolódó előirányzat-felhasználási keretszámla feletti rendelkezési jogokat is gyakorolja. Ennek során az előirányzat kezelésére a 30. § (3), (6) és (7) bekezdését alkalmazni kell.

(2) Az előirányzat felhasználása a kedvezményezett részére vissza nem térítendő támogatás nyújtásával, közvetlen -azonnali pénzügyi segély esetén a fővárosi és megyei kormányhivatalon keresztül történő - kifizetéssel valósul meg.

(3) Az azonnali pénzügyi segély kifizetése céljából a KIH a fővárosi és megyei kormányhivatal részére előleget utal, amelynek felhasználásáról a fővárosi és megyei kormányhivatal havi rendszerességgel, a tárgyhónap utolsó napján elszámol. Az elszámolás tartalmazza

a) a tárgyhónapban felvett előleg összegét,

b) a pénzügyi segélyben részesültek nevét,

c) a segély kifizetésének időpontját és összegét,

d) a segély kifizetésének alapjául szolgáló határozat számát, és

e) a maradványösszeget.

(4) Az utólagos elszámolásra felvett előleg nyilvántartásához a KIH analitikus nyilvántartást vezet. A nyilvántartást úgy kell kialakítani, hogy abból az előleg elszámolásához szükséges adatok egyértelműen megállapíthatóak legyenek.

(5) Az előirányzat tekintetében a teljesítés igazolását átutalással és postai kézbesítés útján történő kifizetés esetén a fővárosi és megyei kormányhivatal igazságügyi szolgálata által hozott határozat alapján a KIH végzi. A teljesítés igazolása során ellenőrizni kell, hogy a megküldött határozat megfelel-e a jogszabályban előírtaknak.

19. Nemzetközi kötelezettségek teljesítése (20/2/27)

32. § (1) Az előirányzatból kerülnek finanszírozásra a nemzetközi szervezeti tagságból adódó tagdíjak és ugyanezen szervezeteknek fizetendő tagállami hozzájárulásból adódó - megállapodáson vagy a nemzetközi szervezet belső előírásán alapuló - egyéb költségek, valamint a nemzetközi szervezetek üléseinek tartalmi előkészítéséhez szükséges szakértői munkák. Az előirányzat biztosítja továbbá a miniszter felelősségi körébe tartozó valamennyi nemzetközi kötelezettséggel összefüggő kiadások fedezetét, továbbá a fordítási díjakat is.

(2) Az előirányzat felhasználása a nemzetközi szervezet, a fordítást végző Országos Fordító- és Fordításhitelesítő Iroda Zrt., továbbá más, a nemzetközi kötelezettség teljesítésében részt vevő személy részre történő kifizetéssel valósul meg.

20. Időközi és kisebbségi választások lebonyolítása (20/2/31)

33. § (1) Az előirányzat fedezetet biztosít a választási eljárásról szóló törvény alapján választási eljárások lebonyolítására, ideértve az Országos Választási Bizottság működési költségeinek finanszírozását is.

(2) Az időközi választások pénzügyi finanszírozását miniszteri rendeletekben meghatározott normarendszer szabályozza.

(3) Az előirányzat felhasználása a feladat ellátásával megbízott kedvezményezett részére történő közvetlen fejezeti kifizetéssel vagy előirányzat-átcsoportosítással történik.

21. Európai Területi Társulások támogatása (20/3/4)

34. § (1) Az előirányzat az Európai Területi Társulások számára pályázat útján biztosít vissza nem térítendő költségvetési támogatást működési költségeik fedezetére, utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás formájában.

(2) A költségvetési támogatást az európai területi társulások működésének 2012. évi támogatásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott Európai Területi Társulások az ott meghatározott célokra vehetik igénybe.

(3)[18] Az előirányzat lebonyolító szerve a KIH.

22. Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány működéséhez és feladatainak ellátásához szükséges hozzájárulás (20/3/7)

35. § (1) Az előirányzat a közalapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok, valamint az 1947-es Párizsi Békeszerződés 27. cikk 2. pontjában foglaltak szerint a Holocaust túlélőinek támogatására szolgál.

(2) Az előirányzat a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján, előfinanszírozás formájában kerül felhasználásra.

23. Nemzeti Együttműködési Alap (20/3/14)[19]

24. Közép- és Kelet-Európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány támogatása (20/3/21)

37. § (1) Az előirányzat célja a Közép- és Kelet-Európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány, továbbá az általa fenntartott XX. Század Intézet, a XXI. Század Intézet és a Terror Háza Múzeum működésének biztosítása.

(2) Az előirányzat felhasználása a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján, előfinanszírozás formájában történik.

25. Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány (20/3/22)

38. § (1) Az előirányzat fedezetet biztosít a Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány működéséhez, alapító okiratában meghatározott feladatok teljesítéséhez.

(2) Az előirányzat felhasználása a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján, előfinanszírozás formájában történik.

26. Alapítvány a Kelet- és Közép-európai Kutatásért és Képzésért (20/3/23)

39. § (1) Az előirányzat célja az Alapítvány a Kelet- és Közép-európai Kutatásért és Képzésért által meghirdetett célok, kutatási és képzési programok realizálása, kapcsolatok kiépítése Oroszországgal, Ukrajnával és a poszt-szovjet térség országaival, nemzetközi konferenciák szervezése, azok anyagainak publikálása, a 2012. évi Kurultáj megszervezésében való részvétel és a Tolsztoj Társasággal közös programok végrehajtása - megvalósításának támogatása.

(2) Az előirányzat felhasználása a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján, előfinanszírozás formájában történik.

27. Nemzetpolitikai tevékenység támogatása (20/4/3)

40. § (1) Az előirányzat

a) a szomszédos államokban élő, ott nyilvántartásba vett vagy Magyarország területén lakóhellyel, székhellyel, telephellyel nem rendelkező, magát magyarnak valló természetes személyek, jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek szülőföldjükön való boldogulását célzó tevékenységek megvalósításához, a külhoni magyarok oktatási programjaihoz, a kiemelten fontos egyházi és kulturális programjaihoz, a külhoni média- és könyvkiadás támogatásához és az e célokra létrehozott intézmények és szervezetek működtetéséhez és fenntartásához,

b) a nemzetpolitikai szempontból kiemelt jelentőségű partnerek, programok és fejlesztési célok támogatásához, az e célra létrehozott intézmények és szervezetek működtetéséhez és fenntartásához,

c) a magyar igazolvánnyal, magyar hozzátartozói igazolvánnyal rendelkező ukrán állampolgárokoktatási, kulturális, művészeti, közművelődési, tudományos, hitéleti, média, sport, civil társadalmi, önkormányzati együttműködési, magyar-magyar együttműködési, illetve kegyeleti okokból Magyarországra történő utazásainak támogatásához,

d) a határon túli magyarsággal együttműködő intézmények megerősítését szolgáló programok támogatásához,

e) a Külhoni Magyarságért Díjköltségeinek, a Magyar Állandó Értekezlet és szakbizottságainak, továbbá a Diaszpóra Tanács működésével, megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos költségek fedezetéhez,

f) a Kisebbségi Vegyes Bizottságok megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos kiadások és a minisztérium személyi állományába tartozó személyek nemzetpolitikai célú és rendeltetésű hivatalos utazásainak támogatásához

használható fel.

(2) Az előirányzat felhasználása közvetlen fejezeti kifizetéssel vagy előirányzat átcsoportosítással, továbbá támogatási kérelemre egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, elő- vagy utófinanszírozás útján juttatott, vissza nem térítendő, részben vagy egészben visszatérítendő költségvetési támogatás formájában történik.

(3) A visszatérítési kötelezettség mellett nyújtott költségvetési támogatás visszafizetési határideje a kedvezményezettel megkötött szerződésben kerül meghatározásra.

28. Egyházi közgyűjtemények és közművelődési intézmények támogatása (20/5/1/1)[20]

29. Egyházi kulturális programok támogatása (20/5/1/2)[21]

30. Hittanoktatás támogatása (20/5/2/1)[22]

31. Egyházi oktatási programok támogatása (Templom és Iskola) (20/5/2/2)[23]

32. Egyházi alapintézmény-működés, Szja rendelkezés és kiegészítése (20/5/3)[24]

33. Átadásra nem került ingatlanok utáni járadék (20/5/4)[25]

34. Az 5000 lakosnál kisebb településeken szolgálatot teljesítő egyházi személyek jövedelempótléka (20/5/5/1)[26]

35. Egyházi szórványprogramok támogatása (20/5/5/2)[27]

36. Hátrányos helyzetű kistelepülések felzárkózása egyházi komplex programjainak támogatása (Testi és lelki kenyér) (20/5/5/3)[28]

37. Egyházi épített örökség védelme és egyéb beruházások (20/5/7)[29]

38. Nemzetiségi támogatások (20/6)[30]

39. Országos nemzetiségi önkormányzatok és média támogatása (20/7)[31]

40. Országos nemzetiségi önkormányzatok által fenntartott intézmények támogatása (20/8)[32]

41. Roma kultúra támogatása (20/9/4)[33]

42. Társadalmi, gazdasági, területi hátránykiegyenlítést elősegítő programok, szakkollégiumok (20/9/5)[34]

43. Felzárkózás-politika koordinációja (20/9/6)[35]

44. Roma ösztöndíj programok (20/9/7)[36]

45. Fejezeti általános tartalék (20/25)

58. § (1) Az előirányzat az előre nem tervezett, de az év közben szükségessé váló feladatok megoldására, eseti jellegű, elháríthatatlan igények finanszírozására szolgál.

(2) Az előirányzat felhasználása előirányzat-átcsoportosítással történik.

IV. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

59. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 12/2011. (III. 30.) KIM rendelet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium fejezetnél a határon túli magyarok támogatásával kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályairól szóló 23/2011. (VIII. 4.) KIM rendelet.

60. §[37] E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 19/2012. (III. 22.) KIM rendelet módosításáról szóló 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelettel megállapított rendelkezéseit a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 19/2012. (III. 22.) KIM rendelet módosításáról szóló 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

Dr. Navracsics Tibor s. k.,

közigazgatási és igazságügyi miniszter

1. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti
összeférhetetlenség vagy érintettség fennállásáról vagy hiányáról
A pályázó
neve vagy
elnevezése:
lakcíme vagy
székhelye:
képviselőjének neve:
Természetes személy
születési helye, ideje:
Gazdasági társaság
cégjegyzékszáma:adószáma:
Egyéb szervezet
nyilvántartásba vételinyilvántartásba
okirat száma:vevő szerv
megnevezése:
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a
közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
a) 6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján
b) 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján
Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása: .....................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.
Kelt:Aláírás/Cégszerű aláírás

2. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti
érintettségéről
A pályázó
neve vagy
elnevezése:
lakcíme vagy
székhelye:
képviselőjének neve:
Természetes személy
születési helye, ideje:
Gazdasági társaság
cégjegyzékszáma:adószáma:
Egyéb szervezet
nyilvántartásba vételinyilvántartásba
okirat száma:vevő szerv
megnevezése:
Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knytv.) 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel az alábbiakra tekintettel fennáll.

1. A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél
munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok

.....................................................................(a szervezet neve és székhelye), de a
törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.
2. Az alábbi közjogi tisztséget betöltő nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok:
□ köztársasági elnökaz Országgyűlés által választott□ országgyűlési vagy
vagy a köztársasági elnök általeurópai parlamenti
kinevezett tisztségviselőképviselő
□ polgármester vagy
főpolgármester
alpolgármester vagy□ helyi
főpolgármester-helyettesönkormányzati
képviselő
□ helyi önkormányzat
képviselő-testülete
bizottságának tagja
központi államigazgatási szerv -
a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja
alá nem tartozó - vezetője vagy
helyettese
□ regionális fejlesztés
tanács tagja
3. Az 1. vagy 2. pont szerinti személy közeli hozzátartozója vagyok, mivel
közeli hozzátartozóm a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, vagy
döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak,
közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
házastársegyeneságbeli rokonörökbefogadott
mostoha- vagy
neveltgyermek
örökbefogadó-, mostoha- vagy
nevelőszülő
testvér
4. A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az 1-3. pontban
megjelölt személy tulajdonában áll.
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll: ...................................................
................................................................................................................................... (a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:
köztársasági elnökaz Országgyűlés által választott
vagy a köztársasági elnök által
kinevezett tisztségviselő
országgyűlési vagy
európai parlamenti
képviselő
polgármester vagy
főpolgármester
alpolgármester vagy
főpolgármester-helyettes
helyi
önkormányzati
képviselő
helyi önkormányzat
képviselő-testülete
bizottságának tagja
központi államigazgatási szerv -
a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja
alá nem tartozó - vezetője vagy
helyettese
regionális fejlesztési
tanács tagja
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
házastársegyeneságbeli rokonörökbefogadott
mostoha- vagy
neveltgyermek
örökbefogadó-, mostoha- vagy
nevelőszülő
testvér
5. A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
vezető tisztségviselője,
az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy
társadalmi szervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő vagy e személyek közeli hozzátartozója.
Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója:.........................................................................................
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:......................................................................
..................................................................................................................................................... (a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:
köztársasági elnök □az Országgyűlés által választott
vagy a köztársasági elnök által
kinevezett tisztségviselő
országgyűlési vagy
európai parlamenti
képviselő
polgármester vagy □
főpolgármester
alpolgármester vagy
főpolgármester-helyettes
helyi
önkormányzati
képviselő
helyi önkormányzat □
képviselő-testülete
bizottságának tagja
központi államigazgatási szerv -
a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja
alá nem tartozó - vezetője vagy
helyettese
regionális fejlesztési
tanács tagja
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
házastársegyeneságbeli rokonörökbefogadott
mostoha- vagy
neveltgyermek
örökbefogadó-, mostoha- vagy
nevelőszülő
testvér
Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a Knytv. rendelkezéseinek az
érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben
megfelelnek.
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

3. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
támogatási döntéshez
Alulírott (név):
mint a (szervezet neve):
székhelye:
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:
nyilvántartásba vételi végzés száma:
adószám:TB törzsszám:
számlavezető bank neve:
bankszámlaszám:
képviselője
1. Tudomásul veszem, hogy részemre támogatás nem folyósítható, amíg lejárt esedékességű, meg nem
fizetett köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes támogatásból a köztartozás
összege visszatartásra kerül. A visszatartott összegről a támogató írásban értesít.
2. Tudomásul veszem, hogy a köztartozás vizsgálata céljából - a támogatási jogviszony fennállásáig - a
támogató vagy a támogató adatszolgáltatása alapján a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és
Vámhivatal jogosultak az általam képviselt szervezet nevének (megnevezésének), lakhelyének
(székhelyének), adószámának, adóazonosító jelének kezelésére.
3. Hozzájárulok, hogy a támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati
Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság, a csekély
összegű támogatások nyilvántartásában részt vevő szervek és a jogszabályban meghatározott egyéb
jogosultak a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adatokhoz
hozzáférjenek.
4. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az
általános forgalmi adó levonására
a)
□ jogosult,
□ nem jogosult.
b)
□ az adóterhet áthárítja
□ nem hárítja át.

5. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek
megfelel.
6. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet nem áll jogerős végzéssel elrendelt felszámolás, csőd-,
végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésre irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt.
7. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet
□ a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt
közzétételi kötelezettségének eleget tett,
□ e kötelezettség szempontjából nem releváns szervezet.
8. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet
□ jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén átlátható szervezetnek
minősül,
□ e szempontból nem releváns szervezet.

Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

4. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
támogatási döntéshez
Alulírott (név):
mint a (szervezet neve):
székhelye:
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:
nyilvántartásba vételi végzés száma:
adószám:
számlavezető bank neve:
bankszámlaszám:
képviselője, büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
- a kérelemhez csatolt mellékletben foglalt adatok, információk, dokumentumok teljes körűek, valódiak és
hitelesek,
- szervezetünk nem áll felszámolási, csőd-, végelszámolási, illetve adósságrendezési eljárás alatt és az ebben
esetlegesen bekövetkezett változásokról a szerződés lejártáig bezárólag bejelentési kötelezettség terhel,
- az általam képviselt szervezet megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
- az általam képviselt szervezet a kapott költségvetési támogatás felhasználása során a vonatkozó jogszabályok
szerint jár el, és fokozott figyelemmel érvényesíti a számviteli, adóügyi és társadalombiztosítási előírásokat,
- a kapott költségvetési támogatás magyarországi felhasználása során a közbeszerzésekről szóló törvény
rendelkezései szerint járok el,
- az általam képviselt szervezetnek Magyarország felé lejárt és ki nem egyenlített adó-, járulék-, vám- és
illetéktartozása nincs,
- az általam képviselt szervezetnek ....................................................................... (a székhely, illetve telephely szerinti
ország) felé lejárt és ki nem egyenlített adó-, járulék-, vám- és illetéktartozása nincs,
- hozzájárulok, hogy a támogató e nyilatkozat valóságtartalmának igazolását kérje az állami adó- és
vámhatóságtól, és az önkormányzati adóhatóságtól,
- az általam képviselt szervezetnek nincs az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása,
- hozzájárulok az általam képviselt szervezet támogatási igényében foglalt adatainak, valamint a támogatásra
vonatkozó adatok, így a költségvetési támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a költségvetési támogatás
tárgya, a költségvetési támogatás összege nyilvánosságra hozatalához,
- a kapott költségvetési támogatás tekintetében beszámolási és elszámolási kötelezettségemet teljesítem,
- a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában szervezetünk más pályázaton is részt vett,
illetve Magyarország vagy más állam költségvetéséből támogatást igénybe vett az alábbiak szerint:
Támogató szervezet
megnevezése
Támogatás tárgyaPályázott összegElnyert összeg
- az általam képviselt szervezetnek Magyarország központi költségvetéséből folyósított támogatásból eredő
lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs.
Tudomásul veszem, hogy az általam képviselt szervezet részére támogatás nem folyósítható, amíg lejárt
esedékességű, meg nem fizetett, az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozásom van, illetve a megítélt és
folyósításra kerülő esedékes támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül. A visszatartott összegről a támogató írásban értesít.
Hozzájárulok, hogy a támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában részt vevő szervek és a jogszabályban meghatározott egyéb jogosultak a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adatokhoz - azok konstrukciós forrásainak költségvetésben elhelyezkedésétől függetlenül - hozzáférjenek.
Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános
forgalmi adó levonására
□ jogosult,
□ nem jogosult.
Kelt:Aláírás/Cégszerű aláírás

5. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
Alulírott ............................................. (név), a ............................................................. (szervezet
megnevezése) képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy
□ szervezetünk gazdasági-közhasznú tevékenységének aránya
gazdasági%
tevékenység:
közhasznú%
tevékenység:
□ szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben támogatási szerződésben feltüntetett csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen az alábbi összegű állami támogatásokban részesült:
2010. évbenFt
2011. évbenFt
2012. évbenFt
□ szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben csekély összegű (de minimis) állami támogatásban nem részesült.
Alulírott tudomásul veszem, hogy ha a fent megjelölt években a csekély összegű állami
támogatás mértéke a 200 000 eurót eléri vagy meghaladja, úgy ilyen jogcímen további
állami támogatásban az általam képviselt szervezet nem részesülhet.
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

6. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
az adott tárgyban beadott támogatási igényekről

Alulírott .................................................................................. (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár,
képviselő) a ...................................................... (szervezet megnevezése) képviseletében büntetőjogi
felelősségem tudatában kijelentem, hogy a támogatási kérelemben foglalt adatok, információk és
dokumentumok teljes körűek, hitelesek és valódiak.
Kijelentem továbbá, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumhoz benyújtott támogatási
kérelemmel azonos tárgyban a következő szervezetekhez nyújtottam be támogatási igényt:
TÁMOGATÁSI IGÉNYT ELBÍRÁLÓ
SZERVEZET NEVE
A TÁMOGATÁSI IGÉNY
BENYÚJTÁSÁNAK IDŐPONTJA
A TÁMOGATÁSI IGÉNYBEN
MEGJELÖLT ÖSSZEG
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

7. melléklet a 19/2012. (III. 22.) KIM rendelethez

NYILATKOZAT
BANKSZÁMLÁKRÓL
Alulírott ............................................................................. (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár,
képviselő) a............................................... (szervezet megnevezése) képviseletében büntetőjogi felelősségem
tudatában kijelentem, hogy az alábbiakban megjelölt pénzforgalmi számlá(ko)n kívül más pénzforgalmi
számlával az általam képviselt szervezet nem rendelkezik. Vállalom továbbá, hogy a támogatási szerződés
fennállásának időtartama alatt létrehozott új pénzforgalmi számlákat a támogató részére 8 napon belül
bejelentem.
PÉNZINTÉZET NEVEPÉNZFORGALMI SZÁMLA
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 1. § - a. Hatályos 2012.11.30.

[2] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § a) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[3] Megállapította a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 1. § -a. Hatályos 2012.09.01.

[4] Megállapította a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 2. § -a. Hatályos 2012.09.01.

[5] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[6] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[7] Beiktatta a 24/2012. (IV. 25.) KIM rendelet 20. §-a. Hatályos 2012.05.03.

[8] Megállapította a 44/2012. (IX. 28.) KIM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.09.29.

[9] Beiktatta a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 2. § - a. Hatályos 2012.11.30.

[10] Megállapította a 44/2012. (IX. 28.) KIM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.09.29.

[11] Beiktatta a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 3. § - a. Hatályos 2012.11.30.

[12] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § b) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[13] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § c) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[14] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § c) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[15] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § c) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[16] Módosította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 7. § c) pontja. Hatályos 2012.11.30.

[17] Beiktatta a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 4. § - a. Hatályos 2012.11.30.

[18] Megállapította a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 5. § - a. Hatályos 2012.11.30.

[19] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[20] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[21] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[22] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[23] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[24] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[25] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[26] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[27] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[28] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[29] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[30] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[31] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[32] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[33] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[34] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[35] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[36] Hatályon kívül helyezte a 41/2012. (VIII. 31.) KIM rendelet 3. § -a. Hatálytalan 2012.09.01.

[37] Beiktatta a 48/2012. (XI. 29.) KIM rendelet 6. § - a. Hatályos 2012.11.30.

Tartalomjegyzék