Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

302/2013. (VII. 29.) Korm. rendelet

a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés m) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) a következő 4/A. alcímmel egészül ki:

"4/A. A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter feladatai

5/A. § A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter

a) gondoskodik az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzésének koordinálásáról, különös tekintettel az európai uniós jogi aktusok állami támogatási rendelkezéseinek való megfelelés biztosítására, valamint az Európai Bizottsággal való együttműködésre,

b) gyakorolja a közreműködő szervezetek feletti felügyeleti, irányítási és - a Magyar Állam kizárólagos tulajdonában lévő, közreműködő szervezetként kijelölt egyes gazdálkodó szervezetek feletti - tulajdonosi jogokat."

2. § A Rendelet 14. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésében és meghozatalában részt vevő személy vagy szervezet képviseletére jogosult személy a döntés-előkészítési eljárás megkezdésekor az adott pályázati felhívásra vonatkozó teljes bizonyító erejű magánokiratban nyilatkozatot tesz arról, hogy az (1) és (2) bekezdés szerinti összeférhetetlenség vele szemben nem áll fenn, a támogatásra vonatkozó döntés előkészítése és meghozatala során tudomására jutott minősített adatot, üzleti vagy fizetési titkot megőrzi."

3. § (1) A Rendelet 17. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közreműködő szervezet feladatai különösen a következők:)

"g) beszámolók készítése és megküldése a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár és az NFÜ részére az akcióterv és az éves munkaterv megvalósításában történt előrehaladásról, az egyes konstrukciók előrehaladásáról és a szükséges intézkedésekre vonatkozó javaslatokról,"

(2) A Rendelet 17. § (1) bekezdése a következő j) ponttal egészül ki:

(A közreműködő szervezet feladatai különösen a következők:)

"j) a beérkezett pályázatok formai és tartalmi ellenőrzése, értékelése, döntésre történő felterjesztése."

4. § A Rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az alapkezelő szervezet feladata elsődlegesen a kis- és középvállalkozások finanszírozását célzó pénzügyi programok lebonyolítása, így különösen

a) az irányító hatóság által nevesített programokban a pénzügyi eszközök kihelyezése,

b) a rendelkezésére álló források felhasználásának ellenőrzése, nyilvántartása és az erről szóló beszámoló elkészítése az NFÜ részére."

5. § (1) A Rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az NFÜ köteles a felhívás tervezett - a miniszterrel és a Miniszterelnökséget vezető államtitkárral egyeztetett -meghirdetési időpontját az akcióterv vagy annak módosítása elfogadását követő 15 napon belül honlapján közzétenni."

(2) A Rendelet 21. § (1c) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1c) Az NFÜ a felhívást - ide nem értve a kiemelt projektre vonatkozó felhívást - 10 napos határidő biztosításával társadalmi egyeztetésre bocsátja. A társadalmi egyeztetés időtartama a felhívás kibocsátásának határidejébe nem számít bele."

6. § A Rendelet 22. §-a következő (4)-(6) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Ha az elektronikus alkalmazással készített projektadatlap sérült vagy a befogadási kritériumok vizsgálata egyéb okból nem lehetséges, a projektadatlap beérkezését követően haladéktalanul, legfeljebb 5 napos határidő kitűzésével fel kell hívni a pályázót a projektadatlap ismételt benyújtására.

(5) A projektjavaslat ismételt benyújtásának időtartama a befogadásról szóló döntés meghozatalára nyitva álló határidőbe nem számít bele.

(6) A (4) bekezdés szerinti határidő eredménytelen eltelte esetén a pályázatot el kell utasítani és erről a pályázót a befogadásról történő értesítésre rendelkezésre álló határidőig értesíteni kell."

7. § (1) A Rendelet 23/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Kiemelt projektek esetében a miniszter írásos támogatása befogadási kritérium, kivéve, ha a kiemelt projekt támogatásáról a Kormány vagy a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság már döntött."

(2) A Rendelet 23/A. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A közreműködő szervezet a projektjavaslat beérkezésétől számított 7 napon belül írásban tájékoztatja a támogatást igénylőt a projektjavaslat befogadásáról (befogadó nyilatkozat)."

(3) A Rendelet 23/A. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A közreműködő szervezet a projektjavaslat beérkezésétől számított 7 napon belül írásban tájékoztatja a támogatást igénylőt a projektjavaslat elutasításáról."

8. § A Rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha a pályázatban szereplő információ nem egyértelmű vagy ellentmondást tartalmaz és a felhívás lehetőséget nyújt tisztázó kérdés alkalmazására, a közreműködő szervezet tisztázó kérdést tehet fel, melynek megválaszolására legalább 3 napos határidőt kell biztosítani. A határidőn túl beérkezett választ figyelmen kívül kell hagyni."

9. § (1) A Rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A projektjavaslatról - (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - az NFÜ dönt. Csökkentett elszámolható összköltséget vagy támogatási összeget tartalmazó, feltételes vagy elutasító döntés esetén döntését az NFÜ részletesen indokolni köteles."

(2) A Rendelet 26. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Ha a projektjavaslat csak feltételekkel támogatható, a támogatási döntésben meg kell határozni a támogatást igénylő által teljesítendő feltételeket és az azok teljesítésére nyitva álló határidőt."

10. § A Rendelet 26/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"26/A. § A 20-26. §-tól eltérően az operatív program vonatkozó prioritása keretén belül

a) a pályázati felhívás keretében fel nem használt, vagy

b) a megítélt, támogatási szerződésben rögzített, de

ba) a kedvezményezett által fel nem használt,

bb) az NFÜ által visszatartott, vagy

bc) az NFÜ részére visszafizetett

támogatási összeg prioritáson belüli felhasználásáról - a nagyprojekt, a kiemelt projekt és, az egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslat kivételével - az NFÜ dönt a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által jóváhagyott támogatási konstrukció alapján."

11. § A Rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A projektek esetében az NFÜ - támogatásról vagy elutasításról hozott - döntési határideje, ide nem számítva az esetleges hiánypótlás, a pályázati felhívás módosítása következtében szükségessé vált korrekció, a tisztázó kérdés vagy a kifogás elbírálására irányuló eljárás időtartamát,

a) nagyprojektek esetében a projektjavaslat beérkezésétől számított kilencvenedik nap,

b) a benyújtási határidőtől, folyamatos elbírálásnál a projektjavaslat beérkezésétől számított harmincadik nap, könnyített elbírálású támogatás esetében a benyújtási határidőtől, folyamatos elbírálásnál a projektjavaslat beérkezésétől számított harmincadik nap,

c) kistérségi programban meghatározott projektek esetében a projektjavaslat részletes kidolgozását követően, a projektek kiválasztása során a projektjavaslat beérkezésétől számított harmincadik nap."

12. § (1) A Rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Kiemelt projektek esetében a támogatást igénylőnek az útmutató kibocsátásától számított 30 napon belül be kell nyújtania a részletesen kidolgozott projektjavaslatot. A határidő indokolt esetben legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható. A határidő - projektgazda hibájára visszavezethető - eredménytelen elteltét követően a projektjavaslat nem nyújtható be, és a Miniszterelnökséget vezető államtitkár az akciótervi nevesítést tartalmazó döntés módosítását kezdeményezi."

(2) A Rendelet 28. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A kiemelt projektjavaslat beérkezésétől számított 30 napon belül meg kell hozni a támogatói döntést és meg kell kötni a támogatási szerződést. A határidőbe a projektgazda hiánypótlási és tisztázó kérdésre adott válaszadási ideje, a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges, a projektgazdától vagy harmadik féltől függő támogatási szerződési feltételek teljesítési ideje, a kifogás elbírálásának időtartama, továbbá a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság jóváhagyásra vonatkozó döntési ideje nem számít bele. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság döntési ideje a kapcsolódó előterjesztésnek a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság titkárságára történő beérkezéstől számítandó. Hiánypótlásra a szerződéskötési szakaszban egy alkalommal van lehetőség."

13. § (1) A Rendelet 29/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az egyes prioritásokra vonatkozó kötelezettségvállalási minimum szint az adott prioritás teljes keretének 65%-a. A kötelezettség-vállalási minimumszint alatt az NFÜ többletkötelezettség-vállalási igényt nem nyújthat be."

(2) A Rendelet 29/B. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A többletkötelezettség-vállalás prioritásonkénti kiindulási mértéke a prioritásban lemorzsolódott források lekötött forrásokhoz viszonyított arányával egyezik meg. Ezen arányt kell a prioritások kifizetett közkiadással nem érintett keretére alkalmazni a többletkötelezettség-vállalás összegének meghatározásához."

14. § (1) A Rendelet 30. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási szerződés megkötése és a támogatói okirat kiadása előtt helyszíni szemle rendelhető el. A támogatási szerződés megkötéséhez vagy - ha a felhívás lehetővé teszi - legkésőbb az első kifizetési kérelemhez a kedvezményezett köteles benyújtani)

"c) - az egyszeri elszámolók kivételével - a saját forrás rendelkezésre állását igazoló dokumentumokat és nyilatkozatokat, valamint"

(2) A Rendelet 30. § (5)-(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A közreműködő szervezet a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok beérkezésétől számított 10 napon belül az általa aláírt támogatási szerződést a kedvezményezettnek megküldi. Ha a megküldött dokumentumok hiányosak vagy hibásak, a közreműködő szervezet a beérkezéstől számított 10 napon belül, legfeljebb 30 napos határidő kitűzésével, az összes hiány, illetve hiba egyidejű megjelölésével, hiánypótlásra hívja fel a kedvezményezettet.

(6) Ha a szerződéskötéshez szükséges valamely információ nem egyértelmű vagy ellentmondást tartalmaz, egy alkalommal tisztázó kérdés feltételére van lehetőség, melynek teljesítésére legalább 3, legfeljebb 8 napos határidőt kell biztosítani.

(7) A támogatói döntésről szóló értesítés kedvezményezett általi kézhezvételétől számított 30 napon belül meg kell kötni a támogatási szerződést. Ha a támogatási szerződés megkötéséhez a projektgazdától vagy harmadik féltől függő támogatási szerződési feltételek teljesítése szükséges, a 30 napos határidőt a feltételek teljesítésére megállapított határidő utolsó napjától kell számítani. A határidőbe a projektgazda hiánypótlási és tisztázó kérdésre adott válaszadási ideje, valamint a kifogás elbírálásának időtartama nem számít bele.

(8) Ha a feltételek teljesítése a kedvezményezett érdekkörén kívül, a támogatási jogviszonnyal összefüggésben felmerült okból, a feltételek teljesítésére megadott határidőn belül nem lehetséges, az irányító hatóság a kedvezményezett indokolt kérelmére a határidőt egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja.

(9) Ha a feltételek teljesítésére nyitva álló határidő a kedvezményezettnek felróható okból eredménytelenül telik el, a támogatási döntés érvényét veszti."

15. § (1) A Rendelet 33. § (1) bekezdés c)-e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és az (1) bekezdés a következő f) ponttal egészül ki:

(A támogatási szerződésben rendelkezni kell a támogatás visszavonása, a támogatási szerződéstől történő elállás, illetve szabálytalanság esetén visszafizetendő támogatás visszafizetésének biztosítékairól. A támogatás visszafizetésének biztosítéka a felhívásban meghatározottak szerint)

"c) a támogatást igénylő gazdasági társaság vagy nonprofit szervezet cégjegyzésre jogosult vezető tisztségviselőjének vagy legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel rendelkező tulajdonosának, vagy együttesen legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel rendelkező természetes személy tulajdonosainak kezességvállalása,

d) garanciaszervezet által vállalt kezesség,

e) biztosítási szerződés alapján kiállított - készfizető kezességvállalást tartalmazó - kötelezvény, vagy

f) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 92. § (1) bekezdése szerinti állami kezesség"

(lehet.)

(2) A Rendelet 33. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A biztosítékoknak a támogatási jogviszony alapján, - a (3), (3a) és (8) bekezdésben meghatározott kivételekkel -a fenntartási kötelezettségek megszűnéséig rendelkezésre kell állniuk. A biztosíték a biztosítéknyújtási kötelezettséggel érintett időszaknál rövidebb lejárattal is rendelkezésre bocsátható azzal, hogy az érintett biztosíték érvényességének lejártát megelőző legalább 45 nappal annak meghosszabbítását vagy cseréjét a kedvezményezettnek igazolnia kell. Ennek elmaradása a kifizetések elutasítását, illetve szabálytalansági eljárást von maga után, továbbá a támogató a támogatási szerződéstől elállhat."

(3) A Rendelet 33. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A közszolgáltatási tevékenységre irányuló támogatási szerződéssel és közszolgáltatás biztosításáról szóló, legalább a fenntartási időszak végéig hatályos szerződéssel rendelkező, többségi állami, illetve önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságnak a fenntartási időszakra nem kell biztosítékot nyújtania."

(4) A Rendelet 33. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A kedvezményezett az egyes kifizetési igénylésben igényelt támogatási összegnek megfelelően megemelt biztosítéki mértéket legkésőbb a kifizetési igénylés benyújtásával egyidejűleg igazolja. Ennek elmaradása - a kifizetési igénylés hiánypótlását követően - a kifizetési igénylés elutasítását vonja maga után. Ha a kedvezményezett a megemelt biztosítéki mértéket később igazolni tudja, akkor az elutasított kifizetési kérelmet ismételten benyújthatja."

16. § A Rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A kedvezményezett által a projekt keretében beszerzett ingatlan, vagyontárgy a projekt záró fenntartási jelentés elfogadásáig csak az NFÜ egyedi engedélyével és az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 57. cikkében meghatározott feltételek sérelme nélkül terhelhető meg vagy idegeníthető el."

17. § (1) A Rendelet 36. § (4c) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4c) A kedvezményezett által biztosított saját forrás aránya - a 61/B. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel -a projekt támogatásának növelése esetén sem csökkenhet. Eltérő támogatási intenzitású tevékenységeket tartalmazó projekt esetén a saját forrás aránya tevékenységenként vizsgálandó."

(2) A Rendelet 36. §-a (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (4e) bekezdéssel egészül ki:

"(4e) A pénzügyi eszközökkel kombinált konstrukciók esetén a kedvezményezett által biztosított saját forrás aránya a projekt támogatásának növelése esetén sem csökkenhet a pályázati felhívásban meghatározott mérték alá.

(5) Ha a támogatott tevékenység összköltsége csökken a tervezetthez képest, a támogatás összegét az összköltség csökkenésének arányában csökkenteni kell, több forrás esetén az eredeti arányoknak megfelelően, kivéve a pénzügyi eszközzel kombinált konstrukciókat, ha az adott konstrukcióban a pénzügyi eszköz és a vissza nem térítendő támogatás mértéke és összege a pályázati felhívással és az érintett támogatási jogcímre vonatkozó uniós szabályokkal összhangban van."

(3) A Rendelet 36. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A projekt megvalósítását a kedvezményezett másra átruházhatja, ha az új kedvezményezett a felhívásban foglalt feltételeknek megfelel és ahhoz az NFÜ előzetesen írásban hozzájárul. A projekt átruházása során a projekt céljai nem módosulhatnak.

(8) Ha az új kedvezményezett jogszabályon alapuló jogutódlás következtében lép be a támogatási jogviszonyba, ideértve a kötelező feladatátvétel kapcsán bekövetkezett jogutódlást is, az NFÜ írásbeli hozzájárulása nem szükséges. A változás új kedvezményezett általi bejelentésének támogató általi elfogadásával a támogatási szerződés módosul."

18. § A Rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az európai uniós értékhatárokat el nem érő értékű közbeszerzési eljárás, továbbá építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot el nem érő értékű közbeszerzési eljárás során a 39. §-t és a 39/A. §-t, az európai uniós értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás, továbbá építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás esetében a 39/B-45. §-t kell alkalmazni. Az eljárás során nincs helye ugyanazon hiányt vagy hiányosságot érintő ismételt hiánypótlási felhívás kibocsátásának. A hiánypótlás kibocsátására a jelen alcím szerinti eljárás megindulásától számított 5 napon belül kerül sor."

19. § (1) A Rendelet 39. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Ha a Kbt. szerinti jogorvoslati eljárás megindítására a (2) bekezdés szerinti határidőt követően, de még a (3) bekezdés szerinti értesítés megküldése előtt kerül sor, a közreműködő szervezet az ellenőrzést a jogorvoslati eljárás lezárásáról szóló döntés Kbt. szerinti kézbesítése, illetve közzététele napjáig felfüggeszti. Az ellenőrzés felfüggesztése vonatkozásában a korábbi időpont az irányadó."

(2) A Rendelet 39. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A kedvezményezett részére támogatás csak a támogató tartalmú utóellenőrzési vagy utólagos ellenőrzésről készült jelentés megléte esetén folyósítható."

20. § A Rendelet 39/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"39/A. § (1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a szerződés-módosítást, valamint a szerződésmódosítást alátámasztó valamennyi dokumentumot a szerződés-módosítást követő 3 napon belül utóellenőrzés céljából megküldi a közreműködő szervezet részére. A közreműködő szervezet a dokumentumok beérkezését követő 15 napon belül elvégzi a közbeszerzési-jogi és elszámolhatósági szempontú ellenőrzést.

(2) Ha a kedvezményezett a szerződés-módosítására vonatkozó, Kbt. szerinti jogorvoslati eljárás megindításáról tájékoztatja a közreműködő szervezetet, a közreműködő szervezet az ellenőrzést a jogorvoslati eljárás lezárásáról szóló döntés Kbt. szerinti kézbesítése, illetve közzététele napjáig felfüggeszti. Az ellenőrzés felfüggesztése vonatkozásában a korábbi időpont az irányadó.

(3) Ha a szerződés-módosítással összefüggésben utólagos ellenőrzés szükséges, azt a közreműködő szervezet folytatja le az utólagos ellenőrzés lefolytatásához szükséges valamennyi dokumentum kézhezvételét követő 20 napon belül.

(4) Az utólagos ellenőrzésről készült jelentés egyenértékű az utóellenőrzési jelentéssel.

(5) A kedvezményezett részére a szerződés-módosítással érintett támogatási összeg csak a szerződés-módosításra vonatkozó támogató tartalmú utóellenőrzési vagy utólagos ellenőrzésről készült jelentés megléte esetén folyósítható."

21. § A Rendelet 39/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően legalább 40 nappal a közbeszerzési dokumentumokat támogathatósági, elszámolhatósági, valamint műszaki szempontú minőségellenőrzés céljából a közreműködő szervezetnél nyújtja be az EMIR-en keresztül."

22. § A Rendelet 41. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a Kbt. szerinti bontási eljárás időpontjáról legalább 10 nappal korábban tájékoztatja az NFÜ-t az EMIR-en keresztül. Az NFÜ a közbeszerzési eljárásba - a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett tájékoztatása alapján - megfigyelőt jelöl, erről a támogatást igénylőt, illetve a kedvezményezettet egyidejűleg értesíti."

23. § (1) A Rendelet 44. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közösségi értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás, továbbá építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződés módosításával kapcsolatban - a módosítást 45 nappal megelőzően - a közreműködő szervezet és azt követően az NFÜ írásbeli véleményét kéri az EMIR-en keresztül. A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a szerződést, a módosítás tervezetét, a módosítás indokolását, az indokolást alátámasztó valamennyi dokumentumot megküldi a közreműködő szervezet részére. A dokumentumok kézhezvételét követő 10 napon belül a közreműködő szervezet megküldi a módosítás-tervezet támogathatósági, elszámolhatósági, valamint műszaki szempontú indokoltságára vonatkozó nyilatkozatát, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett, valamint az NFÜ részére.

(2) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett az (1) bekezdés szerinti nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul kezdeményezi a közbeszerzési dokumentumok NFÜ általi, közbeszerzési-jogi szempontú éleményezését. Az NFÜ a szerződés módosításával összefüggésben további dokumentumok benyújtását is kérheti.

(3) Az NFÜ a szerződés módosításával kapcsolatos véleményét a szerződés módosításával kapcsolatban a (2) bekezdés szerinti kezdeményezés beérkezésétől számított 15 napon belül megküldi a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére."

(2) A Rendelet 44. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A kedvezményezett részére a szerződés-módosítással érintett támogatási összeg csak a KSZ és az NFÜ adott szerződés-módosításra vonatkozó támogató tartalmú nyilatkozata, és véleménye alapján folyósítható."

24. § A Rendelet 45. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1) Ha a közbeszerzési eljárásban, valamint a szerződés-módosítás kapcsán utólagos ellenőrzés szükséges, a dokumentumokat támogathatósági, elszámolhatósági, valamint műszaki szempontból a közreműködő szervezet, közbeszerzés-jogi szempontból az NFÜ ellenőrzi az ellenőrzés lefolytatásához szükséges valamennyi dokumentum kézhezvételét követő 20 napon belül.

(1a) Ha a kedvezményezett a szerződés-módosítására vonatkozó, Kbt. szerinti jogorvoslati eljárás megindításáról tájékoztatja az NFÜ-t, az NFÜ az ellenőrzést a jogorvoslati eljárás lezárásáról szóló döntés Kbt. szerinti kézbesítése, illetve közzététele napjáig felfüggeszti. Az ellenőrzés felfüggesztése vonatkozásában a korábbi időpont az irányadó."

25. § (1) A Rendelet 46. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ezen alcím alkalmazása során a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett)

"a) a közbeszerzési eljárás előkészítésének, lefolytatásának, valamint a szerződés módosításának időbeli ütemezését az ezen alcímben meghatározott határidők figyelembevételével köteles tervezni és megvalósítani,"

(2) A Rendelet 46. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A hiánypótlások késedelmes teljesítése vagy nem teljesítése esetén a lebonyolításban érintett szervezet a rendelkezésre álló dokumentumok alapján bírálja el a közbeszerzéseket és a szerződésmódosításokat."

26. § (1) A Rendelet 53. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A forinttól eltérő pénznemben kiállított számla esetén a számla végösszegét és az arra jutó támogatás összegét - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - a számlán megjelölt fizikai teljesítés időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) által közzétett középárfolyamon kell forintra átszámítani."

(2) A Rendelet 53. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az 57/A. § (1) bekezdése szerinti szállítói előleg igénylése esetén a devizában kötött szállítói szerződést az egységes működési kézikönyvben meghatározott árfolyamon kell nyilvántartásba venni, valamint az előlegbekérőt, az előlegszámlát, a rész- vagy végszámlát forintra átszámítani."

27. § A Rendelet 56. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A szállítói finanszírozásra csak azt követően kerülhet sor, ha a kedvezményezettet vagy a támogatási szerződésben megnevezett, a projekt végrehajtásában részt vevőt terhelő számlák támogatási összegének megtérítése mellett a számla támogatáson felüli összegének kifizetése igazolható módon megtörtént, kivéve, ha a kedvezményezett részére a támogató jogszabály alapján önerő támogatást is nyújt.

(5) Az engedményes részére történő folyósítás teljesítésének feltétele, hogy az engedményezésre vonatkozó szerződés vagy engedményezési értesítő a közreműködő szervezet rendelkezésére álljon. Az engedményezésre vonatkozó szerződés közreműködő szervezet részére történő benyújtásáért a kedvezményezett felelős."

28. § A Rendelet 57. §-a helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a Rendelet a következő 57/A. és 57/B. §-sal egészül ki:

"57. § (1) Támogatási előleg az Ávr.-ben meghatározott mértékben azon projektelemekre vehető igénybe, amelyekhez utófinanszírozást választott a kedvezményezett. A szállítói finanszírozású projektelemekre előleg akkor vehető igénybe, ha a kedvezményezett bruttó támogatásra jogosult közszféra szervezet és az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 142. §-ában foglalt feltételek teljesülnek.

(2) Az (1) bekezdéstől eltérően a támogatási előleg Ávr. 96. § (2) bekezdésben meghatározott legmagasabb százalékos mértékét a Miniszterelnökséget vezető államtitkár az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével megemelheti

a) a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság által a vonatkozó akciótervben nevesített kiemelt projektek esetén, illetve

b) ha a kedvezményezett központi költségvetési szerv vagy annak intézménye, vagy állami többségi tulajdonban lévő gazdasági társaság.

57/A. § (1) Szállítói finanszírozás alkalmazása esetén a közszféra szervezet kedvezményezett

a) a Kbt. hatálya alá tartozó közbeszerzési eljárás, valamint

b) a minősített adatot, az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. (X. 19.) Korm. rendelet szerinti beszerzési eljárás eredményeként kötött szerződésben köteles biztosítani a szállító részére a szerződés elszámolható összege 30%-ának megfelelő mértékű szállítói előleg igénylésének lehetőségét.

(2) Az NFÜ a szállítói előleg kifizetését független, az NFÜ által megbízott műszaki ellenőr ellenőrzéséhez kötheti.

(3) A közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződésben a közszféra szervezet kedvezményezett köteles kikötni a közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződés elszámolható összegének 10%-a és az igényelt szállítói előleg különbözetére jutó támogatás összegének megfelelő mértékű, az NFÜ javára szóló, a Kbt. 126. § (6) bekezdése szerinti biztosíték-nyújtás kötelezettségét. A gazdasági társaság vagy nonprofit szervezet szállító cégjegyzésre jogosult vezető tisztségviselőjének vagy legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel rendelkező tulajdonosának, vagy együttesen legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel rendelkező természetes személy tulajdonosainak kezességvállalása, vagy garanciaszervezet által vállalt kezesség, valamint az Áht. 92. § (1) bekezdése szerinti állami kezesség is elfogadható a szállítói előleg biztosítékaként.

(4) Az (1) bekezdés szerinti szállítói előleget (előlegbekérő dokumentumon keresztül) a szállító közvetlenül a közreműködő szervezettől igényelheti a kedvezményezett egyidejű értesítése mellett. A kedvezményezett az értesítéstől számított 5 napon belül jelezheti a szállítói előleggel kapcsolatos fenntartását. Ennek hiányában a szállítói előleg-igénylést a kedvezményezett részéről elfogadottnak kell tekinteni.

(5) A kedvezményezett köteles a szállító által megküldött előleg-számlát annak beérkezését követő 5 napon belül záradékolni és a közreműködő szervezet részére megküldeni időközi kifizetési igénylés keretében.

(6) Az NFÜ meghatározza a szállítói előleggel történő elszámolás részletszabályait.

57/B. § Ha a pályázati felhívás vagy a támogatási szerződés arra lehetőséget biztosít, egyes költségek a támogatási szerződésben vagy a támogatói okiratban meghatározott mértékig - a kettős finanszírozás lehetőségének kizárása mellett - átalány alapon is elszámolhatóak."

29. § (1) A Rendelet 61/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ha a közszféra szervezet kedvezményezett által megvalósított kiemelt projekt, nagyprojekt vagy uniós jogszabályból levezethető, tagállami kötelezettség teljesítését szolgáló projekt összköltsége az eredeti elszámolható összköltség 15%-át meghaladó mértékben megemelkedik, a közszféra szervezet kedvezményezett kérheti a támogatási szerződés módosítását, részletesen bemutatva és számszerűsítve a költségnövekmény egyes okait."

(2) A Rendelet 61/A. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) A költségnövekmény mértékét, indokoltságát a döntéshozó jogosult vizsgálni. A döntéshozó a költségnövekményt indokolt esetben csökkentett mértékben is elfogadhatja."

30. § A Rendelet 63. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Ha a kedvezményezett a köztartozását az NFÜ által kitűzött határidőben nem szünteti meg, az NFÜ jogosult az adott kifizetési igénylés alapján jóváhagyott támogatási összeget visszavonni vagy a támogatási szerződéstől elállni."

31. § A Rendelet 65. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) Az NFÜ vagy a közreműködő szervezet a forrást a szabályszerű lehívási értesítés beérkezésétől számított 15 napon belül utalja át az alapkezelő szervezet bankszámlájára."

32. § A Rendelet 67. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Azt követően, hogy a jogosan igénybe vett támogatás teljes összege kiutalásra került a kedvezményezett, a szállító vagy az engedményes részére, az igazoló hatóság az EMIR alapján utólagosan elszámolja a közösségi hozzájárulásnak a központi költségvetés által előfinanszírozott összegét, és a rendezett követelésekkel való opcionális összevezetés jóváhagyását követően - ha a rendelkezésre álló európai uniós források lehetővé teszik - átutalja a jóváhagyott összeget a vonatkozó operatív program pénzforgalmi lebonyolítási számlájáról a vonatkozó fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára."

33. § A Rendelet 74. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"74. § Az NFÜ köteles a pályáztatás, a szerződéskötés, a pénzügyi lebonyolítás, a közbeszerzési eljárás lefolytatásának, a fizikai megvalósítás ellenőrzése, a monitoring és - az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatónak megfelelő - folyamatba épített ellenőrzés teljes folyamatára részletes eljárásrendet kidolgozni, és előírni annak alkalmazását valamennyi hitelesítést végző szervezet számára. Az NFÜ a folyamatba épített ellenőrzés elemeit előzetes és utólagos ellenőrzési tevékenységekre oszthatja."

34. § A Rendelet 78. § (7) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A helyszíni ellenőrzések során a forráskezelő szervezetnél ellenőrizni kell különösen)

"e) a nyilvánosságra, tájékoztatásra vonatkozó uniós szabályok betartását, és az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályok betartatását, továbbá"

35. § A Rendelet 80. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A közreműködő szervezet a támogatási szerződésben rögzített időponttól számított 5 éves, KKV-k esetében 3 éves időtartamra előírhatja a kedvezményezett számára éves fenntartási jelentések benyújtását. A projekt befejezését követően, ha a projektre nézve fenntartási kötelezettséget állapítottak meg, a kedvezményezett évente beszámol az indikátorok teljesüléséről.

(4a) Ha a támogatási szerződésben fenntartási kötelezettséget állapítottak meg, de ezen időszakra indikátorok nem kerültek meghatározásra és a pályázati felhívás, a támogatási szerződés sem írja elő a vállalások évenkénti teljesítését, a kedvezményezettnek egy alkalommal, záró fenntartási jelentést kell benyújtania."

36. § A Rendelet 81. §-a a következő (5b) bekezdéssel egészül ki:

"(5b) Az (5) és (5a) bekezdésben foglalt esetben a kifogás elbírálására jogosult szervezet az eljárást megszünteti."

37. § A Rendelet 82. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A kifogást érdemi vizsgálat nélkül kell elutasítani, ha)

"e) azt kifogás tárgyában hozott döntés ellen nyújtották be."

38. § A Rendelet 33. alcíme a következő 82/B. §-sal egészül ki:

"82/B. § Ha a forráshiány miatt elutasított pályázat a kifogást elbíráló döntés meghozataláig támogatásban részesül, a kifogás elbírálására jogosult szervezet az eljárást megszünteti."

39. § A Rendelet 84. § (5) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A lebonyolításban érintett szervezet vezetője szabálytalansági eljárás mellőzésével állapíthat meg szabálytalanságot, és rendelhet el az e rendelet szerinti jogkövetkezményt, ha)

"b) a kedvezményezett ellen adósságrendezési, felszámolási, végelszámolási, kényszertörlési vagy a megszüntetésére irányuló egyéb eljárás, vagy csődeljárás indult,"

40. § A Rendelet 88. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(2) A kifizetés felfüggesztését el kell rendelni, ha a kifizetés szabálytalanság megállapítása esetén veszélyeztetné a szabálytalansággal érintett összeg behajtását, így különösen, ha

a) a szabálytalansággal érintett projektben a kedvezményezett nem nyújtott biztosítékot,

b) a szabálytalanság gyanújához vezető cselekmény ismétlődő jellegű,

c) bűncselekmény elkövetésének gyanúja merül fel,

d) a kedvezményezett terhére korábban azonos típusú szabálytalanságot állapítottak meg,

e) ugyanazon kedvezményezettel szemben más szabálytalansági eljárás van folyamatban, vagy

f) a kifizetést követően az eredeti pénzügyi állapot nem állítható helyre.

(3) A kifizetés felfüggesztését meg kell szüntetni, ha a kifizetés elmaradása súlyosabb pénzügyi következménnyel jár, mint amilyet a kifizetés eredményezne."

41. § A Rendelet 92. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A szabálytalansági eljárás során eljáró szervezet a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidő valamennyi, a szabálytalansági eljárásban jogorvoslati kérelem benyújtására jogosult személy tekintetében való elteltét követő 5 napon belül, a beérkezett és visszavonásra nem került jogorvoslati kérelmek megküldésével értesíti a jogorvoslati eljárás megindításáról a szabálytalansági eljárással érintett támogatási szerződés szerinti azon kedvezményezettet, akire nézve a szabálytalansági döntés a támogatási jogviszonyból származó jogot vagy kötelezettséget állapít meg, módosít, illetve szüntet meg. Ha a (2) bekezdésben meghatározott határidő elteltéig jogorvoslati kérelem nem került benyújtásra, vagy a határidő elteltéig valamennyi jogorvoslati kérelem visszavonásra került, a szabálytalansági eljárás során eljáró szervezet ennek tényéről értesíti a szabálytalansági eljárással érintett támogatási szerződés szerinti azon kedvezményezettet, akire nézve a szabálytalansági döntés a támogatási jogviszonyból származó jogot vagy kötelezettséget állapít meg, módosít, illetve szüntet meg."

42. § A Rendelet 97. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A szabálytalansági eljárás során eljáró szervezet vezetője a jogorvoslati eljárás alatt bármikor elrendelheti a kifizetések felfüggesztését. A kifizetés közreműködő szervezet általi felfüggesztését az NFÜ felülbírálhatja. A kifizetés felfüggesztésének elrendelése vagy megszüntetése esetén a 88. § (2) bekezdés szerinti körülményeket kell figyelembe venni. A kifizetések felfüggesztésének elrendeléséről és megszüntetéséről a szabálytalansági eljárás során eljáró szervezet vezetője haladéktalanul tájékoztatja az NFÜ-t, a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt és a kedvezményezettet."

43. § A Rendelet 101. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ha a kedvezményezett visszafizetési kötelezettségének feltételei bekövetkeznek, a támogató a követelés összegét az adott projektre vonatkozóan a kedvezményezett részére megítélt, de még ki nem fizetett támogatási összegbe beszámítja. Ha a beszámítás nem vagy csak részben lehetséges, a visszafizetési kötelezettséget a támogató értesítésben vagy fizetési felszólításban közli a kedvezményezettel, amelyek másolati példányát az értesítés, vagy a fizetési felszólítás a kedvezményezett részére történt megküldését követő 7 napon belül meg kell küldeni a kincstárnak."

44. § A Rendelet 102. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"102. § (1) Ha a kedvezményezett visszafizetési kötelezettségének a visszafizetésre megállapított határidőben nem vagy csak részben tesz eleget, és a beszámítás, a kikötött biztosíték érvényesítése vagy a levonás eredménytelen volt, az NFÜ az Áht. 53. § (2) bekezdése alapján a vissza nem fizetett összeg adók módjára történő behajtása céljából megkeresi az állami adóhatóságot.

(2) Az NFÜ a visszafizetésre kötelezés időpontjában már folyamatban lévő csőd-, felszámolási-, végelszámolási-, kényszertörlési-, valamint egyéb, a kedvezményezett fizetésképtelenségével, illetve megszüntetésével összefüggésben induló eljárásba köteles bekapcsolódni, illetve követelését bejelenteni. Az eljárásba történő bekapcsolódást, illetve a követelés bejelentését megelőzően az NFÜ mérlegeli, hogy az eljárásban történő részvétel, illetve a bejelentés költségei arányban állnak-e a várhatóan behajtható összeggel.

(3) A csődeljárásban, a felszámolási eljárásban, a végelszámolásban, a kényszertörlési, a vagyonrendezési és az adósságrendezési eljárásban az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 72. § (3) bekezdés a) pontja alapján az állami adóhatóság jár el hitelezőként a kedvezményezettet terhelő visszafizetési kötelezettségére vonatkozó követelés tekintetében."

45. § A Rendelet 103. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"103. § Az NFÜ a szerződéstől akkor is elállhat, ha a kedvezményezett ellen a bíróság jogerős végzése alapján csőd-, felszámolási-, végelszámolási-, kényszertörlési-, vagy az ismeretlen székhelyű cég megszüntetésére irányuló eljárás indult, vagy a kedvezményezettel szemben végrehajtási-, adósságrendezési-, vagy egyéb, a kedvezményezett fizetésképtelenségével, illetve megszüntetésével összefüggésben indult eljárás van folyamatban."

46. § A Rendelet 104. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A behajtott összeget a pénzforgalmi lebonyolítási számlán történő jóváírásáról szóló pénzforgalmi számlakivonat kézhezvételét követő 5 napon belül a megfelelő fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára kell visszautalni. Az utalást megelőzően az utaló köteles a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla felett rendelkezővel egyeztetni. Az NFÜ kezdeményezi a befolyt, illetve kompenzált követelések rendezését az EMIR rendszerben legalább kéthavonta. Ha a befolyt, illetve kompenzált követelések támogatási összege korábban az igazoló hatóságtól lehívásra került, valamint a közösségi hozzájárulás rendezése és a rendezett követelések összevezetése szükségessé teszi, az összevezetésben jóváhagyott összeg közösségi támogatási részét az NFÜ a rendezés EMIR alapbizonylat NFÜ általi jóváhagyását követő 5 napon belül visszautalja az igazoló hatóság pénzforgalmi számlájára."

47. § A Rendelet 111. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés szerinti szervezetek vezetői gondoskodnak az intézkedési terveik - különös tekintettel a szabálytalanságok kezelésével kapcsolatos intézkedések - megvalósításának folyamatos nyomon követéséről, amelyről félévente, minden év március 31-ei és szeptember 30-ai zárónappal beszámolót készítenek és 15 napon belül tájékoztatják az ellenőrzési hatóságot a megvalósítást alátámasztó dokumentumok mellékelésével."

48. § A Rendelet 116. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Technikai segítségnyújtás projekt esetében az 57/A. § (1) bekezdése szerinti szállítói előleg nem alkalmazható.

(9) Technikai segítségnyújtás projektjavaslatról az NFÜ dönt."

49. § A Rendelet 47. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. A közműberuházásokra vonatkozó szabályok

117. § (1) Közmű és hulladékkezelési közszolgáltatást érintő beruházások támogatásának feltétele, hogy a támogatással megvalósuló létesítmények, eszközök működtetését olyan gazdálkodó szervezet (a továbbiakban: közszolgáltató) végezze, amelyet a támogatás kedvezményezettje, társulási formában működő kedvezményezett esetén a tagönkormányzatok vagy az általuk létrehozott tulajdonközösséget képviselő tagönkormányzat a vonatkozó európai uniós irányelveknek megfelelő eljárás lefolytatásával választ ki. A közszolgáltató kiválasztására irányuló eljárásra, valamint a közszolgáltatási jogviszony tartalmára a nemzeti vagyonról szóló törvény, a víziközműszolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény (a továbbiakban: Vsztv.), a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény, a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény, a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályok irányadók.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott közszolgáltatás ellátásának ellentételezésére az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 2.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit alkalmazni kell.

(3) A Kedvezményezett megküldi a közreműködő szervezet részére a közszolgáltató kiválasztásával vagy kijelölésével kapcsolatos dokumentumokat és az arra vonatkozó nyilatkozatot, hogy az abban foglalt adatok teljes körűek és a valóságnak megfelelnek.

118. § (1) Ha a kedvezményezett döntése alapján a támogatással megvalósuló - ideértve a korszerűsítést is -közszolgáltatási célú eszközrendszer működtetésére irányuló önkormányzati közfeladat átadására a hozzá kapcsolódó vagyonkezelői jog egyidejű átengedésével (a továbbiakban együtt: vagyonkezelés) kerül sor, a vagyonkezelői jog átengedésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény, a nemzeti vagyonról szóló törvény, a Vsztv., továbbá a vonatkozó ágazati jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A támogatással megvalósuló közszolgáltatási célú eszközrendszer működtetésére, vagyonkezelésére irányuló közszolgáltatási, üzemeltetési, vagyonkezelési szerződések, és - a jogszabályoknak megfelelő - módosításuk érvényességéhez a támogatással megvalósuló eszközrendszer üzembe helyezésétől a fenntartási időszak végéig a közreműködő szervezet hozzájárulása szükséges. A közreműködő szervezet ellenőrzése és hozzájárulása támogatáspolitikai szempontokra terjed ki."

50. § A Rendelet 120. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Ha a cégbíróság a kedvezményezettel szemben az ismeretlen székhelyű cég megszüntetésére irányuló eljárást megindítja, a támogatási szerződéstől történő elálló nyilatkozatot azon a napon kell kézbesítettnek tekinteni, amikor azt a cégbíróság átvette."

51. § A Rendelet 122. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) E rendeletnek a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 302/2013. (VII. 29.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.3) megállapított rendelkezéseit a Módr.3 hatálybalépése idején folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

52. § A Rendelet 122/A. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A 122. § (8) bekezdésétől eltérően a Módr.3-mal megállapított 39. § (2a) bekezdést, 39/A. § (2) bekezdést, 44. § (1) bekezdést, 45. § (2) bekezdést, 46. § (3) bekezdést a Módr.3 hatálybalépését követően megindított közbeszerzési ellenőrzésekben, illetve megkezdett közbeszerzési eljárásokban kell alkalmazni.

(6) A 122. § (8) bekezdésétől eltérően a Módr.3-mal megállapított 38. § (1) bekezdést, 39/A. § (1) bekezdést, 41. § (1) bekezdést, 44. § (1)-(3) és (7) bekezdést, 45. § (1) bekezdést, 46. § (2) bekezdést, valamint 57/A. §-t a folyamatban lévő közbeszerzési eljárások tekintetében annyiban kell alkalmazni, amennyiben a Kbt. vonatkozó rendelkezései alapján a feltétel változtatására lehetőség van."

53. § A Rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

54. § A Rendelet

a) 4. § c) pontjában a "módosításáról" szövegrész helyébe a "módosításáról,",

b) 6. § (3) bekezdésében, 15. § (1) bekezdés v) pontjában, 21. § (1a) bekezdésében, 21. § (1d) bekezdésében, 26. § (2) bekezdésében, 82. § (5) bekezdésében, 82. § (6) bekezdésében, 92. § (3) bekezdésében, 93. § (3) bekezdésében, 95. § (1) bekezdésében, 96. § (2) bekezdésében, 96. § (3) bekezdésében, 97. § (1)-(3) bekezdéseiben, 97. § (5) és (6) bekezdéseiben, 98. § (1) és (2) bekezdéseiben, 99. § (1)-(4) bekezdéseiben a "fejlesztéspolitikáért felelős miniszter" szövegrész helyébe a "Miniszterelnökséget vezető államtitkár",

c) 7. § (2) bekezdés b) pontjában, 51. § (3) és (4) bekezdésében, 75. § (3) bekezdés g) pontjában, 76. § (6) bekezdés e) pontjában a "közösségi" szövegrész helyébe az "uniós",

d) 29/A. § (1) bekezdésében, 94. § (3) bekezdésében a "fejlesztéspolitikáért felelős miniszterrel" szövegrész helyébe a "Miniszterelnökséget vezető államtitkárral",

e) 35/A. § (2) bekezdésében a "végrehajtásának ellenőrzése" szövegrész helyébe a "végrehajtásának ellenőrzése"

f) 36. § (1) bekezdésében a "30 napon" szövegrész helyébe a "8 napon",

g) 39. § (4) bekezdésében a "30 napon" szövegrész helyébe a "20 napon",

h) 65. § (1) bekezdésében az "ötödik" szövegrész helyébe a "tizenharmadik",

i) 67. § (3) bekezdésében a "vizsgálat" szövegrész helyébe az "eljárás"

j) 116. § (2) bekezdés a) pontjában a "projekjeit" szövegrész helyébe a "projektjeit"

szöveg lép.

55. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 29/B. § (5)-(7) bekezdése,

b) 77. §-a,

c) 101. § (1c) bekezdése,

d) 111. § (1) bekezdésében az "és megküldeni az ellenőrzési hatóság részére" szövegrész és

e) 111. § (3) bekezdése.

56. § Nem lép hatályba a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 274/2013. (VII. 15.) Korm. rendelet 2. §-a, 5. §-a, 6. § a) és c) pontja.

57. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet 1-31. §-a és 33-55. §-a 2013. július 31-én lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 302/2013. (VII. 29.) Korm. rendelethez

A Rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat D:5 mezője helyébe a következő mező lép:

(Közreműködő szervezet)
(Környezet és Energia
Operatív Program)
NKEK Nemzeti Környezetvédelmi
és Energia Központ Nonprofit Kft.

Tartalomjegyzék