Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

96/2016. (V. 2.) Korm. rendelet

a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 30. § (10) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A rendelet hatálya a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. tv.) 22/C. §-a szerinti látvány-csapatsportok támogatásának adókedvezménye igénybevételének feltételeire, a Tao. tv. 24/A. §-a szerinti adóról való rendelkezés feltételeire, és az igazolás, támogatási igazolás alapján az adókedvezményre, jóváírásra jogosító, a Tao. tv. 4. § 44. pontjában meghatározott támogatás, juttatás (a továbbiakban együtt: támogatás) felhasználására, elszámolására és ellenőrzésére terjed ki."

2. § (1) Az R. 2. § (1) bekezdés 3. pontja a következő g) ponttal egészül ki:

(A rendelet alkalmazásában

képzéssel összefüggő feladatok támogatása:)

"g) a képzésben részt vevő megváltozott munkaképességű munkavállalók képzés idejére szükséges szállás költsége;"

(2) Az R. 2. § (1) bekezdés 9. pontja a következő g) ponttal egészül ki:

(A rendelet alkalmazásában

tárgyi eszköz beruházás, felújítás:)

"g) az elektronikus kapcsolattartással összefüggő, illetve sportszakmai okból felmerülő szoftverfejlesztés, szoftvervásárlás;"

(3) Az R. 2. § (1) bekezdés 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendelet alkalmazásában)

"10. utánpótlás-korú versenyző: a látvány-csapatsportágak korosztályos versenyrendszerre (bajnokságra) vonatkozó versenyszabályzatában a versenyen, mérkőzésen való részvételre jogosult versenyző;"

(4) Az R. 2. § (1) bekezdés 12. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendelet alkalmazásában)

"12. versenyeztetéssel összefüggő feladatok támogatása: az Stv.-ben meghatározott szakszövetségi stratégiai fejlesztési koncepció alapján megvalósuló vagy ahhoz illeszkedő, a szakszövetség által támogatási időszakonként, a támogatás elszámolási időszakát megelőzően készített (több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program esetén támogatási időszakokra lebontott), a jóváhagyást végző szervezethez benyújtott és jóváhagyott sportfejlesztési program részét képező, a látvány-csapatsportok szakszövetsége által szervezett versenyrendszer valamely bajnoki osztályában résztvevő, vagy arra indulási jogot szerzett, a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége tagjaként működő amatőr sportszervezet által fizetett díjköltségek, kiadások, az alábbiak szerint:

a) a bajnokságban való részvétel díja, valamint a verseny, mérkőzés nevezési díja,

b) a versenyeztetéssel - ideértve bírók, játékvezetők, szövetségi ellenőrök, versenyfelügyelők küldésével és rendelkezésre állásával - kapcsolatos költségek,

c) tagsági díj,

d) a pályahitelesítés díja,

e) a versenyengedélyek, játékengedélyek kiállításának díja,

f) az igazolásból, átigazolásból a szövetség felé befizetésre kerülő díj."

(5) Az R. 2. §-a a következő (3b) bekezdéssel egészül ki:

"(3b) Az ellenőrző szervezet az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11. és 12. pontjaiban meghatározott támogatási jogcímekre jóváhagyott sportfejlesztési programban szereplő támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás összegének felhasználásáról történő elszámolás ellenőrzésére irányuló eljárásban a (3a) bekezdés szerinti becsült piaci értékek és az elszámolási útmutató előírásait figyelembe véve dönt az elszámolás elfogadásáról."

(6) Az R. 2. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11. és 12. pontjaiban meghatározott támogatási jogcímeken a támogatott szervezet sportfejlesztési programjának megvalósítására nyújtott támogatás támogatási időszakonként számított teljes összegének legfeljebb 2%-a, de összességében legfeljebb 50 millió forint az igazolás és a támogatási igazolás kiállításának feltételét képező sportfejlesztési program előkészítésével, a jóváhagyást végző szervezet által kiállított igazolás és támogatási igazolás alapján a támogatott program megvalósításával, a felhasználás során szükséges adatszolgáltatási, jelentéstételi kötelezettség teljesítésével, valamint a felhasznált támogatás elszámolásával kapcsolatban felmerülő közreműködői költségek támogatására is fordítható. A közreműködői költségek támogatásának feltétele, hogy a támogatás igénybevételére jogosult szervezet a sportfejlesztési program jóváhagyását végző szervezethez történő benyújtása során azt előzetesen bejelentse, és a jóváhagyást végző szervezet azt jóváhagyja. Közreműködői költségként a jogszerűen felhasznált támogatás sportfejlesztési program jóváhagyásáról szóló határozatban rögzített aránynak megfelelő összeg számolható el."

(7) Az R. 2. § (6b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6b) A támogató az ellenőrzési feladatok ellátásával összefüggő költség

a) egyharmad részét a sportpolitikáért felelős miniszter által közzétett fizetési számlára,

b) kétharmad részét a szakszövetség által közzétett fizetési számlára

a támogatás megfizetésével egyidejűleg - ide nem értve a Tao. tv. 24/A. §-a szerinti támogatást - fizeti be. A (6a) bekezdés alapján fizetendő, az ellenőrzési feladatok ellátásával összefüggő költséget a sportköztestület támogatása esetén a támogató a sportpolitikáért felelős miniszter által közzétett fizetési számlára fizeti meg."

3. § (1) Az R. 4. § (2) bekezdés d) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(A kérelemhez a támogatás igénybevételére jogosult szervezet részéről csatolni kell)

"d) amennyiben a támogatás építési beruházásra irányul, úgy az elvi építési keretengedélyt az ingatlan tulajdonosának teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt hozzájáruló nyilatkozatával vagy a jogerős építési engedélyt vagy az illetékességgel rendelkező hatóság az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet szerinti szakmai nyilatkozatát arról, hogy a bejelentésben megjelölt beruházási tevékenység nem építésiengedély-köteles,"

(2) Az R. 4. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A jóváhagyást végző szervezet a kérelem benyújtását követően az Stv. 22. § (7) bekezdésében és az 51. § (5) bekezdésében a sportfejlesztési program jóváhagyására meghatározott ügyintézési határidőn belül megvizsgálja, hogy a támogatás igénybevételére jogosult szervezet

a) megfelel-e a Tao. tv. 22/C. § (1) és (5) bekezdésében meghatározott feltételeknek,

b) a (2) bekezdésben meghatározott dokumentumokat, nyilatkozatokat hiánytalanul csatolta-e a bejelentéshez,

c) által benyújtott sportfejlesztési program - több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program esetén annak támogatási időszakokra lebontott változata - összhangban van-e az Stv.-ben foglaltak szerint a sportág - Kormány által kialakított hosszú távú sportstratégiával és fejlesztési programmal összhangban készített - stratégiai fejlesztési koncepciójával, utánpótlás-nevelés fejlesztése céljából kiállítandó igazolás és támogatási igazolás esetén a sportág utánpótlás-fejlesztési koncepciójával.

(4) Amennyiben a támogatás igénybevételére jogosult szervezet a (2) bekezdés szerinti feltételeknek nem felel meg, az ott meghatározott dokumentumokat, nyilatkozatokat hiánytalanul nem csatolta, vagy a sportfejlesztési program nincs összhangban a sportág stratégiai fejlesztési koncepciójával - utánpótlás-nevelés fejlesztése céljából kiállítandó igazolás, támogatási igazolás esetén a sportág utánpótlás-fejlesztési koncepciójával -, úgy a jóváhagyást végző szervezet a kérelem beérkezésétől számított, az Stv. 22. § (7) bekezdésében és az 51. § (5) bekezdésében a sportfejlesztési program jóváhagyására meghatározott ügyintézési határidőn belül a támogatás igénybevételére jogosult szervezetet hiánypótlásra szólítja fel."

4. § Az R. 10. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3a) Ha az (1) bekezdésben meghatározott körülmények a támogatási időszakra vonatkozóan eredetileg jóváhagyott sportfejlesztési programban meghatározott támogatási jogcímen belül elkülöníthető szakmai programelemek (támogatási aljogcímek) átcsoportosítására vonatkozóan merültek fel, a sportfejlesztési program ennek megfelelő módosítását a támogatott szervezet - a módosítás okáról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül - kérelmezheti a jóváhagyást végző szervezetnél. A jóváhagyást végző szervezet a kérelemről az Stv. 22. § (7) bekezdésében és az 51. § (5) bekezdésében a sportfejlesztési program módosítására megállapított ügyintézési határidőn belül dönt a kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról. Támogatási jogcímen belüli módosítás egy támogatási időszakban legfeljebb 3 alkalommal - legkésőbb május 31-ei benyújtási határidővel - kérelmezhető. A támogatási jogcímen belüli módosítás nem irányulhat a 4. § (7) bekezdése szerint jóváhagyott, igénybe vehető támogatási jogcím alapján nyújtott támogatás legnagyobb mértékének növelésére. A támogatási jogcímen belüli módosítási kérelemhez a 4. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott dokumentumok közül a kérelem elbírálásához szükséges szakmai- és költségterv támogatási jogcímen belüli módosítással érintett részét kell csatolni a jóváhagyást végző szervezet részére."

5. § (1) Az R. 11. § (4a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4a) Ha a jóváhagyott sportfejlesztési programban az egyes támogatási jogcímeken rendelkezésre álló támogatás teljes összege meghaladja a 20 millió forintot, a támogatott szervezet az elszámolás során a 100 ezer forint alatti számlák, illetve más, hitelt érdemlő számviteli bizonylatok benyújtásától eltekinthet, ha a (6) bekezdés szerinti könyvvizsgáló általi hitelesítés a könyvvizsgáló által hitelesítendő adatok körét tartalmazó, az ellenőrző szervhez benyújtandó 2. mellékletben (Könyvvizsgálói összesített adatlap) szerepel."

(2) Az R. 11. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Amennyiben a jóváhagyást végző szervezet által kiállított igazolások és támogatási igazolások összértéke adott támogatott szervezet vonatkozásában eléri a 20 millió forintot, a támogatott szervezet köteles könyvvizsgáló által ellenőrzött számviteli bizonylatokkal elszámolni az ellenőrző szervezet felé, - figyelemmel a (4a) bekezdésben foglaltakra is - melyeket a könyvvizsgáló a könyvvizsgálói összesítő táblázaton hitelesít. A könyvvizsgálónak legalább az igénybe vett támogatás összértékét elérő, de legfeljebb 50 millió forint értékű felelősségbiztosítással kell rendelkeznie, amit a támogatott szervezet az elszámoláshoz benyújtott dokumentumok részeként csatolt, a támogatási időszakra szóló biztosítási kötvény hiteles másolatával igazol."

6. § (1) Az R. 14. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A támogatott szervezet részéről a (4), a (4a) vagy a (4b) bekezdés szerinti kérelem benyújtása esetén a jóváhagyást végző szervezet az Stv. 22. § (7) bekezdésében és az 51. § (5) bekezdésében a sportfejlesztési program meghosszabbítására megállapított ügyintézési határidőn belül dönt a sportfejlesztési program alapján megvalósuló fejlesztés meghosszabbításáról vagy a kérelem elutasításáról. Ha a jóváhagyást végző szervezet a szakszövetség, döntéséről az ellenőrző szervezetet is egyidejűleg tájékoztatja."

(2) Az R. 14. §-a a következő (8a) bekezdéssel egészül ki:

"(8a) Amennyiben a fel nem használt támogatás összege, vagy az ellenőrző szervezet által megállapított visszafizetendő összeg az 1000 forintot nem haladja meg, úgy a visszafizetési kötelezettség előírásától az ellenőrző szerv eltekinthet."

(3) Az R. 14. § (9a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9a) A (4), a (4a) vagy a (4b) bekezdés szerint meghosszabbított sportfejlesztési program megvalósítása során a 10. § (2) vagy (3a) bekezdése szerinti támogatási jogcímek közötti vagy támogatási jogcímen belüli módosítási kérelem nem terjeszthető elő, kivéve a jelenértékén legalább 10 millió forint értékű, sportcélú ingatlan-fejlesztésre irányuló tárgyi eszköz beruházás, felújítás esetén, legfeljebb 2 alkalommal. A módosítási kérelemről való döntésre a 10. § (2)-(3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni."

(4) Az R. 14. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(11) A (8) bekezdés szerinti kamat számításakor a legkorábban nyújtott támogatás pénzügyi teljesítésének napjától a visszafizetés vagy befizetés napjáig terjedő időszakot kell figyelembe venni. Ha a be- és visszafizetési kötelezettség megállapítása az ellenőrző szervezet saját érdekkörében felmerült okból szenved késedelmet, a támogatás be-, illetve visszafizetése az elszámolás benyújtásától az ellenőrző szervezet által megállapított fizetési kötelezettség határidejéig kamatmentes."

7. § (1) Az R. 15. § (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1a) Az (1) bekezdés szerinti kamat számításakor a legkorábban nyújtott támogatás pénzügyi teljesítésének napjától a visszafizetés vagy befizetés napjáig terjedő időszakot kell figyelembe venni. Ha a be- és visszafizetési kötelezettség megállapítása az ellenőrző szervezet saját érdekkörében felmerült okból szenved késedelmet, a támogatás be-, illetve visszafizetése az elszámolás benyújtásától az ellenőrző szervezet által megállapított fizetési kötelezettség határidejéig kamatmentes."

(2) Az R. 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés alapján szabálytalanul igénybe vett támogatás esetén a támogatás egészének vagy a nem szabályszerűen felhasznált arányos részének (1) bekezdés szerinti befizetésre kötelezés határidejének eredménytelen elteltétől számított legfeljebb 3 évig az ellenőrző szervezet a támogatott szervezetet az e rendelet szerinti támogatásból kizárja. Az ellenőrző szervezet ezt a tényt a honlapján közzéteszi."

8. § Az R. 16. §-a a következő (14) és (15) bekezdéssel egészül ki:

"(14) Amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik, a benne foglaltakat - ide nem értve a 6. § (1) bekezdés rendelkezéseit - értelemszerűen alkalmazni kell a Tao. tv. 24/A. § (3) bekezdés c) pontja szerinti kedvezményezett célra történő felajánlás vonatkozásában is.

(15) E rendeletnek a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról szóló 96/2016. (V. 2.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr4.) megállapított

a) 2. § (1) bekezdés 3. pont g) pontját, 9. pont g) pontját, 10. és 12. pontját, 2. § (3b) és (6b) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor még le nem zárt sportfejlesztési programok elszámolásaival összefüggésben,

b) 2. § (6) bekezdését, 4. § (3) és (4) bekezdését a 2016-2017-es támogatási időszakra benyújtott sportfejlesztési programok jóváhagyása során,

c) 10. § (3a) bekezdését és 14. § (6) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programok esetében,

d) 11. § (4a) és (6) bekezdését, továbbá a 15. § (1a) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programok ellenőrzésével összefüggésben,

e) 14. § (9a) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor folyamatban lévő, 2013-2014-es támogatási időszaktól jóváhagyott sportfejlesztési programok megvalósítása során,

f) 14. § (8a) és (11) bekezdését, valamint a 15. § (2) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor le nem zárt elszámolásokkal összefüggésben,

g) 16. § (14) bekezdését a Módr4. hatálybalépésekor folyamatban lévő, 2013-2014-es támogatási időszaktól jóváhagyott sportfejlesztési programokkal összefüggésben kiállított igazolások tekintetében

is alkalmazni kell."

9. § Az R. 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"17. § (1) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pontja ce) alpontjában meghatározott támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1407/2013/EU bizottsági rendelet) rendelkezéseivel összhangban nyújtható.

(2) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összege nem haladhatja meg a 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(3) A támogatás odaítélése során az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.

(4) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(5) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a (2) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.

(6) A támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.

(7) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról."

10. § (1) Az R. 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pont cd) alpontja alapján a 2. § (1) bekezdés 3. pontjának megfelelően nyújtott támogatások képzési támogatásnak minősülnek, amelyeket kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 5. szakaszával összhangban lehet nyújtani."

(2) Az R. 18. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ha valamely támogatási projektben mind szakképzési, mind általános képzési összetevők szerepelnek, amelyek a képzés támogatási intenzitásának a kiszámítása céljából egymástól nem választhatók el, vagy ha a támogatási projektben szereplő képzés szakképzési, vagy általános képzési jellege nem állapítható meg, a szakképzésre vonatkozó támogatási intenzitást kell alkalmazni.

(4) A képzési támogatás elszámolható költségei a 2. § (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott költségek, kiadások."

(3) Az R. 18. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére a képzési támogatást, ha a támogatás összege képzési projektenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget."

11. § Az R. a következő 19-21. §-sal egészül ki:

"19. § (1) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy támogatási összeg túllépéséhez.

(2) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(3) Az e rendelet szerinti támogatás bármely egyéb, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.

20. § (1) Nem nyújtható képzési támogatás

a) azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező határozatának nem tett eleget,

b) nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére,

c) mezőgazdasági termék feldolgozásában és mezőgazdasági termék forgalmazásában tevékeny vállalkozás részére, ha

ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy

cb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,

d) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

e) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

f) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

g) a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfelelés céljából.

(2) Nem nyújtható csekély összegű támogatás az (1) bekezdés a), valamint c)-f) pontjaiban meghatározott esetekben.

21. § E rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) 31. cikkének,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

c) a magyar sportágazat támogatása adókedvezményt tartalmazó támogatási program révén című, SA.31722 (2011/N) számú európai bizottsági határozat

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

12. § Az R.

a) 2. § (1) bekezdés 7. pontjában, 5. § (2) bekezdésében, 11. § (2) bekezdésében a "támogatási igazolás" szövegrészek helyébe az "igazolás vagy támogatási igazolás" szöveg;

b) 2. § (5) bekezdésében a "jogosító támogatás összege" szövegrész helyébe a "jogosító támogatás és a Tao. tv. 24/A. §-a szerinti felajánlás együttes összege" szöveg;

c) 2. § (7) bekezdésében, 3. §-ában, 4. § (2) bekezdés a) pontjában, 6. § (1) bekezdés b) pontjában, 9. § (3) bekezdésében az "a támogatási igazolás" szövegrész helyébe az "az igazolás és a támogatási igazolás" szöveg;

d) 3. §-ában az "A támogatási igazolást" szövegrész helyébe az "Az igazolást és a támogatási igazolást" szöveg;

e) 2. alcímének címében, 4. § (1) bekezdésében az "A támogatási igazolás kiállításának" szövegrész helyébe az "Az igazolás és a támogatási igazolás kiállításának" szöveg;

f) 6. § (2) bekezdésében az "a támogatási igazolást" szövegrész helyébe az "az igazolást vagy a támogatási igazolást" szöveg;

g) 5. § (1) bekezdésében, 6. § (4) bekezdésében, 8. § (1) bekezdésében, a 12. § (1) bekezdésében az "a támogatási igazolás" szövegrészek helyébe az "az igazolás vagy támogatási igazolás" szöveg;

h) 8. § (1) bekezdésében az "a kiadott támogatási igazolásokról" szövegrész helyébe az "a kiadott igazolásokról és támogatási igazolásokról" szöveg;

i) 15/B. § (2) bekezdésében a "kiadott támogatási igazolásokról" szövegrész helyébe a "kiadott igazolásokról és támogatási igazolásokról" szöveg;

j) 9. § (1) bekezdésében az "A támogatási igazolásban" szövegrész helyébe az "Az igazolásban és a támogatási igazolásban" szöveg, a "támogatási igazolásokban" szövegrész helyébe az "igazolásokban és támogatási igazolásokban" szöveg;

k) 9. § (2) bekezdés a) pontjában, 9. § (6) bekezdésében az "a támogatási igazolásban" szövegrész helyébe az "az igazolásban vagy a támogatási igazolásban" szöveg;

l) 9. § (7) bekezdésében az "A támogatási igazolásban" szövegrész helyébe az "Az igazolásban és a támogatási igazolásban" szöveg;

m) 9. § (10) bekezdésében a "támogatási igazolásban" szövegrész helyébe az "igazolásban vagy támogatási igazolásban" szöveg;

n) 3. alcím címében, 12. § (1) bekezdésében az "A támogatási igazolás" szövegrész helyébe az "Az igazolás és a támogatási igazolás" szöveg;

o) 8. § (2) bekezdésében, 14. § (1) bekezdésében, 14. § (8) bekezdésében a "támogatási igazolások" szövegrész helyébe az "igazolások vagy támogatási igazolások" szöveg

lép.

13. § (1) Az R. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az R. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

15. § E rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) 31. cikkének,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

c) a magyar sportágazat támogatása adókedvezményt tartalmazó támogatási program révén című, SA.31722 (2011/N) számú európai bizottsági határozat

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 96/2016. (V. 2.) Korm. rendelethez

"1. melléklet a 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelethez

Elszámolásért felelős személy neve és telefonszáma:.............................................................
Összesített elszámolási táblázat
Támogatott szervezet neve
Végső felhasználó kedvezményezett neve
Jóváhagyott sportfejlesztési program száma
Támogatási jogcím megnevezése
A jogcímen jóváhagyott közvetlen támogatási
összeg
A jogcímen jóváhagyott közvetlen támogatási
összeghez kapcsolódó önrész
A jogcímen lehívott közvetlen támogatási összeg
Az elszámolás módja (az ÁFA-levonási
nyilatkozatnak megfelelően, aláhúzandó)
1.) Bruttó /nincs ÁFA levonás/, 2.) Nettó /ÁFA levonás/, 2.A) Bruttó /elkülönítetten kezelt támogatott tevékenység/
Sor-
szám
Számla számaSzámla kibocsátójaKonkrét esemény, feladat,
tevékenység, eszköz
megnevezése
Számla
kelte
Számla
teljesítésének
időpontja
A számla
kifizetésének
időpontja
Számla bruttó
értéke
A számlából
elszámolni
kívánt érték
A számlából
elszámolni
kívánt közvetlen
támogatási
összeg
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
ÖSSZESEN:00
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az alább felsorolt számlák hitelesek és csak a sportigazgatási szerv felé, a(z)......................................................... iktatószámú
sportfejlesztési programmal kapcsolatban lettek elszámolva. Igazolom, hogy az elszámolásban foglaltak a hatályos pénzügyi és számviteli előírások szerint kerültek felhasználásra,
kifizetésre és könyvelésre.
Az elszámolás kelte: ..............................................P. H.
……………………………………………….
a képviseletre jogosult személy neve és aláírása"

"

2. melléklet a 96/2016. (V. 2.) Korm. rendelethez

"2. melléklet a 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelethez

Könyvvizsgálói összesített adatlap
Sor-
szám
Számla
Bizonylat
száma1
Szállító neveTermék/szolgáltatás
megnevezése
Számviteli teljesítés
id ő pontja
(számvitelileg)2
Támogatási
jogcím (SZ,
T, UP, K, V)
Jóváhagyott
sportfejlesztési
programnak
megfelel
(igen/nem)
Teljesítettség3
(igen/nem)
Piaci
értéknek
megfelel
(igen/nem)
Elszámolt
költség
Megfizetés
napja pénzügyi
rendezés
időpontja
Lehívható
közvetlen4
támogatás5
Ténylegesen
igénybe vett
közvetlen
támogatás
1 Számlaszám, illetve amennyiben a költség nem számlával alátámasztott (pl. bérköltség), akkor az egyéb számviteli bizonylat száma (pl. bérfeladási jegyzék száma)
2 Több elszámolási időszakot érintő költség (pl. június - augusztus) esetén az elszámolható költségeket arányosan meg kell osztani. Ezt külön be kell mutatni.
3 Szolgáltatások esetében a rendelkezésre álló dokumentáció alapján kell ellenőrizni. Termékek/beruházások esetén leltárral és helyszíni szemlével is alá kell támasztani.
4 A közvetlen támogatás nem tartalmazza a közreműködői költséget és az ellenőrző szervezetnek fizetendő hatósági díjat.
5 Amennyiben bármelyik mező esetében a válasz nemleges, akkor ennek összege nulla, vagy a rendelkezésre álló dokumentáció alapján arányosan csökkentendő (pl. részleges
teljesítettség, piaci árat meghaladó költség, részleges kifizetettség stb. ) Arányos elszámolhatóság esetén az eredményt számszakilag külön be kell mutatni.
P. H.
A könyvvizsgálói ellenőrzés kelte: ..................................................…………………………………………..
a könyvvizsgáló aláírása"

"

Tartalomjegyzék