48/2021. (IX. 30.) ITM rendelet
egyes energetikai árszabályozási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés b) pontjában,
a 2. alcím tekintetében a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában,
a 3-5. alcím tekintetében a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény 133. § (1) bekezdés 3. pontjában,
a 6. alcím tekintetében a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény 133. § (1) bekezdés 7. pontjában
kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 6. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosítása
1. § A távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
2. A távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosítása
2. § A távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
3. Az egyetemes szolgáltatók részére vételre felajánlott földgázforrás és a hazai termelésű földgáz mennyiségéről és áráról, valamint az igénybevételre jogosultak és kötelezettek köréről szóló 67/2016. (XII. 29.) NFM rendelet módosítása
3. § (1) Az egyetemes szolgáltatók részére vételre felajánlott földgázforrás és a hazai termelésű földgáz mennyiségéről és áráról, valamint az igénybevételre jogosultak és kötelezettek köréről szóló 67/2016. (XII. 29.) NFM rendelet (a továbbiakban: R2.)
a) 1. § (2) bekezdésében a "c), e) és f)" szövegrész helyébe a "c), e), f) és h)" szöveg és
b) 2. § (2) bekezdésében az "e) és f)" szövegrész helyébe az "e), f) és h)" szöveg
lép.
(2) Hatályát veszti az R2.
a) 2. § (1) bekezdésében az " , a téli juttatási elem" szövegrész,
b) 3. § (4) bekezdés a) és b) pontjaiban az "és h)" szövegrész,
4. § (1) Az R2. 1. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(2) Az R2. 2. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
(3) Az R2. 3. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.
(4) Az R2. 4. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
4. A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó értékesítési árak megállapításáról és alkalmazásáról szóló 69/2016. (XII. 29.) NFM rendelet módosítása
5. § A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó értékesítési árak megállapításáról és alkalmazásáról szóló 69/2016. (XII. 29.) NFM rendelet
a) 3. § (3) bekezdés b) pontjában a "bekezdésének a) pontjára" szövegrész helyébe a "bekezdésére" szöveg,
b) 1. melléklet 1. pont 1.4. alpontjában és 2. pont 2.4. alpontjában az "A TIGÁZ Földgázelosztó" szövegrészek helyébe az "Az OPUS TIGÁZ Gázhálózati" szöveg
lép.
5. A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó hatósági árak képzésének keretszabályairól szóló 70/2016. (XII. 29.) NFM rendelet módosítása
6. § (1) A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó hatósági árak képzésének keretszabályairól szóló 70/2016. (XII. 29.) NFM rendelet (a továbbiakban: R3.) 2. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet alkalmazásában)
"f) egyetemes szolgáltató éves elszámolási elem: a rendszerhasználati díjak, valamint az egyetemes szolgáltatói engedélyes indokolt árbevételének elszámolására szolgáló árelem."
(2) Az R3. 3. § (1) bekezdés g)-h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A GET 107. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek figyelembevételével megállapított egyetemes szolgáltatás ára a következő árelemekből áll:]
"g) nagykereskedő éves elszámolási elem,
h) egyetemes szolgáltató éves elszámolási elem."
(3) Az R3. 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) A nagykereskedői árrés árszabályozási cikluson belüli megállapítása az 1. melléklet 2. pontja alapján kerül megállapításra, amely során a mennyiségi adatok figyelembevétele az alábbiak szerint történik:
a) a nagykereskedői árrés megállapítását megelőző naptári évre vonatkozó (napfok módszerrel korrigált) mennyiségi adatokat kell alapul venni, ha az egyetemes szolgáltatás keretében vételező felhasználók számára értékesített, napfok módszerrel korrigált mennyiség a megelőző gázévben alkalmazott mennyiséghez képest legalább 1,5%-kal változik,
b) ha az a) pontban meghatározott mennyiségi adatok kiugró, trendbe nem illeszkedő értékeket eredményeznek, a tárgyévet megelőző legfeljebb öt teljes naptári évre vonatkozó tény mennyiségi adatok súlyozatlan számtani átlagát kell figyelembe venni,
c) ha a napfok módszerrel korrigált mennyiség a megelőző gázévben alkalmazott mennyiséghez képest kevesebb, mint 1,5%-kal változik, a nagykereskedői árrés előző időszaki megállapítása során figyelembe vett (napfok módszerrel korrigált) mennyiségi adatokat kell alapul venni."
(4) Az R3. 4. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) A mobilgáz-finanszírozás költsége az 1. melléklet 5.9. és 5.16. pontja szerinti tőkeköltség elemben kerül figyelembevételre a 2. melléklet szerinti nagykereskedői vagy egyetemes szolgáltatói árrésben, annál az engedélyesnél, amelynél a költség felmerül."
(5) Az R3. 4. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(8) Az egyetemes szolgáltatói árrés árszabályozási cikluson belüli megállapítása az 1. melléklet 3. pontja alapján kerül megállapításra, amely során a mennyiségi adatok figyelembevétele az alábbiak szerint történik:
a) az egyetemes szolgáltatói árrés megállapítását megelőző naptári évre vonatkozó (napfok módszerrel korrigált) mennyiségi adatokat kell alapul venni, ha az egyetemes szolgáltatás keretében vételező felhasználók számára értékesített, napfok módszerrel korrigált mennyiség a megelőző gázévben alkalmazott mennyiséghez képest legalább 1,5%-kal változik,
b) ha az a) pontban meghatározott mennyiségi adatok kiugró, trendbe nem illeszkedő értékeket eredményeznek, a tárgyévet megelőző legfeljebb öt teljes naptári évre vonatkozó tény mennyiségi adatok súlyozatlan számtani átlagát kell figyelembe venni,
c) ha a napfok módszerrel korrigált mennyiség a megelőző gázévben alkalmazott mennyiséghez képest kevesebb, mint 1,5%-kal változik, az egyetemes szolgáltatói árrés előző időszaki megállapítása során figyelembe vett (napfok módszerrel korrigált) mennyiségi adatokat kell alapul venni."
7. § (1) Az R3. 1. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.
(2) Az R3. 2. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.
8. § Az R3.
a) 2. § (1) bekezdés a) és e) pontjában a "2016-ban" szövegrész helyébe a "2021-ben" szöveg,
b) 2. § (1) bekezdés b) pontjában az "éves elszámolási" szövegrész helyébe a "nagykereskedő éves elszámolási" szöveg,
c) 2. § (1) bekezdés c) pontjában a "2017. január" szövegrész helyébe a "2021. október" szöveg,
d) 3. mellékletben foglalt táblázat B:2 mezőjében az "594,56" szövegrész helyébe a "639,38" szöveg,
e) 3. mellékletben foglalt táblázat C:2 mezőjében a "187,00" szövegrész helyébe a "144,91" szöveg,
f) 4. mellékletben foglalt táblázat B:1 mezőjében a "88,98" szövegrész helyébe a "96,03" szöveg
lép.
6. A földgáz egyetemes szolgáltatók által külön díj ellenében végezhető szolgáltatásokról szóló 71/2016. (XII. 29.) NFM rendelet módosítása
9. § (1) A földgáz egyetemes szolgáltatók által külön díj ellenében végezhető szolgáltatásokról szóló 71/2016. (XII. 29.) NFM rendelet (a továbbiakban: R4.) 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"5. § (1) Az 1. § a) és b) pontja szerinti szolgáltatásokért kérhető külön díj mértéke 700 Ft, függetlenül az oldalak számától.
(2) A 2. § szerinti szolgáltatásokért kérhető külön díj mértéke 700 Ft, függetlenül az oldalak számától.
(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti díjak az általános forgalmi adó összegét nem tartalmazzák."
(2) Az R4. 1. § a) pontjában a "második" szövegrész helyébe az "első" szöveg lép.
10. § Az R4. 3. melléklete helyébe a 9. melléklet lép.
11. § Hatályát veszti az R4. 1. és 2. melléklete.
12. § Ez a rendelet 2021. október 1-jén lép hatályba.
Dr. Palkovics László s. k.,
innovációért és technológiáért felelős miniszter
1. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"1. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez
Az értékesítői díjak
A | B | C | D | E | |
Sor- szám | Település | Értékesítő megnevezése | Vásárló szolgáltató neve | Értékesítői alapdíj Ft/hó | Értékesítői hődíj Ft/GJ |
1. | Ajka | Bakonyi Erőmű Zrt. | BAKONY-TÁVHŐ Kft. | 47 593 000 | 2 287 |
2. | Almásfüzitő | Füzitő GM Energiatermelő Kft. | ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. | 0 | 3 394 |
3. | Baja | Greenergy-Power Kft. | Baja Energetika Kft. | 0 | 2 852 |
4. | Bonyhád | Greenergy-Power Kft. | "FŰTŐMŰ" Kft. | 0 | 3 729 |
5. | Budapest | Alpiq Csepel Kft. - kombinált ciklusú erőmű | BKM Nonprofit Zrt. | 87 854 000 | 1 732 |
6. | Budapest | Alpiq Csepel Kft. - kazán | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 4 577 |
7. | Budapest | Budapesti Erőmű Zrt. - Kelenföldi Erőmű - 1117 Budapest, Budafoki út 52. | BKM Nonprofit Zrt. | 236 793 000 | 4 520 |
8. | Budapest | Budapesti Erőmű Zrt. - Kispesti Erőmű - 1184 Budapest, Nefelejcs utca 2. | BKM Nonprofit Zrt. | 141 810 000 | 4 468 |
9. | Budapest | Budapesti Erőmű Zrt. - Újpesti Erőmű - 1045 Budapest, Tó utca 7. | BKM Nonprofit Zrt. | 183 224 000 | 4 478 |
10. | Budapest | Készenléti Rendőrség | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 3 781 |
11. | Budapest | CHP-Erőmű Kft. | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 5 734 |
12. | Budapest | Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 1 133 |
13. | Budapest | Greenergy-Power Kft. | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 4 535 |
14. | Budapest | WINDIRECT Kft. | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 3 781 |
15. | Budapest | MVM Balance Zrt. kapcsoltan és önálló tüzeléssel termelt hő | BKM Nonprofit Zrt. | 130 658 000 | 4 676 |
16. | Budapest | MVM Balance Zrt. póttüzeléssel termelt hő | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 4 242 |
17. | Budapest | ALTEO-Therm Kft. | BKM Nonprofit Zrt. | 0 | 5 668 |
18. | Budaörs | Veolia Energia Magyarország Zrt. | BTG Nonprofit Kft. | 0 | 3 784 |
19. | Csongrád | Csoterm Kft. | Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. | 0 | 1 930 |
20. | Csorna | Greenergy-Power Kft. | Csornahő Kft. | 0 | 3 725 |
21. | Debrecen | Debreceni Vízmű Zrt. | Debreceni Hőszolgáltató Zrt. | 0 | 4 547 |
22. | Debrecen | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Debreceni Hőszolgáltató Zrt. | 175 030 000 | 4 547 |
23. | Dombóvár | Veolia Energia Magyarország Zrt. | DOMBÓVÁRHŐ Kft. | 0 | 3 797 |
24. | Dorog | Veolia Energia Magyarország Zrt. | PROMTÁVHŐ Kft. | 20 146 000 | 4 637 |
25. | Dunakeszi | CHP-Erőmű Kft. | Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. | 0 | 3 485 |
26. | Dunaújváros | Perkons DHŐ Kft. | DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. | 0 | 4 267 |
27. | Dunaújváros | Energott Fejlesztő és Vagyonkezelő Kft. - Verebély út hrsz. 780/27 | DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. | 29 048 000 | 4 267 |
28. | Dunaújváros | ISD Power Energiatermelő és Szolgáltató Kft. | DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. | 0 | 1 401 |
29. | Eger | CHP-Erőmű Kft. | EVAT Zrt. | 0 | 3 744 |
30. | Érd | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Érdhő Kft. | 0 | 3 651 |
31. | Esztergom | Veolia Energia Magyarország Zrt. | PROMTÁVHŐ Kft. | 33 321 000 | 4 637 |
32. | Gödöllő | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. | 0 | 3 807 |
33. | Gyöngyös | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Városgondozási Zrt. | 0 | 3 815 |
34. | Győr | Arrabona Koncessziós Kft. | GYŐR-SZOL Zrt. | 0 | 3 397 |
35. | Győr | ALTEO-Therm Kft. | GYŐR-SZOL Zrt. | 287 000 | 4 752 |
36. | Hajdúnánás | OMNI Energy Kft. | Hajdúnánási Gyógyfürdő Kft. | 0 | 3 933 |
37. | Hajdúszoboszló | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. | 0 | 3 897 |
38. | Kaposvár | E.ON Energiatermelő Kft. | Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. | 0 | 3 989 |
39. | Kazincbarcika | ALTEO-Therm Kft. | Barcika Szolg Kft. | 46 200 000 | 4 434 |
40. | Kiskunhalas | Halas-T Kft. | Halasi Városgazda Zrt. | 6 995 000 | 4 040 |
41. | Kiskunfélegyháza | Greenergy-Power Kft. | Félegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft. | 0 | 4 192 |
42. | Körmend | Greenergy-Power Kft. | RÉGIÓHŐ Kft. | 0 | 3 269 |
43. | Makó | Materm Hőszolgáltató, Befektető Kft. | Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. | 0 | 2 170 |
44. | Mátészalka | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. | 0 | 3 666 |
45. | Mátészalka | Geotherm FIRE Kft. | Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. | 0 | 3 666 |
46. | Miskolc | Bioenergy-Miskolc Szolgáltató Kft. | MIHŐ Kft. | 0 | 4 034 |
47. | Miskolc | Miskolci Geotermia Zrt. | MIHŐ Kft. | 0 | 2 650 |
48. | Miskolc | Kuala Kft. | MIHŐ Kft. | 0 | 2 650 |
49. | Miskolc | MVM MIFŰ Kft. - Hold u. hrsz. 23358/9 és Tatár u. 29/a. hrsz. 23358/8 | MIHŐ Kft. | 89 352 000 | 4 664 |
50. | Miskolc | MVM MIFŰ Kft. - Miskolc, Bánki Donát u. 17. | MIHŐ Kft. | 0 | 4 034 |
51. | Miskolc | MVM MIFŰ Kft. - Miskolc, Szarkahegy u. 21. | MIHŐ Kft. | 0 | 4 034 |
52. | Mohács | Veolia Energia Magyarország Zrt. | MOHÁCS-HŐ Kft. | 0 | 3 801 |
53. | Mohács | BIOENERGY-Duna Befektető és Szolgáltató Kft. | MOHÁCS-HŐ Kft. | 0 | 3 483 |
54. | Mosonmagyaróvár | MESZ Mosonmagyaróvár Kft. | Városüzemeltető és Fenntartó Kft. | 19 368 000 | 4 492 |
55. | Nagykőrös | Greenergy-Power Kft. | KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. | 0 | 3 770 |
56. | Nyíregyháza | Veolia Energia Magyarország Zrt. | NYÍRTÁVHŐ Kft. | 99 557 000 | 4 499 |
57. | Ózd | ALTEO-Therm Kft. | Ózdi Távhő Kft. | 0 | 3 826 |
58. | Paks | MVM Paksi Atomerőmű Zrt. | Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. | 4 895 000 | 929 |
59. | Pécs | Pannon Hőerőmű Zrt. | PÉTÁV Kft. | 155 604 000 | 2 825 |
60. | Pétfürdő | ENGIE Magyarország Kft. | "PÉTKOMM" Kft. | 3 924 000 | 3 330 |
61. | Püspökladány | Greenergy-Power Kft. | Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. | 0 | 4 036 |
62. | Salgótarján | CHP-Erőmű Kft. | Salgó Vagyon Kft. | 0 | 3 813 |
63. | Sárbogárd | Perkons DHŐ Kft. | ENGIE Sárbogárdi Kft. | 0 | 4 117 |
64. | Sárvár | Greenergy-Power Kft. | Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft. | 0 | 4 031 |
65. | Sátoraljaújhely | Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Erzsébet Kórháza | ENGIE Magyarország Kft. | 0 | 4 536 |
66. | Siklós | MÖViT Zrt. | SIKLÓS-HŐ Kft. | 0 | 3 747 |
67. | Siófok | ENGIE Magyarország Kft. | Termofok-Sió Kft. | 7 719 000 | 3 367 |
68. | Sopron | Veolia Energia Magyarország Zrt. | SOPRON Holding Zrt. | 17 817 000 | 4 252 |
69. | Sopron | ALTEO-Therm Kft. | SOPRON Holding Zrt. | 15 175 000 | 4 359 |
70. | Százhalombatta | Veolia Energia Magyarország Zrt. | "SZÁKOM" Nonprofit Kft. | 22 061 000 | 4 316 |
71. | Szentlőrinc | Szentlőrinci Geotermia Zrt. | Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. | 0 | 3 791 |
72. | Szeged | OMNI Energy Kft. | Szegedi Távfűtő Kft. | 0 | 4 056 |
73. | Szeged | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Szegedi Távfűtő Kft. | 0 | 4 056 |
74. | Szigetszentmiklós | SZMK Energia Kft. | "Aries" Nonprofit Kft. | 0 | 3 833 |
75. | Szigetvár | Szigetvári Gyógyfürdő Kft. | Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. | 0 | 492 |
76. | Szolnok | ALFA-NOVA Bioenergia Termelő és Szolgáltató Kft. | ALFA-NOVA Kft. | 0 | 3 578 |
77. | Szombathely | Szombathelyi Erőmű Zrt. | Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. | 0 | 3 708 |
78. | Tapolca | Tapolcai Kogenerációs Erőmű Kft. | Városgazdálkodási Kft. | 0 | 3 750 |
79. | Tatabánya | TB-ENERGO Kft. | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 0 | 2 322 |
80. | Tatabánya | Tatabánya Erőmű Kft. | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 211 875 000 | 2 322 |
81. | Tiszaújváros | ALTEO-Therm Kft. | TiszaSzolg 2004 Kft. | 34 139 000 | 4 390 |
82. | Vác | Veolia Energia Magyarország Zrt. | Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. | 0 | 3 883 |
83. | Vác | Greenergy-Power Kft. | Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. | 0 | 3 883 |
84. | Vasvár | Vasi Triász Kft. | RÉGIÓHŐ Kft. | 0 | 816 |
85. | Veszprém | Veszprém-Kogeneráció Energiatermelő Zrt. | "VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. | 0 | 3 780 |
"
2. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
Az R1. 1. melléklet 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek
A | B | C | D | |
Sorszám | Település | Távhőszolgáltató | Fix összegű támogatás Ft/hó | Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás Ft/GJ |
1. | Ajka | BAKONY-TÁVHŐ Kft. | 34 272 328 | 812 |
2. | Ajka | Bakonyi Erőmű Zrt. | 0 | 0 |
3. | Algyő | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 383 273 | 328 |
4. | Almásfüzitő | ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. | 6 803 677 | 2 378 |
5. | Baj | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 610 274 | 1 374 |
6. | Baja | Baja Energetika Kft. | 936 896 | 1 505 |
7. | Balatonfüred | Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. | 3 402 198 | 594 |
8. | Berettyóújfalu | Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft. | 2 897 586 | 1 053 |
9. | Bokod | MVM OTSZ Zrt. | 5 096 441 | 3 230 |
10. | Bonyhád | "FŰTŐMŰ" Kft. | 4 888 103 | 425 |
11. | Budaörs | BTG Nonprofit Kft. | 8 433 768 | 1 002 |
12. | Budapest | Csepeli Erőmű Kft. | 0 | 0 |
13. | Budapest | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 1 784 908 | 1 326 |
14. | Budapest | BKM Nonprofit Zrt. | 896 535 760 | 2 598 |
15. | Budapest | GM Kőérberek 30 Kft. | 4 359 699 | 989 |
16. | Cegléd | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 7 974 458 | 1 996 |
17. | Celldömölk | Cellhő Kft. | 3 942 031 | 1 928 |
18. | Cserkeszőlő | Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ | 0 | 0 |
19. | Csongrád | Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. | 322 225 | 851 |
20. | Csorna | Csornahő Kft. | 6 685 573 | 3 014 |
21. | Debrecen | Debreceni Hőszolgáltató Zrt. | 151 830 431 | 3 904 |
22. | Dombóvár | DOMBÓVÁRHŐ Kft. | 9 856 441 | 830 |
23. | Dorog | PROMTÁVHŐ Kft. | 19 148 275 | 3 620 |
24. | Dunakeszi | Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. | 4 415 837 | 1 287 |
25. | Dunaújváros | DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. | 48 594 557 | 7 871 |
26. | Eger | EVAT Zrt. | 13 370 441 | 2 404 |
27. | Érd | Érdhő Kft. | 6 601 223 | 848 |
28. | Esztergom | PROMTÁVHŐ Kft. | 33 006 931 | 4 107 |
29. | Gödöllő | Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. | 10 755 348 | 1 490 |
30. | Gyöngyös | Városgondozási Zrt. | 8 747 878 | 1 034 |
31. | Győr | GYŐR-SZOL Zrt. | 86 452 873 | 2 678 |
32. | Hajdúböszörmény | Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. | 386 586 | 2 391 |
33. | Hajdúnánás | Hajdúnánási Gyógyfürdő Kft. | 989 587 | 918 |
34. | Hajdúszoboszló | Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. | 6 420 577 | 1 788 |
35. | Hódmezővásárhely | Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. | 0 | 0 |
36. | Inota | Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. | 2 889 068 | 2 174 |
37. | Kaposvár | Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. | 43 002 855 | 3 595 |
38. | Kapuvár | Kapuvári Hőszolgáltató Kft. | 2 822 438 | 2 079 |
39. | Kazincbarcika | Barcika Szolg Kft. | 56 072 353 | 2 936 |
40. | Kecskemét | Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. | 79 515 475 | 2 396 |
41. | Keszthely | VÜZ Nonprofit Kft. | 6 383 481 | 1 223 |
42. | Kiskunfélegyháza | Félegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft. | 8 675 373 | 92 |
43. | Kiskunhalas | Halasi Városgazda Zrt. | 9 086 622 | 1 229 |
44. | Kisvárda | KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. | 7859735 | 1 530 |
45. | Komárom | Komáromi Távhő Kft. | 8 743 641 | 1 705 |
46. | Komló | Komlói Fűtőerőmű Zrt. | 49 934 535 | -541 |
47. | Körmend | RÉGIÓHŐ Kft. | 4 999 029 | 636 |
48. | Kőszeg | ENGIE Magyarország Kft. | 3 066 070 | 727 |
49. | Makó | Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. | 4 651 241 | 511 |
50. | Mátészalka | Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. | 6 543 646 | 3 121 |
51. | Miskolc | MIHŐ Kft. | 171 388 012 | 1 541 |
52. | Mohács | MOHÁCS-HŐ Kft. | 14 172452 | 1 481 |
53. | Mór | MÓRHŐ Kft. | 6 513 088 | 1 844 |
54. | Mosonmagyaróvár | Városüzemeltető és Fenntartó Kft. | 24 140 337 | 2 712 |
55. | Nagyatád | ENGIE Magyarország Kft. | 1 166 620 | 1 142 |
56. | Nagykőrös | KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. | 4 751 207 | 718 |
57. | Nyergesújfalu | DISTHERM Kft. | 3 299 512 | 944 |
58. | Nyírbátor | Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. | 311 807 | 925 |
59. | Nyíregyháza | NYÍRTÁVHŐ Kft. | 107 266 753 | 3 313 |
60. | Nyíregyháza | Energocoop Kft. | 5 154 091 | 1 664 |
61. | Oroszlány | MVM OTSZ Zrt. | 79 776 725 | 4 018 |
62. | Ózd | Ózdi Távhő Kft. | 52 578 031 | 2 718 |
63. | Paks | Duna Center ThermKereskedelmi és Szolgáltató Kft. | 864 634 | 338 |
64. | Pécs | PÉTÁV Kft. | 199 707 612 | 514 |
65. | Pétfürdő | "PÉTKOMM" Kft. | 6 485 762 | 2 374 |
66. | Pornóapáti | Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. | 745 198 | 59 |
67. | Putnok | Putnoki Városgondnokság | 1 099 431 | 1 711 |
68. | Püspökladány | Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. | 5 228 241 | 1 602 |
69. | Salgótarján | Salgó Vagyon Kft. | 35 249 062 | 2 459 |
70. | Sárbogárd | ENGIE Sárbogárdi Kft. | 2 466 179 | 1621 |
71. | Sárospatak | Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. | 5 180 671 | 836 |
72. | Sárvár | Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft. | 9 090 395 | 2 142 |
73. | Sátoraljaújhely | ENGIE Magyarország Kft. | 5 774 349 | 1 383 |
74. | Siklós | SIKLÓS-HŐ Kft. | 5 493 346 | 1 229 |
75. | Siófok | Termofok-Sió Kft. | 10 313 462 | 698 |
76. | Sopron | SOPRON Holding Zrt. | 40 310 712 | 2 553 |
77. | Szarvas | Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft. | 0 | 0 |
78. | Százhalombatta | "SZÁKOM" Nonprofit Kft. | 27 728 918 | 2 473 |
79. | Szeged | Szegedi Távfűtő Kft. | 102 799 179 | 1 450 |
80. | Székesfehérvár | SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. | 93 905 927 | 1 703 |
81. | Szekszárd | Szekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft. | 29 464 294 | 1 794 |
82. | Szentendre | Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. | 10 248 035 | 1 142 |
83. | Szentes | Szentes Városi Szolgáltató Kft. | 11 731 175 | -2 945 |
84. | Szentgotthárd | RÉGIÓHŐ Kft. | 2 343 643 | -114 |
85. | Szentlőrinc | Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. | 626 368 | 1 564 |
86. | Szigetszentmiklós | "Aries" Nonprofit Kft. | 6 785 106 | 1 784 |
87. | Szigetvár | Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. | 4 171 701 | 1 136 |
88. | Szolnok | ALFA-NOVA Kft. | 40 707 686 | 1 635 |
89. | Szombathely | Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. | 71 463 681 | 2 223 |
90. | Tapolca | Városgazdálkodási Kft. | 6 613 734 | 1 226 |
91. | Tata | TATA ENERGIA Kft. | 11 998 304 | 935 |
92. | Tatabánya | T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. | 267 625 908 | -665 |
93. | Tiszaújváros | TiszaSzolg 2004 Kft. | 45 960 032 | 2 396 |
94. | Vác | Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. | 16 553855 | 1 202 |
95. | Várpalota | Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. | 17 548533 | 2 863 |
96. | Vasvár | RÉGIÓHŐ Kft. | 2 531 405 | 2 759 |
97. | Veszprém | "VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. | 44 808 898 | 1 942 |
98. | Záhony | Záhonyi HŐTÁV Nonprofit Kft. | 2 169 496 | 1 470 |
99. | Zirc | Veolia Energia Magyarország Zrt. | 1 562 982 | 876 |
"
3. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"1. melléklet a 67/2016. (XII. 29.) NFM rendelethez
Az 1. § szerinti földgázforrás ára és mennyisége 2021. negyedik negyedévre, valamint a felek köre
Az MVM CEEnergy Zrt. mint volt közüzemi nagykereskedő által értékesítendő földgázforrás legmagasabb hatósági ára és mennyisége:
A | B | C | D | E | |
1. | hónap | szerződött egyetemes szolgáltató | nem földgáztárolóból származó földgázforrás mennyisége (kWh) | földgáztárolóból származó földgázforrás mennyisége (kWh) | földgázforrás ára (forint/kWh) |
2. | október | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 1 113 446 642 | 2 151 936 358 | 5,344 |
3. | november | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 1 861 625 030 | 3 597 925 970 | 5,344 |
4. | december | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 2 549 177 648 | 4 926 745 352 | 5,344 |
"
4. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
Az R2. 2. melléklet 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"1. Az MVM CEEnergy Zrt. mint volt közüzemi nagykereskedő által a 2. § (1) bekezdése szerint értékesítendő földgázforrás legmagasabb hatósági ára és mennyisége 2021. negyedik negyedévre:
A | B | C | D | |
1. | hónap | szerződött egyetemes szolgáltató | földgázforrás mennyisége (kWh) | földgázforrás mennyiségarányos díja (forint/kWh) |
2. | október | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 0 | - |
3. | november | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 0 | - |
4. | december | MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. | 0 | - |
"
5. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
Az R2. 3. melléklet 6. pont 6.24. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"6.24.
QNOM: a Get. 141/A. § és 141/J. § keretében földgázt vételező egyetemes szolgáltató számára (gáznapi igénybejelentésére) a volt közüzemi nagykereskedő által meghatározott napi nominált mennyiség [kWh];"
6. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"4. melléklet a 67/2016. (XII. 29.) NFM rendelethez
A volt közüzemi nagykereskedőre vonatkozó, a 4. § szerinti hazai termelésű földgáz legmagasabb hatósági ára és mennyisége 2021. negyedik negyedévre
A | B | C | |
1. | volt közüzemi nagykereskedő | földgázforrás mennyisége (kWh) | földgázforrás ára (forint/kWh) |
2. | MVM CEEnergy Zrt. | 1 075 000 000 | 3,222 |
"
7. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"1. melléklet a 70/2016. (XII. 29.) NFM rendelethez
1. Az elismert fajlagos földgázár meghatározása negyedévre (Ft/kWh) (felső hőértéken):
2. 2022. október 1-jétől az egyetemes szolgáltatás árában elismerésre kerülő nagykereskedői árrés (n) gázévenként:
3. 2022. október 1-jétől az egyetemes szolgáltatás árában elismerésre kerülő egyetemes szolgáltatói árrés (e) gázévenként:
4. Az infláció figyelembevételére vonatkozó szabályok
4.1. Inflációs kritérium
A rendszeres éves árkorrekció során inflációs korrekcióra abban az esetben kerül sor, ha a Hivatal által számított személyi jellegű és nem személyi jellegű kompozit index (a továbbiakban: kompozit index) meghaladja az 1,5%-ot. A korrekció mértéke az adott időszakra számított kompozit index 1,5%-ot meghaladó része (z-1,5%). Amennyiben a kompozit index ≤1,5%, akkor nem kerül sor az árrések inflációs korrekciójára, mivel az árrések inflációs korrekciója során legfeljebb (1,5%-nál nagyobb infláció esetén) 1,5%-os hatékonyságjavulás kerül figyelembevételre.
4.2. Az infláció figyelembevétele gázévenként történik a 3. § (1) bekezdés b) és f) pontja szerinti árrések megállapítása során.
4.3. Az inflációkövetési tényező meghatározása:
4.3.1. Az inflációkövetési tényező mértéke, ha az 1,5%-os inflációs kritérium nem teljesül:
zf = 1
4.3.2. A becslési hibával korrigált inflációkövetési tényező mértéke, ha az 1,5%-os inflációs kritérium teljesül:
5. E mellékletben alkalmazott rövidítések:
5.1. a: a nem a tárolóból felhasznált gáz árának figyelembevételére szolgáló együttható, értéke a naptári év
5.1.1. első és negyedik negyedévében: 1-b,
5.1.2. második és harmadik negyedévében: 1,00;
5.2. b: a tárolóból felhasznált gáz árának figyelembevételére szolgáló együttható, értéke a naptári év
5.2.1. első és negyedik negyedévében: a téli felkészülésnek megfelelő együttható,
5.2.2. második és harmadik negyedévében: 0,00;
5.3. Brátlagkereset: az MNB által a tárgyidőszakra vonatkozóan kiadott legfrissebb inflációs előrejelzés alapján számított Nemzetgazdasági bruttó átlagkereset index, százalék
5.4. cCPI: A 2021. évi eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott nem személyi jellegű költségtömeg, gázévet megelőző gázévre inflált mértéke, Ft;
5.5. CPI: az MNB által a tárgyidőszakra vonatkozóan kiadott legfrissebb inflációs előrejelzés alapján számított inflációs index, százalék;
5.6. csz: A 2021. évi eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott személyi jellegű költségtömeg gázévet megelőző gázévre inflált mértéke, Ft;
5.7. e: az egyetemes szolgáltatás árában elismerendő egyetemes szolgáltatói árrés a gázévben, Ft/MWh;
5.8. ek: az egyetemes szolgáltatás árában elismerendő, a tőkeköltség levonásával megállapított egyetemes szolgáltatói árrés a megelőző gázévben, Ft/MWh;
5.9. etk: a 2. melléklet szerinti tőkeköltség elem alapján számított, egyetemes szolgáltatói árrésben figyelembe vett tőkeköltség fajlagos értéke, Ft/MWh;
5.10. erEUR: Az adott negyedévet megelőző negyedév második hónapjának 1. napjától a 15. napjáig terjedő időszakban a hivatalos MNB napi EURHUF (tény) árfolyamainak számtani átlaga;
5.11. fgFt: a negyedéves ármódosítás során a szolgáltató értékesítési átlagárában indokolt (figyelembe vett) fajlagos földgáz beszerzési költség, Ft/kWh;
5.12. fgFtA: a földgáz aktuális ára, Ft/kWh;
5.13. fgFtT: tárolói készletérték az adott naptári év negyedik és a következő naptári év első negyedévére. Értéke megegyezik a betároláskori fgFtA mértékével, Ft/kWh;
5.14. n: az egyetemes szolgáltatás árában elismerendő nagykereskedelmi árrés a gázévben, Ft/MWh;
5.15. nk:a tőkeköltség levonásával megállapított nagykereskedelmi árrés a megelőző gázévben, Ft/MWh;
5.16. ntk: a 2. melléklet szerinti tőkeköltség elem alapján számított, nagykereskedelmi árrésben figyelembe vett tőkeköltség fajlagos értéke, Ft/MWh;
5.17. S: az eltérés (spread) értéke megegyezik az egyetemes szolgáltatók részére vételre felajánlott földgázforrás és a hazai termelésű földgáz mennyiségéről és áráról, valamint az igénybevételre jogosultak és kötelezettek köréről szóló 67/2016. (XII. 29.) NFM rendelet 3. mellékletének 6.15.2. pontjában foglalt sp értékével.
5.18. TTF: az aktuális negyedévet megelőző negyedév második hónapjának 1. napjától a 15. napjáig terjedő időszak napjain, a Hivatal honlapján megjelölt adatforrás szerinti (égéshő figyelembevételével) EUR/MWh-ban közzétett napvégi, az aktuális negyedévre vonatkozó TTF adatok egyszerű számtani átlaga;
5.19. z: a következő gázévre érvényes árrés-megállapítási javaslatban számított kompozit index tényező (hatékonyságjavulási tényező nélkül);
5.20. zf: a tárgyidőszaki (rendszeres) árkorrekciós javaslatban figyelembe vett kompozit index tényező."
8. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"2. melléklet a 70/2016. (XII. 29.) NFM rendelethez
Az egyetemes szolgáltatói és nagykereskedői árrések megállapítására vonatkozó keretszabályok
1. Az indulóárrések megállapításánál figyelembe kell venni:
a) a nagykereskedő és a GET szerinti egyetemes szolgáltatók (a továbbiakban együtt: engedélyesek) 2019. évi auditált mérlegeit és eredménykimutatásait, valamint az azok elkészítésénél alapul vett adatokat, számításokat, statisztikákat,
b) az a) pont szerinti engedélyesek és kapcsolt vállalkozásai közti szerződéseket, az ebben foglalt szolgáltatásokról rendelkezésre álló piaci információkat,
c) az a) pont szerinti engedélyeseknél, illetve jogutódjaiknál 2019-ben és 2020-ban bekövetkezett, valamint a 2021-ben várható lényegesebb változásokat [infláció, árfolyam, jogszabályváltozások, egyedileg értékelendő eszköz- és költségváltozások, mennyiségi, ár- és naturália-változások (fogyasztói létszám, gázmérők névleges összteljesítménye)], figyelembe véve a GET 3. § 48. pontja szerinti legkisebb költség elvét, az egymáshoz viszonyított működési hatékonyságot és a működési hatékonyság elvárt javulását,
d) a Hivatal által a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőzően - az a)-c) pontok figyelembevételével - végzett eszköz- és költség-felülvizsgálatok eredményeit. 2. A Hivatal az egyes költségelemeket a következő módon veszi figyelembe:
a) Tőkeköltség az egyetemes szolgáltatói és a nagykereskedői árrésben:
A tőkeköltségelem kiszámításának módja:
ahol:
aa) β: értéke az egyetemes szolgáltatói tevékenység tényleges működési környezetében felmerülő kockázatainak figyelembevételével kerül megállapításra, megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel;
ab) CR: országkockázati prémium, értéke a Bloomberg adatai alapján a magyar (Bloomberg: YCCD1967 Index) és az USA (Bloomberg: YCCD2637 Index) CDS árfolyamai alapján GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során négy évre visszamenőleg a havi középárfolyamok (Mid Trade) átlagaiból számtani átlagolással kerül meghatározásra, százalék;
ac) finanszírozási igény: a napi készpénzforgalmi kumulált egyenleg minimuma és az egyetemes szolgáltatás érdekében felmerült, indokolt bankgarancia költségek összege, értéke magában foglalja az engedélyesnél felmerült mobilgáz-finanszírozási költséget; a finanszírozási igény értéke évente felülvizsgálatra kerül, beleértve az indexálást is, kivéve a mobilgáz-finanszírozási költséget, amely csak indokolt esetben kerül indexálásra, Ft;
ad) hkbevételmegállapítása a készpénzforgalmi egyenleg kumulált értékéből számított, működéshez szükséges hitelkeretből ténylegesen rendelkezésre álló összeg napi szintű alakulása alapján történik, évente felülvizsgálatra kerül, Ft;
ae) hklenemhívott: megállapítása a készpénzforgalmi egyenleg kumulált értékéből számított, a működéshez szükséges hitelkeretből ténylegesen le nem hívott összeg napi szintű alakulása alapján történik, évente felülvizsgálatra kerül, Ft;
af) hkráfordítás: megállapítása a készpénzforgalmi egyenleg kumulált értékéből számított, a működéshez szükséges hitelkeretből ténylegesen lehívott összeg napi szintű alakulása alapján történik, évente felülvizsgálatra kerül, Ft;
ag) kamatbevétel: a bevételek kiszámításához használt kamat a Magyar Nemzeti Bank által napi szinten publikált overnight BUBOR érték, megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel, százalék;
ah) kamatráfordítás: a Magyar Nemzeti Bank által kiadott "A nem pénzügyi vállalati szektorral kötött piaci forinthitel és forintbetét szerződések átlagkamata" című publikációnak az 5. táblájában közölt "Egyéb rövid hitelek" (9-es sorszámú mutató) kamata, értéke megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel, százalék;
ai) rE: saját tőke elvárt hozamtényezője, százalék;
aj) rf kockázatmentes hozam tényező, a Bloomberg adatbázisa (GTII10 GOVT, BYTM oldalak) alapján közvetlenül kerül meghatározásra; értéke megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel, százalék;
ak) rp: az elismert részvénypiaci kockázat mértéke a Credit Suisse által a Global Investment Returns Yearbook című kiadványában közzétett, az elmúlt 120 év átlagában meghatározott, az USA globális részvénypiaci kockázati prémiuma, értéke megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel, százalék;
al) saját tőke arány: a Hivatal által benchmark keretében meghatározott saját tőke arány mértéke, értéke megegyezik a GET 146/P. § (1) bekezdés a) pontja szerinti árszabályozási ciklust megelőző eszköz- és költség-felülvizsgálat során meghatározott értékkel, százalék;
am) t: a társasági adó hatályos adókulcsa, százalék;
b) Külön metodika alapján számított költségek az egyetemes szolgáltatói árrésben:
ba) a kintlévőség finanszírozás,
bb) a szagosítás finanszírozás.
3. Az árképzésnél figyelembe veendő költségek számításához és árakká történő alakításához a Hivatal által alkalmazott napfok módszerrel korrigált, az egyetemes szolgáltatók által megadott 2020. évi értékesítést bemutató tény mennyiségi adatok kerülnek felhasználásra.
A korrigált mennyiségi adatok megállapítása során a fogyasztást befolyásoló más tényezők - mint pl. világgazdasági reálfolyamatok, illetve a fogyasztói szokások változásának - hatását a Hivatal indokolt esetben figyelembe veszi."
9. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelethez
"3. melléklet a 71/2016. (XII. 29.) NFM rendelethez
Az infláció árszabályozási időszakon belüli rendszeres éves árkorrekció keretében történő figyelembevételére vonatkozó szabályok
1. 2022. október 1-jétől az 5. § (1) és (2) bekezdésében megállapított külön díjak mértékének változása gázévenként:
kd = kde x zh
ahol zh megállapítása a 2. pont szerint történik.
2. Rendszeres éves árkorrekció:
2.1. Az árszabályozási időszakon belüli rendszeres éves árkorrekció során az egyetemes szolgáltató jogosult a különdíjas tevékenység költségeit személyi jellegű és nem személyi jellegű kompozit index-szel (a továbbiakban: kompozit index) korrigálni. A korrekcióra abban az esetben kerül sor, ha a kompozit index meghaladja a "k" hatékonyságjavulási tényező értékét.
2.2. A hatékonyságjavulási tényezővel korrigált inflációkövetési tényező meghatározása:
2.2.1. A hatékonyságjavulási tényezővel korrigált kompozit index követési tényező mértéke, ha a kompozit index nem haladja meg a hatékonyságjavulási tényező értékét:
zh=1
2.2.2. A hatékonyságjavulási tényezővel korrigált kompozit index követési tényező mértéke, ha a kompozit index meghaladja a hatékonyságjavulási tényező értékét:
zh=z-k
3. Jelölések:
k: hatékonyságjavulási tényező értéke 1,5%
kd: a külön díj ellenében végezhető tevékenységek díjainak mértéke
kde: a külön díj ellenében végezhető tevékenységek díjainak mértéke a megelőző időszakban
z: a következő gázévre érvényes rendszeres éves árkorrekciós javaslatban számított kompozit index követési tényező (hatékonyságjavulási tényező nélkül), értéke megegyezik a földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó hatósági árak képzésének keretszabályairól szóló 70/2016. (XII. 29.) NFM rendelet 1. melléklete szerinti, adott időszakra számított "z" értékével zh: a következő gázévre érvényes rendszeres éves árkorrekciós javaslatban számított, hatékonyságjavulási tényezővel korrigált kompozit index követési tényező."