40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelet

egyes, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága feladatkörét érintő rendeletek módosításáról

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 29. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 2. alcím tekintetében a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 85/A. § c) és e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § j) és n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 3. alcím tekintetében a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény 26. § c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § l) és n) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 4. alcím tekintetében a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (1c) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § i) és n) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

az 5. alcím tekintetében a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (2) bekezdés f) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § i) és n) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 6. alcím tekintetében a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § i) és n) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 8. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 16. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 9. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 31. és 34. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 10. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 2., 3., 4., 7. és 27. pontjában, valamint az (1d) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 11. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 34. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 12. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 13. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva,

a 13. alcím tekintetében a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 8. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § n) és o) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva

a következőket rendelem el:

1. A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése során lefolytatott eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint a díjak beszedésének, kezelésének, nyilvántartásának és visszatérítésének részletes szabályairól szóló 2/2021. (X. 14.) SZTFH rendelet módosítása

1. § A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése során lefolytatott eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint a díjak beszedésének, kezelésének, nyilvántartásának és visszatérítésének részletes szabályairól szóló 2/2021. (X. 14.) SZTFH rendelet 1. § (2) bekezdésében az "engedély módosításáért" szövegrész helyébe az "engedély módosításáért, az ideiglenes kiköltözés engedélyezésére irányuló eljárásért, az ideiglenes kiköltözésre vonatkozó engedély meghosszabbításáért, valamint a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetésének engedélyezésére irányuló eljárásért" szöveg lép.

2. A felszámolók, a vagyonfelügyelők és az ideiglenes vagyonfelügyelők elektronikus kijelölésének szabályairól szóló 15/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet módosítása

2. § A felszámolók, a vagyonfelügyelők és az ideiglenes vagyonfelügyelők elektronikus kijelölésének szabályairól szóló 15/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet

a) 2. § (2) bekezdésében a "megyénkénti" szövegrész helyébe a "vármegyénkénti" szöveg,

b) 2. § (3) bekezdésében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg és

c) 2. § (4) és (5) bekezdésében, valamint 3. § (3) bekezdésében a "megye" szövegrész helyébe a "vármegye" szöveg

lép.

3. A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó engedélyezés és ellenőrzés egyes szabályairól szóló 18/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet módosítása

3. § A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó engedélyezés és ellenőrzés egyes szabályairól szóló 18/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R1.) 2. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kérelmező az engedély iránti kérelemhez csatolja:)

"c) a dohánybolt vagy elkülönített hely olyan alaprajzát, amely ábrázolja a helyiség beosztását, feltünteti a falak, ablakok, ajtók helyét, a beépített részeket, és ha a bejárat közterületre nyílik, akkor jelöli annak nevét;"

4. § (1) Az R1. 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetése a dohánytermék-kiskereskedő vagy a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság gyakorlására külön feljogosított személy számára a koncessziós jogosultságának vagy a kijelölésének időtartama alatt összesen legfeljebb 12 hónapos időtartamra engedélyezhető. A szüneteltetés alkalmanként nem haladhatja meg a 6 hónapos időtartamot."

(2) Az R1. 6. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

"(2) A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetése engedélyezésére irányuló eljárásért a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága elnökének a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése során lefolytatott eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint a díjak beszedésének, kezelésének, nyilvántartásának és visszatérítésének részletes szabályairól szóló rendeletében meghatározott igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni."

5. § Az R1. a következő 4/A. alcímmel egészül ki:

"4/A. Ideiglenes kiköltözés

6/A. § (1) A Hatóság az engedély jogosultjának kérelmére engedélyezheti, hogy az engedély jogosultja ideiglenes jelleggel a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság gyakorlására kiadott engedélyében (a továbbiakban ezen alcím alkalmazásában: eredeti engedély) foglalt dohánytermék értékesítési helytől eltérő helyen folytassa a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet (a továbbiakban: ideiglenes kiköltözés),

a) ha elháríthatatlan külső ok vagy a működési körülményekkel összefüggő körülmény - különösen felújítás, átépítés - miatt az eredeti engedélyben foglalt dohánytermék értékesítési helyen nem folytatható a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység, vagy

b) alkalmi rendezvény területére való kitelepülés esetében, a rendezvény ideje alatt.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben az ideiglenes kiköltözésre okot adó állapot fennállásáról a kérelem benyújtásakor a kérelmezőnek nyilatkoznia kell az ok megjelölésével.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja alkalmazása szempontjából alkalmi rendezvénynek minősül az olyan előre meghirdetett, nem rendszeresen tartott, belépődíj ellenében nyilvánosan látogatható, előre meghatározott helyszínen és időtartamban szervezett, legalább 3, de legfeljebb 10 napig tartó rendezvény, ahol a kiskereskedelem és a vendéglátás csak kiegészítő tevékenység.

(4) Az ideiglenes kiköltözés ideje alatt az eredeti engedély szerinti dohánytermék értékesítési helyen dohánytermékkiskereskedelmi tevékenység nem folytatható.

(5) Az ideiglenes kiköltözés időtartama alatt az eredeti engedély szerinti dohánytermék értékesítési helyet működő dohányboltként kell figyelembe venni a más kérelmező dohánytermék értékesítési hely megváltoztatására irányuló kérelmének elbírálása során.

(6) Az ideiglenes kiköltözés engedélyezése során a 2. alcím rendelkezéseit - a 2. § (5) bekezdés a) és e)-h) pontja, a 3. § (5) bekezdése, valamint a 4. § (1)-(3) bekezdése kivételével - kell alkalmazni.

(7) A (6) bekezdésben foglaltakon túl az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez csatolni kell az alkalmi rendezvényen történő terület- és létesítményhasználatra kötött szerződést, illetve szerződéseket is.

(8) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben az ideiglenes kiköltözést a Hatóság legfeljebb 6 hónapos időtartamra engedélyezi. Ha az ideiglenes kiköltözés oka ezt követően is fennáll, az engedély további 6 hónappal meghosszabbítható.

(9) Az ideiglenes kiköltözés engedélyezésére irányuló eljárásért, valamint az ideiglenes kiköltözésre vonatkozó engedély meghosszabbításáért a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága elnökének a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése során lefolytatott eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint a díjak beszedésének, kezelésének, nyilvántartásának és visszatérítésének részletes szabályairól szóló rendeletében meghatározott igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.

(10) A kérelmező az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben köteles az ideiglenes kiköltözésre okot adó állapot megszűnését a megszűnést követő 5 napon belül bejelenteni és az eredeti engedély szerinti dohánytermék értékesítési helyre visszaköltözni. A kérelmező az (1) bekezdés a) pontja szerinti állapot megszűnését követő 6 hónapon belül - az (1) bekezdés b) pontja szerinti ok kivételével - újabb ideiglenes kiköltözés iránti kérelmet nem terjeszthet elő."

6. § Az R1. 7. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A dohánybolt alaprajzának a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység végzése helyének módosításával nem járó változása - így különösen a bejárat áthelyezése - esetén a változás bejelentéséhez az engedély jogosultja a 2. § (5) bekezdés c) pontja szerinti alaprajzot csatolja."

7. § Hatályát veszti az R1.

a) 4. § (1) bekezdésében az "és működtetni" szövegrész,

b) 4. § (3) bekezdés b) pontja és (4) bekezdése,

c) 6. § (2) bekezdése.

4. A személyi megfelelőség megállapítására és meghosszabbítására vonatkozó eljárási szabályokról szóló 19/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet módosítása

8. § A személyi megfelelőség megállapítására és meghosszabbítására vonatkozó eljárási szabályokról szóló 19/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R2.) 2. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az a Magyarországon kívüli EGT-államban bejegyzett gazdasági társaság, amely távszerencsejáték szervezésének engedélyezése iránt kérelmet nyújtott be vagy kérelmet kíván benyújtani, a személyi megfelelőség megállapítására irányuló kérelmet az Szjtv. 29/E. §-ában meghatározott képviselője útján nyújthatja be."

9. § Az R2. 5. § (2) bekezdésében a "kérelmet" szövegrész helyébe a "kérelmet a szerencsejáték-szervező" szöveg lép.

5. Az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet módosítása

10. § Az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R3.) IV. fejezete a következő 9/A-9/C. alcímmel egészül ki:

"9/A. A távszerencsejáték szervezés részletes személyi feltételei

16/A. § (1) Távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelmet az a gazdasági társaság nyújthat be, amely vagy amelynek a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 23. pontja szerinti bármely kapcsolt vállalkozása legalább ötéves szerencsejáték-szervezői gyakorlattal rendelkezik. E rendelkezés alkalmazásában szerencsejáték-szervezői gyakorlatnak valamely EGT-állam (a továbbiakban: engedélyező állam) erre hatáskörrel rendelkező hatósága által kiadott engedély birtokában, az engedélyező államban folytatott, távszerencsejáték, illetve online kaszinójáték szervezésére irányuló tevékenység minősül.

(2) Az (1) bekezdés szerinti szerencsejáték-szervezői gyakorlatot és annak távszerencsejáték, online kaszinójáték játékfajtának való megfelelőségét a kérelmező - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - az engedélyező állam erre hatáskörrel rendelkező hatósága által kiállított hatósági bizonyítvánnyal igazolja. Abban a kérdésben, hogy a megszerzett gyakorlat a szervezni kívánt szerencsejáték engedélyezése szempontjából szerencsejáték-szervezői gyakorlatnak tekinthető-e, a szerencsejáték-felügyeleti hatóság dönt.

(3) Olyan kérelmező esetében, amely távszerencsejáték, online kaszinójáték szervezésére a szerencsejáték-felügyeleti hatóság engedélyével rendelkezik vagy rendelkezett, az (1) bekezdés szerinti szerencsejáték-szervezői gyakorlat fennállását és annak távszerencsejáték, online kaszinójáték játékfajtának való megfelelőségét a szerencsejáték-felügyeleti hatóság az általa az Szjtv. 2. § (2) bekezdése szerint vezetett közhiteles nyilvántartásból állapítja meg.

9/B. A távszerencsejáték szervezés részletes gazdasági feltételei

16/B. § (1) A távszerencsejátékot szervező gazdasági társaságnak legalább 1 milliárd forint alap-(törzs-)tőkével kell rendelkeznie.

(2) Ha a Magyarországon kívüli EGT-államban bejegyzett gazdasági társaság (a továbbiakban: EGT-állami gazdasági társaság) a távszerencsejátékot fióktelepe útján szervezi, a fióktelepe részére folyamatosan köteles biztosítani az (1) bekezdés szerinti mértéknek megfelelő vagyont.

(3) Távszerencsejáték esetén a szerencsejáték-szervező által nyújtandó biztosíték legalacsonyabb mértéke 250 millió forint.

(4) A távszerencsejáték szervezésére jogosult (1) bekezdés szerinti gazdasági társaság az engedély teljes időtartamára 600 millió forint távszerencsejáték szervezési díjat köteles fizetni. A távszerencsejáték szervezési díjat a szerencsejáték-felügyeleti hatóság Magyar Államkincstár által vezetett, 10032000-00362887-00000000 számú előirányzat-felhasználási keretszámlájára, az engedély véglegessé válásától számított 30 napon belül kell megfizetni.

9/C. A távszerencsejáték szervezés egyéb feltételei

16/C. § (1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a távszerencsejáték szervezését legfeljebb hétéves időtartamra engedélyezi.

(2) Egy távszerencsejáték szervezésére jogosító engedély alapján a szerencsejáték-szervező távszerencsejátékszervezéssel kapcsolatban egy honlapot üzemeltethet.

(3) Az EGT-állami gazdasági társaság a távszerencsejátékot magyarországi fióktelepe útján szervezheti.

(4) A (3) bekezdés szerinti fióktelep képviselője az lehet, aki

a) magyarországi lakóhellyel rendelkezik,

b) cselekvőképes és

c) büntetlen előéletű.

(5) Az EGT-állami gazdasági társaság a (3) bekezdés szerinti fióktelepét a távszerencsejáték szervezésére jogosító engedély kiadásától számított 90 napon belül köteles létrehozni és azt a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz a cégnyilvántartásba való bejegyzés igazolásával bejelenteni.

16/D. § (1) Az EGT-állami gazdasági társaság a távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelmét az általa közokiratban meghatalmazott és a Hatóság által nyilvántartásba vett képviselője útján nyújthatja be, ilyen eljárásban a Hatóság előtt jognyilatkozatot érvényesen kizárólag képviselője útján tehet.

(2) A Hatóság az (1) bekezdés szerinti képviselőkről nyilvántartást vezet. Képviselőként - az EGT-állami gazdasági társaság vagy az (1) bekezdés szerint közokiratban meghatalmazott képviselője által benyújtott kérelem alapján - a Hatóság azt a személyt veszi nyilvántartásba, aki

a) magyar állampolgár,

b) magyarországi lakóhellyel rendelkezik,

c) jogász szakon vagy gazdaságtudományi szakon mesterképzésben szerzett vagy azzal egyenértékű egyetemi diplomával rendelkezik,

d) cselekvőképes és

e) büntetlen előéletű.

(3) Az (1) bekezdés szerinti képviselő nyilvántartásba vételére irányuló kérelmet a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által rendszeresített formanyomtatvány alkalmazásával, a távszerencsejáték szervezésére irányuló kérelem benyújtását megelőzően nyújtja be a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz.

(4) Az EGT-állami gazdasági társaság a képviselője nyilvántartásba vételére irányuló kérelméhez csatolja a (2) bekezdés szerinti feltételek igazolásához szükséges, a 2/a. mellékletben meghatározott okiratokat, és meg kell adnia a 2/a. mellékletben meghatározott adatokat. A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a képviselő nyilvántartásba vétele során a 2/a. melléklet 2. pontjában felsorolt adatokat veszi nyilvántartásba.

(5) A képviselő nyilvántartásból törlésére irányuló kérelmet az EGT-állami gazdasági társaság formakényszer nélkül vagy az EGT-állami gazdasági társaság (1) bekezdésben meghatalmazott képviselője a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által rendszeresített formanyomtatványon nyújthatja be a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz. A kérelemhez csatolni kell a 2/b. mellékletben meghatározott okiratokat és meg kell adni a 2/b. mellékletben meghatározott adatokat.

(6) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság az EGT-állami gazdasági társaság képviselőjét hivatalból törli a nyilvántartásból, ha

a) az EGT-állami gazdasági társaság részére a távszerencsejáték szervezésére vonatkozó engedélyt a szerencsejátékfelügyeleti hatóság kiadta,

b) a nyilvántartásba vétel után merül fel olyan tény, adat vagy körülmény, amely miatt a nyilvántartásba vétel iránti kérelem elutasításának lett volna helye,

c) a képviselő meghalt,

d) a képviselő cselekvőképességét korlátozták, vagy

e) a képviselő képviseleti jogosultsága megszűnt.

16/E. § (1) A távszerencsejáték szervezője az éves játékosvédelmi cselekvési tervet - a (2) bekezdés kivételével -évente, a tárgyévet megelőző év október 31. napjáig küldi meg a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére.

(2) A távszerencsejáték szervezője első alkalommal, ha a távszerencsejáték szervezését engedélyező határozat a tárgyév

a) november 1-jét megelőzően vált véglegessé, a határozat véglegessé válásától számított 30 napon belül küldi meg a határozat véglegessé válásának törtévére vonatkozó,

b) október 31-ét követően vált véglegessé, a határozat véglegessé válásától számított 30 napon belül küldi meg a határozat véglegessé válásának törtévére, valamint a következő évre együttesen vonatkozó

játékosvédelmi cselekvési tervet a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére.

(3) A játékosvédelmi cselekvési tervben a távszerencsejáték szervezője a jogszabályi kötelezettségen alapuló és az önként vállalt, tervezett intézkedéseit mutatja be. A játékosvédelmi cselekvési terv kötelező minimális tartalmi elemeit a 2/c. melléklet határozza meg.

(4) A távszerencsejáték szervezője a játékosvédelmi cselekvési tervben foglaltak végrehajtásáról, az abban foglaltak kvalitatív és kvantitatív szempontú értékelésével, írásban a tárgyévet követő év március 31. napjáig, majd azt követően személyes konzultáció formájában is tájékoztatja a szerencsejáték-felügyeleti hatóságot. A személyes konzultáció időpontját a szerencsejáték-felügyeleti hatóság tűzi ki, az írásbeli tájékoztatás kézhezvételét követő 30 napon belüli időpontra. A személyes konzultációra a szerencsejáték-felügyeleti hatóság székhelyén kerül sor, és azon a szervező a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény szerinti tényleges tulajdonosa és vezető tisztségviselője köteles részt venni."

11. § Az R3. 29. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:

"(9) Ha a kaszinójáték szervezésére létrehozott koncessziós társaság játékkaszinót is üzemeltet és online kaszinójátékot is szervez, az online kaszinó a promóciós összeg biztosítása érdekében olyan előzetesen meghatározott feltételeket is előírhat, melyeket részben vagy egészben a játékkaszinóban lehet teljesíteni és a játékkaszinó is jogosult olyan promóciót szervezni, amelynek során annak feltételét részben vagy egészben az online kaszinóban lehet teljesíteni. Ha egy koncessziós társaság az általa szervezett online kaszinójátékra és játékkaszinóra vonatkozóan közös promóciót kíván szervezni, akkor a promóció jóváhagyását előzetesen kell a szerencsejáték-felügyeleti hatóságtól kérnie. Ha a promóció ajándékzseton kibocsátásával jár, akkor a szervező az Szjtv. 27/E. §-a szerint köteles eljárni. A szerencsejáték-felügyeleti hatóság előzetes jóváhagyását abban az esetben is kérnie kell a szervezőnek, ha a közös promócióban nem történik ajándékzseton kibocsátása. A jóváhagyás iránti kérelmet a promóció tervezett lebonyolítását legalább 30 nappal megelőzően promóciónként kell benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell a promóció kezdő és befejező időpontját, a személyenként biztosított promóciós összeget, a promóció részletes leírását, beleértve a promóciós feltétel teljesítésének szervező általi ellenőrzésének leírását és az elszámolás részletes szabályait.

(10) Az online kaszinó jogosult az ajándék bónuszt vagy a speciális bónusz ajánlatot úgy meghirdetni, hogy az a játékos vagy azok a játékosok legyenek az ajándék bónuszra vagy a speciális bónusz ajánlatra jogosultak, akik egy előre meghatározott időtartamon belül egy előre meghatározott feltételnek - a játékosok rangsorba állítása esetén - a legnagyobb mértékben tettek eleget."

12. § Az R3. 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"44. § (1) Árváknak minősülnek a játékkaszinó területén talált olyan, tétként felhasználható gazdátlan zsetonok, amelyeknek a jogszerű birtokosát a szervező nem azonosította a játéknap végéig, kivéve a fel nem használt ajándékzsetont, az ajándékticketet, a belépőzsetont és a színzsetont. Árvának kell tekinteni a készpénzt, továbbá annak a ticketnek az értékét is, amely ticket az elszámolási időszak végén az elszámoláskor fizikailag nem állt rendelkezésre, de értéke a játékkaszinó elszámolási rendszeréből egyedileg (a ticket sorszáma szerinti beazonosítását követően) kimutatásra került. Árvának minősül továbbá a játéknap végéig a pénznyerő automatában maradt gazdátlan kreditérték. Nem minősül árvának az olyan összegű gazdátlan kreditérték, amellyel a játékkaszinóban értékénél fogva már nem kezdeményezhető játék.

(2) Az árvákat haladéktalanul be kell fizetni a játékkaszinó főpénztárába, és bejegyezni az árvák nyilvántartásába oly módon, hogy az tartalmazza a megtalálás pontos helyét és idejét, a nyilvántartásba vétel pontos idejét, az árva leírását, értékét, ticket esetén annak egyedi azonosítóját is. Az árvákat készpénzre kell váltani és azt a játékkaszinó pénztárában elkülönítetten kell kezelni.

(3) Annak, aki bizonyítja valamely árvának a megtalálását közvetlenül megelőző jogszerű birtoklását, haladéktalanul vissza kell fizetni az árvának az árvák nyilvántartásában szereplő ellenértékét. Annak a személynek, aki az elszámoláskor fizikailag rendelkezésre nem álló ticketet utóbb a játékkaszinó részére bemutatja, a (2) bekezdés szerint nyilvántartott árva ellenértékének megfelelő összeget haladéktalanul vissza kell fizetni.

(4) A visszafizetett pénzösszeget fel kell jegyezni az árvák nyilvántartásába. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell az összeg visszafizetésének időpontját, az árva ellenértékére jogosult személy nevét, lakóhelyét, ticket esetén annak egyedi azonosítóját. Ha a szervező az árva ellenértékére igényt tartó személy igénye jogszerűségének megállapítása érdekében vizsgálatot folytatott le, az árvák nyilvántartásához csatolni kell az eseménnyel kapcsolatos vizsgálat eredményét tartalmazó jegyzőkönyvet.

(5) A visszafizetésre nem került árvákat a megtalálásuk időpontját követő egy év - a kis értékű árvákat egy nap -elteltével a játékkaszinót üzemeltető gazdasági társaság egyéb bevételei között kell szerepeltetni. E bekezdés alkalmazása szempontjából kis értékű árvának minősül az 500 forint vagy 1 euró értéket meg nem haladó árva.

(6) Ha a bejegyzett árva ellenértékének jogosultja ismertté válik, az árvát az árvák nyilvántartásából ki kell vezetni, azzal, hogy a kivezetett összeget a játékkaszinót üzemeltető gazdasági társaság a játékkaszinó pénzeszközeitől elkülönítve köteles nyilvántartani."

13. § (1) Az R3. 45. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A játékasztalnál kizárólag zsetonként, a pénztárnál és a recepciónál zsetonként és készpénzként fogadható el a borravaló. A belépőzseton, ajándékzseton borravalóként nem fogadható el. A ticketként kapott borravalót a zsetonban kapott borravaló szabályai szerint kell leváltani a pénztárban oly módon, hogy az a videokamera által is ellenőrizhető legyen."

(2) Az R3. 45. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) Ha a játékos a borravalót színzsetonban adja, azt a borravalótartó mellett fel kell fektetni, majd mellé kell helyezni az értékének megfelelő összegű értékzsetont. A borravalót és az értékzsetont hangosan leszámolva meg kell feleltetni egymásnak, és ezután kell az értékzsetont a borravalótartóba dobni, a videokamera által is ellenőrizhető módon."

14. § Az R3. 46. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Tétek megtételére - ide nem értve a pénznyerő automatákat - a zsetonon kívül más eszköz (pl. pénz, egyéb értéktárgy) nem alkalmazható. A készpénz-helyettesítő zsetont tétként elfogadni, tétként elhelyezni tilos. A játékasztalnál vásárolt zseton ellenértékét - annak leszámolását követően - a készpénztartó dobozba azonnal be kell dobni, ideértve a készpénz-helyettesítő zsetont is."

15. § (1) Az R3. 76. § 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

"10. játékasztal: az a különböző kártya-, kocka- és rulett-típusú játékok lebonyolítására alkalmas játékeszköz, ahol a játék menetét a szervező személyzete irányítja - ideértve a játékasztalhoz közvetlenül kapcsolódó, a játékasztal részét képező játékhely-bővítő rendszert is -, azzal, hogy a dupla (pillangós) rulett, továbbá a fordítós asztal két asztalnak minősül;"

(2) Az R3. 76. §-a a következő 17-19. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában:)

"17. készpénz-helyettesítő zseton: kizárólag a pénztárban váltható zseton, amely az asztali zsetonvásárlások és az asztal eredményének elszámolása során készpénzként viselkedik;

18. recepció: a játékkaszinóban és a kártyateremben a játékosok fogadására kialakított terület, ahol a játékosok nyilvántartásba vétele, valamint beléptetése történik;

19. pénztár: a játékkaszinóban és a kártyateremben a pénzügyi tranzakciók végrehajtására kialakított terület, ahol a zsetonok vásárlása, visszaváltása és azok nyilvántartása, tárolása történik."

16. § Az R3. 78. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az egyes, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága feladatkörét érintő rendeletek módosításáról szóló 40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R1.) hatálybalépését megelőzően kiadott engedélyek hatályát - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - az R1. hatálybalépése nem érinti.

(4) E rendeletnek az R1.-gyel megállapított 16/B. § (3) bekezdését és 16/E. §-át az R1. hatálybalépését megelőzően kiadott engedély alapján távszerencsejátékot szervezőre is alkalmazni kell, azzal, hogy a 16/B. § (3) bekezdése szerinti, a nyújtandó biztosíték legalacsonyabb mértékére vonatkozó feltételt az R1. hatálybalépését követő hatvanadik napig kell teljesítenie és a 16/E. § szerinti játékosvédelmi cselekvési tervet első alkalommal a 2023. évre vonatkozóan 2023. február 28. napjáig kell a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére megküldenie."

17. § Az R3.

a) az 1. melléklet szerinti 2/a. melléklettel,

b) a 2. melléklet szerinti 2/b. melléklettel és

c) a 3. melléklet szerinti 2/c. melléklettel

egészül ki.

18. § Az R3.

a) 6. § (2) bekezdésében a "nyolc napon" szövegrész helyébe az "öt napon" szöveg,

b) 36. § (3) bekezdés c) pontjában a "valutapénztárosi tanfolyam elvégzése" szövegrész helyébe a "pénztárkezelő és valutapénztárosi szakképesítés" szöveg,

c) 36. § (3) bekezdés h) pontjában a "megfelelő pénzügyi ismeretek és ténylegesen megkezdett valutapénztárosi tanfolyam" szövegrész helyébe a "pénztárkezelő és valutapénztárosi szakképesítés vagy a szakképesítést biztosító tanfolyam tényleges megkezdése és a szakképesítésnek a tanfolyam megkezdésétől számított egy éven belül történő befejezése" szöveg,

d) 45. § (1) bekezdésében a "zsetonpénztárnál és a belépőpénztárnál" szövegrész helyébe a "pénztáraknál és a recepciónál" szöveg,

e) 76. § 12. pontjában a "játékkaszinó zsetonpénztára" szövegrész helyébe a "szervező pénztára" szöveg és a "játékasztalok" szövegrész helyébe a "játékasztalok, pénznyerő automaták" szöveg,

f) 76. § 15. pontjában a "valamint az elektronikus zseton (ticket)." szövegrész helyébe az "elektronikus zseton (ticket), készpénz-helyettesítő zseton, valamint az Szjtv.-ben meghatározott zsetonfajták;" szöveg

lép.

19. § Hatályát veszti az R3.

a) 6. § (1) bekezdésében az "és 23." szövegrész,

b) 11. § (8) bekezdésében az " , az ajándéksorsolás át nem vett nyereményeit a nyeremény átvételére nyitva álló határidőt követő harminc" szövegrész,

c) 33. § (2) bekezdésében a "szervezésére engedéllyel rendelkező" szövegrész,

d) VIII. fejezet címében a "BEJELENTÉSKÖTELES JÁTÉKOK ÉS" szövegrész,

e) 76. § 6. pontja és 7. pontja.

6. A szerencsejáték felügyeleti díjról és a szerencsejáték-szervező tevékenység engedélyezéséért és a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által végzett egyes igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díjról szóló 3/2022. (I. 24.) SZTFH rendelet módosítása

20. § A szerencsejáték felügyeleti díjról és a szerencsejáték-szervező tevékenység engedélyezéséért és a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által végzett egyes igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díjról szóló 3/2022. (I. 24.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R4.) 2. § (1) bekezdés b) pontjában az "esetekben" szövegrész helyébe az "esetben" szöveg lép.

21. § Hatályát veszti az R4.

a) 1. § (1) bekezdés c) pontja,

b) 2. § (1) bekezdés b) pontjában az "és c)" szövegrész,

c) 2. § (3) bekezdésében az " , ajándéksorsolás esetén az Szjtv. 23. § (3) bekezdése szerinti formanyomtatvány benyújtásáról a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által rendelkezésre bocsátott azonosító számot" szövegrész.

7. A bányafelügyelet részére fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakról és egyéb eljárási költségekről, valamint a felügyeleti díj fizetésének részletes szabályairól szóló 9/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet módosítása

22. § A bányafelügyelet részére fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakról és egyéb eljárási költségekről, valamint a felügyeleti díjfizetésének részletes szabályairól szóló 9/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R5.) 1. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

23. § Az R5.

a) 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A:2 mezőjében az "Ásványi nyersanyag" szövegrész helyébe az "Ásványi nyersanyag, geotermikus energia" szöveg,

b) 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B:2 mezőjében a "Szilárd ásványi nyersanyagra" szövegrész helyébe a "Szilárd ásványi nyersanyagra, geotermikus energiára" szöveg,

c) 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B:32 mezőjében a "hozzájárulás" szövegrész helyébe a "hozzájárulás; a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Bt.) 6/B. § (1) bekezdése szerinti előzetes hozzájárulás," szöveg,

d) 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B:35 mezőjében a "bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény" szövegrész helyébe a "Bt." szöveg,

e) 2. mellékletében foglalt táblázat A:5 mezőjében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg

lép.

24. § Hatályát veszti az R5.

a) 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B:20, C:20 és D:20 mezője,

b) 1. melléklet 2. pont 2.1. alpontjában foglalt táblázat C:19-G:19 mezője.

8. A bányafelügyelet hatáskörébe tartozó egyes sajátos építményekre vonatkozó építésügyi hatósági eljárások szabályairól szóló 12/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet módosítása

25. § A bányafelügyelet hatáskörébe tartozó egyes sajátos építményekre vonatkozó építésügyi hatósági eljárások szabályairól szóló 12/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R6.) 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Nem kell az építési jogosultságot igazolni

a) ha az e rendelet hatálya alá tartozó sajátos építményt a Bt. 38. § (10) bekezdése vagy a Bt. 38/A. § (5a) bekezdése szerinti közterületen helyezik el, valamint

b) az 1. melléklet 2. pont 2.2. és 2.3. alpontja szerinti építmények építése esetében.

(4) A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben az építtető idegen ingatlant az építés céljára akkor vehet igénybe, ha az ingatlan igénybevételére vonatkozó jogosultsággal rendelkezik."

26. § Az R6. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § Építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési tevékenység esetében

a) az építési tevékenység megkezdését annak megtörténte előtt 8 nappal és

b) a 7. mellékletben meghatározott adat változását 8 napon belül

be kell jelenteni a bányafelügyeletnek, továbbá az építési tevékenység során elektronikus építési naplót kell vezetni."

27. § Az R6.

a) 10. § (4) bekezdésében a "hatályos." szövegrész helyébe a "hatályos. A használatbavételi engedély hatályát veszti, ha a sajátos építmény bontását megkezdik." szöveg,

b) 3. melléklet 1. pontjában a "34. §" szövegrész helyébe a "33. §" szöveg,

c) 3. melléklet 2. pontjában a "35. §" szövegrész helyébe a "34. §" szöveg

lép.

28. § Hatályát veszti az R6.

a) 1. §-ában a "-3" szövegrész,

b) 3. § a) pontjában az "és 2." szövegrész,

c) 4. § (2) bekezdése,

d) 33. § (3) bekezdése,

e) 2. melléklete,

f) 3. melléklet 2. pont 2.3. alpontja.

9. A bányászati hulladékok kezeléséről szóló 13/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet módosítása

29. § A bányászati hulladékok kezeléséről szóló 13/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R7.) 2. §-a a következő 6a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"6a. hulladék birtokosa: a bányászati hulladék termelője vagy az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek a hulladék a birtokában van;"

30. § Az R7. 3. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az üzemeltetőt terhelő kötelezettségek teljesítése üzemeltető hiányában a hulladék birtokosát terhelik."

31. § Az R7.

a) 5. § (12) bekezdésében a "megyei" szövegrészek helyébe a "vármegyei" szöveg,

b) 5. § (14) bekezdésében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg

lép.

10. A bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény végrehajtásának egyes szabályairól szóló 20/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet módosítása

32. § A bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény végrehajtásának egyes szabályairól szóló 20/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R8.) 2. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

"(11) A bejelentő az előkutatás bejelentését a bejelentés megtételét követő 30 napon belül visszavonhatja. A visszavonást a bányafelügyelet tudomásul veszi."

33. § Az R8. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A nyílt területre vonatkozó kutatási engedély iránti kérelem tartalmazza

a) a kutatási terület közigazgatási megjelölését az érintett települések megnevezésével, az EOV rendszer szerinti koordinátákkal történő lehatárolását, a kutatás mélységi lehatárolását (a kutatási terület alap- és fedőlapját), szilárd ásványi nyersanyag esetében a kért kutatási területtel lefedett ingatlanok helyrajzi számát,

b) a kutatni tervezett ásványi nyersanyagnak az ásványi nyersanyagok és a geotermikus energia fajlagos értékének, valamint az értékszámítás módjának meghatározásáról szóló kormányrendelet 1. mellékletében meghatározott csoport szerinti megnevezését és

c) a Bt. 22/A. § (4) és (5) bekezdése szerinti kérelem esetén a geológiai vagy termelési szempontok ismertetését."

34. § Az R8. 7. § (1) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

(A szöveges rész tartalmazza:)

"i) a tervezett próbatermeltetés ismertetését, annak tervezett időtartamára is kiterjedően."

35. § Az R8. 8. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A kutatási műszaki üzemi tervet jóváhagyó határozat - az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvényben előírtakon túl - tartalmazza)

"e) a kutatás során kitermelésre engedélyezett ásványi nyersanyag fajtáját és mennyiségét, továbbá a próbatermelés engedélyezésével kapcsolatos rendelkezéseket."

36. § (1) Az R8. 11. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A kutatás során nyert, felhasznált, valamint a korábbi adatokból felhasznált adatokat egységes digitális és térinformatikai adatbázisba kell szervezni olyan részletességgel és formában, hogy azokból a következtetések utólagosan is reprodukálhatók legyenek."

(2) Az R8. 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A bányafelügyelet a kutatási zárójelentés elfogadása iránti kérelmet elutasítja, ha

a) a kutatási zárójelentést földtani szakértő nem jegyezte ellen,

b) a kutatási zárójelentés nem elégíti ki a (2) bekezdésben foglaltakat, és nem csatolták a (3) bekezdésben előírt mellékleteket,

c) a bányavállalkozó a kutatási műszaki üzemi tervben jóváhagyott kutatási feladatokat nem vagy nem teljes mértékben hajtotta végre, és emiatt a megkutatott ásványi nyersanyag mennyiségi és minőségi jellemzői nem állapíthatóak meg a kutatási terület egésze tekintetében, vagy

d) a bányafelügyelet a kutatási zárójelentést megalapozatlannak ítéli."

37. § (1) Az R8. 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A kérelem tartalmazza

a) a meghosszabbítás időtartamának megjelölését és indokát,

b) az üzemszerű kitermelés megkezdése elmulasztásának indokát, ha ennek pénzügyi okai voltak, akkor a pénzügyi okok részletes bemutatását,

c) az üzemszerű kitermelés megkezdése érdekében tett intézkedéseket vagy az intézkedések elmaradásának - a b) pont szerinti okon kívüli - okát és

d) az üzemszerű kitermelés megkezdése érdekében megtenni tervezett intézkedéseket."

(2) Az R8. 27. § (4) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(A bányafelügyelet a meghosszabbítás iránti kérelmet elutasítja, ha)

"d) a (3) bekezdés d) pontja szerinti intézkedések nem alkalmasak az üzemszerű kitermelés megkezdésére."

38. § Az R8. 29. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Ha a bányavállalkozó több haszonanyag kitermelésére is jogosult, a minimális kitermelési mennyiség bármelyik haszonanyag kitermelésével teljesíthető."

39. § (1) Az R8. 37. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A biztonsági övezeten belül tilos)

"a) - a 38. §-ban foglaltak és a bányászati létesítmény, valamint a szállító- és elosztóvezeték állagát, üzemeltetését, karbantartását és hibaelhárítását nem akadályozó kerítés építése kivételével - az építési tevékenység, továbbá bármilyen építmény elhelyezése,"

(2) Az R8. 37. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A biztonsági övezeten belül tilos)

"f) a bányászati létesítmény, valamint a szállító- és elosztóvezeték állagát, üzemeltetését, karbantartását és hibaelhárítását akadályozó anyagok elhelyezése,"

(3) Az R8. 37. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A bányászati létesítmények és a szállítóvezeték részét képező állomások és fáklyák biztonsági övezetének teljes terjedelmében, valamint az elosztóvezeték tengelyétől mért 2-2 méteres, a szállítóvezeték, az egyéb gáz és gáztermék vezeték és a célvezeték tengelyétől mért 5-5 méteres, továbbá az energiaellátó, a távfelügyeleti, a hírközlési és a korrózióvédelemi kábelek tengelyétől mért 1-1 méteres biztonsági övezet részben tilos)

"a) a bányászati létesítmény és a vezeték épségét veszélyeztető vagy az üzemeltetést, karbantartást és hibaelhárítást akadályozó növény ültetése,

b) a bányászati létesítmény és a vezeték épségét veszélyeztető vagy az üzemeltetést, karbantartást és hibaelhárítást akadályozó szőlő- és egyéb kordonok elhelyezése,"

(4) Az R8. 37. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (7a) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A biztonsági övezetre előírt tilalmak és korlátozások megtartását az üzemeltető vagy megbízottja rendszeresen ellenőrzi, és azok megsértése esetén a biztonsági övezettel érintett ingatlan tulajdonosát, kezelőjét vagy használóját határidő tűzésével felszólítja a jogsértő állapot megszüntetésére és az eredeti állapot helyreállítására. Ha a határidő eredménytelenül telik el, az üzemeltető vagy megbízottja ezt haladéktalanul bejelenti a bányafelügyeletnek a szükséges hatósági intézkedések megtétele érdekében. Ha biztonsági okokból azonnali intézkedés megtétele szükséges, az üzemeltető vagy megbízottja közvetlenül intézkedhet a jogsértő állapot megszüntetése iránt, amit az ingatlan tulajdonosa, kezelőjét vagy használója tűrni köteles.

(7a) A bányafelügyelet a biztonsági övezet megsértőjét határidő tűzésével kötelezi a jogsértő állapot megszüntetésére."

40. § Az R8. 41. §-a a következő (5a) és (5b) bekezdéssel egészül ki:

"(5a) Zálogként olyan dolog vagy ingatlan ajánlható fel, amelynek értéke legalább a biztosíték összegének kétszeresét eléri.

(5b) Ha a bányavállalkozó által felajánlott zálogtárgy értékét nem igazságügyi szakértő határozta meg, a bányafelügyelet igazságügyi szakértőt rendel ki a zálogtárgy értékének meghatározására."

41. § (1) Az R8. 42. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A bánya bezárására (megszüntetésére), a mező felhagyására készített műszaki üzemi tervnek tartalmaznia kell]

"a) a bányabezárás, mezőfelhagyás környezetre gyakorolt hatásának vizsgálatát, kivéve, ha a bányászati tevékenység végzése tekintetében rendelkezésre áll olyan hatályos környezetvédelmi (működési) engedély, egységes környezethasználati engedély, amely rendelkezik a bánya bezárásáról, mező felhagyásáról,"

(2) Az R8. 42. §-a a következő (8a) bekezdéssel egészül ki:

"(8a) Ha a bányafelügyelet a Bt. 30. § (5) bekezdése alapján kötelezte a bányavállalkozót a bánya bezárására, a bánya bezárására vonatkozó műszaki üzemi tervben csak a végállapoti rézsűk és a bányatalp kialakításához szükséges ásványi nyersanyag kitermelés engedélyezhető."

42. § Az R8.

a) 4. § (1) bekezdésében a "körülhatárolását, az" szövegrész helyébe a "körülhatárolását és az" szöveg,

b) 7. § (1) bekezdés g) pontjában az "ajánlatot, és" szövegrész helyébe az "ajánlatot," szöveg,

c) 7. § (1) bekezdés h) pontjában az "indokát." szövegrész helyébe az "indokát és" szöveg,

d) 8. § (1) bekezdés c) pontjában az "ütemezését és" szövegrész helyébe az "ütemezését," szöveg,

e) 8. § (1) bekezdés d) pontjában a "rendelkezéseket." szövegrész helyébe a "rendelkezéseket és" szöveg,

f) 20. § (5) bekezdésében az "április" szövegrész helyébe a "június" szöveg,

g) 24. § (3) bekezdésében a "megállapítani." szövegrész helyébe a "megállapítani. Szilárd ásványi nyersanyagra megállapított külfejtéses bányatelek alatti és feletti térrészre nem lehet szilárd ásványi nyersanyagra vonatkozó külfejtéses bányatelket megállapítani." szöveg,

h) 28. § (8) bekezdésében a "belül" szövegrész helyébe a "belül egy alkalommal" szöveg,

i) 29. § (3) bekezdésében a "minimális" szöveg helyébe a "(2) bekezdés l) pontja szerinti minimális" szöveg,

j) 30. § (5) bekezdésében a "nem" szövegrész helyébe a "nem teljes mértékben" szöveg,

k) 30. § (6) bekezdésében a "kérelmei." szövegrész helyébe a "kérelmezi. Nem kell a műszaki üzemi tervet módosítani, ha a 29. § (2) bekezdés c) pontja és j) pont jc) alpontja szerinti létesítmények tekintetében történik a módosulás." szöveg,

l) 35. § (3) bekezdésében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg,

m) 38. § (7) bekezdés a) pontjában a "kijelöléséről" szövegrész helyébe a "kijelöléséről, továbbá a (6) bekezdés szerinti tilalmak betartásáról," szöveg,

n) 38. § (8) bekezdésében a "felelős." szövegrész helyébe a "felelős. Az üzemeletető a kijelölés megtörténtét írásban rögzíti, a kijelöléssel érintett keresztezett létesítmény beazonosítására alkalmas módon." szöveg,

o) 38. § (10) bekezdés nyitó szövegrészében a "munkanapon" szövegrész helyébe a "három munkanapon belül" szöveg,

p) 40. § (1) bekezdésében az "amelyre a műszaki" szövegrész helyébe az "amelyre a 29. § (1) bekezdése vagy a bánya bezárására kidolgozott műszaki" szöveg

lép.

43. § Hatályát veszti az R8.

a) 4. § (1) bekezdésében a " , valamint a geotermikus energia esetében az erre történő utalást",

b) 29. § (2) bekezdésében a " , valamint az ezekkel egy időben végzett tájrendezésre",

c) 36. § (1) bekezdésében az "az érdekeltek meghallgatásával"

szövegrész.

11. A bányafelügyelet hatáskörébe tartozó tevékenység során bekövetkezett súlyos üzemzavar és súlyos baleset bejelentésének és vizsgálatának rendjéről szóló biztonsági szabályzatról szóló 21/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet módosítása

44. § A bányafelügyelet hatáskörébe tartozó tevékenység során bekövetkezett súlyos üzemzavar és súlyos baleset bejelentésének és vizsgálatának rendjéről szóló biztonsági szabályzatról szóló 21/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet 3. § (1) bekezdés c) pontjában a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg lép.

12. Az ásványi nyersanyag és a geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatáról szóló 25/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet módosítása

45. § Az ásványi nyersanyag és a geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatáról szóló 25/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat

a) B:2 mezőjében a "megyei" szövegrészek helyébe a "vármegyei" szöveg,

b) B:5 mezőjében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg,

c) B:6 mezőjében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg,

d) B:13 mezőjében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg

lép.

13. A polgári felhasználású robbanóanyagok forgalmazásáról és felügyeletéről szóló 28/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet módosítása

46. § A polgári felhasználású robbanóanyagok forgalmazásáról és felügyeletéről szóló 28/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet

a) 5. § (1) bekezdésében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg,

b) 5. § (2) bekezdésében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg,

c) 7. § (1) bekezdés záró szövegrészében a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg

lép.

14. Záró rendelkezések

47. § (1) Ez a rendelet - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - 2023. január 1-jén lép hatályba.

(2) Az 1. alcím, a 4. § (2) bekezdése, az 5. §, a 7. § b) pontja, a 22. §, a 23. § c) pontja és a 4. melléklet 2023. február 1-jén lép hatályba.

(3) A 23. § a) és b) pontja, a 24. § b) pontja és a 43. § a) pontja 2023. március 1-jén lép hatályba.

48. § A 3. alcím a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

49. § A 9. alcím az ásványinyersanyag-kitermelő iparban keletkező hulladék kezeléséről és a 2004/35/EK irányelv módosításáról szóló, 2006. március 15-i 2006/21/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

50. § E rendelet 10. §-a, 16. §-a, 17. §-a és 1-3. melléklete tervezetének a műszaki szabályokkal és az információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv 5-7. cikke szerinti előzetes bejelentése megtörtént.

Dr. Biró Marcell s. k.,

elnök

1. melléklet a 40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelethez

"2/a. melléklet a 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelethez

Az EGT-állami gazdasági társaság képviselőjének nyilvántartásba vételére irányuló kérelemhez csatolandó okiratok és megadni szükséges adatok

1. Okiratok

1.1. az EGT-állami gazdasági társaság létesítő okirata és annak hiteles fordítása,

1.2. a 16/D. § (1) bekezdése szerinti képviseleti jogosultságot keletkeztető, közokiratba foglalt meghatalmazás vagy azzal egyenértékű külföldi okirat, és annak hiteles fordítása,

1.3. a 16/D. § (2) bekezdés c) pontja szerinti végzettséget igazoló okirat hiteles másolata vagy azzal egyenértékű külföldi okirat és annak hiteles fordítása,

1.4. a 16/D. § (2) bekezdés e) pontja szerinti feltételt igazoló hatósági bizonyítvány.

2. Adatok

2.1. képviselőre vonatkozóan:

2.1.1. neve és születési neve,

2.1.2. születési helye és ideje,

2.1.3. anyja születési neve,

2.1.4. lakóhelye;

2.2. EGT-állami gazdasági társaságra vonatkozóan:

2.2.1. megnevezése,

2.2.2. adószáma,

2.2.3. székhelye."

2. melléklet a 40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelethez

"2/b. melléklet a 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelethez

Az EGT-állami gazdasági társaság képviselőjének nyilvántartásból történő törlésére irányuló kérelemhez csatolandó okiratok és megadni szükséges adatok

1. Okirat

1.1. a 16/D. § (1) bekezdése szerinti képviseleti jogosultságot megszüntető, közokiratba foglalt jognyilatkozat vagy azzal egyenértékű külföldi okirat és annak hiteles fordítása.

2. Adatok

2.1. képviselőre vonatkozóan:

2.1.1. neve és születési neve,

2.1.2. születési helye és ideje,

2.1.3. anyja születési neve,

2.1.4. lakóhelye;

2.2. EGT-állami gazdasági társaságra vonatkozóan:

2.2.1. megnevezése,

2.2.2. adószáma,

2.2.3. székhelye."

3. melléklet a 40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelethez

"2/c. melléklet a 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelethez

A játékosvédelmi cselekvési terv kötelező tartalmi elemei

1. A felelős játékszervezés részletes szabályairól szóló 5/2021. (X. 21.) SZTFH rendeletben foglaltak végrehajtását szolgáló szervezői intézkedések: a túlzásba vitt szerencsejáték ártalmairól és a szenvedélybetegség kialakulásának veszélyeiről szóló tájékoztatási kötelezettség végrehajtása.

2. A túlzott mértékű és patológiás szerencsejáték kialakulásának megelőzése érdekében a végrehajtás keretében meghatározott legfontosabb stratégiai célok, azok szervező általi érvényesítése.

3. A túlzott mértékű szerencsejáték káros hatásainak megelőzésében közreműködő foglalkoztatottak, egyéb érintettek számára a szervező által biztosított képzések, ismeretterjesztő kampányok, egyéb rendezvények.

4. A kóros játékszenvedéllyel élő személyek pszichiátriai ellátását biztosító szolgáltatók, a problémás játékkal és kóros játékszenvedéllyel élő személyek részére közösségi ellátásokat nyújtó szolgáltatók, a játékosok védelmével vagy a szerencsejáték káros hatásainak megelőzésével, csökkentésével foglalkozó civil szervezet tevékenységének szervező általi támogatása.

5. A felelős játékszervezés elve érvényesülésének, a játékosvédelmi intézkedések gyakorlati alkalmazásának továbbfejlesztési lehetőségei."

4. melléklet a 40/2022. (XII. 19.) SZTFH rendelethez

Az R5. 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat a következő 62a. sorral egészül ki:

[ABCD
1.Egyes igazgatási eljárásokDíj (Ft)Kódszám]
62a.A Bt. 38. §-a szerinti szolgalom
alapításával kapcsolatos eljárás
Szolgalom alapítása100 000

Tartalomjegyzék