Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

39/2025. (IX. 18.) BM rendelet

a belügyi feladatellátás hatékonyságát támogató rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról

[1] A belügyi feladatellátás szakszerűségének és eredményességének folyamatos biztosítása a közrend, a közbiztonság és az állampolgárok biztonságérzetének fenntartása érdekében alapvető állami érdek. Az elmúlt időszak társadalmi, technológiai és jogszabályi változásai új kihívásokat és elvárásokat támasztottak a rendészeti szervek működésével szemben, amelyek megfelelő kezelése és a hatékony válaszok kialakítása a miniszteri rendeleti szintű szabályozás aktualizálását teszi szükségessé.

[2] A jelen rendelet célja, hogy a belügyi szakterületeket érintő rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításával elősegítse a jogalkalmazás egységességét, a rendészeti szervek feladatellátásának hatékonyságát. A módosítások hozzájárulnak a rendvédelmi állomány szakmai támogatásához, valamint a lakosság bizalmának megerősítéséhez a rendészeti szervek iránt.

[3] A rendelet megalkotása során figyelembevételre kerültek a gyakorlati tapasztalatok, a jogalkalmazók visszajelzései, valamint a vonatkozó uniós és nemzeti normák. A módosítások célja nem csupán az adminisztratív terhek csökkentése, hanem a rendészeti működés rugalmasságának és gyors reagálóképességének növelése is, elősegítve ezzel a közbiztonsági helyzethez való hatékony alkalmazkodást.

[4] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 198. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (1a) bekezdése előírja, hogy a fegyelmi eljárásban az egészségügyi szabadság önmagában nem alapozza meg a felfüggesztést, minden esetben kötelezően vizsgálni kell, hogy az egészségi állapota ténylegesen akadályozza-e az eljárás alá vontat a védekezésének előterjesztésében. A miniszteri rendeleti módosítás célja az ehhez kapcsolódó eljárási szabályok megteremtése.

[5] A mozgatható üzemmódú (mobil) megkülönböztető jelzéssel kapcsolatos szabályozás módosításával pontosításra kerül az, hogy a megkülönböztető jelzés használatához kötődő bejelentési kötelezettséget mely szervhez kell teljesíteni az egészségügyi, a katasztrófavédelmi, illetve az egyéb tevékenységet folytató szervezetek esetében. A módosítás célja továbbá a működtetés nélküli mobil megkülönböztető jelzés használatának megfelelő keretek közé szorítása és az ellenőrizhetőség elősegítése. Az adminisztrációs és egyéb kötelezettségek csökkentése érdekében a szakmai, műveleti igények, érdekek figyelembevételével előírásra kerül a menetlevél-vezetési kötelezettség a mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést kihelyezők számára.

[6] 2025. április 8-án megkezdte működését a Nagyhódos közúti határátkelőhely, amelynek megfelelően szükséges a Rendőrség szerveinek illetékességi területét rögzítő rendeletben ezen határátkelőhelyet is szerepeltetni.

[7] Debrecen repülőtér légi határátkelőhely 2025. március 1-jétől a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság irányítása alá került, erre tekintettel indokolt a Rendőrség szerveinek illetékességi területét rögzítő rendeletben is szerepeltetni.

[8] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 63. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (9) bekezdése a polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt hivatásos állomány ruházati ellátmányára vonatkozó rendelkezést rögzít, amellyel összhangban szükséges a belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szervek ruházati ellátására vonatkozó szabályozás kiegészítése.

[9] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 82/H. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (5a) bekezdése előírja a hivatásos pótlék emelésének érvényesítését a rendvédelmi egészségkárosodási ellátás megállapításánál. A rendeletmódosítás célja a hivatásos pótlék emelése miatti határozathozatal szabályainak meghatározása.

[10] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 23. pont a) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 2. alcím tekintetében a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 78. § f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 3. alcím tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 12. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 4. alcím és az 1. melléklet tekintetében a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 101. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

az 5. alcím tekintetében a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló 2013. évi LXXXVIII. törvény 30. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 6. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 27. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 7. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 8. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 3. pontjában és 341. § (1) bekezdés 21. pont f) és g) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 9. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva

a következőket rendelem el:

1. A belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai Fegyelmi Szabályzatáról szóló 11/2006. (III. 14.) BM rendelet módosítása

1. § A belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai Fegyelmi Szabályzatáról szóló 11/2006. (III. 14.) BM rendelet 16. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A Tv. 198. § (1a) bekezdése szerinti vizsgálat során a fegyelmi jogkör gyakorlója beszerzi a belügyminiszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél foglalkoztatott hivatásos szolgálati jogviszonyban állók és rendvédelmi igazgatási alkalmazottak egészségügyi és pszichológiai ellátással összefüggő kérdéseiről szóló 2/2021. (I. 14.) BM rendelet szerinti rendvédelmi alapellátó orvos állásfoglalását arról, hogy a hivatásos állomány tagjának egészségi állapota ténylegesen akadályozza-e őt a védekezésének előterjesztésében. Az állásfoglalás köti a fegyelmi jogkör gyakorlóját.

(1b) Az egészségi állapotra tekintettel a hivatásos állomány tagja által kérelmezett felfüggesztés elutasításáról a rendvédelmi alapellátó orvos döntését magába foglaló határozatban kell rendelkezni. A hivatásos állomány tagja által kérelmezett felfüggesztés elbírálásáról szóló határozatban tájékoztatni kell a hivatásos állomány tagját arról, hogy a döntés ellen önálló jogorvoslatnak helye nincs, a döntés jogszerűsége a fegyelmi ügyben hozott érdemi határozattal szemben a Tv. 212. § (1) bekezdése szerinti panaszban vagy a miniszter hatáskörében hozott határozat esetében a Tv. 214. § (1) bekezdése szerint benyújtott keresetben kifogásolható."

2. A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet módosítása

2. § (1) A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet 10/A. § (1) bekezdés 19b. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Személy- és vagyonőri igazolvány kiadása iránti kérelem elbírálása során az SzVMt. 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti személy- és vagyonvédelmi tevékenység személyes ellátására az SzVMt. 1. § (3) bekezdés a)-d) pontjában előírt szakképesítésnek számít]

"19b. az OKJ szerinti Biztonsági őr szakképesítés vagy annak valamely részszakképesítése,"

(2) A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet 10/A. § (1) bekezdése a következő 19d. ponttal egészül ki:

[Személy- és vagyonőri igazolvány kiadása iránti kérelem elbírálása során az SzVMt. 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti személy- és vagyonvédelmi tevékenység személyes ellátására az SzVMt. 1. § (3) bekezdés a)-d) pontjában előírt szakképesítésnek számít]

"19d. az OKJ szerinti Testőr szakképesítés,"

3. § A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet a következő 11/C. §-sal egészül ki:

"11/C. § A belügyi feladatellátás hatékonyságát támogató rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 39/2025. (IX. 18.) BM rendelettel (a továbbiakban: Mód2r.) megállapított 10/A. § (1) bekezdés 19b. és 19d. pontját a Mód2r. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."

3. A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet módosítása

4. § (1) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(4) A megkülönböztető jelzést adó készülék használatának kezdetét és végét

a) az őrzött betegszállítást, a sürgősségi betegellátást, valamint az egységes ügyeleti rendszerben mentési tevékenységet végző szervek az Országos Mentőszolgálat kiindulás helye szerint illetékes vármegyei mentésirányítási központjába,

b) a 4. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott szervezetek az illetékes vármegyei katasztrófavédelem műveletirányítás ügyeletére vagy a hivatásos tűzoltó parancsnokság ügyeletére,

c) az a) és b) pontban nem szereplő szervek, szervezetek a saját ügyeletükre,

annak hiányában, illetve a bejelentés egyéb akadálya esetén a kiindulás helye szerint illetékes rendőrségi tevékenység-irányító központba kötelesek haladéktalanul bejelenteni.

(5) A rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készüléket használó gépjármű vezetője

a) a jelzés használatának kezdetét és az útvonalat a működtetést megelőzően - ha a késedelem veszéllyel jár, akkor annak megszűnését követően -,

b) a jelzés használatának végét haladéktalanul

köteles a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni."

(2) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. §-a a következő (5a) és (5b) bekezdéssel egészül ki:

"(5a) A mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készüléket kihelyező gépjárművezető

a) a jelzés használatának kezdetét és az útvonalat a működtetést megelőzően - ha a késedelem veszéllyel jár, akkor annak megszűnését követően -,

b) a jelzés használatának végét haladéktalanul

köteles a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni.

(5b) A mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülék 8. § (2) bekezdésében meghatározott, fényjelzés használata nélkül történő kihelyezése esetén a járművezető köteles - a 4. § (1) bekezdés h) pontjában és 6. § (3) bekezdésében felsorolt járművek kivételével -

a) a jelzés kihelyezésének kezdetét és az útvonalat a kihelyezést megelőzően,

b) a jelzés kihelyezésének végét haladéktalanul

a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni."

(3) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) A megkülönböztető jelzés felszerelésére és használatára jogosult szervezet vezetőjének kötelezettsége a menetlevél vagy annak megfelelő más okmány negyedévenkénti ellenőrzése."

5. § A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 9. § (1) bekezdése a következő t) ponttal egészül ki:

(Nem kell hatósági engedély a figyelmeztető jelzést adó készülék felszereléséhez)

"t) a Magyar Honvédség üzemanyagtöltő-szállító és repülőtéri kiszolgáló járműveire."

6. § A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. § (6) bekezdésében az "illetve az (5) bekezdés" szövegrész helyébe az "illetve az (5)-(5b) bekezdés" szöveg lép.

4. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet módosítása

7. § A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

5. A körözési nyilvántartási rendszer egyes nyilvántartásai részére történő adatközlésről és a körözési eljárás lefolytatásának részletes szabályairól, valamint egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 63/2013. (XI. 28.) BM rendelet módosítása

8. § A körözési nyilvántartási rendszer egyes nyilvántartásai részére történő adatközlésről és a körözési eljárás lefolytatásának részletes szabályairól, valamint egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 63/2013. (XI. 28.) BM rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az eltűnt személy, valamint a nem rendőrség által elrendelt körözés alapján az ismeretlen helyen tartózkodó személy felkutatására irányuló körözési eljárás lefolytatására a (2)-(6) bekezdésben meghatározott kivétellel

a) az ismeretlen helyen tartózkodó személy személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerinti lakóhelye,

b) - az a) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személy személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerinti tartózkodási helye,

c) - az a) és b) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személy utolsó ismert tartózkodási helye,

d) - az a)-c) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személlyel kapcsolatban körözést elrendelő szerv, hatóság vagy egyéb szerv székhelye, az eltűnéssel összefüggésben bejelentést tévő személy lakóhelye vagy intézmény székhelye, ennek hiányában a bejelentés helye

szerinti rendőrkapitányság illetékes."

6. A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

9. § A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:

[A Bizottság elnöke a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) országos tűzoltósági főfelügyelője, tagjai]

"l) a tűzvédelmi hatósági ügyekért felelős miniszter által vezetett minisztérium"

[képviselője.]

10. § A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdés e) pontjában az "a Szent István Egyetem Ybl Miklós" szövegrész helyébe az "az Óbudai Egyetem Ybl Miklós" szöveg lép.

11. § Hatályát veszti a Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdés j) pontjában a "valamint" szövegrész.

7. Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

12. § Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet

a) 5. § (3) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerek egyes elemeinek" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

b) 10. § (3) bekezdés j) pontjában és 154. § (1) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerelem" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

c) 137. § (3) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerelemek" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

d) 202. § (5) bekezdésében az "a tűzvédelmi hatóság" szövegrész helyébe az "az illetékes hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve" szöveg

lép.

8. A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz- és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet módosítása

13. § A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz-és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A más szervhez vezényelt, a miniszter által vezetett minisztériumba vagy a miniszter által irányított szervhez vezényelt, a hatósági vezényelt, az ügyészi szervezethez vezényelt vagy a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre vezényelt hivatásos állomány az e rendeletben meghatározott kivétellel a vezénylő rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket viselhet. A polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt hivatásos állomány a vezénylő rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket, valamint a fogadó polgári nemzetbiztonsági szolgálatnál rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket is viselhet. A terrorizmust elhárító szervhez és a belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési feladatokat ellátó szervhez vezényelt rendőri állomány a fogadó rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket viselhet."

14. § A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz-és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet 6. alcíme a következő 18/A. §-sal egészül ki:

"18/A. § Ha a polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt részére - a Hszt. 63. § (9) bekezdése alapján, az erre irányuló megállapodás esetén - a ruházati ellátmányt a rendvédelmi szerv helyett a polgári nemzetbiztonsági szolgálat biztosítja saját költségvetési forrása terhére, a ruházati utánpótlási ellátmány felhasználására e rendelet rendelkezései helyett a megállapodásban foglaltak szerint a polgári nemzetbiztonsági szolgálatoknál nyújtott öltözködési támogatásra vonatkozó szabályok alkalmazása is előírható."

9. A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet módosítása

15. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet 26. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A hivatásos állománynak az Országgyűlési Őrséghez vezényelt tagja esetében a Hszt. 330. § (3) bekezdés i) pont ib) alpontjára figyelemmel

a) az (1) bekezdéstől eltérően nem a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség humánigazgatási szakszolgálata, hanem az eredeti rendvédelmi szervnek a vezénylést megelőző szolgálati hely szerinti humánigazgatási szakszolgálata folytatja le az (1) bekezdés szerinti eljárást, és a személyzeti megbeszélésen a vezényeltet fogadó rendvédelmi szerv szerinti állományilletékes parancsnok nem vehet részt,

b) a (2) bekezdéstől eltérően a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség nem jelölhet meg felajánlható üres álláshelyeket,

c) a (3) bekezdéstől eltérően a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség nem ajánlhatja fel, hogy a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrségnél kerüljön sor az átminősítésre vagy új álláshely létrehozására,

d) a (4) bekezdés alkalmazására nem kerül sor."

16. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet 7. alcíme a következő 28. §-sal egészül ki:

"28. § (1) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. § a) pontjában foglaltakra is - 2025. szeptember 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2025. szeptember 22. napjáig hozza meg.

(2) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. § b) pontjában foglaltakra is - 2026. január 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2026. január 21. napjáig hozza meg.

(3) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. §-ában foglaltakra is - 2027. január 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2027. január 21. napjáig hozza meg."

17. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet

a) 12. § h) pontjában a "baleseti járadékra vagy baleseti táppénzre (a továbbiakban együtt: baleseti ellátás)" szövegrész helyébe a "baleseti ellátásra" szöveg,

b) 22. § (1) bekezdésében az "a 82/H. § (4) és (5)" szövegrész helyébe az "a Hszt. 82/H. § (4)-(5a)" szöveg,

c) 22. § (2) bekezdés b) pontjában az "illetményalap megváltozását" szövegrész helyébe az "illetményalap vagy a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése szerinti hivatásos pótlék mértékének megváltozását" szöveg

lép.

10. Záró rendelkezések

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő ötödik napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 39/2025. (IX. 18.) BM rendelethez

1. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklet 9. pontja a következő 9.9. alponttal egészül ki:

"9.9. Egyéb illetékességi terület

9.9.1. Debrecen repülőtér légi határátkelőhely"

2. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklet 16.11. pontja a következő 16.11.39. alponttal egészül ki:

"16.11.39. Nagyhódos közúti határátkelőhely"

Tartalomjegyzék