Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

...Bővebben...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Bővebben...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Bővebben...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Bővebben...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Bővebben...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.                               

...Bővebben...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Bővebben...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Bővebben...

Egy bíró ítéletei

HANGGAL! A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!                    

...Bővebben...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Bővebben...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Bővebben...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni bennük a Jogkódex?

...Bővebben...

144/2020. (IV. 22.) Korm. rendelet

a Gazdaságvédelmi Akcióterv Család- és nyugdíjasvédelmi programja keretében a családok anyagi biztonságának erősítése érdekében szükséges egyes rendelkezésekről

A Kormány az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény rendelkezéseire,

a 15. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva

a következőket rendeli el:

1. A lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

1. § (1) Ha a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.)

a) 5/A. § (2a), (2b), (2d), (5) és (13) bekezdésében,

b) 5/C. § (1) és (2) bekezdésében,

c) 18. § (13) bekezdésében,

d) 19. § (4) bekezdésében,

e) 20. § (1) bekezdésében,

f) 21. § (4), (7a), (11) és (12) bekezdésében,

g) 21/A. § (1) és (4) bekezdésében,

h) 21/C. § (2)-(5) bekezdésében,

i) 24. § (5) bekezdésében

foglalt határidő a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzet (a továbbiakban: veszélyhelyzet) időtartama alatt járna le, akkor az a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodik.

(2) Ha a támogatott személy az R1. 1. § (2) bekezdés e)-h) pontja szerinti kamattámogatott kölcsön esetén igénybe veszi a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló 47/2020. (III. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratóriumot, az R1. 13. § (1) bekezdése szerinti kamattámogatás időtartama az igénybe vett fizetési moratórium időtartamával meghosszabbodik.

(3) A hitelintézetnek az R1. 25/F. § (3) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettsége az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratórium igénybevételére is kiterjed.

2. A fiatalok, valamint a többgyermekes családok lakáscélú kölcsöneinek állami támogatásáról szóló 134/2009. (VI. 23.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

2. § (1) Ha a fiatalok, valamint a többgyermekes családok lakáscélú kölcsöneinek állami támogatásáról szóló 134/2009. (VI. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R3.)

a) 6. § (3) bekezdésében,

b) 8. § (9) bekezdésében,

c) 9. §-ában

foglalt határidő a veszélyhelyzet időtartama alatt járna le, akkor az a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodik.

(2) Ha a támogatott személy az R3. 2. § (1) bekezdése szerinti kamattámogatott kölcsön esetén igénybe veszi az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratóriumot, az R3. 4. § (3) bekezdése szerinti kamattámogatás időtartama az igénybe vett fizetési moratórium időtartamával meghosszabbodik.

(3) A hitelintézetnek az R3. 10/B. § (3) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettsége az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratórium igénybevételére is kiterjed.

3. Az otthonteremtési kamattámogatásról szóló 341/2011. (XII. 29.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

3. § (1) Ha az otthonteremtési kamattámogatásról szóló 341/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R4.)

a) 4. § (1a) bekezdésében,

b) 11. §-ában,

c) 12. § (3) bekezdésében,

d) 13. § (2) bekezdésében

foglalt határidő a veszélyhelyzet időtartama alatt járna le, akkor az a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodik.

(2) A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig benyújtott kérelmek esetén az R4. 4. § (1) bekezdés f) pont fb) alpontjában foglalt feltétel fennállását a 2020. március 10-én fennállt állapot szerint kell vizsgálni.

(3) Az R4. 4. § (1) bekezdés f) pont fa) alpontjában foglaltaktól eltérően a biztosítási jogviszonyban a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy az azt követő 30 napos időszakon belül bekövetkező megszakítás esetén a veszélyhelyzet megszűnéséig, valamint ezt követően a veszélyhelyzet teljes időtartamával megegyező további, de legfeljebb 90 napos időtartamig nem kell figyelembe venni a megszakítás időtartamát akkor sem, ha az a 15 napot meghaladja. Amennyiben az igénylő a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy annak megszűnését követően - de legkésőbb a megszűnést követő, a veszélyhelyzet időtartamával megegyező, de legfeljebb 90 napos határidőn belül - újabb, a Tbj. 5. §-a szerinti biztosítási jogviszonyt létesít, akkor a veszélyhelyzet időtartamát, de legfeljebb 90 napot az R4. 4. § (1) bekezdés f) pont fa) alpontja alkalmazása során a Tbj. 5. §-a szerinti biztosítási jogviszonyban töltött időnek kell tekinteni.

(4) Amennyiben az R4. 4. § (1) bekezdés f) pont fa) alpontjában szereplő okirat kiállításától számított 30 napos időtartam a veszélyhelyzet fennállása alatt telik le, a kiállítás időpontját a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig nem kell figyelembe venni.

(5) Ha a támogatott személy az R4. 3. § (1) bekezdése szerinti kamattámogatott kölcsön esetén igénybe veszi az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratóriumot, az R4. 3. § (3) bekezdése szerinti kamattámogatás időtartama az igénybe vett fizetési moratórium időtartamával meghosszabbodik.

(6) A hitelintézetnek az R4. 17/B. § (3) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettsége az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratórium igénybevételére is kiterjed.

(7)[1]

4. Az adósságrendezésben részt vevő természetes személyek lakhatási feltételeinek megtartása céljából nyújtott törlesztési támogatásról szóló 274/2015. (IX. 21.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

4. § Ha az adósságrendezésben részt vevő természetes személyek lakhatási feltételeinek megtartása céljából nyújtott törlesztési támogatásról szóló 274/2015. (IX. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R5.)

a) 2. § (6) bekezdésében,

b) 3. §-ában,

c) 4. § (5) bekezdésében,

d) 8. § (2) bekezdésében

foglalt határidő a veszélyhelyzet időtartama alatt járna le, akkor az a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodik.

5. Az új lakások építéséhez, vásárlásához kapcsolódó lakáscélú támogatásról szóló 16/2016. (II. 10.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

5. § (1) A veszélyhelyzet időtartama alatt az új lakások építéséhez, vásárlásához kapcsolódó lakáscélú támogatásról szóló 16/2016. (II. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R6.)

a) 16. §-ában,

b) 23. § (2) bekezdésében,

c) 26. § (2) bekezdésében,

d) 28. § c) pontjában,

e) 30. § (3) bekezdésében,

f) 31. § (4) bekezdésében,

g) 37. § (1) bekezdésében,

h) 39. § (1) bekezdés első mondatában,

i) 45. § (2) bekezdésében,

j) 49. § (1) bekezdésében,

k) 50. § (3) bekezdésében,

l) 51. § (2) bekezdésében,

m) 57. § (12) bekezdésében,

n) 59. § (1) bekezdésében, (2) bekezdés b) pontjában, továbbá (9) és (10) bekezdésében és

o) 60. § (4) bekezdésében

foglalt, a veszélyhelyzet időtartama alatt lejáró határidők a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodnak.

(2) A támogatás iránti kérelem - az egyéb jogosultsági feltételek fennállása esetén - a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig akkor is benyújtható, ha az R6. 3. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fiatal házaspár valamely tagja a veszélyhelyzet időtartama alatt tölti be a 40. életévét.

(3) A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig benyújtott kérelmek esetén az R6. 15. §-ában foglalt feltétel fennállását a 2020. március 10-én fennállt állapot szerint kell vizsgálni.

(4) Az R6. 30. § (1) bekezdés b) pontjában, valamint 31. § (1) bekezdés b) pontjában és (2) bekezdésében foglaltaktól eltérően a biztosítási jogviszonyban a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy az azt követő 30 napos időszakon belül bekövetkező megszakítás esetén a veszélyhelyzet megszűnéséig, valamint ezt követően a veszélyhelyzet teljes időtartamával megegyező további, de legfeljebb 90 napos időtartamig nem kell figyelembe venni a megszakítás időtartamát akkor sem, ha az a 30 napot meghaladja. Amennyiben az igénylő a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy annak megszűnését követően - de legkésőbb a megszűnéstől számított, a veszélyhelyzet időtartamával megegyező, de legfeljebb 90 napos határidőn belül - újabb, a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Tbj.) 5. § (1) bekezdés a), b) és e)-j) pontja szerinti biztosítási jogviszonyt létesít, akkor a veszélyhelyzet időtartamát, de legfeljebb 180 napot - az R6. 9. § a) vagy b) pontja szerinti összegben igényelt családi otthonteremtési kedvezmény esetében 90 napot - az R6. 30. §-a és 31. §-a alkalmazása során a Tbj. 5. § (1) bekezdés a), b) és e)-j) pontja szerinti biztosítási jogviszonyban töltött időnek kell tekinteni.

(5) A veszélyhelyzet időtartama alatt benyújtott kérelmek esetében - amennyiben az R6. 30. § (1) bekezdés a) pontjában és 31. § (1) bekezdés a) pontjában szereplő okirat kiállításától számított 30 napos időtartam a veszélyhelyzet fennállása alatt telik le - a kiállítás időpontját a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig nem kell figyelembe venni.

(6) Ha a támogatott személy az R6. 1. § c) pontja szerinti kamattámogatott kölcsön esetén igénybe veszi az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratóriumot, az R6. 72. § (3) bekezdése szerinti kamattámogatás időtartama az igénybe vett fizetési moratórium időtartamával meghosszabbodik.

(7) A hitelintézetnek az R6. 63. § (3) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettsége az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratórium igénybevételére is kiterjed.

6. § A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig az R6. szerinti családi otthonteremtési kedvezményt együttesen igénylők egyike a másik igénylőt teljes bizonyító erejű magánokiratban meghatalmazhatja az együttes igénylés mindkettejük nevében történő benyújtására, valamint minden, az igénylés benyújtásához és a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges jognyilatkozat mindkettejük nevében való megtételére, továbbá a támogatási szerződés megkötésére.

6. A használt lakás vásárlásához, bővítéséhez igényelhető családi otthonteremtési kedvezményről szóló 17/2016. (II. 10.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

7. § (1) A veszélyhelyzet időtartama alatt a használt lakás vásárlásához, bővítéséhez igényelhető családi otthonteremtési kedvezményről szóló 17/2016. (II. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R7.)

a) 14. § (3) bekezdés k) pontjában, m) pont mb) alpontjában, valamint (10) bekezdésében,

b) 15. § c) pontjában,

c) 20. § (4), (7) és (10) bekezdésében,

d) 26. § (1) és (2) bekezdésében,

e) 28. § (1) bekezdésében,

f) 37. § (2) bekezdésében,

g) 39. § (12) bekezdésében,

h) 41. § (1) bekezdés b) pontjában,

i) 43. § (1) bekezdésében, (2) bekezdés b) pontjában, valamint (9) és (10) bekezdésében és

j) 44. § (4) bekezdésében

foglalt, a veszélyhelyzet időtartama alatt lejáró határidők a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodnak.

(2) A támogatás iránti kérelem - az egyéb jogosultsági feltételek fennállása esetén - a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig akkor is benyújtható, ha az R7. 5. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti fiatal házaspár valamely tagja a veszélyhelyzet időtartama alatt tölti be a 40. életévét.

(3) A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig benyújtott kérelmek esetén az R7. 14. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállását a 2020. március 10. napján fennállt állapot szerint kell vizsgálni.

(4) Az R7. 14. § (1) bekezdés c) pontjában, valamint 19/E. § (1) és (2) bekezdésében foglaltaktól eltérően a biztosítási jogviszonyban a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy az azt követő 30 napos időszakon belül bekövetkező megszakítás esetén a veszélyhelyzet megszűnéséig, valamint ezt követően a veszélyhelyzet teljes időtartamával megegyező további, de legfeljebb 90 napos időtartamig nem kell figyelembe venni a megszakítás időtartamát akkor sem, ha az a 30 napot meghaladja. Amennyiben az igénylő a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy annak megszűnését követően - de legkésőbb a megszűnést követő, a veszélyhelyzet időtartamával megegyező, de legfeljebb 90 napos határidőn belül - újabb, a Tbj. 5. §-a szerinti biztosítási jogviszonyt létesít, akkor a veszélyhelyzet időtartamát, de legfeljebb 90 napot az R7. 14. § (1) bekezdés c) pontja, valamint 19/E. § (1) és (2) bekezdése alkalmazása során a Tbj. 5. §-a szerinti biztosítási jogviszonyban töltött időnek kell tekinteni.

(5) Amennyiben az R7. 14. § (1) bekezdés c) pontjában, illetve 19/E. § (1) bekezdésében és (2) bekezdés a) pontjában szereplő okirat kiállításától számított 30 napos időtartam a veszélyhelyzet fennállása alatt telik le, a kiállítás időpontját a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig nem kell figyelembe venni.

(6) Ha a támogatott személy az R7. 19/F. §-a vagy 51/B. § (1) bekezdése szerinti kamattámogatott kölcsön esetén igénybe veszi az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratóriumot, az R7. 51/B. § (3) bekezdése szerinti kamattámogatás időtartama az igénybe vett fizetési moratórium időtartamával meghosszabbodik.

(7) A hitelintézetnek az R7. 47. § (3) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettsége az R2. 1. § (1) bekezdése szerinti fizetési moratórium igénybevételére is kiterjed.

8. § A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig az R7. szerinti családi otthonteremtési kedvezményt együttesen igénylők egyike a másik igénylőt teljes bizonyító erejű magánokiratban meghatalmazhatja az együttes igénylés mindkettejük nevében történő benyújtására, valamint minden, az igénylés benyújtásához és a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges jognyilatkozat mindkettejük nevében való megtételére, továbbá a támogatási szerződés megkötésére.

7. A három- vagy többgyermekes családok lakáscélú jelzáloghitel-tartozásainak csökkentéséről szóló 337/2017. (XI. 14.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

9. § (1) Ha a három- vagy többgyermekes családok lakáscélú jelzáloghitel-tartozásainak csökkentéséről szóló 337/2017. (XI. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R8.)

a) 6. § (8) bekezdésében,

b) 10. § (1) és (3) bekezdésében vagy

c)[2] foglalt határidő a veszélyhelyzet időtartama alatt járna le, akkor az a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodik.

(2) A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig benyújtott kérelmek esetén az R8. 8. § b) pontjában foglalt feltétel fennállását a 2020. március 10-én fennállt állapot szerint kell vizsgálni.

8. A babaváró támogatásról szóló 44/2019. (III. 12.) Korm. rendelethez kapcsolódó rendelkezések

10. § (1) A veszélyhelyzet időtartama alatt a babaváró támogatásról szóló 44/2019. (III. 12.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R9.)

a) 4. § (2) bekezdés b) pontjában,

b) 8. § (1) bekezdésében,

c) 9. § (2) bekezdés c) és d) pontjában,

d) 15. § (9) bekezdésében,

e) 16. § (3) bekezdésében,

f) 22. § (2) bekezdésében

g)[3] 14. § (6) bekezdésében és 19. § (4) bekezdésében

foglalt határidők a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig meghosszabbodnak.

(2) A kölcsönkérelem - az egyéb jogosultsági feltételek fennállása esetén - a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig akkor is benyújtható, ha a feleség a veszélyhelyzet időtartama alatt tölti be a 41. életévét.

(3) A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig benyújtott kölcsönkérelmek esetén az R9. 4. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt feltétel fennállását a 2020. március 10-én fennállt állapot szerint kell vizsgálni.

(4) Az R9. 4. § (2) bekezdésében foglaltaktól eltérően a biztosítási jogviszonyban a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy az azt követő 30 napos időszakon belül bekövetkező megszakítás esetén a veszélyhelyzet megszűnéséig, valamint ezt követően a veszélyhelyzet teljes időtartamával megegyező további, de legfeljebb 90 napos időtartamig nem kell figyelembe venni a megszakítás időtartamát akkor sem, ha az a 30 napot meghaladja. Amennyiben az igénylő a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy annak megszűnését követően - de legkésőbb a megszűnést követően számított, a veszélyhelyzet időtartamával megegyező, de legfeljebb 90 napos határidőn belül - újabb, a Tbj. 5. § (1) bekezdés a), b) és e)-j) pontja szerinti biztosítási jogviszonyt létesít, akkor a veszélyhelyzet időtartamát, de legfeljebb 180 napot az R9. 4. § (1) és (2) bekezdése alkalmazása során a Tbj. 5. § (1) bekezdés a), b) és e)-j) pontja szerinti biztosítási jogviszonyban töltött időnek kell tekinteni.

(5) Nem szűnik meg az R9. 14. § (1) bekezdés a) pontja, 15. § (1) bekezdés a) pontja és a 19. § (2) bekezdés a) pontja szerinti jogosultság, ha a várandósság a kölcsönkérelem benyújtásakor azért nem áll fenn, mert a gyermek a veszélyhelyzet időtartama vagy az annak megszűnését követő legfeljebb 30 napos időszak alatt született meg, és a kölcsönkérelmet legkésőbb a veszélyhelyzet megszűnését követő 60. napon benyújtják.

11. § A veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint az annak megszűnését követő 30. napig a házastársak egyike a házastársát teljes bizonyító erejű magánokiratban meghatalmazhatja a babaváró támogatás iránti együttes igénylés mindkettejük nevében történő benyújtására, valamint minden, a kölcsönkérelem benyújtásához és a kölcsönszerződés megkötéséhez szükséges jognyilatkozat mindkét házasfél nevében való megtételére, továbbá a kölcsönszerződés megkötésére.

12. §[4]

9. Záró rendelkezések

13. § (1) E rendelet 1-4. §-ának, 5. § (1) bekezdés a)-f), valamint h)-o) pontjának, 5. § (6) és (7) bekezdésének, 7. § (1) bekezdés a)-c) és e)-k) pontjának, 7. § (6) és (7) bekezdésének, 9. § (1) bekezdés a) pontjának, valamint 10. § (1) bekezdésének rendelkezéseit az e rendelet hatálybalépését megelőzően benyújtott, de még el nem bírált támogatás iránti kérelmekre, megkötött támogatási szerződésekre, folyósított támogatásokra, folyamatban lévő eljárásokra, valamint megkezdett eljárási cselekményekre is alkalmazni kell.

(2) E rendelet 5. § (1) bekezdés g) pontjának és (2)-(5) bekezdésének, 6. §-ának, 7. § (1) bekezdés d) pontjának és (2)-(5) bekezdésének, 8. §-ának, 9. § (2) bekezdésének, 10. § (2)-(5) bekezdésének, valamint 11. §-ának rendelkezéseit a veszélyhelyzet kihirdetésének időpontját követően benyújtott támogatás iránti kérelmekre kell alkalmazni.

14. § (1) Ez a rendelet - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 15. § az e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.

(3) A 3. § (7) bekezdése, a 9. § (1) bekezdés c) pontja és a 12. § 2020. július 1-jén lép hatályba.

15. § A Kormány e rendelet hatályát a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet megszűnéséig meghosszabbítja.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Később lép hatályba e rendelet 14. § (3) bekezdése alapján. Hatályos 2020.07.01.

[2] Később lép hatályba e rendelet 14. § (3) bekezdése alapján. Hatályos 2020.07.01.

[3] Beiktatta a 254/2020. (V. 29.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2020.06.13.

[4] Később lép hatályba e rendelet 14. § (3) bekezdése alapján. Hatályos 2020.07.01.

Tartalomjegyzék