Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet

a Központi Műszaki Fejlesztési Alapprogramról

A Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről szóló 1995. évi CXXI. törvény 69. §-ának (1) bekezdésében adott felhatalmazás alapján a Központi Műszaki Fejlesztési Alapprogramról (a továbbiakban: Alapprogram) a Kormány a következő rendeletet alkotja:

1. § (1) Az állami műszaki fejlesztési politika megvalósításának közvetlen eszköze a Központi Műszaki Fejlesztési Alapprogram (KMÜFA), amely átveszi a megszűnt Központi Műszaki Fejlesztési Alap (a továbbiakban: Alap) feladatait és eszközeit.

(2) Az Alapprogram célja elősegíteni:

a) a magyar társadalom és gazdaság fejlődésére, euro-atlanti integrációjára, technológiai modernizációjára jelentős hatást gyakorló, a nemzetközi tudományos műszaki haladáshoz kapcsolódó, nemzetgazdasági szinten hatékony műszaki fejlesztést, innovációt;

b) a közcélú műszaki innovációk megvalósítását;

c) a versenyképességet javító, a gazdálkodók érdekeltségével összhangban lévő, de a saját pénzügyi kockázatvállalási lehetőségeiket meghaladó innovációs célok megvalósítását;

d) a hasznosításra alkalmas kutatási, fejlesztési eredmények megismertetését, gyakorlati alkalmazásának, elterjesztésének meggyorsítását;

e) a kutatás-fejlesztés infrastruktúrájának fejlesztését.

2. § (1)[1] Az Alapprogram forrása az éves költségvetési törvényben az Oktatási Minisztérium fejezetében jóváhagyott előirányzat. Az Alapprogram bevételeit és kiadásait az Oktatási Minisztériumnak a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által vezetett előirányzat-felhasználási számlán kell nyilvántartani és kezelni.

(2) Az Alapprogram bevételi forrásai:

a) belföldi vagy külföldi természetes és jogi személyek, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek által teljesített önkéntes befizetések, adományok, segélyek, amelyek a Polgári Törvénykönyv 593-595. §-ai alapján közérdekű kötelezettségvállalásnak minősülnek,

b) az Alap, illetve az Alapprogram terhére szerzett vagyon működtetéséből és a vagyonkezelés körében történő értékesítéséből származó bevételek,

c) az Alapprogramból, illetve az Alapból nyújtott támogatások visszafizetései és azok járulékai.

3. §[2] (1)[3] A költségvetési tervezéshez az Alapprogram előirányzataira vonatkozó javaslatot az oktatási miniszter az Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság (a továbbiakban: OMFB) egyetértésével terjeszti elő.

(2) Az Alapprogram eszközeinek felhasználása és kiadásai feletti döntési hatáskört - a 4. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel - az oktatási miniszter gyakorolja.

(3)[4] Az Alapprogram eszközeinek kezelésével, ideértve különösen az Alapprogram forrásainak pályázati úton történő felhasználása előkészítésével, lebonyolításával, nyilvántartásával és ellenőrzésével, illetve az Alapprogram forrásai más úton történő felhasználásának pénzügyi lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátását a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda mint kezelő (a továbbiakban: kezelő) végzi, és a Magyar Államkincstárnál vezetett számla feletti rendelkezés tekintetében - a (2) bekezdésben foglaltakra figyelemmel - az Oktatási Minisztériumot teljes jogkörrel képviseli.

4. §[5] (1) Az Alapprogram eszközei a következő jogcímeken használhatók fel:

a) a kutatás-fejlesztés kiadásainak fedezetéül;

b)[6] kutatás-fejlesztési eredmények adaptálására és hasznosítására szolgáló beruházások, önálló innovációs, fejlesztési tevékenységek támogatására, valamint a kutatásfejlesztés infrastrukturális feltételeinek fejlesztésére;

c) a nemzetközi műszaki, tudományos és technológiai együttműködésből adódó feladatokra;

d) a hazai és külföldi műszaki-tudományos ismeretek megszerzésére, azok gyakorlati alkalmazására, a műszaki fejlesztéspolitika megalapozását szolgáló műszaki, gazdasági, társadalmi elemzések, tanulmányok, koncepciók készítésére, a műszaki fejlesztés eredményei elterjesztésével közvetlenül összefüggő tudományos konferenciák tartására, szakkiállítások rendezésére, kiadványok készítésére, műszaki fejlesztési célú pályázatok díjaihoz, nívódíjaihoz;

e)[7]

f)[8]

g)[9] az Alapprogram kezelésével - így működtetésével, felhasználásával, a pályázat megismertetésével, a szerződések előkészítésével, nyilvántartásának egyes tárgyi és személyi feltételeivel, valamint az ellenőrzéssel - kapcsolatos költségek fedezésére is felhasználhatók. Az e célra fordított felhasználás mértéke nem haladhatja meg a költségvetési törvényben a Központi Műszaki Fejlesztési Alapprogram céljára meghatározott forrás 5%-át.

(2)[10] Az Alapprogramból támogatás - a (3) bekezdésben meghatározottak kivételével - pályázati rendszerben nyerhető el, illetőleg annak terhére az OMFB véleményének figyelembevételével az oktatási miniszter által benyújtott előterjesztés alapján hozott kormánydöntéssel adható juttatás. Az egyes pályázati rendszerekre, valamint a kormánydöntéssel adott juttatásra vonatkozóan a pénzfelhasználás rendjét, a pályázati rendszert, a finanszírozás mértékét és módszereit, a döntéshozatali mechanizmust, a pályázatok értékelését és ellenőrzését - az érintett minisztériumokkal együttműködve, és az OMFB véleményének figyelembevételével - az oktatási miniszter alakítja ki.

(3)[11] Pályázaton kívüli támogatás nyújtására - a fejlesztési célú beruházások kivételével - az Alapprogram forrásainak terhére - céljaival és felhasználásának jogcímeivel összhangban - az Alapprogram tárgyévi kiadási előirányzatának 5%-át meg nem haladó mértékben, az oktatási miniszter döntése alapján kerülhet sor. A pályázaton kívül nyújtott támogatás odaítélésének szempontjait az oktatási miniszter az OMFB előzetes véleményének figyelembevételével állapítja meg a tárgyév február 15. napjáig. E bekezdés szerinti támogatások esetében, amennyiben a támogatás tervezett összege meghaladja az 50 millió forintot, a döntést megelőzően, az OMFB véleményét meg kell kérni.

(4)[12] Pályázatot belföldi székhelyű jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók, valamint magyar állampolgárságú és magyarországi állandó lakóhellyel rendelkező természetes személyek nyújthatnak be. A pályázaton konzorcium tagjaként részt vehetnek továbbá az EU tagállamaiban, illetve az EU Kutatási, Technológiafejlesztési és Demonstrációs Keretprogramjához társult országokban bejegyzett jogi személyiséggel bíró szervezetek azzal a feltétellel, hogy a pályázat pénzügyi forrásaiból támogatásban nem részesülnek, és nem lehetnek a konzorcium vezetői. Nem pályázhat, illetve nem részesíthető támogatásban az a gazdálkodó szervezet, amely csődeljárás, felszámolási eljárás, végelszámolás alatt áll. Nem köthető szerződés azzal a gazdálkodó szervezettel, illetve nem részesíthető támogatásban az a gazdálkodó szervezet, amelynek az Alapprogram eszközeivel kapcsolatos, szerződési kötelezettségen alapuló, 60 napot meghaladó lejárt tartozása vagy köztartozása van.

(5) Az Alapprogrammal kapcsolatos pályázatokról és a pályázaton kívüli támogatás odaítélésének szempontjairól az oktatási miniszter pályázati felhívást és tájékoztatót tesz közzé országos napilapban és számítógépes hálózaton.

(6) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:

a) a pályázatban résztvevők körét,

b) a pályázat tartalmi és formai követelményeit,

c) a támogatás prioritásait, preferenciáit,

d) a támogatás konkrét feltételeit,

e) a támogatás folyósításának időtartamát,

f) a pályázat benyújtásának határidejét,

g) az elbírálás főbb szempontjait.

(7) A támogatási igények rangsorolása, a támogatás feltételeinek, mértékének meghatározása a rendelkezésre álló források függvényében, független szakértői bizottság véleménye alapján történik. A szakértői bizottságokat a 4. § (2) bekezdésének figyelembevételével kell kialakítani.

5. §[13] (1) A támogatás nyújtása vissza nem térítendő, részben Vagy egészben visszatérítendő támogatásként, kutatás-fejlesztést finanszírozó bankhitel kamatainak átvállalásával történhet.

(2)[14] A támogatás feltételeiről, a visszafizetési kötelezettség mértékéről, ütemezéséről az oktatási miniszter nevében eljáró kezelő és a felhasználó szerződésben állapodik meg.

(3)[15] A pályázati kiírásban meghatározott feltételek szerint, illetve kérelemre előleg adható. Az előleg összegére és folyósításának módjára az államháztartás működési rendjéről szóló szabályokat kell alkalmazni.

(4)[16] Az e rendelet 4. §-a (1) bekezdésének a) pontjában megjelölt jogcím alapján nyújtott támogatások kutatás-fejlesztési támogatásnak minősülnek, az e rendelet 4. §-a (1) bekezdésének b) pontjában megjelölt jogcím alapján nyújtott támogatások beruházási támogatásnak minősülnek.

(5)[17] Amennyiben a támogatás kedvezményezettje vállalkozás, az egy projekthez nyújtható, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-ának hatálya alá tartozó, bármely államháztartási forrásból származó összes támogatás maximális intenzitását, kutatás-fejlesztési támogatás esetén a 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 12. §-a szerint, beruházási támogatás esetén a 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 29. §-a szerint kell értelmezni, a támogatás terhére elszámolható költségek körét pedig a 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 3. számú melléklete szerint kell meghatározni.

(6) Beruházási támogatás esetén a támogatásban részesülőnek vállalnia kell, hogy a beruházással létrehozott kapacitásokat, szolgáltatásokat az eredeti célnak megfelelően öt évig folyamatosan fenntartja és működteti, továbbá a beruházás 25%-át saját forrásból finanszírozza, amelybe az államháztartás alrendszereiből kapott támogatás nem számítható be. Beruházási célú támogatásból szinten tartás nem finanszírozható.

(7) Érzékeny ágazatok, nagyberuházások a 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet VI. és VII. fejezetébén foglaltakkal összhangban támogathatók.

(8) Az e rendelet 4. §-a (1) bekezdésének c) és d) pontjaiban megjelölt jogcímek alapján nyújtott támogatások csekély összegű támogatásnak minősülnek. Csekély összegű támogatásokra vonatkozóan a 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 40. §-ának (4) bekezdésében foglaltak az irányadók. Amennyiben a kedvezményezett gazdálkodási formája vállalkozás, akkor csekély összegű támogatás jogcímen három év alatt kapott támogatásainak jelenértéke nem haladhatja meg a százezer eurónak megfelelő forint összeget. Ezen a jogcímen nem részesülhetnek támogatásban a szállítási ágazatban tevékenykedő vállalkozások és az exporthoz közvetlenül kapcsolódó tevékenységek.

(9) Amennyiben a kedvezményezett vállalkozás a területfejlesztés kedvezményezett térségeinek jegyzékéről szóló 91/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt kedvezményezett térségekben helyezkedik el, a támogatás mértékének meghatározásánál figyelembe kell venni a 24/2003. (III. 4.) Korm. rendelet 10. § (1) bekezdésében foglaltakat is.

6. § (1)[18] Az Alapprogram eszközeinek felhasználásáról készített beszámolót az oktatási miniszter megküldi:

a) véleményezésre az Országos Műszaki Fejlesztési Bizottságnak,

b) az Országgyűlés költségvetési, gazdasági, tudományos és innovációs ügyekkel foglalkozó bizottságainak, illetve

c) a Tudomány- és Technológiapolitikai Kollégiumnak.

(2)[19] Az Alapprogram eszközei terhére három évet meghaladó kötelezettség nem vállalható. Az adott költségvetési éven túl fizetési kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.

(3)[20] Az Alapprogram célelőirányzata, illetve eszközei terhére teljesített kiadások nyilvántartásának, pénzügyi ellenőrzésének és beszámoltatásának rendjére az államháztartás működésének szabályait kell alkalmazni. Az oktatási miniszter ellenőrzi a támogatási célkitűzések megvalósulását, a kezelő pedig elvégzi a szerződések teljesítésének teljes körű vizsgálatát. A támogatásban részesülő köteles a támogatás felhasználását - ellenőrzés céljából - elkülönítetten nyilvántartani. A támogatás nem rendeltetésszerű felhasználásának, valamint a késedelmes visszafizetés következményeinek feltételei a szerződésben kerülnek meghatározásra.

7. §[21] (1) Az oktatási minisztérium az őt megillető követelésről jogszabályban meghatározott esetben és módon mondhat le.

(2)[22] Az Alapprogram eszközeiből az oktatási minisztérium gazdasági társaságban érdekeltséget szerezhet.

(3) Az Alapprogram eszközeiből az oktatási minisztérium, illetve az Alap terhére korábbi kezelői által szerzett vagyon kincstári vagyonnak minősül, amelyre nézve a vagyonkezelői jogokat az oktatási minisztérium gyakorolja.

(4) A (3) bekezdés szerint elfogadott vagyontárgyak értékesítéséből származó bevételt az Alapprogram javára bevételként kell elszámolni.

8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2)[23]

(3)[24]

(4)[25]

Horn Gyula s. k.,

miniszterelnök

Melléklet a 98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelethez

A Központi Műszaki Fejlesztési Alap minisztériumi számlakezelői (1995. december 31-én)

1. Belügyminisztérium10023002-01851225
2. Földművelésügyi Minisztérium10032000-01850602
3. Ipari és Kereskedelmi Minisztérium10032000-01850200 12501034-91898928
4. Környezetvédelmi és Terület- fejlesztési Minisztérium10032000-01850808
5. Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium10032000-01857001
6. Népjóléti Minisztérium10032000-01850901

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2003.08.30.

[2] Megállapította a 158/2000. (IX. 12.) Korm. rendelet 1. § -a. Hatályos 2001.09.20.

[3] A 98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet 3. §-a a 227/1999. (XII. 30.) Korm. rendelet 5. § -ának megfelelően módosított szöveg

[4] Megállapította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2003.08.30.

[5] Megállapította a 158/2000. (IX. 12.) Korm. rendelet 2. § -a. Hatályos 2001.09.20.

[6] Megállapította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2003.08.30.

[7] Hatályon kívül helyezte a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 4. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2002.12.13.

[8] Hatályon kívül helyezte a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 4. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2002.12.13.

[9] Megállapította a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[10] A 98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet 4. §-ának 2. bekezdése a 227/1999. (XII. 30.) Korm. rendelet 6. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[11] Módosította a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[12] Megállapította a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 1. § (3) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[13] Megállapította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 4. §-a. Hatályos 2003.08.30.

[14] Megállapította a 158/2000. (IX. 12.) Korm. rendelet 3. § -a. Hatályos 2001.09.20.

[15] Megállapította a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[16] Beiktatta a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[17] Beiktatta a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2002.12.13.

[18] Megállapította a 252/2002. (XII. 5.) Korm. rendelet 3. § -a. Hatályos 2002.12.13.

[19] Megállapította a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatályos 2003.08.30.

[20] Megállapította a 158/2000. (IX. 12.) Korm. rendelet 5. § -a. Hatályos 2001.09.20.

[21] Megállapította a 158/2000. (IX. 12.) Korm. rendelet 6. § -a. Hatályos 2001.09.20.

[22] A 98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet 7. §-ának 2. bekezdése a 74/1997. (IV. 29.) Korm. rendelet 2. § -ának megfelelően módosított szöveg

[23] Hatályon kívül helyezte a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2003.08.30.

[24] Hatályon kívül helyezte a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2003.08.30.

[25] Hatályon kívül helyezte a 132/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet 9. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2003.08.30.

Tartalomjegyzék