Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

90/1997. (V. 30.) Korm. rendelet

a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség költségvetése tervezésének, gazdálkodásának, előirányzat-felhasználásának a sajátosságoknak megfelelő szervezeti és eljárási rendjére vonatkozó szabályairól

A Kormány az államháztartásról szóló, többször módosított 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 124. §-a (2) bekezdésének d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a Honvédelmi Minisztériumra, az irányítása és a felügyelete alá tartozó intézményekre, hivatalokra (a továbbiakban együtt: HM intézmények), a Magyar Honvédség katonai szervezeteire (a továbbiakban: honvédség szervezetei), továbbá a Katonai Biztonsági Hivatalra és a Katonai Felderítő Hivatalra (a továbbiakban: katonai nemzetbiztonsági szolgálatok).

2. § Az Áht. és a végrehajtásáról szóló kormányrendeletek rendelkezéseit az 1. § szerinti szervezetek gazdálkodásának megszervezésében, irányításában és vezetésében az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

A gazdálkodási sajátosságok

3. § (1) A HM intézményei és a honvédség szervezetei részben természetbeni ellátáson alapuló központi, illetve intézményi gazdálkodást folytatnak.

(2) A központi gazdálkodási feladatok magukban foglalják

a) a létszám és illetménygazdálkodással,

b) a haditechnikai fejlesztéssel, beruházással és felhalmozással,

c) a technikai eszközök és az üzemeltetett ingatlanállomány felújításával,

d) a haditechnikai eszközök rendszerbe állításával, kivonásával, selejtezésével,

e) a technikai eszközbeszerzések, javítások, felújítások végrehajtásával,

f) a hadfelszerelési cikkekkel, alkatrészekkel, egyéb anyagokkal és szolgáltatásokkal történő ellátással,

g) a központi beszerzések közbeszerzési feladataival,

h) a kincstári vagyonhasználattal és hasznosítással,

i) a környezetvédelemmel és a természetvédelemmel

összefüggő feladatokat.

A gazdálkodási jogkörök

4. § (1) A honvédelmi miniszter az Áht. és végrehajtási rendeleteiben meghatározott, a honvédséget érintő egyes jogait és kötelezettségeit a Magyar Honvédség parancsnokára, vezérkari főnökére, az irányító szervek (elöljáró parancsnokságok) parancsnokaira (vezetőire) átruházhatja.

(2) A honvédelmi miniszter a HM intézmények és a honvédség szervezetei parancsnokainak, vezetőinek a jogszabályban meghatározott gazdálkodási jogkörét az ahhoz kapcsolt kötelezettségekkel és felelősséggel együtt központosíthatja, az irányító szervek jogkörébe vonhatja.

(3) A honvédelmi miniszter előre nem látható célfeladatokra - az év végéig történő előirányzat-rendezési kötelezettséggel - kötelezettségvállalási engedélyt adhat ki.

(4) A HM intézmények, honvédségi szervezetek részére adott előirányzat-felhasználási engedély a meghatározott célfeladat érdekében, a jóváhagyott költségvetése terhére, az engedélyezett összeg erejéig jogosít kötelezettségvállalásra.

(5) A HM intézmények és a honvédség szervezetei pénzügyi tervezéssel, előirányzat-felhasználással, hatáskörbe tartozó előirányzat-módosítással, beszámolással és adatszolgáltatással, valamint egyéb pénzügyi, számviteli tevékenységgel kapcsolatos feladatainak ellátására a honvédelmi miniszter központosított pénzügyi és számviteli szervet jelölhet ki.

(6) A HM intézmények és a honvédségi szervezetek gazdasági szervei az anyagi-technikai ellátás tekintetében - az ellátási, utaltsági rendnek és a szervezeti struktúrának megfelelően - közvetlen központi irányítás alá vonhatók.

(7) A HM intézmények, a honvédség szervezetei részére a központi gazdálkodás alá vont haditechnikai eszközöket, hadfelszerelési cikkeket és egyéb eszközöket, készleteket, szolgáltatásokat a meghatározott utaltsági rendben térítésmentesen kell biztosítani.

5. § (1) A HM intézmények és a honvédség szervezetei az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szempontjából teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szervezetnek sorolhatók be, abban az esetben is, ha a fejezeti szinten megszervezett központosított gazdálkodásra tekintettel, a rendelkezési jogosultság a felügyeleti szerv által korlátozásra kerül.

(2) Az (1) bekezdés alá nem tartozó HM intézményeket és honvédségi szervezeteket részjogkörrel rendelkező költségvetési szervezetnek, illetve részjogkörű költségvetési egységnek kell besorolni. A honvédelmi miniszter állapítja meg a költségvetési szervek gazdálkodási szabályait, besorolását, jog- és hatáskörét, valamint a felelősség megosztását.

(3) A gazdálkodás megszervezésének módjára tekintettel a Honvédelmi Minisztérium fejezet egyes szervezetei önállóan gazdálkodó költségvetési szervezetnek sorolhatók be abban az esetben is, ha az adott szervezet pénzügyi-számviteli feladatait a szervezeten kívüli központosított pénzügyi és számviteli szervezet látja el.

(4) A kötelezettségvállalás és az utalványozás jogköre és feladatai a HM intézmények és honvédségi szervezetek vezetőit, illetve parancsnokait, az ellenjegyzés és érvényesítés jogköre a pénzügyi és számviteli szervezetek vezetőit illetik meg.

(5) Az önálló, illetve a központosított pénzügyi és számviteli szervezetekhez tartozó intézmények, egységek közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét, a kötelezettségvállalás, utalványozás és érvényesítés, valamint az előirányzatok feletti rendelkezés szabályait a honvédelmi miniszter a pénzügyminiszterrel egyetértésben, utasításban állapítja meg.

6. § (1) A Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség részéről kincstári költségvetéssel rendelkező ügyfélnek az önállóan gazdálkodó, illetve a honvédelmi miniszter által meghatározott költégvetési szervezeteket kell tekinteni. A központosított illetménygazdálkodás, a személyi juttatások nettó finanszírozási rendszere, a központosított járulék és személyi jövedelemadó elszámolás és befizetés végrehajtása érdekében elsődleges kincstári ügyfélként a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal kerül kijelölésre.

(2) A pénzügyi ellátás szempontjából utalt szervezeti elemek egyes címek, alcímek szerint részletezett előirányzat-felhasználási keretszámlák feletti rendelkezési jogát a központosított pénzügyi és számviteli szervezetek gyakorolják.

(3) A központi és területi pénzügyi és számviteli szervezetek az önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek egyes, a gazdasági szervezetre meghatározott végrehajtó feladatait látják el.

(4) A HM intézmények és a honvédség szervezetei adófizetési és elszámolási kötelezettségének összevontan - a központi bérszámfejtési körbe tartozó kifizetőkre vonatkozó szabályok szerint - a központosított pénzügyi és számviteli szervezet a tárgyhót követő hó 20-ig tesz eleget.

(5) A személyi juttatások, valamint ezek járulékai és a létszám-előirányzatokból származó megtakarítások felhasználása feladatátcsoportosításnak minősül, az ezzel összefüggő előirányzat-átcsoportosítás a honvédelmi miniszter hatáskörébe tartozik.

A gazdasági szervezet

7. § (1) A HM intézményeknél, a honvédség szervezeteinél a gazdasági vezetői feladat a gazdálkodás fő területei szerint megosztható.

(2) Az (1) bekezdés szerinti feladatmegosztás alapja az intézmény vagy a honvédségi szervezet által ellátott tevékenység. Az anyagi-technikai biztosítás, ellátás vonatkozásában a szervezet anyagi-technikai főnöke, pénzügyi, számviteli feladatok tekintetében a pénzügyi és számviteli szervezet vezetője minősül gazdasági vezetőnek.

(3) A költségvetési szervek tervezésének, gazdálkodásának, beszámolásának rendszeréről szóló 156/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet 11. §-ának (3) bekezdésében meghatározott szakképesítési követelmény a pénzügyi, számviteli feladatok tekintetében gazdasági vezetőnek minősülő vezetővel szemben érvényesíthető.

A költségvetési javaslat összeállítása

8. § (1) A Honvédelmi Minisztérium költségvetési fejezet éves költségvetési javaslatát - a hadműveleti tervezés követelményei szerint - a különböző időtávú tervekből a fejezet által kialakított Védelmi Tervező Rendszerből szolgáltatott információk és a Védelmi Tervezési Irányelvek alapján, a védelmi tervezési intézkedés szerinti formában és tartalommal is el kell készíteni.

(2) A Védelmi Tervező Rendszer és az államháztartás éves költségvetési tervezésére vonatkozó előírások összehangolása, a tervezési követelményeknek, módszertannak és előírásoknak való megfeleltetés a jóváhagyott fejezeti cím/alcímrendben meghatározott szervezeti struktúrának megfelelően történik.

(3) A költségvetési javaslat összeállítása során kell biztosítani az Országgyűlés és a Kormány által jóváhagyott védelmi fejlesztési programok tárgyévet terhelő és a tárgyévet követő két évre vonatkozó előirányzatainak a költségvetési lehetőségekkel történő összehangolását. A védelmi fejlesztési programok teljes időszakára vonatkozó előirányzat igényét ki kell dolgozni, az előirányzatok igénybevételének ütemezését évente kell pontosítani.

(4) Az "intézményi költségvetés" megnevezésű nyomtatványgarnitúrának megfelelő - címek, alcímek szerint elkülönített - költségvetéseket és beszámolókat a kincstári költségvetéssel rendelkező kincstári ügyfelek készítenek.

(5) A kincstári költségvetéssel rendelkező kincstári ügyfelek - a honvédelmi miniszter által meghatározottak szerint, az elöljáró szervezetek szolgálati alárendeltségének és a szakanyagnem gazdálkodási rendnek megfelelően - a költségvetési törvény kihirdetését követő 60 napon belül az ellátási körükbe tartozó szervezetek és egységek részére az általuk felhasználható kereteket rendelkezésükre bocsátják.

A költségvetés és a finanszírozás[1]

9. § (1)[2] A Honvédelmi Minisztérium fejezet kincstári költségvetéssel rendelkező kincstári ügyfelei részére a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) az előirányzatfelhasználási keretet a tárgyhónapot megelőzően 3 munkanappal előbb nyitja meg.

(2) A széttagoltan működő, legfeljebb 25 főt foglalkoztató honvédségi szervezeti egységek pénzügyi ellátása készpénzellátás keretében is történhet.

(3) A Honvédelmi Minisztérium fejezet alá tartozó katonai attasé hivatalok és külképviseletek finanszírozása felhasználási előleg-elszámolás rendszerében történik. A felhasználási előlegek elszámolását a tárgyhót követő hó utolsó napjáig kell az ellátó szervezetnél végrehajtani. A felhasználási előlegek ütemezésében az ellátó szervezet jogosult az időarányos havi finanszírozástól eltérni. A költségvetési év első félévében az időarányos havi előleg-átutalás összege nem haladhatja meg a tárgyévben rendelkezésre álló előirányzatok 65%-át.

(4) A Honvédelmi Minisztérium fejezet kincstári költségvetéssel rendelkező kincstári ügyfelei - az ellátási utaltság rendszerében - különféle címekhez, alcímekhez tartozó szervezetek, egységek költségvetését (költségvetési kereteit) is kezelhetik. Az ellátást végző kincstári költségvetéssel rendelkező szervezet köteles gondoskodni a hozzá ellátásra utalt szervezetek, egységek teljes számviteli elkülönítéséről.

9/A. §[3] A honvédelmi miniszter által kijelölt költségvetési szerv a HM kezelésében levő lakások elidegenítésével kapcsolatos pénzforgalom lebonyolítására hitelintézetnél "HM ingatlanok elidegenítése" elnevezésű elszámolási számlát a Pénzügyminisztérium engedélyével vezethet. A számla záró egyenlegét a költségvetési szerv havonta átutalja a kincstári előirányzat-felhasználási keret számlájára.

Gazdálkodás a kincstári vagyonnal

10. § (1) A Honvédelmi Minisztérium, a HM intézmények és a honvédség szervezetei által kezelt vagyonra vonatkozó vagyonkezelői jogokat a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal kötött vagyonkezelői szerződésekben meghatározott szervezetek gyakorolják.

(2) A vagyonkezelő szervezetek a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség kezelésében lévő kincstári vagyonról saját hatáskörben vezetnek nyilvántartást. A nyilvántartások adattartalmának és részletességének meg kell felelnie a Kincstári Vagyoni Igazgatóság által a vagyonnyilvántartásokra előírt követelményeknek.

(3) A Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésébe tartozó feleslegessé vált ingatlanok, haditechnikai eszközök és anyagok értékesítését - a védett természeti területek és a műemlékingatlanok kivételével - a honvédelmi miniszter engedélyével a fejezet illetékes szervezetei vagy az általuk megbízott szervezetek végzik. Az ebből befolyó bevételek - a mindenkori törvényi előírásoktól függően - a Honvédelmi Minisztérium fejezetet illetik.

A közbeszerzéssel kapcsolatos pénzügyi feladatok

11. § (1)[4]

(2) Importbeszerzéssel járó közbeszerzés pénzügyi lebonyolítására a Honvédelmi Minisztérium illetékes szervezete akkreditív számla megnyitásával kereskedelmi bankot bízhat meg.

A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok gazdálkodásának és nyilvántartásának egyes szabályai

12. § (1)[5] A katonai nemzetbiztonsági szolgálatoknak a Kincstárnál vezetett számlái a vonatkozó jogszabály szerint bizalmas számlák. A szolgálatok számláinak forgalmáról a Kincstár - az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal és a Pénzügyminisztérium kivételével - adatot nem szolgáltathat. A számlák egyenlegéről más szervek számára kizárólag a honvédelmi miniszter engedélyével közölhető adat.

(2)[6] A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok az általuk kezelt kincstári vagyonról legfeljebb a könyvviteli mérleg szerinti részletezettségben a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak, az Állami Számvevőszéknek, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnak és a Pénzügyminisztériumnak közölhetnek adatokat.

(3) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok alaptevékenységének ellátásához szükséges speciális kezelésű lakásokról a szolgálatok elkülönített nyilvántartást vezetnek. A speciális kezelésű lakásokat a szolgálatok saját hatáskörben értékesíthetik, ahhoz nem kell a 10. § (3) bekezdése szerinti engedélyt megszerezni. Az így keletkezett bevétel teljes egésze a speciális lakások vételére, felújítására felhasználható.

(4) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok a Pénzügyminisztérium előírásai szerint részletes költségvetést, illetve az éves költségvetési törvény végrehajtásáról szóló részletes beszámolót készítenek. A költségvetési tervezeteket és az intézményi költségvetési beszámolókat a szolgálati titokköri jegyzék alapján szigorúan titkos, illetve titkos minősítéssel kell a Pénzügyminisztérium illetékes szervének megküldeni. A részletes költségvetések és beszámolók a szolgálatok létszámára és személyi juttatásaira vonatkozóan "hivatásos", illetve "közalkalmazotti" állománycsoportra történő felosztásánál részletesebb bontású adatokat nem tartalmazhatnak.

(5) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok költségvetésük végrehajtásáról pénzforgalmi kettős könyvviteli adataikból havi pénzforgalmi jelentést kötelesek készíteni, és a fejezetnek a tárgyhót követő hónap tizedik napjáig megküldeni. A szolgálatok számláinak kifizetés előtti fedezetvizsgálatakor csak a rendelkezésre álló előirányzat- keretet kell figyelembe vennie.

(6) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok költségvetéseikben az alaptevékenységgel összefüggő speciális működési kiadásaik fedezésére elkülönített előirányzatot a dologi kiadások kiemelt előirányzatán belül egy összegben "szakmai tevékenységhez igénybe vett szolgáltatások" előirányzaton kell tervezni és elszámolni, függetlenül attól, hogy azok személyi jellegű felhalmozási, felújítási célú vagy dologi kiadások.

(7) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok speciális működési kiadásainak körébe tartozó - a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 63. §-ának (3) bekezdésében meghatározott - személyi jövedelemadó köteles kifizetések után levont adót a szolgálatok havonta egy összegben utalják át az adóhatóságnak.

(8)[7] A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok speciális kiadásaik teljesítéséhez Magyarországon működő kereskedelmi bankoknál bankszámlát, továbbá devizaszámlát nyithatnak. A számlákról sem a szolgálatoknak, sem a számlavezető banknak nem kell a Kincstár részére adatot szolgáltatnia. A speciális kiadások fedezésére vezetett számlákra történő utalások teljes összegét az átutalás időpontjában a megfelelő jogcímeken kell kiadásként könyvelni. Ezen számlák év végi záróegyenlegét a pénzmaradvány elszámolásakor házipénztárban tartott készpénzként kell figyelembe venni.

(9) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok házi pénztárukban a honvédelmi miniszter utasításában meghatározott összegig tarthatnak készpénzt. A házi pénztárba befolyt bevételeket értékhatártól függetlenül a kincstári egységes számlára nem kell naponta befizetni, azokról minden hónap végén az adatszolgáltatás részeként kell elszámolni. A bevételek kiadások teljesítésére közvetlenül felhasználhatók. A szolgálatok áthúzódó kiadásaik fedezetére év végén házi pénztárukban elkülönített módon készpénzt tarthatnak. Ebből kifizetést a tárgyévet követő évben kizárólag a tárgyév terhére teljesíthetnek, amelyeket a tárgyév terhére kell elszámolni. Az elkülönítetten kezelt házi pénztár pénzkészlet maradványát kell a tárgyév házipénztári pénzmaradványának tekinteni, és a költségvetési beszámolóban bemutatni.

(10) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó közbeszerzések kötelezettségvállalásait saját hatáskörben vezetik. A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok speciális működési kiadásaik felhasználását illetően mentesülnek a központi költségvetési szervek központosított közbeszerzéseinek részletes szabályairól szóló rendelet hatálya alól.

A gazdálkodással kapcsolatos egyéb feladatok

13. § (1)[8] A HM intézmények és a honvédség szervezetei által természetes személyek részére alaptevékenységük körébe tartozó szolgáltatások teljesítéséért fizetendő térítési díjakat a honvédelmi miniszter rendeletben állapítja meg.

(2) A HM intézmények, a honvédség szervezetei az Áht. 94. §-ának (2) bekezdése szerinti támogatást kiterjeszthetik a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény szerint igényjogosult, a szervezetektől szolgálati, öregségi vagy egyéb nyugállományba helyezettekre is.

(3)[9] A HM intézmények és a honvédségi szervezetek által végzett vállalkozási tevékenység számviteli szabályok szerint elszámolt pénzforgalmi eredményének (nyereségének) legfeljebb 30%-a a tevékenységben résztvevők és abban közreműködők anyagi ösztönzésére fordítható.

Záró rendelkezések

14. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

(2)[10] Felhatalmazást kap a honvédelmi miniszter, hogy a pénzügyminiszterrel egyetértésben, rendeletben állapítsa meg a rendkívüli vagy szükségállapot idején bevezetésre kerülő rendkívüli intézkedések költségvetési és pénzügyi biztosításával összefüggő speciális feladatokat, továbbá az erre való felkészülési időszak költségvetési és pénzügyi feladatai lebonyolításának módját.

(3)[11]

Horn Gyula s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 141/2001. (VIII. 8.) Korm. rendelet 42. § -a. Hatályos 2001.10.01.

[2] Megállapította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 53. §-a. Hatályos 2003.06.30.

[3] A 90/1997. (V. 30.) Korm. rendelet 9/A. §-át a 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet 8. § 1. bekezdése iktatta be

[4] Hatályon kívül helyezte a 141/2001. (VIII. 8.) Korm. rendelet 39. § -a. Hatálytalan 2001.10.01.

[5] Megállapította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 54. §-a. Hatályos 2003.06.30.

[6] Módosítva a 61/1999. (IV. 21.) Korm. rendelet 10. § (3) bekezdése alapján. Hatályos 2001.10.01.

[7] Megállapította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 54. §-a. Hatályos 2003.06.30.

[8] A 90/1997. (V. 30.) Korm. rendelet 13. § 1. bekezdése a 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet 8. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[9] A 90/1997. (V. 30.) Korm. rendelet 13. § 3. bekezdése a 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet 8. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[10] Megállapította a 141/2001. (VIII. 8.) Korm. rendelet 26. § -a. Hatályos 2001.10.01.

[11] A 90/1997. (V. 30.) Korm. rendelet 14. § 3. bekezdését a 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 167. §-ának b) pontja hatályon kívül helyezte

Tartalomjegyzék