7/1999. (III. 24.) BM rendelet
a közszolgálati nyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet módosításáról
A közszolgálati nyilvántartásról szóló 68/1993. (V. 5.) Korm. rendelet 28. §-ának b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a közszolgálati nyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítására a következőket rendelem el:
1. § A Rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
"A közszolgálati nyilvántartásról szóló 68/1993. (V. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 28. §-ában foglalt felhatalmazás alapján a közszolgálati adatvédelmi szabályzat alapvető tartalmi követelményeiről, az alapnyilvántartás adatlapjáról, valamint a központi közszolgálati nyilvántartás részére történő adatszolgáltatásról, továbbá a köztisztviselői tartalékállomány információs rendszere működési szabályzatának kiadásáról a következőket rendelem el:"
2. § A Rendelet 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a mellékletnek megfelelően a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(1) E rendelet hatálya - a (3) bekezdés kivételével - a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 1. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott szerveknél, valamint - törvényi rendelkezés alapján - az egyéb költségvetési szerveknél (a továbbiakban együtt: közigazgatási szerv) foglalkoztatott köztisztviselőre, ügykezelőre, fizikai alkalmazottra (a továbbiakban együtt: köztisztviselő) - ide nem értve a Ktv. 3. § (2) bekezdése szerint az Igazságügyi Minisztériumba beosztott bírót - terjed ki."
"(3) Az e rendelet 4. számú mellékletével kiadott "A köztisztviselői tartalékállomány információs rendszere működési szabályzata" (a továbbiakban: MSZ) az annak első része I/1. pontjában meghatározott közigazgatási szervekre és köztisztviselőkre terjed ki."
3. § A Rendelet a következő 6/A. §-sal egészül ki:
"6/A. § A köztisztviselők tartalékállományba helyezésével és az üres állások, valamint a pályázati felhívások nyilvános közzétételével összefüggő feladatok szakmai, technikai szabályait és teljesítési határidőit e rendelet 4. számú mellékletét képező szabályzat tartalmazza."
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
Melléklet a 7/1999. (III. 24.) BM rendelethez
"4. számú melléklet a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelethez
A KÖZTISZTVISELŐI TARTALÉKÁLLOMÁNY INFORMÁCIÓS RENDSZERÉNEK MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
A Köztisztviselői Tartalékállomány Információs Rendszere Működési Szabályzata (a továbbiakban: KTV TARTINFO MSZ) a köztisztviselők jogállásáról szóló - többször módosított - 1992. évi XXIII. törvényben (a továbbiakban: Ktv.), a köztisztviselők tartalékállományba helyezéséről és a betöltetlen köztisztviselői állások nyilvános közzétételéről szóló 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Vhr.) szereplő, a köztisztviselők tartalékállományba helyezésével és az üres állások, pályázati felhívások nyilvános közzétételével összefüggő feladatok szakmai, technikai szabályait és teljesítésük határidőit tartalmazza.
ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
A KTV TARTINFO a Köztisztviselői Tartalékállomány Információs Rendszere, amely számítógéppel támogatott nyilvántartása a tartalékállományba helyezett köztisztviselők, továbbá az üres állások és pályázati felhívások adatainak
- központi szinten a Belügyminisztériumban,
- területi szinten pedig az adatgyűjtői feladatokat ellátó közigazgatási hivatalokban, illetve a Belügyminisztérium Közszolgálati Főosztályán.
A KTV TARTINFO azt a célt szolgálja, hogy teljesíthetők legyenek a tartalékállományra vonatkozó törvényi előírások, valamint nyilvánosan közzétehetők legyenek az üres állások adatai és a pályázati felhívások.
A KTV TARTINFO számítástechnikai támogatásával kapcsolatos feladatokat - ideértve a központi és területi szinten működő számítástechnikai megoldások fejlesztését és továbbfejlesztését is - a BM Központi Adatfeldolgozó Nyilvántartó Választási Hivatal, mint a KÖZIGTAD számítógépes rendszerének fejlesztője és üzemeltetője biztosítja a BM Közszolgálati Főosztálya, mint rendszerirányító főosztály által meghatározott tartalmi követelmények szerint.
A központi és a területi szintek közötti távadat-átvitel biztosítását a BM Informatikai Főosztálya végzi a BM Közszolgálati Főosztálya által meghatározott tartalmi követelmények szerint.
Az adatszolgáltatás folyamatos, nem ciklikus, mindig az adott eseményhez kötődik, tehát elválik a KÖZIGTAD havi adatszolgáltatási rendszerétől.
A tartalékállománnyal, az üres állások, pályázati felhívások nyilvános közzétételével, valamint az üres állások betöltésének jelentésével összefüggésben sorra kerülő adatkezelés helyi rendjének, az adat- és iratkezeléssel kapcsolatban viselt felelősségnek a szabályaival a közigazgatási szerv köteles kiegészíteni a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzatát.
ELSŐ RÉSZ
A KÖZTISZTVISELŐI TARTALÉKÁLLOMÁNY ÉS AZ ÜRES ÁLLÁSHELYEK NYILVÁNOS KÖZZÉTÉTELÉNEK RÉSZLETES SZABÁLYAI
I.
A tartalékállományba helyezés szakmai, technikai szabályai
1. A Ktv. és a Vhr. szabályai alapján a tartalékállományba helyezés - a 2. pontban felsorolt szabályok kivételével - csak a Ktv. hatálya alá tartozó közigazgatási szervvel közszolgálati jogviszonyban álló kinevezett vezető, vezetői megbízással rendelkező köztisztviselő, köztisztviselő, ügykezelő és fizikai alkalmazott esetében alkalmazható.
2. Nem alkalmazható a tartalékállomány:
- a közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár, tárca nélküli miniszter hivatalának vezetője [Ktv. 3. §-a (1) bekezdésének a) pontja, a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról és felelősségéről szóló 1997. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Jt.) 38. §-ának (2) bekezdése];
- államtitkárnak, helyettes államtitkárnak minősülő vezető [Ktv. 73. §-ának (4) bekezdése];
- a politikai (fő)tanácsadó, önkormányzati (fő)tanácsadó [Ktv. 3. §-a (1) bekezdésének b) pontja];
- a próbaidőre kinevezett köztisztviselő [Ktv. 11/B. §-ának (3) bekezdése];
- költségvetési szervnél közszolgálati jogviszonyban álló személy [Ktv. 2. §-ának b) pontja];
- feladatellátásra közigazgatási szervhez vezényelt hivatásos szolgálati jogviszonyban álló személy [a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 42. §-ának (2) bekezdése, 43. §-a];
- az Igazságügyi Minisztériumba beosztott bíró [Ktv. 3. §-ának (2) bekezdése, a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 1997. évi LXVII. törvény (a továbbiakban: Btv.) 42-43. §-ai];
- közigazgatási szervnél nem közszolgálati jogviszonyban álló személy [Ktv. 2. §-ának c)-d) pontjai]
esetében.
3. Kötelező - a köztisztviselő beleegyezésével - tartalékállományba helyezni azt a kinevezett vezetőt, köztisztviselőt, ügykezelőt, fizikai alkalmazottat (a 2. pontban szereplők kivételével), akit a Ktv. 17. §-a (1) bekezdésének a)-d) pontjaiban meghatározott valamelyik ok miatt mentettek fel.
4. A vezetői megbízás visszavonását követően újra besorolt köztisztviselő (a továbbiakban: volt vezető) a közigazgatási szerv hivatali szervezete vezetőjének döntése alapján - a köztisztviselő hozzájárulásával - tartalékállományba helyezhető.
A vezetői megbízás visszavonásáról szóló személyzeti iratban - a hivatali szervezet vezetőjének döntésétől függően - a tartalékállományba helyezéssel kapcsolatos nyilatkozatokat fel kell tüntetni.
5. A tartalékállományba helyezett köztisztviselő jogszabályban meghatározott adatait csak addig lehet az üres álláshellyel rendelkező közigazgatási szervhez továbbítani a Vhr. 4. §-ban meghatározott cél érdekében, amíg a köztisztviselő tartalékállományba helyezése fennáll.
6. A tartalékállományba helyezett köztisztviselő aláírja a Vhr. 1. számú mellékletében szereplő "Értesítés"-t.
Lehetővé kell tenni, hogy a köztisztviselő személyesen ellenőrizhesse a közszolgálati alapnyilvántartásban
- egyéni azonosítója (a technikai azonosító utolsó öt számjegye) azonos-e az "Értesítés" 5. pontjában szereplő technikai azonosító utolsó öt számjegyével;
- a közszolgálati alapnyilvántartás valamennyi adatkörében
= érvényesek-e,
= aktuálisak-e,
= helyesek-e
az adatok;
- a közszolgálati alapnyilvántartás a központi közszolgálati nyilvántartás (a továbbiakban: KÖZIGTAD) részére az előírások szerint eljuttatta-e az érvényes és aktuális adatokról az adatváltozás-jelentést.
7. A tartalékállomány időtartama alatt bekövetkezett adatváltozások átvezetésével kapcsolatban [a közszolgálati nyilvántartásról szóló 68/1993. (V. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 11. §-ának (1) bekezdése] és az R. 6. §-ának (1)-(3) bekezdéseiben foglalt szabályok irányadók.
8. A munkáltató közigazgatási szerv a Belügyminisztérium megkeresésére elvégzi a tartalékállományba helyezett köztisztviselő KÖZIGTAD adatainak ellenőrzését és ha adateltérést állapít meg, intézkedik:
- az alapnyilvántartás adatainak javításáról;
- a Vhr. 2. számú melléklete szerinti adatok javításáról. [A javított adatokat közvetlenül a BM Közszolgálati Főosztályára (Budapest 1903, Pf. 314/36) kell megküldenie 5 napon belül.];
- a KÖZIGTAD-ba történő adatszolgáltatás szabályai szerint a hibajavításról.
9. A munkáltató közigazgatási szerv a tartalékállományba helyezett közszolgálati jogviszonyban álló számára köteles - legalább három munkanappal korábban - kézbesíteni a szóbeli meghallgatásra vonatkozó megkeresést, ezért legkésőbb az utolsó munkában töltött napon egyezteti a köztisztviselővel annak telefonszámát, postai levelezési címét. Emiatt a tartalékállományba helyezett közszolgálati jogviszonyban álló köteles tájékoztatni a munkáltató közigazgatási szervet a felmentési idő munkavégzési kötelezettség alóli mentesítésének időszaka alatti elérhetőségéről.
10. A KTV TARTINFO közreműködésével kezdeményezett áthelyezési kikérésre a közszolgálati jogviszonyban álló a Vhr. 5. §-ának (3) bekezdése szerint 8 napon belül írásban köteles nyilatkozni arról, hogy az áthelyezést elfogadja vagy sem. Az elutasító nyilatkozatot - a volt vezető esetét kivéve - indokolni kell. A köztisztviselőnek ez a nyilatkozata személyi irat, kezelésére a személyi anyagra vonatkozó szabályok az irányadók.
11. A tartalékállományba helyezett közszolgálati jogviszonyban álló a tartalékállománya időszaka alatt bármikor, indokolás nélkül, írásban kérheti a tartalékállományból való törlését. A kérelmet - a törlés időpontjának megjelölésével - a tartalékállományba helyezésre jogosult vezetőnél kell előterjeszteni. A kérelmet tartalmazó irat személyzeti irat, kezelésére a személyi anyagra vonatkozó szabályok az irányadók.
II.
A munkáltató közigazgatási szervre vonatkozó szakmai, technikai szabályok
1. A Ktv. 20/A. §-ának (1) bekezdése alapján tartalékállományba helyezett köztisztviselő, ügykezelő, fizikai alkalmazott (a továbbiakban együtt: köztisztviselő) esetében:
a) A tartalékállományba helyezésről - a köztisztviselő hozzájáruló nyilatkozata alapján - a közigazgatási szerv hivatali szervezetének vezetője intézkedik [Ktv. 20/A. §-ának (2) bekezdése]. Amennyiben a munkáltatói jogok átruházásából következően a munkáltatói jogok gyakorlója és a tartalékállományba helyezésre jogosult vezető személye nem azonos, akkor a felmentésről és ezzel egyidejűleg a tartalékállományba helyezésről a közigazgatási szerv hivatali szervezetének vezetője intézkedik.
b) A felmentett köztisztviselő a tartalékállományba helyezést elfogadó, egyetértő vagy elutasító nyilatkozatát írásban - indokolás nélkül - a felmentéséről szóló személyzeti iraton köteles megtenni.
c) A köztisztviselő egyetértő nyilatkozata esetén a Ktv. 20/A. §-ának (1) bekezdése és a Vhr. 3. §-a alapján ki kell tölteni az alábbiak szerint az "Értesítés a felmentett köztisztviselő tartalékállományba helyezéséről" című nyomtatvány (1. számú függelék) adatait:
1. pont: a közigazgatási szerv (ahol a felmentett köztisztviselő közszolgálati jogviszonyban áll) azonosítására szolgáló 6 számjegyű numerikus számsor, amelyet a KÖZIGTAD-ban a BM állapít meg a közigazgatási szerv számára. Ez a számsor a KÖZIGTAD-ba történő bejelentkezés és a közigazgatási szerv megszűnése közötti időszakban állandó.
2. pont: a felmentett köztisztviselő neve, lakcíme, tartózkodási helye, telefonszáma. Ezek az adatok a közszolgálati alapnyilvántartás "SZ" és "L" betűjelű adatlap-oldalának aktuális adatai.
3. pont:
Munkaköre:
A munkakört a Ktv. 11. §-ának (5) bekezdése szerint, a munkaköri leírásnak megfelelően kell szerepeltetni, különös tekintettel a besorolás alapjául szolgáló besorolási osztály megjelölésére, az ellátott feladatkörre.
Vezetői beosztása:
Ha a felmentett köztisztviselő rendelkezett
vagy fizikai csoportvezetői,
vagy ügykezelő osztályvezetői,
vagy köztisztviselői vezetői megbízással - még akkor is, ha azt a felmentésével egyidejűleg visszavonták -, illetve vezetői kinevezéssel, ezt kell jelölni.
Ha a vezetői kinevezés, megbízás megnevezése nem tartalmazza a vezetői szintet (pl. irodavezető, főigazgató, ügyosztályvezető, hivatalvezető stb.) feltétlenül utalni kell arra, hogy melyik vezetői szintről (osztályvezetői, főosztályvezető-helyettesi, főosztályvezetői) van szó.
4. pont:
Tartalékállományba helyezés időpontja:
Kezdete az a dátum (év, hónap, nap), amely a tartalékállomány kezdetét jelenti. Vége az a dátum (év, hónap, nap), amikor a felmentési idő lejártával a közszolgálati jogviszony megszűnik. Határozott időre szóló kinevezés esetén az időtartam hat hónapnál rövidebb is lehet.
5. pont: a technikai azonosító a felmentett köztisztviselő számára a közszolgálati alapnyilvántartásban megállapított 11 számjegyből álló számsor, amelynek első hat számjegye a szervazonosító (lásd. 1. pontot), utolsó 5 számjegye az egyéni azonosító.
6. pont:
A havi illetmény: a felmentés-tartalékállományba helyezés időpontjában járó illetmény [alapilletmény + illetménykiegészítés + illetménypótlék(ok)].
Végkielégítésének összege: a Ktv. előírásai szerint a felmentéskor megállapított összeg.
7. pont: keltezés és olvasható aláírások.
ca) Az "Értesítés"-t a tartalékállományba helyezést követő két munkanapon belül kell megküldeni annak a közigazgatási hivatalnak, amely a munkáltató közigazgatási szerv székhelye szerint illetékes - központi közigazgatási szervek esetében a BM Közszolgálati Főosztályának - (a továbbiakban együtt: adatgyűjtő).
Ha a tartalékállományba helyezésre vonatkozó döntés (a kinevezési/munkáltatói jogkör gyakorlása okán) az irányító/felügyeleti jogkört gyakorló (központi) közigazgatási szervben születik meg, az "Értesítés"-t akkor is annak a helyi, területi szervnek a székhelye szerinti közigazgatási hivatalhoz kell eljuttatni, ahol a felmentett köztisztviselő a munkáját végzi (pl. a megyei hivatal hivatalvezetője).
cb) Az "Értesítés" eredeti példányát személyesen, kézbesítéssel, futárszolgálattal, postai úton kell eljuttatni az adatgyűjtőhöz. Ha faxon vagy számítástechnikai eszközzel továbbítják, a KTV TARTINFO csak akkor naplózhatja a megérkezést, ha az eredeti példány az adatgyűjtőhöz megérkezik.
cc) Az "Értesítés" személyi irat. Kezelését a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzathoz kötődően kell szabályozni: a munkáltató közigazgatási szervben legalább egy évig irattározni kell, majd ezt követően selejtezhető. Számítógépes feldolgozás esetén a személyazonosításra alkalmas adatokat a munkáltató közigazgatási szervben a tartalékállomány végét követően az "Értesítés"-ből véglegesen törölni kell.
d) A munkáltató közigazgatási szerv a Vhr. 4. §-ának (4) bekezdése alapján legalább három munkanappal korábban átadja a fogadó közigazgatási szervtől a szóbeli meghallgatás érdekében hozzá érkező megkeresést a felmentett köztisztviselőnek. A kézbesítést az ügyiratkezelési szabályzat előírásai szerint dokumentálni kell.
e) A munkáltató közigazgatási szervnek
- a szóbeli meghallgatással,
- a szóbeli meghallgatással összefüggő kiküldetéssel,
- a szóbeli meghallgatás eredményéről kapott tájékoztatással
összefüggő ügyintézést úgy kell dokumentálnia, hogy az megfelelően segítse a tartalékállomány időtartamának végén meghozandó döntést.
f) A munkáltató közigazgatási szerv a fogadó közigazgatási szerv áthelyezési kezdeményezésére a felmentett köztisztviselő által adott válasznyilatkozatot személyzeti iratként kezeli.
g) Ha a fogadó közigazgatási szerv által kezdeményezett áthelyezést a köztisztviselő elfogadja, és az elfogadás időpontja, valamint a Vhr. 5. §-ának (2) bekezdése szerinti "áthelyezés kért időpontja" közötti időtartam az egy hónapot meghaladja a munkáltató közigazgatási szerv rövid úton (telefon, telefax, levél) tájékoztatja az adatgyűjtőt a KTV TARTINFO révén folyamatban lévő áthelyezésről, annak várható időpontja megjelölésével. Hasonlóan kell eljárni a visszautasító nyilatkozat esetén is. Egyéb esetben az adatgyűjtő csak az áthelyezésről kap értesítést.
h) A munkáltató közigazgatási szerv a felmentett köztisztviselő áthelyezését követően két munkanapon belül tájékoztatást küld az adatgyűjtőnek a ca)-cc) pontokban leírtak szerint a "SEGÉDLET", a 2. számú függelék eljuttatásával. A "SEGÉDLET" felöleli azokat az egyéb eseteket is, amikor a felmentett köztisztviselő tartalékállományának végéről tájékoztatni kell az adatgyűjtőt.
i) Ha a felmentett köztisztviselő tartalékállományba helyezése a felmentés végén automatikusan megszűnik, a "SEGÉDLET" 3. pontját kell kitölteni, és a végkielégítésre vonatkozó munkáltatói döntésről a megfelelő szövegrész aláhúzásával kell tájékoztatást adni. A "SEGÉDLET" 3. pontjának kitöltésével kell tájékoztatást adni a határozott időre kinevezett köztisztviselőről is, akinek jogviszonyát felmentéssel szüntetették meg.
j) A Vhr. 6. §-ában foglalt előírást a munkáltató közigazgatási szerv a felmentés végén sorra kerülő munkáltatói intézkedésekkel hajtja végre.
2. Vezetői megbízás visszavonását követően tartalékállományba helyezett köztisztviselő (a továbbiakban: volt vezető) esetében:
a) A vezetői megbízás visszavonásáról rendelkező személyzeti iratban szerepel a tartalékállományba helyezés ténye.
b) A tartalékállományba helyezést elfogadó, egyetértő, vagy elutasító nyilatkozatot írásban - indokolás nélkül - a vezetői megbízás visszavonásáról szóló személyzeti iraton kell megtenni.
c) Egyetértő nyilatkozat esetén a Ktv. 20/A. §-ának (6) bekezdése és a Vhr. 3. §-a alapján ki kell tölteni az alábbiak szerint az "Értesítés a volt vezető tartalékállományba helyezéséről" című nyomtatvány 3. számú függelék adatait:
1. és 2. pont: kitöltésére vonatkozó útmutató megegyezik az 1. c) pontban ugyanezen pontokra vonatkozó szöveggel.
3. pont:
Munkaköre:
A vezetői megbízás visszavonását követő újrabesorolás eredményeként betöltött munkakört a Ktv. 11. §-ának (5) bekezdése szerint, a munkaköri leírásnak megfelelően kell szerepeltetni.
Vezetői beosztása:
A volt vezető esetében itt annak a vezetői megbízásnak a megnevezését kell szerepeltetni, amely vezetői megbízást a tartalékállományba helyezést megelőzően visszavonták.
4. és 5. pont: kitöltésére vonatkozó útmutató megegyezik az 1. c) pontban ugyanezen pontokra vonatkozó szöveggel.
6. pont:
A havi illetmény: a vezetői megbízás visszavonását követő újrabesorolás eredményeként megállapított köztisztviselői illetmény [alapilletmény + illetménykiegészítés + illetménypótlék(ok)].
7. pont: keltezés és olvasható aláírások.
Az "Értesítés" továbbítására, kezelésére vonatkozó előírások megegyeznek az 1. c) pont ca)-cc) alpontokban írtakkal.
d) A munkáltató közigazgatási szerv a Vhr. 4. §-ának (4) bekezdése alapján legalább három munkanappal korábban átadja a volt vezetőnek a fogadó közigazgatási szervtől a szóbeli meghallgatás érdekében hozzá érkező megkeresést. A kézbesítést az ügyiratkezelési szabályzat előírásai szerint dokumentálni kell.
e) A szóbeli meghallgatással (kiküldetéssel), az annak eredményéről szóló tájékoztatással kapcsolatos ügyintézés során a munkáltató közigazgatási szerv úgy jár el, hogy azzal elősegítse a Ktv. 20/A. §-ának (6) bekezdésében foglalt célkitűzés elérését.
f) A szóbeli meghallgatás eredményére vonatkozó tájékoztatást a munkáltató közigazgatási szerv haladéktalanul a volt vezető tudomására hozza, aki jogosult a reá vonatkozó írásbeli dokumentáció megismerésére.
g) A munkáltató közigazgatási szerv a fogadó közigazgatási szerv áthelyezési kezdeményezésére a volt vezető által adott válasznyilatkozatot személyzeti iratként kezeli.
h) Ha a volt vezető a Vhr. 5. §-ának (4) bekezdése alapján az áthelyezést elfogadja, az eljárásra az 1. g) pontban foglaltakat kell alkalmazni.
i) A munkáltató közigazgatási szerv a volt vezető áthelyezését követően két munkanapon belül erről a tényről tájékoztatást küld az adatgyűjtőnek az 1. c) pont ca)-cc) alpontokban leírtak szerint a "SEGÉDLET", a 2. számú függelék eljuttatásával.
j) Ha a volt vezető tartalékállománya hat hónap elteltével megszűnik, erről nem kell jelentést küldeni az adatgyűjtő számára.
k) Ha a volt vezetőt a tartalékállományba helyezésének időtartama alatt a Ktv. 17. §-a (1) bekezdésének a)-d) pontjaiban foglalt valamely ok miatt felmentik, akkor a vezetői tartalékállományból való törlését a "SEGÉDLET" 6. pontjának kitöltésével kell kezdeményezni. A felmentésével egyidejűleg az újabb tartalékállományba helyezését az 1. pontban írtaknak megfelelően kezdeményezni kell.
III.
A fogadó közigazgatási szervre vonatkozó szakmai, technikai szabályok
1. A fogadó közigazgatási szerv vezetője felel a tartalékállományba helyezett köztisztviselő személyes adatait tartalmazó iratok kezelésével kapcsolatos adatvédelmi szabályok betartásáért.
Ki kell egészíteni a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzatot azokkal a személyekkel, akik jogosultak a köztisztviselő személyes adatait tartalmazó iratokba betekinteni. A betekintési jog gyakorlása nem terjedhet túl a köztisztviselő foglalkoztatásához kapcsolódó célhoz kötöttségen.
2. A fogadó közigazgatási szerv iratkezelési kötelességei a Vhr. 4. §-ának (1) bekezdése szerint rendelkezésére bocsátott, a Vhr. 2. számú melléklete alapján készített iratokkal kapcsolatban:
a) Első alkalommal minden üres álláshellyel rendelkező közigazgatási szerv a területileg illetékes adatgyűjtőtől megkapja a tartalékállományba helyezett felmentett köztisztviselők és volt vezetők adatait. Az adatokat tartalmazó iratokat (a Vhr. 2. számú melléklet 2. pont utolsó adata) a tartalékállományba helyezés időpontjától számított 6 hónap elteltével meg kell semmisíteni, ha nem kívánják a köztisztviselőt továbbfoglalkoztatni.
Ha az érintett szóbeli meghallgatására sor kerül ugyan, de a fogadó közigazgatási szerv nem kívánja továbbfoglalkoztatni a köztisztviselőt, vagy a köztisztviselő nem fogadja el az áthelyezést, a reá vonatkozó iratot a döntést követően meg kell semmisíteni.
Ha az érintett köztisztviselő áthelyezésére sor kerül, a reá vonatkozó iratot személyi iratként kell irattározni a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzatban meghatározottak szerint.
b) Ha a fogadó közigazgatási szerv a Vhr. 4. §-ának (1) bekezdése alapján az illetékes adatgyűjtőtől megkéri a Vhr. 2. számú melléklet szerinti adatokat, a kapott iratok kezelése tekintetében az a) pontban írt szabályok az irányadók.
c) Ha az adatgyűjtőtől kapott a Vhr. 2. számú melléklet szerinti iratok adatait a fogadó közigazgatási szerv számítógépes támogatással kezeli, az egyes érintettekre vonatkozó adatok végleges törlésére az a)-b) pontokban írt szabályok az irányadók.
3. A fogadó közigazgatási szerv az illetékes adatgyűjtőtől a 4. számú függelék szerinti "KÉRELEM" című nyomtatvány kitöltésével kérheti a tartalékállományba helyezettek adatait.
4. A szóbeli meghallgatás kezdeményezését a munkáltató közigazgatási szerv vezetőjének kell megküldeni a Vhr. 4. §-ának (2)-(4) bekezdésében szereplő előírások betartásával.
A megkeresés mellékleteként csatolni kell a Vhr. 2. számú melléklet szerinti irat másolatát.
5. Ha a szóbeli meghallgatást követően a megkereső közigazgatási szerv nem kívánja a köztisztviselő áthelyezését kezdeményezni, erről az 5. számú függelék szerinti "TÁJÉKOZTATÁS A SZÓBELI MEGHALLGATÁS EREDMÉNYTELENSÉGÉRŐL" című nyomtatványon kell tájékoztatni a munkáltató közigazgatási szerv vezetőjét és a székhely szerint illetékes adatgyűjtőt. Az illetékes adatgyűjtő megnevezését és címét a Vhr. 2. számú melléklet szerinti irat 3. pontja tartalmazza.
A tájékoztatás személyi irat, kezelése, irattározása az ügyiratkezelési szabályok szerint történik.
IV.
Az üres álláshely bejelentésével és a pályázati felhívással kapcsolatos szakmai, technikai szabályok
1. A Ktv. és a Vhr. végrehajtása szempontjából üres, illetve megüresedő álláshelynek kell tekinteni azt az álláshelyet, amelyen a foglalkoztatott köztisztviselő közszolgálati jogviszonya bármilyen okból [Ktv. 15. §-a - kivéve a 17. § (1) bek. a)-d) pont - felmentési jogcímeket] megszűnik, s a közigazgatási szerv ugyanerre az álláshelyre nem létesít másik személlyel közszolgálati jogviszonyt, vagy az álláshelyet betöltő köztisztviselő tartósan távol van. Az állás megüresedésének időpontja a közszolgálati jogviszony megszűnésének, illetve a tartós távollét kezdetének az időpontja.
2. Az üres álláshely adatait a Ktv. 1. §-ának (1)-(2) bekezdésében meghatározott közigazgatási szerv hivatali szervezetének a vezetője vagy az általa kijelölt személy jelenti be a Ktv. 10. §-ának (1) bekezdése alapján.
A jegyzői, körjegyzői, főjegyzői üres álláshellyel kapcsolatos bejelentési kötelezettséget a polgármester, főpolgármester, illetőleg a megyei közgyűlés elnöke teljesíti.
3. A bejelentési kötelezettség végső határideje az álláshely megüresedésétől számított 15. nap.
Az 1998. szeptember 1-jén üres és az azt követően megüresedett állások adatait abban az esetben kötelező haladéktalanul jelenteni, ha a KTV TARTINFO MSZ megjelenéséig azok még mindig üresek és a bejelentési kötelezettséget még nem teljesítették.
4. Az üres, illetve megüresedő köztisztviselői vezetői és köztisztviselői álláshely (a továbbiakban együtt: üres álláshely) adatait a Vhr. 3. számú mellékletének "I. Az álláshely megüresedése" című része alapján kell jelenteni az alábbiak szerint.
I/1. A közigazgatási szerv
- neve: alapító okirat szerint,
- címe: irányítószám, település neve, utca, házszám (postafiók száma),
- vezetője: a közigazgatási szerv hivatali szervezetének vezetője (jegyző esetén 2. pontban írtakat kell irányadónak tekinteni),
- telefonja: körzetszám-telefonszám,
- KÖZIGTAD szervazonosítója: a közigazgatási szerv azonosítására szolgáló 6 számjegyű numerikus számsor, amelyet a KÖZIGTAD-ban a BM állapít meg a közigazgatási szerv számára. Ez a számsor a KÖZIGTAD-ba történő bejelentkezés és a közigazgatási szerv megszűnése közötti időszakban állandó.
I/2. Az álláshely, illetve a feladatkör
- megnevezése: a közigazgatási szerv által használt, rendszeresített megnevezés,
= ha vezetői állásról van szó, akkor a vezetői állás megnevezését feltétlenül szerepeltetni kell,
= ha a vezetői állás megnevezése nem tartalmazza a vezetői szintet (irodavezető, ügyosztályvezető stb.), utalni kell arra, hogy melyik vezetői megbízási szintről (osztályvezetői, főosztályvezető-helyettesi, főosztályvezetői állás) van szó,
= ha az üres állás politikai (fő)tanácsadói, önkormányzati (fő)tanácsadói, abban az esetben csak az I/1. pontot, az I/2. pont első fordulatát és az I/3. pontot kell kitölteni; a megnevezés rovatban szerepelnie kell értelemszerűen a politikai (fő)tanácsadói, önkormányzati (fő)tanácsadói szövegnek;
- betöltéséhez szükséges iskolai végzettség
a) szintje és jellege: az adatszolgáltató közigazgatási szervnek itt azt kell jeleznie, hogy a köztisztviselői tevékenység ellátására szervezett állás I. vagy II. besorolási osztályba tartozó köztisztviselővel tölthető be.
Az iskolai végzettség jellege azt jelenti, hogy abban az esetben, ha I. besorolási osztályba tartozó köztisztviselővel kívánják betölteni az állást, itt kell jelezni azt, hogy az alapképzésben szerzett felsőfokú iskolai végzettség mellett még posztgraduális képzésben szerzett végzettséget is elő kívánnak írni.
Ennek a szabályzatnak az értelmezésében:
= az "iskolai végzettség szintje": felsőfokú vagy középfokú oktatási intézményben szerzett iskolai végzettség,
= az "iskolai végzettség jellege":
1. alapképzés:
- alapképzésben szerzett felsőfokú iskolai végzettség,
- alapképzésben szerzett középiskolai végzettség,
- alapképzésben szerzett középfokú végzettség;
2. posztgraduális képzés:
- szakirányú (szakosító) továbbképzésben szerzett felsőfokú képzettség;
b) szakiránya: az adatszolgáltató közigazgatási szervnek itt azt kell jeleznie, hogy a köztisztviselői tevékenység ellátására szervezett állást milyen szakirányú szakképesítéssel/szakképesítésekkel rendelkező köztisztviselővel kívánja betölteni;
c) iskolarendszeren kívüli oktatás keretében szerzett szakképesítés: az adatszolgáltató közigazgatási szervnek itt azt kell jeleznie, hogy a köztisztviselői tevékenység ellátására szervezett állás betöltéséhez milyen további szaktanfolyami szakképesítést ír elő;
- egyéb feltételek: az adatszolgáltató szervnek itt azokat a fontos további információkat kell jeleznie, amelyek az álláshely, illetve feladatkör betöltésével kapcsolatban elengedhetetlenül szükségesek, például
= az álláshelyet a megüresedéstől számított 15 napon belül nem töltötték ugyan be, de a közeli jövőben (konkrét dátummal!) biztosan betöltésre kerül, mert például az áthelyezés már folyamatban van,
= az álláshelyet a megüresedéstől számított 15 napon belül nem töltötték be, de felvételi tilalom, létszámzárlat miatt meghatározott időpontig (konkrét dátum!) nem tudják betölteni,
= olyan, a munkáltató által fontosnak tartott közlendők, amelyek magával az állással, illetve az azon létesítendő közszolgálati jogviszonnyal kapcsolatosak:
- az állás tartós távollét miatt üres, a feladatokat helyettesítéssel, határozott időre szóló közszolgálati jogviszonyba történő kinevezéssel lehet ellátni,
- a foglalkoztatás nem teljes munkaidőben történik, a munkarend, munkaidő-beosztás sajátosságai,
- az ellátandó feladatokhoz megkívánt szakmai gyakorlat, idegennyelv-ismeret, speciális szakismeret,
- az állás betöltőjének biztosítható juttatások, támogatások (pl. lakás, letelepedési hozzájárulás stb.),
- a munkakör speciális jellegzetességei.
I/3. Az álláshely
- megüresedésének időpontja: az adatszolgáltató szervnek itt a TARTINFO MSZ IV/1. pont utolsó mondata szerinti időpontot kell közölnie; ebben a pontban közölheti az adatszolgáltató szerv az álláshely betölthetőségének kezdő időpontját is;
- azonosítószáma: az adatszolgáltató közigazgatási szerv által képzett három jegyből álló, folyamatosan emelkedő, numerikus számsor, arab számokkal, 0-val felöltve (pl. 001, ... 021). Ha a KTV TARTINFO MSZ megjelenése előtt nem 001-gyel kezdődött az adatszolgáltató szerv által jelentett üres állások számozása, a korábban már kiadott szám újra nem ismételhető meg. Az üres állás azonosítószámának meg kell egyeznie az állás betöltéséről szóló jelentésben szereplő azonosítószámmal.
I/4. Történt-e pályázat kiírása az álláshely betöltésére: (igen-nem válaszok közül kell választani):
Ha a válasz igen, az alábbi rovatokban is szerepelnie kell adatoknak:
Pályázat
- kiírásának időpontja: dátum: év, hónap, nap,
- benyújtásának határideje: dátum: év, hónap, nap.
Mindkét időpontot teljes felelősséggel az adatszolgáltató közigazgatási szerv állapítja meg naptári dátum: év, hónap, nap formában.
A "benyújtásának határideje" dátumnak azonosnak kell lennie mind a közzé teendő pályázati felhívásban, mind ebben a pontban.
A pályázati felhívást (6. számú függelék) a jelentéshez csatolni kell a Belügyminisztérium hivatalos lapjában történő közzététel érdekében (kitöltésére vonatkozó tájékoztatás a 8. pontban található).
A pályázati felhívás és az üres álláshelyre vonatkozó munkáltató által megjelölt egyéb feltétel nem tartalmazhat olyan kitételt, amely bármely jogszabályba ütközne, e körben a jogszerűség vizsgálatát az adatgyűjtő végzi el.
I/5. A munkáltató aláírása: keltezés és olvasható aláírás.
5. A IV/4. pontban szereplő "I. Az álláshely megüresedése" című jelentés módosítása:
Előfordulhat, hogy az 1., 2. és 4. pont adattartalmában változás következik be az üres álláshely bejelentését követően. A változást be kell jelenteni oly módon, hogy minden rovatot az aktuális adatoknak megfelelően ki kell tölteni, de a 3. pont adatai nem térhetnek el a korábbi jelentés adataitól.
A jelentés módosítására csak addig kerülhet sor, amíg az állás üres.
6. Az álláshely megüresedéséről szóló jelentést, és ha van pályázati felhívás a Vhr. 3. §-ának (1) bekezdése szerint az adatgyűjtőnek kell megküldeni. A jelentés és a pályázati felhívás eredeti példányát személyesen, kézbesítéssel, futárszolgálattal, postai úton kell eljuttatni az adatgyűjtőhöz. Ha faxon, vagy számítástechnikai eszközzel továbbítják, a KTV TARTINFO csak akkor naplózhatja a megérkezést, ha az eredeti példány az adatgyűjtőhöz megérkezik.
Az adatszolgáltató közigazgatási szerv ezeknek az iratoknak a kezeléséről a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzatban rendelkezik. Selejtezésükre, illetőleg az adataiknak a számítógépből való törlésére az üres állás betöltését követőn kerülhet sor.
7. Az adatszolgáltató közigazgatási szerv a pályázati felhívással kapcsolatos [Ktv. 10. §-ának (3) bekezdése] nyilvános közzétételi kötelezettségének a KTV TARTINFO MSZ ELSŐ RÉSZ IV. fejezetében foglaltak szerint, a 6. számú függelék kitöltésével tesz eleget.
Az üres álláshelyek és a pályázati felhívások a Belügyminisztérium hivatalos lapjában történő közzétételéről a KTV TARTINFO révén a Belügyminisztérium gondoskodik, egyben más közzétételi lehetőségekkel is él.
A 6. számú függeléket kell kitölteni mind az üres álláshelyhez kötődő pályázati felhívás nyilvános közzététele, mind üres álláshelyhez nem kötődő pályázati felhívás nyilvános közzététele érdekében.
Üres álláshelyhez nem kötődő pályázati felhívás nyilvános közzétételére sor kerülhet pl. felmentési idő alatt.
A 6. számú függelék pontjait értelemszerűen kell kitölteni az adott állás sajátosságainak megfelelően. Ha valamelyik pontnak az adott álláshoz kapcsolódóan nincs értelme, vagy tartalma nem értelmezhető (pl. nem kívánnak próbaidőt kikötni, illetőleg nem követelhető meg a közigazgatási szakvizsga), abban az esetben azt a részt üresen kell hagyni.
A 6. számú függeléket az üres álláshely adataival együtt kell - az arra vonatkozó beküldési szabályok szerint - az adatgyűjtőnek megküldeni.
Az üres álláshelyhez nem kötődő pályázati felhívást is közvetlenül az adatgyűjtőhöz kell beküldeni.
Ha a pályázati hirdetményt meg kívánják ismételni, az üres álláshelyhez kötődő 6. számú függeléknek azzal a módosítással kell együtt beérkeznie az adatgyűjtőhöz, amely a KTV TARTINFO MSZ ELSŐ RÉSZ IV. fejezet 5. pontjában szerepel.
V.
Az üres állás betöltésének bejelentésével kapcsolatos szakmai, technikai szabályok
1. Az üres álláshely betöltését a Ktv. 1. §-ának (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott közigazgatási szerv hivatali szervezetének a vezetője vagy az általa kijelölt személy jelenti be a Vhr. 8. §-ának (2) bekezdése alapján.
A jegyzői, körjegyzői, főjegyzői üres álláshely betöltésével kapcsolatos bejelentési kötelezettséget a jegyző, körjegyző, főjegyző teljesíti.
2. A bejelentési kötelezettség végső határideje az állás betöltésétől számított 8. nap.
3. Az üres álláshely betöltésének adatait a Vhr. 3. számú mellékletének "II. Az álláshely betöltése" című része alapján kell jelenteni az alábbiak szerint:
II/1. A közigazgatási szerv
- neve: alapító okirat szerint,
- címe: irányítószám, település neve, utca, házszám (postafiók száma),
- vezetője: a közigazgatási szerv hivatali szervezetének vezetője,
- telefonja: körzetszám-telefonszám,
- KÖZIGTAD szervazonosítója: a közigazgatási szerv azonosítására szolgáló 6 számjegyű numerikus számsor, amelyet a KÖZIGTAD-ban a BM állapít meg a közigazgatási szerv számára. Ez a számsor a KÖZIGTAD-ba történő bejelentkezés és a közigazgatási szerv megszűnése közötti időszakban állandó.
II/2. Az álláshely
- azonosítószáma: az álláshely azonosítószámának meg kell egyeznie az üresként bejelentett álláshely azonosítószámával,
- betöltésének időpontja: annak a foglalkoztatásnak a kezdete az adatszolgáltató szervnél (akár áthelyezésről, akár újonnan létesített közszolgálati jogviszonyról van szó), amelyre kifejezetten az üresen álló álláshelyre szervezett feladatok ellátása érdekében került sor.
II/3. A munkáltató aláírása: keltezés és olvasható aláírás.
4. Az álláshely betöltéséről szóló jelentést a Vhr. 3. §-ának (1) bekezdése szerint az adatgyűjtőnek kell megküldeni. A jelentés eredeti példányát személyesen, kézbesítéssel, futárszolgálattal, postai úton kell eljuttatni az adatgyűjtőhöz. Ha faxon vagy számítástechnikai eszközzel továbbítják, a KTV TARTINFO csak akkor naplózhatja a megérkezést, ha az eredeti példány az adatgyűjtőhöz megérkezik.
Az adatszolgáltató közigazgatási szerv ennek az iratnak a kezeléséről a Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzatban rendelkezik. Irattározás utáni selejtezésére, illetőleg az adatainak a számítógépből való törlésére az üres állás betöltését követő egy év múlva kerülhet sor.
MÁSODIK RÉSZ
AZ ADATGYŰJTŐK KTV TARTINFOVAL KAPCSOLATOS TEVÉKENYSÉGÉVEL ÖSSZEFÜGGŐ SZABÁLYOK
1. A megyei és fővárosi közigazgatási hivatal, mint területi közigazgatási szerv saját szervezete tekintetében a saját adatgyűjtői rendszerébe viszi be az üres álláshely adatainak jelentésével és a pályázati felhívás közzétételével kapcsolatos adatokat. A megyei és fővárosi közigazgatási hivatal tehát a saját szervezete tekintetében ellátja a KTV TARTINFO adatgyűjtői feladatait.
2. Az adatgyűjtők a Vhr. 3. §-ának (1) bekezdésében szereplő illetékességi elv alapján fogadják
- a tartalékállományba helyezésről,
- a tartalékállományba helyezés megszűnéséről,
- a tartalékállomány tartama alatt történt esemény(ek)ről,
- az üres álláshelyek adatairól,
- az álláshely betöltésének adatairól,
- a pályázati felhívások közzétételi kötelezettségének adatairól
hozzájuk beérkező adatszolgáltatásokat, és végzik a jogszabályokban ezzel kapcsolatban előírt feladatokat a KTV TARTINFO MSZ szerint.
3. Az adatgyűjtők ellenőrzik a közigazgatási szervektől beérkező (a 2. pontban felsorolt) adatjelentések tartalmát
- az adatjelentések törvényességének,
- az adatok teljeskörűségének, rögzíthetőségének
szempontjából.
Ha jogszabályellenes tartalmat, illetve adathiányt észlelnek, a közigazgatási hivatal megfelelő szervezeti egységei megteszik a szükséges intézkedéseket
- a jogszabályellenes munkáltatói intézkedések esetén a törvényességi ellenőrzés és a közszolgálati ellenőrzés keretén belül a külön jogszabályban foglaltak szerint,
- adatkezelési hiányosság, hiba esetén az adatgyűjtő ellenőrzési jogkörén belül.
4. A tartalékállományba helyezés folyamatával kapcsolatos adatgyűjtői feladatok csoportosítása:
- A KTV TARTINFO MSZ 1. és 3. számú függeléke szerinti ÉRTESÍTÉS
= fogadása,
= ellenőrzése,
= adatainak rögzítése,
= továbbítása a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított 2 munkanapon belül.
- A tartalékállomány időtartama alatti eseményekről szóló bejelentések (rövid úton történő értesítés), "Tájékoztatás a szóbeli meghallgatás eredménytelenségéről" (KTV TARTINFO MSZ 5. számú függelék)
= fogadása,
= ellenőrzése,
= kezelése
a megérkezéstől számított 2 munkanapon belül.
- A tartalékállományba helyezés megszűnésével kapcsolatos bejelentés (KTV TARTINFO MSZ 2. számú függelék)
= fogadása,
= ellenőrzése,
= adatainak rögzítése,
= továbbítása a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított két munkanapon belül.
- A KÉRELEM (KTV TARTINFO MSZ 4. számú függelék) fogadása és kezelése a program segítségével, azonnal.
- A BM Közszolgálati Főosztálya központi "KÍNÁLAT" alrendszerétől kapott ADATÁLLOMÁNY-ok megküldése az illetékességi területén üres állással rendelkező közigazgatási szerveknek.
- Az ADATÁLLOMÁNYOK-at mind hivatalból, mind kérésre vagy mágneslemezen (ha azt kéri a közigazgatási szerv), vagy kinyomtatva papíralapú adathordozón (kézbesítéssel, postai úton) kell eljuttatni. Az ADATÁLLOMÁNYOK személyes adatokat tartalmaznak, ezért kezelésükre vonatkozóan el kell kerülni a fax használatát, az átadást-átvételt az ügyirat-kezelési szabályok szerint dokumentálni kell.
5. Az üres álláshelyek adatainak, a pályázati felhívások közzétételére vonatkozó adatok kezelésének, valamint az álláshely betöltése adatainak a folyamatával kapcsolatos adatgyűjtői feladatok csoportosítása.
- Az üres álláshely adatai bejelentését tartalmazó I. Az álláshely megüresedése című jelentés és az erre vonatkozó módosítást tartalmazó jelentés
= fogadása,
= ellenőrzése,
= adatainak rögzítése,
= továbbítása a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított két munkanapon belül.
- A pályázati felhívások közzétételére vonatkozó adatok kezelésének a folyamatában mindenekelőtt ellenőrizni kell, hogy az I/4. pont tartalmaz-e pályázati felhívás kiírására vonatkozó információt.
a) Ha igen, ellenőrizni kell, hogy mellékelve van-e a pályázati felhívás (6. számú függelék). A pályázati felhívás mellékelése esetén annak tartalmát
= ellenőrizni kell: megfelel-e a jogszabályi előírásoknak,
= adatait rögzíteni kell az adatgyűjtői program segítségével,
= továbbítani kell a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított két munkanapon belül.
Az üres álláshely adatainak és a hozzá tartozó pályázati felhívás adatainak a továbbítása tehát nem válhat el egymástól.
b) Ha nincs csatolva a pályázati felhívás (6. számú függelék), az adatgyűjtő
= felhívja a közigazgatási szervet a hiány haladéktalan pótlására, de az üres állás adatait az arra vonatkozó szabályok szerint beviszi a rendszerbe,
= a pályázati felhívás pótlásakor ellenőrzi azt, adatait rögzíti az adatgyűjtői program segítségével,
= majd továbbítja a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított két munkanapon belül.
Ilyen esetben az üres álláshely adatainak és a hozzá tartozó pályázati felhívás adatainak a továbbítása elválik egymástól.
- Pályázati felhívást nyilvános közzététel érdekében olyan esetben is küldhet a közigazgatási szerv (6. számú függelék) az adatgyűjtőnek, amikor nem jelent egyidejűleg üres álláshelyet. Az adatgyűjtő ezt is rögzíti.
- Az üres álláshely betöltése adatai bejelentését tartalmazó II. Az álláshely betöltése című jelentés
= fogadása,
= ellenőrzése,
= adatainak rögzítése,
= továbbítása a központi rendszer számára
a megérkezéstől számított két munkanapon belül.
6. Az adatgyűjtő működteti a feladatait támogató rögzítő és továbbító programokat, amelyeket a BM a rendelkezésére bocsát.
Az adatgyűjtőnek azonnal jeleznie kell, ha a programok működése során hibát észlel, és azt a helyi közszolgálati és informatikai szakértők nem tudják elhárítani. Mind a tartalmi, mind a technikai problémát a BM Közszolgálati Főosztálynak kell azonnal jelezni telefonon (332-2161, BM: 14-427). Ha a telefonkapcsolat nem jön létre, faxon kell röviden jelezni a 266-1198-as telefaxszámon. A levelezőrendszerben a KTV TARTINFO központi és területi szintjei között információcserére vonatkozó követelményeket a BM Közszolgálati Főosztályának vezetője határozza meg.
A BM Közszolgálati Főosztályának meg kell tennie a szükséges lépéseket az adatgyűjtők által jelzett problémák lehetőség szerint azonnali elhárítására.
7. Az adatgyűjtő közigazgatási hivatalok a KTV TARTINFO rögzítő és adatfogadó-adattovábbító programjainak a működésével kapcsolatban javaslattevő, véleményező jogkörükben a BM Közszolgálati Főosztályának észrevételeket tehetnek, de a programokban beavatkozásokat csak a BM Közszolgálati Főosztálya által azzal megbízott fejlesztők végezhetnek.
8. A közigazgatási hivatalok informatikai szakemberei a témával összefüggő ügyintézési és ügyviteli munka ésszerűsítését helyi számítástechnikai megoldásokkal támogathatják.
HARMADIK RÉSZ
A KÖZTISZTVISELŐI TARTALÉKÁLLOMÁNY KÖZPONTI INFORMÁCIÓS RENDSZERÉNEK MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
I.
A KTV TARTINFO felépítése
1. A KTV TARTINFO a Belügyminisztériumban és a megyei (fővárosi) közigazgatási hivatalokban működő, számítógéppel támogatott információs rendszer, amely egymással összefüggő "KÍNÁLAT" és "KERESLET" alrendszerből áll.
A "KÍNÁLAT" alrendszer a közigazgatási szervekben tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatainak számítógéppel támogatott kezelése a Ktv. 20/A. §-ában foglalt célok elérése érdekében.
A "KERESLET" alrendszer célja egyrészt a tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatainak a rendelkezésre bocsátása az üres álláshellyel rendelkező közigazgatási szervek számára annak alapján, hogy a "KERESLET" alrendszer az üres álláshely adatait kezeli, másrészt az üres álláshely és pályázati felhívás adatai nyilvános közzétételének a biztosítása.
A működésnek két szintje van:
- a központi (országos) szint a BM Közszolgálati Főosztályához tartozik,
- a területi szint az adatgyűjtőhöz tartozik.
2. A "KÍNÁLAT" és "KERESLET" alrendszerek tartalmi meghatározását a BM Közszolgálati Főosztálya végzi.
A központi (országos) szint technikai üzemeltetése a BM Közszolgálati Főosztályán, a területi szint üzemeltetése az adatgyűjtőknél történik.
3. A BM Közszolgálati Főosztálya a "KÍNÁLAT" és "KERESLET" alrendszerek tartalmi meghatározásának keretében mind a központi (országos), mind a területi szint tekintetében
- kialakítja az adatok rögzítésének, továbbításának, a központi rendszerben történő fogadásának tartalmi követelményeit,
- meghatározza az adatok területi és központi szinten történő karbantartásához, aktualizálásához, feldolgozásához, az előírt szolgáltatások biztosításához szükséges számítástechnikai megoldások tartalmi követelményrendszerét,
- kialakítja a nyilvános közzétételre vonatkozó szabályokat,
- biztosítja az adatgyűjtők számára a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 4. §-ának (1) bekezdésében előírt adatmegküldési kötelezettséghez szükséges tájékoztatást a tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatairól.
4. A BM Közszolgálati Főosztálya biztosítja az adatgyűjtők számára a rögzítő és adattovábbító programokat, gondoskodik azok problémamentességéről és folyamatos korszerűsítéséről. Meghatározza és koordinálja - figyelemmel a Belügyminisztérium Informatikai Stratégiai Tervének Akciótervében foglaltakra - a KTV TARTINFO működési pontjai közötti távadat-átviteli megoldásokat.
5. A BM Közszolgálati Főosztálya gondoskodik a "KÍNÁLAT" és "KERESLET" alrendszerek központi (országos) és területi szintű működése során az adatvédelmi, adatbiztonsági követelmények meghatározásáról és ellenőrzéséről.
6. A BM Közszolgálati Főosztálya folyamatosan ellenőrzi az adatgyűjtőknél az adatkezelést, az előírt határidők betartását, valamint a Vhr. 4. §-ának (1) bekezdésében foglalt feladat végrehajtását.
7. A BM Közszolgálati Főosztálya a "KÍNÁLAT" és "KERESLET" alrendszerek központi és területi szintű működéséhez (fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez) szükséges költségek tervezéséről és biztosításáról az illetékes szakterületek közreműködésével évente gondoskodik. Ennek során kidolgozza az adatgyűjtők feladataival kapcsolatos költségek tervezésének és biztosításának a módját is.
II.
A KTV TARTINFO-ban kezelt adatok köre
1. A "KÍNÁLAT" alrendszerben kezelt adatok
1.1. Központi (országos) szinten a BM Közszolgálati Főosztályán- fogadni,
- feldolgozni,
- védeni
kell valamennyi tartalékállományba helyezett köztisztviselő adatait, amelyeket a közigazgatási szerv "ÉRTESÍTÉS"-ei alapján az adatgyűjtők rögzítettek. Az adatok feldolgozása révén teljesíteni kell az előírt szolgáltatásokat.
1.2. Területi szinten az adatgyűjtők
- fogadják,
- rögzítik,
- továbbítják,
- védik
az illetékességi területükön tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatait; kezelik a központi (országos) rendszertől kapott tartalékállományba helyezett köztisztviselői adatállományt az üres álláshellyel rendelkező közigazgatási szervekhez történő továbbítás céljából [Vhr. 4. §-ának (1) bekezdése].
2. A "KERESLET" alrendszerben kezelt adatok
2.1. Központi (országos) szinten a BM Közszolgálati Főosztályán
- fogadni,
- feldolgozni,
- védeni
kell valamennyi, a közigazgatási szervek által jelentett, az adatgyűjtők által rögzített üres állás adatait; az üres állás betöltésére (az üres állás megszűnésére) vonatkozó adatokat; a pályázati felhívások adatait.
Az üres állások és pályázati felhívások adatainak feldolgozása révén teljesíteni kell az előírt szolgáltatásokat a tartalékállomány működése és a nyilvános közzététel érdekében.
2.2. Területi szinten az adatgyűjtők
- fogadják,
- rögzítik,
- továbbítják,
- védik
az illetékességi területükről jelentett üres, megüresedő állások bejelentésének adatait; az üres állások betöltéséről szóló tájékoztatatás adatait; az üres állás megszűnésére vonatkozó adatokat; a nyilvános közzététel céljából megküldött pályázati felhívások adatait.
3. A KTV TARTINFO távadat-átvitellel továbbított adatainak védelmét ki kell dolgozni, és biztosítani kell.
III.
A KTV TARTINFO "KÍNÁLAT" alrendszere
1. A Vhr. 4. §-ának (1) bekezdésében előírt 2. számú melléklet szerinti adatállományt a központi (országos) rendszer állítja elő a BM Közszolgálati Főosztályán, és juttatja el az adatgyűjtőkhöz.
Az adatgyűjtő kötelessége az adatállományt az illetékességi területén működő üres álláshellyel rendelkező közigazgatási szerveknek megküldeni.
2. A Vhr. 2. számú melléklete szerinti adatállomány létrehozása a BM Közszolgálati Főosztálya központi (országos) rendszerében történik.
3. A KTV TARTINFO központi (országos) "KÍNÁLAT" alrendszerében minden iraton (képernyőn), minden adatkezelési és adattovábbítási folyamatban meg kell jelennie az adatvédelmi nyilvántartás azonosítószámának, amely: 1-0003.
4. A BM Közszolgálati Főosztályán kifejlesztett, működő központi (országos) "KÍNÁLAT" alrendszerben beválási, eredményességi mutatók kinyerése érdekében az adatokat statisztikailag fel kell dolgozni.
5. A központi (országos) "KÍNÁLAT" alrendszerbe történő betekintési jog gyakorlása. Tekintettel arra, hogy az érintett, tartalékállományba helyezett köztisztviselőnek joga van saját adatai felhasználását megismerni, mind az adatgyűjtőknél, mind a központi (országos) "KÍNÁLAT" alrendszerben a BM Közszolgálati Főosztályán ki kell alakítani az adatokba történő betekintési jog gyakorlásának lehetőségét biztosító megoldásokat, eljárási rendet.
IV.
A KTV TARTINFO "KERESLET" alrendszere
1. A BM Közszolgálati Főosztálya által működtetett, üzemeltetett központi (országos) "KERESLET" alrendszernek tartalmaznia kell az adatgyűjtők által rögzített üres állások és a hozzájuk tartozó pályázati felhívások, valamint az üres állások betöltésének (megszűnésének) az adatait ugyanazzal a tartalommal, mint az adatgyűjtőnél.
2. A BM Közszolgálati Főosztályán kifejlesztett, működő központi (országos) "KERESLET" alrendszerben beválási, eredményességi mutatók kinyerése érdekében az adatokat statisztikailag fel kell dolgozni.
V.
A nyilvános közzététel biztosítása
1. A Belügyminisztérium hivatalos lapjában közzé kell tenni:
- az üres álláshely adatait (pályázati felhívással, illetve anélkül);
- a pályázati felhívást akkor is, ha nem kapcsolódik üres álláshelyhez;
- üres álláshely adatainak módosítását, ha utólag mégis pályázatot hirdetnek rá.
2. Az 1. pont alatt szereplő nyilvános közzétételben és más közzétételi módszer alkalmazásával történő nyilvános közzétételben ugyanazon adatra vonatkozóan csak és kizárólagosan azonos tartalom szerepelhet."
1. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[1]
Az ÉRTESÍTÉS adatainak kitöltése, valamint a KTV TARTINFO számára történő megküldése a Ktv. 20/A. § (1) bekezdése és a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 3. §-a alapján kötelező. | |||
Ikt. szám:................................. | |||
ÉRTESÍTÉS a felmentett kinevezett vezető, felmentett köztisztviselő, ügykezelő, fizikai alkalmazott tartalékállományba helyezéséről | |||
1. Közigazgatási szerv KÖZIGTAD szervazonosítója: □□□□□□ 2. A tartalékállományba helyezett köztisztviselő neve: lakcíme, tartózkodási helye: telefonszáma: 3. Munkaköre: vezetői beosztása: 4. Tartalékállományba helyezés kezdete:....................................vége:.................................... 5. A köztisztviselő KÖZIGTAD technikai azonosítója: □□□□□□□□□□□ 6. A köztisztviselő havi illetménye: végkielégítésének összege: 7. Kelt: ............................................................... | |||
…………………………………………….. a köztisztviselő aláírása | …………………………………………….. a munkáltatói jogkör gyakorlójának aláírása | ||
Az ÉRTESÍTÉS-t a tartalékállományba helyezést követő két munkanapon belül a tartalékállományba helyezett köztisztviselő közigazgatási szervének székhelye szerint illetékes közigazgatási hivatalhoz/BM Közszolgálati Főosztályához kell eljuttatni. (Csak az eredeti irat fogadható el hivatalosnak.) | |||
2. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[2]
SEGÉDLET A MUNKÁLTATÓ SZERV SZÁMÁRA ahhoz a tájékoztatáshoz,* amelyet a tartalékállomány megszűnésének egyes eseteiről kell küldenie az adatgyűjtő közigazgatási hivatalnak (központi szervek esetében a BM Közszolgálati Főosztályának) | |||
Ikt. szám: ................................................................. | |||
Hivatkozási szám: .................................................. | |||
………………………………………… adatgyűjtő részére | |||
………………………………………… Tájékoztatom, hogy a(z).....................ikt. sz. Értesítésben szereplő (név): ................................................................................... (techn. azon): □□□□□□□□□□□ felmentett, köztisztviselő/volt vezető1 tartalékállományba helyezése ........................ -én megszűnt a felsorolás -dik pontjában foglalt ok következtében: 1. A KTV TARTINFO működése révén felmentett köztisztviselő áthelyezésére került sor. Az áthelyezés időpontja:........................................................................ Az áthelyezést kérő szerv:........................................................................ 2. A KTV TARTINFO működése révén a volt vezeto áthelyezésére került sor másik vezetői állásba. Az áthelyezés idopontja:........................................................................ Az áthelyezést kéro szerv:........................................................................ 3. A felmentett köztisztviselo tartalékállományba helyezése ...............-én, a felmentés időtartamának végén aűtomatikűsan letelt. Teljes végkielégítésre jogosűlt./A végkielégítés felére jogosult.1 4. A felmentett köztisztviselő/volt vezető1 kérte tartalékállományból való törlését. A törlés idopontja:........................................................................ 5. A volt vezető közszolgálati jogviszonya a Ktv. 15. § (2) bekezdésének a)-c) pontjaiban foglalt valamely ok miatt szűnt meg. A megszűnés időpontja:........................................................................ 6. A volt vezető tartalékállományba helyezése megszűnt, mert a Ktv. 17. § (1) bekezdésének a)-d) pontjaiban foglalt valamely ok miatt felmentették A felmentés kezdetének az időpontja:........................................................................ 7. A felmentett köztisztviselő/volt vezető1 közszolgálati jogviszonya törvény erejénél fogva szűnt meg. A megszűnés időpontja:........................................................................ 8. A felmentett köztisztviselő/volt vezető1 hivatalvesztés fegyelmi büntetést kapott. A jogerőre emelkedés, illetve végrehajthatóság időpontja: ........................................................................ 9. A felmentett köztisztviselő/volt vezető1 elhunyt. Az elhalálozás időpontja:........................................................................ Kérem, hogy nevezett adatait a KTV TARTINFO-ból szíveskedjenek törölni. Kelt:.............................................................. | |||
……………………………………………… munkáltatói jogkör gyakorlója | |||
* A kilenc pont közül csak egy jelölheti) meg, de annak adatát/adatait kötelező kitölteni. 1 A megfelelő rész aláhúzandó. |
3. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[3]
Az ÉRTESÍTÉS adatainak kitöltése, valamint a KTV TARTINFO számára történő megküldése a Ktv. 20/A. § (6) bekezdése és a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 3. §-a és 7. §-a alapján kötelező. | |
Ikt. szám:................................. | |
ÉRTESÍTÉS a volt vezető tartalékállományba helyezéséről | |
1. Közigazgatási szerv KÖZIGTAD szervazonositója: □□□□□□ | |
2. A tartalékállományba helyezett köztisztviselő neve: lakcíme: telefonszáma: | |
3. Munkaköre: vezetői beosztása: | |
4. Tartalékállományba helyezés kezdete:....................................vége:.................................... | |
5. A köztisztviselő KÖZIGTAD technikai azonosítója: □□□□□□□□□□□ | |
6. A köztisztviselő havi illetménye: | |
7. Kelt: ............................................................... | |
………………………………………….. a köztisztviselő aláírása | ………………………………………….. a munkáltatói jogkör gyakorlójának aláírása |
Az ÉRTESÍTÉS-t a tartalékállományba helyezést követő két munkanapon belül a tartalékállományba helyezett volt vezető közigazgatási szervének székhelye szerint illetékes közigazgatási hivatalhoz kell eljuttatni. (Csak az eredeti irat fogadható el hivatalosnak.) |
4. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[4]
SEGÉDLET A KÖZIGAZGATÁSI SZERV SZÁMÁRA ahhoz a KÉRELEM-hez, amelyet a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján nyújt be az adatgyűjtő közigazgatási hivatalnak (központi szervek esetében a BM Közszolgálati Főosztályának) a tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatainak megkérése céljából | |||
…………………………………….. …………………………………….. …………………………………….. adatgyűjtő részére …………………………………….. | Ikt. szám: ................................. | ||
A köztisztviselők tartalékállományba helyezéséről és a betöltetlen köztisztviselői állások nyilvános közzétételéről szóló 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján kérem, szíveskedjenek megküldeni a ……………………………………..…………………………………….. közigazgatási szerv számára a tartalékállományba helyezett köztisztviselők adatait. KÖZIGTAD szervazonosító kódunk: □□□□□□ Az adatokat* — papíralapú — mágneslemezes adathordozón** kérjük az alábbi címre megküldeni- Címzett neve, beosztása- .......................................................................................................................................................................... Levelezési cím- ....................................................................................................................................................................................... . Az adatokat (név)- ................................................................ kézbesítőnknek kérjük papíralapú/mágneslemezes** adathordozón átadni. Az adatok átvételét telefonon/telefaxon/elektronikus levélben** fogjuk haladéktalanul visszaigazolni. Kelt-.............................................................. | |||
………………………………………………………………… hivatali szervezet vezetője/munkáltatói jogkör gyakorlója | |||
* Az adatok távadatátvitellel történő biztonságos továbbításának a feltételei a későbbiekben alakulnak ki. ** A megfelelő részt alá kell húzni. |
5. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[5]
SEGÉDLET a fogadó közigazgatási szerv számára a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdésében szereplő tájékoztatási kötelezettségének teljesítéséhez | |
"TÁJÉKOZTATÁS A SZÓBELI MEGHALLGATÁS EREDMÉNYTELENSÉGÉRŐL" | |
(A levelet meg kell küldeni a szóbeli meghallgatást követő 15 napon belül 1. annak az adatgyűjtőnek, amely a tartalékállományba helyezett köztisztviselőt alkalmazó közigazgatási szerv székhelye szerint illetékes; 2. annak a közigazgatási szervnek a vezetőjének, ahol a tartalékállományba helyezett és a szóbeli meghallgatáson részt vett köztisztviselő dolgozik.) | |
Ikt. szám:................................. | |
Címzés | |
A köztisztviselők tartalékállományba helyezéséről és a betöltetlen köztisztviselői állások nyilvános közzétételéről szóló 150/1998. (IX. 8.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdése értelmében tájékoztatom arról, hogy az alábbi adatok szerint szóbeli meghallgatásra került sor. A szóbeli meghallgatást követő döntés szerint nevezett tartalékállományba helyezett köztisztviselő továbbfoglalkoztatására irányuló szándékunk nincs, áthelyezési kikérésére nem került sor. | |
Adatok: | |
Tartalékállományba helyezett köztisztviselő neve: lakcíme: telefonja: | |
Az őt alkalmazó közigazgatási szerv neve: címe: vezetője: | |
A szóbeli meghallgatás helye: időpontja: | |
Tájékoztatom, hogy a tartalékállományba helyezett köztisztviselőre vonatkozó adatok kezelésével kapcsolatos intézkedéseket a 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet 5. § (6) bekezdése szerint megtettem. | |
Kelt:.............................................................. | |
……………………………………………………………….. hivatali szervezet vezetője/munkáltatói jogkör gyakorlója |
6. számú függelék a 16/1993. (XII. 14.) BM rendelet 4. számú mellékletéhez[6]
Formanyomtatvány a közigazgatási szerv által nyilvános közzététel céljából a Belügyminisztériumnak bejelentett pályázati felhívás összeállításához | ||
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS I. A pályázati felhívást kiíró adatai: Neve: ......................................................................................................................................................................................................... Címe: □□□□.............................................. II. A pályázati felhívás kiírását kötelezővé tevő jogszabály megjelölése: ................................................................................................................................................................................................................... III. A meghirdetett állás adatai: A közigazgatási szerv neve: ........................................................................................................................................................................ Címe: □□□□.............................................. Feladatkör/munkakör megnevezése: ........................................................................................................................................................... Az ellátandó feladatok főbb jellemzői:........................................................................................................................................................ Vezetői állás esetén a vezetői szint és a vezetett szervezeti egység megjelölése: .......................................................................................... Az állás □□□□ □□ □□-tól tölthető be ........................................................................................................................................... IV. Az állás betöltésének feltételei: A pályázónak meg kell felelnie a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényben (a továbbiakban: Ktv.) szereplő általános alkalmazási feltételeknek (magyar állampolgárság, cselekvőképesség, büntetlen előélet, legalább középfokú iskolai végzettség, összefér- hetetlenség hiánya), és azokat igazolnia kell. Az általános előírásokon túlmenő alkalmazási feltételek: Fontos és bizalmas munkakör esetén a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény alapján típusú biztonsági ellenőrzés. Iskolai végzettség szintje: ........................................................................................................................................................................... Szakképesítés(ek): ..................................................................................................................................................................................... Szakmai gyakorlat:...................................................................................................................................................................................... Közigazgatási gyakorlat:.............................................................................................................................................................................. Közigazgatási szakvizsga: ........................................................................................................................................................................... Idegennyelv-ismeret (a nyelv és a vizsga szintjének megnevezésével):...................................................................................................... . A munkáltatói jogkör gyakorlója által kikötött további feltételek az állás betöltésekor létesített közszolgálati jogviszonnyal összefüggésben: Próbaidő kikötése és időtartama:................................................................................................................................................................. A közszolgálati jogviszony időtartama (határozott időtartam esetén annak megjelölése): ............................................................................ ................................................................................................................................................................................................................... Teljes vagy részmunkaidős foglalkoztatás (a részmunkaidő megjelölésével): ............................................................................................. Munkaidő-beosztás: ................................................................................................................................................................................... Egyéb:......................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................... V. Illetmény és egyéb juttatás(ok): ................................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................... VI. A pályázat tartalmára vonatkozó előírások: A benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell: pályázati kérelmet, önéletrajzot, erkölcsi bizonyítványt, az okleveleket, bizonyítványokat vagy azok másolatait. A pályázat kiírója által meghatározott egyéb iratok: .................................................................................................................................... | ||
VII. A pályázat benyújtásának módjára és határidejére vonatkozó előírások: 1. A pályázatot személyesen vagy postai úton kell benyújtani a következő címre: Címe: □□□□................................................................................................................ 2 A pályázat benyújtásának határideje: □□□□ □□ □□ VIII. A pályázat elbírálásának módjára és határidejére vonatkozó tájékoztatás: 1. A pályázat elbírálásának módja:................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................ 2 A pályázat elbírálásának határideje: □□□□ □□ □□ illetve .......................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................... IX. A pályázattal kapcsolatos további felvilágosításra vonatkozó tájékoztatás: A pályázattal kapcsolatosan további információt nyújt: Név.: ............................................................................................................................................................................................................ Címe: □□□□........................................................................................................................................................................................... . Telefon:................................................................Fax:................................................................ E-mail.:............................................................... X Üres álláshelyre kiírt pályázat esetén az üres álláshely KTV TARTINFO azonosító száma- □□□ | |
Kelt:.............................................................. | |
………………………………………. a pályázat kiírójának aláírása'' |
Lábjegyzetek:
[1] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.
[2] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.
[3] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.
[4] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.
[5] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.
[6] Helyesbítette a Magyar Közlöny 1999/32. száma. Megjelent 1999.04.16.