2001. évi LVI. törvény
a gázközmű-vagyonnal összefüggő önkormányzati igények rendezéséről[1]
Az Országgyűlés annak érdekében, hogy a gázközmű-vagyonnal összefüggő nagyszámú és azonos jogi alapon nyugvó, törvényben ígért vagyonjuttatás végrehajtására irányuló önkormányzati igények - a jogbiztonság alkotmányos követelményét is szem előtt tartva -
- megalapozott számítások alapján,
- az időmúlás hatását a szabályozás általános megközelítési módjával ellensúlyozva,
- az érintettek által átlátható módon,
- rövid időn belül,
- végleges jelleggel
rendezésre kerüljenek, a következő törvényt alkotja:
1. § E tőrvény célja, hogy eleget tegyen a Magyar Államot - a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 107. § (1) bekezdésének c) pontja alapján terhelő alkotmányos kötelezettségének oly módon, hogy meghatározza az egyes települési önkormányzatokat megillető vagyoni értékű jogok (a továbbiakban: értékjog) értékét, és szabályozza az ennek megfelelő járandóságok teljesítésének módját, határidejét. Az 1993. augusztus 4-e és 1995. december 31-e közötti időszakban önkormányzati és lakossági forrásból létesített, de a gázszolgáltató társaság tulajdonába került és az állam által privatizált gázközművekkel összefüggésben keletkezett önkormányzati igények rendezéséről külön törvény rendelkezik. Az erre vonatkozó törvényjavaslatot a Kormány 2002. október 30-ig az Országgyűlésnek benyújtja.
2. § (1) Az 1. § szerinti értékjogok értékén alapuló járandóság mellett figyelembe kell venni a villamos energia fejlesztéséről, átviteléről és elosztásáról rendelkező 1962. évi IV. törvény és a gázenergiáról szóló 1969. évi VII. törvény módosításáról szóló - időközben hatályon kívül helyezett - 1993. évi LXXXII. törvény 4. §-ának (3) bekezdésében előírt kötelezettségekből származó igények értékét is.
(2) Az 1993. évi LXXXII. törvény hatálybalépéséig (1993. augusztus 3-ig) teljesített önkormányzati, lakossági hozzájárulásból megvalósított vezetékberuházások után az önkormányzat - az igazolt hozzájárulás alapján (az 1992. évet követően, 1993. augusztus 3. napjáig teljesített hozzájárulás esetén a hozzájárulás 56%-át figyelembe véve) - e törvény szerint járandóságra jogosult, amennyiben a vezeték ellenszolgáltatás nélkül 1995. december 31-ig átkerült a gázszolgáltató tulajdonába.
(3) Az Ötv. 107. § (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel e törvény alapján juttatásban részesülnek az abban érintett települési önkormányzatok is, egymás között egyenlő arányban, a 2. számú melléklet rendelkezéseinek megfelelően.
(4) Az Ötv.-ben és az 1993. évi LXXXII. törvényben foglaltakra figyelemmel az önkormányzatokat megillető járandóság megállapítása során számításba kell venni az állami kötelezettség teljesítésének részbeni elmulasztása, illetve késedelmes teljesítése folytán az önkormányzatokat ért vagyoni hátrány ellentételezésére alkalmas értéket is.
(5) Az (1)-(3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével megállapított értéket csökkenteni kell
a) az 1993. évi LXXXII. törvény 4. §-ának (3) bekezdése, valamint
b) az Ötv. - Alkotmánybíróság által utóbb megsemmisített - 107/A. § (2) bekezdésének b) pontja szerint már juttatott részvények értékével.
3. § (1) Az egyes önkormányzatokat az 1-2. § alapján megillető járandóságok értékét az 1. számú melléklet tartalmazza, amely a 2000. augusztus 12-i átszámított értékeket tünteti fel.
(2) Az 1. számú melléklet a szétválással vagy kiválással létrejött új településeket a szétválással vagy kiválással érintett eredeti jogosult településsel egy sorban tartalmazza (kivéve, ha az érintett önkormányzatok kérték járandóságuk szétválasztását és a megosztás tekintetében is megegyeztek). Az egy sorban szereplő települések önkormányzatai együttesen jogosultak a melléklet szerinti járandóság átvételére, az egymás közötti megosztásra megállapodásuk irányadó.
(3) Nem lehet üzleti titokra hivatkozni azon tények, adatok vonatkozásában, amelyek ismerete nélkül az önkormányzati járandóságok értékének megállapítására nem kerülhetett volna sor. Az érintett önkormányzat kérésére, a kéréstől számított 15 napon belül, kötelező írásban kiszolgáltatni a rá vonatkozó adatokat - ideértve a települések közötti külterületi vezetékvagyonra vonatkozó adatokat is - és kétség esetén azok valódiságát okiratokkal igazolni.
4. § (1) Az önkormányzatok számára e törvény szerinti járandóságukat az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) 2001. szeptember 15-én juttatja el.
(2) A teljesítés 20 millió Ft összeghatárig készpénzben történik. Az ezt meghaladó igény 50%-át készpénzben, a fennmaradó részt a Magyar Állam által - a Magyar Köztársaság 1998. évi költségvetéséről szóló 1997. évi CXLVI. törvény 4. § (2) bekezdés ab) pontjában - erre a célra az ÁPV Rt. rendelkezésére bocsátott, zárt körben kibocsátott, szabadon átruházható államkötvényekkel kell kiegyenlíteni oly módon, hogy egyenlő arányban legyenek köztük a különböző lejáratúak.
(3) Amennyiben a (2) bekezdés szerinti készpénz és államkötvény megosztás nem biztosítható, az emiatt fennmaradó hányadot készpénzzel kell teljesíteni. Ugyanígy kell eljárni azokra a 10 ezer Ft-ot el nem érő hányadokra vonatkozóan is, amelyeket - az államkötvények 10 ezer forintos címletei miatt - más módon nem lehetne kifizetni. Ezekben az esetekben a készpénzben történő járandóságfizetés (2) bekezdésben meghatározott összeghatára túlléphető.
(4) Államkötvény esetében azt a piaci árfolyamot kell figyelembe venni, amely a (2) bekezdésben meghatározott állampapírokkal megegyező kamatbázisú, hátralévő futamidejét tekintve legközelebb álló, a Magyar Állam által belföldön nyilvánosan értékesített államkötvényekre - a 2001. augusztus 12-ét megelőző legutolsó három aukción kialakult - átlagos nettó árfolyamok súlyozott átlaga.
(5) A járandóság átadásakor
a) a készpénzhányadból le kell vonni a gázközművagyonnal összefüggő helyi önkormányzati igények rendezésével kapcsolatos előleg fizetéséről szóló kormányhatározatok alapján kifizetett előleget,
b) a 2000. augusztus 12-től 2001. szeptember 15-ig eltelt időszakra-a (2) bekezdésben meghatározott államkötvények 2000. augusztus 12. és 2001. augusztus 12. közötti átlagkamatával (10, 75%) megegyező - éves hozam időarányos részét kell hozzászámítani a készpénzelőleg, illetve az előlegen felüli járandóság átadásának időpontjáig.
(6) Az (1) bekezdés szerinti kötelezettség teljesítésével való késedelembe esés esetén az önkormányzat az 1. számú melléklet szerinti járandóságot a Ptk. 301. § (1) bekezdése szerinti késedelmi kamattal növelten igényelheti. Az az önkormányzat, amely elmulasztja azokat az intézkedéseket, melyek ahhoz szükségesek, hogy az ÁPV Rt. a kifizetést, illetve az államkötvények átadását teljesíteni tudja, vagy a járandóságot nem veszi fel - figyelemmel a Ptk. 302-303. §-ában foglaltakra - késedelme idejére kamatra nem jogosult.
(7) A (2) bekezdés szerinti államkötvények futamidejének lejártáig a Magyar Állam az Államadósság Kezelő Központ Részvénytársaság útján a (4) bekezdés szerinti piaci árfolyamon 2002-től évente kétszer nyilvános visszavásárlási lehetőséget biztosít az önkormányzatokat e törvény szerint megillető állampapírokra, évente legfeljebb 10 milliárd forint értékig. A visszavásárlás értéknapja a kamatfizetések napját megelőző negyedik munkanap.
5. § (1) Azok az önkormányzatok, amelyek az 1. számú mellékletben nincsenek feltüntetve jogosultként, de az 1-2. § alapján igényt kívánnak érvényesíteni az állammal szemben, e törvény hatálybalépésétől számított 90 napon belül bírósághoz fordulhatnak. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(2) Az (1) bekezdés szerinti bírósági eljárásban a vagyonfelmérés, illetve vagyonértékelés adatainak kijavítását és az ennek megfelelően kiszámított járandóság megállapítását lehet kérni a 2. számú mellékletben meghatározott vagyonfelmérési, illetve értékelési módszertan alapján.
(3) Bírósághoz lehet fordulni továbbá
a) a közös önkormányzati beruházásoknál az 1993. évi LXXXII. törvény szerinti járandóságok megosztása, valamint
b) a szétválással, kiválással létrejött új település önkormányzata és az eredeti jogosult önkormányzat között a járandóság szétosztása kérdésében.
(4) Ha az (1) bekezdés szerinti esetben a bíróság megállapítja a járandóságot, az ÁPV Rt. azt az önkormányzat részére a Ptk. 232. § (2) bekezdése szerinti kamattal növelve fizeti ki.
(5) Az Államot az e § szerinti eljárásokban az ÁPV Rt. képviseli. A (3) bekezdés a)-b) pontja szerinti eljárásokban az abban érintett önkormányzattok egymással szemben érvényesítik igényeiket.
6. § (1) Ez a törvény a kihirdetésétől számított 15. napon lép hatályba.
(2)[2] Felhatalmazást kap az államháztartásért felelős miniszter, hogy az 1997. évi CXLVI. törvény 4. § (2 ) bekezdés ab) pontjában meghatározott államkötvényekből - az e törvény 4. § (2)-(3) bekezdése szerinti készpénzigénynek megfelelő összeghatárig - az ÁPV Rt.-től névértéken visszavásárolhasson.
(3)[3] Felhatalmazást kap az államháztartásért felelős miniszter, hogy közzétegye a 4. § (4) és (7) bekezdése; szerint figyelembe vehető piaci árfolyamot.
Mádl Ferenc s, k.,
a Köztársaság elnöke
Dr. Áder János s. k.,
az Országgyűlés elnöke
1. számú melléklet a 2001. évi LVI. törvényhez
ÉGÁZ Rt
(Ft)
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
3 | Győr-Sopron-Moson | Agyagosszergény | 4 188 234 |
7 | Győr-Sopron-Moson | Beled | 45 695 131 |
11 | Győr-Sopron-Moson | Bőny | 5 475 215 |
30 | Győr-Sopron-Moson | Edve | 2 464 489 |
31 | Győr-Sopron-Moson | Egyházasfalu | 5 166 720 |
34 | Győr-Sopron-Moson | Fertőd | 29 204 619 |
35 | Győr-Sopron-Moson | Fertőendréd | 789 808 |
38 | Győr-Sopron-Moson | Fertőszentmiklós | 34 938 461 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
39 | Győr-Sopron-Moson | Fertőszéplak | 9 951 284 |
47 | Győr-Sopron-Moson | Győr | 821 842 133 |
71 | Győr-Sopron-Moson | Kisfalud | 48 373 547 |
84 | Győr-Sopron-Moson | Lövő | 13 792 488 |
92 | Győr-Sopron-Moson | Mihályi | 72 560 323 |
99 | Győr-Sopron-Moson | Nemeskér | 4 059 949 |
111 | Győr-Sopron-Moson | Petőháza | 11 034 921 |
117 | Győr-Sopron-Moson | Rábakecöl | 31 672 894 |
127 | Győr-Sopron-Moson | Sarród | 8 042 217 |
131 | Győr-Sopron-Moson | Sopron | 901 564 215 |
151 | Győr-Sopron-Moson | Töltéstava | 43 798 533 |
157 | Győr-Sopron-Moson | Vásárosfalu | 2 676 926 |
166 | Győr-Sopron-Moson | Völcsej | 918 976 |
4 | Komárom-Esztergom | Bábolna | 28 907 522 |
6 | Komárom-Esztergom | Bana | 8 634 118 |
26 | Komárom-Esztergom | Dorog | 156 939 140 |
32 | Komárom-Esztergom | Esztergom | 49 151 934 |
63 | Komárom-Esztergom | K-E. m-i. Önk. | 34 424 853 |
70 | Komárom-Esztergom | Kesztölc | 6 104 065 |
82 | Komárom-Esztergom | Leányvár | 3 688 255 |
93 | Komárom-Esztergom | Mocsa | 33 089 173 |
98 | Komárom-Esztergom | Naszály | 25 783 539 |
112 | Komárom-Esztergom | Piliscsév | 7 493 959 |
134 | Komárom-Esztergom | Süttő | 2 569 004 |
146 | Komárom-Esztergom | Tokod | 13 818 979 |
146/a | Komárom-Esztergom | Tokodaltáró | 1 150 600 |
12 | Vas | Búcsú | 3 681 476 |
13 | Vas | Bük | 38 086 419 |
14 | Vas | Celldömölk | 544 063 552 |
23 | Vas | Csörötnek | 1 230 935 |
41 | Vas | Gencsapáti | 175 786 346 |
46 | Vas | Gyöngyösfalu | 10 123 765 |
61 | Vas | Jánosháza | 116 463 031 |
62 | Vas | Káld | 58 131729 |
78 | Vas | Körmend | 568 132 459 |
80 | Vas | Kőszeg | 278 966 408 |
85 | Vas | Lukácsháza | 7 719 761 |
87 | Vas | Meggyeskovácsi | 18 899 |
108 | Vas | Perenye | 4 105 222 |
121 | Vas | Répcelak | 99 766 793 |
128 | Vas | Sárvár | 485 182 006 |
129 | Vas | Sé | 3 375 841 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
138 | Vas | Szombathely | 2 348 208 277 |
139 | Vas | Tanakajd | 49 890 512 |
141 | Vas | Táplánszentkereszt | 20 601 981 |
159 | Vas | Vasszécsény | 95 845 794 |
161 | Vas | Vép | 212 757 128 |
MINDÖSSZESEN: | 7 592104 560 |
KÖGÁZ Rt.
(Ft)
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
52 | Fejér | Csór | 4 374 795 |
1 | Somogy | Ádánd | 16 582 796 |
5 | Somogy | Alsóbogát | 2 967 405 |
7 | Somogy | Babócsa | 6 500 715 |
10 | Somogy | Balatonberény | 73 093 634 |
11 | Somogy | Balatonboglár | 282 126 987 |
12 | Somogy | Balatonendréd | 3 998 693 |
13 | Somogy | Balatonfenyes | 30 278 741 |
15 | Somogy | Balatonföldvár | 79 077 084 |
18 | Somogy | Balatonkeresztúr | 44 340 441 |
19 | Somogy | Balatonlelle | 273 886 572 |
20 | Somogy | Balatonmáriafürdő | 12 020 810 |
22 | Somogy | Balatonöszöd | 1 790 871 |
23 | Somogy | Balatonszabadi | 55 033 460 |
24 | Somogy | Balatonszárszó | 35 024 837 |
25 | Somogy | Balatonszemes | 37 638 536 |
26 | Somogy | Balatonszentgyörgy | 38 926 887 |
27 | Somogy | Balatonújlak | 9 530 655 |
30 | Somogy | Barcs | 102 599 073 |
38 | Somogy | Berzence | 33 610 293 |
39 | Somogy | Bodrog | 4 860152 |
41 | Somogy | Bolhó | 15 589 466 |
44 | Somogy | Buzsák | 2 827 872 |
49 | Somogy | Csokonyavisonta | 10 624 796 |
50 | Somogy | Csombárd | 6 221 476 |
55 | Somogy | Csurgó | 79 863 859 |
64 | Somogy | Fonyód | 137 358 304 |
74 | Somogy | Háromfa | 7 493 733 |
77 | Somogy | Hetes | 19 978 066 |
79 | Somogy | Hollád | 2 883 857 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
81 | Somogy | Juta | 24 961 820 |
83 | Somogy | Kaposfő | 18 194 832 |
84 | Somogy | Kaposmérő | 29 959 072 |
87 | Somogy | Kaposvár | 482 889 406 |
91 | Somogy | Kéthely | 45 401 507 |
96 | Somogy | Köröshegy | 7 463 858 |
102 | Somogy | Lengyeltóti | 64 141 038 |
109 | Somogy | Magyaregres | 4 742 522 |
112 | Somogy | Marcali | 131 375 813 |
113 | Somogy | Mernye | 6 324 134 |
114 | Somogy | Mezőcsokonya | 27 592 966 |
120 | Somogy | Nagyatád | 98 255 218 |
121 | Somogy | Nagybajom | 58 156 871 |
135 | Somogy | Orci | 3 652 188 |
136 | Somogy | Ordacsehi | 6 730 864 |
138 | Somogy | Osztopán | 8 222 656 |
139 | Somogy | Öreglak | 21 148 877 |
155 | Somogy | Rinyaújlak | 415 744 |
158 | Somogy | Sántos | 3 068 883 |
161 | Somogy | Siófok | 250 922 430 |
162 | Somogy | Siójut | 2 745 794 |
165 | Somogy | Somodor | 600 658 |
166 | Somogy | Somogyaszaló | 5 461 062 |
168 | Somogy | Somogygeszti | 5 047 974 |
169 | Somogy | Somogyjád | 26 436 713 |
170 | Somogy | Somogysárd | 33 580 423 |
175 | Somogy | Somogyvámos | 17 932 331 |
176 | Somogy | Somogyvár | 28 876 482 |
185 | Somogy | Szentgáloskér | 3 351 622 |
191 | Somogy | Szólád | 4 406 733 |
192 | Somogy | Szőlősgyörök | 50 784 332 |
194 | Somogy | Tarany | 12 145 498 |
195 | Somogy | Taszár | 20 705 135 |
208 | Somogy | Várda | 5 983 138 |
217 | Somogy | Vörs | 3 584 091 |
227 | Somogy | Zamárdi | 26 943 321 |
3 | Veszprém | Ajka | 45 404 093 |
9 | Veszprém | Balatonalmádi | 16 846 340 |
14 | Veszprém | Balatonfőkajár | 13 002 906 |
66 | Veszprém | Balatonfűzfő | 22 063 920 |
17 | Veszprém | Balatonkenese | 77 057 090 |
28 | Veszprém | Balatonvilágos | 30 357 469 |
37 | Veszprém | Berhida | 37 892 878 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
45 | Veszprém | Csabrendek | 13 964 017 |
46 | Veszprém | Csajág | 4 180 526 |
53 | Veszprém | Csót | 5 104 923 |
58 | Veszprém | Devecser | 17 504 755 |
75 | Veszprém | Herend | 41 416 962 |
88 | Veszprém | Káptalanfa | 4 880 822 |
100 | Veszprém | Küngös | 2 618 210 |
110 | Veszprém | Magyarpolány | 12 385 454 |
129 | Veszprém | Nagytevel | 2 529 762 |
131 | Veszprém | Nemesvámos | 32 056 577 |
142 | Veszprém | Pápa | 80 363 104 |
145 | Veszprém | Papkeszi | 7 744 266 |
193 | Veszprém | Tapolca | 141 479 064 |
211 | Veszprém | Veszprém | 130 407 154 |
29 | Zala | Bánokszentgyörgy | 7 449 892 |
32 | Zala | Bázakerettye | 26 212 604 |
34 | Zala | Becsehely | 72 279 486 |
42 | Zala | Borsfa | 16 986 966 |
54 | Zala | Csörnyeföld | 4 816141 |
59 | Zala | Dobri | 2 780 959 |
62 | Zala | Eszteregnye | 4 099 730 |
67 | Zala | Galambok | 12 408 691 |
68 | Zala | Garabonc | 6 005 837 |
69 | Zala | Gellénháza | 6 842 962 |
72 | Zala | Gutorfölde | 18 900 026 |
78 | Zala | Hévíz | 103 527 472 |
89 | Zala | Kerkaszentkirály | 186 653 |
90 | Zala | Keszthely | 167 405 179 |
93 | Zala | Kiscsehi (Budafa) | 13 483 930 |
103 | Zala | Lenti | 46 012 611 |
104 | Zala | Letenye | 100 428 182 |
105 | Zala | Lispeszentadorján | 17 899 718 |
107 | Zala | Lovászi-Kútfej | 17 469 772 |
118 | Zala | Muraszemenye | 2 829 548 |
124 | Zala | Nagykanizsa | 1 110 326 681 |
126 | Zala | Nagylengyel | 15 574 972 |
128 | Zala | Nagyrécse | 9 701 075 |
137 | Zala | Ormándlak | 1 625 797 |
151 | Zala | Pusztaederics | 376 099 |
152 | Zala | Pusztamagyaród | 371 064 |
153 | Zala | Pusztaszentlászló | 5 898 906 |
177 | Zala | Sormás | 5 359 132 |
189 | Zala | Szepetnek | 9 613 410 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
197 | Zala | Teskánd | 29 108 889 |
199 | Zala | Tófej | 2 509 423 |
201 | Zala | Tornyiszentmiklós | 15 567 942 |
204 | Zala | Türje | 33 288 472 |
206 | Zala | Újudvar | 15 117 164 |
209 | Zala | Várfölde | 5 455 619 |
219 | Zala | Zalaegerszeg | 285 449 396 |
221 | Zala | Zalakaros | 59 865 841 |
222 | Zala | Zalakomár | 69 657 153 |
224 | Zala | Zalaszentgrót | 64 627 856 |
MINDÖSSZESEN: | 6 100 092 411 |
DÉGÁZ Rt.
(Ft)
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
1 | Bács-Kiskun | Ágasegyháza | 50 067 368 |
4 | Bács-Kiskun | Apostag | 1 084 351 |
7 | Bács-Kiskun | Bácsalmás | 159 121 571 |
8 | Bács-Kiskun | Bácsbokod | 88 345 799 |
9 | Bács-Kiskun | Bácsborsód | 37 420 245 |
10 | Bács-Kiskun | Baja | 420 067 737 |
12 | Bács-Kiskun | Ballószög | 39 797 232 |
21 | Bács-Kiskun | Borota | 34 819 518 |
28 | Bács-Kiskun | Császártöltés | 56 691 971 |
30 | Bács-Kiskun | Csávoly | 39 563 350 |
33 | Bács-Kiskun | Csólyospálos | 22 278 732 |
45 | Bács-Kiskun | Dunaegyháza | 200 554 |
48 | Bács-Kiskun | Dunavecse | 1 553 570 |
52 | Bács-Kiskun | Érsekhalma | 18 590 656 |
56 | Bács-Kiskun | Felsőlajos | 7 200 306 |
57 | Bács-Kiskun | Felsőszentiván | 44 474 893 |
61 | Bács-Kiskun | Fülöpháza | 7 479 448 |
63 | Bács-Kiskun | Fülöpszállás | 146 166 |
68 | Bács-Kiskun | Gátér | 356 918 |
73 | Bács-Kiskun | Hajós | 99 208 496 |
74 | Bács-Kiskun | Helvécia | 48 898 232 |
80 | Bács-Kiskun | Izsák | 171 920 163 |
82 | Bács-Kiskun | Jánoshalma | 117 271 308 |
83 | Bács-Kiskun | Jászszentlászló+Móricgát | 37 655 964 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
90 | Bács-Kiskun | Kecskemét | 627 232 245 |
92 | Bács-Kiskun | Kerekegyháza | 133 669 846 |
97 | Bács-Kiskun | Kiskunfélegyháza | 68 330 223 |
98 | Bács-Kiskun | Kiskunhalas | 126 142 499 |
99 | Bács-Kiskun | Kiskunmajsa | 30 033 068 |
100 | Bács-Kiskun | Kisszállás | 40 263 950 |
106 | Bács-Kiskun | Kunadacs | 20 412 117 |
107 | Bács-Kiskun | Kunfehértó | 30 702 757 |
108 | Bács-Kiskun | Kunszállás | 4 150 604 |
109 | Bács-Kiskun | Kunszentmiklós | 153 869 899 |
110 | Bács-Kiskun | Lajosmizse | 125 714 555 |
111 | Bács-Kiskun | Lakitelek | 105 168 167 |
117 | Bács-Kiskun | Mátételke | 24 053 618 |
121 | Bács-Kiskun | Mélykút | 161 528 878 |
136 | Bács-Kiskun | Nyárlőrinc | 38 626 923 |
145 | Bács-Kiskun | Pálmonostora | 33 817 011 |
146 | Bács-Kiskun | Petőfiszállás | 193 756 |
152 | Bács-Kiskun | Rém | 63 868 689 |
158 | Bács-Kiskun | Solt | 642 453 |
159 | Bács-Kiskun | Soltszentimre | 666 373 |
162 | Bács-Kiskun | Szabadszállás | 183 904 097 |
164 | Bács-Kiskun | Szalkszentmárton | 720 635 |
165 | Bács-Kiskun | Szank | 14 951 871 |
173 | Bács-Kiskun | Szentkirály | 37 986 921 |
177 | Bács-Kiskun | Tass | 49 062 855 |
178 | Bács-Kiskun | Tataháza | 41 929 285 |
181 | Bács-Kiskun | Tiszaalpár | 115 749 982 |
182 | Bács-Kiskun | Tiszakécske | 238 246 833 |
190 | Bács-Kiskun | Városföld | 4 144 963 |
191 | Bács-Kiskun | Vaskút | 129 170 |
14 | Békés | Battonya | 67 733 950 |
16 | Békés | Békés | 347 757 468 |
17 | Békés | Békéscsaba | 529 973 437 |
17/a | Békés | Csabaszabadi | 9 753 758 |
22 | Békés | Bucsa | 5 113 171 |
25 | Békés | Csanádapáca | 110 492 497 |
27 | Békés | Csárdaszállás | 3 944 326 |
35 | Békés | Csorvás | 158 526 362 |
39 | Békés | Dévaványa | 3 399 |
40 | Békés | Doboz | 148 860 355 |
43 | Békés | Dombegyháza | 111 910 434 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
50 | Békés | Ecsegfalva | 39 646 719 |
64 | Békés | Füzesgyarmat | 13 721 974 |
66 | Békés | Gádoros | 97 272 489 |
70 | Békés | Gerendás | 38 679 113 |
71 | Békés | Gyomaendrőd | 137 038 335 |
72 | Békés | Gyula | 577 936 263 |
78 | Békés | Hunya | 28 558 069 |
85 | Békés | Kamut | 18 270 413 |
86 | Békés | Kardoskút | 7 797 722 |
88 | Békés | Kaszaper | 48 460 323 |
94 | Békés | Kétsoprony | 16 066 970 |
95 | Békés | Kisdombegyház | 17 246 875 |
103 | Békés | Kondoros | 121 150 919 |
104 | Békés | Köröstarcsa | 73 375 368 |
105 | Békés | Kötegyán | 48 199 178 |
112 | Békés | Magyarbánhegyes | 48 717 005 |
113 | Békés | Magyardombegyház | 12 979 518 |
118 | Békés | Medgyesbodzás | 23 411 822 |
119 | Békés | Medgyesegyháza | 70 851 369 |
120 | Békés | Méhkerék | 48 612 396 |
122 | Békés | Mezőberény | 134 826 338 |
123 | Békés | Mezőhegyes | 21 180 740 |
124 | Békés | Mezőkovácsháza | 136 901 130 |
129 | Békés | Murony | 12 788 031 |
130 | Békés | Nagybánhegyes | 90 475 145 |
134 | Békés | Nagyszénás | 185 670 502 |
141 | Békés | Orosháza | 321 652 477 |
149 | Békés | Pusztaföldvár | 52 832 929 |
156 | Békés | Sarkad | 182 921 034 |
157 | Békés | Sarkadkeresztúr | 59 178 529 |
161 | Békés | Szabadkígyós | 49 962 616 |
166 | Békés | Szarvas | 160 222 788 |
180 | Békés | Telekgerendás | 19 221 365 |
184 | Békés | Tótkomlós | 114 011 120 |
185 | Békés | Újkígyós | 109 482 266 |
192 | Békés | Végegyháza | 37 840 188 |
3 | Csongrád | Ambrózfalva | 32 299 421 |
5 | Csongrád | Árpádhalom | 10 170 981 |
6 | Csongrád | Ásotthalom | 934 786 |
11 | Csongrád | Balástya | 284 150 |
20 | Csongrád | Bordány | 53 025 670 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
24 | Csongrád | Csanádalberti | 4 862 301 |
26 | Csongrád | Csanádpalota | 88 861 512 |
34 | Csongrád | Csongrád | 85 846 990 |
37 | Csongrád | Derekegyház | 19 376 893 |
38 | Csongrád | Deszk | 64 177 751 |
41 | Csongrád | Dóc | 14 311 737 |
42 | Csongrád | Domaszék | 40 779 100 |
51 | Csongrád | Eperjes | 7 290 360 |
53 | Csongrád | Fábiánsebestyén | 34 271 003 |
55 | Csongrád | Felgyő | 10 691 958 |
59 | Csongrád | Forráskút | 31 387 374 |
60 | Csongrád | Földeák | 59 991 511 |
76 | Csongrád | Hódmezővásárhely | 395 626 617 |
101 | Csongrád | Kistelek | 168 564 738 |
102 | Csongrád | Kiszombor | 92 358 031 |
114 | Csongrád | Makó | 290 298 378 |
115 | Csongrád | Maroslele | 54 588 664 |
125 | Csongrád | Mindszent | 110 786 552 |
127 | Csongrád | Mórahalom | 102 933 258 |
132 | Csongrád | Nagyér | 25 075 382 |
133 | Csongrád | Nagymágocs | 47 993 917 |
137 | Csongrád | Óföldeák | 12 950 176 |
138 | Csongrád | Ópusztaszer | 16 996 |
143 | Csongrád | Öttömös | 71 384 |
148 | Csongrád | Pitvaros | 55 244 995 |
150 | Csongrád | Pusztamérges | 142 767 |
151 | Csongrád | Pusztaszer | 50 832 396 |
153 | Csongrád | Röszke | 86 715 320 |
154 | Csongrád | Rúzsa | 34 334 817 |
155 | Csongrád | Sándorfalva | 234 318 425 |
167 | Csongrád | Szatymaz | 57 890 717 |
168 | Csongrád | Szeged+Algyő | 765 387 761 |
170 | Csongrád | Szegvár | 51 822 544 |
171 | Csongrád | Székkutas | 36 297 900 |
172 | Csongrád | Szentes | 216 270 228 |
183 | Csongrád | Tiszasziget | 50 805 339 |
186 | Csongrád | Újszentiván | 27 139 023 |
189 | Csongrád | Üllés | 22 303 093 |
193 | Csongrád | Zákányszék | 31 433 397 |
195 | Csongrád | Zsombó | 25 944 154 |
MINDÖSSZESEN: | 12 258 068 450 |
DDGÁZ Rt.
(Ft)
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
9 | Baranya | Babarc | 4 461 762 |
13 | Baranya | Bár | 2 530 405 |
22 | Baranya | Bogád | 18 653 636 |
24 | Baranya | Bóly | 17 239 852 |
27 | Baranya | Borjád | 966 751 |
36 | Baranya | Dunaszekcső | 2 795 897 |
47 | Baranya | Geresdlak | 22 698 091 |
48 | Baranya | Görcsönydoboka | 5 501 191 |
53 | Baranya | Hímesháza | 31 306 065 |
68 | Baranya | Kozármisleny | 84 409 098 |
70 | Baranya | Lánycsók | 7 849 134 |
83 | Baranya | Mohács | 179 872 040 |
89 | Baranya | Nagykozár | 27 497 483 |
91 | Baranya | Nagynyárád | 4 789 202 |
98 | Baranya | Palotabozsok | 20 236 569 |
101 | Baranya | Pécs | 1 716 362 999 |
102 | Baranya | Pécsvárad | 55 792 579 |
111 | Baranya | Romonya | 17 295 610 |
121 | Baranya | Sátorhely | 1 333 791 |
124 | Baranya | Somberek | 31 720 779 |
131 | Baranya | Szajk | 2 018 367 |
133 | Baranya | Szederkény | 4 356 147 |
144 | Baranya | Udvar | 1 621 625 |
150 | Baranya | Véménd | 31 388 806 |
2 | Fejér | Adony | 97 774 522 |
5 | Fejér | Alcsútdoboz | 13 878 220 |
15 | Fejér | Baracska | 38 410 556 |
18 | Fejér | Beloiannisz | 30 125 477 |
20 | Fejér | Besnyő | 8 855 350 |
33 | Fejér | Csosz | 4 923 572 |
35 | Fejér | Dég | 16 056 416 |
37 | Fejér | Dunaújváros | 625 626 991 |
39 | Fejér | Enying | 143 224 607 |
40 | Fejér | Ercsi | 203 258 213 |
42 | Fejér | Felcsút | 11 445 430 |
44 | Fejér | Füle | 33 131 737 |
46 | Fejér | Gárdony | 148 473 008 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
49 | Fejér | Gyúró | 44 360 155 |
50 | Fejér | Hantos | 7 981 533 |
56 | Fejér | Iváncsa | 87 307 895 |
58 | Fejér | Kajászó | 5 053 000 |
60 | Fejér | Káloz | 20 983 167 |
61 | Fejér | Kápolnásnyék | 83 056 490 |
64 | Fejér | Kisapostag | 13 513 933 |
66 | Fejér | Kisláng | 14 354 632 |
67 | Fejér | Kőszárhegy | 8 724 807 |
69 | Fejér | Lajoskomárom | 12 215 529 |
76 | Fejér | Martonvásár | 113 655 308 |
78 | Fejér | Mezőfalva | 17 496 324 |
79 | Fejér | Mezőkomárom | 8 050 132 |
81 | Fejér | Mezőszentgyörgy | 4 424 284 |
80 | Fejér | Mezőszilas | 17 888 913 |
86 | Fejér | Nadap | 4 755 257 |
90 | Fejér | Nagylók | 11 141 331 |
93 | Fejér | Nagyvenyim | 113 285 681 |
104 | Fejér | Perkáta | 18 340 395 |
106 | Fejér | Polgárdi | 17 807 047 |
107 | Fejér | Pusztaszabolcs | 14 433 591 |
109 | Fejér | Rácalmás+Kulcs | 13 961 032 |
117 | Fejér | Sárosd | 17 060 650 |
122 | Fejér | Seregélyes | 125 870 074 |
125 | Fejér | Soponya | 11 827 971 |
128 | Fejér | Szabadbattyán | 21 023 367 |
129 | Fejér | Szabadegyháza | 7 375 457 |
130 | Fejér | Szabadhidvég | 4 801 932 |
136 | Fejér | Székesfehérvár | 2 199 955 743 |
139 | Fejér | Tabajd | 6 269 400 |
140 | Fejér | Tác | 8 593 266 |
142 | Fejér | Tordas | 27 371 932 |
145 | Fejér | Úrhida | 8 163 285 |
147 | Fejér | Vál | 8 516 571 |
149 | Fejér | Velence | 211 517 394 |
46/a | Fejér | Zichyújfalu | 29 445 516 |
16 | Tolna | Báta | 47 391 776 |
17 | Tolna | Bátaszék | 160 983 140 |
25 | Tolna | Bonyhád | 246 118 474 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken | |
augusztus 12. | ||||
34 | Tolna | Decs | 57 244 987 | |
51 | Tolna | Harc | 3 123 838 | |
59 | Tolna | Kakasd | 9 635 812 | |
95 | Tolna | Őcsény | 65 476 311 | |
118 | Tolna | Sárpilis | 2 411 981 | |
123 | Tolna | Sióagárd | 7 425 549 | |
137 | Tolna | Szekszárd | 539 813 845 | |
141 | Tolna | Tolna | 85 450 892 | |
148 | Tolna | Várdomb | 24 205 267 | |
155 | Tolna | Zomba | 10 837 266 | |
MINDÖSSZESEN: | 8 268 584 111 |
TIGÁZ Rt.
(Ft)
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
7 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Alsózsolca | 35 553 663 |
12 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Arnót | 15 049 190 |
20 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Bánréve | 34 489 501 |
27 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Berzék | 11 971 901 |
32 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Boldva | 15 686 981 |
33 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Borsodnádasd | 79 600 197 |
34 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Borsodszirák | 7 960 153 |
35 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Bőcs | 62 977 788 |
40 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Bükkábrány | 6 993 526 |
69 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Edelény | 352 542 617 |
72 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Egerlövő | 6 302 703 |
83 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Felsőzsolca | 58 582 508 |
93 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Gesztely | 24 717 090 |
118 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Hernádkak | 27 686 940 |
119 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Hernádnémeti | 153 805 701 |
120 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Hét | 342 350 |
139 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Kazincbarcika | 222 834 071 |
145 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Kistokaj | 20 167 237 |
159 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Mályi | 34 670 440 |
166 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Mezőkeresztes+Csincse | 20 188 721 |
167 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Mezőkövesd | 367 276 394 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
169 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Mezőnagymihály | 28 380 838 |
170 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Mezőnyárád | 18 880 399 |
173 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Miskolc | 997 981 692 |
189 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Nyékládháza | 173 860 021 |
205 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Onga | 52 888 199 |
206 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Ónod | 47 124 351 |
209 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Ózd | 101 328 937 |
234 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Putnok | 68 373 351 |
245 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Rudabánya | 7 651 137 |
246 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajóbábony | 93 310 058 |
247 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajóecseg | 30 221 444 |
248 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajóhídvég | 22 117 168 |
250 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajókeresztúr | 34 840 603 |
251 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajólád | 17 873 327 |
253 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajópálfala | 21 671 532 |
254 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajópetri | 7 505 200 |
255 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajósenye | 9 569 806 |
256 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajószentpéter | 112 719 882 |
257 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajóvámos | 37 291 507 |
258 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sajóvelezd | 16 036 224 |
260 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Sály | 74 153 626 |
262 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Serényfalva | 21 118 561 |
277 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Szentistván | 106 603 014 |
282 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Szikszó | 26 504 125 |
283 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Szirmabesenyő | 88 053 697 |
291 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Tard | 50 661 021 |
299 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Tibolddaróc | 43 765 045 |
304 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Tiszalúc | 49 578 052 |
306 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Tiszapalkonya | 26 757 909 |
310 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Tiszaújváros | 180 156 065 |
344 | Borsod-Abaúj-Zemplén | Vatta | 23 993 532 |
18 | Hajdú-Bihar | Balmazújváros | 248 365 185 |
61 | Hajdú-Bihar | Debrecen | 1 519 144 994 |
67 | Hajdú-Bihar | Ebes | 100 802 668 |
85 | Hajdú-Bihar | Földes | 98 565 386 |
108 | Hajdú-Bihar | Hajdúböszörmény | 378 709 148 |
109 | Hajdú-Bihar | Hajdúdorog | 39 144 981 |
111 | Hajdú-Bihar | Hajdúnánás | 282 043 924 |
112 | Hajdú-Bihar | Hajdúszoboszló | 366 705 523 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
124 | Hajdú-Bihar | Hortobágy | 18 991 507 |
133 | Hajdú-Bihar | Kaba | 81 531 176 |
179 | Hajdú-Bihar | Nádudvar | 89 347 824 |
181 | Hajdú-Bihar | Nagyhegyes | 43 344 962 |
229 | Hajdú-Bihar | Polgár | 102 114 526 |
235 | Hajdú-Bihar | Püspökladány | 142 635 823 |
298 | Hajdú-Bihar | Tetétlen | 21 456 191 |
331 | Hajdú-Bihar | Újszentmargita | 16 518 562 |
23 | Heves | Bélapátfalva | 86 450 641 |
28 | Heves | Besenyőtelek | 19 096 946 |
30 | Heves | Bodony | 15 501 561 |
31 | Heves | Boldog | 22 063 052 |
41 | Heves | Bükkszék | 60 752 540 |
164 | Heves | Dormánd | 3 250 941 |
70 | Heves | Eger | 619 049 400 |
76 | Heves | Erdőkövesd | 14 218 262 |
77 | Heves | Erdőtelek | 90 946 460 |
87 | Heves | Füzesabony | 119 750 000 |
99 | Heves | Gyöngyös | 327 612 931 |
100 | Heves | Gyöngyöshalász | 20 362 793 |
115 | Heves | Hatvan | 475 380 280 |
121 | Heves | Heves | 175 260 516 |
135 | Heves | Kál | 5 603 198 |
150 | Heves | Kompolt | 12 993 912 |
156 | Heves | Lőrinci | 177 594 001 |
164 | Heves | Mátraderecske | 105 728 193 |
185 | Heves | Nagyréde | 93 599 598 |
213 | Heves | Parád | 80 017 535 |
215 | Heves | Parádsasvár | 22 465 924 |
223 | Heves | Pétervására | 89 383 559 |
224 | Heves | Petőfibánya | 28 010 135 |
240 | Heves | Recsk | 75 594 214 |
267 | Heves | Szajla | 28 607 302 |
297 | Heves | Terpes | 3 472 648 |
348 | Heves | Zagyvaszántó | 34 677 620 |
26 | Jász-Nagykun-Szolnok | Berekfürdő | 34 979 434 |
80 | Jász-Nagykun-Szolnok | Fegyvernek | 49 067 919 |
130 | Jász-Nagykun-Szolnok | Jászberény | 380 185 045 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
131 | Jász-Nagykun-Szolnok | Jászfényszaru | 36 577 469 |
137 | Jász-Nagykun-Szolnok | Karcag | 334 111 923 |
140 | Jász-Nagykun-Szolnok | Kenderes | 75 543 597 |
146 | Jász-Nagykun-Szolnok | Kisújszállás | 191 871 353 |
151 | Jász-Nagykun-Szolnok | Kunhegyes | 109 854 134 |
152 | Jász-Nagykun-Szolnok | Kunmadaras | 59 066 233 |
153 | Jász-Nagykun-Szolnok | Kunszentmárton | 110 801 029 |
161 | Jász-Nagykun-Szolnok | Martfű | 144 092 092 |
165 | Jász-Nagykun-Szolnok | Mezőhék | 10 055 553 |
171 | Jász-Nagykun-Szolnok | Mezőtúr | 220 650 641 |
238 | Jász-Nagykun-Szolnok | Rákóczifalva | 45 506 337 |
239 | Jász-Nagykun-Szolnok | Rákócziújfalu | 36 400 716 |
268 | Jász-Nagykun-Szolnok | Szajol | 44 067 802 |
284 | Jász-Nagykun-Szolnok | Szolnok | 544 029 618 |
302 | Jász-Nagykun-Szolnok | Tiszaföldvár | 257 815 110 |
317 | Jász-Nagykun-Szolnok | Tószeg | 82 521 586 |
320 | Jász-Nagykun-Szolnok | Törökszentmiklós | 308 582 042 |
323 | Jász-Nagykun-Szolnok | Túrkeve | 170 736 444 |
330 | Jász-Nagykun-Szolnok | Újszász | 194 184 044 |
347 | Jász-Nagykun-Szolnok | Zagyvarékas | 117 138 707 |
15 | Nógrád | Balassagyarmat | 416 582 240 |
21 | Nógrád | Bátonyterenye | 97 222 250 |
217 | Nógrád | Pásztó | 94 240 243 |
241 | Nógrád | Rétság+Bánk+Tolmács | 123 905 344 |
243 | Nógrád | Romhány | 73 689 900 |
259 | Nógrád | Salgótarján | 433 613 417 |
1 | Pest | Abony | 221 713 620 |
5 | Pest | Alsónémedi | 105 880 027 |
122/a | Pest | Bag | 18 789 379 |
37 | Pest | Budakalász | 113 764 932 |
38 | Pest | Budakeszi | 182 150 654 |
39 | Pest | Budaörs | 297 746 263 |
45 | Pest | Cegléd | 372 472 832 |
55 | Pest | Csomád | 29 603 492 |
56 | Pest | Csömör | 156 569 040 |
57 | Pest | Dabas | 378 592 367 |
59 | Pest | Dány | 74 770 431 |
62 | Pest | Diósd | 52 776 631 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
65 | Pest | Dunaharaszti | 419 085 725 |
66 | Pest | Dunakeszi | 457 075 864 |
68 | Pest | Ecser | 53 469 149 |
74 | Pest | Érd | 515 623 191 |
75 | Pest | Erdőkertes | 91 034 305 |
84 | Pest | Fót | 332 157 663 |
89 | Pest | Galgahévíz | 10 765 859 |
95 | Pest | Göd | 427 537 113 |
96 | Pest | Gödöllő | 592 244 472 |
97 | Pest | Gyál | 369 285 104 |
114 | Pest | Halásztelek | 63 127 309 |
117 | Pest | Hernád | 79 132 389 |
122 | Pest | Hévízgyörk | 34 127 571 |
126 | Pest | Inárcs | 73 789 811 |
127 | Pest | Isaszeg | 275 620 384 |
134 | Pest | Kakucs | 52 592 245 |
142/a | Pest | Kerepes | 206 854 364 |
142/b | Pest | Kistarcsa | 176 209 273 |
149 | Pest | Kóka | 34 363 108 |
175 | Pest | Monor | 448 328 848 |
183 | Pest | Nagykovácsi | 29 236 430 |
184 | Pest | Nagykőrös | 200 364 629 |
186 | Pest | Nagytarcsa | 60 910 358 |
204 | Pest | Ócsa | 161 247 776 |
211 | Pest | Örbottyán | 81 786 671 |
212 | Pest | Örkény | 149 869 063 |
221 | Pest | Pécel | 106 237 571 |
225 | Pest | Pilisborosjenő | 28 363 699 |
227 | Pest | Pilisszentiván | 129 076 725 |
228 | Pest | Pilisvörösvár | 53 724 527 |
230 | Pest | Pomáz | 219 170 736 |
236 | Pest | Ráckeve | 204 960 245 |
263 | Pest | Solymár | 189 672 261 |
273 | Pest | Százhalombatta | 131 125 306 |
276 | Pest | Szentendre | 209 268 399 |
279 | Pest | Szigetcsép | 53 692 674 |
280 | Pest | Szigethalom | 140 711 217 |
281 | Pest | Szigetszentmiklós | 152 807 445 |
285 | Pest | Sződ | 18 689 523 |
286 | Pest | Sződliget | 17 027 764 |
Sorszám | Megye | Megnevezés | 2000. évi értéken |
augusztus 12. | |||
289 | Pest | Táborfalva | 80 154 128 |
293 | Pest | Tárnok | 546 624 057 |
318 | Pest | Tököl | 176 030 807 |
322 | Pest | Tura | 39 385 773 |
327 | Pest | Újhartyán | 98 825 010 |
329 | Pest | Újlengyel | 50 849 145 |
334 | Pest | Üröm | 22 664 504 |
335 | Pest | Vác | 528 215 411 |
338 | Pest | Vácszentlászló | 24 170 520 |
340 | Pest | Valkó | 20 184 736 |
345 | Pest | Vecsés | 289 651 435 |
346 | Pest | Veresegyház | 222 036 901 |
349 | Pest | Zsámbok | 23 539 744 |
2 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Ajak | 54 620 415 |
11 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Aranyosapáti | 28 099 061 |
17 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Balkány | 29 130 377 |
24 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Beregdaróc | 23 617 013 |
25 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Beregsurány | 42 332 048 |
47 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Csaroda | 37 762 848 |
50 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Csenger | 116 578 180 |
81 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Fehérgyarmat | 116 975 286 |
107 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Gyüre | 1 419 677 |
147 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Kisvárda | 281 812 603 |
148 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Kisvarsány | 37 985 305 |
160 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Márokpapi | 32 399 863 |
162 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Mátészalka | 344 646 200 |
192 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Nyírbátor | 176 768 856 |
194 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Nyíregyháza | 967 540 715 |
202 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Nyírtelek | 90 811 916 |
220 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Pátyod | 35 168 951 |
231 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Porcsalma | 99 506 470 |
269 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Szakoly | 20 822 344 |
300 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Tímár | 35 465 316 |
311 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Tiszavasvári | 212 031 649 |
325 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Tyukod | 66 306 042 |
343 | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Vásárosnamény | 72 944 683 |
MINDÖSSZESEN: | 29 406 603 182 |
2. számú melléklet a 2001. évi LVI. törvényhez
Az 1. számú mellékletben meghatározott juttatások számításánál irányadó vagyonfelmérési és vagyonértékelési módszertan
I. Vagyonfelmérés módszertana
1. A törvény 1. §-a, valamint 2. §-ának (2) bekezdése alapján a települési önkormányzatokat megillető vagyon felmérésénél irányadó elvek és intézkedések:
- a vagyon felmérésének alapja a gázszolgáltató társaságok átalakulási vagyonmérlegének vezetékleltára,
- a vezetékleltárból le kell választani az 1991-1992-ben, a TIGÁZ esetében ezen felül az 1993. június 30-ig aktivált vezetékeket, az ennek eredményeképpen előállított adatbázis az 1990. december 31-ig aktivált, illetve üzembe helyezett vezetékeket tartalmazza,
- az adatbázisból le kell választani a külterületi1 vezetékeket, így különbözetként megkapjuk a belterületi vezetékvagyont, továbbá a belterületi vezetékekből a lakossági célú,2 a külterületi vezetékekből pedig a települések közötti több települést ellátó3 vezetékeket,
- a belterületi lakossági célú vezetékvagyon kiegészítve a külterületi, települések közötti több települést ellátó vezetékeknek az adott településre eső részével képezi az egyes települési önkormányzatok járandóságának számítási alapját képező vezetékvagyont.
A 2. § (2) bekezdése alapján megállapított vezetékvagyont az adott vezetékhossz után elhelyezkedő települések között egyenlő arányban kell felosztani.
A vezetékek egységárának megállapításánál figyelembe nem vett egyéb létesítmények (fogadó állomások, nyomásszabályozók stb.) gázszolgáltató társaságonként számított összértékét vezetékhossz arányában kell felosztani az önkormányzatok között; kivéve azt az esetet, ha ezen átlagosított számítás az önkormányzat számára aránytalan vagyoni sérelmet eredményez. Ez utóbbi esetben az önkormányzat járandóságának megállapításánál az egyéb létesítmények tételesen elszámolt értékét kell figyelembe venni.
2. A törvény 2. §-ának (1) bekezdése alapján fennálló önkormányzati igény megállapításánál alkalmazott elvek:
A törvény 2. §-ának (1) bekezdése alapján fennálló önkormányzati igényt az önkormányzatok által benyújtott az önkormányzati és lakossági hozzájárulásokat tartalmazó - hiteles igazolások, illetve a gázszolgáltatók által elszámolt dokumentumok és jegyzőkönyvek alapján kell megállapítani.
1 Az ingatlan-nyilvántartási térképek szerinti elhatárolás.
2 Célvezetéknek azokat a vezetékeket, illetve vezetékszakaszokat kell tekinteni, amelyekre közvetlenül lakossági fogyasztó, továbbá közvetett módon lakossági célt szolgáló fogyasztó nem kapcsolódik.
3 Települések közötti közművek fogalmába, illetőleg a közművek települések közötti építményei, vonalas létesítményei és berendezései közé azok tartoznak, amelyek a nagyközépnyomású fogadó állomás kilépő csonkja után kezdődve több települést látnak el.
II. A vagyonértékelés módszertana
A felmért vagyon értékelésénél, illetve az önkormányzatokat megillető járandóság számításánál irányadó elvek és intézkedések:
1. Az I/1. pont szerinti vezetékvagyon tekintetében
a) meg kell állapítani e vagyon értékét a gázszolgáltató vállalatok gazdasági társasággá történő átalakulásának időpontjában. A vagyonértékelést - az átalakulási vagyonmérleg készítésénél alkalmazott módszerrel (adatok, költségtényezők) azonosan - a vezeték újraelőállítási költsége és a megfelelő műszaki állapot figyelembevételével kell elvégezni.
b) A fenti a) pont szerint megállapított vagyon tekintetében
- abból kell kiindulni, hogy az önkormányzatok a részükre átadott vagyont apportként beviszik a gázszolgáltató társaságokba és a vagyonért eszközarányos részesedést (részvényt) szereznek,
- az önkormányzatok által bevitt vagyont a társasági vagyonnal azonosan kell értékelni, ezért, az önkormányzatoknak járó részvényhányadot az önkormányzati gázvagyon könyvértéke és a társaság (apport utáni) saját tőkéje hányadosaként kell megállapítani.
2. Az I/2. pont szerinti járandóság tekintetében az elismert hozzájárulás értékének megfelelő névértékű részvényjuttatással kell számolni.
3. A fenti számítás eredményeként az önkormányzatok a törvény 1. §-a és a 2. §-ának (1)-(2) bekezdése alapján egyaránt részvényjuttatásra jogosultak, és a törvény 2. §-ának (4) bekezdése szerinti teljesítéskor szintén részvényjuttatásban részesültek.
4. A vagyonértékelés módszertana eredményeként megállapított juttatásnak az önkormányzatok számára - a törvény elfogadásának időpontjára számított - teljes kompenzációt kell nyújtania.
Ennek érdekében
a) meg kell határozni az önkormányzatoknak járó és a részükre teljesített részvények piaci értékét, melynél az alábbi eseteket és számítási módszereket kell figyelembe venni:
- az önkormányzatok az I/1. pont szerinti juttatás esetén az átalakulást követően, egységesen 1993. január 1., illetve az I/2. pont szerinti járandóság esetén 1993. december 31-én eladják részvényeiket. A részvények értékét az ún. diszkontált cash-flow (DCF) módszer segítségével az átalakulás időpontjára (1993. január 1-jére, illetve 1993. december 31-re) kell kiszámolni. Azt kell feltételezni, hogy a kapott értéket az önkormányzatok állampapírokba fektetik; az állampapírhozamok figyelembevételével meghatározható a járandóság mai értéke. Állampapírhozamok kiszámításánál 1993. január 1. és 1996. december 31-e között a DWIX indexet, 1997. január 1-jétől pedig a MAX indexet kell figyelembe venni,
- az önkormányzatok részvényeiket a privatizáció időpontjáig (1995. december 31.) megtartják és az állammal együtt értékesítik. Az így értékesített csomag - feltételezhetően - közel 100% lett volna. Ebben az esetben azonban a stratégiai befektetők által a részvények 50%-áért fizetett ár, valamint a tőzsdén kívüli kereskedelemben fizetett ár - 50-50%-os - súlyozásával átlagos privatizációs árfolyamot kell meghatározni. Azt kell feltételezni, hogy a kapott értéket az önkormányzatok állampapírba fektetik, az állampapírhozamok figyelembevételével meghatározható a járandóság mai értéke,
- az önkormányzatok részvényeiket 2000. május 31-ig megtartják. A részvények értékének mai értékére való átszámításánál az államkötvény hozamokat kell figyelembe venni. Ezen időpontra a részvények értékét a DCF módszerrel kell meghatározni,
- tekintettel arra, hogy mindhárom önkormányzati magatartás egyaránt valószínűsíthető, a végleges érték megállapításánál a három számítási mód átlagával kell számolni.
b) Az önkormányzatoknak átadott részvények piaci értékét a vagyonértékelésnél alkalmazott módszerrel azonosan kell elvégezni. Ennek során az alábbi eseteket és számítási módot kell figyelembe venni:
- az önkormányzatok az 1997. I. negyedévben megkapott részvényeket értékesítik. A részvények piaci értékének meghatározásánál a gázszolgáltató társaságok részvényeinek a tőzsdén kívüli kereskedelemben elért átlagos piaci árfolyamát kell figyelembe venni. Azt kell feltételezni, hogy a kapott értéket az önkormányzatok állampapírba
fektetik, az állampapírhozamok figyelembevételével meghatározható a járandóság mai értéke,
- az önkormányzatok a részvényeiket 2000. augusztus 12-ig megtartják és azokat most egyben értékesítik, ez esetben a piaci érték meghatározásánál szintén a DCF módszert kell alkalmazni,
- tekintettel arra, hogy mindkét önkormányzati magatartás egyaránt valószínűsíthető, a végleges érték megállapításánál e két számítási mód átlagával kell számolni.
c) A juttatandó és a kapott részvények értékelésénél figyelembe kell venni az időközi osztalékfizetéseket és tőkeemeléseket is.
d) A gázszolgáltató társaságok 1993. január 1-jei és 1993. december 31-ei DCF értékelésénél 1993. január 1. és 1999. december 31. között a társaságok tényleges cashflowját kell figyelembe venni. Az ezt követő időszakra elsősorban a társaságok vezetése által összeállított előrejelzések alapján kell a társaságok értékelését végezni.
A társaságok 2000. május 31-i időpontra történő DCF értékelésénél elsősorban a társaságok vezetése által összeállított előrejelzések alapján kell a társaságok értékelését végezni.
A DCF módszer alkalmazását úgy kell végezni, amint azt egy független értékelő végezné a gázszolgáltató társaságok önálló üzleti értékének megállapításánál. Ennek érdekében az értékelésnél
- olyan növekedés vehető figyelembe a gázszolgáltató társaságok bevételeinél, amely megfelel a piaci telítettségnek, a lehetőségeknek,
- az árrés, működési költségek, egységre jutó beruházás diszkontráta esetében az értékelésnél nem a lehetséges maximális vagy minimális érték, hanem egy ésszerű várható érték vehető figyelembe.
III. A fenti módszertan alapján 2000. augusztus 12-i időpontra az alábbi értékelési kulcsok az irányadók
Részvények névértékére számolva | Átszámítási kulcsok 2000. augusztus 12-re | ||
1990. évi LXV. törvény szerint | 1993. évi LXXXII. törvény szerint | kapott juttatások | |
ÉGÁZ | 366,0% | 367,2% | 233,7% |
KÖGÁZ | 238,9% | 239,6% | 161,3% |
DÉGÁZ | 224,0% | 224,8% | 170,8% |
DDGÁZ | 249,8% | 252,4% | 181,6% |
TIGÁZ | 404,9% | 409,2% | 308,0% |
Lábjegyzetek:
[1] A törvényt az Országgyűlés a 2001. június 19-i ülésnapján fogadta el.
[2] Módosította a 2006. évi CIX. törvény 170. § (8) bekezdés a) pontja. Hatályos 2007.01.01
[3] Módosította a 2006. évi CIX. törvény 170. § (8) bekezdés a) pontja. Hatályos 2007.01.01