Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

5/2002. (XI. 12.) FMM rendelet

a munkavédelmi jellegű bírságok pályázati, valamint információs célú felhasználásáról

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Mvt.) 80. §-ának (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Mvt. 80. §-ának (1) bekezdése szerinti pénzbírságok (a továbbiakban: pénzbírságok) pályázati rendszerben történő felhasználásáról, valamint az Mvt. 14. §-a (1) bekezdésének e) pontjában meghatározott közcélú állami munkavédelmi információs rendszer működtetéséről - az egészségügyi, szociális és családügyi miniszterrel, valamint a gazdasági és közlekedési miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

(1) A pénzbírságok fele nyilvános pályáztatás útján az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés céljainak támogatására, valamint fennmaradó része a közcélú állami munkavédelmi információs rendszer (a továbbiakban: MIR) folyamatos működtetésére használható fel.

(2) Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés céljai különösen:

a) a munkaeszközök és védőeszközök, technológiák munkavédelmi célú kutatása, fejlesztése;

b) a foglalkozási veszélyek és ártalmak megelőzését szolgáló - a MIR által nyújtott szolgáltatás körébe nem tartozó - tájékoztatás, továbbá a munkavédelmi célú ismeretterjesztés, képzés, továbbképzés, kutatás;

c) az Európai Közösség munkavédelmi előírásainak való megfelelés megteremtése, a vállalkozások és a munkavédelemben érintett társadalmi szervezetek ez irányú felkészítése.

(3)[1] Az e rendelet alkalmazásában vállalkozásoknak nyújtott támogatásra az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkeiben foglaltaknak a csekély összegű (de minimis) támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2001. január 12-i 69/2001/EK bizottsági rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

2. §

(1)[2] E rendelet alkalmazásában pénzbírságnak minősül az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (a továbbiakban: OMMF), valamint a Magyar Bányászati és Földtani Hivatal (a továbbiakban: MBFH) által a hatósági tevékenysége során az Mvt. 82. §-a alapján kiszabott bírság.

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt szervezetek által kiszabott pénzbírságot az OMMF kincstári előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell folyamatosan befizetni [Mvt. 80. § (1) bekezdése].

A pénzbírságok pályázati rendszerben történő felhasználása

3. §

(1) Az 1. §-ban meghatározott céloknak megfelelő támogatás a belföldi székhelyű jogi személyek, jogi személyiség nélküli társaságok és az egyéni vállalkozók (a továbbiakban együtt: pályázó) részére nyújtható.

(2) Az e rendeletben meghatározott jogcímek alapján támogatás

a) vissza nem térítendő juttatásként, vagy

b) ha a pályázó a támogatott tevékenység eredményét üzletszerűen hasznosítja, visszafizetési kötelezettség mellett nyújtott, kamatmentesen visszatérítendő juttatásként adható.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott támogatási formák az egyes pályázati felhívásokban foglalt pályázati feltételek rendelkezései szerint együttesen és egyidejűleg is alkalmazhatók.

(4) Kizárólag visszatérítendő támogatás nyújtható a nyereségorientált tevékenységre. Ingyenes szolgáltatásra irányuló tájékoztatásra, ismeretterjesztésre, képzésre és továbbképzésre vonatkozó pályázatra vissza nem térítendő támogatás is nyújtható.

(5) A támogatás csak eseti lehet, nem nyújtható folyamatosan. Ha a pályázat fejlesztésre vonatkozik, annak megvalósítására - kivéve, ha a fejlesztés a célját tekintve több önálló ütemben valósítható meg - csak egyszer adható támogatás.

4. §

Az 1. §-ban meghatározott célokra a megvalósítás költségeinek és ráfordításainak legfeljebb 70%-áig adható támogatás. Ez a korlátozás nem vonatkozik a nem nyereségorientált tevékenység körében megvalósított támogatási célokra, amelyek esetében a támogatás felső határa a megvalósítás költségeinek és ráfordításainak 100%-a lehet.

5. §

(1) Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére,

a) amely a tevékenység megkezdéséhez vagy végzéséhez szükséges hatósági engedéllyel nem rendelkezik;

b) amely felszámolási eljárás vagy végelszámolás alatt áll;

c) amely a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző öt naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből juttatott valamely támogatással összefüggésben a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem vagy csak részben teljesítette;

d) amelynek lejárt esedékességű 60 napot meghaladó, nem vitatott vagy jogerős bírósági ítélettel megállapított adó- vagy adók módjára behajtható köztartozása van, kivéve, ha az adóhatóság részére fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett;

e) amelyet a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző két naptári éven belül jogerősen, legalább 300 000 Ft összegű munkavédelmi bírság megfizetésére köteleztek;

f) amelytől a pályázat útján elnyert támogatást az elbírálást megelőző öt éven belül szerződésszegés miatt visszavonták (11. §).

(2) Nem részesíthető támogatásban az a pályázat, amelyben a pályázó

a) olyan alapvető (minimális) munkavédelmi követelmények megvalósításának támogatását igényli, amelyek teljesítésére a munkavédelemre vonatkozó szabályokban meghatározottak alapján egyébként is köteles;

b) a támogatást a pályázat benyújtása előtt megkezdett fejlesztési célhoz vagy kutatáshoz igényli.

(3) A (2) bekezdés b) pontja esetén a fejlesztés vagy kutatás megkezdésének az ennek megvalósítására kötött első szerződés dátuma vagy saját vállalkozásban megvalósuló fejlesztés vagy kutatás esetén a fejlesztés vagy kutatás megkezdésének időpontja minősül. Abban az esetben, ha a fejlesztési célú támogatást a pályázó egy nagyobb fejlesztési program meghatározott részének megvalósításához igényli, a megkezdés időpontjára vonatkozó feltételnek e meghatározott rész tekintetében kell fennállnia.

(4) Pályázati támogatásból alapítvány, társadalmi szervezet, közalapítvány vagy köztestület nem alapítható.

6. §

(1) A pályázatot évente legalább egy alkalommal ki kell írni. A pályázati felhívást az OMMF előzetesen bejelenti a pénzügyminiszternek. A pályázati felhívást [megjelölve a feltételeket és az időszerű, kiemelt támogatási célokat (témaköröket), a megpályázható támogatás keretösszegét, valamint az elismerhető költségek és ráfordítások körét] az OMMF a Munkavédelmi Bizottság javaslata alapján [Mvt. 79. §-ának d) pontja], figyelembe véve a Pénzügyminisztérium előzetes véleményét, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hivatalos lapjában, valamint a Magyar Közlöny mellékletében teszi közzé.

(2) A pályázatokat a pályázati felhívásokban megadott határidőig - a melléklet szerinti, kitöltött adatlappal együtt - az OMMF-hez öt példányban kell benyújtani. A pályázathoz mellékelni kell[3]

a) a pályázónak a cégnyilvántartásba vételt igazoló okiratát, továbbá az esetleges hatósági engedélyek három hónapnál nem régebbi, hiteles másolatát;

b) a pályázónak és vezetőinek, tulajdonosainak, tulajdonosi szerkezetének rövid bemutatását, főbb gazdálkodási adatait;

c) fejlesztési célú támogatás igénylése esetén a pályázónak tárgyévre és a tárgyévet követő évre vonatkozó üzleti tervét;

d) a pályázat tárgyát képező, támogatandó cél bemutatását, megvalósításának helyét, megvalósítási tervét, összköltségét, saját forrás szükségessége esetén a saját forrás rendelkezésre állásának formáját és összegét;

e) a megpályázott támogatás összegére vonatkozó igényt;

f) költségvetési szerv esetén a felügyeleti szervnek a pályázaton való részvételt jóváhagyó nyilatkozatát;

g) a pályázati felhívásban megjelölt, a pályázat elbírálásához feltétlenül szükséges egyéb adatot vagy dokumentumot.

7. §

(1)[4] A támogatás odaítéléséről a Munkavédelmi Bizottság indokolt javaslatának, továbbá az MBFH, illetve az OMMF véleményének figyelembevételével a szociális és munkaügyi miniszter a pályázatok beadási határidejét követő 60 napon belül dönt.

(2) A Munkavédelmi Bizottság javaslatát az OMMF terjeszti elő a miniszternek. A döntési javaslatnak tartalmaznia kell a pályázatok értékelését, illetve az értékelés legfontosabb szempontjait.

(3) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni. Az értesítésben a szerződés megkötésére megfelelő határidőt kell megállapítani, amely határidőig a támogatási döntésre az ajánlati kötöttségre vonatkozó rendelkezések az irányadók.

(4) A pályázat elbírálását követően a támogatást elnyert pályázónak (a továbbiakban: támogatott) a szerződéskötés feltételeként csatolnia kell a 30 napnál nem régebbi igazolást az állami, továbbá a székhely, valamint a pályázat megvalósításának helye szerinti önkormányzati adóhatóságtól, vámhatóságtól, illetékhivataltól, illetve az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal illetékes szervétől arra vonatkozóan, hogy hatáskörükbe tartozó lejárt köztartozása nem áll fenn, vagy az illetékes hatóság részükre fizetési könnyítést (részletfizetést, fizetési halasztást) engedélyezett.

(5) Az OMMF hivatalból vizsgálja az 1. § (3) bekezdésében meghatározott csekély összegű támogatás feltételeit, valamint az 5. § (1) bekezdés e) és f) pontjai szerinti kizáró ok fennállását.

8. §

A pályázatok elbírálásában (előkészítés, javaslattétel) és a támogatási szerződés teljesítésének ellenőrzésében nem vehet részt, akitől a pályázat tárgyilagos értékelése nem várható, így különösen, aki a pályázó tulajdonosa, vezető tisztségviselője, vezető állású munkavállalója vagy ezen személyek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], illetve, aki a pályázóval munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, továbbá, aki a pályázó ellenőrzésére, felügyeletére jogszabály vagy szerződés alapján személyében köteles. Az érintett személy az összeférhetetlenségi okot köteles haladéktalanul bejelenteni azon szervezet vezetőjének, amelynek képviseletében az elbírálásban való részvételre kérték fel.

9. §

(1) A támogatás felhasználásának feltételeiről, pénzügyi teljesítéséről, ütemezéséről az OMMF támogatási szerződésben állapodik meg a támogatottal.

(2) A támogatási szerződésről szóló okiratban rögzíteni kell:

a) a támogatás összegét, jogcímét, a felhasználás és az esetleges visszafizetés feltételeit és követelményeit;

b) a támogatás folyósításának módját;

c) a támogatás formáját (visszatérítendő vagy vissza nem térítendő);

d) arra való figyelemfelhívást, hogy a támogatott a támogatás felhasználása tekintetében - amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak - köteles közbeszerzési eljárást lefolytatni;

e) az ellenőrzési jogosultságot;

f) a nem teljesítésre vagy a hibás teljesítésre irányadó jogkövetkezményeket;

g) az elállás jogát és feltételeit, különösen akkor, ha a támogatott 3 hónapon belül a szerződés teljesítését nem kezdi meg, hamis adatot szolgáltat, illetve, ha a szerződés meghiúsulása vagy a teljesítés tartós akadályozását előidéző körülmény a támogatottnak felróható okból következik be;

h) a szerződésszerű teljesítést biztosító mellékkötelezettségeket;

i) a támogatási szerződés lezárásával és az elszámolással kapcsolatos kötelezettségeket;

j) annak kikötését, hogy a támogatott által benyújtott és elfogadott pályázat a szerződés elválaszthatatlan részét képezi;

k) a szerződő felek megnevezését és aláírását, a szerződés keltét;

l) a szerződő felek által lényegesnek tartott egyéb feltételeket

(3) Amennyiben a támogatott mulasztása miatt vagy egyéb, neki felróható okból a támogatási szerződés megkötésére meghatározott határidő határnapjától számított 30 napon belül nem kerül sor, a támogatási döntés érvényét veszti.

10. §

A támogatási szerződés módosítását az OMMF-nél lehet kezdeményezni. Amennyiben a módosítás iránti igény a támogatás felhasználásának érdemi feltételeit, illetve a teljesítendő követelményeket érinti, akkor a módosítást a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter, minden más esetben az OMMF elnöke hagyja jóvá.

11. §

A támogatott szerződésszegése esetén - ideértve az OMMF-nek a szerződéstől való jogszerű elállásának esetét is - a támogatás visszavonásáról az OMMF elnöke intézkedik. Ebben az esetben a támogatásban részesülő a már folyósított támogatást a folyósítás idejére számított jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegben köteles visszafizetni.

12. §

(1)[5] Az OMMF - a bányabiztonsági kérdéseket illetően az MBFH, a támogatási szerződésben meghatározott esetekben egyébként a Munkavédelmi Bizottság bevonásával - saját hatáskörében ellenőrzi a támogatási szerződésben foglalt feltételek teljesülését, valamint a támogatás rendeltetésszerű felhasználását.

(2) Ellenőrzésre a teljesítési kötelezettség megnyílta után, a támogatás folyósításakor, a szerződés teljesítésekor, a támogatás felhasználása során folyamatba épített módon és a támogatás folyósítását követő öt naptári éven belül, utólagosan is sor kerülhet.

(3) A támogatott köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából naprakészen nyilvántartani, és az ellenőrzés lefolytatásához szükséges adatokat és tájékoztatást megadni, illetve a helyszíni vizsgálatot lehetővé tenni.

13. §

(1) Az elnyert pályázatok címét és összegét, a támogatottak neveit az OMMF a pályázat lezárását követően a hivatalos lapjában közzéteszi.

(2) A pénzbírságok pályázati úton történő felhasználásával kapcsolatos működtetési költségeket a befolyt pályázati célú pénzbírságok terhére kell elszámolni.

A közcélú állami munkavédelmi információs rendszer

14. §

(1) A MIR keretében történő információnyújtás célja az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzéssel kapcsolatos jogosultságoknak és kötelezettségeknek elsősorban a szervezett munkát végző munkavállalók és munkáltatók, valamint az érdekképviseletüket ellátó szervek információs igényét kielégítő megismertetése.

(2)[6] A MIR szolgáltatásait az OMMF és MBFH mint munkavédelmi hatóságok szervezeti keretében önállóan létrehozott, de hatósági tevékenységétől elkülönülő munkavédelmi információs szolgálatok (a továbbiakban együtt: szolgálatok) végzik.

(3)[7] A kiszabott és befolyt, a MIR működtetésének pénzügyi forrását jelentő bírság összegéből az OMMF 80%-ot, az MBFH 10%-ot mint szolgálat kezel. A bírság bevétel fennmaradó 10%-át az OMMF a MIR működésével kapcsolatos kommunikációs stratégia költségeinek fedezetére fordítja.

(4) A Munkavédelmi Bizottság saját adataival, megállapításaival, szükség szerint segíti a MIR működését.

(5) A szolgálatot működtető munkavédelmi hatóság gondoskodik

a) a MIR adott hatóságnál működő rendszerének kialakításáról és folyamatos működtetéséről;

b) a szolgáltatások nyújtásához és a nyilvántartások vezetéséhez szükséges számítógépes rendszer kialakításáról, üzembe helyezéséről, karbantartásáról és továbbfejlesztéséről;

c) a nyilvántartások vezetéséről;

d) a szolgálatok tevékenységének összehangolásáról és a szolgálatok szakembereinek együttműködéséről.

15. §

(1) A szolgálatok feladata a 14. § (1) bekezdésében meghatározott célok megvalósítása, ennek megfelelően a munkavédelemmel kapcsolatos tájékoztató, tanácsadó, felvilágosító tevékenység ellátása.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt tájékoztató, tanácsadó, felvilágosító tevékenységüket a szolgálatok a vonatkozó jogszabályi előírások, szakmai szabályok alkalmazásából, valamint működésük során nyert tapasztalatok alapján végzik.

(3) A szolgálatok által nyújtott információ nem minősül jogi iránymutatásnak vagy elvi állásfoglalásnak, a tájékoztatás konkrét műszaki megoldást, tervet, végrehajtási javaslatot nem foglalhat magában, kizárólag a munkavédelemre vonatkozó szabályokban megfogalmazott normatív követelmények ismertetését tartalmazhatja.

(4) A szolgálatok által nyújtott információs szolgáltatás nem mentesíti a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek, különösen a munkavállalók irányában fennálló tájékoztatási kötelezettségek teljesítése alól.

(5) A szolgálatok keretében nyújtott információ termék, szolgáltatás értékesítését, vagy más módon történő igénybevételét, illetve egy adott vállalkozás nevének, tevékenységének népszerűsítését, továbbá áru vagy árujelző megismertetését előmozdító reklámot nem tartalmazhat.

16. §

(1) A szolgálatok munkanapon, hivatali időben telefonon nyújtanak információt a 14. § (1) bekezdésében meghatározott személyek és szervezetek részére.

(2) Az információszolgáltatás során érvényesíteni kell, hogy az igénybevevő személyek és szervezetek térítésmentesen (zöld szám), anonimitásukat megőrizve, lehetőség szerint azonnal vagy rövid határidővel, közérthető formában, a jogszabályi rendelkezések pontos megjelölése mellett jussanak hozzá a kért tájékoztatáshoz.

17. §

(1) A kapcsolatfelvétel során a szolgáltatást igénybevevő személyének vagy szervezetének egyedi azonosítására alkalmas adat nem kérhető. A feladat ellátása során, az adatok kezelése, nyilvántartása és feldolgozása kizárólag az adatvédelemre vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint történhet.

(2) A szolgálatok nyilvántartása az alábbi adatokat tartalmazza:

a) a megkeresés dátumát;

b) a megkeresés - minden évben 1-es sorszámmal kezdődő - ügyszámát;

c) a megkeresés tárgyát;

d) a megkeresésre adott tájékoztatás lényegi elemeit és a szakmai álláspont kialakítása során figyelembe vett jogszabályhelyek megjelölését.

18. §

(1) A szolgálatokat fenntartó szervezetek évente értékelik a MIR működtetésének tapasztalatait az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés személyi, tárgyi és szervezeti feltételei folyamatos fejlesztése érdekében.

(2) A szolgálatok az értékelés eredményéről először 2004. februárjában, azután évente, minden év február 28. napjáig írásban tájékoztatják egymást, valamint a Munkavédelmi Bizottságot.

19. §

(1) A szolgálatok tevékenységük összehangolása, a MIR működtetése, az információnyújtás szakszerűségének folyamatos fejlesztése, illetve egymás tájékoztatása érdekében együttműködési megállapodást kötnek.

(2) A szolgálatok belső eljárási rendjét, továbbá a szervezeti önállóság garanciális feltételeit a szolgálatot fenntartó hatóság vezetője által jóváhagyott ügyrend állapítja meg.

20. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba, és a (2) bekezdés kivételével a hatálybalépést követően meghirdetett pályázatok tekintetében kell alkalmazni.

(2)[8]

(3) E rendelet alkalmazásában a munkavédelemre vonatkozó szabályok megszegése miatt kiszabott, az Mvt. 80. § (1) bekezdésében meghatározott pénzbírságok közül - a szabálysértési bírságok felhasználásának jogszabályokban leírt eltérő rendje miatt - az Mvt. ez irányú módosításáig csak a 2. § (1) bekezdés szerinti munkavédelmi bírság használható fel.

(4) E rendelet hatálybalépésekor fennálló támogatási összegeket a csekélyösszegű támogatás feltételei megállapításánál nem kell figyelembe venni.

(5) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a munkavédelmi jellegű bírságok felhasználásáról szóló 2/1996. (II. 21.) MüM rendelet hatályát veszti azzal, hogy rendelkezéseit az e rendelet hatálybalépését megelőzően meghirdetett pályázatok tekintetében továbbra is alkalmazni kell.

Kiss Péter s. k.,

foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter

Melléklet az 5/2002. (XI. 12.) FMM rendelethez

a munkavédelmi jellegű bírság felhasználására benyújtott pályázathoz az 5/2002. (XI. 12.) FMM rendelet alkalmazásában

ADATLAP
a munkavédelmi jellegű bírság felhasználására benyújtott pályázathoz az 5/2002. (XI. 12.) FMM rendelet alkalmazásában
1. A pályázó
megnevezése: ........................................................................................................................................................................................................................
címe, székhelye: ..................................................................................................................................................................................................................
cégjegyzékszáma, egyéni vállalkozó regisztrációs száma vagy egyéb nyilvántartásba vételi száma: ..............................
.........................................................................................................................................................................................................................................................
statisztikai számjele: ........................................................................................................................................................................................................
bankszámlájának száma: ..................................................................................................................................................................................................
felelős vezetője vagy ügyintézőjének neve: .......................................................................................................................................................
telefon- és faxszáma; e-mail-je: ................................................................................................................................................................................
2. A pályázati program címe, a pályázati cél megnevezése: .....................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................................
3. A támogatás finanszírozása
A pályázati ajánlat teljes költsége……………………E Ft
Saját forrás:……………………E Ft
Egyéb forrás:……………………E Ft
Igényelt támogatás:……………………E Ft
ebből:
kamatmentesen visszatérítendő……………………E Ft
vissza nem térítendő……………………E Ft
4. Az igényelt támogatás formája, az igénybevétel ütemezése, visszatérítendő támogatás esetén a visszafizetés ütemezése és garanciái:
.........................................................................................................................................................................................................................................................
5.* A pályázó eddig tevékenységének rövid ismertetése, tulajdonosi, gazdálkodási és foglalkoztatási adatai, pénzügyi helyzetének rövid összefoglalása, valamint nyilatkozata az alábbiakról:
– felszámolási eljárás vagy végelszámolás alatt nem áll és nincs köztartozása;
– a megjelölt pályázati célra mikor és hol nyújtott be eredményesen pályázatot;
– a pályázati cél keretein belül visszaigényelhető általános forgalmi adó összege, amivel a támogatást csökkentett összegben veszi igénybe;
– annak tudomásulvétele, hogy a támogatásról szerződésben kell megállapodni (9. §), a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya és a támogatás összege nyilvánosságra hozható;
– nyilatkozat arról, hogy szállítási ágazatban tevékenységet nem folytat és a támogatást nem fordítja exporthoz közvetlenül kapcsolódó tevékenységre.
6.Nyilatkozat a kizáró körülményekről [5. § (1) bekezdés]:**
a)Rendelkezik-e hatósági engedéllyel azon tevékenység megkezdéséhez vagy végzéséhez,
amelyre a pályázatát benyújtotta?
b)Áll-e felszámolási eljárás vagy végelszámolás alatt?
c)Megállapította-e a támogatást nyújtó szerv Önnel szemben, hogy a pályázat benyújtását meg-
előző öt naptári éven belül költségvetésből juttatott bármely támogatással összefüggésben a
támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem, vagy csak részben teljesítette?
d)Fennáll-e lejárt esedékességű, 60 napot meghaladó, nem vitatott vagy jogerős bírósági
ítélettel megállapított adó- vagy adók módjára behajtható köztartozása (kivéve, ha az
adóhatóság fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett)?
e)Kötelezték-e a pályázat benyújtását megelőző két naptári éven belül jogerősen legalább
300 000 Ft összegű munkavédelmi bírság megfizetésére?
f)Az elbírálást megelőző 5 éven belül volt-e olyan pályázat útján elnyert támogatása, ame-
lyet szerződésszegés miatt (11. §) visszavontak?
7. A pályázatban ajánlott program lebonyolítása:
– a program kezdési időpontja: ..............................................
– a befejezés időpontja: .......................................................
.........................., .............. év ..................................... hónap ............. nap
P. H.
.................................................................................
cégszerű aláírás
*Az 5. pont tekintetében a pályázó külön íven csatolja az Adatlaphoz a kért tájékoztatást, nyilatkozatot.
**,,igen'' válasznál a-be írjon 1-est,
,,nem'' válasznál a-be írjon 2-est.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet 35. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[2] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[3] A felvezető szöveget módosította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[4] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (3) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[5] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (4) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[6] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (5) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[7] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 6. § (5) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.

[8] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 8. § 52. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

Tartalomjegyzék