10/2004. (VI. 12.) TNM rendelet
a Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetek kijelöléséről
Az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet 20. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint az európai integrációs ügyek koordinációjáért felelős tárca nélküli miniszter feladat- és hatásköréről szóló 70/2003. (V. 19.) Korm. rendelet 7. §-ának c) pontja alapján a következőket rendelem el:
1. §[1]
A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter
a) a MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.-t, és
b) az 1. mellékletben meghatározott regionális fejlesztési ügynökségeket
a Regionális Fejlesztés Operatív Program (a továbbiakban: ROP) végrehajtása tekintetében közreműködő szervezetként kijelöli.
2. §
(1) Az 1. § a) pontjában megjelölt közreműködő szervezet kötelezettségeire a külön jogszabályban* foglaltakon túl a 2. § (2)-(7) bekezdései irányadóak.[2]
(2) A közreműködő szervezet a Regionális Fejlesztés Operatív Program Irányító Hatóság (a továbbiakban: ROP IH) által megadott szempontok figyelembevételével a ROP IH számára minőségbiztosítási feladatot lát el az 1. § b) pontjában megjelölt közreműködő szervezetek pályázatkezeléssel kapcsolatos kötelezettségei teljesítése körében keletkezett dokumentumok vonatkozásában.
(3) A közreműködő szervezet - a ROP IH támogatás megítélésére vonatkozó döntésének megfelelően - saját hatáskörben ellenőrzi a támogatási szerződések megkötésének feltételeit, azok megléte esetén a támogatási szerződéseket megköti.
(4) A támogatási szerződések végrehajtásának keretében, külön jogszabályban* foglaltaknak megfelelően a közreműködő szervezet befogadja a kifizetés-igénylési kérelmeket, a teljesítést igazoló számlákat és a számlákhoz kapcsolódó dokumentumokat, igazolja a teljesítést és a ROP IH lebonyolítási számlájáról utalványozza a kifizetést, megküldi a lebonyolítási számla összesített forrásigényét a ROP IH részére, továbbá ellátja a számvitellel kapcsolatos feladatokat.[3]
(5) A közreműködő szervezet a támogatási szerződések végrehajtásának keretében befogadja a támogatottaktól az előrehaladási és projektfenntartási jelentéseket, valamint rögzíti a támogatásokkal kapcsolatos adatokat a külön jogszabályban* meghatározott Egységes Monitoring és Információs Rendszerben. Ennek során gondoskodni köteles az adatkezelési szabályok betartásáról.[4]
(6) A közreműködő szervezet eljár a támogatások felhasználásával kapcsolatos szabálytalanságok esetén, illetve a ROP IH-nál kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét.
(7) A közreműködő szervezet szerződéskötést megelőző, közbenső, (a pénzügyi elszámolás, finanszírozás folyamatában végzett) záró (a támogatott projekt pénzügyi lezárásához kapcsolódó) ellenőrzéseket, valamint a projekt lezárását követő, utóellenőrzéseket végez és ezen ellenőrzések alapján jelentést készít a ROP IH-nak.
3. §
(1)[5] Az 1. mellékletben megjelölt közreműködő szervezetek illetékességi területe a közreműködő szervezet székhelye szerinti tervezési-statisztikai régió. E közreműködő szervezetek kötelezettségeit a külön jogszabályban* foglaltakon túl a 3. § (2)-(3) bekezdései határozzák meg.[6]
(2) A közreműködő szervezet pályázatkezeléssel kapcsolatos kötelezettségei különösen a pályázatok befogadása és nyilvántartásba vétele, azok jogosultságának és teljességének ellenőrzése, értékelése, döntésre való előkészítése, ennek keretében szükség szerint az előzetes ellenőrzés elvégzése.
(3) A közreműködő szervezet közvélemény tájékoztatásával összefüggő feladatai különösen az ügyfélszolgálat működtetése és a pályázatokra vonatkozó információszolgáltatás érdekében honlap üzemeltetése.
4. §
(1) A ROP IH 1. § a) és b) pontjában megjelölt közreműködő szervezetek feletti irányítási jogkörének elemeire külön jogszabályban* foglaltak irányadóak, valamint az irányítási jogkör további elemeit a 4. § (2)-(4) bekezdései határozzák meg.[7]
(2)[8] A közreműködő szervezet a ROP végrehajtásával kapcsolatos feladatairól, valamint azok végrehajtásáról a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel (a továbbiakban: NFÜ) teljesítményalapú finanszírozási szerződést köt. A szerződés közös megegyezéssel vagy felmondással történő megszűnése esetén - az NFÜ javaslatára - a felügyelő miniszter a megszűnést követő 30 napon belül új közreműködő szervezetet jelöl ki.
(3) A ROP IH meghatározza a közreműködő szervezetek által a ROP végrehajtása során alkalmazandó részletes eljárási szabályokat és ellenőrzi azok betartását.
(4)[9] A ROP IH a ROP végrehajtása során alkalmazandó eljárási szabályok súlyos megszegése esetén felfüggesztheti a feladatok teljes körének vagy egy részének közreműködő szervezetekre való delegálását, az NFÜ ez esetben a (2) bekezdés szerinti megállapodást egyoldalúan megszüntetheti.
5. §
A ROP végrehajtása során alkalmazandó eljárási szabályok a közreműködő szervezet működési kézikönyvének részét képezik. A közreműködő szervezet működési kézikönyvének a ROP végrehajtásával kapcsolatos fejezeteit a közreműködő szervezet a ROP IH iránymutatása alapján készíti el, azt a ROP IH hagyja jóvá. A működési kézikönyv ROP végrehajtásával kapcsolatos fejezeteit a közreműködő szervezet csak a ROP IH jóváhagyásával változtathatja meg.
6. §
A közreműködő szervezet rendszeresen, a ROP IH által meghatározott gyakorisággal jelentést tesz a ROP végrehajtásához kapcsolódó közreműködői feladatok végrehajtásáról, a működéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állásáról, ezen belül havonta az intézkedések előrehaladásáról, évente elkészíti az erőforrás-gazdálkodási tervét, továbbá haladéktalanul tájékoztatja a ROP IH-t az intézkedések végrehajtása során felmerülő akadályokról. A szabálytalanságok esetében a közreműködő szervezet az OLAF Koordinációs Iroda felé, az Iroda által meghatározott módon és gyakorisággal is köteles jelentést készíteni. A közreműködő szervezet jelentéstételi kötelezettségére külön jogszabályban* foglaltak irányadóak.[10]
7. §
A ROP végrehajtására e rendeletben kijelölt közreműködő szervezeteknek a feladatok végrehajtása során az adatok kezelésére és az adatvédelemre vonatkozó jogszabályokat kell megfelelően alkalmazni.
8. §[11]
(1) A közreműködői feladatok ellátásához szükséges pénzügyi eszközöket részben az NFÜ a kezelésében levő előirányzatok terhére, részben a ROP IH a ROP Technikai Segítségnyújtás előirányzata terhére biztosítja.
(2) A közreműködői feladatok ellátásához szükséges források nagysága és rendelkezésre bocsátásának módja évente kerül meghatározásra, amelyeket az NFÜ és az 1. §-ban meghatározott közreműködő szervezetek közötti megállapodás évenként aktualizált melléklete tartalmazza.
8/A. §[12]
(1) A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. jogutóda a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaságnak a ROP keretében - a Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetek kijelöléséről szóló 10/2004. (VI. 12.) TNM rendelet módosításáról szóló 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet hatálybalépését megelőzően - létesített támogatási jogviszonyok tekintetében.
(2) A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. az (1) bekezdés szerinti támogatási jogviszonyok tekintetében jogutódként jogosult
a) eljárni a jogtalanul igénybe vett vagy visszafizetésre meghatározott támogatási összegek beszedése érdekében,
b) kiadni a felhatalmazó levélen alapuló beszedési megbízás visszavonására vonatkozó hozzájáruló nyilatkozatot,
c) perbe lépni az NFÜ pernyertessége elősegítése érdekében a folyamatban lévő peres eljárásokban.
9. §
Ez a rendelet az Európai Közösségek következő jogszabályával összeegyeztethető rendelkezéseket tartalmaz: a Tanács 1999. június 21-i 1260/1999/EK rendelete a strukturális alapokra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról.
10. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
Az európai integrációs ügyek koordinációjáért felelős tárca nélküli minisztert helyettesítő jogkörben:
Kiss Péter s. k.,
a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter
1. melléklet a 10/2004. (VI. 12.) TNM rendelethez[13]
A Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetként kijelölt regionális fejlesztési ügynökségek
1. ÉARFÜ Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (4025 Debrecen, Széchenyi utca 31.; cégjegyzékszám: 09-09-016929)
2. NORDA Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (3525 Miskolc, Széchenyi u. 107.; cégjegyzékszám: 05-09-017690)
3. DARFÜ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. (6726 Szeged, Közép fasor 1-3.; cégjegyzékszám: 06-09-013906)
4. DDRFÜ Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (7621 Pécs, Mária u. 3.; cégjegyzékszám: 02-09-073171)
5. KDRFÜ Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (8000 Székesfehérvár, Rákóczi út 1.; cégjegyzékszám: 07-09-015143)
6. Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (9400 Sopron, Csatkai Endre utca 6.; cégjegyzékszám: 08-09-017486)
7. Pro Regio Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési és Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság (1146 Budapest, Hermina út 17. A. ép. 3. em.; cégjegyzékszám: 01-09-910372)
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 1. §-a. Hatályos 2013.05.16.
[2] * Lásd: az Európai Unió Strukturális Alapjai és a Kohéziós Alap támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenõrzési rendszerek kialakításáról szóló 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet); az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelõs intézményekrõl szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló programok monitoring rendszerének kialakításáról szóló 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet) .
[3] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet 8. § (1) bekezdés.
[4] * Lásd: 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet.
[5] Módosította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 5. §-a. Hatályos 2013.05.16.
[6] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet; 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet.
[7] * Lásd: 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet.
[8] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 2. §-a. Hatályos 2013.05.16.
[9] Megállapította a 7/2006. (X. 20.) MeHVM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.10.23.
[10] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet; az Európai Uniós elõcsatlakozási eszközök és az Átmeneti Támogatás felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási, számviteli és ellenõrzési rendjérõl szóló 119/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet; a költségvetési szervek belsõ ellenõrzésérõl szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet.
[11] Megállapította a 7/2006. (X. 20.) MeHVM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.10.23.
[12] Beiktatta a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.05.16.
[13] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2013.05.16.