Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

10/2004. (VI. 12.) TNM rendelet

a Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetek kijelöléséről

Az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet 20. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint az európai integrációs ügyek koordinációjáért felelős tárca nélküli miniszter feladat- és hatásköréről szóló 70/2003. (V. 19.) Korm. rendelet 7. §-ának c) pontja alapján a következőket rendelem el:

1. §[1]

A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter

a) a MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.-t, és

b) az 1. mellékletben meghatározott regionális fejlesztési ügynökségeket

a Regionális Fejlesztés Operatív Program (a továbbiakban: ROP) végrehajtása tekintetében közreműködő szervezetként kijelöli.

2. §

(1) Az 1. § a) pontjában megjelölt közreműködő szervezet kötelezettségeire a külön jogszabályban* foglaltakon túl a 2. § (2)-(7) bekezdései irányadóak.[2]

(2) A közreműködő szervezet a Regionális Fejlesztés Operatív Program Irányító Hatóság (a továbbiakban: ROP IH) által megadott szempontok figyelembevételével a ROP IH számára minőségbiztosítási feladatot lát el az 1. § b) pontjában megjelölt közreműködő szervezetek pályázatkezeléssel kapcsolatos kötelezettségei teljesítése körében keletkezett dokumentumok vonatkozásában.

(3) A közreműködő szervezet - a ROP IH támogatás megítélésére vonatkozó döntésének megfelelően - saját hatáskörben ellenőrzi a támogatási szerződések megkötésének feltételeit, azok megléte esetén a támogatási szerződéseket megköti.

(4) A támogatási szerződések végrehajtásának keretében, külön jogszabályban* foglaltaknak megfelelően a közreműködő szervezet befogadja a kifizetés-igénylési kérelmeket, a teljesítést igazoló számlákat és a számlákhoz kapcsolódó dokumentumokat, igazolja a teljesítést és a ROP IH lebonyolítási számlájáról utalványozza a kifizetést, megküldi a lebonyolítási számla összesített forrásigényét a ROP IH részére, továbbá ellátja a számvitellel kapcsolatos feladatokat.[3]

(5) A közreműködő szervezet a támogatási szerződések végrehajtásának keretében befogadja a támogatottaktól az előrehaladási és projektfenntartási jelentéseket, valamint rögzíti a támogatásokkal kapcsolatos adatokat a külön jogszabályban* meghatározott Egységes Monitoring és Információs Rendszerben. Ennek során gondoskodni köteles az adatkezelési szabályok betartásáról.[4]

(6) A közreműködő szervezet eljár a támogatások felhasználásával kapcsolatos szabálytalanságok esetén, illetve a ROP IH-nál kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét.

(7) A közreműködő szervezet szerződéskötést megelőző, közbenső, (a pénzügyi elszámolás, finanszírozás folyamatában végzett) záró (a támogatott projekt pénzügyi lezárásához kapcsolódó) ellenőrzéseket, valamint a projekt lezárását követő, utóellenőrzéseket végez és ezen ellenőrzések alapján jelentést készít a ROP IH-nak.

3. §

(1)[5] Az 1. mellékletben megjelölt közreműködő szervezetek illetékességi területe a közreműködő szervezet székhelye szerinti tervezési-statisztikai régió. E közreműködő szervezetek kötelezettségeit a külön jogszabályban* foglaltakon túl a 3. § (2)-(3) bekezdései határozzák meg.[6]

(2) A közreműködő szervezet pályázatkezeléssel kapcsolatos kötelezettségei különösen a pályázatok befogadása és nyilvántartásba vétele, azok jogosultságának és teljességének ellenőrzése, értékelése, döntésre való előkészítése, ennek keretében szükség szerint az előzetes ellenőrzés elvégzése.

(3) A közreműködő szervezet közvélemény tájékoztatásával összefüggő feladatai különösen az ügyfélszolgálat működtetése és a pályázatokra vonatkozó információszolgáltatás érdekében honlap üzemeltetése.

4. §

(1) A ROP IH 1. § a) és b) pontjában megjelölt közreműködő szervezetek feletti irányítási jogkörének elemeire külön jogszabályban* foglaltak irányadóak, valamint az irányítási jogkör további elemeit a 4. § (2)-(4) bekezdései határozzák meg.[7]

(2)[8] A közreműködő szervezet a ROP végrehajtásával kapcsolatos feladatairól, valamint azok végrehajtásáról a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel (a továbbiakban: NFÜ) teljesítményalapú finanszírozási szerződést köt. A szerződés közös megegyezéssel vagy felmondással történő megszűnése esetén - az NFÜ javaslatára - a felügyelő miniszter a megszűnést követő 30 napon belül új közreműködő szervezetet jelöl ki.

(3) A ROP IH meghatározza a közreműködő szervezetek által a ROP végrehajtása során alkalmazandó részletes eljárási szabályokat és ellenőrzi azok betartását.

(4)[9] A ROP IH a ROP végrehajtása során alkalmazandó eljárási szabályok súlyos megszegése esetén felfüggesztheti a feladatok teljes körének vagy egy részének közreműködő szervezetekre való delegálását, az NFÜ ez esetben a (2) bekezdés szerinti megállapodást egyoldalúan megszüntetheti.

5. §

A ROP végrehajtása során alkalmazandó eljárási szabályok a közreműködő szervezet működési kézikönyvének részét képezik. A közreműködő szervezet működési kézikönyvének a ROP végrehajtásával kapcsolatos fejezeteit a közreműködő szervezet a ROP IH iránymutatása alapján készíti el, azt a ROP IH hagyja jóvá. A működési kézikönyv ROP végrehajtásával kapcsolatos fejezeteit a közreműködő szervezet csak a ROP IH jóváhagyásával változtathatja meg.

6. §

A közreműködő szervezet rendszeresen, a ROP IH által meghatározott gyakorisággal jelentést tesz a ROP végrehajtásához kapcsolódó közreműködői feladatok végrehajtásáról, a működéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állásáról, ezen belül havonta az intézkedések előrehaladásáról, évente elkészíti az erőforrás-gazdálkodási tervét, továbbá haladéktalanul tájékoztatja a ROP IH-t az intézkedések végrehajtása során felmerülő akadályokról. A szabálytalanságok esetében a közreműködő szervezet az OLAF Koordinációs Iroda felé, az Iroda által meghatározott módon és gyakorisággal is köteles jelentést készíteni. A közreműködő szervezet jelentéstételi kötelezettségére külön jogszabályban* foglaltak irányadóak.[10]

7. §

A ROP végrehajtására e rendeletben kijelölt közreműködő szervezeteknek a feladatok végrehajtása során az adatok kezelésére és az adatvédelemre vonatkozó jogszabályokat kell megfelelően alkalmazni.

8. §[11]

(1) A közreműködői feladatok ellátásához szükséges pénzügyi eszközöket részben az NFÜ a kezelésében levő előirányzatok terhére, részben a ROP IH a ROP Technikai Segítségnyújtás előirányzata terhére biztosítja.

(2) A közreműködői feladatok ellátásához szükséges források nagysága és rendelkezésre bocsátásának módja évente kerül meghatározásra, amelyeket az NFÜ és az 1. §-ban meghatározott közreműködő szervezetek közötti megállapodás évenként aktualizált melléklete tartalmazza.

8/A. §[12]

(1) A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. jogutóda a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaságnak a ROP keretében - a Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetek kijelöléséről szóló 10/2004. (VI. 12.) TNM rendelet módosításáról szóló 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet hatálybalépését megelőzően - létesített támogatási jogviszonyok tekintetében.

(2) A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. az (1) bekezdés szerinti támogatási jogviszonyok tekintetében jogutódként jogosult

a) eljárni a jogtalanul igénybe vett vagy visszafizetésre meghatározott támogatási összegek beszedése érdekében,

b) kiadni a felhatalmazó levélen alapuló beszedési megbízás visszavonására vonatkozó hozzájáruló nyilatkozatot,

c) perbe lépni az NFÜ pernyertessége elősegítése érdekében a folyamatban lévő peres eljárásokban.

9. §

Ez a rendelet az Európai Közösségek következő jogszabályával összeegyeztethető rendelkezéseket tartalmaz: a Tanács 1999. június 21-i 1260/1999/EK rendelete a strukturális alapokra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról.

10. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

Az európai integrációs ügyek koordinációjáért felelős tárca nélküli minisztert helyettesítő jogkörben:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

1. melléklet a 10/2004. (VI. 12.) TNM rendelethez[13]

A Regionális Fejlesztés Operatív Program végrehajtásában közreműködő szervezetként kijelölt regionális fejlesztési ügynökségek

1. ÉARFÜ Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (4025 Debrecen, Széchenyi utca 31.; cégjegyzékszám: 09-09-016929)

2. NORDA Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (3525 Miskolc, Széchenyi u. 107.; cégjegyzékszám: 05-09-017690)

3. DARFÜ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. (6726 Szeged, Közép fasor 1-3.; cégjegyzékszám: 06-09-013906)

4. DDRFÜ Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (7621 Pécs, Mária u. 3.; cégjegyzékszám: 02-09-073171)

5. KDRFÜ Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (8000 Székesfehérvár, Rákóczi út 1.; cégjegyzékszám: 07-09-015143)

6. Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (9400 Sopron, Csatkai Endre utca 6.; cégjegyzékszám: 08-09-017486)

7. Pro Regio Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési és Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság (1146 Budapest, Hermina út 17. A. ép. 3. em.; cégjegyzékszám: 01-09-910372)

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 1. §-a. Hatályos 2013.05.16.

[2] * Lásd: az Európai Unió Strukturális Alapjai és a Kohéziós Alap támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenõrzési rendszerek kialakításáról szóló 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet); az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelõs intézményekrõl szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló programok monitoring rendszerének kialakításáról szóló 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet) .

[3] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet 8. § (1) bekezdés.

[4] * Lásd: 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet.

[5] Módosította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 5. §-a. Hatályos 2013.05.16.

[6] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet; 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet.

[7] * Lásd: 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet; 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet.

[8] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 2. §-a. Hatályos 2013.05.16.

[9] Megállapította a 7/2006. (X. 20.) MeHVM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.10.23.

[10] * Lásd: 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet; az Európai Uniós elõcsatlakozási eszközök és az Átmeneti Támogatás felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási, számviteli és ellenõrzési rendjérõl szóló 119/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet; a költségvetési szervek belsõ ellenõrzésérõl szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet.

[11] Megállapította a 7/2006. (X. 20.) MeHVM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.10.23.

[12] Beiktatta a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.05.16.

[13] Megállapította a 21/2013. (V. 13.) NFM rendelet 4. §-a. Hatályos 2013.05.16.

Tartalomjegyzék