24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet
az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól
A felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény (a továbbiakban: Fktv.) 4. §-a (2) bekezdésének b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - az oktatási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. §
E rendelet hatálya kiterjed
a) az akkreditáció iránt kérelmet előterjesztő, továbbá az intézmény-, illetőleg program-akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező felnőttképzést folytató intézményekre,
b) a Felnőttképzési Akkreditáló Testületre (a továbbiakban: FAT),
c)[1] a Nemzeti Munkaügyi Hivatalra (a továbbiakban: NMH), valamint
d) az akkreditációs eljárásban és az akkreditált intézmények és programok ellenőrzésében közreműködő szakértőkre.
Az intézmény-akkreditáció követelményrendszere
2. §
Intézmény-akkreditációt - az Fktv.-ben, valamint a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól szóló 22/2004. (II. 16.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: kormányrendelet) meghatározott feltételek fennállása esetén - az a felnőttképzést folytató intézmény kaphat, amely
a)[2]
b) felnőttképzési szolgáltatásokat nyújt,
c) biztosítja a rendszeres képzés folytatásához, továbbá a felnőttképzési szolgáltatás nyújtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket,
d) tervezi, fejleszti és értékeli tevékenységét,
e) intézményirányítási és döntési folyamatai szabályozottak,
f)[3] a tevékenységéről nyújtandó tájékoztatás, valamint a képzési programok lebonyolítása érdekében információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet.
3. §[4]
4. §
(1)[5] A kérelmező intézménynek az előzetesen megszerzett tudás felmérésén és értékelésén túlmenően - az Fktv. 29. § 7. pontja szerinti szolgáltatásként - legalább egy szolgáltatást nyújtania, illetve annak igénybevétele esetén azt dokumentálnia kell.
(2)[6]
(3)[7] Az intézmény a szolgáltatások jegyzékét az információs és ügyfélszolgálati tevékenység ellátására alkalmas irodahelyiségben jól látható helyen köteles elhelyezni.
(4)[8] Az intézménynek rendelkeznie kell olyan kimutatással, amelyből megállapítható, hogy mely résztvevők, mikor és milyen felnőttképzési szolgáltatást vettek igénybe.
5. §
(1) A kérelmező intézménynél képzési tevékenységért felelős vezetőként, valamint oktatóként az a személy foglalkoztatható, aki az 7. számú mellékletben meghatározott végzettséggel, illetve gyakorlati idővel rendelkezik.
(2) A foglalkoztatásra irányuló jogviszony fennállását, valamint az 1. számú mellékletben meghatározott végzettséget az arra vonatkozó dokumentum másolatával igazolni, a gyakorlati időről pedig nyilatkoztatni kell.
(3)[9] A kérelmező intézmény képzési helyszíneinek - a képzés jellegétől függően - meg kell felelniük az 1. számú mellékletben meghatározott tárgyi feltételeknek. Képzési helyszínen a képzési program megvalósításának helyszíne értendő.
(4)[10] Az intézménynek rendelkeznie kell olyan, a képzési helyszínekről és a programok megvalósításáról szóló naprakész kimutatással, amely tartalmazza a képzési helyszínek pontos címét, a képzések megnevezését, a képzések indításának időpontját, óraszámát és a befejezés idejét. A kimutatást 5 évig kell megőrizni.
(5)[11] Fogyatékos felnőttek képzése esetén az intézménynek biztosítania kell a képzés célcsoportjának megfelelő személyi és tárgyi feltételeket.
6. §[12]
A képzési tevékenység megvalósításának tanúsítása érdekében a kérelmező intézménynek - az Fktv.-ben foglaltak mellett - képzésenként dokumentálnia kell:
a) a képzésről és a felnőttképzési szolgáltatásokról szóló tájékoztatót,
b) a képzés lebonyolításának az oktatók beosztását is tartalmazó ütemtervét.
7. §[13]
(1) A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell
a) nyilvánosságra hozott olyan minőségpolitikával, amely[14]
aa) összhangban áll az intézmény képzési céljaival, működési elveivel és szervezeti kultúrájával,
ab) megfogalmazza a képzésben részt vevők, a munkáltatók, a munkatársak és az oktatók felnőttképzéssel kapcsolatos igényei kielégítésének szükségességét és módját,
ac) kifejezi az intézmény elkötelezettségét a szakmai követelmények teljesítése, a minőségirányítási rendszer, valamint a szakmai munka eredményességének folyamatos fejlesztése iránt;
b) a tárgyévre szóló, olyan minőségcélokkal, amelyek[15]
ba) az érintettek számára közérthetőek,
bb) mérhetőek, tartalmaznak sikerkritériumokat és alkalmasak az objektív értékelésre,
bc) megvalósításához határidőt, felelősöket és erőforrásokat kell rendelni.
(2) Az intézménynek rendelkeznie kell a működési folyamatait meghatározó, dokumentált, bevezetett és fenntartható olyan minőségirányítási rendszerrel, amely[16]
a) kijelöli azokat a folyamatokat, melyek a képzésben részt vevő felnőttek elvárásaival összhangban álló eredmények eléréséhez szükségesek, ideértve a képzéssel kapcsolatos dokumentumok, szerződések, tananyagok és taneszközök kezelésére vonatkozó eljárásokat, valamint a képzéshez szükséges egészséges és biztonságos, a mindenki számára egyenlő hozzáférést biztosító környezet megteremtését is;
b) tartalmazza:
ba) a képzésben részt vevő felnőttek képzésének és tudásuk értékelésének olyan folyamatleírását, mely magában foglalja a képzési tevékenység szakmai előkészítésének, indításának, lebonyolításának, valamint zárásának lépéseit,
bb) az előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának, valamint legalább még egy végzett szolgáltatásnak a folyamatleírását,
bc) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,
bd) a képzésben részt vevő felnőttek igényei feltárásának és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények fejlesztésekbe történő visszacsatolásának folyamatleírását;
be)[17] az oktatók kiválasztására, rendelkezésre állására, valamint továbbképzésére vonatkozó szabályokat rögzítő humánerőforrás tervet;
c) tartalmazza azokat az eszközöket, illetve módszereket, melyek garantálják a kialakított folyamatok és az intézmény szervezetének állandó javítását, az esetleges hibák megállapítását és azok előfordulásának megelőzését;
d) meghatározza azokat a legfontosabb - különösen a képzés tartalmára, tárgyi feltételeire, az alkalmazott oktatási módszerekre, az oktatók munkájára, a szervezés módjára, a résztvevők tudásának ellenőrzésére és a követelmények teljesítésének módjára vonatkozó - területeket, melyekről az intézménynek folyamatosan visszajelzéseket kell gyűjtenie a képzésben részt vevő felnőttek elégedettségének vizsgálata során, a folyamatos fejlesztés érdekében;
e) egyértelműen rögzíti a képzésben részt vevő felnőttekkel, az intézmény külső és belső partnereivel kialakított kommunikáció és kapcsolattartás rendjét, formáját, különös tekintettel a körültekintő ügyfélkapcsolatokra, illetve a visszacsatolások kezelésére és feldolgozására.
8. §
(1)[18] A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell az éves működésének értékelésére vonatkozó, olyan önértékelési rendszerrel, amely az önértékelés területeit és módszereit foglalja magában.
(2) Az önértékelésnek ki kell terjednie a kérelmező intézmény jellemző tulajdonságaira, adottságaira, így különösen
a) a vezetés szerepére a minőségi kultúra fejlesztésében,
b) az emberi erőforrások menedzselésére,
c) az intézmény stratégiájának meghatározására és megvalósítására,
d) a partnerkapcsolatokra és a partneri igények figyelembevételének módjára,
e) a teljes folyamatszabályozásra.
(3) Az önértékelésnek - a (2) bekezdésben foglaltakon túl - ki kell terjednie a képzési tevékenység elemzésére, a kérelmező intézmény által elért eredményekre, így különösen
a) az intézmény szakmai és civil közéletben kifejtett tevékenységének bemutatására,
b)[19] a képzésben részt vevők képzést értékelő véleményének bemutatására a tanfolyam szervezéséről, a tananyag minősítéséről, az előadók, az oktatók értékeléséről, a felnőttképzési szolgáltatásokról, a tárgyi feltételek megfelelőségéről.
c) az intézmény alkalmazottainak és az oktatóknak az intézményről és a képzésben nyújtott teljesítményéről alkotott véleményére,
d) az intézmény képzési tevékenységének kulcsfontosságú eredményeire, illetve mutatóira.
(4)[20] Az önértékelés módszerét a kérelmező intézmény saját maga határozza meg. Az önértékelés alapján az intézménynek a következő évre vonatkozó fejlesztési tervet kell kidolgoznia.
9. §
(1) A képzés iránt érdeklődő, illetve a képzésben részt vevő személyek érdekében a kérelmező intézmény olyan vevőszolgálatot működtet, amely biztosítja
a) a személyes megkeresés és a telefonon történő elérés lehetőségét, illetve
b) távoktatás esetén a megfelelő kapcsolattartást (levél, e-mail, honlap).
(2)[21] A kérelmező intézmény az ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását a képzésben részt vevők számára hozzáférhetővé teszi.
(3) A kérelmező intézménynek a képzésben részt vevők által bejelentett panaszok kivizsgálásának eredményéről, illetve a megtett intézkedésekről nyilvántartást kell vezetnie.
Az intézmény-akkreditáció megtagadása, visszavonása
10. §[22]
(1) Nem adható intézmény-akkreditáció, ha
a) a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatásától eltiltó intézkedés hatálya alatt áll,
b) a FAT az intézmény-akkreditációs tanúsítványt a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt - visszavonta,
c) a kérelmező intézmény az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 178. § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak.
(2) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti kizáró feltétel fennállásának hiánya
a) 30 napnál nem régebben kiállított közokirattal igazolható, vagy
b) a kérelmezőnek a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplésével bizonyítható.
(3) Vissza kell vonni az intézmény-akkreditációt, ha
a) az intézmény az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja tevékenységét,
b)[23] a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központja az intézménynek a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltotta,
c) az e rendeletben előírt akkreditációs követelmények nem teljesülnek,
d)[24] az intézmény a FAT bírságot megállapító határozata ellenére nem kezdeményezte határidőben a 11. § szerinti adatváltozásnak az intézmény-, és a programakkreditációs tanúsítványon való átvezetését,
e) a jogutódlás miatti adatváltozás kezdeményezése esetén a jogutódlás nem igazolható,
f) azt az intézmény maga kérelmezi,
g) az Oktatási Hivatal ezt a felsőoktatási intézménynek a felsőoktatási nyilvántartásból történő törlése miatt kéri,
h) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.
Adatváltozás[25]
11. §[26]
Az intézménynek három hónapon belül az adatváltozásnak a tanúsítványon való átvezetését kell kérelmezni, ha az intézmény-, illetőleg a programakkreditációs tanúsítvány adataiban következett be változás. A program-akkreditációs tanúsítványon szereplő intézményi adatokban bekövetkezett változás esetén a szükséges változást az intézmény összes programakkreditációs tanúsítványán is át kell vezetni. Az adatváltozás átvezetésének a kérelmezésére megállapított határidő a változásnak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság által történő átvezetésének napjától kezdődik.
Egyszerűsített intézmény-akkreditáció
12. §[27]
Az akkreditált intézmény kötelezettségei
13. §
(1) Az akkreditált felnőttképzést folytató intézményt az akkreditációval összefüggésben az alábbi kötelezettségek terhelik:
a)[28] az akkreditáció hatálya alatt az akkreditációs követelményeknek megfelelően kell működnie,
b) a tevékenységéről közreadott tájékoztatókban, valamint a tevékenysége gyakorlása során használt képzési dokumentációkban fel kell tüntetnie az akkreditációs lajstromszámát,
c) a tanúsítvány adataiban bekövetkezett változásokról tájékoztatnia kell a képzésben érdekelt partnereket.
(2)[29] Az akkreditált felnőttképzést folytató intézménynek évente önértékelést kell végeznie.
14. §[30]
A program-akkreditáció követelményrendszere
15. §
(1)[31] A program-akkreditáció vizsgálata arra irányul, hogy a képzési program megfelel a képzési célnak, a megvalósíthatóság kritériumának, valamint a pedagógiai, andragógiai követelményeknek.
(2) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkor akkreditálható, ha
a) annak az Fktv.-ben, valamint a kormányrendeletben meghatározott feltételei fennállnak,
b)[32]
c)[33] a képzési program felépítése modul szerkezetű, célja a program egészére és moduljaira lebontva is meghatározott,
d)[34] a képzés módszerei és formája megfelel a célcsoport jellemzőinek, a képzés céljának,
e)[35] a képzési program megvalósítható a képzés személyi és tárgyi feltételeivel (1. számú melléklet I. 2. és II. 1-5. pontjai), a választott módszerrel, az adott célcsoportban, az adott időtartam alatt,
f)[36] a képzés moduljainál megfogalmazott részcélok a képzési program céljainak megvalósítását biztosítják,
g) a képzési program meghatározza a bekapcsolódás és részvétel feltételeit, a fogyatékosságból eredő speciális igények figyelembevételének módját és a képzési folyamat részletes leírását,
h) a képzés során elsajátított ismeret, kialakított készség, képesség, kompetencia alkalmas a követelmények teljesítésére,
i) a képzés során alkalmazott értékelési rendszer alkalmas a követelmények teljesítésének mérésére,
j) a program lehetőséget biztosít a képzés céljától, célcsoportjától függően az előzetesen megszerzett tudás elismerésére,
k)[37] a képzés moduljainak egymásra épülése azok tartalma alapján alkalmas az adott ismeret, készség, képesség, kompetencia elsajátítására,
l) a résztvevők által hozzáférhető módon biztosítja a képzés céljának eléréséhez szükséges tananyagokat, segédanyagokat, segédeszközöket, ajánlott és kötelező irodalmat,
m) meghatározza a képzés sikeres elvégzését igazoló okirat kiadásának feltételeit,
n) a program tartalmazza a képzés résztvevőinek elégedettségére, a képzés megvalósulására, valamint eredményességére vonatkozó információgyűjtés eljárásának, a visszajelzések feldolgozásának és hasznosításának leírását.
o)[38] a kérelmező intézmény nyilatkozik arról, hogy a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket a program megvalósításakor biztosítja.
(3)[39] A FAT által akkreditált képzési program más felnőttképzési intézmény részére akkor akkreditálható, ha
a) a kérelmező intézmény szerződéssel igazolja az átadott akkreditált program felhasználási jogát, továbbá
b) a kérelmező intézménynél a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
16. §[40]
(1) Nem adható programakkreditáció, ha
a) a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltó intézkedés hatálya alatt áll,
b) a kérelmező intézmény az Art. 178. § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak,
c) a FAT a felnőttképzést folytató intézmény ugyanazon tartalmú és megnevezésű program-akkreditációs tanúsítványát a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt -visszavonta,
d) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti kizáró feltétel fennállása hiányának bizonyítására a 10. § (2) bekezdésben foglalt rendelkezés meg fele lően irányadó.
(3) Vissza kell vonni a programakkreditációt, ha
a) azt az intézmény saját maga kéri,
b) a képzési program megvalósítása nem az e rendelet szerinti követelményeknek megfelelően történik,
c)[41] a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központja az intézménynek a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltotta,
d) az intézmény képzési tevékenységét az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja,
e) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték,
f)[42] az intézmény a FAT bírságot megállapító határozata ellenére nem kezdeményezte határidőben a 11. § szerinti adatváltozásnak a programakkreditációs tanúsítványon való átvezetését,
g) a jogutódlás miatti adatváltozás kezdeményezése esetén a jogutódlás nem igazolható,
h) az Oktatási Hivatal ezt a felsőoktatási intézménynek a felsőoktatási nyilvántartásból történő törlése miatt kéri.
i) az Fktv. 19. § (3) bekezdése alapján a programakkreditációs tanúsítvány kiadásának feltételei már nem állnak fenn.
17. §[43]
Az Fktv. 19. § (3) bekezdése szerinti bejelentés alapján kiadott akkreditáció hatálya a más törvény alapján szerzett akkreditáció, illetve a hatósági jogkörben engedélyezett képzési program hatályát nem haladhatja meg, de legfeljebb 5 évre szólhat.
Az intézmény- és program-akkreditációs eljárás közös szabályai
18. §
(1)[44] Az intézmény- és programakkreditáció iránti kérelmet, illetve a más törvény felhatalmazása alapján akkreditált, vagy hatósági jogkörben engedélyezett képzési program elismerése iránti bejelentést [Fktv. 19. § (3) bek.] az e rendeletben előírt mellékletekkel együtt az NMH-nál elektronikus úton, vagy egy összefűzött, nyomtatott példányban kell előterjeszteni.
(2)[45] Ha a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló törvény rendelkezései alapján más EGT állam illetékes hatósága által kiállított iratot nyújtanak be, a kérelmező intézménynek az irathoz annak egyszerű magyar fordítását is csatolnia kell.
(3)[46] A kérelem, illetve a bejelentés, valamint mellékleteik benyújtásához szükséges nyomtatványok az NMH honlapjáról letölthetők.
19. §[47]
20. §
(1)[48] A FAT elnöke az NMH javaslatának átvételétől számított 5 napon belül dönt a szakértő, vagy a szakértői bizottság tagjainak kirendeléséről.
(2) A szakértő (k), illetve a szakértői bizottság szakvéleményének elkészítése érdekében
a) megvizsgálja a benyújtott dokumentumok szakmai megalapozottságát és koherenciáját,
b) ellenőrzi a dokumentumban foglaltak és az akkreditáció alapjául szolgáló követelmények összhangját,
c) a kormányrendeletben, illetve e rendeletben meghatározott esetekben helyszíni szemlét tart, amelynek során megvizsgálja
ca) a benyújtott dokumentumok valóságtartalmát, továbbá
cb) azt, hogy az intézmény rendelkezik-e akkreditációs követelményrendszerben meghatározott feltételekkel, valamint
cc) azt, hogy az intézmény gyakorlata követi-e az írás- , ban rögzített terveket, előírásokat, szabályozásokat,
cd)[49] a 6. §-ban meghatározott dokumentumok meglétét és tartalmi megfelelőségét.
(3)[50] Helyszíni szemle esetén a szakértői bizottság vezetője a szemle időpontjáról - a kirendelés kézhezvételétől számított legkésőbb 5 napon belül és legalább 8 nappal a helyszíni szemle előtt - a kérelmező intézményt írásban értesíti.
(4)[51] A szakértő (k), illetve a szakértői bizottság - az írásba foglalt és valamennyi tagja által aláírt - szakvéleményt a kirendelés kézhezvételétől számított 20 napon belül megküldi az NMH-nak. A kérelmező intézmény a szakértői véleményt megtekintheti, arra vonatkozóan nyilatkozatot tehet.
21. §
(1)[52] A FAT a kérelmező intézmény számára határidő kitűzésével lehetőséget biztosíthat a saját vizsgálata, illetve a helyszíni szemle során észlelt hiányosságok pótlására.
(2)[53]
22. §[54]
(1)[55] A FAT az akkreditáció iránti kérelemről, az Fktv. 19. §-ának (3) bekezdése szerinti bejelentés tárgyában, illetve az Oktatási Hivatal által megküldött jegyzék elfogadásáról - az NMH által döntésre előkészített ügy iratai alapján - testületi ülésén határoz.
(2) A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó, továbbá az (1) bekezdés szerinti jegyzék elfogadásáról szóló határozat meghozatalával egyidejűleg az akkre-ditációra vonatkozóan tanúsítványt állít ki.
Az intézmény-akkreditációra vonatkozó eljárási szabályok
23. §
(1)[56] Az intézmény-akkreditáció iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 2. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) az intézmény létesítését igazoló okirat másolatát,
b) az intézmény képviseletére jogosult személy aláírási címpéldányának másolatát,
c)[57]
d)[58]
e)[59]
f)[60]
g)[61]
h)[62]
i) a humánerőforrás-tervet,
j) a minőségpolitikát,
k) a tárgyévi minőségcélokat,
l) a képzési és értékelési folyamat leírását,
m)[63] az intézmény által nyújtott, felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatások folyamatleírását,
n) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,
o) a képzésben részt vevők igényeinek feltárását és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények képzés-fejlesztésbe történő visszacsatolásának folyamatleírását,
p) az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszer leírását,
q) az önértékelési rendszer leírását és az önértékelés alapján készített fejlesztési tervet,
r)[64]
s) a képzési helyszíneket és az azokon megvalósított képzéseket tartalmazó, az 5. § (4) bekezdés szerinti naprakész kimutatás másolatát,
t) az intézmény tevékenységének a 2. számú melléklet szerinti ismertetését,
u)[65]
(2)[66]
24. §
(1)[67] A FAT vizsgálata a kérelemre indult intézmény-akkreditációs eljárás során arra irányul, hogy a kérelmező intézmény tevékenysége megfelel-e az Fktv.-ben, a kormányrendeletben, valamint e rendelet 4-9. §-ában foglaltaknak,
(2)[68]
(3)[69] Az akkreditáció hatályának lejárta miatt előterjesztett, az akkreditáció újbóli megadására irányuló kérelmet a kormányrendeletben és e rendeletben meghatározott követelményrendszer és eljárás szabályai szerint kell elbírálni.
Adatváltozásra irányuló eljárás[70]
25. §[71]
Az adatváltozásra irányuló eljárás iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 4. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) az adatváltozást igazoló dokumentum másolatát,
b) a változás átvezetését igazoló dokumentum másolatát.
Az egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás
27. §[74]
28. §
(1)[75]
(2)[76]
29. §[77]
A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó határozat meghozatalával egyidejűleg a 6. számú mellékletben meghatározott tartalmú intézmény-akkreditációs tanúsítványt állít ki.
A program-akkreditációs eljárásra vonatkozó eljárási szabályok
30. §
(1) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott program akkreditációja iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon az NMH-hoz kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell[78]
a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,
b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,
c)[79]
d)[80]
e) a képzési programot a 8. számú melléklet szerinti adatlapon,
f)[81]
g)[82]
(2) A FAT által már akkreditált képzési program más felnőttképzést folytató intézmény által történő megvalósítása érdekében előterjesztett akkreditációs kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,
b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,
c)[83]
d)[84] azon szerződés másolatát, amely bizonyítja, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik az akkreditált programnak a programot kidolgozó intézménytől származó felhasználási jogával,
e) a használni kívánt akkreditált képzési program lajstromszámát,
f) annak bemutatását, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételekkel,
g)[85]
h)[86]
(3)[87] Akkreditált intézmény által előterjesztett kérelem esetén az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban, valamint a (2) bekezdés a)-b) pontjaiban meghatározott dokumentumokat nem kell csatolni.
(4)[88] A más törvény felhatalmazása alapján akkreditált vagy hatósági jogkörben engedélyezett képzési program esetén az intézménynek az akkreditáció elismerése érdekében benyújtott bejelentését [Fktv. 19. § (3) bek.] a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 9. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell előterjesztenie. A bejelentéshez mellékelni kell a program-akkreditációt tanúsító, illetve a képzés megkezdéséhez kiadott hatósági engedélyt tartalmazó okirat másolatát.
31. §
(1) A kérelemre indult program-akkreditációs eljárásba egymástól függetlenül két szakértőt kell bevonni. Az eljáró szakértőknek helyszíni szemlét tartaniuk nem kell. A szakértők kirendelésére és eljárására a 20. § rendelkezései megfelelően irányadóak.
(2) A FAT a kérelemre indult program-akkreditációs eljárás során
a) az intézmény által kidolgozott program esetén a 15. § (2) bekezdésében foglaltak, valamint a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek fennállását,
b) a FAT által már akkreditált program esetén a 15. § (3) bekezdésében foglaltak fennállását
vizsgálja.
(3)[89]
(4) A FAT a kérelemnek, illetve bejelentésnek helyt adó határozat meghozatalával egyidejűleg a 10. számú mellékletben meghatározott tartalmú program-akkreditációs tanúsítványt állít ki.
(5)[90] Az NMH a kiállított tanúsítvány megküldésével egyidejűleg gondoskodik a FAT által hitelesített képzési program egy eredeti példányának a kérelmező intézmény részére történő megküldéséről.
33. §[93]
34. §[94]
Ellenőrzés
35. §
(1)[95] Az ellenőrzés annak felülvizsgálatára irányul, hogy az intézmény folyamatosan teljesíti-e az akkreditációs követelményeket.
(2)[96] Az NMH - legkésőbb minden év november 30-áig - a FAT által meghatározott szempontok alapján ellenőrzési tervet készít a következő évben ellenőrizni javasolt intézményekről, és azt jóváhagyás végett a FAT elé terjeszti.
(3)[97] A FAT az ellenőrzési tervben foglaltakon kívül is elrendelheti bármely intézmény ellenőrzését, így különösen abban az esetben, ha a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központtól, illetve más közigazgatási szervtől az akkreditációs feltételrendszert érintő bejelentést kap.
36. §
(1)[98] A FAT az ellenőrzési tevékenységét szakértő bevonásával végzi. A kirendelt szakértőnek az akkreditációs követelmények megtartásáról helyszíni ellenőrzésen kell meggyőződnie.
(2) A FAT ellenőrzési tevékenysége során megvizsgálja
a) az intézmény képes-e az akkreditációs követelményrendszerben meghatározott feltételek folyamatos fenntartására és teljesítésére,
b)[99] az akkreditációval összefüggő dokumentumokat,
c)[100] akkreditált képzési program megvalósításához rendelkezésre álló feltételek fennállását,
d) az intézmény gyakorlata követi-e az akkreditációval összefüggő szabályozásokat,
e)[101] az intézmény minőségfejlesztő munkájának a saját célkitűzéseihez mért eredményességét,
f)[102] a képzési program Fktv. szerinti megvalósulását.
(3)[103]
(4)[104]
37. §[105]
Az Fktv. szerinti felnőttképzési szakértőként az a személy járhat el, aki a külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelel.
38. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.
(2)[106] A rendeletnek az EU Kék kártyával foglalkoztatott harmadik országbeli állampolgár részére fizetendő kötelező legkisebb munkabér megállapításáról, valamint egyes munkaügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet (a továbbiakban: (Módr.) 8. § (1) és (2) bekezdésével megállapított 10. § (3) bekezdésének d) pontját, valamint 16. § (3) bekezdésének f) pontját a Módr. hatálybalépésekor folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.
Burány Sándor s. k.,
foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter
1. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[107]
Képesítési előírások és tárgyi feltételek
I. 1. A foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban álló képzésért felelős vezető végzettsége:
- felsőfokú iskolai végzettség és tanári vagy andragógiai szakképzettség, vagy
- felsőfokú iskolai végzettség és legalább 3 éves oktatói vagy pedagógus-munkakörben szerzett gyakorlat, vagy
- oktatói tevékenység végzésére jogosító okirat és legalább 5 éves felnőttképzési gyakorlat. Nyelvi képzés esetén:
- nyelvtanári végzettség és legalább 3 éves oktatói gyakorlat. 2. Csoportlétszámok, oktatók végzettsége:
Szakmai képzés esetén:
- csoportlétszám (kivéve a távoktatás, e-learning) irányszáma:
25 fő (elméleti képzés esetén) 12 fő (gyakorlati képzés esetén)
- oktatói végzettség: elméleti oktatás:
= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és tanári szakképzettség, vagy
= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és 2 éves oktatói gyakorlat;
gyakorlati képzés:
= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és legalább 1 év, szakirányú szakmai gyakorlat, vagy
= legalább a képzés szakirányának megfelelő középfokú végzettség és 3 év szakirányú szakmai gyakorlat.
Nyelvi képzés esetén:
- csoportlétszám irányszáma: 12 fő
- oktatói végzettség általános nyelvi képzés esetén:
a képzési programban oktatott órák legalább 80%-a esetében az oktatónak rendelkeznie kell:
= nyelvtanári végzettséggel az adott nyelvből, vagy más nyelvből és
= az oktatott nyelvet anyanyelvi szinten beszélő vagy CEF - Közös Európai Referenciakeret, KER - C1 szintű nyelvtudással;
- oktatói végzettség szaknyelvi képzés esetén:
= a nyelvi képzésnek megfelelő szakos tanári szakképzettséggel és
= magas szintű nyelvtudással (anyanyelvi beszélő vagy CEF - Közös Európai Referenciakeret, KER - C1 szintű nyelvtudás). Általános képzés esetén:
- csoportlétszám irányszáma: 25 fő
- oktatói végzettség: felsőfokú iskolai végzettség
II. 1. Oktatóterem (elméleti képzés esetén):
A képzési programban meghatározott csoportlétszám figyelembevételével (hátrányos helyzetűek esetében speciális igényeket kielégítve)
- asztalok, székek,
- vizuális eszközök (pl. tábla, projektor stb.)
2. Oktatóterem informatikai képzés esetén:
- résztvevőnként 1 számítógépes munkahely, továbbá legalább 1 internet-hozzáférési lehetőség és nyomtató biztosítása,
- a képzési programok megvalósításához szükséges szoftverek.
3. Oktatóterem nyelvi képzés esetén:
- oktatótermenként az általános felszerelésen túl hangfelvétel lejátszására alkalmas berendezés.
4. Képzési helyszínenként a képzés jellegétől függően oktatási segédanyagok sokszorosítására alkalmas berendezés (pl. fénymásoló),
nyelvi képzés esetén:
- Tv és videó vagy DVD
5. Gyakorlati képzőhely:
A képzési program megvalósításához szükséges eszközök, felszerelések, egyéb tárgyi feltételek biztosítása. OKJ-ben szereplő szakképesítés megszervezésére irányuló felnőttképzés esetén a szakképesítés szakmai és vizsgakövetelményeiben meghatározott eszközjegyzék szerinti feltételek biztosítása.
6. Ügyfélszolgálat:
- elektronikus, illetve vezetékes telefonos elérhetőség,
- az ügyfélszolgálati tevékenység ellátására alkalmas irodahelyiség,
- elektronikus távoktatás esetén a teljes körű elektronikus kapcsolattartás biztosítása.
2. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[108]
Kérelem intézmény-akkreditáció iránt | |
Az intézmény neve: .................................................................................................................................................................................. | |
Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ................................................................................................................................................ | |
Az intézmény székhelye: ����............................................................................................................................................................. | |
Az intézmény levelezési címe: ����................................................................................................................................................... .. | |
Telefonszáma: ........................................................ Faxszáma:................................................................................................................ | |
Elektronikus levelezési címe: ............................. Weblap címe:................................................................................................................ | |
Állandó képzési helyszíne(i): ����..................................................................................................................................................................................................... (postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám) ����..................................................................................................................................................................................................... (postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám) | |
Az intézmény cégformája: ........................................................................................................................................................................ bankszámlaszáma: ��������-��������-�������� | |
Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: .................................................................................................................................... | |
elérhetősége: ............................................................................................................................................................................................ | |
A képzési tevékenységért felelős vezető neve:.......................................................................................................................................... | |
beosztása:................................................................................................................................................................................................. . | |
elérhetősége: ............................................................................................................................................................................................ | |
Az igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja: .................................................................................................................................................................................................................. ��������-��������-�������� .................................................................................................................................................................................................................. | |
A felnőttképzési tevékenység célja: Általános képzés � Nyelvi képzés � Szakmai képzés � Szolgáltatás � Az intézmény FAT által kiadott akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező programjainak felsorolása: | |
A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: ............... db. Kelt: ................................................ | |
P. H. | |
……………………………………. cégszerű aláírás | |
I. Az intézmény tevékenységének ismertetése: 1. Az akkreditált képzési program megnevezése, megvalósításának bemutatása, értékelése. 2. A gyakorlati képzés megszervezési módjának (saját tanműhely, gazdasági szervezet stb.) bemutatása. 3. A képzési programok és felnőttképzési szolgáltatások megvalósításához rendelkezésre álló feltételek bemutatása - az akkreditáció iránti kérelem benyújtásának időpontjában meghirdetett vagy megkezdett képzések vonatko- zásában - képzési helyszínenként az alábbiak szerint: (Az állandó képzési helyszín bemutatása kötelező.) Képzési tevékenységért felelős személy: - végzettsége, - felnőttképzési gyakorlatának időtartama, - foglalkoztatásra irányuló jogviszonyának jellege és kezdete. |
Oktatók: |
A képzési programok és a nyújtott felnőttképzési szolgáltatások megvalósításához szükséges oktatói kör (tanárok, trénerek, instruktorok, tutorok, mentorok stb.) összetételének bemutatása képzési programonként: - az oktatók - végzettsége, - szakmai gyakorlatának időtartama az adott területen, - oktatói gyakorlatának időtartama, - felnőttképzési gyakorlatának időtartama, - nyelvismerete. |
Tárgyi feltételek képzési helyszínenként: - a képzési helyszín igénybevételének jogcíme, a használatra feljogosító dokumentumok megnevezése, - a képzési helyszínen található oktatótermek száma, - az oktatótermek felszerelése (oktatótermenként férőhelyek száma, asztalok, székek száma, tanterem egyéb felszerelésének bemutatása - gyakorlati képzések esetében a felhasznált felszerelés bemutatása, nyelvi képzések esetében a hangfelvételre, lejátszásra alkalmas berendezések bemutatása, informatikai képzések esetében az informatikai infrastruktúra bemutatása), - oktatótermenként az igénybevétel céljának megnevezése a képzési tevékenység szempontjából: szakmai elméleti, gyakorlati képzés, informatikai képzés, nyelvi képzés, általános képzés, - közösségi és szociális helyiségek leírása, - egyéb rendelkezésre álló feltételek bemutatása. |
Ügyfélszolgálat: Címe: Telefonszáma(i): E-mail címe: Honlapja: Ügyfélszolgálat nyitva tartásának ideje:" |
3. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[109]
4. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[110]
Kérelem adatváltozásra irányuló eljárás lefolytatása iránt |
Az intézmény neve: .......................................................................................................................................................................... Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ........................................................................................................................................ Az intézmény székhelye: ����...................................................................................................................................................... Az intézmény levelezési címe: ����.............................................................................................................................................. Telefonszáma: ..............................................................Faxszáma: ................................................................................................... Elektronikus levelezési címe: ................................... Weblap címe: ................................................................................................. Az intézmény bankszámlaszáma ��������-��������-�������� A igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja: |
.......................................................................................................................................................................................................... ��������-��������-�������� .......................................................................................................................................................................................................... |
Az intézmény/program adataiban bekövetkezett változás ismertetése:............................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................... |
Egyúttal kijelentem, hogy a fenti adatváltozás az akkreditáció feltételeit nem érinti. A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: .................... db. Kelt: .................................................................. | |
P. H. | |
…………………………………… cégszerű aláírás |
5. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[112]
6. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[113]
Intézmény-akkreditációs lajstromszám: | |
INTÉZMÉNY-AKKREDITÁCIÓS TANÚSÍTVÁNY | |
A Felnőttképzési Akkreditáló Testület a ............................ ............................ alapján (jogszabályhely megjelölése) lefolytatott intézmény-akkreditációs eljárás eredményeként tanúsítja, hogy a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában szám alatt bejegyzett | |
(intézmény megnevezése, székhely szerinti címe) | |
által folytatott felnőttképzési tevékenysége, illetve e tevékenységhez kapcsolódó felnőttképzési szolgáltató tevékenysége megfelel a ....................................................... .....................................-ban előírt akkreditációs követelményeknek. | |
Az akkreditáció ..............................-ig érvényes. | |
Budapest, ............................................................ | |
P.H. | |
........................................................................... Felnőttképzési Akkreditáló Testület elnöke" |
7. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[114]
Kérelem program-akkreditáció iránt (az intézmény által kidolgozott, továbbá a FAT által már akkreditált képzési program esetén) Az intézmény neve:............................................................................................................................................................................ Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ......................................................................................................................................... Az intézmény székhelye: ���� ...................................................................................................................................................... Az intézmény levelezési címe: ���� .............................................................................................................................................. Telefonszáma: ............................................................Faxszáma: ...................................................................................................... Elektronikus levelezési címe: ................................. Weblap címe: .................................................................................................... Az intézmény cégformája: ................................................................................................................................................................. bankszámlaszáma: ��������-��������-�������� Az igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja: ........................................................................................................................................................................................................... ��������-��������-�������� ........................................................................................................................................................ Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: ............................................................................................................................. elérhetősége: ...................................................................................................................................................................................... A képzési programért felelős vezető neve: ........................................................................................................................................ beosztása: .......................................................................................................................................................................................... elérhetősége: ...................................................................................................................................................................................... A képzési program pontos megnevezése, az annak alapján megszerezhető kompetencia: ................................................................. ........................................................................................................................................................................................................... A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: ................ db. Kelt: .......................................................... | |
P. H. | |
…………………………………….. cégszerű aláírás | |
A személyi és tárgyi feltételek biztosításának bemutatása: Oktatók: A képzési programhoz rendelkezésre álló oktatói kör (tanár, tréner, instruktor, tutor, mentor stb.) összetételének bemutatása: - az oktatók = végzettsége, = szakmai gyakorlatának időtartama az adott területen, = oktatói gyakorlatának időtartama, = felnőttképzési gyakorlatának időtartama, = nyelvismerete, = egyéb, a képzés szempontjából lényeges releváns adatai (tapasztalatok, végzettségek, képesítések stb.) Tárgyi feltételek bemutatása: - a rendelkezésre álló oktatótermek száma, - oktatótermek felszerelésének bemutatása (az 1. számú melléklet II. 1-5. pontja szerint), - OKJ-s szakképesítés esetén a gyakorlati képzés megszervezési módjának (saját tanműhely, gazdálkodó szervezet stb.) bemutatása, - közösségi és szociális helyiségek leírása, - egyéb rendelkezésre álló feltételek bemutatása." |
8. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[115]
Kérelem programakkreditáció iránt | |
I. A program általános tartalma | |
1. | A program megnevezése (OKJ-s program esetén OKJ száma is): ................................................................................... |
2. | A program besorolása (általános képzés, nyelvi képzés, szakmai képzés, egyéb): ........................................................... |
3. | A program célja: ............................................................................................................................................................... |
4. | A program célcsoportja: ................................................................................................................................................... |
5. | A program során megszerezhető kompetenciák: ............................................................................................................... |
6. | A programba való bekapcsolódás feltételei [végzettség, szakmai gyakorlat, egészségügyi alkalmasság, előzetesen |
elvárt ismeret(ek), egyéb feltételek]: | |
7. | A programban való részvétel feltételei (részvétel követésének módja, megengedett hiányzás, egyéb feltételek): .......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
8. | Amennyiben a képzés fogyatékkal élőket, vagy hátrányos helyzetűek számára is elérhető, a speciális képzési igények |
figyelembevétele az alábbiak szerinti:................................................................................................................................ | |
- A képzéshez szükséges speciális szaktudás biztosítása, speciális környezet kialakítása, | |
akadálymentesítés ............................................................................................................................................................. | |
- A foglalkozás speciális módszerei ............................................................................................................................... | |
- A speciális tananyagok, taneszközök .......................................................................................................................... | |
- A résztvevők teljesítményének értékelése, illetőleg a vizsgáztatás során alkalmazott speciális | |
eljárások .......................................................................................................................................................................... . | |
9. | Tervezett képzési idő (elmélet és gyakorlat óraszáma): .......... óra és a képzés intenzitása: .......................... , időtartama |
(nap, hét, hónap): ...................................... | |
10. | A képzés módszerei és formája: ....................................................................................................................................... |
11. | A program moduljai: ........................................................................................................................................................ |
12. | A program folyamata: ....................................................................................................................................................... |
13. | Csoportlétszám (minimum és maximum): .............................. fő |
14. | A program során alkalmazott értékelési rendszer [számonkérések formája, rendszeressége, tartalma, a felnőttek |
tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek), megszerezhető minősítések, megszerezhető minősítésekhez | |
tartozó követelményszintek, sikertelen teljesítés(ek) következménye(i)]: .......................................................................... | |
15. | Az előzetesen megszerzett tudás elismerésének módja:..................................................................................................... |
16. | A program zárása (a program zárásának feltételei és módja): ........................................................................................... |
záróvizsga esetén a záróvizsga rendje, követelménye, minősítési szintjei, a különböző minősítési szintekhez tartozó | |
követelményszintek, a sikertelen teljesítés következménye:............................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... | |
17. | A program elvégzését igazoló irat (bizonyítvány, tanúsítvány, látogatási igazolás, egyéb): |
18. | A program elvégzését igazoló irat kiadásának feltételei: ................................................................................................... |
19. | A program megvalósítására vonatkozó szabályozások (a felnőttképzésre vonatkozó általános jogi szabályozásokon |
túlmenően): ....................................................................................................................................................................... | |
20. | A résztvevők elégedettségére, a képzés megvalósulására, valamint eredményességére vonatkozó információgyűjtés |
eljárása, a visszajelzések feldolgozásának és hasznosításának módja: .............................................................................. .......................................................................................................................................................................................... |
Aláírásra jogosult (neve, beosztása): Dátum: ................................................ | |
P. H. | |
…………………………….. aláírás | |
II. Programmodul részletes bemutatása (programmodulonként töltendő ki) 1. A programmodul azonosító adatai (program megnevezése, a modul sorszáma, a modul megnevezése): ................................................ 2. A programmodul célja: ............................................................................................................................................................................ 3. A programmodul követelményei: ............................................................................................................................................................ 4. A programmodul során elsajátított ismeret, kialakított készség, képesség, kompetencia: ........................................................................ 5. A programmodulba való bekapcsolódás feltételei [előzetesen teljesítendő modul(ok), előzetesen elvárt ismeret(ek)]: ..................................................................................................................................................................................................................... 6. A programmodulban való részvétel feltételei (részvétel követésének módja, megengedett hiányzás, egyéb feltételek): .................................................................................................................................................................................................... 7. A fogyatékosságból, hátrányos helyzetből eredő speciális igények figyelembevételének módja: ........................................................... . 8. A programmodul időtartama (elmélet és gyakorlat óraszáma): .................... óra és a képzés intenzitása: .................................... , időtartama (nap, hét, hónap): .............................................................................................................. 9. A programmodul megvalósításának módszerei és formája:...................................................................................................................... 10. A programmodulba vonható csoportlétszám (minimum és maximum) ............................ fő 11. A programmodul során alkalmazott értékelési rendszer [számonkérések formája, rendszeressége, tartalma, a felnőttek tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek), megszerezhető minősítések, megszerezhető minősítésekhez tartozó követelményszintek, sikertelen teljesítés következménye]: .............................................................................................................. 12. Az előzetesen megszerzett tudás elismerésének módja:.......................................................................................................................... 13. A programmodul megvalósításának személyi feltételei (programban betöltött szerep, oktatott témakör, követelmények): .......................................................................................................................................................................................... 14. A programmodul megvalósításának tárgyi feltételei (képzési helyszín, igénybevétel célja, férőhelyek száma, minimálisan elvárt felszereltség): ................................................................................................................................................................. OKJ-s szakképesítésenként a gyakorlati képzés megszervezésének módja (saját tanműhely, gazdálkodó szervezet stb.) ............................................................................................................................................................................................................. 15. A programmodul céljának eléréséhez szükséges tananyagok, segédanyagok, segédeszközök, és azok biztosításának módja: ......................................................................................................................................................................................................... 16. A programmodul céljának eléréséhez szükséges kötelező irodalom (szerző, cím, kiadó neve, székhelye, kiadás éve) és azok biztosításának módja:........................................................................................................................................................................... 17. A programmodul céljának eléréséhez szükséges ajánlott irodalom (szerző, cím, kiadó neve, székhelye, kiadás éve), és azok biztosításának módja:........................................................................................................................................................................... 18. A programmodul megvalósítására vonatkozó egyéb feltétel(ek): .......................................................................................................... Aláírásra jogosult (neve, beosztása): Dátum: ................................................ | |
P. H. | |
……………………………….. aláírás" |
9. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[116]
Bejelentés más törvény alapján kiadott program-akkreditáció vagy hatósági jogkörben engedélyezett program elismerése érdekében Az intézmény neve: ........................................................................................................................................................................... Az intézmény hivatalosan rövidített neve: .......................................................................................................................................... Az intézmény székhelye: ���� ...................................................................................................................................................... Az intézmény levelezési címe: ........................................................................................................................................................... Telefonszáma: ..............................................................Faxszáma: .................................................................................................... Elektronikus levelezési címe: ................................... Weblap címe: ................................................................................................... Állandó képzési helyszíne(i): ���� ................................................................................................................................................ (postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám) ���� .............................................................................................................................................................................................. (postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám) Az intézmény cégformája: ................................................................................................................................................................. bankszámlaszáma: ��������-��������-�������� Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: ............................................................................................................................. elérhetősége: ...................................................................................................................................................................................... A képzési tevékenységért felelős vezető neve:.................................................................................................................................... beosztása: .......................................................................................................................................................................................... elérhetősége: ...................................................................................................................................................................................... Az intézmény FAT által már akkreditált programjainak felsorolása: .................................................................................................. ........................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... Más törvény alapján kiadott, vagy hatósági jogkörben engedélyezett program-akkreditációt tanúsító okirat száma, kelte, érvényességi ideje, valamint kiállítójának megnevezése: .......................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... A bejelentéshez csatolt összes dokumentum száma: .............................. db. Kelt: .................................................................. | |
P. H. | |
……………………………………. cégszerű aláírás" |
10. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[117]
Program-akkreditációs lajstromszám: | |
PROGRAM-AKKREDITÁCIÓS TANÚSÍTVÁNY | |
A Felnőttképzési Akkreditáló Testület a .................. .......................................................... alapján (jogszabályhely megjelölése) lefolytatott program-akkreditációs eljárás eredményeként tanúsítja, hogy a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában .................... szám alatt bejegyzett | |
....................................................................................... (intézmény megnevezése, székhely szerinti címe) | |
által folytatott ................ ............................................................ (a képzési program pontos megnevezése, célcsoportja) képzési | |
programja, melynek alapján...................... ..................................... szerezhető meg, megfelel a ........................................-ban előírt | |
akkreditációs követelményeknek. | |
Az akkreditáció ..................................................-ig érvényes. | |
Budapest, ............................................................ | |
P. H. | |
.............................................................. Felnőttképzési Akkreditáló Testület elnöke" |
Lábjegyzetek:
[1] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § a) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[2] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[3] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.12.29.
[4] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[5] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[6] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[7] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[8] Beiktatta a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[9] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[10] Beiktatta a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[11] Számozását módosította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[12] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 2. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[13] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.02.15.
[14] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aa) alpontja. Hatályos 2010.03.06.
[15] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ab) alpontja. Hatályos 2010.03.06.
[16] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[17] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[18] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ac) alpontja. Hatályos 2010.03.06.
[19] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[20] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2010.03.06.
[21] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 5. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[22] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 6. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[23] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.
[24] Megállapította a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.
[25] Az alcím szövegét módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 7. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[26] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 7. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[27] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ad) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[28] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2010.03.06.
[29] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ad) alpontja. Hatályos 2010.03.06.
[30] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[31] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[32] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ae) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[33] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[34] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 8. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[35] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.12.29.
[36] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[37] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[38] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 8. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[39] A bekezdés felvezető szövegét, és a) pontját megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (3) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[40] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 9. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[41] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.
[42] Megállapította a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.
[43] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 10. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[44] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § c) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[45] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 11. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[46] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[47] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja af) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[48] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[49] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése c) pontja. Hatályos 2010.03.06.
[50] Módosította a 26/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 2. §-a. Hatályos 2011.01.01.
[51] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § d) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[52] Megállapította a 19/2005. (X. 21.) FMM rendelet 6. § -a. Hatályos 2005.11.01.
[53] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ag) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[54] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 6. §-a. Hatályos 2007.12.29.
[55] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[56] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 12. §-a. Hatályos 2007.02.15.
[57] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[58] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[59] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[60] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[61] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[62] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[63] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 13. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[64] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[65] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[66] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése c) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[67] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése f) pontja. Hatályos 2010.03.06.
[68] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése d) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[69] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése g) pontja. Hatályos 2010.03.06.
[70] Az alcímet beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[71] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[72] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[73] A §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése d) pontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[74] Hatályon kívül helyezte a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának ba) alpontja. Hatálytalan 2010.04.10.
[75] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[76] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[77] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2007.02.15.
[78] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § e) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[79] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[80] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[81] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[82] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[83] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ak) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[84] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 15. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[85] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[86] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ak) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[87] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 15. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[88] Számozását módosította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 15. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[89] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja al) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[90] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[91] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[92] A §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja am) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[93] A §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja an) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[94] A §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ao) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[95] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 17. §-a. Hatályos 2007.02.15.
[96] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.
[97] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.
[98] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[99] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 18. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.
[100] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ap) alpontja. Hatályos 2010.03.06.
[101] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[102] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[103] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aq) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.
[104] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.
[105] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 17. §-a. Hatályos 2010.03.06.
[106] Beiktatta a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.
[107] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[108] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (2) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[109] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése f) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.
[110] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (3) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[111] Módosította a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának bb) alpontja. Hatályos 2010.04.10.
[112] Hatályon kívül helyezte a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának ba) alpontja. Hatálytalan 2010.04.10.
[113] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 20. §-a. Hatályos 2007.02.15.
[114] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (4) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[115] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (5) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[116] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (6) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.
[117] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 20. §-a. Hatályos 2007.02.15.