24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet

az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól

A felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény (a továbbiakban: Fktv.) 4. §-a (2) bekezdésének b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - az oktatási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

E rendelet hatálya kiterjed

a) az akkreditáció iránt kérelmet előterjesztő, továbbá az intézmény-, illetőleg program-akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező felnőttképzést folytató intézményekre,

b) a Felnőttképzési Akkreditáló Testületre (a továbbiakban: FAT),

c)[1] a Nemzeti Munkaügyi Hivatalra (a továbbiakban: NMH), valamint

d) az akkreditációs eljárásban és az akkreditált intézmények és programok ellenőrzésében közreműködő szakértőkre.

Az intézmény-akkreditáció követelményrendszere

2. §

Intézmény-akkreditációt - az Fktv.-ben, valamint a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól szóló 22/2004. (II. 16.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: kormányrendelet) meghatározott feltételek fennállása esetén - az a felnőttképzést folytató intézmény kaphat, amely

a)[2]

b) felnőttképzési szolgáltatásokat nyújt,

c) biztosítja a rendszeres képzés folytatásához, továbbá a felnőttképzési szolgáltatás nyújtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket,

d) tervezi, fejleszti és értékeli tevékenységét,

e) intézményirányítási és döntési folyamatai szabályozottak,

f)[3] a tevékenységéről nyújtandó tájékoztatás, valamint a képzési programok lebonyolítása érdekében információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet.

3. §[4]

4. §

(1)[5] A kérelmező intézménynek az előzetesen megszerzett tudás felmérésén és értékelésén túlmenően - az Fktv. 29. § 7. pontja szerinti szolgáltatásként - legalább egy szolgáltatást nyújtania, illetve annak igénybevétele esetén azt dokumentálnia kell.

(2)[6]

(3)[7] Az intézmény a szolgáltatások jegyzékét az információs és ügyfélszolgálati tevékenység ellátására alkalmas irodahelyiségben jól látható helyen köteles elhelyezni.

(4)[8] Az intézménynek rendelkeznie kell olyan kimutatással, amelyből megállapítható, hogy mely résztvevők, mikor és milyen felnőttképzési szolgáltatást vettek igénybe.

5. §

(1) A kérelmező intézménynél képzési tevékenységért felelős vezetőként, valamint oktatóként az a személy foglalkoztatható, aki az 7. számú mellékletben meghatározott végzettséggel, illetve gyakorlati idővel rendelkezik.

(2) A foglalkoztatásra irányuló jogviszony fennállását, valamint az 1. számú mellékletben meghatározott végzettséget az arra vonatkozó dokumentum másolatával igazolni, a gyakorlati időről pedig nyilatkoztatni kell.

(3)[9] A kérelmező intézmény képzési helyszíneinek - a képzés jellegétől függően - meg kell felelniük az 1. számú mellékletben meghatározott tárgyi feltételeknek. Képzési helyszínen a képzési program megvalósításának helyszíne értendő.

(4)[10] Az intézménynek rendelkeznie kell olyan, a képzési helyszínekről és a programok megvalósításáról szóló naprakész kimutatással, amely tartalmazza a képzési helyszínek pontos címét, a képzések megnevezését, a képzések indításának időpontját, óraszámát és a befejezés idejét. A kimutatást 5 évig kell megőrizni.

(5)[11] Fogyatékos felnőttek képzése esetén az intézménynek biztosítania kell a képzés célcsoportjának megfelelő személyi és tárgyi feltételeket.

6. §[12]

A képzési tevékenység megvalósításának tanúsítása érdekében a kérelmező intézménynek - az Fktv.-ben foglaltak mellett - képzésenként dokumentálnia kell:

a) a képzésről és a felnőttképzési szolgáltatásokról szóló tájékoztatót,

b) a képzés lebonyolításának az oktatók beosztását is tartalmazó ütemtervét.

7. §[13]

(1) A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell

a) nyilvánosságra hozott olyan minőségpolitikával, amely[14]

aa) összhangban áll az intézmény képzési céljaival, működési elveivel és szervezeti kultúrájával,

ab) megfogalmazza a képzésben részt vevők, a munkáltatók, a munkatársak és az oktatók felnőttképzéssel kapcsolatos igényei kielégítésének szükségességét és módját,

ac) kifejezi az intézmény elkötelezettségét a szakmai követelmények teljesítése, a minőségirányítási rendszer, valamint a szakmai munka eredményességének folyamatos fejlesztése iránt;

b) a tárgyévre szóló, olyan minőségcélokkal, amelyek[15]

ba) az érintettek számára közérthetőek,

bb) mérhetőek, tartalmaznak sikerkritériumokat és alkalmasak az objektív értékelésre,

bc) megvalósításához határidőt, felelősöket és erőforrásokat kell rendelni.

(2) Az intézménynek rendelkeznie kell a működési folyamatait meghatározó, dokumentált, bevezetett és fenntartható olyan minőségirányítási rendszerrel, amely[16]

a) kijelöli azokat a folyamatokat, melyek a képzésben részt vevő felnőttek elvárásaival összhangban álló eredmények eléréséhez szükségesek, ideértve a képzéssel kapcsolatos dokumentumok, szerződések, tananyagok és taneszközök kezelésére vonatkozó eljárásokat, valamint a képzéshez szükséges egészséges és biztonságos, a mindenki számára egyenlő hozzáférést biztosító környezet megteremtését is;

b) tartalmazza:

ba) a képzésben részt vevő felnőttek képzésének és tudásuk értékelésének olyan folyamatleírását, mely magában foglalja a képzési tevékenység szakmai előkészítésének, indításának, lebonyolításának, valamint zárásának lépéseit,

bb) az előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának, valamint legalább még egy végzett szolgáltatásnak a folyamatleírását,

bc) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,

bd) a képzésben részt vevő felnőttek igényei feltárásának és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények fejlesztésekbe történő visszacsatolásának folyamatleírását;

be)[17] az oktatók kiválasztására, rendelkezésre állására, valamint továbbképzésére vonatkozó szabályokat rögzítő humánerőforrás tervet;

c) tartalmazza azokat az eszközöket, illetve módszereket, melyek garantálják a kialakított folyamatok és az intézmény szervezetének állandó javítását, az esetleges hibák megállapítását és azok előfordulásának megelőzését;

d) meghatározza azokat a legfontosabb - különösen a képzés tartalmára, tárgyi feltételeire, az alkalmazott oktatási módszerekre, az oktatók munkájára, a szervezés módjára, a résztvevők tudásának ellenőrzésére és a követelmények teljesítésének módjára vonatkozó - területeket, melyekről az intézménynek folyamatosan visszajelzéseket kell gyűjtenie a képzésben részt vevő felnőttek elégedettségének vizsgálata során, a folyamatos fejlesztés érdekében;

e) egyértelműen rögzíti a képzésben részt vevő felnőttekkel, az intézmény külső és belső partnereivel kialakított kommunikáció és kapcsolattartás rendjét, formáját, különös tekintettel a körültekintő ügyfélkapcsolatokra, illetve a visszacsatolások kezelésére és feldolgozására.

8. §

(1)[18] A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell az éves működésének értékelésére vonatkozó, olyan önértékelési rendszerrel, amely az önértékelés területeit és módszereit foglalja magában.

(2) Az önértékelésnek ki kell terjednie a kérelmező intézmény jellemző tulajdonságaira, adottságaira, így különösen

a) a vezetés szerepére a minőségi kultúra fejlesztésében,

b) az emberi erőforrások menedzselésére,

c) az intézmény stratégiájának meghatározására és megvalósítására,

d) a partnerkapcsolatokra és a partneri igények figyelembevételének módjára,

e) a teljes folyamatszabályozásra.

(3) Az önértékelésnek - a (2) bekezdésben foglaltakon túl - ki kell terjednie a képzési tevékenység elemzésére, a kérelmező intézmény által elért eredményekre, így különösen

a) az intézmény szakmai és civil közéletben kifejtett tevékenységének bemutatására,

b)[19] a képzésben részt vevők képzést értékelő véleményének bemutatására a tanfolyam szervezéséről, a tananyag minősítéséről, az előadók, az oktatók értékeléséről, a felnőttképzési szolgáltatásokról, a tárgyi feltételek megfelelőségéről.

c) az intézmény alkalmazottainak és az oktatóknak az intézményről és a képzésben nyújtott teljesítményéről alkotott véleményére,

d) az intézmény képzési tevékenységének kulcsfontosságú eredményeire, illetve mutatóira.

(4)[20] Az önértékelés módszerét a kérelmező intézmény saját maga határozza meg. Az önértékelés alapján az intézménynek a következő évre vonatkozó fejlesztési tervet kell kidolgoznia.

9. §

(1) A képzés iránt érdeklődő, illetve a képzésben részt vevő személyek érdekében a kérelmező intézmény olyan vevőszolgálatot működtet, amely biztosítja

a) a személyes megkeresés és a telefonon történő elérés lehetőségét, illetve

b) távoktatás esetén a megfelelő kapcsolattartást (levél, e-mail, honlap).

(2)[21] A kérelmező intézmény az ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását a képzésben részt vevők számára hozzáférhetővé teszi.

(3) A kérelmező intézménynek a képzésben részt vevők által bejelentett panaszok kivizsgálásának eredményéről, illetve a megtett intézkedésekről nyilvántartást kell vezetnie.

Az intézmény-akkreditáció megtagadása, visszavonása

10. §[22]

(1) Nem adható intézmény-akkreditáció, ha

a) a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatásától eltiltó intézkedés hatálya alatt áll,

b) a FAT az intézmény-akkreditációs tanúsítványt a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt - visszavonta,

c) a kérelmező intézmény az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 178. § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak.

(2) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti kizáró feltétel fennállásának hiánya

a) 30 napnál nem régebben kiállított közokirattal igazolható, vagy

b) a kérelmezőnek a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplésével bizonyítható.

(3) Vissza kell vonni az intézmény-akkreditációt, ha

a) az intézmény az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja tevékenységét,

b)[23] a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központja az intézménynek a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltotta,

c) az e rendeletben előírt akkreditációs követelmények nem teljesülnek,

d)[24] az intézmény a FAT bírságot megállapító határozata ellenére nem kezdeményezte határidőben a 11. § szerinti adatváltozásnak az intézmény-, és a programakkreditációs tanúsítványon való átvezetését,

e) a jogutódlás miatti adatváltozás kezdeményezése esetén a jogutódlás nem igazolható,

f) azt az intézmény maga kérelmezi,

g) az Oktatási Hivatal ezt a felsőoktatási intézménynek a felsőoktatási nyilvántartásból történő törlése miatt kéri,

h) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.

Adatváltozás[25]

11. §[26]

Az intézménynek három hónapon belül az adatváltozásnak a tanúsítványon való átvezetését kell kérelmezni, ha az intézmény-, illetőleg a programakkreditációs tanúsítvány adataiban következett be változás. A program-akkreditációs tanúsítványon szereplő intézményi adatokban bekövetkezett változás esetén a szükséges változást az intézmény összes programakkreditációs tanúsítványán is át kell vezetni. Az adatváltozás átvezetésének a kérelmezésére megállapított határidő a változásnak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság által történő átvezetésének napjától kezdődik.

Egyszerűsített intézmény-akkreditáció

12. §[27]

Az akkreditált intézmény kötelezettségei

13. §

(1) Az akkreditált felnőttképzést folytató intézményt az akkreditációval összefüggésben az alábbi kötelezettségek terhelik:

a)[28] az akkreditáció hatálya alatt az akkreditációs követelményeknek megfelelően kell működnie,

b) a tevékenységéről közreadott tájékoztatókban, valamint a tevékenysége gyakorlása során használt képzési dokumentációkban fel kell tüntetnie az akkreditációs lajstromszámát,

c) a tanúsítvány adataiban bekövetkezett változásokról tájékoztatnia kell a képzésben érdekelt partnereket.

(2)[29] Az akkreditált felnőttképzést folytató intézménynek évente önértékelést kell végeznie.

14. §[30]

A program-akkreditáció követelményrendszere

15. §

(1)[31] A program-akkreditáció vizsgálata arra irányul, hogy a képzési program megfelel a képzési célnak, a megvalósíthatóság kritériumának, valamint a pedagógiai, andragógiai követelményeknek.

(2) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkor akkreditálható, ha

a) annak az Fktv.-ben, valamint a kormányrendeletben meghatározott feltételei fennállnak,

b)[32]

c)[33] a képzési program felépítése modul szerkezetű, célja a program egészére és moduljaira lebontva is meghatározott,

d)[34] a képzés módszerei és formája megfelel a célcsoport jellemzőinek, a képzés céljának,

e)[35] a képzési program megvalósítható a képzés személyi és tárgyi feltételeivel (1. számú melléklet I. 2. és II. 1-5. pontjai), a választott módszerrel, az adott célcsoportban, az adott időtartam alatt,

f)[36] a képzés moduljainál megfogalmazott részcélok a képzési program céljainak megvalósítását biztosítják,

g) a képzési program meghatározza a bekapcsolódás és részvétel feltételeit, a fogyatékosságból eredő speciális igények figyelembevételének módját és a képzési folyamat részletes leírását,

h) a képzés során elsajátított ismeret, kialakított készség, képesség, kompetencia alkalmas a követelmények teljesítésére,

i) a képzés során alkalmazott értékelési rendszer alkalmas a követelmények teljesítésének mérésére,

j) a program lehetőséget biztosít a képzés céljától, célcsoportjától függően az előzetesen megszerzett tudás elismerésére,

k)[37] a képzés moduljainak egymásra épülése azok tartalma alapján alkalmas az adott ismeret, készség, képesség, kompetencia elsajátítására,

l) a résztvevők által hozzáférhető módon biztosítja a képzés céljának eléréséhez szükséges tananyagokat, segédanyagokat, segédeszközöket, ajánlott és kötelező irodalmat,

m) meghatározza a képzés sikeres elvégzését igazoló okirat kiadásának feltételeit,

n) a program tartalmazza a képzés résztvevőinek elégedettségére, a képzés megvalósulására, valamint eredményességére vonatkozó információgyűjtés eljárásának, a visszajelzések feldolgozásának és hasznosításának leírását.

o)[38] a kérelmező intézmény nyilatkozik arról, hogy a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket a program megvalósításakor biztosítja.

(3)[39] A FAT által akkreditált képzési program más felnőttképzési intézmény részére akkor akkreditálható, ha

a) a kérelmező intézmény szerződéssel igazolja az átadott akkreditált program felhasználási jogát, továbbá

b) a kérelmező intézménynél a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.

16. §[40]

(1) Nem adható programakkreditáció, ha

a) a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltó intézkedés hatálya alatt áll,

b) a kérelmező intézmény az Art. 178. § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak,

c) a FAT a felnőttképzést folytató intézmény ugyanazon tartalmú és megnevezésű program-akkreditációs tanúsítványát a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt -visszavonta,

d) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti kizáró feltétel fennállása hiányának bizonyítására a 10. § (2) bekezdésben foglalt rendelkezés meg fele lően irányadó.

(3) Vissza kell vonni a programakkreditációt, ha

a) azt az intézmény saját maga kéri,

b) a képzési program megvalósítása nem az e rendelet szerinti követelményeknek megfelelően történik,

c)[41] a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központja az intézménynek a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltotta,

d) az intézmény képzési tevékenységét az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja,

e) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték,

f)[42] az intézmény a FAT bírságot megállapító határozata ellenére nem kezdeményezte határidőben a 11. § szerinti adatváltozásnak a programakkreditációs tanúsítványon való átvezetését,

g) a jogutódlás miatti adatváltozás kezdeményezése esetén a jogutódlás nem igazolható,

h) az Oktatási Hivatal ezt a felsőoktatási intézménynek a felsőoktatási nyilvántartásból történő törlése miatt kéri.

i) az Fktv. 19. § (3) bekezdése alapján a programakkreditációs tanúsítvány kiadásának feltételei már nem állnak fenn.

17. §[43]

Az Fktv. 19. § (3) bekezdése szerinti bejelentés alapján kiadott akkreditáció hatálya a más törvény alapján szerzett akkreditáció, illetve a hatósági jogkörben engedélyezett képzési program hatályát nem haladhatja meg, de legfeljebb 5 évre szólhat.

Az intézmény- és program-akkreditációs eljárás közös szabályai

18. §

(1)[44] Az intézmény- és programakkreditáció iránti kérelmet, illetve a más törvény felhatalmazása alapján akkreditált, vagy hatósági jogkörben engedélyezett képzési program elismerése iránti bejelentést [Fktv. 19. § (3) bek.] az e rendeletben előírt mellékletekkel együtt az NMH-nál elektronikus úton, vagy egy összefűzött, nyomtatott példányban kell előterjeszteni.

(2)[45] Ha a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló törvény rendelkezései alapján más EGT állam illetékes hatósága által kiállított iratot nyújtanak be, a kérelmező intézménynek az irathoz annak egyszerű magyar fordítását is csatolnia kell.

(3)[46] A kérelem, illetve a bejelentés, valamint mellékleteik benyújtásához szükséges nyomtatványok az NMH honlapjáról letölthetők.

19. §[47]

20. §

(1)[48] A FAT elnöke az NMH javaslatának átvételétől számított 5 napon belül dönt a szakértő, vagy a szakértői bizottság tagjainak kirendeléséről.

(2) A szakértő (k), illetve a szakértői bizottság szakvéleményének elkészítése érdekében

a) megvizsgálja a benyújtott dokumentumok szakmai megalapozottságát és koherenciáját,

b) ellenőrzi a dokumentumban foglaltak és az akkreditáció alapjául szolgáló követelmények összhangját,

c) a kormányrendeletben, illetve e rendeletben meghatározott esetekben helyszíni szemlét tart, amelynek során megvizsgálja

ca) a benyújtott dokumentumok valóságtartalmát, továbbá

cb) azt, hogy az intézmény rendelkezik-e akkreditációs követelményrendszerben meghatározott feltételekkel, valamint

cc) azt, hogy az intézmény gyakorlata követi-e az írás- , ban rögzített terveket, előírásokat, szabályozásokat,

cd)[49] a 6. §-ban meghatározott dokumentumok meglétét és tartalmi megfelelőségét.

(3)[50] Helyszíni szemle esetén a szakértői bizottság vezetője a szemle időpontjáról - a kirendelés kézhezvételétől számított legkésőbb 5 napon belül és legalább 8 nappal a helyszíni szemle előtt - a kérelmező intézményt írásban értesíti.

(4)[51] A szakértő (k), illetve a szakértői bizottság - az írásba foglalt és valamennyi tagja által aláírt - szakvéleményt a kirendelés kézhezvételétől számított 20 napon belül megküldi az NMH-nak. A kérelmező intézmény a szakértői véleményt megtekintheti, arra vonatkozóan nyilatkozatot tehet.

21. §

(1)[52] A FAT a kérelmező intézmény számára határidő kitűzésével lehetőséget biztosíthat a saját vizsgálata, illetve a helyszíni szemle során észlelt hiányosságok pótlására.

(2)[53]

22. §[54]

(1)[55] A FAT az akkreditáció iránti kérelemről, az Fktv. 19. §-ának (3) bekezdése szerinti bejelentés tárgyában, illetve az Oktatási Hivatal által megküldött jegyzék elfogadásáról - az NMH által döntésre előkészített ügy iratai alapján - testületi ülésén határoz.

(2) A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó, továbbá az (1) bekezdés szerinti jegyzék elfogadásáról szóló határozat meghozatalával egyidejűleg az akkre-ditációra vonatkozóan tanúsítványt állít ki.

Az intézmény-akkreditációra vonatkozó eljárási szabályok

23. §

(1)[56] Az intézmény-akkreditáció iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 2. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az intézmény létesítését igazoló okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult személy aláírási címpéldányának másolatát,

c)[57]

d)[58]

e)[59]

f)[60]

g)[61]

h)[62]

i) a humánerőforrás-tervet,

j) a minőségpolitikát,

k) a tárgyévi minőségcélokat,

l) a képzési és értékelési folyamat leírását,

m)[63] az intézmény által nyújtott, felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatások folyamatleírását,

n) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,

o) a képzésben részt vevők igényeinek feltárását és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények képzés-fejlesztésbe történő visszacsatolásának folyamatleírását,

p) az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszer leírását,

q) az önértékelési rendszer leírását és az önértékelés alapján készített fejlesztési tervet,

r)[64]

s) a képzési helyszíneket és az azokon megvalósított képzéseket tartalmazó, az 5. § (4) bekezdés szerinti naprakész kimutatás másolatát,

t) az intézmény tevékenységének a 2. számú melléklet szerinti ismertetését,

u)[65]

(2)[66]

24. §

(1)[67] A FAT vizsgálata a kérelemre indult intézmény-akkreditációs eljárás során arra irányul, hogy a kérelmező intézmény tevékenysége megfelel-e az Fktv.-ben, a kormányrendeletben, valamint e rendelet 4-9. §-ában foglaltaknak,

(2)[68]

(3)[69] Az akkreditáció hatályának lejárta miatt előterjesztett, az akkreditáció újbóli megadására irányuló kérelmet a kormányrendeletben és e rendeletben meghatározott követelményrendszer és eljárás szabályai szerint kell elbírálni.

Adatváltozásra irányuló eljárás[70]

25. §[71]

Az adatváltozásra irányuló eljárás iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 4. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az adatváltozást igazoló dokumentum másolatát,

b) a változás átvezetését igazoló dokumentum másolatát.

26. §[72][73]

Az egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás

27. §[74]

28. §

(1)[75]

(2)[76]

29. §[77]

A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó határozat meghozatalával egyidejűleg a 6. számú mellékletben meghatározott tartalmú intézmény-akkreditációs tanúsítványt állít ki.

A program-akkreditációs eljárásra vonatkozó eljárási szabályok

30. §

(1) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott program akkreditációja iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon az NMH-hoz kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell[78]

a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,

c)[79]

d)[80]

e) a képzési programot a 8. számú melléklet szerinti adatlapon,

f)[81]

g)[82]

(2) A FAT által már akkreditált képzési program más felnőttképzést folytató intézmény által történő megvalósítása érdekében előterjesztett akkreditációs kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,

c)[83]

d)[84] azon szerződés másolatát, amely bizonyítja, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik az akkreditált programnak a programot kidolgozó intézménytől származó felhasználási jogával,

e) a használni kívánt akkreditált képzési program lajstromszámát,

f) annak bemutatását, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételekkel,

g)[85]

h)[86]

(3)[87] Akkreditált intézmény által előterjesztett kérelem esetén az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban, valamint a (2) bekezdés a)-b) pontjaiban meghatározott dokumentumokat nem kell csatolni.

(4)[88] A más törvény felhatalmazása alapján akkreditált vagy hatósági jogkörben engedélyezett képzési program esetén az intézménynek az akkreditáció elismerése érdekében benyújtott bejelentését [Fktv. 19. § (3) bek.] a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 9. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell előterjesztenie. A bejelentéshez mellékelni kell a program-akkreditációt tanúsító, illetve a képzés megkezdéséhez kiadott hatósági engedélyt tartalmazó okirat másolatát.

31. §

(1) A kérelemre indult program-akkreditációs eljárásba egymástól függetlenül két szakértőt kell bevonni. Az eljáró szakértőknek helyszíni szemlét tartaniuk nem kell. A szakértők kirendelésére és eljárására a 20. § rendelkezései megfelelően irányadóak.

(2) A FAT a kérelemre indult program-akkreditációs eljárás során

a) az intézmény által kidolgozott program esetén a 15. § (2) bekezdésében foglaltak, valamint a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek fennállását,

b) a FAT által már akkreditált program esetén a 15. § (3) bekezdésében foglaltak fennállását

vizsgálja.

(3)[89]

(4) A FAT a kérelemnek, illetve bejelentésnek helyt adó határozat meghozatalával egyidejűleg a 10. számú mellékletben meghatározott tartalmú program-akkreditációs tanúsítványt állít ki.

(5)[90] Az NMH a kiállított tanúsítvány megküldésével egyidejűleg gondoskodik a FAT által hitelesített képzési program egy eredeti példányának a kérelmező intézmény részére történő megküldéséről.

32. §[91][92]

33. §[93]

34. §[94]

Ellenőrzés

35. §

(1)[95] Az ellenőrzés annak felülvizsgálatára irányul, hogy az intézmény folyamatosan teljesíti-e az akkreditációs követelményeket.

(2)[96] Az NMH - legkésőbb minden év november 30-áig - a FAT által meghatározott szempontok alapján ellenőrzési tervet készít a következő évben ellenőrizni javasolt intézményekről, és azt jóváhagyás végett a FAT elé terjeszti.

(3)[97] A FAT az ellenőrzési tervben foglaltakon kívül is elrendelheti bármely intézmény ellenőrzését, így különösen abban az esetben, ha a fővárosi és megyei kormányhivatal munkaügyi központtól, illetve más közigazgatási szervtől az akkreditációs feltételrendszert érintő bejelentést kap.

36. §

(1)[98] A FAT az ellenőrzési tevékenységét szakértő bevonásával végzi. A kirendelt szakértőnek az akkreditációs követelmények megtartásáról helyszíni ellenőrzésen kell meggyőződnie.

(2) A FAT ellenőrzési tevékenysége során megvizsgálja

a) az intézmény képes-e az akkreditációs követelményrendszerben meghatározott feltételek folyamatos fenntartására és teljesítésére,

b)[99] az akkreditációval összefüggő dokumentumokat,

c)[100] akkreditált képzési program megvalósításához rendelkezésre álló feltételek fennállását,

d) az intézmény gyakorlata követi-e az akkreditációval összefüggő szabályozásokat,

e)[101] az intézmény minőségfejlesztő munkájának a saját célkitűzéseihez mért eredményességét,

f)[102] a képzési program Fktv. szerinti megvalósulását.

(3)[103]

(4)[104]

37. §[105]

Az Fktv. szerinti felnőttképzési szakértőként az a személy járhat el, aki a külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelel.

38. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.

(2)[106] A rendeletnek az EU Kék kártyával foglalkoztatott harmadik országbeli állampolgár részére fizetendő kötelező legkisebb munkabér megállapításáról, valamint egyes munkaügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet (a továbbiakban: (Módr.) 8. § (1) és (2) bekezdésével megállapított 10. § (3) bekezdésének d) pontját, valamint 16. § (3) bekezdésének f) pontját a Módr. hatálybalépésekor folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.

Burány Sándor s. k.,

foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter

1. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[107]

Képesítési előírások és tárgyi feltételek

I. 1. A foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban álló képzésért felelős vezető végzettsége:

- felsőfokú iskolai végzettség és tanári vagy andragógiai szakképzettség, vagy

- felsőfokú iskolai végzettség és legalább 3 éves oktatói vagy pedagógus-munkakörben szerzett gyakorlat, vagy

- oktatói tevékenység végzésére jogosító okirat és legalább 5 éves felnőttképzési gyakorlat. Nyelvi képzés esetén:

- nyelvtanári végzettség és legalább 3 éves oktatói gyakorlat. 2. Csoportlétszámok, oktatók végzettsége:

Szakmai képzés esetén:

- csoportlétszám (kivéve a távoktatás, e-learning) irányszáma:

25 fő (elméleti képzés esetén) 12 fő (gyakorlati képzés esetén)

- oktatói végzettség: elméleti oktatás:

= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és tanári szakképzettség, vagy

= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és 2 éves oktatói gyakorlat;

gyakorlati képzés:

= a képzés szakirányának megfelelő felsőfokú iskolai végzettség és legalább 1 év, szakirányú szakmai gyakorlat, vagy

= legalább a képzés szakirányának megfelelő középfokú végzettség és 3 év szakirányú szakmai gyakorlat.

Nyelvi képzés esetén:

- csoportlétszám irányszáma: 12 fő

- oktatói végzettség általános nyelvi képzés esetén:

a képzési programban oktatott órák legalább 80%-a esetében az oktatónak rendelkeznie kell:

= nyelvtanári végzettséggel az adott nyelvből, vagy más nyelvből és

= az oktatott nyelvet anyanyelvi szinten beszélő vagy CEF - Közös Európai Referenciakeret, KER - C1 szintű nyelvtudással;

- oktatói végzettség szaknyelvi képzés esetén:

= a nyelvi képzésnek megfelelő szakos tanári szakképzettséggel és

= magas szintű nyelvtudással (anyanyelvi beszélő vagy CEF - Közös Európai Referenciakeret, KER - C1 szintű nyelvtudás). Általános képzés esetén:

- csoportlétszám irányszáma: 25 fő

- oktatói végzettség: felsőfokú iskolai végzettség

II. 1. Oktatóterem (elméleti képzés esetén):

A képzési programban meghatározott csoportlétszám figyelembevételével (hátrányos helyzetűek esetében speciális igényeket kielégítve)

- asztalok, székek,

- vizuális eszközök (pl. tábla, projektor stb.)

2. Oktatóterem informatikai képzés esetén:

- résztvevőnként 1 számítógépes munkahely, továbbá legalább 1 internet-hozzáférési lehetőség és nyomtató biztosítása,

- a képzési programok megvalósításához szükséges szoftverek.

3. Oktatóterem nyelvi képzés esetén:

- oktatótermenként az általános felszerelésen túl hangfelvétel lejátszására alkalmas berendezés.

4. Képzési helyszínenként a képzés jellegétől függően oktatási segédanyagok sokszorosítására alkalmas berendezés (pl. fénymásoló),

nyelvi képzés esetén:

- Tv és videó vagy DVD

5. Gyakorlati képzőhely:

A képzési program megvalósításához szükséges eszközök, felszerelések, egyéb tárgyi feltételek biztosítása. OKJ-ben szereplő szakképesítés megszervezésére irányuló felnőttképzés esetén a szakképesítés szakmai és vizsgakövetelményeiben meghatározott eszközjegyzék szerinti feltételek biztosítása.

6. Ügyfélszolgálat:

- elektronikus, illetve vezetékes telefonos elérhetőség,

- az ügyfélszolgálati tevékenység ellátására alkalmas irodahelyiség,

- elektronikus távoktatás esetén a teljes körű elektronikus kapcsolattartás biztosítása.

2. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[108]

Kérelem intézmény-akkreditáció iránt
Az intézmény neve: ..................................................................................................................................................................................
Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ................................................................................................................................................
Az intézmény székhelye: ����.............................................................................................................................................................
Az intézmény levelezési címe: ����................................................................................................................................................... ..
Telefonszáma: ........................................................ Faxszáma:................................................................................................................
Elektronikus levelezési címe: ............................. Weblap címe:................................................................................................................
Állandó képzési helyszíne(i):
����.....................................................................................................................................................................................................
(postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám)
����.....................................................................................................................................................................................................
(postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám)
Az intézmény cégformája: ........................................................................................................................................................................
bankszámlaszáma: ��������-��������-��������
Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: ....................................................................................................................................
elérhetősége: ............................................................................................................................................................................................
A képzési tevékenységért felelős vezető neve:..........................................................................................................................................
beosztása:................................................................................................................................................................................................. .
elérhetősége: ............................................................................................................................................................................................
Az igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja:
..................................................................................................................................................................................................................
��������-��������-��������
..................................................................................................................................................................................................................
A felnőttképzési tevékenység célja:
Általános képzés � Nyelvi képzés � Szakmai képzés � Szolgáltatás �
Az intézmény FAT által kiadott akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező programjainak felsorolása:
A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: ............... db.
Kelt: ................................................
P. H.
…………………………………….
cégszerű aláírás
I. Az intézmény tevékenységének ismertetése:
1. Az akkreditált képzési program megnevezése, megvalósításának bemutatása, értékelése.
2. A gyakorlati képzés megszervezési módjának (saját tanműhely, gazdasági szervezet stb.) bemutatása.
3. A képzési programok és felnőttképzési szolgáltatások megvalósításához rendelkezésre álló feltételek bemutatása
- az akkreditáció iránti kérelem benyújtásának időpontjában meghirdetett vagy megkezdett képzések vonatko-
zásában - képzési helyszínenként az alábbiak szerint:
(Az állandó képzési helyszín bemutatása kötelező.)
Képzési tevékenységért felelős személy:
- végzettsége,
- felnőttképzési gyakorlatának időtartama,
- foglalkoztatásra irányuló jogviszonyának jellege és kezdete.
Oktatók:
A képzési programok és a nyújtott felnőttképzési szolgáltatások megvalósításához szükséges oktatói kör (tanárok,
trénerek, instruktorok, tutorok, mentorok stb.) összetételének bemutatása képzési programonként:
- az oktatók
- végzettsége,
- szakmai gyakorlatának időtartama az adott területen,
- oktatói gyakorlatának időtartama,
- felnőttképzési gyakorlatának időtartama,
- nyelvismerete.
Tárgyi feltételek képzési helyszínenként:
- a képzési helyszín igénybevételének jogcíme, a használatra feljogosító dokumentumok megnevezése,
- a képzési helyszínen található oktatótermek száma,
- az oktatótermek felszerelése (oktatótermenként férőhelyek száma, asztalok, székek száma, tanterem egyéb
felszerelésének bemutatása - gyakorlati képzések esetében a felhasznált felszerelés bemutatása, nyelvi képzések
esetében a hangfelvételre, lejátszásra alkalmas berendezések bemutatása, informatikai képzések esetében
az informatikai infrastruktúra bemutatása),
- oktatótermenként az igénybevétel céljának megnevezése a képzési tevékenység szempontjából: szakmai
elméleti, gyakorlati képzés, informatikai képzés, nyelvi képzés, általános képzés,
- közösségi és szociális helyiségek leírása,
- egyéb rendelkezésre álló feltételek bemutatása.
Ügyfélszolgálat:
Címe:
Telefonszáma(i):
E-mail címe:
Honlapja:
Ügyfélszolgálat nyitva tartásának ideje:"

3. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[109]

4. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[110]

[111]
Kérelem adatváltozásra irányuló eljárás lefolytatása iránt
Az intézmény neve: ..........................................................................................................................................................................
Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ........................................................................................................................................
Az intézmény székhelye: ����......................................................................................................................................................
Az intézmény levelezési címe: ����..............................................................................................................................................
Telefonszáma: ..............................................................Faxszáma: ...................................................................................................
Elektronikus levelezési címe: ................................... Weblap címe: .................................................................................................
Az intézmény bankszámlaszáma ��������-��������-��������
A igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja:
..........................................................................................................................................................................................................
��������-��������-��������
..........................................................................................................................................................................................................
Az intézmény/program adataiban bekövetkezett változás ismertetése:...............................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
Egyúttal kijelentem, hogy a fenti adatváltozás az akkreditáció feltételeit nem érinti.
A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: .................... db.

Kelt: ..................................................................
P. H.
……………………………………
cégszerű aláírás

5. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[112]

6. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[113]

Intézmény-akkreditációs lajstromszám:
INTÉZMÉNY-AKKREDITÁCIÓS TANÚSÍTVÁNY
A Felnőttképzési Akkreditáló Testület a ............................ ............................ alapján (jogszabályhely megjelölése) lefolytatott
intézmény-akkreditációs eljárás eredményeként tanúsítja, hogy a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában szám alatt bejegyzett
(intézmény megnevezése, székhely szerinti címe)
által folytatott felnőttképzési tevékenysége, illetve e tevékenységhez kapcsolódó felnőttképzési szolgáltató tevékenysége megfelel a ....................................................... .....................................-ban előírt akkreditációs követelményeknek.
Az akkreditáció ..............................-ig érvényes.
Budapest, ............................................................
P.H.
...........................................................................
Felnőttképzési Akkreditáló Testület
elnöke"

7. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[114]

Kérelem program-akkreditáció iránt
(az intézmény által kidolgozott, továbbá a FAT által már akkreditált képzési program esetén)
Az intézmény neve:............................................................................................................................................................................
Az intézmény hivatalosan rövidített neve: .........................................................................................................................................
Az intézmény székhelye: ���� ......................................................................................................................................................
Az intézmény levelezési címe: ���� ..............................................................................................................................................
Telefonszáma: ............................................................Faxszáma: ......................................................................................................
Elektronikus levelezési címe: ................................. Weblap címe: ....................................................................................................
Az intézmény cégformája: .................................................................................................................................................................
bankszámlaszáma: ��������-��������-��������
Az igazgatási szolgáltatási díjat teljesítő megnevezése, bankszámlaszáma, teljesítés időpontja:
...........................................................................................................................................................................................................
��������-��������-��������
........................................................................................................................................................
Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: .............................................................................................................................
elérhetősége: ......................................................................................................................................................................................
A képzési programért felelős vezető neve: ........................................................................................................................................
beosztása: ..........................................................................................................................................................................................
elérhetősége: ......................................................................................................................................................................................
A képzési program pontos megnevezése, az annak alapján megszerezhető kompetencia: .................................................................
...........................................................................................................................................................................................................
A kérelemhez csatolt összes dokumentum száma: ................ db.
Kelt: ..........................................................
P. H.
……………………………………..
cégszerű aláírás
A személyi és tárgyi feltételek biztosításának bemutatása:
Oktatók:
A képzési programhoz rendelkezésre álló oktatói kör (tanár, tréner, instruktor, tutor, mentor stb.) összetételének
bemutatása:
- az oktatók
= végzettsége,
= szakmai gyakorlatának időtartama az adott területen,
= oktatói gyakorlatának időtartama,
= felnőttképzési gyakorlatának időtartama,
= nyelvismerete,
= egyéb, a képzés szempontjából lényeges releváns adatai (tapasztalatok, végzettségek, képesítések stb.)
Tárgyi feltételek bemutatása:
- a rendelkezésre álló oktatótermek száma,
- oktatótermek felszerelésének bemutatása (az 1. számú melléklet II. 1-5. pontja szerint),
- OKJ-s szakképesítés esetén a gyakorlati képzés megszervezési módjának (saját tanműhely, gazdálkodó szervezet
stb.) bemutatása,
- közösségi és szociális helyiségek leírása,
- egyéb rendelkezésre álló feltételek bemutatása."

8. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[115]

Kérelem programakkreditáció iránt
I. A program általános tartalma
1.A program megnevezése (OKJ-s program esetén OKJ száma is): ...................................................................................
2.A program besorolása (általános képzés, nyelvi képzés, szakmai képzés, egyéb): ...........................................................
3.A program célja: ...............................................................................................................................................................
4.A program célcsoportja: ...................................................................................................................................................
5.A program során megszerezhető kompetenciák: ...............................................................................................................
6.A programba való bekapcsolódás feltételei [végzettség, szakmai gyakorlat, egészségügyi alkalmasság, előzetesen
elvárt ismeret(ek), egyéb feltételek]:
7.A programban való részvétel feltételei (részvétel követésének módja, megengedett hiányzás, egyéb feltételek):
..........................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
8.Amennyiben a képzés fogyatékkal élőket, vagy hátrányos helyzetűek számára is elérhető, a speciális képzési igények
figyelembevétele az alábbiak szerinti:................................................................................................................................
- A képzéshez szükséges speciális szaktudás biztosítása, speciális környezet kialakítása,
akadálymentesítés .............................................................................................................................................................
- A foglalkozás speciális módszerei ...............................................................................................................................
- A speciális tananyagok, taneszközök ..........................................................................................................................
- A résztvevők teljesítményének értékelése, illetőleg a vizsgáztatás során alkalmazott speciális
eljárások .......................................................................................................................................................................... .
9.Tervezett képzési idő (elmélet és gyakorlat óraszáma): .......... óra és a képzés intenzitása: .......................... , időtartama
(nap, hét, hónap): ......................................
10.A képzés módszerei és formája: .......................................................................................................................................
11.A program moduljai: ........................................................................................................................................................
12.A program folyamata: .......................................................................................................................................................
13.Csoportlétszám (minimum és maximum): .............................. fő
14.A program során alkalmazott értékelési rendszer [számonkérések formája, rendszeressége, tartalma, a felnőttek
tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek), megszerezhető minősítések, megszerezhető minősítésekhez
tartozó követelményszintek, sikertelen teljesítés(ek) következménye(i)]: ..........................................................................
15.Az előzetesen megszerzett tudás elismerésének módja:.....................................................................................................
16.A program zárása (a program zárásának feltételei és módja): ...........................................................................................
záróvizsga esetén a záróvizsga rendje, követelménye, minősítési szintjei, a különböző minősítési szintekhez tartozó
követelményszintek, a sikertelen teljesítés következménye:...............................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
17.A program elvégzését igazoló irat (bizonyítvány, tanúsítvány, látogatási igazolás, egyéb):
18.A program elvégzését igazoló irat kiadásának feltételei: ...................................................................................................
19.A program megvalósítására vonatkozó szabályozások (a felnőttképzésre vonatkozó általános jogi szabályozásokon
túlmenően): .......................................................................................................................................................................
20.A résztvevők elégedettségére, a képzés megvalósulására, valamint eredményességére vonatkozó információgyűjtés
eljárása, a visszajelzések feldolgozásának és hasznosításának módja: .............................................................................. ..........................................................................................................................................................................................
Aláírásra jogosult (neve, beosztása):
Dátum: ................................................
P. H.
……………………………..
aláírás
II. Programmodul részletes bemutatása (programmodulonként töltendő ki)
1. A programmodul azonosító adatai (program megnevezése, a modul sorszáma, a modul megnevezése): ................................................
2. A programmodul célja: ............................................................................................................................................................................
3. A programmodul követelményei: ............................................................................................................................................................
4. A programmodul során elsajátított ismeret, kialakított készség, képesség, kompetencia: ........................................................................
5. A programmodulba való bekapcsolódás feltételei [előzetesen teljesítendő modul(ok), előzetesen elvárt ismeret(ek)]:
.....................................................................................................................................................................................................................
6. A programmodulban való részvétel feltételei (részvétel követésének módja, megengedett hiányzás, egyéb
feltételek): ....................................................................................................................................................................................................
7. A fogyatékosságból, hátrányos helyzetből eredő speciális igények figyelembevételének módja: ........................................................... .
8. A programmodul időtartama (elmélet és gyakorlat óraszáma): .................... óra és a képzés
intenzitása: .................................... , időtartama (nap, hét, hónap): ..............................................................................................................
9. A programmodul megvalósításának módszerei és formája:......................................................................................................................
10. A programmodulba vonható csoportlétszám (minimum és maximum) ............................ fő
11. A programmodul során alkalmazott értékelési rendszer [számonkérések formája, rendszeressége, tartalma, a felnőttek
tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek), megszerezhető minősítések, megszerezhető minősítésekhez
tartozó követelményszintek, sikertelen teljesítés következménye]: ..............................................................................................................
12. Az előzetesen megszerzett tudás elismerésének módja:..........................................................................................................................
13. A programmodul megvalósításának személyi feltételei (programban betöltött szerep, oktatott témakör,
követelmények): ..........................................................................................................................................................................................
14. A programmodul megvalósításának tárgyi feltételei (képzési helyszín, igénybevétel célja, férőhelyek száma,
minimálisan elvárt felszereltség): .................................................................................................................................................................
OKJ-s szakképesítésenként a gyakorlati képzés megszervezésének módja (saját tanműhely, gazdálkodó szervezet
stb.) .............................................................................................................................................................................................................
15. A programmodul céljának eléréséhez szükséges tananyagok, segédanyagok, segédeszközök, és azok biztosításának
módja: .........................................................................................................................................................................................................
16. A programmodul céljának eléréséhez szükséges kötelező irodalom (szerző, cím, kiadó neve, székhelye, kiadás éve) és
azok biztosításának módja:...........................................................................................................................................................................
17. A programmodul céljának eléréséhez szükséges ajánlott irodalom (szerző, cím, kiadó neve, székhelye, kiadás éve), és
azok biztosításának módja:...........................................................................................................................................................................
18. A programmodul megvalósítására vonatkozó egyéb feltétel(ek): ..........................................................................................................
Aláírásra jogosult (neve, beosztása):
Dátum: ................................................
P. H.
………………………………..
aláírás"

9. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[116]

Bejelentés más törvény alapján kiadott program-akkreditáció vagy hatósági jogkörben
engedélyezett program elismerése érdekében
Az intézmény neve: ...........................................................................................................................................................................
Az intézmény hivatalosan rövidített neve: ..........................................................................................................................................
Az intézmény székhelye: ���� ......................................................................................................................................................
Az intézmény levelezési címe: ...........................................................................................................................................................
Telefonszáma: ..............................................................Faxszáma: ....................................................................................................
Elektronikus levelezési címe: ................................... Weblap címe: ...................................................................................................
Állandó képzési helyszíne(i): ���� ................................................................................................................................................
(postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám)
���� ..............................................................................................................................................................................................
(postai irányítószám, helység, út, utca, tér, házszám)
Az intézmény cégformája: .................................................................................................................................................................
bankszámlaszáma: ��������-��������-��������
Az intézmény képviseletére jogosult vezető neve: .............................................................................................................................
elérhetősége: ......................................................................................................................................................................................
A képzési tevékenységért felelős vezető neve:....................................................................................................................................
beosztása: ..........................................................................................................................................................................................
elérhetősége: ......................................................................................................................................................................................
Az intézmény FAT által már akkreditált programjainak felsorolása: ..................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................
Más törvény alapján kiadott, vagy hatósági jogkörben engedélyezett program-akkreditációt tanúsító okirat száma,
kelte, érvényességi ideje, valamint kiállítójának megnevezése: ..........................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................
A bejelentéshez csatolt összes dokumentum száma: .............................. db.
Kelt: ..................................................................
P. H.
…………………………………….
cégszerű aláírás"

10. számú melléklet a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelethez[117]

Program-akkreditációs lajstromszám:
PROGRAM-AKKREDITÁCIÓS TANÚSÍTVÁNY
A Felnőttképzési Akkreditáló Testület a .................. .......................................................... alapján (jogszabályhely megjelölése) lefolytatott program-akkreditációs eljárás eredményeként tanúsítja, hogy a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában .................... szám alatt bejegyzett
.......................................................................................
(intézmény megnevezése, székhely szerinti címe)
által folytatott ................ ............................................................ (a képzési program pontos megnevezése, célcsoportja) képzési
programja, melynek alapján...................... ..................................... szerezhető meg, megfelel a ........................................-ban előírt
akkreditációs követelményeknek.
Az akkreditáció ..................................................-ig érvényes.
Budapest, ............................................................
P. H.
..............................................................
Felnőttképzési Akkreditáló Testület
elnöke"

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § a) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[2] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[3] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.12.29.

[4] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[5] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[6] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[7] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[8] Beiktatta a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[9] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[10] Beiktatta a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[11] Számozását módosította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[12] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 2. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[13] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.02.15.

[14] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aa) alpontja. Hatályos 2010.03.06.

[15] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ab) alpontja. Hatályos 2010.03.06.

[16] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[17] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[18] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ac) alpontja. Hatályos 2010.03.06.

[19] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[20] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2010.03.06.

[21] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 5. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[22] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 6. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[23] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.

[24] Megállapította a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.

[25] Az alcím szövegét módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 7. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[26] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 7. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[27] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ad) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[28] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2010.03.06.

[29] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ad) alpontja. Hatályos 2010.03.06.

[30] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[31] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[32] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ae) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[33] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[34] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 8. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[35] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.12.29.

[36] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[37] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[38] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 8. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[39] A bekezdés felvezető szövegét, és a) pontját megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 9. § (3) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[40] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 9. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[41] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.

[42] Megállapította a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.

[43] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 10. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[44] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § c) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[45] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 11. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[46] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[47] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja af) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[48] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[49] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése c) pontja. Hatályos 2010.03.06.

[50] Módosította a 26/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 2. §-a. Hatályos 2011.01.01.

[51] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § d) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[52] Megállapította a 19/2005. (X. 21.) FMM rendelet 6. § -a. Hatályos 2005.11.01.

[53] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ag) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[54] Megállapította a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 6. §-a. Hatályos 2007.12.29.

[55] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[56] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 12. §-a. Hatályos 2007.02.15.

[57] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[58] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[59] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[60] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[61] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[62] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[63] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 13. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[64] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[65] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ah) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[66] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése c) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[67] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése f) pontja. Hatályos 2010.03.06.

[68] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése d) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[69] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (3) bekezdése g) pontja. Hatályos 2010.03.06.

[70] Az alcímet beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[71] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[72] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[73] A §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése d) pontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[74] Hatályon kívül helyezte a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának ba) alpontja. Hatálytalan 2010.04.10.

[75] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[76] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[77] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 14. §-a. Hatályos 2007.02.15.

[78] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § e) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[79] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[80] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[81] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[82] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aj) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[83] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ak) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[84] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 15. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[85] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[86] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ak) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[87] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 15. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[88] Számozását módosította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 15. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[89] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja al) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[90] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[91] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[92] A §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja am) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[93] A §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja an) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[94] A §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ao) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[95] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 17. §-a. Hatályos 2007.02.15.

[96] Módosította a 3/2012. (II. 10.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2012.02.11.

[97] Módosította a 27/2010. (XII. 31.) NGM rendelet 41. § - a. Hatályos 2011.01.01.

[98] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[99] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 18. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.02.15.

[100] Módosította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja ap) alpontja. Hatályos 2010.03.06.

[101] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[102] Beiktatta a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 16. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[103] Hatályon kívül helyezte a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 23. § (4) bekezdése a) pontja aq) alpontja. Hatálytalan 2010.03.06.

[104] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2007.02.15.

[105] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 17. §-a. Hatályos 2010.03.06.

[106] Beiktatta a 44/2011. (XII. 16.) NGM rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.12.17.

[107] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (1) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[108] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (2) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[109] Hatályon kívül helyezte a 31/2007. (XII. 21.) SZMM rendelet 9. § (2) bekezdése f) pontja. Hatálytalan 2007.12.29.

[110] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (3) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[111] Módosította a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának bb) alpontja. Hatályos 2010.04.10.

[112] Hatályon kívül helyezte a 100/2010. (IV. 2.) Korm. rendelet 5. § b) pontjának ba) alpontja. Hatálytalan 2010.04.10.

[113] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 20. §-a. Hatályos 2007.02.15.

[114] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (4) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[115] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (5) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[116] Megállapította a 4/2010. (II. 26.) SZMM rendelet 18. § (6) bekezdése. Hatályos 2010.03.06.

[117] Megállapította a 4/2007. (II. 12.) SZMM rendelet 20. §-a. Hatályos 2007.02.15.

Tartalomjegyzék