160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet
a Miniszterelnöki Hivatalról, valamint a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter feladat- és hatásköréről
A Kormány a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormánytagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 28. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján, figyelemmel a törvény 30. §-ára, a következőket rendeli el:
1. §
(1) A Miniszterelnöki Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) tevékenységét a miniszterelnök irányítja, a Hivatalt a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter (a továbbiakban: miniszter) vezeti.
(2) A Hivatal részletes szervezeti felépítését, belső munkamegosztási és működési rendjét e rendelet és egyéb jogszabályok, továbbá a Kormány és a miniszterelnök határozatainak keretei között a szervezeti és működési szabályzat tartalmazza.
2. §
A miniszter
a) ellátja a kormányzati tevékenység stratégiai irányítását; szervezi a kormányprogram megvalósítását, figyelemmel kíséri végrehajtásának helyzetét;
b) összehangolja a Kormány tagjainak tevékenységét; ennek keretében
ba) miniszteri szintű egyeztetést kezdeményez és végez,
bb) az illetékes miniszternél kormány-előterjesztés (jelentés) benyújtását vagy egyéb intézkedést kezdeményez,
bc) figyelemmel kíséri és ajánlásokkal segíti az államtitkári értekezlet tevékenységét, meghatározza munkájának irányvonalát és követelményeit, érvényesíti az értekezlet állásfoglalásában foglaltakat,
bd) ellenőrzi a Kormány döntéseinek végrehajtását, és javaslatot tesz a végrehajtás érdekében szükséges intézkedésekre;
c) gondoskodik a Kormány parlamenti kapcsolatrendszerének összehangolásáról, kapcsolatot tart az Országgyűlés kormánypárti képviselőcsoportjaival, képviseli a Kormányt az Országgyűlés Házbizottságában;
d) gondoskodik a kormányszóvivői feladatok, valamint a Kormány, a miniszterelnök és a Hivatal munkájával összefüggő kutatási, tájékoztatási és kommunikációs tevékenység ellátásáról, beleértve a kormányzati szervek kommunikációjának összehangolását;
e) külön jogszabályban, illetőleg kormányhatározatban meghatározott módon ellátja az országos szintű fejlesztéssel, fejlesztési tervezéssel és programozással kapcsolatos kormányzati tevékenység irányítását;
f)[1] A miniszter irányítja
fa) a közigazgatási informatikával kapcsolatos - a rendelet 1. számú mellékletében részletezett - feladatok ellátását, valamint
fb) a határon túli magyarsággal kapcsolatos kormányzati tevékenységet (nemzetpolitika),
fc) a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak biztosításával kapcsolatos kormányzati tevékenységet (kisebbségpolitika), amely során ellátja a külön törvényben meghatározott, a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak biztosításával kapcsolatos feladatokat, továbbá előkészíti a nemzeti és etnikai kisebbségek helyzetével és jogaival összefüggő jogszabályokat, valamint e tárgykörben törvény vagy kormányrendelet felhatalmazása alapján miniszteri rendeletet ad ki, az érintett miniszterekkel együttműködve gyakorolja a nemzeti és etnikai kisebbségekkel kapcsolatos kormányzati hatásköreit, koordinálja a kormányzati szervek részvételét, közreműködését a kisebbségek jogainak érvényesülésében, továbbá a kisebbségi önkormányzatok törvényességi ellenőrzése vonatkozásában együttműködik az önkormányzati és területfejlesztési miniszterrel a közigazgatási hivatalok szakmai irányításában.
g) közigazgatás-fejlesztési, minőségpolitikai és személyzetpolitikai feladatkörében irányítja a rendelet 2. számú mellékletében meghatározott tevékenységeket;
h) ellátja a koalíciós együttműködés Hivatalra háruló feladatait;
i)[2] előkészíti - a mozgóképszakmai ügyek kivételével - az audiovizuális területet, valamint a digitális műsorterjesztésre való átállást érintő kérdésekre vonatkozó kormányzati koncepciót, stratégiát és szabályozási tervezeteket, egyeztet az illetékes állami és az érdekelt nem állami szervekkel, külön felhatalmazás alapján rendeletet alkot;
j) ellátja a minősített adatok védelmének szakmai felügyeletét;
k) feladatkörében gondoskodik a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok ellátásáról;
l) gondoskodik - a statisztikáról szóló törvényben meghatározottak szerint - a feladat- és hatáskörével kapcsolatos statisztikai információrendszer kialakításáról, működtetéséről és fejlesztéséről;
m) kialakítja és irányítja a központi ellátó szervezeteket;
n)[3] ellátja a nem polgári célú frekvenciagazdálkodási feladatokat,
o)[4] ellátja mindazokat az egyéb feladatokat, amelyeket jogszabály, kormányhatározat vagy a miniszterelnök a feladatkörébe, illetőleg a hatáskörébe utal.
3. §
A miniszter - külön jogszabályban foglaltak szerint -irányítja
a) a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat,
b) a Nemzeti Biztonsági Felügyeletet,
c) a Szervezett Bűnözés Elleni Koordinációs Központot,
d)[5]
e) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget,
f)[6]
g)[7]
h)[8] a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát,
i) a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságot (a továbbiakban: Főigazgatóság),
j)[9] a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központot, a kormányzati személyügyért felelős államtitkár útján.
k)[10]
l)[11]
l)[12] az ECOSTAT Kormányzati Gazdaság- és Társadalom-stratégiai Kutató Intézetet.
4. §
(1) A Hivatal a miniszterelnök részére
a) döntés-előkészítéssel kapcsolatos tevékenységet végez; segíti a miniszterelnök kormányzati irányítással kapcsolatos szakmai tevékenységét;
b) komplex - alkotmányossági, jogi, valamint társadalom- és gazdaságpolitikai szempontokra is kiterjedő -szakvéleményt készít a Kormány napirendjén szereplő előterjesztésekről;
c) segíti a miniszterelnök kül-, biztonság- és nemzetpolitikai kérdésekkel összefüggő tevékenységének ellátását, szervezi az ehhez szükséges koordinációt;
d) előkészíti a miniszterelnöki rendeleteket és határozatokat;
e) ellátja az általa esetenként meghatározott egyéb feladatokat.
(2) A Hivatal közvetíti a miniszterelnök eseti döntéseit a miniszterek, illetőleg a minisztériumok, valamint az egyéb kormányzati szervek felé; a miniszterelnök részére, továbbá kormányzati összeállítások elkészítéséhez szakmai előkészítő anyagot, adatszolgáltatást, illetőleg szakértői közreműködést kér.
5. §
A Hivatal a Kormány működésével kapcsolatban
a) elkészíti a Kormány munkatervének javaslatát és ellenőrzi a munkaterv végrehajtását;
b) közreműködik a Kormány társadalmi-gazdasági stratégiájának kialakításában; az érintett minisztériumok stratégiai elemző-tervező szerveivel együttműködve folyamatosan vizsgálja a társadalmi-gazdasági helyzet alakulását, részt vesz a költségvetés koncepcionális előkészítésében, a nemzetgazdasági jelentőségű döntési javaslatok kidolgozásában;
c) részt vesz a kormányzati döntések előkészítésében, közreműködik a döntési javaslatok kidolgozásában;
d) véleményt nyilvánít a kormány-előterjesztések és jelentések (a továbbiakban együtt: előterjesztés) tervezetéről. A Hivatal a döntés-előkészítésben (véleményezésben) elsősorban a kormányprogram és a kormányzati döntések végrehajtása érdekében, az összkormányzati szempontok figyelembevétele alapján vesz részt;
e) közreműködik a közigazgatási és társadalmi egyeztetések lefolytatásában, az észrevételek értékelésében, érvényesítésében és egyeztetésében, a költségvetési és egyéb igények rangsorolásában, a minisztériumok közötti véleményeltérések feloldásában, a döntések várható következményeinek elemzésében. Szükség esetén jogszabályi változtatásokat, egyéb döntések és intézkedések meghozatalát, - vita vagy véleményeltérés esetén -miniszteri szintű egyeztetést kezdeményez;
f) vizsgálja, hogy a benyújtott előterjesztések megfelelnek-e a Kormány ügyrendjében meghatározott tartalmi és formai követelményeknek, gondoskodik ezek érvényesítéséről;
g) ellátja a szakmapolitikai egyeztetéssel, az államtitkári értekezlettel és a kormányüléssel kapcsolatos szervezési feladatokat;
h) - külön előírások szerint, illetékes vezetője útján - részt vesz a Kormány kabinetjeinek és más döntés-előkészítő testületeinek munkájában;
i) elkészíti a kormányülések napirendi javaslatát;
j) írásba foglalja és aláírásra előkészíti a Kormány döntéseit és üléseinek összefoglalóját;
k) gondoskodik a Kormány döntéseinek kihirdetéséről, közzétételéről, illetőleg az érdekeltekhez való eljuttatásáról;
l) nyilvántartja a Kormány rendeleteit és határozatait, ellenőrzi a határidős, valamint a folyamatos feladatok végrehajtását, közreműködik a döntések megvalósulásának értékelésében. Ennek keretében tájékoztatást kérhet az illetékes minisztertől, és a végrehajtás alakulásáról az érintett szerveknél közvetlenül is tájékozódhat;
m) közreműködik a Kormány működésével kapcsolatos, illetőleg a kormányzati struktúra és munkamegosztás továbbfejlesztésére irányuló javaslatok kidolgozásában;
n) előkészíti a Kormány működésével kapcsolatos ügyrendi szabályokat, koordinálja a miniszterek feladat- és hatásköri jegyzékét tartalmazó jogszabályok előkészítését, érvényesíti azok egységes szempontrendszerét;
o) ellátja a kormányszóvivői feladatokkal, valamint a miniszterelnök és a Hivatal munkájával összefüggő tájékoztatási tevékenységet.
5/A. §[13]
A Hivatal ellátja a határon túli magyarsággal kapcsolatos kormányzati feladatokat, koordinálja a minisztériumok és a központi államigazgatási szervek ezzel összefüggő tevékenységét, valamint előkészíti a határon túli magyarokra vonatkozó jogszabályokat.
5/B. §[14]
A Hivatal ellátja a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel kapcsolatos állami feladatokat, koordinálja a minisztériumok és a központi államigazgatási szervek ezzel összefüggő tevékenységét, előkészíti a nemzeti és etnikai kisebbségek helyzetével és jogaival összefüggő jogszabályokat.
6. §
A Hivatal végzi
a) a Kormány, a miniszterelnök, a kormánybiztosok és a Kormány megbízásából tevékenykedő más kormányzati tisztségviselők hatáskörébe tartozó kinevezési, felmentési és egyéb személyügyi előterjesztések, illetőleg okiratok, valamint
b) a köztársasági elnök, a Kormány, valamint a miniszterelnök által adományozható kitüntetésekkel, továbbá a Kormány, illetőleg a miniszterelnök által adományozható egyéb elismerésekkel kapcsolatos előterjesztések előkészítését.
7. §
A Hivatal az Országgyűlés munkájával kapcsolatos kormányzati feladatok keretében
a) segíti a miniszterelnök és a miniszter országgyűlési tevékenységét;
b) segíti a Kormány országgyűlési munkájának összehangolását célzó miniszteri feladatok ellátását;
c)- az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium bevonásával - kidolgozza a Kormány törvényalkotási programját, és azt a Kormány elé terjeszti;
d) ellátja az országgyűlési ülésszakok előkészítésével összefüggő kormányzati teendőket; ennek keretében javaslatot tesz a Kormánynak az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka, illetőleg ülése összehívásának kezdeményezésére;
e) figyelemmel kíséri az Országgyűlés napirendjét és üléseit, részt vesz az üléseket előkészítő fórumokon;
f) gondoskodik a Kormány által elfogadott törvényalkotási program, törvény- és országgyűlési határozati javaslatok, valamint beszámolók, tájékoztatók és jelentések benyújtásáról, figyelemmel kíséri a benyújtott anyagok helyzetének további alakulását, a törvényalkotási program végrehajtása érdekében megteszi a szükséges intézkedéseket;
g) koordinálja a kormányzati szervek és az Országgyűlés kormánypárti frakciói közötti egyeztetést, részt vesz az egyeztetések lefolytatásában;
h) ellátja a napirenden kívüli felszólalások, valamint az országgyűlési képviselői interpellációk, kérdések és azonnali kérdések megválaszolásával kapcsolatos szervezési feladatokat; ennek keretében javaslatot tesz a válaszadó személyére, illetőleg a miniszterelnök megbízása alapján kijelöli a válaszadót;
i) nyilvántartja az Országgyűlés és bizottságai döntéseiből (állásfoglalásaiból) a Kormány számára adódó feladatokat, figyelemmel kíséri és koordinálja végrehajtásukat;
j) figyelemmel kíséri a kormányzati intézkedést igénylő bizottsági és képviselői javaslatokat, közreműködik a szükséges intézkedések előkészítésében.
8. §
A Hivatal gondoskodik a köztársasági elnök hatáskörébe tartozó miniszterelnöki előterjesztések benyújtásáról.
9. §
A Hivatal közreműködik az Alkotmánybíróság döntéseiből, az Állami Számvevőszék, valamint az országgyűlési biztosok vizsgálataival kapcsolatban adódó kormányzati feladatok meghatározásában és végrehajtásuk figyelemmel kísérésében.
10. §
(1) A Hivatal a jogszabályok előkészítésével, kihirdetésével és a hivatalos jogszabálygyűjtemények kiadásával összefüggésben
a) koordinálja a nagyobb jelentőségű törvényjavaslatok, valamint egyéb javaslatok kidolgozását; közreműködik a miniszteri felelősségi körben kidolgozott törvényjavaslatok végső szövegének kialakításában. A kormányprogram megvalósulása szempontjából kiemelt fontosságú törvényjavaslatok esetében - a Kormány, illetőleg a miniszterelnök külön döntése alapján, az érintett miniszterek közreműködésével - törvény-előkészítést végez;
b) véleményezi a miniszteri rendeletek tervezetét;
c) ellátja a Magyar Közlöny és a Határozatok Tára, továbbá az Önkormányzatok Közlönyének - az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériummal közösen történő - szerkesztését; ezek kiadásáról gondoskodik. Gondoskodik arról, hogy a Magyar Közlönyben csak olyan miniszteri rendeletek és jogi iránymutatások, valamint közlemények kerüljenek kihirdetésre, közzétételre, amelyek megfelelnek a jogalkotásról szóló törvény előírásainak;
d) rendszeresen megjelenteti a Magyar Közlöny mellékleteként a Magyar Közlöny Hivatalos Értesítőjét. A Hivatalos Értesítő tartalmát a miniszter a Magyar Közlönyben közzétett szabályzatban állapítja meg;
e) gondoskodik - az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal együttesen - a hivatalos adatbázison alapuló hivatalos jogszabálygyűjtemények kiadásáról.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt lapkiadás, lapterjesztés és jogszabály-gyűjtemény megjelentetése tekintetében az elektronikus adathordozón és az online rendszeren történő továbbítást, illetőleg hozzáférést is érteni kell.
11. §
(1) A Hivatal a "Miniszterelnökség" költségvetési fejezettel kapcsolatban - kivéve a költségvetésről szóló törvényben meghatározott címeket - ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabályok a fejezetek irányító szervei hatáskörébe utalnak.
(2) A Hivatal közbeszerzési és egyes gazdálkodási feladatait a Főigazgatóság látja el. A gazdálkodás terén ellátandó feladatokról külön jogszabály, valamint a Főigazgatóság alapító okirata rendelkezik.
12. §
A Hivatal az egyéb feladatai keretében
a) gondoskodik a miniszterelnökhöz érkező közérdekű bejelentések, javaslatok és panaszok kivizsgálásáról, lakossági kapcsolatokat tart;
b) gondoskodik a Kormány és szervei működéséhez szükséges gazdasági és műszaki feltételek biztosításáról, szervezi a Kormány tagjai és az államtitkárok, a kormánybiztosok, a szakállamtitkárok, valamint külön jogszabály szerint erre jogosultak intézményes egészségügyi ellátását, bel- és külföldi üdülését;
c) kezeli a Kormány tagjai, az államtitkárok, a kormánybiztosok, a szakállamtitkárok, kormányhivatalok vezetőinek, továbbá azoknak a tisztségviselőknek a személyi anyagát, akik kinevezésüket (megbízásukat) a köztársasági elnöktől, a Kormánytól vagy a miniszterelnöktől kapják; vezeti az állami vezetők nyilvántartását;
d) külön jogszabályban meghatározott személyek részére állami vezetői igazolványt állít ki; külön jogszabály szerint igazolja az állami vezetői juttatások igénybevételére való jogosultságot;
e) ellátja a miniszterelnök által meghatározott személyügyi feladatokat;
f) szervezi a kormányügyeletet, biztosítja a Hivatal ügyeletének munkaidőn túl történő működését;
g) ellátja a kormányzati főtisztviselők és a központi tisztek pályáztatásával, kinevezésével, áthelyezésével, felmentésével, rendelkezési állományba helyezésével, valamint a kiemelt főtisztviselői kar és a központi tisztikar működtetésével összefüggő, külön jogszabályban meghatározott személyügyi és egyéb feladatokat;
h) a miniszterelnök által meghatározott módon szervezi a stratégia-alkotás és a cselekvés koncepcionális összehangolását, továbbá közreműködik az összkormányzati szintű feladatok végrehajtásában a kül-, biztonság- és nemzetpolitika területén;
i) a Kormány külön döntése alapján összehangolja a Kormány tagjainak tevékenységét a gazdaság fejlődésére jelentős hatást gyakorló, tárcaközi együttműködést igénylő kormányprogramok és fejlesztési célkitűzések előkészítése, valamint megvalósítása során;
j) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály, kormányhatározat vagy a miniszterelnök a hatáskörébe utal.
13. §
(1) Ez a rendelet 2006. augusztus 1-jén lép hatályba.
(2) A fővárosi, megyei közigazgatási hivatalokról szóló 191/1996. (XII. 17.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 6. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(7) A központi közszolgálati nyilvántartás működtetésével, a szakember-utánpótlás megszervezésével, valamint a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével kapcsolatos feladatoknak a szakmai irányítását a közigazgatási hivatalok bevonásával a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter látja el, ennek keretében gyakorolja az (1)-(3) bekezdésben meghatározott jogokat."
(3) Az R. 18. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A hivatalvezető a köztisztviselők képzése, továbbképzése körében]
"b) közreműködik a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszternek a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével, valamint a szakember-utánpótlás megszervezésével kapcsolatos feladatainak ellátásában;"
(4) A Kormányzati Ellenőrzési Hivatalról szóló 70/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet 1. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, 2. §-ának (2)-(4) és (6) bekezdése a hatályát veszti:
"(3) A Hivatal irányítását - a Miniszterelnökség fejezetet érintő ellenőrzés kivételével - a Kormány nevében a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter látja el."
14. §
A Hivatalhoz e rendelet alapján más szervektől átkerülő feladat- és hatáskörök tekintetében e szervek jogutóda a miniszter, illetve a Hivatal.
Gyurcsány Ferenc s. k.,
miniszterelnök
1. számú melléklet a 160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelethez
A közigazgatási informatikával összefüggő feladat- és hatáskör
A közigazgatási informatika fogalma
Közigazgatási informatika: a szolgáltató állam megvalósításának eszköze, mely az ügyfelek minél hatékonyabb kiszolgálását, a közigazgatási szervek működését, feladatellátását és korszerűsítését támogató információs és szolgáltató rendszerekhez szükséges információtechnológiai és infokommunikációs szervezeti, erőforrás- és eszközrendszer összessége.
Közigazgatási informatikai feladatok
1. A miniszter
a) felügyeli a szolgáltató állam kiépítéséhez szükséges közigazgatási informatika stratégiájának megvalósítását, javaslatot tesz az ehhez szükséges feltételek megteremtésére, koordinálja a stratégia megvalósítását;
b) kidolgozza
ba) az államreform fejlesztési irányainak informatikai támogatását biztosító szervezeti, erőforrás- és eszközrendszert a közszolgáltatások színvonalának javítása érdekében,
bb) az állampolgár- és ügyfélbarát közigazgatás megteremtése érdekében a közigazgatási szolgáltatások korszerűsítését, ésszerűsítését, közszolgáltatási folyamatok egyszerűsítését, a bürokrácia csökkentését szolgáló koncepciót,
bc) a szolgáltatási rendszerek együttműködését biztosító szabályokat és intézkedéseket;
c) koordinálja az állampolgároknak a modern állami szolgáltatások használatára történő felkészítését;
d) ellátja a külön jogszabályban meghatározott, a közigazgatási informatikára vonatkozó ellenőrzési és koordinációs feladatokat.*
2. A miniszter a szolgáltató állam, az elektronikus közigazgatás kialakítása és fejlesztése körében
a) kidolgozza
aa) a Kormány gazdaságos és hatékony, ügyfélközpontú elektronikus szolgáltatási stratégiáját, gondoskodik a stratégia megvalósításának szervezéséről és végrehajtásának összehangolásáról,
ab) a közigazgatásban informatikai eszközökkel nyilvántartott közérdekű adatok társadalmi elérhetőségének és felhasználásának szabályozását,
ac) a közigazgatási folyamatok ügyfélközpontú átalakítását, az ügyfélközpontok rendszerét, informatikai hátterét, a közigazgatás egészével való hatékony együttműködésük, szolgáltatásaik feltételeit és szabályozását,
ad) a közigazgatási informatikai biztonsági politikát, ellenőrzési rendszerét és a megvalósításához szükséges alapfeltételeket, valamint szabályozását,
ae) a közigazgatási informatikai fejlesztések, alkalmazások, üzemeltetési, valamint minőségbiztosítási rendszerek egységes szempontok szerinti megvalósítását szolgáló technikai szabványokat és ajánlásokat;
b) gondoskodik
ba) az egységes közigazgatási elektronikus fejlesztési és szolgáltatási politika kialakításának, valamint megvalósításának összehangolásáról, az egyablakos, ügyfélközpontú közigazgatási szolgáltatás kialakításáról a közigazgatás valamennyi (központi, regionális és helyi) szintjén,
bb) a közigazgatási szervek tevékenységének átláthatóvá tétele érdekében az elektronikus közigazgatással kapcsolatos kormányzati döntések koordinálásáról, az ehhez szükséges jogszabályok és az állami irányítás egyéb jogi eszközeinek előkészítéséről, illetve megalkotásáról, a szolgáltatásokban és infrastuktúrában meglevő párhuzamosságok felszámolásáról,
bc) a területi közigazgatási informatika regionális szerkezetű kialakításáról, a helyi és regionális szervezetek informatikai szolgáltatásainak összehangolásáról,
bd) a minisztériumok egységes infokommunikációs környezetéről,
be) a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer, az ágazati és az önkormányzati alrendszerek együttműködéséről,
bf) a közigazgatási adatbázisok szabványosításáról, együttműködési képességének kialakításáról, a redundanciák felszámolásáról és a működési biztonság növeléséről,
bg) a közigazgatási portálok és honlapok tartalmi és formai egységesítési és akadálymentesítési követelményeinek kidolgozásáról és folyamatos karbantartásáról,
bh) az egységes digitális rádiótávközlő rendszerrel (EDR) kapcsolatos feladatok koordinálásáról, a 112-es sürgősségi rendszerre alapozott tevékenységi rendszerek integrációjáról,
bi) a közigazgatási elektronikus azonosítási, fizetési és elektronikus közbeszerzési rendszer megvalósításáról,
bj) az európai uniós tagsággal és más nemzetközi szerződésekkel összefüggő, a szolgáltató államot, az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokat érintő feladatok ellátásáról, a nemzetközi közigazgatási informatikai rendszerekhez történő csatlakozásról;
c) végrehajtja az összkormányzati szintű közigazgatási informatikai alkalmazások fejlesztésével és működtetésével összefüggő feladatokat,
ca) fejleszti a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer - az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG), a Kormányzati Portál, az Ügyfélkapu, a Kormányzati Ügy-féltájékoztató Központ - szolgáltatásait és szolgáltatási körét, biztosítja azok működését,
cb) biztosítja új központi elektronikus szolgáltatások megjelenését, és biztosítja a helyi és ágazati elektronikus szolgáltatások azonosítási és fizetési hátterét,
cc) ellátja az EKG és az EDR hálózatgazdai feladatait;
d) koordinálja az önkormányzatok, regionális (megyei) közigazgatási szervek informatikai fejlesztéseinek összehangolását, szabványosítását, minőségbiztosítását;
e)[15]
f) gondoskodik a központi költségvetésből és a nemzetközi forrásból származó fejlesztési célú pénzeszközök feladatkörébe eső felhasználásának összehangolásáról.
2/A. A miniszter a védelemszervezési informatikai feladatok körében:[16]
a) meghatározza, koordinálja és végrehajtja a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer válság- és minősített időszaki feladatait,
b) koordinálja a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer feladatait ellátó szervek védelmi felkészülését,
c) gondoskodik a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer védelmi rendeltetésű tartalékainak képzéséről és kezeléséről,
d) megtervezi a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszerek védelmi feladatainak ellátásához szükséges költségvetési fedezetet,
e) közreműködik a védelemszervezéshez kapcsolódó nemzetközi koordinációban,
f) közreműködik a katasztrófavédelemmel összefüggő feladatokban, a katasztrófák okozta károk megelőzésében, helyreállításában, és az ehhez szükséges szervezeti és működési feltételek megteremtésében.
3. A miniszter
a) ellátja az elektronikus kormányzat megvalósításával, a közigazgatási informatika országos szintű fejlesztésével és működtetésével kapcsolatos egységes kormányzati tevékenység irányításával, az Elektronikus Közszolgáltatások Központja létesítésének előkészítésével összefüggő feladatokat;
b) kidolgozza a szolgáltató állam kiépítéséhez szükséges közigazgatási informatikai stratégiát, javaslatot tesz az ehhez szükséges feltételek megteremtésére, koordinálja a stratégia megvalósítását;
c) gondoskodik az európai integrációból eredő elektronikus közigazgatási feladatok szervezéséről és végrehajtásáról;
d) közreműködik a feladataihoz kapcsolódó célelőirányzatok és pénzeszközök kezelésében.
2. számú melléklet a 160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelethez
A közigazgatás-fejlesztéssel és emberierőforrásgazdálkodással összefüggő feladat- és hatáskör
1. A közigazgatás-fejlesztési és közigazgatás-minőségpolitikai feladatai keretében a miniszter
a) ellátja a közigazgatás-politika, a közigazgatás-fejlesztés és -korszerűsítés kormányzati feladatainak irányítását és összehangolását, ennek keretében közreműködik a közigazgatás stratégiai fejlesztése koncepciójának kidolgozásában, részt vesz a központi és a helyi közigazgatás továbbfejlesztését érintő koncepcionális, szervezetfejlesztési intézkedésekkel összefüggő - más miniszter feladatkörébe tartozó - kormányzati döntések tervezeteinek előkészítésében, érvényesíti a döntés-előkészítő folyamatban a közigazgatás-korszerűsítési követelményeket;
b) javaslatot tesz a korszerű szervezetfejlesztési, igazgatási módszerek és eljárások alkalmazására; szakmai módszertani szempontból segíti a közigazgatási szervek közigazgatás-szervezési és minőségfejlesztési tevékenységét;
c) kidolgozza a közigazgatás minőségpolitikai elveit, valamint a minőségbiztosítási eljárások alkalmazásának szakmai és módszertani szabályait, működteti a CAF minőségfejlesztési rendszert, gondoskodik a közigazgatási szervek minőségfejlesztési eredményeinek elismeréséről.
2. A közigazgatási személyzetpolitikai és emberierőforrás-gazdálkodási feladatkörében
a) érvényesíti a Kormány közigazgatási személyzetpolitikáját, amelynek keretében meghatározza az emberierőforrás-gazdálkodás kulcsterületeinek stratégiai fejlesztési koncepcióját, irányítja annak egységes megvalósítását, s összehangolja a hatékony, ügyfél- és feladatközpontú személyügyi rendszerek kialakítását;
b) kidolgozza a közigazgatási emberierőforrás-gazdálkodás alapelveit, valamint az egységes közszolgálat szabályozási elveit, irányítja ezek érvényesülését, közreműködik eszközrendszerének kialakításában;
c) kidolgozza a Kormány közigazgatási tárgyú személyügyi döntéseit, és összehangolja ezek végrehajtását;
d) gondoskodik a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ feladatainak fokozatos bővítéséről és fejlesztéséről az egységes szemléletű központi közigazgatási munkaerő-gazdálkodás előmozdítása érdekében.[17]
e) kidolgozza a teljesítményértékelés, kiválasztás, karriertervezés területeinek modernizációját szolgáló kompetenciákra épülő modelleket és alkalmazási módszereket az emberi erőforrások hatékony fejlesztése érdekében;
f) kidolgozza a teljesítményközpontú erőforrás-gazdálkodás elvárásaihoz igazított hatékony jövedelem- és juttatási rendszerek stratégiai alapjait és irányítja a megvalósítás folyamatát;
g) kialakítja és működteti a közigazgatási továbbképzés és vezetőképzés rendszerét, kidolgozza a Kormány középtávú stratégiai továbbképzési céljait, s egyéni, illetve csoportos fejlesztési programok megvalósításának kezdeményezésével elősegíti a változások beépülését a szervezeti és munkakultúrába;
h) előkészíti a köztisztviselők jogainak és kötelezettségeinek, kiválasztási, képesítési, képzési, továbbképzési, minősítési, teljesítményértékelési, etikai, előmeneteli, valamint illetmény- és felelősségi rendszereivel kapcsolatos jogi szabályozást, működteti a központi közszolgálati nyilvántartást és a közszolgálati ellenőrzési rendszert;
i) működteti a köztisztviselői érdekegyeztetés fórumait, továbbá képviseli a Kormányt az országos közszolgálati érdekegyeztetés során;
j) ellátja a közigazgatási vizsgarendszer felügyeletét, szervezi, összehangolja a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével, a közigazgatási vezetőképzéssel kapcsolatos feladatokat;
k) javaslatot dolgoz ki - a pénzügyminiszter közreműködésével - a közigazgatás létszám- és bérgazdálkodási rendszerének kialakítására, valamint továbbfejlesztésére;
l) gondoskodik a köztisztviselők képzését, továbbképzését és átképzését érintő nemzetközi támogatási programok alapcélkitűzéseinek, irányainak, a végrehajtás ütemeinek meghatározásáról;
m) ellátja a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény rendelkezései alapján tett vagyonnyilatkozatokkal összefüggő egyes feladatokat.
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.
[2] Megállapította a 230/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2006.11.23.
[3] Beiktatta a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2007.01.01.
[4] Számozását módosította a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2007.01.01.
[5] Hatályon kívül helyezte a 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 17. § (2) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.
[6] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.
[7] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.
[8] Megállapította a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.
[9] Megállapította a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.
[10] Hatályon kívül helyezte a 364/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.
[11] Hatályon kívül helyezte a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 8. § b) pontja. Hatálytalan 2007.01.31.
[12] Beiktatta a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.
[13] Beiktatta a 364/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdés e) pontja. Hatályos 2007.01.01.
[14] Beiktatta a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 7. § b) pontja. Hatályos 2007.02.01.
[15] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.
[16] A 2/A. pontot beiktatta a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése c) pontja. Hatályos 2007.01.01.
[17] Megállapította a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § -a. Hatályos 2007.01.01.