Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet

a Miniszterelnöki Hivatalról, valamint a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter feladat- és hatásköréről

A Kormány a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormánytagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 28. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján, figyelemmel a törvény 30. §-ára, a következőket rendeli el:

1. §

(1) A Miniszterelnöki Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) tevékenységét a miniszterelnök irányítja, a Hivatalt a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter (a továbbiakban: miniszter) vezeti.

(2) A Hivatal részletes szervezeti felépítését, belső munkamegosztási és működési rendjét e rendelet és egyéb jogszabályok, továbbá a Kormány és a miniszterelnök határozatainak keretei között a szervezeti és működési szabályzat tartalmazza.

2. §

A miniszter

a) ellátja a kormányzati tevékenység stratégiai irányítását; szervezi a kormányprogram megvalósítását, figyelemmel kíséri végrehajtásának helyzetét;

b) összehangolja a Kormány tagjainak tevékenységét; ennek keretében

ba) miniszteri szintű egyeztetést kezdeményez és végez,

bb) az illetékes miniszternél kormány-előterjesztés (jelentés) benyújtását vagy egyéb intézkedést kezdeményez,

bc) figyelemmel kíséri és ajánlásokkal segíti az államtitkári értekezlet tevékenységét, meghatározza munkájának irányvonalát és követelményeit, érvényesíti az értekezlet állásfoglalásában foglaltakat,

bd) ellenőrzi a Kormány döntéseinek végrehajtását, és javaslatot tesz a végrehajtás érdekében szükséges intézkedésekre;

c) gondoskodik a Kormány parlamenti kapcsolatrendszerének összehangolásáról, kapcsolatot tart az Országgyűlés kormánypárti képviselőcsoportjaival, képviseli a Kormányt az Országgyűlés Házbizottságában;

d) gondoskodik a kormányszóvivői feladatok, valamint a Kormány, a miniszterelnök és a Hivatal munkájával összefüggő kutatási, tájékoztatási és kommunikációs tevékenység ellátásáról, beleértve a kormányzati szervek kommunikációjának összehangolását;

e) külön jogszabályban, illetőleg kormányhatározatban meghatározott módon ellátja az országos szintű fejlesztéssel, fejlesztési tervezéssel és programozással kapcsolatos kormányzati tevékenység irányítását;

f)[1] A miniszter irányítja

fa) a közigazgatási informatikával kapcsolatos - a rendelet 1. számú mellékletében részletezett - feladatok ellátását, valamint

fb) a határon túli magyarsággal kapcsolatos kormányzati tevékenységet (nemzetpolitika),

fc) a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak biztosításával kapcsolatos kormányzati tevékenységet (kisebbségpolitika), amely során ellátja a külön törvényben meghatározott, a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak biztosításával kapcsolatos feladatokat, továbbá előkészíti a nemzeti és etnikai kisebbségek helyzetével és jogaival összefüggő jogszabályokat, valamint e tárgykörben törvény vagy kormányrendelet felhatalmazása alapján miniszteri rendeletet ad ki, az érintett miniszterekkel együttműködve gyakorolja a nemzeti és etnikai kisebbségekkel kapcsolatos kormányzati hatásköreit, koordinálja a kormányzati szervek részvételét, közreműködését a kisebbségek jogainak érvényesülésében, továbbá a kisebbségi önkormányzatok törvényességi ellenőrzése vonatkozásában együttműködik az önkormányzati és területfejlesztési miniszterrel a közigazgatási hivatalok szakmai irányításában.

g) közigazgatás-fejlesztési, minőségpolitikai és személyzetpolitikai feladatkörében irányítja a rendelet 2. számú mellékletében meghatározott tevékenységeket;

h) ellátja a koalíciós együttműködés Hivatalra háruló feladatait;

i)[2] előkészíti - a mozgóképszakmai ügyek kivételével - az audiovizuális területet, valamint a digitális műsorterjesztésre való átállást érintő kérdésekre vonatkozó kormányzati koncepciót, stratégiát és szabályozási tervezeteket, egyeztet az illetékes állami és az érdekelt nem állami szervekkel, külön felhatalmazás alapján rendeletet alkot;

j) ellátja a minősített adatok védelmének szakmai felügyeletét;

k) feladatkörében gondoskodik a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok ellátásáról;

l) gondoskodik - a statisztikáról szóló törvényben meghatározottak szerint - a feladat- és hatáskörével kapcsolatos statisztikai információrendszer kialakításáról, működtetéséről és fejlesztéséről;

m) kialakítja és irányítja a központi ellátó szervezeteket;

n)[3] ellátja a nem polgári célú frekvenciagazdálkodási feladatokat,

o)[4] ellátja mindazokat az egyéb feladatokat, amelyeket jogszabály, kormányhatározat vagy a miniszterelnök a feladatkörébe, illetőleg a hatáskörébe utal.

3. §

A miniszter - külön jogszabályban foglaltak szerint -irányítja

a) a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat,

b) a Nemzeti Biztonsági Felügyeletet,

c) a Szervezett Bűnözés Elleni Koordinációs Központot,

d)[5]

e) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget,

f)[6]

g)[7]

h)[8] a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát,

i) a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságot (a továbbiakban: Főigazgatóság),

j)[9] a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központot, a kormányzati személyügyért felelős államtitkár útján.

k)[10]

l)[11]

l)[12] az ECOSTAT Kormányzati Gazdaság- és Társadalom-stratégiai Kutató Intézetet.

4. §

(1) A Hivatal a miniszterelnök részére

a) döntés-előkészítéssel kapcsolatos tevékenységet végez; segíti a miniszterelnök kormányzati irányítással kapcsolatos szakmai tevékenységét;

b) komplex - alkotmányossági, jogi, valamint társadalom- és gazdaságpolitikai szempontokra is kiterjedő -szakvéleményt készít a Kormány napirendjén szereplő előterjesztésekről;

c) segíti a miniszterelnök kül-, biztonság- és nemzetpolitikai kérdésekkel összefüggő tevékenységének ellátását, szervezi az ehhez szükséges koordinációt;

d) előkészíti a miniszterelnöki rendeleteket és határozatokat;

e) ellátja az általa esetenként meghatározott egyéb feladatokat.

(2) A Hivatal közvetíti a miniszterelnök eseti döntéseit a miniszterek, illetőleg a minisztériumok, valamint az egyéb kormányzati szervek felé; a miniszterelnök részére, továbbá kormányzati összeállítások elkészítéséhez szakmai előkészítő anyagot, adatszolgáltatást, illetőleg szakértői közreműködést kér.

5. §

A Hivatal a Kormány működésével kapcsolatban

a) elkészíti a Kormány munkatervének javaslatát és ellenőrzi a munkaterv végrehajtását;

b) közreműködik a Kormány társadalmi-gazdasági stratégiájának kialakításában; az érintett minisztériumok stratégiai elemző-tervező szerveivel együttműködve folyamatosan vizsgálja a társadalmi-gazdasági helyzet alakulását, részt vesz a költségvetés koncepcionális előkészítésében, a nemzetgazdasági jelentőségű döntési javaslatok kidolgozásában;

c) részt vesz a kormányzati döntések előkészítésében, közreműködik a döntési javaslatok kidolgozásában;

d) véleményt nyilvánít a kormány-előterjesztések és jelentések (a továbbiakban együtt: előterjesztés) tervezetéről. A Hivatal a döntés-előkészítésben (véleményezésben) elsősorban a kormányprogram és a kormányzati döntések végrehajtása érdekében, az összkormányzati szempontok figyelembevétele alapján vesz részt;

e) közreműködik a közigazgatási és társadalmi egyeztetések lefolytatásában, az észrevételek értékelésében, érvényesítésében és egyeztetésében, a költségvetési és egyéb igények rangsorolásában, a minisztériumok közötti véleményeltérések feloldásában, a döntések várható következményeinek elemzésében. Szükség esetén jogszabályi változtatásokat, egyéb döntések és intézkedések meghozatalát, - vita vagy véleményeltérés esetén -miniszteri szintű egyeztetést kezdeményez;

f) vizsgálja, hogy a benyújtott előterjesztések megfelelnek-e a Kormány ügyrendjében meghatározott tartalmi és formai követelményeknek, gondoskodik ezek érvényesítéséről;

g) ellátja a szakmapolitikai egyeztetéssel, az államtitkári értekezlettel és a kormányüléssel kapcsolatos szervezési feladatokat;

h) - külön előírások szerint, illetékes vezetője útján - részt vesz a Kormány kabinetjeinek és más döntés-előkészítő testületeinek munkájában;

i) elkészíti a kormányülések napirendi javaslatát;

j) írásba foglalja és aláírásra előkészíti a Kormány döntéseit és üléseinek összefoglalóját;

k) gondoskodik a Kormány döntéseinek kihirdetéséről, közzétételéről, illetőleg az érdekeltekhez való eljuttatásáról;

l) nyilvántartja a Kormány rendeleteit és határozatait, ellenőrzi a határidős, valamint a folyamatos feladatok végrehajtását, közreműködik a döntések megvalósulásának értékelésében. Ennek keretében tájékoztatást kérhet az illetékes minisztertől, és a végrehajtás alakulásáról az érintett szerveknél közvetlenül is tájékozódhat;

m) közreműködik a Kormány működésével kapcsolatos, illetőleg a kormányzati struktúra és munkamegosztás továbbfejlesztésére irányuló javaslatok kidolgozásában;

n) előkészíti a Kormány működésével kapcsolatos ügyrendi szabályokat, koordinálja a miniszterek feladat- és hatásköri jegyzékét tartalmazó jogszabályok előkészítését, érvényesíti azok egységes szempontrendszerét;

o) ellátja a kormányszóvivői feladatokkal, valamint a miniszterelnök és a Hivatal munkájával összefüggő tájékoztatási tevékenységet.

5/A. §[13]

A Hivatal ellátja a határon túli magyarsággal kapcsolatos kormányzati feladatokat, koordinálja a minisztériumok és a központi államigazgatási szervek ezzel összefüggő tevékenységét, valamint előkészíti a határon túli magyarokra vonatkozó jogszabályokat.

5/B. §[14]

A Hivatal ellátja a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel kapcsolatos állami feladatokat, koordinálja a minisztériumok és a központi államigazgatási szervek ezzel összefüggő tevékenységét, előkészíti a nemzeti és etnikai kisebbségek helyzetével és jogaival összefüggő jogszabályokat.

6. §

A Hivatal végzi

a) a Kormány, a miniszterelnök, a kormánybiztosok és a Kormány megbízásából tevékenykedő más kormányzati tisztségviselők hatáskörébe tartozó kinevezési, felmentési és egyéb személyügyi előterjesztések, illetőleg okiratok, valamint

b) a köztársasági elnök, a Kormány, valamint a miniszterelnök által adományozható kitüntetésekkel, továbbá a Kormány, illetőleg a miniszterelnök által adományozható egyéb elismerésekkel kapcsolatos előterjesztések előkészítését.

7. §

A Hivatal az Országgyűlés munkájával kapcsolatos kormányzati feladatok keretében

a) segíti a miniszterelnök és a miniszter országgyűlési tevékenységét;

b) segíti a Kormány országgyűlési munkájának összehangolását célzó miniszteri feladatok ellátását;

c)- az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium bevonásával - kidolgozza a Kormány törvényalkotási programját, és azt a Kormány elé terjeszti;

d) ellátja az országgyűlési ülésszakok előkészítésével összefüggő kormányzati teendőket; ennek keretében javaslatot tesz a Kormánynak az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka, illetőleg ülése összehívásának kezdeményezésére;

e) figyelemmel kíséri az Országgyűlés napirendjét és üléseit, részt vesz az üléseket előkészítő fórumokon;

f) gondoskodik a Kormány által elfogadott törvényalkotási program, törvény- és országgyűlési határozati javaslatok, valamint beszámolók, tájékoztatók és jelentések benyújtásáról, figyelemmel kíséri a benyújtott anyagok helyzetének további alakulását, a törvényalkotási program végrehajtása érdekében megteszi a szükséges intézkedéseket;

g) koordinálja a kormányzati szervek és az Országgyűlés kormánypárti frakciói közötti egyeztetést, részt vesz az egyeztetések lefolytatásában;

h) ellátja a napirenden kívüli felszólalások, valamint az országgyűlési képviselői interpellációk, kérdések és azonnali kérdések megválaszolásával kapcsolatos szervezési feladatokat; ennek keretében javaslatot tesz a válaszadó személyére, illetőleg a miniszterelnök megbízása alapján kijelöli a válaszadót;

i) nyilvántartja az Országgyűlés és bizottságai döntéseiből (állásfoglalásaiból) a Kormány számára adódó feladatokat, figyelemmel kíséri és koordinálja végrehajtásukat;

j) figyelemmel kíséri a kormányzati intézkedést igénylő bizottsági és képviselői javaslatokat, közreműködik a szükséges intézkedések előkészítésében.

8. §

A Hivatal gondoskodik a köztársasági elnök hatáskörébe tartozó miniszterelnöki előterjesztések benyújtásáról.

9. §

A Hivatal közreműködik az Alkotmánybíróság döntéseiből, az Állami Számvevőszék, valamint az országgyűlési biztosok vizsgálataival kapcsolatban adódó kormányzati feladatok meghatározásában és végrehajtásuk figyelemmel kísérésében.

10. §

(1) A Hivatal a jogszabályok előkészítésével, kihirdetésével és a hivatalos jogszabálygyűjtemények kiadásával összefüggésben

a) koordinálja a nagyobb jelentőségű törvényjavaslatok, valamint egyéb javaslatok kidolgozását; közreműködik a miniszteri felelősségi körben kidolgozott törvényjavaslatok végső szövegének kialakításában. A kormányprogram megvalósulása szempontjából kiemelt fontosságú törvényjavaslatok esetében - a Kormány, illetőleg a miniszterelnök külön döntése alapján, az érintett miniszterek közreműködésével - törvény-előkészítést végez;

b) véleményezi a miniszteri rendeletek tervezetét;

c) ellátja a Magyar Közlöny és a Határozatok Tára, továbbá az Önkormányzatok Közlönyének - az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériummal közösen történő - szerkesztését; ezek kiadásáról gondoskodik. Gondoskodik arról, hogy a Magyar Közlönyben csak olyan miniszteri rendeletek és jogi iránymutatások, valamint közlemények kerüljenek kihirdetésre, közzétételre, amelyek megfelelnek a jogalkotásról szóló törvény előírásainak;

d) rendszeresen megjelenteti a Magyar Közlöny mellékleteként a Magyar Közlöny Hivatalos Értesítőjét. A Hivatalos Értesítő tartalmát a miniszter a Magyar Közlönyben közzétett szabályzatban állapítja meg;

e) gondoskodik - az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal együttesen - a hivatalos adatbázison alapuló hivatalos jogszabálygyűjtemények kiadásáról.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt lapkiadás, lapterjesztés és jogszabály-gyűjtemény megjelentetése tekintetében az elektronikus adathordozón és az online rendszeren történő továbbítást, illetőleg hozzáférést is érteni kell.

11. §

(1) A Hivatal a "Miniszterelnökség" költségvetési fejezettel kapcsolatban - kivéve a költségvetésről szóló törvényben meghatározott címeket - ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabályok a fejezetek irányító szervei hatáskörébe utalnak.

(2) A Hivatal közbeszerzési és egyes gazdálkodási feladatait a Főigazgatóság látja el. A gazdálkodás terén ellátandó feladatokról külön jogszabály, valamint a Főigazgatóság alapító okirata rendelkezik.

12. §

A Hivatal az egyéb feladatai keretében

a) gondoskodik a miniszterelnökhöz érkező közérdekű bejelentések, javaslatok és panaszok kivizsgálásáról, lakossági kapcsolatokat tart;

b) gondoskodik a Kormány és szervei működéséhez szükséges gazdasági és műszaki feltételek biztosításáról, szervezi a Kormány tagjai és az államtitkárok, a kormánybiztosok, a szakállamtitkárok, valamint külön jogszabály szerint erre jogosultak intézményes egészségügyi ellátását, bel- és külföldi üdülését;

c) kezeli a Kormány tagjai, az államtitkárok, a kormánybiztosok, a szakállamtitkárok, kormányhivatalok vezetőinek, továbbá azoknak a tisztségviselőknek a személyi anyagát, akik kinevezésüket (megbízásukat) a köztársasági elnöktől, a Kormánytól vagy a miniszterelnöktől kapják; vezeti az állami vezetők nyilvántartását;

d) külön jogszabályban meghatározott személyek részére állami vezetői igazolványt állít ki; külön jogszabály szerint igazolja az állami vezetői juttatások igénybevételére való jogosultságot;

e) ellátja a miniszterelnök által meghatározott személyügyi feladatokat;

f) szervezi a kormányügyeletet, biztosítja a Hivatal ügyeletének munkaidőn túl történő működését;

g) ellátja a kormányzati főtisztviselők és a központi tisztek pályáztatásával, kinevezésével, áthelyezésével, felmentésével, rendelkezési állományba helyezésével, valamint a kiemelt főtisztviselői kar és a központi tisztikar működtetésével összefüggő, külön jogszabályban meghatározott személyügyi és egyéb feladatokat;

h) a miniszterelnök által meghatározott módon szervezi a stratégia-alkotás és a cselekvés koncepcionális összehangolását, továbbá közreműködik az összkormányzati szintű feladatok végrehajtásában a kül-, biztonság- és nemzetpolitika területén;

i) a Kormány külön döntése alapján összehangolja a Kormány tagjainak tevékenységét a gazdaság fejlődésére jelentős hatást gyakorló, tárcaközi együttműködést igénylő kormányprogramok és fejlesztési célkitűzések előkészítése, valamint megvalósítása során;

j) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály, kormányhatározat vagy a miniszterelnök a hatáskörébe utal.

13. §

(1) Ez a rendelet 2006. augusztus 1-jén lép hatályba.

(2) A fővárosi, megyei közigazgatási hivatalokról szóló 191/1996. (XII. 17.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 6. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A központi közszolgálati nyilvántartás működtetésével, a szakember-utánpótlás megszervezésével, valamint a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével kapcsolatos feladatoknak a szakmai irányítását a közigazgatási hivatalok bevonásával a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter látja el, ennek keretében gyakorolja az (1)-(3) bekezdésben meghatározott jogokat."

(3) Az R. 18. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A hivatalvezető a köztisztviselők képzése, továbbképzése körében]

"b) közreműködik a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszternek a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével, valamint a szakember-utánpótlás megszervezésével kapcsolatos feladatainak ellátásában;"

(4) A Kormányzati Ellenőrzési Hivatalról szóló 70/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet 1. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, 2. §-ának (2)-(4) és (6) bekezdése a hatályát veszti:

"(3) A Hivatal irányítását - a Miniszterelnökség fejezetet érintő ellenőrzés kivételével - a Kormány nevében a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter látja el."

14. §

A Hivatalhoz e rendelet alapján más szervektől átkerülő feladat- és hatáskörök tekintetében e szervek jogutóda a miniszter, illetve a Hivatal.

Gyurcsány Ferenc s. k.,

miniszterelnök

1. számú melléklet a 160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelethez

A közigazgatási informatikával összefüggő feladat- és hatáskör

A közigazgatási informatika fogalma

Közigazgatási informatika: a szolgáltató állam megvalósításának eszköze, mely az ügyfelek minél hatékonyabb kiszolgálását, a közigazgatási szervek működését, feladatellátását és korszerűsítését támogató információs és szolgáltató rendszerekhez szükséges információtechnológiai és infokommunikációs szervezeti, erőforrás- és eszközrendszer összessége.

Közigazgatási informatikai feladatok

1. A miniszter

a) felügyeli a szolgáltató állam kiépítéséhez szükséges közigazgatási informatika stratégiájának megvalósítását, javaslatot tesz az ehhez szükséges feltételek megteremtésére, koordinálja a stratégia megvalósítását;

b) kidolgozza

ba) az államreform fejlesztési irányainak informatikai támogatását biztosító szervezeti, erőforrás- és eszközrendszert a közszolgáltatások színvonalának javítása érdekében,

bb) az állampolgár- és ügyfélbarát közigazgatás megteremtése érdekében a közigazgatási szolgáltatások korszerűsítését, ésszerűsítését, közszolgáltatási folyamatok egyszerűsítését, a bürokrácia csökkentését szolgáló koncepciót,

bc) a szolgáltatási rendszerek együttműködését biztosító szabályokat és intézkedéseket;

c) koordinálja az állampolgároknak a modern állami szolgáltatások használatára történő felkészítését;

d) ellátja a külön jogszabályban meghatározott, a közigazgatási informatikára vonatkozó ellenőrzési és koordinációs feladatokat.*

2. A miniszter a szolgáltató állam, az elektronikus közigazgatás kialakítása és fejlesztése körében

a) kidolgozza

aa) a Kormány gazdaságos és hatékony, ügyfélközpontú elektronikus szolgáltatási stratégiáját, gondoskodik a stratégia megvalósításának szervezéséről és végrehajtásának összehangolásáról,

ab) a közigazgatásban informatikai eszközökkel nyilvántartott közérdekű adatok társadalmi elérhetőségének és felhasználásának szabályozását,

ac) a közigazgatási folyamatok ügyfélközpontú átalakítását, az ügyfélközpontok rendszerét, informatikai hátterét, a közigazgatás egészével való hatékony együttműködésük, szolgáltatásaik feltételeit és szabályozását,

ad) a közigazgatási informatikai biztonsági politikát, ellenőrzési rendszerét és a megvalósításához szükséges alapfeltételeket, valamint szabályozását,

ae) a közigazgatási informatikai fejlesztések, alkalmazások, üzemeltetési, valamint minőségbiztosítási rendszerek egységes szempontok szerinti megvalósítását szolgáló technikai szabványokat és ajánlásokat;

b) gondoskodik

ba) az egységes közigazgatási elektronikus fejlesztési és szolgáltatási politika kialakításának, valamint megvalósításának összehangolásáról, az egyablakos, ügyfélközpontú közigazgatási szolgáltatás kialakításáról a közigazgatás valamennyi (központi, regionális és helyi) szintjén,

bb) a közigazgatási szervek tevékenységének átláthatóvá tétele érdekében az elektronikus közigazgatással kapcsolatos kormányzati döntések koordinálásáról, az ehhez szükséges jogszabályok és az állami irányítás egyéb jogi eszközeinek előkészítéséről, illetve megalkotásáról, a szolgáltatásokban és infrastuktúrában meglevő párhuzamosságok felszámolásáról,

bc) a területi közigazgatási informatika regionális szerkezetű kialakításáról, a helyi és regionális szervezetek informatikai szolgáltatásainak összehangolásáról,

bd) a minisztériumok egységes infokommunikációs környezetéről,

be) a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer, az ágazati és az önkormányzati alrendszerek együttműködéséről,

bf) a közigazgatási adatbázisok szabványosításáról, együttműködési képességének kialakításáról, a redundanciák felszámolásáról és a működési biztonság növeléséről,

bg) a közigazgatási portálok és honlapok tartalmi és formai egységesítési és akadálymentesítési követelményeinek kidolgozásáról és folyamatos karbantartásáról,

bh) az egységes digitális rádiótávközlő rendszerrel (EDR) kapcsolatos feladatok koordinálásáról, a 112-es sürgősségi rendszerre alapozott tevékenységi rendszerek integrációjáról,

bi) a közigazgatási elektronikus azonosítási, fizetési és elektronikus közbeszerzési rendszer megvalósításáról,

bj) az európai uniós tagsággal és más nemzetközi szerződésekkel összefüggő, a szolgáltató államot, az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokat érintő feladatok ellátásáról, a nemzetközi közigazgatási informatikai rendszerekhez történő csatlakozásról;

c) végrehajtja az összkormányzati szintű közigazgatási informatikai alkalmazások fejlesztésével és működtetésével összefüggő feladatokat,

ca) fejleszti a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer - az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG), a Kormányzati Portál, az Ügyfélkapu, a Kormányzati Ügy-féltájékoztató Központ - szolgáltatásait és szolgáltatási körét, biztosítja azok működését,

cb) biztosítja új központi elektronikus szolgáltatások megjelenését, és biztosítja a helyi és ágazati elektronikus szolgáltatások azonosítási és fizetési hátterét,

cc) ellátja az EKG és az EDR hálózatgazdai feladatait;

d) koordinálja az önkormányzatok, regionális (megyei) közigazgatási szervek informatikai fejlesztéseinek összehangolását, szabványosítását, minőségbiztosítását;

e)[15]

f) gondoskodik a központi költségvetésből és a nemzetközi forrásból származó fejlesztési célú pénzeszközök feladatkörébe eső felhasználásának összehangolásáról.

2/A. A miniszter a védelemszervezési informatikai feladatok körében:[16]

a) meghatározza, koordinálja és végrehajtja a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer válság- és minősített időszaki feladatait,

b) koordinálja a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer feladatait ellátó szervek védelmi felkészülését,

c) gondoskodik a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszer védelmi rendeltetésű tartalékainak képzéséről és kezeléséről,

d) megtervezi a közigazgatási informatikai és hírközlési rendszerek védelmi feladatainak ellátásához szükséges költségvetési fedezetet,

e) közreműködik a védelemszervezéshez kapcsolódó nemzetközi koordinációban,

f) közreműködik a katasztrófavédelemmel összefüggő feladatokban, a katasztrófák okozta károk megelőzésében, helyreállításában, és az ehhez szükséges szervezeti és működési feltételek megteremtésében.

3. A miniszter

a) ellátja az elektronikus kormányzat megvalósításával, a közigazgatási informatika országos szintű fejlesztésével és működtetésével kapcsolatos egységes kormányzati tevékenység irányításával, az Elektronikus Közszolgáltatások Központja létesítésének előkészítésével összefüggő feladatokat;

b) kidolgozza a szolgáltató állam kiépítéséhez szükséges közigazgatási informatikai stratégiát, javaslatot tesz az ehhez szükséges feltételek megteremtésére, koordinálja a stratégia megvalósítását;

c) gondoskodik az európai integrációból eredő elektronikus közigazgatási feladatok szervezéséről és végrehajtásáról;

d) közreműködik a feladataihoz kapcsolódó célelőirányzatok és pénzeszközök kezelésében.

2. számú melléklet a 160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelethez

A közigazgatás-fejlesztéssel és emberierőforrásgazdálkodással összefüggő feladat- és hatáskör

1. A közigazgatás-fejlesztési és közigazgatás-minőségpolitikai feladatai keretében a miniszter

a) ellátja a közigazgatás-politika, a közigazgatás-fejlesztés és -korszerűsítés kormányzati feladatainak irányítását és összehangolását, ennek keretében közreműködik a közigazgatás stratégiai fejlesztése koncepciójának kidolgozásában, részt vesz a központi és a helyi közigazgatás továbbfejlesztését érintő koncepcionális, szervezetfejlesztési intézkedésekkel összefüggő - más miniszter feladatkörébe tartozó - kormányzati döntések tervezeteinek előkészítésében, érvényesíti a döntés-előkészítő folyamatban a közigazgatás-korszerűsítési követelményeket;

b) javaslatot tesz a korszerű szervezetfejlesztési, igazgatási módszerek és eljárások alkalmazására; szakmai módszertani szempontból segíti a közigazgatási szervek közigazgatás-szervezési és minőségfejlesztési tevékenységét;

c) kidolgozza a közigazgatás minőségpolitikai elveit, valamint a minőségbiztosítási eljárások alkalmazásának szakmai és módszertani szabályait, működteti a CAF minőségfejlesztési rendszert, gondoskodik a közigazgatási szervek minőségfejlesztési eredményeinek elismeréséről.

2. A közigazgatási személyzetpolitikai és emberierőforrás-gazdálkodási feladatkörében

a) érvényesíti a Kormány közigazgatási személyzetpolitikáját, amelynek keretében meghatározza az emberierőforrás-gazdálkodás kulcsterületeinek stratégiai fejlesztési koncepcióját, irányítja annak egységes megvalósítását, s összehangolja a hatékony, ügyfél- és feladatközpontú személyügyi rendszerek kialakítását;

b) kidolgozza a közigazgatási emberierőforrás-gazdálkodás alapelveit, valamint az egységes közszolgálat szabályozási elveit, irányítja ezek érvényesülését, közreműködik eszközrendszerének kialakításában;

c) kidolgozza a Kormány közigazgatási tárgyú személyügyi döntéseit, és összehangolja ezek végrehajtását;

d) gondoskodik a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ feladatainak fokozatos bővítéséről és fejlesztéséről az egységes szemléletű központi közigazgatási munkaerő-gazdálkodás előmozdítása érdekében.[17]

e) kidolgozza a teljesítményértékelés, kiválasztás, karriertervezés területeinek modernizációját szolgáló kompetenciákra épülő modelleket és alkalmazási módszereket az emberi erőforrások hatékony fejlesztése érdekében;

f) kidolgozza a teljesítményközpontú erőforrás-gazdálkodás elvárásaihoz igazított hatékony jövedelem- és juttatási rendszerek stratégiai alapjait és irányítja a megvalósítás folyamatát;

g) kialakítja és működteti a közigazgatási továbbképzés és vezetőképzés rendszerét, kidolgozza a Kormány középtávú stratégiai továbbképzési céljait, s egyéni, illetve csoportos fejlesztési programok megvalósításának kezdeményezésével elősegíti a változások beépülését a szervezeti és munkakultúrába;

h) előkészíti a köztisztviselők jogainak és kötelezettségeinek, kiválasztási, képesítési, képzési, továbbképzési, minősítési, teljesítményértékelési, etikai, előmeneteli, valamint illetmény- és felelősségi rendszereivel kapcsolatos jogi szabályozást, működteti a központi közszolgálati nyilvántartást és a közszolgálati ellenőrzési rendszert;

i) működteti a köztisztviselői érdekegyeztetés fórumait, továbbá képviseli a Kormányt az országos közszolgálati érdekegyeztetés során;

j) ellátja a közigazgatási vizsgarendszer felügyeletét, szervezi, összehangolja a köztisztviselők képzésével, továbbképzésével, a közigazgatási vezetőképzéssel kapcsolatos feladatokat;

k) javaslatot dolgoz ki - a pénzügyminiszter közreműködésével - a közigazgatás létszám- és bérgazdálkodási rendszerének kialakítására, valamint továbbfejlesztésére;

l) gondoskodik a köztisztviselők képzését, továbbképzését és átképzését érintő nemzetközi támogatási programok alapcélkitűzéseinek, irányainak, a végrehajtás ütemeinek meghatározásáról;

m) ellátja a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény rendelkezései alapján tett vagyonnyilatkozatokkal összefüggő egyes feladatokat.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.

[2] Megállapította a 230/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2006.11.23.

[3] Beiktatta a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[4] Számozását módosította a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése a) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[5] Hatályon kívül helyezte a 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 17. § (2) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[6] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[7] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[8] Megállapította a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[9] Megállapította a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.

[10] Hatályon kívül helyezte a 364/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[11] Hatályon kívül helyezte a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 8. § b) pontja. Hatálytalan 2007.01.31.

[12] Beiktatta a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.

[13] Beiktatta a 364/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdés e) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[14] Beiktatta a 363/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 7. § b) pontja. Hatályos 2007.02.01.

[15] Hatályon kívül helyezte a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[16] A 2/A. pontot beiktatta a 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése c) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[17] Megállapította a 279/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § -a. Hatályos 2007.01.01.

Tartalomjegyzék