14/2007. (VI. 29.) PM rendelet

a START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet módosításáról

A pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § d)-e) pontjaiban foglalt feladatkörben eljárva, a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény 17. §-a (2) bekezdésének a) és b) pontjaiban, továbbá az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 67. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján - a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

A START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § (1) E rendelet hatálya kiterjed az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalra és területi szerveire, a Kiemelt Adózók Igazgatóságára (a továbbiakban: állami adóhatóság), a Szociális és Munkaügyi Minisztériumra, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságra (a továbbiakban: ONYF), az Országos Egészségbiztosítási Pénztárra (a továbbiakban: OEP), továbbá a START-kártya, a START PLUSZ kártya, és a START EXTRA kártya (a továbbiakban együttesen: kártya) kiváltására jogosult személyre, a kártyával rendelkező foglalkoztatottra (a továbbiakban: munkavállaló), a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény (a továbbiakban: Pftv.) 1. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerinti munkaadóra és a d) pontjában meghatározott foglalkoztatóra.

(2) A kártyát a kiváltására jogosult magánszemély, vagy e személynek az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 7. § (1) bekezdése alapján eljárásra jogosult képviselője igényelheti az illetékes állami adóhatóságtól."

2. §

A Rendelet 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) A Pftv. 3. §-ának (2) bekezdése, és a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény módosításáról szóló 2005. évi LXXIII. törvény (a továbbiakban: Pftvmód.) 10. §-ának (2) bekezdése szerint START-kártya kiváltására jogosult személy a START-kártya igénylésekor az állami adóhatóság által e célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével nyilatkozatot tesz a következőkről:

a) befejezte vagy megszakította-e tanulmányait;

b) rendelkezik-e felsőfokú végzettséggel;

c) tanulói vagy hallgatói jogviszonya megszűnését követően - a Pftv. 3. § (3) bekezdésében és a Pftvmód. 10. § (2) bekezdésében foglalt esetek kivételével - először létesít-e foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt vagy ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyt, és e jogviszony létesítését megelőzően megbízási szerződés, vállalkozási szerződés alapján vagy egyéni vállalkozóként sem végzett munkát;

d) a START-kártya igénylésekor mely munkaadónál áll foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban vagy ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyban, ilyen jogviszony fennállása esetén a jogviszony kezdetének dátumáról, amennyiben azt 2005. október 1-jét megelőzően pályakezdőként vagy ösztöndíjas foglalkoztatottként létesítette;

e) az igénylés okáról, feltüntetve, hogy első vagy ismételt igénylésről van szó; ismételt igénylés esetén fel kell tüntetni, hogy azt a korábbi START-kártya elveszése (ide értve a jogtalan eltulajdonítást is), megrongálódása, megsemmisülése, illetőleg a 3. § (3) bekezdésében említett eset indokolja-e.

(2) A START-kártyát igénylő személy az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott nyilatkozattételével egyidejűleg a felsőfokú végzettségét bizonyító oklevéllel (diplomával) vagy a felsőfokú oktatási intézmény által kiadott, a diploma adataival egyező tartalmú igazolással - külföldön szerzett diploma esetén a külföldi bizonyítványok és oklevelek elismeréséről szóló 2001. évi C. törvény alapján elismert, illetve honosított diploma és az elismerést, illetve a honosítást igazoló határozat bemutatásával - (a továbbiakban együtt: oklevél) igazolja a felsőfokú végzettségét.

(3) Ha a kártya igénylése időpontjában foglalkoztatási jogviszonyban vagy ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyban álló személy a Pftv. 1. § (1) bekezdés b) pontja és 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján nem jogosult a kártya kiváltására, akkor - figyelemmel arra, hogy a foglalkoztatásra irányuló jogviszony első napján vagy azt követően nyújtották be - a kártya iránti igényt az adóhatóság elutasítja.

(4) A Pftv. 6. §-ában meghatározott személy kivételével a Pftv. 1. § (2) bekezdése 1. pontjának b)-c) alpontjában említett, START PLUSZ kártya kiváltására jogosult személy a kártya igénylésekor az állami adóhatóság által e célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével nyilatkozatot tesz a következőkről:

a) az igénylés időpontjában foglalkoztatási jogviszonyban áll-e; amennyiben igen, mely munkaadónál; ilyen jogviszony fennállása esetén a jogviszony kezdetének dátumáról, illetve arról, hogy a jogviszonyt 2007. július 1-jét megelőzően a gyermekgondozási segély, gyermekgondozási díj, gyermeknevelési támogatás vagy ápolási díj folyósításának megszűnését követő foglalkoztatási jogviszonyként létesítette-e;

b) a gyermekgondozási segély, a gyermekgondozási díj, a gyermeknevelési támogatás, valamint az ápolási díj folyósításának megszűnését követő egy éven (365 napon) belül kíván-e foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt létesíteni;

c) a gyermek egyéves korának betöltését követően, e gyermek után igénybe vett gyermekgondozási segély folyósítása mellett kíván-e munkát vállalni; a gyermekgondozási segélyre való jogosultság megszűnésének időpontjáról;

d) az állami foglalkoztatási szerv a START PLUSZ kártya igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig - pályakezdő álláskereső esetében 8 hónapon belül legalább 6 hónapig - álláskeresőként tartotta-e nyilván;

e) az igénylés okáról, feltüntetve, hogy első vagy ismételt igénylésről van szó; ismételt igénylés esetén fel kell tüntetni, hogy azt a korábbi START PLUSZ kártya elveszése (ideértve a jogtalan eltulajdonítást is), megrongálódása, megsemmisülése indokolja-e;

f) az igénylés időpontjában elérte-e az öregségi nyugdíjjogosultság megszerzésének időpontját;

g) az igénylő hozzájárul ahhoz, hogy a Strukturális Alapok szabályainak megfelelő, az Európai Szociális Alappal összefüggő támogatási konstrukcióban megvalósuló finanszírozás ellenőrzésének biztosítása érdekében az adótitoknak minősülő személyes adataiba az ellenőrzésre jogosult szerv az állami adóhatóságnál betekinthessen.

(5) A START PLUSZ kártyát igénylő személy nyilatkozattételével egyidejűleg

a) a (4) bekezdés b) pontjában előírtakat

aa) a gyermekgondozási segély vagy a gyermeknevelési támogatás folyósítása megszűnésének időpontjára vonatkozóan a kincstár, illetőleg a családtámogatási kifizetőhely által kiadott megszüntető határozattal, ennek hiányában az általuk kiadott igazolással,

ab) a gyermekgondozási díj folyósítás megszűnésének időpontját illetően az egészségbiztosítási szerv, illetőleg a társadalombiztosítási kifizetőhely által kiadott igazolással,

ac) az ápolási díj folyósításának megszűnése időpontját a települési önkormányzat jegyzője által kiadott megszüntető határozattal, ennek hiányában a jegyző által kiadott igazolással;

b) a (4) bekezdés c) pontja tekintetében a gyermekgondozási segélyre való jogosultság megszűnésének időpontját a kincstár, illetőleg a családtámogatási kifizetőhely gyermekgondozási segély megállapításáról szóló határozatával, ennek hiányában az általuk kiadott igazolással;

c) a (4) bekezdés d) pontja szerinti feltételt az állami foglalkoztatási szerv által kiadott igazolással;

d) a (4) bekezdés f) pontjával összefüggésben az öregségi nyugdíjjogosultság megszerzésének időpontjára vonatkozóan a nyugdíjbiztosítási szerv által kiállított igazolással

igazolja.

(6) Figyelemmel az Art. 20/A. § (2) bekezdés d) pontjának db) alpontjára, a gyermekgondozási segély melletti foglalkoztatáshoz igénybe vett START PLUSZ kártya az igénylő gyermekgondozási segélyre való jogosultságának megszűnésével érvényét veszti, és a továbbiakban nem használható fel.

(7) A Pftv. 6. § (1) bekezdése a) vagy b) pontjában előírtaknak megfelelő, a Pftv. 1. § (2) bekezdése 1. pontjának c) alpontjában meghatározott, START EXTRA kártya kiváltására jogosult személy a kártya igénylésekor az állami adóhatóság által e célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével nyilatkozatot tesz a következőkről:

a) foglalkoztatási jogviszonyban áll-e;

b) rendelkezik-e alapfokú végzettségnél magasabb fokú iskolai végzettséggel;

c) az állami foglalkoztatási szerv a START EXTRA kártya igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig - pályakezdő álláskereső esetében 8 hónapon belül legalább 6 hónapig - álláskeresőként tartotta nyilván;

d) az igénylés okáról, feltüntetve, hogy első vagy ismételt igénylésről van szó; ismételt igénylés esetén fel kell tüntetni, hogy azt a korábbi START EXTRA kártya elveszése (ideértve a jogtalan eltulajdonítást is), megrongálódása, megsemmisülése indokolja-e; az igénylésnek oka-e, hogy a START-kártya vagy START PLUSZ kártya tulajdonosa a kártya érvényességi idején belül jogosulttá vált a START EXTRA kártya kiváltására;

e) amennyiben a START EXTRA kártya kiváltásra jogosult személy a kártya érvényességi időtartama alatt eléri az öregségi nyugdíjjogosultság megszerzésének időpontját, ennek időpontjáról;

f) az igénylő hozzájárul ahhoz, hogy a Strukturális Alapok szabályainak megfelelő, az Európai Szociális Alappal összefüggő támogatási konstrukcióban megvalósuló finanszírozás ellenőrzésének biztosítása érdekében az adótitoknak minősülő személyes adataiba az ellenőrzésre jogosult szerv az állami adóhatóságnál betekinthessen.

(8) A START EXTRA kártyát igénylő személy a (7) bekezdés c) és e) pontjában meghatározott feltételt nyilatkozattételével egyidejűleg az illetékes szerv (állami foglalkoztatási szerv, nyugdíjbiztosítási szerv) által kiállított igazolással igazolja.

(9) A (2) bekezdés szerinti oklevél, az (5) bekezdésben említett határozat vagy igazolás, továbbá a (8) bekezdésben előírt igazolás másolati példánya az igénylő nyilatkozatának mellékletét képezi."

3. §

A Rendelet 3. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Pftvmód. 10. §-a (2) bekezdésében szabályozott esetben a START-kártya érvényességi idejét a korábbi, pályakezdőként, illetve ösztöndíjas foglalkoztatottként történő foglalkoztatás megkezdésétől kell számítani. A pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény módosításáról szóló 2007. évi XIV. törvény 9. § (2) bekezdésében szabályozott esetben a START PLUSZ kártya érvényességi idejét a korábbi, a gyermekgondozási segély, gyermekgondozási díj, gyermeknevelési támogatás vagy ápolási díj folyósításának megszűnését követő foglalkoztatási jogviszony kezdetétől kell számítani."

4. §

A Rendelet 4. §-a (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"A kártya elveszése, megsemmisülése esetén akkor adható ki új kártya, illetve a kártya megrongálódás esetén akkor cserélhető, ha azt a kártya tulajdonosa kéri."

5. §

A Rendelet 4. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A kártya első alkalommal történő kiadása díjmentes. Díjmentesen kell kiadni a kártyát akkor is, ha a korábban kiadott kártyán szereplő adat megváltozott vagy téves, továbbá a 3. § (3) bekezdése szerinti esetben, ha azt a felsőfokú végzettséget szerzett munkavállaló arra tekintettel kéri, hogy a részére korábban kiadott START-kártya érvényessége két évnél azért rövidebb, mert az érvényesség a kártyatulajdonos munkavállaló huszonötödik életéve betöltésével lejár. Ugyancsak díjmentesen kell kiadni a kártyát minden olyan törvényben előírt esetben, amikor az igénylő új kártyára válik jogosulttá.

(3) A kártya tulajdonosa a kártya ismételt kiadásáért 2200 forint összegű igazgatási szolgáltatási díjat fizet, ha az új kártya (cserekártya) kiadása az eredeti kártya birtokából való elkerülés (megsemmisülés, elveszés vagy jogtalan eltulajdonítás), illetőleg megrongálódás miatt válik szükségessé."

6. §

A Rendelet 5. §-ának (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az állami adóhatóság a Pftv. 4/A. §-ának (3) bekezdésében, 5. §-ának (6)-(7) bekezdéseiben, valamint 7. §-ának (2) bekezdésében meghatározott elszámolási rendnek megfelelően, a Pftv. 4/A. §-a (1) bekezdésének b) pontja, 5. § (1) bekezdésének b) pontja és 7. § (1) bekezdésének b) pontja alapján

a) az adózók által a START-kártya, START PLUSZ kártya, illetőleg START EXTRA kártya alapján történő foglalkoztatás alapján a 10032000-06056346 számú APEH START-kártya kedvezményes járulékbefizetések beszedési számlára befizetett, bruttó munkabér után számított tizenöt, illetőleg huszonöt százalékos mértékű közterhet (járulékot) elszámolja,

b) az a) pontban meghatározott számlára beérkezett munkáltatói befizetések arányos részét naponta átutalja a Munkaerőpiaci Alap (a továbbiakban: MPA), a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny. Alap) és az Egészségbiztosítási Alap (a továbbiakban: E. Alap) javára.

(2) A Start Programhoz kapcsolódó kártya miatti kedvezménnyel érintett közteher (járulék) összegének munkaadói járulék mértékével arányos része az MPA-t, a nyugdíjbiztosítási járulék mértékével arányos része az Ny. Alapot, a munkáltatói természetbeni és pénzbeli egészségbiztosítási járulék mértékével arányos része és a tételes egészségügyi hozzájárulás az E. Alapot illeti meg.

(3) A Pftv. 4/A. §-ának (5) bekezdése alapján a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül a munkaadót terhelő - a munkaadónak az állami adóhatósághoz benyújtott havi adatszolgáltatásában, illetőleg havi bevallásában foglalkoztatottanként megjelölt adatok alapján megállapítható -egészségügyi hozzájárulás, munkaadói járulék, illetve társadalombiztosítási (nyugdíjbiztosítási, illetőleg természetbeni és pénzbeli egészségbiztosítási) járulék együttes összege és a munkaadó által a járulékkedvezmény figyelembevételével megállapított összeg különbözetét az MPA közvetlenül - az adott alapokat megillető arányban -az Ny. Alap és az E. Alap részére téríti meg."

7. §

A Rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"6. § (1) Ha a Pftv. 4/A. § (1) bekezdése b) pontjában meghatározott fizetési kötelezettség - a foglalkoztatás első évének hónapon belüli letelte, illetőleg a foglalkoztatás második évének kezdete miatt - részben 15 és 25 százalékos mértékben is fennáll, a fizetési kötelezettség meghatározásánál felsőfokú végzettséggel nem rendelkező munkavállaló esetén legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér másfélszeresének, felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállaló esetén legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér kétszeresének megfelelő összegű bruttó munkabér alapulvételével

a) a hónap első napjától a foglalkoztatás első évének letelte napjáig terjedő időszakra eső bruttó munkabér 15 százalékát,

b) a foglalkoztatás második évének első napjától a hónap utolsó napjáig terjedő időszakra jutó bruttó munkabér 25 százalékát,

c) ha a foglalkoztatás második évének első napját magában foglaló hónapban a foglalkoztatási jogviszony megszűnik, a bruttó munkabér 25 százalékát a foglalkoztatás második évének első napjától a foglalkoztatási jogviszony megszűnése napjáig terjedő időszakhoz igazodóan

kell számításba venni.

(2) A kötelezettség mértékének hónapon belüli változása esetén a legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér másfélszeresének, felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállaló esetén kétszeresének megfelelő összegű bruttó munkabér arányos részének megállapítása az adott hónap naptári napjainak számával való osztással, továbbá az így kapott egy napra jutó bruttó munkabér annyi napra történő figyelembevételével történik, ahány napra a 15 és a 25 százalékos mértékű fizetési kötelezettség külön-külön fennáll.

(3) A Pftv. 4/A. § (1) bekezdése b) pontjában meghatározott fizetési kötelezettség meghatározása során, ha a munkavállaló a tárgyhónapban a hónap első napjától eltérő dátummal kiállított oklevéllel bizonyítja munkáltatójánál a felsőfokú végzettség megszerzését, a kötelező legkisebb munkabér kétszeresét meg nem haladó összegű bruttó munkabér alapján járó kedvezmény az oklevél, illetőleg a felsőfokú oktatási intézmény által kiadott igazolás kiállításának napjától vehető igénybe.

(4) Ha a Pftv. 5. § (1) bekezdése b) pontjában előírt fizetési kötelezettség - a foglalkoztatás első évének hónapon belüli letelte, illetőleg a foglalkoztatás második évének kezdete miatt - részben 15 és 25 százalékos mértékben is fennáll, a fizetési kötelezettség meghatározásakor az (l)-(2) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a kedvezményes fizetési kötelezettség alapjául szolgáló bruttó munkabér az iskolai végzettségtől függetlenül legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér kétszeresét meg nem haladó összegű lehet.

(5) Amennyiben az érvényes START EXTRA kártyával rendelkező személy foglalkoztatása második évének első napja a naptári hónap első napjától eltérő napra esik, a Pftv. 7. § (1) bekezdésének b) pontja szerinti 15 százalékos mértékű fizetési kötelezettség e naptól a hónap utolsó napjáig terjedő időszakra jutó bruttó munkabér után áll fent. Ha a foglalkoztatás második évének első napját magában foglaló hónapban a foglalkoztatási jogviszony megszűnik, a bruttó munkabér 15 százalékát a foglalkoztatás második évének első napjától a foglalkoztatási jogviszony megszűnése napjáig terjedő időszakhoz igazodóan kell számításba venni.

(6) Ha a kártyával rendelkező munkavállaló egyidejűleg több foglalkoztatási jogviszonyban is áll, a foglalkoztatók közül az érvényesítheti a kedvezményt, amely (aki) a munkavállaló kártyáját a foglalkoztatás időtartama alatt őrzi."

8. §

A Rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) A Start Program figyelemmel kísérése céljából az állami adóhatóság az e rendelet 1. számú melléklete szerinti adatokat személyazonosításra alkalmatlan módon, a mellékletben meghatározott határidőkhöz igazodóan biztosítja a Szociális és Munkaügyi Minisztérium részére.

(2) Az állami adóhatóság - az 5. § (3)-(4) bekezdéseiben foglalt feladat teljesítése érdekében - adatot szolgáltat az e rendelet 2. számú mellékletében meghatározott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető, összesített adatokról az MPA kezelőszervezete részére. Az adatszolgáltatás teljesítésének határideje a foglalkoztatók által benyújtandó havi bevallás és adatszolgáltatás benyújtására előírt határidőt követő második hónap utolsó napja.

(3) Az állami adóhatóság - az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok megállapításáról szóló 1828/2006/EK (2006. december 8.) Bizottsági rendeletben - a tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozóan meghatározott előírásoknak való megfelelést oly módon biztosítja, hogy a kártya igénylésére rendszeresített adatlapon és a kártya kiadásánál alkalmazott formalevélen feltünteti az Európai Unió és az Új Magyarország Fejlesztési Terv logóját. A kártya igénylésére rendszeresített adatlaphoz tartozó kitöltési útmutatóban az állami adóhatóság tájékoztatást nyújt a START PLUSZ és START EXTRA kártyákkal történő foglalkoztatáshoz kapcsolódó uniós támogatásról."

Záró rendelkezések

9. §

(1) E rendelet 2007. július 1-jén lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Rendelet 3. § (4) bekezdésében az " A START-kártya kiállításának kelte azonos a START-kártya igénylésére" szövegrész helyébe "A törvényi feltételek fennállása esetén a kártya kiállításának kelte azonos a kártya igénylésére" szövegrész, a "START-kártya kiállításának kelte az" szövegrész helyébe a "kártya kiállításának kelte az" szövegrész, (6) bekezdésében a "START-kártya" szövegrész helyébe a "kártya" szövegrész, a "START-kártyát" szövegrész helyébe a "kártyát" szövegrész, a "Pftv. " szövegrész helyébe a "Pftv. és a Pftvmód. " szövegrész, a 4. § (1) bekezdésének utolsó mondatában a "START-kártya" szövegrész helyébe a "kártya" szövegrész, a (4) bekezdésében a "START-kártya" szövegrész helyébe a "kártya" szövegrész, az (5) bekezdésében az "illetékbeszedési számlájára" szövegrész helyébe "adóhatósági eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések elnevezésű számlájára" szövegrész, a (6) bekezdésének első, harmadik és negyedik mondataiban a "START-kártya" szövegrész helyébe a "kártya" szövegrész lép.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Rendelet 3. § (5) bekezdésében a "vagy meghatalmazottja" szövegrész, és a 4. §-ának (7) bekezdése hatályát veszti.

(4) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Rendelet 1. számú melléklete helyébe az e rendelet 1. számú melléklete, a Rendelet 2. számú melléklete helyébe az e rendelet 2. számú melléklete lép.

10. §

E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a foglalkoztatáspolitikai célú járulékkedvezmény elszámolásának részletes szabályairól szóló 7/2005. (II. 8.) PM-FMM együttes rendelet 2. § (2) bekezdésének utolsó mondatában a "Pftv. 6. § (3) bekezdésében" szövegrész helyébe a "Pftv. -2007. június 30-án hatályos - 6. § (3) bekezdésében" szövegrész lép.

Dr. Veres János s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 14/2007. (VI. 29.) PM rendelethez

" 1. számú melléklet

a START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelethez

A rendelet 7. §-ának (1) bekezdése alapján az adatszolgáltatást a következő tartalommal és határidők szerint kell teljesíteni:

1. Összesen hány munkavállaló foglalkoztatása történt Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

2. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt költségvetési szervnél (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

3. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt nem költségvetési szervnél (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

4. Igényelt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező igénylők száma.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

5. Elutasított START-kártya, START PLUSZ kártya és START EXTRA kártya igénylések darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkezők száma.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

6. Kiadott START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: hány darab kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére, továbbá

a) a tárgyhónap utolsó napján érvényes START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma

Ebből: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek érvényes START-kártyáinak darabszáma, továbbá

b) a tárgyhónap utolsó napjáig lejárt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma.

Ebből: hány darab START-kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

7. START-kártyával, START PLUSZ kártyával, START EXTRA kártyával történt, büntetőeljárást maga után vonó visszaélések száma, a visszaélés formájának rövid leírása:

Adatszolgáltatás: a tárgyhónapot követő második hó 15-éig.

8. Az adatszolgáltatást az állami adóhatóság - a 7. pontban foglalt adatok kivételével - elektronikus úton teljesíti. "

2. számú melléklet a 14/2007. (VI. 29.) PM rendelethez

" 2. számú melléklet

a START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelethez

A rendelet 7. §-ának (2) bekezdése alapján az adatszolgáltatást - kártyatípusonkénti bontásban, személyazonosításra alkalmatlan módon - a következő tartalomnak és határidőknek megfelelően kell teljesíteni:

1. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - nulla százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó - kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): .............E Ft (vagy Ft) .

2. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 15 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): .............................E Ft (vagy Ft) .

3. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 25 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ..............E Ft (vagy Ft) .

4. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegének összesített értéke: ........................... E Ft (vagy Ft) .

5. Az adatszolgáltatások határideje:

a) havi adatszolgáltatás esetén a tárgyhónapról az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja,

b) halmozott negyedéves adatszolgáltatás esetén, mely a tárgynegyedévben megküldött havi adatszolgáltatások összesített értékét, és a folyósítás (projekt) indulásától kezdődően megküldött havi adatszolgáltatásokban szereplő összegek kumulált értékét tartalmazza, jogosultságok szerinti bontásban, melynek határideje megegyezik a tárgynegyedév utolsó hónapjában küldendő havi adatszolgáltatás időpontjával. Tárgyhónap alatt minden esetben a foglalkoztató havi bevallása és abban teljesített adatszolgáltatása kezdő és záró időpontja közötti időtartamot kell érteni.

6. Az állami adóhatóság az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok megállapításáról szóló 1828/2006/EK (2006. december 8.) Bizottsági rendelet XXIII. mellékletében meghatározott adattartalomból az Európai Szociális Alap műveleteiben résztvevők adatai közül félévente - a tárgyévet követő év március 31-éig és szeptember 30-áig - a START PLUSZ, illetőleg a START EXTRA kártyával foglalkoztatott személyek számáról nemek szerinti bontásban, továbbá ezen személyek fiatal (15-24 éves) és idősebb dolgozó (55-64 éves) csoportosításban adatot szolgáltat az MPA kezelője részére.

7. Az állami adóhatóság az e melléklet 1-5. pontjaiban meghatározott adattartalommal és határidőre - a rendelet 2. § (4) bekezdése g) pontja és (7) bekezdése f) pontja szerinti ellenőrzés céljára - az összesített adatokat alátámasztó részletes kimutatást (analitikát) készít. A kimutatás az adatokat a munkáltató székhelye szerinti regionális bontásban (külön-külön a Közép-Magyarországi régióba tartozó, illetőleg a Közép-Magyarországi régión kívüli székhellyel rendelkező munkáltatók szerinti csoportosításban) kártya tulajdonosonként - személyazonosításra alkalmas módon - tételesen tartalmazza. A kimutatás elkészítésének határideje megegyezik az összesített adatok elkészítési határidejével. Az e pont szerinti kimutatás más szerv részére nem kerül átadásra, annak adataiba azonban törvény vagy uniós jogi aktus által ellenőrzésre felhatalmazott szerv vizsgálata keretében az állami adóhatóságnál betekinthet. "

Tartalomjegyzék