Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

16/2007. (IV. 13.) SZMM rendelet

a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2003. évi LXXXVI. törvény végrehajtásáról szóló 13/2004. (IV. 27.) OM rendelet módosításáról

A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2003. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Szht.) 28. § (4) bekezdésének a)-d) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján, valamint a 170/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § g) pontjában foglalt feladatkörében eljárva - a 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 2. § b) pontja alapján az oktatási és kulturális miniszterrel és a 169/2006.-(VII. 28.) Korm. rendelet 2. § b) pontja alapján a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

(1) A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2003. évi LXXXVI. törvény végrehajtásáról szóló 13/2004. (IV. 27.) OM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. §-a (3) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A bejelentkezési nyomtatvány a következő adatokat tartalmazza:)

"e) cégjegyzék szám, egyéni vállalkozói igazolvány száma, nyilvántartási szám,"

(2) A Rendelet 1. §-ának (4) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(A bejelentkezési nyomtatványhoz a következő eredeti okiratokat, vagy azok cégszerű aláírással hitelesített másolatát kell csatolni:)

"d) a területi gazdasági kamarának az oktatott szakképesítés tekintetében illetékes gazdasági érdekképviseleti szervezettel együttműködve kiadott és érvényben lévő bevezető ellenőrzés határozatát 6 hónapon belül, de legkésőbb az elszámolás benyújtásának időpontjáig a tanúsítványát arról, hogy a kérelmező rendelkezik a szakmai gyakorlati képzéshez jogszabályban előírt feltételekkel."

(3) A Rendelet 1. §-a (6) bekezdésének a) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az együttműködési megállapodásnak a következőket kell tartalmaznia:)

"a) az együttműködési megállapodást kötő felek

aa) nevét (cégnevét),

ab) székhelyét,

ac) adószámát,

ad) statisztikai számjelét,

ae) cégjegyzék számát, egyéni vállalkozói igazolvány számát, nyilvántartási számát,

af) szakképző iskolának a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet 12/A. § (5) bekezdése szerinti azonosítóját, illetve

ag) felsőoktatási intézménynek a 2005. évi CXXXIX. törvény 35. § (2) bekezdése szerinti intézményi azonosítóját (a továbbiakban: OM azonosító),"[1]

"c) a szakképző iskola, illetve a felsőoktatási intézmény szakmai programjában, tantervében szereplő gyakorlati képzés időtartamát, valamint a kiegészítő gyakorlati képzés arányát a hozzájárulásra kötelezettnél tanévenként,"

(4) A Rendelet 1. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) Az Szht. 7. § (9) bekezdése alapján a gyakorlati képzést teljesen megszüntető, vagy, egy oktatási éven túl szüneteltető hozzájárulásra kötelezettnek, ha ezt követően az Szht. 4. § (1) bekezdése szerinti gyakorlati képzés szervezésével teljesíti szakképzési hozzájárulási kötelezettségét, az (1) bekezdése szerint kell eljárnia."

2. §

(1) A Rendelet 2. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A hozzájárulásra kötelezett az 1. és 2. §-okban megjelölt okiratokat 5 évig köteles megőrizni és ellenőrzés során rendelkezésre bocsátani."

(2) A Rendelet 2. §-a a következő (6) és (7) bekezdésekkel egészül ki:

"(6) Amennyiben a hozzájárulásra kötelezett két egymást követő évben nem nyújt be az (1) bekezdés alapján bevallást és elszámolást, az NSZFI törli a nyilvántartásából, és erről értesíti a hozzájárulásra kötelezettet, valamint az APEH illetékes igazgatóságát.

(7) Ha a hozzájárulásra kötelezett a (6) bekezdésben említett időszak alatt, illetve azt követően a bevallás és elszámolás pótlásáig gyakorlati képzést szervezett, akkor a kötelezettség teljesítéséig az Szht. 5. § hatálya alá tartozó hozzájárulásra kötelezettnek kell tekinteni, ezért nem csökkentheti az Szht. 4. § (2) bekezdése alapján bruttó kötelezettségét, nem érvényesíthet költségelszámolást, illetve nem nyújthat az Szht. 4. § (8) bekezdésében szabályozott költség-hozzájárulást. Az elmulasztott évekre vonatkozó bevallását az APEH illetékes igazgatóságához kell benyújtania, és ha ezt követően az Szht. 4. §-ának (1) bekezdése szerinti gyakorlati képzés szervezésével kívánja teljesíteni szakképzési hozzájárulási kötelezettségét, e rendelet 1. § (1) bekezdése szerint kell eljárnia."

3. §

A Rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § (1) Ha a szakképzési hozzájárulást az Szht. 4. § (1) bekezdése alapján gyakorlati képzés megszervezésével teljesítő hozzájárulásra kötelezett a csoportos gyakorlati képzést közvetlenül szolgáló, az Szht. 19. §-ának 4. pontja szerinti tárgyi eszköz (a továbbiakban: tárgyi eszköz) beszerzésre fordított költségét az Szht. 4. § (2) bekezdésének b) pontja alapján számolja el, akkor a tárgyi eszközt köteles elkülönítetten nyilvántartani és 5 évig - ingatlan esetén 10 évig - gyakorlati képzés céljaira használni. Tárgyi eszközként elszámolt biológiai alapok, tenyészállatok és szaporítóanyagok esetében az időtartam 5 évnél rövidebb is lehet, ha azt termesztési, illetve tenyésztési okok indokolják.

(2) A tárgyi eszköz - az (1) bekezdésben meghatározott időtartamon belül - csak az NSZFI előzetes írásbeli hozzájárulásával terhelhető meg.

(3) Az (1) bekezdés szerinti tárgyi eszköz esetében, ha a rendeltetésszerű használatbavétel hónapjától számított 60 hónapon, illetve - ha a tárgyi eszköz ingatlan - 120 hónapon belül

a) a tárgyi eszközt értékesítik, a jelzett időszak hátralévő hónapjaira időarányosan eső bekerülési értéknek,

b) a tárgyi eszköz bérbeadása esetén a jelzett időszak hátralévő hónapjaira időarányosan eső bekerülési értékből a bérbeadás idejére jutó részének azt a hányadát kell a Magyar Államkincstárnál (a továbbiakban: Kincstár) vezetett NSZFI-Munkaerőpiaci Alap (a továbbiakban: MPA) területi előirányzat-felhasználási keretszámlára (a továbbiakban: EFK számla) befizetni, amilyen arányban a tárgyi eszköz beszerzése a hozzájárulási kötelezettség terhére elszámolásra került.

(4) A hozzájárulásra kötelezett az (1) és (3) pontokban meghatározott befizetési kötelezettségét az éves bevallásában, elszámolásában vallja be és fizeti meg. A befizetési kötelezettség összege nem használható fel a többletköltség visszatérítési igény rendezésére.

(5) Az Szht. 4. § (2) bekezdésének c) pontja alapján elszámolható összeg az Szt. 54/B. § 24. pontja szerinti tanműhely (a továbbiakban: tanműhely) gyakorlati képzéssel hasznosított időtartamára vonatkozó, a tanműhely adottságaihoz viszonyított, oktatott tanulólétszámmal arányos igazolt és ellenőrizhető összege.

(6) Az Szht. mellékletének 1. d) pontja alapján a kedvezményes étkeztetés költsége, ideértve az iskolai rendszerű szakképzésben részt vevő tanulók juttatásairól szóló 4/2002. (II. 26.) OM rendelet 3. § (4) bekezdésben foglaltakat, havonta a gyakorlati képzési napok arányában számolható el. Saját konyha üzemeltetése esetén a költségek elszámolása a gyakorlati képzési napokra közvetlen önköltségen történik.

(7) Az Szht. mellékletének 1. d) pontjában szereplő vizsgáztatás költségeként csak a 4/2002. (II. 26.) OM rendelet 4. § (1) bekezdésében meghatározott útiköltség számolható el számla alapján.

(8) A hozzájárulásra kötelezett az Szt. 15. § (4) bekezdése alapján az általa megszervezett szintvizsgával kapcsolatban két közreműködő szakértő díjazását számolhatja el igazolt költségként a szakképzési hozzájárulás teljesítésénél a kötelező legkisebb havi munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 316/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) legfeljebb 2 százalékának mértékéig szakértőnként és vizsgázónként.

(9) Főállású oktató esetében - figyelembe véve az Szht. mellékletében meghatározott oktató részére nyújtott díjazást - egy teljes oktatói díjazás akkor számolható el, ha a teljes munkaidejében az általa oktatott tanulók, valamint a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény alapján hallgatói jogviszonyt létesített hallgatók átlaglétszáma eléri a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvényben meghatározott átlag csoportlétszámot, illetve osztálylétszámot (a továbbiakban: csoportlétszám) az elszámolási időszakban.

(10) Nem főállású oktató esetében - figyelembe véve az Szht. mellékletében meghatározott oktató részére nyújtott díjazást - munkabérének az a része számolható el oktatói díjazásként, amilyen arányban áll a gyakorlati oktatás ideje a teljes munkaidejével. Amennyiben az általa oktatott tanulók, hallgatók létszáma nem éri el a (9) bekezdésben meghatározott csoportlétszámot, akkor az e bekezdésben meghatározott oktatói díjazást olyan arányban kell tovább csökkenteni, amilyen arányban kevesebb a tényleges létszám a csoportlétszámnál az elszámolási időszakban."

4. §

A Rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"6. § (1) Az Szht. 4. § (5) bekezdésében, illetve 5. § (2) bekezdésének a) pontjában szabályozott fejlesztési támogatásról kötött fejlesztési megállapodásnak a következőket kell tartalmaznia:

a) a megállapodást kötő felek

aa) nevét (cégnevét),

ab) székhelyét,

ac) adószámát,

ad) statisztikai számjelét,

ae) cégjegyzék számát, egyéni vállalkozói igazolvány számát, nyilvántartási számát,

af) bankszámlaszámát,

ag) szakképző iskolának, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet 12/A. § (5) bekezdése szerinti azonosítóját,

ah) OM azonosító,[2]

b) a fejlesztési támogatásban részesített szakképző iskolában, valamint a térségi integrált szakképző központ (a továbbiakban: TISZK) keretében működő központi képzőhelyen (a továbbiakban: központi képzőhely), illetve a felsőoktatási intézményben (a továbbiakban együtt: fejlesztési támogatásban részesített) folyó képzés esetében a támogatandó szakmacsoport, szak, szakképesítés megnevezését és a gyakorlati oktatási és gyakorlati képzés helyszínét és időtartamát,

c) a tárgyévben gyakorlati oktatásban és gyakorlati képzésben részesülő tanulók szakmacsoportonkénti, szakképesítésenként! létszámát, illetve az érintett hallgatók szakonkénti, évfolyamonkénti létszámát,

d) a hozzájárulásra kötelezett által az Szht. és e rendelet keretei között nyújtandó fejlesztési támogatás összegét, átadás módját,

e) a fejlesztési támogatásban részesített a gyakorlati képzés tárgyi feltételeinek javítását szolgáló tervezett fejlesztések felsorolását, illetve tárgyi eszköz átadása esetén az átadásra kerülő tárgyi eszköz megnevezését, könyv szerinti értékét, egyedi azonosító adatait,

f) a fejlesztési támogatás felhasználásának és a fejlesztési támogatásban részesítettnek az erről szóló, a támogató részére megküldendő beszámolásnak a határidejét.

(2) A központi képzőhely akkor jogosult fejlesztési támogatás fogadására, ha megfelel a szakképzés megkezdésének és folytatásának feltételeiről, valamint a térségi integrált szakképző központ tanácsadó testületéről szóló 8/2006. (III. 23.) OM rendelet 18. §-ában meghatározott követelményeknek, és ezt a TISZK-et létrehozó iskolafenntartó, több fenntartó együttműködésével létrehozott TISZK esetében a koordinációs szerepet betöltő fenntartó (a továbbiakban: iskolafenntartó) bejelentette az NSZFI-nek, amely alapján az NSZFI a központi képzőhelyet nyilvántartásba vette. A fejlesztési megállapodás csak a szakképző iskolát fenntartó, központi képzőhely esetében az iskolafenntartó egyetértő nyilatkozatával és a megállapodás ellenjegyzésével válik érvényessé.

(3) A fejlesztési megállapodáshoz mellékelni kell az átadásra kerülő tárgyi eszköznek a hozzájárulásra kötelezett számviteli nyilvántartásában szereplő dokumentum másolati példányait, az átadó cégszerű aláírásával hitelesítve.

(4) A pénzbeli fejlesztési támogatást a támogatásban részesített köteles az átvétel évét követően kezdődő év december 31-éig felhasználni. Amennyiben a fejlesztési támogatást az előbbiekben meghatározott határidőig nem használja fel a gyakorlati képzés tárgyi feltételeinek fejlesztésére, akkor köteles harminc napon belül a támogatás fel nem használt részét a Kincstárnál vezetett EFK számlára befizetni.

(5) A kapott fejlesztési támogatást, illetve a fejlesztési támogatás keretében átvett tárgyi eszközt a fejlesztési támogatásban részesített elkülönítetten köteles nyilvántartani. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a tárgyi eszköz egyedi azonosító adatait, a fejlesztési támogatás megvalósulásának dokumentumait (fejlesztési megállapodás, beszerzést igazoló számla, tárgyi eszköz-karton), valamint a tárgyévi fejlesztési támogatás átadásának dokumentumait.

(6) Amennyiben a szakképző iskola, illetve a felsőoktatási intézmény jogellenesen az Szht. 7. § (4) bekezdésében meghatározottnál magasabb mértékű fejlesztési támogatást fogadott, akkor az előírt mértéken felül átvett részt annak a 22/A. § (3) bekezdésben meghatározott mértékű kamattal növelt összegével köteles harminc napon belül a Kincstárnál vezetett EFK számlára befizetni.

(7) A fejlesztési támogatás átadása és átvétele is nyilvános. A kapott fejlesztési támogatást (a támogató nevének, címének és a támogatás összegének megjelölésével) nyilvánosságra kell hozni a tárgyévet követő év január 31. napjáig a fejlesztési támogatásban részesített honlapján, melyet a tárgyévet követő második év január 31 -éig a honlapon kell tartani.

(8) A fejlesztési megállapodás végrehajtásáról a fejlesztési támogatásban részesített köteles a végrehajtás napjától számított 30 napon belül írásban tájékoztatni a fejlesztési támogatást nyújtó hozzájárulásra kötelezettet.

(9) A fejlesztési támogatásból megvalósított gyakorlati képzést szolgáló tárgyi eszköz működtetési költségeinek fejlesztési támogatásból - az Szht. 4. § (6) bekezdésében meghatározott mértékben - történő finanszírozása a költségelszámolással érintett tárgyi eszköz (6) bekezdés szerinti nyilvántartása alapján lehetséges.

(10) A fejlesztési támogatásban részesített a tárgyévet követő év március 15-éig köteles megküldeni a rendelet 1. és 2. számú mellékletnek megfelelő adatszolgáltatását az NSZFI részére. Hibásan vagy pontatlanul kitöltött, illetőleg ellentmondó adatokat tartalmazó adatszolgáltatás esetén az NSZFI a kötelezettet legfeljebb két alkalommal, ötnapos határidő biztosításával hiánypótlásra szólítja fel. A hiánypótlás nem, vagy nem határidőre történő teljesítése esetén a kötelezettel szemben a 7. § (5) bekezdésében meghatározott jogkövetkezményeket kell alkalmazni.

(11) A fejlesztési támogatásban részesített abban az esetben köthet a tárgyévre fejlesztési támogatás átvételéről szóló megállapodást, amennyiben a (8) és (10) bekezdésben előírt kötelezettségeinek eleget tett.

(12) Amennyiben a fejlesztési támogatásban részesített jogutód nélkül megszűnik, akkor a fejlesztési támogatás felhasználásáról a megszűnést megelőző 5 évre, ingatlan esetén 10 évre vonatkozóan köteles elszámolást és a (11) bekezdésben meghatározott adatszolgáltatást a megszűnés elhatározását követő 15 napon belül benyújtani az NSZFI részére. Az NSZFI az elszámolást 30 napon belül ellenőrzi, a jogutód nélkül megszűnő fejlesztési támogatásban részesített befizetési kötelezettségét megállapítja. A megállapított összeget a fejlesztési támogatásban részesített 60 napon belül köteles befizetni a Kincstárnál vezetett EFK számlára. A megszűnésről köteles írásban értesíteni az NSZFI-t és a területileg illetékes adóhatóságot. Az adatszolgáltatásnak tartalmaznia kell a megszűnés időpontjában rendelkezésre álló fejlesztési támogatás összegét.

(13) Amennyiben a fejlesztési támogatásban részesített jogutóddal való megszűnése esetén a jogutód köteles írásban értesíteni az NSZFI-t, és adatot kell szolgáltatni a jogutóddal való megszűnés időpontjában rendelkezésre álló fejlesztési támogatás összegéről, a gyakorlati képzésben részt vevő tanulók számáról. A jogutód az adatokat köteles a honlapján közzétenni."

5. §

A Rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) Az Szht. 4. §-ának (5) bekezdésében és az 5. §-ának (2) bekezdése a) pontjában szabályozott fejlesztési támogatásból beszerzett, felújított - az e rendelet 6. § (6) bekezdésének figyelembevételével elkülönítetten nyilvántartásba vett - tárgyi eszköznek, illetve a fejlesztési támogatás keretében az Szht. 7. §-ának (3) bekezdése szerint átadott tárgyi eszköznek legalább 5 évig - ingatlan esetében 10 évig - a gyakorlati képzés céljait kell szolgálnia. Tárgyi eszközként elszámolt biológiai alapok, tenyészállatok és szaporító anyagok esetében az időtartam 5 évnél rövidebb lehet, ha azt termesztési, illetve tenyésztési okok indokolják.

(2) Az (1) bekezdés szerinti tárgyi eszköz csak az NSZFI előzetes írásbeli engedélyével terhelhető meg.

(3) Az (1) bekezdés szerinti tárgyi eszköz csak az intézmény tanrendjében meghatározott gyakorlati képzési időn kívül adható bérbe.

(4) Az (1) bekezdés szerinti tárgyi eszköz esetében, ha a rendeltetésszerű használatbavétel hónapjától számított 60 hónapon, illetve - ha a tárgyi eszköz ingatlan - 120 hónapon belül

a) a tárgyi eszközt értékesítik, a jelzett időszak hátralévő hónapjaira időarányosan eső bekerülési értéknek,

b) a tárgyi eszköz bérbeadása esetén legfeljebb a jelzett időszak hátralévő hónapjaira jutó bérleti díj összegének azt a hányadát kell befizetni az EFK számlára, a tárgyévet követő év január 30-ig, amilyen arányban a tárgyi eszköz beszerzése a fejlesztési támogatás terhére elszámolásra került.

(5) A (4) pont szerinti befizetési kötelezettségét a fejlesztési támogatásban részesített a 6. § (11) pontjában meghatározott adatszolgáltatásában tünteti fel.

(6) Amennyiben a fejlesztési támogatásban részesített nem vagy csak részben teljesíti a fejlesztési megállapodásban vállalt kötelezettségeit, az igénybe nem vett támogatás egészét, vagy a nem teljesítéssel arányos részét a 22/A. § (3) bekezdésben meghatározott mértékű kamattal növelt összeggel kell visszafizetnie.

(7) A fejlesztési támogatásban részesített meghatározott időre - de legfeljebb öt évre - az NSZFI kezdeményezésére, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (a továbbiakban: Tanács) javaslata alapján, a szociális és munkaügyi miniszter döntésével kizárható a szakképzési hozzájárulás kedvezményezettéinek köréből, ha a következő feltételekből bármelyik bekövetkezik:

a) a fejlesztési támogatásban részesített az előírt adatszolgáltatási kötelezettségének nem tett eleget,

b) az NSZFI a 22. § (5) bekezdése szerinti ellenőrzése alapján megállapítja, hogy a fejlesztési megállapodásban rögzített kötelezettség egyáltalán nem vagy részben teljesült, és a fejlesztési támogatásban részesített a támogatási összeg különbözetét a meghiúsulást követő 30 napon belül nem utalta át, illetve a fejlesztési támogatásban részesített a fejlesztési megállapodásban megjelölt céltól eltérő feladatot valósított meg.

A kedvezményezettek köréből történő kizárás közzétételéről az NSZFI a honlapján gondoskodik.

(8) A kapott fejlesztési támogatás felhasználható önrészként a MPA képzési alaprésze (a továbbiakban: alaprész) forrásaiból megvalósuló pályázat keretében."

6. §

(1) A Rendelet 8. § -ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Szht. 4. § (13) bekezdésében foglaltak alapján visszaigénylésre jogosult hozzájárulásra kötelezett visszatérítési igényét az adóévet követő év második hónapjának 15. napjáig a 2. § szerint közzétett bevallási nyomtatványon nyújthatja be az NSZFI-hez. Amennyiben a visszatérítési igény két egymást követő negyedévben meghaladja a hétszázötvenezer forintot, a visszatérítési igény a tárgynegyedévet követő hónap 20. napjáig benyújtható."

(2) A Rendelet 8. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A visszatérítési igényt érvényesítő hozzájárulásra kötelezett az éves bevallásához csatolja a területi gazdasági kamarának az oktatott szakképesítés tekintetében illetékes gazdasági érdek-képviseleti szervezettel együttműködve kiadott és érvényben lévő tanúsítványa másodlatát arról, hogy rendelkezik az adott szakképesítés gyakorlati képzéséhez jogszabályban előírt feltételekkel. A tanúsítványnak tartalmaznia kell a többműszakos gyakorlati képzést is figyelembe vevő létszámkapacitást. A tanúsítvány kiadásához a képzőhely köteles mellékelni a területi kamara részére a foglalkozási napló és tanulószerződés esetén fizetendő pénzbeli juttatás kifizetését igazoló dokumentum hiteles másolatát."

(3) A Rendelet 8. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) A visszatérítési igény alapjául szolgáló okiratok megőrzési ideje 5 év. Az okiratokat ezen időszakon belül ellenőrzés során rendelkezésre kell bocsátani."

7. §

A Rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"12. § (1) Az Szht. 14. § (1) bekezdésében meghatározott célok megvalósításához az alaprészből - kivéve az Szht. 10. §(1) bekezdés a) pontjában meghatározott részt -vissza nem térítendő, illetve visszatérítendő beruházási célú támogatás adható. Az Szht. 2. § (3) és (4) bekezdése szerinti átalányadózót, illetve adóalanyt a beruházási célú támogatás szempontjából hozzájárulásra kötelezettnek kell tekinteni, amennyiben az Szht. 4. § (1) bekezdése a) pontjának megfelelően közreműködik szakképző iskolai tanuló gyakorlati képzésében.

(2) Az alaprész - kivéve az Szht. 10. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott részt - pénzeszközeiből nyújtandó beruházási célú támogatás odaítélésére vonatkozó, Szht. 14. § (2) bekezdése szerinti nyilvános pályázat lebonyolítását az NSZFI látja el. Az alaprésznek az oktatásért felelős miniszter rendelkezési jogkörébe tartozó része pénzeszközeiből nyújtandó beruházási célú támogatás odaítélésére vonatkozó nyilvános pályázat lebonyolítását az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága látja el.

(3) Az NSZFI a (2) bekezdésben foglaltak, valamint a külön jogszabályban meghatározott felnőttképzési célú támogatások tekintetében - az Szht. 15. §-ában foglaltak figyelembevételével és a keret kezelésére vonatkozó eljárási rend szerint - különösen a következő feladatokat látja el:

a) elkészíti a pályázati felhívást és ellátja a pályázat kiírásával, a pályázatok értékelésével kapcsolatos feladatokat,

b) előkészíti és megköti a támogatási szerződéseket,

c) ellátja a támogatásoknak a támogatásban részesülők részére történő utalásával kapcsolatos feladatokat,

d) dönt a pályázók által benyújtott beszámolók elfogadásáról,

e) intézkedik a pályázókkal szemben a visszafizetési kötelezettségek elrendeléséről, fogadja a visszafizetésekből befolyt bevételeket.

(4) A (2)-(3) bekezdés szerint történő pályázat lebonyolításához szükséges forrást az SZMM az NSZFI, mint területi MPA egység részére megnyitott EFK számlán biztosít-ja. Az NSZFI az EFK számlára vonatkozóan köteles kialakítani és meghatározni a kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés és érvényesítés belső rendjét.

(5) Az NSZFI a (3)-(4) bekezdés alapján a keretet illetően köteles:

a) az EFK számla forgalmáról, továbbá az MPA-t érintő kötelezettségvállalások, fizetési kötelezettség, valamint követelés állományok alakulásáról önálló főkönyvi és analitikus nyilvántartást vezetni,

b) az általa teljesítendő kifizetésekhez a szükséges forrás biztosításához - a heti pénzigénylési rendhez igazodva - pénzigénylést benyújtani,

c) az MPA negyedéves előirányzat-felhasználási tervének elkészítéséhez adatszolgáltatást teljesíteni,

d) az MPA éves elemi költségvetésének az elkészítéséhez adatszolgáltatást teljesíteni.

(6) Az NSZFI köteles a (3) bekezdés alapján végrehajtandó feladatok szakmai előrehaladásáról, a pályázat támogatási keretének felhasználásáról negyedévente részbeszámolót, illetve a pályázat lebonyolítását követő 30 napon belül végbeszámolót benyújtani a minisztériumnak. A rész-, illetve végbeszámoló a támogatás felhasználásának pénzügyi és szakmai szempontú bemutatására egyaránt kiterjed. A beszámoló elfogadásáról a szociális és munkaügyi miniszter dönt.

(7) A kizárólag az alaprész decentralizált keretével kapcsolatos pályázat kiírására, értékelésére és a döntésre az Szht. 11. és 13. §-ában foglaltak az irányadók."

8. §

A Rendelet 13. § -a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pályázatot az alaprész)

"a) központi kerete terhére - kivéve az Szht. 10. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott részt - történő kiírás esetében az NSZFI-hez,"

(kell benyújtani.)

9. §

A Rendelet 15. §-ának (3) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

(Nem részesülhet támogatásban az a pályázó, aki)

"f) a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-ában meghatározott követelményeit nem teljesítette, illetve azok teljesülésének igazolására nem vagy nem a külön jogszabályban meghatározott módon kerül sor."

10. §

A Rendelet a következő 15/B. §-sal egészül ki:

"15/B. § (1) Az alaprész pénzeszközeiből támogatás nyújtható az Szht. 14. § (5) és (7) bekezdése alapján a szakképzésért felelős miniszter - a Tanács javaslata alapján - egyedi döntésével.

(2) A szakképzésért felelős miniszter az (1) bekezdésben foglaltak tekintetében - az Szht. 15. § (2) bekezdését figyelembe véve - különösen a következő feladatokat látja el:

a) előkészíti és megköti a támogatási szerződéseket,

b) ellátja a támogatásoknak a támogatásban részesülők részére történő utalásával kapcsolatos feladatokat,

c) dönt a támogatásban részesítettek által benyújtott beszámolók elfogadásáról,

d) intézkedik a támogatásban részesítettekkel szemben a visszafizetési kötelezettségek elrendeléséről, fogadja a visszafizetésekből befolyt bevételeket,

e) kezdeményezi a támogatásban részesítettek által benyújtott beszámolóknak a Tanács részére való benyújtását."

11. §

(1) A Rendelet 16. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A támogatási igény alapjául szolgáló vagy azt alátámasztó okiratokat 5 évig kell megőrizni és ellenőrzés során rendelkezésre bocsátani."

(2) A Rendelet 16. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A támogatás felhasználható a tanműhelyben tanulószerződéssel rendelkező szakképző iskolai tanuló - a gazdálkodó részére nyereséget nem eredményező -, a szakképesítés tekintetében meghatározott képzési idő fele időszakában folytatott gyakorlati képzésének támogatására:

a) a tanulók gyakorlati képzési feladatai teljesítéséhez az eszköz- és felszerelési jegyzékben előírt kézi kisgépek és kéziszerszámok beszerzési, előállítási, fenntartási költségeire,

b) a tanműhely bérleti, munkavédelmi és tűzbiztonsági, valamint közüzemi szolgáltatásai tárgyévi díjának arányos és ellenőrizhető költségeire,

c) a tanulószerződés alapján foglalkoztatott tanuló gyakorlati képzése során felhasznált anyagköltségre - tanulónként és évenként - a kötelező legkisebb munkabér legfeljebb 20 százalékának összegéig, azokban a szakképesítésekben, amelyekben nehezen biztosítható a szakképzett munkaerő (a továbbiakban: hiány-szakképesítések) legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) negyven százalékának megfelelő összegű költségeire,

d) az Szt. 44. § (2) bekezdésében előírt juttatásra, melyet azonban a támogatott hozzájárulásra kötelezett a visszaigénylései során nem érvényesíthet."

12. §

A Rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"18. § (1) Az együttműködési megállapodás keretében folyó gyakorlati képzés esetén a hallgatóknak az alábbi juttatások járnak kötelezően:

a) útiköltség-térítés a tanulmányok alatti vizsgára utazáshoz, ha arra nem a hallgató állandó szakmai gyakorlati képzési helyén kerül sor,

b) útiköltség-térítés, ha a hallgató gyakorlati képzését a gyakorlati képzést szervező átmenetileg székhelyén, telephelyén kívüli munkahelyen szervezi meg,

c) tisztálkodási eszköz, kedvezményes étkeztetés, továbbá ugyanolyan munkaruha, külön jogszabály alapján kötelezően előírt egyéni védőeszköz, mint ami a vele azonos munkahelyen, illetve munkafeltételek között foglalkoztatott munkavállalót megilleti. A kedvezményes étkeztetés esetén e rendelet 5. § (5) bekezdését kell alkalmazni.

(2) Az (1) bekezdés c) pontjában felsorolt juttatásokról - eltérő megállapodás hiányában - a hozzájárulásra kötelezett gyakorlati képzést szervező természetben gondoskodik.

(3) A gyakorlati képzésben 15 hallgatónként lehet 1 fő teljes munkaidőben foglalkoztatott oktató, szakoktató díjazását elszámolni. A nem teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló díjazását a fentiek figyelembevételével arányosan lehet elszámolni oktató díjazását a fentiek figyelembevételével arányosan lehet elszámolni. Nem főállású oktató esetében - a fentiek figyelembevételével -munkabérének az a része számolható el oktatói díjazásként, amilyen arányban áll a gyakorlati oktatás ideje a teljes munkaidejével."

13. §

A Rendelet 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"21. § (1) A szakképzési hozzájárulás nyilvántartását, beszedését, ellenőrzését, a pénzügyi garanciák érvényesítését az NSZFI, az alaprész kezelésével összefüggő feladatok ellátását az NSZFI és - a külön jogszabályban meghatározottak szerint - az SZMM végzi.

(2) Az NSZFI alaprésszel kapcsolatos pénzügyi teendői lebonyolítását az erre a célra a Kincstárnál vezetett NSZFI-MPA területi előirányzat-felhasználási keretszámlán (10032000-01744260-70000007) végzi. Az Szht. 4. §-ának (9) bekezdésében meghatározott számlán ezt a számlát kell érteni.

(3) Az NSZFI a szakképzési hozzájárulásból e rendelet alapján szakképzési célra nyújtott központi és decentralizált támogatások, a fejlesztési támogatások, szakképzési hozzájárulás felhasználásának, valamint a saját dolgozó képzési költségeinek ellenőrzésében az APEH illetékes igazgatóságaival és a munkaügyi központokkal együttműködik."

14. §

(1) A Rendelet 22. §-ának (1)-(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"22. § (1) Az NSZFI által végzett ellenőrzésbe az Szt. által meghatározott tevékenységi körében a területi gazdasági kamarát és az Oktatási Hivatalt bevonja.

(2) Az NSZFI ellenőrzési jogosultsága kiterjed:

a) az Szht. 4., 5., 14. és 17. §-aiban meghatározottak,

b) a külön jogszabály alapján egyes felnőttképzési célú támogatások, valamint

c) az alaprész jogelődei által nyújtott támogatások felhasználásának ellenőrzésére.

(3) Az NSZFI a (2) bekezdés szerint az általa végzendő ellenőrzésekről ellenőrzési tervet készít, melyet a szociális és munkaügyi miniszter hagy jóvá.

(4) Az ellenőrzési tervnek olyan mintavételi eljáráson kell alapulnia, amely tükrözi a szakképzési hozzájárulás terhére elszámolt költségek, illetve az alaprész terhére adott támogatások teljes körére kiterjedő megoszlását. Ennek során - az NSZFI kockázatkezelésre vonatkozó belső szabályzatában rögzítetteken kívül - a következő szempontokat kell érvényesíteni:

a) a hozzájárulásra kötelezettek TEÁOR vagy a gazdasági társasági forma szerinti megoszlása,

b) a támogatott intézmények típus és régió szerinti megoszlása,

c) a 6-7. § szerinti fejlesztési támogatás nagyságrendje."

(2) A Rendelet 22. §-a (5) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A (4) bekezdés c) pontja tekintetében a következőket kell figyelembe venni:]

"b) amennyiben a fejlesztési támogatásban részesített az Szht. 7. § (4) bekezdésében meghatározottnál magasabb mértékű fejlesztési támogatást fogadott vagy a fejlesztési támogatást nem jogszerűen használta, akkor a fejlesztési támogatás felhasználását a jogszabálysértést megállapító ellenőrzés időpontját követő két éven belül az NSZFI ismételten ellenőrzi."

(3) A Rendelet 22. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Az ellenőrzést végző az ellenőrzés megállapításairól és a szükséges intézkedésekről, a támogatásban részesített által is aláírt jegyzőkönyvet készít."

(4) A Rendelet 22. §-a kiegészül a következő (9) bekezdéssel:

"(9) Az ellenőrzésekről, a foganatosított intézkedésekről és azok eredményéről az NSZFI a szociális és munkaügyi minisztert, valamint az oktatási és kulturális minisztert legkésőbb a tárgyévet követő év február hó 28. napjáig összefoglaló jelentésben tájékoztatja."

15. §

A Rendelet a következő 22/A. §-sal egészül ki:

"22/A. § (1) Az alaprész pénzeszközeiből támogatásban részesítettet jogszabálysértés, illetve a fejlesztési megállapodás és a támogatási szerződés által előírt kötelezettségek nem szerződésszerű teljesítése, valamint a támogatás jogszerűtlen felhasználása esetén visszafizetési és kamatfizetési kötelezettség terheli.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott eseteken túlmenően visszafizetési és kamatfizetési kötelezettség terheli a támogatásban részesítettet abban az esetben is, ha

a) az ellenőrzést szándékosan meghiúsította, vagy az ellenőrzés lefolytatását akadályozta, vagy

b) az ellenőrzéshez szükséges dokumentumokat felhívásra nem bocsátotta rendelkezésre.

(3) A támogatásban részesítettet visszafizetési kötelezettség az (1)-(2) bekezdésben meghatározott cselekmény megállapításától, kamatfizetési kötelezettség az (1)-(2) bekezdésben meghatározott cselekmény megvalósításának kezdő időpontjától terheli. A kamat napi mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat 365-öd részének kétszerese. A kamat beszedéséről az NSZFI gondoskodik."

16. §

A Rendelet e rendelet 1. számú és 2. számú mellékletével egészül ki.

17. §

(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(2) A Rendelet

a) e rendelet 1. §-a (4) bekezdésének a) pontjával megállapított 1. §-a (6) bekezdésének ag) pontja, valamint

b) e rendelet 4. §-ával megállapított 6. §-a (1) bekezdésének ah) pontja

2007. június 1-jén lép hatályba.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Rendelet

a) 1. §-ának (2) és (5) bekezdése, 3. §'-ának (2) bekezdése, 14. §-ának (1) bekezdése, 24. §-ának (1) bekezdése, 25. §-a,

b) 1. §-ának (1) bekezdésében, 2. §-ának (1) bekezdésében "és az Oktatási Közlönyben" szövegrész,

c) 2. §-ának (2) bekezdésében a "fejlesztési támogatásként," szövegrész,

d) 14. §-ának (4) bekezdésében "Az OSZT és" szövegrész.

(4) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Rendelet

a) 1. §-ának (1) bekezdésében az "Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatóságán (a továbbiakban: OM Alapkezelő) " szövegrész helyébe a "Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézethez (a továbbiakban: NSZFI) " szövegrész,

b) 1. §-ának (1) és (7) bekezdésében, 2. §-ának (1) és (3) bekezdésében, 3. §-ának (1) bekezdésében, 5. §-ának (1) bekezdésében, 9. §-ának (8) bekezdésében, 14. §-ának (2) bekezdésében, 15. §-ának (1)-(2) bekezdésében, 16. §-ának (3) és (6) bekezdésében, 22. §-ának (6) bekezdésében, 22. §-a (7) bekezdésének a)-b) pontjában az "OM Alapkezelő" szövegrész helyébe az "NSZFI" szövegrész,

c) 1. §-ának (7) bekezdésében, 15. §-ának (2) bekezdésében az "OM Alapkezelőnek" szövegrész helyébe az "NSZFI-nek" szövegrész,

d) 16. §-ának (3) bekezdésében az "OM Alapkezelőhöz" szövegrész helyébe az "NSZFI-hez" szövegrész,

e) 16. §-ának (8) bekezdésében az "OM Alapkezelővel" szövegrész helyébe az "NSZFI-vel" szövegrész,

f) 13. §-a (2) bekezdésének felvezető szövegében és a 14. § (3) és (5) bekezdésében a "12. § (3) és (4) bekezdésében" szövegrész helyébe a "12. § (2) és (7) bekezdésében" szövegrész,

g) 9. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, valamint (3) és (8) bekezdésében, 10. §-ának (1) és (2) bekezdésében, 13. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, 14. §-ának (2) bekezdésében az "OKÉV" szövegrész helyébe az "Oktatási Hivatal" szövegrész,

h) 9. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, valamint (2), (5) és (8) bekezdésében, 10. §-ának (2) és (5) bekezdésében, 11. §-ának (2) és (3) bekezdésében, 14. §-ának (5) bekezdésében, 15/A. §-ában, 16. §-ának (6) bekezdésében, 22. §-ának (8) bekezdésében "az oktatási" szövegrész helyébe "a szociális és munkaügyi" szövegrész,

i) 9. §-ának (7) bekezdésében "az Oktatási Minisztérium" szövegrész helyébe "a Szociális és Munkaügyi Minisztérium" szövegrész lép.

Kiss Péter s. k.,

szociális és munkaügyi miniszter

1. számú melléklet a 16/2007. (IV. 13.) SZMM rendelethez

"1. számú melléklet a 13/2004. (IV. 27.) OM rendelethez

Adatszolgáltatás a ........... évi fejlesztési megállapodások alapján átvett, illetve az előző évi megmaradt támogatásokról
Támogatott intézményMaximálisan fogadható támogatási összeg:Ft
neve:
címe:Tárgyévi tanulói átlaglétszám:
OM azonosítója:
Gyakorlati képzésben részesülő hallgatók létszáma:
SorszámMegállapodásTámogatóFejlesztési támogatásFelhasználásMég fel nem használt támogatás összegeAz MPA képzési alaprészére visszafizetett támogatás összege
számadátumacégnevecímeadószámaSzak/Szakmacsoport/Szakképesítés megnevezéseGyakorlati oktatás és gyakorlati képzés helyszíneTanulói/ hallgatói létszámformája (eszköz/pénz)átvétel dátumaösszege FtA beszerzett/
átvett tárgyi
eszközök
értéke
Működtetési költségekre felhasznált támogatási összegDecentralizált pályázatra önerőként felhasznált támogatási összeg
összesen:000000
Kelt:"

2. számú melléklet a 16/2007. (IV. 13.) SZMM rendelethez

"2. számú melléklet a 13/2004. (IV. 27.) OM rendelethez

........... évi adatszolgáltatás a fejlesztési támogatásból megvalósított és értékesített vagy bérbe adott eszközökről
Támogatott intézmény
neve:
címe:
OM azonosítója:
SorszámÉrtékesített, illetve bérbe adott tárgyi eszközÉrtékesítésBérbeadásBefizetési kötelezettségAz MPA képzési
alaprészére
visszafizetett
támogatás
megnevezéseegyedi azonosítójabeszerzés/üzembe helyezés évebruttó bekerülési értéke (Ft)fejlesztési támogatásból finanszírozott bruttó:. bekerülési értéke (Ft)értékesítés/bérbeadás napján a könyv szerinti értéke (Ft)dátumabevétele (Ft)időtartamabérleti díja
(Ft)
értékesítés miattbérbeadás miatt
-
Összesen:0 Ft0 Ft0 Ft0 Ft0 Ft
Kelt:
P.H.
aláírás"

Lábjegyzetek:

[1] A Rendelet 1. § (6) bekezdés ag) pontja 2007. június 30-án lép hatályba.

[2] A Rendelet 6. § (1) bekezdés ah) pontja 2007. június 30-án lép hatályba.

Tartalomjegyzék