Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

402/2007. (XII. 27.) Korm. rendelet

a 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az Alkotmány 35. §-ának (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdés a)-b) pontjában megállapított feladatkörében a következőket rendeli el:

1. §

A 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 5. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a közreműködő szervezetek kötelesek közreműködő szervezeti tevékenység bevételeit és kiadásait operatív programonként elkülönítő nyilvántartás vezetését biztosítani."

2. §

Az R. 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "6. § A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, az Igazoló Hatóság és a közreműködő szervezetek olyan irányítási és kontroll-rendszert alakítanak ki, amelyek biztosítják a támogatási szerződés teljesítésének és az igényelt kiadások hitelességének ellenőrzését, valamint biztosítják az alkalmazandó nemzeti és közösségi jogszabályok betartását, különösen a kiadások támogathatósága, a közbeszerzések, az állami támogatás, a környezetvédelem, a tisztességes verseny, az esélyegyenlőség tárgyában és a technikai segítségnyújtás tárgyában."

3. §

Az R. a következő 7/A. §-sal egészül ki:

"7/A. § (1) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a közreműködő szervezetekre átruházott feladatok ellátásának elsőszintű ellenőrzésébe bevonja a Magyar Államkincstárt, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghatározott közreműködő szervezetek vonatkozásában, a (2)-(4) bekezdés szerint.

(2) A Magyar Államkincstár utólagosan, kockázatelemzés és mintavételezés alapján kiválasztott elszámolásokon ellenőrzi a kedvezményezett által benyújtott elszámolások közreműködő szervezet által történő feldolgozását, különösen az alábbi feltételek teljesülését:

a) a közreműködő szervezet a vonatkozó jogszabályokban, a működési kézikönyvben és módszertani útmutatókban meghatározott ellenőrzési tevékenységet elvégezte;

b) a megfelelő szintű jóváhagyások megtörténtek és azok dokumentáltak.

(3) A Magyar Államkincstár utólagosan, mintavételezés alapján ellenőrzi a tranzakciók közreműködő szervezet által az EMIR-ben történő rögzítésének szabályosságát és teljes körűségét.

(4) A Magyar Államkincstár a közreműködő szervezetek által készített kifizetési előrejelzéseket az EMIR-ben szereplő adatok és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által rendelkezésre bocsátott útmutató alapján ellenőrzi.

(5) A Magyar Államkincstár a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghatározott közreműködő szervezetekkel közösen, illetve a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghatározott projekteknél önállóan is, elsőszintű helyszíni ellenőrzéseket végez.

(6) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az (1)-(5) bekezdésekben meghatározott feladatok ellátásának részleteit a Magyar Államkincstárral külön együttműködési megállapodásban szabályozza, továbbá biztosítja ezen együttműködési megállapodás, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a közreműködő szervezetek közötti megállapodások közötti összhangot."

4. §

(1) Az R. 8. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A közreműködő szervezet és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetője e rendelet 1. számú melléklete szerint köteles nyilatkozni az általa működtetett irányítási és ellenőrzési rendszerek megfelelő és megbízható működéséről."

(2) Az R. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A közreműködő szervezet vezetője a tárgyévre vonatkozó nyilatkozatot a következő év február 28-ig megküldi a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetőjének. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetője a közreműködő szervezetek nyilatkozatait és a saját szervezetére vonatkozó - az irányító hatósági feladatok ellátására is kiterjedő -nyilatkozatot a tárgyévet követő év május 3 1-ig megküldi az államháztartásért felelős miniszter részére."

5. §

Az R. 11. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A kedvezményezett nem utalhatja a lebonyolítási bankszámlára az általános forgalmi adó (a továbbiakban: áfa) és a saját erő összegét, azt a szállító részére közvetlenül kell átutalnia."

6. §

(1) Az R. 18. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatás terhére elszámolható költségeket, és ezek alapján a kiutalandó támogatás összegét minden esetben forintban kell megállapítani. A forinttól eltérő pénznemben kiállított számla vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylat esetén a számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton szereplő összeget és az arra jutó támogatás összegét a számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton megjelölt fizikai teljesítés időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) által közzétett középárfolyamon kell forintra átszámítani. Az MNB által nem jegyzett pénznemben kiállított számla esetén a számlához kapcsolódó támogatási összeget a számlán megjelölt fizikai teljesítés időpontjában érvényes Európai Központi Bank által közzétett középárfolyamon kell euróra átváltani. Az EMIR biztosítja ezen összegek forintra történő átszámítását a fizikai teljesítés időpontjában érvényes hivatalos MNB középárfolyamon. Az átszámított forintértékből a támogatási szerződésben meghatározott támogatási aránnyal számított támogatási összeget kell kiutalni a kedvezményezett vagy szállító részére."

(2) Az R. 18. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A forráslehívás jóváhagyott, aláírt bizonylatának egy példányát az azt jóváhagyó szervezet a Magyar Államkincstárnak a jóváhagyást követő 5 munkanapon belül köteles megküldeni."

7. §

(1) Az R. 19. §-ának (5), (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(5) A támogatás folyósítására sor kerülhet a kedvezményezett részére fizetett támogatási előleg formájában, az Ámr.-ben nevesített esetekben és mértékben. Az egy projekten belüli projektelemekre a (4) bekezdés a)-b) pontjában foglalt finanszírozási formák alkalmazhatók, de az egyes projektelemekre csak az egyik alkalmazható. Előleg csak azon projektelem(ek) re vehető igénybe, ahol utólagos megtérítést választott a kedvezményezett. A kedvezményezett szállítója részére az Ámr.-ben nevesített előleg nem nyújtható. A kedvezményezett által a szállítója részére fizetendő előlegre jutó támogatás igénylésére benyújtott úgynevezett előleg bekérő dokumentumot - melynek pénzügyi teljesítését követően a szállító előleg számlát állít ki, és melyet a kedvezményezett köteles elszámolásra benyújtani - az elszámolható költségeket tartalmazó számlával azonos módon kell kezelni, vagyis az elszámolható költségnek minősülő előleg összegére jutó támogatás utalható ki közvetlenül a szállító részére. A saját erő és az áfa összegének a kedvezményezett általi pénzügyi teljesítését ez esetben is igazolni kell.

(6) Utólagos elszámolás céljából közbenső kifizetési kérelem a felhívásban meghatározott gyakorisággal akkor nyújtható be, ha az igényelt támogatás összege meghaladja a megítélt támogatás 10%-át, és legalább a 100 ezer forintot. 1 milliárd forintot meghaladó támogatás esetén közbenső kifizetési kérelem akkor nyújtható be, ha az igényelt támogatás meghaladja a támogatási szerződésben meghatározott összeget, de legalább a megítélt támogatás 2%-át. 10 milliárd forintot meghaladó támogatás esetén az egy közbenső kifizetési kérelemben igényelhető támogatás összegéről, illetve a közbenső kifizetési kérelem benyújtásának gyakoriságáról a támogatási szerződés rendelkezik.

(7) A (6) bekezdésben meghatározott kifizetési kérelemhez a kedvezményezettnek csatolnia kell az eredeti számlák általa hitelesített másolatát, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghatározott formátumú összesítőjét, és a számlák kifizetését igazoló dokumentumok általa hitelesített másolatát (pl. átutalást igazoló bankkivonat) . A hitelesítés módját a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség határozza meg az egységes működési kézikönyvben."

(2) Az R. 19. §-ának (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) A (4) bekezdés c) pont szerinti engedményezési szerződésnek tartalmaznia kell az engedményes általi kifejezett tudomásul vételét annak, hogy a támogatási összegre vagy annak egy meghatározott részére szóló követelés hatályosságának feltétele a támogatási szerződés szerinti adott kifizetési kérelem támogató általi jóváhagyása."

8. §

Az R. 20. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A kedvezményezett az eredeti számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton (a továbbiakban: számla) köteles feltüntetni a projekt regisztrációs számát, és hogy a számla "támogatás elszámolására benyújtásra került". A kedvezményezett által hitelesített számlamásolatnak ezen információkat már tartalmaznia kell."

9. §

Az R. 23-25. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"23. § (1) Az Európai Bizottság és az államháztartásért felelős miniszter felé történő beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését az e rendelet szerinti elkülönített, eredményszemléletű kettős könyvviteli nyilvántartásokkal kell biztosítani, amelyet a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben (a továbbiakban: számviteli törvény) foglalt számviteli alapelvek figyelembevételével kell vezetni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti számviteli nyilvántartást egyrészről a saját tevékenységére vonatkozóan az Igazoló Hatóság vezeti, másrészről az irányító hatóságok és közreműködő szervezetek európai uniós támogatások lebonyolításával kapcsolatos feladataihoz kötődő számviteli nyilvántartási kötelezettséget a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által átruházott feladatként a Magyar Államkincstár teljesíti, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség végső felelősségének megtartása mellett, valamennyi operatív program tekintetében teljes körűen, amelyet külön együttműködési megállapodás szabályoz.

(3) A (2) bekezdés szerinti elkülönített számviteli nyilvántartás részletes szabályait az Igazoló Hatóság határozza meg a Magyar Államkincstárral történt egyeztetést követően, majd azt megküldi a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek is. A szabályzat módosítása során ugyanezt az eljárást kell alkalmazni. A részletes szabályok teljes körűen tartalmazzák a számlarend és számlatükör felépítését.

(4) A számviteli nyilvántartás vezetéséhez az Igazoló Hatóság és a Magyar Államkincstár az EMIR-t köteles alkalmazni.

(5) Az EMIR-ben mind a követeléseket és azok pénzügyi teljesítését, mind a kötelezettségeket és azok pénzügyi teljesítését partnerenként és azon belül tételenként kell kimutatni.

(6) Az Igazoló Hatóság és a Magyar Államkincstár a (3) bekezdésben szereplő szabályozásnak megfelelő számlarendet és számlatükröt köteles alkalmazni, az abban foglaltaktól eltérni - az EMIR támogatásával biztosítandó egységes, összevont országos adatgyűjtés, adatszolgáltatás és beszámolás érdekében - nem lehet.

24. § (1) Az elkülönített, eredményszemléletű könyvvezetés alapján a számviteli törvény előírásai szerinti éves beszámolót kell készíteni a tárgyévet követő év május 30-ig.

(2) Az éves beszámolóval szemben támasztott tartalmi és formai követelményeket a 23. § (3) bekezdés szerinti szabályozásnak tartalmaznia kell.

(3) Az éves zárások végrehajtása előtt a Magyar Államkincstárnak az e rendelet 2. számú melléklete szerinti Nyilatkozatot kell kiállítania és a tárgyévet követő év február 28-ig megküldenie az Igazoló Hatóság részére. Az éves zárást az Igazoló Hatóság csak akkor hajthatja végre, ha a Nyilatkozat beérkezett.

25. § (1) A számviteli nyilvántartásokat forintban kell vezetni.

(2) Az Igazoló Hatóság és a Magyar Államkincstár a 23. § (3) bekezdésben meghatározott szabályozás szerint köteles a saját számviteli kézikönyvét a hozzá kapcsolódó ellenőrzési nyomvonalakkal elkészíteni, melynek részei:

a) számviteli folyamatok eljárási rendje,

b) számviteli politika, a 23. § (6) bekezdése szerinti számlatükör, számlarend,

c) bizonylati album.

(3) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek biztosítania kell, hogy - a banki kivonatok kivételével - a számviteli bizonylatok rendelkezésre álljanak a számviteli feladatokat ellátó Magyar Államkincstárnál. A számviteli bizonylatok felsorolását a 23. § (2) bekezdés szerinti együttműködési megállapodásban kell rögzíteni.

(4) A számviteli nyilvántartások vezetésének irányítására olyan szakembert kell alkalmazni, aki megfelel a számviteli törvény 151. §-ában foglalt, képesítésre és gyakorlatra vonatkozó követelményeknek."

10. §

Az R. 26. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 23. §-ban foglalt elkülönített számviteli nyilvántartásnak biztosítania kell, hogy az Európai Bizottság részére küldendő évközi adatszolgáltatások, pénzügyi zárások számviteli nyilvántartásból, beszámolóból nyerhető adatai, valamint az éves pénzügyi jelentések elkészítéséhez szükséges számviteli adatok megfelelő részletességgel rendelkezésre álljanak. E követelmény teljesítéséért az Igazoló Hatóság, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, valamint a Magyar Államkincstár vezetői felelősek az ellenőrzési nyomvonalban meghatározottak szerint."

11. §

Az R. 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"27. § Az elkülönített számviteli nyilvántartások vezetése során a Magyar Államkincstár az alábbi információk biztosításáért felelős:

a) a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláról a lebonyolítási bankszámlákra utalt központi költségvetési finanszírozás és a közösségi hozzájárulást előfinanszírozó összegek, alaponként, operatív programonként és prioritásonként,

b) a kedvezményezettek, a szállítók vagy az engedményesek részére a lebonyolítási bankszámláról kifizetett közösségi hozzájárulás és központi költségvetési finanszírozás összege prioritásonként, azon belül partnerek szerinti részletezettséggel,

c) az adott operatív programhoz tartozó prioritáson-kénti lebonyolítási bankszámlák forgalma.

d) előleg címén a kedvezményezettek részére kifizetett összegek, a kedvezményezettektől visszajáró támogatások, valamint egyéb címen behajtandó összegek, mint követelések,

e) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által jóváhagyott, engedélyezett, de a kedvezményezettek, illetve szállítók számára még ki nem fizetett összegek, valamint a kedvezményezettektől behajtott, de a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára még vissza nem utalt összegek, mint kötelezettségek, prioritásonként, azon belül partnerek szerinti részletezettséggel."

12. §

Az R. 29. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Annak érdekében, hogy az Igazoló Hatóság az irányítási és ellenőrzési rendszerek megfelelőségét meg tudja ítélni, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség:]

"b) tájékoztatásul megküldi az Igazoló Hatóság részére a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által jóváhagyott működési kézikönyvet annak mellékleteivel és az ellenőrzési nyomvonallal együtt, beleértve a közreműködő szervezetek eljárásrendjeit,"

13. §

Az R. 30. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az operatív programok keretében megítélt támogatások felhasználásának hitelesítése a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vagy az általa átruházott hatáskörben eljáró közreműködő szervezet feladata."

14. §

Az R. a következő 32/A. §-sal egészül ki:

"32/A. § (1) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség gondoskodik a projekt értékelésnek és bírálatnak a támogatásra vonatkozó döntés előkészítésében vagy meghozatalában részt vevőktől független ellenőrzéséről. Az ellenőrzés a projektkiválasztás szempontjainak való megfelelés vizsgálatára terjed ki.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzést évente legalább egy alkalommal, a normatív támogatások kivételével az egyes operatív programokból finanszírozott, támogatásban részesített projektek legalább 5%-ánál kell elvégezni."

15. §

Az R. 37. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A szabálytalansági vizsgálat elindításáról való döntés esetén, azzal egyidejűleg ki kell jelölni a szabálytalansági vizsgálat vezetőjét, valamint a vizsgálatba bevonandó szakértőket. A szabálytalanság-felelős a szabálytalansági vizsgálat elindításának vagy elutasításának tényét 2 munkanapon belül rögzíti az EMIR-ben."

16. §

Az R. 38. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"38. § (1) A közreműködő szervezetnél elindított szabálytalansági vizsgálat lefolytatásának jogát a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség annak az EMIR-ben történt rögzítését követő 3 munkanapon belül magához vonhatja. Ebben az esetben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség döntéséről írásban értesíti a közreműködő szervezet vezetőjét és szabálytalanság felelősét, és egyúttal kéri a szabálytalanság elkövetését alátámasztó dokumentumok megküldését. (2) A közreműködő szervezet szabálytalanság-felelőse az eredeti dokumentumokat - másolat megtartása mellett -az (1) bekezdés szerinti megkereséstől számított 5 munkanapon belül megküldi a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek."

17. §

(1) Az R. 40. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A szervezet vezetője a jelentés, valamint döntésének megküldésével értesíti a szabálytalanság-felelőst."

(2) Az R. 40. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha a szabálytalanság megállapításához más hatóság előzetes döntése szükséges, a szabálytalansági eljárást mindaddig fel kell függeszteni, amíg a hatáskörrel rendelkező hatóság határozatot nem hozott. A felfüggesztés időtartama az elintézési határidőbe nem számít be. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a szabálytalansági eljárás felfüggesztésének elrendelésével egyidejűleg dönthet a kifizetések felfüggesztésének elrendeléséről. A kifizetések felfüggesztésének elrendeléséről és megszüntetéséről a kedvezményezettet haladéktalanul tájékoztatni kell."

(3) Az R. 40. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a honlapján közzéteszi - a személyes adatok kivételével - a szabálytalansági eljárásban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a közreműködő szervezet által hozott, szabálytalanság megtörténtét megállapító döntéseket, a döntést követő 30 napon belül a kedvezményezett nevének, a projekt címének, a szabálytalanság elkövetése módjának, a szabálytalanság következményének, és a szabálytalansággal érintett összegnek a feltüntetésével."

18. §

Az R. 42. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség felelőssége annak biztosítása, hogy a már kifizetett, de szabálytalanul felhasznált támogatási összegek a kedvezményezettektől behajtásra kerüljenek. A behajtott összeget a lebonyolítási bankszámlán történő jóváírásáról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül a megfelelő fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára kell visszautalni. Amennyiben a visszafizetett támogatás összege korábban az Igazoló Hatóságtól lehívásra került, akkor a behajtott összeg közösségi támogatási részét a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlán történő jóváírásáról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül kell visszautalni az Igazoló Hatóság bankszámlájára."

19. §

Az R. 43. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a negyedik negyedéves szabálytalansági jelentések mellékleteként kimutatást küld az Igazoló Hatóság részére az operatív program projektjei keretében visszavont összegekről, továbbá a behajtott, illetve adott időpontban behajtásra váró, a behajtási eljárások megindításának éve szerint osztályozott összegekről, illetve tájékoztatja az Igazoló Hatóságot a behajtott összegek újrafelhasználásának módjáról."

20. §

Az R. 43. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a szabálytalansági eljárások indításáról, a megtett intézkedésekről és azok eredményeiről az Európai Bizottság által meghatározott formában a szabálytalanságról hozott döntést követő 5 munkanapon belül jelentést küld az Igazoló Hatóság részére, abban az esetben, ha a szabálytalanság újfajta jogellenes gyakorlat elkövetésére utal, vagy Magyarország területén kívül is hatásai vannak.

(5) Minden negyedévet követő 6 héten belül a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tájékoztatást küld az Igazoló Hatóság részére, amennyiben a rendelkezésre álló dokumentumok alapján feltételezhető, hogy egy szabálytalansággal érintett, korábban kifizetett támogatási összeg nem fizettethető vissza. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a támogatást odaítélő határozat másolatát, a kedvezményezettnek folyósított utolsó kifizetés dátumát, a beszedési utalvány másolatát, csőd esetén a kedvezményezett fizetésképtelenségét igazoló dokumentum másolatát és a vonatkozó összeg visszafizetése céljából hozott intézkedések és azok eredményének összefoglalását, azok dátumának megjelölésével. A kézhezvételtől számított egy héten belül az Igazoló Hatóság megküldi a tájékoztatást az Európai Bizottság részére, abban az esetben, ha az érintett összeg részben vagy egészben az Európai Bizottságtól lehívásra került."

21. §

Az R. 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Minden negyedévet követő 7 héten belül a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által benyújtott negyedéves jelentések alapján az Igazoló Hatóság köteles jelentést küldeni az OLAF Koordinációs Iroda részére az 1828/2006 EK rendelet alapján, a jelentéstételi kötelezettség alá eső, a programok lebonyolítása során tapasztalt szabálytalanságokról vagy visszaélésekről, az ezekkel kapcsolatban megtett intézkedésekről, illetőleg a folyamatban levő államigazgatási, bírósági eljárások helyzetéről. A jelentést az OLAF Koordinációs Iroda megküldi az Európai Bizottság (Európai Csalásellenes Hivatal) részére, illetve annak személyes adatokat nem tartalmazó kivonatát az Ellenőrzési Hatóságnak tájékoztatásul.

(2) A negyedik negyedéves jelentéshez csatolva az Igazoló Hatóság a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által negyedévente benyújtott jelentések alapján évente egyszer kimutatást küld az OLAF Koordinációs Irodának a visszavont összegekről, továbbá a behajtott, illetve a behajtásra váró összegekről, a behajtási eljárás megindításának éve szerinti csoportosításban, melyet az OLAF Koordinációs Iroda továbbít az Európai Bizottság (Európai Csalásellenes Hivatal) részére, illetve annak személyes adatokat nem tartalmazó kivonatát megküldi az Ellenőrzési Hatóságnak tájékoztatásul."

22. §

Az R. 44. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által benyújtott 43. § (4) bekezdés szerinti jelentést az Igazoló Hatóság köteles a kézhezvételt követő 5 munkanapon belül megküldeni az OLAF Koordinációs Iroda részére. A jelentést az OLAF Koordinációs Iroda megküldi az Európai Bizottság (Európai Csalásellenes Hivatal) részére, illetve szükség esetén a szabálytalanságban érintett többi tagállam részére, továbbá a jelentés személyes adatokat nem tartalmazó kivonatát megküldi az Ellenőrzési Hatóságnak tájékoztatásul."

23. §

Az R. 46. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Ellenőrzési Hatóság az Európai Bizottság által meghatározott módszertan alapján - az Audit Bizottság véleményének kikérésével - elkészíti a nemzeti ellenőrzési stratégiát, illetve - szükség esetén- annak módosítását."

24. §

Az R. 48. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az Ellenőrzési Hatóság az (1) bekezdésben meghatározott rendszerellenőrzésekről készült ellenőrzési jelentést a jelentés lezárását követően haladéktalanul megküldi az Európai Bizottság, valamint az Igazoló Hatóság részére."

25. §

Az R. 49. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Ellenőrzési Hatóság elvégzi az operatív programok esetében a teljes támogatható kiadások mintavételes ellenőrzését. Az ellenőrzések mintavételezési alapja az Igazoló Hatóság által az Európai Bizottság felé igazolt költség."

26. §

Az R. 50. §-a (2) bekezdésének a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[Az intézkedési terveket, azok elkészültét követő 15 naptári napon belül köteles megküldeni]

"a) a közreműködő szervezet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, az Igazoló Hatóság és az Ellenőrzési Hatóság részére;

b) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Igazoló Hatóság és az Ellenőrzési Hatóság részére;"

27. §

(1) Az R. 53. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az irányító hatóságok beszámolói alapján minden évben elkészíti az irányítási és ellenőrzési rendszer változásairól szóló beszámolót, melyet szeptember 30-ig megküld az Ellenőrzési Hatóság részére. Az irányítási és ellenőrzési rendszerek változásáról szóló beszámoló a (2) bekezdés szerinti éves ellenőrzési jelentés része."

(2) Az R. 53. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Az Ellenőrzési Hatóság 2008 és 2015 között minden év december 3 1-ig benyújtja az éves ellenőrzési jelentést az Európai Bizottságnak, melyet megküld a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek is. Az Ellenőrzési Hatóság az éves ellenőrzési jelentés összefoglalóját közzéteszi honlapján."

28. §

Az R. 57. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A támogatási szerződésben ki kell kötni az alábbi biztosítékokat:]

"b) a kedvezményezett által a projekt keretében beszerzett ingatlan vagyontárgyra elidegenítési és terhelési tilalom alapítása, a tulajdonjog megszerzését követően haladéktalanul;"

29. §

Az R. 58. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pályázati útmutatóban a közreműködő szervezet a megfelelő indokok megjelölése mellett rendelkezhet úgy, hogy az (1) bekezdés a), b), e), illetve g) pontja szerinti biztosítékokat nem, vagy csak az ott meghatározott feltételek mellett fogadja el."

30. §

Az R. 60. §-ának d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem kötelesek az 58-59. §-ban meghatározott biztosítékot nyújtani:]

"d) a helyi önkormányzatok, helyi kisebbségi önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások, önkormányzatok egyéb társulásai és ezek költségvetési szervei, amennyiben a támogatás teljes egészében önként vállalt helyi közügy megoldását vagy önkormányzati kötelező feladat ellátását szolgálja. Nem kötelesek továbbá biztosítékot szolgáltatni, amennyiben a fejlesztés tárgya, vagy a fejlesztés eredményeként létrejövő vagyontárgy önkormányzati törzsvagyon, vagy törzsvagyonná válik,"

31. §

Az R. 8. §-ának (4) bekezdése, 45. §-ának (5) bekezdése és 55. §-ának (2) bekezdése hatályukat vesztik.

32. §

(1) E rendelet 2008. január 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) Az R. 1. számú melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

33. §

E rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

34. §

Ez a rendelet a következő közösségi rendeletek végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg:

a) a Tanács 2006. július 11-i 1083/2006/EK rendelete az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;

b) a Bizottság 2006. december 8-i 1828/2006/EK rendelete az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok meghatározásáról.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Melléklet a 402/2007. (XII. 27.) Korm. rendelethez

[1. számú melléklet a 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelethez]

NYILATKOZAT

A) Alulírott, ............................ a/z/ ................. vezetője, jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy ............. évben az általam vezetett szervezetnél az előírásoknak megfelelően gondoskodtam az európai uniós támogatásokkal kapcsolatos feladatok ellátásához kapcsolódó belső kontroll rendszerek hatékony, eredményes és gazdaságos működtetéséről.

Gondoskodtam

- a feladatok ellátására vonatkozó megállapodásban/szerződésben/jogszabályban előírt tevékenységek meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáról.

- a szervezet feladatainak ellátásában a szakmai hatékonyság, eredményesség és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséről,

- a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről, azok teljességéről és hitelességéről,

- a belső kontroll megszervezéséről és hatékony, eredményes és gazdaságos működtetéséről.

Kijelentem, hogy

- a benyújtott beszámolók és elszámolások a legjobb tudásom szerint a valóságnak megfelelőek, teljeskörűek és pontosak,

- olyan rendszert vezettem be, ami megfelelő bizonyosságot nyújt az eljárások jogszerűségére és szabályszerűségére vonatkozóan, továbbá megfelel a hazai és közösségi szabályoknak,

- a szervezeten belül jól körülhatárolt volt a felelősségi körök meghatározása, működtetése, a vezetők a szervezet minden szintjén tisztában voltak a célokkal és az azok elérését segítő eszközökkel annak érdekében, hogy végre tudják hajtani a kitűzött feladatokat és értékelni tudják az elért eredményeket. E tevékenységről a vezetői beszámoltatás rendszerén keresztül folyamatos információval rendelkeztem, a tevékenységet folyamatosan értékeltem.

Keh,

P. H.

................................................

aláírás

B) Az A) pontban meghatározott nyilatkozatot az alábbiak miatt nem áll módomban megtenni:
Keh,


P. H.
……………………………..
aláírás

Tartalomjegyzék