Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

403/2007. (XII. 27.) Korm. rendelet

a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az Alkotmány 35. §-ának (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdés a)-b) pontjában megállapított feladatkörében a következőket rendeli el:

1. §

A Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-a (1) bekezdésének 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"9. Hitelesítési jelentés: egyrészt az Operatív Program és Equal közreműködő szervezetnek az irányító hatóság felé a forráslehíváshoz kapcsolódóan fennálló jelentési kötelezettsége, másrészt az Operatív Program és Equal irányító hatóságnak vagy a közreműködő szervezetnek a kifizető hatóság felé fennálló rendszeres jelentéstételi kötelezettsége annak alátámasztására, hogy a felhasznált támogatásokra irányuló ellenőrzési kötelezettségek teljesültek, az irányító hatóság és a közreműködő szervezet irányítási és ellenőrzési rendszerei hatékonyan, a jogszabályi előírásokkal, valamint a közösségi politikákkal összhangban működnek, harmadrészt, Kohéziós Alap esetén a közreműködő szervezetnek a Kohéziós Alap irányító hatóság felé fennálló, továbbá a Kohéziós Alap irányító hatóságnak a kifizető hatóság felé fennálló nyilatkozattételi kötelezettsége annak alátámasztásra, hogy a kapcsolódó költségkimutatásban szereplő költségek megfelelőek."

2. §

Az R. 3. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A végső egyenleg átutalásából származó forrást a központi költségvetés fő bevételei fejezetben, bevételként kell megtervezni és elszámolni."

3. §

Az R. 4. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A végső egyenleg átutalásából származó forrást a központi költségvetés fő bevételei fejezetben, bevételként kell megtervezni és elszámolni."

4. §

Az R. 7. §-a (1) bekezdésének g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az irányító hatóság egy olyan lebonyolítási rendszert működtet, melyben egyértelműen szabályozottak és az eljárásrendekben rögzítettek az alábbi feladatok:]

"g) a kifizető hatóság által közzétett útmutatóban meghatározott formai és tartalmi követelményeknek megfelelő hitelesítési jelentés kiállítása, valamint benyújtása a kifizető hatóság részére, amennyiben a hitelesítési jelentést a közreműködő szervezet állítja ki, a hitelesítési jelentés ellenjegyzése, valamint benyújtása a kifizető hatóság részére;"

5. §

Az R. 8. §-ának (2) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:

[Az átruházott feladatokat ellátó közreműködő szervezet - az átruházás szabályai szerint - részt vehet az operatív programok, valamint az EQUAL program terhére meghirdetett pályázatokkeretében megítélt támogatások pénzügyi lebonyolításában, továbbá e tevékenysége keretében elláthatja az alábbi pénzügyi és számviteli feladatokat:]

"l) a kifizető hatóság felé küldendő hitelesítési jelentés összeállítása."

6. §

Az R. 23. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) Az irányító hatóság az elszámolható költségeket minden esetben forintban határozza meg. A forinttól eltérő pénznemben kiállított számla vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylat esetén a számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton szereplő összeget és az arra jutó támogatás összegét a számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton megjelölt fizikai teljesítés napján - ha a fizikai teljesítés napja munkaszüneti nap, akkor a teljesítés napját követő első munkanapon - érvényes a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) által közzétett középárfolyamon kell forintra átszámítani. Az MNB által nem jegyzett pénznemben kiállított számla esetén a számlához kapcsolódó elszámolható költségeket a számlán megjelölt fizikai teljesítés időpontjában érvényes, az Európai Központi Bank által közzétett középárfolyamon kell euróra átváltani. Az EMIR biztosítja ezen összegek forintra történő átszámítását a fizikai teljesítés időpontjában érvényes hivatalos MNB középárfolyamon. Az átszámított forintértékből a támogatási szerződésben meghatározott támogatási aránnyal számított támogatási összeget kell kiutalni a kedvezményezett vagy a szállító részére.

(3) Minden egyes forráslehívási folyamat során az irányító hatóság gondoskodik a rendszerbe korábban bevitt, még le nem hívott támogatásra jogosult számlák adatainak összesítéséről, azaz az EMIR-ben történő forráslehívás és kapcsolódó hitelesítési jelentés összeállításáról, majd elektronikusan és nyomtatott formában, az illetékes vezető aláírásával igazolva is jóváhagyja a forráslehívási dokumentációt, és a hibátlan és hiánytalan benyújtás esetén az azt követő 6 munkanapon belül intézkedik a vonatkozó forint lebonyolítási (bank) számlára történő utalásról. E jóváhagyást megelőzően az adott forráslehívásra vonatkozóan kifizetés sem az előirányzat-felhasználási keretszámláról, sem a lebonyolítási bankszámláról nem kezdeményezhető."

7. §

Az R. 25. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Miután az irányító hatóság folyósította a kedvezményezetteknek vagy szállítóknak a jogosult támogatás teljes összegét, illetve a KTK technikai segítségnyújtás intézkedésre vonatkozóan a KTK irányító hatóság teljesítette fizetési kötelezettségét a szállító részére, a kifizető hatóság az EMIR finanszírozási modul adatai alapján utólagosan elszámolja a közösségi hozzájárulásnak a központi költségvetés által előfinanszírozott összegét, és ezen elszámolás jóváhagyását követő 3 munkanapon belül átutalja azt a vonatkozó operatív program forint bankszámlájáról a vonatkozó fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára, figyelembe véve a vonatkozó operatív program forintbankszámláján rendelkezésre álló forrásokat."

8. §

Az R. 42. §-át megelőző alcím helyébe a következő alcím lép:

"Kohéziós Alap projekthez kapcsolódó, a kifizető hatóság felé fennálló hitelesítési jelentési kötelezettségek"

9. §

Az R. 43. §-át megelőző alcím helyébe a következő alcím lép:

"Az operatív programokhoz, valamint az EQUAL programhoz kapcsolódó, a kifizető hatóság felé fennálló hitelesítési jelentési kötelezettségek"

10. §

Az R. 43/B. §-ának (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(5) A strukturális alapok közreműködő szervezetnél, illetve a Kohéziós Alap közreműködő szervezetnél vagy lebonyolító testületnél elindított szabálytalansági vizsgálat lefolytatásának jogát az operatív program irányító hatóság vezetője, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság vezetője annak az EMIR-ben történt rögzítését követő 3 munkanapon belül magához vonhatja. Ebben az esetben az operatív program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság vezetője döntéséről írásban értesíti a közreműködő szervezet vagy lebonyolító testület vezetőjét és szabálytalanság felelősét, és egyúttal kéri a szabálytalanság elkövetését alátámasztó dokumentumok megküldését.

(6) A közreműködő szervezet, lebonyolító testület szabálytalanság-felelőse az eredeti dokumentumokat - másolat megtartása mellett - a (5) bekezdés szerinti megkereséstől számított 5 munkanapon belül megküldi az operatív program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság vezetőjének."

11. §

Az R. 47. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az operatív program irányító hatóság, a KTK technikai segítségnyújtás intézkedésre vonatkozóan a KTK irányító hatóság, illetve az EQUAL program irányító hatóság felelőssége annak biztosítása, hogy a már kifizetett, de szabálytalanul felhasznált támogatási összegek a kedvezményezettektől behajtásra kerüljenek. A behajtott összeget a lebonyolítási (bank) számlán történő jóváírásáról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül a forrásgazda megfelelő fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell visszautalni. Amennyiben a visszafizetett támogatás összege korábban a kifizető hatóságtól lehívásra került, akkor a behajtott összeg közösségi támogatási részét a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlán történő jóváírásáról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül kell visszautalni a kifizető hatóság (bank) számlájára."

12. §

Az R. 48. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az operatív program irányító hatóság, az EQUAL program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság a negyedik negyedéves szabálytalansági jelentések mellékleteként kimutatást küld a kifizető hatóság részére az operatív program, az EQUAL program, illetve a Kohéziós Alap projektjei keretében visszavont összegekről, továbbá a behajtott, illetve adott időpontban behajtásra váró, a behajtási eljárások megindításának éve szerint osztályozott összegekről, illetve tájékoztatja a kifizető hatóságot a behajtott összegek újrafelhasználásának módjáról."

13. §

Az R. 48. §-a a következő (3)-(4) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az operatív program irányító hatóság, az EQUAL program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság a szabálytalansági eljárások indításáról, a megtett intézkedésekről és azok eredményeiről az Európai Bizottság által meghatározott formában a szabálytalanságról hozott döntést követő 5 munkanapon belül jelentést küld a ki-fizető hatóság részére, abban az esetben, ha a szabálytalanság újfajta jogellenes gyakorlat elkövetésére utal, vagy Magyarország területén kívül is hatásai vannak.

(4) Minden negyedévet követő 6 héten belül az operatív program irányító hatóság, az EQUAL program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság tájékoztatást küld a kifizető hatóság részére, amennyiben a rendelkezésre álló dokumentumok alapján feltételezhető, hogy egy szabálytalansággal érintett, korábban kifizetett támogatási összeg nem fizettethető vissza. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a támogatást odaítélő határozat másolatát, a kedvezményezettnek folyósított utolsó kifizetés dátumát, a beszedési utalvány másolatát, csőd esetén a kedvezményezett fizetésképtelenségét igazoló dokumentum másolatát és a vonatkozó összeg visszafizetése céljából hozott intézkedések és azok eredményének összefoglalását, azok dátumának megjelölésével. A tájékoztatást a kézhezvételtől számított egy héten belül a kifizető hatóság megküldi az Európai Bizottság részére, abban az esetben, ha az érintett összeg részben vagy egészben az Európai Bizottságtól lehívásra került."

14. §

Az R. 49. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A negyedik negyedéves jelentéshez csatolva a kifizető hatóság, az operatív program irányító hatóság, az EQUAL program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság által negyedévente benyújtott jelentés alapján évente egyszer kimutatást küld az OLAF Koordinációs Irodának a visszavont összegekről, továbbá a behajtott, illetve a behajtásra váró összegekről, a behajtási eljárás megindításának éve szerinti csoportosításban, melyet az OLAF Koordinációs Iroda továbbít az Európai Bizottság (Európai Csalásellenes Hivatal) felé."

15. §

Az R. 49. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az operatív program irányító hatóság, az EQUAL program irányító hatóság, illetve a Kohéziós Alap irányító hatóság által benyújtott 48. § (3) bekezdés szerinti jelentést a kifizető hatóság köteles megküldeni az OLAF Koordinációs Iroda részére. A jelentést az OLAF Koordinációs Iroda megküldi Európai Bizottság (Európai Csalásellenes Hivatal), illetve szükség esetén a szabálytalanságban érintett többi tagállam részére."

16. §

Az R. 52. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A pénzügyi lebonyolítás során a folyamatba épített ellenőrzés részeként az operatív program irányító hatóságnak, az EQUAL program közreműködő szervezeteknek és a Kohéziós Alap közreműködő szervezetnek gondoskodnia kell a kifizetéseket megelőző dokumentum alapú, valamint - kockázatelemzés alapján történő - helyszíni ellenőrzések lefolytatásáról, melyek keretében ellenőrizni kell a programok, illetve projektek támogatási szerződéseknek (ideértve az azoknak elválaszthatatlan részét képező mellékleteket) megfelelő fizikai és pénzügyi előrehaladását, valamint azt, hogy a benyújtott számla vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylat összhangban van a pályázatra vonatkozó döntéssel és a szerződéses feltételekkel, a fizikai és teljesítmény mutatószámok teljesítésével, a közbeszerzésre vonatkozó közösségi és nemzeti előírásokkal. A folyamatba épített ellenőrzések keretében a számlákon szereplő költségek elszámolhatóságának megállapításához ellenőrizni kell az elszámolásra benyújtott számlákhoz kapcsolódó szerződéseket, illetve 448/2004/EK és a 16/2003/EK rendelet előírásaival összhangban az alvállalkozók igénybevételét is."

17. §

Az R. 53/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"53/A. § Az operatív program közreműködő szervezet és a Kohéziós Alap közreműködő szervezet vezetője e rendelet melléklete szerint köteles nyilatkozni az általa működtetett irányítási és ellenőrzési rendszerek megfelelő működéséről, e nyilatkozatot február 28-ig megküldi az irányító hatósági feladatok ellátásáért felelős szerv vezetőjének. Az irányító hatósági feladatok ellátásáért felelős szerv vezetője köteles a saját szervezetére vonatkozóan nyilatkozni e rendelet melléklete szerint, és a közreműködő szervezetek nyilatkozatait, valamint a saját nyilatkozatát minden év május 31-ig megküldeni a pénzügyminiszternek."

18. §

Az R. 57. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A KEHI az (1) bekezdésben meghatározott rendszerellenőrzésekről készült ellenőrzési jelentést a jelentés lezárását követően haladéktalanul megküldi az Európai Bizottság részére."

19. §

Az R. 59. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az 5-15%-os ellenőrzésekről szóló jelentéseknek meg kell felelniük az Európai Bizottság által meghatározott módszertanoknak, és tartalmazniuk kell az ellenőrzés során elvégzett kockázatelemzés vagy mintavételezés leírását és a minták kiválasztásának indokolását."

20. §

Az R. 61. §-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A KEHI éves összegző jelentést készít a 438/2001/EK rendelet 10-12. cikkében foglaltak alkalmazásáról.

(2) A KEHI éves összegző jelentést készít a 1386/2002/EK rendelet 9-11. cikkében foglaltak alkalmazásáról."

21. §

Az R. 62. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A Közösségi Támogatási Keret irányító hatóság minden évben elkészíti az irányítási és ellenőrzési rendszer változásairól szóló összesített jelentést, melyet május 31-ig megküld a KEHI-nek.

(3) A Kohéziós Alap irányító hatóság minden évben elkészíti az irányítási és ellenőrzési rendszer változásairól szóló összesített jelentést, melyet május 31-ig megküld a KEHI-nek."

22. §

Az R. 63. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"63. § A KEHI elnöke a 61-62. §-okban meghatározott jelentésekből - a pénzügyminiszter és az irányító hatóságot működtető szervek véleményének kikérésével - összeállított éves összefoglaló jelentést minden év június 30-ig megküldi az Európai Bizottságnak."

23. §

(1) Az R. 64. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az operatív programok, az EQUAL program programjainak és a Kohéziós Alap projektjeinek végső elszámolásához kapcsolódóan a zárónyilatkozat kiadásához szükséges ellenőrzéseket a KEHI hajtja végre, az Európai Bizottság által kiadott módszertan szerint."

(2) Az R. 64. §-ának (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(4) A KEHI az operatív programok és az EQUAL program tekintetében, a végső egyenleg átutalási igénylés dokumentációi alapján lefolytatja a zárónyilatkozat kiadásához szükséges ellenőrzéseket. A KEHI az ellenőrzési jelentés tervezetét egyeztetés céljából megküldi az ellenőrzött szervezeteknek és a pénzügyminiszternek. Az ellenőrzések alapján a KEHI zárónyilatkozatot állít ki, amelyet legkésőbb a kifizetési határidőtől számított 5 hónapon belül megküld a pénzügyminiszternek. A pénzügyminiszter gondoskodik a zárónyilatkozat a kifizetési határidőtől számított 6 hónapon belül az Európai Bizottságnak történő megküldéséről.

(5) A KEHI a Kohéziós Alap projekt végső egyenleg átutalási igénylés dokumentációja és a projekt zárójelentése alapján lefolytatja a zárónyilatkozat kiadásához szükséges ellenőrzéseket. A KEHI az ellenőrzési jelentés tervezetét egyeztetés céljából megküldi az ellenőrzött szervezeteknek és a pénzügyminiszternek. Az ellenőrzések alapján a KEHI zárónyilatkozatot állít ki, amelyet legkésőbb a kifizetési határidőtől számított 5 hónapon belül megküld a pénzügyminiszternek. A pénzügyminiszter gondoskodik a zárónyilatkozatnak a kifizetési határidőtől számított 6 hónapon belül az Európai Bizottságnak történő megküldéséről."

24. §

(1) E rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R. 44/A. § (3) bekezdése hatályát veszti.

(3) Az R. melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

25. §

E rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

26. §

Ez a rendelet a következő közösségi rendeletek végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg:

a) a Tanács 1999. június 21-i 1260/1999/EK rendelete a strukturális alapokra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról;

b) a Bizottság 2001. március 2-i 438/2001/EK rendelete a strukturális alapok keretében nyújtott támogatások irányítási és ellenőrzési rendszerei tekintetében az 1260/1999/EK tanácsi rendelet végrehajtása részletes szabályainak megállapításáról;

c) a Bizottság 2002. július 29-i 1386/2002/EK rendelete a Kohéziós Alapból nyújtott támogatások irányítási és ellenőrzési rendszere, valamint a pénzügyi korrekciós eljárás tekintetében az 1164/94/EK tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Melléklet a 404/2007. (XII. 27.) Korm. rendelethez

Melléklet a 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelethez

NYILATKOZAT
A) Alulírott, ............................. a/z/................... közreműködő szervezet/irányító hatóság vezetője, jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy ............. évben az
általam vezetett szervezetnél az előírásoknak megfelelően gondoskodtam az európai uniós támogatásokkal kapcsolatos közreműködő szervezeti/irányító hatósági feladatok ellátásához kapcsolódó belső kontroll rendszerek hatékony, eredményes és gazdaságos működtetéséről.
Gondoskodtam
- a közreműködő szervezet/irányító hatóság feladatának ellátására vonatkozó megállapodásban/szerződés-
ben/jogszabályban előírt tevékenységek meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáról,
- a szervezet feladatainak ellátásában a szakmai hatékonyság, eredményesség és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséről,
- a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről, azok teljességéről és hitelességéről,
- a belső kontroll megszervezéséről és hatékony, eredményes és gazdaságos működtetéséről.
Kijelentem, hogy
- a benyújtott beszámolók és elszámolások a legjobb tudásom szerint a valóságnak megfelelőek, teljeskörűek és pontosak,
- olyan rendszert vezettem be, ami megfelelő bizonyosságot nyújt az eljárások jogszerűségére és szabályszerűségére vonatkozóan, továbbá megfelel a hazai és közösségi szabályoknak,
- a szervezeten belül jól körülhatárolt volt a felelősségi körök meghatározása, működtetése, a vezetők a szervezet minden szintjén tisztában voltak a célokkal és az azok elérését segítő eszközökkel annak érdekében, hogy végre tudják hajtani a kitűzött feladatokat és értékelni tudják az elért eredményeket. E tevékenységről a vezetői beszámoltatás rendszerén keresztül folyamatos információval rendelkeztem, a tevékenységet folyamatosan értékeltem.
Keh,
P. H.
…………………
aláírás
B) Az A) pontban meghatározott nyilatkozatot az alábbiak miatt nem áll módomban megtenni:
Keh,
P. H.
…………………….
aláírás

Tartalomjegyzék