Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

21/2008. (VIII. 22.) KHEM rendelet

az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénz-ügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

E rendelet hatálya a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül az alábbi előirányzatokra terjed ki:

a) Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás,

b) BKSZ működtetésének támogatása,

c) A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése,

d) RO-LA gördülő országút,

e) Energia Központ Kht. közhasznú feladatai,

f) Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján,

g) Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok.

2. §

(1)[1] Az 1. § a)-g) pontjaiban felsorolt fejezeti kezelésű előirányzatok forrása a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) e célra jóváhagyott előirányzat.

(2) Az előirányzatok terhére éven túli kötelezettségvállalást a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) engedélyezhet az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 47. §-ára és 49. § r) pontjában foglalt rendelkezésre figyelemmel.

3. §

(1) A miniszter az előirányzatokból nyújtott támogatások rendeltetésüknek megfelelő felhasználását ellenőrzi.

(2) Ha az ellenőrzés során a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása kerül megállapításra, a támogatás jogtalanul igénybe vett része visszavonásra kerül.

(3) A támogatottnak a jogtalanul igénybe vett támogatást az igénybevétel napjától a visszavonási döntés időpontjáig számítva a - visszavonáskor érvényes mértékű -jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamattal növelt összeggel kell visszafizetnie.

Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás

4. §

(1) Az előirányzat célja a mecseki uránércbányászat beruházási program befejező szakaszában, valamint a befejezést követően - az ivóvízbázis védelme, valamint egyéb környezet- és egészségvédelmi okok miatt - a víztisztítás folytatására, a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésére és a rekultivált területek egy részének karbantartására szolgáló támogatási forrás biztosítása.

(2) A beruházási program megvalósításának, a környezeti rekultiváció elvégzésének, a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésének kötelezettje a MECSEK-ÖKO Környezetvédelmi Zrt. (a továbbiakban: MECSEK-ÖKO Zrt.).

(3) A MECSEK-ÖKO Zrt. az előirányzat terhére elvégzendő feladatokról január 15-éig, tételes - felhasználási ütemezéssel és indokolással ellátott - Intézkedési Tervet készít.

(4) A miniszter az Intézkedési Terv elfogadását követően a támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a MECSEK-ÖKO Zrt.-vel támogatási szerződést köt.

(5) A támogatás folyósítása a támogatási szerződésben foglaltak szerint történik.

(6) A MECSEK-ÖKO Zrt. a támogatás felhasználásáról szöveges indokolással alátámasztott féléves és éves elszámolást készít a miniszter részére.

(7) A támogatás folyósításának feltétele a szakmai feladatok, valamint a (6) bekezdésben foglalt elszámolási kötelezettség teljesítése.

BKSZ működtetésének támogatása

5. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása

a) az elővárosi autóbusz és vasúti szolgáltatók részére a budapesti egyesített bérletekből, valamint a BKSZ továbbfejlesztése során bevezetett, további díjszabási konstrukciókból származó bevételkiesés - minisztériumra jutó részének - pótlási igényére (kompenzáció),

b) a Budapesti Közlekedés-Szervező Kht. működési ráfordításainak fedezésére.

(2) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatás felhasználásáról, a támogatással történő utólagos elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a miniszter szerződésben állapodik meg a támogatottakkal.

(3) A támogatottak a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott elszámolást készítenek a miniszter részére.

A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése

6. §

(1) Az előirányzat célja a közösségi közlekedés regionális szintű megszervezésére szolgáló regionális szintű intézményrendszer működtetése, valamint a közösségi közlekedés további szakmai feladatainak, a hatékony működés ellenőrzésének finanszírozása.

(2) A Regionális Közlekedésszervező Irodák (a továbbiakban: RKI) feladata az adott régió, térség utazási igényeinek folyamatos figyelemmel kísérése, a közlekedési alágazatok közötti összhang biztosítása. Az RKI feladata a közforgalmú közlekedés igényeihez igazodó menetrendi szerkezet kialakítása, a menetrendek jóváhagyására vonatkozó döntések előkészítése, valamint az adott térségben az ügyfélszolgálati tevékenység támogatása. Az RKI működtetésével kapcsolatos feladatokat - a miniszter szakmai irányítása mellett - a Közlekedéstudományi Intézet Non-profit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: KTI Nonprofit Kft.) látja el.

(3) Az RKI működtetésével kapcsolatos támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a miniszter a KTI Non-profit Kft.-vel szerződésben állapodik meg.

(4) A támogatás folyósítása havonta egyenlő részletekben történik utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(5) A KTI Nonprofit Kft. a támogatás felhasználásáról szöveges indokolással alátámasztott negyedéves és éves elszámolást készít a miniszter részére.

(6) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint az (5) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(7) A miniszter a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

6/A. §[2]

(1) Az előirányzat felhasználható a hajózásra alkalmas, illetőleg hajózásra alkalmassá tehető természetes és mesterséges felszíni vizek víziúttá nyilvánításáról szóló 17/2002. (III. 7.) KöViM rendeletben meghatározott, a Tisza és a Bodrog folyókon a köteles kompok közlekedésbiztonságot fokozó átalakítására.

(2) Az (1) bekezdés szerinti fejlesztési feladatok finanszírozása pályázati úton történik. A pályázati dokumentációt az előirányzat kezelője készíti el. A kezelő egyezteti a pályázati felhívást a Pénzügyminisztérium Támogatásokat Vizsgáló Irodájával, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendetet (a továbbiakban: Ámr.) 8/a. melléklete szerinti ismertetést is tartalmazó pályázati dokumentációt a Magyar Államkincstárral. A pályázat meghirdetéséről - a pályázati dokumentáció jóváhagyásával - a miniszter dönt.

(3) A pályázati felhívás kivonatát (a pályázati konstrukció címét, a lehetséges pályázók körét, a támogatandó tevékenységeket, a támogatás formáját és mértékét) a minisztérium a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben teszi közzé. A teljes pályázati dokumentációt a minisztérium honlapján kell közzétenni.

(4) A támogatásra vonatkozó döntési javaslatot pályázati bíráló bizottság alakítja ki. A pályázati bíráló bizottság összetételéről az előirányzat kezelőjének javaslata alapján a miniszter dönt. A támogatásról a bíráló bizottság döntési javaslatának ismeretében a miniszter dönt.

(5) A támogató döntésről szóló értesítéssel a minisztérium a támogatást elnyert pályázónak (a továbbiakban: kedvezményezett) megküldi a támogatási szerződés tervezetét és a kapcsolódó dokumentációt. A támogatási szerződés kedvezményezett általi aláírására megfelelő határidőt kell megállapítani, amely határidő a támogatási szerződéstervezet kézhezvételétől számított legfeljebb 30 nap lehet. Az értesítésben megállapított határidőig a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályai az irányadók. Ha a támogatási szerződés aláírására az értesítésben megállapított határidő utolsó napjától számított 30 napon belül a kedvezményezettnek felróható okból nem kerül sor, a támogatási döntés érvényét veszti, amely tényről az előirányzat kezelője köteles a pályázót értesíteni.

(6) A támogatás kedvezményezettje köteles a fejlesztés megvalósításáról - és a támogatási szerződés tartalmától függően a fenntartásról - adatokat szolgáltatni. A támogatás feltétele, hogy a kedvezményezett a minisztérium által meghatározott adatszolgáltatás módját, gyakoriságát és tartalmát a szerződésben vállalja.

(7) A minisztérium és a külön jogszabályban erre feljogosított egyéb szervek jogosultak a támogatásra való jogosultság feltételeinek, a pályázatban szereplő információk valóságtartalmának, valamint a támogatási szerződés szerződésszerű teljesítésének ellenőrzésére.

(8) A pályázati eljárással kapcsolatos egyéb kérdésekre az Áht., az Ámr. rendelkezései, továbbá a pályázati felhívás ban foglaltak irányadók.

RO-LA gördülő országút

7. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő üzemeltetési támogatás nyújtása a vasúti kombinált árufuvarozás versenyképességének javítása, a környezetkímélő szállítási módozatok elősegítése, a közúti árufuvarozás okozta környezeti károk csökkentése érdekében. A támogatási összeg a Magyar Köztársaság területén igénybe vett vasúti pályaszakaszra vonatkozóan, a magyarországi indítású vagy fogadású gördülő országúti (Ro-La) vonatok támogatására fordítható.

(2) A támogatás lebonyolítására a miniszter a vasúti pályahálózat működtetőjével (a továbbiakban: támogatáskezelő) támogatáskezelési szerződést köt. A támogatáskezelési szerződés tartalmazza a támogatás folyósításának feltételeit, a támogatás felhasználását, a támogatással történő utólagos elszámolás módját és a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókat.

(3) A támogatás folyósítása a támogatáskezelő részére a támogatáskezelési szerződésben meghatározott ütemezés szerint történik.

(4) A támogatáskezelő a támogatás felhasználásáról - a támogatáskezelési szerződésben meghatározott határidőre és tartalommal - pénzügyi elszámolást, valamint szakmai beszámolót készít.

(5) A miniszter a támogatási előirányzat folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

8. §

(1) A támogatás diszkriminációmentes igénybevételének biztosítása érdekében a miniszter nyilvános pályázatot ír ki a tehergépkocsik, vontatók és a pótkocsik (a továbbiakban: tehergépkocsik) vasúton történő fuvarozását végző vasúti társaságok számára.

(2) Támogatásra jogosult bármely, Magyarországon, az Európai Gazdasági Térség területén, illetőleg nemzetközi szerződés vagy viszonosság esetén az egyéb államokban székhellyel rendelkező, a Magyar Köztársaság területén vasúti árutovábbításra jogosult, a Tanács 1995. június 19-i, a vasúttársaságok engedélyezéséről szóló 95/18/EK irányelvével összhangban kiadott működési engedéllyel rendelkező vasúti társaság, mely a pályázatban foglaltaknak igazolhatóan eleget tesz és a támogatás igénybevételére szerződést köt a támogatáskezelővel.

(3) A támogatást elnyerő vasúti társaság a támogatáskezelővel kötött szerződés alapján jogosult a támogatás igénybevételére. A támogatáskezelő a beérkezett igényeket a beérkezés sorrendjében, számlákon és kifizetési dokumentumokon alapuló elszámolás alapján utólagosan teljesíti.

9. §

(1) A támogatáskezelő utólagos elszámolás során köteles az elszámolási időszak igazolt fuvarozási teljesítménye alapján megállapított teljes támogatási összeget a támogatásra jogosultaknak továbbadni. A támogatás folyósítása előtt a támogatáskezelő köteles meggyőződni a támogatott fuvarozási teljesítmény megtörténtéről.

(2) A támogatást igénybe vevő vasúti társaság számára legfeljebb akkora támogatási összeg adható tovább, amely nem haladja meg a közúti fuvarozók részére biztosított díjkedvezmény összegét vagy a (3) bekezdésben rögzített mértékek közül a legalacsonyabb támogatási mértéket.

(3) A támogatáskezelő által továbbadott támogatás összege nem haladhatja meg az alábbiak közül a legalacsonyabb mértéket:

a) 6,00 euró vonatkilométerenként,

b) 2500 euró vonatonként,

c) az egyéb forrásokból származó támogatásokkal együttvéve (ideértve más tagállam által nyújtott támogatást is) tehergépkocsinként a teljes kombinált fuvarozással érintett relációra vonatkozó költség 30%-át.

(4) A legmagasabb összeget abban az esetben kell teljes mértékben továbbadni, ha az elszámolási időszakban átlagosan vonatonként legalább 15 tehergépkocsi továbbításra kerül. Amennyiben a számított átlagos tehergépkocsiszám ennél kevesebb, a legmagasabb összeg arányosan csökkentett részét kell továbbadni.

(5)[3] A közlekedtetett vonatokról, a vonatonként felhasznált támogatásról, az összesen elszállított tehergépkocsikról, valamint a tehergépkocsikra megállapított, kedvezményként továbbadott támogatásról a támogatáskezelő és az azt igénybe vevő társaság - a támogatáskezelési szerződésben meghatározott ütemezés szerint - havi bontásban köteles elszámolni.

Energia Központ Kht. közhasznú feladatai

10. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az Energia Központ Energiahatékonysági, Környezetvédelmi és Energia Információs Ügynökség Közhasznú Társaság (a továbbiakban: Energia Központ Kht.) közhasznú feladatai ellátásához.

(2) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a miniszter az Energia Központ Kht.-val szerződésben állapodik meg.

(3) A támogatás folyósításának ütemezését a szerződésben kell rögzíteni.

(4) Az Energia Központ Kht. a támogatás felhasználásáról szöveges indokolással alátámasztott féléves és éves elszámolást készít a miniszter részére.

(5) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint a (4) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(6) A miniszter a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján

11. §

Az előirányzat célja a közlekedés, az energetika és a hírközlés területén - a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvényben, illetve a nemzetgazdaság védelmi felkészítése és mozgósítása feladatai végrehajtásának szabályozásáról szóló 131/2003. (VIII. 22.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint -a védelmi felkészítési és gazdaságmozgósítási feladatokkal kapcsolatos teendők finanszírozásának biztosítása, a minősített időszakokban az ágazatok működőképességének, a lakosság ellátásának, az állam irányíthatóságának biztosítása, illetve a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek, továbbá a szövetséges fegyveres erők szükségleteinek kielégítése.

12. §

(1) Az előirányzat terhére - a közbeszerzési szabályoknak megfelelően - finanszírozhatóak a gazdaság védelmi felkészítése feladatai az ágazat működőképességének, a lakosság ellátásának, az ágazatok állami irányíthatóságának, illetve a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek, továbbá a szövetséges fegyveres erők szükségleteinek minősített időszaki biztosítása érdekében.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt célok érdekében a következő jogcímeken a miniszter a feladatok ellátására szerződést, illetve megállapodást köt:

a) a védelmi célú állami tartalékok fenntartása,

b) az ágazati infrastruktúra védelmi célú fejlesztése és fenntartása,

c) az ágazat honvédelmi feladatainak ellátásába bevont szervezetek felkészítése,

d) a Befogadó Nemzeti Támogatás feladatainak finanszírozása.

Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok

13. §

Az előirányzat célja a polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvényben, illetve a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvényben és egyéb kapcsolódó jogszabályokban a miniszter számára előírt feladatok teljesítéséhez, így a közlekedési, a hírközlési és az energetikai ágazat felkészítéséhez a természeti és a civilizációs katasztrófák megelőzésére, azok bekövetkezése esetén hatásaik csökkentéséhez, a következmények felszámolásához és a helyreállítással kapcsolatos feladatokhoz finanszírozás biztosítása.

14. §

(1) Az előirányzatból - a nukleárisbaleset-elhárítással összefüggésben - vissza nem térítendő támogatás nyújtható az ágazati nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervben és a működési utasításban meghatározott feladatok végrehajtása feltételeinek biztosításához a kijelölési okmányban megjelölt szervezetek számára.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatokat a "GEO-S" Geotechnikai és Geofizikai Betéti Társaság és a Paksi Atomerőmű Zrt. látja el.

(3) A miniszter az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a kijelölt szervezetekkel szerződést köt.

(4) A támogatás folyósítása igazolt teljesítés, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag - egy összegben - történik.

(5) A kijelölt szervezetek a - kijelölés alapján hatáskörükbe utalt - feladatok teljesítéséről és a támogatási összeg felhasználásáról december 10-éig beszámolót készítenek a miniszter részére.

15. §

Az előirányzat terhére történik a katasztrófavédelemmel és a polgári védelemmel összefüggő célok érdekében - az általános közbeszerzési szabályoknak megfelelően -az ágazatok polgári védelmi és katasztrófavédelmi rendszere korszerűsítésének, az érintett szervezetek felkészítésének, a minisztériumi főügyelet működtetésének finanszírozása.

Záró rendelkezések

16. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.

(2)[4]

(3) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépését követően indított eljárások esetén kell alkalmazni.

Dr. Szabó Pál s. k.,

közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 8/2009. (III. 6.) KHEM rendelet 1. § - a. Hatályos 2009.03.11.

[2] Beiktatta a 8/2009. (III. 6.) KHEM rendelet 2. § - a. Hatályos 2009.03.11.

[3] Megállapította a 8/2009. (III. 6.) KHEM rendelet 3. § - a. Hatályos 2009.03.11.

[4] Hatályon kívül helyezte e rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2008.08.28.

Tartalomjegyzék