Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

240/2009. (X. 20.) Korm. rendelet

a köztisztviselők jutalmazásának egyes átmeneti szabályairól

A Kormány a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 34. § (13) bekezdésében és 49/O. § (6) bekezdésében, valamint a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 76. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § A köztisztviselői teljesítményértékelés és jutalmazás szabályairól szóló 301/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 16. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A jutalom alapja]

"b) az a) pont hatálya alá nem tartozó köztisztviselő esetén a költségvetési törvényben megállapított köztisztviselői illetményalap annak arányában, amennyi ideig a köztisztviselő a statisztikai állományi létszámban szerepel."

2. § Az R. a következő új 19/A. §-sal egészül ki:

"19/A. § (1) A 2009. évben e rendelet szabályait azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy

a) a "kivételes teljesítmény" és a "magas szintű teljesítmény" kategóriába nem lehet sorolni köztisztviselőt,

b) ha az 1. számú melléklet III. 4. pontjában 76 és 100 pont közötti érték adódik, a köztisztviselőt a "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába kell besorolni,

c) a "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába az eloszlási szinthez tartozó köztisztviselők legfeljebb 50%-a sorolható be, azzal, hogy ha az eloszlási szintre besorolt köztisztviselők száma kevesebb mint 6 fő, akkor e kategóriába az eloszlási szinthez tartozó köztisztviselők legfeljebb 50%-a plusz egy fő sorolható be,

d) a "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt köztisztviselő esetében a komplex teljesítményértékelés alapján járó jutalom összege

da) vezető és tanácsadó esetében a jutalomalap 0%-ától a jutalomalap 16%-áig terjedhet, azzal, hogy az eloszlási szinthez tartozó, "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt vezetők és tanácsadók együttes, a komplex teljesítményértékelés alapján járó jutalma legfeljebb a jutalomalapok összegének 12%-a lehet,

db) a da) alpont hatálya alá nem tartozó, felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselő esetében nulla forinttól az illetményalap tizenötszöröséig terjedhet azzal, hogy e köztisztviselői körben a "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt köztisztviselők együttes, a komplex teljesítményértékelés alapján járó jutalma legfeljebb átlagosan az illetményalap tizenkétszerese lehet,

dc) a da) alpont hatálya alá nem tartozó, felsőfokú végzettséggel nem rendelkező köztisztviselő esetében nulla forinttól az illetményalap tízszereséig terjedhet azzal, hogy e köztisztviselői körben a "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt köztisztviselők együttes, a komplex teljesítményértékelés alapján járó jutalma legfeljebb átlagosan az illetményalap hétszerese lehet,

e) a "jó teljesítmény" kategóriába sorolt köztisztviselő esetében a komplex teljesítményértékelés alapján járó jutalom összege

ea) vezető és tanácsadó esetében a jutalomalap 0%-ától a jutalomalap 6%-áig terjedhet, azzal, hogy az a jutalomalap százalékában kifejezve nem lehet magasabb, mint az adott szervnél "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt bármely vezető vagy tanácsadó részére a jutalomalap százalékában meghatározott jutalom összege,

eb) az ea) alpont hatálya alá nem tartozó, felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselő esetében nulla forinttól az illetményalap hatszorosáig terjedhet, azzal, hogy a jutalom összege nem lehet magasabb, mint az adott szervnél "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt bármely, vezetőnek vagy tanácsadónak nem minősülő köztisztviselő részére meghatározott jutalom összege,

ec) az ea) alpont hatálya alá nem tartozó, felsőfokú végzettséggel nem rendelkező köztisztviselő esetében nulla forinttól az illetményalap négyszereséig terjedhet, azzal, hogy a jutalom összege nem lehet magasabb, mint az adott szervnél "kivételes vagy magas szintű teljesítmény" kategóriába sorolt bármely, vezetőnek vagy tanácsadónak nem minősülő köztisztviselő részére meghatározott jutalom összege,

f) a "megfelelő teljesítmény" és a "fejlesztés szükséges" kategóriába sorolt köztisztviselő számára a komplex teljesítményértékelés alapján jutalom nem fizethető,

g) a jutalmat a tárgyévet követő év január 31-ig kell kifizetni.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jutalmat a 16/A. § alapján a 2009. évben ténylegesen kifizetett részjutalom összegével - legfeljebb a jutalom összegéig terjedően - csökkenteni kell."

3. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az autonóm államigazgatási szervek, az R. 19. §-ában és a köztisztviselői teljesítményértékelés és jutalmazás szabályairól szóló 301/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet módosításáról szóló 31/2008. (II. 21.) Korm. rendelet 13. §-ában meghatározott központi államigazgatási szervek kivételével a központi államigazgatási szerveknél, azok területi és helyi szerveinél, valamint a Kormány általános hatáskörű területi szerveinél foglalkoztatott olyan köztisztviselők számára, akikre az R. rendelkezéseit a 2009. évben nem kell alkalmazni, a 2009. évben legfeljebb kéthavi jutalom fizethető ki azzal, hogy az adott szerv köztisztviselői számára átlagosan egyhavi jutalomnál több nem fizethető ki.

(3) Az autonóm államigazgatási szervek kivételével a központi államigazgatási szervnél, azok területi és helyi szerveinél, valamint a Kormány általános hatáskörű területi szerveinél foglalkoztatott köztisztviselő, továbbá a szakállamtitkár számára e rendelet hatálybalépését követően legfeljebb a (8) bekezdés szerint meghatározott keretösszegen belül, legfeljebb kéthavi illetménynek megfelelő összegű céljuttatás fizethető ki.

(4) Állami vezető számára jutalom, továbbá miniszter és államtitkár részére céljuttatás nem fizethető ki.

(5) Az R. 16. § a) pontja szerinti jutalomalap megállapításánál figyelmen kívül kell hagyni a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak 2009. évi havi kereset-kiegészítés címén kifizetett juttatást.

(6) Az R. 19/A. §-át alkalmazni kell az e rendelet kihirdetésekor folyamatban levő teljesítményértékelésekre is.

(7) Az R. 22. §-ában a "2010. január 1-jétől" szövegrész helyébe a "2011. január 1-jétől" szöveg lép.

(8) A központi költségvetési fejezethez kijelölt kincstárnok a jutalmazásra fordítható keretösszeget, illetve a céljuttatásra fordítható keretösszeget előzetesen véleményezi, azokkal összefüggésben szükség esetén különösen az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 152/C. § (6) bekezdése szerinti eljárást kezdeményezheti.

(9) Az R. 19/A. §-a, valamint e rendelet 2010. február 1-jén hatályát veszti.

Bajnai Gordon s. k.,

miniszterelnök