8/2009. (IV. 11.) PM rendelet
a START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet módosításáról
A pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § d)-e) pontjaiban foglalt feladatkörben eljárva, a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény 17. §-a (2) bekezdésének a) és b) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján - a szociális és munkaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 170/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában foglalt feladatkörében eljáró miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. §
(1) A START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 1. számú mellékletének helyébe a jelen rendelet 1. számú melléklete lép.
(2) A PM rendelet 2. számú mellékletének helyébe ajelen rendelet 2. számú melléklete lép.
2. §
(1) Ez a rendelet kihirdetést követő 5. napon lép hatályba.
(2) Ez a rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Dr. Veres János s. k.,
pénzügyminiszter
1. számú melléklet a 8/2009. (IV. 11.) PM rendelethez
A rendelet 7. §-ának (1) bekezdése alapján az adatszolgáltatást a következő tartalommal és határidők szerint kell teljesíteni:
1. Összesen hány munkavállaló foglalkoztatása történt Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével (göngyölített adatok):
Ebből:
a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv. 8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
Adatszolgáltatás határideje:
- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.
2. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt költségvetési szervnél (göngyölített adatok):
Ebből:
a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv.8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
Adatszolgáltatás határideje:
- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.
3. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt nem költségvetési szervnél (göngyölített adatok):
Ebből:
a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,
= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv. 8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,
- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.
Adatszolgáltatás határideje:
- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.
4. Igényelt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):
Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező igénylők száma.
Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.
5. Elutasított START-kártya, START PLUSZ kártya és START EXTRA kártya igénylések darabszáma (göngyölített adatok):
Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkezők száma.
Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.
6. Kiadott START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):
Ebből START-kártya esetén: hány darab kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére, továbbá
a) a tárgyhónap utolsó napján érvényes START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma
Ebből: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek érvényes START-kártyáinak darabszáma, továbbá
b) a tárgyhónap utolsó napjáig lejárt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma.
Ebből: hány darab START-kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére.
c) azon START EXTRA kártyák darabszáma, amelyek a tárgyhónap utolsó napjáig lejártak, és amelyek után a Pftv. 8. §-a szerinti foglalkoztatás esetén járulékkedvezményt vettek igénybe.
Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.
7. A START PLUSZ és START EXTRA kártyákkal foglalkoztatottak a kártya érvényességi időtartamán belül a biztosítási időszakban töltött napok száma (göngyölített adatok).
Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő második hó 15-éig.
8. START-kártyával, START PLUSZ kártyával, START EXTRA kártyával történt, büntetőeljárást maga után vonó visszaélések száma, a visszaélés formájának rövid leírása:
Adatszolgáltatás: a tárgyhónapot követő második hó 15-éig.
9. Az adatszolgáltatást az állami adóhatóság -a 8. pontban foglalt adatok kivételével - elektronikus úton teljesíti.
2. számú melléklet a 8/2009. (IV. 11.) PM rendelethez
A rendelet 7. §-ának (2) bekezdése alapján az adatszolgáltatást - kártyatípusonkénti bontásban [ebben az esetben külön kártyatípusnak tekintendő a Pftv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő, a kedvezmény érvényesítésére szolgáló START EXTRA kártya], személyazonosításra alkalmatlan módon - a következő tartalomnak és határidőknek megfelelően kell teljesíteni:
1. a) Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető a Pftv. 7. § (1) b) pontja szerinti - nulla százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó - kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............. E Ft (vagy Ft).
1. b) Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető a Pftv. 8. § (1) szerinti a foglalkoztatás éve szerinti bontásban meghatározott - nulla százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó - kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege [a foglalkoztatás második évében a Pftv 7. § (1) b) pontja szerinti járulékkedvezményt kell figyelembe venni, azzal, hogy külön soron fel kell tüntetni a Pftv. 8. § (3) bekezdés szerinti többlet-járulékkedvezmény összegét], továbbá a különbözetből, valamint a többlet-járulékkedvezményből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............. E Ft (vagy Ft).
2. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 15 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............................. E Ft (vagy Ft).
3. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 25 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): .............. E Ft (vagy Ft).
4. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegének összesített értéke: ........................... E Ft (vagy Ft). A Pftv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő START EXTRA kártya esetében az adatszolgáltatásnak a foglalkoztatás éve szerinti bontásban kell tartalmaznia a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét.
5. Az adatszolgáltatások határideje:
a) havi adatszolgáltatás esetén a tárgyhónapról az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja,
b) halmozott negyedéves adatszolgáltatás esetén, mely a tárgynegyedévben megküldött havi adatszolgáltatások összesített értékét, és a folyósítás (projekt) indulásától kezdődően megküldött havi adatszolgáltatásokban szereplő összegek kumulált értékét tartalmazza, jogosultságok szerinti bontásban, melynek határideje megegyezik a tárgynegyedév utolsó hónapjában küldendő havi adatszolgáltatás időpontjával. Tárgyhónap alatt minden esetben a foglalkoztató havi bevallása és abban teljesített adatszolgáltatása kezdő és záró időpontja közötti időtartamot kell érteni.
6. Az állami adóhatóság az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok megállapításáról szóló 1828/2006/EK (2006. december 8.) Bizottsági rendelet XXIII. mellékletében meghatározott adattartalomból az Európai Szociális Alap műveleteiben résztvevők adatai közül a tárgyévet követő év március 31-éig a START PLUSZ, illetőleg a START EXTRA kártyával - ezen belül a Pftv. 8. §-a (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet járulékkedvezmény igénybevételével - foglalkoztatott személyek számáról nemek, START EXTRA kártyákkal foglalkoztatott személyek esetén iskolai végzettség szerinti bontásban, továbbá ezen személyek fiatal (15-24 éves) és idősebb dolgozó (55-64 éves) csoportosításban adatot szolgáltat az MPA kezelője részére.
7. Az állami adóhatóság az e melléklet 1-5. pontjaiban meghatározott adattartalommal és határidőre - a rendelet 2. § (4) bekezdése g) pontja és (7) bekezdése f) pontja szerinti ellenőrzés céljára - az összesített adatokat alátámasztó részletes kimutatást (analitikát) készít. A kimutatás az adatokat a munkáltató székhelye szerinti regionális bontásban (külön-külön a Közép-Magyarországi régióba tartozó, illetőleg a Közép-Magyarországi régión kívüli székhellyel rendelkező munkáltatók szerinti csoportosításban) kártya tulajdonosonként - személyazonosításra alkalmas módon - tételesen tartalmazza. A kimutatás elkészítésének határideje megegyezik az összesített adatok elkészítési határidejével. Az e pont szerinti kimutatás más szerv részére nem kerül átadásra, annak adataiba azonban törvény vagy uniós jogi aktus által ellenőrzésre felhatalmazott szerv vizsgálata keretében az állami adóhatóságnál betekinthet.