Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

8/2009. (IV. 11.) PM rendelet

a START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet módosításáról

A pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § d)-e) pontjaiban foglalt feladatkörben eljárva, a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. törvény 17. §-a (2) bekezdésének a) és b) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján - a szociális és munkaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 170/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában foglalt feladatkörében eljáró miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

(1) A START-kártya felhasználásának, a járulékkedvezmény érvényesítésének, továbbá elszámolásának részletes szabályairól szóló 31/2005. (IX. 29.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 1. számú mellékletének helyébe a jelen rendelet 1. számú melléklete lép.

(2) A PM rendelet 2. számú mellékletének helyébe ajelen rendelet 2. számú melléklete lép.

2. §

(1) Ez a rendelet kihirdetést követő 5. napon lép hatályba.

(2) Ez a rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Dr. Veres János s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 8/2009. (IV. 11.) PM rendelethez

A rendelet 7. §-ának (1) bekezdése alapján az adatszolgáltatást a következő tartalommal és határidők szerint kell teljesíteni:

1. Összesen hány munkavállaló foglalkoztatása történt Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv. 8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

2. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt költségvetési szervnél (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv.8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

3. Az összes Start Programhoz kapcsolódó kártya kedvezmény igénybevételével foglalkoztatott közül hány fő foglalkoztatása történt nem költségvetési szervnél (göngyölített adatok):

Ebből:

a) START-kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

b) START PLUSZ kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 25 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

c) START EXTRA kártyával foglalkoztatottak esetén

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt nulla százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével,

= ebből hány munkavállaló foglalkoztatása történt a Pftv. 8. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet-járulékkedvezmény érvényesítésével a foglalkoztatás éve szerinti bontásban,

- hány munkavállaló foglalkoztatása történt 15 százalékos mértékű közteher (járulék) érvényesítésével.

Adatszolgáltatás határideje:

- a tárgyhónapról a bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja.

4. Igényelt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező igénylők száma.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

5. Elutasított START-kártya, START PLUSZ kártya és START EXTRA kártya igénylések darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkezők száma.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

6. Kiadott START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma (göngyölített adatok):

Ebből START-kártya esetén: hány darab kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére, továbbá

a) a tárgyhónap utolsó napján érvényes START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma

Ebből: mennyi a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek érvényes START-kártyáinak darabszáma, továbbá

b) a tárgyhónap utolsó napjáig lejárt START-kártyák, START PLUSZ kártyák és START EXTRA kártyák darabszáma.

Ebből: hány darab START-kártya került kiadásra a felsőfokú végzettséggel rendelkező személyek részére.

c) azon START EXTRA kártyák darabszáma, amelyek a tárgyhónap utolsó napjáig lejártak, és amelyek után a Pftv. 8. §-a szerinti foglalkoztatás esetén járulékkedvezményt vettek igénybe.

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő hó 15-éig.

7. A START PLUSZ és START EXTRA kártyákkal foglalkoztatottak a kártya érvényességi időtartamán belül a biztosítási időszakban töltött napok száma (göngyölített adatok).

Adatszolgáltatás határideje: a tárgyhónapot követő második hó 15-éig.

8. START-kártyával, START PLUSZ kártyával, START EXTRA kártyával történt, büntetőeljárást maga után vonó visszaélések száma, a visszaélés formájának rövid leírása:

Adatszolgáltatás: a tárgyhónapot követő második hó 15-éig.

9. Az adatszolgáltatást az állami adóhatóság -a 8. pontban foglalt adatok kivételével - elektronikus úton teljesíti.

2. számú melléklet a 8/2009. (IV. 11.) PM rendelethez

A rendelet 7. §-ának (2) bekezdése alapján az adatszolgáltatást - kártyatípusonkénti bontásban [ebben az esetben külön kártyatípusnak tekintendő a Pftv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő, a kedvezmény érvényesítésére szolgáló START EXTRA kártya], személyazonosításra alkalmatlan módon - a következő tartalomnak és határidőknek megfelelően kell teljesíteni:

1. a) Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető a Pftv. 7. § (1) b) pontja szerinti - nulla százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó - kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............. E Ft (vagy Ft).

1. b) Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető a Pftv. 8. § (1) szerinti a foglalkoztatás éve szerinti bontásban meghatározott - nulla százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó - kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege [a foglalkoztatás második évében a Pftv 7. § (1) b) pontja szerinti járulékkedvezményt kell figyelembe venni, azzal, hogy külön soron fel kell tüntetni a Pftv. 8. § (3) bekezdés szerinti többlet-járulékkedvezmény összegét], továbbá a különbözetből, valamint a többlet-járulékkedvezményből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............. E Ft (vagy Ft).

2. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 15 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): ............................. E Ft (vagy Ft).

3. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető - 25 százalékos mértékű kedvezményes járulékszinthez tartozó-kedvezményes járulékalap összesített összege, a kedvezmény nélkül számított közteher kötelezettség összesített összege, a járulékkedvezmény figyelembevétele nélkül, illetve a járulékkedvezmény figyelembevételével kiszámított kötelezettség különbözetének összesített összege, továbbá a különbözetből a Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető összeg, az Egészségbiztosítási Alapot megillető összeg, illetve a Munkaerőpiaci Alapot megillető összeg (ide nem értve a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét): .............. E Ft (vagy Ft).

4. Adott tárgyhónapban benyújtott, az adatszolgáltatás továbbításáig feldolgozott, az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallásokból nyerhető tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegének összesített értéke: ........................... E Ft (vagy Ft). A Pftv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő START EXTRA kártya esetében az adatszolgáltatásnak a foglalkoztatás éve szerinti bontásban kell tartalmaznia a tételes egészségügyi hozzájárulás számított összegét.

5. Az adatszolgáltatások határideje:

a) havi adatszolgáltatás esetén a tárgyhónapról az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti bevallás benyújtására előírt hónapot követő második hónap utolsó napja,

b) halmozott negyedéves adatszolgáltatás esetén, mely a tárgynegyedévben megküldött havi adatszolgáltatások összesített értékét, és a folyósítás (projekt) indulásától kezdődően megküldött havi adatszolgáltatásokban szereplő összegek kumulált értékét tartalmazza, jogosultságok szerinti bontásban, melynek határideje megegyezik a tárgynegyedév utolsó hónapjában küldendő havi adatszolgáltatás időpontjával. Tárgyhónap alatt minden esetben a foglalkoztató havi bevallása és abban teljesített adatszolgáltatása kezdő és záró időpontja közötti időtartamot kell érteni.

6. Az állami adóhatóság az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok megállapításáról szóló 1828/2006/EK (2006. december 8.) Bizottsági rendelet XXIII. mellékletében meghatározott adattartalomból az Európai Szociális Alap műveleteiben résztvevők adatai közül a tárgyévet követő év március 31-éig a START PLUSZ, illetőleg a START EXTRA kártyával - ezen belül a Pftv. 8. §-a (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő többlet járulékkedvezmény igénybevételével - foglalkoztatott személyek számáról nemek, START EXTRA kártyákkal foglalkoztatott személyek esetén iskolai végzettség szerinti bontásban, továbbá ezen személyek fiatal (15-24 éves) és idősebb dolgozó (55-64 éves) csoportosításban adatot szolgáltat az MPA kezelője részére.

7. Az állami adóhatóság az e melléklet 1-5. pontjaiban meghatározott adattartalommal és határidőre - a rendelet 2. § (4) bekezdése g) pontja és (7) bekezdése f) pontja szerinti ellenőrzés céljára - az összesített adatokat alátámasztó részletes kimutatást (analitikát) készít. A kimutatás az adatokat a munkáltató székhelye szerinti regionális bontásban (külön-külön a Közép-Magyarországi régióba tartozó, illetőleg a Közép-Magyarországi régión kívüli székhellyel rendelkező munkáltatók szerinti csoportosításban) kártya tulajdonosonként - személyazonosításra alkalmas módon - tételesen tartalmazza. A kimutatás elkészítésének határideje megegyezik az összesített adatok elkészítési határidejével. Az e pont szerinti kimutatás más szerv részére nem kerül átadásra, annak adataiba azonban törvény vagy uniós jogi aktus által ellenőrzésre felhatalmazott szerv vizsgálata keretében az állami adóhatóságnál betekinthet.

Tartalomjegyzék