Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

18/2011. (II. 28.) Korm. rendelet

a légiközlekedési tevékenységből származó üvegházhatású gázok kibocsátásáról

A Kormány az üvegházhatású gázok kibocsátási egységeinek kereskedelméről szóló 2005. évi XV. törvény 20. § (5) bekezdés c), d), g), h) és i) pontjában, a 17-19. § és a 21. § tekintetében az üvegházhatású gázok kibocsátási egységeinek kereskedelméről szóló 2005. évi XV. törvény 20. § (5) bekezdés f) pontjában, a 20. § tekintetében a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

1. forrásanyag: olyan tüzelőanyag, amelynek felhasználása eredményeként a 2009/339/EK bizottsági határozattal módosított 2007/589/EK bizottsági határozat (a továbbiakban: 2007/589/EK bizottsági határozat) I. melléklet 2. pont 1. alpont c) pontjában meghatározott kibocsátó forrás üvegházhatást okozó gázt bocsát ki;

2. légiközlekedési kis kibocsátó: olyan kereskedelmi légiközlekedési üzemben tartónak nem minősülő légijármű üzemben tartó, amely

a) három egymást követő négy hónapban időszakonként 243-nál kevesebb repülőutat teljesít vagy

b) repülőútjainak éves összkibocsátása kevesebb, mint 10 000 tonna.

2. Nyomonkövetési terv

2. § (1) A légijármű üzemben tartó a kibocsátásra vonatkozó nyomonkövetési tervet a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 2., 3., 5. és 6. pontjában, a tonnakilométer-adatokra vonatkozó nyomonkövetési tervet a 2007/589/EK bizottsági határozat XV. melléklet 3., 4. és 5. pontjában (a továbbiakban együtt: nyomonkövetési terv) foglaltak szerint készíti el.

(2) A légijármű üzemben tartó által készítendő kibocsátásra vonatkozó nyomonkövetési terv kiterjed a légijármű üzemben tartó által folytatott légiközlekedési tevékenységhez tartozó összes kibocsátó forrásból és forrásanyagból származó valamennyi kibocsátásra.

(3) A légijármű üzemben tartó a nyomonkövetési tervet az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség (a továbbiakban: hatóság) honlapján közzétett, cégszerű aláírással ellátott formanyomtatványon és egyidejűleg elektronikus úton nyújtja be a hatóságnak.

(4) Ha a hatóság megállapítja, hogy a nyomonkövetési terv nem tartalmazza a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 2., 3., 5. és 6. pontjában és a XV. melléklet 3., 4. és 5. pontjában előírt adatokat vagy dokumentumokat, vagy valótlan adatokat tartalmaz, vagy a megjelölt módszertan nem alkalmas a kibocsátások vagy a tonnakilométer-adatok figyelemmel kísérésére, a nyomonkövetési terv jóváhagyása iránti kérelmet elutasítja. A nyomonkövetési terv elutasítása esetén a légijármű üzemben tartó az elutasításról szóló jogerős határozat közlését követő 30 napon belül, a határozatban foglaltaknak megfelelő nyomonkövetési tervet nyújt be a hatóságnak.

3. § (1) A légijármű üzemben tartó minden kereskedési időszak előtt felülvizsgálja a kibocsátásra vonatkozó nyomonkövetési tervet. A felülvizsgálat során a légijármű üzemben tartó megvizsgálja, hogy a jelentett adatok minőségének javítása érdekében szükséges-e a nyomonkövetési módszertan módosítása.

(2) A nyomonkövetési módszertannak a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 6. pontja szerinti lényeges megváltoztatása esetén a légijármű üzemben tartó a változástól számított 30 napon belül jóváhagyás céljából megküldi a nyomonkövetési tervet a hatóságnak. A hatóság a felülvizsgált nyomonkövetési terv jóváhagyása során a 2. § (4) bekezdésben foglalt szabályokat alkalmazza.

(3) A kibocsátásra vonatkozó nyomonkövetési terv tervezett, a (2) bekezdés szerint lényegesnek nem minősülő módosításait a légijármű üzemben tartó 30 napon belül bejelenti a hatóságnak.

4. § Ha a légijármű üzemben tartó légiközlekedési tevékenysége megszűnik, vagy a tevékenysége az üvegházhatású gázok kibocsátási egységeinek kereskedelméről szóló 2005. évi XV. törvény (a továbbiakban: Üht.) 1. számú melléklete szerint a XI. pont alóli kivételnek minősül, köteles azt a bejelentés alapjául szolgáló esemény napjától számított 15 napon belül a hatóságnak bejelenteni. A bejelentés tartalmazza a bejelentés alapjául szolgáló esemény bekövetkezésének az időpontját és az annak igazolására alkalmas dokumentumot.

3. Az éves kibocsátási jelentés

5. § (1) A légijármű üzemben tartó a jelentést cégszerű aláírással ellátott formanyomtatványon és egyidejűleg elektronikus úton nyújtja be.

(2) A kibocsátásokat egész tonnára kerekítve kell megadni. A számítások során a járatonkénti tüzelőanyag-fogyasztást kerekítés nélkül kell figyelembe venni.

(3) Az éves kibocsátási jelentés a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 8. pontja szerinti adatokat tartalmazza.

(4) A légijármű üzemben tartó köteles a 2007/589/EK bizottsági határozat I. melléklet 9. pontja szerint az abban meghatározott adatokat a benyújtástól számított 10 évig megőrizni.

4. Légiközlekedési kis kibocsátó

6. § (1) A kis kibocsátónak minősülő légijármű üzemben tartó alkalmazhatja a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 4. pontja szerinti egyszerűsített nyomonkövetési eljárást.

(2) Ha az egyszerűsített nyomonkövetési eljárást alkalmazó légijármű üzemben tartó egy jelentési évben túllépi a kis kibocsátók számára megállapított küszöbértéket, e tényről a bejelentés alapjául szolgáló esemény napjától számított 15 napon belül értesíti a hatóságot.

(3) A légijármű üzemben tartó a (2) bekezdés szerinti jelentéshez mellékeli az arra vonatkozó dokumentumokat, hogy a következő jelentési időszakban a küszöbértéket nem lépi túl.

(4) A (3) bekezdésben foglalt kötelezettség nem teljesítése esetén a légijármű üzemben tartó felülvizsgálja a nyomon követési tervet annak érdekében, hogy az megfeleljen a nyomonkövetési követelményeknek és a módosított nyomonkövetési tervet jóváhagyásra benyújtja a hatósághoz.

5. Az Üht. hatálya alá kerülő kereskedelmi légiközlekedési üzemben tartókkal kapcsolatos eljárás

7. § (1) Az a légiközlekedési üzemben tartó, amely egy jelentési évben túllépi az Üht. 1. számú melléklet j) pontjában a repülőutak számára vagy az éves összkibocsátásra meghatározott értéket, a bejelentés alapjául szolgáló esemény napjától számított 30 napon belül tájékoztatja erről a hatóságot, és megküldi a 3. § szerinti nyomonkövetési tervet.

(2) A kereskedelmi légiközlekedési üzemben tartó - a nyomonkövetési terv jóváhagyását követően - a tárgyévet követő év március 31-ig hitelesített jelentést tesz.

6. A légiközlekedési kibocsátási egységek térítésmentes kiosztása

8. § (1) Az egyes kereskedési időszakokra vonatkozó légiközlekedési kibocsátási egységek térítésmentes kiosztására irányuló kérelemhez mellékelni kell az ellenőrzési évre vonatkozó hitelesített tonnakilométer-adatokat tartalmazó tonnakilométer jelentést, melynek tartalmi követelményeit a 2007/589/EK bizottsági határozat XV. melléklet 8. pontja állapítja meg. A kérelmet az első és második légiközlekedési kereskedési időszak vonatkozásában 2011. március 31-ig, majd ezt követően a kereskedési időszak kezdetét megelőzően legalább 21 hónappal kell benyújtani.

(2) Ellenőrzési évnek minősül a 2012. január 1-jétől 2012. december 31-ig terjedő kereskedési időszak vonatkozásában a 2010-es év, a 2013. január 1-jétől kezdődő kereskedési időszak és a további kereskedési időszakok vonatkozásában pedig az érintett kereskedési időszak kezdetét megelőző 3. naptári év.

(3) A kérelmet benyújtó minden egyes légijármű üzemben tartó részére az adott időszakban kiosztott kibocsátási egységek teljes számát a kérelemben szereplő tonnakilométer-adatoknak az Európai Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) által kiadott határozatban meghatározott referenciaértékkel való szorzása útján kell kiszámítani.

(4) Az egyes légijármű üzemben tartók számára az adott évben kiosztott kibocsátási egységek száma úgy kerül kiszámításra, hogy az adott időszakban kiosztott kibocsátási egységek teljes száma elosztásra kerül az adott kereskedési időszak azon éveinek számával, amelyek során a légijármű üzemben tartó légiközlekedési tevékenységét folytatja.

7. A légiközlekedési új belépő tartalékból történő kiosztás

9. § (1) A légiközlekedési új belépő a légiközlekedési kibocsátási egységek térítésmentes kiosztása iránti kérelmét a 2013. január 1-jén kezdődő időszakra 2015. június 30-ig nyújtja be az energiapolitikáért felelős miniszterhez (a továbbiakban: miniszter).

(2) A légiközlekedési új belépő tartalékból való részesedés iránti kérelem tartalmazza:

a) a légijármű üzemben tartó által a kérelem tárgyát képező időszak második naptári évében végzett, az Üht. 1. számú melléklete szerinti légiközlekedési tevékenységekre vonatkozó hitelesített tonnakilométer-adatokat, és

b) a jogosultsági feltételeknek való megfelelés igazolását.

(3) Az Üht. 3. § k) pont kb) alpontjának hatálya alá tartozó légijármű üzemben tartók kérelme a (2) bekezdésben előírt adatokon kívül tartalmazza a tonnakilométer-adatok benyújtása szerinti ellenőrzési év és a kérelem tárgyát képező időszak második naptári éve között a légijármű üzemben tartó által elért

a) tonnakilométerben kifejezett százalékos növekedésre,

b) tonnakilométerben kifejezett abszolút növekedésre, és

c) a tonnakilométerben kifejezett, az Üht. 3. § k) pont kb) alpontjában meghatározott 18%-ot meghaladó abszolút növekedésre

vonatkozó adatot.

8. A kibocsátás-csökkentési egység, illetve igazolt kibocsátás-csökkentési egység beszámítása

10. § A kibocsátás-kereskedelemben részt vevő légijármű üzemben tartó az együttes végrehajtási és a tiszta fejlesztési mechanizmus projektekből származó kibocsátás-csökkentési egységeket és igazolt kibocsátás-csökkentési egységeket az Üht. 11. § szerinti visszaadás során, az Üht. 14. § szerinti beszámítás keretében felhasználhatja az adott évben visszaadott kibocsátási egységek mennyiségének legfeljebb 15%-áig.

9. Jogkövetkezmények

11. § (1) A nyomon követési terv benyújtására vonatkozó kötelezettség megszegése esetén az alapbírság összege 150 000 forint, melyhez hozzá kell adni a határidő leteltének napjától a benyújtás napjáig eltelt naptári napok számával megszorzott 20 000 forint bírság összeget.

(2) Az éves jelentés teljesítésére vonatkozó kötelezettség megszegése esetén a bírság összege 350 000 forint.

(3) Amennyiben az üzemeltető vagy a légijármű üzemben tartó a kibocsátások nyomonkövetését és jelentését nem e rendeletnek vagy a 2007/589/EK bizottsági határozat XIV. melléklet 1-9. pontjának és XV. melléklet 1-8. pontjának megfelelően végzi, vagy a jelentés hitelesítésére vonatkozó kötelezettségének, vagy a változások bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, akkor a bírság mértéke 150 000 forinttól 1 000 000 forintig terjedhet. A hatóság a kiszabott bírság összegét a kötelezettségszegés súlyát, jellegét és a légijármű üzemben tartó kibocsátását figyelembe véve állapítja meg.

(4) A légiközlekedési kibocsátási egységek visszaadására vonatkozó kötelezettség megszegése esetén a bírság összege a mulasztással érintett minden egyes tonna szén-dioxid-egyenértéknek megfelelő kibocsátás után 100 eurónak megfelelő forintösszeg. A bírság összegének megállapítása során a Magyar Nemzeti Bank által megállapított, a visszaadás elmulasztott napján közzétett hivatalos devizaárfolyamot kell figyelembe venni.

12. § (1) Az Üht. 17. § (6) bekezdése szerinti működési tilalom megállapítása iránti kérelem tartalmazza:

a) bizonyítékot arról, hogy a légijármű üzemben tartó megszegte az Üht. -ben vagy az e rendeletben foglalt kötelezettségét,

b) tájékoztatást a tagállam által hozott intézkedésekről,

c) a közösségi szintű működési tilalom szükségességének indokait, és

d) a közösségi szintű működési tilalom hatályára és az esetlegesen alkalmazandó feltételekre vonatkozó javaslatot.

(2) A miniszter tájékoztatja a Bizottságot a működési tilalmat megállapító határozat végrehajtása érdekében megtett intézkedésekről.

10. Számlavezetési díj

13. § (1) A légiközlekedési kibocsátási egységek közhiteles nyilvántartásáért és kezeléséért az 1. mellékletben meghatározott mértékű számlavezetési díjat kell fizetni.

(2) A számlavezetési díjat a hatóságnak a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00287261-00000000 előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell befizetni.

(3) A forgalmi jegyzékhez kapcsolódó légiközlekedési üzemben tartói számla esetében a számlavezetési díjat a számla tulajdonosa évente a tárgyév január 31-ig köteles megfizetni a hatóság által a tárgyév január 5-ig kiállított és a számlatulajdonos részére megküldött zámla alapján.

(4) A számlavezetési díjat átutalással vagy fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel kell teljesíteni a fizetési megbízás közlemény rovatban feltüntetve a tárgyévet és a légijármű üzemben tartó nevét.

(5) A számlavezetési díj a hatóság bevétele. A számlavezetési díjat a hatóság a forgalmi jegyzék működtetésére fordítja.

(6) A hatóság a számlavezetési díjról nyilvántartást vezet.

14. § (1) A számlavezetési díjat, amennyiben a számla nyitására év közben kerül sor, a számla nyitását követő tizenöt napon belül kell befizetni a hatóság által a számla nyitásával egyidejűleg kiállított és a számlatulajdonos részére megküldött számla alapján.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt esetben számlavezetési díjat a számlanyitást követő naptól a tárgyév december 31-ig terjedő időszakra kell fizetni.

(3) A számlavezetési díj mértéke az (1) bekezdésben foglalt esetben az 1. mellékletben meghatározott éves díjnak a (2) bekezdésben meghatározott időszakra eső arányos része.

(4) Ha a forgalmi jegyzékhez kapcsolódó légiközlekedési üzembentartói számlát a számlatulajdonos év közben megszünteti, a hatóság a számla megszüntetését követő tizenöt napon belül visszautalja a számlatulajdonos részére a számlavezetési díjnak a számla megszüntetését követő naptól a tárgyév december 31-ig terjedő időszakra eső arányos részét.

15. § (1) Ha a számlatulajdonos díjfizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, késedelmi pótlékot köteles fizetni, és a hatóság mint jegyzékkezelő a számlához való hozzáférést felfüggeszti (a továbbiakban: zárolás).

(2) A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. A késedelmesen megfizetett késedelmi pótlék után nem számítható fel késedelmi pótlék.

(3) A hatóság mint jegyzékkezelő a számla zárolását a számlavezetési díj és a késedelmi pótlék befizetése után oldja fel.

11. Záró rendelkezések

16. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(2) E rendelet 13-15. §-a és 1. melléklete az e rendelet kihirdetését követő 45. napon lép hatályba.

(3) A légijármű üzemben tartó először 2012. október 31-ig vizsgálja felül a kibocsátásra vonatkozó nyomonkövetési tervet.

(4) Ez a rendelet a 2003/87/EK irányelvnek az üvegházhatást okozó gázok kibocsátási egységei Közösségen belüli kereskedelmi rendszerének a légi közlekedésre történő kiterjesztése céljából történő módosításáról szóló, 2008. november 19-i 2008/101/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

(5) Ez a rendelet a 2007/589/EK határozatnak a légi közlekedésből származó kibocsátások és a légi közlekedésre vonatkozó tonnakilométer-adatok nyomon követésére és jelentésére vonatkozó iránymutatások megállapítása céljából történő módosításáról szóló, 2009. április 16-i 339/2009/EK bizottsági határozattal módosított, a 2003/87/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv alapján az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának nyomonkövetésére és jelentésére vonatkozó iránymutatások létrehozásáról szóló, 2007. július 18-i 2007/589/EK bizottsági határozat végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

17. § Az üvegházhatású gázok kibocsátásával kapcsolatos hitelesítési tevékenység személyi és szakmai feltételeiről szóló 183/2005. (IX. 13.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A rendelet hatálya az Üht. 5. § (3) bekezdés szerinti hitelesítési tevékenységet végző személyekre terjed ki. "

18. § Az R. 2. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"a) hitelesítési tevékenység: az üvegházhatású gázok kibocsátásáról külön jogszabály szerint készült kibocsátási jelentés és tonna-kilométer jelentés hitelesítése, melynek keretében a hitelesítő, illetve a hitelesítő szakértő mérlegeli a tárgyévben végzett nyomon követési tevékenységet, megvizsgálja a nyomon követési rendszert, a jelentett adatok és a kibocsátásra vonatkozó információk megbízhatóságát, hitelességét, pontosságát, a nyomon követési rendszer műszaki továbbfejlesztésének lehetőségeit, valamint elkészíti a külön jogszabály szerinti hitelesítői jelentést; "

19. § Az R. 1. számú melléklet I., II. és III. pontja e rendelet 2. mellékletében foglaltak szerint módosul.

20. § Az EM-Bioetanol Kft. Bioetanol-Biogáz-Kiserőmű projekt Kaba város közigazgatási területén megvalósuló nagyberuházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 61/2010. (III. 18.) Korm. rendelet 1. melléklet E oszlop 25. sorában a "környezetvédelemért felelős miniszter" szövegrész helyébe az "energiapolitikáért felelős miniszter" szöveg lép.

21. § Hatályát veszti az R.

a) 17/A. §-a és

b) 2. számú melléklete.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 18/2011. (II. 28.) Korm. rendelethez

A forgalmi jegyzékhez kapcsolódó számlavezetési díj alapja és mértéke

1. A számlavezetési díj mértéke és alapja

ABC
1SorszámAlszámA forgalmi jegyzékhez kapcsolódó számlák
(a légijármű üzemben tartó részére ingyenesen kiosztott
kibocsátási egység mennyisége
[kibocsátási egységmennyiség (db)/év])
Számlavezetési díj mértéke
(forint/év)
21.
31. 10-10 00050 000
41. 210 001-250 000

2. melléklet a 18/2011. (II. 28.) Korm. rendelethez

1. Az R. 1. számú melléklet I. 1 pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"I. 1 A hitelesítő szakértőnek energetikai vagy analitikai, vagy az érintett létesítmény által végzett tevékenységhez kapcsolódó ipari eljárástechnológiai vagy légiközlekedési területen szaktudással kell rendelkeznie. A megfelelő szaktudást a II. 1. 1, II. 1. 2, II. 1. 3 vagy II. 1. 4 pont szerinti szakirányú felsőfokú végzettség egyikével és a III. 1 pont szerinti kapcsolódó szakmai gyakorlat meglétével kell igazolni. "

2. Az R. 1. számú melléklet II. 1 pontja a következő II. 1. 4 ponttal egészül ki:

(Kötelező felsőfokú végzettség hitelesítő szakértő esetén: )

"II. 1. 4 Légiközlekedési területen

a) közlekedésmérnök, légiközlekedési szakirány;

b) gépészmérnök, légiközlekedési szakterületen;

c) energetikai mérnök;

d) PPL(A) (Private Pilot License) magánpilóta;

e) CPL (Commercial Pilot License) kereskedelmi pilóta. "

3. Az R. 1. számú melléklet III. 1 pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"III. 1 A 7. § (1) bekezdés b) pont szerinti megfelelő szakmai gyakorlatnak minősül a II. 1. 1, II. 1. 2 és II. 1. 3 pont szerinti iparági technológiai szakterületen vagy légiközlekedési szakterületen eltöltött, legalább ötéves szakmai gyakorlat, továbbá az ezen szakterületekkel kapcsolatos legalább ötéves tudományos és oktatói tevékenység. "

Tartalomjegyzék