Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet

az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló 9/2011. (IV. 7.) NFM rendelet és a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. § 6. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) Az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló 9/2011. (IV. 7.) NFM rendelet (a továbbiakban: rendelet) 1. § (1) bekezdése a következő p)-r) pontokkal egészül ki:

(E rendelet hatálya a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül az alábbi előirányzatokra terjed ki:)

"p) Beruházás ösztönzési célelőirányzat,

q) Pesti Vigadó rekonstrukciója,

r) Kormányzati szakpolitikai feladatok."

(2) A rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az 1. § (1) bekezdés a)-p) pontjaiban felsorolt fejezeti kezelésű előirányzatok (a továbbiakban: előirányzatok) forrása a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) e célra jóváhagyott előirányzat, a q)-r) pontokban felsorolt előirányzatok év közben felmerült többletkiadások teljesíthetősége céljából biztosított előirányzatok."

(3) A rendelet 27. § (3) bekezdése a következő k) ponttal egészül ki:

(A támogatási szerződés alapján a költségvetési támogatás az alábbi tevékenységeket finanszírozza:)

"k) a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóságtól átvett feladatok ellátása kapcsán felmerült költségeket, amelyek az európai uniós támogatási konstrukciók közreműködő szervezeti tevékenysége kapcsán a szolgáltatási szint szerződések (SLA) keretében nem kerülhetnek elszámolásra."

(4) A rendelet a 31. §-t követően a következő 16/A. alcímmel és 31/A. §-sal egészül ki:

"16/A. Beruházás ösztönzési célelőirányzat

31/A. § (1) Az előirányzat célja a Kormány egyedi döntésével nyújtott beruházási támogatások forrásának biztosítása, összhangban a Kormány egyedi döntésével megítélhető támogatások nyújtásának szabályairól szóló 8/2007. (I. 24.) GKM rendeletben meghatározottakkal.

(2) A Beruházás ösztönzési célelőirányzat (a továbbiakban: BC) terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MAG Zrt.) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HITA) látja el kizárólagos joggal a (3)-(4) bekezdésben foglaltak szerint.

(3) A MAG Zrt. a (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében, a minisztériummal kötött szerződés alapján

a) a BC terhére történő kötelezettségvállalások tekintetében ellátja azok pénzügyi feladatait, vezeti a kötelezettségvállalások analitikus nyilvántartását, elvégzi az érvényesítési, utalványozási, utalványozás-ellenjegyzési, adatszolgáltatási és adatkezelési teendőket a saját nyilvántartásai és a HITA által szolgáltatott adatok alapján, a minisztérium részére rendszeresen adatokat és adatelemzéseket szolgáltat, továbbá külön felkérés alapján és tartalommal egyedileg is készít elemzéseket és adatszűréseket;

b) ellátja a BC terhére egyedi kormánydöntés alapján támogatásban részesülő, nemzetgazdasági jelentőségű beruházások kapcsán felmerülő költségek elszámolhatóságát igazoló, valamint a számlacsomagokhoz kapcsolódó ellenőrzési és utalványozási feladatokat, beleértve a szakmai teljesítés és a kifizetés jogosságának igazolására vonatkozó feladatokat is, és gondoskodik az utalványozott összegről kiállított átutalási megbízások Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról;

c) gondoskodik a szerződések záró elszámolásáról és pénzügyi lezárásáról;

d) együttműködik a HITA-val az előirányzat kezelésével kapcsolatos feladatok teljesítése során;

e) ellátja a számviteli feladatokat, vezeti a követelésállomány nyilvántartását és részt vesz a beszámoló összeállításában.

(4) A HITA a Kormány egyedi döntése alapján támogatásban részesülő beruházásokhoz kapcsolódóan programkezelési feladatokat végez. Ennek keretében ellátja a döntés-előkészítői, a szerződések megkötésével összefüggő nyilvántartási és előrejelzési feladatokat, a folyamatlezárási és követeléskezelési tevékenységet, a beruházások ellenőrzési (monitoring) feladatait, valamint végzi a szerződésekkel összefüggő adatkezelési, adatfeldolgozási és adatszolgáltatási feladatokat."

(5) A rendelet a következő 16/B. alcímmel és 31/B. §-sal egészül ki:

"16/B. § Pesti Vigadó rekonstrukciója

31/B. § (1) Az előirányzat célja forrás biztosítása a Pesti Vigadó épületének újjáépítéséhez, többfunkciós célú kulturális és művészeti központként való működtetéséhez, valamint ennek kiegészítő funkciói kialakításához.

(2) A projekt kivitelezésével összefüggő feladatokat a Művészeti és Szabadművelődési Alapítvány (a továbbiakban: MSZA) látja el. A miniszter az (1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására az MSZA-val támogatási szerződést köt."

(6) A rendelet a következő 16/C. alcímmel és 31/C. §-sal egészül ki:

"16/C. § Kormányzati szakpolitikai feladatok

31/C. § (1) Az előirányzat célja, hogy forrást biztosítson a kormányzati döntés-előkészítést megalapozó tanulmánykészítési, valamint kommunikációs stratégiai tanácsadási feladatok elvégzése tárgyú közbeszerzési eljárás eredményeképpen, a vonatkozó szerződések, továbbá médiafigyelési, médiaelemzési, média-hatásvizsgálati szolgáltatás nyújtása tárgyában kötendő szerződés megkötéséhez. Az előirányzat fedezetet nyújt a 2011. évben a kormányzati döntés-előkészítés és kommunikációs stratégiai feladat ellátásába bevont minisztériumokkal és azok irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervekkel a feladattal összefüggésben megállapodások megkötéséhez.

(2) A minisztérium az előirányzat terhére megvalósuló feladatok körében a szakmai tartalom vonatkozásában feladatot, vagy annak módosítására utasítást kizárólag a Miniszterelnökség előzetes szakmai javaslata és egyetértése esetén adhat, továbbá a teljesítés igazolása is csak a Miniszterelnökség előzetes szakmai jóváhagyását követően történhet meg.

(3) Az előirányzat felhasználás részletszabályait a Miniszterelnökség és a minisztérium között megkötött megállapodás rögzíti, amelyben legalább a következőkről kell megállapodni:

a) az előirányzat terhére megvalósuló szolgáltatások címzetti köre,

b) a feladat tartalmának meghatározása, módosítása és kiegészítése körében az utasítási jog gyakorlása,

c) célszerűtlen, szakszerűtlen teljesítés esetén a visszautasítási jog gyakorlása,

d) a teljesítés igazolás kibocsátásával összefüggő határidők, felelősségi körök, hatáskörök meghatározása."

2. § (1) A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet (a továbbiakban: R2) 2. § (1) bekezdésében, valamint a 2. § (7) bekezdésében az "A BC és az NBC" szövegrész helyébe az "Az NBC" szöveg lép.

(2) Hatályát veszti az R2. 1. § a) pontja, 2. § (3) bekezdés d) pontja, 2. § (4)-(5) bekezdése, valamint a 2. § (1) bekezdésében az "az ITD Hungary Nonprofit Közhasznú Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: ITD Hungary Zrt.)" szövegrész, továbbá a 2. § (3) bekezdés c) pontjában az "a BC és" szövegrész.

3. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Németh Lászlóné s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter