Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet

a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében és a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 21. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában, és a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter feladat- és hatásköréről szóló 134/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) fejezetéhez tartozó

a)[1]

b) Nemzeti beruházás ösztönzési vállalkozási célelőirányzatra (a továbbiakban: NBC),

c) Külgazdaság fejlesztési célelőirányzatra (a továbbiakban KFC),

d) Kis- és középvállalkozói célelőirányzatra (a továbbiakban: KKC),

e) Közpolitikai feladatok ellátása előirányzatra,

f) Magyar vállalkozások tőzsdei bevezetésének támogatása előirányzatra (a továbbiakban: TBE),

g) Magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzatra és

h) Nemzetközi jelentőségű, kiemelt KFI programok támogatása előirányzatra

terjed ki.

Az egyes előirányzatok felhasználásában közreműködő szervezetek és feladataik

2. §

(1)[2] Az NBC terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a PROMEI Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projekt Iroda Közhasznú Társaság (a továbbiakban: PROMEI Kht.), a MAG -Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MAG Zrt.), a Magyar Államkincstár, valamint a Bács-Kiskun Megyei Területfejlesztési Tanács, a Békés Megyei Területfejlesztési Tanács, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Tanács, a Nógrád Megyei Területfejlesztési Tanács, a Somogy Megyei Területfejlesztési Tanács és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Területfejlesztési Tanács (a továbbiakban: Megyei Területfejlesztési Tanácsok) látja el kizárólagos joggal a (2)-(7) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A PROMEI Kht. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja az ipari park programhoz kötődő pályázati és monitoring rendszer, valamint a monitoring speciális, a gazdasági szervezetek számára hasznosítható adatai elektronikusan történő felhasználásának elvégzésével kapcsolatos teendőket.

(3) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében

a) az NBC terhére nyújtott támogatások tekintetében mint közreműködő ellátja a támogatási döntések előkészítésével, a támogatási szerződések és az azokhoz kapcsolódó biztosítéki szerződések megkötésével, módosításával, felbontásával, megszüntetésével, lezárásával, nyilvántartásával, adatkezelésével, adatfeldolgozásával, adatszolgáltatásával kapcsolatos feladatokat, illetve dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

b) az NBC terhére nyújtott támogatások kifizetésével összefüggésben a szakmai teljesítés és a kifizetés jogosságára vonatkozó igazolási, ellenőrzési tevékenységet végez, ellátja a követeléskezeléssel kapcsolatos teendőket, a támogatási szerződésekben meghatározott ellenőrzési, utóellenőrzési, helyszíni ellenőrzési és záró jegyzőkönyv felvételével kapcsolatos feladatokat, ide nem értve azon pályázatok keretében nyújtott támogatásokat, amelyek tekintetében e feladatok ellátására a (6) bekezdésre figyelemmel és a támogatóval kötött megállapodás alapján a Magyar Államkincstár jogosult,

c)[3] az NBC terhére történő kötelezettségvállalások tekintetében ellátja azok pénzügyi-számviteli feladatait, vezeti a kötelezettségvállalások nyilvántartását, elvégzi az érvényesítési, utalványozási, utalványozás-ellenjegyzési, beszámoló-készítési, adatszolgáltatási és adatkezelési teendőket a saját nyilvántartásai és az egyéb közreműködő szervezetek által szolgáltatott adatok alapján,

d)[4]

(4)[5]

(5)[6]

(6) A Magyar Államkincstár az NBC terhére pályázati eljárás keretében nyújtott támogatásokkal kapcsolatban számlabefogadási és számlaellenőrzési feladatokat lát el, a szakmai teljesítés és a kifizetés jogszerűségének igazolásával kapcsolatos tevékenységet végez, ellátja a támogatási szerződések teljesítésének ellenőrzésével - ide értve a folyamatba épített közbenső, valamint utólagos és helyszíni ellenőrzést - kapcsolatos feladatokat, amelynek keretében felveszi a záró jegyzőkönyvet, követeléskezelési feladatokat végez és vezeti a támogatási szerződések nyilvántartását.

(7)[7] Az NBC forrásából külön jogszabály alapján a Megyei Területfejlesztési Tanácsok részére decentralizált támogatási keretek terhére kötött támogatási szerződésekkel kapcsolatos közreműködői feladatokat a Megyei Területfejlesztési Tanácsok vagy az általuk megbízott ügynökségek látják el.

3. §

(1) A KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében (beleértve ebbe az ITD-H Befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési tanácsadás célelőirányzat terhére 2005-2006. években pályázati úton nyújtott támogatásokat is) a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. és az ITD Hungary Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2)-(3) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében a KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében ellátja a szerződéskötéssel, a szerződések teljesítésének pénzügyi ellenőrzésével és az elszámoltatással összefüggő feladatokat.

(3) Az ITD Hungary Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében a KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében ellátja a pályázatok meghirdetésével, érkeztetésével és befogadásával, azok értékelésével, a jogszabályban és a pályázati felhívásban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétének ellenőrzésével, valamint a pályázatoknak a bíráló bizottság részére történő döntés-előkészítésével kapcsolatos feladatokat.

4. §

(1) A KKC terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt., a KA-VOSZ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: KA-VOSZ Zrt.), a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, valamint a Megyei Területfejlesztési Tanácsok látják el kizárólagos joggal a (2)-(5) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében - a (3)-(4) bekezdésben foglalt kivételekkel -ellátja a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes fejezeti kezelésű előirányzatai kezeléséről és támogatásainak lebonyolításáról szóló 19/2008. (X. 8.) NFGM rendeletben (a továbbiakban: R.) a közreműködő szervezet részére meghatározott feladatokat.

(3) A KA-VOSZ Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a Széchenyi Kártya konstrukció lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.

(4) A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a BVK hitelkonstrukció lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.

(5) Az KKC forrásából külön jogszabály alapján a Megyei Területfejlesztési Tanácsok részére decentralizált támogatási keretek terhére kötött támogatási szerződésekkel kapcsolatos közreműködői feladatokat a Megyei Területfejlesztési Tanácsok vagy az általuk megbízott ügynökségek látják el.

5. §

(1) A Közpolitikai feladatok ellátása előirányzat keretén belül az operatív részfeladatokat közreműködőként az NT Nemzetközi Technológiai Kht. (a továbbiakban: NT Kht.) látja el a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) Az NT Kht. az (1) bekezdésben foglalt feladatkörében jogszabály-előkészítést megalapozó feladatot lát el, különös tekintettel a törvénytervezetek, kormány-előterjesztések, miniszteri rendeletek megalkotásának támogatására, továbbá a szükséges közpolitikai, társadalmi és kulturális hatásainak vizsgálatára.

6. §

(1) A TBE terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja az R. által a közreműködő szervezet részére meghatározott feladatokat.

7. §

(1) A magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a támogatási szerződések módosításával, a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat maradványának terhére történt kötelezettségvállalások nyilvántartásával, a követelésállomány kezelésével, a pénzügyi teljesítés ellenőrzésével és igazolásával, a kifizetések kezelőnél történő kezdeményezésével, valamint a beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos teendőket.

8. §[8]

Az ELI projekt magyarországi megvalósításának előkészítésével kapcsolatos feladatokat az ELI-HU Fejlesztés-szervező Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság kizárólagos joggal látja el.

9. §

A támogatások felhasználásával összefüggő egyes részfeladatok ellátása során a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet előírásainak figyelembevételével kell eljárni.

9/A. §[9]

Az ITD Hungary Zrt. látja el megállapodás szerint a MAG Zrt. feladatkörébe utalt támogatásokkal kapcsolatos egyes ügyfélszolgálati feladatokat.

Átmeneti és záró rendelkezések

10. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 80/2004. (V. 18.) GKM Rendelet 1. § a)-c),f), k)-l) pontja, 3. §-a, 5. és 6. §-a, valamint 7/A. és 7/B. §-a.

(3) A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes fejezeti kezelésű előirányzatai kezeléséről és támogatásainak lebonyolításáról szóló 19/2008. (X. 8.) NFGM rendelet 23. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A támogatási szerződésekhez kapcsolódó biztosíték megújítása vagy cseréje vonatkozásában a támogatási szerződés megkötésekor nyújtott biztosíték mértékével megegyező mértékű biztosítékot kell rendelkezésre bocsátania a kedvezményezettnek."

Bajnai Gordon s. k.,

nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2011.12.31.

[2] Módosította a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (1)-(2) bekezdése. Hatályos 2011.12.31.

[3] Módosította a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.12.31.

[4] Hatályon kívül helyezte a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2011.12.31.

[5] Hatályon kívül helyezte a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2011.12.31.

[6] Hatályon kívül helyezte a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2011.12.31.

[7] Módosította a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.31.

[8] Megállapította a 15/2010. (IV. 28.) NFGM rendelet 1. §-a. Hatályos 2010.04.29.

[9] Beiktatta a 12/2009. (IV. 22.) NFGM rendelet 1. § - a. Hatályos 2009.04.25.

Tartalomjegyzék