318/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet
a filmalkotások és a látvány-csapatsportok társasági adón keresztül történő támogatási keretösszegének megállapításáról, valamint a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 30. § (10) és (14) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Kormány 1 000 000 000 forintban határozza meg a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. tv.) 22. § (3) bekezdése, valamint a Tao. tv. 24/A. § (3) bekezdés a) pontja szerint az egyes filmalkotások számára nyújtható támogatások együttes éves összegét (a továbbiakban együtt: keretösszeg), ide nem értve a 2. § szerint nyújtott közvetett támogatást. A filmalkotás után járó támogatás igénybevételére vonatkozó jogosultságot ezen keretösszeg kimerülését követően az adott évre vonatkozóan nem lehet érvényesíteni, ezt a tényt a támogatási igazoláson fel kell tüntetni.
2. § Az 1. §-ban foglaltak nem érintik, valamint az 1. § szerinti keretösszeg nem tartalmazza a filmalkotások közvetett támogatásának céljából fenntartott letéti számlán gyűjthető összeg mértékéről szóló 439/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet 1. §-ában meghatározott összegű, a Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Nonprofit Zártkörűen működő Részvénytársaság rendelkezése alatt álló, a Magyar Kincstárnál vezetett letéti számlára - a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 31/D. § (7) bekezdése alapján - teljesített támogatásokat.
3. § (1) A látvány-csapatsport támogatásával összefüggésben a sportfejlesztési programok 2019/2020-as támogatási időszak vonatkozásában jóváhagyott együttes összege nem haladhatja meg az 50 000 000 000 forintot.
(2) A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 3. §-a szerint
a) a 2019. évben kiállított igazolások és támogatási igazolások együttes összege nem haladhatja meg a 40 000 000 000 forintot,
b) a 2020. évben kiállított igazolások és támogatási igazolások együttes összege nem haladhatja meg a 60 000 000 000 forintot.
(3) A látvány-csapatsportban működő országos sportági szakszövetség (a továbbiakban: szakszövetség) tárgyév január 15. napjáig megküldi az (1) és (2) bekezdés szerinti keretösszegekből a működésével érintett látvány-csapatsportág részesedésének arányára vonatkozó javaslatát, valamint a sportág adott időszakra vonatkozó stratégiai fejlesztési koncepcióját, tervét a sportpolitikáért felelős miniszter részére.
(4) A sportpolitikáért felelős miniszter a szakszövetségeknek a minőségbiztosítási rendszerre (benchmark-rendszer) és követelményeire a Korm. rendelet szerint tett javaslatainak, valamint a (3) bekezdés alapján megküldött dokumentumoknak az értékelésével, és az államháztartásért felelős miniszter véleményének kikérésével tesz javaslatot a Kormány részére az (1) és (2) bekezdés szerinti keretösszegeknek a látvány-csapatsportágak közötti felosztása arányának megállapítására.
(5) A sportpolitikáért felelős miniszter az (1) és (2) bekezdés szerinti keretösszegeknek a látvány-csapatsportágak közötti felosztása Kormány által megállapított arányáról február 15. napjáig értesíti a szakszövetségeket. A szakszövetség honlapján közzéteszi az (1) és (2) bekezdés szerinti keretösszegeknek a látvány-csapatsportágak közötti felosztása Kormány által megállapított arányát.
4. § Ez a rendelet 2019. január 1-jén lép hatályba.
5. § (1) A Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 3. pont a)-e) alpontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
[A rendelet alkalmazásában
képzéssel összefüggő feladatok támogatása: az Stv.-ben meghatározott szakszövetségi stratégiai fejlesztési koncepció alapján megvalósuló vagy ahhoz illeszkedő, a támogatás igénybevételére jogosult szervezet által támogatási időszakonként, a támogatás elszámolási időszakát megelőzően készített (több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program esetén támogatási időszakokra lebontott), a jóváhagyást végző szervezethez benyújtott és jóváhagyott sportfejlesztési program részét képező, - a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról (EGT-vonatkozású szöveg) szóló 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) (a továbbiakban: 651/2014/EU bizottsági rendelet) 31. cikkében meghatározottak szerint-a Tao. tv.-ben meghatározott látvány-csapatsport Stv. szerinti országos sportági szakszövetsége (a továbbiakban: szakszövetség) vagy a sportköztestület Stv.-ben meghatározott képzési, továbbképzési feladatainak ellátása során a szakszövetségnél vagy a szakszövetség felkérése alapján a szakszövetség tagjaként működő, a képzést folytató vagy abban részt vevő sportszervezetnél, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítványnál vagy a sportköztestületnél felmerülő költségek, kiadások az alábbiak szerint:]
"a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,
b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége (különösen az útiköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, valamint az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),
c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,
d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek (különösen az adminisztrációs költségek, bérleti díj, rezsi költségek) azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen,
e) az oktatóknak és a képzés résztvevőinek közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó szállásköltsége;"
(2) A Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 9. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A rendelet alkalmazásában
tárgyi eszköz beruházás, felújítás: az Stv.-ben foglaltak szerint a sportág stratégiai fejlesztési koncepciójához illeszkedő, a támogatás igénybevételére jogosult szervezet által támogatási időszakonként, a támogatás elszámolási időszakát megelőzően készített (több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program esetén támogatási időszakokra lebontott), a jóváhagyást végző szervezethez benyújtott és jóváhagyott sportfejlesztési program megvalósítása érdekében, a fejlesztési programhoz csatolt költségtervben részletezett, a számvitelről szóló törvényben meghatározott beruházás, felújítás - az ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok és személygépkocsi beszerzése kivételével -, ideértve]
"c) a sportszervezetnek, a szakszövetségnek, a látvány-csapatsport fejlesztése érdekében létrejött alapítványnak, továbbá - a sportszervezetnek, szakszövetségnek a helyi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodása alapján - a helyi önkormányzatnak az Stv.-ben foglalt feladatainak ellátását vagy az ilyen feladatok ellátásában az együttműködési megállapodás alapján történő részvételt biztosító építési beruházásra irányuló tárgyi eszköz beruházást, felújítást vagy egyébként sportcélú ingatlan-fejlesztést érintő tárgyi eszköz beruházást, felújítást, ideértve az olyan állami, vagy helyi önkormányzati tulajdonban álló ingatlanon megvalósuló tárgyi eszköz beruházást, felújítást, amely esetében a beruházás eredményeként létrejövő tárgyi eszköz a jogszabály alapján a magyar állam vagy a helyi önkormányzat tulajdonába kerül, feltéve, hogy a fejlesztést sportfejlesztési programja keretében megvalósító támogatott szervezet a beruházással, felújítással érintett sportcélú ingatlanon az üzembe helyezéstől számított 15 évig használatra jogosult,"
(3) A Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 13-19. ponttal egészül ki:
(A rendelet alkalmazásában)
"13. sportcélú ingatlan üzemeltetése költségeinek támogatása: az Stv.-ben foglaltak szerint a sportág stratégiai fejlesztési koncepciójához illeszkedő, a támogatás igénybevételére jogosult szervezet által támogatási időszakonként, a támogatás elszámolási időszakát megelőzően készített, a jóváhagyást végző szervezethez benyújtott és jóváhagyott sportfejlesztési program megvalósítása érdekében a fejlesztési programhoz csatolt költségtervnek megfeleltethető, a sportcélú ingatlan által nyújtott szolgáltatások működési költségei, így különösen a személyi jellegű ráfordítások, az anyagköltségek, a szerződéses szolgáltatások, a távközlés, az energia és a karbantartás költségei, a bérleti díjak, az adminisztrációval kapcsolatos költségek az olyan értékcsökkenési és finanszírozási költségek kivételével, amelyeket a sportcélú ingatlanhoz nyújtott beruházási támogatásból már fedeztek;
14. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló;
15. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló;
16. kis- és középvállalkozás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. melléklete szerint meghatározott vállalkozás;
17. egy és ugyanazon vállalkozás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1407/2013/EU bizottsági rendelet) 2. cikk (2) bekezdése szerinti kapcsolatban lévő vállalkozások;
18. támogatástartalom: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 19. pontja szerinti tartalom;
19. közvetítő: olyan természetes vagy jogi személy, akinek vagy amelynek a tevékenysége pénzbeli ellenszolgáltatás vagy egyébként pénzben kifejezhető anyagi előny megszerzése érdekében a látvány-csapatsport támogatásrendszerében a támogatás igénybevételére jogosult szervezet és a támogató közötti, a Tao. tv. szerinti támogatási szándéknyilatkozat megkötésére irányul, vagy egyébként ilyen szándéknyilatkozat megkötését segíti elő, vagy abban közreműködik."
(4) A Korm. rendelet 2. § (3a) és (3b) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
"(3a) Az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11., 12. és 13. pontjában meghatározott támogatási jogcímekre benyújtott sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló eljárásban a jóváhagyást végző szervezet arra figyelemmel dönt a támogatási igények jóváhagyásáról, hogy a sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló kérelemben szereplő egyes támogatási igények nem haladhatják meg a sportpolitikáért felelős miniszter által az egyes jogcímeken nyújtható támogatási tételekkel kapcsolatban meghatározott minőségbiztosítási rendszerben (a továbbiakban: benchmark-rendszer) foglaltakat és annak követelményeit. A benchmark-rendszert és követelményeit a szakszövetség ügyintéző-képviselő szerve által, a sportág stratégiai fejlesztési koncepciója alapján, a tárgyév január 15. napjáig tett javaslat figyelembevételével a sportpolitikáért felelős miniszter a tárgyév február 15. napjáig határozza meg, és azt a szakszövetség a honlapján nyilvánosságra hozza. A szakszövetség ügyintéző-képviselő szerve meghatározhatja az egyes támogatási jogcímekkel kapcsolatos sportági szakmai fejlesztési prioritásokat a különböző szintű és életkori csoportok alapján szervezett versenyrendszerekben való részvétel és az azokra való felkészítő szakmai munka feltételei alapján. A fejlesztési prioritásokat a szakszövetség a honlapján nyilvánosságra hozza.
(3b) Az (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11., 12. és 13. pontjában meghatározott támogatási jogcímekre jóváhagyott sportfejlesztési programban szereplő támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás összegének felhasználásáról történő elszámolás ellenőrzésére irányuló eljárásban a (3a) bekezdés szerinti benchmark-rendszer és követelményei, valamint az elszámolási útmutató előírásait figyelembe véve dönt az elszámolás elfogadásáról."
(5) A Korm. rendelet 2. §-a a következő (3c) és (3d) bekezdéssel egészül ki:
"(3c) A sportpolitikáért felelős miniszter a szakszövetség ügyintéző-képviselő szervének vagy a (3d) bekezdés alapján meghatalmazott személy - a sportfejlesztési program jóváhagyására vagy módosítására irányuló eljárása során tett - egyedi írásbeli kérelme alapján, különös méltánylást érdemlő esetben engedélyezheti a benchmark-rendszertől és követelményeitől való eltérést.
(3d) A szakszövetség ügyintéző-képviselő szerve írásban meghatalmazhat olyan személyt, aki a (3c) bekezdés szerinti kérelem benyújtására a szakszövetség ügyintéző-képviselő szerve megbízásából jogosult. A meghatalmazott személyéről a szakszövetség írásban tájékoztatja a sportpolitikáért felelős minisztert."
(6) A Korm. rendelet 2. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) Az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11. és 12. pontjaiban meghatározott támogatási jogcímeken a támogatott szervezet sportfejlesztési programjának megvalósítására nyújtott támogatás támogatási időszakonként számított teljes összegének legfeljebb 2%-a, de összességében legfeljebb 50 millió forint az igazolás és a támogatási igazolás kiállításának feltételét képező sportfejlesztési program előkészítésével, a jóváhagyást végző szervezet által kiállított igazolás és támogatási igazolás alapján a támogatott program megvalósításával, a felhasználás során szükséges adatszolgáltatási, jelentéstételi kötelezettség teljesítésével, valamint a felhasznált támogatás elszámolásával kapcsolatban felmerülő közreműködői költségek támogatására is fordítható azzal, hogy a közreműködői tevékenység nem irányulhat a támogatók felkutatására, közvetítésére. A közreműködői költségek támogatásának feltétele, hogy a támogatás igénybevételére jogosult szervezet a sportfejlesztési program jóváhagyását végző szervezethez történő benyújtása során azt előzetesen bejelentse, és a jóváhagyást végző szervezet azt jóváhagyja. Közreműködői költségként a jogszerűen felhasznált támogatás sportfejlesztési program jóváhagyásáról szóló határozatban rögzített aránynak megfelelő összeg számolható el."
(7) A Korm. rendelet 2. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:
"(9) A látvány-csapatsport támogatás keretében közvetítő eljárását igénybe venni, közvetítői tevékenység ellenértékét elszámolni nem lehet."
6. § A Korm. rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A kérelemhez a támogatás igénybevételére jogosult szervezet részéről csatolni kell)
"a) - a (2a) bekezdés kivételével - 30 napnál nem régebbi kivonatot a támogatás igénybevételére jogosult szervezetet nyilvántartó szervezettől (bíróság) a szervezet nyilvántartásban szereplő adatairól, közjegyzői aláíráshitelesítéssel ellátott aláírási címpéldányt,"
7. § A Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A jóváhagyást végző szervezet a kérelemről annak beérkezésétől számított 8 napon belül dönt. A kérelemmel kapcsolatban hiánypótlásnak van helye, ha a kérelem nem tartalmazza az (1) bekezdésben foglaltakat. Ilyen esetben a támogatás igénybevételére jogosult szervezet 8 napon belül az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelelő kérelmet nyújthat be a jóváhagyást végző szervezet részére."
8. § A Korm. rendelet 7. § (2a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2a) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetén az adott támogatási időszakra vonatkozó elszámolás vagy részelszámolás 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezethez történő benyújtását és az elszámolásnak, részelszámolásnak a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet részéről történő elfogadását követően
a) a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott támogatott szervezet kérelme esetén a sportpolitikáért felelős miniszter, vagy
b) a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatott szervezet, továbbá a Tao. tv. 22/C. § (9a) bekezdésében foglaltak szerinti esetben a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott támogatott szervezet tekintetében az erről szóló értesítés alapján, a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) és d) pontja szerinti támogatott szervezet esetében - kivéve a Tao. tv. 22/C. § (9a) bekezdése szerinti esetet - az elszámolás saját hatáskörben történő lezárása alapján a szakszövetség
az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott elkülönített pénzforgalmi számláról bocsátja a támogatást vagy annak az elszámolásban, részelszámolásban elfogadott részét a támogatott szervezet rendelkezésére."
9. § (1) A Korm. rendelet 10. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
"(1a) Ha a támogatott szervezet ellen csődeljárás, felszámolási eljárás, végelszámolási eljárás, kényszervégelszámolási vagy kényszertörlési eljárás került elrendelésre, a támogatott szervezet 8 napon belül köteles e tényről tájékoztatni a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezetet."
(2) A Korm. rendelet 10. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) A támogatott szervezet a sportfejlesztési program megvalósítása során az a) és b) pontban foglalt feltételek legalább egyikének teljesülése esetén egy alkalommal kérelmezheti a jóváhagyást végző szervezetnél a sportfejlesztési program szerinti ingatlan-fejlesztésre irányuló tárgyi eszköz beruházás, felújítás támogatási jogcímen jóváhagyott, kizárólag a beruházással, felújítással összefüggő támogatás összegének növelését, feltéve hogy a támogatási összeg növekedése
a) a sportfejlesztési program műszaki vagy szakmai tartalmának módosítása miatt szükséges, és a műszaki, szakmai tartalom változása a projekt eredményessége szempontjából kedvezőbb megoldást eredményez,
b) a műszaki, szakmai tartalmat nem érintő olyan változtatásra irányul, amely a sportfejlesztési program jóváhagyásakor ismert piaci árak megnövekedése miatt merült fel."
(3) A Korm. rendelet 10. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:
"(6a) Ha a (6) bekezdés szerinti költségnövekmény nem éri el a sportfejlesztési programban az adott ingatlanfejlesztésre jóváhagyott tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímen jóváhagyott támogatás összegének 15%-át, akkor a támogatott szervezetnek kell alátámasztania a költségnövekmény piaci árnak és a (6) bekezdésben meghatározott feltételeknek való megfelelését. A jóváhagyást végző szervezet indokolt esetben elrendelheti igazságügyi szakértő bevonását. Ha a (6) bekezdés szerinti költségnövekmény a sportfejlesztési programban az adott ingatlan-fejlesztésre jóváhagyott tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímen jóváhagyott támogatás összegének 15%-át eléri vagy meghaladja, akkor igazságügyi szakértő véleményének beszerzése kötelező. Az igazságügyi szakértő kirendeléséről a támogatott szervezet költségére a jóváhagyást végző szervezet gondoskodik."
10. § (1) A Korm. rendelet 11. § (1)-(1b) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
"(1) A támogatás, a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás, valamint a kiegészítő sportfejlesztési támogatás összegének felhasználásáról történő elszámolást - a (2) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel és a 14. § (13) bekezdésében foglaltak kivételével - minden évben, a támogatási időszak lezárultát követő 30 napon belül, az (5) bekezdésben foglaltak szerint záradékolt számviteli bizonylatokkal alátámasztott módon, összesített elszámolási táblázattal együttesen kell a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezethez benyújtani. Az elszámolást - a 9. § (2) bekezdésében meghatározott továbbadott támogatás esetén is - a támogatott szervezet nyújtja be a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezethez. A támogatás felhasználását igazoló szöveges, szakmai beszámolóhoz az összesített elszámolási táblázatot is mellékelni kell. A benyújtásra rendelkezésre álló határidő egyszeri alkalommal, legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható.
(1a) A támogatott szervezet az elszámolása során az adott támogatási időszak végéig szerződés szerint teljesült, és az elszámolási időszak végéig, de legkésőbb augusztus 14-ig pénzügyileg teljesült költségekről számol el. A támogatott szervezet a meghosszabbításra vonatkozó jóváhagyó döntés alapján, az alap időszakban pénzügyileg nem teljesült, de jóváhagyott támogatási összeg és saját forrás erejéig, a sportfejlesztési program célját biztosító feladatokra felhasznált, alap időszaki számviteli bizonylatokkal is elszámolhat a meghosszabbított időszakban.
(1b) A támogatott szervezet a meghosszabbításra vonatkozó jóváhagyó döntés alapján az ingatlanfejlesztést érintő, utófinanszírozással megvalósuló fejlesztések esetében a meghosszabbított időszakban elszámolhat azon előző támogatási időszakokban kiállított számviteli bizonylatokkal is, amelyek pénzügyi teljesítése a meghosszabbított időszakra esik, amennyiben a pénzügyi teljesítés idejével kapcsolatos megállapodás a támogatott szervezet rendelkezésére áll, és azt benyújtja az ellenőrző szervezet részére."
(2) A Korm. rendelet 11. §-a a következő (1c) bekezdéssel egészül ki:
"(1c) A támogatott szervezet az elszámolása során azokat a költségeket is elszámolhatja, amelyek az e rendeletben meghatározott közreműködői és könyvvizsgálói feladatok ellátásával összefüggésben merültek fel és az adott elszámolási időszak végéig szerződés szerint és pénzügyileg is teljesültek."
(3) A Korm. rendelet 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) A támogatott szervezet a támogatási időszakban keletkezett támogatásból, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás összegéből finanszírozott költségekről, ráfordításokról kiállított számlákkal, illetve más, hitelt érdemlő számviteli bizonylatokkal - a (4a) és a 14. § (13) bekezdésében meghatározott kivétellel -tételesen köteles elszámolni."
11. § (1) A Korm. rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Hiánypótlásra két alkalommal, alkalmanként legfeljebb 15 napos határidő tűzésével kerülhet sor és a felhívásban meg kell jelölni az elszámolás, részelszámolás hiányosságát. A támogatott szervezet a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet vezetőjénél kezdeményezheti a hiánypótlás határidejének egyszeri alkalommal, legfeljebb 15 nappal történő meghosszabbítását. A hiánypótlás határideje az elszámolásra, részelszámolásra rendelkezésre álló ügyintézési határidőbe nem számítandó be."
(2) A Korm. rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott támogatott szervezet vonatkozásában - kivéve a Tao. tv. 22/C. § (9a) bekezdése szerinti esetet - a támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás felhasználásáról történő elszámolás elfogadásáról vagy annak elutasításáról a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet értesíti a támogatott szervezetet."
(3) A Korm. rendelet 13. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
"(4a) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatott szervezet, valamint a Tao. tv. 22/C. § (9a) bekezdése szerinti esetben a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott támogatott szervezet vonatkozásában a támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás felhasználásáról történő elszámolás elfogadásáról vagy annak elutasításáról a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet értesíti a támogatott szervezetet, valamint tájékoztatja az adott sportág szakszövetségét."
12. § A Korm. rendelet 14. §-a a következő (13) és (14) bekezdéssel egészül ki:
"(13) A (12) bekezdésben foglalt kamatozó tartalék szövetségi stratégiával összhangban történő felhasználását a szakszövetség a felhasználás évét követő év június 30. napjáig - a felhasználás évére vonatkozó - éves beszámolójának a 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet részére történő megküldésével igazolja.
(14) A 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet az éves beszámoló kézhezvételétől számított 30 napon belül a kamatozó tartalék felhasználásáról részletes, szöveges szakmai és számszaki pénzügyi beszámoló benyújtását kérheti."
13. § A Korm. rendelet 15. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:
"(3a) A látvány-csapatsport támogatás ellenőrzése során az ellenőrző szervezet vizsgálja, hogy a támogatás nyújtása során látvány-csapatsport támogatásban közvetítői eljárására, közvetítői tevékenység támogatására került-e sor.
(3b) Ha a látvány-csapatsport támogatás felhasználását ellenőrző szervezet a (3a) bekezdés szerinti eljárás keretében az elszámolás, a részelszámolás vagy a helyszíni ellenőrzés eredményeként azt állapítja meg, hogy a jóváhagyott sportfejlesztési program támogatása során az egyes jogcímekhez kapcsolódóan elszámolni tervezett számlák, illetve más, hitelt érdemlő számviteli bizonylatok nem állnak összhangban a benchmark-rendszer alapján a sportágban meghatározott, és az egyes jogcímeken elszámolható tételek becsült piaci értéke alapján a támogatói szándéknyilatkozat szerinti, jóváhagyott sportfejlesztési program szakmai megvalósítását szolgáló támogatási program elemmel, úgy az ellenőrző szervezet
a) a támogató és a közvetítő tekintetében kezdeményezheti az állami adóhatóságnál tételes adóellenőrzés lefolytatását, továbbá a támogatót kizárja,
b) a támogatott szervezetet pedig - rosszhiszemű közreműködés megállapítása esetén - kizárhatja
a látvány-csapatsport támogatás rendszeréből."
14. § A Korm. rendelet 15/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"15/B. § (1) A sportpolitikáért felelős miniszter a sportfejlesztési programok jóváhagyásáról szóló döntések 4. § szerinti meghozatalát követően, de legkésőbb a tárgyév október 30-áig adatot szolgáltat az államháztartásért felelős miniszter és az adópolitikáért felelős miniszter részére a sportfejlesztési programban feltüntetett, egyes jogcímeken igénybe vehető támogatás teljes értékéről.
(2) A sportpolitikáért felelős miniszter negyedévente adatokat szolgáltat az államháztartásért felelős miniszter és az adópolitikáért felelős miniszter részére a támogatott szervezetek részére az egyes támogatási jogcímeken kiadott igazolásokról és támogatási igazolásokról.
(3) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pont cb), cd) és cf) alpontjában meghatározott jogcímekre nyújtott támogatás és a Tao. tv. 30/I. §-a szerinti támogatás esetén, a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontjában, b) pont bd), bf) és bg) alpontjában, továbbá d) pont dc), de) és dg) alpontjában meghatározott jogcímek szerinti, egyenként 500 ezer eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásokról a jóváhagyást végző szervezet adatot köteles szolgáltatni az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke, illetve az Európai Bizottságnak az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) vagy c) pontja szerinti egyedi határozata szerinti közzététel céljából.
(4) A jóváhagyó szervezet (3) bekezdés szerinti adatszolgáltatására és közzétételre az Atr. 18/A-18/D. § rendelkezéseit kell alkalmazni."
15. § A Korm. rendelet 15/C. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
"(1) Utóellenőrzés keretében a sportfejlesztési program egésze megvalósulásának utólagos ellenőrzésére - ideértve a sportfejlesztési program jóváhagyását, a támogatási igazolás kiállítását, a jóváhagyott sportfejlesztési program megvalósítását, a támogatások és a kamatozó tartalék felhasználásának ellenőrzését - kerülhet sor.
(2) A sportpolitikáért felelős miniszter a szakszövetséget utóellenőrzés lefolytatására hívja fel, ha a szakszövetség az Stv. 22. § (2) bekezdés f) pont ff) alpontja szerint meghatározott feladataival összefüggésben olyan tényt, körülményt tár fel, amely a szakszövetségi ellenőrzés megállapításainak megváltoztatását eredményezheti."
16. § A Korm. rendelet a következő 5/D. és 5/E. alcímmel egészül ki:
"5/D. Az uniós versenyjogi szabályoknak való megfelelést biztosító közös rendelkezések
15/D. § (1) Nem ítélhető meg támogatás
a) - a 15/G. § szerinti csekély összegű támogatás kivételével - azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget;
b) - a 15/G. § szerinti csekély összegű támogatás kivételével - az Atr. 6. §-a szerinti nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére;
c) ha a támogatásra jogosult szervezet a támogatást - a 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (3) bekezdés utolsó albekezdése kivételével - a 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdés c)-d) pontjában, az 1. cikk (3) bekezdés a)-d) pontjában meghatározott kizárt ágazatokra használja;
d) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi;
e) - a 15/E. § szerinti képzési támogatás esetén - a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez.
(2) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy támogatási összeg túllépéséhez.
(3) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
(4) Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás - függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik - támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.
(5) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.
(6) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege
a) a 15/E. § szerinti képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
b) a 15/F. § szerinti működési támogatás esetén sportcélú ingatlanonként évente meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget.
(7) A 15/E. § és a 15/F. § szerinti támogatások tekintetében a 2020-2021-es támogatási időszakra vonatkozóan hozható támogatási döntés.
5/E. Az uniós versenyjogi szabályoknak való megfelelést biztosító, egyes támogatási kategóriákra vonatkozó rendelkezések
15/E. § (1) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pont cd) alpontja és a Tao. tv. 30/I. § (2) bekezdése szerinti támogatás esetén a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) pont bf) alpontja és d) pont de) alpontja szerinti jogcímekre nyújtott támogatás a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikkével összhangban képzési támogatásként (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: képzési támogatás) nyújtható.
(2) Képzési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.
(3) A (2) bekezdés szerinti támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig
a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,
b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,
c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal
növelhető.
(4) A képzési támogatás keretében a 2. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti költségek számolhatók el.
(5) Ha valamely támogatási projektben mind szakképzési, mind általános képzési összetevők szerepelnek, amelyek a képzés támogatási intenzitásának a kiszámítása céljából egymástól nem választhatók el, vagy ha a támogatási projektben szereplő képzés szakképzési, vagy általános képzési jellege nem állapítható meg, a szakképzésre vonatkozó támogatási intenzitást kell alkalmazni.
15/F. § (1) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pont cf) alpontja szerinti és a Tao. tv. 30/I. § (3) bekezdése második fordulata szerinti támogatás esetén a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b) pont bg) alpontja és d) pont dg) alpontja szerinti jogcímekre nyújtott támogatás a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikkével összhangban működési támogatásként (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: működési támogatás) nyújtható.
(2) A támogatott sportcélú ingatlan működésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell eljárni.
(3) A támogatott sportcélú ingatlanhoz a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani.
(4) A támogatott sportcélú ingatlan nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos sportszervezet kizárólagos használatában. A sportcélú ingatlant a tényleges teljes támogatási időszak időbeli kapacitásának legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak illetve sportszervezetnek kell használnia. Ha a támogatott sportcélú ingatlant hivatásos sportszervezet használja, a hivatásos sportszervezet esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.
(5) A működési támogatás összege nem haladhatja meg a Tao. tv. 22/C. § (4) bekezdés f) pontjában meghatározott működési veszteség mértékét.
(6) A működési támogatás keretében a 2. § (1) bekezdés 13. pontja szerinti költségek számolhatók el.
15/G. § (1) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés c) pont ce) alpontjában meghatározott támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet rendelkezéseivel összhangban nyújtható.
(2) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összege nem haladhatja meg a 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.
(3) A támogatás odaítélése során az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.
(4) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
(5) A csekély támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.
(6) A támogatott szervezetnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
(7) A jóváhagyást végző szervezet írásban tájékoztatja a kedvezményezettet a támogatás bruttó támogatási egyenértékben kifejezett összegéről és arról, hogy az csekély összegűnek minősül."
17. § A Korm. rendelet 16. §-a a következő (24) és (25) bekezdéssel egészül ki:
"(24) E rendeletnek a filmalkotások és a látvány-csapatsportok társasági adón keresztül történő támogatási keretösszegének megállapításáról, valamint a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról szóló 318/2018. (XII. 27.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr8.) megállapított 2. § (1) bekezdés 9. pont c) alpontját, 19. pontját, (6) és (9) bekezdését, 6. § (3) bekezdését, 7. § (2a) bekezdését, 10. § (1a), (6) és (6a) bekezdését, 11. § (1)-(1c) és (4) bekezdését, 13. § (2), (4), (4a) bekezdését, 14. § (13) és (14) bekezdését, 15. § (3a)-(3b) bekezdését, 15/A. § (1) bekezdését, 15/B. §-át, 15/C. § (1) és (2) bekezdését, 5/D. és 5/E. alcímét a Módr8. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programok megvalósítása, le nem zárt elszámolások ellenőrzése és eljárások vonatkozásában is alkalmazni kell.
(25) E rendeletnek a Módr8.-cal megállapított 2. § (1) bekezdés 3. pont a)-e) alpontját, 13-18. pontját, (3a)-(3d), (6), (6a), (7) bekezdését, 4. § (2) bekezdés a) pontját, 14. § (4b) bekezdését első alkalommal a 2019-2020-as támogatási időszakra benyújtott sportfejlesztési program jóváhagyására, valamint az igazolás, támogatási igazolás kiállítására irányuló kérelmek benyújtásával összefüggésben kell alkalmazni."
18. § A Korm. rendelet
a) 2. § (6a) és (7) bekezdésében a "11. és 12." szövegrész helyébe a "11., 12. és 13." szöveg,
b) 2. § (6) bekezdésében a "11. és 12. pontjaiban" szövegrész helyébe a "11., 12. és 13. pontjában" szöveg,
c) 6. § (4) bekezdésében, 9. § (10) bekezdésében a "jóváhagyó" szövegrész helyébe a "jóváhagyást végző" szöveg,
d) 9. § (1) bekezdésében a "támogatott" szövegrész helyébe a "támogatott szervezet" szöveg,
e) 13. § (3) bekezdésében a "kedvezményezett" szövegrész helyébe a "támogatott szervezet" szöveg,
f) 14. § (4b) bekezdésében a "felújítás esetén" szövegrész helyébe a "felújítás jogcím esetén" szöveg,
g) 15/A. § (1) bekezdésében az "Az 2. § (1) bekezdés 1. pontja szerint illetékes ellenőrző szervezet" szövegrész helyébe az "A sportpolitikáért felelős miniszter" szöveg,
h) 21. § a) pontjában a "31. cikkének" szövegrész helyébe a "31. és 55. cikkének" szöveg,
i) 21. § c) pontjában az "SA.31722 (2011/N) és SA.46615 (2016/N) számú" szövegrész helyébe az "SA.31722 (2011/N), SA.46615 (2016/N) és SA.48265 számú" szöveg
lép.
19. § Hatályát veszti a Korm. rendelet
a) 2. § (1) bekezdés 3. pont f) és g) alpontja,
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök