Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

10/2020. (XII. 10.) NMHH rendelet

a polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 7/2012. (I. 26.) NMHH rendelet módosításáról

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 182. § (3) bekezdés 5., 6. és 10. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény 109. § (5) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 7/2012. (I. 26.) NMHH rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A rendelet hatálya - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - azon természetes és jogi személyre, valamint egyéb szervezetre terjed ki, aki vagy amely Magyarország területén

a) polgári célra rádióállomást, rádiótávközlő hálózatot, rádiótávközlő rendszert (a továbbiakban együtt: rádiórendszer), rádióberendezést telepít vagy tart üzemben;

b) nagyfrekvenciás villamos berendezést, nagyfrekvenciás jelet vagy mellékhatást keltő berendezést, villamos vagy elektronikus alkatrészeket tartalmazó berendezést tart üzemben."

2. § (1) Az R. 4. § (1) bekezdés a)-c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:)

"a) a kérelmező természetes személy természetes személyazonosító és lakcímadatait, levelezési címét, e-mail-címét, telefonszámát és adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat;

b) a rádióspektrumdíj megfizetésére kötelezett természetes személy természetes személyazonosító és lakcím adatait, adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat, ha azok eltérőek az engedélyesétől;

c) a rádióspektrum-használat céljának leírását, a használat műszaki indokolását;"

(2) Az R. 4. § (1) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A frekvenciakijelölés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:)

"k) a hatósági nyilvántartáshoz, a tényállás tisztázásához, különösen a díjfizetés megállapításához, a zavarszámításhoz, a lefedettségvizsgálathoz, valamint - amennyiben nemzetközi koordinációs megállapodás alapján nemzetközi koordináció szükséges a rádióspektrum-használathoz - a nemzetközi koordinációhoz szükséges adatokat a Hatóság internetes honlapján elérhető formátumban;"

3. § (1) Az R. 5. § (1) bekezdés c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés tartalmazza:)

"c) a rádióspektrum meghatározott részének - így különösen frekvencia, csatorna vagy frekvenciasáv - kijelölését;

d) a rádióspektrum-használat műszaki feltételeit és jellegét;"

(2) Az R. 5. § (1) bekezdés l) és m) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés tartalmazza:)

"l) a nemzetközi koordináció eredményét, amennyiben a nemzetközi koordináció lefolytatása szükséges volt; továbbá

m) a rádióspektrumdíj megfizetésére kötelezett természetes személy természetes személyazonosító és lakcím adatait, valamint adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat, ha azok eltérőek az engedélyesétől."

4. § Az R. 13. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kérelemnek tartalmaznia kell:)

"e) a hatósági nyilvántartáshoz, a tényállás tisztázásához, különösen a díjfizetés megállapításához, a zavarszámításhoz, a lefedettségvizsgálathoz, valamint - amennyiben nemzetközi koordinációs megállapodás alapján nemzetközi koordináció szükséges a rádióspektrum-használathoz - a nemzetközi koordinációhoz szükséges adatokat a Hatóság internetes honlapján elérhető űrlapon, kivéve, ha a frekvenciakijelöléshez adott adatszolgáltatásban nincs változás;"

5. § Az R. 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A rádióspektrum-használati jogosultság alapján kiadott rádióengedély érvényességi ideje a rádióspektrumhasználati jogosultság meghosszabbításának vagy megújításának megfelelően hosszabbítható meg."

6. § Az R. 19. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. § (1) A Hatóság rádióberendezés, rádiórendszer kísérleti célú üzemeltetéséhez, rádióberendezés gyártásához - beleértve a rádióberendezés szoftverének fejlesztését is -, kipróbálásához vagy próbaüzemeltetéséhez kísérleti célú rádióengedélyt adhat, ha az nem ellentétes az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv követelményeivel és az Eht. rendelkezéseivel.

(2) Kísérleti célú rádióengedély akkor is kiadható, ha a rádióspektrum-használati igény nem felel meg az NFFF-nek.

(3) A kísérleti célú rádióengedély frekvenciakijelölés nélkül is kiadható.

(4) Az (5) és (6) bekezdés kivételével a kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb egy év, amely kérelemre egy alkalommal további egy évvel meghosszabbítható.

(5) A próbaüzemeltetésre vonatkozó kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb harminc nap, az érvényességi idő nem hosszabbítható meg.

(6) Rádióberendezés gyártására, kipróbálására vonatkozó kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb 5 év, az érvényességi idő egyedi vizsgálat alapján legfeljebb 5 évvel meghosszabbítható.

(7) A kísérleti rádióengedély érvényességi idejének lejárta előtt az engedély feltételeit a Hatóság megváltoztathatja vagy az engedélyt visszavonhatja, ha

a) az üzemeltetés más, jogszerűen üzemben tartott elektronikus, rádió- vagy villamos berendezésnek, rádiórendszernek káros zavarást vagy rendeltetésszerű működésében zavart okoz;

b) a rádióspektrum-használat bármelyik feltétele úgy változik meg, hogy az a további üzemeltetést nem teszi lehetővé, vagy

c) a rádióspektrumot nem a kérelem szerinti célra használják.

(8) A kísérleti rádióengedélyben a Hatóság a kísérlet lefolytatásáról és a kísérlet során elért eredményekről, tapasztalatokról beszámolási kötelezettséget írhat elő, amelyet az engedélyes a kísérlet befejezését követő kilencven - próbaüzem esetében tíz - napon belül írásban köteles teljesíteni."

7. § (1) Az R. 23. § (1) bekezdés c)-e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Hatóság a frekvenciakijelölést vagy rádióengedélyt hatósági eljárásban hivatalból visszavonja vagy módosítja,)

"c) ha a rádióspektrum-használati jogosultság megszűnt vagy módosult;

d) ha a frekvenciakijelölés a 9. § (2) bekezdése alapján vagy a rádióengedély a 17. § (3) bekezdése alapján került kiadásra, és a nemzetközi koordináció során a rádióállomás rádióspektrum-használatát az érintett igazgatás - külön megállapodás vagy a Nemzetközi Rádiószabályzat szerint - elutasítja;

e) jogerős bírósági határozat alapján;"

(2) Az R. 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Hatóság a versenyeztetési eljárás során szerzett rádióspektrum-használati jogosultságot megállapító határozatot a rádióspektrum-használati jogosultsággal rendelkező vállalkozás kérelmére visszavonja."

8. § Az R. 32. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"32. § A Hatóság mérőszolgálati tevékenysége keretében a nemzeti rádióspektrum-vagyon védelme, valamint a rádióspektrum jogszerű és káros zavarástól mentes használatának biztosítása érdekében

a) feltárja a rádióspektrumban bekövetkező zavarokat vagy összeférhetőségi - EMC - problémákat, és intézkedik azok elhárítása, megoldása érdekében;

b) biztosítja a műsorszórás vételi lehetőségének zavartalanságát a használók számára;

c) rádiómegfigyelési adatokat szolgáltat a rádióspektrum-gazdálkodási eljárásokhoz, a tényleges rádióspektrumhasználatról, a sávok foglaltságáról;

d) ellenőrzi a rádióállomások és rádiótávközlésen alapuló elektronikus hírközlési szolgáltatások ellátottsági mutatóit, valamint a kisugárzott jelek műszaki és üzemi jellemzőit a rádióengedélynek vagy a hatósági szerződésben foglalt műszaki paramétereknek való megfelelés szempontjából; és

e) felderíti a forgalomba hozatalra vonatkozó szabályoktól eltérő berendezést, készüléket, valamint a nem engedélyezett, vagy nem megfelelő, vagy az engedélyezettől eltérő rádióspektrum-használatot, és intézkedik a használat engedélynek való megfelelése vagy a használat megszüntetése érdekében."

9. § Az R. a következő 18/C. alcímmel egészül ki:

"18/C. Rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának, valamint megújításának szabályai

34/C. § (1) Versenyeztetési eljárás eredményeképpen megszerezhető rádióspektrum-használati jogosultság egy alkalommal versenyeztetési eljárás lefolytatása nélkül meghosszabbítható, ha a meghosszabbítás

a) a rádióspektrum eredményes és hatékony használatát biztosítja;

b) nem veszélyezteti az életbiztonság védelméhez, a közrendhez, a közbiztonsághoz vagy a honvédelemhez fűződő általános érdekű célok megvalósulását;

c) nem torzítja a piaci versenyt; és

d) szélessávú felhasználási célú, uniós szinten harmonizált frekvenciasávok esetében elősegíti a magas színvonalú és nagy sebességű, vezetéknélküli szélessávú szolgáltatás országos, a lakosság széles köre számára történő elérhetőségét, illetve a fő közlekedési útvonalak - ideértve a transzeurópai közlekedési hálózatokat is - lefedettségét, vagy elősegíti az új, vezetéknélküli technológiák és alkalmazások gyors fejlesztését.

(2) A rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbítására vonatkozó kérelmet a rádióspektrum-használati jogosultság lejárata előtt legkorábban 30 hónappal, legkésőbb 28 hónappal lehet benyújtania a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalához (a továbbiakban: Hivatal).

(3) A Hivatal abban az esetben hosszabbíthatja meg a rádióspektrum-használati jogosultságot vagy jogosultságokat, ha

a) a rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának lehetősége a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor biztosított volt;

b) a rádióspektrum-használati jogosultság időtartama alatt, a (8) bekezdés szerinti hatósági döntés meghozataláig a Hivatal vagy az Elnök véglegessé vált határozatában nem állapította meg, hogy a rádióspektrum-használati jogosult a rádióspektrum-használattal összefüggő elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályban foglalt rendelkezést ismételten és súlyosan megszegte;

c) objektív és előretekintő értékelés alapján megállapítható, hogy a meghosszabbítás megfelel az (1) bekezdésben foglaltaknak; továbbá

d) a rádióspektrum-használati jogosult a meghosszabbítás iránti kérelmet a (2) bekezdésben meghatározott határidőben terjesztette elő.

(4) A Hivatal a rádióspektrum-használati jogosultság lejáratát megelőző 24. hónap végéig megvizsgálja, hogy a (3) bekezdésben írt szempontok alapján van-e lehetőség a rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbítására.

(5) A Hivatal a frekvenciahasználati jogosultság megszerzését szolgáló árverés és pályázat szabályairól szóló 4/2011. (X. 6.) NMHH rendelet (a továbbiakban: Ápszr.) 4. § (3) bekezdésében meghatározott kötelezettségeket írhat elő, ha a (4) bekezdés szerinti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a meghosszabbítás hátrányosan érintheti a piaci versenyt, ugyanakkor a piaci hátrányok a kötelezettségek előírása útján orvosolhatók.

(6) A Hivatal a vizsgálat eredményeképpen tett megállapításairól tájékoztatja a jogosultat.

(7) Ha a Hivatal az (5) bekezdés szerinti vizsgálat eredményeként kötelezettség előírását tervezi, az Eht. 40. §-a szerinti egyeztetés során a határozattervezet mellékleteként közzéteszi az Ápszr. 4. § (4) bekezdés szerinti hatáselemzést.

(8) Ha az Eht. 40. § szerinti egyeztetést követően nem merül fel a jogosultság meghosszabbíthatóságát kizáró ok, és - ha a Hivatal az (5) bekezdés alapján kötelezettséget írt elő - a jogosult nyilatkozatában elfogadja a meghosszabbítás feltételeit, akkor a Hivatal

a) hivatalból megindítja a hatósági szerződés módosítására irányuló eljárást, ha a rádióspektrum-használati jogosultság tárgyában az Ápszr. 21. § (7) bekezdése alapján hatósági szerződést kötött a rádióspektrum-használati jogosulttal, vagy

b) hivatalból módosítja a rádióspektrum-használati jogosultságot megállapító határozatot, ha a rádióspektrumhasználati jogosultság tárgyában a Hivatal az Ápszr. 21. § (6) bekezdése alapján határozatot hozott.

(9) Ha a (8) bekezdés a) pontja szerinti hatósági szerződés módosítására irányuló eljárásban nem kerül sor a hatósági szerződés módosítására, a Hivatal az Ápszr. szerinti versenyeztetési eljárás keretében értékesítheti a rádióspektrumhasználati jogosultságot.

(10) A rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbított időbeli hatályát a Hatóság oly módon is meghatározhatja, hogy egy vagy több frekvenciasávban biztosítsa a rádióspektrum-használati jogosultságok és jogok egyidejű lejáratát.

(11) Ha a (4) bekezdésben foglalt vizsgálat alapján a Hivatal megállapítja, hogy a meghosszabbítás feltételei nem állnak fenn, vagy ha a jogosult nem fogadja el a meghosszabbítás (5) bekezdés szerinti feltételeit, a Hivatal a meghosszabbítás iránti kérelem elutasításáról a jogosultság lejárata előtt legkorábban 21 hónappal, legkésőbb 18 hónappal hatósági döntést hoz. A meghosszabbítás elutasítása esetén a Hivatal az Ápszr. szerinti versenyeztetési eljárás keretében értékesítheti a rádióspektrum-használati jogosultságot.

34/D. § (1) Ha a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor a megújítás lehetősége nem volt kizárva, a versenyeztetési eljárás eredményeképpen megszerezhető rádióspektrum-használati jogosultság a Hivatal mérlegelése alapján versenyeztetési eljárás lefolytatása nélkül megszerezhető legfeljebb 15 évre, amely egy alkalommal legfeljebb 5 évvel meghosszabbítható.

(2) A rádióspektrum-használati jogosultság megújítására irányuló kérelmet a jogosult a rádióspektrum-használati jogosultságának lejárata előtt legkorábban 5 évvel, legkésőbb 28 hónappal nyújthatja be a Hivatalhoz.

(3) A megújítási kérelem elbírálásakor a Hivatal - a frekvenciasáv egészére és a frekvenciasávban fennálló valamennyi rádióspektrum-használati jogosultságra tekintettel - azt mérlegeli, hogy

a) a megújítás elősegíti-e az Eht. 2. § a)-h) és l)-p) pontjában, valamint a rádióspektrum használatára vonatkozó egyéb jogszabályban meghatározott célok, továbbá valamely közpolitikai cél megvalósulását;

b) uniós harmonizált frekvenciasáv esetében a megújításra tekintettel biztosítható-e az uniós harmonizált műszaki követelmények teljesítése;

c) a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor előírt kötelezettségek megfelelően, határidőben teljesültek-e;

d) a megújítással érintett rádióspektrum-használati jogosultság iránt a rádióspektrum-használati jogosulttól eltérő személy részéről - legkésőbb az Eht. 40. § szerinti egyeztetés során - merült-e fel megalapozott piaci kereslet;

e) a technológiai, valamint a piaci változásokra tekintettel a rádióspektrum használata hatékonyabbá tehető-e a jogosultság megújításával, vagy legalább a korábbi használattal azonos hatékonyságot biztosít-e; valamint

f) a megújítást követően is biztosított-e a káros zavarás elkerülése, és a hatékony spektrumhasználat vagy a megújítás a súlyos szolgáltatási probléma elkerülése érdekében szükséges-e.

(4) Ha a (3) bekezdés szerinti mérlegelés alapján nem merült fel jogosultság megújíthatóságát kizáró ok, a Hivatal megvizsgálja, hogy a megújítás biztosítja-e a piaci verseny fenntartását vagy annak fokozását, illetve biztosítja-e a versenytorzulás elkerülését, továbbá milyen valószínűsíthető hatást gyakorol a piaci szereplők által már megvalósított és a tervezett beruházásokra, különösen a megújítás által érintett frekvenciasávot használó elektronikus hírközlő hálózatok (e § alkalmazásában a továbbiakban: hálózat) kiépítésére.

(5) A Hatóság a rádióspektrum-használati jogosultság megújításának versenyre gyakorolt várható hatásainak objektív és előretekintő értékelése során figyelembe veszi,

a) ha a megújítás tárgyát képező rádióspektrum szélessávú felhasználási célú, uniós szinten harmonizált frekvenciasáv, akkor a használatával lefedett terület nagyságát - több hálózat esetén hálózatonkénti bontásban -és a kiépíteni tervezett hálózati lefedettségi adatokat;

b) a megújítás tárgyát képező rádióspektrum használatában érintett hálózat jellemzőit, különösen annak állapotát (meglévő, tervezett, újonnan kiépítendő vagy módosuló hálózat) és az alkalmazott technológiát;

c) az érintett hálózati elemek körét, mennyiségét jogosultanként az üzemeltetett összes hálózati elemnek a köréhez és mennyiségéhez viszonyítva; továbbá

d) a megújítás tárgyát képező frekvenciasávnak az összes szolgáltató által használt releváns rádióspektrumkészletének és a teljes releváns rádióspektrumkészlet, valamint az érintett frekvenciasáv egymáshoz viszonyított arányát.

(6) A Hatóság a megújítás teljes elektronikus hírközlési piacra gyakorolt várható hatásainak értékelése körében figyelembe veszi különösen

a) a jogosult piaci pozícióját, ennek keretében különösen a piaci részesedést, a vállalatméretet, a jövedelmezőséget és a tulajdonosi hátteret;

b) a megújítás várható hatását a végfelhasználók számára nyújtott szolgáltatások tekintetében, ennek keretében különösen a szolgáltatásválaszték, a szolgáltatásminőség, a lefedettség és az árak várható változását, továbbá

c) a megújítás várható hatását a beruházásokra, különösen a piaci szereplők beruházásra való ösztönzöttségére az ország egész területére vonatkozóan, és kiemelten a nem lefedett és a különböző mértékben lefedett térségek fejlesztésére.

(7) Ha a (4) bekezdés szerinti vizsgálat eredményeként megállapítható, hogy a megújítás várhatóan nem érinti hátrányosan a piaci versenyt, vagy a várható negatív versenyhatások a 34/E. § (3) bekezdés g) pont szerinti feltétel vagy kötelezettség előírásával kiküszöbölhetők, a Hivatal megállapítja a megújított rádióspektrum-használati jogosultság piaci versennyel kapcsolatos feltételeit.

34/E. § (1) A Hivatal olyan feltételekhez köti a megújított egyedi rádióspektrum-használati jogot, amelyek biztosítják a rádióspektrum optimális, a lehető legeredményesebb és leghatékonyabb használatát, és ennek érdekében jogosult felülvizsgálni és módosítani a korábbi rádióspektrum-használati jogosultsághoz kötött feltételeket, továbbá a megújítást új feltételhez vagy kötelezettség teljesítéséhez kötheti.

(2) A megújított rádióspektrum-használati jogosultság feltételeinek meghatározása során a Hivatal figyelembe veszi az Eht. 2. § a)-h) és l)-p) pontjában, valamint 100/B. § (4) bekezdés a)-g) pontjában foglalt célkitűzések és követelmények megfelelő érvényesülését, ha az adott célkitűzés vagy követelmény az egyedi rádióspektrumhasználati jogosultság esetében értelmezhető.

(3) A megújított rádióspektrum-használati jogosultság feltételei között a Hivatal megállapíthatja

a) a megújítás tárgyát képező rádióspektrum-készlet leírását, használatának részletes feltételeit;

b) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság megszerzésével kapcsolatos díjakra vonatkozó feltételeket és kötelezettségeket;

c) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság időtartamát;

d) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság, digitális rádió- és televízió-műsorszóró hálózat, illetve -műsorszóró adó üzemeltetési jogosultság alapján végezhető elektronikus hírközlési tevékenység alapvető adatait és végzésének feltételeit;

e) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság, digitális rádió- és televízió-műsorszóró hálózat, illetve -műsorszóró adó üzemeltetési jogosultság továbbhasznosíthatóságára vonatkozó feltételeket;

f) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának feltételeit, valamint a megújítás lehetőségével vagy kizárásával kapcsolatos rendelkezéseket;

g) az Ápszr. 4. § (2) bekezdése szerinti feltételeket, kötelezettségeket, ha a megújított rádióspektrum-használati jogosultság tárgya és jellege szükségessé teszi;

h) az Ápszr. 4. § (3) bekezdésében meghatározott kötelezettségeket, ha a 34/D. § (4) bekezdés szerinti vizsgálat alapján a megújítás hátrányosan érintheti a piaci versenyt, és a kötelezettségek előírása a verseny előmozdítása és a verseny torzulásának elkerülése érdekében szükséges,

i) az Ápszr. 4. § (6) bekezdése szerinti kötelezettség előírásának lehetőségét, továbbá

j) a kérelmező által önkéntesen vállalt feltételeket.

(4) Ha a kérelmező nyilatkozatában vállalja a jogosultság (3) bekezdés szerinti feltételeit, a Hivatal határozattervezetet készít, amelyben rögzíti a jogosultság feltételeit és a megújítás indokait.

(5) Ha a Hivatal a (3) bekezdés h) pontja alapján kötelezettséget írt elő, az Eht. 40. §-a szerinti egyeztetés során a határozattervezet mellékleteként közzéteszi a 34/D. § (4) bekezdése szerinti hatáselemzést.

(6) A Hivatal a megújítási kérelmet elutasítja, ha

a) a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor a megújítás lehetősége ki volt zárva;

b) a megújítás nem felel meg a 34/D. § (3) bekezdése szerinti szempontoknak, céloknak;

c) a 34/D. § (4) bekezdése szerinti hatáselemzés eredményeként megállapítja, hogy a megújítás a versenyre várhatóan negatív hatással jár, és ez a (3) bekezdés h) pontja szerinti kötelezettségek előírása útján sem orvosolható; vagy

d) az érintett jogosult vagy több jogosult a Hivatal által megállapított feltételekkel nem kéri a jogosultsága megújítását.

34/F. § (1) Ha az Eht. 40. § szerinti egyeztetést követően a kérelmező nyilatkozatában vállalja a rádióspektrumhasználati jogosultság Hivatal által véglegesített feltételeit, a Hivatal határozatban rendelkezik a megújításról és a rádióspektrum-készlet használatának feltételeiről.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feltételekkel a Hivatal a jogosulttal hatósági szerződést köthet, ebben az esetben a Hivatal az (1) bekezdés szerinti határozatában kizárólag a megújíthatóság tárgyában dönt, és minden, a rádióspektrum-használati jogosultág megszerzésével, feltételeivel, valamint a rádióspektrum-használati jogosultsággal összefüggő jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatos egyéb döntés, rendelkezés, feltétel a hatósági szerződés részét képezi.

(3) A (2) bekezdés szerinti a hatósági szerződés megkötésére irányuló eljárást a Hivatal hivatalból indítja meg.

34/G. § Ha a jogosult a 34/D. § (2) bekezdése szerinti határidőben nem kérte a rádióspektrum-használati jogosultságának megújítását, a Hivatal hivatalból megvizsgálhatja, hogy a 34/D. § (3) bekezdése szerinti szempontok alapján a jogosultság megújítható-e. A Hivatal az e bekezdés szerinti vizsgálat eredményéről tájékoztatja a jogosultat, és nyilatkozattételre hívja arra vonatkozóan, hogy kérelmezi-e a rádióspektrum-használati jogosultsága megújítását."

10. § Az R. 37. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"37. § Ez a rendelet

a) a rádióberendezések forgalmazására vonatkozó tagállami jogszabályok harmonizációjáról és az 1999/5/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. április 16-i 2014/53/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,

b) az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv 13., 42., 45., 47-53. és 55. cikkének, valamint 1. mellékletének

való megfelelést szolgálja."

11. § Az R.

1. 1. § (1) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodás területén" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodás területén" szöveg,

2. 1. § (1) bekezdés a) pontjában az "a frekvenciahasználathoz" szövegrész helyébe az "a rádióspektrumhasználathoz" szöveg, 1. § (1) bekezdés b) pontjában az "a frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a rádióspektrum-használati" szöveg, valamint a "haszonbérbe adásával, valamint" szövegrész helyébe a "haszonbérbe adásával, meghosszabbításával, megújításával, valamint" szöveg, 1. § (1) bekezdés e) pontjában a "frekvenciagazdálkodás" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodás" szöveg,

3. 2. § 7. pontjában a "Zavar:" szövegrész helyébe a "zavar:" szöveg, 2. § (2) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodási" szöveg,

4. 3. § (1) bekezdés a) pontjában az "a frekvencia lekötéséhez, rádiórendszer telepítéséhez" szövegrész helyébe az "a rádióspektrum meghatározott részében rádiórendszer, rádióberendezés telepítéséhez" szöveg,

5. 3. § (2) bekezdés i) pontjában a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, 3. § (3) bekezdésében a "rádiófrekvenciás spektrum" szövegrész helyébe a "rádióspektrum" szöveg, valamint 3. § (4) bekezdésében a "frekvenciahasználatot" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használatot" szöveg,

6. 4. § (1) bekezdés d) pontjában a "felhasználni" szövegrész helyébe a "használni" szöveg, 4. § (1) bekezdés f) pontjában a "frekvencia felhasználása" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 4. § (4) és (5) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

7. 5. § (1) bekezdés a) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, valamint 5. (1) bekezdés f) pontjában a "frekvenciadíjat" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíjat" szöveg,

8. 8. § (2) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, valamint 8. § (3) bekezdés b) pontjában a "frekvenciafelhasználás" szövegrész helyébe a "rádióspektrumhasználat" szöveg,

9. 9. § (3) és (4) bekezdésében a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 9. § (4) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrumgazdálkodási" szöveg,

10. 10. § (1) bekezdésében a "frekvencia felhasználási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

11. 12. § (1) bekezdés c) pontjában a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 12. § (4) bekezdésében a "rádiófrekvenciás spektrum" szövegrész helyébe a "rádióspektrum" szöveg,

12. 13. § (2) bekezdés a) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, 13. § (2) bekezdés b) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, 13. § (2) bekezdés c) pontjában a "felhasználni" szövegrész helyébe a "használni" szöveg, 13. § (2) bekezdés i) pontjában az "a frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a rádióspektrumhasználati" szöveg, 13. § (2) bekezdés j) pontjában a "Hatóság" szövegrész helyébe a "hatóság" szöveg, 13. § (3) bekezdésében a "felhasználásával" szövegrész helyébe a "használatával" szöveg, valamint 13. § (8) bekezdésében az "az Országos Közegészségügyi Központ (a továbbiakban: OKK) sugáregészségügyi követelményekre vonatkozó, mérések" szövegrész helyébe az "a sugáregészségügyi követelmények ellenőrzésére jogosult szerv mérések" szöveg,

13. 14. § (1) bekezdés a) és n) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, 14. § (1) bekezdés c) pontjában a "felhasználható" szövegrész helyébe a "használható" szöveg, valamint a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, 14. § (1) bekezdés m) és n) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, 14. § (1) bekezdés n) pontjában az "adóazonosító jelét jogi" szövegrész helyébe az "adóazonosító jelét, jogi" szöveg, valamint 14. § (3) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrumhasználati" szöveg,

14. 15. §-ában a "mozgószolgálatok vagy rádiónavigáció szolgálatok" szövegrész helyébe a "mozgószolgálat vagy rádiónavigáció szolgálat" szöveg,

15. 16. § (1) bekezdésében az "a pályázaton vagy árverésen nyert frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a versenyeztetési eljárás során elnyert rádióspektrum-használati" szöveg, 16. § (2) bekezdésében az "előtt két" szövegrész helyébe az "előtt legkorábban hat hónappal, legkésőbb két" szöveg, valamint 16. § (5) bekezdésében az "érvényességének" szövegrész helyébe az "érvényességi idejének" szöveg,

16. 17. § (1) bekezdés b) pontjában a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodási" szöveg,

17. 18. § (1) bekezdésében az "eljárás alá tartozó frekvencia használatára" szövegrész helyébe az "eljárás tárgykörébe tartozó rádióspektrum-használatra" szöveg, 18. § (4) bekezdésében a "Hatóság a jogszabályoknak megfelelő" szövegrész helyébe a "Hatóság a (3) bekezdésben foglaltakat megfelelően tartalmazó" szöveg, valamint 18. § (5) bekezdésében a "frekvenciadíjról" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíjról" szöveg,

18. 21. § (2) és (3) bekezdésében a "felhasználók" szövegrész helyébe a "használók" szöveg,

19. 22. §-ában a "belvízi - földi mozgószolgálatok vagy rádiónavigációs szolgálat" szövegrész helyébe a "belvízi -, földi mozgószolgálat vagy rádiónavigáció szolgálat" szöveg, valamint a "távközlési" szövegrész helyébe a "hírközlési" szöveg,

20. 25. §-ában a "távközlési" szövegrész helyébe a "hírközlési" szöveg,

21. 28. § (4) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

22. 33. § a) pontjában a "frekvenciagazdálkodó" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodó" szöveg, valamint 33. § e) pontjában a "külföldi társigazgatás vagy a Nemzetközi Távközlési Egyesület Postai" szövegrész helyébe a "külföldi társigazgatás, a Nemzetközi Távközlési Egyesület vagy a Postai" szöveg,

23. 34. § (1) bekezdés a) és d) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, valamint 34. § (1) bekezdés a) pontjában a "jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet" szövegrész helyébe a "jogi személy vagy egyéb szervezet" szöveg,

24. 34/B. § (2), (3), (6) és (9) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrészek helyébe a "rádióspektrumhasználati" szöveg, 34/B. § (4) bekezdés d) pontjában, (5) bekezdésében, (7) bekezdés b) és d) pontjában és (8) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, 34/B. § (4) bekezdés c) pontjában a "spektrumhasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 34/B. § (5) bekezdésében a "Frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "Rádióspektrumgazdálkodási" szöveg,

25. 1. melléklet 1.1.1., 1.1.2. és 1.2.1. pontjában a "légiforgalmi" szövegrész helyébe a "légi" szöveg,

26. 2. melléklet 1. pontjában a "Rádióállomás, rádiórendszer" szövegrész helyébe a "Rádiórendszer" szöveg, 2. melléklet 1.2. pontjában a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, 2. melléklet 1.6. pontjában a "rádiórendszerrel, rádióállomással, rádiótávközlő hálózattal való" szövegrész helyébe a "rádiórendszerrel való" szöveg, valamint 2. melléklet 1.10. pontjában a "jogosultságot igazoló okirat másolatát" szövegrész helyébe a "jogosultság azonosítását" szöveg

lép.

12. § Hatályát veszti az R.

1. 1. § (3) bekezdése,

2. 2. § 4. pontjában a "pénzforgalmi számlaszáma," szövegrész,

3. 3. § (2) bekezdés a) pontjában a "rádióállomások," szövegrész,

4. 8. § (3) bekezdés b) pontjában az "a frekvenciahasználat" szövegrész,

5. 10. § (2) bekezdése,

6. 13. § (2) bekezdés b) pontjában az "és bankszámlaszámát" szövegrész,

7. 18. § (2) bekezdésében az "- az ügyfélkapun történt azonosítást követően -" szövegrész,

8. 23. § (1) bekezdés f) pontja,

9. 36. § (3) bekezdése,

10. 3. mellékletében foglalt táblázat 8-12. sora.

13. § Ez a rendelet 2020. december 21-én lép hatályba.

14. § Ez a rendelet az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv 13., 42., 45., 47-53. és 55. cikkének, valamint 1. mellékletének való megfelelést szolgálja.

Dr. Karas Monika s. k.,

a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke