Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

10/2020. (XII. 10.) NMHH rendelet

a polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 7/2012. (I. 26.) NMHH rendelet módosításáról

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 182. § (3) bekezdés 5., 6. és 10. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény 109. § (5) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 7/2012. (I. 26.) NMHH rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A rendelet hatálya - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - azon természetes és jogi személyre, valamint egyéb szervezetre terjed ki, aki vagy amely Magyarország területén

a) polgári célra rádióállomást, rádiótávközlő hálózatot, rádiótávközlő rendszert (a továbbiakban együtt: rádiórendszer), rádióberendezést telepít vagy tart üzemben;

b) nagyfrekvenciás villamos berendezést, nagyfrekvenciás jelet vagy mellékhatást keltő berendezést, villamos vagy elektronikus alkatrészeket tartalmazó berendezést tart üzemben."

2. § (1) Az R. 4. § (1) bekezdés a)-c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:)

"a) a kérelmező természetes személy természetes személyazonosító és lakcímadatait, levelezési címét, e-mail-címét, telefonszámát és adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat;

b) a rádióspektrumdíj megfizetésére kötelezett természetes személy természetes személyazonosító és lakcím adatait, adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat, ha azok eltérőek az engedélyesétől;

c) a rádióspektrum-használat céljának leírását, a használat műszaki indokolását;"

(2) Az R. 4. § (1) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A frekvenciakijelölés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:)

"k) a hatósági nyilvántartáshoz, a tényállás tisztázásához, különösen a díjfizetés megállapításához, a zavarszámításhoz, a lefedettségvizsgálathoz, valamint - amennyiben nemzetközi koordinációs megállapodás alapján nemzetközi koordináció szükséges a rádióspektrum-használathoz - a nemzetközi koordinációhoz szükséges adatokat a Hatóság internetes honlapján elérhető formátumban;"

3. § (1) Az R. 5. § (1) bekezdés c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés tartalmazza:)

"c) a rádióspektrum meghatározott részének - így különösen frekvencia, csatorna vagy frekvenciasáv - kijelölését;

d) a rádióspektrum-használat műszaki feltételeit és jellegét;"

(2) Az R. 5. § (1) bekezdés l) és m) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A frekvenciakijelölés tartalmazza:)

"l) a nemzetközi koordináció eredményét, amennyiben a nemzetközi koordináció lefolytatása szükséges volt; továbbá

m) a rádióspektrumdíj megfizetésére kötelezett természetes személy természetes személyazonosító és lakcím adatait, valamint adóazonosító jelét, jogi személy vagy egyéb szervezet esetében a szervezet-nyilvántartási adatokat, ha azok eltérőek az engedélyesétől."

4. § Az R. 13. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kérelemnek tartalmaznia kell:)

"e) a hatósági nyilvántartáshoz, a tényállás tisztázásához, különösen a díjfizetés megállapításához, a zavarszámításhoz, a lefedettségvizsgálathoz, valamint - amennyiben nemzetközi koordinációs megállapodás alapján nemzetközi koordináció szükséges a rádióspektrum-használathoz - a nemzetközi koordinációhoz szükséges adatokat a Hatóság internetes honlapján elérhető űrlapon, kivéve, ha a frekvenciakijelöléshez adott adatszolgáltatásban nincs változás;"

5. § Az R. 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A rádióspektrum-használati jogosultság alapján kiadott rádióengedély érvényességi ideje a rádióspektrumhasználati jogosultság meghosszabbításának vagy megújításának megfelelően hosszabbítható meg."

6. § Az R. 19. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. § (1) A Hatóság rádióberendezés, rádiórendszer kísérleti célú üzemeltetéséhez, rádióberendezés gyártásához - beleértve a rádióberendezés szoftverének fejlesztését is -, kipróbálásához vagy próbaüzemeltetéséhez kísérleti célú rádióengedélyt adhat, ha az nem ellentétes az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv követelményeivel és az Eht. rendelkezéseivel.

(2) Kísérleti célú rádióengedély akkor is kiadható, ha a rádióspektrum-használati igény nem felel meg az NFFF-nek.

(3) A kísérleti célú rádióengedély frekvenciakijelölés nélkül is kiadható.

(4) Az (5) és (6) bekezdés kivételével a kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb egy év, amely kérelemre egy alkalommal további egy évvel meghosszabbítható.

(5) A próbaüzemeltetésre vonatkozó kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb harminc nap, az érvényességi idő nem hosszabbítható meg.

(6) Rádióberendezés gyártására, kipróbálására vonatkozó kísérleti célú rádióengedély érvényességi ideje legfeljebb 5 év, az érvényességi idő egyedi vizsgálat alapján legfeljebb 5 évvel meghosszabbítható.

(7) A kísérleti rádióengedély érvényességi idejének lejárta előtt az engedély feltételeit a Hatóság megváltoztathatja vagy az engedélyt visszavonhatja, ha

a) az üzemeltetés más, jogszerűen üzemben tartott elektronikus, rádió- vagy villamos berendezésnek, rádiórendszernek káros zavarást vagy rendeltetésszerű működésében zavart okoz;

b) a rádióspektrum-használat bármelyik feltétele úgy változik meg, hogy az a további üzemeltetést nem teszi lehetővé, vagy

c) a rádióspektrumot nem a kérelem szerinti célra használják.

(8) A kísérleti rádióengedélyben a Hatóság a kísérlet lefolytatásáról és a kísérlet során elért eredményekről, tapasztalatokról beszámolási kötelezettséget írhat elő, amelyet az engedélyes a kísérlet befejezését követő kilencven - próbaüzem esetében tíz - napon belül írásban köteles teljesíteni."

7. § (1) Az R. 23. § (1) bekezdés c)-e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Hatóság a frekvenciakijelölést vagy rádióengedélyt hatósági eljárásban hivatalból visszavonja vagy módosítja,)

"c) ha a rádióspektrum-használati jogosultság megszűnt vagy módosult;

d) ha a frekvenciakijelölés a 9. § (2) bekezdése alapján vagy a rádióengedély a 17. § (3) bekezdése alapján került kiadásra, és a nemzetközi koordináció során a rádióállomás rádióspektrum-használatát az érintett igazgatás - külön megállapodás vagy a Nemzetközi Rádiószabályzat szerint - elutasítja;

e) jogerős bírósági határozat alapján;"

(2) Az R. 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Hatóság a versenyeztetési eljárás során szerzett rádióspektrum-használati jogosultságot megállapító határozatot a rádióspektrum-használati jogosultsággal rendelkező vállalkozás kérelmére visszavonja."

8. § Az R. 32. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"32. § A Hatóság mérőszolgálati tevékenysége keretében a nemzeti rádióspektrum-vagyon védelme, valamint a rádióspektrum jogszerű és káros zavarástól mentes használatának biztosítása érdekében

a) feltárja a rádióspektrumban bekövetkező zavarokat vagy összeférhetőségi - EMC - problémákat, és intézkedik azok elhárítása, megoldása érdekében;

b) biztosítja a műsorszórás vételi lehetőségének zavartalanságát a használók számára;

c) rádiómegfigyelési adatokat szolgáltat a rádióspektrum-gazdálkodási eljárásokhoz, a tényleges rádióspektrumhasználatról, a sávok foglaltságáról;

d) ellenőrzi a rádióállomások és rádiótávközlésen alapuló elektronikus hírközlési szolgáltatások ellátottsági mutatóit, valamint a kisugárzott jelek műszaki és üzemi jellemzőit a rádióengedélynek vagy a hatósági szerződésben foglalt műszaki paramétereknek való megfelelés szempontjából; és

e) felderíti a forgalomba hozatalra vonatkozó szabályoktól eltérő berendezést, készüléket, valamint a nem engedélyezett, vagy nem megfelelő, vagy az engedélyezettől eltérő rádióspektrum-használatot, és intézkedik a használat engedélynek való megfelelése vagy a használat megszüntetése érdekében."

9. § Az R. a következő 18/C. alcímmel egészül ki:

"18/C. Rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának, valamint megújításának szabályai

34/C. § (1) Versenyeztetési eljárás eredményeképpen megszerezhető rádióspektrum-használati jogosultság egy alkalommal versenyeztetési eljárás lefolytatása nélkül meghosszabbítható, ha a meghosszabbítás

a) a rádióspektrum eredményes és hatékony használatát biztosítja;

b) nem veszélyezteti az életbiztonság védelméhez, a közrendhez, a közbiztonsághoz vagy a honvédelemhez fűződő általános érdekű célok megvalósulását;

c) nem torzítja a piaci versenyt; és

d) szélessávú felhasználási célú, uniós szinten harmonizált frekvenciasávok esetében elősegíti a magas színvonalú és nagy sebességű, vezetéknélküli szélessávú szolgáltatás országos, a lakosság széles köre számára történő elérhetőségét, illetve a fő közlekedési útvonalak - ideértve a transzeurópai közlekedési hálózatokat is - lefedettségét, vagy elősegíti az új, vezetéknélküli technológiák és alkalmazások gyors fejlesztését.

(2) A rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbítására vonatkozó kérelmet a rádióspektrum-használati jogosultság lejárata előtt legkorábban 30 hónappal, legkésőbb 28 hónappal lehet benyújtania a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalához (a továbbiakban: Hivatal).

(3) A Hivatal abban az esetben hosszabbíthatja meg a rádióspektrum-használati jogosultságot vagy jogosultságokat, ha

a) a rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának lehetősége a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor biztosított volt;

b) a rádióspektrum-használati jogosultság időtartama alatt, a (8) bekezdés szerinti hatósági döntés meghozataláig a Hivatal vagy az Elnök véglegessé vált határozatában nem állapította meg, hogy a rádióspektrum-használati jogosult a rádióspektrum-használattal összefüggő elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályban foglalt rendelkezést ismételten és súlyosan megszegte;

c) objektív és előretekintő értékelés alapján megállapítható, hogy a meghosszabbítás megfelel az (1) bekezdésben foglaltaknak; továbbá

d) a rádióspektrum-használati jogosult a meghosszabbítás iránti kérelmet a (2) bekezdésben meghatározott határidőben terjesztette elő.

(4) A Hivatal a rádióspektrum-használati jogosultság lejáratát megelőző 24. hónap végéig megvizsgálja, hogy a (3) bekezdésben írt szempontok alapján van-e lehetőség a rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbítására.

(5) A Hivatal a frekvenciahasználati jogosultság megszerzését szolgáló árverés és pályázat szabályairól szóló 4/2011. (X. 6.) NMHH rendelet (a továbbiakban: Ápszr.) 4. § (3) bekezdésében meghatározott kötelezettségeket írhat elő, ha a (4) bekezdés szerinti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a meghosszabbítás hátrányosan érintheti a piaci versenyt, ugyanakkor a piaci hátrányok a kötelezettségek előírása útján orvosolhatók.

(6) A Hivatal a vizsgálat eredményeképpen tett megállapításairól tájékoztatja a jogosultat.

(7) Ha a Hivatal az (5) bekezdés szerinti vizsgálat eredményeként kötelezettség előírását tervezi, az Eht. 40. §-a szerinti egyeztetés során a határozattervezet mellékleteként közzéteszi az Ápszr. 4. § (4) bekezdés szerinti hatáselemzést.

(8) Ha az Eht. 40. § szerinti egyeztetést követően nem merül fel a jogosultság meghosszabbíthatóságát kizáró ok, és - ha a Hivatal az (5) bekezdés alapján kötelezettséget írt elő - a jogosult nyilatkozatában elfogadja a meghosszabbítás feltételeit, akkor a Hivatal

a) hivatalból megindítja a hatósági szerződés módosítására irányuló eljárást, ha a rádióspektrum-használati jogosultság tárgyában az Ápszr. 21. § (7) bekezdése alapján hatósági szerződést kötött a rádióspektrum-használati jogosulttal, vagy

b) hivatalból módosítja a rádióspektrum-használati jogosultságot megállapító határozatot, ha a rádióspektrumhasználati jogosultság tárgyában a Hivatal az Ápszr. 21. § (6) bekezdése alapján határozatot hozott.

(9) Ha a (8) bekezdés a) pontja szerinti hatósági szerződés módosítására irányuló eljárásban nem kerül sor a hatósági szerződés módosítására, a Hivatal az Ápszr. szerinti versenyeztetési eljárás keretében értékesítheti a rádióspektrumhasználati jogosultságot.

(10) A rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbított időbeli hatályát a Hatóság oly módon is meghatározhatja, hogy egy vagy több frekvenciasávban biztosítsa a rádióspektrum-használati jogosultságok és jogok egyidejű lejáratát.

(11) Ha a (4) bekezdésben foglalt vizsgálat alapján a Hivatal megállapítja, hogy a meghosszabbítás feltételei nem állnak fenn, vagy ha a jogosult nem fogadja el a meghosszabbítás (5) bekezdés szerinti feltételeit, a Hivatal a meghosszabbítás iránti kérelem elutasításáról a jogosultság lejárata előtt legkorábban 21 hónappal, legkésőbb 18 hónappal hatósági döntést hoz. A meghosszabbítás elutasítása esetén a Hivatal az Ápszr. szerinti versenyeztetési eljárás keretében értékesítheti a rádióspektrum-használati jogosultságot.

34/D. § (1) Ha a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor a megújítás lehetősége nem volt kizárva, a versenyeztetési eljárás eredményeképpen megszerezhető rádióspektrum-használati jogosultság a Hivatal mérlegelése alapján versenyeztetési eljárás lefolytatása nélkül megszerezhető legfeljebb 15 évre, amely egy alkalommal legfeljebb 5 évvel meghosszabbítható.

(2) A rádióspektrum-használati jogosultság megújítására irányuló kérelmet a jogosult a rádióspektrum-használati jogosultságának lejárata előtt legkorábban 5 évvel, legkésőbb 28 hónappal nyújthatja be a Hivatalhoz.

(3) A megújítási kérelem elbírálásakor a Hivatal - a frekvenciasáv egészére és a frekvenciasávban fennálló valamennyi rádióspektrum-használati jogosultságra tekintettel - azt mérlegeli, hogy

a) a megújítás elősegíti-e az Eht. 2. § a)-h) és l)-p) pontjában, valamint a rádióspektrum használatára vonatkozó egyéb jogszabályban meghatározott célok, továbbá valamely közpolitikai cél megvalósulását;

b) uniós harmonizált frekvenciasáv esetében a megújításra tekintettel biztosítható-e az uniós harmonizált műszaki követelmények teljesítése;

c) a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor előírt kötelezettségek megfelelően, határidőben teljesültek-e;

d) a megújítással érintett rádióspektrum-használati jogosultság iránt a rádióspektrum-használati jogosulttól eltérő személy részéről - legkésőbb az Eht. 40. § szerinti egyeztetés során - merült-e fel megalapozott piaci kereslet;

e) a technológiai, valamint a piaci változásokra tekintettel a rádióspektrum használata hatékonyabbá tehető-e a jogosultság megújításával, vagy legalább a korábbi használattal azonos hatékonyságot biztosít-e; valamint

f) a megújítást követően is biztosított-e a káros zavarás elkerülése, és a hatékony spektrumhasználat vagy a megújítás a súlyos szolgáltatási probléma elkerülése érdekében szükséges-e.

(4) Ha a (3) bekezdés szerinti mérlegelés alapján nem merült fel jogosultság megújíthatóságát kizáró ok, a Hivatal megvizsgálja, hogy a megújítás biztosítja-e a piaci verseny fenntartását vagy annak fokozását, illetve biztosítja-e a versenytorzulás elkerülését, továbbá milyen valószínűsíthető hatást gyakorol a piaci szereplők által már megvalósított és a tervezett beruházásokra, különösen a megújítás által érintett frekvenciasávot használó elektronikus hírközlő hálózatok (e § alkalmazásában a továbbiakban: hálózat) kiépítésére.

(5) A Hatóság a rádióspektrum-használati jogosultság megújításának versenyre gyakorolt várható hatásainak objektív és előretekintő értékelése során figyelembe veszi,

a) ha a megújítás tárgyát képező rádióspektrum szélessávú felhasználási célú, uniós szinten harmonizált frekvenciasáv, akkor a használatával lefedett terület nagyságát - több hálózat esetén hálózatonkénti bontásban -és a kiépíteni tervezett hálózati lefedettségi adatokat;

b) a megújítás tárgyát képező rádióspektrum használatában érintett hálózat jellemzőit, különösen annak állapotát (meglévő, tervezett, újonnan kiépítendő vagy módosuló hálózat) és az alkalmazott technológiát;

c) az érintett hálózati elemek körét, mennyiségét jogosultanként az üzemeltetett összes hálózati elemnek a köréhez és mennyiségéhez viszonyítva; továbbá

d) a megújítás tárgyát képező frekvenciasávnak az összes szolgáltató által használt releváns rádióspektrumkészletének és a teljes releváns rádióspektrumkészlet, valamint az érintett frekvenciasáv egymáshoz viszonyított arányát.

(6) A Hatóság a megújítás teljes elektronikus hírközlési piacra gyakorolt várható hatásainak értékelése körében figyelembe veszi különösen

a) a jogosult piaci pozícióját, ennek keretében különösen a piaci részesedést, a vállalatméretet, a jövedelmezőséget és a tulajdonosi hátteret;

b) a megújítás várható hatását a végfelhasználók számára nyújtott szolgáltatások tekintetében, ennek keretében különösen a szolgáltatásválaszték, a szolgáltatásminőség, a lefedettség és az árak várható változását, továbbá

c) a megújítás várható hatását a beruházásokra, különösen a piaci szereplők beruházásra való ösztönzöttségére az ország egész területére vonatkozóan, és kiemelten a nem lefedett és a különböző mértékben lefedett térségek fejlesztésére.

(7) Ha a (4) bekezdés szerinti vizsgálat eredményeként megállapítható, hogy a megújítás várhatóan nem érinti hátrányosan a piaci versenyt, vagy a várható negatív versenyhatások a 34/E. § (3) bekezdés g) pont szerinti feltétel vagy kötelezettség előírásával kiküszöbölhetők, a Hivatal megállapítja a megújított rádióspektrum-használati jogosultság piaci versennyel kapcsolatos feltételeit.

34/E. § (1) A Hivatal olyan feltételekhez köti a megújított egyedi rádióspektrum-használati jogot, amelyek biztosítják a rádióspektrum optimális, a lehető legeredményesebb és leghatékonyabb használatát, és ennek érdekében jogosult felülvizsgálni és módosítani a korábbi rádióspektrum-használati jogosultsághoz kötött feltételeket, továbbá a megújítást új feltételhez vagy kötelezettség teljesítéséhez kötheti.

(2) A megújított rádióspektrum-használati jogosultság feltételeinek meghatározása során a Hivatal figyelembe veszi az Eht. 2. § a)-h) és l)-p) pontjában, valamint 100/B. § (4) bekezdés a)-g) pontjában foglalt célkitűzések és követelmények megfelelő érvényesülését, ha az adott célkitűzés vagy követelmény az egyedi rádióspektrumhasználati jogosultság esetében értelmezhető.

(3) A megújított rádióspektrum-használati jogosultság feltételei között a Hivatal megállapíthatja

a) a megújítás tárgyát képező rádióspektrum-készlet leírását, használatának részletes feltételeit;

b) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság megszerzésével kapcsolatos díjakra vonatkozó feltételeket és kötelezettségeket;

c) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság időtartamát;

d) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság, digitális rádió- és televízió-műsorszóró hálózat, illetve -műsorszóró adó üzemeltetési jogosultság alapján végezhető elektronikus hírközlési tevékenység alapvető adatait és végzésének feltételeit;

e) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság, digitális rádió- és televízió-műsorszóró hálózat, illetve -műsorszóró adó üzemeltetési jogosultság továbbhasznosíthatóságára vonatkozó feltételeket;

f) a megújított rádióspektrum-használati jogosultság meghosszabbításának feltételeit, valamint a megújítás lehetőségével vagy kizárásával kapcsolatos rendelkezéseket;

g) az Ápszr. 4. § (2) bekezdése szerinti feltételeket, kötelezettségeket, ha a megújított rádióspektrum-használati jogosultság tárgya és jellege szükségessé teszi;

h) az Ápszr. 4. § (3) bekezdésében meghatározott kötelezettségeket, ha a 34/D. § (4) bekezdés szerinti vizsgálat alapján a megújítás hátrányosan érintheti a piaci versenyt, és a kötelezettségek előírása a verseny előmozdítása és a verseny torzulásának elkerülése érdekében szükséges,

i) az Ápszr. 4. § (6) bekezdése szerinti kötelezettség előírásának lehetőségét, továbbá

j) a kérelmező által önkéntesen vállalt feltételeket.

(4) Ha a kérelmező nyilatkozatában vállalja a jogosultság (3) bekezdés szerinti feltételeit, a Hivatal határozattervezetet készít, amelyben rögzíti a jogosultság feltételeit és a megújítás indokait.

(5) Ha a Hivatal a (3) bekezdés h) pontja alapján kötelezettséget írt elő, az Eht. 40. §-a szerinti egyeztetés során a határozattervezet mellékleteként közzéteszi a 34/D. § (4) bekezdése szerinti hatáselemzést.

(6) A Hivatal a megújítási kérelmet elutasítja, ha

a) a rádióspektrum-használati jogosultság szerzésekor a megújítás lehetősége ki volt zárva;

b) a megújítás nem felel meg a 34/D. § (3) bekezdése szerinti szempontoknak, céloknak;

c) a 34/D. § (4) bekezdése szerinti hatáselemzés eredményeként megállapítja, hogy a megújítás a versenyre várhatóan negatív hatással jár, és ez a (3) bekezdés h) pontja szerinti kötelezettségek előírása útján sem orvosolható; vagy

d) az érintett jogosult vagy több jogosult a Hivatal által megállapított feltételekkel nem kéri a jogosultsága megújítását.

34/F. § (1) Ha az Eht. 40. § szerinti egyeztetést követően a kérelmező nyilatkozatában vállalja a rádióspektrumhasználati jogosultság Hivatal által véglegesített feltételeit, a Hivatal határozatban rendelkezik a megújításról és a rádióspektrum-készlet használatának feltételeiről.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feltételekkel a Hivatal a jogosulttal hatósági szerződést köthet, ebben az esetben a Hivatal az (1) bekezdés szerinti határozatában kizárólag a megújíthatóság tárgyában dönt, és minden, a rádióspektrum-használati jogosultág megszerzésével, feltételeivel, valamint a rádióspektrum-használati jogosultsággal összefüggő jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatos egyéb döntés, rendelkezés, feltétel a hatósági szerződés részét képezi.

(3) A (2) bekezdés szerinti a hatósági szerződés megkötésére irányuló eljárást a Hivatal hivatalból indítja meg.

34/G. § Ha a jogosult a 34/D. § (2) bekezdése szerinti határidőben nem kérte a rádióspektrum-használati jogosultságának megújítását, a Hivatal hivatalból megvizsgálhatja, hogy a 34/D. § (3) bekezdése szerinti szempontok alapján a jogosultság megújítható-e. A Hivatal az e bekezdés szerinti vizsgálat eredményéről tájékoztatja a jogosultat, és nyilatkozattételre hívja arra vonatkozóan, hogy kérelmezi-e a rádióspektrum-használati jogosultsága megújítását."

10. § Az R. 37. § helyébe a következő rendelkezés lép:

"37. § Ez a rendelet

a) a rádióberendezések forgalmazására vonatkozó tagállami jogszabályok harmonizációjáról és az 1999/5/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. április 16-i 2014/53/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,

b) az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv 13., 42., 45., 47-53. és 55. cikkének, valamint 1. mellékletének

való megfelelést szolgálja."

11. § Az R.

1. 1. § (1) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodás területén" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodás területén" szöveg,

2. 1. § (1) bekezdés a) pontjában az "a frekvenciahasználathoz" szövegrész helyébe az "a rádióspektrumhasználathoz" szöveg, 1. § (1) bekezdés b) pontjában az "a frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a rádióspektrum-használati" szöveg, valamint a "haszonbérbe adásával, valamint" szövegrész helyébe a "haszonbérbe adásával, meghosszabbításával, megújításával, valamint" szöveg, 1. § (1) bekezdés e) pontjában a "frekvenciagazdálkodás" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodás" szöveg,

3. 2. § 7. pontjában a "Zavar:" szövegrész helyébe a "zavar:" szöveg, 2. § (2) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodási" szöveg,

4. 3. § (1) bekezdés a) pontjában az "a frekvencia lekötéséhez, rádiórendszer telepítéséhez" szövegrész helyébe az "a rádióspektrum meghatározott részében rádiórendszer, rádióberendezés telepítéséhez" szöveg,

5. 3. § (2) bekezdés i) pontjában a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, 3. § (3) bekezdésében a "rádiófrekvenciás spektrum" szövegrész helyébe a "rádióspektrum" szöveg, valamint 3. § (4) bekezdésében a "frekvenciahasználatot" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használatot" szöveg,

6. 4. § (1) bekezdés d) pontjában a "felhasználni" szövegrész helyébe a "használni" szöveg, 4. § (1) bekezdés f) pontjában a "frekvencia felhasználása" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 4. § (4) és (5) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

7. 5. § (1) bekezdés a) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, valamint 5. (1) bekezdés f) pontjában a "frekvenciadíjat" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíjat" szöveg,

8. 8. § (2) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, valamint 8. § (3) bekezdés b) pontjában a "frekvenciafelhasználás" szövegrész helyébe a "rádióspektrumhasználat" szöveg,

9. 9. § (3) és (4) bekezdésében a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 9. § (4) bekezdésében a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrumgazdálkodási" szöveg,

10. 10. § (1) bekezdésében a "frekvencia felhasználási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

11. 12. § (1) bekezdés c) pontjában a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 12. § (4) bekezdésében a "rádiófrekvenciás spektrum" szövegrész helyébe a "rádióspektrum" szöveg,

12. 13. § (2) bekezdés a) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, 13. § (2) bekezdés b) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, 13. § (2) bekezdés c) pontjában a "felhasználni" szövegrész helyébe a "használni" szöveg, 13. § (2) bekezdés i) pontjában az "a frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a rádióspektrumhasználati" szöveg, 13. § (2) bekezdés j) pontjában a "Hatóság" szövegrész helyébe a "hatóság" szöveg, 13. § (3) bekezdésében a "felhasználásával" szövegrész helyébe a "használatával" szöveg, valamint 13. § (8) bekezdésében az "az Országos Közegészségügyi Központ (a továbbiakban: OKK) sugáregészségügyi követelményekre vonatkozó, mérések" szövegrész helyébe az "a sugáregészségügyi követelmények ellenőrzésére jogosult szerv mérések" szöveg,

13. 14. § (1) bekezdés a) és n) pontjában a "jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet" szövegrész helyébe az "egyéb szervezet" szöveg, 14. § (1) bekezdés c) pontjában a "felhasználható" szövegrész helyébe a "használható" szöveg, valamint a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, 14. § (1) bekezdés m) és n) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, 14. § (1) bekezdés n) pontjában az "adóazonosító jelét jogi" szövegrész helyébe az "adóazonosító jelét, jogi" szöveg, valamint 14. § (3) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrumhasználati" szöveg,

14. 15. §-ában a "mozgószolgálatok vagy rádiónavigáció szolgálatok" szövegrész helyébe a "mozgószolgálat vagy rádiónavigáció szolgálat" szöveg,

15. 16. § (1) bekezdésében az "a pályázaton vagy árverésen nyert frekvenciahasználati" szövegrész helyébe az "a versenyeztetési eljárás során elnyert rádióspektrum-használati" szöveg, 16. § (2) bekezdésében az "előtt két" szövegrész helyébe az "előtt legkorábban hat hónappal, legkésőbb két" szöveg, valamint 16. § (5) bekezdésében az "érvényességének" szövegrész helyébe az "érvényességi idejének" szöveg,

16. 17. § (1) bekezdés b) pontjában a "frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodási" szöveg,

17. 18. § (1) bekezdésében az "eljárás alá tartozó frekvencia használatára" szövegrész helyébe az "eljárás tárgykörébe tartozó rádióspektrum-használatra" szöveg, 18. § (4) bekezdésében a "Hatóság a jogszabályoknak megfelelő" szövegrész helyébe a "Hatóság a (3) bekezdésben foglaltakat megfelelően tartalmazó" szöveg, valamint 18. § (5) bekezdésében a "frekvenciadíjról" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíjról" szöveg,

18. 21. § (2) és (3) bekezdésében a "felhasználók" szövegrész helyébe a "használók" szöveg,

19. 22. §-ában a "belvízi - földi mozgószolgálatok vagy rádiónavigációs szolgálat" szövegrész helyébe a "belvízi -, földi mozgószolgálat vagy rádiónavigáció szolgálat" szöveg, valamint a "távközlési" szövegrész helyébe a "hírközlési" szöveg,

20. 25. §-ában a "távközlési" szövegrész helyébe a "hírközlési" szöveg,

21. 28. § (4) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg,

22. 33. § a) pontjában a "frekvenciagazdálkodó" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-gazdálkodó" szöveg, valamint 33. § e) pontjában a "külföldi társigazgatás vagy a Nemzetközi Távközlési Egyesület Postai" szövegrész helyébe a "külföldi társigazgatás, a Nemzetközi Távközlési Egyesület vagy a Postai" szöveg,

23. 34. § (1) bekezdés a) és d) pontjában a "frekvenciadíj" szövegrész helyébe a "rádióspektrumdíj" szöveg, valamint 34. § (1) bekezdés a) pontjában a "jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet" szövegrész helyébe a "jogi személy vagy egyéb szervezet" szöveg,

24. 34/B. § (2), (3), (6) és (9) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrészek helyébe a "rádióspektrumhasználati" szöveg, 34/B. § (4) bekezdés d) pontjában, (5) bekezdésében, (7) bekezdés b) és d) pontjában és (8) bekezdésében a "frekvenciahasználati" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használati" szöveg, 34/B. § (4) bekezdés c) pontjában a "spektrumhasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, valamint 34/B. § (5) bekezdésében a "Frekvenciagazdálkodási" szövegrész helyébe a "Rádióspektrumgazdálkodási" szöveg,

25. 1. melléklet 1.1.1., 1.1.2. és 1.2.1. pontjában a "légiforgalmi" szövegrész helyébe a "légi" szöveg,

26. 2. melléklet 1. pontjában a "Rádióállomás, rádiórendszer" szövegrész helyébe a "Rádiórendszer" szöveg, 2. melléklet 1.2. pontjában a "frekvenciahasználat" szövegrész helyébe a "rádióspektrum-használat" szöveg, 2. melléklet 1.6. pontjában a "rádiórendszerrel, rádióállomással, rádiótávközlő hálózattal való" szövegrész helyébe a "rádiórendszerrel való" szöveg, valamint 2. melléklet 1.10. pontjában a "jogosultságot igazoló okirat másolatát" szövegrész helyébe a "jogosultság azonosítását" szöveg

lép.

12. § Hatályát veszti az R.

1. 1. § (3) bekezdése,

2. 2. § 4. pontjában a "pénzforgalmi számlaszáma," szövegrész,

3. 3. § (2) bekezdés a) pontjában a "rádióállomások," szövegrész,

4. 8. § (3) bekezdés b) pontjában az "a frekvenciahasználat" szövegrész,

5. 10. § (2) bekezdése,

6. 13. § (2) bekezdés b) pontjában az "és bankszámlaszámát" szövegrész,

7. 18. § (2) bekezdésében az "- az ügyfélkapun történt azonosítást követően -" szövegrész,

8. 23. § (1) bekezdés f) pontja,

9. 36. § (3) bekezdése,

10. 3. mellékletében foglalt táblázat 8-12. sora.

13. § Ez a rendelet 2020. december 21-én lép hatályba.

14. § Ez a rendelet az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló, 2018. december (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv 13., 42., 45., 47-53. és 55. cikkének, valamint 1. mellékletének való megfelelést szolgálja.

Dr. Karas Monika s. k.,

a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke