44/2020. (XII. 11.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet XIV. Belügyminisztérium fejezet címrendjének változásával összefüggő módosításáról
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában és I. pont 41. alpont h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben -a következőket rendelem el:
1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet (a továbbiakban: BM rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat
a) 13. és 15. sorai alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) 13. és 15. sorai alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,
c) 13. és 15. sorai alapján az Európai Bizottságnak az állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából kiadott közleményén (a továbbiakban: átmeneti közlemény) alapuló 2020. június 8-i, SA.57468. számú ügyben hozott C(2020) 3951 final számú határozata szerinti, az átmeneti közlemény 3.1 szakasza feltételei szerint nyújtott támogatás (a továbbiakban: átmeneti támogatás) nyújtható."
2. § A BM rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. és 15. sorai
a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet;
b) a 651/2014/EU rendeletnek a kikötői és repülőtéri infrastruktúrákra irányuló támogatás, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra és a sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatásra vonatkozó bejelentési határértékek, továbbá a legkülső régiókban biztosított regionális működési támogatási programok tekintetében, valamint a 702/2014/EU rendeletnek a támogatható költségek összegének meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló, 2017. június 14-i 2017/1084/EU bizottsági rendelettel módosított, a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke;
c) a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatását célzó, állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keretről szóló, 2020. március 19-i C(2020) 1863. sz. európai bizottsági közlemény alapján elfogadott, 2020. június 8-i, SA.57468. számú ügyben hozott C(2020) 3951 final számú európai bizottsági határozat
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."
3. § A BM rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
4. § A BM rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
5. § Ez a rendelet 2021. január 1-jén lép hatályba.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
1. melléklet a 44/2020. (XII. 11.) BM rendelethez
"1.melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez
A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete |
2 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
3 | Ágazati célfeladatok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
4 | 270801 | A légimentéssel összefüggő kiadások | Az előirányzat célja a mentőhelikopterek működtetéséhez kapcsolódó üzemanyag- és üzemeltetési költségek, az esetleges javítási- és karbantartási, a pilótaképzés költségeinek, továbbá a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. működési költségeinek finanszírozása. | a) miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek b) Magyar Légimentő Nonprofit Kft. | Az előirányzat terhére a G:4 mező a) pontja szerinti kedvezmé- nyezett részére támogatási kérelem alapján támogatói okirattal költségvetési támogatás nyújtható. Az előirányzat terhére a G:4 mező b) pontja szerinti kedvezmé- nyezett részére támogatási szerződés alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben közvetlen kifizetéssel vagy előirányzat- átcsoportosítással. | - | A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban az Avr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | |||
5 | 256501 | Víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás | Az előirányzat felhasználható 1. a központi költségvetési szervek, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek kirendelése alapján a hivatásos katasztrófavédelmi szervek megbízásából eljáró önkormányzati tűzoltóságok, valamint az önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentőszervezetek, valamint a védelmi feladatokat ellátó vízitársulatok által víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás esetén végzett védekezési, továbbá a védekezési időszakon kívül bekövetkezett olyan természeti káreseményekre, amely a védbiztonságot közvetlenül veszélyeztető, azonnali beavatkozást igénylő helyreállítási feladatokkal összefüggő többletkiadásokra, a jégvédekezéssel összefüggő feladatokra, ideértve a vízügyi igazgatási szervek jégtörő hajóparkjának üzemeltetéséről szóló BM utasítás szerinti védekezési feladatokat, valamint a jégtörőflotta felújításának költségeit, külön kormánydöntés alapján preventív feladatok elvégzésére; | Központi költségvetési szervek, vízitársulatok, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek megbízásából eljáró önkormányzati tűzoltóságok, önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentőszervezetek. | Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel, támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Avr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki, a belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alatt álló központi költségvetési szerv kivételével. | - | - | - |
2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására; 3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök beszerzésével, valamint a károsodott és elhasznált védelmi eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási kiadásokra, tevékenységekre, 4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi szerveknél és vízitársulatoknál történő közfoglalkoztatási programok saját erő költségeire. Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv a védekezésben részt vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) az önkormányzati tűzoltóságok az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek részére továbbadhatja. | ||||||||||||||
6 | 347762 | Kormányzati infokommunikációs szolgáltatások | Az előirányzat célja, hogy a jogszabályokban közszolgáltatásként meghatározott informatikai szolgáltatások ellátásának finanszírozása biztosított legyen. Az előirányzat célja különösen a) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény és végrehajtási rendeletei szerinti szolgáltatások, b) a kormányzati célú hálózatokról szóló 346/2010. (XII. 28.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, c) a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, d) az egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet által központi szolgáltatóként kijelölt szervezetek által nyújtott közszolgáltatások, e) az állami foglalkoztatási szerv, a munkavédelmi és munkaügyi hatóság kijelöléséről, valamint e szervek hatósági és más feladatainak ellátásáról szóló 320/2014. (XII. 13.) Korm. rendelet alapján nyújtott közszolgáltatások, f) az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, | 1. A jogszabályban kijelölt kormányzati célú hírközlési szolgáltatók, illetve központi szolgáltatók: a) NISZ Nemzeti Infokommu- nikációs Szolgáltató Zrt., b) Pro-M Professzionális Mobilrádió Zrt., c) IdomSoft Informatikai Zrt., d) KOPINT- DATORG Kft., e) Magyar Posta Zrt., f) Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Kft., g) közszolgál- tatások nyújtásával megbízott más gazdasági társaságok. 2. Központi költségvetési szervek. | - | - | A rendelkezésre bocsátás a G:6 mező 1. pontja szerinti esetekben teljesítés- arányosan, vagy közvetlen kifizetéssel egy összegben, vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, egyszeri vagy többszöri előleg folyósítás mellett utólagos elszámolással vagy tényköltség alapján utólagos kifizetéssel történik a közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés vagy egyéb polgári jogi szerződés keretében. A rendelkezésre bocsátás a G:6 mező 2. pontja szerinti esetben előirányzat- átcsoportosítással történhet. | - | - | - | - | - |
g) a Kormányzati Adatközpont működéséről szóló 467/2017. (XII. 28.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, h) a helyi közszolgáltatás információs rendszerről szóló 73/2018. (IV. 20.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, i) az okos város központi platformszolgáltatás létrehozásáról és működtetéséről szóló 252/2018. (XII. 17.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, j) a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokat egyedi szolgáltatási megállapodás útján igénybe vevő szervezetekről, valamint a központi szolgáltató által üzemeltetett vagy fejlesztett informatikai rendszerekről szóló 7/2013. (II. 26.) NFM rendeletben meghatározott közszolgáltatások, k) az egységes Állami Alkalmazás- fejlesztési Környezetről és az Állami Alkalmazás-katalógusról, valamint az egyes kapcsolódó kormányrendeletek módosításáról szóló 314/2018. (XII. 27.) Korm. rendeletben meghatározott közszolgáltatások, l) a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján a Kormányzati Érkeztető Rendszerrel kapcsolatos közszolgáltatások, m) a kormányablakok személyi és technikai feltételeiről szóló 39/2013. (XII. 30.) KIM rendeletben meghatározott okmánylogisztikai közszolgáltatások, n) a nem a Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervek részére nyújtott központosított infokommunikációs közszolgáltatások igénybevételének szabályairól szóló 41/2019. (XI. 19.) BM rendelettel kapcsolatos közszolgáltatások, illetve, o) egyéb, az elektronikus ügyintézéssel és a kormányzati és közigazgatási informatika infrastrukturális megvalósíthatóságának biztosításával kapcsolatos közszolgáltatások és informatikai rendszerek fejlesztési és üzemeltetési feladatai ellátásának finanszírozása. Az előirányzat a Kormány döntése alapján egyéb, a miniszter feladat- és hatáskörébe utalt, központosított kormányzati és közigazgatási infokommunikációval összefüggő feladatok biztosítására is felhasználható. |
7 | 372128 | Központi közigazgatási irattárazással kapcsolatos szakmai feladatok ellátása | Az előirányzat a központi közigazgatási szervek iratanyaga hosszú távú megőrzésével és tárolásával kapcsolatos feladatellátáshoz szükséges kiadások finanszírozására szolgál. | A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet szerint kijelölt központi szolgáltató | - | - | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közszolgáltatási szerződés alapján. | - | - | - | - | - | |||
8 | Alapítványok és társadalmi önszerveződések támogatása | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
9 | Társadalmi önszerveződések támogatása | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
10 | 251212 | Országos Polgárőr Szövetség | Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség (a továbbiakban: OPSZ) alapszabályában meghatározott feladatához kapcsolódó arányos működési költségeire használható fel, amely támogatást az OPSZ nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. Az előirányzat felhasználható továbbá az OPSZ részére egyedi Korm. határozatban vagy jogszabályban előírt feladatok ellátására. | OPSZ | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. Az előirányzat felhasználása a polgár- őrségről és a polgárőri tevékenység szabályairól szóló 2011. évi CLXV. törvény felhatalmazása alapján kiadott, a költségvetési támogatás elosztásának részletes szabályaira vonatkozó miniszteri rendelet alapján történik. | Igen. | Részletekben, időarányosan vagy teljesítés- arányosan közvetlen kifizetéssel a támogatói okiratban meghatározottak szerint. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | |||
11 | 387973 | Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása | 1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására 29,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a belügyi és rendvédelmi szervek dolgozói, valamint a belügyi nyugdíjasok, a szolgálati járandóságban részesülők és azok családtagjai részére szervezett, az alapítói okirat céljaihoz igazodó különböző szakmai, egészségmegőrző, sport- és kulturális programok, rendezvények, táborok támogatása. 2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. | Az F:11 mező 1. pontja tekintetében a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány. Az F:11 mező 2. pontja tekintetében a Magyar Polgári Védelmi Szövetség. Az F:11 mező 3. pontja tekintetében a Magyar Tűzoltó Szövetség. | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. Az F:11 mező 12. pontja tekintetében BM OKF pályázat útján vagy kérelem | Igen, kivéve a G:11 mező 7. pontja szerinti kedvezmé- nyezett esetén. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos felkészítésére, a "Polgári védelmi mozgalom dinamizálása" projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel. 3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei támogatására 50,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás, a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladataira, és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható. 4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás célja a két szövetségnek a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatok, és az általuk szervezett rendezvények megvalósításának támogatása, továbbá az egyéb feladataik végrehajtásának elősegítése. 5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége, Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. | Az F:11 mező 4. pontja tekintetében az Önkéntes Tű zoltóságok Országos Szövetsége és a Létesítményi Tű zoltóságok Országos Szövetsége. Az F:11 mező 5. és 6. pontja tekintetében a Települési Önkormány- zatok Országos Szövetsége, aki képviseli a a) Magyar Önkormány- zatok Szövetsége; b) Megyei Önkormány- zatok Országos Szövetsége; c) Kisvárosi Önkormány- zatok Országos Érdekszövetsége; d) Magyar Faluszövetség; e) Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége; f) Budapesti Önkormány- zatok Szövetsége; g) Megyei Jogú Városok Szövetsége. Az F:11 mező 7. pontja tekintetében a Rádiós Segélyhívó és Infokommu- nikációs Országos Egyesület. Az F:11 mező 8. pontja tekintetében a Magyar Rendészeti Sportszövetség. Az F:11 mező 9. pontja tekintetében a Magyar Rendvédelmi Kar. | alapján egyedi döntéssel, támogatói okirat vagy támogatási szerződés keretében az irányítása alá tartozó költségvetési szerveken keresztül biztosítja a támogatást a végső kifizetésben részesülők részére. |
A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása. 6. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének támogatására 3,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége szakmai tevékenységével összefüggő díjak támogatása. 7. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására 35,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meghatározott közfeladatok ellátása, különös tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása. 8. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség továbbadhat a nyilvántartott tagjainak. A költségvetési támogatás célja az alapszabályban meghatározott feladatok végrehajtásának elősegítése, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet. 9. Az előirányzatból 50,0 millió Ft támogatás biztosítható a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítására, valamint az alapszabályban meghatározott egyéb feladatellátásának támogatására. 10. Az előirányzat a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara egyes feladatainak támogatására 20,0 millió Ft használható fel, amelyet a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara a megyei szervezeti részére továbbadhat. | Az F:11 mező 10. pontja tekintetében a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara. Az F:11 mező 11. pontja tekintetében a Szertelen-kék Alapítvány. Az F:11 mező 12. pontja tekintetében BM OKF. |
11. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány támogatására 5,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítése. 12. Az előirányzatból 1 066,2 millió Ft összegben költségvetési támogatás nyújtható, az alábbiak szerint a) az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására, műszaki- technikai és informatikai fejlesztésre, a szervezetek tagjainak oktatására 700 millió Ft, b) az önkormányzati tűzoltóságok a kötelező legkisebb munkabérre (minimálbér) és a garantált bérminimumra történő bérkiegészítésre 141,2 millió Ft, c) az önkormányzati tűzoltóságok védőeszközeinek és tűzoltó-technikai és infokommunikációs eszközeinek fejlesztésére, valamint tűzoltó gépjárműveinek és tűzoltó technikai eszközeinek felújításához 225 millió Ft. 13. Amennyiben többletforrás áll rendelkezésre, úgy az 1-12. pontban megjelölt támogatásokon felüli többlettámogatás biztosítható. | |||||||||||||||
12 | Társadalmi felzárkózást segítő programok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
13 | 386328 | Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások | 1. Az előirányzatból támogatás nyújtható a hátrányos helyzetű, elsősorban roma származású, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók esélyegyenlőségének, tehetséggondozásának előmozdítása érdekében, az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett roma szakkollégium részére. 2. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma kultúra tevékenységének támogatására. 3. Az előirányzatból támogatás biztosítható a roma civil szervezetek működésének, tevékenységének támogatására, a roma nemzetiségi kulturális programok, kezdeményezések támogatására, gyermekek táboroztatására, pedagógus képzések biztosítására. 4. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma nemzetiségi önkormányzatok, civil szervezetek beruházási és felújítási tevékenységének támogatására és pályázati önrészek biztosítására. 5. Az előirányzatból támogatás nyújtható a Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Gandhi | Az F:13 mező 1. pontja tekintetében az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett roma szakkollégiumot fenntartó jogi személy, vagy jogi személynek nem minősülő egyéb szervezetek. Az F:13 mező 2-4. pontja tekintetében: a) civil szervezetek b) költségvetési szervek c) jogi és természetes személyek d) egyházi jogi személy e) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: | Az előirányzat terhére, kérelemre vagy pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
Nkft.) által fenntartott Multifunkcionális Nemzetiségi - Roma Módszertani, Oktatási és Kulturális Központ és annak hálózata működési költségeinek támogatására. 6. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Gandhi Nkft. működési költségeinek támogatására, így különösen bérfejlesztésre, bérek és járulékok kifizetésére. | Mötv.) szerinti önkormányzatok és azok társulásai f) nemzetiségi önkormányzatok g) egyéni vállalkozók h) szövetkezetek. Az F:13 mező 5-6. pontja tekintetében a Gandhi Nkft.. | |||||||||||||
14 | 376095 | Tanoda Program | 1. Az előirányzatból támogatás nyújtható a befogadásra került tanoda szolgáltatás ellátásra érdekében a támogató szolgáltatás és a közösségi ellátások finanszírozásának rendjéről szóló 191/2008. (VII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Tkr. rendelet) meghatározottak szerint. | Jogszabály és működési engedély alapján a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gytv.) szerinti, Tanodát fenntartó személyek, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezetek. | Az előirányzat terhére pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen, | Részletekben, időarányosan vagy teljesítményarányosan, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Avr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | Társadalmi Esély- teremtési Főigazgatóság (a további- akban: TEF) | - | - | ||
15 | 386339 | Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai programok támogatása | Az előirányzatból támogatás nyújtható 1. a hátrányos helyzetű felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók esélyegyenlőségének, tehetséggondozásának előmozdítása érdekében a nemzetiségi oktatás, nevelési intézmény, valamint egyéb szakkollégium működésének támogatására; 2. a romák társadalmi-gazdasági integrációjához; 3. közösségépítést és identitást erősítő projektekhez; 4. a hátrányos helyzetű kistérségek felzárkózásához, a hátrányos helyzetű településeken megjelenő etnikai, szociális társadalmi és területi hátrányok kezeléséhez, a szegregált lakókörnyezetben élők lakhatási és szociális integrációjához, életfeltételeinek javításához és a gyermekek esélytermetesét szolgáló projektekhez; 5. a szociálisan hátrányos helyzetű, inaktívak fenntartható, és a vidéki élet értékeit középpontba állító gazdasági aktivizálásához, a kulturális autonómia intézményeinek megerősítéséhez; 6. az 1-5. pontokban rögzített célokhoz közvetlenül kapcsolódó járulékos tevékenységekhez; 7. az Európa 2020 stratégiához kapcsolódó Nemzeti Reform Program szegénység céljához kapcsolódó feladatok megvalósítására; 8. az uniós roma stratégiák keretrendszerének megfelelően | BM Igazgatás | - | - | A forrás biztosítása előirányzat- átcsoportosítás útján történik. | - | - | - | - | - | ||
Civil szervezetek, költségvetési szervek, köztestületek, egyházi jogi személy, gazdasági társaságok, szövetkezetek, helyi önkormányzatok, nemzetiségi önkormányzatok, egyéni vállalkozók, természetes személyek, határon túli természetes és jogi személyek, és határon túli szervezetek | Az előirányzat terhére, kérelemre vagy pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel vagy előirányzat- átcsoportosítással. | - | A támogatói okiratban az Avr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégiáról, valamint végrehajtásának a 2012-2014. évekre szóló kormányzati intézkedési tervéről szóló 1430/2011. (XII. 13.) Korm. határozathoz (a továbbiakban: NTFS I.), valamint a Magyar nemzeti társadalmi felzárkózási stratégia II., Az egész életen át tartó tanulás szakpolitikájának keretstratégiája, a Köznevelés-fejlesztési stratégia, továbbá a Végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégia elfogadásáról szóló 1603/2014. (XI. 4.) Korm. határozathoz (a továbbiakban: NTFS II.) kapcsolódó feladatok megvalósítására; 9. a "Legyen jobb a gyermekeknek!" Nemzeti Stratégiában, valamint a Kormány és az Országos Roma Önkormányzat között létrejött keret- megállapodásban vállalt feladatok és intézkedések nyomon követésének, értékelésének, a monitorozásához szükséges statisztikai és információs rendszerek fejlesztésének, a nemzetközi szakértői koordináció, kommunikáció, kutatás, a stratégiákhoz kapcsolódó kiadványok elkészítésének, terjesztésének támogatására; 10. a felzárkózáshoz kapcsolódó médiastratégia elkészítésére és megvalósítására; 11. az NTFS I. és NTFS II. társadalmasításával összefüggő feladatok ellátására; 12. a társadalom szemléletformálását és társadalmi érzékenyítését elősegítő programok támogatására; 13. a társadalmi felzárkózás céljainak elérését elősegítő programok, azokat megalapozó felmérések, kutatások, népszerűsítő, kapcsolódó rendezvények, fórumok támogatására, kiemelten a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok érdekében; 14. az 7-13. pontban megjelölt célokhoz kapcsolódó közvetlen költségekre. | ||||||||||||||
16 | 387739 | Útravaló és felzárkózást segítő ösztöndíj programok | 1. Az előirányzatból támogatás biztosítható az "Útravaló" Ösztöndíjprogramhoz és annak esélyteremtő alprogramjaihoz (a továbbiakban: Program) kapcsolódóan. A Program átfogó célja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, kiemelten a roma tanulók esélyegyenlőségének elősegítése, a fiatalok továbbtanulásának, szakma-, érettségi- és diplomaszerzési esélyeinek javítása, a számukra elérhető ösztöndíj-rendszer megújítása. 2. Az előirányzatból támogatás biztosítható a felsőoktatási intézményben történő továbbtanulásuk elősegítése érdekében az anyanyelvű és kétnyelvű roma nemzetiségi nevelést, illetve oktatást folytató középfokú iskolák | a) civil szervezetek b) költségvetési szervek c) jogi és természetes személyek d) egyházi jogi személy e) az Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai f) nemzetiségi önkormányzatok g) egyéni vállalkozók h) szövetkezetek | Az előirányzat terhére, kérelemre vagy pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel, előirányzat- átcsoportosítással. | - | Az Avr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
ajánlása alapján a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Nek tv.) 1. mellékletében meghatározott, roma nemzetiséghez tartozó, kiemelkedő képességű középiskolai tanulók számára. 3. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Kollégium Plusz modellprogram működtetésére és finanszírozására. | ||||||||||||||
17 | 380106 | Biztos Kezdet Gyerekházak | Az előirányzatból támogatás biztosítható a Biztos Kezdet Gyerekház program pályázati úton történő támogatása érdekében a Tkr. rendeletben meghatározottak szerint. | jogszabály és működési engedély alapján a Gytv. szerint Biztos Kezdet Gyerekházat fenntartó jogi személyek, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezetek | Az előirányzat terhére pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Részletekben időarányosan vagy teljesítmény- arányosan, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | TEF | - | - | ||
18 | 388084 | Országos Roma Önkormányzat támogatása | Az előirányzatból támogatás biztosítható egyrészt az Országos Roma Önkormányzat (a továbbiakban: ORÖ) működésére, közfeladatai ellátásra, valamint a közfeladat ellátás fejlesztésére és nemzetiségi média finanszírozására, másrészt az ORÖ által fenntartott, a Nek tv-ben rögzített közfeladatai ellátására létrehozott intézmények támogatására. A költségvetési támogatás az ORÖ által irányított költségvetési szervek részére továbbadható. | ORÖ és az általa irányított költségvetési szervek | Az előirányzat terhére kérelem útján, egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható a mindenkori költségvetési törvényben foglaltak szerint. | Igen. | Részletekben, időarányosan vagy teljesítmény- arányosan, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
19 | 232061 | Önkormányzati tűzoltóságok normatív támogatása | Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok fenntartásával, működésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása az átvállalt feladattal arányban. | önkormányzati tűzoltóságok | Az előirányzat terhére kérelemre, támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. A támogatás felhasználása a központi költségvetésről szóló törvény és az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságokra, valamint a hivatásos tűzoltóság, önkormányzati tűzoltóság és önkéntes tűzoltó egyesület fenntartásához való hozzájárulásra vonatkozó szabályokról | Az előirányzat felhasználása a BM OKF kezdeményezése alapján történik, részletekben, időarányosan vagy teljesítés- arányosan közvetlen kifizetéssel. Az előirányzatból támogatott önkormányzati tűzoltóság az éves támogatás összegéből legalább 6,0 millió forintot az átvállalt feladathoz kapcsolódó működési, üzemeltetési, fenntartási fejlesztési feltételek biztosítására köteles fordítani. | -- | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
szóló kormány- rendelet alapján történik. Az előirányzat beruházási, felújítási célokra kizárólag abban az esetben fordítható, ha a fenntartáshoz és működéshez kapcsolódó kiadások fedezete a normatív támogatás terhére teljes mértékben biztosított. | |||||||||||||
20 | 387984 | A hivatásos életpályával, valamint a hivatásos állomány lakhatásával kapcsolatos kiadások | 1. Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 158. § (1) bekezdése alapján a hivatásos állomány tagja az előző évi egyéni teljesítmény-értékelésének eredményétől függően, a szervezeti egység számára, a szervezeti teljesítményértékelés eredménye alapján a személyi juttatás előirányzaton belül biztosított költségvetési keret terhére évente két alkalommal, április és szeptember hónapban egyenlő mértékű teljesítményjuttatásban részesíthető legyen. 2. Az előirányzat a Hszt. 82/A-82/K. §-a szerinti rendvédelmi egészségkárosodási kereset kiegészítés és rendvédelmi egészségkárosodási járadék, valamint a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 68/A-68/J. §-a szerinti honvédelmi egészségkárosodási kereset kiegészítés és honvédelmi egészségkárosodási járadék biztosításának finanszírozására szolgál, megosztva. 3. Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban álló tagjai által igénybe vehető lakáscélú munkáltatói kölcsön támogatásban részesülők körének kiszélesítésére, valamint a vonatkozó jogszabályoknak vagy közjogi szervezetszabályozó eszközöknek megfelelően benyújtott kölcsön kérelmek teljes összegének biztosításához szükséges kiadások finanszírozására szolgál. | A miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek, valamint az Országgyűlési Őrség, az Információs Hivatal, a Honvédelmi Minisztérium, valamint Külgazdasági és Külügyminisztérium | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | - | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
21 | 342695 | A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia feladatrendszerének támogatása | Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített feladatrendszer megvalósítási folyamatának beindítása és támogatása, valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása. Az előirányzat a bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai és nemzetközi gyakorlatainak megismerésével és terjesztésével - így különösen hazai és nemzetközi rendezvények, képzések, továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok, kommunikációs célú médiatartalom elkészíttetése, honlap üzemeltetése -, lakossági felmérések, lakossági fórumok, kutatások, tanulmányok, képzési és oktatási anyagok megrendelésével, pilot-projektek kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével, terjesztésével kapcsolatos kiadásokra, valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos támogatások nyújtására, valamint a megállapodás alapján önkéntes hozzájárulás biztosítására, továbbá a Nemzeti Bű nmegelőzési Stratégiáról (2013-2023) szóló 1744/2013. (X. 17.) Korm. határozatban és a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia 2020-2021. évekre szóló intézkedési tervéről szóló 1585/2019. (X. 16.) Korm. határozatban meghatározott feladatok ellátására kerül felhasználásra. | a) BM igazgatása b) központi költségvetési szerv, c) társadalmi szervezetek, d) gazdasági társaságok, e) alapítvány, f) köztestület, g) polgári jogi társaság, h) helyi önkormányzat, valamint a helyi önkormányzatok által irányított költségvetési szervek, i) nemzetiségi önkormányzatok és az általuk irányított költségvetési szervek, j) bevett egyház, belső egyházi jogi személy k) települési önkormányzati szövetség, l) helyi önkormányzatok társulása és az általuk irányított költségvetési szervek, m) nemzetközi szervezetek, ideértve a nemzetközi kötelezettség- vállalásból eredő feladatokat végrehajtó szervet, szervezetet, együttműködési rendszert. | Az előirányzat terhére, kérelem útján egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | A forrás biztosítása a G:22 mező a) pontjában előirányzat- átcsoportosítás útján történik. A G:22 mező b) pontja szerinti szervek esetében az előirányzat terhére a feladat- megvalósításban közreműködő központi költségvetési szerv javára előirányzat- átcsoportosítással történik a támogatás, forrás biztosítása, előirányzat- átcsoportosításról szóló megállapodás megkötése, vagy előirányzat- átcsoportosításról szóló egyoldalú jognyilatkozat kibocsátása útján. A G:22 mező c)-m) pontja szerinti kedvezményezettek esetében egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben történő közvetlen kifizetés. Az előirányzat felhasználása visszterhes polgári jogi szerződés megkötésével is történhet. | - | A G:22 mező c-m) pontja szerinti kedvezmé- nyezettek esetében a támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | |
22 | 355939 | Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások | Az előirányzat felhasználható a tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó, 1. a menedékjogról szóló törvény és a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek elhelyezésére, ellátására és fogvatartására szolgáló építmények építésével, telepítésével és üzemeltetésével összefüggésben felmerülő kiadások, 2. a menedékjogról szóló törvény és a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek ellátását szolgáló közművek és | I. Azok a fejezetet irányító szervek és az általuk irányított központi költségvetési szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor | 1. A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv - által benyújtott kérelem és | Igen. | I. Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel történik a) támogatói okirat kibocsátásával a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében; | - | - | - | - | - |
csatlakozó elemeik kiépítésével összefüggésben felmerülő kiadások, és 3. a menekültügyi és idegenrendészeti feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő kiadások, valamint 4. egyéb kiadások finanszírozására. A támogatást a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv az általa irányított, a tömeges bevándorlás kezelésében részt vevő költségvetési szervek részére továbbadhatja. | a középirányító szerven keresztül - a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján - határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljes körűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint e) vállalják, hogy | az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján előleg nyújtható. 2. A fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv kedvezmé- nyezett esetén az általuk együttesen benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján. | azzal, hogy amennyiben a költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a költségvetési szerv és a középirányító szerv részére együttesen kiállított támogatói okirat alapján történik a rendelkezésre bocsátás, b) támogatási szerződés megkötésével, amennyiben a támogatás kedvezménye- zettje fejezetet irányító szerv. II. A BM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok esetében egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés vagy egyéb polgári jogi szerződés alapján. |
az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezmé- nyezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezmé- nyezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keret- megállapodásban foglaltaknak való megfelelőségét, és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. A fejezetet irányító szerv által irányított központi költségvetési szerv önállóan nem lehet szerződő fél, kizárólag a fejezetet irányító szervvel együttesen köthet szerződést |
a támogatóval. Ez esetben a más fejezet irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv minősül a költségvetési támogatás kedvezményezett- jének, a fejezetet irányító szerv mint a központi költségvetési szerv irányítója szerepel a szerződésben. II. Azok a BM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. | |||||||||||||
23 | 359639 | A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások | Az előirányzat a terrorizmus elleni fellépés hatékonyságának növelését, az ebben részt vevő szervek terrorellenes intézkedéseivel összefüggő költségek finanszírozását szolgálja. | 1. Azok a fejezetet irányító szervek és az általuk irányított központi költségvetési szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül - a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, | 1. A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv - által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján előleg adható. 2. A fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv kedvezmé- nyezett esetén az általuk együttesen benyújtott kérelem és az annak | Igen. | 1. Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a) támogatói okirat kiadásával a miniszter irányítása alá tartozó költség- vetési szervek esetében, azzal, hogy amennyiben a költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a központi költségvetési szerv és a középirányító szerv részére együttesen kiállított támogatói okirat alapján; b) támogatási szerződés megkötésével, amennyiben a támogatás kedvezményezetti e fejezetet irányító szerv. | - | - | - | - | - |
megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és az elszámolás szabályszerű- ségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezmé- nyezettjei által benyújtott szakmai | mellékletét képező tanúsítvány alapján. 3. A G:24 mező 1-2. pontjába nem tartozó egyéb jogi szervek, szervezetek esetében a Kormány döntésének megfelelően. | 2. A BM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és leányvállalataik esetében egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés / szolgáltatási szerződés / egyéb polgári jogi szerződés alapján. 3. Az egyéb jogi szervek, szervezetek esetében egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben a Kormány döntése alapján, támogatási szerződés megkötésével. |
és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezmé- nyezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keret- megállapodásban foglaltaknak való megfelelőségét és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. A fejezetet irányító szerv által irányított központi költségvetési szerv önállóan nem lehet szerződő fél, kizárólag a fejezetet irányító szervvel együttesen köthet szerződést a támogatóval. Ez esetben a más fejezet irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv minősül a költségvetési támogatás kedvezményezett- jének, a fejezetet irányító szerv mint a központi költségvetési szerv irányítója szerepel a szerződésben. 2. Azok a BM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, |
hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. 3. A Kormány döntése alapján az egyéb jogi szervek, szervezetek. | |||||||||||||
24 | 386817 | Rendvédelmi szolgálati juttatás tartalék | Az előirányzat a rendvédelmi szervek fokozatos béremelésének a tartalékául szolgál. | A miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi szervek a miniszter döntése szerint. | - | - | Az előirányzat felhasználásáról a miniszter dönt. | - | - | - | - | - | |
25 | 374417 | Szigetközi vízpótló rendszer üzemeltetése | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
26 | 237778 | Energia-racionalizálás | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek energia- racionalizálási rendszerének támogatása vonatkozásában, a visszatérítendő költségvetési támogatások technikai kezelésére szolgál. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
27 | 374917 | A kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelés és intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése című európai uniós projekt hazai kiegészítő támogatásának biztosítása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
28 | 370140 | Gazdasági társaságok által ellátott feladatok támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
29 | 371995 | Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara egyes feladatainak támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
30 | 297335 | Roma ösztöndíj programok | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata az Útravaló és felzárkózást segítő ösztöndíj programok (ÁHT: 387739). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - |
31 | 368506 | Roma Szakkollégiumi Hálózat | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
32 | 331673 | Roma kultúra támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
33 | 351973 | Multifunkcionális Nemzetiségi - Roma Módszertani, Oktatási és Kulturális Központ | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
34 | 375595 | Roma nemzetiség pályázatainak támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | -- | - | - | - | - | |
35 | 381073 | Roma nemzetiségi önkormányzatok, civil szervezetek pályázati támogatása beruházásra, felújításra, pályázati önrészre | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások (ÁHT: 386328). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
36 | 380495 | Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület felzárkózási feladatainak támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
37 | 229825 | Közrendvédelmi bírság | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzaton a - központi költségvetést megillető - közrendvédelmi bírság címen befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár felé történő továbbutalása történik. | Magyar Államkincstár | - | - | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - | |
38 | 229814 | Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése. Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz kapcsolódó befizetések pénzügytechnikai kezelése történik. | Nemzeti Adó- és Vámhivatal vagy az egyes biztosító társaságok | - | - | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - |
39 | 358484 | Hivatásos életpályával összefüggő kiadások | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Hivatásos életpályával, valamint a hivatásos állomány lakhatásával kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
40 | 359717 | Hivatásos állomány új társasági egyenruházatának bevezetésével összefüggő kiadások | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
41 | 359840 | Hivatásos állomány szolgálatteljesítéssel összefüggő egészségügyi alkalmatlanná válásával kapcsolatos életjáradéka | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Hivatásos életpályával, valamint a hivatásos állomány lakhatásával kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
42 | 359851 | Hivatásos állomány lakhatási feltételeinek javítása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Hivatásos életpályával, valamint a hivatásos állomány lakhatásával kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
43 | 342684 | Magyar Rendvédelmi Kar | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
44 | 232698 | Katasztrófa- elhárítási célelőirányzatok | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én történt vörösiszap- kiömlés védekezési és helyreállítási költségeire. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá a katasztrófaelhárítás során felmerülő költségekre és károkra, valamint a peres ügyek során felmerült kifizetésekre. A költségvetési maradvány felhasználása a kötelezettségvállalások jogosultjai részére történő kifizetéssel valósul meg. | Központi költségvetési szervek vagy a peres eljárásban részt vevő közreműködő szervezetek. | - | - | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - | |
45 | 029054 | Önkéntes tűzoltó egyesületek és mentő- szervezetek támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - |
46 | 331206 | Felzárkózáspolitika koordinációja | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai programok támogatása (ÁHT 386339). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
47 | 331195 | Társadalmi, gazdasági, területi hátrány-kiegyenlítést elősegítő programok, szakkollégiumok | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai programok támogatása (ÁHT 386339). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
48 | 263301 | "Útravaló" ösztöndíj program | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata az Útravaló és felzárkózást segítő ösztöndíj programok (ÁHT: 387739). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
49 | 019204 | Országos Roma Önkormányzat működési és média támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata az Országos Roma Önkormányzat támogatása (ÁHT 388084). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
50 | 267367 | Országos Roma Önkormányzat által fenntartott intézmények támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata az Országos Roma Önkormányzat támogatása (ÁHT 388084). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
51 | 302980 | Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
52 | 359451 | Budapesti Roma Oktatási és Kulturális Központ | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
53 | 380506 | A "Felzárkózó települések" hosszú távú programjának támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben | - | - | - | - | - | |
54 | 368395 | Önkormányzati tűzoltóságok eszközfejlesztésének támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - |
55 | 368406 | Önkormányzati tűzoltóságok bérrendezésének támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat jogutód fejezeti kezelésű előirányzata a Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása (ÁHT: 387973). Az előirányzat célja a visszafizetendő költségvetési támogatás technikai rendezésének lebonyolítása. | Jogutód fejezeti kezelésű előirányzat. | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
56 | 359339 | A Víz Keretirányelv végrehajtásához szükséges intézkedési program | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
57 | 372084 | Demokratikus Helyi Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány feladatainak támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap | - | - | Egy összegben. | - | - | - | - | - | |
58 | 360398 | Megszűnt intézmények technikai elszámolása | Az előirányzat célja a maradvány rendezésének technikai lebonyolítása. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |
59 | 211178 | Fejezeti tartalék | Az előirányzat az év közben felmerülő egyéb kiadások forrásául szolgál. | a) miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek b) fejezeti kezelésű előirányzatok | Az előirányzat felhasználá- sáról a gazdasági helyettes államtitkár javaslatára a miniszter dönt. | - | Egy összeg vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben közvetlen kifizetéssel vagy előirányzat- átcsoportosítással. | - | - | - | - | - | |
60 | 333240 | Technikai azonosító maradvány rendezéséhez | Az előirányzat célja a maradvány rendezésének technikai lebonyolítása | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
"
2. melléklet a 44/2020. (XII. 11.) BM rendelethez
"2. melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez
A XLVII. Gazdaságvédelmi alap fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- címcsop. | Jogcím- név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete | ||
2 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||
3 | Öntözésfejlesztés | ||||||||||||||||
4 | 387617 | Öntözési alap- infrastruktúra fejlesztése | A kormány öntözésfejlesztést célzó intézkedéseinek köszönhetően a magyarországi öntözéses gazdálkodás elősegítésére a vízkínálati oldal fejlesztése megvalósulhat. Az előirányzat célja az öntözési célt szolgáló vízgazdálkodási rendszerek fejlesztése, az infrastrukturális feladatok végrehajtása (a meglévő rendszerek rekonstrukciója), eszközbeszerzés, humán erőforrás fejlesztése. Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv az irányított költségvetési szervek részére továbbadhatja. | központi költségvetési szervek | Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel, támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - időarányosan, vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - | |||||
"