Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

44/2020. (XII. 11.) BM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet XIV. Belügyminisztérium fejezet címrendjének változásával összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában és I. pont 41. alpont h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben -a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet (a továbbiakban: BM rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat

a) 13. és 15. sorai alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

b) 13. és 15. sorai alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

c) 13. és 15. sorai alapján az Európai Bizottságnak az állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából kiadott közleményén (a továbbiakban: átmeneti közlemény) alapuló 2020. június 8-i, SA.57468. számú ügyben hozott C(2020) 3951 final számú határozata szerinti, az átmeneti közlemény 3.1 szakasza feltételei szerint nyújtott támogatás (a továbbiakban: átmeneti támogatás) nyújtható."

2. § A BM rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. és 15. sorai

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet;

b) a 651/2014/EU rendeletnek a kikötői és repülőtéri infrastruktúrákra irányuló támogatás, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra és a sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatásra vonatkozó bejelentési határértékek, továbbá a legkülső régiókban biztosított regionális működési támogatási programok tekintetében, valamint a 702/2014/EU rendeletnek a támogatható költségek összegének meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló, 2017. június 14-i 2017/1084/EU bizottsági rendelettel módosított, a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke;

c) a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatását célzó, állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keretről szóló, 2020. március 19-i C(2020) 1863. sz. európai bizottsági közlemény alapján elfogadott, 2020. június 8-i, SA.57468. számú ügyben hozott C(2020) 3951 final számú európai bizottsági határozat

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

3. § A BM rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

4. § A BM rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

5. § Ez a rendelet 2021. január 1-jén lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 44/2020. (XII. 11.) BM rendelethez

"1.melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez

A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím
név
Előirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok----------
3Ágazati célfeladatok----------
4270801A légimentéssel
összefüggő kiadások
Az előirányzat célja
a mentőhelikopterek működtetéséhez
kapcsolódó üzemanyag- és üzemeltetési
költségek, az esetleges javítási- és
karbantartási,
a pilótaképzés költségeinek, továbbá
a Magyar Légimentő Nonprofit Kft.
működési költségeinek finanszírozása.
a) miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek
b) Magyar
Légimentő
Nonprofit Kft.
Az előirányzat
terhére a G:4
mező a) pontja
szerinti
kedvezmé-
nyezett részére
támogatási
kérelem alapján
támogatói
okirattal
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Az előirányzat
terhére a G:4
mező b) pontja
szerinti
kedvezmé-
nyezett részére
támogatási
szerződés
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben
közvetlen
kifizetéssel vagy
előirányzat-
átcsoportosítással.
-A támogatási
szerződésben
vagy támogatói
okiratban
az Avr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
5256501Víz-, környezeti és
természeti
katasztrófa
kárelhárítás
Az előirányzat felhasználható
1. a központi költségvetési szervek,
a hivatásos katasztrófavédelmi szervek
kirendelése alapján a hivatásos
katasztrófavédelmi szervek
megbízásából eljáró önkormányzati
tűzoltóságok, valamint az önkéntes
tűzoltó egyesületek és önkéntes
mentőszervezetek, valamint a védelmi
feladatokat ellátó vízitársulatok által víz-,
környezeti és természeti katasztrófa
kárelhárítás esetén végzett védekezési,
továbbá a védekezési időszakon kívül
bekövetkezett olyan természeti
káreseményekre, amely
a védbiztonságot közvetlenül
veszélyeztető, azonnali beavatkozást
igénylő helyreállítási feladatokkal
összefüggő többletkiadásokra,
a jégvédekezéssel összefüggő
feladatokra, ideértve a vízügyi igazgatási
szervek jégtörő hajóparkjának
üzemeltetéséről szóló BM utasítás
szerinti védekezési feladatokat, valamint
a jégtörőflotta felújításának költségeit,
külön kormánydöntés alapján preventív
feladatok elvégzésére;
Központi
költségvetési
szervek,
vízitársulatok,
a hivatásos
katasztrófavédelmi
szervek
megbízásából
eljáró
önkormányzati
tűzoltóságok,
önkéntes tűzoltó
egyesületek és
önkéntes
mentőszervezetek.
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Avr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki,
a belügyminiszter
(a továbbiakban:
miniszter)
irányítása alatt
álló központi
költségvetési
szerv kivételével.
---
2. az állam kártalanítási kötelezettsége
költségeinek biztosítására;
3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így
különösen a személyi juttatásokkal,
a munkaadókat terhelő járulékokkal,
a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet
felszámolásához szükséges eszközök
beszerzésével, valamint a károsodott és
elhasznált védelmi eszközök
visszapótlásával kapcsolatos egyéb
felhalmozási kiadásokra,
tevékenységekre,
4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi
szerveknél és vízitársulatoknál történő
közfoglalkoztatási programok saját erő
költségeire.
Az előirányzatból nyújtott támogatást
az irányító vagy a középirányító szerv
a védekezésben részt vevő irányított
költségvetési szervek, továbbá
a Belügyminisztérium Országos
Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
(a továbbiakban: BM OKF)
az önkormányzati tűzoltóságok
az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek részére
továbbadhatja.
6347762Kormányzati
infokommunikációs
szolgáltatások
Az előirányzat célja, hogy
a jogszabályokban közszolgáltatásként
meghatározott informatikai
szolgáltatások ellátásának
finanszírozása biztosított legyen.
Az előirányzat célja különösen
a) az elektronikus ügyintézés és
a bizalmi szolgáltatások általános
szabályairól szóló 2015. évi
CCXXII. törvény és végrehajtási
rendeletei szerinti szolgáltatások,
b) a kormányzati célú hálózatokról
szóló 346/2010. (XII. 28.)
Korm. rendeletben meghatározott
közszolgáltatások,
c) a központosított informatikai és
elektronikus hírközlési
szolgáltatásokról szóló 309/2011.
(XII. 23.) Korm. rendeletben
meghatározott közszolgáltatások,
d) az egyes, az elektronikus
ügyintézéshez kapcsolódó
szervezetek kijelöléséről szóló
84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet
által központi szolgáltatóként kijelölt
szervezetek által nyújtott
közszolgáltatások,
e) az állami foglalkoztatási szerv,
a munkavédelmi és munkaügyi
hatóság kijelöléséről, valamint
e szervek hatósági és más
feladatainak ellátásáról szóló
320/2014. (XII. 13.) Korm. rendelet
alapján nyújtott közszolgáltatások,
f) az önkormányzati ASP rendszerről
szóló 257/2016. (VIII. 31.)
Korm. rendeletben meghatározott
közszolgáltatások,
1. A jogszabályban
kijelölt kormányzati
célú hírközlési
szolgáltatók, illetve
központi
szolgáltatók:
a) NISZ Nemzeti
Infokommu-
nikációs
Szolgáltató Zrt.,
b) Pro-M
Professzionális
Mobilrádió Zrt.,
c) IdomSoft
Informatikai
Zrt.,
d) KOPINT-
DATORG Kft.,
e) Magyar Posta
Zrt.,
f) Lechner
Tudásközpont
Területi,
Építészeti és
Informatikai
Nonprofit Kft.,
g) közszolgál-
tatások
nyújtásával
megbízott más
gazdasági
társaságok.
2. Központi
költségvetési
szervek.
--A rendelkezésre
bocsátás a G:6
mező 1. pontja
szerinti esetekben
teljesítés-
arányosan, vagy
közvetlen
kifizetéssel egy
összegben, vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
egyszeri vagy
többszöri előleg
folyósítás mellett
utólagos
elszámolással
vagy tényköltség
alapján utólagos
kifizetéssel
történik a
közszolgáltatási
szerződés,
szolgáltatási
szerződés vagy
egyéb polgári jogi
szerződés
keretében.
A rendelkezésre
bocsátás a G:6
mező 2. pontja
szerinti esetben
előirányzat-
átcsoportosítással
történhet.
-----
g) a Kormányzati Adatközpont
működéséről szóló 467/2017.
(XII. 28.) Korm. rendeletben
meghatározott közszolgáltatások,
h) a helyi közszolgáltatás információs
rendszerről szóló 73/2018. (IV. 20.)
Korm. rendeletben meghatározott
közszolgáltatások,
i) az okos város központi
platformszolgáltatás létrehozásáról
és működtetéséről szóló 252/2018.
(XII. 17.) Korm. rendeletben
meghatározott közszolgáltatások,
j) a központosított informatikai és
elektronikus hírközlési
szolgáltatásokat egyedi szolgáltatási
megállapodás útján igénybe vevő
szervezetekről, valamint a központi
szolgáltató által üzemeltetett vagy
fejlesztett informatikai rendszerekről
szóló 7/2013. (II. 26.)
NFM rendeletben meghatározott
közszolgáltatások,
k) az egységes Állami Alkalmazás-
fejlesztési Környezetről és
az Állami Alkalmazás-katalógusról,
valamint az egyes kapcsolódó
kormányrendeletek módosításáról
szóló 314/2018. (XII. 27.)
Korm. rendeletben meghatározott
közszolgáltatások,
l) a közfeladatot ellátó szervek
iratkezelésének általános
követelményeiről szóló 335/2005.
(XII. 29.) Korm. rendelet alapján a
Kormányzati Érkeztető Rendszerrel
kapcsolatos közszolgáltatások,
m) a kormányablakok személyi és
technikai feltételeiről szóló
39/2013. (XII. 30.) KIM rendeletben
meghatározott okmánylogisztikai
közszolgáltatások,
n) a nem a Kormány irányítása vagy
felügyelete alá tartozó költségvetési
szervek részére nyújtott
központosított infokommunikációs
közszolgáltatások igénybevételének
szabályairól szóló 41/2019. (XI. 19.)
BM rendelettel kapcsolatos
közszolgáltatások, illetve,
o) egyéb, az elektronikus
ügyintézéssel és a kormányzati és
közigazgatási informatika
infrastrukturális
megvalósíthatóságának
biztosításával kapcsolatos
közszolgáltatások és informatikai
rendszerek fejlesztési és
üzemeltetési feladatai
ellátásának finanszírozása.
Az előirányzat a Kormány döntése
alapján egyéb, a miniszter feladat- és
hatáskörébe utalt, központosított
kormányzati és közigazgatási
infokommunikációval összefüggő
feladatok biztosítására is felhasználható.
7372128Központi
közigazgatási
irattárazással
kapcsolatos szakmai
feladatok ellátása
Az előirányzat a központi közigazgatási
szervek iratanyaga hosszú távú
megőrzésével és tárolásával
kapcsolatos feladatellátáshoz szükséges
kiadások finanszírozására szolgál.
A közfeladatot ellátó
szervek
iratkezelésének
általános
követelményeiről
szóló 335/2005.
(XII. 29.)
Korm. rendelet
szerint kijelölt
központi szolgáltató
--Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közszolgáltatási
szerződés alapján.
-----
8Alapítványok és társadalmi
önszerveződések támogatása
----------
9Társadalmi
önszerveződések
támogatása
----------
10251212Országos
Polgárőr
Szövetség
Az előirányzat az Országos Polgárőr
Szövetség (a továbbiakban: OPSZ)
alapszabályában meghatározott
feladatához kapcsolódó arányos
működési költségeire használható fel,
amely támogatást az OPSZ nyilvántartott
tagjai részére továbbadhatja.
Az előirányzat felhasználható továbbá
az OPSZ részére egyedi Korm.
határozatban vagy jogszabályban előírt
feladatok ellátására.
OPSZAz előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi
döntéssel
- támogatói
okirat alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Az előirányzat
felhasználása
a polgár-
őrségről és
a polgárőri
tevékenység
szabályairól
szóló 2011. évi
CLXV. törvény
felhatalmazása
alapján kiadott,
a költségvetési
támogatás
elosztásának
részletes
szabályaira
vonatkozó
miniszteri
rendelet alapján
történik.
Igen.Részletekben,
időarányosan
vagy teljesítés-
arányosan
közvetlen
kifizetéssel
a támogatói
okiratban
meghatározottak
szerint.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
11387973Társadalmi
szervezetek,
alapítványok
támogatása
1. Az előirányzat a Nemzedékek
Biztonságáért Alapítvány
támogatására
29,0 millió forint összegig használható
fel.
A költségvetési támogatás célja
a belügyi és rendvédelmi szervek
dolgozói, valamint a belügyi nyugdíjasok,
a szolgálati járandóságban részesülők
és azok családtagjai részére szervezett,
az alapítói okirat céljaihoz igazodó
különböző szakmai, egészségmegőrző,
sport- és kulturális programok,
rendezvények, táborok támogatása.
2. Az előirányzat a Magyar Polgári
Védelmi Szövetség támogatására
10,0 millió forint összegig használható
fel, amely támogatást a Magyar Polgári
Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai
részére továbbadhatja.
Az F:11 mező
1. pontja
tekintetében
a Nemzedékek
Biztonságáért
Alapítvány.
Az F:11 mező
2. pontja
tekintetében
a Magyar Polgári
Védelmi
Szövetség.
Az F:11 mező
3. pontja
tekintetében
a Magyar Tűzoltó
Szövetség.
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi
döntéssel
- támogatói
okirat vagy
támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Az F:11 mező
12. pontja
tekintetében
BM OKF
pályázat útján
vagy kérelem
Igen,
kivéve
a G:11
mező
7. pontja
szerinti
kedvezmé-
nyezett
esetén.
Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
A költségvetési támogatás a lakosság,
az ifjúság, a polgári védelmi
szervezetek, valamint a polgármestert
segítők és közbiztonsági referensek
folyamatos felkészítésére, a "Polgári
védelmi mozgalom dinamizálása" projekt
időarányos végrehajtására, továbbá
a szervezet BM OKF főigazgatója által
jóváhagyott éves munkatervében
meghatározott feladatokhoz,
az állampolgárok élet- és
vagyonbiztonságának védelméhez való
hozzájárulás céljára használható fel.
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó
Szövetség és megyei szervezetei
támogatására 50,0 millió forint összegig
használható fel, amely támogatást
a Magyar Tűzoltó Szövetség
nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja.
A költségvetési támogatás, a Magyar
Tűzoltó Szövetség és megyei
szervezetei alapító okiratában,
a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott
éves munkatervében meghatározott
feladataira, és az általuk szervezett
rendezvények megvalósítására
fordítható.
4. Az előirányzat az Önkéntes
Tűzoltóságok Országos
Szövetségének és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos
Szövetségének támogatására
10,0 millió forint összegig használható
fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok
Országos Szövetség és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos Szövetség
nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja. A költségvetési
támogatás célja a két szövetségnek
a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott
éves munkatervében meghatározott
feladatok, és az általuk szervezett
rendezvények megvalósításának
támogatása, továbbá az egyéb
feladataik végrehajtásának elősegítése.
5. Az előirányzat a Települési
Önkormányzatok Országos
Szövetsége, a Magyar
Önkormányzatok Szövetsége,
a Megyei Önkormányzatok Országos
Szövetsége, a Kisvárosi
Önkormányzatok Országos
Érdekszövetsége, a Magyar
Faluszövetség, a Községek,
Kistelepülések és Kistérségek
Országos Önkormányzati Szövetsége,
Budapesti Önkormányzatok
Szövetsége és a Megyei Jogú
Városok Szövetsége együttes
támogatására 9,0 millió forint összegig
használható fel.
Az F:11 mező
4. pontja
tekintetében
az Önkéntes
Tű zoltóságok
Országos
Szövetsége és
a Létesítményi
Tű zoltóságok
Országos
Szövetsége.
Az F:11 mező
5. és 6. pontja
tekintetében
a Települési
Önkormány-
zatok Országos
Szövetsége, aki
képviseli a
a) Magyar
Önkormány-
zatok Szövetsége;
b) Megyei
Önkormány-
zatok Országos
Szövetsége;
c) Kisvárosi
Önkormány-
zatok Országos
Érdekszövetsége;
d) Magyar
Faluszövetség;
e) Községek,
Kistelepülések és
Kistérségek
Országos
Önkormányzati
Szövetsége;
f) Budapesti
Önkormány-
zatok Szövetsége;
g) Megyei Jogú
Városok
Szövetsége.
Az F:11 mező
7. pontja
tekintetében
a Rádiós
Segélyhívó és
Infokommu-
nikációs Országos
Egyesület.
Az F:11 mező
8. pontja
tekintetében
a Magyar
Rendészeti
Sportszövetség.
Az F:11 mező
9. pontja
tekintetében
a Magyar
Rendvédelmi Kar.
alapján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
vagy
támogatási
szerződés
keretében az
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerveken
keresztül
biztosítja
a támogatást
a végső
kifizetésben
részesülők
részére.
A költségvetési támogatás célja más
nemzetek kedvező tapasztalatainak
megismerése, átvétele, a nemzetközi
kapcsolatok elmélyítése, továbbá
a Települési Önkormányzatok Országos
Szövetsége tevékenységével
összefüggő díjak támogatása.
6. Az előirányzat a Települési
Önkormányzatok Országos
Szövetségének támogatására
3,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a
Települési Önkormányzatok Országos
Szövetsége szakmai tevékenységével
összefüggő díjak támogatása.
7. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó
és Infokommunikációs Országos
Egyesület támogatására 35,0 millió
forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Rádiós
Segélyhívó és Infokommunikációs
Országos Egyesület alapszabályában
meghatározott közfeladatok ellátása,
különös tekintettel a dunai, tiszai és
balatoni információs és segélyhívó
rendszerek állami feladatként jelentkező
működtetésére, karbantartására és
korszerűsítésére, továbbá új rendszerek
kialakítása, üzemeltetési költségeinek
finanszírozása.
8. Az előirányzat a Magyar Rendészeti
Sportszövetség támogatására
24,0 millió forint összegig használható
fel, amelyet a Magyar Rendészeti
Sportszövetség továbbadhat
a nyilvántartott tagjainak.
A költségvetési támogatás célja
az alapszabályban meghatározott
feladatok végrehajtásának elősegítése,
ezen belül a nemzetközi és hazai
versenyek szervezésére,
a sporteseményeken történő részvétellel
kapcsolatos kiadásokra, továbbá
az európai és nemzetközi rendőr
sportszövetségben való tagság
tagdíjfizetésére biztosít fedezetet.
9. Az előirányzatból 50,0 millió Ft
támogatás biztosítható a Magyar
Rendvédelmi Kar működésének és
szakmai köztestületi tevékenységének
biztosítására, valamint az
alapszabályban meghatározott egyéb
feladatellátásának támogatására.
10. Az előirányzat a Személy-,
Vagyonvédelmi és Magánnyomozói
Szakmai Kamara egyes feladatainak
támogatására 20,0 millió Ft használható
fel, amelyet a Személy-, Vagyonvédelmi
és Magánnyomozói Szakmai Kamara a
megyei szervezeti részére továbbadhat.
Az F:11 mező
10. pontja
tekintetében
a Személy-,
Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói
Szakmai Kamara.
Az F:11 mező
11. pontja
tekintetében
a Szertelen-kék
Alapítvány.
Az F:11 mező
12. pontja
tekintetében
BM OKF.
11. Az előirányzat a Szertelen-kék
Alapítvány támogatására 5,0 millió forint
összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja
a Szertelen-kék Alapítvány alapító
okiratában meghatározott feladatok
megvalósulásának elősegítése.
12. Az előirányzatból 1 066,2 millió Ft
összegben költségvetési támogatás
nyújtható, az alábbiak szerint
a) az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek feladataihoz
kapcsolódó működési és felhalmozási
költségek finanszírozására, műszaki-
technikai és informatikai fejlesztésre,
a szervezetek tagjainak oktatására
700 millió Ft,
b) az önkormányzati tűzoltóságok
a kötelező legkisebb munkabérre
(minimálbér) és a garantált
bérminimumra történő bérkiegészítésre
141,2 millió Ft,
c) az önkormányzati tűzoltóságok
védőeszközeinek és tűzoltó-technikai és
infokommunikációs eszközeinek
fejlesztésére, valamint tűzoltó
gépjárműveinek és tűzoltó technikai
eszközeinek felújításához 225 millió Ft.
13. Amennyiben többletforrás áll
rendelkezésre, úgy az 1-12. pontban
megjelölt támogatásokon felüli
többlettámogatás biztosítható.
12Társadalmi felzárkózást segítő
programok
----------
13386328Roma nemzetiségi
szakmai és
beruházási
támogatások
1. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a hátrányos helyzetű, elsősorban roma
származású, felsőfokú tanulmányokat
folytató hallgatók esélyegyenlőségének,
tehetséggondozásának előmozdítása
érdekében, az Oktatási Hivatal által
nyilvántartásba vett roma szakkollégium
részére.
2. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a roma kultúra tevékenységének
támogatására.
3. Az előirányzatból támogatás
biztosítható a roma civil szervezetek
működésének, tevékenységének
támogatására, a roma nemzetiségi
kulturális programok, kezdeményezések
támogatására, gyermekek
táboroztatására, pedagógus képzések
biztosítására.
4. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a roma nemzetiségi önkormányzatok,
civil szervezetek beruházási és felújítási
tevékenységének támogatására és
pályázati önrészek biztosítására.
5. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a Gandhi Gimnázium Közhasznú
Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Gandhi
Az F:13 mező
1. pontja
tekintetében az
Oktatási Hivatal
által
nyilvántartásba vett
roma
szakkollégiumot
fenntartó jogi
személy, vagy jogi
személynek nem
minősülő egyéb
szervezetek.
Az F:13 mező
2-4. pontja
tekintetében:
a) civil szervezetek
b) költségvetési
szervek
c) jogi és
természetes
személyek
d) egyházi jogi
személy
e) Magyarország
helyi
önkormányzatairól
szóló 2011. évi
CLXXXIX törvény
(a továbbiakban:
Az előirányzat
terhére,
kérelemre vagy
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
Nkft.) által fenntartott Multifunkcionális
Nemzetiségi - Roma Módszertani,
Oktatási és Kulturális Központ és annak
hálózata működési költségeinek
támogatására.
6. Az előirányzatból támogatás
biztosítható a Gandhi Nkft. működési
költségeinek támogatására, így
különösen bérfejlesztésre, bérek és
járulékok kifizetésére.
Mötv.) szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai
f) nemzetiségi
önkormányzatok
g) egyéni
vállalkozók
h) szövetkezetek.
Az F:13 mező
5-6. pontja
tekintetében a
Gandhi Nkft..
14376095Tanoda Program1. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a befogadásra került tanoda szolgáltatás
ellátásra érdekében a támogató
szolgáltatás és a közösségi ellátások
finanszírozásának rendjéről szóló
191/2008. (VII. 30.) Korm. rendeletben
(a továbbiakban: Tkr. rendelet)
meghatározottak szerint.
Jogszabály és
működési engedély
alapján
a gyermekek
védelméről és
a gyámügyi
igazgatásról szóló
1997. évi
XXXI. törvény
(a továbbiakban:
Gytv.) szerinti,
Tanodát fenntartó
személyek,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezetek.
Az előirányzat
terhére
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen,Részletekben,
időarányosan
vagy
teljesítményarányosan, közvetlen
kifizetéssel.
-Az Avr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
Társadalmi
Esély-
teremtési
Főigazgatóság
(a további-
akban: TEF)
--
15386339Felzárkózást
elősegítő
szakmapolitikai
programok
támogatása
Az előirányzatból támogatás nyújtható
1. a hátrányos helyzetű felsőfokú
tanulmányokat folytató hallgatók
esélyegyenlőségének,
tehetséggondozásának előmozdítása
érdekében a nemzetiségi oktatás,
nevelési intézmény, valamint egyéb
szakkollégium működésének
támogatására;
2. a romák társadalmi-gazdasági
integrációjához;
3. közösségépítést és identitást erősítő
projektekhez;
4. a hátrányos helyzetű kistérségek
felzárkózásához, a hátrányos helyzetű
településeken megjelenő etnikai,
szociális társadalmi és területi hátrányok
kezeléséhez, a szegregált
lakókörnyezetben élők lakhatási és
szociális integrációjához,
életfeltételeinek javításához és
a gyermekek esélytermetesét szolgáló
projektekhez;
5. a szociálisan hátrányos helyzetű,
inaktívak fenntartható, és a vidéki élet
értékeit középpontba állító gazdasági
aktivizálásához, a kulturális autonómia
intézményeinek megerősítéséhez;
6. az 1-5. pontokban rögzített célokhoz
közvetlenül kapcsolódó járulékos
tevékenységekhez;
7. az Európa 2020 stratégiához
kapcsolódó Nemzeti Reform Program
szegénység céljához kapcsolódó
feladatok megvalósítására;
8. az uniós roma stratégiák
keretrendszerének megfelelően
BM Igazgatás--A forrás
biztosítása
előirányzat-
átcsoportosítás
útján történik.
-----
Civil szervezetek,
költségvetési
szervek,
köztestületek,
egyházi jogi
személy, gazdasági
társaságok,
szövetkezetek,
helyi
önkormányzatok,
nemzetiségi
önkormányzatok,
egyéni vállalkozók,
természetes
személyek, határon
túli természetes és
jogi személyek, és
határon túli
szervezetek
Az előirányzat
terhére,
kérelemre vagy
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel vagy
előirányzat-
átcsoportosítással.
-A támogatói
okiratban
az Avr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási
Stratégiáról, valamint végrehajtásának
a 2012-2014. évekre szóló kormányzati
intézkedési tervéről szóló 1430/2011.
(XII. 13.) Korm. határozathoz
(a továbbiakban: NTFS I.), valamint
a Magyar nemzeti társadalmi
felzárkózási stratégia II., Az egész életen
át tartó tanulás szakpolitikájának
keretstratégiája, a Köznevelés-fejlesztési
stratégia, továbbá a Végzettség nélküli
iskolaelhagyás elleni középtávú stratégia
elfogadásáról szóló 1603/2014. (XI. 4.)
Korm. határozathoz (a továbbiakban:
NTFS II.) kapcsolódó feladatok
megvalósítására;
9. a "Legyen jobb a gyermekeknek!"
Nemzeti Stratégiában, valamint
a Kormány és az Országos Roma
Önkormányzat között létrejött keret-
megállapodásban vállalt feladatok és
intézkedések nyomon követésének,
értékelésének, a monitorozásához
szükséges statisztikai és információs
rendszerek fejlesztésének, a nemzetközi
szakértői koordináció, kommunikáció,
kutatás, a stratégiákhoz kapcsolódó
kiadványok elkészítésének,
terjesztésének támogatására;
10. a felzárkózáshoz kapcsolódó
médiastratégia elkészítésére és
megvalósítására;
11. az NTFS I. és NTFS II.
társadalmasításával összefüggő
feladatok ellátására;
12. a társadalom szemléletformálását és
társadalmi érzékenyítését elősegítő
programok támogatására;
13. a társadalmi felzárkózás céljainak
elérését elősegítő programok, azokat
megalapozó felmérések, kutatások,
népszerűsítő, kapcsolódó rendezvények,
fórumok támogatására, kiemelten
a hátrányos helyzetű társadalmi
csoportok érdekében;
14. az 7-13. pontban megjelölt célokhoz
kapcsolódó közvetlen költségekre.
16387739Útravaló és
felzárkózást segítő
ösztöndíj programok
1. Az előirányzatból támogatás
biztosítható az "Útravaló"
Ösztöndíjprogramhoz és annak
esélyteremtő alprogramjaihoz
(a továbbiakban: Program)
kapcsolódóan. A Program átfogó célja
a halmozottan hátrányos helyzetű
tanulók, kiemelten
a roma tanulók esélyegyenlőségének
elősegítése, a fiatalok
továbbtanulásának, szakma-, érettségi-
és diplomaszerzési esélyeinek javítása,
a számukra elérhető ösztöndíj-rendszer
megújítása.
2. Az előirányzatból támogatás
biztosítható a felsőoktatási
intézményben történő továbbtanulásuk
elősegítése érdekében az anyanyelvű
és kétnyelvű roma nemzetiségi nevelést,
illetve oktatást folytató középfokú iskolák
a) civil szervezetek
b) költségvetési
szervek
c) jogi és
természetes
személyek
d) egyházi jogi
személy
e) az Mötv. szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai
f) nemzetiségi
önkormányzatok
g) egyéni
vállalkozók
h) szövetkezetek
Az előirányzat
terhére,
kérelemre vagy
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással.
-Az Avr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
ajánlása alapján a nemzetiségek jogairól
szóló 2011. évi CLXXIX. törvény
(a továbbiakban: Nek tv.)
1. mellékletében meghatározott, roma
nemzetiséghez tartozó, kiemelkedő
képességű középiskolai tanulók
számára.
3. Az előirányzatból támogatás
biztosítható a Kollégium Plusz
modellprogram működtetésére és
finanszírozására.
17380106Biztos Kezdet
Gyerekházak
Az előirányzatból támogatás biztosítható
a Biztos Kezdet Gyerekház program
pályázati úton történő támogatása
érdekében a Tkr. rendeletben
meghatározottak szerint.
jogszabály és
működési engedély
alapján a Gytv.
szerint Biztos
Kezdet
Gyerekházat
fenntartó jogi
személyek,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezetek
Az előirányzat
terhére
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Részletekben
időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
TEF--
18388084Országos Roma
Önkormányzat
támogatása
Az előirányzatból támogatás biztosítható
egyrészt az Országos Roma
Önkormányzat (a továbbiakban: ORÖ)
működésére, közfeladatai ellátásra,
valamint a közfeladat ellátás
fejlesztésére és nemzetiségi média
finanszírozására, másrészt az ORÖ által
fenntartott, a Nek tv-ben rögzített
közfeladatai ellátására létrehozott
intézmények támogatására.
A költségvetési támogatás az ORÖ által
irányított költségvetési szervek részére
továbbadható.
ORÖ és az általa
irányított
költségvetési
szervek
Az előirányzat
terhére kérelem
útján, egyedi
döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható a
mindenkori
költségvetési
törvényben
foglaltak
szerint.
Igen.Részletekben,
időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
19232061Önkormányzati tűzoltóságok
normatív támogatása
Az előirányzat célja az önkormányzati
tűzoltóságok fenntartásával,
működésével és fejlesztésével
kapcsolatos költségek fedezetének
biztosítása az átvállalt feladattal
arányban.
önkormányzati
tűzoltóságok
Az előirányzat
terhére
kérelemre,
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
A támogatás
felhasználása
a központi
költségvetésről
szóló törvény
és az
önkormányzati
és létesítményi
tűzoltóságokra,
valamint
a hivatásos
tűzoltóság,
önkormányzati
tűzoltóság és
önkéntes
tűzoltó
egyesület
fenntartásához
való
hozzájárulásra
vonatkozó
szabályokról
Az előirányzat
felhasználása
a BM OKF
kezdeményezése
alapján történik,
részletekben,
időarányosan
vagy teljesítés-
arányosan
közvetlen
kifizetéssel.
Az előirányzatból
támogatott
önkormányzati
tűzoltóság az éves
támogatás
összegéből
legalább 6,0 millió
forintot az átvállalt
feladathoz
kapcsolódó
működési,
üzemeltetési,
fenntartási
fejlesztési
feltételek
biztosítására
köteles fordítani.
--A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
szóló kormány-
rendelet alapján
történik.
Az előirányzat
beruházási,
felújítási célokra
kizárólag abban
az esetben
fordítható, ha
a fenntartáshoz
és működéshez
kapcsolódó
kiadások
fedezete
a normatív
támogatás
terhére teljes
mértékben
biztosított.
20387984A hivatásos életpályával,
valamint a hivatásos állomány
lakhatásával kapcsolatos
kiadások
1. Az előirányzat célja, hogy
a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek
hivatásos állományának szolgálati
jogviszonyáról szóló 2015. évi
XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.)
158. § (1) bekezdése alapján
a hivatásos állomány tagja az előző évi
egyéni teljesítmény-értékelésének
eredményétől függően, a szervezeti
egység számára, a szervezeti
teljesítményértékelés eredménye alapján
a személyi juttatás előirányzaton belül
biztosított költségvetési keret terhére
évente két alkalommal, április és
szeptember hónapban egyenlő mértékű
teljesítményjuttatásban részesíthető
legyen.
2. Az előirányzat a Hszt. 82/A-82/K. §-a
szerinti rendvédelmi
egészségkárosodási kereset kiegészítés
és rendvédelmi egészségkárosodási
járadék, valamint a honvédek
jogállásáról szóló 2012. évi
CCV. törvény 68/A-68/J. §-a szerinti
honvédelmi egészségkárosodási kereset
kiegészítés és honvédelmi
egészségkárosodási járadék
biztosításának finanszírozására szolgál,
megosztva.
3. Az előirányzat a rendvédelmi
feladatokat ellátó szervek hivatásos
szolgálati jogviszonyban álló tagjai által
igénybe vehető lakáscélú munkáltatói
kölcsön támogatásban részesülők
körének kiszélesítésére, valamint
a vonatkozó jogszabályoknak vagy
közjogi szervezetszabályozó
eszközöknek megfelelően benyújtott
kölcsön kérelmek teljes összegének
biztosításához szükséges kiadások
finanszírozására szolgál.
A miniszter
irányítása alá
tartozó
rendvédelmi
feladatokat ellátó
költségvetési
szervek, valamint
az Országgyűlési
Őrség, az
Információs
Hivatal,
a Honvédelmi
Minisztérium,
valamint
Külgazdasági és
Külügyminisztérium
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján
meghozott
egyedi
döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.--A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
21342695A Nemzeti Bűnmegelőzési
Stratégia feladatrendszerének
támogatása
Az előirányzat célja a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített
feladatrendszer megvalósítási
folyamatának beindítása és támogatása,
valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési
Tanács személyi és tárgyi feltételeinek
biztosítása.
Az előirányzat a bűnmegelőzési,
büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok
készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai
és nemzetközi gyakorlatainak
megismerésével és terjesztésével - így
különösen hazai és nemzetközi
rendezvények, képzések,
továbbképzések szervezése belföldön
és külföldön, publikációk, kiadványok,
kommunikációs célú médiatartalom
elkészíttetése, honlap üzemeltetése -,
lakossági felmérések, lakossági
fórumok, kutatások, tanulmányok,
képzési és oktatási anyagok
megrendelésével, pilot-projektek
kifejlesztésével, megvalósíttatásával,
már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok
utánkövetésével, továbbfejlesztésével,
terjesztésével kapcsolatos kiadásokra,
valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos
támogatások nyújtására, valamint
a megállapodás alapján önkéntes
hozzájárulás biztosítására, továbbá
a Nemzeti Bű nmegelőzési Stratégiáról
(2013-2023) szóló 1744/2013. (X. 17.)
Korm. határozatban és a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégia
2020-2021. évekre szóló intézkedési
tervéről szóló 1585/2019. (X. 16.)
Korm. határozatban meghatározott
feladatok ellátására kerül felhasználásra.
a) BM igazgatása
b) központi
költségvetési szerv,
c) társadalmi
szervezetek,
d) gazdasági
társaságok,
e) alapítvány,
f) köztestület,
g) polgári jogi
társaság,
h) helyi
önkormányzat,
valamint a helyi
önkormányzatok
által irányított
költségvetési
szervek,
i) nemzetiségi
önkormányzatok és
az általuk irányított
költségvetési
szervek,
j) bevett egyház,
belső egyházi jogi
személy
k) települési
önkormányzati
szövetség,
l) helyi
önkormányzatok
társulása és az
általuk irányított
költségvetési
szervek,
m) nemzetközi
szervezetek,
ideértve
a nemzetközi
kötelezettség-
vállalásból eredő
feladatokat
végrehajtó szervet,
szervezetet,
együttműködési
rendszert.
Az előirányzat
terhére,
kérelem útján
egyedi
döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.A forrás
biztosítása a G:22
mező a) pontjában
előirányzat-
átcsoportosítás
útján történik.
A G:22 mező
b) pontja szerinti
szervek esetében
az előirányzat
terhére
a feladat-
megvalósításban
közreműködő
központi
költségvetési
szerv javára
előirányzat-
átcsoportosítással
történik a
támogatás,
forrás biztosítása,
előirányzat-
átcsoportosításról
szóló
megállapodás
megkötése,
vagy előirányzat-
átcsoportosításról
szóló egyoldalú
jognyilatkozat
kibocsátása útján.
A G:22 mező
c)-m) pontja
szerinti
kedvezményezettek esetében egy
összegben vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben
történő közvetlen
kifizetés.
Az előirányzat
felhasználása
visszterhes polgári
jogi szerződés
megkötésével is
történhet.
-A G:22 mező
c-m) pontja
szerinti
kedvezmé-
nyezettek
esetében
a támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
22355939Tömeges bevándorlás
kezeléséhez kapcsolódó
kiadások
Az előirányzat felhasználható
a tömeges bevándorlás kezeléséhez
kapcsolódó,
1. a menedékjogról szóló törvény és
a harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló
törvény hatálya alá tartozó személyek
elhelyezésére, ellátására és
fogvatartására szolgáló építmények
építésével, telepítésével és
üzemeltetésével összefüggésben
felmerülő kiadások,
2. a menedékjogról szóló törvény és
a harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló
törvény hatálya alá tartozó személyek
ellátását szolgáló közművek és
I. Azok a fejezetet
irányító szervek és
az általuk irányított
központi
költségvetési
szervek,
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek, amelyek
a) vállalják, hogy
ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
1. A fejezetet
irányító szerv,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szerv - ha a
központi
költségvetési
szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerv - által
benyújtott
kérelem és
Igen.I. Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik
a) támogatói okirat
kibocsátásával
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek esetében;
-----
csatlakozó elemeik kiépítésével
összefüggésben felmerülő kiadások, és
3. a menekültügyi és
idegenrendészeti feladatok ellátásával
közvetlenül összefüggő kiadások,
valamint
4. egyéb kiadások
finanszírozására.
A támogatást a fejezetet irányító szerv,
a miniszter irányítása alá tartozó
költségvetési szerv az általa irányított,
a tömeges bevándorlás kezelésében
részt vevő költségvetési szervek részére
továbbadhatja.
a középirányító
szerven keresztül
- a kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány
alapján -
határidőre
elszámolnak
a költségvetési
támogatás
felhasználásáról,
b) vállalják, hogy
a tanúsítvány
valóságtartalmáért,
teljes körűségéért,
a tanúsítványhoz
kapcsolódó
bizonylatok
rendelkezésre
állásáért,
megőrzéséért és
hitelességéért
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési szerv,
valamint
továbbadás esetén
a fejezetet irányító
szerv és az általa
irányított
költségvetési szerv,
valamint
a miniszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szervek a támogató
felé
egyetemlegesen
felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják, hogy
együttműködnek
az előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
felhasználás
megvalósulásának
és az elszámolás
szabályszerűségének
az ellenőrzése
során
az előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják, hogy
az annak
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján előleg
nyújtható.
2. A fejezetet
irányító szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szerv
kedvezmé-
nyezett esetén
az általuk
együttesen
benyújtott
kérelem és
az annak
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján.
azzal, hogy
amennyiben
a költségvetési
szerv rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a költségvetési
szerv és
a középirányító
szerv részére
együttesen
kiállított támogatói
okirat alapján
történik
a rendelkezésre
bocsátás,
b) támogatási
szerződés
megkötésével,
amennyiben
a támogatás
kedvezménye-
zettje fejezetet
irányító szerv.
II. A BM
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok
esetében egy
összegben vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik,
a megkötött
közszolgáltatási
szerződés,
szolgáltatási
szerződés vagy
egyéb polgári jogi
szerződés
alapján.
az előirányzat
felhasználását
elkülönítetten és
naprakészen tartják
nyilván.
A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a fejezetet
irányító szerv és
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési szerv
abban az esetben
részesülhet
támogatásban,
ha vállalja, hogy
a továbbadott
összeg kedvezmé-
nyezettjei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmát
megvizsgálja,
az elszámolásokat
összesíti, és
az ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot állít ki,
amelyben igazolja
a továbbadott
összeg kedvezmé-
nyezettjei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásoknak
a keret-
megállapodásban
foglaltaknak való
megfelelőségét, és
azt, hogy azok
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési szerv
részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.
A fejezetet irányító
szerv által irányított
központi
költségvetési szerv
önállóan nem lehet
szerződő fél,
kizárólag
a fejezetet irányító
szervvel
együttesen köthet
szerződést
a támogatóval.
Ez esetben a más
fejezet irányítása
alá tartozó központi
költségvetési szerv
minősül
a költségvetési
támogatás
kedvezményezett-
jének, a fejezetet
irányító szerv mint
a központi
költségvetési szerv
irányítója szerepel
a szerződésben.
II. Azok
a BM tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok,
amelyek vállalják,
hogy az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási
szerződést vagy
szolgáltatási
szerződést vagy
egyéb polgári jogi
szerződést kötnek.
23359639A terrorellenes intézkedések
megvalósításához kapcsolódó
kiadások
Az előirányzat a terrorizmus elleni
fellépés hatékonyságának növelését,
az ebben részt vevő szervek
terrorellenes intézkedéseivel összefüggő
költségek finanszírozását szolgálja.
1. Azok a fejezetet
irányító szervek és
az általuk irányított
központi
költségvetési
szervek,
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek, amelyek
a) vállalják, hogy
- ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerven keresztül -
a kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány alapján
határidőre
elszámolnak
a költségvetési
támogatás
felhasználásáról,
b) vállalják, hogy
a tanúsítvány
valóságtartalmáért,
teljeskörűségéért,
a tanúsítványhoz
kapcsolódó
bizonylatok
rendelkezésre
állásáért,
1. A fejezetet
irányító szerv,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szerv - ha
a központi
költségvetési
szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerv - által
benyújtott
kérelem és
az annak
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján előleg
adható.
2. A fejezetet
irányító szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szerv
kedvezmé-
nyezett esetén
az általuk
együttesen
benyújtott
kérelem és
az annak
Igen.1. Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik,
a) támogatói okirat
kiadásával
a miniszter
irányítása alá
tartozó költség-
vetési szervek
esetében, azzal,
hogy amennyiben
a költségvetési
szerv rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a központi
költségvetési
szerv és a
középirányító
szerv részére
együttesen
kiállított támogatói
okirat alapján;
b) támogatási
szerződés
megkötésével,
amennyiben
a támogatás
kedvezményezetti
e fejezetet irányító
szerv.
-----
megőrzéséért és
hitelességéért
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési szerv,
valamint
továbbadás esetén
a fejezetet irányító
szerv és az általa
irányított
költségvetési szerv,
valamint a
miniszter irányítása
alá tartozó
középirányító
költségvetési szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szervek
a támogató felé
egyetemlegesen
felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják, hogy
együttműködnek
az előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
felhasználás
megvalósulásának
és az elszámolás
szabályszerű-
ségének
az ellenőrzése
során
az előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják, hogy
az előirányzat
felhasználását
elkülönítetten és
naprakészen tartják
nyilván.
A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a fejezetet
irányító szerv és
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési szerv
abban az esetben
részesülhet
támogatásban,
ha vállalja, hogy
a továbbadott
összeg kedvezmé-
nyezettjei által
benyújtott szakmai
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján.
3. A G:24 mező
1-2. pontjába
nem tartozó
egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében
a Kormány
döntésének
megfelelően.
2. A BM
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok és
leányvállalataik
esetében egy
összegben vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik,
a megkötött
közszolgáltatási
szerződés /
szolgáltatási
szerződés / egyéb
polgári jogi
szerződés alapján.
3. Az egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében egy
összegben vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben
a Kormány
döntése alapján,
támogatási
szerződés
megkötésével.
és pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmát
megvizsgálja,
az elszámolásokat
összesíti, és
az ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot állít ki,
amelyben igazolja
a továbbadott
összeg kedvezmé-
nyezettjei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásoknak
a keret-
megállapodásban
foglaltaknak való
megfelelőségét és
azt, hogy azok
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési szerv
részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.
A fejezetet irányító
szerv által irányított
központi
költségvetési szerv
önállóan nem lehet
szerződő fél,
kizárólag
a fejezetet irányító
szervvel
együttesen köthet
szerződést
a támogatóval.
Ez esetben a más
fejezet irányítása
alá tartozó központi
költségvetési szerv
minősül
a költségvetési
támogatás
kedvezményezett-
jének, a fejezetet
irányító szerv mint
a központi
költségvetési szerv
irányítója szerepel
a szerződésben.
2. Azok
a BM tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok,
amelyek vállalják,
hogy az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási
szerződést vagy
szolgáltatási
szerződést vagy
egyéb polgári jogi
szerződést kötnek.
3. A Kormány
döntése alapján
az egyéb jogi
szervek,
szervezetek.
24386817Rendvédelmi szolgálati juttatás
tartalék
Az előirányzat a rendvédelmi szervek
fokozatos béremelésének a tartalékául
szolgál.
A miniszter
irányítása alá
tartozó
rendvédelmi
szervek a miniszter
döntése szerint.
--Az előirányzat
felhasználásáról
a miniszter dönt.
-----
25374417Szigetközi vízpótló rendszer
üzemeltetése
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
26237778Energia-racionalizálásAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
a miniszter irányítása alá tartozó
költségvetési szervek energia-
racionalizálási rendszerének támogatása
vonatkozásában, a visszatérítendő
költségvetési támogatások technikai
kezelésére szolgál.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
27374917A kormányzati hálózatok
konszolidációja,
kapacitásainak,
teljesítményének növelés és
intézmények hálózati
hozzáféréseinek,
kapcsolatainak fejlesztése
című európai uniós projekt
hazai kiegészítő
támogatásának biztosítása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
28370140Gazdasági társaságok által
ellátott feladatok támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
29371995Személy-, Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói Szakmai
Kamara egyes feladatainak
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
30297335Roma ösztöndíj programokAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
az Útravaló és felzárkózást segítő
ösztöndíj programok (ÁHT: 387739).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
31368506Roma Szakkollégiumi HálózatAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
32331673Roma kultúra támogatásaAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
33351973Multifunkcionális Nemzetiségi
- Roma Módszertani, Oktatási
és Kulturális Központ
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
34375595Roma nemzetiség
pályázatainak támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.------
35381073Roma nemzetiségi
önkormányzatok, civil
szervezetek pályázati
támogatása beruházásra,
felújításra, pályázati önrészre
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Roma nemzetiségi szakmai és
beruházási támogatások (ÁHT: 386328).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
36380495Magyar Máltai
Szeretetszolgálat Egyesület
felzárkózási feladatainak
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
37229825Közrendvédelmi bírságAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
Az előirányzaton a - központi
költségvetést megillető -
közrendvédelmi bírság
címen befolyt bevételnek
a Magyar Államkincstár felé történő
továbbutalása történik.
Magyar
Államkincstár
--Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
38229814Tűzvédelmi bírság és
a biztosítók tűzvédelmi
hozzájárulása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
Az előirányzat célja a kötelezettek által
a tűz elleni védekezésről, a műszaki
mentésről és a tűzoltóságról szóló
1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen
befizetett tűzvédelmi bírság és
a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának
pénzügytechnikai rendezése.
Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz
és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz
kapcsolódó befizetések
pénzügytechnikai kezelése történik.
Nemzeti Adó- és
Vámhivatal vagy
az egyes biztosító
társaságok
--Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
39358484Hivatásos életpályával
összefüggő kiadások
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Hivatásos életpályával, valamint
a hivatásos állomány lakhatásával
kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
40359717Hivatásos állomány új
társasági egyenruházatának
bevezetésével összefüggő
kiadások
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
41359840Hivatásos állomány
szolgálatteljesítéssel
összefüggő egészségügyi
alkalmatlanná válásával
kapcsolatos életjáradéka
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Hivatásos életpályával, valamint
a hivatásos állomány lakhatásával
kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
42359851Hivatásos állomány lakhatási
feltételeinek javítása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Hivatásos életpályával, valamint
a hivatásos állomány lakhatásával
kapcsolatos kiadások (ÁHT: 387984).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
43342684Magyar Rendvédelmi KarAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
44232698Katasztrófa-
elhárítási célelőirányzatok
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
Az előirányzat fedezetet biztosít
a 2010. október 4-én történt vörösiszap-
kiömlés védekezési és helyreállítási
költségeire.
Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá
a katasztrófaelhárítás során felmerülő
költségekre és károkra, valamint a peres
ügyek során felmerült kifizetésekre.
A költségvetési maradvány
felhasználása a kötelezettségvállalások
jogosultjai részére történő kifizetéssel
valósul meg.
Központi
költségvetési
szervek vagy
a peres eljárásban
részt vevő
közreműködő
szervezetek.
--Egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
45029054Önkéntes tűzoltó egyesületek
és mentő-
szervezetek támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
46331206Felzárkózáspolitika
koordinációja
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai
programok támogatása (ÁHT 386339).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
47331195Társadalmi, gazdasági, területi
hátrány-kiegyenlítést elősegítő
programok, szakkollégiumok
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai
programok támogatása (ÁHT 386339).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
48263301"Útravaló" ösztöndíj programAz előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
az Útravaló és felzárkózást segítő
ösztöndíj programok (ÁHT: 387739).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
49019204Országos Roma
Önkormányzat működési és
média támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
az Országos Roma Önkormányzat
támogatása (ÁHT 388084).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
50267367Országos Roma
Önkormányzat által fenntartott
intézmények támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
az Országos Roma Önkormányzat
támogatása (ÁHT 388084).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
51302980Társadalmi szervezetek,
alapítványok támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
52359451Budapesti Roma Oktatási és
Kulturális Központ
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
53380506A "Felzárkózó települések"
hosszú távú programjának
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben-----
54368395Önkormányzati tűzoltóságok
eszközfejlesztésének
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
55368406Önkormányzati tűzoltóságok
bérrendezésének támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. Az előirányzat
jogutód fejezeti kezelésű előirányzata
a Társadalmi szervezetek, alapítványok
támogatása (ÁHT: 387973).
Az előirányzat célja a visszafizetendő
költségvetési támogatás technikai
rendezésének lebonyolítása.
Jogutód fejezeti
kezelésű
előirányzat.
--Egy összegben.-----
56359339A Víz Keretirányelv
végrehajtásához szükséges
intézkedési program
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
57372084Demokratikus Helyi
Közigazgatás Fejlesztéséért
Alapítvány feladatainak
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat. A költségvetési
maradvány befizetése a Központi
Maradványelszámolási Alap előirányzat
javára történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap
--Egy összegben.-----
58360398Megszűnt intézmények
technikai elszámolása
Az előirányzat célja a maradvány
rendezésének technikai lebonyolítása.
---------
59211178Fejezeti tartalékAz előirányzat az év közben felmerülő
egyéb kiadások forrásául szolgál.
a) miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek
b) fejezeti kezelésű
előirányzatok
Az előirányzat
felhasználá-
sáról
a gazdasági
helyettes
államtitkár
javaslatára
a miniszter
dönt.
-Egy összeg vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben
közvetlen
kifizetéssel vagy
előirányzat-
átcsoportosítással.
-----
60333240Technikai azonosító
maradvány rendezéséhez
Az előirányzat célja a maradvány
rendezésének technikai lebonyolítása
---------

"

2. melléklet a 44/2020. (XII. 11.) BM rendelethez

"2. melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez

A XLVII. Gazdaságvédelmi alap fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím-
név
Előirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok----------
3Öntözésfejlesztés
4387617Öntözési alap-
infrastruktúra
fejlesztése
A kormány öntözésfejlesztést célzó
intézkedéseinek köszönhetően
a magyarországi öntözéses
gazdálkodás elősegítésére a vízkínálati
oldal fejlesztése megvalósulhat.
Az előirányzat célja az öntözési célt
szolgáló vízgazdálkodási rendszerek
fejlesztése, az infrastrukturális feladatok
végrehajtása (a meglévő rendszerek
rekonstrukciója), eszközbeszerzés,
humán erőforrás fejlesztése.
Az előirányzatból nyújtott támogatást
az irányító vagy a középirányító szerv
az irányított költségvetési szervek
részére továbbadhatja.
központi
költségvetési
szervek
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy
- időarányosan,
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----

"

Tartalomjegyzék