Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

19/2021. (XII. 28.) PM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 9/2018. (X. 19.) PM rendeletnek a támogatási célok és uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályok miatti módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 14. és 41. alpontjában és a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 9/2018. (X. 19.) PM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 5. § (1) bekezdése a következő 8a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

"8a. digitalizáció: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 103c. pontja szerinti fejlesztés;"

(2) A Rendelet 5. § (1) bekezdése a következő 42a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

"42a. kisebb közepes piaci tőkeértékű vállalat: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 103e. pontja szerinti vállalkozás;"

(3) A Rendelet 5. § (1) bekezdése a következő 49a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

"49a. lakóépület: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 103a. pontja szerinti épület;"

(4) A Rendelet 5. § (1) bekezdése a következő 64a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

"64a. okosfunkció-fogadási alkalmasság: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 103d. pontja szerinti jellemző;"

(5) A Rendelet 5. § (1) bekezdése a következő 77a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

"77a. szociális szolgáltatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 103b. pontja szerinti szolgáltatás;"

2. § A Rendelet 6. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem ítélhető meg támogatás)

"b) a 10. § (4) bekezdésében foglaltak figyelembevételével - a 4., 5., 11. és 20/A-20/C. alcím szerinti támogatás kivételével - nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére, kivéve azt a vállalkozást, amely 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. december 31. között nehéz helyzetbe került."

3. § A Rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogató köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a 7-20. és 21-23. alcím hatálya alá tartozó, az Atr. 2. § 6c. pontja szerinti halászati állami támogatás esetén a 30 000 eurónak, elsődleges mezőgazdasági termelés támogatása esetén a 60 000 eurónak, egyéb esetben pedig az 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról."

4. § (1) A Rendelet 17. §-a a következő (8a) bekezdéssel egészül ki:

"(8a) Nem minősül a (8) bekezdés c) és d) pontja szerinti fenntartási kötelezettség megsértésének, ha a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket 2020. január 1. és 2021. június 30. között szüntette meg."

(2) A Rendelet 17. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

"(10) A veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet ideje alatt fennálló vagy ezen idő alatt létrejött támogatási jogviszonyokban különös méltánylást érdemlő esetben és a kedvezményezett indokolt kérelmére a támogató a kedvezményezett létszámvállalási, létszámtartási kötelezettségének teljesítésétől eltekinthet. Ha létszámtartási és létszámvállalási kötelezettség módosítása a regionális beruházási támogatásokra vonatkozó szabályok alapján nem lehetséges, a támogatás jogcímét a 20/A. alcím szerinti átmeneti támogatásra változtathatja, ha a 20/A. alcím feltételeinek a támogatást igénylő megfelel."

5. § A Rendelet 17. alcíme a következő 39/A. és 39/B. §-sal egészül ki:

"39/A. § (1) A 39. § (4) bekezdésétől eltérően a nagyobb energiahatékonyság eléréséhez szükséges teljes beruházási költség elszámolható költség, ha a beruházás

a) lakóépületben valósul meg,

b) oktatási vagy szociális szolgáltatásnyújtásra szolgáló épületben valósul meg,

c) a közigazgatáshoz, az igazságszolgáltatáshoz, a rendvédelemhez vagy a tűzoltási tevékenységekre vagy ezen tevékenységekhez kapcsolódó tevékenységekre használt épületben valósul meg, vagy

d) olyan épületben valósul meg, amelyben az a)-c) pontban meghatározott tevékenységektől eltérő tevékenységek a belső alapterület kevesebb, mint 35%-át foglalják el.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásának feltétele, hogy az energiahatékonysági célú beruházás a beruházás előtti primerenergia-igény legalább 20%-os csökkenését eredményezze, újépület esetén pedig a közel nulla energiaigényű épületekre vonatkozóan, az épületek energiahatékonyságáról szóló, 2010. május 19-i 2010/31/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv (a továbbiakban: 2010/31/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv) szerint meghatározott küszöbértékhez képest legalább 10% primerenergia-megtakarítást biztosítson.

(3) A (2) bekezdés szerinti kezdeti primerenergia-igényt és annak becsült javulását a 2010/31/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv 2. cikk 12. pontjában meghatározott energiahatékonysági tanúsítványra való hivatkozással kell megállapítani.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott épületekben végrehajtott, a (2) és (3) bekezdés feltételeinek megfelelő energiahatékonysági célú beruházás elszámolható költsége növelhető

a) megújuló energiaforrásból villamos energiát vagy hőt termelő integrált helyszíni létesítmények beruházási költségeivel,

b) az épületet használók elektromos gépjárműveinek feltöltésére szolgáló, az épületbe beépített berendezések és a kapcsolódó infrastruktúra beruházási költségeivel,

c) az épület digitalizációját - elsősorban az épület okosfunkció-fogadási alkalmasságának növelését - célzó beruházások költségeivel, így különösen adathálózatok esetén az épületen vagy az épülethez tartozó telken belül a passzív hálózat vagy a strukturált kábelezés költségeivel.

39/B. § A 39. § és 39/A. § szerinti támogatási feltételektől függetlenül, energiahatékonyság-alapú szerződések elősegítéséhez is nyújtható állami támogatás, ha

a) a támogatás kedvezményezettje energiahatékonyság-javító intézkedéseket energiahatékonyság-alapú szerződés keretében nyújtó, kis- és középvállalkozásnak vagy kisebb közepes piaci tőkeértékű vállalat vállalatnak minősülő szolgáltató,

b) az e szakasz szerinti teljes kintlévő finanszírozás névértéke kedvezményezettenként nem haladja meg a 30 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és

c) az e szakasz szerinti állami támogatást a 39/A. § (1) bekezdése szerinti épületek energiahatékonyságát javító, az energiahatékonyságról, a 2009/125/EK és a 2010/30/EU irányelv módosításáról, valamint a 2004/8/EK és a 2006/32/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2012. október 25-i 2012/27/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvben 2. cikk 27. pontja szerinti energiahatékonyság-alapú szerződések megkötéséhez nyújtják."

6. § (1) A Rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatás energiahatékonysági alapon vagy más pénzügyi közvetítőn keresztül nyújtható, amely köteles azt továbbadni a kedvezményezetteknek nagyobb finanszírozási volumen, enyhébb biztosítéki követelmények, alacsonyabb kezességi díjak vagy alacsonyabb kamat formájában."

(2) A Rendelet 40. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki, és a § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3a) A 39/A. § (1) bekezdése szerinti épületeket érintő épület-energiahatékonysági projekt megvalósulása esetén az elszámolható költségek a 39/A. § (4) bekezdése szerinti beruházások költségével növelhetők.

(4) A kedvezményezett szintjén a kölcsön névértéke vagy a kezességvállalással biztosított összeg nem haladhatja meg projektenként

a) a (3) bekezdés szerinti esetben a 15 millió eurónak,

b) a (3a) bekezdés szerinti esetben a 30 millió eurónak

megfelelő forintösszeget, azzal, hogy a kezességvállalás nem haladhatja meg az alapul szolgáló kölcsön 80%-át."

7. § A Rendelet 61. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"61. § E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 9/2018. (X. 19.) PM rendeletnek a támogatási célok és uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályok miatti módosításáról szóló 19/2021. (XII. 28.) PM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 48/A. § (4) és (5) bekezdését, 48/C. § (1)-(3) bekezdését, 48/E. §-át, 48/G. § (4) bekezdését és 48/M. § (4) bekezdését a Módr.

a) hatálybalépését megelőzően keletkezett támogatási jogviszonyokra, valamint

b) hatálybalépése napján megkezdett és folyamatban levő eljárásokban

is alkalmazni kell."

8. § A Rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

9. § A Rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

10. § A Rendelet

a) 48/A. § (4) bekezdésében a "2021. december 31-ig" szövegrész helyébe a "2022. június 30-ig" szöveg,

b) 48/A. § (5) bekezdésében a "2022. december 31-ig" szövegrész helyébe a "2023. június 30-ig" szöveg,

c) 48/C. § (1) bekezdésében az "az 1 800 000 eurónak" szövegrész helyébe az "a 2 300 000 eurónak" szöveg,

d) 48/C. § (2) bekezdésében a "225 000 eurónak" szövegrész helyébe a "290 000 eurónak" szöveg,

e) 48/C. § (3) bekezdésében a "270 000 eurónak" szövegrész helyébe a "345 000 eurónak" szöveg,

f) 48/E. §-ában az "az 1 800 000 eurónak" szövegrész helyébe az "a 2 300 000 eurónak" szöveg, a "270 000 eurónak" szövegrész helyébe a "345 000 eurónak" szöveg,

g) 48/G. § (4) bekezdésében a "2021. december 31-ig" szövegrész helyébe a "2022. június 30-ig" szöveg és

h) 48/M. § (4) bekezdésében a "2021. december 31-ig" szövegrész helyébe a "2022. június 30-ig" szöveg

lép.

11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

12. § Ez a rendelet a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló 651/2014/EU rendelet módosításáról szóló, 2021. július 23-i (EU) 2021/1237 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Varga Mihály s. k.,

pénzügyminiszter

1. melléklet a 19/2021. (XII. 28.) PM rendelethez

A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 4. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1.Áht. AzonosítóCímnévAlcímnévJogcím-
csoport név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának módja
Támogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Vissza-
fizetés határ-
ideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
4.367162A 2007-2013. évek közötti
operatív programok
visszaforgó pénzeszközeinek
felhasználása és kezelése
Az előirányzat fedezetet nyújt
1. visszatérítendő
támogatásként az Irinyi Terv
végrehajtásához szükséges
egyes intézkedésekről szóló
1442/2016. (VIII. 17.)
Korm. határozatban,
a Kecskemét Fejlődéséért Alap
előkészítési feladatairól szóló
1154/2016. (III. 25.)
Korm. határozatban,
a Széchenyi Tőkealap-kezelő
Zrt. kezelésébe tartozó, egyes
kiemelt gazdaságfejlesztési,
iparpolitikai és
versenyképességi célokat
szolgáló tőkealapok
létrehozásáról szóló
1599/2016. (XI. 8.)
Korm. határozatban
foglaltakra,
2. a 2007-2013. évek közötti
operatív programok
visszaforgó pénzeszközei
terhére hozott
Kormánydöntések
végrehajtására,
3. a hazai kis- és
középvállalkozási szektor
- elsősorban közép-
vállalkozások - pénzügyi
ismereteinek, önálló külső
finanszírozási képességének
növelésére, tőzsdei és
nemzetközi piacokon történő
jelenlétének erősítésére,
valamint nemzetközi
hálózatosodásuk elősegítésére
az ún. ELITE program hazai
implementálásával és
felhasználásával,
4. a kis- és középvállalkozások
tőzsdei bevezetésének a
vissza nem térítendő
támogatására,
helyi
önkormányzat,
alapkezelő,
gazdasági
társaság,
nonprofit
szervezet
1. Egyedi döntés
vagy jogszabály
alapján, pályázati
rendszeren kívül
- támogatási
szerződéssel
vagy támogatói
okirattal.
2. Egyedi döntés
alapján, pályázat
útján -
támogatási
szerződéssel
vagy támogatói
okirattal.
3. Ávr. 101/A. §-a
alapján
támogatói
okirattal.
4. Kifizetés
visszterhes
polgári jogi
szerződés
alapján.
előleg
biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel,
részletekben történő
kifizetéssel
- időarányosan vagy
teljesítésarányosan
a támogatási
szerződésben
meghatározott
határidőig
Biztosíték lehet:
a) a kedvez-
ményezett
valamennyi
- jogszabály
alapján
beszedési
megbízással
megterhelhető -
fizetési
számlájára
vonatkozó,
a támogató
javára szóló
beszedési
megbízás
benyújtására
vonatkozó
felhatalmazó
nyilatkozata,
b) zálogjog,
c) garancia,
d) kezesség,
e) óvadék.
a Nemzeti Fejlesztési
Ügynökség
megszüntetésével
összefüggő egyes
kérdésekről szóló
475/2013. (XII. 17.)
Korm. rendeletben
meghatározott
feladatkörei
ellátásával
összefüggésben az
MFB Magyar
Fejlesztés Bank
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
igénybe
vehető
-
5. az 1-4. pontba nem tartozó
egyéb városfejlesztést, kis- és
középvállalkozás fejlesztést
szolgáló célok
finanszírozására,
6. az 1-5. pontban foglaltak
végrehajtásához és a fennálló
vagy keletkező követelések
kezeléséhez kapcsolódó
működési és működtetési
költségekre.

2. melléklet a 19/2021. (XII. 28.) PM rendelethez

A Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 3. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1.Áht. AzonosítóCímnévAlcímnévJogcím-
csoport név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás
biztosításának módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Vissza-
fizetés
határ-
ideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
3.349562Nagyvállalati
beruházási
támogatások
Az előirányzat célja
a nagyvállalkozások,
a középvállalkozások
minimum 100 millió forint
elszámolható
összköltségű
1. induló vagy új
gazdasági tevékenység
végzésére irányuló induló
beruházásainak
támogatása,
2. kutatás-fejlesztési
tevékenységének
támogatása,
3. az 1. ponthoz
kapcsolódó
energiahatékonysági
beruházásainak
támogatása,
4. az 1. ponthoz
kapcsolódó megújuló
energia használatát célzó
beruházásainak
a támogatása,
5. bővítő vagy pótló
beruházásainak
támogatása,
6. a koronavírus-járvány
elleni védekezés
szempontjából releváns
termék előállítására
irányuló beruházásainak
támogatása.
Az előirányzat
tartalmazza a kezelésével
és működtetésével járó
költségeket is.
1. A támogatás
nagyvállalkozások és
azon középvállalkozások
számára nyújtható,
amelyek kapcsolt
vállalkozásaival
egybeszámított éves
átlagos statisztikai
állományi létszáma
legkésőbb a támogatott
projekt fizikai befejezését
követő második üzleti
évben eléri a 150 főt,
amennyiben
a) a fejlesztendő
tevékenység a támogatást
igénylő technológiai
korszerűsítését célozza és
a Központi Statisztikai
Hivatal által a
feldolgozóipari ág
(TEÁOR 10-33), építőipari
ág (TEÁOR 41-43) körébe
sorolt ágazat vagy a
raktározás, tárolás
alágazat (TEÁOR 52.1)
valamelyikébe esik, vagy
a nagykereskedelem és
kiskereskedelem ágazatok
(TEÁOR 46-47) esetén
a fejlesztés élőmunka
kiváltását eredményező,
saját használatra történő
raktárkapacitás bővítésére,
automatizálására irányul,
b) a támogatást igénylő
vagy kapcsolt vállalkozása
Magyarországon
rendelkezik saját tulajdonú
székhellyel, telephellyel
vagy fiókteleppel,
c) a támogatást igénylő
vagy kapcsolt vállalkozása
rendelkezik legalább három
lezárt (beszámolóval
alátámasztott), teljes
(365 napot jelentő) üzleti
évvel, melybe az
előtársaságként való
működés időszaka nem
számít bele,
1. Egyedi döntés
vagy jogszabály
alapján,
pályázati
rendszeren
kívül, kérelem
útján -
támogatási
szerződés-
sel vagy
támogatói
okirattal.
2. Egyedi döntés
alapján, pályázat
útján
- támogatási
szerződés-
sel vagy
támogatói
okirattal.
3. Ávr.
101/A. §-a
alapján
támogatói
okirattal.
előleg
biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel,
részletekben
történő
kifizetéssel -
időarányosan
vagy teljesítés-
arányosan
-Biztosíték lehet:
a) a kedvez-
ményezett
valamennyi
- jogszabály
alapján beszedési
megbízással
megterhelhető -
fizetési számlájára
vonatkozó,
a támogató javára
szóló beszedési
megbízás
benyújtására
vonatkozó
felhatalmazó
nyilatkozata,
b) bankgarancia,
c) biztosítók által
vállalt garancia
vagy készfizető
kezesség,
d) kedvez-
ményezett
tulajdonosa
(így különösen
anyavállalat,
természetes
személy) által
vállalt készfizető
kezesség.
-igénybe
vehető
-
d) a támogatást igénylőnek
vagy a támogatást
igénylőnek a kapcsolt és
partnervállalkozásaival
egybeszámított, a
támogatási igény
benyújtását megelőző
- közgyűlés, taggyűlés
vagy a tulajdonosok által
jóváhagyott -, legutolsó
lezárt, teljes üzleti év éves
beszámoló szerinti
árbevétele meghaladja
a projekt elszámolható
összköltségét,
e) a támogatást igénylőnek
vagy a támogatást
igénylőnek a kapcsolt és
partnervállalkozásaival
egybeszámított,
a támogatási igény
benyújtását megelőző
- közgyűlés, taggyűlés
vagy a tulajdonosok által
jóváhagyott -, legutolsó
lezárt, teljes üzleti év éves
beszámoló szerinti
mérlegfőösszege
meghaladja a projekt
elszámolható
összköltségét,
f) a beruházás
a támogatást igénylőnél az
átlagos éves nettó
árbevétel növekedését
eredményezi a beruházás
megkezdését megelőző
üzleti év éves nettó
árbevételéhez képest,
g) a támogatást igénylő
vállalja az átlagos
statisztikai állományi
létszám megtartását és
a bérköltségként
nyilvántartott kifizetéseinek
növelését,
h) a támogatást igénylő az
elszámolható költségek
legalább 25%-át saját
forrásból biztosítja és
a teljes beruházás
megvalósításához
szükséges költségek
forrását a támogató
számára bemutatja,
i) a támogatást igénylő
nagyvállalkozás vállalja,
hogy a nagyvállalati
méretkategóriát legalább
a fenntartási időszak
végéig megőrzi,
j) a támogatást igénylő
középvállalkozás vállalja,
hogy kapcsolt
vállalkozásaival
egybeszámított éves
átlagos statisztikai
állományi létszáma
a fenntartási időszak alatt
nem csökken 150 fő alá,
k) amennyiben
a fejlesztendő tevékenység
a raktározás, tárolás
alágazat valamelyikében
(TEÁOR 52.1) vagy
a nagykereskedelem és
kiskereskedelem
ágazatokban
(TEÁOR 46-47) valósul
meg, a támogatást igénylő
vállalja, hogy a
beruházásban érintett
székhelyén, telephelyén,
fióktelepén vagy kapcsolt
vállalkozásánál legalább
50 új munkahelyet létesít
legkésőbb a támogatott
projekt fizikai befejezését
követő 60 napon belül.
2. Nem nyújtható
támogatás, ha a támogatási
igény
a) benyújtójának lejárt
esedékességű, 60 napot
meghaladó nyilvántartott
adó- vagy egyéb
köztartozása van, kivéve,
ha a tartozás szerint
illetékes hatóság számára
fizetési halasztást vagy
részletfizetést
engedélyezett,
b) a d) alpont hatálya alá
tartozó vállalkozások
kivételével, benyújtójának
a kapcsolt vállalkozásaival
egybeszámított
foglalkoztatotti létszáma
eléri a 13 ezer főt,
c) benyújtója a beruházást
vagy a fejlesztést olyan
bérelt vagy lízingelt
ingatlanon kívánja
megvalósítani, amely
esetében a bérleti vagy
a lízingszerződés
kizárólagos joggal nem
biztosítja a támogatással
megvalósuló létesítmény
üzemeltetésének
lehetőségét legalább
a kötelező üzemeltetési
időszak idejére vagy
a befektető nem vállalja,
hogy bérleti vagy
a lízingszerződés lejárta
előtt a fenti feltételeknek
megfelelő helyszín
rendelkezésre állását
igazolja,
d) benyújtójában
a szavazati jogok legalább
25%-át közvetlenül vagy
közvetve, egyénileg vagy
közösen egy vagy több
állami szerv irányítja,
kivéve az alábbi szak- és
alágazati kódú fejlesztendő
tevékenységek esetén:
da) 10.11. Húsfeldolgozás,
-tartósítás,
db) 10.13. Hús-,
baromfihús készítmény
gyártása,
dc) 10.89. M.n.s. egyéb
élelmiszer gyártása,
dd) 15.11. Bőr, szőrme
kikészítése,
de) 16.21. Falemezgyártás,
df) 16.22. Parkettagyártás,
dg) 16.23. Épületasztalos-
ipari termék gyártása,
dh) 19.20. Kőolaj-
feldolgozás,
di) 20.1. Vegyi alapanyag
gyártása,
dj) 23.6. Beton-, gipsz-,
cementtermék gyártása,
dk) 25.11. Fémszerkezet
gyártása,
dl) 29.10. Közúti gépjármű
gyártása,
dm) 29.31. Jármű-
villamossági, elektronikai
készülékek gyártása,
dn) 29.32. Közúti jármű
alkatrészeinek gyártása.

Tartalomjegyzék