Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

47/2021. (XII. 22.) KKM rendelet

a Külpiaci Növekedési Támogatási Program szerinti támogatások szabályairól szóló 31/2021. (VIII. 31.) KKM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 41. alpont b) pontjában és a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) A Külpiaci Növekedési Támogatási Program szerinti támogatások szabályairól szóló 31/2021. (VIII. 31.) KKM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § 22. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"22. létesítmény felvásárlása: létesítményhez közvetlenül kapcsolódó tárgyi eszközök és immateriális javak piaci feltételek mellett történő megvásárlása, ha a felvásárló beruházó a létesítmény eladójától független harmadik fél - ide nem értve, ha egy kis- és középvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalói

vásárolják meg -;"

(2) A Rendelet 3. § 36. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"36. szakmai támogató szerv: a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: HEPA) a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság feladatainak meghatározásáról, valamint a Digitális Jólét Program végrehajtásával összefüggő egyes feladatokról, valamint a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségről szóló 268/2010. (XII. 3.) Korm. rendelet módosításáról szóló 127/2017. (VI. 8.) Korm. rendelet módosításáról szóló 163/2018. (IX. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 163/2018. (IX. 10.) Korm. rendelet) 1. § (2) bekezdés 35. pontja szerint;"

2. § A Rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A KNTP szakmai támogató szerveként - a Magyarország által támogatott határon túli gazdaságfejlesztési stratégiák (a továbbiakban: gazdaságfejlesztési stratégiák) célkitűzéseihez illeszkedő és a gazdaságfejlesztési stratégiák célterületeihez tartozó területen megvalósuló beruházásokat magába foglaló projektek kivételével -a HEPA illetékes."

3. § A Rendelet 8. § (1) bekezdés 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alapján nem nyújtható támogatás)

"9. megújuló energia kivételével az energiatermelést, energiaszolgáltatást, valamint az energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz a 20. § (2)-(6) bekezdésében foglaltak figyelembevételével;"

4. § (1) A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 2. § (1) bekezdés a)-d) és f)-g) pontjában meghatározott támogatás a (4) bekezdésben szereplő területi korlátozások figyelembevételével, a célországokban gazdasági tevékenységet végző új leányvállalat vagy fióktelep vagy vegyesvállalat létrehozását eredményező beruházás megvalósítására vagy a beruházónak a célországban meglévő leányvállalata, fióktelepe vagy vegyesvállalata fejlesztésére, létesítmény eszközeinek az eladótól független beruházó általi megvásárlására - a 2. § (1) bekezdés a)-d) és f) pontjában meghatározott támogatás esetén akkor, ha célországban bezárt vagy megvásárlás nélkül bezárásra ítélt létesítményről van szó - vagy önálló beruházó esetén a célországi gazdasági tevékenységhez kapcsolódó magyarországi beruházás megvalósítására vehető igénybe, a következők szerint:

a) kis- és középvállalkozások induló beruházásának megvalósítása, amennyiben a beruházás 20-22. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri az 1 milliárd, és nem haladja meg a 15 milliárd forintösszeget,

b) új gazdasági tevékenység végzésére irányuló vagy termék-diverzifikációt eredményező vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházás nagyvállalkozás által történő megvalósítása, amennyiben a beruházás 19-22. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri az 1 milliárd, és nem haladja meg a 15 milliárd forintösszeget,

c) konzorciumi pályázat esetén a célországi gazdasági tevékenységhez kapcsolódó magyarországi beruházás költsége nem haladhatja meg a projekt elszámolható összköltségének a 10%-át."

(2) A Rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A beruházás az Eximbank Zrt. által meghatározott 1-5-ös országkockázati besorolású vagy olyan 6-os országkockázati besorolású államban valósítható meg, amelyre magyar külképviselet akkreditációja kiterjed. 7-es országkockázati besorolású, valamint olyan 6-os országkockázati besorolású államban, amelyre magyar külképviselet akkreditációja nem terjed ki, a beruházás kizárólag kivételes esetben, a Külgazdasági és Külügyminisztérium hozzájárulásával valósítható meg."

5. § A Rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az általános csoportmentességi rendelet hatálya alá nem tartozó országok esetében a HEPA honlapján közzétett információ szerinti maximális támogatási intenzitás nyújtható."

6. § (1) A Rendelet 16. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A 2. § (1) bekezdés a)-d) és f)-g) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy]

"b) az e rendelet alapján nyújtott támogatás összege

ba) konzorciumi beruházó esetén eléri a 0,5 milliárd forintösszeget, de nem haladja meg a 4 milliárd forintösszeget,

bb) önálló beruházó esetén eléri az 1 milliárd forint összeget, de a Baranya, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben megvalósuló projekt esetében nem haladja meg az 1,8 milliárd forintösszeget, a Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Komárom-Esztergom, Pest, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala megyékben megvalósuló projekt esetében nem haladja meg a 3,6 milliárd forint összeget,

azzal, hogy az általános csoportmentességi rendelet I. számú melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozások által kapott összes támogatás összege nem haladhatja meg a 4 milliárd forintot, továbbá a támogatási összeg nem haladhatja meg az utolsó három lezárt üzleti év közül a beruházó által tetszőlegesen választott két év nettó értékesítési árbevételének átlagát a beruházó és partner vagy kapcsolt vállalkozásai tekintetében, ideértve a projektcég kisebbségi külföldi tulajdonos vállalkozását is;"

(2) A Rendelet 16. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A 2. § (1) bekezdés a)-d) és f)-g) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy]

"f) a beruházó vállalja, hogy a külföldön megvalósult beruházás eredményeképpen létrejövő kapacitások révén előállított termékeket és nyújtott szolgáltatásokat nem értékesíti Magyarországon, kivéve, ha az a támogatott magyarországi vállalkozás nemzetközi versenyképességét növeli, és ehhez a forrásgazda előzetesen hozzájárul;"

(3) A Rendelet 16. § (1) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

[A 2. § (1) bekezdés a)-d) és f)-g) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy]

"i) a támogatás felhasználására legkésőbb a beruházás megkezdésétől vagy legkésőbb a támogatási szerződés megkötésétől számított 36 hónapon belül kerüljön sor, kivéve, ha a szakmai támogató szerv a támogatási szerződés megkötését követően, a beruházó kérelmére ettől eltérően dönt."

7. § A Rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Támogatás - a 163/2018. (IX. 10.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdésében megjelölt külföldi országok gazdaságfejlesztési stratégiák által érintett területeit beruházási célterületként megjelölő projektek kivételével -a HEPA által biztosított felületen, cégszerűen aláírt beruházási koncepció benyújtásával (a továbbiakban: koncepció) igényelhető."

8. § (1) A Rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A szakmai támogató szerv a koncepciót - szükség esetén külső szakértő bevonásával - írásban véleményezi, és a véleményt a koncepció beérkezésétől számított 20 munkanapon belül a forrásgazda elé terjeszti. A vélemény elkészítése során a szakmai támogató szerv értékeli a 6-9. § szerinti jogosultsági kritériumoknak történő megfelelést, így különösen azt, hogy a koncepciót az arra jogosult beruházó a megfelelő iparágra és gazdasági területre, valamint támogatási célra történő hivatkozással, továbbá megfelelő jogcímen és annak megfelelő támogatási intenzitás megjelölésével nyújtotta-e be."

(2) A Rendelet 24. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A szakmai támogató szerv köteles a beérkezett koncepció alapvető pénzügyi megfelelőségi vizsgálatát is elvégezni, és azt az (1) bekezdésben foglalt határidőn belül a forrásgazdának megküldeni."

(3) A Rendelet 24. §-a a következő (1b) bekezdéssel egészül ki:

"(1b) Ha a koncepció nem felel meg az (1) bekezdésben foglalt követelményeknek, a szakmai támogató szerv egy ízben, legfeljebb öt munkanapos határidő tűzésével hiánypótlásra hívja fel a beruházót. E határidő az (1) bekezdés szerinti határidőbe nem számít bele."

(4) A Rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A szakmai támogató szerv a beruházási koncepció forrásgazda általi támogatása esetén, az ahhoz kapcsolódó esetleges szakértői vélemény alapján a forrásgazdával egyeztetett együttműködési megállapodást köt a beruházóval. Konzorciumi tag esetében az együttműködési megállapodás feltétele a bejegyzésre irányuló eljárás elindítása. Az együttműködési megállapodás nem minősül kötelezettségvállalásnak. Az együttműködési megállapodás aláírását követően a támogatási eljárásban a beruházónak a szakmai támogató szerv által együttműködési megállapodásban meghatározott - legfeljebb hat hónapos - határidőn belül be kell nyújtania a támogatási kérelmet. A támogatási kérelem tartalmazza a 23. § (2) bekezdésében meghatározott tartalmi elemeken túl a támogatás odaítéléséhez szükséges valamennyi adatot, tényt és információt, valamint az ezek igazolásához szükséges okiratot és dokumentumot és a beruházáshoz kapcsolódó üzleti tervet. A támogatás odaítéléséhez szükséges legfontosabb adatokat, tényeket, információkat, határidőket a szakmai támogató szerv az együttműködési megállapodásban határozza meg."

(5) A Rendelet 24. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A forrásgazda - a szakmai támogató szerv (1) bekezdés szerinti véleménye alapján - kikéri a tervezett beruházás szerinti helyszínen akkreditált magyar külképviselet állásfoglalását a beruházással kapcsolatban."

(6) A Rendelet 24. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Az e rendeletben nem szabályozott, jogszabályi szintű szabályozást nem igénylő technikai részkérdéseket az e rendeletben foglaltakat figyelembe véve a HEPA honlapján közzétett tájékoztatók tartalmazzák.

(9) A támogatásra vonatkozó közérdekű adatoknak a jogszabályi előírásoknak megfelelő nyilvánosságra hozataláról - ideértve különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerinti, a támogatási szerződésnek az üzleti titok és a személyes adatok tiszteletben tartásával történő hozzáférhetővé tételére vonatkozó kötelezettséget - a támogató gondoskodik."

9. § A Rendelet 28. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A szakmai támogató szerv eláll a szerződéstől, ha a beruházó a támogatott tevékenység időtartamának feléig, de legkésőbb a projekt megkezdését követő egy év elteltéig nem számol el a projekt költségvetésének legalább 20%-ával. A rendelkezéstől való eltérést a külgazdasági és külügyminisztérium különös méltánylást érdemlő, kivételes esetben és nemzetgazdasági érdekből engedélyezhet a támogató szervnek."

10. § A Rendelet a következő 31/A. §-sal egészül ki:

"31/A. § E rendeletnek a Külpiaci Növekedési Támogatási Program szerinti támogatások szabályairól szóló 31/2021. (VIII. 31.) KKM rendelet módosításáról szóló 47/2021. (XII. 22.) KKM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell, azzal, hogy a kérelmező számára hátrányosabb rendelkezés nem alkalmazható. Az eljárás megindulása időpontjának a koncepció benyújtásának napját kell tekinteni."

11. § A Rendelet

a) 6. § (1) bekezdés a) pontjában a "25%-ot" szövegrész helyébe az "50%-ot" szöveg,

b) 6. § (1) bekezdés b) és d) pontjában a "magánszemély tulajdonoson keresztül kapcsolódó vállalkozása" szövegrészek helyébe a "magánszemély vagy jogi személy tulajdonoson keresztül kapcsolódó vagy partner vállalkozása" szöveg,

c) 8. § (1) bekezdés 9. pontjában az "energiatermelést" szövegrész helyébe a "megújuló energia kivételével az energiatermelést" szöveg,

d) 8. § (1) bekezdés 10. pontjában a "kereskedelmi tevékenységhez" szövegrész helyébe a "saját értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez" szöveg,

e) 10. § (1) bekezdés e) és h) pontjában a "6. § a) pontja" szövegrész helyébe a "6. § (1) bekezdése" szöveg,

f) 16. § (1) bekezdés e) pontjában a "6. § (1) bekezdés a) pontja" szövegrész helyébe a "6. § (1) bekezdése" szöveg,

g) 16. § (1) bekezdés h) pont ha) alpontjában az "50%-nak" szövegrész helyébe a "300%-nak" szöveg,

h) 17. § (2) bekezdésében a "támogatás iránti kérelmét" szövegrész helyébe a "beruházási koncepciót" szöveg,

i) 19. § (2) bekezdésében az "a)-d) vagy g) pontja" szövegrész helyébe az "a)-d) pontja" szöveg,

j) 20. § (6) bekezdésében az "a)-d) és f)-g) pontja" szövegrész helyébe az "a)-b) és d)-g) pontja" szöveg,

k) 25. § (1) bekezdésében a "legalább száz százalékára" szövegrész helyébe a "száz százalékára" szöveg

lép.

12. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 8. § (1) bekezdés 11. pontja,

b) 12. § (3) bekezdése,

c) 16. § (1) bekezdés a) pontja,

d) 23. § (3) bekezdése.

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

14. § Ez a rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet,

c) az állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából elnevezésű 2020/C 91 I/01 bizottsági közlemény, valamint

d) a kutatáshoz, fejlesztéshez és innovációhoz nyújtott állami támogatások keretrendszere elnevezésű 2014/C 198/01 bizottsági közlemény

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Szijjártó Péter s. k.,

külgazdasági és külügyminiszter