Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

252/2022. (VII. 13.) Korm. rendelet

a segélyhívásokat fogadó szerv hatásköréről, feladatairól, továbbá feladatai ellátásának részletes szabályairól szóló 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet, valamint a 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány

a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 100. § (1) bekezdés n) pontjában,

a 2. alcím tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15a. pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A segélyhívásokat fogadó szerv hatásköréről, feladatairól, továbbá feladatai ellátásának részletes szabályairól szóló 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet módosítása

1. § (1) A segélyhívásokat fogadó szerv hatásköréről, feladatairól, továbbá feladatai ellátásának részletes szabályairól szóló 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet] 1. § 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"1. alternatív segélykérő csatorna: olyan informatikai vagy telekommunikációs felület vagy lehetőség, amelyen a segélykérő a hanghívástól eltérő módon teheti meg a készenléti szervek beavatkozását igénylő bejelentését a segélykérő vonalakon keresztül;"

(2) A 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet 1. §-a a következő 1a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"1a. bejelentő: segélyhívás esetében az adott eseményhez segélyt kérő természetes személy vagy más, segélyhívás kezdeményezésére képes technikai rendszer;"

2. § A 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet 6/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"6/A. § (1) Fogyatékossággal élő személy a segélykérését a "112 SOS Hallássérülteknek" elnevezésű mobilalkalmazáson, a 112-es segélyhívó számra küldött SMS útján, valamint egyéb kialakított alternatív segélykérő csatornán is kezdeményezheti.

(2) A "112 SOS Hallássérülteknek" elnevezésű mobilalkalmazás használatáról, valamint az egyéb alternatív segélykérő csatornán történő bejelentési lehetőségekről a www.police.hu honlap ad tájékoztatást.

(3) Az egyéb kialakított alternatív segélykérő csatornán érkező bejelentések kezelését a hívásfogadó központok végzik."

3. § A 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet)

"e) a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményekről szóló, 2019. április 17-i 2019/882/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv 4. cikk (8) bekezdésének"

(való megfelelést szolgálja.)

2. A 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet módosítása

4. § (1) A 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet] a következő 16/B. §-sal egészül ki:

"16/B. § E rendeletnek a segélyhívásokat fogadó szerv hatásköréről, feladatairól, továbbá feladatai ellátásának részletes szabályairól szóló 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet, valamint a 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet módosításáról szóló 252/2022. (VII. 13.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Mód.r2.) módosított 1. mellékletét a Mód.r2. hatálybalépésekor már megkezdett projektek tekintetében is alkalmazni kell."

(2) A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

3. Záró rendelkezések

5. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 4. § és az 1. melléklet az e rendelet kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

6. § (1) E rendelet 1. alcíme a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményekről szóló, 2019. április 17-i 2019/882/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv 4. cikk (8) bekezdésének való megfelelést szolgálja.

(2) E rendelet 2. alcíme a Menekültügyi, a Migrációs és az Integrációs alapra, valamint a rendőrségi együttműködés, a bűnmegelőzés és a bűnözés elleni küzdelem, valamint a válságkezelés pénzügyi támogatására szolgáló eszközre vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 514/2014/EU rendelet, a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap létrehozásáról szóló 516/2014/EU rendelet és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap létrehozásáról szóló 2021/1147/EU rendelet módosításáról szóló, 2022. április 6-i (EU) 2022/585 európai parlamenti és tanácsi rendelet, továbbá a Menekültügyi, a Migrációs és az Integrációs alapra, valamint a rendőrségi együttműködés, a bűnmegelőzés és a bűnözés elleni küzdelem, valamint a válságkezelés pénzügyi támogatására szolgáló eszközre vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló, 2014. április 16-i 514/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 252/2022. (VII. 13.) Korm. rendelethez

1. A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklet 1.2. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"1.2. Elszámolhatósági időszak

A projektekkel kapcsolatos támogatható költségek felmerülésének, valamint e költségek Felelős Hatóság által történő megtérítésének időszakát a horizontális rendelet 17. cikk (3) bekezdése rögzíti. Megkezdett projekt abban az esetben részesülhet támogatásban, ha a támogatási kérelem benyújtásakor nem minősül fizikailag befejezettnek, továbbá az e rendeletben és a pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek megfelel.

A támogatott projektek esetében a pályázati kiírások a jelen pont szerinti általános elszámolhatósági időszakon belül szűkebb időtartamot is meghatározhatnak."

2. A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklet 2.5.1. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"2.5.1. Projekt szakmai megvalósításában közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításai

A projekt céljának megvalósításában, illetve szakmai felügyeletében közvetlenül közreműködő személyzet

a) bruttó munkabére,

b) személyi jellegű egyéb kifizetései - különösen a bérjellegű juttatások, az utazási költségtérítés, cafetéria -,

c) munkaköri alkalmassági vizsgálat a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet szerinti díja és

d) bérjárulékai

elszámolhatóak.

Bérként, bérjellegű juttatásként kizárólag a projekt céljainak megvalósításával összefüggésben, a munkaviszony, kinevezés alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni juttatások számolhatók el. A személyi jellegű egyéb kifizetések és bérjárulékok olyan mértékben elszámolhatóak, amilyen mértékben a támogatott projekthez kapcsolódnak.

A bérköltség csak a ténylegesen kifizetett munkabér alapján a projekt keretében való foglalkoztatás arányában számolható el.

Ha a projekt végrehajtásához szükséges, többletfeladat, túlóra, túlszolgálat elrendelése célfeladatok kiírásával, többletfeladatot elrendelő megállapodás vagy megbízási szerződés keretében elszámolható.

Munkaviszony megszűnése vagy megszüntetése esetében a munkaviszonyra, közalkalmazotti jogviszonyra és a közszolgálati tisztviselői jogviszony megszűnésére/megszüntetésére vonatkozó jogszabályok által előírt, kötelezően fizetendő juttatások költsége olyan mértékben elszámolható, amilyen mértékben az a támogatott projekthez kapcsolódik, függetlenül attól, hogy a munkavégzésre vonatkozó szerződés, illetve a kollektív szerződés az elszámolás arányára vonatkozóan eltérő rendelkezéseket tartalmaz.

Nem számolható el a jutalom, illetve az olyan jutalomjellegű kifizetés, amely mögött a teljesítés nem igazolható."

3. A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklet 2.7. alcím b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A következő költségek számolhatóak el:)

"b) Szállásköltségek

A szállásköltségek elszámolása esetén vendégéjszakánként, belföldi szállás esetében legfeljebb bruttó 22 000 Ft/fő/éj, külföldi szállás esetében legfeljebb bruttó 150 euró/fő/éj mértékű költség számolható el. Belföldi szállás esetén magasabb összeg akkor számolható el, ha az elszállásolt személy hivatali beosztása alapján a kedvezményezett a magasabb összeget megindokolta, és azt a Felelős Hatóság elfogadta."

4. A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklet 3. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. Általános (közvetett) költségek

Az általános (közvetett) költségek nem kapcsolhatók teljes mértékben egy adott folyamathoz vagy tevékenységhez, azonban elengedhetetlenek a projekt keretében támogatott tevékenység végzéséhez.

Ilyen költségek a következők:

a) közüzemi díjak és szolgáltatások (különösen víz, gáz, elektromos áram, távhő, hulladékkezelési közszolgáltatás, telefon, fax, internet, telekommunikációs költségek),

b) postaköltségek, ideértve az elektronikus kommunikáció működtetéséhez kapcsolódó költségeket is (különösen e-aláírás alkalmazásához kapcsolódó tanúsítvány, kriptográfiai eszközök, időbélyegzés költségei),

c) takarítás,

d) őrzés,

e) állagmegóvás/karbantartás, ideértve az irodatechnikai és informatikai eszközök karbantartását is, kivéve a működési célú támogatások esetében,

f) biztosítási költség, így különösen a kedvezményezett irodájának biztosítása,

g) bankszámlanyitás költsége, ha a pályázati kiírás értelmében kötelező önálló bankszámlát nyitni a projektre, továbbá a rendes havi adminisztratív (kezelési) költség és tranzakciós költségek,

h) dokumentációs, irattárazási, archiválási költségek,

i) a vállalatirányítási tevékenységek, így különösen jogi, adminisztratív, igazgatási, könyvelési, bérszámfejtési, ellenőrzési, kontrolling és egyéb, a projekt megvalósítását közvetetten szolgáló tevékenységek ráfordításai,

j) a kapcsolódó anyag - és az Sztv. 80. § (2) bekezdésében, illetve az Áhsz. hatálya alá tartozó szervezetek esetén az Áhsz. 1. § (1) bekezdés 4. pontja alapján meghatározott értékhatár alatti, egy összegben leírható tárgyi eszközök - költsége, így különösen nyomtató, számológép, papír, írószer,

k) kifejezetten a projektmenedzsment-tevékenységhez kötődő irodabérlet.

Ezek a költségek csak a közvetett költségeken belül számolhatóak el, más költségkategóriákban nincs erre lehetőség.

Közvetett költség a kizárólag működési célú támogatásra irányuló projektek keretében nem számolható el. A közvetett költség további korlátozására a pályázati kiírásban a Felelős Hatóság jogosult. A saját teljesítésben megvalósuló tevékenység esetén az önköltségi ár kalkulálásakor figyelembe vett, az Útmutató által közvetett költségként definiált kiadások esetében az önköltségi áras költségtételekre vonatkozóan közvetett költség - a kettős finanszírozás elkerülése érdekében - a projekt keretében már nem tervezhető."

5. A 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet 1. melléklet 4. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. Elszámolható költségekre vonatkozó százalékos korlátok

Az Útmutató hatálya alá tartozó projektek vonatkozásában egyes költségeknek a projekt összes elszámolható közvetlen költségére vetített százalékos arányára a következő táblázatban összefoglalt, vagy a kiírásban meghatározott korlátozásokat kell betartani a projekt tervezésekor.

A Felelős Hatóság a közvetett költség mértékét a horizontális rendelet 18. cikk (6) bekezdésében foglalt szabályoknak megfelelő egyéb módszer szerint is meghatározhatja, a kiírás céljának figyelembevételével.

AB
1.KöltségtípusMértéke
(%-ban)
2.Projekt-előkészítés, -tervezés (különösen jogszabályban, illetve pályázati kiírásban
megkövetelt megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésének költsége, beruházást
tartalmazó projekteknél műszaki, kivitelezési tervek elkészítése, hatósági engedélyek
megszerzésének költségei). A közbeszerzési eljárások lefolytatásának költségét
a százalékos korlátnak való megfelelés ellenőrzésekor nem kell figyelembe venni.
5
3.Közbeszerzési eljárások lefolytatása1
4.Ingatlanvásárlás (különösen föld, épület)10
5.Terület-előkészítés (különösen régészeti feltárás, lőszermentesítés, földmunkák)2
6.Műszaki ellenőri szolgáltatás1
7.Projektmenedzsmentberuházási jellegű projekt esetében2,5
8.nem beruházási jellegű projekt esetében8
9.Tájékoztatás, nyilvánosság biztosítás0,5
10.Könyvvizsgálat0,5
11.Közvetett költségberuházási jellegű projekt esetében1
12.nem beruházási jellegű projekt esetében7

Az uniós jogszabályban meghatározott százalékos korlát, valamint a közvetett költség tekintetében a pályázati kiírásban meghatározott százalékos korlát a projekt zárásakor nem léphető át.

A táblázatban szereplő, százalékos korláttal korlátozott elszámolható költségek százalékban meghatározott átalányalapú módszerrel számolhatók el, ha a pályázati kiírás azt előírja vagy lehetővé teszi.

Kizárólag technikai segítségnyújtás keretében támogatott projektek esetén, ha a projekt fő tevékenysége a táblázatban foglalt költségek elszámolása, a táblázatban foglalt, illetve az egyes címeknél is jelzett százalékos korlátoktól a Felelős Hatóság eltérhet."

Tartalomjegyzék