33/2022. (IX. 22.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet és a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosításáról
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet módosítása
1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet [a továbbiakban: 13/2020. (V. 5.) BM rendelet] 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"2. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat
a) 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) 13. és 15. sorai alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,
c) 74. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,
d) 74. és 76. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatást és a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,
e) 74. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti támogatás
nyújtható."
(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet a következő 2/A. §-sal egészül ki:
"2/A. § Az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében a 2. mellékletben foglalt táblázat
a) 5. és 6. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) 6. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás,
c) 6. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,
d) 7. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti, sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás
nyújtható."
2. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet a következő 5/B-5/F. alcímmel egészül ki:
"5/B. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás
13/D. § (1) A képzési támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.
(2) A támogatási intenzitás
a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,
b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,
c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal
növelhető.
(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.
(4) A támogatás keretében elszámolható
a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,
b) az oktatók és a képzésben résztvevők esetén közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költség (különösen útiköltség és szállásköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, valamint az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),
c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,
d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek (különösen adminisztrációs költségek, bérleti díj, rezsiköltségek) azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen.
(5) Nem nyújtható támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez.
5/C. A 651/2014/EU bizottsági rendet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás
13/E. § (1) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 75%-át.
(2) A támogatás keretében a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatása alatti időszakban felmerülő bérköltség számolható el.
(3) A megváltozott munkaképességű munkavállaló felvételének az érintett vállalkozásnál a foglalkoztatottak számának nettó növekedését kell eredményeznie a foglalkoztatás kezdetét megelőző tizenkét hónap átlagához viszonyítva.
(4) A foglalkoztatottak számának nettó növekedése szempontjából figyelmen kívül kell hagyni azon álláshelyek megüresedését - ide nem értve az álláshely létszámleépítés következtében történt megüresedését -, amely önkéntes kilépés, a munkaképesség megváltozása, öregségi nyugdíjazás, önkéntes munkaidő-csökkentés vagy kötelességszegés miatti jogszerű elbocsátás következtében történik.
(5) A megváltozott munkaképességű munkavállaló - a kötelességszegés miatti jogszerű elbocsátás esetét kivéve -az alkalmazandó nemzeti jogszabályoknak, a munkaszerződésnek vagy a vállalkozásra nézve kötelező kollektív szerződésnek megfelelő minimális időtartamon keresztül folyamatos foglalkoztatásra jogosult.
5/D. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás
13/F. § (1) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) az elszámolható költségek 100%-áig nyújtható.
(2) A támogatás keretében elszámolható
a) a helyiségek átalakításának költsége,
b) a megváltozott munkaképességű munkavállaló segítésével foglalkozó személy foglalkoztatásához kapcsolódó költség kizárólag a segítés ideje alatt, valamint ezen segítő személy képzési költsége,
c) a megváltozott munkaképességű munkavállaló általi használatra alkalmassá tétel érdekében
ca) a berendezések átalakításának, beszerzésének költsége,
cb) az átalakított vagy segítség nyújtására alkalmas technológiai felszerelések költsége, a szoftverek beszerzésének és érvényesítésének költsége,
d) a megváltozott munkaképességű munkavállaló munkahelyre és munkával kapcsolatos tevékenység helyszínére történő szállításához közvetlenül kapcsolódó költség,
e) a megváltozott munkaképességű munkavállaló által rehabilitációra fordított órák bérköltsége,
f) a védett foglalkoztatást biztosító kedvezményezett esetén közvetlenül a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával összefüggésben
fa) a termelőegység létrehozásának, üzembe helyezésének vagy korszerűsítésének költsége,
fb) az adminisztrációs és szállítási költségek.
(3) A (2) bekezdés c) pontja szerinti esetben kizárólag a nem megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához képest felmerülő többletköltségek számolhatók el.
5/E. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti, a sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás
13/G. § (1) A sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás)
a) beruházási támogatásként sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építéséhez, bővítéséhez vagy korszerűsítéséhez,
b) működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez
nyújtható.
(2) A támogatott sportlétesítmény, multifunkcionális szabadidős létesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével kell eljárni.
(3) A támogatott sportlétesítményhez, multifunkcionális szabadidős létesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.
(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A létesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia.
(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.
13/H. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget.
(2) A működési eredmény mértékét megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni és előzetesen vagy - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával - utólag kell levonni az elszámolható költségekből.
(3) Működési támogatás esetén a támogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.
(4) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.
(5) A (3) bekezdésben meghatározottak teljesítése - a (4) bekezdéstől eltérően - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.
(6) A 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó támogatás esetén a támogatás összege az (1)-(5) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.
13/I. § (1) A beruházási támogatás keretében a tárgyi eszköz és az immateriális javak beruházási költsége számolható el.
(2) A működési támogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség (különösen az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi-, az anyag-, a kommunikációs-, az energia- és az adminisztrációs költség) számolható el.
(3) Működési támogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatóak el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.
5/F. A 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatásért járó ellentételezés
13/J. § (1) A közszolgáltatásért járó ellentételezés kizárólag a közszolgáltatás ellátásával megbízott kedvezményezett részére nyújtható.
(2) A közszolgáltatásért járó ellentételezés csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a feladat hatékony ellátásához.
(3) A közszolgáltatásért járó ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget, ideértve az észszerű nyereséget is. A közszolgáltatásért járó ellentételezés mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.
(4) Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó közszolgáltatásért járó ellentételezésben részesül, köteles a túlkompenzációt visszafizetni. Ha a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10%-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő közszolgáltatásért járó ellentételezés összegéből.
(5) A kedvezményezett a közszolgáltatásért járó ellentételezésről olyan elkülönített elszámolást vezet, amelyből a (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek."
3. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15. és 62. sorai)
"b) az EUMSZ 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 31., 33., 34., 53. és 55. cikke"
(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)
(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62. sorai)
"c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat"
(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)
4. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
5. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet
a) 15. § nyitó szövegrészében a "táblázat 13., 15. és 62. sorai" szövegrész helyébe a "táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai" szöveg,
b) 1. mellékletében foglalt táblázat M:15 mezőjében az "Igénybe vehető" szövegrész helyébe a "TEF" szöveg
lép.
6. § Hatályát veszti a 13/2020. (V. 5.) BM rendelet
1. 4. § (3) bekezdés a) és b) pontjában az "az átmeneti támogatás kivételével" szövegrész,
2. 4. § (3) bekezdés g) pontjában a "vagy átmeneti támogatásban" szövegrész,
3. 4. § (3) bekezdés h) pontjában az "és átmeneti támogatás esetében abban az esetben, ha a vállalkozás 2019. december 31-én nehéz helyzetben volt," szövegrész,
5. 6. § (6) bekezdésében az " , átmeneti támogatás esetén 2022. június 30-ig" szövegrész,
6. 5/A. alcíme,
7. 1. mellékletében foglalt táblázat 6. sora.
2. A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosítása
7. § A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet [a továbbiakban: 6/2021. (III. 3.) BM rendelet] 1. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
3. Záró rendelkezések
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
1. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez
1. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat M:13 és N:13 mezője helyébe a következő mezők lépnek:
(M | n) | |
(13) | - | Igénybe vehető. |
2. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 18a. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(a | b | c | d | e | f | g | h | I | j | k | L | M | n | O) | |
18a | 393384 | Roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos feladatainak támogatása | 1. A Roma Közéleti Akadémia létrehozása, valamint működésének támogatása, amelynek célja a roma nemzetiségi képviselők és a roma civil szervezet tagjainak közéleti részvételét segítő oktatási programok, rendezvények, tréningek, események szervezése, támogatása, valamint ügykezelői ismeretek és pályázat menedzselési ismeretek elsajátítása, amelyek által javulhat a roma közéleti részvétel. 2. Az esélyteremtési folyamatokban való részvételt elősegítve modellprogramok támogatása, valamint a stratégiai megállapodásokkal rendelkező roma civil szervezetek kapacitásainak és infrastrukturális fejlesztésének támogatása. A modell- programok támogatásának kiemelt célja a magyarországi roma közösség fejlesztése, a kulturális értékek és javak megőrzése, az aktív, közéleti és érdekvédelmi szerep- vállalás iránt érdeklődő tehetséges fiatal generáció felkészítése, a tehetséges fiatalok felkutatása és támogatása, a romák társadalmi és munkaerőpiaci integrációjának elősegítése. A modellprogramok további célja, hogy innovatív, a gyakorlatban működő, fenntartható, monitorozható megoldásokat kínáljanak a roma közösség specifikus problémainak és a konfliktushelyzetek kezelésére, valamint a többségi és a roma társadalom közötti párbeszéd és együttműködés erősítésére. 3. Az előirányzatból támogatás nyújtható továbbá olyan programok megvalósítására, amelyek hozzájárulnak a roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos feladatainak végrehajtásához. 4. Az előirányzatból kezelői díj biztosítható a kezelő szerv számára. | Az F:18a. mező 1-3. pontjai tekintetében: a) civil szervezet b) költségvetési szerv, a roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos által vezetett központi költségvetési szerv kivételével c) egyházi jogi személy d) az Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai e) nemzetiségi önkormányzat f) szövetkezet g) gazdasági társaság Az F:18a. mező 4. pontja tekintetében a kijelölt kezelő szerv. | Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel, támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható az F:18a. mező 1-3. pontjaiban meghatározott célok tekintetében. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben. | - | A támo- gatási szerző- désben vagy támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | TEF | - | - |
3. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 63-85. sorral egészül ki:
(A | b | C | D | E | f | g | h | I | j | k | L | M | n | O) | |
63 | Köznevelési feladatok támogatása | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
64 | 244234 | Köznevelési célú humánszolgáltatás és működési támogatás | 1. Az előirányzat biztosít forrást a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 7. § (1a) bekezdése szerinti nevelési-oktatási intézményben (a továbbiakban: nevelési-oktatási intézmény), pedagógiai szakszolgálati intézményben pedagógus munkakörben és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak után a központi költségvetésről szóló törvényben megállapított átlagbér alapú támogatáshoz. 2. Az előirányzat forrást biztosít a nemzetiségi önkormányzat vagy az egyházi jogi személy által fenntartott nevelési-oktatási intézményre és pedagógiai szakszolgálati intézményre tekintettel a nemzetiségi önkormányzat és a bevett egyház részére a központi költségvetésről szóló törvényben megállapított működési támogatáshoz. 3. Az előirányzat forrást biztosít a gyermek-, tanulói étkeztetéshez az óvodai, óvoda- bölcsődei, általános iskolai, középfokú iskolai, kollégiumi étkeztetés támogatására a költségvetési törvényben meghatározottak szerint. | Az F:64 mező 1. és 3. pontja tekintetében a nevelési-oktatási intézményt fenntartó jogi személy. Az F:64 mező 2. pontja tekintetében a nemzetiségi önkormányzat és bevett egyház. | Az előirányzat terhére támo- gatási igény alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | |||
65 | 343328 | Hit- és erkölcstanoktatás, hittanoktatás és tankönyvtámogatás | Az előirányzat az Nkt. 35. §-a és 35/A. §-a szerinti, az állami fenntartású iskolában biztosított hit- és erkölcstanoktatáshoz szükséges államilag garantált finanszírozáshoz nyújt fedezetet. | Bevett egyház és belső egyházi jogi személy. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján egyedi döntéssel - közigazgatási határozat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A közigaz- gatási határozat- ban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | |||
66 | 343617 | Kis létszámú hit- és erkölcstanoktatás kiegészítő támogatása | Az előirányzat terhére a kislétszámú (8 fő alatti) csoportokban szervezhető hit- és erkölcstanoktatáshoz nyújtható támogatás. | Bevett egyház és belső egyházi jogi személy. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | |||
67 | 381106 | Ingyenes tankönyvellátás támogatása | A köznevelési rendszerben valamennyi nappali rendszerben, valamint szakképzésben tanulók számára térítésmentes tankönyvellátás biztosítása, ideértve a nappali rendszerű nemzetiségi iskolai nevelés- oktatásban részt vevő tanulók ingyenes nemzetiségi tankönyvekkel való ellátását is. | Nonprofit szervezet, valamint a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban vagy a támogatási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
68 | 386373 | Oktatási társadalmi szervezetek támogatása | 1. Az előirányzat felhasználásának célja az autizmus spektrumzavarral diagnosztizált gyermekek, fiatalok és felnőttek, valamint családjaik egyéni szükségletek szerinti támogatása, valamint az őket támogató ellátórendszer fejlesztése. 2. Az Autizmus Alapítvány az autista és autisztikus gyermekek és serdülők speciális habilitációs és rehabilitációs kezeléséhez, fejlesztéséhez, neveléséhez, oktatásához és munkára való felkészítéséhez nyújt támogatást közvetlenül az Autizmus Alapítvány Módszertani Központjának intézményei útján. 3. Az előirányzat nyújt fedezetet a köznevelési szakterület országos tevékenységi körű oktatási, nevelési egyesületei, szövetségei működésének pályázati rendszerű támogatására, a szervezetek kérelem alapján történő működési költség támogatására, a köznevelési szakterülethez kapcsolódó feladatok megoldásához szakértői és háttérdokumentumok, tanulmányok, kutatások, a nevelési-oktatási programok népszerűsítését célzó szakmai feladatok finanszírozására. Az előirányzatból támogatás nyújtható azoknak az országos, regionális pedagógus szakmai, diák és szülői szervezeteknek, szövetségeknek, amelyek tevékenységükben szorosan kapcsolódnak a köznevelési szakterülethez, részt vesznek a miniszter ágazatirányítási tevékenységében, az országos és regionális tervek előkészítésében, a nevelési-oktatási programok népszerűsítését célzó szakmai feladatok végrehajtásában. | Az F:68 mező 1. pontja tekintetében: Lakiteleki Auti Alapítvány Az F:68 mező 2. pontja tekintetében: Autizmus Alapítvány Az F:68 mező 3. pontja tekintetében: a) szövetség, b) civil szervezet, c) egyesület, d) költségvetési szerv, e) nonprofit szervezet. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
69 | 384584 | Nemzetközi és Európai Uniós oktatási és egyéb programok | Nemzetközi, európai uniós tagságból eredő oktatási és egyéb programok koordinálása, beleértve az Európai Unió oktatási szakpolitikáihoz kapcsolódó feladatok végrehajtását, a szakmai projektek koordinálását, az idegennyelv-oktatás fejlesztését célzó feladatokat, és a minisztérium támogatásával benyújtott pályázatok nemzeti önrészének biztosítását, valamint az Európa a Polgárokért Program megvalósítását. | a) közalapítvány b) civil szervezet c) költségvetési szerv d) gazdasági társaság e) jogi személynek minősülő egyéb szervezet f) határon túli természetes személy g) köznevelési és felsőoktatási intézmény. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy időarányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban vagy támogatási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
70 | 400262 | Köznevelés speciális feladatainak támogatása | 1. Az előirányzat a köznevelési szerződések alapján az egyházi jogi személyek, vallási egyesületek, a nemzetiségi önkormányzatok és egyéb nem állami szervezetek által fenntartott köznevelési intézményeket megillető támogatásokra, valamint azok igénylésének és feltételeinek megállapításával, továbbá folyósításával és a felhasználás ellenőrzésével kapcsolatos kiadásokra nyújt fedezetet. | Az F:70 mező 1. pontja tekintetében: a) egyházi jogi személy, vallási egyesület, b) nemzetiségi önkormányzat, és c) magán köznevelési intézmény | Az előirányzat terhére támogatási igény vagy Korm. határozat alapján - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A kötelezettség- vállalási dokumen- tumban meg- határozottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
2. Az előirányzat forrást biztosít 2.1. a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek támogatására, továbbá biztosítja a köznevelés, köznevelés- fejlesztési tevékenységekhez kapcsolódó kutatási és tájékoztatási feladatok, valamint a köznevelés, köznevelés- fejlesztést érintő egyes nemzetközi feladatok finanszírozásának forrását, a diagnosztikus mérés, mérés- értékelés szakmai fejlesztését is; 2.2. az egyes nemzetközi oktatási kötelezettségekkel járó kifizetésekre; 2.3. a köznevelés-fejlesztési stratégia megvalósítása keretében a környezettudatos nevelés programjaira, a köznevelés- fejlesztési stratégiához kapcsolódó egyéb feladatok megvalósítására, a hazai és nemzetközi versenyeken, diákolimpiákon való részvétellel és felkészüléssel kapcsolatos feladatokra, a hazai és nemzetközi versenyek szervezésére; 2.4. a kétoldalú egyezményekben meghatározott nemzetiségi oktatási feladatok támogatásaként az óvónők, tanítók és tanárok nyelvi módszertani továbbképzésére; anyaországi anyanyelvi programokra az iskolás korosztálynak; vendégtanárok fogadására; anyaországi tankönyvek behozatalára; kiküldetéssel kapcsolatos költségekre, továbbá a kétoldalú oktatási csereprogramok, nyelvoktatás fejlesztését célzó együttműködések a közoktatási tapasztalatcseréket lehetővé tevő nemzetközi konferenciák, rendezvények, találkozók támogatására, a nemzetközi oktatási képzési módszertani tapasztalatok cseréjének elősegítésére, anyanyelvi vendégtanár programok támogatására; 2.5. az Útravaló ösztöndíjprogram Út a tudományhoz alprogramja részeként a természettudományok iránt érdeklődő diákok tehetséggondozására - a program során a kutatócsoportot vezető tanár, valamint a diák is ösztöndíjban részesülhet -; 2.6. a pedagógiai szakszolgálati tevékenységekre, a sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő, valamint a tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek, tanulók köznevelésiellátásához kapcsolódó szakmai feladatok megvalósítására, továbbá a - tankerületi, megyei, valamint országos szinten megvalósításra kerülő - konzultatív szakmai tanácskozások, fórumok megtartására is; 2.7. köznevelésért felelős miniszter ágazati irányítási jog- és feladatkörébe tartozó feladatok ellátása érdekében a szükséges elemzések, programfejlesztések, tanügyi, köznevelés-igazgatási koncepciók, szakmai dokumentumok kidolgozásának támogatására, két tanítási nyelvű, nemzetiségi, sajátos nevelési igényű tanulók irányelveinek, egyéb kerettanterveknek a kidolgozására, nevelési-oktatási programok kifejlesztésének | fenntartója. Az F:70 mező 2. pontja tekintetében: a) gazdasági társaság, b) civil szervezet, c) közalapítvány, d) költségvetési szerv, e) Mötv. szerinti önkormányzatok f) nemzetiségi önkormányzat g) nemzetiségi pedagógiai intézet, h) köznevelési intézmény és fenntartója i) felsőoktatási intézmény és fenntartója, j) egyházi jogi személy, k) - amennyiben az elnyert támogatás ösztöndíjra fordítható összeget is tartalmaz - magánszemély l) határon túli szervezet. Az F:70 mező 3. pontja tekintetében: a) civil szervezet, alapítvány b) közalapítvány, c) központi költségvetési szerv, d) egyházi jogi személy, e) gazdasági társaság, egyesülés, f) köznevelési és felsőoktatási intézmény, g) nemzetiségi önkormányzat Az F:70 mező 4. és 5. pontja tekintetében: a) civil szervezet, b) közalapítvány, c) társadalmi szervezet, d) köztestület, e) költségvetési szerv, |
támogatására, a környezeti neveléssel, egészségneveléssel kapcsolatos programok támogatására, valamint a fenti feladatokkal kapcsolatos reprezentációs kiadásokra; 2.8. az Arany János Programok támogatására; 2.9. az Országos Diák Tanács támogatására; 2.10. a tanév rendje rendelet szerinti témahetek megvalósítására; 2.11. az Ökoiskolával és Zöldóvodával kapcsolatos feladatok ellátására; 2.12. az óvodai digitális fejlesztések megvalósítására 2.13. a köznevelési szakmai feladatellátáshoz kapcsolódó és nélkülözhetetlen infrastrukturális fejlesztések költségeire (beruházás előkészítés, beruházás lezárás, azonnali beavatkozás helyreállítás, működőképesség fenntartása céljából). 3. Az előirányzat forrást biztosít az egyházi jogi személyek, nemzetiségi önkormányzatok, valamint az állami intézményfenntartók alatt működő intézményekben új hangszerek vásárlásához, hangszerek cseréjéhez, továbbá a Mindennapos Éneklés Program, és a Kodály Program feladatainak ellátásában vállalt hazai és nemzetközi programok, valamint az ezekkel összefüggő kiadásokhoz történő hozzájáruláshoz. 4. Az előirányzat forrást biztosít a Mindennapos Éneklés Program feladatainak (Éneklő Ifjúság, koncertlátogatások, mentorálási kórusprogram) ellátásához, valamint a szellemi kulturális örökség megőrzéséről szóló Kormányközi Bizottság tagjaként vállalt feladatok támogatása és az ezekkel összefüggő kiadásokhoz történő hozzájáruláshoz. 5. Az előirányzat a határon túli magyarság identitásának erősítéséhez, a szülőföldön való boldoguláshoz, valamint az alábbiakban részletezett köznevelési feladatok, programok ellátásához nyújt fedezetet és biztosít hozzájárulást: 5.1. a magyarországi és szülőföldi pedagógus- továbbképzések, nyári akadémiák támogatása; 5.2. a határon túli magyar köznevelés szakmai szervezeteinek és intézményrendszerének: módszertani központok, pedagógus szövetségek, egyesületek működésének, fejlesztésének, programjainak támogatása; 5.3. a határon túli magyar tankönyvírás elősegítése, fejlesztése, a tankönyves műhelyek munkájának támogatása, magyarországi tankönyvek biztosítása; 5.4. szülőföldi és magyarországi tanulmányi versenyek, táborok, szaktáborok, valamint a köznevelés minőségi javítását célzó egyéb programok támogatása; 5.5. a nyugati szórvány, a diaszpóra anyanyelv- és identitás- megőrzésére, -fejlesztésére vonatkozó projektek, így a pedagógusok, | f) egyházi jogi személy, g) gazdasági társaság, h) egyesülés, i) Mötv. szerinti önkormányzat és társulásai, j) nemzetiségi önkormányzat, k) természetes személy, l) köznevelési és felsőoktatási intézmény, m) határon túli szervezet, intézmény, n) határon túli egyház. Az F:70 mező 6. pontja tekintetében a Nemzeti Pedagógus Kar. Az F:70 mező 7. pontja tekintetében a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv. Az F:70 mező 8. pontja tekintetében a) nevelési-oktatási intézmény, b) köznevelési intézmény, c) szakképző intézmény, d) köznevelési és szakképzési intézmény- fenntartó. Az F:70 mező 9. pontja tekintetében a) helyi önkormányzat, b) helyi önkor- mányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézmény, c) gazdasági társaság, d) egyházi jogi személy, vallási egyesület, |
oktatók továbbképzésének, oktatási segédanyagok és tankönyvek készítésének, mobilitási programok támogatása; 5.6. a magyarországi köznevelésben sajátos nevelési igényűként részt vevő határon túli diákok ösztöndíjának biztosítása; 5.7. a köznevelésért felelős minisztérium, valamint a szomszédos államok között megkötött nemzetközi kétoldalú munkatervek alapján ellátandó közneveléssel összefüggő feladatok megvalósítása; 5.8. a tehetséggondozás, valamint a tanórán kívüli, identitást erősítő oktatási programok támogatása; 5.9. a szomszédos államokban élő magyar kisebbséggel kapcsolatos kutatásokat folytató magyarországi és határon túli szervezetek programjainak támogatása; 5.10. a szórványban folyó oktatási tevékenység támogatása; 5.11. a határon túli magyar szakmai szervezetekkel való kapcsolattartás, tanácskozások, konferenciák, a Külhoni Magyar Oktatási Tanács, a Külhoni Magyar Közoktatási Bizottság, a Külhoni Magyar Tankönyv- és Taneszköz Bizottság működtetésének biztosítása; 5.12. határon túli magyar köznevelés infrastruktúrájának fejlesztése. 6. Az előirányzat az Nkt. 63/H. § (1) bekezdés a) pontja szerint támogatást nyújt a Nemzeti Pedagógus Kar, mint köztestület működéséhez és feladatainak megvalósításához, így az etikai kódex megalkotásával, az Nkt. 4. § 15. pontja szerinti közösségi szolgálat megszervezésének ellenőrzésével, valamint az ezzel kapcsolatos tanácsadó, információs tevékenység működtetésével kapcsolatos feladataihoz, biztosítva a szakmai partneri együttműködés kereteit az ágazat és a pedagógus társadalom között, elősegítve a köznevelési rendszer szakmai egységét. 7. A központi adatszolgáltatáshoz, a diákigazolvány online igényléséhez, a Köznevelési Regisztrációs És Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA), valamint az ezek működtetésével összefüggő kiadásokhoz történő hozzájárulás. 8. Nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény és szakképző intézmény működési kiadásainak biztosítása. 9. Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a) pontja szerinti nevelési-oktatási intézmény felújítási, valamint beruházási feladatainak támogatása. | e) költségvetési szerv, f) közalapítvány, alapítvány, egyesület. |
71 | Szociális, gyermekvédelmi, gyermekjóléti és fogyatékos személyek esélyegyenlőségét elősegítő célelőirányzatok | |||||||||||||
72 | 244201 | Szociális célú nem állami humánszolgáltatások támogatása | Az előirányzat az egyházi és más nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézmények működési kiadásainak támogatására szolgál. A támogatás igénylésének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének rendjét az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Átr.) határozza meg. | a) egyházi jogi személy b) civil szervezet c) közalapítvány d) nemzetiségi önkormányzat e) gazdasági társaság egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - közigazgatási határozat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Időarányosan vagy teljesítmény- arányosan részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | ||
73 | 385606 | Egyéb szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások sajátos finanszírozása | 1. A pályázati úton 3 éves befogadásra került utcai szociálismunka-szolgálatok, alacsonyküszöbű szolgálatok, a krízisellátás pályázati úton történő támogatása a Tkr.-ben foglaltak alapján. 2. A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság által már megkötött, és jövőben kötendő ellátási szerződéseinek, valamint az állami feladat ellátás átvállalásához kapcsolódó egyedi támogatás forráskeretét biztosítja. 3. A jogszabályban meghatározott hajléktalanellátó intézmények kiegészítő feladatainak pályázat útján történő támogatása, az intézmények felújítási kiadásaihoz való hozzájárulás, szolgáltatások fejlesztése, kiegészítő programok költségeihez, valamint téli krízisidőszak megnövekedett feladatainak ellátásához támogatás nyújtása, továbbá a lebonyolítási díj fedezete. Az előirányzat továbbá fedezetet biztosít a hajléktalanság problémájának leküzdését szolgáló, a hajléktalanellátást kiegészítő programok kivitelezéséhez, speciális hajléktalanfeladatok, továbbá a hajléktalan embereket ellátó intézményrendszerrel kapcsolatos feladatok ellátásához költségvetési támogatás formájában. | a) civil szervezet b) költségvetési szerv c) jogi és természetes személy d) egyházi jogi személy e) Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai f) nemzetiségi önkormányzat g) egyéni vállalkozó h) szövetkezet. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Az F:73 mező 1. pontja tekinteté- ben a Slachta Margit Nemzeti Szociál- politikai Intézet (a továb- biakban: NSZI) | Igénybe vehető. | - | ||
74 | 346473 | Szociális humánszolgáltatók, köztestületi szociális intézmények részére biztosított szociális- és gyermekvédelmi ágazati pótlék, és egyéb ágazati bérrendezéssel összefüggő támogatások | Az előirányzat a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet] alapján pótlékok és annak szociális hozzájárulási adójához biztosít fedezetet. Az előirányzat biztosít továbbá fedezetet a 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet alapján elrendelt, a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézményeket fenntartó központi, köztestületi költségvetési szervezetek részére előírt pótlékok és annak szociális hozzájárulási adójához. | a) egyházi jogi személy b) civil szervezet c) közalapítvány d) országos nemzetiségi önkormányzat e) területi vagy települési nemzetiségi önkormányzat f) gazdasági társaság g) egyéni vállalkozó h) köztestületi szerv | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat vagy közigazgatási hatósági határozat alapján - költség- vetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték. köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
Az előirányzat által biztosított költségvetési támogatás igénylésének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének rendjét az Átr. szabályozza. | ||||||||||||||
75 | 385595 | Egyes szociális, gyermekvédelmi, gyermekjóléti és fogyatékos személyek esélyegyenlőségét elősegítő ágazati szakmai programok támogatása | 1. Az előirányzat a szociális ágazat területét előmozdító rendezvények, sajtótermékek, tájékoztatási tevékenységek, programok, szolgáltatások, projektek, korszerű felszerelések, eszközök beszerzését, továbbá szociális ágazati szakmai feladatok támogatását finanszírozza. 2. Az előirányzat célja a megváltozott munkaképességű emberek munkaerő- piaci integrációját elősegítő programok támogatása, a megváltozott munkaképességű emberek munkahelyeinek létrehozását és megőrzését célzó támogatás nyújtása, a társadalom és a munkáltatók érzékenyítésének, védett munkahelyeken előállított javak piacra jutásának támogatása. Az előirányzat célja továbbá kutatások, adatgyűjtések, szakmai programok egyedi támogatása. 3. Az előirányzat célja a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások és innovatív fejlesztések működési és beruházási tárgyú támogatása, valamint szociális gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatási, fejlesztési tevékenységhez kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi tevékenységhez kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi tevékenységek végzése, programok, pályázati programok, képzések, szakértői díjak, kiadványok, rendezvények, szervezetek támogatása. 4. Az előirányzat szolgál az egyes otthonteremtési állami feladatok karitatív szervezetek általi átvállalásáról szóló 2021. évi LXXXVI. törvény alapján, az egyes karitatív szervezetek otthonteremtési célú szociális, segítő szolgáltató tevékenységének támogatására. 5. Az előirányzat célja a szociális terület szakmatámogatási feladatainak, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben előírt egyházi módszertani feladatok támogatása. 6. Az előirányzat a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló 102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet szerinti személygépkocsi szerzési és átalakítási, egyéb jármű szerzési támogatás nyújtására szolgál, mely a közlekedésükben akadályozott és egyéb fogyatékossággal élő személyek közlekedését, azáltal társadalmi reintegrációját segíti elő, valamint biztosítja a postai szolgáltatási díjat. | a) civil szervezet, b) közalapítvány, c) költségvetési szerv, d) köztestület, e) egyházi jogi személy, f) gazdasági társaság, g) egyesülés, h) egyéni vállalkozó, i) egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, j) határon túli természetes személy, k) jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, l) az Mötv. szerinti önkormányzatok, azok társulásai és költségvetési szervei | Az előirányzat terhére támogatási igényalapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben történő kifizetéssel. | Az F:75 mező 1-5. és 7-8. pontjai tekintetében a költségvetési támogatás biztosítását szolgáló kötelezettség- vállalási doku- mentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Az F:75 mező 5. és 9. pontja tekinteté- ben: NSZI | Igénybe vehető, kivéve az F:75 mező 5. és 9. pontja tekinte- tében. | - |
7. Az előirányzat célja a gyermekvédelmi szakellátási intézmények, nevelőszülői hálózatok, javítóintézetek fejlesztése, egyes módszertani feladatok ellátása, fejlesztéseket megalapozó felmérések készítése, a különleges és speciális gyermekotthonok, területi gyermekvédelmi szakszolgálatok, javítóintézetek, valamint gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatást végző szervezetek innovatív programjainak támogatása, valamint önkormányzatok, civil szervezetek, egyházi és szakmai szervezetek szakmafejlesztési céljainak támogatása, szakmai kiadványok kiadása, terjesztése, gyermekvédelmi, gyermekjóléti szakmai feladatok támogatása. 8. Az előirányzat célja a fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ Egyezmény, valamint az Országos Fogyatékosságügyi Program végrehajtása keretében az érintettek önálló életvitelét segítő programok, a fogyatékos személyek érdekében végzett hiánypótló szolgáltatások költségvetési támogatása, önálló életvitelt segítő kutyák kiképzésének támogatása, szülősegítő szakmai programok támogatása, fogyatékos személyt nevelő családok otthonában szakszerű felügyeletet biztosító szolgáltatás támogatása, gépjárműbeszerzés, jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek támogatása, elemi látásrehabilitáció szolgáltatást nyújtó szervezetek teljesítményalapú támogatása, fogyatékos személyeket ellátó otthonok kiegészítő támogatása, fogyatékossággal élők országos, regionális és helyi szervezeteinek és szakmai programjainak támogatása, pályázati lebonyolítási költségek finanszírozása, kérelem alapján fogyatékosságügyi feladatok, szakmai vagy beruházási, felújítási programok, projektek támogatása. 9. Az előirányzat célja a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvény, illetve a jelnyelvi tolmácsszolgálatok működésének és a jelnyelvi tolmácsszolgáltatás igénybevételének feltételeiről szóló 62/2011. (XI. 10.) NEFMI rendelet alapján a fogyatékossággal élő személyek részére jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek pályázati úton történő támogatása; fogyatékosságügyi szakmai programok kezelő szervi feladatainak támogatása. | ||||||||||||||
76 | 059811 | Gyermekvédelmi Lakás Alap | Az előirányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény alapján a nevelésbe vételből a nagykorúvá válással kikerült fiatal felnőttek számára megállapított otthonteremtési támogatással kapcsolatos bevételeket és kiadásokat, valamint a postaköltséget tartalmazza. | a) természetes személy b) központi költségvetési szerv c) gazdasági társaság | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - közigazgatási határozat szerint - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben történő kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
77 | 265967 | Fejlesztő foglalkoztatás támogatása | Szociális intézményi jogviszonya alapján ellátásban vagy szolgáltatásban részesülő személyek munkarehabilitációs célú fejlesztő foglalkoztatása támogatás biztosításával. | a) civil szervezet b) költségvetési szerv c) magyarországi székhelyű jogi személyek és cég d) egyházi jogi személy e) Mötv. szerinti önkormányzatok, azok társulásai és költségvetési szervei f) egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, történő kifizetéssel. | - | A z Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | NSZI | - | - | ||
78 | 295313 | Egyes szociális és fogyatékossággal élők társadalmi szervezeteinek támogatása | 1. Az előirányzat célja a) az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége és tagszervezetei, b) a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége és tagszervezetei, c) a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége és tagszervezetei, d) a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és tagszervezetei, e) a Magyar Szervátültetettek Országos Sport, Kulturális és Érdekvédelmi Szövetsége és tagszervezetei, f) az Autisták Országos Szövetsége és tagszervezetei, g) a Siketvakok Országos Egyesülete, h) az Értelmi Sérülteket Szolgáló Társadalmi Szervezetek és Alapítványok Országos Szövetsége és tagszervezetei i) a Dévény Anna Alapítvány, j) a Kézenfogva Alapítvány, k) a Pszichiátriai Érdekvédelmi Fórum, l) az Afázia Egyesület és m) a Démoszthenész Beszédhibások és Segítőik Országos Érdekvédelmi Egyesülete működésének, valamint a célcsoport érdekében végzett szakmai programjaik támogatása. 2. Karitatív tevékenységeket végző szervezetek, egyházi szeretetszolgálatok kiemelt programjainak, speciális, innovatív szociális szolgáltatások fejlesztésének támogatása. Különösen adománygyűjtés, segítségnyújtás, segélycsomag-készítés, ruha- és élelmiszerosztás, étkeztetés, katasztrófahelyzetben krízisellátás és helyreállítás, börtönmisszió, jogi tanácsadás, speciális és innovatív programok, projektek működtetése. A szervezetek támogatása kiterjed a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátórendszer működtetésére, fejlesztésére. | a) civil szervezet b) közalapítvány c) egyházi jogi személy d) bevett egyház és belső egyházi jogi személye | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
79 | Egészségügyi ágazati előirányzatok | - - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
80 | 386706 | Egészségügyi ellátási és fejlesztési feladatok | 1. Az előirányzat célja a határon túli magyarok egészségügyi ellátásának támogatása az egészségbiztosítási alap előirányzatainak kezelő szervével közreműködésében. 2. A Magyar Orvosi Kamara, a Magyar Gyógyszerészi Kamara, valamint a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (a továbbiakban együttesen: Kamarák) a tagjaival szembeni, etikai vétség tárgyában lefolytatandó eljárásokkal összefüggésben szükséges többletforrások biztosítása. A Kamarák támogatása a rendelkezésre álló keretösszegből tagságarányosan történik, az adott kamara által lefolytatandó etikai eljárások becsült arányszámainak egyidejű figyelembevétele mellett. 3. Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: EÜtv.) 207. § (2) bekezdése alapján a donor jogosult az adományozással kapcsolatos jövedelem kiesésének, valamint az adományozásról szóló nyilatkozat megtételével és az utazással összefüggésben ténylegesen felmerült, igazolt - társadalombiztosítási jogviszonya alapján nem fedezett - költségeinek megtérítésére. A forrás felhasználása az egészségbiztosítási alap előirányzatainak kezelő szervén keresztül történik. 4. Az előirányzat terhére kerül biztosításra az egészségpolitikai területen jelentkező évközi kiemelt szakmai feladatok támogatása. 5. Az előirányzat terhére kerül biztosításra a Családbarát Szülészet Pályázati Program forrása. 6. Az egészségügy prevenciós kapacitásainak megerősítéseként létrejövő Egészségfejlesztési Irodákban (a továbbiakban: EFI) cél és ez által feladat az EFI illetékességi területéhez tartozó teljes lakosság testi és lelki egészségi szükségleteinek, igényeinek megfelelő, az egészséggel összefüggő egyéni képességek fejlesztése, az egészséget szolgáló magatartásminták kialakítása, valamint fenntartása. Az EFI tudományos bizonyítékokkal alátámasztott hatékony (a lakosság részére térítésmentes) intervenciókat alkalmazva, állapotfelméréssel, egészségfejlesztő és életmódváltó programok megvalósításával egyrészt személyes tanácsadási rendszeren keresztül, másrészt közösségi egészségfejlesztési szolgáltatások megvalósításával támogatja klienseit. Az előirányzat felhasználásának célja az EFI-hálózat működésének támogatása. | Az F:80 mező 1. és 3. pontja tekintetében: egészség-biztosítási alap előirányzatai- nak kezelő szerve. Az F:80 mező 2. pontja tekintetében: Kamarák. Az F:80 mező 4., 6-8., 12. pontja tekintetében: a) civil szervezet, b) költségvetési szerv, c) jogi és természetes személy, d) egyházi jogi személy, e) Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai, f) nemzetiségi önkormányzat, g) egyéni vállalkozó, h) szövetkezet, i) határon túli szervezet, j) határon túli civil szervezet, k) határon túli egyesület, l) határon túli egyház. Az F:80. mező 5. pontja tekintetében: központi költségvetési szerv. Az F:80. mező 9. pontja tekintetében: a) egyházi jogi személy, b) civil szervezet. Az F:80 mező 10., 15., 16. pontja tekintetében: a) költségvetési szerv, b) Mötv. szerinti önkormányzatok, c) egyházi jogi személy. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | Az F:80 mező 9. és 16. pontjai tekintetében a költségvetési támogatás biztosítását szolgáló kötelezettség- vállalási dokumentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | |||
7. Az előirányzat felhasználásának célja a HCV-fertőzés szempontjából magas kockázatú munkakörben dolgozó, foglalkozásuknál fogva HCV- expozíciónak kitett egészségügyi dolgozók térítésmentes szűrése és a kiszűrtek számára ingyenes hatékony kezelés biztosítása. 8. Az új nemzeti program célja a daganatok kialakulásáért felelős gének vizsgálata és azonosítása, a rájuk ható kombinált, precíziós kezelések kifejlesztése. Ezen túlmenően olyan új genomikai panelek kialakítása, amelyek hatékonyan alkalmazhatók a daganatok korai diagnózisára, a terápiás kezelés hatékonyságának nyomon követésére. 9. Az előirányzat felhasználásának célja az egyházi fenntartású egészségügyi intézmények kiegészítő támogatása az egyházak hitéleti és közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló 1997. évi CXXIV. törvény 6. § (2) bekezdése alapján. 10. Az előirányzat felhasználásának célja a nővérek lakhatási körülményeinek javítása, nővérszálló fejlesztése. 11. Az előirányzat biztosítja a Közép- és Kelet- európai Onkológiai Akadémia Alapítvány vonatkozásában az Eütv. 151/A. §-ában meghatározott alapítványi célok megvalósításához, valamint az Közép- és Kelet-európai Onkológiai Akadémia Alapítvány működésével összefüggő feladatok ellátása érdekében szükséges források fedezetét. 12. A kábítószer és egyéb szenvedélybetegségek megelőzéséhez és kezeléséhez kapcsolódó célok és feladatok megvalósítása univerzális, célzott és javallott prevenciós programok támogatása a különböző színtereken. Az előirányzat további célja a Kábítószerügyi Egyeztető Fórumok - helyi szintű szakmai konzultációs munkacsoportok - működésének biztosítása, a helyi cselekvési tervek előkészítésének és megvalósításának támogatása. Az előirányzat fedezetet nyújt azon beavatkozások, fejlesztések előmozdítására, melyek hozzájárulnak a szenvedélybetegek felépülési folyamatának támogatásához. 13. A biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény 41. §-a, valamint a járóbeteg-ellátás keretében rendelt gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök és gyógyfürdőellátások árához nyújtott támogatások elszámolásáról és folyósításáról szóló 134/1999. (VIII. 31.) Korm. rendelet 6/C. §-a és 6/D. §-a alapján működési célú | Az F:80. mező 11. pontja tekintetében: Közép- és Kelet- európai Onkológiai Akadémia Alapítvány. Az F:80. mező 13. pontja tekintetében: közforgalmú gyógyszertárat működtető vállalkozás. Az F:80. mező 14. pontja tekintetében: egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy. Az F:80. mező 17-18. pontja tekintetében: egyházi jogi személy. Az F:80. mező 19. pontja tekintetében: a) központi költségvetési szerv, b) egyházi jogi személy, c) egyházi felsőoktatási intézmény |
támogatásra jogosult kisforgalmú gyógyszertárat működtető vállalkozások támogatása, valamint - figyelemmel arra, hogy az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény értelmében a költségvetési támogatási igények fedezetét a jogosultság keletkezési évének december 31 -ét követő 5. év végéig biztosítani kell - a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz utólagosan benyújtott igénylések alapján a jogosultak számára nyújtandó működési célú támogatás fedezetének biztosítása. 14. Az előirányzat biztosítja a közforgalmú gyógyszertárakban a gyógyszerészi tulajdonarány növelésének elősegítéséről szóló 212/2013. (VI. 19.) Korm. rendelettel bevezetett Patika Hitelprogram fedezetét. 15. Az előirányzat célja az államilag támogatott szakorvos képzéshez kapcsolódó támogatások biztosítása: a) az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzési rendszerről szóló 122/2009. (VI. 12.) Korm. rendelet alapján a szakorvosjelölt munkáltatójának, valamint a képzést koordináló egyetemeknek folyósítandó, a képzésben részvétellel, valamint a foglalkoztatással összefüggő támogatás fedezete, b) az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzési rendszerről, a Rezidens Támogatási Program ösztöndíjairól, valamint a fiatal szakorvosok támogatásáról szóló 162/2015. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján a szakképzést koordináló egyetemek részére a képzéssel összefüggésben biztosítandó támogatások fedezete. 16. Az előirányzat felhasználásának célja a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza és a Budai Irgalmasrendi Kórház közös fejlesztése, a kórházi infrastruktúra javítása, családbarát környezet kialakítása és az egészségügyi ellátások fejlesztése. 17. Az előirányzat felhasználásának célja a Betegápoló Irgalmasrend egyes projektjeinek támogatása, így különösen a) a Betegápoló Irgalmasrend Budai Irgalmasrendi Kórház 1027 Budapest, Frankel Leó út 54. alatti székhelyű telephelye komplex felújítása, b) a Betegápoló Irgalmasrend Budai Irgalmasrendi Kórház 2600 Vác, Március 15. tér 7-9. (2943/4 hrsz.) alatti telephelye bővítése és felújítása, c) a Betegápoló Irgalmasrend 7621 Pécs, Irgalmasok utcája 1. (17458/1 hrsz.) alatti Pécsi Háza épületének energiahatékonysági célú felújítása, |
valamint d) a Betegápoló Irgalmasrend által Hajós városban alapítandó szociális létesítmény kialakításához és az erre rendelkezésre bocsátott 6344 Hajós, Jókai Mór u. 4. (884/4 hrsz.) alatti ingatlan felújítása. 18. Az előirányzat a Budapesti Szent Ferenc Kórház fejlesztéséről, valamint az ehhez szükséges források biztosításáról szóló 1781/2017. (XI. 7.) Korm. határozat alapján forrást biztosít a Budapesti Szent Ferenc Kórház komplex kardiológiai rehabilitációs szakkórházzá alakítása érdekében. 19. Természetes fogamzássegítés: A részfeladat forrást biztosít az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Anna Joachim program, a Katolikus Szeretetszolgálat Természetes gyermekáldás program, valamint a Budai Irgalmasrendi Kórház Keresztény Családi Centruma természetes fogamzássegítő tevékenységének támogatására. | ||||||||||||||
81 | 343684 | Egészségügyi intézmények fejlesztése és rendkívüli támogatása | A Országos Kórházi Főigazgatóság (a továbbiakban: OKFŐ), továbbá a középirányítói jogkörébe tartozó egészségügyi intézmények, valamint rábízott vagyona részét képező részesedéssel működő gazdasági társaság használatában lévő ingatlanok/épületek, elhasználódott tárgyi eszközök - gépek, berendezések, orvosi műszerek, technikai eszközök, energetikai, épületgépészeti, informatikai berendezések - eredeti állagának helyreállítása, felújítása, korszerűsítése, valamint egyéb rendkívüli fenntartói támogatás, tulajdonosi hozzájárulás biztosítása, valamint a fenntartható működést célzó szakmai, gazdasági és strukturális intézkedések támogatása. | Az OKFŐ, valamint az OKFŐ középirányítói jogkörébe tartozó egészségügyi intézmények és a rábízott vagyon részét képező részesedéssel működő gazdasági társaságok. | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben történő kifizetéssel. | A költségvetési támogatás biztosítását szolgáló kötelezettség- vállalási dokumentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | ||
82 | 368628 | Nemzeti Népegészségügyi Stratégiával összefüggő feladatok | 1. Az előirányzat felhasználásának célja a legnagyobb egészségveszteségeket okozó krónikus nem fertőző megbetegedésekhez kapcsolódó, kiemelten a Nemzeti Egészségügyi Programok 2019-2030, azaz a Nemzeti Rákellenes Program, Nemzeti Keringési Program, Nemzeti Mozgásszervi Program, Nemzeti Mentális Program, Nemzeti Gyermekegészségügyi Program népegészségügyi intézkedései megvalósításának támogatása. 2. Az előirányzat felhasználásának célja továbbá az egészségügyi ágazat szakmapolitikai szempontból indokolt egyéb népegészségügyi céljainak támogatása, úgymint a) a főbb betegségek, sérülések, halálokok megelőzése, gyakoriságának csökkentése, b) a dohányzás visszaszorítása, c) az alkohol- és drogprevenció, d) az egészséges életmód népszerűsítése, a kapcsolódó programok támogatása, e) az egészséges táplálkozási szokások | a) civil szervezet b) költségvetési szerv c) jogi és természetes személy d) egyházi jogi személy e) Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai f) nemzetiségi önkormányzat g) egyéni vállalkozó h) szövetkezet | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben történő kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
elterjesztése, f) az aktív testmozgás elterjesztése, g) a közegészségügyi és járványügyi biztonság fokozása, h) a szűrővizsgálatok népszerűsítése, feltételei biztosítása, i) a betegségek korai felismerését célzó intézkedések megvalósításának, j) a transzlációs kutatások eredményei lakossági implementálásának elősegítése. | ||||||||||||||
83 | 295302 | Egészségügyi társadalmi, civil és nonprofit szervezetek működési támogatása | 1. A Magyar Vöröskeresztről szóló 1993. évi XL. törvényben meghatározott, az alapszabályukban vállalt feladatok alapján a Magyar Vöröskereszt munkájának támogatása a szervezet kiemelt központi és koordinációs feladatainak ellátására és működtetésére, nemzetközi kapcsolattartásra, megyei és fővárosi szervezetek által végzett feladatok ellátására, működtetésére szolgál az alábbiak szerint: a) képzési tevékenységek; b) a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt hálózatának fejlesztése, programjainak támogatása (országos találkozó, országos HIV/AIDS prevenciós verseny megrendezése, ifjúsági önkéntesek oktatása); c) nemzetközi tevékenység, együttműködés a brüsszeli Európai Unió Irodával, valamint nemzetközi keresőszolgálat működtetése, kapcsolattartás 45 külföldi társszervezettel; d) véradásszervezés az Országos Vérellátó Szolgálattal kötött Együttműködési Megállapodás alapján; e) elsősegélynyújtási programban részvétel (különösen közúti járművezető jelöltek vizsgáztatása, Országos Elsősegélynyújtó Verseny megrendezése, az elsősegélynyújtás Világnap megszervezése, lebonyolítása); f) szociális programok szervezése (különösen családvédelmi programok, kirándulások, táborok, "Együtt a jövőért" program); g) katasztrófasegélyezés (hazai és külföldi országok özön- és árvíz, valamint a hazai belvíz okozta katasztrófák károsultjainak megsegítése). 2. Az előirányzat célja továbbá a Magyar Rákellenes Liga tevékenységének támogatása: a) széles körű felvilágosítás és a személyes tanácsadás, ezzel segítve a rákbetegeket a gyógyulásban, valamint az egészséges embereket a rák megelőzésében, b) az elkötelezett civilek bevonásával az egészség fontosságáról szóló tájékoztatás, c) a nehezen megközelíthető régiókba szűrőbuszok indítása, d) betegklubok szervezése a rákkal küzdők számára, e) akkreditált továbbképzések szervezése. 3. Az előirányzat fedezetet biztosít a Transzplantációs Alapítvány támogatása érdekében, amelynek célja aktív ismeretterjesztő tevékenység végzésének | a) civil szervezet, egyesület b) egyházi jogi személy c) közalapítvány | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
elősegítése a társadalom, a betegek, valamint az egészségügyi dolgozók körében. 4. Az előirányzatból költségvetési támogatás biztosítható a Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége (a továbbiakban: MOTESZ) részére, amely szervezet az orvosok és fogorvosok szakmai és tudományos egyesületei és társaságai, valamint az azokhoz közvetlenül kapcsolódó természet- és társadalomtudományi társaságok és egyesületek társulásán alapuló szövetsége. A költségvetési támogatás terhére a MOTESZ vállalja a vezető testületek, szakmai bizottságok működtetését. 5. Az előirányzat biztosítja a balatoni sürgősségi vízimentés tárgyévi működésének fenntarthatóságát költségvetési támogatás formájában. 6. Az előirányzat terhére kerül biztosításra az egészségpolitikai területen jelentkező évközi kiemelt szakmai feladatok támogatása. 7. Az előirányzat biztosítja az Egy Csepp Figyelem Alapítvány költségvetési támogatásának fedezetét, amelynek célja a "Belevalók" oktatási program működtetése, valamint az alapítvány egyéb tevékenységeinek ellátása. 8. Az előirányzat a Magyar ILCO Szövetség Kaposvár támogatásán keresztül hozzájárulást biztosít a) a sztómával élők érdekvédelmének ellátásához, utóápolásuk megszervezéséhez, egészségvédelmi továbbképzéséhez, rehabilitációjuk elősegítéséhez; b) sztómás fiatalok nyári üdültetéshez; c) tanácsadó szolgálat fenntartásához, az önkéntesek képzéséhez; d) nemzetközi kongresszusokon való részvételhez, konferencia szervezéséhez; e) az "ILCO Hírmondó" megjelentetéséhez; f) sorstársi beteglátogatás szervezéséhez. 9. Az előirányzat forrást biztosít a Magyar Gyermekonkológiai Hálózat által fenntartott gyermekkori daganatos betegségek kiindulására, kiterjedésre és szövettani típusára, prognosztikai faktoraira, a kezelés módjára és eredményességére, valamint a beteg további sorsára, késői utánkövetésére vonatkozó adatokat összegző Országos Gyermektumor Regiszter működtetéséhez. 10. Az előirányzat forrást biztosít a speciális egészségügyi problémákkal sújtott egyének és családjaik pszichoszociális gondozását és rehabilitációját végző Katolikus Szeretetszolgálat Lelki Rehabilitációs Otthona alapfeladatainak ellátásához kapcsolódó működési kiadások részbeni támogatásához. |
11. Az előirányzat felhasználásának további célja a Rákbetegek Országos Szervezete tárgyévi működésének támogatása az alábbi szakmai feladatok mentén: a) a magyarországi rákbetegek érdekeinek országos képviselete, érdekérvényesítése; b) a rákbetegek hazai egyesületeinek, klubjainak összefogása és meghatározott témakörökben közvetlen segítése; c) a rákbetegséggel, a rákbetegek életével kapcsolatos széles körű szemléletformálás; d) a rákbetegek kellő mértékű, humánus és szakszerű tájékoztatása, jogaik megismertetése, érdekképviselete; e) segítő szolgáltatások biztosítása. 12. Az előirányzat további célja a "Gézengúz Alapítvány a Születési Károsultakért" alapítvány által a születési károsultakért vállalt közfeladat ellátásának költségeihez való hozzájárulás. | ||||||||||||||
84 | 359462 | Peres ügyek | Az előirányzat felhasználásának célja az egészségügyi ágazatnál folyamatban lévő peres eljárások éves kalkulált járulékos költségei - kártérítési és cafetéria tárgyú peres eljárások kifizetéseinek biztosítása (ideértve az OKFŐ-nél lévőket is). | a) költségvetési szerv, b) gazdasági társaság | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
85 | 400273 | Gazdasági társaságok által ellátott feladatok támogatása | Az előirányzatról támogatás biztosítható 1. a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok működésének támogatására, valamint 2. a minisztériummal közszolgáltatási szerződést kötött gazdasági társaságok által ellátott szakmai feladatok megvalósítására | a) a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaság b) közszolgáltatási szerződéssel rendelkező gazdasági társaság | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támogatói okirat alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
2. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez
"2. melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez
A XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezet 2022. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Támogatási előleg | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyo- lító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete |
2 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
3 | Gazdaság újraindítását szolgáló belügyi fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
4 | 352051 | Egészséges Budapest Program | Az előirányzat célja a fővárosi és Pest megyei egészségügyi alap- és szakellátások fejlesztése, az érintett intézmények infrastrukturális megújítása, a betegbiztonság és betegelégedettség növelése, a lakosság ellátási színvonalának emelése, a szolgáltatásokhoz való hozzáférés megkönnyítése, valamint kiemelten a sürgősségi esetek hatékonyabb ellátása érdekében, a szakellátási feladatokat a legmagasabb ellátási szinten és folyamatosan nyújtani képes központok kialakítása, továbbá a fejlesztésekhez kapcsolódó eszközbeszerzési és tervezési feladatok biztosítása. | a) költségvetési szerv, b) civil szervezet, c) egyházi jogi személy, d) gazdasági társaság, e) helyi önkormányzat, f) társulás, g) egészségügyi köztestület, h) közalapítvány, i) egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támo- gatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A kötelezettség- vállalási dokumen- tumban meghatáro- zottak szerint | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - | |||
5 | 379395 | 2019-2027 közötti idegen nyelvi stratégia megvalósítása | Az előirányzat forrást biztosít az idegen nyelvi programmal összefüggő feladatok (pályáztatás lebonyolítása, központi koordinációs és informatikai feladatok elvégzése és a kedvezményezettek ösztöndíjként történő támogatása, biztosításuk finanszírozása, külföldi nyelviskolák, oktatási intézmények támogatása) ellátására. | a) közalapítvány, b) a belügy- miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv, c) határon túli természetes személy, d) határon túli egyesület, e) határon túli szervezet, f) határon túli intézmény, g) külföldi személy, h) külföldi szervezet, i) határon túli egyházi intézmény, j) határon túli és magyarországi köz- és felsőoktatási intézmény | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján - támo- gatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - |
6 | 264923 | Megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásának támogatása | A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásának és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó fejlesztésének megvalósítása a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók akkreditációjáról, valamint a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásokról szóló 327/2012. (XI. 16.) Korm. rendelet szerint nyújtott támogatás biztosításával. | a) civil szervezet, b) gazdasági társaság, c) egyházi jogi személy, d) jogszabály alapján jogi személynek nem minősülő egyéb szervezet e) egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan, vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Budapest Főváros Kormány- hivatala | - | - | ||
7 | 374373 | Köznevelési intézmények felújítása, beruházása | Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a)-k) pontjában felsorolt köznevelési intézmények felújítási, valamint beruházási feladatainak támogatása. | a) helyi önkormányzat, b) helyi önkormányzat által fenntartott nevelési- oktatási intézmény, c) a belügyminiszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv, d) közalapítvány, e) alapítvány, f) egyesület, g) egyházi jogi személy, h) egyházi jogi személy által fenntartott nevelési-oktatási intézmény, i) nemzetiségi önkormányzat, j) nemzetiségi önkormányzat által fenntartott nevelési- oktatási intézmény | Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan, vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
8 | 387617 | Öntözési alap- infrastruktúra fejlesztése | A kormány öntözésfejlesztést célzó intézkedései alapján a magyarországi öntözéses gazdálkodás elősegítésére a vízkínálati oldal fejlesztése megvalósulhat. Az előirányzat célja az öntözési célt szolgáló vízgazdálkodási rendszerek fejlesztése, az infrastrukturális feladatok végrehajtása (a meglévő rendszerek rekonstrukciója), eszközbeszerzés, humán erőforrás fejlesztése. Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv az irányított költségvetési szervek részére továbbadhatja. | központi költségvetési szerv | Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel, támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben vagy - idő- arányosan, vagy teljesítmény- arányosan - részletekben. | - | - | - | - | - |
"
3. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez
1. A 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat F:3 mezője helyébe a következő mező lép:
(f) | |
(3) | "A miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó, európai uniós vagy nemzetközi forrásból támogatott projektek - ideértve az Európai Unió által közvetlenül társfinanszírozott projekteket is -, támogatási programok, konstrukciók megvalósításához, előkészítéséhez, pályáztatásához, illetve európai uniós vagy nemzetközi stratégiákban megfogalmazott elvárásokhoz történő alkalmazkodást, feladatoknak való megfelelést elősegítő pilotjellegű projektekhez és az Európai Unió vagy nemzetközi szervezet által meghatározott tagállami feladatok hatékony ellátásának előkészítéséhez kapcsolódó költségek finanszírozásához: 1. likviditási támogatás nyújtható a kiadások megelőlegezésére, 2. vissza nem térítendő támogatás nyújtható a) Az el nem számolható költségek finanszírozására (ideértve különösen az el nem számolható általános forgalmi adó összegét és - a Belügyi Alapok támogatásait érintően elrendelt pénzügyi korrekciók, működési költség, valamint az eredeti projektben megvalósított fejlesztés vagy beruházás fenntartási, üzemeltetési költségeinek kivételével - az Európai Bizottság vagy egyéb, a támogatás jogszerű felhasználásának ellenőrzésére jogszabály alapján felhatalmazott szerv által elrendelt visszafizetési kötelezettségek összegét, a támogatási korlátok miatt a projekt keretében el nem számolható költségeket, így különösen az előkészítési, pályázatírási és -összeállítási vagy projektzáráshoz kapcsolódó költséget, illetve a projekt érdekében felmerült, de a projekt pályázati felhívása alapján el nem számolható kiadásokat), b) közvetlen európai uniós vagy egyéb nemzetközi támogatási program pályázati felhívásában előírt önrész vagy saját erő biztosítására, c) önkéntes hozzájárulás nyújtására." |
2. A 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 6-10. sorral egészül ki:
(a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | L | M | n | O) | |
6 | 343628 | Gyógyszertári tulajdoni hányad állami elővásárlása és értékesítése | A gyógyszertárak tulajdonosi szerkezete tekintetében új, a többségi gyógyszerészi tulajdon elősegítését támogató szabályozás szerint a gyógyszertári tulajdonhányad értékesítése esetén elővásárlási joga van a törvényben meghatározott gyógyszerészeknek és az államnak. Az előirányzat felhasználásának célja lehetővé tenni, hogy az állam indokolt esetben élni tudjon elővásárlási jogával, ha azt a rangsorban előtte álló gyógyszerészek nem tennék meg. | a) egyéni vállalkozó, b) egyéni cég, c) egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, d) gazdasági társaság | egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel | egészség- biztosítási alap előirány- zatainak kezelő szerve | |||||||||
7 | Az Országos Kórházi Főigazgatóság tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások | ||||||||||||||
8 | Az Országos Kórházi Főigazgatóság tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások | ||||||||||||||
9 | 399728 | Társasági részesedés vásárlása | Az előirányzat fedezetet nyújt a Kormány egyedi határozatban megjelölt gazdasági társaság részesedésének az Országos Kórházi Főigazgatóság (a továbbiakban: OKFŐ) által az állam javára történő megszerzésére. | Az adásvétellel érintett szerződéses partnerek. | - | - | Szerződések, egyéb dokumentumok szerint. | - | - | OKFŐ | - | - | |||
10 | 399739 | Az Országos Kórházi Főigazgatóság tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok forrásjuttatásai | Az előirányzat felhasználásának célja az OKFŐ tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok javára történő 1. tőkeemelés 2. pótbefizetés, valamint 3. a vissza nem térítendő, és a visszatérítendő tulajdonosi támogatások pénzügyi fedezetének biztosítása. | az OKFŐ tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok | Az F:10. mező 3. pontja tekintetében az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel, támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján költségvetési | Az F:10. mező 3. pontja tekintetében igen | Az F:10. mező 1-2. pontja tekintetében a tőkeemelés és pótbefizetés rendelkezésre bocsájtása alapítói határozat szerint történhet az állami vagyon felügyeletéért | Az F:10. mező 2. pontja szerinti pótbefizetés esetén a szerződés szerint. Az F:10. mező 3. pontja szerinti visszatérítendő támogatás esetén a támogatói okiratban vagy | Az F:10. mező 3. pontja tekintetében az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | OKFŐ | - | - |
támogatás nyújtható az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén. | felelős miniszter jóváhagyása esetén. Az F:10. mező 3. pontja tekintetében a támogatás biztosítása egy összegben vagy - időarányosan, vagy teljesítmény- arányosan - részletekben. | támogatási szerződésben meghatározottak szerint. |