Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

33/2022. (IX. 22.) BM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet és a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet módosítása

1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet [a továbbiakban: 13/2020. (V. 5.) BM rendelet] 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat

a) 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

b) 13. és 15. sorai alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

c) 74. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,

d) 74. és 76. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatást és a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,

e) 74. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti támogatás

nyújtható."

(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet a következő 2/A. §-sal egészül ki:

"2/A. § Az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében a 2. mellékletben foglalt táblázat

a) 5. és 6. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

b) 6. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás,

c) 6. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,

d) 7. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti, sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás

nyújtható."

2. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet a következő 5/B-5/F. alcímmel egészül ki:

"5/B. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás

13/D. § (1) A képzési támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitás

a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,

b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,

c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal

növelhető.

(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.

(4) A támogatás keretében elszámolható

a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,

b) az oktatók és a képzésben résztvevők esetén közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költség (különösen útiköltség és szállásköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, valamint az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),

c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,

d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek (különösen adminisztrációs költségek, bérleti díj, rezsiköltségek) azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen.

(5) Nem nyújtható támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez.

5/C. A 651/2014/EU bizottsági rendet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás

13/E. § (1) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 75%-át.

(2) A támogatás keretében a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatása alatti időszakban felmerülő bérköltség számolható el.

(3) A megváltozott munkaképességű munkavállaló felvételének az érintett vállalkozásnál a foglalkoztatottak számának nettó növekedését kell eredményeznie a foglalkoztatás kezdetét megelőző tizenkét hónap átlagához viszonyítva.

(4) A foglalkoztatottak számának nettó növekedése szempontjából figyelmen kívül kell hagyni azon álláshelyek megüresedését - ide nem értve az álláshely létszámleépítés következtében történt megüresedését -, amely önkéntes kilépés, a munkaképesség megváltozása, öregségi nyugdíjazás, önkéntes munkaidő-csökkentés vagy kötelességszegés miatti jogszerű elbocsátás következtében történik.

(5) A megváltozott munkaképességű munkavállaló - a kötelességszegés miatti jogszerű elbocsátás esetét kivéve -az alkalmazandó nemzeti jogszabályoknak, a munkaszerződésnek vagy a vállalkozásra nézve kötelező kollektív szerződésnek megfelelő minimális időtartamon keresztül folyamatos foglalkoztatásra jogosult.

5/D. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás

13/F. § (1) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) az elszámolható költségek 100%-áig nyújtható.

(2) A támogatás keretében elszámolható

a) a helyiségek átalakításának költsége,

b) a megváltozott munkaképességű munkavállaló segítésével foglalkozó személy foglalkoztatásához kapcsolódó költség kizárólag a segítés ideje alatt, valamint ezen segítő személy képzési költsége,

c) a megváltozott munkaképességű munkavállaló általi használatra alkalmassá tétel érdekében

ca) a berendezések átalakításának, beszerzésének költsége,

cb) az átalakított vagy segítség nyújtására alkalmas technológiai felszerelések költsége, a szoftverek beszerzésének és érvényesítésének költsége,

d) a megváltozott munkaképességű munkavállaló munkahelyre és munkával kapcsolatos tevékenység helyszínére történő szállításához közvetlenül kapcsolódó költség,

e) a megváltozott munkaképességű munkavállaló által rehabilitációra fordított órák bérköltsége,

f) a védett foglalkoztatást biztosító kedvezményezett esetén közvetlenül a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával összefüggésben

fa) a termelőegység létrehozásának, üzembe helyezésének vagy korszerűsítésének költsége,

fb) az adminisztrációs és szállítási költségek.

(3) A (2) bekezdés c) pontja szerinti esetben kizárólag a nem megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához képest felmerülő többletköltségek számolhatók el.

5/E. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti, a sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás

13/G. § (1) A sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás)

a) beruházási támogatásként sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építéséhez, bővítéséhez vagy korszerűsítéséhez,

b) működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez

nyújtható.

(2) A támogatott sportlétesítmény, multifunkcionális szabadidős létesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével kell eljárni.

(3) A támogatott sportlétesítményhez, multifunkcionális szabadidős létesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.

(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A létesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia.

(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.

13/H. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget.

(2) A működési eredmény mértékét megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni és előzetesen vagy - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával - utólag kell levonni az elszámolható költségekből.

(3) Működési támogatás esetén a támogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.

(4) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.

(5) A (3) bekezdésben meghatározottak teljesítése - a (4) bekezdéstől eltérően - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(6) A 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó támogatás esetén a támogatás összege az (1)-(5) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.

13/I. § (1) A beruházási támogatás keretében a tárgyi eszköz és az immateriális javak beruházási költsége számolható el.

(2) A működési támogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség (különösen az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi-, az anyag-, a kommunikációs-, az energia- és az adminisztrációs költség) számolható el.

(3) Működési támogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatóak el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.

5/F. A 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatásért járó ellentételezés

13/J. § (1) A közszolgáltatásért járó ellentételezés kizárólag a közszolgáltatás ellátásával megbízott kedvezményezett részére nyújtható.

(2) A közszolgáltatásért járó ellentételezés csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a feladat hatékony ellátásához.

(3) A közszolgáltatásért járó ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget, ideértve az észszerű nyereséget is. A közszolgáltatásért járó ellentételezés mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.

(4) Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó közszolgáltatásért járó ellentételezésben részesül, köteles a túlkompenzációt visszafizetni. Ha a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10%-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő közszolgáltatásért járó ellentételezés összegéből.

(5) A kedvezményezett a közszolgáltatásért járó ellentételezésről olyan elkülönített elszámolást vezet, amelyből a (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek."

3. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15. és 62. sorai)

"b) az EUMSZ 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 31., 33., 34., 53. és 55. cikke"

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62. sorai)

"c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat"

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

4. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

5. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet

a) 15. § nyitó szövegrészében a "táblázat 13., 15. és 62. sorai" szövegrész helyébe a "táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai" szöveg,

b) 1. mellékletében foglalt táblázat M:15 mezőjében az "Igénybe vehető" szövegrész helyébe a "TEF" szöveg

lép.

6. § Hatályát veszti a 13/2020. (V. 5.) BM rendelet

1. 4. § (3) bekezdés a) és b) pontjában az "az átmeneti támogatás kivételével" szövegrész,

2. 4. § (3) bekezdés g) pontjában a "vagy átmeneti támogatásban" szövegrész,

3. 4. § (3) bekezdés h) pontjában az "és átmeneti támogatás esetében abban az esetben, ha a vállalkozás 2019. december 31-én nehéz helyzetben volt," szövegrész,

4. 6. § (5a) bekezdése,

5. 6. § (6) bekezdésében az " , átmeneti támogatás esetén 2022. június 30-ig" szövegrész,

6. 5/A. alcíme,

7. 1. mellékletében foglalt táblázat 6. sora.

2. A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosítása

7. § A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet [a továbbiakban: 6/2021. (III. 3.) BM rendelet] 1. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

3. Záró rendelkezések

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez

1. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat M:13 és N:13 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

(Mn)
(13)-Igénybe vehető.

2. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 18a. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(abcdefghIjkLMnO)
18a393384Roma kapcsolatokért
felelős kormánybiztos
feladatainak támogatása
1. A Roma Közéleti Akadémia létrehozása,
valamint működésének támogatása, amelynek
célja a roma nemzetiségi képviselők és a roma
civil szervezet tagjainak közéleti részvételét
segítő oktatási programok, rendezvények,
tréningek, események szervezése, támogatása,
valamint ügykezelői ismeretek és pályázat
menedzselési ismeretek elsajátítása, amelyek
által javulhat a roma közéleti részvétel.
2. Az esélyteremtési folyamatokban való
részvételt elősegítve modellprogramok
támogatása, valamint a stratégiai
megállapodásokkal rendelkező roma civil
szervezetek kapacitásainak és infrastrukturális
fejlesztésének támogatása. A modell-
programok támogatásának kiemelt célja
a magyarországi roma közösség fejlesztése,
a kulturális értékek és javak megőrzése,
az aktív, közéleti és érdekvédelmi szerep-
vállalás iránt érdeklődő tehetséges fiatal
generáció felkészítése, a tehetséges fiatalok
felkutatása és támogatása, a romák társadalmi
és munkaerőpiaci integrációjának elősegítése.
A modellprogramok további célja,
hogy innovatív, a gyakorlatban működő,
fenntartható, monitorozható megoldásokat
kínáljanak a roma közösség specifikus
problémainak és a konfliktushelyzetek
kezelésére, valamint a többségi és a roma
társadalom közötti párbeszéd és
együttműködés erősítésére.
3. Az előirányzatból támogatás nyújtható
továbbá olyan programok megvalósítására,
amelyek hozzájárulnak a roma kapcsolatokért
felelős kormánybiztos feladatainak
végrehajtásához.
4. Az előirányzatból kezelői díj biztosítható
a kezelő szerv számára.
Az F:18a. mező
1-3. pontjai
tekintetében:
a) civil szervezet
b) költségvetési
szerv, a roma
kapcsolatokért
felelős
kormánybiztos által
vezetett központi
költségvetési szerv
kivételével
c) egyházi jogi
személy
d) az Mötv. szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai
e) nemzetiségi
önkormányzat
f) szövetkezet
g) gazdasági
társaság
Az F:18a. mező
4. pontja
tekintetében
a kijelölt kezelő
szerv.
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható az
F:18a. mező
1-3. pontjaiban
meghatározott
célok
tekintetében.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben.
-A támo-
gatási
szerző-
désben vagy
támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
TEF--

3. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 63-85. sorral egészül ki:

(AbCDEfghIjkLMnO)
63Köznevelési feladatok
támogatása
----------
64244234Köznevelési célú
humánszolgáltatás és
működési támogatás
1. Az előirányzat biztosít forrást a nemzeti
köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
(a továbbiakban: Nkt.) 7. § (1a) bekezdése
szerinti nevelési-oktatási intézményben
(a továbbiakban: nevelési-oktatási intézmény),
pedagógiai szakszolgálati intézményben
pedagógus munkakörben és a nevelő-oktató
munkát közvetlenül segítő munkakörben
foglalkoztatottak után a központi
költségvetésről szóló törvényben megállapított
átlagbér alapú támogatáshoz.
2. Az előirányzat forrást biztosít a nemzetiségi
önkormányzat vagy az egyházi jogi személy
által fenntartott nevelési-oktatási intézményre
és pedagógiai szakszolgálati intézményre
tekintettel a nemzetiségi önkormányzat és
a bevett egyház részére a központi
költségvetésről szóló törvényben megállapított
működési támogatáshoz.
3. Az előirányzat forrást biztosít a gyermek-,
tanulói étkeztetéshez az óvodai, óvoda-
bölcsődei, általános iskolai, középfokú iskolai,
kollégiumi étkeztetés támogatására a
költségvetési törvényben meghatározottak
szerint.
Az F:64 mező
1. és 3. pontja
tekintetében
a nevelési-oktatási
intézményt
fenntartó jogi
személy.
Az F:64 mező
2. pontja
tekintetében
a nemzetiségi
önkormányzat és
bevett egyház.
Az előirányzat
terhére támo-
gatási igény
alapján egyedi
döntéssel
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
65343328Hit- és erkölcstanoktatás,
hittanoktatás és
tankönyvtámogatás
Az előirányzat az Nkt. 35. §-a és 35/A. §-a
szerinti, az állami fenntartású iskolában
biztosított hit- és erkölcstanoktatáshoz
szükséges államilag garantált finanszírozáshoz
nyújt fedezetet.
Bevett egyház és
belső
egyházi jogi
személy.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
egyedi döntéssel
- közigazgatási
határozat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A közigaz-
gatási
határozat-
ban az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
66343617Kis létszámú hit- és
erkölcstanoktatás
kiegészítő támogatása
Az előirányzat terhére a kislétszámú
(8 fő alatti) csoportokban szervezhető hit- és
erkölcstanoktatáshoz nyújtható támogatás.
Bevett egyház és
belső
egyházi jogi
személy.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
egyedi döntéssel
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
67381106Ingyenes
tankönyvellátás
támogatása
A köznevelési rendszerben valamennyi
nappali rendszerben, valamint szakképzésben
tanulók számára térítésmentes
tankönyvellátás biztosítása, ideértve a nappali
rendszerű nemzetiségi iskolai nevelés-
oktatásban részt vevő tanulók ingyenes
nemzetiségi tankönyvekkel való ellátását is.
Nonprofit szervezet,
valamint
a miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési szerv
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
egyedi döntéssel
- támogatói okirat
vagy támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
vagy a
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
68386373Oktatási társadalmi
szervezetek támogatása
1. Az előirányzat felhasználásának célja az
autizmus spektrumzavarral diagnosztizált
gyermekek, fiatalok és felnőttek, valamint
családjaik egyéni szükségletek szerinti
támogatása, valamint az őket támogató
ellátórendszer fejlesztése.
2. Az Autizmus Alapítvány az autista és
autisztikus gyermekek és serdülők speciális
habilitációs és rehabilitációs kezeléséhez,
fejlesztéséhez, neveléséhez, oktatásához és
munkára való felkészítéséhez nyújt
támogatást közvetlenül az Autizmus
Alapítvány Módszertani Központjának
intézményei útján.
3. Az előirányzat nyújt fedezetet a köznevelési
szakterület országos tevékenységi körű
oktatási, nevelési egyesületei, szövetségei
működésének pályázati rendszerű
támogatására, a szervezetek kérelem alapján
történő működési költség támogatására,
a köznevelési szakterülethez kapcsolódó
feladatok megoldásához szakértői és
háttérdokumentumok, tanulmányok,
kutatások, a nevelési-oktatási programok
népszerűsítését célzó szakmai feladatok
finanszírozására.
Az előirányzatból támogatás nyújtható
azoknak az országos, regionális pedagógus
szakmai, diák és szülői szervezeteknek,
szövetségeknek, amelyek tevékenységükben
szorosan kapcsolódnak a köznevelési
szakterülethez, részt vesznek a miniszter
ágazatirányítási tevékenységében, az országos
és regionális tervek előkészítésében,
a nevelési-oktatási programok népszerűsítését
célzó szakmai feladatok végrehajtásában.
Az F:68 mező
1. pontja
tekintetében:
Lakiteleki Auti
Alapítvány
Az F:68 mező
2. pontja
tekintetében:
Autizmus Alapítvány
Az F:68 mező
3. pontja
tekintetében:
a) szövetség,
b) civil szervezet,
c) egyesület,
d) költségvetési
szerv,
e) nonprofit
szervezet.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
69384584Nemzetközi és Európai
Uniós oktatási és egyéb
programok
Nemzetközi, európai uniós tagságból eredő
oktatási és egyéb programok koordinálása,
beleértve az Európai Unió oktatási
szakpolitikáihoz kapcsolódó feladatok
végrehajtását, a szakmai projektek
koordinálását, az idegennyelv-oktatás
fejlesztését célzó feladatokat, és a
minisztérium támogatásával benyújtott
pályázatok nemzeti önrészének biztosítását,
valamint az Európa a Polgárokért Program
megvalósítását.
a) közalapítvány
b) civil szervezet
c) költségvetési
szerv
d) gazdasági
társaság
e) jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet
f) határon túli
természetes
személy
g) köznevelési és
felsőoktatási
intézmény.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
vagy támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy időarányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
vagy
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
70400262Köznevelés
speciális feladatainak
támogatása
1. Az előirányzat a köznevelési szerződések
alapján az egyházi jogi személyek, vallási
egyesületek, a nemzetiségi önkormányzatok
és egyéb nem állami szervezetek által
fenntartott köznevelési intézményeket
megillető támogatásokra, valamint azok
igénylésének és feltételeinek megállapításával,
továbbá folyósításával és a felhasználás
ellenőrzésével kapcsolatos kiadásokra nyújt
fedezetet.
Az F:70 mező
1. pontja
tekintetében:
a) egyházi jogi
személy, vallási
egyesület,
b) nemzetiségi
önkormányzat, és
c) magán
köznevelési
intézmény
Az előirányzat
terhére támogatási
igény vagy Korm.
határozat alapján
- támogatói okirat
vagy támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A kötelezettség-
vállalási dokumen-
tumban meg-
határozottak
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
2. Az előirányzat forrást biztosít
2.1. a tanulmányi és tehetséggondozó
versenyek támogatására, továbbá biztosítja
a köznevelés, köznevelés- fejlesztési
tevékenységekhez kapcsolódó kutatási és
tájékoztatási feladatok, valamint a köznevelés,
köznevelés- fejlesztést érintő egyes
nemzetközi feladatok finanszírozásának
forrását, a diagnosztikus mérés, mérés-
értékelés szakmai fejlesztését is;
2.2. az egyes nemzetközi oktatási
kötelezettségekkel járó kifizetésekre;
2.3. a köznevelés-fejlesztési stratégia
megvalósítása keretében a környezettudatos
nevelés programjaira, a köznevelés- fejlesztési
stratégiához kapcsolódó egyéb feladatok
megvalósítására, a hazai és nemzetközi
versenyeken, diákolimpiákon való részvétellel
és felkészüléssel kapcsolatos feladatokra,
a hazai és nemzetközi versenyek szervezésére;
2.4. a kétoldalú egyezményekben
meghatározott nemzetiségi oktatási feladatok
támogatásaként az óvónők, tanítók és tanárok
nyelvi módszertani továbbképzésére;
anyaországi anyanyelvi programokra az iskolás
korosztálynak; vendégtanárok fogadására;
anyaországi tankönyvek behozatalára;
kiküldetéssel kapcsolatos költségekre,
továbbá a kétoldalú oktatási csereprogramok,
nyelvoktatás fejlesztését célzó
együttműködések a közoktatási
tapasztalatcseréket lehetővé tevő nemzetközi
konferenciák, rendezvények, találkozók
támogatására, a nemzetközi oktatási képzési
módszertani tapasztalatok cseréjének
elősegítésére, anyanyelvi vendégtanár
programok támogatására;
2.5. az Útravaló ösztöndíjprogram Út
a tudományhoz alprogramja részeként
a természettudományok iránt érdeklődő
diákok tehetséggondozására - a program
során a kutatócsoportot vezető tanár, valamint
a diák is ösztöndíjban részesülhet -;
2.6. a pedagógiai szakszolgálati
tevékenységekre, a sajátos nevelési igényű,
a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral
küzdő, valamint a tartós gyógykezelés alatt
álló gyermekek, tanulók
köznevelésiellátásához kapcsolódó szakmai
feladatok megvalósítására, továbbá a
- tankerületi, megyei, valamint országos
szinten megvalósításra kerülő - konzultatív
szakmai tanácskozások, fórumok
megtartására is;
2.7. köznevelésért felelős miniszter ágazati
irányítási jog- és feladatkörébe tartozó
feladatok ellátása érdekében a szükséges
elemzések, programfejlesztések, tanügyi,
köznevelés-igazgatási koncepciók, szakmai
dokumentumok kidolgozásának
támogatására, két tanítási nyelvű, nemzetiségi,
sajátos nevelési igényű tanulók irányelveinek,
egyéb kerettanterveknek a kidolgozására,
nevelési-oktatási programok kifejlesztésének
fenntartója.
Az F:70 mező
2. pontja
tekintetében:
a) gazdasági
társaság,
b) civil szervezet,
c) közalapítvány,
d) költségvetési
szerv,
e) Mötv. szerinti
önkormányzatok
f) nemzetiségi
önkormányzat
g) nemzetiségi
pedagógiai intézet,
h) köznevelési
intézmény és
fenntartója
i) felsőoktatási
intézmény és
fenntartója,
j) egyházi jogi
személy,
k) - amennyiben
az elnyert
támogatás
ösztöndíjra
fordítható összeget
is tartalmaz -
magánszemély
l) határon túli
szervezet.
Az F:70 mező
3. pontja
tekintetében:
a) civil szervezet,
alapítvány
b) közalapítvány,
c) központi
költségvetési szerv,
d) egyházi jogi
személy,
e) gazdasági
társaság, egyesülés,
f) köznevelési és
felsőoktatási
intézmény,
g) nemzetiségi
önkormányzat
Az F:70 mező
4. és 5. pontja
tekintetében:
a) civil szervezet,
b) közalapítvány,
c) társadalmi
szervezet,
d) köztestület,
e) költségvetési
szerv,
támogatására, a környezeti neveléssel,
egészségneveléssel kapcsolatos programok
támogatására, valamint a fenti feladatokkal
kapcsolatos reprezentációs kiadásokra;
2.8. az Arany János Programok támogatására;
2.9. az Országos Diák Tanács támogatására;
2.10. a tanév rendje rendelet szerinti
témahetek megvalósítására;
2.11. az Ökoiskolával és Zöldóvodával
kapcsolatos feladatok ellátására;
2.12. az óvodai digitális fejlesztések
megvalósítására
2.13. a köznevelési szakmai feladatellátáshoz
kapcsolódó és nélkülözhetetlen
infrastrukturális fejlesztések költségeire
(beruházás előkészítés, beruházás lezárás,
azonnali beavatkozás helyreállítás,
működőképesség fenntartása céljából).
3. Az előirányzat forrást biztosít az egyházi jogi
személyek, nemzetiségi önkormányzatok,
valamint az állami intézményfenntartók alatt
működő intézményekben új hangszerek
vásárlásához, hangszerek cseréjéhez, továbbá
a Mindennapos Éneklés Program, és a Kodály
Program feladatainak ellátásában vállalt hazai
és nemzetközi programok, valamint az ezekkel
összefüggő kiadásokhoz történő
hozzájáruláshoz.
4. Az előirányzat forrást biztosít a
Mindennapos Éneklés Program feladatainak
(Éneklő Ifjúság, koncertlátogatások,
mentorálási kórusprogram) ellátásához,
valamint a szellemi kulturális örökség
megőrzéséről szóló Kormányközi Bizottság
tagjaként vállalt feladatok támogatása és az
ezekkel összefüggő
kiadásokhoz történő hozzájáruláshoz.
5. Az előirányzat a határon túli magyarság
identitásának erősítéséhez, a szülőföldön való
boldoguláshoz, valamint az alábbiakban
részletezett köznevelési feladatok, programok
ellátásához nyújt fedezetet és biztosít
hozzájárulást:
5.1. a magyarországi és szülőföldi pedagógus-
továbbképzések, nyári akadémiák támogatása;
5.2. a határon túli magyar köznevelés szakmai
szervezeteinek és intézményrendszerének:
módszertani központok, pedagógus
szövetségek, egyesületek működésének,
fejlesztésének, programjainak támogatása;
5.3. a határon túli magyar tankönyvírás
elősegítése, fejlesztése, a tankönyves
műhelyek munkájának támogatása,
magyarországi tankönyvek biztosítása;
5.4. szülőföldi és magyarországi tanulmányi
versenyek, táborok, szaktáborok, valamint a
köznevelés minőségi javítását célzó egyéb
programok támogatása;
5.5. a nyugati szórvány, a diaszpóra anyanyelv-
és identitás- megőrzésére, -fejlesztésére
vonatkozó projektek, így a pedagógusok,
f) egyházi jogi
személy,
g) gazdasági
társaság,
h) egyesülés,
i) Mötv. szerinti
önkormányzat és
társulásai,
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) természetes
személy,
l) köznevelési és
felsőoktatási
intézmény,
m) határon túli
szervezet,
intézmény,
n) határon túli
egyház.
Az F:70 mező
6. pontja
tekintetében
a Nemzeti
Pedagógus Kar.
Az F:70 mező
7. pontja
tekintetében
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési szerv.
Az F:70 mező
8. pontja
tekintetében
a) nevelési-oktatási
intézmény,
b) köznevelési
intézmény,
c) szakképző
intézmény,
d) köznevelési és
szakképzési
intézmény-
fenntartó.
Az F:70 mező
9. pontja
tekintetében
a) helyi
önkormányzat,
b) helyi önkor-
mányzat által
fenntartott
nevelési-oktatási
intézmény,
c) gazdasági
társaság,
d) egyházi jogi
személy, vallási
egyesület,
oktatók továbbképzésének, oktatási
segédanyagok és tankönyvek készítésének,
mobilitási programok támogatása;
5.6. a magyarországi köznevelésben sajátos
nevelési igényűként részt vevő határon túli
diákok ösztöndíjának biztosítása;
5.7. a köznevelésért felelős minisztérium,
valamint a szomszédos államok között
megkötött nemzetközi kétoldalú munkatervek
alapján ellátandó közneveléssel összefüggő
feladatok megvalósítása;
5.8. a tehetséggondozás, valamint a tanórán
kívüli, identitást erősítő oktatási programok
támogatása;
5.9. a szomszédos államokban élő magyar
kisebbséggel kapcsolatos kutatásokat folytató
magyarországi és határon túli szervezetek
programjainak támogatása;
5.10. a szórványban folyó oktatási tevékenység
támogatása;
5.11. a határon túli magyar szakmai
szervezetekkel való kapcsolattartás,
tanácskozások, konferenciák,
a Külhoni Magyar Oktatási Tanács, a Külhoni
Magyar Közoktatási Bizottság, a Külhoni
Magyar Tankönyv- és Taneszköz Bizottság
működtetésének biztosítása;
5.12. határon túli magyar köznevelés
infrastruktúrájának fejlesztése.
6. Az előirányzat az Nkt. 63/H. § (1) bekezdés
a) pontja szerint támogatást nyújt a Nemzeti
Pedagógus Kar, mint köztestület
működéséhez és feladatainak
megvalósításához, így az etikai kódex
megalkotásával, az Nkt.
4. § 15. pontja szerinti közösségi szolgálat
megszervezésének ellenőrzésével, valamint
az ezzel kapcsolatos tanácsadó, információs
tevékenység működtetésével kapcsolatos
feladataihoz, biztosítva a szakmai partneri
együttműködés kereteit az ágazat és
a pedagógus társadalom között, elősegítve
a köznevelési rendszer szakmai egységét.
7. A központi adatszolgáltatáshoz, a
diákigazolvány online igényléséhez, a
Köznevelési Regisztrációs És Tanulmányi
Alaprendszer (KRÉTA), valamint az ezek
működtetésével összefüggő kiadásokhoz
történő hozzájárulás.
8. Nem önkormányzati fenntartású
köznevelési intézmény és szakképző
intézmény működési kiadásainak biztosítása.
9. Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a) pontja szerinti
nevelési-oktatási intézmény felújítási, valamint
beruházási feladatainak támogatása.
e) költségvetési
szerv,
f) közalapítvány,
alapítvány,
egyesület.
71Szociális, gyermekvédelmi,
gyermekjóléti és fogyatékos
személyek esélyegyenlőségét
elősegítő célelőirányzatok
72244201Szociális célú nem állami
humánszolgáltatások
támogatása
Az előirányzat az egyházi és más nem állami
fenntartású szociális, gyermekjóléti és
gyermekvédelmi intézmények működési
kiadásainak támogatására szolgál.
A támogatás igénylésének, folyósításának,
elszámolásának és ellenőrzésének rendjét
az egyházi és nem állami fenntartású szociális,
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami
támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.)
Korm. rendelet (a továbbiakban: Átr.)
határozza meg.
a) egyházi jogi
személy
b) civil szervezet
c) közalapítvány
d) nemzetiségi
önkormányzat
e) gazdasági
társaság
egyéni vállalkozó
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- közigazgatási
határozat alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenIdőarányosan vagy
teljesítmény-
arányosan
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
73385606Egyéb szociális,
gyermekjóléti és
gyermekvédelmi
szolgáltatások sajátos
finanszírozása
1. A pályázati úton 3 éves befogadásra került
utcai szociálismunka-szolgálatok,
alacsonyküszöbű szolgálatok, a krízisellátás
pályázati úton történő támogatása a Tkr.-ben
foglaltak alapján.
2. A Szociális és Gyermekvédelmi
Főigazgatóság által már megkötött, és
jövőben kötendő ellátási szerződéseinek,
valamint az állami feladat ellátás
átvállalásához kapcsolódó egyedi támogatás
forráskeretét biztosítja.
3. A jogszabályban meghatározott
hajléktalanellátó intézmények kiegészítő
feladatainak pályázat útján történő
támogatása, az intézmények felújítási
kiadásaihoz való hozzájárulás, szolgáltatások
fejlesztése, kiegészítő programok
költségeihez, valamint téli krízisidőszak
megnövekedett feladatainak ellátásához
támogatás nyújtása, továbbá a lebonyolítási
díj fedezete.
Az előirányzat továbbá fedezetet biztosít a
hajléktalanság problémájának leküzdését
szolgáló, a hajléktalanellátást kiegészítő
programok kivitelezéséhez, speciális
hajléktalanfeladatok, továbbá a hajléktalan
embereket ellátó intézményrendszerrel
kapcsolatos feladatok ellátásához
költségvetési támogatás formájában.
a) civil szervezet
b) költségvetési
szerv
c) jogi és
természetes személy
d) egyházi jogi
személy
e) Mötv. szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai
f) nemzetiségi
önkormányzat
g) egyéni vállalkozó
h) szövetkezet.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
Az F:73
mező
1. pontja
tekinteté-
ben
a Slachta
Margit
Nemzeti
Szociál-
politikai
Intézet
(a továb-
biakban:
NSZI)
Igénybe
vehető.
-
74346473Szociális
humánszolgáltatók,
köztestületi szociális
intézmények részére
biztosított szociális- és
gyermekvédelmi ágazati
pótlék, és egyéb ágazati
bérrendezéssel
összefüggő
támogatások
Az előirányzat a közalkalmazottak jogállásáról
szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális,
valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi
ágazatban történő végrehajtásáról szóló
257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet
[a továbbiakban: 257/2000. (XII. 26.)
Korm. rendelet] alapján pótlékok és annak
szociális hozzájárulási adójához biztosít
fedezetet.
Az előirányzat biztosít továbbá fedezetet a
257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet alapján
elrendelt, a szociális, gyermekjóléti és
gyermekvédelmi intézményeket fenntartó
központi, köztestületi költségvetési
szervezetek részére előírt pótlékok és annak
szociális hozzájárulási adójához.
a) egyházi jogi
személy
b) civil szervezet
c) közalapítvány
d) országos
nemzetiségi
önkormányzat
e) területi vagy
települési
nemzetiségi
önkormányzat
f) gazdasági társaság
g) egyéni vállalkozó
h) köztestületi szerv
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
vagy közigazgatási
hatósági határozat
alapján - költség-
vetési támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték.
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
Az előirányzat által biztosított költségvetési
támogatás igénylésének, folyósításának,
elszámolásának és ellenőrzésének rendjét az
Átr. szabályozza.
75385595Egyes szociális,
gyermekvédelmi,
gyermekjóléti és
fogyatékos személyek
esélyegyenlőségét
elősegítő ágazati
szakmai programok
támogatása
1. Az előirányzat a szociális ágazat területét
előmozdító rendezvények, sajtótermékek,
tájékoztatási tevékenységek, programok,
szolgáltatások, projektek, korszerű
felszerelések, eszközök beszerzését, továbbá
szociális ágazati szakmai feladatok
támogatását finanszírozza.
2. Az előirányzat célja a megváltozott
munkaképességű emberek munkaerő- piaci
integrációját elősegítő programok
támogatása, a megváltozott munkaképességű
emberek munkahelyeinek létrehozását és
megőrzését célzó támogatás nyújtása, a
társadalom és a munkáltatók
érzékenyítésének, védett munkahelyeken
előállított javak piacra jutásának támogatása.
Az előirányzat célja továbbá kutatások,
adatgyűjtések, szakmai programok egyedi
támogatása.
3. Az előirányzat célja a szociális, gyermekjóléti
és gyermekvédelmi szolgáltatások és
innovatív fejlesztések működési és beruházási
tárgyú támogatása, valamint szociális
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
szolgáltatási, fejlesztési tevékenységhez
kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi
tevékenységhez kapcsolódó szakmai
fejlesztési, egyedi tevékenységek végzése,
programok, pályázati programok, képzések,
szakértői díjak, kiadványok, rendezvények,
szervezetek támogatása.
4. Az előirányzat szolgál az egyes
otthonteremtési állami feladatok karitatív
szervezetek általi átvállalásáról szóló 2021. évi
LXXXVI. törvény alapján, az egyes karitatív
szervezetek otthonteremtési célú szociális,
segítő szolgáltató tevékenységének
támogatására.
5. Az előirányzat célja a szociális terület
szakmatámogatási feladatainak, valamint a
szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
szóló 1993. évi III. törvényben előírt egyházi
módszertani feladatok támogatása.
6. Az előirányzat a súlyos mozgáskorlátozott
személyek közlekedési kedvezményeiről szóló
102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet szerinti
személygépkocsi szerzési és átalakítási, egyéb
jármű szerzési támogatás nyújtására szolgál,
mely a közlekedésükben akadályozott és
egyéb fogyatékossággal élő személyek
közlekedését, azáltal társadalmi
reintegrációját segíti elő, valamint biztosítja
a postai szolgáltatási díjat.
a) civil szervezet,
b) közalapítvány,
c) költségvetési
szerv,
d) köztestület,
e) egyházi jogi
személy,
f) gazdasági
társaság,
g) egyesülés,
h) egyéni vállalkozó,
i) egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy,
j) határon túli
természetes
személy,
k) jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet,
l) az Mötv. szerinti
önkormányzatok,
azok társulásai és
költségvetési szervei
Az előirányzat
terhére támogatási
igényalapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben
történő kifizetéssel.
Az F:75 mező
1-5. és 7-8. pontjai
tekintetében
a költségvetési
támogatás
biztosítását
szolgáló
kötelezettség-
vállalási doku-
mentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
Az F:75
mező 5. és
9. pontja
tekinteté-
ben: NSZI
Igénybe
vehető,
kivéve az
F:75 mező
5. és
9. pontja
tekinte-
tében.
-
7. Az előirányzat célja a gyermekvédelmi
szakellátási intézmények, nevelőszülői
hálózatok, javítóintézetek fejlesztése, egyes
módszertani feladatok ellátása, fejlesztéseket
megalapozó felmérések készítése,
a különleges és speciális gyermekotthonok,
területi gyermekvédelmi szakszolgálatok,
javítóintézetek, valamint gyermekjóléti és
gyermekvédelmi szolgáltatást végző
szervezetek innovatív programjainak
támogatása, valamint önkormányzatok, civil
szervezetek, egyházi és szakmai szervezetek
szakmafejlesztési céljainak támogatása,
szakmai kiadványok kiadása, terjesztése,
gyermekvédelmi, gyermekjóléti szakmai
feladatok támogatása.
8. Az előirányzat célja a fogyatékossággal élő
személyek jogairól szóló ENSZ Egyezmény,
valamint az Országos Fogyatékosságügyi
Program végrehajtása keretében az érintettek
önálló életvitelét segítő programok, a
fogyatékos személyek érdekében végzett
hiánypótló szolgáltatások költségvetési
támogatása, önálló életvitelt segítő kutyák
kiképzésének támogatása, szülősegítő
szakmai programok támogatása, fogyatékos
személyt nevelő családok otthonában
szakszerű felügyeletet biztosító szolgáltatás
támogatása, gépjárműbeszerzés, jelnyelvi
tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek
támogatása, elemi látásrehabilitáció
szolgáltatást nyújtó szervezetek
teljesítményalapú támogatása, fogyatékos
személyeket ellátó otthonok kiegészítő
támogatása, fogyatékossággal élők országos,
regionális és helyi szervezeteinek és szakmai
programjainak támogatása, pályázati
lebonyolítási költségek finanszírozása, kérelem
alapján fogyatékosságügyi feladatok, szakmai
vagy beruházási, felújítási programok,
projektek támogatása.
9. Az előirányzat célja a magyar jelnyelvről és
a magyar jelnyelv használatáról szóló
2009. évi CXXV. törvény, illetve a jelnyelvi
tolmácsszolgálatok működésének és
a jelnyelvi tolmácsszolgáltatás
igénybevételének feltételeiről szóló
62/2011. (XI. 10.) NEFMI rendelet alapján
a fogyatékossággal élő személyek részére
jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó
szervezetek pályázati úton történő
támogatása; fogyatékosságügyi szakmai
programok kezelő szervi feladatainak
támogatása.
76059811Gyermekvédelmi
Lakás Alap
Az előirányzat a gyermekek védelméről és
a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi
XXXI. törvény alapján a nevelésbe vételből
a nagykorúvá válással kikerült fiatal felnőttek
számára megállapított otthonteremtési
támogatással kapcsolatos bevételeket és
kiadásokat, valamint a postaköltséget
tartalmazza.
a) természetes
személy
b) központi
költségvetési szerv
c) gazdasági
társaság
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján -
közigazgatási
határozat szerint -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben
történő kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
77265967Fejlesztő foglalkoztatás
támogatása
Szociális intézményi jogviszonya alapján
ellátásban vagy szolgáltatásban részesülő
személyek munkarehabilitációs célú fejlesztő
foglalkoztatása támogatás biztosításával.
a) civil szervezet
b) költségvetési
szerv
c) magyarországi
székhelyű jogi
személyek és cég
d) egyházi jogi
személy
e) Mötv. szerinti
önkormányzatok,
azok társulásai és
költségvetési szervei
f) egyéni vállalkozó
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
történő kifizetéssel.
-A z Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
NSZI--
78295313Egyes szociális és
fogyatékossággal élők
társadalmi
szervezeteinek
támogatása
1. Az előirányzat célja
a) az Értelmi Fogyatékossággal Élők és
Segítőik Országos Érdekvédelmi
Szövetsége és tagszervezetei,
b) a Siketek és Nagyothallók Országos
Szövetsége és tagszervezetei,
c) a Mozgáskorlátozottak
Egyesületeinek Országos Szövetsége
és tagszervezetei,
d) a Magyar Vakok és Gyengénlátók
Országos Szövetsége és
tagszervezetei,
e) a Magyar Szervátültetettek Országos
Sport, Kulturális és Érdekvédelmi
Szövetsége és tagszervezetei,
f) az Autisták Országos Szövetsége és
tagszervezetei,
g) a Siketvakok Országos Egyesülete,
h) az Értelmi Sérülteket Szolgáló
Társadalmi Szervezetek és
Alapítványok Országos Szövetsége és
tagszervezetei
i) a Dévény Anna Alapítvány,
j) a Kézenfogva Alapítvány,
k) a Pszichiátriai Érdekvédelmi Fórum,
l) az Afázia Egyesület és
m) a Démoszthenész Beszédhibások és
Segítőik Országos Érdekvédelmi
Egyesülete
működésének, valamint a célcsoport
érdekében végzett szakmai programjaik
támogatása.
2. Karitatív tevékenységeket végző
szervezetek, egyházi szeretetszolgálatok
kiemelt programjainak, speciális, innovatív
szociális szolgáltatások fejlesztésének
támogatása. Különösen adománygyűjtés,
segítségnyújtás, segélycsomag-készítés, ruha-
és élelmiszerosztás, étkeztetés,
katasztrófahelyzetben krízisellátás és
helyreállítás, börtönmisszió, jogi tanácsadás,
speciális és innovatív programok, projektek
működtetése.
A szervezetek támogatása kiterjed a szociális,
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
ellátórendszer működtetésére, fejlesztésére.
a) civil szervezet
b) közalapítvány
c) egyházi jogi
személy
d) bevett egyház és
belső egyházi jogi
személye
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
79Egészségügyi ágazati
előirányzatok
- ---------
80386706Egészségügyi ellátási és
fejlesztési feladatok
1. Az előirányzat célja a határon túli magyarok
egészségügyi ellátásának támogatása az
egészségbiztosítási alap előirányzatainak
kezelő szervével közreműködésében.
2. A Magyar Orvosi Kamara, a Magyar
Gyógyszerészi Kamara, valamint a Magyar
Egészségügyi Szakdolgozói Kamara
(a továbbiakban együttesen: Kamarák)
a tagjaival szembeni, etikai vétség tárgyában
lefolytatandó eljárásokkal összefüggésben
szükséges többletforrások biztosítása.
A Kamarák támogatása a rendelkezésre álló
keretösszegből tagságarányosan történik,
az adott kamara által lefolytatandó etikai
eljárások becsült arányszámainak egyidejű
figyelembevétele mellett.
3. Az egészségügyről szóló 1997. évi
CLIV. törvény (a továbbiakban: EÜtv.) 207. §
(2) bekezdése alapján a donor jogosult
az adományozással kapcsolatos jövedelem
kiesésének, valamint az adományozásról szóló
nyilatkozat megtételével és az utazással
összefüggésben ténylegesen felmerült, igazolt
- társadalombiztosítási jogviszonya alapján
nem fedezett - költségeinek megtérítésére.
A forrás felhasználása az egészségbiztosítási
alap előirányzatainak kezelő szervén keresztül
történik.
4. Az előirányzat terhére kerül biztosításra
az egészségpolitikai területen jelentkező
évközi kiemelt szakmai feladatok támogatása.
5. Az előirányzat terhére kerül biztosításra
a Családbarát Szülészet Pályázati Program
forrása.
6. Az egészségügy prevenciós kapacitásainak
megerősítéseként létrejövő
Egészségfejlesztési Irodákban
(a továbbiakban: EFI) cél és ez által feladat
az EFI illetékességi területéhez tartozó teljes
lakosság testi és lelki egészségi
szükségleteinek, igényeinek megfelelő,
az egészséggel összefüggő egyéni képességek
fejlesztése, az egészséget szolgáló
magatartásminták kialakítása, valamint
fenntartása.
Az EFI tudományos bizonyítékokkal
alátámasztott hatékony (a lakosság részére
térítésmentes) intervenciókat alkalmazva,
állapotfelméréssel, egészségfejlesztő és
életmódváltó programok megvalósításával
egyrészt személyes tanácsadási rendszeren
keresztül, másrészt közösségi
egészségfejlesztési szolgáltatások
megvalósításával támogatja klienseit.
Az előirányzat felhasználásának célja
az EFI-hálózat működésének támogatása.
Az F:80 mező 1. és
3. pontja
tekintetében:
egészség-biztosítási
alap előirányzatai-
nak kezelő szerve.
Az F:80 mező
2. pontja
tekintetében:
Kamarák.
Az F:80 mező
4., 6-8., 12. pontja
tekintetében:
a) civil szervezet,
b) költségvetési
szerv,
c) jogi és
természetes
személy,
d) egyházi jogi
személy,
e) Mötv. szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai,
f) nemzetiségi
önkormányzat,
g) egyéni vállalkozó,
h) szövetkezet,
i) határon túli
szervezet,
j) határon túli civil
szervezet,
k) határon túli
egyesület,
l) határon túli
egyház.
Az F:80. mező
5. pontja
tekintetében:
központi
költségvetési szerv.
Az F:80. mező
9. pontja
tekintetében:
a) egyházi jogi
személy,
b) civil szervezet.
Az F:80 mező
10., 15., 16. pontja
tekintetében:
a) költségvetési
szerv,
b) Mötv. szerinti
önkormányzatok,
c) egyházi jogi
személy.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Az F:80 mező 9. és
16. pontjai
tekintetében
a költségvetési
támogatás
biztosítását
szolgáló
kötelezettség-
vállalási
dokumentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
7. Az előirányzat felhasználásának célja
a HCV-fertőzés szempontjából magas
kockázatú munkakörben dolgozó,
foglalkozásuknál fogva HCV- expozíciónak
kitett egészségügyi dolgozók térítésmentes
szűrése és a kiszűrtek számára ingyenes
hatékony kezelés biztosítása.
8. Az új nemzeti program célja a daganatok
kialakulásáért felelős gének vizsgálata és
azonosítása, a rájuk ható kombinált, precíziós
kezelések kifejlesztése. Ezen túlmenően olyan
új genomikai panelek kialakítása, amelyek
hatékonyan alkalmazhatók a daganatok korai
diagnózisára, a terápiás kezelés
hatékonyságának nyomon követésére.
9. Az előirányzat felhasználásának célja
az egyházi fenntartású egészségügyi
intézmények kiegészítő támogatása az
egyházak hitéleti és közcélú tevékenységének
anyagi feltételeiről szóló 1997. évi
CXXIV. törvény 6. § (2) bekezdése alapján.
10. Az előirányzat felhasználásának célja
a nővérek lakhatási körülményeinek javítása,
nővérszálló fejlesztése.
11. Az előirányzat biztosítja a Közép- és Kelet-
európai Onkológiai Akadémia Alapítvány
vonatkozásában az Eütv. 151/A. §-ában
meghatározott alapítványi célok
megvalósításához, valamint az Közép- és
Kelet-európai Onkológiai Akadémia
Alapítvány működésével összefüggő feladatok
ellátása érdekében szükséges források
fedezetét.
12. A kábítószer és egyéb
szenvedélybetegségek megelőzéséhez és
kezeléséhez kapcsolódó célok és feladatok
megvalósítása univerzális, célzott és javallott
prevenciós programok támogatása a
különböző színtereken. Az előirányzat további
célja a Kábítószerügyi Egyeztető Fórumok
- helyi szintű szakmai konzultációs
munkacsoportok - működésének biztosítása,
a helyi cselekvési tervek előkészítésének és
megvalósításának támogatása. Az előirányzat
fedezetet nyújt azon beavatkozások,
fejlesztések előmozdítására, melyek
hozzájárulnak a szenvedélybetegek felépülési
folyamatának támogatásához.
13. A biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és
gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint
a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól
szóló 2006. évi XCVIII. törvény 41. §-a, valamint
a járóbeteg-ellátás keretében rendelt
gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök és
gyógyfürdőellátások árához nyújtott
támogatások elszámolásáról és folyósításáról
szóló 134/1999. (VIII. 31.) Korm. rendelet
6/C. §-a és 6/D. §-a alapján működési célú
Az F:80. mező
11. pontja
tekintetében:
Közép- és Kelet-
európai Onkológiai
Akadémia
Alapítvány.
Az F:80. mező
13. pontja
tekintetében:
közforgalmú
gyógyszertárat
működtető
vállalkozás.
Az F:80. mező
14. pontja
tekintetében:
egyéni vállalkozónak
nem minősülő
természetes
személy.
Az F:80. mező
17-18. pontja
tekintetében:
egyházi jogi
személy.
Az F:80. mező
19. pontja
tekintetében:
a) központi
költségvetési szerv,
b) egyházi jogi
személy,
c) egyházi
felsőoktatási
intézmény
támogatásra jogosult kisforgalmú
gyógyszertárat működtető vállalkozások
támogatása, valamint - figyelemmel arra,
hogy az adózás rendjéről szóló 2017. évi
CL. törvény értelmében a költségvetési
támogatási igények fedezetét a jogosultság
keletkezési évének december 31 -ét követő
5. év végéig biztosítani kell - a Nemzeti Adó-
és Vámhivatalhoz utólagosan benyújtott
igénylések alapján a jogosultak számára
nyújtandó működési célú támogatás
fedezetének biztosítása.
14. Az előirányzat biztosítja a közforgalmú
gyógyszertárakban a gyógyszerészi
tulajdonarány növelésének elősegítéséről
szóló 212/2013. (VI. 19.) Korm. rendelettel
bevezetett Patika Hitelprogram fedezetét.
15. Az előirányzat célja az államilag
támogatott szakorvos képzéshez kapcsolódó
támogatások biztosítása:
a) az egészségügyi felsőfokú szakirányú
szakképzési rendszerről szóló 122/2009.
(VI. 12.) Korm. rendelet alapján
a szakorvosjelölt munkáltatójának, valamint
a képzést koordináló egyetemeknek
folyósítandó, a képzésben részvétellel, valamint
a foglalkoztatással összefüggő támogatás
fedezete,
b) az egészségügyi felsőfokú szakirányú
szakképzési rendszerről, a Rezidens
Támogatási Program ösztöndíjairól, valamint
a fiatal szakorvosok támogatásáról szóló
162/2015. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján
a szakképzést koordináló egyetemek részére
a képzéssel összefüggésben biztosítandó
támogatások fedezete.
16. Az előirányzat felhasználásának célja
a Magyarországi Református Egyház Bethesda
Gyermekkórháza és a Budai Irgalmasrendi
Kórház közös fejlesztése, a kórházi
infrastruktúra javítása, családbarát környezet
kialakítása és az egészségügyi ellátások
fejlesztése.
17. Az előirányzat felhasználásának célja a
Betegápoló Irgalmasrend egyes projektjeinek
támogatása, így különösen
a) a Betegápoló Irgalmasrend Budai
Irgalmasrendi Kórház 1027 Budapest,
Frankel Leó út 54. alatti székhelyű
telephelye komplex felújítása,
b) a Betegápoló Irgalmasrend Budai
Irgalmasrendi Kórház 2600 Vác, Március
15. tér 7-9. (2943/4 hrsz.) alatti telephelye
bővítése és felújítása,
c) a Betegápoló Irgalmasrend 7621 Pécs,
Irgalmasok utcája 1. (17458/1 hrsz.) alatti
Pécsi Háza épületének
energiahatékonysági célú felújítása,
valamint
d) a Betegápoló Irgalmasrend által Hajós
városban alapítandó szociális létesítmény
kialakításához és az erre rendelkezésre
bocsátott 6344 Hajós, Jókai Mór u. 4.
(884/4 hrsz.) alatti ingatlan felújítása.
18. Az előirányzat a Budapesti Szent Ferenc
Kórház fejlesztéséről, valamint az ehhez
szükséges források biztosításáról szóló
1781/2017. (XI. 7.) Korm. határozat alapján
forrást biztosít a Budapesti Szent Ferenc
Kórház komplex kardiológiai rehabilitációs
szakkórházzá alakítása érdekében.
19. Természetes fogamzássegítés:
A részfeladat forrást biztosít az Apor Vilmos
Katolikus Főiskola Anna Joachim program,
a Katolikus Szeretetszolgálat Természetes
gyermekáldás program, valamint a Budai
Irgalmasrendi Kórház Keresztény Családi
Centruma természetes fogamzássegítő
tevékenységének támogatására.
81343684Egészségügyi
intézmények fejlesztése
és rendkívüli
támogatása
A Országos Kórházi Főigazgatóság
(a továbbiakban: OKFŐ), továbbá
a középirányítói jogkörébe tartozó
egészségügyi intézmények, valamint rábízott
vagyona részét képező részesedéssel működő
gazdasági társaság használatában lévő
ingatlanok/épületek, elhasználódott tárgyi
eszközök - gépek, berendezések, orvosi
műszerek, technikai eszközök, energetikai,
épületgépészeti, informatikai berendezések -
eredeti állagának helyreállítása, felújítása,
korszerűsítése, valamint egyéb rendkívüli
fenntartói támogatás, tulajdonosi hozzájárulás
biztosítása, valamint a fenntartható működést
célzó szakmai, gazdasági és strukturális
intézkedések támogatása.
Az OKFŐ, valamint
az OKFŐ
középirányítói
jogkörébe tartozó
egészségügyi
intézmények és
a rábízott vagyon
részét képező
részesedéssel
működő gazdasági
társaságok.
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben
történő kifizetéssel.
A költségvetési
támogatás
biztosítását
szolgáló
kötelezettség-
vállalási
dokumentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
82368628Nemzeti
Népegészségügyi
Stratégiával összefüggő
feladatok
1. Az előirányzat felhasználásának célja
a legnagyobb egészségveszteségeket okozó
krónikus nem fertőző megbetegedésekhez
kapcsolódó, kiemelten a Nemzeti
Egészségügyi Programok 2019-2030, azaz
a Nemzeti Rákellenes Program, Nemzeti
Keringési Program, Nemzeti Mozgásszervi
Program, Nemzeti Mentális Program, Nemzeti
Gyermekegészségügyi Program
népegészségügyi intézkedései
megvalósításának támogatása.
2. Az előirányzat felhasználásának célja
továbbá az egészségügyi ágazat
szakmapolitikai szempontból indokolt egyéb
népegészségügyi céljainak támogatása,
úgymint
a) a főbb betegségek, sérülések, halálokok
megelőzése, gyakoriságának csökkentése,
b) a dohányzás visszaszorítása,
c) az alkohol- és drogprevenció,
d) az egészséges életmód népszerűsítése,
a kapcsolódó programok támogatása,
e) az egészséges táplálkozási szokások
a) civil szervezet
b) költségvetési
szerv
c) jogi és
természetes személy
d) egyházi jogi
személy
e) Mötv. szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai
f) nemzetiségi
önkormányzat
g) egyéni vállalkozó
h) szövetkezet
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben
történő kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
elterjesztése,
f) az aktív testmozgás elterjesztése,
g) a közegészségügyi és járványügyi biztonság
fokozása,
h) a szűrővizsgálatok népszerűsítése, feltételei
biztosítása,
i) a betegségek korai felismerését célzó
intézkedések megvalósításának,
j) a transzlációs kutatások eredményei
lakossági implementálásának elősegítése.
83295302Egészségügyi
társadalmi, civil és
nonprofit szervezetek
működési
támogatása
1. A Magyar Vöröskeresztről szóló 1993. évi
XL. törvényben meghatározott,
az alapszabályukban vállalt feladatok alapján
a Magyar Vöröskereszt munkájának
támogatása a szervezet kiemelt központi és
koordinációs feladatainak ellátására és
működtetésére, nemzetközi kapcsolattartásra,
megyei és fővárosi szervezetek által végzett
feladatok ellátására, működtetésére szolgál
az alábbiak szerint:
a) képzési tevékenységek;
b) a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt hálózatának
fejlesztése, programjainak támogatása
(országos találkozó, országos HIV/AIDS
prevenciós verseny megrendezése, ifjúsági
önkéntesek oktatása);
c) nemzetközi tevékenység, együttműködés
a brüsszeli Európai Unió Irodával, valamint
nemzetközi keresőszolgálat működtetése,
kapcsolattartás 45 külföldi társszervezettel;
d) véradásszervezés az Országos Vérellátó
Szolgálattal kötött Együttműködési
Megállapodás alapján;
e) elsősegélynyújtási programban részvétel
(különösen közúti járművezető jelöltek
vizsgáztatása, Országos Elsősegélynyújtó
Verseny megrendezése, az elsősegélynyújtás
Világnap megszervezése, lebonyolítása);
f) szociális programok szervezése (különösen
családvédelmi programok, kirándulások,
táborok, "Együtt a jövőért" program);
g) katasztrófasegélyezés (hazai és külföldi
országok özön- és árvíz, valamint a hazai
belvíz okozta katasztrófák károsultjainak
megsegítése).
2. Az előirányzat célja továbbá a Magyar
Rákellenes Liga tevékenységének támogatása:
a) széles körű felvilágosítás és a személyes
tanácsadás, ezzel segítve a rákbetegeket
a gyógyulásban, valamint az egészséges
embereket a rák megelőzésében,
b) az elkötelezett civilek bevonásával
az egészség fontosságáról szóló tájékoztatás,
c) a nehezen megközelíthető régiókba
szűrőbuszok indítása,
d) betegklubok szervezése a rákkal küzdők
számára,
e) akkreditált továbbképzések szervezése.
3. Az előirányzat fedezetet biztosít
a Transzplantációs Alapítvány támogatása
érdekében, amelynek célja aktív
ismeretterjesztő tevékenység végzésének
a) civil szervezet,
egyesület
b) egyházi jogi
személy
c) közalapítvány
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
elősegítése a társadalom, a betegek, valamint
az egészségügyi dolgozók körében.
4. Az előirányzatból költségvetési támogatás
biztosítható a Magyar Orvostársaságok és
Egyesületek Szövetsége (a továbbiakban:
MOTESZ) részére, amely szervezet az orvosok
és fogorvosok szakmai és tudományos
egyesületei és társaságai, valamint az azokhoz
közvetlenül kapcsolódó természet- és
társadalomtudományi társaságok és
egyesületek társulásán alapuló szövetsége.
A költségvetési támogatás terhére a MOTESZ
vállalja a vezető testületek, szakmai
bizottságok működtetését.
5. Az előirányzat biztosítja a balatoni
sürgősségi vízimentés tárgyévi működésének
fenntarthatóságát költségvetési támogatás
formájában.
6. Az előirányzat terhére kerül biztosításra az
egészségpolitikai területen jelentkező évközi
kiemelt szakmai feladatok támogatása.
7. Az előirányzat biztosítja az Egy Csepp
Figyelem Alapítvány költségvetési
támogatásának fedezetét, amelynek célja
a "Belevalók" oktatási program működtetése,
valamint az alapítvány egyéb
tevékenységeinek ellátása.
8. Az előirányzat a Magyar ILCO Szövetség
Kaposvár támogatásán keresztül hozzájárulást
biztosít
a) a sztómával élők érdekvédelmének
ellátásához, utóápolásuk megszervezéséhez,
egészségvédelmi továbbképzéséhez,
rehabilitációjuk elősegítéséhez;
b) sztómás fiatalok nyári üdültetéshez;
c) tanácsadó szolgálat fenntartásához,
az önkéntesek képzéséhez;
d) nemzetközi kongresszusokon való
részvételhez, konferencia szervezéséhez;
e) az "ILCO Hírmondó" megjelentetéséhez;
f) sorstársi beteglátogatás szervezéséhez.
9. Az előirányzat forrást biztosít a Magyar
Gyermekonkológiai Hálózat által fenntartott
gyermekkori daganatos betegségek
kiindulására, kiterjedésre és szövettani
típusára, prognosztikai faktoraira, a kezelés
módjára és eredményességére, valamint
a beteg további sorsára, késői utánkövetésére
vonatkozó adatokat összegző Országos
Gyermektumor Regiszter működtetéséhez.
10. Az előirányzat forrást biztosít a speciális
egészségügyi problémákkal sújtott egyének
és családjaik pszichoszociális gondozását és
rehabilitációját végző Katolikus
Szeretetszolgálat Lelki Rehabilitációs Otthona
alapfeladatainak ellátásához kapcsolódó
működési kiadások részbeni támogatásához.
11. Az előirányzat felhasználásának további
célja a Rákbetegek Országos Szervezete
tárgyévi működésének támogatása az alábbi
szakmai feladatok mentén:
a) a magyarországi rákbetegek érdekeinek
országos képviselete, érdekérvényesítése;
b) a rákbetegek hazai egyesületeinek,
klubjainak összefogása és meghatározott
témakörökben közvetlen segítése;
c) a rákbetegséggel, a rákbetegek életével
kapcsolatos széles körű szemléletformálás;
d) a rákbetegek kellő mértékű, humánus és
szakszerű tájékoztatása, jogaik
megismertetése, érdekképviselete;
e) segítő szolgáltatások biztosítása.
12. Az előirányzat további célja a "Gézengúz
Alapítvány a Születési Károsultakért"
alapítvány által a születési károsultakért vállalt
közfeladat ellátásának költségeihez való
hozzájárulás.
84359462Peres ügyekAz előirányzat felhasználásának célja
az egészségügyi ágazatnál folyamatban lévő
peres eljárások éves kalkulált járulékos
költségei - kártérítési és cafetéria tárgyú peres
eljárások kifizetéseinek biztosítása (ideértve az
OKFŐ-nél lévőket is).
a) költségvetési
szerv,
b) gazdasági
társaság
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
85400273Gazdasági társaságok által
ellátott feladatok támogatása
Az előirányzatról támogatás biztosítható
1. a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt
álló gazdasági társaságok működésének
támogatására, valamint
2. a minisztériummal közszolgáltatási
szerződést kötött gazdasági társaságok által
ellátott szakmai feladatok
megvalósítására
a) a miniszter
tulajdonosi
joggyakorlása alatt
álló gazdasági
társaság
b) közszolgáltatási
szerződéssel
rendelkező
gazdasági társaság
Az előirányzat
terhére támogatási
igény alapján
- támogatói okirat
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---

2. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez

"2. melléklet a 13/2020. (V. 5.) BM rendelethez

A XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezet 2022. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Támogatási előlegVisszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyo-
lító szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok---------
3Gazdaság újraindítását
szolgáló belügyi fejezeti
kezelésű előirányzatok
4352051Egészséges Budapest
Program
Az előirányzat célja a fővárosi és Pest megyei
egészségügyi alap- és szakellátások
fejlesztése, az érintett intézmények
infrastrukturális megújítása, a betegbiztonság
és betegelégedettség növelése, a lakosság
ellátási színvonalának emelése,
a szolgáltatásokhoz való hozzáférés
megkönnyítése, valamint kiemelten
a sürgősségi esetek hatékonyabb ellátása
érdekében, a szakellátási feladatokat
a legmagasabb ellátási szinten és
folyamatosan nyújtani képes központok
kialakítása, továbbá a fejlesztésekhez
kapcsolódó eszközbeszerzési és tervezési
feladatok biztosítása.
a) költségvetési
szerv,
b) civil szervezet,
c) egyházi jogi
személy,
d) gazdasági
társaság,
e) helyi
önkormányzat,
f) társulás,
g) egészségügyi
köztestület,
h) közalapítvány,
i) egyéni vállalkozó
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján - támo-
gatói okirat vagy
támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A kötelezettség-
vállalási dokumen-
tumban
meghatáro-
zottak szerint
Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
53793952019-2027 közötti
idegen nyelvi stratégia
megvalósítása
Az előirányzat forrást biztosít az idegen nyelvi
programmal összefüggő feladatok
(pályáztatás lebonyolítása, központi
koordinációs és informatikai feladatok
elvégzése és a kedvezményezettek
ösztöndíjként történő támogatása,
biztosításuk finanszírozása, külföldi
nyelviskolák, oktatási intézmények
támogatása) ellátására.
a) közalapítvány,
b) a belügy-
miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési szerv,
c) határon túli
természetes
személy,
d) határon túli
egyesület,
e) határon túli
szervezet,
f) határon túli
intézmény,
g) külföldi személy,
h) külföldi
szervezet,
i) határon túli
egyházi intézmény,
j) határon túli és
magyarországi köz-
és felsőoktatási
intézmény
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján - támo-
gatói okirat vagy
támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
6264923Megváltozott
munkaképességű
munkavállalók
foglalkoztatásának
támogatása
A megváltozott munkaképességű emberek
foglalkoztatásának és a foglalkoztatáshoz
kapcsolódó fejlesztésének megvalósítása
a megváltozott munkaképességű
munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók
akkreditációjáról, valamint a megváltozott
munkaképességű munkavállalók
foglalkoztatásához nyújtható költségvetési
támogatásokról szóló 327/2012. (XI. 16.)
Korm. rendelet szerint nyújtott támogatás
biztosításával.
a) civil szervezet,
b) gazdasági
társaság,
c) egyházi jogi
személy,
d) jogszabály
alapján jogi
személynek nem
minősülő egyéb
szervezet
e) egyéni vállalkozó
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan, vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
Budapest
Főváros
Kormány-
hivatala
--
7374373Köznevelési
intézmények felújítása,
beruházása
Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a)-k) pontjában
felsorolt köznevelési intézmények felújítási,
valamint beruházási feladatainak támogatása.
a) helyi
önkormányzat,
b) helyi
önkormányzat által
fenntartott
nevelési- oktatási
intézmény,
c) a belügyminiszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési szerv,
d) közalapítvány,
e) alapítvány,
f) egyesület,
g) egyházi jogi
személy,
h) egyházi jogi
személy által
fenntartott
nevelési-oktatási
intézmény,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j) nemzetiségi
önkormányzat által
fenntartott
nevelési- oktatási
intézmény
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan, vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
8387617Öntözési alap-
infrastruktúra fejlesztése
A kormány öntözésfejlesztést célzó
intézkedései alapján a magyarországi
öntözéses gazdálkodás elősegítésére a
vízkínálati oldal fejlesztése megvalósulhat.
Az előirányzat célja az öntözési célt szolgáló
vízgazdálkodási rendszerek fejlesztése,
az infrastrukturális feladatok végrehajtása
(a meglévő rendszerek rekonstrukciója),
eszközbeszerzés, humán erőforrás fejlesztése.
Az előirányzatból nyújtott támogatást
az irányító vagy a középirányító szerv
az irányított költségvetési szervek részére
továbbadhatja.
központi
költségvetési szerv
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy - idő-
arányosan, vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben.
-----

"

3. melléklet a 33/2022. (IX. 22.) BM rendelethez

1. A 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat F:3 mezője helyébe a következő mező lép:

(f)
(3)"A miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó, európai uniós vagy nemzetközi forrásból támogatott projektek - ideértve az Európai Unió által közvetlenül társfinanszírozott projekteket is -, támogatási programok, konstrukciók megvalósításához, előkészítéséhez, pályáztatásához, illetve európai uniós vagy nemzetközi stratégiákban megfogalmazott elvárásokhoz történő alkalmazkodást, feladatoknak való megfelelést elősegítő pilotjellegű projektekhez és az Európai Unió vagy nemzetközi
szervezet által meghatározott tagállami feladatok hatékony ellátásának előkészítéséhez kapcsolódó költségek finanszírozásához:
1. likviditási támogatás nyújtható a kiadások megelőlegezésére,
2. vissza nem térítendő támogatás nyújtható
a) Az el nem számolható költségek finanszírozására (ideértve különösen az el nem számolható általános forgalmi adó összegét és - a Belügyi Alapok támogatásait érintően elrendelt pénzügyi korrekciók, működési költség, valamint az eredeti
projektben megvalósított fejlesztés vagy beruházás fenntartási, üzemeltetési költségeinek kivételével - az Európai Bizottság vagy egyéb, a támogatás jogszerű felhasználásának ellenőrzésére jogszabály alapján felhatalmazott szerv által elrendelt
visszafizetési kötelezettségek összegét, a támogatási korlátok miatt a projekt keretében el nem számolható költségeket, így különösen az előkészítési, pályázatírási és -összeállítási vagy projektzáráshoz kapcsolódó költséget, illetve a projekt
érdekében felmerült, de a projekt pályázati felhívása alapján el nem számolható kiadásokat),
b) közvetlen európai uniós vagy egyéb nemzetközi támogatási program pályázati felhívásában előírt önrész vagy saját erő biztosítására,
c) önkéntes hozzájárulás nyújtására."

2. A 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 6-10. sorral egészül ki:

(abcdefghijkLMnO)
6343628Gyógyszertári tulajdoni hányad
állami elővásárlása és
értékesítése
A gyógyszertárak tulajdonosi szerkezete
tekintetében új, a többségi gyógyszerészi
tulajdon elősegítését támogató szabályozás
szerint a gyógyszertári tulajdonhányad
értékesítése esetén elővásárlási joga van
a törvényben meghatározott
gyógyszerészeknek és az államnak.
Az előirányzat felhasználásának célja lehetővé
tenni, hogy az állam indokolt esetben élni
tudjon elővásárlási jogával, ha azt
a rangsorban előtte álló gyógyszerészek nem
tennék meg.
a) egyéni vállalkozó,
b) egyéni cég,
c) egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy,
d) gazdasági
társaság
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő kifizetéssel
egészség-
biztosítási
alap
előirány-
zatainak
kezelő
szerve
7Az Országos Kórházi
Főigazgatóság tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
8Az Országos Kórházi
Főigazgatóság
tulajdonosi
joggyakorlásával
kapcsolatos kiadások
9399728Társasági
részesedés
vásárlása
Az előirányzat fedezetet nyújt a Kormány
egyedi határozatban megjelölt gazdasági
társaság részesedésének az Országos Kórházi
Főigazgatóság (a továbbiakban: OKFŐ) által
az állam javára történő megszerzésére.
Az adásvétellel
érintett szerződéses
partnerek.
--Szerződések, egyéb
dokumentumok
szerint.
--OKFŐ--
10399739Az Országos
Kórházi
Főigazgatóság
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó társaságok
forrásjuttatásai
Az előirányzat felhasználásának célja az OKFŐ
tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági
társaságok javára történő
1. tőkeemelés
2. pótbefizetés, valamint
3. a vissza nem térítendő, és
a visszatérítendő tulajdonosi
támogatások
pénzügyi fedezetének biztosítása.
az OKFŐ tulajdonosi
joggyakorlásába
tartozó gazdasági
társaságok
Az F:10. mező
3. pontja
tekintetében
az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
vagy támogatási
szerződés alapján
költségvetési
Az F:10.
mező
3. pontja
tekintetében
igen
Az F:10. mező
1-2. pontja
tekintetében
a tőkeemelés és
pótbefizetés
rendelkezésre
bocsájtása alapítói
határozat szerint
történhet az állami
vagyon
felügyeletéért
Az F:10. mező
2. pontja szerinti
pótbefizetés esetén
a szerződés szerint.
Az F:10. mező
3. pontja szerinti
visszatérítendő
támogatás esetén
a támogatói
okiratban vagy
Az F:10.
mező
3. pontja
tekintetében
az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
OKFŐ--
támogatás
nyújtható az
állami vagyon
felügyeletéért
felelős miniszter
jóváhagyása
esetén.
felelős miniszter
jóváhagyása
esetén.
Az F:10. mező
3. pontja
tekintetében
a támogatás
biztosítása egy
összegben vagy
- időarányosan,
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben.
támogatási
szerződésben
meghatározottak
szerint.

Tartalomjegyzék